Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Ingelogd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:09:
[...]

Is een vervolg op het origineel.
Ik heb laatst nog het origineel uitgespeeld lekker op de bank op een tablet. Wat is het toch een fantastische mooie futuristische game.

Daarna het vervolg opgestart. Helaas heeft de nieuwe 3D omgeving niet dezelfde magie, het voelt een beetje te steriel, kan ook zijn door de keus van shell-shaded graphics stijl. Het is een leuk spel maar is niet zo sfeervol als het origineel, heeft natuurlijk ook te maken met de nostalgische gevoelens van het eerste deel.
En ik maar denken dat het een remake is. 7(8)7

Dat had ik helaas al door dat het niet dezelfde stijl heeft. Ik vind het er ook echt cyberpunk achtig uitzien. Deel 1 was echt briljant.
Vandaag de gemodde xbox component kabel ontvangen. Het is dus een x360 component met ogxbox aansluiting. Zometeen even testen. Zag al wel dat er iets van corrosie op de video connectors zat, audio en composiet zijn helemaal schoon. Loont het nog de moeite dit schoon te maken? En zo ja hoe?
Zou denken met azijn oid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9eP9TIN8QLv5lM9BSg847aPiuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSI9gUL6qV8Q4t8Ndh9VpQv8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLgG4-KG6f80fChpub0HFe1_aog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uT9fts5OlAHYSvjd8nPx8FNL.jpg?f=fotoalbum_large

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:51
flyyy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:01:
Zat ik vorige week te browsen op Facebook, kom ik op een verkoophoek iets tofs tegen.
Ik dacht dat moet ik hebben, een G7000!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij werkt perfect en ziet er nog heel netjes uit!
Twee controllers en een aantal games.

Nou weet ik er niet veel vanaf behalve dat het behoorlijk oud is.

Zijn er meer met een g7000 en zo ja welke spellen zijn echt een aanrader?
Wat een mooie staat! Heb er wel eens eentje op een beurs gezien, maar die was helemaal afgeragd.

Heb zelf alleen een game(Q*Bert) zonder console: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2nprxzzhiQwvUZXRVrvgHhbxdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aw8snmz7Jh9rYP55t5O6gSFM.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens wel zonde dat dit stukje vaderlandse geschiedenis zo in de vergetelheid is geraken. Het is een rebrand van de (bekendere) Magnavox Odyssey, ook wel de eerste console genoemd.

Als je interesse hebt in Q*bert, stuur gerust een pm.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 15:56
BarôZZa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Wat een mooie staat! Heb er wel eens eentje op een beurs gezien, maar die was helemaal afgeragd.

Heb zelf alleen een game(Q*Bert) zonder console: [Afbeelding]

Ergens wel zonde dat dit stukje vaderlandse geschiedenis zo in de vergetelheid is geraken. Het is een rebrand van de (bekendere) Magnavox Odyssey, ook wel de eerste console genoemd.

Als je interesse hebt in Q*bert, stuur gerust een pm.
Ja de console zelf is helemaal netjes en de controllers zijn zoals verwacht op de ACTION knop wat versleten. Alles werkt wel 100% en de games die erbij zaten ook.

Ik heb er 50 eu voor betaald, geen idee of dit het waard is, maar moest hem hebben toen ik hem zag.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 12:08
Zat ik vorige week te browsen op Facebook, kom ik op een verkoophoek iets tofs tegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vroeger speelde ik 1 tegen 1 autorace, fantastisch spel, ook fantastisch geluid :*) (wisten niet beter)
En Space invaders achtige kloons
JoohanDePoohan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Vroeger speelde ik 1 tegen 1 autorace, fantastisch spel, ook fantastisch geluid :*) (wisten niet beter)
En Space invaders achtige kloons
Ha kennissen van mij hadden deze ook in het begin van de donkere jaren 80! Was (voor zover ik me kan herinneren) mijn eerste ervaring met analoge joysticks, ik vond dat helemaal niets!

Maar goed videogames waren schaars en helemaal iets anders dan mijn eigen 2600 (als mensen al een console hadden was het normaliter die, hoewel ik ook iemand kende met een vectrex :o ) dus het was sowieso al interessant om mee te maken!

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:46:
Weer wat inkopen gedaan. Volgens mij is de Rambo game echt heel slecht, maar dat mag de pret niet drukken.

Weer twee aanwinsten voor de dreamcast. Waarbij ik beide voor een hele goede prijs heb gekocht.

Ik ben zelf star wars fan, dus wil dan ook een keer disney infinity star wars proberen. (Geen idee of het wat is)

Beyond a steel sky is niet helemaal retro. Maar wel een remake van een retro game. Erg benieuwd naar, voor diegene die interesse hebben. Hij staat nu in de outlet bij bol.com. Dus een goede prijs!

[Afbeelding]
Ik heb Rambo gespeeld, matige game, zal binnenkort mijn review hier op Tweakers plaatsen, aangezien de website waar ik hem voor geschreven had nu toch offline is, kan ik deze alsnog plaatsen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 16:03

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb er hier ook 1 staan (of tenminste, hij is stof aan het verzamelen op de vliering, maar dat terzijde). Een echte topper is Pickaxe Pete (nummer 43) en een potje Jumping Acrobats (nummer 33) gaat er ook altijd wel in.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:52:
Vandaag de gemodde xbox component kabel ontvangen. Het is dus een x360 component met ogxbox aansluiting. Zometeen even testen. Zag al wel dat er iets van corrosie op de video connectors zat, audio en composiet zijn helemaal schoon. Loont het nog de moeite dit schoon te maken? En zo ja hoe?
Zou denken met azijn oid
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor geleidende componenten kan je contactspray gebruiken. ;)

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44

Ja ik heb er ook een paar 😂
Ik heb evt de volgende spellen dubbel om te ruilen als mensen interesse hebben:
(volledige lijst staat hier: http://www.oudespelcomputers.nl/tradelist.html

Naam. Doos. Handleiding. Comment.
VideoPac G7000 - 1 - Race Y Y
VideoPac G7000 - 2 - Pairs N N Only the Cartridge
VideoPac G7000 - 4 - Air-Sea War Y N
VideoPac G7000 - 5 - Blackjack Y Y Paper Box with damage
VideoPac G7000 - 6 - Tenpin Bowling/Basketball Y Y
VideoPac G7000 - 6 - Tenpin Bowling/Basketball Y Y Manual is hard as a rock.
VideoPac G7000 - 6 - Tenpin Bowling/Basketball Y Y
VideoPac G7000 - 8 - Baseball Y Y Paper Box
VideoPac G7000 - 14 - GunFighter Y Y
VideoPac G7000 - 15 - Samurai Y Y Paper Box is damaged
VideoPac G7000 - 17 - Chinese Logic Y Y
VideoPac G7000 - 19 - Catch the Ball N N Only the Cartridge
VideoPac G7000 - 22 - Space Monster Y Y
VideoPac G7000 - 22 - Space Monster N Y
VideoPac G7000 - 22 - Space Monster Y Y
VideoPac G7000 - 24 - Flipper Y Y
VideoPac G7000 - 24 - Flipper Y Y
VideoPac G7000 - 24 - Flipper N N Only the Cartridge
VideoPac G7000 - 25 - Skiing Y Y
VideoPac G7000 - 26 - Basket game Y Y Paper box, and it is damaged
VideoPac G7000 - 28 - Electronic Volleyball Y Y Box slightly damaged
VideoPac G7000 - 29 - Dam Buster Y Y
VideoPac G7000 - 29 - Dam Buster Y Y
VideoPac G7000 - 30 - BattleField N N Only the Cartridge
VideoPac G7000 - 32 - Labyrinth N N Only the Cartridge
VideoPac G7000 - 33 - Jumping Acrobats Y Y Box is repaired but isn't really visible
VideoPac G7000 - 35 - Electronic billiards N N Only the Cartridge
VideoPac G7000 - 38 - Munchkin Y Y
VideoPac G7000 - 38 - Munchkin Y Y
VideoPac G7000 - 39 - Freedom Fighters Y Y
VideoPac G7000 - 44 - Crazy Chase Y Y
VideoPac G7400 - 1 - Race Y Y
VideoPac G7400 - 51 - Terrahawks Y Y (videopac+) Box damaged
VideoPac G7400 - 51 - Terrahawks Y Y (videopac+) looks used

[ Voor 4% gewijzigd door davince72 op 03-02-2022 20:53 . Reden: gaat om ruilen niet om verkoop ]

WiiU bezitters: het opnieuw downloaden van pre-installed games, is dat mogelijk? De Zelda Windwaker WiiU komt origineel met een versie van Windwaker pre-installed (neem ik aan). De WiiU die ik heb overgenomen is teruggezet naar fabrieksinstellingen en de game is niet geïnstalleerd, ook niet vanuit de store te downloaden (voor niets althans).

Denk dat het gekoppeld wordt aan het Nintendo-account maar wie weet. Maakt me verder heel weinig uit omdat ik toch alles op disc wil, maar vraag het me wel af?

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:39:
WiiU bezitters: het opnieuw downloaden van pre-installed games, is dat mogelijk? De Zelda Windwaker WiiU komt origineel met een versie van Windwaker pre-installed (neem ik aan). De WiiU die ik heb overgenomen is teruggezet naar fabrieksinstellingen en de game is niet geïnstalleerd, ook niet vanuit de store te downloaden (voor niets althans).

Denk dat het gekoppeld wordt aan het Nintendo-account maar wie weet. Maakt me verder heel weinig uit omdat ik toch alles op disc wil, maar vraag het me wel af?
Ik heb destijds een wii u mario kart overgenomen. Maar na het verwijderen van het account en terugzetten van de fabrieksinstellingen bleef de game er gewoon op staan. Dus geen idee hoe je dat anders zou moeten downloaden.
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Ik heb destijds een wii u mario kart overgenomen. Maar na het verwijderen van het account en terugzetten van de fabrieksinstellingen bleef de game er gewoon op staan. Dus geen idee hoe je dat anders zou moeten downloaden.
Helder. Ik weet niet of deze pack-in ook echt pre-installed was of bijv. een downloadcode was in de doos en daarna dus gekoppeld aan een account, maar ik heb dus echt geen toegang tot het spel. Zie het, kan het niet downloaden. Dan houdt het gewoon op, verder ook geen probleem :)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Exorcist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:47:
[...]

Helder. Ik weet niet of deze pack-in ook echt pre-installed was of bijv. een downloadcode was in de doos en daarna dus gekoppeld aan een account, maar ik heb dus echt geen toegang tot het spel. Zie het, kan het niet downloaden. Dan houdt het gewoon op, verder ook geen probleem :)
Klopt, bij de wiiu Zelda editie zat een download code. Ik heb deze console ook een keer tweede hands gekocht en de game was hier (uiteraard) al gedownload onder zijn naam (Nintendo network ID) en dus door mij niet meer te gebruiken. Ik heb ook de losse game dus geen probleem. Heb wel nog een keer voor de volledigheid de losse download voucher code gescoord die bij deze set hoort :)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:43:
[...]

3style schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:12:
[...]

Klopt, bij de wiiu Zelda editie zat een download code. Ik heb deze console ook een keer tweede hands gekocht en de game was hier (uiteraard) al gedownload onder zijn naam (Nintendo network ID) en dus door mij niet meer te gebruiken. Ik heb ook de losse game dus geen probleem. Heb wel nog een keer voor de volledigheid de losse download voucher code gescoord die bij deze set hoort :)
Ik kan dit bevestigen, de zelda game hangt aan de Nintendo account waar die toen mee gedownload is. Misschien gebruikt de verkoper zijn account niet meer en kun je de login gegevens krijgen? Een vraag waard imo 😉

[ Voor 19% gewijzigd door Bruiser op 04-02-2022 07:53 ]

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:24:
[...]

[...]

Ik kan dit bevestigen, de zelda game hangt aan de Nintendo account waar die toen mee gedownload is. Misschien gebruikt de verkoper zijn account niet meer en kun je de login gegevens krijgen? Een vraag waard imo 😉
Meh, geef niets om downloads dus vind het de moeite niet waard. Haal 'm binnenkort wel op disc :)
Exorcist schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:24:
[...]

Meh, geef niets om downloads dus vind het de moeite niet waard. Haal 'm binnenkort wel op disc :)
De games die ik echt graag wil voor de verzameling, koop ik me inderdaad ook fysiek, ik wil graag bijvoorbeeld HALO Infinite graag voor de verzameling, maar kan hem momenteel gratis spelen op Game Pass, dus wacht tot hij een keer in de sale is en koop hem dan voor voor de verzameling.

Zelf laatst nog eens wat opgeruimd, en nu weer 2 games in de verkoop die ik een keer gespeeld heb maar toch niet meer ga spelen, stond ervan te kijken dat Back to The Future voor PS3 in prijs gestegen was, heb die toen nieuw gekocht op release maar daarna ook niet meer gespeeld.

Linksquest schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:52:
[...]

De games die ik echt graag wil voor de verzameling, koop ik me inderdaad ook fysiek, ik wil graag bijvoorbeeld HALO Infinite graag voor de verzameling, maar kan hem momenteel gratis spelen op Game Pass, dus wacht tot hij een keer in de sale is en koop hem dan voor voor de verzameling.

Zelf laatst nog eens wat opgeruimd, en nu weer 2 games in de verkoop die ik een keer gespeeld heb maar toch niet meer ga spelen, stond ervan te kijken dat Back to The Future voor PS3 in prijs gestegen was, heb die toen nieuw gekocht op release maar daarna ook niet meer gespeeld.
Dat doe ik dan ook wel (Gamepass), Forza Horizon 5 en Flight Simulator had ik anders direct gekocht, nu wacht ik op een pricedrop.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Dat doe ik dan ook wel (Gamepass), Forza Horizon 5 en Flight Simulator had ik anders direct gekocht, nu wacht ik op een pricedrop.
Of gewoon tweedehands, zo heb ik halo the masterchief collection nog voor een goede prijs kunnen kopen op marktplaats :-)

• BarôZZa
Exorcist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:39:

Als Wii U bezitter verbaas ik me dat er mensen zijn die dat ding niet hacken. Dat ding is echt geweldig.

De beste manier om om Gamecube, DS etc games op je grote scherm te krijgen.

• davince72
BarôZZa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Als Wii U bezitter verbaas ik me dat er mensen zijn die dat ding niet hacken. Dat ding is echt geweldig.

Een verzamelaar geeft natuurlijk niet veel om kopietjes toch? :+ Ik heb mijn Wii U onlangs wel voorzien van een softmod wat wel fraai werkt. Echter als je ook Wii / Gamecube wilt spelen dan moet je een aparte harddisk eraan hangen, wat wel omslachtig is....dan hangen er twee HDDs aan je Wii U. Wii met component en/of HDMI werkt voor nog prima en daar kun je ook gamecube op spelen.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:29
[...]

[YouTube: Why the Wii U is the best Retro and Emulation console in 2020 | MVG]

Ik ben het met je eens, maar modden is hier altijd een beetje een hot topic ;)

Bij de Wii U zie ik er zelf geen problemen in, het apparaat wordt niet meer ondersteund en de kopers zijn wel wat in de kou gezet, daar ben ik er ook een van.

Ik snap dat het een flop was, maar er werden beloftes gedaan op een moment dat ze al wisten dat ze deze niet waar konden maken.

Enige is dat de eShop natuurlijk nog loopt, daar zit een grijs gebied, maar het is wel ideaal om de discs die je bezit even over te zetten op HDD. Cartridges hoeft dat niet per sé voor als je het mij vraagt, maar discs zijn traag en krasgevoelig (hier geen krasje op mijn discs trouwens).

Wat wel ideaal is dat je met Tiramisu ook andere controllers nu makkelijk kan koppelen en nog meer mooie mods wat dat betreft.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Koldur
davince72 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Een verzamelaar geeft natuurlijk niet veel om kopietjes toch? :+ Ik heb mijn Wii U onlangs wel voorzien van een softmod wat wel fraai werkt. Echter als je ook Wii / Gamecube wilt spelen dan moet je een aparte harddisk eraan hangen, wat wel omslachtig is....dan hangen er twee HDDs aan je Wii U. Wii met component en/of HDMI werkt voor nog prima en daar kun je ook gamecube op spelen.
Mijn TV heeft geen component meer, HDMI converter voor de Wii is of schreeuwend duur of geeft heel veel lag.

Als je met forwarders werkt, kan je het vanaf dezelfde HDD doen als voor de Wii U. Zelfde geldt voor NGC games.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
[...]

[YouTube: Why the Wii U is the best Retro and Emulation console in 2020 | MVG]

Veel mensen hier houden het liever bij origineel. plus emulatie console is leuk en aardig maar tijd is gelimiteerd om dat nu op een console te gooien.

Veel mensen focussen dan liever hun tijd ook op andere consoles desnoods wat grijze methodes om het op originele hardware dan de titels af te spelen.

Ik gebruik mijn wii u persoon enkel voor wii games. heb everdrives of originele games op de originele consoles. Heb er zelf meer lol aan om ze zo af te spelen dan een console voor alles.

Gamecube is heel leuk, maar ik heb zelf letterlijk alles al origineel het heeft voor mij nul waarde om cube games op een wii u af te spelen. ik stick bij het origineel. zelfde geld voor de nintendo ds.

maargoed veel mensen hier zijn ook verzamelaars. bij mensen die geen verzamelaars zijn is modden en kopietjes afspelen veel populairder.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 04-02-2022 16:29 ]

• 3style

3style

...

gast7 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Veel mensen hier houden het liever bij origineel. plus emulatie console is leuk en aardig maar tijd is gelimiteerd om dat nu op een console te gooien.

Veel mensen focussen dan liever hun tijd ook op andere consoles desnoods wat grijze methodes om het op originele hardware dan de titels af te spelen.

Ik gebruik mijn wii u persoon enkel voor wii games. heb everdrives of originele games op de originele consoles. Heb er zelf meer lol aan om ze zo af te spelen dan een console voor alles.

Gamecube is heel leuk, maar ik heb zelf letterlijk alles al origineel het heeft voor mij nul waarde om cube games op een wii u af te spelen. ik stick bij het origineel. zelfde geld voor de nintendo ds.

maargoed veel mensen hier zijn ook verzamelaars. bij mensen die geen verzamelaars zijn is modden en kopietjes afspelen veel populairder.
Ik vind de kwaliteit altijd tegenvallen met wii games op een wii u, wat technisch begrijpelijk is.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de wii games eruit zien wanneer je deze op een wii console via een retrotink 5x upscaled. Maar eens proberen :P

Verwijderd

[...]

Idem hier, de wiiU wordt alleen voor wii(u) gebruikt. Ook geen Wii in huis. Vond het verschil met de Cube niet echt denderend, motion control wat nog kinderschoenen stond.

Zelfde gedaan met de Xbox one, te weinig spellen die mijn tot aankoop motiveerde. Nu wel een Xbox series aangeschaft, mede door het gamepass gebeuren wel heel aantrekkelijk.
Koop dan wel de spellen die ik echt wil blijven spelen maar, blijven natuurlijk wel verzamelaars :)

• davince72
Koldur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:20:
[...]
Mijn TV heeft geen component meer, HDMI converter voor de Wii is of schreeuwend duur of geeft heel veel lag.
Zo'n simpele wii2hdmi die slechts 480p uitstuurd en dus niet upscaled heeft geen/minimale lag.
Als je met forwarders werkt, kan je het vanaf dezelfde HDD doen als voor de Wii U. Zelfde geldt voor NGC games.
Ok handige tip, moet ik eens naar zoeken dan hoe dat werkt ;-)

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 10:42
davince72 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Zo'n simpele wii2hdmi die slechts 480p uitstuurd en dus niet upscaled heeft geen/minimale lag.
Even een aanvulling op de wii2hdmi adapter. De kwaliteit van die adapters is niet super (wat kan je verwachten van een adapter van nog geen €5).
De zwarte versie heeft last van diagonale lijnen op het beeldscherm. De witte heeft dit niet maar het beeld is een stuk donkerder.
Wilde daar even voor waarschuwen. Sommige mensen zijn wel tevreden ermee, niet iedereen stoort zich aan zon dingen, maar ik vond het hinderlijk. :)

Discogs collection

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
serial_killa159 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Even een aanvulling op de wii2hdmi adapter. De kwaliteit van die adapters is niet super (wat kan je verwachten van een adapter van nog geen €5).
De zwarte versie heeft last van diagonale lijnen op het beeldscherm. De witte heeft dit niet maar het beeld is een stuk donkerder.
Wilde daar even voor waarschuwen. Sommige mensen zijn wel tevreden ermee, niet iedereen stoort zich aan zon dingen, maar ik vond het hinderlijk. :)
Gelukkig doen we het toch nog ergens voor :). Zou wat zijn als de 5 euro het op kan nemen tegen spul als een PVM, BVM, OSSC, Retrotink en RGB/HDMI mods.

• BarôZZa
[...]

Ik zie hier ook heel veel mensen met Everdrives, gemodde consoles (HDMI, HDD, region free, scherm vervangen etc), Analogue consoles etc. Het is niet of verzamelen of gamen en modden. Het kan prima allebei en dat geldt ook voor mij.

Veel lui willen oude games ook op de beste manier mogelijk spelen en het maximale uit de hardware halen.

En dan is de Wii U juist interessant voor Gamecube omdat de hardware het native ondersteunt zonder emulatie, maar met HDMI output. Wat dat betreft zie ik niet echt in waarom dat anders zou zijn dan een Everdrive.

Daarnaast heeft de Wii U voor de rest anders maar weinig recht om onder m'n tv te blijven staan, want er zijn maar een stuk of 5 exclusives voor(Xenoblade Chronicles X, Splatoon 1, de Zelda HD games en Star Fox) die nog niet op de Switch zijn uitgebracht. De Wii U is een matige console en halve Switch, maar een hele goede Wii/Gamecube en als speelbak voor praktisch alle oude Nintendo games is het geweldig. Het blijven toch Nintendo games op een Nintendo console op je moderne tv. De meeste oude consoles staan helaas toch ergens in de schuur.

Bij de Dreamcast, PS Vita/PSTV en Wii U ben ik trouwens van mening dat de hobbyisten de consoles langer en beter hebben gesupport dan Sony, Sega en Nintendo zelf. Je mist anders gewoon essentiële features (PSP op Vita/PSTV met Adrenaline, Gamecube op Wii U, Atomiswave en online play op Dreamcast) en de modding scenes maken in die gevallen juist een belangrijk deel uit van de geschiedenis van die consoles.
@Verwijderd, heb de review voor je geupload en staat nu op Tweakers, productreview: Rambo: The Videogame, PS3 review door Linksquest

• davince72
laugh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:20:
[...]

Gelukkig doen we het toch nog ergens voor :). Zou wat zijn als de 5 euro het op kan nemen tegen spul als een PVM, BVM, OSSC, Retrotink en RGB/HDMI mods.
Dit is best een bijzondere uitspraak, alsof je ook wilt voorkomen dat iets goedkoops goed kan zijn. Dan lijkt het meer een gunfactor te zijn wie het mooiste beeld mag ervaren (diegene met dure hardware of diegene die met weinig tevreden is) ?
Ik denk gewoon aan vroeger....toen je nog via RF je computer aansloot en genoot ! Dat is ook retro.

Ik zal die wii2HDMI vandaag nog eens testen (zoals gezegd hangt de wii nu via component 480p aan een 42" plasma) want misschien wordt het beeld inderdaad wel iets donkerder.

Overigens ben ik heel erg tevreden over de 'goedkope' HD video upscalers (link op ali 25 euro)
Maar als ik het allemaal maar moet geloven is dat ook onderkant van de markt. Maar misschien is het net als met wijn. Mijn wijn(ali upscaler) kost 15 euro bij de wijnboer en smaakt prima en de retrotink-wijn kost 150 euro, maar smaakt die 10x beter?
(ps: graag geen aanstoot nemen aan deze content, het is gewoon goed om beetje discussie te hebben toch :) )

Verwijderd

davince72 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Dit is best een bijzondere uitspraak, alsof je ook wilt voorkomen dat iets goedkoops goed kan zijn. Dan lijkt het meer een gunfactor te zijn wie het mooiste beeld mag ervaren (diegene met dure hardware of diegene die met weinig tevreden is) ?
Ik denk gewoon aan vroeger....toen je nog via RF je computer aansloot en genoot ! Dat is ook retro.

Ik zal die wii2HDMI vandaag nog eens testen (zoals gezegd hangt de wii nu via component 480p aan een 42" plasma) want misschien wordt het beeld inderdaad wel iets donkerder.

Overigens ben ik heel erg tevreden over de 'goedkope' HD video upscalers (link op ali 25 euro)
Maar als ik het allemaal maar moet geloven is dat ook onderkant van de markt. Maar misschien is het net als met wijn. Mijn wijn(ali upscaler) kost 15 euro bij de wijnboer en smaakt prima en de retrotink-wijn kost 150 euro, maar smaakt die 10x beter?
(ps: graag geen aanstoot nemen aan deze content, het is gewoon goed om beetje discussie te hebben toch :) )
Als die goedkope upscalers voor jou persoonlijk werken dan is dat toch prima. Niet iedereen ziet het verschil tussen verschillende apparaten.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Ik heb zo'n Wii2HDMI (https://www.bol.com/nl/nl...met-hdmi/9300000026228500) liggen, daarvan is het beeld niet donkerder, maar wel wazig. Op eenzelfde TV destijds getest en zelfs waziger dan composiet :P

Maar geen merkbare input lag en handig dat je er een HDMI-naar-VGA adaptertje (die jaren geleden een paar euro bij de Action was) erop kan aansluiten en kan Wii'en op een oude PC-monitor :P Wel vooraf op 480p zetten. Is soms praktisch als je de Wii meeneemt naar een plek waar geen TV is.

Mijn Wii's thuis zijn via component en RGB aangesloten op oude HD Ready TV's, upscalen laat ik aan de TV's over :)

• davince72
Ik heb zojuist mijn Wii2HDMI getest....maar beeld was inderdaad stuk donkerder cq dof.
Het beeld is in eerste instantie wazig omdat de wii terugschakelt naar 576i modus....en je moet de wii dus weer terugzetten op 480p, maar beeld blijft dan nog steeds donker in mijn geval. Geen idee of je dat met brightness kunt corrigeren, maar vrees dat het contrast mist om dat goed te doen.

Dus helaas is deze adapter voor mij persoonlijk een flinke achteruitgang tov huidige component kabel. En helaas heeft mijn cheap HD upscaler geen component ingang ;-)

• laugh
  • Niet online
davince72 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Er is inderdaad geen aanstoot, discussie kan prima.

Ik denk niet dat ik zelf wil voorkomen dat iets goedkoops goed kan zijn, ik zou het prima vinden als ik een OSSC Pro of Retrotink 5X of een PVM/BVM voor 10 euro kan kopen :). Geloof me, dan sta ik voorin in de rij hoor.

De uitspraak was meer gericht op het feit dat sommigen RGB/HDMI mods doen, upscalers of zelfs professionele CRT televisies kopen en dat er vervolgens geen verschil in zit met een "5 euro" setup. Dat het placebo is, dat zou wel gek zijn. Ik denk dat iedereen wel snapt dat het uiteindelijk om het prijs kaartje gaat. You get what you pay for.

@Verwijderd benoemt ook het juiste punt dat het uiteindelijk iets persoonlijks is. Een dure wijn hoef jij niet beter te vinden. Misschien vind je goedkopere wijn veel lekkerder.

Als laatst benoemde je of een Retrotink wijn ook 10x beter smaakt. Misschien? Ik heb geen Retrotink wijn maar wel een OSSC wijn. Het is beter dan composiet, maar niet 10x beter in mijn ogen.

Verwijderd

Vandaag besloten mijn oude gameboy in ere te herstellen :)

Hier heb ik vroeger bizar veel op gespeeld, zomervakanties lang als we met de boot op vakantie gingen.

Geïnspireerd door het YouTube 'RetroRepairs' kanaal besloten hem nieuw leven in te blazen. Toen ik hem vond op zolder was ik toch wel even verbaasd hoe ongelooflijk vergeeld hij is...

Batterijen erin geklapt, deed helemaal niets. Meteen maar helemaal opengeschroefd om alles na te lopen. Behoorlijk smerig van binnen. Alle draaiknopjes en schuifjes in 96% alcohol verdronken, alle plastig delen in een bak met zeepsop met een tandenborstel schoon gemaakt. De pad contacten van de knopjes schoongemaakt (kwam veel zwarte troep vanaf) en de pads zelf gewassen en daarna de zwarte contactjes op een vel papier afgestreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIvIRPbJ_xm6SjPDWlAAWz9R3gA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6rWOUswYdq36Egh7vsODpb03.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8WY_qRRhonfKPnZKWYbFc1wJv0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I40nvYQwma7AIZaRc3Np2QWA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvi2i3vJ36nfYqcu23GzZ7G6Z2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iRMPpIfZzhywnx5t5aySGvmk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzZfTODY3J-7xk_BNyFtaN7gktM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZjVHx0fkyDrz35VeH1qPo5Wv.jpg?f=user_large

Lang verhaal kort; alles is weer mooi schoon en het allermooiste: hij doet het weer! Geluid is top, scherm is 100% werkend en de knoppen reageren weer als nieuw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qgfKwPF_hXMo-wax5ieSp2Xzx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/izgzJjeMnB8YXCPz0N1IjL0V.jpg?f=user_large

Ik heb een nieuw glaasje besteld, nieuwe batterijen om de games te kunnen saven en waterstof peroxide zodat ik de case kan bleken.

Doel is hem origineel te houden. Eigenlijk gaat het nergens over, want heb ook nog wel andere gameboys (color, advanced) om op te spelen en een mooi origineel exemplaar kost nu ook weer geen vermogen...

Maar dit is mijn goeie ouwe gameboy en ik wil hem weer perfect maken :P

Zodra hij gebleekt is enzo post ik nog wel wat pics, superleuk om te doen zo :)

• Josefien
davince72 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:15:
Het beeld is in eerste instantie wazig omdat de wii terugschakelt naar 576i modus....en je moet de wii dus weer terugzetten op 480p, maar beeld blijft dan nog steeds donker in mijn geval.
De mijne is gek genoeg in 576i een tikje scherper dan in 480p :P

• gast7
BarôZZa schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:14:
[...]

Daarnaast heeft de Wii U voor de rest anders maar weinig recht om onder m'n tv te blijven staan, want er zijn maar een stuk of 5 exclusives voor(Xenoblade Chronicles X, Splatoon 1, de Zelda HD games en Star Fox) die nog niet op de Switch zijn uitgebracht. De Wii U is een matige console en halve Switch, maar een hele goede Wii/Gamecube en als speelbak voor praktisch alle oude Nintendo games is het geweldig. Het blijven toch Nintendo games op een Nintendo console op je moderne tv. De meeste oude consoles staan helaas toch ergens in de schuur.
Ik ben het eens met je punt dat de wii u een matige console is . voor mij is er slechts 1 wii u game om hem erbij te pakken als het geen backwards compatibility had met de originele wii. Xenoblade x

Wat betreft cube games spelen op een wii u , met items zoals de everdrive of console mods gebuik je nog de originele console dat vind ik persoonlijk best een noemenwaardig verschil. als ik echt wou emuleren zijn er best wel wat opties los van de wii u met grapic mods en dergelijken dat het er veel beter uitziet dan het origineel je kan er best ver in gaan. Maar dat is voor mij persoonlijk niet echt interresant

Ik gebruik everdrive methodes enkel voor games die of niet te spelen zijn zonder fan translation of zo duur zijn dat ik ze voorlopig niet origineel ga aanschaffen. Normaal gebruik ik gewoon de fysieke originele exemplaren. Ik snap dat modden makkelijk is en soms voor zelfs betere beeld kwaliteit kan zorgen, maar dan kan ik persoonlijk net zo goed stoppen met verzamelen als ik mijn originelen niet ga gebruiken want dat is waarom ik het doe. geeft mij ook minder nostalgie als ik het niet op een originele console afspeel ook een aardig punt voor mij.

overigens hebben we het hier over retro, Visuals zijn voor mij sowieso wat minder qua prioriteit ,dan speel ik wel current gen. maar ik snap zeker dat er zat mensen zijn die de oude games willen afspelen met de beste visuals en frame rates. Voor mij is het al goed met de betere manieren op originele hardware.

[ Voor 43% gewijzigd door gast7 op 05-02-2022 21:29 ]

Verwijderd

gast7 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Ik ben het eens met je punt dat de wii u een matige console is . voor mij is er slechts 1 wii u game om hem erbij te pakken als het geen backwards compatibility had met de originele wii. Xenoblade x
Ik vind de wii u zelf een hidden gem, er zijn zoveel goede games op uitgebracht. Veel heeft Nintendo weer op de switch uitgebracht, maar dan kan je weer de volle mep betalen. Ik vind het echt een pracht console, ben er momenteel the breath of the wild op aan het spelen. Maar ook games zoals mario 3d world en splatoon speel ik nog regelmatig op die console.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Ik vind de wii u zelf een hidden gem, er zijn zoveel goede games op uitgebracht. Veel heeft Nintendo weer op de switch uitgebracht, maar dan kan je weer de volle mep betalen. Ik vind het echt een pracht console, ben er momenteel the breath of the wild op aan het spelen. Maar ook games zoals mario 3d world en splatoon speel ik nog regelmatig op die console.
Zeker qua switch titels is het erg voordelig om eerder de wii u te pakken als je ze nog niet voor de switch hebt een fractie inderdaad. geef ik je gelijk in.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Same here, de family Wii U staat hier nog steeds onder de woonkamer tv. botw is al twee keer door mijn zoon uitgespeeld en Mario kart en Mario party worden nog steeds samen gespeeld. Ik zou natuurlijk zo een switch kunnen halen, maar mis nog de echte reden om over te gaan. De hardware controllers etc. (muv de lader) gaan ook nog prima mee.

• gast7
Voor mij persoonlijk heeft de switch library me al over gehaald en het is tenopzichte van de wii u een van de betere nintendo consoles geworden met goeie exclusives. Veel van de wii u titels die op de switch zijn verschenen of nog exclusives zijn op de wii u zijn wat mij betreft vrij gemiddelde titels uit de serie ik vond het echt een mindere tijd voor nintendo, al waren die titels exclusives gebleven ik vermoedt niet dat ik de wii u veel meer zou waarderen. De switch daarentegen heeft uit deze reeks goeie titels gemaakt plus een stuk meer.

3d mario alleen al. ik vond 3d world een achteruitgang, mario odyssey is weer kwaliteit als vanouds, 3d world is geen slechte game, maar het is niet wat ik zoek in 3d mario vond het te new super mario bros esk geen wauw factor zoals met de andere 3d mario's

titels als luigi's mansion 3, metroid, goeie mario party's smash bros ultimate tennis aces zijn ook niet mis in vergelijking met de wii u. los van het vele 3rd party support met monster hunter shin megami tensei dragon quest.

En natuurlijk het grote aanbod van indi titels wat op de wii u ontbreekt.

De opkomende 3d kirby en botw 2 zijn ook niet mis.

De grootste treffer waardoor de wii u een aardige optie is zijn mario kart en botw. die zijn ansich niet heel veel beter op de switch, de battle modus is wel een leuke toevoeging in mario kart dat wel, die was niet af in de wii u versie. als we het hebben over de uitzonderingen qua toffe titels uit het wii u tijdperk die een rerelease hebben gekregen.

[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 06-02-2022 01:39 ]

• davince72
Ik heb de Wii U onlangs aangeschaft (De switch 2 jaar geleden) omdat ik ook vind dat de Wii U een hidden gem is. Concept is uniek (gamen zonder TV) en enorme upgrade tov Wii (full HD).
Ok het heeft ook een praktische reden......ik had gehoopt dat de originele Wii U van mijn zoon vanzelf naar mijn verzameling zou komen nadat ik voor hem een Switch had gekocht.....
Moraal van het verhaal.....de Switch reist constant met hem mee dus ik kan er nooit mee spelen en hij is zo trots op zijn Wii U dat hij hem niet kan afstaan. De Wii U doos heeft zelfs fraai plekje op zijn slaapkamer bij zijn moeder. (Van wie zou hij die hobby hebben?)
Ach nu hebben we 2 Wii U in de familie wat ook geen kwaad kan. En feitelijk kun je mijn Wii U zien als een hdmi upscaler voor Wii, Gamecube, etc ;-)

• Bruiser
  • Niet online
Zou er nog niemand geprobeerd hebben om een Wii optische drive (het eerste model dat ook Gamecube discs slikt) in een WiiU in te bouwen?

Als dat werkt zou je in principe, met behulp van een softmod, je fysieke GC disks ook erop kunnen spelen…

En iemand met verstand van electronica zou misschien zelf nog een stap verder kunnen gaan en ook de GC controller en memory ports van de oude Wii overzetten naar de WiiU (of een USB oplossing voor de mem carts zoals er al één is voor de controllers).

Dat zou een mod zijn waar ik wel interesse in zou hebben 😄

Mijn WiiU is de Nintendo console die de minste speeluren heeft (véél minder). Geen idee waarom eigenlijk… misschien heb ik niet de “juiste” games ervoor. Ik heb Mario Kart erop uitgespeeld en dat is het zowat denk ik…

[ Voor 16% gewijzigd door Bruiser op 06-02-2022 10:28 ]

(Retro) Game collectie

• Josefien
Ik vind het jammer dat Nintendo niet meer zoveel aandacht geeft aan Mii's :/ De Wii en 3DS lijken toch wel de enige te zijn met vrij veel Mii-spelletjes.

Vorig jaar kocht ik een goedkope 2e hands Wii (2 tientjes voor Wii+Wiimote MotionPlus+Nunchuck+2 spellen :D) om te kijken of het wat was. Ik bleek op een uitzondering na alleen spellen leuk te vinden waar ik Mii's kan gebruiken :P Mario Kart, Mario Sports Mix, Wii Party, Go Vacation, Wii Play (:Motion) en Sports (Resort) worden nog zeer regelmatig gespeeld :D

Verder sinds een paar weken een 3DS gekocht om Tomodachi Life te spelen. Ik speelde 'm al maanden via emulatie, maar dat liep toch niet zo lekker. En inmiddels is daar Miitopia bijgekomen O+

Mario en consorten spreken mij helaas niet zo aan :/ Ik had spellen als Mario Party of Super Mario Galaxy best leuk gevonden als ik daar m'n Mii kon gebruiken, maar da's helaas niet het geval :|

Mario Kart op een Switch heb ik elders wel eens gespeeld. Je kunt daar weliswaar je Mii gebruiken, maar het krijgt amper aandacht. Je ziet het kapsel niet eens omdat er een niet-verwijderbare helm overheen zit. Verder zijn er maar weinig Mii-spelletjes voor de Switch.

Een Wii U zou ik in de toekomst als ze <€50 worden alleen voor 2 spellen willen kopen: Wii U Party en Super Smash Bros :)

• gast7
En ik maar denken waarom ze het mii concept nooit verwijderen sinds wii

Het zal wel zijn fans hebben. Ik kan mii's persoonlijk niet uitstaan oerlelijk 8)7

Het is wat minder met switch maar nog steeds veel te veel als je het mij vraagt.

Je kan in smash bros op zowel wii u als smash ultimate op de switch met je kapsel spelen tevens een hoop Kostuums als we het over de console releases hebben

[ Voor 34% gewijzigd door gast7 op 06-02-2022 12:37 ]

• Bruiser
  • Niet online
Het Mii (en Amibo) gedoe hadden ze wat mij betreft inderdaad mogen skippen…

Het stoort me niet dat het er is zolang het me niet wordt opgedrongen, wat bij de Wii (en 3DS) wel het geval was.

(Retro) Game collectie

• Josefien
Mii's lelijk?! :'( Ik vind ze juist zó schattig ondanks dat ze zo simpel zijn :D Oké, je kunt ze ook niet-schattig maken, daarom zijn ze customizable, ze zijn zo schattig/leuk als je ze zelf maakt :D

Smash Bros en Wii U Party zijn de enige spelletjes waarvoor ik ooit een Wii U zou willen kopen. Nu echter te duur voor alleen die 2 Mii-spellen :D

Als ze ooit eens met iets komen zoals "AR Mii Photos" op de 3DS maar dan in hogere resolutie dan 400x240, ren ik meteen naar de winkel :D Kan je Mii's plaatsen in foto's zoals dit op de 3DS :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2m1PNSU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/skqtPCz.jpg

• Koldur
gast7 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Wat betreft cube games spelen op een wii u , met items zoals de everdrive of console mods gebuik je nog de originele console dat vind ik persoonlijk best een noemenwaardig verschil. als ik echt wou emuleren zijn er best wel wat opties los van de wii u met grapic mods en dergelijken dat het er veel beter uitziet dan het origineel je kan er best ver in gaan. Maar dat is voor mij persoonlijk niet echt interresant

Ik gebruik everdrive methodes enkel voor games die of niet te spelen zijn zonder fan translation of zo duur zijn dat ik ze voorlopig niet origineel ga aanschaffen. Normaal gebruik ik gewoon de fysieke originele exemplaren. Ik snap dat modden makkelijk is en soms voor zelfs betere beeld kwaliteit kan zorgen, maar dan kan ik persoonlijk net zo goed stoppen met verzamelen als ik mijn originelen niet ga gebruiken want dat is waarom ik het doe. geeft mij ook minder nostalgie als ik het niet op een originele console afspeel ook een aardig punt voor mij.

overigens hebben we het hier over retro, Visuals zijn voor mij sowieso wat minder qua prioriteit ,dan speel ik wel current gen. maar ik snap zeker dat er zat mensen zijn die de oude games willen afspelen met de beste visuals en frame rates. Voor mij is het al goed met de betere manieren op originele hardware.
De Wii U emuleert NGC en Wii spellen niet, dat is het punt waar het om gaat. Je kan op de Wii U deze spellen dus zo spelen zoals ze op de originele console ook spelen.

Het echt afspelen op de console begrijp ik uiteraard. Voor mij heeft de Wii U wel een bepaalde nostalgische waarde. Heb er erg van genoten/geniet er nog steeds van ;)
Ik vind het zelf ook leuk om de spellen origineel te hebben en netjes te houden, vooral met disc gebaseerde systemen, maar wel te kunnen spelen zonder ze per sé bij te moeten pakken.
Zo zijn de ervaringen en sentimenten bij iedereen weer anders natuurlijk.

• gast7
Koldur schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:56:
[...]

De Wii U emuleert NGC en Wii spellen niet, dat is het punt waar het om gaat. Je kan op de Wii U deze spellen dus zo spelen zoals ze op de originele console ook spelen.

Het echt afspelen op de console begrijp ik uiteraard. Voor mij heeft de Wii U wel een bepaalde nostalgische waarde. Heb er erg van genoten/geniet er nog steeds van ;)
Ik vind het zelf ook leuk om de spellen origineel te hebben en netjes te houden, vooral met disc gebaseerde systemen, maar wel te kunnen spelen zonder ze per sé bij te moeten pakken.
Zo zijn de ervaringen en sentimenten bij iedereen weer anders natuurlijk.
Het is games afspelen vanaf een sd, je kan niet je originele discs gebruiken. je kan ansich je originele games gebruiken voor een backup maar das toch anders voor mij.

• 3style

3style

...

Josefien schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:41:
Mii's lelijk?! :'( Ik vind ze juist zó schattig ondanks dat ze zo simpel zijn :D Oké, je kunt ze ook niet-schattig maken, daarom zijn ze customizable, ze zijn zo schattig/leuk als je ze zelf maakt :D

Smash Bros en Wii U Party zijn de enige spelletjes waarvoor ik ooit een Wii U zou willen kopen. Nu echter te duur voor alleen die 2 Mii-spellen :D

Als ze ooit eens met iets komen zoals "AR Mii Photos" op de 3DS maar dan in hogere resolutie dan 400x240, ren ik meteen naar de winkel :D Kan je Mii's plaatsen in foto's zoals dit op de 3DS :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is best leuk inderdaad om de hele Mii familie hier op het scherm te zien springen. Verder zie ik ze alleen terug bij Mario kart, maar ook op de Wii U kan de helm helaas niet af. Al maakt dat voor mijn haar niet veel uit :)

• Josefien
Mijn Mii heeft het kapsel met vlechtjes, dus dan is de verplichte helm niet echt leuk.

Overigens had ik nog liever een langharig kapsel gehad voor m'n Mii, maar ik denk dat het er niet in zit omdat het technisch lastig is :P Bij de vlechtjes zie je al dat als bijv. een Mii ligt, ze door de vloer of bankje heen steken :P

Zit in de Wii U trouwens ook de extra kapsels zoals die in de 3DS zitten (en niet in de Wii) bijv. die met 2 langere staartjes aan de zijkant?

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:38
Ik heb gelukkig meer informatie kunnen vinden of een Japanse Dreamcast een VA1 moederbord heeft. Als die informatie klopt, krijg ik volgende week m'n NTSC-J Dreamcast binnen :D!

• 3style

3style

...

Jotyjo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:14:
Ik heb gelukkig meer informatie kunnen vinden of een Japanse Dreamcast een VA1 moederbord heeft. Als die informatie klopt, krijg ik volgende week m'n NTSC-J Dreamcast binnen :D!
Mooi, ga je een gdemu halen of een mode?
Mijn gdemu is deze week helaas stuk gegaan.

• 3style

3style

...

Josefien schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:56:
Mijn Mii heeft het kapsel met vlechtjes, dus dan is de verplichte helm niet echt leuk.

Overigens had ik nog liever een langharig kapsel gehad voor m'n Mii, maar ik denk dat het er niet in zit omdat het technisch lastig is :P Bij de vlechtjes zie je al dat als bijv. een Mii ligt, ze door de vloer of bankje heen steken :P

Zit in de Wii U trouwens ook de extra kapsels zoals die in de 3DS zitten (en niet in de Wii) bijv. die met 2 langere staartjes aan de zijkant?
Weet het verschil niet precies met de 3ds, maar dit zijn ze voor de Wii U:

YouTube: Nintendo WII U Gamepad - Mii Maker Tour / Demonstration

• Josefien
3style schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Weet het verschil niet precies met de 3ds, maar dit zijn ze voor de Wii U:

YouTube: Nintendo WII U Gamepad - Mii Maker Tour / Demonstration
Even gekeken, hij heeft wel de extra kapsels zoals op de 3DS :o :D Waar de Wii ze mist.

Ik heb echter het vermoeden dat die extra kapsels (helaas) alleen bruikbaar zijn op Wii U spellen, ze zullen niet verschijnen als je er een Wii-spel in stopt. Voor zover ik weet komt elk Mii-spel met zijn eigen Mii-data.
Grrr wat een vervelende community is het hier. Dacht dat ik nog alleen een N64 nodig had, maar did wii u kan nou niet meer ontbreken. Vooral ook omdat deze dus GC en WII kan draaien native. Ik kom nooit meer van mijn backlog af ;)
davince72 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:02:
Ik heb de Wii U onlangs aangeschaft (De switch 2 jaar geleden) omdat ik ook vind dat de Wii U een hidden gem is. Concept is uniek (gamen zonder TV) en enorme upgrade tov Wii (full HD).
Ok het heeft ook een praktische reden......ik had gehoopt dat de originele Wii U van mijn zoon vanzelf naar mijn verzameling zou komen nadat ik voor hem een Switch had gekocht.....
Moraal van het verhaal.....de Switch reist constant met hem mee dus ik kan er nooit mee spelen en hij is zo trots op zijn Wii U dat hij hem niet kan afstaan. De Wii U doos heeft zelfs fraai plekje op zijn slaapkamer bij zijn moeder. (Van wie zou hij die hobby hebben?)
Ach nu hebben we 2 Wii U in de familie wat ook geen kwaad kan. En feitelijk kun je mijn Wii U zien als een hdmi upscaler voor Wii, Gamecube, etc ;-)
Netjes man, netjes, zitten goede titles op, weet dat er bepaalde titles naar de Switch zijn omgezet, maar die juist extra niet opnieuw gekocht, op Mario na dan, kan je best wel wat leuke titles opnoemen 😝

Ben weer verder gegaan met BotW op de Switch. Vrij snel losgelaten destijds omdat ik het allemaal wat...veel vond en het meh was. Toch maar doorgepakt en aardig hooked nu, snap alle lovende recensies wel.

Om dan maar het bruggetje te maken: ter test ook gelijk BotW op de WiiU gespeeld, nu omdat ik die Pro controller heb helemaal. Maar voor beiden valt weinig positiefs te zeggen. In de tijdsgeest van toen prima, maar nu, en zeker in vergelijking met de Switch versie...heeft de WiiU best wat moeite om een stabiele framerate aan te houden (die ook nog 's speelbaar is). Graphics zijn minder dan op de Switch maar het valt me dan weer niet tegen.

De Pro controller op dat vlak wel. Erg licht en de thumbsticks zitten op dezelfde hoogte, als je dat niet (meer) gewend bent is het weer even zoeken. Slinger de Switch van de week wel weer aan. Wat ik aan dat ding niet begrijp is dat mensen serieus kunnen gamen met die kleine *** knopjes en sticks op die Joycons. Vind ze prima voor Mario Party of simpele spellen als 1-2 Switch maar voor al het andere, nee bedankt.

• gast7
joy cons zijn de slechtste nintendo controllers ooit. Is inderdaad wel een diepte punt

Maargoed gelukkig bestaat de pro controller een van de betere controllers ooit. Enkel de cube controller is naar mijn smaak beter.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:38
3style schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Mooi, ga je een gdemu halen of een mode?
Mijn gdemu is deze week helaas stuk gegaan.
Ik heb al een gdemu besteld, die hopelijk ook snel aankomt net als de Dreamcast zelf ^^.

• 3style

3style

...

gast7 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:35:
joy cons zijn de slechtste nintendo controllers ooit. Is inderdaad wel een diepte punt

Maargoed gelukkig bestaat de pro controller een van de betere controllers ooit. Enkel de cube controller is naar mijn smaak beter.
Dat weerhoudt mij ook nog om een Switch te halen (tevens voor de kids). Ik hoor van veel gezinnen dat die joy cons snel stuk gaan. Heb ik bij de Wii U nog nooit gehad in pak hem beet 10 jaar.

Maar als ik nu naar de nieuwe mario party kijk voor de switch (die een stuk beter is) en Super Mario Odyssey etc. dan begint het wel te kriebelen...

Wie heeft hier trouwens een oled Switch, is dat de moeite waard?

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:31:
Ben weer verder gegaan met BotW op de Switch. Vrij snel losgelaten destijds omdat ik het allemaal wat...veel vond en het meh was. Toch maar doorgepakt en aardig hooked nu, snap alle lovende recensies wel.

Om dan maar het bruggetje te maken: ter test ook gelijk BotW op de WiiU gespeeld, nu omdat ik die Pro controller heb helemaal. Maar voor beiden valt weinig positiefs te zeggen. In de tijdsgeest van toen prima, maar nu, en zeker in vergelijking met de Switch versie...heeft de WiiU best wat moeite om een stabiele framerate aan te houden (die ook nog 's speelbaar is). Graphics zijn minder dan op de Switch maar het valt me dan weer niet tegen.

De Pro controller op dat vlak wel. Erg licht en de thumbsticks zitten op dezelfde hoogte, als je dat niet (meer) gewend bent is het weer even zoeken. Slinger de Switch van de week wel weer aan. Wat ik aan dat ding niet begrijp is dat mensen serieus kunnen gamen met die kleine *** knopjes en sticks op die Joycons. Vind ze prima voor Mario Party of simpele spellen als 1-2 Switch maar voor al het andere, nee bedankt.
Ik Heb botw op de Wii U net niet uitgespeeld en daarna was mijn save game stuk/kwijt, had daarna geen zin meer en mijn zoon heeft hem vervolgens twee keer uitgespeeld :) Ik wacht wel op deelte 2 straks.
Ik heb voor de Wii U nog een paar van die fijne Pro controllers liggen die helaas dacht ik niet meekunnen naar Switch.

[ Voor 7% gewijzigd door 3style op 06-02-2022 21:14 ]

3style schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:10:
[...]

Dat weerhoudt mij ook nog om een Switch te halen (tevens voor de kids). Ik hoor van veel gezinnen dat die joy cons snel stuk gaan. Heb ik bij de Wii U nog nooit gehad in pak hem beet 10 jaar.

Maar als ik nu naar de nieuwe mario party kijk voor de switch (die een stuk beter is) en Super Mario Odyssey etc. dan begint het wel te kriebelen...

Heb zelf een normale Switch en m'n jongste dochter een Lite, maar heb wel laatst op een OLED gespeeld bij een vriend van me. Beeld was wel stuk beter (en ook iets groter) door het OLED scherm. Mij zou het niet uitmaken omdat ik altijd docked speel (gebruik de Switch ook nauwelijks) maar als je van plan bent hem veel mee te nemen/undocked te spelen, ga dan voor de OLED variant. Let op: ook bij deze zitten nog Joycons die gevoelig zijn voor drifting na verloop van tijd.

Verwijderd

Ik had dat ding nooit moeten repareren, heel m'n zondag vertetrist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J24Moj2CEzb6tJvhuwkg4Hndu-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/abvCZdgyKfE5F2vqzBKa0dFL.jpg?f=user_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:51:
Ik had dat ding nooit moeten repareren, heel m'n zondag vertetrist.

[Afbeelding]
Laatst heb ik ook een hele avond Tetris gespeeld op mn Retroid Pocket 2+ met GB emulator inclusief GB groentinten/latency look :P
Grappig dat zo’n eenvoudig spel zo vermakelijk kan zijn :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Laatst heb ik ook een hele avond Tetris gespeeld op mn Retroid Pocket 2+ met GB emulator inclusief GB groentinten/latency look :P
Grappig dat zo’n eenvoudig spel zo vermakelijk kan zijn :)
Haha ja, blijft echt een gouden klassieker _/-\o_

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Damn wat zijn die dingen smerig, Ga dat eens schoonmaken viespeuk!.
gravitone schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:52:
[...]

Damn wat zijn die dingen smerig, Ga dat eens schoonmaken viespeuk!.
Het viel me ook pas op door de foto en het terugkijken ervan dus uhhh, ja, sowieso :+

De rechtste is - meen ik - van m'n ex, maar die ga ik toch niet teruggeven. Dus dat geklad op dat ding kan er ook gelijk af.

• gast7
3style schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:10:
[...]

je hebt de pro controller dus dat zou ansich niet een groot probleem moeten zijn. dat zijn een van de betere nintendo controllers.

Joy cons mogen dan wel de standaard controller zijn maar je ziet ze mij niet gebruiken omdat de knopjes echt erg klein zijn. zitten niet fijn in de hand

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Joy cons gaan er bij mij ook niet in, heb wel genoeg handhelds van nintendo waar ik carpale tunnelsyndroom van kan krijgen. |:(
Recent een bestelling bij Funnyplaying gedaan voor hun Game Boy Color Q5 IPS 2.0 screen. Moest nog even een donor GBC regelen maar die prijzen op Marktplaats gaan nergens meer over. Vraagprijs varierent tussen de 75 en 95 euro voor enkel een Game Boy Color in gebruikte staat 8)7 Maar goed, dacht toch ergens een mazzeltje te hebben voor 37,50. Lang verhaal kort: opgelicht.
Weer even een goede les geweest, want hoe weinig het mij ook overkomt ligt het altijd op de loer. Nu ben ik weer even alerter, al is het wellicht maar tijdelijk.

Wat dit verhaal dan weer een beetje meer jammer maakt, is dat ik er gewoon nog eentje in de kast had liggen :+

En om nog even verder door te borduren om de hoeveelheid geluk die ik in mijn leven ken: Voor mijn Saturn een Fenrir ODE en een SaturnSwitcher besteld. Twee verschillende aankopen bij twee verschillende winkels. Eerst krijg ik de ODE binnen. Blijkt deze na een week testen simpelweg DOA te zijn. Daarna krijg ik de SaturnSwitcher binnen, en je raad het al; ook daar was wat mis mee -O-

Maar goed, voor de SaturnSwitcher krijg ik vandaag of morgen een vervangend onderdeel binnen. Wat betreft de Fenrir wacht ik nog even de reactie van de verkoper af (gekocht bij de ontwikkelaar zelf).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• laugh
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:46:
Recent een bestelling bij Funnyplaying gedaan voor hun Game Boy Color Q5 IPS 2.0 screen. Moest nog even een donor GBC regelen maar die prijzen op Marktplaats gaan nergens meer over. Vraagprijs varierent tussen de 75 en 95 euro voor enkel een Game Boy Color in gebruikte staat 8)7 Maar goed, dacht toch ergens een mazzeltje te hebben voor 37,50. Lang verhaal kort: opgelicht.
Weer even een goede les geweest, want hoe weinig het mij ook overkomt ligt het altijd op de loer. Nu ben ik weer even alerter, al is het wellicht maar tijdelijk.

Wat dit verhaal dan weer een beetje meer jammer maakt, is dat ik er gewoon nog eentje in de kast had liggen :+

En om nog even verder door te borduren om de hoeveelheid geluk die ik in mijn leven ken: Voor mijn Saturn een Fenrir ODE en een SaturnSwitcher besteld. Twee verschillende aankopen bij twee verschillende winkels. Eerst krijg ik de ODE binnen. Blijkt deze na een week testen simpelweg DOA te zijn. Daarna krijg ik de SaturnSwitcher binnen, en je raad het al; ook daar was wat mis mee -O-

Maar goed, voor de SaturnSwitcher krijg ik vandaag of morgen een vervangend onderdeel binnen. Wat betreft de Fenrir wacht ik nog even de reactie van de verkoper af (gekocht bij de ontwikkelaar zelf).
Ah vervelend man van de oplichting. Blijkbaar hebben ze niks beters te doen. Geen toekomst, geen opleiding. En dan voor paar tientjes mensen oplichten en later (opnieuw) met de politie in aanraking komen. Top plan, volledig kansloos.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 23:41

Ik let ook altijd enorm goed op, maar ben toch uiteindelijk 2x in m'n leven opgelicht voor een totaalbedrag van €12,50. Waar hebben we het over..

Mijn Cardmarket-profiel

• Arloid
  • Niet online
Inderdaad, laatst ook een bestelling gedaan bij een webwinkel die niet meer actief is, als daar volgende week geen reactie op is dan is dat ook maar €22,50. Verder ook niet heel erg relevant voor hier aangezien het om een heel andere verzamelhobby gaat. Zo rateld de portemonnee vrolijk door tot ie leeg is. :+

Om toch maar weer on-topic te gaan, meest pietlutige hardware mod ooit, bekraste faceplate vervangen en met wat dubbelzijdig tape bevestigt. Was een tijdelijke oplossing echter ben ik er vrij tevreden mee. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeTE-eECGdTGvKbfXVM7op15s1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/py2VOWHZ71hPSpsCldJ2ZorB.jpg?f=fotoalbum_large

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:47
Zolder eens uitgezocht en aangezien ik altijd zeer zuinig was op mijn spullen nog wat moois gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBOZg_wzUWMxeDvlG50NEFrB_So=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60qhQlYXv7Dv6t7ZR4pSsZR2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aty3LFDbqUBSx3Y2tJKgsnPb_nU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deT0MBR8o81mkFKTupqx3M8q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu6-XFKlfDemZ9mHAnBNuVPmYH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w80BXK0GfCjLywATZTEfAJdq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNcJ_9n41KmPhRT4e1z2Pl0tM6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqvN0kmdGlzzvM1ASoPWgh4K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rXoVsQskL1lFph-WYdZTCMVcDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bo9oYzyhBo62YpbuQoxF2VxD.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook nog een hoop N64 games in box gevonden, waaronder Kirby Crystal Shards, Mystical Ninja 2, Banjo Tooie. En Gamecube Mario Baseball, nooit geweten dat ik die had.

N64 en Gamecube ga ik weer aansluiten (vandaar ook mijn eerdere vragen over welke kabels etc.) Maar handheld is nooit mijn ding geweest, vandaar dat ik de Gameboys op Marktplaats heb geslingerd. Nooit geweten dat die zo populair waren, want binnen 5 minuten al meerdere biedingen waarvan eentje van €100,- op de Gameboy Advance + games.

[ Voor 187% gewijzigd door BM op 08-02-2022 20:38 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Jotyjo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:55:
[...]

Ik heb al een gdemu besteld, die hopelijk ook snel aankomt net als de Dreamcast zelf ^^.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij werkt een GDEMU niet in een VA1 Dreamcast.

Edit: het is andersom. VA0 werkt niet met GDEMU.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 08-02-2022 16:06 ]

Verwijderd

Vervelend dat je bent opgelicht. Het is mij helaas ook een keer overkomen.... :(

Anyway, wat een bizarre prijzen. Ik heb rond juni 2021 nog een GBC kunnen scoren voor 25 euro. Idem dito voor een GBA SP voor rond de 30 euro, ik dacht ergens in mei 2021. Er stonden er ook gewoon genoeg op met vergelijkbare vraagprijzen.

Het voordeel is dan wel weer, ik heb mijn GBC en GBA SP (wel beiden zelf gemod met IPS scherm) voor ongeveer 200 euro per stuk. Het aantal reacties op mijn advertenties waren enorm, ik denk dat ik wel iets van 40 verschillende reacties heb gehad. Kennelijk is er enorm veel vraag naar. Reden dat ik ze weg deed is omdat ik nu alles op mijn Retroid Pocket 2+ doe :)
Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Het voordeel is dan wel weer, ik heb mijn GBC en GBA SP (wel beiden zelf gemod met IPS scherm) voor ongeveer 200 euro per stuk. Het aantal reacties op mijn advertenties waren enorm, ik denk dat ik wel iets van 40 verschillende reacties heb gehad. Kennelijk is er enorm veel vraag naar. Reden dat ik ze weg deed is omdat ik nu alles op mijn Retroid Pocket 2+ doe :)
Op Marktplaats staan vrij veel advertenties van gasten die gemodde Game Boys verkopen, in alle soorten en maten. Ik denk dat je met ~200 euro p/s erg blij mag zijn. Ik had 'back in the day' nog tweemaal een GBA met 101 scherm, inclusief originele doosjes en boekjes, voor 150 euro verkocht. En daar waren maar weinig mensen geïnteresseerd in destijds.

Datzelfde was bij mij ook van toepassing op backlit DMG Game Boys. Weinig vraag naar en veel concurrentie. Leek me wel leuk om dat als service aan te bieden, maar ik denk niet dat het echt rendabel is om dat hedendaags te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 08-02-2022 16:57 ]

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Op Marktplaats staan vrij veel advertenties van gasten die gemodde Game Boys verkopen, in alle soorten en maten. Ik denk dat je met ~200 euro p/s erg blij mag zijn. Ik had 'back in the day' nog tweemaal een GBA met 101 scherm, inclusief originele doosjes en boekjes, voor 150 euro verkocht. En daar waren maar weinig mensen geïnteresseerd in destijds.
Je laat mensen gewoon bieden, dus toen ging het rap :P . Het verschil was wel dat ik er ook nieuwe behuizingen bij had en ook nog foto's had van toen ik 'm gemod had. Kennelijk heeft dat voor sommigen mensen iets van waarde (en vertrouwen dat het juist is gebeurd).
Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Je laat mensen gewoon bieden, dus toen ging het rap :P . Het verschil was wel dat ik er ook nieuwe behuizingen bij had en ook nog foto's had van toen ik 'm gemod had. Kennelijk heeft dat voor sommigen mensen iets van waarde (en vertrouwen dat het juist is gebeurd).
Tsja, ging bij mij totaal niet op :P Waren prachtige exemplaren, ook met nieuwe shells en glazen schermpjes. Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen.

• Koldur
Welk IPS scherm raadt men hier aan voor de Game Boy DMG? Vind ik wel een leuk projectje voor een van mijn minder mooie GB's hier. Heb drie Game Boy's, eentje mooi origineel, eentje lang geleden gemod met backlight en eentje vergeeld maar wel werkend.

Voor die laatste wil ik dus een scherm kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer en vraag mij ook af wat het slimst is m.b.t. waar (USA, China, etc.).

Ben handig met case aanpassen en solderen, dus dat is geen punt van aandacht bij aanschaf, wil gewoon een betaalbaar scherm en mooi.

• Arloid
  • Niet online
Niet alleen de gameboy, ook de dev bordjes zoals de raspberry pi 4 hebben tweedehands een vraagprijs van €150. Dan krap ik mij ook achter de oren, daar koop je nog net geen telefoon voor.

Bij mij kriebelt dan niet meer de gedachten om zo'n ding voor emulatie aan te schaffen, maar goed er ligt er al één op m'n bureau. :+
Koldur schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:04:
Welk IPS scherm raadt men hier aan voor de Game Boy DMG? Vind ik wel een leuk projectje voor een van mijn minder mooie GB's hier. Heb drie Game Boy's, eentje mooi origineel, eentje lang geleden gemod met backlight en eentje vergeeld maar wel werkend.

Voor die laatste wil ik dus een scherm kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer en vraag mij ook af wat het slimst is m.b.t. waar (USA, China, etc.).

Ben handig met case aanpassen en solderen, dus dat is geen punt van aandacht bij aanschaf, wil gewoon een betaalbaar scherm en mooi.
Ik zou gewoon die van Funnyplaying nemen: https://www.aliexpress.com/item/4001165758548.html

• Koldur
Ondertussen besteld, wel lekker dat belasting er meteen geregeld is. Dat is bij die USA webshops dus gewoon in zijn geheel niet mogelijk. Scheelt weer €13 aan kosten en dit is ook nog eens goedkoper.

Wanneer het binnen/af is zal ik hier even posten. Moet normaal gewoon in een kwartiertje gepiept zijn, paar stukjes met dremel verwijderen en speakertje solderen. De rest is kinderspel (dat andere ook, maar de rest nog meer :+ ).

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 08-02-2022 21:55 ]

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Vervelend dat je bent opgelicht. Het is mij helaas ook een keer overkomen.... :(

Anyway, wat een bizarre prijzen. Ik heb rond juni 2021 nog een GBC kunnen scoren voor 25 euro. Idem dito voor een GBA SP voor rond de 30 euro, ik dacht ergens in mei 2021. Er stonden er ook gewoon genoeg op met vergelijkbare vraagprijzen.

Jeetje 200 euro voor een gemodde GBA is idd wel erg fors, je had dan zeker het goede momentum op MP.
Ik heb vorige week een tweede GBA SP gescoord voor 45 euro om o.a. een ips scherm in te bouwen. Een knock off ips V2 koop je trouwens op MP ook voor iets van 50 euro. Ik vraag me ook af wat het verschil eigenlijk is tussen “knock offs” en die funnyplaying ips schermen. Bij my life in gaming waren ze er ook niet echt duidelijk over.

Het nadeel van een complete GBA mod kopen op MP is dat je niet altijd precies weet hoe goed iemand is en of hij wellicht heeft zitten prutsen. Die GBA SP mod is prima zelf te doen (als beetje tweaker) :)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:14

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

3style schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Jeetje 200 euro voor een gemodde GBA is idd wel erg fors, je had dan zeker het goede momentum op MP.
Ik heb vorige week een tweede GBA SP gescoord voor 45 euro om o.a. een ips scherm in te bouwen. Een knock off ips V2 koop je trouwens op MP ook voor iets van 50 euro. Ik vraag me ook af wat het verschil eigenlijk is tussen “knock offs” en die funnyplaying ips schermen. Bij my life in gaming waren ze er ook niet echt duidelijk over.

Het nadeel van een complete GBA mod kopen op MP is dat je niet altijd precies weet hoe goed iemand is en of hij wellicht heeft zitten prutsen. Die GBA SP mod is prima zelf te doen (als beetje tweaker) :)
GBA's doen het erg goed nu op MP. Een afgeragde SP Tribal :X kun je nog wel vinden voor <€50, leuk om op te knappen.
Maar mijn 2 nette Micro's en een SP NES Edition heb ik laatst ook verkocht voor gemiddeld €200 per stuk (alles CiB). Ik deed er niet veel meer mee, en heb nog een GBA AGS101 om op te spelen. En nu kan ik weer heel wat moois kopen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door W1LL3M op 09-02-2022 11:47 ]

• 3style

3style

...

W1LL3M schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:44:
[...]

GBA's doen het erg goed nu op MP. Een afgeragde SP Tribal :X kun je nog wel vinden voor <€50, leuk om op te knappen.
Maar mijn 2 nette Micro's en een SP NES Edition heb ik laatst ook verkocht voor gemiddeld €200 per stuk (alles CiB). Ik deed er niet veel meer mee, en heb nog een GBA AGS101 om op te spelen. En nu kan ik weer heel wat moois kopen ;)
Ja het zijn populiare devices, zeker in CIB en nette staat.
Als je het dan vergelijkt met een DSi is dat toch wel opvallend. Die heeft standaard al een IPS scherm en kun je voor een paar tientjes krijgen. Mooie compacte handheld ook met goede games, helaas kun je hier dan weer geen gba cart games op spelen.

Over DS games gesproken, deze net binnen. Ongelofelijk, wie die lelijke gele usk label ooit heeft bedacht… :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUv3WPQBXOMu0v1BDbWdBdXALY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syygu6D0BuFBEqx56d7AlnRO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door 3style op 09-02-2022 12:20 ]

• davince72
Omdat ik nog niet zo lang bekend ben met dit forum en altijd jaloers word van al jullie mooie nieuwe aanwinsten wil ik vandaag een plaatje delen van mijn werkkamer met veel van mijn oude aanwinsten.
Misschien dat ik er 1 of 2 personen jaloers mee kan maken😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YnwqniVz2M-7j3_tsHbwSdV_Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLKAZaODK3GYlHSpwDZyPmbe.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
davince72 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:10:
Omdat ik nog niet zo lang bekend ben met dit forum en altijd jaloers word van al jullie mooie nieuwe aanwinsten wil ik vandaag een plaatje delen van mijn werkkamer met veel van mijn oude aanwinsten.
[Afbeelding]
Toch een zeer imposante collectie.
Geen reden tot jaloezie denk ik dan 😄

(Retro) Game collectie

3style schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Ja het zijn populiare devices, zeker in CIB en nette staat.
Als je het dan vergelijkt met een DSi is dat toch wel opvallend. Die heeft standaard al een IPS scherm en kun je voor een paar tientjes krijgen. Mooie compacte handheld ook met goede games, helaas kun je hier dan weer geen gba cart games op spelen.

Over DS games gesproken, deze net binnen. Ongelofelijk, wie die lelijke gele usk label ooit heeft bedacht… :r

[Afbeelding]
Haha daardoor weet ik altijd dat ik geen 'echte' verzamelaar ben, dat usk logo interesseert me helemaal niets, bij duitse spellen wel altijd de angst voor censuur, groen bloed of als aller ergste, alleen duitse spraak of tekst.
Hoewel dat bij deze game aardig te doen zou moeten zijn. Ik heb 'een' variant ervan voor de DC, maar vond dat maar een vage game destijds en nooit veel meer gespeeld.......benieuwd wat je er van vind!

10 second ninja DONE

[Afbeelding]
bij deze ben je geslaagd... nou bedankt :D
mooie gevarieerde collectie

Verwijderd

[Afbeelding]
Het gaat niet om de hoeveelheid hoor ;-) Erg mooie collectie!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Haha daardoor weet ik altijd dat ik geen 'echte' verzamelaar ben, dat usk logo interesseert me helemaal niets, bij duitse spellen wel altijd de angst voor censuur, groen bloed of als aller ergste, alleen duitse spraak of text.
Hoewel dat bij deze game aardig te doen zou moeten zijn. Ik heb 'een' variant ervan voor de DC, maar vond dat maar een vage game destijds en nooit veel meer gespeeld.......benieuwd wat je er van vind!
Dat USK logo kan ik nachtmerries van hebben hahaha. En dat ik ook de tekst achterop het hoesje in het Engels of Nederlands wil hebben. Als er een boekje bij zit is het ook altijd leuk dat het dan in het Engels of Nederlands is.

Maar als het je niet boeit kan je goede zaken doen in Duitsland, aangezien de games daar meestal wel een stukje goedkoper zijn. (De duitse variant van een game is op Ebay bijna altijd goedkoper)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2022 13:21 ]

[Afbeelding]
Ik zie een Nomad en wat Neo Geo games (naast een hele lading andere mooie spullen). Ik denk dat er maar weinig mensen in dit topic zijn waar jij nog jaloers op kan worden :+

Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Dat USK logo kan ik nachtmerries van hebben hahaha. En dat ik ook de tekst achterop het hoesje in het Engels of Nederlands wil hebben. Als er een boekje bij zit is het ook altijd leuk dat het dan in het Engels of Nederlands is.

Maar als het je niet boeit kan je goede zaken doen in Duitsland, aangezien de games daar meestal wel een stukje goedkoper zijn. (De duitse variant van een game is op Ebay bijna altijd goedkoper)
offtopic:
heb voor mijn switch enkele usk games, waren 3 halen 2 betalen, helemaal met switch 1st party vond ik dat wel interessant :)

Dan soort van OT, de nec pc engine, wie kent hem niet? :P Ik zoek de controller die bij deze console hoort , maar dan met een USB kabel (niet wireless, want LAG!!!!!!oneone.....neuh valt eigenlijk wel mee maar vind het gewoon irritant om met een lege batterij te zitten precies wanneer ik wil spelen) en......de hardware turbo functie ingebouwd.....met leukste zou zijn de 6 button variant. Dit is een mooi voorbeeld van een 'echte' dus een met een pc engine plug, maar ik zoek dus juist usb voor gebruik mister. Tis een long shot maar iemand een idee? 2 of 3 button variant in principe ook ok, gezien het met name voor shmups gebruik zal zijn en daar heb je meestal niet 6 buttons nodig......maar als ouwe fg liefhebbers is 6 buttons altijd goed :P

Benieuwd of jullie betere google fu hebben dan ik!

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 131 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.