Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Net zoals bij veel van mijn hardware… het idee dat ik het KAN gebruiken mocht ik willen is al goed. Exact ook de reden waarom ik van veel spullen geen afscheid kan nemen…Seroczynski schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:
Iedereen hier met hun 32X die ze voor een mooie prijs hebben gekocht en nooit gebruiken..
Een andere MD geeft exact hetzelfde issue, dus aan de MD kan het niet liggen veronderstel ik dan.
Iemand, met meer verstand van electronica, een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Google kan me niet verder helpen helaas…
[ Voor 14% gewijzigd door Bruiser op 10-12-2021 17:30 ]
Verwijderd
Zit die wel goed verbonden aan de mega drive? Een keer er af halen en er opnieuw op klikken? Of anders de verbinding met alcohol reinigen.Bruiser schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:29:
Nu het toch over oude Sega hardware gaat, mijn Mega-CD 1 gaat niet uit wanneer ik de MD uitzet. Ik moet effectief de stroomstekker uittrekken om hem volledig af te zetten.
Een andere MD geeft exact hetzelfde issue, dus aan de MD kan het niet liggen veronderstel ik dan.
Iemand, met meer verstand van electronica, een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Google kan me niet verder helpen helaas…
Ja zit goed. Twee MD’s getest.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:31:
[...]
Zit die wel goed verbonden aan de mega drive? Een keer er af halen en er opnieuw op klikken? Of anders de verbinding met alcohol reinigen.
De verbindingen met alcohol reinigen kan ik nog wel eens proberen
Verplicht verkopen aan mede forumleden voor de inkoopprijs zodat wij hem ook 1x aan kunnen zetten om hem vervolgens in de kast te leggenSeroczynski schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:
Iedereen hier met hun 32X die ze voor een mooie prijs hebben gekocht en nooit gebruiken..
Als Genesis geen probleem is zou je ook naar Ebay kunnen kijken, staan er genoeg te koop voor iets redelijkere prijzen
Nu ben ik even gaan zoeken en op Youtube kom je veel filmpjes tegen van mensen die een IPS scherm erin zetten. Maar de koppelingen die ik tegenkom zijn allemaal van Amerikaanse winkels. Nedgame en Gameshop Twente verkopen het niet zo te zien op hun site. Weet iemand een Nederlandse, of Europese webshop waar ik zo'n IPS scherm kan bestellen? Liefst een versie waarbij je niet hoeft te solderen (anders moet ik er ook weer een soldeerbout bij kopen).
Ik haalde ze altijd uit GB, helaas dus geen onderdeel meer van de EU. Heb nog geen alternatief kunnen vinden binnen de EU.Retrospect schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:45:
Laatst wou ik weer eens op mijn jarenlang onaangeraakte Game Boy Advance (de eerste met de knoppen aan de zijkant van het scherm) gamen. Na lang zoeken de handheld en wat games gevonden. Maar wat viel dat even tegen zeg, het scherm is anno 2021 gewoon niet meer te doen.
Nu ben ik even gaan zoeken en op Youtube kom je veel filmpjes tegen van mensen die een IPS scherm erin zetten. Maar de koppelingen die ik tegenkom zijn allemaal van Amerikaanse winkels. Nedgame en Gameshop Twente verkopen het niet zo te zien op hun site. Weet iemand een Nederlandse, of Europese webshop waar ik zo'n IPS scherm kan bestellen? Liefst een versie waarbij je niet hoeft te solderen (anders moet ik er ook weer een soldeerbout bij kopen).
Over het algemeen heb ik nooit of amper invoerkosten hoeven te betalen voor GameBoy onderdelen.
En welke UK webshop dan als ik vragen mag?Seroczynski schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:06:
[...]
Ik haalde ze altijd uit GB, helaas dus geen onderdeel meer van de EU. Heb nog geen alternatief kunnen vinden binnen de EU.
Over het algemeen heb ik nooit of amper invoerkosten hoeven te betalen voor GameBoy onderdelen.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Hier is mijn hele verzameling op geënt. Als ik ergens zin in heb, welk spel op welk platform dan ook, moet ik dat kunnen. Een soort kat die eist dat alle deuren openstaan zodat niets 'm tegenhoudt ergens anders heen te gaanBruiser schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:25:
[...]
Net zoals bij veel van mijn hardware… het idee dat ik het KAN gebruiken mocht ik willen is al goed. Exact ook de reden waarom ik van veel spullen geen afscheid kan nemen…
Daarom staan ook vrijwel alle consoles aangesloten en liggen twee stuks controllers binnen handbereik, van iedere console. Verder alles in orde hoor.
DeadpanRobot, maar die is er volgens mij mee gestopt. Ik heb ook wel eens wat bij RetroSix besteld, ook uit de UK. Ook HandHeldLegend uit de VS heb ik geen problemen mee gehad (superservice zelfs). Duurt allemaal twee tot drie weken.Retrospect schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:15:
[...]
En welke UK webshop dan als ik vragen mag?
Ik raak mijn gba niet meer aan (is wel zo'n originele zonder backlight).... Een crime om mee te spelen en exact de juiste lichtinval nodig.
Zo heel af en toe speel ik nog wel op mijn 32X. Kolibri, Star Wars Arcade, Knuckles Chaotix... Dat zijn toch wel een aantal die ik de moeite van het spelen wel waard vind. Ik ben nog wel op zoek naar Star Trek: Starfleet Academy voor de 32X, maar of ik die ooit ga vinden...Seroczynski schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:
(Ja ik weet dat ie op E-bay wel te vinden is
[ Voor 5% gewijzigd door Vuikie op 11-12-2021 11:36 ]
Herkenbaar 😄Exorcist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:12:
[...]
Hier is mijn hele verzameling op geënt. Als ik ergens zin in heb, welk spel op welk platform dan ook, moet ik dat kunnen. Een soort kat die eist dat alle deuren openstaan zodat niets 'm tegenhoudt ergens anders heen te gaan
Daarom staan ook vrijwel alle consoles aangesloten en liggen twee stuks controllers binnen handbereik, van iedere console. Verder alles in orde hoor.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dacht dat ik het kon overdrijven door dedicated een Series S voor Retroarch gebruiken, maar dit is next level. Netjes man..!!!Bruiser schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:13:
Ok… niet retro, maar er komt retroarch op te staan dus toch wel een beetje 😋
In ieder geval blij dat het eindelijk gelukt is om er één te pakken te krijgen:
[Afbeelding]
Verwijderd
Het kopen van een Xbox X of ps5 is toch de uitdaging niet.Bruiser schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:13:
Ok… niet retro, maar er komt retroarch op te staan dus toch wel een beetje 😋
In ieder geval blij dat het eindelijk gelukt is om er één te pakken te krijgen:
[Afbeelding]
😄Exorcist schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:16:
[...]
Dacht dat ik het kon overdrijven door dedicated een Series S voor Retroarch gebruiken, maar dit is next level. Netjes man..!!!
Funny story… Ik kon onverwacht, omdat ik er toevallig moest zijn, in een winkel die net stock had binnengekregen een PS5 kopen aan de normale prijs. Die PS5 heb ik vandaag dus kunnen ruilen tegen de Series X Halo Edition 😎Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:51:
[...]
Het kopen van een Xbox X of ps5 is toch de uitdaging niet.Voor de normale prijs aanschaffen dat lijkt mij een stuk moeilijker. Zodra het ik één van beide normaal kan kopen zal dat ook zeker gebeuren maar, vage loterijen enzo daar doe ik niet aan mee.
Verwijderd
Er liggen bij meerdere mediamarkten in Nederland voorraad van de series x. Check berichten onderaan deze pagina: https://www.budgetgaming....ies+x+console+(1+tb).htmlVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:51:
[...]
Het kopen van een Xbox X of ps5 is toch de uitdaging niet.Voor de normale prijs aanschaffen dat lijkt mij een stuk moeilijker. Zodra het ik één van beide normaal kan kopen zal dat ook zeker gebeuren maar, vage loterijen enzo daar doe ik niet aan mee.
Verwijderd
Bedankt voor de link. Als ik wat meer tijd heb, dan zijn er voor de Xbox wel wat opties.Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:40:
[...]
Er liggen bij meerdere mediamarkten in Nederland voorraad van de series x. Check berichten onderaan deze pagina: https://www.budgetgaming....ies+x+console+(1+tb).html
:strip_exif()/f/image/1It14kklHwLNXJVLHU7CbHFx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rc37yecWwJnouCHwgYXW5e7V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UkGr9dCwZs8JCrfNQs02pHmu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WxtVskneOod0VVL9eH0lJrIk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x3dLi5W4M2gdVfLtm6YbOlFd.jpg?f=fotoalbum_large)
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 20-11 16:32
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Backlog has increased +2 thanks!Disfigured schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:08:
[Afbeelding]
Deze twee pareltjes gescoord op Marktplaats.Ben zelf niet zo goed in shmups maar vind ze erg leuk om te spelen.
10 second ninja DONE
Maar onder tussen heb ik een ips mod in gba sp zitten. En behalve dat de pocket een nieuwe apparaat is wat niet 20 jaar oud is, kan ik zelf nog weinig argumentatie vinden om nu weer te proberen te preordered. Wat denken jullie?
FormfactorVrietje schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:21:
Eventjes kort dit, nu komt de analoque pocket dinsdag weer voor preorder.
Maar onder tussen heb ik een ips mod in gba sp zitten. En behalve dat de pocket een nieuwe apparaat is wat niet 20 jaar oud is, kan ik zelf nog weinig argumentatie vinden om nu weer te proberen te preordered. Wat denken jullie?
Multi-platform
(Jailbreak? 🙄)
Had er bij de eerste pre-order even over nagedacht, maar ik bezit bijna alles in originele vorm en in gemodde vorm. Dus voor mij is het de moeite niet waard. Dat heb ik wel met meer van hun producten.Vrietje schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:21:
Eventjes kort dit, nu komt de analoque pocket dinsdag weer voor preorder.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Coole en beperkt beschikbare gadget. Erg vet om alles onderweg beshikbaar te hebben maar door de prijs en lastigheid van vervangen mocht je het buiten beschadigen of kwijtraken.....zou er niet ontspannen mee gamen in de trein ofzo
Denk idd dat het niet veel meerwaarde heeft als je alle hardware al hebt, helemaal als het al gemod is en je alle moderne comforts al hebt.
10 second ninja DONE
(Ik zie ook niet direct iemand met een Game Gear in de trein zitten… 🤪)
Ik twijfel nog of ik er één wil. Is wel kostelijk inderdaad…
[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 13-12-2021 09:34 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
n64 expansion pack (EP voor het gemak), als het goed is, ontvang ik vandaag mijn n64 everdrive, maar ik heb dus geen EP........
In principe willen je dit voor de heb sowieso en de prijs valt nog mee maar......als ik de lijst doorkijk die ik hier dan zie ik eigenlijk alleen dk64 als iets wat ik echt zou willen spelen, voor de rest is het allemaal leuk maar niet essentieel (als ik lees 'high resolution textures' icm met n64 word ik ook niet heel warm.....?)
10 second ninja DONE
Ja en aan de eerder genoemde voordelen, kijk het is dat de dock ook nog eens 100 dollar is, anders was mogelijkheid om op tv te spelen natuurlijk ook een plus punt.Sagat schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:15:
[...]
Coole en beperkt beschikbare gadget. Erg vet om alles onderweg beshikbaar te hebben maar door de prijs en lastigheid van vervangen mocht je het buiten beschadigen of kwijtraken.....zou er niet ontspannen mee gamen in de trein ofzo![]()
Denk idd dat het niet veel meerwaarde heeft als je alle hardware al hebt, helemaal als het al gemod is en je alle moderne comforts al hebt.
Gamegear en jaguar Lynx spellen heb ik niet. Misschien via een eventuele jailbreak. Maar voor gameboy heb ik everdrives, dus voor dat valt het wel weg. dus moeilijke keuze idd
Ja het grote voordeel voor mij is natuurlijk dat het nieuwere hardware is. Maar de vraag is natuurlijk of het op de langere termijn net zo degelijk is.
[ Voor 8% gewijzigd door Vrietje op 13-12-2021 10:06 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja docked is erg tof als je niets anders hebt, maar denk juist dat de doelgroep vaak al veel heeft? (hoewel je in mister gebruikers gesprekken vaak hoort dat de collectie daarna uitgedund word)Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:01:
[...]
Ja en aan de eerder genoemde voordelen, kijk het is dat de dock ook nog eens 100 dollar is, anders was mogelijkheid om op tv te spelen natuurlijk ook een plus punt.
Gamegear en jaguar spellen heb ik niet. Misschien via een eventuele jailbreak. Maar voor gameboy heb ik everdrives, dus voor dat valt het wel weg. dus moeilijke keuze idd
Oh en ik vermoed dat je lynx bedoeld ipv jaguar
(hoewel het theoretisch wellicht mogelijk is om met fpga ook de jag te hardware simuleren, want je 'mag' bij fpga geen emuleren zeggen natuurlijk...
----
haha en toen kwam de edit
Is denk ik minder spannend, logischerwijs zal het altijd langer meegaan dan de het og spul, en vermoeddelijk zal er over 5 of 10 jaar vast wel een analoge pocket 2 uitkomen.....(waarmee ik dan wel mijn eigen argument onderuit haal qua portable gebruikenJa het grote voordeel voor mij is natuurlijk dat het nieuwere hardware is. Maar de vraag is natuurlijk of het op de langere termijn net zo degelijk is.
[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 13-12-2021 10:09 ]
10 second ninja DONE
En ik heb zelf ook nog geen romdumpers dus mijn eigen save games kan ik ook niet backuppen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ah goede punten, ja het save game gebeuren geef ik persoonlijk dan weer weinig om. En mijn eigen carts dumpen ook niet, en derhalve dus ook minder om het kunnen gebruiken van je eigen carts.Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:10:
Ja voor Tv heb ik natuurlijk niet een echte oplossing, geen extra GBa voor een consolizer project en mister heb ik wel, maar ja daar kan je natuurlijk geen orignele cards mee spelen.
En ik heb zelf ook nog geen romdumpers dus mijn eigen save games kan ik ook niet backuppen.
Das natuurlijk wel een groot pluspunt wat niet eerder benoemd was....of ben ik die vergeten/ of overheen gelezen?
10 second ninja DONE
Ik heb niemand dat natuurlijk zien opnoemen.Sagat schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:12:
[...]
Ah goede punten, ja het save game gebeuren geef ik persoonlijk dan weer weinig om. En mijn eigen carts dumpen ook niet, en derhalve dus ook minder om het kunnen gebruiken van je eigen carts.
Das natuurlijk wel een groot pluspunt wat niet eerder benoemd was....of ben ik die vergeten/ of overheen gelezen?
Maar sommige spellen zijn wel handig, ik heb metroid fusion nu pas ook verder gespeeld na 18 jaar. Terwijl met opnieuw beginnen op andere systemen ik nooit verder ben gekomen als 10 minuten spelen(Ik heb de 3ds "port" bijvoorbeeld omdat ik bij launch de 3ds gekocht had).
Terwijl ik van de zomer er toch wel weer wat minuutjes in gestoken had.(Blijft een leuk spel, in mijn beleving er velen uren in gestoken, save game zei 3 uur ofzo
overigens heb ik even snel uitgerekend dat met de bij komende kosten zoals 50 dollar voor verzenden, en btw enzo je al richting de 300 euro gaat, en dan heb je de dock enzo nog niet..
[ Voor 9% gewijzigd door Vrietje op 13-12-2021 10:31 ]
Tenzij je dan écht heel graag DK wil spelen is dat Expansion Pak dan ook overbodig…Sagat schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:50:
Over dingen willen maar niet helemaal het nut weten......
n64 expansion pack (EP voor het gemak), als het goed is, ontvang ik vandaag mijn n64 everdrive, maar ik heb dus geen EP........
In principe willen je dit voor de heb sowieso en de prijs valt nog mee maar......als ik de lijst doorkijk die ik hier dan zie ik eigenlijk alleen dk64 als iets wat ik echt zou willen spelen, voor de rest is het allemaal leuk maar niet essentieel (als ik lees 'high resolution textures' icm met n64 word ik ook niet heel warm.....?)
300€ voor een “extra” handheld is inderdaad wel een beetje gek…Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:30:
[...]
Ik heb niemand dat natuurlijk zien opnoemen.
Maar sommige spellen zijn wel handig, ik heb metroid fusion nu pas ook verder gespeeld na 18 jaar. Terwijl met opnieuw beginnen op andere systemen ik nooit verder ben gekomen als 10 minuten spelen(Ik heb de 3ds "port" bijvoorbeeld omdat ik bij launch de 3ds gekocht had).
Terwijl ik van de zomer er toch wel weer wat minuutjes in gestoken had.(Blijft een leuk spel, in mijn beleving er velen uren in gestoken, save game zei 3 uur ofzo)
overigens heb ik even snel uitgerekend dat met de bij komende kosten zoals 50 dollar voor verzenden, en btw enzo je al richting de 300 euro gaat, en dan heb je de dock enzo nog niet..
Het is een leuk ding en heeft zeker zijn voordelen maar al bij al te duur voor mij denk ik… 200€ alles in had ik nog kunnen goedpraten voor mezelf, maar 300… 😞
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
De cube GBA player met de default disc is natuurlijk niet perfect (hoewel er onofficiele betere software bestaat die het wel al near perfect maakt) en defautl cube controllers vind ik ook geen succes icm gba...... zelfs die special gba controller.....dpad is heerlijk maar je behoudt die vage knoppen layoutBruiser schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:33:
Om GB/GBC en GBA carts te spelen op het grote scherm is er de Gameboy player voor de Cube… No way dus dat ik 100$ (+ onkosten) ga betalen voor een dock…
:fill(white):strip_exif()/f/image/qFV8IceBURjB0laJNjjOr64X.png?f=user_large)
Dus er iets iets voor te zeggen nog steeds. Maar goed, blijft hoop geld en als je voor die jailbreak gaat dan zou ik idd andere opties ook de voorkeur geven.
Maar het moge duidelijk zijn dat er genoeg (niet nuchtere nederlanders?
Ja dat dacht ik ook al....goed idealiter wil ik ook een USA n64 om alle pal ellende te verhelpen. Misschien kijken of ik er dan een kan vinden met een EP er al inBruiser schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:35:
[...]
Tenzij je dan écht heel graag DK wil spelen is dat Expansion Pak dan ook overbodig…
[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 13-12-2021 10:47 ]
10 second ninja DONE
Sagat schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:45:
[...]
De cube GBA player met de default disc is natuurlijk niet perfect (hoewel er onofficiele betere software bestaat die het wel al near perfect maakt) en defautl cube controllers vind ik ook geen succes icm gba...... zelfs die special gba controller.....dpad is heerlijk maar je behoudt die vage knoppen layout
[Afbeelding]
Dus er iets iets voor te zeggen nog steeds. Maar goed, blijft hoop geld en als je voor die jailbreak gaat dan zou ik idd andere opties ook de voorkeur geven.
Maar het moge duidelijk zijn dat er genoeg (niet nuchtere nederlanders?) wel graag de producten van analogue willen hebben (hell ondanks dat mijn mister ook al zo goed als hetzelfde kan twijfel ik ook nog steeds over met name een super NT, en zelfs de mega SG.....)
[...]
Ja dat dacht ik ook al....goed idealiter wil ik ook een USA n64 om alle pal ellende te verhelpen. Misschien kijken of ik er dan een kan vinden met een EP er al in(maar zal vast duur grapje worden, dus zal geen korte termijn werk zijn)
:strip_exif()/f/image/meh1FHICJ3frd475dBEMeL46.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat betreft de controller heb je ook weer alternatieven voor. Dit kost je een controller, verlengsnoer plus een klein PCB. In mijn ogen één van de beste manieren om GBA te spelen
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja er zijn idd manieren om er omheen te werken, maar ik blijf erbij dat als je gewoon een standaard cube met gba player hebt, vergeleken met me analoge oplossing dat die dan wel comfortabeler is.......Maar iets met appels en peren vergelijken ofzo.Seroczynski schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:55:
[...]
[Afbeelding]
Wat betreft de controller heb je ook weer alternatieven voor. Dit kost je een controller, verlengsnoer plus een klein PCB. In mijn ogen één van de beste manieren om GBA te spelen
En ja, als het alleen om de gba gaat, dan is het natuurlijk een no brainert, dan wel voor cube/player combo gaan en eventueel wat controller bonus opties.
edit:
of gba consoliser zoals eerder genoemd, dat is natuurlijk helemaal het ideaal voor GBA op tv, maar goed denk dat de meeste van ons cube gameplay ook kunnen waarderen....
[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 13-12-2021 11:02 ]
10 second ninja DONE
Kan je uit de doeken doen hoe je de SNES/SFC controller hebt gemod?Seroczynski schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:55:
[...]
[Afbeelding]
Enige oplossing die ik tot nu toe kende was die raphnet adapter, maar dan heb je zo een lompe "dongle" middenweg het snoer.
Want ik zit met het luxeprobleem van ooit een Hori Gameboy Player controller perongeluk sealed gekocht te hebben voor een schappelijke prijs, maar het zou zonde zijn om hem uit te pakken...
Het betreft de adapter van Raphnet, die wordt ook als los PCB verkocht. Deze kan je in de controller verwerken.TTC schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:15:
[...]
Kan je uit de doeken doen hoe je de SNES/SFC controller hebt gemod?![]()
Enige oplossing die ik tot nu toe kende was die raphnet adapter, maar dan heb je zo een lompe "dongle" middenweg het snoer.
Want ik zit met het luxeprobleem van ooit een Hori Gameboy Player controller perongeluk sealed gekocht te hebben voor een schappelijke prijs, maar het zou zonde zijn om hem uit te pakken...
https://www.raphnet-tech.com/products/nes2wii/index.php
[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 13-12-2021 11:19 ]
HELD!Seroczynski schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
[...]
Het betreft de adapter van Raphnet, die wordt ook als los PCB verkocht. Deze kan je in de controller verwerken.
https://www.raphnet-tech.com/products/nes2wii/index.php
Wat de Analogue Pocket betreft. Ik twijfel ook hard (heb tot nu toe alles van Analogue). Vooral het feit dat ze nog steeds geen DDP service aanbieden en doodleuk zeggen dat je hem evengoed pas ergens in 2023 kan hebben als je pech hebt (in de 3de groep zit). Dan houden ze zo maar eventjes jouw centen opzij voor meer dan een jaar).
En idd, als ik hem koop dan ook meteen met de dock en eventuele adapters bij.
Edit: typo
@Bruiser Het goede nieuws is wel dat de reviews vanavond online zouden komen. We kunnen ons dus nog bedenken.
Wat de jailbreak betreft. Ik ben benieuwd of er dit keer eentje komt. Met hun nieuwe OS zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat er niets komt.
[ Voor 16% gewijzigd door Ekfad op 13-12-2021 12:50 ]
DitEkfad schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:37:
[...]
… doodleuk zeggen dat je hem evengoed pas ergens in 2023 kan hebben als je pech hebt (in de 3de groep zit). Dan houden ze zou maar eventje jouw centen opzij voor meer dan een jaar).
Beetje te gek eigenlijk…
Bon, ik heb voor mezelf intussen beslist om niet te (proberen) pre-orderen. Ik ga voorlopig rustig de reviews afwachten.
Misschien dat ik bij een volgende run een bestelling plaats. Hopelijk hebben ze tegen dan ook een N64 😄
Ik vond het een beetje overkomen als dat dit een laatste run al is. Iedereen die wilt kan preorderen, maar als je pech hebt krijg je hem pas in 2023(overigens hadden ze het zo gewoon gelijk moeten doen)Bruiser schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:48:
[...]
Dit
Beetje te gek eigenlijk…
Bon, ik heb voor mezelf intussen beslist om niet te (proberen) pre-orderen. Ik ga voorlopig rustig de reviews afwachten.
Misschien dat ik bij een volgende run een bestelling plaats. Hopelijk hebben ze tegen dan ook een N64 😄
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Jailbreak: blijft een geinig concept, een prdouct dat eigenlijk gericht is met name op verzamelaars met grote cartridge verzamelingen......maar die hoeven ze dan niet te gebruiken!Ekfad schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:37:
[...]
HELD!
Wat de Analogue Pocket betreft. Ik twijfel ook hard (heb tot nu toe alles van Analogue). Vooral het feit dat ze nog steeds geen DDP service aanbieden en doodleuk zeggen dat je hem evengoed pas ergens in 2023 kan hebben als je pech hebt (in de 3de groep zit). Dan houden ze zo maar eventjes jouw centen opzij voor meer dan een jaar).
En idd, als ik hem koop dan ook meteen met de dock en eventuele adapters bij.
Edit: typo
@Bruiser Het goede nieuws is wel dat de reviews vanavond online zouden komen. We kunnen ons dus nog bedenken.
Wat de jailbreak betreft. Ik ben benieuwd of er dit keer eentje komt. Met hun nieuwe OS zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat er niets komt.
Dan zou ik zeggen ga dan lekker voor een mister dan heb je hetzelfde. Of iig zoals poly, dan moet je nog je eigen games rippen eerst (maar cd's mogen gebrand zijn euh ok.....?)
Verder heb je gelijk het zou kunnen, maar een hoop mensen zouden dan pissig zijn omdat zo'n beetje alle analogue producten tot nu toe wel een jailbreak hadden.......dus ik gok op jaibreak op korte termijn.
10 second ninja DONE
Ik nog voor mijn n64, xbox en Dreamcast een (rgb) scart kabel maar waar ik ze kocht valt nu buiten de EU.
Ik dacht dat er eerder een ebay verkoper werd aangeraden hier. Moet even zoeken of ik het terugvind.Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
Even wat anders, weet iemand nog een goede winkel voor (RGB) Scart kabels, binnen de EU
Ik nog voor mijn n64, xbox en Dreamcast een (rgb) scart kabel maar waar ik ze kocht valt nu buiten de EU.
Edit: deze was het: thefoo.83
Dat gezegd zijnde, je (standaard) N64 output geen RGB
Edit: maar daarom waarschijnlijk dat je het tussen haakjes had gezet. Ik heb weer te snel gelezen 🤪
[ Voor 16% gewijzigd door Bruiser op 13-12-2021 14:06 ]
Ja daarom had ik het gedaan, maar mijn hoop is dat er minder storing via een scart plug op de lijn zit dan via composiet.Bruiser schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:01:
[...]
Ik dacht dat er eerder een ebay verkoper werd aangeraden hier. Moet even zoeken of ik het terugvind.
Edit: deze was het: thefoo.83
Dat gezegd zijnde, je (standaard) N64 output geen RGB
Edit: maar daarom waarschijnlijk dat je het tussen haakjes had gezet. Ik heb weer te snel gelezen 🤪
Verwijderd
Denk dat je dan beter af bent met een s-video kabel. Veel scart kabels gebruiken evengoed nog het composiet signaal.Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
[...]
Ja daarom had ik het gedaan, maar mijn hoop is dat er minder storing via een scart plug op de lijn zit dan via composiet.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ook met BF besteld? Ik verwacht de mijne (goed wel een n64 ED) ook elk moment
10 second ninja DONE
Jullie ook inklaring gehad? daar bleef ie na betalen bij mij nog even 2dagen liggen...Sagat schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:36:
[...]
ook met BF besteld? Ik verwacht de mijne (goed wel een n64 ED) ook elk momenthoewel er vergeleken met het verwachte aflever window in de ochtend opeens 2 uur vertraging bijgekomen is
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]
Jullie ook inklaring gehad? daar bleef ie na betalen bij mij nog even 2dagen liggen...
yup, donderdag ochtend al betaald.....goed je doet er weinig aan. Enjoy iig!
10 second ninja DONE
Yes, tegenwoordig kom je er niet meer omheen helaas.Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]
Jullie ook inklaring gehad? daar bleef ie na betalen bij mij nog even 2dagen liggen...
Inderdaad geen ontsnappen meer aan.Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door Bruiser op 14-12-2021 01:36 ]
Wat mij er uit opgevallen is:
- Prachtig scherm, beter dan die van gemodde gameboys
- Bouwkwaliteit voelt goed
- Spellen spelen goed
- Geluid voor GB en GBC is net ietsje anders dan op de originele systemen.
- Geluid op GBA spellen heeft de optie om "verbeterd" te worden.
- Schouder knoppen zijn te mappen naar de x en y knoppen.
- De schouderknoppen bevallen niet voor iedereen.
- MVG is van mening dat een gemodde normale GBA nog steeds een betere GBA beleving geeft ondanks dat het er beter uit ziet op de pocket
- Dit gaat ook vooral over de vorm en betere schouderknoppen op de GBA.
- Cartridges zitten steviger dan gedacht
- Maar als je er op tikt verliest het toch snel de verbinding wat de pocket laat crashen.
- Dock is qua opties wel beperkt
Hier enkele reviews:
https://www.youtube.com/watch?v=O9Qy-H7H6og
https://www.youtube.com/watch?v=Ew91PeRy-ro
https://www.youtube.com/watch?v=tspthi0V0EU
https://www.youtube.com/watch?v=IyLeCQ3IENo
Ja en dan zit ik voor mijzelf met wat MVG zegt, want ik ga vooral GBA spelen ermee waarschijnlijk. maar goed nog een paar uur om te besluiten
[ Voor 26% gewijzigd door Vrietje op 14-12-2021 08:57 ]
Oh ik zag in de shortcircuit van LTT dat dit niet mogelijk was.Vrietje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:49:
Zo even wat reviews van de Analogue pocket bekeken:
Wat mij er uit opgevallen is:Conclusie van de meeste is wel twijfel je er over gewoon doen want het is de bese gameboy die je nu kan krijgen.
Ja en dan zit ik voor mijzelf met wat MVG zegt, want ik ga vooral GBA spelen ermee waarschijnlijk. maar goed nog een paar uur om te besluitenals je er door komt natuurlijk
Afijn, ik wens iedereen succes die er eentje probeert te bemachtigen. Ik vind 't te duur voor wat je krijgt (want ik vind de accessoires niet optioneel).
3 original xboxen (1 mist frontje van cd speler). Alle kabels zitten erbij (meerdere Composiet en Scart) en één zou een mod chip hebben plus 5 controllers.
Komende weekend maar eens schoonmaken en uitzoeken of echt alles werkt. Kan ik eindelijk een slim model maken, HDMI output en mem upgrade doen nu ik genoeg "spare" heb mocht het fout gaan hahaha
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ben benieuw wat jullie er van vinden!
Vind het interessant en met name de sid versie van de soundtrack (helaas wel op pal speed).
En schijnbaar wel een expanded c64 nodig.....? nog niet eerder van gehoord maar zal vast ook werken op mister
Verder dus idd gelukkige eigenaar van n64 ED, dus graag jullie tips voor deze console, bij voorkeur 2d games of onbekende titels
10 second ninja DONE
Ziet er best wel goed uit. Ook de soundtrack klinkt goed. En verder ben ik met je eens dat de pal snelheid wel een dingetje is. Ik ken het natuurlijk niet anders, maar sinds mijn region mod op de sega heb ik wel geleerd hoeveel verschil het maakt. Sonic kan op PAL gewoon stroperig aanvoelen, dat is op NTSC niet meer het gevalSagat schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:03:
Sonic op C64!
Ben benieuw wat jullie er van vinden!
Vind het interessant en met name de sid versie van de soundtrack (helaas wel op pal speed).
En schijnbaar wel een expanded c64 nodig.....? nog niet eerder van gehoord maar zal vast ook werken op mister
De muziek klinkt ook meteen anders op PAL. Dat stoort mij meer dan de snelheid van het spel.cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:48:
[...]
Ziet er best wel goed uit. Ook de soundtrack klinkt goed. En verder ben ik met je eens dat de pal snelheid wel een dingetje is. Ik ken het natuurlijk niet anders, maar sinds mijn region mod op de sega heb ik wel geleerd hoeveel verschil het maakt. Sonic kan op PAL gewoon stroperig aanvoelen, dat is op NTSC niet meer het geval
Wat de Analogue Pocket betreft, het ziet er zeker uit als een subliem apparaat, maar toch net te veel voor mij om het te overwegen. Mocht het inderdaad in een GBA form factor zitten dan had het wat beter geweest. Al zou dat ook weer te veel overeen komen met alle andere retro-emulator handhelds.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Grappige is dat ik dus nooit veel sonic gespeeld heb, maar hetgeen ik gedaan had was met name op de x360 compilatie, en die speelt dus idd op ntsc snelheid af, verder kijk ik natuurlijk (Veel tecold_as_ijs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:48:
[...]
Ziet er best wel goed uit. Ook de soundtrack klinkt goed. En verder ben ik met je eens dat de pal snelheid wel een dingetje is. Ik ken het natuurlijk niet anders, maar sinds mijn region mod op de sega heb ik wel geleerd hoeveel verschil het maakt. Sonic kan op PAL gewoon stroperig aanvoelen, dat is op NTSC niet meer het geval
Dus ja, sonic is een van de games die ik op 60hz moet spelen van mezelf......maar bij mega man was/ben ik dus volledig gewend aan de pal versie en daardoor voelt het snellere van de 60hz versie wat heh... gehaast en wordt ik bijna onrustig van! Reminds me moet hier nog verder op mister, save states icm met fpga nes is leuk!
10 second ninja DONE
Wat ik vooral opvallen vind is dat de dock en de pocket nog een vrij basic os hebben. Die console komt meer dan een jaar later na de verwachtte release en dan doet die dock bijna niets? Hoe kan zo iets, ze hebben die tijd toch kunnen gebruiken om verder hun os/firmware te ontwikkelen?Vrietje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:49:
Conclusie van de meeste is wel twijfel je er over gewoon doen want het is de bese gameboy die je nu kan krijgen.
Ja en dan zit ik voor mijzelf met wat MVG zegt, want ik ga vooral GBA spelen ermee waarschijnlijk. maar goed nog een paar uur om te besluitenals je er door komt natuurlijk
In ieder geval, ondanks alles hier terug wat twijfel (al denk ik niet dat ik hem haal omdat ik vooral GBA speel)
cold_as_ijs schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:11:
[...]
Yes, tegenwoordig kom je er niet meer omheen helaas.
Heeft hij ook niet een winkel die vanuit Europa verzendt? Ik dacht van wel.Vrietje schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]
Edit: Even een vraagje.
Een erg goede vriend van mij doet zijn verzameling weg. Ik weet in welke staat het is en hoe het onderhouden is. Er zitten zowel toppers als opvulspullen bij.
Ik zou graag alles in één lot overnemen, er zitten dan weliswaar dubbele bij maar goed.
Wat doen jullie over het algemeen?
Rekenen jullie aan een vast tarief per game (per console) of gaan jullie echt van ieder item de prijs opzoeken? In het laatste geval zie ik mij daar eigenlijk geen beginnen aan en hoe leg je de prijs dan effectief vast als je per game gaat zoeken?
Ik dacht er aan om per spel, afhankelijk van de console, tussen de 5€/spel en 25€/spel te geven en bij de console gemiddeld 100€/console te rekenen.
Edit 2: Het betreft Mega Drive, Sega CD, Saturn, Dreamcast, GG, Snes, N64, GC, Wii, WiiU, GBA, DS, 3DS, PSX, PS2, PS3, PS4, PSP, PSV, Xbox, Xbox 360 , Xbox One en ook nog een Atari dacht ik
[ Voor 71% gewijzigd door Ekfad op 14-12-2021 12:39 ]
Wat ik er van begrijp is dat je ze kan mirroren op de x en y dus L X en L Y doen dan het zelfde.Seroczynski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:
[...]
Oh ik zag in de shortcircuit van LTT dat dit niet mogelijk was.
Afijn, ik wens iedereen succes die er eentje probeert te bemachtigen. Ik vind 't te duur voor wat je krijgt (want ik vind de accessoires niet optioneel).
Dus helemaal mappen is dat niet.
Maar idd de shortcircuit zeg dat het niet kan en ik geloof dat my life in gaming zegt dat dus dat mirrorren kan wat voor gba's eigenlijk bijna het zelfde is volgens mij.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als het een goede vriend is zou ik dan de zeldzame objecten separaat doen van het filler gebeuren. Je mag uiteraard best wat bundel korting rekenen, want alles los verkopen is natuurlijk gruwelijk tijdrovend.Ekfad schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:24:
Edit: Even een vraagje.
Een erg goede vriend van mij doet zijn verzameling weg. Ik weet in welke staat het is en hoe het onderhouden is. Er zitten zowel toppers als opvulspullen bij.
Ik zou graag alles in één lot overnemen, er zitten dan weliswaar dubbele bij maar goed.
Rekenen jullie aan een vast tarief per game (per console) of gaan jullie echt van ieder item de prijs opzoeken? In het laatste geval zie ik mij daar eigenlijk geen beginnen aan en hoe leg je de prijs dan effectief vast als je per game gaat zoeken?
Ik dacht er aan om per spel, afhankelijk van de console, tussen de 5€/spel en 25€/spel te geven en bij de console gemiddeld 100€/console te rekenen.
Edit 2: Het betreft Mega Drive, Sega CD, Saturn, Dreamcast, GG, Snes, N64, GC, Wii, WiiU, GBA, DS, 3DS, PSX, PS2, PS3, PS4, PSP, PSV, Xbox, Xbox 360 , Xbox One en ook nog een Atari dacht ik
Maar goed that's just me
10 second ninja DONE
Ze worden verstuurd vanuit de Oekraïne, ze worden daar ook gemaakt volgens het doosje. Dus ja vanuit Europa alleen moet je dan nog steeds importkosten betalenEkfad schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:24:
Heeft hij ook niet een winkel die vanuit Europa verzendt? Ik dacht van wel.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Goed kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen even interessant is, dus misschien goed om het hierbij te laten qua bestellingen en invoerkosten. En het lijkt me ook weer niet interessant genoeg voor een eigen levertijden topic
10 second ninja DONE
In ben nog steeds bezig mezelf proberen te overtuigen dat ik hem écht niet nodig heb 😄Vrietje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:49:
Zo even wat reviews van de Analogue pocket bekeken:
Wat mij er uit opgevallen is:Conclusie van de meeste is wel twijfel je er over gewoon doen want het is de bese gameboy die je nu kan krijgen.
- Prachtig scherm, beter dan die van gemodde gameboys
- Bouwkwaliteit voelt goed
- Spellen spelen goed
- Geluid voor GB en GBC is net ietsje anders dan op de originele systemen.
- Geluid op GBA spellen heeft de optie om "verbeterd" te worden.
- De schouderknoppen bevallen niet voor iedereen.
- MVG is van mening dat een gemodde normale GBA nog steeds een betere GBA beleving geeft ondanks dat het er beter uit ziet op de pocket
- Dit gaat ook vooral over de vorm en betere schouderknoppen op de GBA.
- Cartridges zitten steviger dan gedacht
- Maar als je er op tikt verliest het toch snel de verbinding wat de pocket laat crashen.
- Dock is qua opties wel beperkt
Hier enkele reviews:
https://www.youtube.com/watch?v=O9Qy-H7H6og
https://www.youtube.com/watch?v=Ew91PeRy-ro
https://www.youtube.com/watch?v=tspthi0V0EU
https://www.youtube.com/watch?v=IyLeCQ3IENo
Verwijderd
Gaaf! Mocht je een S Controller in goede conditie over hebben en willen verkopen moet je mij even een DM doenrikoos schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:50:
Gisteren ff een doosje met xbox spullen opgehaald bij een oud collega. Zijn broer was een collector maar is gestopt en hij was zo vriendelijk om alles mee te geven voor mij :-)
3 original xboxen (1 mist frontje van cd speler). Alle kabels zitten erbij (meerdere Composiet en Scart) en één zou een mod chip hebben plus 5 controllers.
Komende weekend maar eens schoonmaken en uitzoeken of echt alles werkt. Kan ik eindelijk een slim model maken, HDMI output en mem upgrade doen nu ik genoeg "spare" heb mocht het fout gaan hahaha
[Afbeelding]
Ja daar ben ik voor mijzelf ook mee bezig. ik ben er nog niet over uit. Wat vooral niet lekker zit is dat je gelijk moet betalen maar hem misschien pas in 2023 krijgt.Bruiser schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:15:
[...]
In ben nog steeds bezig mezelf proberen te overtuigen dat ik hem écht niet nodig heb 😄
Meh klinkt niet heel overtuigend allemaal. Zal misschien aan mij liggen maar ik ben niet zo voorstander van om iets te kopen dat ik een jaar later pas krijg, al is het de PS6.Vrietje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:00:
[...]
Ja daar ben ik voor mijzelf ook mee bezig. ik ben er nog niet over uit. Wat vooral niet lekker zit is dat je gelijk moet betalen maar hem misschien pas in 2023 krijgt.
https://store.analogue.co/password#pocket
edit: twee gepreorderd. En een dock, case etc.
[ Voor 20% gewijzigd door BarôZZa op 14-12-2021 17:10 ]
1 gepreorderd, en een dock. Shipping viel nog mee 35 dollar ipv 50.BarôZZa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:56:
Analogue Pocket preorders gaan over 3 minuten open:
https://store.analogue.co/password#pocket
edit: twee gepreorderd. En een dock, case etc.
Verwijderd
Met de alsmaar betere emulatie opties, en ik niet een die-hard handheld gamer ben Dan zou ik eerder voor zo'n Anbernic achtig ding gaan. En met alle accessoires erbij daar kan je bijna een Steamdeck voor die prijs kopen.Seroczynski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:
[...]
Oh ik zag in de shortcircuit van LTT dat dit niet mogelijk was.
Dat is dus niet gelukt… de reviews waren over het algemeen lovend.Bruiser schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:15:
[...]
In ben nog steeds bezig mezelf proberen te overtuigen dat ik hem écht niet nodig heb 😄
Ik heb ook besteld, samen met een dock, Game Gear adapter, screen protector en link cable. De hard case met snel te willen zijn vergeten 🙄
Blijkbaar hebben ze toch voldoende voorraad, daarnet was het nog steeds mogelijk om in je shopping cart te steken.
[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 14-12-2021 18:59 ]
Er zit geen limiet aan deze pre-order.Bruiser schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:43:
[...]
Blijkbaar hebben ze toch voldoende voorraad, daarnet was het nog steeds mogelijk om in je shopping cart te steken.
Klopt. Alleen dit is wel erg vervelend:Seroczynski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:39:
[...]
Er zit geen limiet aan deze pre-order.
There are three fulfillment groups which have the following estimated ship dates. Everyone who wants a Pocket will be able to secure an order.
Group A: Q1 2022
Group B: Q4 2022
Group C: 2023
Je kan hem binnen een paar maanden ontvangen. Of... over anderhalf jaar
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
:strip_exif()/f/image/raK3JPBWCXFkNw53a9Di1F48.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag de everdrive uitgetest. Werkt als een tierelier. Lijkt alleen een limiet aan het aantal games per folder. Hij kan er 1024 weergeven, terwijl de collectie die ik nu heb er meer heeft. Zijn overigens heel veel dubbele waarvan enkele zelfs 6x ofzo. Dus moet deze nog wat opruimen.
Wel gemerkt dat de moeilijkheidsgraad niet meer is wat ik gewend. Moet dus gewoon echt gaan oefenen wil ik ze uit gaan spelen, of gewoon cheats gebruiken
Ah, dus de pocket is vanaf nu dus permanent te bestellen?Seroczynski schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:39:
[...]
Er zit geen limiet aan deze pre-order.
Bruiser schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:55:
[...]
Ah, dus de pocket is vanaf nu dus permanent te bestellen?
Pocket will be available to purchase on December 14th at 8am PST. It is our goal for everyone who wants a Pocket to be able secure an order.
— Analogue (@analogue) 10 december 2021
To accomplish this in the context of a global pandemic, we are implementing a fulfillment protocol. pic.twitter.com/jHukRh0R2I
Veel beter dan dat kan ik het niet uitleggen.
Overigens de Pocket, GG adapter, screen protector en hard case besteld.
Ik was trouwens de tijd uit het oog verloren en heb pas om 18u besteld. Was toen ordernummer 1202XX, naar ik begrepen heb zijn ze gestart rond 85xxx. Dat is dus een kleine 35000 orders op een uurtje tijd. Ik vrees dus dat ik zal moeten vragen te annuleren.
PS: In de komende weken krijg je een mail met de melding in welke groep je zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Ekfad op 15-12-2021 13:50 ]
Mijn bestelling gedaan om 17:05, bevestiging gekregen om 17:15. Mijn ordernummer is 1058XX dus het is niet zo extreem al is het nog steeds een verschil van 14,000. Of er moeten 21,000 orders zijn geweest in de eerste 5 minuten.Ekfad schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:11:
Ik was trouwens de tijd uit het oog verloren en heb pas om 18u besteld. Was toen ordernummer 120241, naar ik begrepen heb zijn ze gestart rond 85xxx. Dat is dus een kleine 35000 orders op een uurtje tijd. Ik vrees dus dat ik zal moeten vragen te annuleren.
Ah kijk, dan valt het beter mee voor mij. Ik had het cijfer gehaald uit de discord groep. In ieder geval, hij is nog steeds te bestellen.Arno24 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]
Mijn bestelling gedaan om 17:05, bevestiging gekregen om 17:15. Mijn ordernummer is 1058XX dus het is niet zo extreem al is het nog steeds een verschil van 14,000. Of er moeten 21,000 orders zijn geweest in de eerste 5 minuten.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tip gebruik de hardware game database (voorheen smokemonster packs)cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:49:
[Afbeelding]
Vandaag de everdrive uitgetest. Werkt als een tierelier. Lijkt alleen een limiet aan het aantal games per folder. Hij kan er 1024 weergeven, terwijl de collectie die ik nu heb er meer heeft. Zijn overigens heel veel dubbele waarvan enkele zelfs 6x ofzo. Dus moet deze nog wat opruimen.
Wel gemerkt dat de moeilijkheidsgraad niet meer is wat ik gewend. Moet dus gewoon echt gaan oefenen wil ik ze uit gaan spelen, of gewoon cheats gebruiken
link
Heb je geen last van te grote lijsten, en ik vind zelf de sorteringen erg fijn. Op regio, maar ook op genre, en best of lijsten, en games voor meerdere spelers etc.
Let wel, het werkt wel met dubbelle entries, dus de lib neem wel flink wat meer ruimte in. Goed je kan dat natuurlijk zelf altijd bijwerken!
10 second ninja DONE
Ik heb mijn bevestiging ontvangen om 17:16, order #1057xxArno24 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]
Mijn bestelling gedaan om 17:05, bevestiging gekregen om 17:15. Mijn ordernummer is 1058XX dus het is niet zo extreem al is het nog steeds een verschil van 14,000. Of er moeten 21,000 orders zijn geweest in de eerste 5 minuten.
Baal nog steeds dat ik die hardcase ben vergeten mee te bestellen 😞
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Man man man, als de prijs en levertijd niet zo hoog waren had ik het misschien nog serieus overwogen
Maar heb ook nogal wat problemen met beide.
Dus nee hou het maar lekker bij mijn mister, of voor gba eventueel nog de cube, hoewel ik daardan eigenlijk toch is zou moeten kijken naar swiss en dan het kunnen booten van de verbeterde gba software......maar meh zeer lage prio omdat ik weinig meerwaarde verwacht en zelfs dan, dan wil ik ook zo'n fijne snes controller fixen.
10 second ninja DONE
Bijbestellen, verzendkosten laten crediteren?Bruiser schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:37:
[...]
Ik heb mijn bevestiging ontvangen om 17:16, order #1057xx
Baal nog steeds dat ik die hardcase ben vergeten mee te bestellen 😞
Ik zou minimaal de advertenties splitsen per type, en waarschijnlijk even per type kort rondkijken/scrollen of er echt dure dingen bij zitten om een goede vraagprijs te vragen en/of mensen laten bieden en rustig afwachten hoe hoog het gaat. Zo zie je bijvoorbeeld vrij snel dat Pokémon voor de 3DS behoorlijk duur is vergeleken met andere spellen.Ekfad schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:24:
[...]
Even een vraagje.
Ja, heb hun gemaild… afwachten maarArno24 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:19:
[...]
Bijbestellen, verzendkosten laten crediteren?
Ik snap precies wat je bedoeld haha.Het ziet er wel heel gaaf uit allemaal. Nu heb ik verder niet echt nostalgische gevoelens bij de consoles die gesupport worden. Heb wel een gameboy gehad, maar daar heb ik misschien 1 zomer op gespeeld. Kan me alleen paperboy, bart simpson escap from camp deadly, Tetris en Mario herinneren. Die laatste was overigens geleend van iemand.Sagat schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:18:
Ik heb gister en vandaag toch de review van DF gekeken link
Man man man, als de prijs en levertijd niet zo hoog waren had ik het misschien nog serieus overwogen
Maar heb ook nogal wat problemen met beide.
Dus nee hou het maar lekker bij mijn mister, of voor gba eventueel nog de cube, hoewel ik daardan eigenlijk toch is zou moeten kijken naar swiss en dan het kunnen booten van de verbeterde gba software......maar meh zeer lage prio omdat ik weinig meerwaarde verwacht en zelfs dan, dan wil ik ook zo'n fijne snes controller fixen.
Maar als ik dit zo zie dan ontstaan die nostalgische gevoelens spontaan
Dus nee, MISTer, voor nu.. lekker op de bank... en op een grote OLED tv.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
De gameboy heeft natuurlijk best veel leuke games, maar je moet door de gfx en het geluid heen kunnen bijten, en ja doordat het scherm zo kut was, zijn de meeste games ook wat traag opgezet? Dat is iig hoe ik in grote lijnen erover denk, super mario land 2 vind en vond ik desondanks goed en 3 (wario?) zou ook erg goed moeten zijn, maar zit nog in den bak log.cold_as_ijs schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:29:
[...]
Ik snap precies wat je bedoeld haha.Het ziet er wel heel gaaf uit allemaal. Nu heb ik verder niet echt nostalgische gevoelens bij de consoles die gesupport worden. Heb wel een gameboy gehad, maar daar heb ik misschien 1 zomer op gespeeld. Kan me alleen paperboy, bart simpson escap from camp deadly, Tetris en Mario herinneren. Die laatste was overigens geleend van iemand.
Maar als ik dit zo zie dan ontstaan die nostalgische gevoelens spontaan.
Ik zeg nooit nooit, maar als ik zin heb om te gamen start ik niet per definitie in de gb library
Gba en vooral pce games (die zouden toch ook komen? en google zegt ja) zijn HEEL erg goed. hoewel veel pce games natuurlijk wel ook cd met arcade card zijn enzo dat zal wellicht niet werken.
lynx, game gear en gb color games heb ik niet heel veel mee...maar zal vast ook nog wel wat leuks tussen zitten!
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/b7wKLvSpOCKtmsWZnfITnYRy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k0cvnji3dx0vJFs99vlwMydF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WzMDOBlH749TjaMmpPisMEDV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6eemm85ikqn272ZVuxG5Qmln.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i0ETCYApa9LHHT2jO1aulfPE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BeVn0iI1QEh3KKh8JbaNuInf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pibKPLlmwe4hPdL2UrqLQc0u.jpg?f=fotoalbum_large)