Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 21:40
Netjes die SC-3000! Mooi apparaat.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Die is in zeer goede conditie zeg! Al getest? Gaaf hoor!
laugh schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:50:
Die is in zeer goede conditie zeg! Al getest? Gaaf hoor!
Nieuw uit de verpakking.

En ik ben saai ;) maar hij zal niet getest worden.

Ze zijn aardig zeldzaam in deze conditie.

En voor mijn verzameling is dit de oudste computer wat ik heb ongebruikt.

Leuk om samen te zien met de Nintendo Famicom keyboard. :9

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

gast7 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:55:
[...]

post eens een foto van de cart, kan me niet voorstellen dat het een degelijke bootleg was als het van 15 jaar terug was. zou zelfs zonder open te maken dan te herkennen moeten zijn

[...]

best wel een degelijke kans hoor, bootlegs qua gba waren totaal niet zeldzaam destijds in winkels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0jMm7JESv9PA2YL8oI3r2l_HE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCIp7DIJ4x8bNy218Xoq3g7t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ECLtlAoS065rqvtuX7qqiMAf0k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7zcrqFUWWON9uxRiSvnoKPD.jpg?f=fotoalbum_tile

En trouwens Game & Watch Gallery 4 voor de Gameboy Advance gebruikt wel batterij. Waarvoor ie dient, geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 03-12-2021 22:12 ]

Trein?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43
MedionAkoya schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

En trouwens Game & Watch Gallery 4 voor de Gameboy Advance gebruikt wel batterij. Waarvoor ie dient, geen idee.
Ziet er origineel uit, je hebt een bijzonder probleem ondervonden. Als je nu weer een save maakt, blijft die nu wel behouden?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Koldur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:16:
[...]

Ziet er origineel uit, je hebt een bijzonder probleem ondervonden. Als je nu weer een save maakt, blijft die nu wel behouden?
Spel glitcht na een tijdje. Gelijk uitgezet natuurlijk. Ik zal herstarten en een foto van maken.

Trein?

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Ziet er inderdaad origineel uit, Wellicht wat vuile contacten? Kan de glitches veroorzaken.

Verwijderd

Terug lezend denk ik eerder dat het probleem door de console zelf kom. Deze openmaken, grondig schoonmaken en de accu controleren.

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 10:42
Ik heb al veel gelezen in dit topic maar nog niet veel geplaatst. Ik ben vooral bezig met original xbox consoles. Deze is net 20 jaar geworden en ik denk dat die nu wel retro mag genoemd worden. Ook zie ik de laatste tijd meer en meer tweakers die de oude xbox terug boven halen ;) .

Na lange tijd heb ik nog eens een update gedaan aan die van mij.
Ik heb een ssd ingebouwd en een interne OGX360. Dit is een apparaat om met nieuwe wireless controllers te kunnen spelen. Ik gebruik dit nu ongeveer 1,5 jaar extern.

De reden dat ik een ssd heb ingebouwd (ervoor was dit een WD blue 2tb) is om plaats te maken voor de OGX360. Dit past bij de meeste Xboxen onder de dvd speler maar niet als je een Philips dvd hebt, wat hier wel het geval is. Deze dvd drive wil ik erin laten want die doet het nog heel goed en heeft weinig speeluren.

Moesten er mensen zijn die dit idee interessant vinden, dit is het schema die ik gebruikt heb om de OGX360 in te bouwen. Het interessante aan deze versie is dat je ook nog de ouderwetse controllers gebruiken samen met de wireless controllers.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5xe3g33xSzH-Z-6-i9pet-q6_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DIOlnYbVfiBcU0eOoIYSX9Km.png?f=fotoalbum_large

Op dit schema staat ook dat je de shielding nabij de controller poorten moet weg snijden, dit heb ik niet gedaan. Ik heb de poorten beplakt met isolerende tape. Dit is de tape die elektriciens gebruiken. Dit om de console later eventueel terug origineel te kunnen zetten.

Ik wilde dit even met jullie delen omdat er misschien mensen zijn die dit niet kennen, het is ik vind het een voordeel om met nieuwe controllers te kunnen gamen omdat die meestal wat beter in de hand liggen. vb de xbox one controller geeft bij mij een veel beter gevoel dan bv de original s controller.

Andere mods aan mijn xbox:
Internal HDMI mod van N64freak
128mb ram upgrade
x3cp front pannel
eigen build van xbmc4gamers

hier nog enkele fotos van het eind resultaat :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To9FxL8lTJCxqZEEZK4q76YILIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxaVZumqAxtD3NTxbXCnHwJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro6AwH_7CNVBNp6D-pTXc5zLnP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFnM4cxngGWB0bMkbnqbqoz9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMSp8D5Vn7S0vLcixMVUUXuuNYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Xetb45NLBAAzr0y3CUES0tJ.jpg?f=fotoalbum_large

Discogs collection

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
serial_killa159 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:34:
Ik heb al veel gelezen in dit topic maar nog niet veel geplaatst. Ik ben vooral bezig met original xbox consoles. Deze is net 20 jaar geworden en ik denk dat die nu wel retro mag genoemd worden. Ook zie ik de laatste tijd meer en meer tweakers die de oude xbox terug boven halen ;) .

Na lange tijd heb ik nog eens een update gedaan aan die van mij.
Ik heb een ssd ingebouwd en een interne OGX360. Dit is een apparaat om met nieuwe wireless controllers te kunnen spelen. Ik gebruik dit nu ongeveer 1,5 jaar extern.

De reden dat ik een ssd heb ingebouwd (ervoor was dit een WD blue 2tb) is om plaats te maken voor de OGX360. Dit past bij de meeste Xboxen onder de dvd speler maar niet als je een Philips dvd hebt, wat hier wel het geval is. Deze dvd drive wil ik erin laten want die doet het nog heel goed en heeft weinig speeluren.

Moesten er mensen zijn die dit idee interessant vinden, dit is het schema die ik gebruikt heb om de OGX360 in te bouwen. Het interessante aan deze versie is dat je ook nog de ouderwetse controllers gebruiken samen met de wireless controllers.[Afbeelding]

Op dit schema staat ook dat je de shielding nabij de controller poorten moet weg snijden, dit heb ik niet gedaan. Ik heb de poorten beplakt met isolerende tape. Dit is de tape die elektriciens gebruiken. Dit om de console later eventueel terug origineel te kunnen zetten.

Ik wilde dit even met jullie delen omdat er misschien mensen zijn die dit niet kennen, het is ik vind het een voordeel om met nieuwe controllers te kunnen gamen omdat die meestal wat beter in de hand liggen. vb de xbox one controller geeft bij mij een veel beter gevoel dan bv de original s controller.

Andere mods aan mijn xbox:
Internal HDMI mod van N64freak
128mb ram upgrade
x3cp front pannel
eigen build van xbmc4gamers

hier nog enkele fotos van het eind resultaat :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel knap, mooie mods!

Ivm het X3CP, is het intussen al mogelijk om daar -interessante- info op te tonen? Ik denk dan aan current game titel bv. Ik meen me namelijk te herinneren dat de standaard info zeer beperkt was…

(Retro) Game collectie

• serial_killa159
In xbmc kan je alles erop laten verschijnen wat je wil, maar eens in een game staat enkel de titel van de game die je op dat moment speelt.

Je hebt meer mogelijkheden om ingame info te tonen via een open xenium mod chip in combinatie met een spi2par2019. Je kan dan cpu en gpu temp aflezen terwijl je gamed.
de x3cp is eigenlijk overrated voor wat het is. Het is eigenlijk enkel voor de looks, het lcd wordt hier amper bekeken. :P

edit: Er is wel een open source project voor de x3 chip, net zoals ze gedaan hebben met de xenium chip. Misschien gaan er dan meer opties komen om het lcd aan te passen op de x3cp.
link

[ Voor 20% gewijzigd door serial_killa159 op 04-12-2021 23:29 ]

Discogs collection

@serial_killa159 mooi gedaan. Ik heb recentelijk mijn xbox weer van de zolder gehaald en daar een SSD in gebouwd + andere fan. Ben nu de onderdelen aan het verzamelen voor de ogx360, ga voor de 2 port usb van tek nemesis.
Speel nu overigens GTA SA, blijft een heerlijke game. Heerlijk om in de back country te rijden met George Strait op de radio ;)

Even over de 128 mb ram upgrade, heeft die nog veel toegevoegde waarde buiten emulatie en homebrew?
Geeft het nog compatibiliteit issues met games?

Verwijderd

Nog een paar spelletjes toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2_2DWXsETTobHqx_OWGsuJ6NTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2kL3M78Ex0zoHQ6BCssiWid.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Gisteren weer een tweetal xbox 360 classics kunnen vinden die ik nog niet had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGgX4HdfSnEDEr2Fq_DT08OEurg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9l3mbzyvCxR0w40hdJ7uS1O9.jpg?f=fotoalbum_large
Grappig dat je met een korte speurtocht soms vrij standaard titels tegenkomt.
Geluk daarbij is dat het wel betaalbaar is :)

• serial_killa159
cold_as_ijs schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:06:
Speel nu overigens GTA SA, blijft een heerlijke game. Heerlijk om in de back country te rijden met George Strait op de radio ;)
Dit moet lukken ik speel momenteel ook gta sa op de xbox. Enkele maanden geleden nog gta vc uitgespeeld.
voor gta vc is er een mod, the rad mod, dat aan te raden is. De links in deze tread zijn wel dood maar het zal wel nog ergens te vinden zijn.
Even over de 128 mb ram upgrade, heeft die nog veel toegevoegde waarde buiten emulatie en homebrew?
Geeft het nog compatibiliteit issues met games?
De 128mb ram mod heeft ook als voordeel dat de cover-art bij het snel scrollen door de lijst sneller laad. Ook kan je sommige games patchen naar 720p waardoor ze met 128mb beter spelen. (een handvol games)
Compatibiliteits problemen met de ram mod zijn er niet, ik denk dat je dit verward met de cpu mod, daar moet je de games parchen om met de cpu mod overweg te kunnen anders lopen ze te snel.

Discogs collection

Thanks, was me al helemaal erin aan het verdiepen en leek mij een upgrade die mij zou moeten lukken. Maar ik heb een 1.6b xbox, dus geen vrije RAM spots.
Jammer maar helaas. Ga er geen andere xbox voor aanschaffen

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z2kudkayrbF76ZBwMnPbQcnVSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I9n9ZtwSdKrmjrgiQMrwLSrH.jpg?f=user_large

Vandaag maar eens de moeite genomen om zo'n gbs 8200 upscaler bord om te toveren tot een fatsoenlijk product die draait op de gbs-control firmware. Ik heb in het verleden een mini-framemeister gehad. Maar echt niet normaal wat je voor ~€35 krijgt als je er een beetje moeite in steekt. Het zal nooit qua ervaring een crt matchen maar voor op mijn kantoor i.c.m. een kleine 21.5" lcd monitor is het echt een perfecte oplossing.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:04
Iemand trouwens nog goede tips voor een stekkerblok/verlengdoos. Ik had er hier in het verleden wel eentje aangeraden gekregen maar daar is de levertijd momenteel 3 maanden van.

Verwijderd

Vrietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:07:
Iemand trouwens nog goede tips voor een stekkerblok/verlengdoos. Ik had er hier in het verleden wel eentje aangeraden gekregen maar daar is de levertijd momenteel 3 maanden van.
Die van de Action doen het prima :P
Geintje, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel devices je gaat aansluiten. Als het er veel zijn adviseer ik de stekkerblokken voor een 19” patchkast/serverrack. Kun je veel op aansluiten, maar ook vastschroeven achter/onder je TV meubel.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Vrietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:07:
Ik heb 2 van deze: https://www.brennenstuhl....0-voudig-3m-h05vv-f-3g1-5

Wat wel handig is dat de stekkers er onder een hoek van 45 graden in passen. En je kan de doos makkelijk aan een plank/bureau/kast vastmaken. Stekkers en voedingsblokken zitten stevig vast, ik heb er eentje ondersteboven aan bureau vast gemaakt en alles blijft goed zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 05-12-2021 21:43 ]

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 03:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vaenir schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:13:
[Afbeelding]

Vandaag maar eens de moeite genomen om zo'n gbs 8200 upscaler bord om te toveren tot een fatsoenlijk product die draait op de gbs-control firmware. Ik heb in het verleden een mini-framemeister gehad. Maar echt niet normaal wat je voor ~€35 krijgt als je er een beetje moeite in steekt. Het zal nooit qua ervaring een crt matchen maar voor op mijn kantoor i.c.m. een kleine 21.5" lcd monitor is het echt een perfecte oplossing.
Guide van Voultar gevolgd? Leuk project!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
LoCuTuS2000 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:08:
[...]

Guide van Voultar gevolgd? Leuk project!
Nee had geen idee dat hij een video daarover had. Ik heb zelf de wiki op GitHub gevolgd. Net even die video gekeken en zie nu dat hij die esp8266 positie verzonnen heeft. Ik zag het op een afbeelding op Thingiverse waar ik mijn stl vandaan heb voor de behuizing en vond het wel een goede oplossing.

Leuke video om even gezien te hebben. Sommige van mijn weerstanden zitten op een andere positie. Vraag mij nu wel af waar hij zijn info vandaan heeft aangezien ik de officiële wiki gevolgd heb en deze dus lichtelijk afwijkt van zijn installatie. Maarja whatever works :p

[ Voor 3% gewijzigd door Vaenir op 05-12-2021 23:01 ]

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 03:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vaenir schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:59:
[...]

Nee had geen idee dat hij een video daarover had. Ik heb zelf de wiki op GitHub gevolgd. Net even die video gekeken en zie nu dat hij die esp8266 positie verzonnen heeft. Ik zag het op een afbeelding op Thingiverse waar ik mijn stl vandaan heb voor de behuizing en vond het wel een goede oplossing.

Leuke video om even gezien te hebben. Sommige van mijn weerstanden zitten op een andere positie. Vraag mij nu wel af waar hij zijn info vandaan heeft aangezien ik de officiële wiki gevolgd heb en deze dus lichtelijk afwijkt van zijn installatie. Maarja whatever works :p
De beste man maakt zelf ook PCBs voor video upgrades en is nogal een retrorgb autoriteit als ik het goed begrijp. Kijk graag naar zijn video's, erg leerzaam als je solderen leuk vind.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb8Tw01Rx_bWjl4rvbqM1xltitY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zADwngR0E4JIt7ONwSTikpn7.jpg?f=fotoalbum_large

Onlangs iemand's complete Neo Geo Pocket collectie overgenomen. De console had ik al (heb er zelfs twee). Nu wil ik eigenlijk een IPS scherm bouwen in één van de twee... want het is echt niet lekker gamen op zo'n oldskool schermpje. En emulatie is toch niet hetzelfde, die control stick van de NGPC is geweldig en de meeste games zijn daar echt voor gemaakt (de fighters vooral).

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb mijn oude Atari 2600 weer eens van zolder gehaald maar... hoe kan ik hem het beste aansluiten op een modern scherm (lees: LCD) want hij heeft alleen een RF antenne stekker, geen composite lijkt mij. En onze TV's hebben alleen DVB-T2 receivers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OzLemj5Lk0RSGrDlTlh4_uchv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AO97ePVxYTRZf5INxUTfsHaH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Neus op 06-12-2021 12:48 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Neus schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:45:
Ik heb mijn oude Atari 2600 weer eens van zolder gehaald maar... hoe kan ik hem het beste aansluiten op een modern scherm (lees: LCD) want hij heeft alleen een RF antenne stekker, geen composite lijkt mij. En onze TV's hebben alleen DVB-T2 receivers.

[Afbeelding]
Er zijn redelijke eenvoudig kits om er composite uit te krijgen, of je dat moet willen is een ander verhaal.
Je zet het beeld signaal om naar iets anders. Het wordt er niet mooier van, en dat signaal kan een moderne tv dan als nog niet goed verwerken. Komt nog een retrothink bij om de boel op te schalen.

Zou gewoon één van de vele verzamelingen halen. Is op bijna elk systeem wel eentje voor uitgebracht.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53
Disfigured schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]

Onlangs iemand's complete Neo Geo Pocket collectie overgenomen. De console had ik al (heb er zelfs twee). Nu wil ik eigenlijk een IPS scherm bouwen in één van de twee... want het is echt niet lekker gamen op zo'n oldskool schermpje. En emulatie is toch niet hetzelfde, die control stick van de NGPC is geweldig en de meeste games zijn daar echt voor gemaakt (de fighters vooral).
Nooit begrepen waarom die stick nooit meer hebben gezien. Enorm lekker om mee te spelen. Hier ook een Neo Geo Pocket Color, maar het scherm zorgt er idd voor dat ik hem nooit gebruik en ik heb ook geen flashcart. Om er nou weer een paar honderd euro tegenaan te gooien is ook weer zo wat voor een paar simpele games.

Als ze die stick op de Neo Geo Mini hadden gezet... ;(

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:00:
[...]

Er zijn redelijke eenvoudig kits om er composite uit te krijgen, of je dat moet willen is een ander verhaal.
Je zet het beeld signaal om naar iets anders. Het wordt er niet mooier van, en dat signaal kan een moderne tv dan als nog niet goed verwerken. Komt nog een retrothink bij om de boel op te schalen.

Zou gewoon één van de vele verzamelingen halen. Is op bijna elk systeem wel eentje voor uitgebracht.
Nee dat klopt niet, je zet het signaal niet om naar iets anders. Het video signaal wat de TIA chip in de 2600 uitspuugt is in makkelijk te combineren tot composiet, en dat gebeurt in de console zelf ook voordat het de RF modulator ingaat. Door de RF modulatie en demodulatie in de TV stappen weg te halen uit de keten houd je een beter signaal over. Ik zou zelf kiezen voor een s-video mod waarbij je de chroma en luma gescheiden houd, Een externe scaler is wel aan te raden. Een retrotink 2x-mini voldoet voor de atari 2600 prima en is de investering meer dan waard.

Verwijderd

gravitone schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:29:
[...]

Nee dat klopt niet, je zet het signaal niet om naar iets anders. Het video signaal wat de TIA chip in de 2600 uitspuugt is in makkelijk te combineren tot composiet, en dat gebeurt in de console zelf ook voordat het de RF modulator ingaat. Door de RF modulatie en demodulatie in de TV stappen weg te halen uit de keten houd je een beter signaal over. Ik zou zelf kiezen voor een s-video mod waarbij je de chroma en luma gescheiden houd, Een externe scaler is wel aan te raden. Een retrotink 2x-mini voldoet voor de atari 2600 prima en is de investering meer dan waard.
Ik ben dan ook voor de 2e optie gegaan. Het is een mooi systeem, als in de historische rol maar, net even een stap te ver terug. Nes\Sms trek ik nog prima, en dan nog meer de voorkeur de generatie er kort na. :)

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:34:
Las hier net over in Retro Gamer Magazine, mooie hommage/knipoog naar Metal Gear:

YouTube: UnMetal (Xbox One) - Level 1 - Let’s Play

UnMetal voor current gen.
Ik had hem al gezien inderdaad. Zitten nog wel wat andere game verwijzingen in.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Super, dank je wel !

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

cold_as_ijs schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:29:
@Neus alsje handig bent met een soldeerbout kan je ook een RGB mod overeegen. https://etim.net.au/shop/...rn=552&action=show_detail
Niet echt handig maar altijd gereed voor een uitdaging. Maar voor AUD 88 kan ik beter een oude CRT op de kop tikken, lijkt mij.

Neus schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:42:
[...]

Niet echt handig maar altijd gereed voor een uitdaging. Maar voor AUD 88 kan ik beter een oude CRT op de kop tikken, lijkt mij.
Puur kosten dan ben je met een CRT goedkoper uit idd. RGB bied in theorie scherper beeld en betere kleuren. Voor moderne tv moet je dan nog een upscaler toevoegen en dan loopt het al gauw in de papieren.

Ik vind het zelf ook gewoon leuk om aan de oude consoles te knutselen en proberen beeldkwaliteit te verbeteren. Ook zit ik gewoon niet te wachten op een CRT, heb er de plek niet voor over.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Heb nog een CRT met vhs ingebouwd. Met scart en rf, gratisch

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
Vandaag een mooie vondst gedaan, kwam een partij (semi)defecte consoles tegen op MP. Af kunnen halen voor €25 (Bij aankomst bood de verkoper aan ze zelfs gratis weg te geven, maar aangezien de advertentie slechts een paar consoles noemde en het er blijkbaar veel meer waren voelde ik mij te bezwaard om niet te betalen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMxWETqJ867QV8tcqWgT1KuptmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u6Wj9CXAc1oUq1KBUKcjDMOM.png?f=fotoalbum_large
- 1x Playstation 2 Silver
- 2x Xbox Original
- 5x Xbox360 (één hele oude zonder HDMI)
- 4x Playstation 3 "Phat", waarvan 3 met de cardreaders
- 2x Playstation 3 Slim
- Nog wat controllers voor Xbox/PS2/Wii

Binnenkort maar even wat troubleshooten en kijken wat er nog te fixen valt met wat soldeerwerk. Had in ieder geval de schroeven van de OG Xbox nodig omdat bij één van die van mij ze compleet doorgeroest waren :+

• Bruiser
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:42:
Vandaag een mooie vondst gedaan, kwam een partij (semi)defecte consoles tegen op MP. Af kunnen halen voor €25 (Bij aankomst bood de verkoper aan ze zelfs gratis weg te geven, maar aangezien de advertentie slechts een paar consoles noemde en het er blijkbaar veel meer waren voelde ik mij te bezwaard om niet te betalen)
[Afbeelding]
- 2x Xbox Original
- 2x Playstation 3 Slim

Binnenkort maar even wat troubleshooten en kijken wat er nog te fixen valt met wat soldeerwerk. Had in ieder geval de schroeven van de OG Xbox nodig omdat bij één van die van mij ze compleet doorgeroest waren :+
Dat is inderdaad een mooie pickup!

(Retro) Game collectie

Disfigured schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]

neo geo brand TOP
fighters! TOP
2 buttons -O-
Ik heb deze console en games daarom altijd vermeden......gehoord dat de games ondanks dit erg goed zijn maar wow, kan me daar echt niet overheen zetten......had een van die pocket fighter games niet een re-release gehad relatief recent?

Verder zou deze console ook sorta kinda binnenkort naar mister moeten komen, dan maakt de drempel om te proberen dermate laag dat zelfs ik geen smoesjes meer heb!

Maar sowieso erg tof verzamel object/mod project natuurlijk! d:)b _/-\o_

10 second ninja DONE

Flapperbol schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:42:
[Afbeelding]
- 2x Xbox Original
- 2x Playstation 3 Slim

Ondanks dat ik al veel, veel, veel te veel consoles heb word ik echt jaloers op dit soort finds...netjes man!! En leuk om mee te prutsen :D
cold_as_ijs schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:23:
[...]

Puur kosten dan ben je met een CRT goedkoper uit idd. RGB bied in theorie scherper beeld en betere kleuren. Voor moderne tv moet je dan nog een upscaler toevoegen en dan loopt het al gauw in de papieren.

Ik vind het zelf ook gewoon leuk om aan de oude consoles te knutselen en proberen beeldkwaliteit te verbeteren. Ook zit ik gewoon niet te wachten op een CRT, heb er de plek niet voor over.
:(
Goed meer crt's voor de (echte :P ) fans ;)
Nah, ik snap het volkomen en denk dat we al vrij dicht tegen goed genoege emulatie van crt aan zitten met shadowmask filters etc. Goed genoeg voor 90+ van de retrogamers imho.

@Neus Ik dacht zelf nog aan een video als oplossing (min of meer ook al genoemd door @PsYgHo ) maar dat is natuurlijk ook al best trick om aan een moderne tv te hangen, ja is een scaler de meest logische oplossing en afhankelijk of je zelf handig bent of het graag wil, ja dan altijd die mod naar rgb (laten) doen (volgens mij waren er geen massaal beschikbaar hdmi mods buiten paar eenmalige projectjes ofzo....goed vind de 2600 zelf niet interessant dus ja, heb me er ook niet heel erg in verdiept, heel af en toe speel ik het nog wel is op mister of via emulatie (achievements op 2600 games! _O- )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:25:
[...]

Nah, ik snap het volkomen en denk dat we al vrij dicht tegen goed genoege emulatie van crt aan zitten met shadowmask filters etc. Goed genoeg voor 90+ van de retrogamers imho.

@Neus Ik dacht zelf nog aan een video als oplossing (min of meer ook al genoemd door @PsYgHo ) maar dat is natuurlijk ook al best trick om aan een moderne tv te hangen, ja is een scaler de meest logische oplossing en afhankelijk of je zelf handig bent of het graag wil, ja dan altijd die mod naar rgb (laten) doen (volgens mij waren er geen massaal beschikbaar hdmi mods buiten paar eenmalige projectjes ofzo....goed vind de 2600 zelf niet interessant dus ja, heb me er ook niet heel erg in verdiept, heel af en toe speel ik het nog wel is op mister of via emulatie (achievements op 2600 games! _O- )
Met huidige upscalers is het beeld op een moderne tv inderdaad goed. Alleen het is toch anders dan op een CRT. Alleen dat is net wat je fijn vindt of gewend bent. Ik ga 100% voor een CRT. Daarom heb ik ook 6 crt's thuis staan als reserve als de andere kapot gaan :-)
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]

Met huidige upscalers is het beeld op een moderne tv inderdaad goed. Alleen het is toch anders dan op een CRT. Alleen dat is net wat je fijn vindt of gewend bent. Ik ga 100% voor een CRT. Daarom heb ik ook 6 crt's thuis staan als reserve als de andere kapot gaan :-)
Ik hou van dit topic. Als mijn vrouw dan zeurt 'waarom heb je DRIE crt tv's nodig?' 'Je bedoeld maar 3, kijk hier deze dude heeft er 6' :P ;)
En geez, ik heb 2tv's en een monitor, TOTAAL anders ook nog is :*)

Maar qua scalers, tsja, zolang het gaat wil ik ook voor crt blijven gaan hoor.
Hoewel moderne tv's natuurlijk vaak groter zijn, en (momenteel shmup gek, maar natuurlijk ook diverse arcade games) makkelijk te draaien met een goede beugel voor de TATE ervaring.

Maar jij bent dus idd waarom ik 90% noemde, en misschien zit ik daar mis en zijn er meer mensen die liever crt willen zelfs met near perfect emulatie van de crt experience.....en ik denk idd dat we erg die kant op gaan.
zie bijvoorbeeld dit
https://twitter.com/pics_vg/status/1468034368404926471?s=20

10 second ninja DONE

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:16:
[...]

neo geo brand TOP
fighters! TOP
2 buttons -O-
Ik heb deze console en games daarom altijd vermeden......gehoord dat de games ondanks dit erg goed zijn maar wow, kan me daar echt niet overheen zetten......had een van die pocket fighter games niet een re-release gehad relatief recent?

Verder zou deze console ook sorta kinda binnenkort naar mister moeten komen, dan maakt de drempel om te proberen dermate laag dat zelfs ik geen smoesjes meer heb!

Maar sowieso erg tof verzamel object/mod project natuurlijk! d:)b _/-\o_
De twee knoppen zijn inderdaad karig voor fighters, maar toch kom je een heel eind. Maar ik speel liever de Metal Slugs en Sonic. Ik zoek ook nog Dark Arms: Beast Buster nog, maar die is... heel duur.

Er is een Neo Geo Pocket Collection voor de Switch trouwens. :)
De laatste keer dat ik een goede sessie op mijn CRT speelde kreeg ik last van mijn ogen. Dat is iets dat ik vroeger nooit had, zelfs niet als ik speelsessies van 10 uur had. Wellicht heeft het iets te maken met het ouder worden, of simpelweg gewenning, maar het was niet prettig.

Wellicht dat het te maken had met de refresh rate ofzo, ik heb echt geen idee. Heb nog 3 CRT's in huis en die gaan ook nergens anders heen, maar voor de lange sessies pak ik toch een flatscreen met de RetroTink.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:53:
[...]

Ik hou van dit topic. Als mijn vrouw dan zeurt 'waarom heb je DRIE crt tv's nodig?' 'Je bedoeld maar 3, kijk hier deze dude heeft er 6' :P ;)
En geez, ik heb 2tv's en een monitor, TOTAAL anders ook nog is :*)

Maar qua scalers, tsja, zolang het gaat wil ik ook voor crt blijven gaan hoor.
Hoewel moderne tv's natuurlijk vaak groter zijn, en (momenteel shmup gek, maar natuurlijk ook diverse arcade games) makkelijk te draaien met een goede beugel voor de TATE ervaring.

Maar jij bent dus idd waarom ik 90% noemde, en misschien zit ik daar mis en zijn er meer mensen die liever crt willen zelfs met near perfect emulatie van de crt experience.....en ik denk idd dat we erg die kant op gaan.
zie bijvoorbeeld dit
https://twitter.com/pics_vg/status/1468034368404926471?s=20
Moderne tv's zijn groter, maar veel oude games die je op een CRT speelt zijn 4:3. Als je 4:3 content op een moderne breedbeeld tv afspeelt heb je zwarte balken aan de zijkant. Wat je dan overhoudt is volgens mij niet groter dan een 29 inch 4:3 CRT.

Maar mijn collectie:

2x MX7000 B&O CRT (29 inch)
2x Sony trinitron 20 inch
1x PVM M4 Sony 20 inch CRT
1x PVM Sony 14 inch CRT
1x 14 inch Sony CRT

Het zijn er 7 zie ik nu ;-)

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:01:
De laatste keer dat ik een goede sessie op mijn CRT speelde kreeg ik last van mijn ogen. Dat is iets dat ik vroeger nooit had, zelfs niet als ik speelsessies van 10 uur had. Wellicht heeft het iets te maken met het ouder worden, of simpelweg gewenning, maar het was niet prettig.

Wellicht dat het te maken had met de refresh rate ofzo, ik heb echt geen idee. Heb nog 3 CRT's in huis en die gaan ook nergens anders heen, maar voor de lange sessies pak ik toch een flatscreen met de RetroTink.
Dat is echt gewenning, ik had het ook na 10 jaar niet meer een CRT gezien te hebben. Nu ben ik er weer aan gewend en merk ik het niet meer.
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:02:
[...]

Moderne tv's zijn groter, maar veel oude games die je op een CRT speelt zijn 4:3. Als je 4:3 content op een moderne breedbeeld tv afspeelt heb je zwarte balken aan de zijkant. Wat je dan overhoudt is volgens mij niet groter dan een 29 inch 4:3 CRT.
29" is wel vrij fors voor een crt, maar verder eens met de logic. ik weet niet eens hoe groot mijn schermen zijn, monitor is 19 of 21, tv's 17 of 19" schat ik
Maar mijn collectie:

2x MX7000 B&O CRT (29 inch)
2x Sony trinitron 20 inch
1x PVM M4 Sony 20 inch CRT
1x PVM Sony 14 inch CRT
1x 14 inch Sony CRT

Het zijn er 7 zie ik nu ;-)
nice!
Seroczynski schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:01:

Hmm ik ben natuurlijk nog VEEL ouder dan jij bent <+:) maar geen last van mijn ogen. Ik moet ook zeggen dat ik geen extreem lange sessies meer heb 1-2 uur is aardig het max.

Ondanks de leeftijd hoor ik wel het 'piepen' maar (nog?) maar dermate minimaal dat ik me daar niet aan stoor :)

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:25:
[...]

Denk dat scanlines voor een groot deel nostalgie is. Zeker vanaf de 16 bit era zie je dat veel games in mijn ogen er nog steeds goed uit zien zonder de scanlines. Er zijn ook wel echt games die ervan profiteren hoor. In mijn ogen is het dan meer nostalgie of liefde voor de artstyle of het iets toevoegd voor jezelf. Denk dat de 8bit een ander verhaal is, omdat je veel minder kleuren hebt zorgen de scanlines geven de scanlines de illusie van meer kleuren meer texture omdat je hoofd er dingen bij verzint.
cold_as_ijs schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:41:
[...]

Denk dat scanlines voor een groot deel nostalgie is. Zeker vanaf de 16 bit era zie je dat veel games in mijn ogen er nog steeds goed uit zien zonder de scanlines. Er zijn ook wel echt games die ervan profiteren hoor. In mijn ogen is het dan meer nostalgie of liefde voor de artstyle of het iets toevoegd voor jezelf. Denk dat de 8bit een ander verhaal is, omdat je veel minder kleuren hebt zorgen de scanlines geven de scanlines de illusie van meer kleuren meer texture omdat je hoofd er dingen bij verzint.
Vooropgesteld, het is allemaal subjectief, speel zoals jij vind vind dat het er mooi uitziet, maar ik heb idd zelf ook dingen meegemaakt ala:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQgFHf5UcqkPnuTcL62t9RgHbL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SVPDRlSfLpqOiaBGPC6Ul9Ai.png?f=user_large

Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld wat verder gaat dan alleen scanlines.

Maar zoals gezegd met scalers/filters etc kun je deze look (indien je dat wil uiteraard :+ ) nu al behoorlijk goed namaken op huidige tv's en dat zal alleen maar beter worden.

10 second ninja DONE

Ok, toch even snel een fotootje gemaakt n.a.v. de post van ~@Sagat. Dit zijn foto's van mijn TV gemaakt met mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8W9jHtuKLr94lBFEflQalHAfls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tanGV2aJt6YU2zj0vlt953J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHEunll3b8wQyXx7AJpk-Po1AKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPD0haYXH9zekrkXYHxDFE49.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 08-12-2021 14:21 ]

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:36:
[...]

Van je oled+magic scaler? of is dit de hoofd oogpijn generator? :o :+
Het feit dat je het moet vragen makes my case. Deze foto's zijn van mijn plasma i.c.m. de RetroTink X5.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:41:
[...]

Het is wel wat meer dan nostalgie, de scanlines die waren er en daar moest je als ontwikkelaar rekening mee houden. Als je de scanlines weghaalt dan blijft er ruimte over, of je moet die ruimte opvullen of je moet de andere lijnen aan elkaar plakken. Wat voor vreemde dingen kan zorgen. Maar voor mij gaat het niet eens om de scanlines, maar meer omdat een CRT veel beter met een lage resolutie kan omgaan dan een moderne LCD .Ik vind de oude games er echt niet mooi uitzien op een moderne LCD. Ook niet met upscalers. Er gaat veel kwaliteit verloren, daarnaast vind ik de zwartwaarde en kleuren mooier op een CRT dan op een LCD.

• Bruiser
  • Niet online
Even tussendoor mijn nieuwste aanwinsten van de voorbije weken 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0pgr4Bzxmbj7yoGYQgRZboR6Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMIRSLvlSYmsCLEBY1IN8p4y.jpg?f=fotoalbum_large
De Mega Everdrive Pro had ik al, maar toen was er geen case voor beschikbaar dus maar gelijk bijbesteld, vind ik wel netjes 😋

(Retro) Game collectie

Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:47:
[...]

Het is wel wat meer dan nostalgie, de scanlines die waren er en daar moest je als ontwikkelaar rekening mee houden. Als je de scanlines weghaalt dan blijft er ruimte over, of je moet die ruimte opvullen of je moet de andere lijnen aan elkaar plakken. Wat voor vreemde dingen kan zorgen. Maar voor mij gaat het niet eens om de scanlines, maar meer omdat een CRT veel beter met een lage resolutie kan omgaan dan een moderne LCD .Ik vind de oude games er echt niet mooi uitzien op een moderne LCD. Ook niet met upscalers. Er gaat veel kwaliteit verloren, daarnaast vind ik de zwartwaarde en kleuren mooier op een CRT dan op een LCD.
LCD's zijn altijd "meh" geweest, en nooit erg geschikt voor gamen, met welk platform dan ook. Plasma's, OLED's en wellicht verschillende typen monitoren zijn dan een beter alternatief (voor een LCD).

Ben het wel met je eens dat bij sommige CRT's de kleuren echt van het scherm springen. Als ik mijn GCN aansluit op mijn MX7200 dan kan ik bijvb. blijven staren naar het Paper Mario startscherm :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmEOqy7eU9wfPtw9NSJp0I2Q4lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcyZYdXsGMxn5OtRkB4By7rs.jpg?f=fotoalbum_large
Beetje slechte foto, maar hopelijk komt mijn punt over.

[ Voor 15% gewijzigd door Seroczynski op 08-12-2021 14:57 ]

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:54:
[...]

LCD's zijn altijd "meh" geweest, en nooit erg geschikt voor gamen, met welk platform dan ook. Plasma's, OLED's en wellicht verschillende typen monitoren zijn dan een beter alternatief (voor een LCD).

Ben het wel met je eens dat bij sommige CRT's de kleuren echt van het scherm springen. Als ik mijn GCN aansluit op mijn MX7200 dan kan ik bijvb. blijven staren naar het Paper Mario startscherm :P

[Afbeelding]
Beetje slechte foto, maar hopelijk komt mijn punt over.
Ik snap zeker wat je bedoelt! Op de PVM heb ik dit ook. Ik heb ook een MX7000 maar heb het idee dat de kleuren nog niet helemaal goed staan. Kan jij toevallig je instellingen van het service menu delen? Qua kleuren bedoel ik dan.
Seroczynski schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:45:
[...]

Het feit dat je het moet vragen makes my case. Deze foto's zijn van mijn plasma i.c.m. de RetroTink X5.
Dat is een hele mooie plasma! :+ (volgens mij hebben we dezelfde of iig scheelt het bar weinig, hoewel de mijne voor onbepaalde tijd is uitgeleend)
Maar seriously, de standaard output van de plasma vond ik ook altijd zeermooi voor retro gaming (itt tot lcd techniek uit die periode), neemt niet weg dat dit dus idd serieus dicht de crt look naderd (wat ik ook al eerder aangaf!)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:04:
[...]

Dat is een hele mooie plasma! :+ (volgens mij hebben we dezelfde of iig scheelt het bar weinig, hoewel de mijne voor onbepaalde tijd is uitgeleend)
Maar seriously, de standaard output van de plasma vond ik ook altijd zeermooi voor retro gaming (itt tot lcd techniek uit die periode), neemt niet weg dat dit dus idd serieus dicht de crt look naderd (wat ik ook al eerder aangaf!)
Enige nadeel van Plasma (dat probleem heeft OLED ook) is de kans op inbranden. Maar goed, ook bij CRT heb je die kans, echter is die wel minder aanwezig dan bij plasma of OLED.
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:09:
[...]

Enige nadeel van Plasma (dat probleem heeft OLED ook) is de kans op inbranden. Maar goed, ook bij CRT heb je die kans, echter is die wel minder aanwezig dan bij plasma of OLED.
De plasma waar ik momenteel het meeste op game heb ik ongeveer 13 jaar in bezit, en er is nog altijd niets ingebrand. Image retention heb je wel, maar dat gaat vanzelf weer weg en dat zie je ook amper tijdens het gamen.

Op mijn OLED durf ik het iets minder goed aan. Vriend van mij heeft een Philips OLED en die is na twee jaar gebruik al flink ingebrand. Nou verwacht ik iets meer kwaliteit van LG (who would have thought) maar alsnog vind ik dat wat spannender dan op de plasma.

Dat gezegd hebbende, zijn er voldoende tests waaruit blijkt dat een gezonde dosis gamen geen kwaad kan voor je OLED.

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:22:
[...]

De plasma waar ik momenteel het meeste op game heb ik ongeveer 13 jaar in bezit, en er is nog altijd niets ingebrand. Image retention heb je wel, maar dat gaat vanzelf weer weg en dat zie je ook amper tijdens het gamen.

Op mijn OLED durf ik het iets minder goed aan. Vriend van mij heeft een Philips OLED en die is na twee jaar gebruik al flink ingebrand. Nou verwacht ik iets meer kwaliteit van LG (who would have thought) maar alsnog vind ik dat wat spannender dan op de plasma.

Dat gezegd hebbende, zijn er voldoende tests waaruit blijkt dat een gezonde dosis gamen geen kwaad kan voor je OLED.
De Philips schermen hebben ook gewoon LG panelen toch? Ik hoorde laatst iemand met een LG OLED die ook na 1,5 jaar ingebrand was. Ik lees er ook best vaak over hier op tweakers. Welke plasma heb je?
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:30:
[...]

De Philips schermen hebben ook gewoon LG panelen toch? Ik hoorde laatst iemand met een LG OLED die ook na 1,5 jaar ingebrand was. Ik lees er ook best vaak over hier op tweakers. Welke plasma heb je?
Plasma is een volgens mij een Panasonic TX-P50S11E, die toen net iets van twee jaar de Pioneer technieken gebruikten.

Dat Philips LG panelen gebruikt zou goed kunnen, dat weet ik niet precies. Ik heb een C9 en heb van tevoren en ook na de aankoop enkele YouTube testen m.b.t. inbranden op o.a. de C8 bekeken. Dat lijkt allemaal vrij hoopvol mede dankzij technieken die het inbranden tegen moeten gaan. Ik gebruik mijn OLED behoorlijk intensief (groot film en serie liefhebber) en heb daarbij vrijwel altijd subtitels aanstaan. Ook die zijn nog niet ingebrand.

Ik zou daar graag aan willen toevoegen, dat inbranden van plasma's icm met gamen, in mijn n=1 situatie geen probleem is gebleken,
Zeer veel street fighter 4 gespeeld toen mijn plasma mijn main gaming screen was en daar nooit iets van terug gezien!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:50:
Ik zou daar graag aan willen toevoegen, dat inbranden van plasma's icm met gamen, in mijn n=1 situatie geen probleem is gebleken,
Zeer veel street fighter 4 gespeeld toen mijn plasma mijn main gaming screen was en daar nooit iets van terug gezien!
Je zou toch verwachten dat "game over" op zijn minst ingebrand zou zijn in jouw geval?
Exorcist schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:18:
[...]

Je zou toch verwachten dat "game over" op zijn minst ingebrand zou zijn in jouw geval?
Das alleen met sf2 single player, met sf4 was ik online in de top700 van europa.....(van mensen die sagat speelden :') )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:09:
[...]

Das alleen met sf2 single player, met sf4 was ik online in de top700 van europa.....(van mensen die sagat speelden :') )
Dus je speelt volgens het motto van Pierre. Mee doen is belangrijker dan winnen ;)
je hebt er toch plezier in? dat is denk ik nog het belangrijkste
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:20:
[...]

Dus je speelt volgens het motto van Pierre. Mee doen is belangrijker dan winnen ;)
je hebt er toch plezier in? dat is denk ik nog het belangrijkste
Ken je beperkingen, ik had (en heb !) er absoluut lol in die games, maar ben niet ongelofelijk goed ofzo. In de tijd was er grote player base en redelijke match making dus genoeg kunnen winnen, als je alleen maar alles verliest online is de lol er ook snel af.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:26:
[...]

Ken je beperkingen, ik had (en heb !) er absoluut lol in die games, maar ben niet ongelofelijk goed ofzo. In de tijd was er grote player base en redelijke match making dus genoeg kunnen winnen, als je alleen maar alles verliest online is de lol er ook snel af.
Niemand vind het leuk om te verliezen, alleen gaat niet iedereen het zelfde er mee om. Ik speel ook eigenlijk nooit online. Heb ook geen ps+ en xbox dinges ofzo. Ook geen idee hoe dat allemaal werkt maar, vriendin heeft wel een + abonnement. Die speelt ook veel meer op de ps4 dan ik doe. :)
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:45:
[...]

Niemand vind het leuk om te verliezen, alleen gaat niet iedereen het zelfde er mee om. Ik speel ook eigenlijk nooit online. Heb ook geen ps+ en xbox dinges ofzo. Ook geen idee hoe dat allemaal werkt maar, vriendin heeft wel een + abonnement. Die speelt ook veel meer op de ps4 dan ik doe. :)
Tsja dat is hier niet veel anders, ik zit hoe zeg je dat, net ergens in het midden, tegen mensen die niet fanatiek vechtspelen spelen doe ik het doorgaans best aardig (toch @Exorcist :+ ) maar je hebt mensen de ALLEEN maar figting games spelen, continue filmpjes checken over combo's, veel oefenen etc etc, euh ja dan ben ik vrij kansloos. Misschien als sf6 of de nieuwe kof heel erg tof zijn dat ik die (iig voor mijn doen) nog veel ga spelen maar betwijfel het. Zal dus met name tegen vrienden zijn die het ook leuk vinden maar wel rond het zelfde niveau zijn.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:50:
[...]

Tsja dat is hier niet veel anders, ik zit hoe zeg je dat, net ergens in het midden, tegen mensen die niet fanatiek vechtspelen spelen doe ik het doorgaans best aardig (toch @Exorcist :+ ) maar je hebt mensen de ALLEEN maar figting games spelen, continue filmpjes checken over combo's, veel oefenen etc etc, euh ja dan ben ik vrij kansloos. Misschien als sf6 of de nieuwe kof heel erg tof zijn dat ik die (iig voor mijn doen) nog veel ga spelen maar betwijfel het. Zal dus met name tegen vrienden zijn die het ook leuk vinden maar wel rond het zelfde niveau zijn.
Ja, als je echt met top mee wilt dan wordt het flink oefenen. Dan lijkt het meer op werken, en gamen doe ik voor de ontspanning. ;)
Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:50:
[...]

Ja, ik ken ook m'n beperkingen maat :+
Potje Worms?

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:35:
[...]

Plasma is een volgens mij een Panasonic TX-P50S11E, die toen net iets van twee jaar de Pioneer technieken gebruikten.

Dat Philips LG panelen gebruikt zou goed kunnen, dat weet ik niet precies. Ik heb een C9 en heb van tevoren en ook na de aankoop enkele YouTube testen m.b.t. inbranden op o.a. de C8 bekeken. Dat lijkt allemaal vrij hoopvol mede dankzij technieken die het inbranden tegen moeten gaan. Ik gebruik mijn OLED behoorlijk intensief (groot film en serie liefhebber) en heb daarbij vrijwel altijd subtitels aanstaan. Ook die zijn nog niet ingebrand.
Philips gebruikt inderdaad OLED panelen van LG Display.
Het klopt trouwens dat Plasma minder snel inbrand dan een OLED display. Eigenlijk brand een OLED display ook niet echt in, maar slijten de pixels gewoon veel harder dan bij een Plasma. Bij Plasma moet je er gewoon voor zorgen dat de Pixels vaak genoeg van kleur veranderen en dan is er eigenlijk weinig aan de hand.

Voor Retro gaming is een Plasma wel een perfect alternatief, mocht CRT voor een aantal te lomp/groot zijn maar toch wel de soort van 'CRT look' willen hebben. Plasma komt qua contract/brightness en dergelijke toch wat dichter in de buurt bij een CRT vergeleken met een LCD of OLED display.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTx80p5lBpKbbePET4oM5J0qSwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qw8NorD9VL78uf7OevWPZCeg.jpg?f=user_large

Mijn nieuwste aanwinst voor de Gamecube.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Sagat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:00:
[...]

Vooropgesteld, het is allemaal subjectief, speel zoals jij vind vind dat het er mooi uitziet, maar ik heb idd zelf ook dingen meegemaakt ala:
[Afbeelding]

Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld wat verder gaat dan alleen scanlines.

Maar zoals gezegd met scalers/filters etc kun je deze look (indien je dat wil uiteraard :+ ) nu al behoorlijk goed namaken op huidige tv's en dat zal alleen maar beter worden.
Denk dat dit plaatje vooral het probleem van upscaling laat zien op moderne tv’s en niet zozeer het al dan niet aanwezig zijn van scanlines. Nu hangen ze deels samen natuurlijk.

Hier kwam ik no geen mooi voorbeeld tegen van emulator vs verschillende output opties voor de sega. Je moet even scrollen maar dan zie je plaatjes van street of rage

https://www.sega-16.com/2...ieving-video-connections/

Even los van de kleuren verschil vind ik het verschil niet schokkend verschillend en neigt mijn voorkeur naar het emulator beeld.

Overigens dankzij die pagina eindelijk gevonden welk spelletje ik vroeger op de c64 speelde, midnight resistance. Die ga ik spelen zodra mijn everdrive binnen is ;)
cold_as_ijs schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:51:
[...]

Denk dat dit plaatje vooral het probleem van upscaling laat zien op moderne tv’s en niet zozeer het al dan niet aanwezig zijn van scanlines. Nu hangen ze deels samen natuurlijk.

Hier kwam ik no geen mooi voorbeeld tegen van emulator vs verschillende output opties voor de sega. Je moet even scrollen maar dan zie je plaatjes van street of rage

https://www.sega-16.com/2...ieving-video-connections/

Even los van de kleuren verschil vind ik het verschil niet schokkend verschillend en neigt mijn voorkeur naar het emulator beeld.

Overigens dankzij die pagina eindelijk gevonden welk spelletje ik vroeger op de c64 speelde, midnight resistance. Die ga ik spelen zodra mijn everdrive binnen is ;)
Fair enough, en al gezegd he, het is absoluut een subjectief iets! Dus lekker spelen zoals het er voor jou het fijnste uitziet.

Vind het alleen wel grappig dat , iig in wat ik las/zag over retrogaming, het initieel was:
- rf (antenne)
Crap! Niet gebruiken
- Composite
is eigenlijk ook crap niet gebruiken!
- rgb/component/vga/hdmi
Dat wil je! (of s(super) video hoewel dat niet erg veel gebruikt is hier?)

Maar dat nu je soms hoort over de artist impression en intent en dat dus juist die imperfecties gebruikt werden, van niet alleen de crt tv's maar ook van het video signaal, de sonic waterval is daarvan een vrij beroemd voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMAZPXfx2A-MgMdK_I-5AOuiXAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lG6JMv7Jv1kOlxQGEdKJF2vU.png?f=fotoalbum_large
Mijn eigen voorbeeld wat ik hier al vaker benoemd hadden is, sf2ce in arcade vorm....toen die als emulator voor mij beschikbaar kwam was het echt geweldig, alleen een ding, het zag er vreselijk pixelig/blokkerig uit, echt niet tof. En toen realiseerde ik me dat mijn videokaart destijds ook een tv out had, en ja op die manier zag het er dus uit zoals ik het me herinnerde :)
En dat was dan voornamelijk het verschil tussen een crt tv en een crt monitor (ok die tv out was composite, mijn monitor zal aangesloten geweest zijn via vga of dvi back then).

Grrr zin om te gamen nu en moet nog tot 1645 :P

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 09-12-2021 10:34 . Reden: typo ]

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:07:
[...]

Fair enough, en as gezegd he, het is absoluut een subjectief iets! Dus lekker spelen zoals het er voor jou het fijnste uitziet.

Vind het alleen wel grappig dat , iig in wat ik las/zag over retrogaming, het initieel was:
- rf (antenne)
Crap! Niet gebruiken
- Composite
is eigenlijk ook crap niet gebruiken!
- rgb/component/vga/hdmi
Dat wil je! (of s(super) video hoewel dat niet erg veel gebruikt is hier?)

Maar dat nu je soms hoort over de artist impression en intent en dat dus juist die imperfecties gebruikt werden, van niet alleen de crt tv's maar ook van het video signaal, de sonic waterval is daarvan een vrij beroemd voorbeeld
[Afbeelding]
Mijn eigen voorbeeld wat ik hier al vaker benoemd hadden is, sf2ce in arcade vorm....toen die als emulator voor mij beschikbaar kwam was het echt geweldig, alleen een ding, het zag er vreselijk pixelig/blokkerig uit, echt niet tof. En toen realiseerde ik me dat mijn videokaart destijds ook een tv out had, en ja op die manier zag het er dus uit zoals ik het me herinnerde :)
En dat was dan voornamelijk het verschil tussen een crt tv en een crt monitor (ok die tv out was composite, mijn monitor zal aangesloten geweest zijn via vga of dvi back then).

Grrr zin om te gamen nu en moet nog tot 1645 :P
@sagat 100% mee eens hoor.
om weer terug te komen op scanlines, ze functioneren bv ook als een soort anti-aliasing filter.
Ik vind het geblokte dan bv niet zo erg, het is zo lang geleden dat ik op een sega heb gespeeld dat ik het wazige van de RF kabel niet eens kan herinneren. En die automatische smoothing filter heeft dus ook voordeel zoals het waterval voorbeeld. Die kan ik me overigens nog wel goed herinneren dat het er toen echt "realistisch" uitzag.
En zo heeft uiteindelijk iedereen zijn voorkeur, ik kies voor het geblokte scherpe beeld dat waarschijnlijk niet volgens de artist impression is om maar niet een CRT ergens neer te moeten zetten, andere kiezen voor het scherpe geblokte met scanlines op een PVM en andere willen weer lekker zoals vroeger.
Naar aanleiding van de discussie had ik deze gevonden ;)
https://www.youtube.com/watch?v=RAi8AVj9GV8

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiZltHdNwbHQwr9MHTX8OVXrsww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBoDYFuotAooXYbV1IPvIijW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is nou een leuke aanwinst!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:10:
[...]

@sagat 100% mee eens hoor.
om weer terug te komen op scanlines, ze functioneren bv ook als een soort anti-aliasing filter.
Ik vind het geblokte dan bv niet zo erg, het is zo lang geleden dat ik op een sega heb gespeeld dat ik het wazige van de RF kabel niet eens kan herinneren. En die automatische smoothing filter heeft dus ook voordeel zoals het waterval voorbeeld. Die kan ik me overigens nog wel goed herinneren dat het er toen echt "realistisch" uitzag.
En zo heeft uiteindelijk iedereen zijn voorkeur, ik kies voor het geblokte scherpe beeld dat waarschijnlijk niet volgens de artist impression is om maar niet een CRT ergens neer te moeten zetten, andere kiezen voor het scherpe geblokte met scanlines op een PVM en andere willen weer lekker zoals vroeger.
Naar aanleiding van de discussie had ik deze gevonden ;)
https://www.youtube.com/watch?v=RAi8AVj9GV8
Hoe doe je dat met interlaced games? Want wat ik begrijp dat dit toch best lastig is om deze goed door een upscaler te krijgen. De retrotink heeft ook moeite met ps2 games. Voor ps2 games is volgens mij nog de beste manier om ze op een ps3 BC console te spelen of een emulator op de pc.

Daarnaast is er voor veel ps2 games een goed alternatief. En dat zijn de Xbox games. Die zijn vaak wel 480p.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 19:33 ]

@Verwijderd PS2 games zijn dan weer super makkelijk, die speel ik gewoon niet _O-
Interlaced blijft lastig. Hiervoor heb je echt een retrotink 5x nodig of de OSSC pro. Hoewel ik begrepen heb dat de GBS control heel goed 480i kan deinterlacen zonder al teveel lag toe te voegen. 14-15 ms. Een CRT is hier dan ook best een goede oplossing. Ik wil overigens niet zeggen dat CRT niks is, het is alleen voor mij geen oplossing. Heb er de ruimte niet voor en het alternatief voor mijn Sega is voor mij goed.

Maar XBox out of the box voor PAL is in veel gevallen gewoon 480i/576i. Naar mijn weten werd die in Europa alleen met composiet scart geleverd of tenminste met composiet naar scart connector. Ben verre van een expert, maar begreep dat composiet max 576i aankan qua data bandbreedte. Je moet al een Component kabel hebben en de console gemod hebben om uberhaupt 480p te kunnen krijgen. NTSC is een ander verhaal om een of andere rare reden.

[ Voor 12% gewijzigd door cold_as_ijs op 09-12-2021 19:54 ]

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:50:
@Verwijderd PS2 games zijn dan weer super makkelijk, die speel ik gewoon niet _O-
Interlaced blijft lastig. Hiervoor heb je echt een retrotink 5x nodig of de OSSC pro. Hoewel ik begrepen heb dat de GBS control heel goed 480i kan deinterlacen zonder al teveel lag toe te voegen. 14-15 ms

Maar XBox out of the box voor PAL is in veel gevallen gewoon 480i/576i. Naar mijn weten werd die in Europa alleen met composiet scart geleverd of tenminste met composiet naar scart connector. Ben verre van een expert, maar begreep dat composiet max 576i aankan qua data bandbreedte. Je moet al een Component kabel hebben en de console gemod hebben om uberhaupt 480p te kunnen krijgen. NTSC is een ander verhaal om een of andere rare reden.
https://en.everybodywiki....h_alternate_display_modes

The Xbox supports enhanced definition 480p output and high-definition output in 720p and 1080i with the addition of an official (High Definition AV Pack) or third-party component AV cable.

PAL systems have the ED and HD modes removed from their dashboard; it is possible to use these modes by means of a modchip or softmod even with PAL region games.

Je hebt inderdaad gelijk dat dit uit de pal xbox is gesloopt. Misschien heb ik al te lang een softmod op mijn xbox.

Ps2 heeft bij sommige pal games dan wel weer een optie op 480p. Maar die zit soms zo ver verstopt dat niemand het weet (knoppen combinatie bij het opstarten die niet in het boekje staat).
Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:56:
[...]

https://en.everybodywiki....h_alternate_display_modes

The Xbox supports enhanced definition 480p output and high-definition output in 720p and 1080i with the addition of an official (High Definition AV Pack) or third-party component AV cable.

PAL systems have the ED and HD modes removed from their dashboard; it is possible to use these modes by means of a modchip or softmod even with PAL region games.

Je hebt inderdaad gelijk dat dit uit de pal xbox is gesloopt. Misschien heb ik al te lang een softmod op mijn xbox.

Ps2 heeft bij sommige pal games dan wel weer een optie op 480p. Maar die zit soms zo ver verstopt dat niemand het weet (knoppen combinatie bij het opstarten die niet in het boekje staat).
Een softmod alleen is niet genoeg, want je moet je console wel in 480p mode forceren. Weet zo niet hoe het met een softmod moet.
Ik had er nog een hardmod opzitten (1.6 model), daar was het een kwestie van nieuwe bios laden die het forceert.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:12:
[...]

Een softmod alleen is niet genoeg, want je moet je console wel in 480p mode forceren. Weet zo niet hoe het met een softmod moet.
Ik had er nog een hardmod opzitten (1.6 model), daar was het een kwestie van nieuwe bios laden die het forceert.
Bij een softmod is dat ook heel makkelijk. Je kan in het settings menu de resoluties aanpassen en forceren. Ik heb de volgende softmod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXprA0kmt1cMCBumVPqxtYs3vhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gc5YfyZP0oBFcSoxoakgTac5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AL9FgYqN0Bn6TVHPZyFON8UzwRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlrypthJKsABItPSw5rbd0Ih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UN8rZY1xcl67Xf8_nKB9zz7mqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSCwTXn1ETYNuoOXMB1TnahO.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Dit ziet er toch wel haarscherp uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLFsBt8kIDn6fHS0fpT9tDdAe4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WfQPB9BUlOSnxytPoM02pEL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx4gyWKEgILUa7zWfE8aFJj0oZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TlYEhhYbNvGMZA2chpGi6Rj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sTgx01seuczOIo7thQ8Jc2KChI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBjA2Ch5upr7LKca5NeTQOY6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZY2Kd9mhTKFCUAB3T2MSRjYtbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4C3Bw7fkWVn8Gz2ZTBlpPZCu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 20:33 ]

Even over de sega 32X, wat zijn de ervaringen met het apparaat?
Ik zie dat er 1 op MP staat, maar de prijs die schiet als een raket omhoog, niet heel gek aangezien er niet heel veel van zijn verkocht. Maar nu mijn everdrive pro morgen binnenkomt krijg ik zo'n FOMO gevoel. Er worden er ook in de VS aangeboden, maar onder de streep gaat het niet heel veel goedkoper zijn. En er zijn maar 40 games voor uitgekomen. Mijn verstand zegt nu dat ik maar lekker even moet wachten, kan het geld net zo goed in een goede upscaler steken om te beginnen. Wil even de ervaringsdeskundigen laten spreken

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:37:
Even over de sega 32X, wat zijn de ervaringen met het apparaat?
Ik zie dat er 1 op MP staat, maar de prijs die schiet als een raket omhoog, niet heel gek aangezien er niet heel veel van zijn verkocht. Maar nu mijn everdrive pro morgen binnenkomt krijg ik zo'n FOMO gevoel. Er worden er ook in de VS aangeboden, maar onder de streep gaat het niet heel veel goedkoper zijn. En er zijn maar 40 games voor uitgekomen. Mijn verstand zegt nu dat ik maar lekker even moet wachten, kan het geld net zo goed in een goede upscaler steken om te beginnen. Wil even de ervaringsdeskundigen laten spreken
Het probleem is dat die paar games die zijn uitgebracht niet heel goed zijn. De enige echt goede game is knuckles maar die is niet te betalen. Het is leuk voor de verzameling. Maar als je er echt plezier uit wilt halen voor het gamen dan zou ik je geld ergens anders in steken. Dan kan je beter een dreamcast kopen voor dat geld ;-)
Ik zou heel graag een Sega 32X hebben, maar voor prijzen rond de €300,- wil ik hem dan wel boxed hebben, of op zijn allerminst met alle kabels en adapters erbij.

Volgens mij zijn er ook nog mods voor de 32X die voor iemand zoals ik vrij noodzakelijk zijn, maar daar ga ik mij pas in verdiepen als het zo ver is =)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47
My god, dat is een blast from the past. Echt zo mooi.

Liege, liege, liegebeest!

Seroczynski schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:42:
Ik zou heel graag een Sega 32X hebben, maar voor prijzen rond de €300,- wil ik hem dan wel boxed hebben, of op zijn allerminst met alle kabels en adapters erbij.

Volgens mij zijn er ook nog mods voor de 32X die voor iemand zoals ik vrij noodzakelijk zijn, maar daar ga ik mij pas in verdiepen als het zo ver is =)
Je hebt een region mod, er is iemand in de VK hier een chip voor aanbied voor 8 of 9 pond. Paar draadjes solderen is voldoende. Hij pakt automatisch de refreshrate dan op basis van de console. Deze had ik dan ook meteen geinstalleerd als ik de 32x een beetje fatsoenlijke prijs kon krijgen.

@Verwijderd thanks, dan klopt mijn gevoel wel een beetje. Wil hem nog steeds hebben voor de cool factor, niet omdat het heel veel toevoegd qua gaming

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:00:
[...]

Je hebt een region mod, er is iemand in de VK hier een chip voor aanbied voor 8 of 9 pond. Paar draadjes solderen is voldoende. Hij pakt automatisch de refreshrate dan op basis van de console. Deze had ik dan ook meteen geinstalleerd als ik de 32x een beetje fatsoenlijke prijs kon krijgen.

@Verwijderd thanks, dan klopt mijn gevoel wel een beetje. Wil hem nog steeds hebben voor de cool factor, niet omdat het heel veel toevoegd qua gaming
Ik kan mij herrineren dat ik hem 2 jaar geleden voor 100 euro heb kunnen kopen. (zonder doos), ik had zelf een max van 150 euro destijds in gedachte. Dus het kan wel, je moet alleen wel elke dag even op marktplaats kijken en er snel bij zijn.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:14:
[...]

Ik kan mij herrineren dat ik hem 2 jaar geleden voor 100 euro heb kunnen kopen. (zonder doos), ik had zelf een max van 150 euro destijds in gedachte. Dus het kan wel, je moet alleen wel elke dag even op marktplaats kijken en er snel bij zijn.
Die van mij heb ik gratis bij een mega-cd bijgekregen omdat de 32X defect was… nieuwe power-connector in gesoldeerd en voila, gratis werkende 32X 😄

Nieuwe caps heb ik er toen gelijk bijgekocht (Console5), die moet ik nog eens vervangen ergens in de toekomst.

(Retro) Game collectie

[...]

Als ik hem in de VS koop dan kost hij 170-200 euro na belasting, is wel een genesis dan. Er zijn. Ook untested te koop, maar krijg daar het idee dat het gewoon kapot betekent.
Het was voor mij ook meer om de everdrive pro volledig te kunnen gebruiken, niet zozeer om ook 32x te gaan sparen.

Verwijderd

Ik heb meerdere xbox classic controllers, maar het zijn allemaal de kleine versie. (De linker op de afbeelding). hoe is jullie ervaring met de rechter? Is deze echt veel beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgQtr8n-TH9OxIPYV1_amNL9nNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UurfLERzlVB8L8j66LBYvZTD.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:31:
Ik heb meerdere xbox classic controllers, maar het zijn allemaal de kleine versie. (De linker op de afbeelding). hoe is jullie ervaring met de rechter? Is deze echt veel beter?

[Afbeelding]
Ik heb nogal grote handen, de originele controller (bijnaam: “The Duke”) vind ik dan ook beter passen.

Wbt functionaliteit denk ik niet dat er een verschil is…

Ze zouden die ook mogen maken voor de One / Series XS wat mij betreft

(Retro) Game collectie

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:28
Heb vroeger bij mijnXbox de grote versie erbij gehad. Was een fijne controller. Daarna nog een paar andere controllers erbij ggenomen en dat waren allemaal de kleinere versie. Moet zeggen op een gegeven moment merkte ik dat ik ondanks dat ik vrij grote handen heb toch de kleinere fijner vond werken.
Bruiser schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb nogal grote handen, de originele controller (bijnaam: “The Duke”) vind ik dan ook beter passen.

Wbt functionaliteit denk ik niet dat er een verschil is…

Ze zouden die ook mogen maken voor de One / Series XS wat mij betreft
Hebben ze ook gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/q40e7kugyk211.jpg

Verwijderd

Nice. Ik krijg binnenkort de groen transparante versie *O*
Koste wel mij wel 88 euro inclusief verzendkosten. Uiteindelijk nog via eBay in de USA kunnen vinden. In geen enkele Europese webwinkel, marktplaats en V&A is ie meer te vinden.

• Bruiser
  • Niet online
Oh nice!

Maar ik bedoelde eigenlijk de huidige controller van de One/Series in het formaat van de Duke

[ Voor 17% gewijzigd door Bruiser op 10-12-2021 16:45 ]

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:44:
[...]

Nice. Ik krijg binnenkort de groen transparante versie *O*
Koste wel mij wel 88 euro inclusief verzendkosten. Uiteindelijk nog via eBay in de USA kunnen vinden. In geen enkele Europese webwinkel, marktplaats en V&A is ie meer te vinden.
Maar al niet meer te krijgen dus… 😞

(Retro) Game collectie

[...]

Voor mij is het denk ik nu een jaar of..acht? geleden dat ik de MDII, MegaCD II en 32x als set voor 150 kocht bij iemand. Nooit heel veel meer mee gedaan (32X dan) dan Doom om het te vergelijken met Doom op de SNES, Saturn, PS1 en Jaguar :+

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:44:
[...]

Voor mij is het denk ik nu een jaar of..acht? geleden dat ik de MDII, MegaCD II en 32x als set voor 150 kocht bij iemand. Nooit heel veel meer mee gedaan (32X dan) dan Doom om het te vergelijken met Doom op de SNES, Saturn, PS1 en Jaguar :+
Ik heb de 32x ook alleen toen ik hem kocht opgestart, daarna nooit meer.

Ohh Doom... Ik heb de ps1, Saturn en 32x versie. Mis nog de snes en jaguar versie :-)
Pagina: 1 ... 122 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.