• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:33
Consoles qua nostalgie voor mij zijn

megadrive
gba
snes
ds
Gamecube
wii

hoewel ik best vaak in het verleden ps1 en ps2 toppers heb gespeeld heb ik er niet echt nostalgische gevoelens voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51
Ik mis de supervision...
De eerste versie, die (téveel)op de GB leek...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGiMb5fPXBta3V6OLuGbQ8Mw2aE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulKlw7x0FLDxE7t9jiaQNBfL.jpg?f=fotoalbum_large

Net binnen gekomen 💪

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De TMNT zijn (ook weer wegens nostalgische redenen) nog steeds een favoriete franchise van mij. Maar enkel de old-school look… ik ben dan ook zeer exited over de aankomende release :D

https://www.inverse.com/g...inja-turtles-gameplay/amp

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Bruiser schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:11:
De TMNT zijn (ook weer wegens nostalgische redenen) nog steeds een favoriete franchise van mij. Maar enkel de old-school look… ik ben dan ook zeer exited over de aankomende release :D

https://www.inverse.com/g...inja-turtles-gameplay/amp
Ik wacht er ook al een tijdje op! :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cdustmk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:33
Dag iedereen

Hebben de zolder opgeruimd bij men ouders en heb mijn oude Playstation gevonden.
Ik denk wel dat hij nog werkt (is ook gechipt). Er zit ook een geweer bij voor time crisis te kunnen spelen...
Kan ik hier iemand een plezier mee doen? Zou zonde zijn om hem naar het containerpark te brengen...
Af te halen in Heusden-Zolder, België...
GrtzzAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl0ZhTjdfeTDY_wvEngcjL8v5ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyvjV1l6zBUBJDdr4oyK0S89.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TACy-ZRAnqjlpztG5JGwdIejQHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hcsig9ScHukTAn1h9tHkwJlb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door cdustmk op 27-11-2021 09:40 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:48
Zijn er nog mensen die veel Killzone 2 online hebben gespeeld, heb begrepen dat er een groepje mensen bezig zijn om de servers weer online te krijgen en dat ze al zo ver zijn dat je weer kunt spelen, op de PS3 en een originele copy van KZ2 of op een Emulator op de PC.

For those of you interested in joining the Killzone 2 event and being able to play KZ2 online in the future, follow the steps below. Note that you can only play if you have a copy of KZ2 with a PS3 (and working PSN account), or the RPCS3 emulator.

1. If you have a PS3, follow the instructions in this video in order to connect to the new servers https://youtu.be/6wt-mgExFP4 "YouTube: PSONE: Killzone™2 Online Servers Back Online in 2021

2. If you have the emulator, follow the instructions in this other video YouTube: Warhawk Online PC/PS3 2020 RPCS3 [PSONE] (note that even if the video talks about Warhawk, the process is the same for KZ2. Just make sure to use the DNS given in the video above in point 1)

3. Join the PSONE community (https://discord.gg/u8zwxQVC) and r/Killzone community (https://discord.gg/sdcXvgVU) to get further help with the setup if needed. Moreover, we post many updates and organise events on these communities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:57

3style

...

Bruiser schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor de tip!

Misschien dan eindelijk toch maar eens de N64 X7 aanschaffen…
Enkel een beetje onduidelijk, weet iemand of die standaard in een gamecase komt?

(Ik vraag het omdat de MD Pro ook wordt afgebeeld met gamecase, maar die zat er bij mij niet bij. Kan me niet herinneren of die toen werd afgebeeld met case…)

Edit: net de N64 X7 besteld :p
Case zit er altijd wel bij. Je hebt trouwens ook andere cases zoals je wellicht weet die je kunt kopen. Laatst deze gekocht voor de nes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0L_4MvH70Zw90srPcKHialv7o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kcDCqhGXoVvUCHnXGiSc1lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DoubleDutch schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:45:
Zijn er nog mensen die veel Killzone 2 online hebben gespeeld, heb begrepen dat er een groepje mensen bezig zijn om de servers weer online te krijgen en dat ze al zo ver zijn dat je weer kunt spelen, op de PS3 en een originele copy van KZ2 of op een Emulator op de PC.

For those of you interested in joining the Killzone 2 event and being able to play KZ2 online in the future, follow the steps below. Note that you can only play if you have a copy of KZ2 with a PS3 (and working PSN account), or the RPCS3 emulator.

1. If you have a PS3, follow the instructions in this video in order to connect to the new servers https://youtu.be/6wt-mgExFP4 "YouTube: PSONE: Killzone™2 Online Servers Back Online in 2021

2. If you have the emulator, follow the instructions in this other video YouTube: Warhawk Online PC/PS3 2020 RPCS3 [PSONE] (note that even if the video talks about Warhawk, the process is the same for KZ2. Just make sure to use the DNS given in the video above in point 1)

3. Join the PSONE community (https://discord.gg/u8zwxQVC) and r/Killzone community (https://discord.gg/sdcXvgVU) to get further help with the setup if needed. Moreover, we post many updates and organise events on these communities.
Jup, ik heb hem gespeeld. Ze hebben nu ook Motorstorm weer werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:57:
[...]

Jup, ik heb hem gespeeld. Ze hebben nu ook Motorstorm weer werkend gekregen.
Moet je daarmee niet uitkijken? Als in dat als je een trophy haalt voor een game die online niet meer beschikbaar is (officieel)? Voorheen kreeg je een flag achter je naam zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:23:
[...]

Moet je daarmee niet uitkijken? Als in dat als je een trophy haalt voor een game die online niet meer beschikbaar is (officieel)? Voorheen kreeg je een flag achter je naam zeg maar...
Persoonlijk denk ik niet dat dit een probleem is en dat Sony hier veel tegen gaat doen, Games worden tenslotte niet gehackt en je hebt nog steeds een originele PS3 en originele Game nodig, en het gaat hier slechts om een mutliplayer gedeelte. Maar goed, ik kan het mis hebben natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 27-11-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:29:
[...]

Persoonlijk denk ik niet dat dit een probleem is en dat Sony hier veel tegen gaat doen, Games worden tenslotte niet gehackt en je hebt nog steeds een originele PS3 en originele Game nodig, en het gaat hier slechts om een mutliplayer gedeelte. Maar goed, ik kan het mis hebben natuurlijk.
Er zijn ook nog de sites als PSN profiles waar anderen je kunnen flaggen voor discutabele trophies. Niet dat dat invloed heeft op je PSN account, maar het kan vervelend zijn als je echt wilt meedoen voor leaderboards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:23:
[...]

Vooralsnog werken trophies niet. Omdat het hele progression in killzone 2 niet werkt. Geen idee hoe dat bij Motorstorm is. Maar gehackte ps3 en vita's etc doen ze niet veel meer tegen. Maar wat betreft trophies daar moet je inderdaad voor uit kijken. Omdat je wel gebanned kan worden als je aan trophy hacks doet, omdat dit ook van invloed is op je huidige stats. Dus altijd beter om met een ander account deze games te spelen en aangezien ps3 online nog steeds gratis is kan je zo een account aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:32:
[...]

Er zijn ook nog de sites als PSN profiles waar anderen je kunnen flaggen voor discutabele trophies. Niet dat dat invloed heeft op je PSN account, maar het kan vervelend zijn als je echt wilt meedoen voor leaderboards.
Klopt, psnprofiles bijvoorbeeld. Had ik een keer met fifa 10. Ik heb die hele game moeten verbergen, volgens hun kon ik die trophy niet gehaald hebben. Maar ik heb nog nooit iets met trophies gedaan wat ik niet mocht doen. Dus ik weet nog steeds niet wat nu precies de reden is waarom ik geflagged ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice! Inkopen gedaan bij nedgame? Zag die games al voorbij komen met black friday :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:45:
[...]

Nice! Inkopen gedaan bij nedgame? Zag die games al voorbij komen met black friday :-)
Ja, nieuwe spellen goedkoper dan 2e hands. :) Alleen de Saturn via MP.

Excuses voor mijn grammatica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:44:
[...]

Klopt, psnprofiles bijvoorbeeld. Had ik een keer met fifa 10. Ik heb die hele game moeten verbergen, volgens hun kon ik die trophy niet gehaald hebben. Maar ik heb nog nooit iets met trophies gedaan wat ik niet mocht doen. Dus ik weet nog steeds niet wat nu precies de reden is waarom ik geflagged ben.
Kun je aankaarten en een discussie starten, maar het blijft vreemd dat je geflagged kan worden als je niets vreemds gedaan hebt. Zelfde geld voor mensen die een lobby van een spel komen waar modders rondlopen die jou oneerlijke voordelen kunnen vene (GTA) en een ban krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:54:
[...]

Case zit er altijd wel bij. Je hebt trouwens ook andere cases zoals je wellicht weet die je kunt kopen. Laatst deze gekocht voor de nes:

[Afbeelding]
In heb me wat slecht uitgedrukt denk ik, ik doelde op de box (mega drive style hard case) die mee afgebeeld is bij de EV64 op everdrive.me

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig net gezien. Het concept van de poly, vind ik op zich wel aardig.
Alleen niet iets voor mij zelf maar, er zullen vast liefhebbers voor zijn.

Het is voor ons financieel veel minder aantrekkelijk alle import kosten.
En ik heb een redelijke setup staan, wat prima voor mij voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:14
Had 'm vanmiddag gezien. Ik vind het wel een gaaf apparaat, alleen jammer zijn de hoge prijskaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:39
Bruiser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:05:
[...]

Leuk, maar ik zou er liever één van Analogue zien…
Idd, zie liever FPGA oplossing dan emulatie. Hoewel het wel gaaf is dat je originele cartridges erin kan steken heb je voor de helft van het geld een oplossing die en krachtiger is en nog XBOX titels kan spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
Gisteren de PS4 versie van Resident Evil Revelations binnen gerkegen, heb de game nu gewoon 3 keer, nu zal je denken waarom dat. De 3DS versie had ik op release gekocht, toen nog met dat extra opzet stuk voor de 3DS, toen hij naar de console kwam voor de Wii U versie gegaan, en nu nog voor de PS4 gekocht zodat ik alle Resident Evil games die op de PS4 zijn uitgekomen heb, en vind de game gewoon geweldig :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gslSCwxCAk8NRB4OxbOzD83LXBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbgz5cN3qAoEtrtWOCPbgXly.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Nog liefhebbers voor een OGX360?
Ik ga pcb’s bestellen, minimale afname is 5 stuks. Als ik toch ga bestellen is het een kleine moeite om extra componenten mee te bestellen en tegen kostprijs door te verkopen. Plan is om meteen kabels te bestellen voor interne installatie. Solderen mag je zelf doen ;). Het wordt deze versie https://github.com/TEK-Nemesis/2-Channel-OGX360-with-USB-Hub
Stuur maar een PB bij interesse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Kom net deze in de kast tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msdBFRa46nKAV7wYD3MJPHXxBsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLog5tLheHLNmHNXOIF37YsQ.jpg?f=fotoalbum_large
Net alleen even geopend, maar nooit gespeeld.
Lijkt me nog steeds een leuk spel, maar iets met tijd hebben.
Artbook, spel, steelcase en soundtrack.

Geen idee hoe we die ooit hebben gekocht overigens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:05
Laatst een nieuwe soldeerbout aangeschaft, een miniware TS100, en daarmee meteen drie projecten afgerond:
  1. De CMOS batterij van de Dreamcast vervangen met een rechtopstaande houder en een ML2032 batterij. Dit verliep moeiteloos en de soldeerpuntjes zien er perfect uit.
  2. De batterij van Donkey Kong (Gameboy) vervangen. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot en ik had hem er met ietwat geweld er af moeten wrikken. De nieuwe batterij had ik vervolgens wel netjes terug kunnen solderen.
  3. De batterij van een Super Mario RPG cartridge PCB vervangen omdat deze aan het lekken was. Ik had echter geen CR2032 met soldeertabs dus ik heb een houder er in gesoldeerd. Het werkt, maar de houder is net een millimeter te hoog. De cartridge sluit nog wel, dus ik heb in ieder geval een risico verholpen.
In ieder geval is de soldeerbout heerlijk in gebruik tegenover het dingetje van de Lidl. Alsof ik een pen vast hield en er alle controle over had ondanks het ontwijken van de rook. Helaas moet ik even oefenen met desolderen, maar dat komt wel. Kan in ieder geval verder met een vrij uitgebreid spelletje op de gameboy, en de dreamcast zit ook niet meer vast op 27 november 1998 :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Ik heb een Sega SC-3000 nieuw in doos weten te bemachtigen.. komt volgende maand binnen.

Dit is de enige thuis computer ooit uitgebracht door Sega voor dat ze aan consoles begonnen.

Zeer moeilijk te vinden in een goede conditie.
Ben benieuwd.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSa8rCzKZayaICTZf1o3fNSdTOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKTgKr97aNY0uhKZFsBso3RS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J95QXZDIJkRT0Sey5CCZLX5h1TY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpU4g4SAYSgELDLpR5XlBcfj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Linksquest
Het is tijd voor Wario :D Deze net met de post binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBJDdTcqbHzFxA4szvPDcBjeplk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PChTQjcEixUGZDru6tOdYnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 12:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYPCpNb740Ts4IfR2u_kb4UgjQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYPmuoYGPUBv66YdZNjdVTaj.jpg?f=fotoalbum_large

tijd voor Final Fantasy VII

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
Atari 2600
NES
Mega Drive
SNES
N64
PS1
Dreamcast

Ik denk dat de jump van Atari 2600 naar de NES voor mij als kind de grootste impact had. Super Mario was gewoon magisch qua graphics and gameplay. Nu niet meet voor te stellen, maar begin jaren 90 was die console ook bijna onhaalbaar als kind in een modaal gezin.
Hey das handig, ik kan hier bijna copy paste doen! Ik had alleen geen MD en tussen de snes en n64 in zat de saturn en geen ps1. Moet zeggen dat ik in de tijd van de dc en ps2 en misschien al daarvoor in de (voor mij) saturn/n64 periode meer op pc gamede. Maar ben eigenlijk altijd wel multi format gamer geweest. in de nes tijd c64 ernaast, en daarna snes gepaired met een amiga.

Meeste nostalgie heb ik toch voor het 16 bit tijdperk, misschien omdat de 2d games toen volwassen werden. Hoewel je kan stellen dat de weinige (relatief) 2d games de generatie erna nog een stapje verder gingen, daarna werd het echt (voor mijn gevoel) bijna uitsluitend 3d tot we mario op de wii kregen? Daarna werd het weer stuk gangbaarder heb ik het idee.

Merk nu dat ik toch meer naar de retro grijp, is ook/vooral mindset dingetje, even snel potje sf of shmupje kan ik doen zonder tijd commitment, voor andere games wil ik toch minimaal een blok van 2 uur ongestoord kunnen games, best lastig i.c.m. met werk en gezin :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52
Linksquest schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:05:
Het is tijd voor Wario :D Deze net met de post binnen gekregen.

[Afbeelding]
Ik had deze ooit tweedehands gekocht... Zat er een disk in van Wario World :'(

Wario Ware en Rhythm Tengoku/Heaven games zijn echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik schrok van de prijs van de GBA versie, die met motion control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Linksquest schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:21:
Ik schrok van de prijs van de GBA versie, die met motion control.
Twisted, die heb ik nog ergens liggen. Erg leuk, behalve dat de gyroscoop soms een afwijking heeft. Destijds was dat wel echt next level, met motion controls spelen. Is nooit uitgekomen in Europa geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Heb gewoon pal versies gezien van het spel, o.a. op mariogba.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Linksquest schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:48:
Heb gewoon pal versies gezien van het spel, o.a. op mariogba.nl
GBA is region free, maar die op mario GBA is de Amerikaanse. Staat een ESRB rating op de box.

Wikipedia: WarioWare: Twisted!!

European release
Despite initially being announced for a European release, WarioWare: Twisted! has never been released in Europe.[5]

After its Australian and North American releases, WarioWare: Twisted! was originally scheduled to be released in Europe on June 24, 2005.[6] It was later delayed to September 2005,[7] then to February 24, 2006,[8] then to December 8, 2006.[9] Nintendo of Europe later changed its release date to "TBD" on the company's website.[citation needed] In the January 2008 issue of the Official Nintendo Magazine, in the "Ask Nintendo" section, a representative for Nintendo of Europe stated that the delay was because Twisted! was still undergoing the compulsory LGA testing and approval for Europe.[citation needed] Near the end of 2008, however, with still no release in the region, Nintendo removed the page for the game from its European website, following the discontinuation of the Game Boy Advance.[citation needed]

Contrary to a popular rumor that the lack of a European release is due to the Game Boy Advance's gyroscope using mercury,[10] it uses a piezoelectric gyroscope that does not contain mercury.[11] European copies of the 2008 Wii game Super Smash Bros. Brawl list the title in the GBA section of the included database of Nintendo games as "Not released".

Dat zal ook wel deels de reden zijn waarom hij zo duur is.

Japanse versie is een stuk goedkoper trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
A oke, ik hoef buiten Zelda, niet alle versies, dan heb ik niks gemist :D

Bedankt voor de toelichting, had niet echt tijd gehad om me daar eens goed in te verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
BarôZZa schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:45:
[...]

Twisted, die heb ik nog ergens liggen. Erg leuk, behalve dat de gyroscoop soms een afwijking heeft. Destijds was dat wel echt next level, met motion controls spelen. Is nooit uitgekomen in Europa geloof ik.
echter wel in australie uitgekomen en die zijn ook gewoon pal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaTVyEOcJz9tAnek8D8jMfk7kIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQumxsdrxLZCBNbAOowNbCJY.jpg?f=fotoalbum_large
Zo mijn HD retrovision kabel voor de sega binnengekomen. Helaas kan ik hem niet testen want heb geen scherm dat component input accepteert helaas. Retrotink 5x of ossc pro staan op het verlanglijstje. Die laatste is nog geen zicht op, dus zal wel een retrotink worden. Het idee dat het in de toekomst mogelijk MiSTer cores op kan draaien maken hem ook wel aanlokkelijk, maar weet niet of ik nog zo lang kan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@cold_as_ijs Ik zou je toch aanraden om even geduld hebben en af te wachten op de OSSC Pro.

Ze waren eind september toen al bij de laatste dingen regelen. Early 2021 was geloof ik de geplande release date en het is nu al bijna december. Zo snel gaat de tijd dus.

Eenmaal de 5X in huis en dan is de Pro zeker niet goed te praten om die nog erbij te kopen ... En goedkoop is de 5X ook niet. Als je toch al zoveel betaalt dan loont het wel om even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:45:
[...]

Die heb ik ook liggen, nieuw… ooit gekocht maar nooit toe gekomen om er effectief mee te spelen 🙄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@laugh thanks, ik kan not best wel een paar maanden wachten. Hopelijk weten we dan meer.
De mogelijke MiSTer features is voor mij wel meer nice to have, dus ben hoe dan ook wel tevreden met de 5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand vaker problemen met de xbox 360 en het connecten met xbox live? Ik moet 1 keer in de twee weken de factory settings resetten van de netwerk settings en dan werkt het weer. Dit probleem heb ik overigens op meerdere xbox 360 consoles. Op de xbox one en series x heb ik geen enkel probleem. Console is bedraad aangesloten. Het komt ineens voor na 2 weken en dan kan die niet meer verbinden met xbox live. Online ook al gezocht, maar daar zie ik alleen de oplossing om je netwerk settings te resetten. Beetje irritant dat je dit elke 2 weken moet doen. In netwerk settings krijgt de xbox 360 console ook gewoon een IP adres toegewezen van de router. Maar wil desondanks niet verbinden met xbox live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 20:06
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:52:
Iemand vaker problemen met de xbox 360 en het connecten met xbox live? Ik moet 1 keer in de twee weken de factory settings resetten van de netwerk settings en dan werkt het weer. Dit probleem heb ik overigens op meerdere xbox 360 consoles. Op de xbox one en series x heb ik geen enkel probleem. Console is bedraad aangesloten. Het komt ineens voor na 2 weken en dan kan die niet meer verbinden met xbox live. Online ook al gezocht, maar daar zie ik alleen de oplossing om je netwerk settings te resetten. Beetje irritant dat je dit elke 2 weken moet doen. In netwerk settings krijgt de xbox 360 console ook gewoon een IP adres toegewezen van de router. Maar wil desondanks niet verbinden met xbox live.
Misschien kun je een andere DNS proberen. Heb in het verleden vaak issues gehad met de DNS van m'n ISP. Gebruik nu CloudFlare (1.1.1.1 / 1.0.0.1) en die gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@cold_as_ijs
Hier een update van de OSSC Pro.
Holiday Bump! Any news or updates? Do you think we'll be able to get our hands on this in 2021?

We have a handful of finalized PCBs made, but setting up larger production during current component shortage is a painful process. We expect a proper launch in Q1 2022, but no guarantees are given.
Ik ben ook heel benieuwd. Nog even wachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
laugh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:47:
@cold_as_ijs
Hier een update van de OSSC Pro.

[...]

Ik ben ook heel benieuwd. Nog even wachten dus ;)
Thanks. Wacht gewoon rustig af, kan wel tot Q1 wachten al ben ik bang dat ze dan moeilijk aan te komen zijn tegen die tijd.

Moet zeggen dat ik die component shortage wel herken. Ben de onderdelen aan het verzamelen om een OGX360 te bouwen, zelfs bij de grote suppliers als digikey en mouser zijn sommige smd weerstandjes gewoon 9 maanden niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Bruiser schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:47:
[...]

Die heb ik ook liggen, nieuw… ooit gekocht maar nooit toe gekomen om er effectief mee te spelen 🙄
Als hij nog niet uitgepakt is en geheel nieuw, dan is het zonde om open te maken als het honderden euro's waard is.

Anders spelen voor

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:52:
Ik had dit vandaag nog. Xbox 360 Slim op zolder met Kinect (voor m'n kinderen). Aangezet voor Harry Potter connect, spel wilde updaten maar de meest wazige netwerk-errors waar ik dus met moeite mee kon aanmelden. Xbox One, Series S/X allemaal geen probleem maar dit ding had echt moeite. Heb het updaten uiteindelijk maar overgeslagen, maar vreemd is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
BarôZZa schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:26:
[...]

Als hij nog niet uitgepakt is en geheel nieuw, dan is het zonde om open te maken als het honderden euro's waard is.

Anders spelen voor

[YouTube: Weirdest Boss EVER!!]

:P
Vaak lagen de games zonder seal nieuw in de winkel, dus tenzij het echt gesealed is kan je het prima gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:03
Exorcist schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:27:
[...]

Ik had dit vandaag nog. Xbox 360 Slim op zolder met Kinect (voor m'n kinderen). Aangezet voor Harry Potter connect, spel wilde updaten maar de meest wazige netwerk-errors waar ik dus met moeite mee kon aanmelden. Xbox One, Series S/X allemaal geen probleem maar dit ding had echt moeite. Heb het updaten uiteindelijk maar overgeslagen, maar vreemd is het zeker.
Zal hier eens naar kijken. Laatste paar keer geen problemen ervaren zoals jullie omschrijven en gebruik ook eenzelfde profiel op de 360 als op de seriesx / one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 01:58:
[...]

Vaak lagen de games zonder seal nieuw in de winkel, dus tenzij het echt gesealed is kan je het prima gebruiken
Is zonder seal inderdaad als ik het me goed herinner. Is ook een groter formaat van doosje. Weet niet of die oorspronkelijk wel sealed waren…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
Ik heb de stap genomen om boxprotectors aan te schaffen, voor games, manuals en boxed consoles. Het is best een investering maar het zeker waard. De boxen die niet mint zijn en/of enigszins beschadigd zijn goed beschermd en kunnen zo niet verder kapot. Ik heb een ook een aantal games+manual (zonder box dus) gekocht en nu zijn de manuals ook netjes beschermd. Zeker belangrijk als (near) mint zijn. De protectors heb ik besteld bij boxprotectorshop, ze leveren snel en spul is van goede kwaliteit.

Ik moet alleen nog even uitpluizen of ze ook sleeves hebben voor manuals van de consoles. Dat zijn echter wel allemaal vreemde en verschillende maten...

een paar pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQLBd5AV5uhLHYXvYgjw-zFm6fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZRIYftJiY79pFJ7C3Bbi5Au.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzGHY0r0751BYg0sXnoyS26b1g8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOg8rvxa9kjNMRcqPVAqHFiv.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RupALjZTE6SYNPAeV1x7aktp2uw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRDjXOQqDeD0Qe5iGjkSsJAZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n6WuumtGmN18AM4z-9rcY4Rk38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTYtGdiMP0sPChcVuEAtTaUC.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 01-12-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Petje72 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:38:
Ik heb de stap genomen om boxprotectors aan te schaffen, voor games, manuals en boxed consoles. Het is best een investering maar het zeker waard. De boxen die niet mint zijn en/of enigszins beschadigd zijn goed beschermd en kunnen zo niet verder kapot. Ik heb een ook een aantal games+manual (zonder box dus) gekocht en nu zijn de manuals ook netjes beschermd. Zeker belangrijk als (near) mint zijn. De protectors heb ik besteld bij boxprotectorshop, ze leveren snel en spul is van goede kwaliteit.

Ik moet alleen nog even uitpluizen of ze ook sleeves hebben voor manuals van de consoles. Dat zijn echter wel allemaal vreemde en verschillende maten...

een paar pics:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Looks good!

Ook wel een stevige investering op zich…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Ik wil een Pandora box kopen. Geen idee welke maar is het een verstandige koop? Graag hoor ik meer erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuiterballie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07-2023

Stuiterballie

Insomniac

een paar pics:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik bestel A5 kaartenzakjes op hobbywinkel.net Deze: https://www.hobbywinkel.n...n-plakstrip-200-stuks.htm

Alleen voor de manuals van PS1 en Dreamcast moet je er een stukje afknippen. Boekje erin, stukje met plakstrip strak omvouwen, even schudden tot de manual goed tegen de zijkant zit, andere zijkant omvouwen, plakbandje, klaar. Heb lang gezocht naar passende hoesjes, maar dat is niet haalbaar. Je komt dan toch aan gepersonaliseerde hoesjes, wat nogal wat kost. Of je moet een warmtemes hebben, zodat je de hoesjes zelf kunt "snijden", maar na een hoop geprobeer, is de manier met plakband en een A5 hoesje de meest ideale.

Edit: sorry, zie nu dat het over de manuals van de consoles gaat. Waarschijnlijk gaat dit dan niet op, maar voor grotere manuals hebben ze ook A4 hoesjes.

Verzamelt retro met @BoomSlang

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag vandaag iets voorbij komt over 'formula retro racing',

Dacht dat het om een homebrew ps1 spel ging (hoewel deze kwaliteit gfx denk ik bij nader inzien misschien toch al richting minimaal ps2 vereisen?)

Het lijkt me iig 'voor de groep hier' wel een interessant iets. Het heeft de flat polygon look ala Virtua racing. Ben wel benieuwd of iemand het wellicht al gespeeld heeft en zo ja wat de bevindingen zijn. Denk dat ik hem sowieso even op de steam wishlist zet :)

meer info:
https://repixel8.com/games/formula-retro-racing/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:46:
C64 --> Al kwam ik erachter dat het vooral nostalgische gevoelens zijn, maar het niet perse de moeite is om op te gamen *knip*
BoomSlang schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:50:
Voor mij alleen de C64, en een klein beetje de Gamecube.
Ik vind het echt leuk en boeiend dat je met dit soort zaken recht tegenover elkaar kan staan.

Ik neig zelf ondanks dat ik er dus in mijn jeugd met zeer veel plezier op gespeeld heb, meer naar @cold_as_ijs
weinig games die ik nu nog zou willen herspelen. Vind het wel nog steeds leuk om games die ik vroeger dan niet gespeeld had, nu alsnog een kans te geven, indien ik ze interessant genoeg vind.

@BoomSlang wat ik ook wel interessant vind is of je idd dan nog steeds actief op de c64 speelt (en wat dan?) en ook vind ik het opvallend dat je naast de c64 de cube noemt, ligt nogal behoorlijk uit elkaar!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik speel zelf sinds een weekje Briley Witch op de C64.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
Heb van mijn Mario Party collectie een korte video gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem aan dat dit een nieuwe homebrew is? Absoluut geinig, maar nee hier word ik persoonlijk dan niet warm van. Maar goed heeft weinig met de c64 te maken, turn based rpg's is gewoon niet echt mijn genre, hoewel ik nog steeds wat games wel afstrepen

ff6
ff7 remake
chrono trigger

Vast nog genoeg anderen, maar iig deze 3. Was op zich gestart met ff6 en vond het nog best interessant maar daarna nooit meer verder gegaan...... :?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:46:
[...]

Neem aan dat dit een nieuwe homebrew is? Absoluut geinig, maar nee hier word ik persoonlijk dan niet warm van. Maar goed heeft weinig met de c64 te maken, turn based rpg's is gewoon niet echt mijn genre, hoewel ik nog steeds wat games wel afstrepen

ff6
ff7 remake
chrono trigger

Vast nog genoeg anderen, maar iig deze 3. Was op zich gestart met ff6 en vond het nog best interessant maar daarna nooit meer verder gegaan...... :?
Ik geloof dat de FF7 Remake zo'n "live action combat system" heeft, is dus niet meer turn based. Waarschijnlijk mooi voor jou, tevens de reden voor mij om hem niet te spelen :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:30:
[...]

[...]

Ik vind het echt leuk en boeiend dat je met dit soort zaken recht tegenover elkaar kan staan.

Ik neig zelf ondanks dat ik er dus in mijn jeugd met zeer veel plezier op gespeeld heb, meer naar @cold_as_ijs
weinig games die ik nu nog zou willen herspelen. Vind het wel nog steeds leuk om games die ik vroeger dan niet gespeeld had, nu alsnog een kans te geven, indien ik ze interessant genoeg vind.

@BoomSlang wat ik ook wel interessant vind is of je idd dan nog steeds actief op de c64 speelt (en wat dan?) en ook vind ik het opvallend dat je naast de c64 de cube noemt, ligt nogal behoorlijk uit elkaar!
Tussen de C64 en de cube heb ik geen consoles gehad. Na de C64 kwam een heuse Headstart met 286 cpu als opvolger. De Cube kwam pas in beeld toen ik allang fulltime werkte, na dat ik een cube met de mario strikers bundel in een vitrine zag liggen, en vond het gamen op consoles zo leuk dat de rest van zelf volgde.

Er staat een C64 in de kamer maar, die is nooit aan geweest. Het blijft bij nostalgische gedachtes, sommige spellen nog wel eens via een emulator gestart, alleen is na enkele minuten de fun alweer over. Sommige dingen zijn leuker in je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:52:
[...]
Ik geloof dat de FF7 Remake zo'n "live action combat system" heeft, is dus niet meer turn based. Waarschijnlijk mooi voor jou, tevens de reden voor mij om hem niet te spelen :+
JA, ik heb de demo gespeeld en *shrik* uitgespeeld zelfs! dus ik wil hem zeker spelen en hij zat in de plus dus enige wat ik nodig heb is tijd, mogelijk dat ik de og 7 ook nog is ga spelen maar ugh die gfx :S kijk niet dat 6 overhoudt ofzo maar dat is imho mooier oud geworden, en misschien ben ik simpelweg meer gewend aan dat soort snes gfx.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomSlang schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:24:
[...]

Tussen de C64 en de cube heb ik geen consoles gehad. Na de C64 kwam een heuse Headstart met 286 cpu als opvolger. De Cube kwam pas in beeld toen ik allang fulltime werkte, na dat ik een cube met de mario strikers bundel in een vitrine zag liggen, en vond het gamen op consoles zo leuk dat de rest van zelf volgde.

Er staat een C64 in de kamer maar, die is nooit aan geweest. Het blijft bij nostalgische gedachtes, sommige spellen nog wel eens via een emulator gestart, alleen is na enkele minuten de fun alweer over. Sommige dingen zijn leuker in je hoofd.
Leuk om te horen! Maar dan zit je dus eigenlijk in het zelfde bootje als @@cold_as_ijs en ikzelf. Ook niet gek natuurlijk, maar snes en zelfs sommige nes games vind ik nog steeds tof.....met c64 heb ik dat toch minder.

Wilde wel Myth altijd nog is een kans geven, een van de weinige games die ik legaal hald volgens mij, vond het sfeertje en de gfx echt gaaf, de controls mja die waren nogal clunky, vraag me af of ik het als ervaren gamer nu beter trek......denk eigenlijk van niet :P

Joetoep linkie naar longplay

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:03:
[...]

Leuk om te horen! Maar dan zit je dus eigenlijk in het zelfde bootje als @@cold_as_ijs en ikzelf. Ook niet gek natuurlijk, maar snes en zelfs sommige nes games vind ik nog steeds tof.....met c64 heb ik dat toch minder.

Wilde wel Myth altijd nog is een kans geven, een van de weinige games die ik legaal hald volgens mij, vond het sfeertje en de gfx echt gaaf, de controls mja die waren nogal clunky, vraag me af of ik het als ervaren gamer nu beter trek......denk eigenlijk van niet :P

Joetoep linkie naar longplay
Het is niet echt mooi oud geworden, en er zijn spellen die ook op andere platformen zijn uitgebracht. Zoals o.a. de mastersytem daar speel ik dan liever op, maar dat Sega een kleine voorkeur heeft zal niet heel verbazend zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54
Sagat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:46:
[...]

Klopt, ze heeft eerder dit jaar ook Zeta Wing uitgebracht, een shmup.

In relatie tot de aanleiding van je vraag, hoewel niet aan mij gericht, naast dat ik het zelf gewoon na 35 jaar nog steeds leuk vind om met de C64 aan te klooien, als ik games speel zijn dat een handjevol klassiekers zoals Paradroid, Wizball, The Last Ninja en Krakout maar meestal de nieuwe releases. En dat zijn er eigenlijk nog genoeg om het apparaat wekelijks te hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hmm, google kan me hier blijkbaar niet mee helpen… zijn er geen ready-to-use txt files met alle gekende gameshark codes beschikbaar voor de Everdrives?

Ik kan ze in ieder geval niet vinden 😞

[ Voor 84% gewijzigd door Bruiser op 02-12-2021 01:32 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Hier vanochtend getest met de 360 en het inloggen en updaten. Geen problemen zoals eerder waren beschreven. Vrij langzame wifi verbinding
dat wel :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2XyXIjdlTEvvw4EDIvdKAF2ZwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jO4cc1r9MSmgOerYtk8DhUGF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Linksquest schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:21:
Heb van mijn Mario Party collectie een korte video gemaakt.

[YouTube: Mario Party Game Collection]
Leuke video. 👍Serie gaat al lang mee en dat komt dan mooi naar boven als je alle titels zo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc

een paar pics:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb zelf begin dit jaar een aantal gekocht voor de wat specialere Nes titels. Niet perse voor de waarde maar omdat ze doosjes dusdanig mooi eruit zien dat we dit zo wilde bewaren.

Geeft het gelijk een mooier uiterlijk.
Ben nog aan het nadenken of ik voor de xbox games dit ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Bruiser schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:12:
Hmm, google kan me hier blijkbaar niet mee helpen… zijn er geen ready-to-use txt files met alle gekende gameshark codes beschikbaar voor de Everdrives?

Enige die ik ken is https://gamehacking.org/
maar dat zijn geen txt files maar wel codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Henkje.doc schreef op donderdag 2 december 2021 @ 06:38:
Hier vanochtend getest met de 360 en het inloggen en updaten. Geen problemen zoals eerder waren beschreven. Vrij langzame wifi verbinding
dat wel :)
[Afbeelding]
Je hebt een behoorlijk hoge latency. Ik denk dat je Wi-Fi verbinding zeer matig is, ondanks dat je rond de 20Mbps haalt. Geen mogelijkheid om met een netwerk kabel te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Tux3.14 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:14:
[...]

Je hebt een behoorlijk hoge latency. Ik denk dat je Wi-Fi verbinding zeer matig is, ondanks dat je rond de 20Mbps haalt. Geen mogelijkheid om met een netwerk kabel te werken?
Netwerkkabel is altijd beter idd maar wegwerken kost wat moeite :)

Speel overigens niet heel veel online op de 360 dus heb er niet direct last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:30:
[...]

Klopt, ze heeft eerder dit jaar ook Zeta Wing uitgebracht, een shmup.

[YouTube: Zeta Wing C64]
Ooh dat is momenteel mijn favo genre, zal zeker het filmpje checken!
(hoewel ik gisteren ook weer sf2 heb gegrind ipv coole shmups gespeeld... :F denk dat Guile en ik nog niet echt de beste vriendjes zijn.....en de ai van dat spel is echt gemeen natuurlijk :P )
Oh wacht wel even kort Musha gedaan.....kweet niet op de een of andere manier ben ik denk ik niet echt van de compile stijl?
In relatie tot de aanleiding van je vraag, hoewel niet aan mij gericht, naast dat ik het zelf gewoon na 35 jaar nog steeds leuk vind om met de C64 aan te klooien,
Hey daarom hebben we een forum, altijd inhaken op vragen hoor! En ik vind het altijd reuze interessant om mensen te horen die dus nog steeds een favo console (of in dit geval dus een home computer) hebben, denk dat veel/de meeste verzamelaar toch multiplaform gaan.
als ik games speel zijn dat een handjevol klassiekers zoals Paradroid, Wizball, The Last Ninja en Krakout maar meestal de nieuwe releases. En dat zijn er eigenlijk nog genoeg om het apparaat wekelijks te hebben draaien.
Die eerste 2 ken ik van naam maar nooit echt gespeeld, paradroid wel is kort gespeeld maar vond het wat vaag concept? Misschien is review opzoeken zodat ik het met iets meer voorkennis probeer.
Krakout was destijds een van mijn favo games idd, met name door de muziek _/-\o_ ik koos echt ALTIJD voor geluids effecten (ja jonge lezertjes als je denk dat de keuze performance of quality erg is, stel je voor dat je moest kiezen tussen sfx of muziek! :+ ) maar bij deze game toch is muziek gedaan en wow, daarna was ik om en ging ik iig meer experimenteren.

Last ninja is voor mij echt een voorbeeld van een game die alles goed doet BEHALVE de controls.....helemaal icm met springen in dat isometrische perspectief.....nee dat was een frustratie fest voor me (overigens had ik een of zelfs de eerste 2 van die games ook legaal in een of andere compilatie.....misschien even bellen met WATA zodat ik kan stoppen met werken :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:12:

Doen we nog aan 'l33t speak' of is dat al totally tennies, zero's of zelfs nineties? Maar iig:

'ph34r my mighty google fu! :+

https://www.gamegenie.com/
Je verzint het echt niet _O-

Ik dacht overigens dat op mister je zelfs automagisch kon ophalen ergens, maar ik doe niet aan cheaten 8) dus dat weet ik niet :P

gamegenie is niet gameshark :( |:(

edit 2:
google fu slightly restored
https://www.neoseeker.com/Games/gameshark_codes/

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 02-12-2021 09:13 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomSlang schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:56:
[...]

Het is niet echt mooi oud geworden, en er zijn spellen die ook op andere platformen zijn uitgebracht. Zoals o.a. de mastersytem daar speel ik dan liever op, maar dat Sega een kleine voorkeur heeft zal niet heel verbazend zijn. ;)
Ja daar kan ik me wel in vinden, niet onbelangrijk, de master system heeft ook 2 knoppen dus minder 'up to jump'. Vroeger stoorde ik me daar totaal niet aan, wist niet beter, maar nu trek ik dat minder, ook ontzettende hekel aan spacebar for special weapon ofzo, goed met emu/mister etc is daar wel om heen te werken.

Iig paar van mijn favo c64 games
- barbarian:
ja ik ben natuurlijk van de fighting games en dit was denk ik wel mijn eerste vond het super vet! En ja de gore hielp ook wel, Mortal kombat before mk was cool ofzo

- operation wolf/cabal
ow was zo geweldig in de arcade, deze versie was een stuk minder maar toch leuk om te spelen, cabal maakt er meer een actie spel van in de stijl dat je ook een mannetje moest besturen

- test drive:
Dit had je gewoon niet of nauwelijks of de nes, en zelfs als het er was, met de prijzen van de carts was het voor mij een te grote gok geweest. Maar op de c64 kon je het gewoon spelen en toch wel leuk

- international karate:
zie barbarian en ook hier (net als bij krakout) geweldige muziek, toen ik mijn amiga had speelde ik nog steeds liever deze versie omdat ik de muziek mooier vond!

- tsja verder gewoon het 'veel games' concept je kan allerlei genres proberen, net zoals test drive wilde ik geen dure nes pinball game kopen maar ook dat leuk op de c64, zelfde met pool/snooker games, semi sims, diverse arcade games (blue max, diverse racing games, micropose soccer...you name it)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
Henkje.doc schreef op donderdag 2 december 2021 @ 06:43:
[...]

Heb zelf begin dit jaar een aantal gekocht voor de wat specialere Nes titels. Niet perse voor de waarde maar omdat ze doosjes dusdanig mooi eruit zien dat we dit zo wilde bewaren.

Geeft het gelijk een mooier uiterlijk.
Ben nog aan het nadenken of ik voor de xbox games dit ga doen.
prijzen voor snug fits voor games zijn niet duur, voor 25 xbox(ook ps2) games 20 euro:
https://www.boxprotectors...tector-for-xbox-xbox-360/

ik heb voor mijn xbox/360/one, PS2/3/4/5 alleen de sealed en zeer speciale voorzien van een snug fitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:25:
[...]

Ja daar kan ik me wel in vinden, niet onbelangrijk, de master system heeft ook 2 knoppen dus minder 'up to jump'. Vroeger stoorde ik me daar totaal niet aan, wist niet beter, maar nu trek ik dat minder, ook ontzettende hekel aan spacebar for special weapon ofzo, goed met emu/mister etc is daar wel om heen te werken.

- barbarian:
ja ik ben natuurlijk van de fighting games en dit was denk ik wel mijn eerste vond het super vet! En ja de gore hielp ook wel, Mortal kombat before mk was cool ofzo

- operation wolf/cabal
ow was zo geweldig in de arcade, deze versie was een stuk minder maar toch leuk om te spelen, cabal maakt er meer een actie spel van in de stijl dat je ook een mannetje moest besturen

- test drive:
Dit had je gewoon niet of nauwelijks of de nes, en zelfs als het er was, met de prijzen van de carts was het voor mij een te grote gok geweest. Maar op de c64 kon je het gewoon spelen en toch wel leuk

- international karate:
zie barbarian en ook hier (net als bij krakout) geweldige muziek, toen ik mijn amiga had speelde ik nog steeds liever deze versie omdat ik de muziek mooier vond!

- tsja verder gewoon het 'veel games' concept je kan allerlei genres proberen, net zoals test drive wilde ik geen dure nes pinball game kopen maar ook dat leuk op de c64, zelfde met pool/snooker games, semi sims, diverse arcade games (blue max, diverse racing games, micropose soccer...you name it)
Het was ook wel erg makkelijk om aan meer games te komen. In tegenstelling tot de (s)nes spelers, die hadden hooguit 2x in het jaar wat nieuws. Wij konden alles makkelijk copieeren bij elkaar.

Alleen de ports waren ietsje minder. Wij hadden ook SF2 op de C64, maar toen werd ik wel een beetje jaloers op andere kinderen. De Snes was toch wel een hele grote stap voorwaarts.

Barabrian was zeker mede door de gore wel bijzonder, en de one hit hoofdje afhakken was wel vet.
Sommige spellen waren ook bijzonder omdat de interesses toen anders lagen.
Zoals Hotwheels, vond het toen prachtig om de auto's aan te passen, en een ander kleurtje te geven. Om daar mee een beetje te toeren.

De extra knoppen is zeker een voordeel maar, dat is ook zo'n tijds beeld dingetje voor mij. Vroeger speelde ik Wolfenstein met alleen toetsenbord. Tegenwoordig is het gelijk wasd instellen en muis sensitiviteit opschroeven.
Petje72 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:36:
[...]

prijzen voor snug fits voor games zijn niet duur, voor 25 xbox(ook ps2) games 20 euro:
https://www.boxprotectors...tector-for-xbox-xbox-360/

ik heb voor mijn xbox/360/one, PS2/3/4/5 alleen de sealed en zeer speciale voorzien van een snug fitje
Sealed doen wij niet echt aan maar, sonic & knuckels zit wel in een protector.
Henkje heeft wel een complete xbox360 collectie, en dan loopt het bedrag toch nog aardig op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Iets voor in de tuin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkwtYX5wJ6VYlea5G_6k63D4hZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VD3Ed6Qv6Rbh8fu7TLaKTx4i.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
@BoomSlang Oh my, Hotwheels, dat auto's aanpassen vond ik ook erg leuk om te doen vroeger. Brings back memories.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkje.doc
Kinect voor de Xbox 360. Daar zit veel gek tussen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TA7cxDvSa0eS40YvqdH9EpZhQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfFBh9a0ZNqNWX565PcZkgYd.jpg?f=fotoalbum_large
En veel dansen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjHjYJImzPUfbdqVt1MYUYXZjVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vv9ifLCaF5EelkJGjhOyzgC8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Sagat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:25:
[...]

- barbarian:

- operation wolf/cabal

- test drive:

- international karate:

operation wolf herkende ik meteen, vroeger nogal eens gespeeld en van genoten.
Denk dat het grootste probleem van de C64 vooral is dat er zoveel games voor zijn uitgebracht waarvan ontzettend veel homebrew of van beginnende studios. De echte kwaliteit games zijn dan op een hand te tellen. Dat was vroeger niet zo'n ramp bij gebrek aan kwaliteit, maar tegenwoordig weten we wel hoe een goede game hoort te zijn zowel in 2D als 3D.

En dat is eigenlijk mijn nostalgische probleem bij de C64, meeste games die ik toen speelde zijn volgens huidige standaarden matig op zijn best. Misschien speelde mijn leeftijd toen wij de C64 hadden ook nog mee, was misschien 4 jaar toen we hem kregen en vermoed dat we hem geen 4 jaar actief gebruikt hebben. De sega kwam daarnaa en daar heb ik bv wel een jaar of 4 actief op gespeeld, daarnaast was ik ook gewoon al beter in gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:11:
[...]

Doen we nog aan 'l33t speak' of is dat al totally tennies, zero's of zelfs nineties? Maar iig:

'ph34r my mighty google fu! :+

https://www.gamegenie.com/
Je verzint het echt niet _O-

Ik dacht overigens dat op mister je zelfs automagisch kon ophalen ergens, maar ik doe niet aan cheaten 8) dus dat weet ik niet :P

gamegenie is niet gameshark :( |:(

edit 2:
google fu slightly restored
https://www.neoseeker.com/Games/gameshark_codes/
Bedankt voor de link.

De laatste keer dat ik cheats heb gebruikt was met de originele DOOM :)
Maar ik was nu gewoon nieuwsgierig om dit eens te proberen met de everdrives. Bovendien heb ik niet veel met N64, dus dan is misschien wel handig om snel eens door enkele games te gaan om te kijken of het me bevalt :p

Ik ben alleen te lui om al die codes manueel in te geven (of zelf te verzamelen in een text file). Gezien het feit dat die functionaliteit toch al heel lang in de everdrives zit ging ik ervan uit dat er wel txt’s beschikbaar zouden zijn met een full list aan codes…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Vandaag haalde ik mijn Gameboy Advance collecties onder mijn bed vandaan... Kom ik erachter dat savegames van Mario Power Tennis foetsie zijn.

Hoe dan? Alleen Gameboy en Color-games hadden dit probleem toch?

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MedionAkoya schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:08:
Vandaag haalde ik mijn Gameboy Advance collecties onder mijn bed vandaan... Kom ik erachter dat savegames van Mario Power Tennis foetsie zijn.

Hoe dan? Alleen Gameboy en Color-games hadden dit probleem toch?
Is het niet zo dat wanneer de batterij in de cartridge leeg raakt de save game ook verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:32:
[...]

Is het niet zo dat wanneer de batterij in de cartridge leeg raakt de save game ook verdwijnt?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

[...]

Volgens mij bij de cartridges van Gameboy Advance niet. Maar ik kan nu niet controleren of het een batterij bevat. (ik heb dat type schroevendraaier niet in huis).

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 12:37
[...]

Klopt, maar zo bijna alle GBA spellen werken niet met batterij. De meeste die wel een batterij hebben, zijn bootlegs. Daaraan is het ook vaak te herkennen dat het een bootleg is.
https://www.tannerlanglin...-games-that-use-batteries

Het zou nog kunnen zijn dat de SRAM chip defect is waar de saves op staan, maar die kans is erg klein. Denk dus dat je een bootleg Mario Power Tennis hebt @MedionAkoya

[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 03-12-2021 10:24 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Koldur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:21:
[...]

Klopt, maar zo bijna alle GBA spellen werken niet met batterij. De meeste die wel een batterij hebben, zijn bootlegs. Daaraan is het ook vaak te herkennen dat het een bootleg is.

Het zou nog kunnen zijn dat de SRAM chip defect is waar de saves op staan, maar die kans is erg klein. Denk dus dat je een bootleg Mario Power Tennis hebt @MedionAkoya
Wel bijzonder dat mijn moeder dan 15 jaar geleden in Bart Smit heeft gekocht. :/

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MedionAkoya schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:28:
[...]

Wel bijzonder dat mijn moeder dan 15 jaar geleden in Bart Smit heeft gekocht. :/
Ik heb begrepen dat er dergelijke bootlegs toentertijd de weg naar winkels heeft gevonden, maar dit niet massaal voor is gekomen. Dus die kans is dan ook niet heel groot.

Misschien de SRAM toch defect, of de cartridge misschien een kleine spike gekregen wat het SRAM heeft gewist?

Sowieso als je de mogelijkheid hebt, even open schroeven en kijken. Als het spel een batterij heeft, is het in ieder geval een bootleg, anders zo goed als zeker niet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik ken de game Mario Power Tennis niet, maar sommige GBA games gebruiken toch een batterij.

O.a. de generatie 3 Pokemon serie (Ruby, Sapphire en Emerald) maken gebruik van een batterij i.c.m. een real time clock.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TheIbex schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:21:
Ik ken de game Mario Power Tennis niet, maar sommige GBA games gebruiken toch een batterij.

O.a. de generatie 3 Pokemon serie (Ruby, Sapphire en Emerald) maken gebruik van een batterij i.c.m. een real time clock.
Hier staat de lijst zoals eerder vermeld ;)

Die Pokemon spellen verliezen hierdoor niet hun saves dus. Mario Power Tennis staat niet op die lijst, dus zou geen batterij moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Koldur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:08:
[...]

of de cartridge misschien een kleine spike gekregen wat het SRAM heeft gewist?
Dat zou kunnen. De aan en uitknop van GBA SP AGS-101 werkt vreselijk slecht. Ik moet herhalend schuiven met de knop om contact te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 03-12-2021 12:07 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
MedionAkoya schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:28:
[...]

post eens een foto van de cart, kan me niet voorstellen dat het een degelijke bootleg was als het van 15 jaar terug was. zou zelfs zonder open te maken dan te herkennen moeten zijn
Koldur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:08:
[...]

Ik heb begrepen dat er dergelijke bootlegs toentertijd de weg naar winkels heeft gevonden, maar dit niet massaal voor is gekomen. Dus die kans is dan ook niet heel groot.

Misschien de SRAM toch defect, of de cartridge misschien een kleine spike gekregen wat het SRAM heeft gewist?

Sowieso als je de mogelijkheid hebt, even open schroeven en kijken. Als het spel een batterij heeft, is het in ieder geval een bootleg, anders zo goed als zeker niet.
best wel een degelijke kans hoor, bootlegs qua gba waren totaal niet zeldzaam destijds in winkels

[ Voor 64% gewijzigd door gast7 op 03-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Iemand een goede betaalbare shop voor Xbox org dvd cases? Ik kom ze alleen op amazon US tegen maar dan betaal ik minimaal de helft extra voor vervoeren en import.

Dus de XBOX org of replcements ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MedionAkoya schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:20:
[...]

Volgens mij bij de cartridges van Gameboy Advance niet. Maar ik kan nu niet controleren of het een batterij bevat. (ik heb dat type schroevendraaier niet in huis).
Je zou ook old school, een bic pen kunnen pakken, even warm maken met aansteker. Over de schroef heen drukken, even wachten en draaien maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Heel mooi!
Pagina: 1 ... 121 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.