Bruiser schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:59:
Consoles waarbij ik nostalgische gevoelens heb zijn de:
Game Boy (DMG)
Game Gear
Snes
En in mindere mate de Playstation 1
Dit waren dan ook de consoles die ik als kind had en me het meeste mee heb vermaakt.
Welke zijn die van jullie?
Om niet -enkel- maar een lijstje te maken hieronder een iets uitgebreider verhaal (want ik heb niets beter te doen

)
Game Boy DMG > lang voor gespaard als kind, uiteindelijk met mijn ouders naar Sluis gereden om daar het standaard pack (met Tetris) te gaan kopen (4995 Belgische Franken - in Gulden was dat gedeeld door 20 als ik het me goed herinner

) Eerste game die ik bijkocht was TMNT (nog steeds een favoriet). Na verloop van tijd had ik een 16-tal games (sparen & cadeautjes voor Sint/Kerstmis/enz).
Game Gear > een kleurenscherm! Moést ik hebben uiteraard

Mijn Game Boy en de volledige set aan games en accessoires verkocht en vervolgens in Bart Smit de Game Gear gaan kopen, dit was de set met Sonic en de adapter (7495 Bef. dacht ik dat die kostte).
Deze games waren duurder, ik heb er dus niet veel kunnen verzamelen, ik denk dat ik er een stuk of 7 had…
Game Boy > Tja… ondanks het kleurenscherm van de Game Gear tot de constatatie gekomen dat de Nintendo games mij toch meer lagen en ik mijn GB mistte. Dus… Game Gear set wederom verkocht en opnieuw een Game Boy aangeschaft
Snes > de NES heeft me nooit echt aangesproken (te jong / te duur ? Niemand van mijn kameraadjes had er één dus kende het ook niet echt) maar de Super Nintendo… JAAA, die moest ik hebben! Dus beginnen sparen. Ondanks dat dit mijn favo homeconsole ooit is laat mijn geheugen me in de steek, ik had ofwel de set met Mario All-Stars ofwel die met Street Fighter… Ook voor deze uiteindelijk een leuke set games verzameld en de Super Gameboy maakte het af! Vele uren op doorgebracht. Meest memorabele games waren All-Stars, Mario Kart, Starwing, Earthworm Jim en Donkey Kong Country
Na lange tijd mijn interesse in gamen verloren (wegens “andere” interesses, gangbaar voor die leeftijdscategorie

) en de Snes met alles erop en eraan verkocht…
Kopers van mijn oude spullen zullen trouwens heel blij geweest zijn. Ik was als kind al zeer ordelijk. Alles was CIB én in mint condition, zelfs de plastiekjes waar alles inzat hield ik bij… al veel spijt van gehad dat ik dat indertijd allemaal verkocht heb. Maar ja… fondsen zijn moeilijk te verkrijgen als kind…
Playstation > kameraden hadden een PS dus uiteindelijk ook maar één aangeschaft. Niet zoveel mee bezig geweest als de Snes maar toch ook wel voldoende plezier aan beleefd. Meest memorabele spellen zijn Ridge Racer, Rage Racer en Moto Racer.
Deze set heb ik trouwens nooit verkocht
Verder heb ik ook nostalgische gevoelens bij het zien van mijn PU collectie (ik heb de eerste 11 of 12 jaargangen nog steeds compleet). Blijft leuk om daar af en toe eens in te bladeren, evenals in de oude Club Nintendo magazines.
Die oude reclameprenten geven me nu nog steeds kriebels
Tot zover mijn trip down memorylane
Dat gezegd zijnde, videogames zijn me (alhoewel ik er slecht in ben

) blijven achtervolgen. Volgende consoles heb ik dan ook allemaal nieuw gekocht: Gameboy Advance, Gamecube, Xbox, PS2, DS Lite, PSP, X360, PS3, 3DS, Wii, Wii U, Super Nt, Mega Sg, G&W Mario (2020) Alle overige 2dehands aangeschaft.
[
Voor 8% gewijzigd door
Bruiser op 25-11-2021 11:30
]