Ooh dat is momenteel mijn favo genre, zal zeker het filmpje checken!
(hoewel ik gisteren ook weer sf2 heb gegrind ipv coole shmups gespeeld...

denk dat Guile en ik nog niet echt de beste vriendjes zijn.....en de ai van dat spel is echt gemeen natuurlijk

)
Oh wacht wel even kort Musha gedaan.....kweet niet op de een of andere manier ben ik denk ik niet echt van de compile stijl?
In relatie tot de aanleiding van je vraag, hoewel niet aan mij gericht, naast dat ik het zelf gewoon na 35 jaar nog steeds leuk vind om met de C64 aan te klooien,
Hey daarom hebben we een forum, altijd inhaken op vragen hoor! En ik vind het altijd reuze interessant om mensen te horen die dus nog steeds een favo console (of in dit geval dus een home computer) hebben, denk dat veel/de meeste verzamelaar toch multiplaform gaan.
als ik games speel zijn dat een handjevol klassiekers zoals Paradroid, Wizball, The Last Ninja en Krakout maar meestal de nieuwe releases. En dat zijn er eigenlijk nog genoeg om het apparaat wekelijks te hebben draaien.
Die eerste 2 ken ik van naam maar nooit echt gespeeld, paradroid wel is kort gespeeld maar vond het wat vaag concept? Misschien is review opzoeken zodat ik het met iets meer voorkennis probeer.
Krakout was destijds een van mijn favo games idd, met name door de muziek

ik koos echt ALTIJD voor geluids effecten (ja jonge lezertjes als je denk dat de keuze performance of quality erg is, stel je voor dat je moest kiezen tussen sfx of muziek!

) maar bij deze game toch is muziek gedaan en wow, daarna was ik om en ging ik iig meer experimenteren.
Last ninja is voor mij echt een voorbeeld van een game die alles goed doet BEHALVE de controls.....helemaal icm met springen in dat isometrische perspectief.....nee dat was een frustratie fest voor me (overigens had ik een of zelfs de eerste 2 van die games ook legaal in een of andere compilatie.....misschien even bellen met WATA zodat ik kan stoppen met werken

)