Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Sagat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:37:
[...]

offtopic:
heb voor mijn switch enkele usk games, waren 3 halen 2 betalen, helemaal met switch 1st party vond ik dat wel interessant :)

Dan soort van OT, de nec pc engine, wie kent hem niet? :P Ik zoek de controller die bij deze console hoort , maar dan met een USB kabel (niet wireless, want LAG!!!!!!oneone.....neuh valt eigenlijk wel mee maar vind het gewoon irritant om met een lege batterij te zitten precies wanneer ik wil spelen) en......de hardware turbo functie ingebouwd.....met leukste zou zijn de 6 button variant. Dit is een mooi voorbeeld van een 'echte' dus een met een pc engine plug, maar ik zoek dus juist usb voor gebruik mister. Tis een long shot maar iemand een idee? 2 of 3 button variant in principe ook ok, gezien het met name voor shmups gebruik zal zijn en daar heb je meestal niet 6 buttons nodig......maar als ouwe fg liefhebbers is 6 buttons altijd goed :P

Benieuwd of jullie betere google fu hebben dan ik!
Kunnen we dat niet gewoon in elkaar knutselen? Sta je daar eventueel voor open?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:37:
[...]

offtopic:
heb voor mijn switch enkele usk games, waren 3 halen 2 betalen, helemaal met switch 1st party vond ik dat wel interessant :)

Dan soort van OT, de nec pc engine, wie kent hem niet? :P Ik zoek de controller die bij deze console hoort , maar dan met een USB kabel (niet wireless, want LAG!!!!!!oneone.....neuh valt eigenlijk wel mee maar vind het gewoon irritant om met een lege batterij te zitten precies wanneer ik wil spelen) en......de hardware turbo functie ingebouwd.....met leukste zou zijn de 6 button variant. Dit is een mooi voorbeeld van een 'echte' dus een met een pc engine plug, maar ik zoek dus juist usb voor gebruik mister. Tis een long shot maar iemand een idee? 2 of 3 button variant in principe ook ok, gezien het met name voor shmups gebruik zal zijn en daar heb je meestal niet 6 buttons nodig......maar als ouwe fg liefhebbers is 6 buttons altijd goed :P

Benieuwd of jullie betere google fu hebben dan ik!
offtopic:
Toevallig ook een aantal switch games gekocht deze week met 3 halen 2 betalen. Dat was bij Gameshop twente, daar heb ik gelukkig wel gewoon de Nederlandse en Engelse versie ontvangen. Was dat dezelfde webshop?
Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:39:
[...]

offtopic:
Toevallig ook een aantal switch games gekocht deze week met 3 halen 2 betalen. Dat was bij Gameshop twente, daar heb ik gelukkig wel gewoon de Nederlandse en Engelse versie ontvangen. Was dat dezelfde webshop?
offtopic:
Nee was paar jaar terug via Amazon, gameshop twente was idd mooie actie ook, maar begreep dat veel al snel uitverkocht was. bij gelijke prijzen heb ik ook liever engelse versie natuurlijk!

10 second ninja DONE

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Seroczynski schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Ik zie een Nomad en wat Neo Geo games (naast een hele lading andere mooie spullen). Ik denk dat er maar weinig mensen in dit topic zijn waar jij nog jaloers op kan worden :+
Oh zeker wel hoor. Ik zie elke keer weer mooie spullen voorbij komen waar ik 'jaloers' op kan worden! Het mooist is het om te zien dat retro leeft. Gewoon stukje geschiedenis les altijd hier :)

ps: op het plaatje staat eigenlijk nog maar een deel :P

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Sagat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Haha daardoor weet ik altijd dat ik geen 'echte' verzamelaar ben, dat usk logo interesseert me helemaal niets, bij duitse spellen wel altijd de angst voor censuur, groen bloed of als aller ergste, alleen duitse spraak of tekst.
Hoewel dat bij deze game aardig te doen zou moeten zijn. Ik heb 'een' variant ervan voor de DC, maar vond dat maar een vage game destijds en nooit veel meer gespeeld.......benieuwd wat je er van vind!
Ja ik ken de DC versie zeker, deze heeft dacht ik ook een level editor.
Maar is een aparte side, horizontale, verticale melee shooter idd :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:24
[YouTube: Klonoa Phantasy Reverie Series - Announcement Trailer]

Kan ik eindelijk Klonoa 1 spelen zonder een dure PS1 versie te kopen. :)

Edit: ik bedenk me net dat ik hem op de Wii heb. :F

[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 10-02-2022 11:14 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• 3style

3style

...

Raem schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:07:

Zijn voor beide consoles dure games idd.
Ik lees trouwens wel dat de PS1 versie beter is, maar zelf geen ervaring mee. Ik zou deels ook voor de looks gaan denk ik. Ziet er wel leuk uit, ik ga die PS1 versie (backup) maar eens proberen.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Remute GBA album heb ik binnen gekregen vandaag, samen besteld met 2 minidiscs. Het N64 album komt pas eind maart. De Gameboy-cartridge speelt ook prima af via de Epilogue GB Operator. Music is wel nice. Vanavond ga ik wat batterijen zoeken en dan via de Gameboy luisteren hoe het klinkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BX9HmXS4LL4kLI-AvKHj8i5yjts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDaGg8S0lYPh3cdDxutGRvI8.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:07:

Had alleen gelezen dat er een ps4/5/xbox versie zou komen maar, nog niks over een eventuele fysieke versie?
Wel al gelijk op de whislist gezet :)

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Had alleen gelezen dat er een ps4/5/xbox versie zou komen maar, nog niks over een eventuele fysieke versie?
Ik kom via een zoekopdracht wel dit tegen: https://shop.asobistore.j...l/168658-00-00-ce_game_no

Hopelijk komt er ook een fysieke release in het westen voor de andere consoles.

Nette aanwinst, alle 2 heel erg leuk :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Is hier nou al een releasedate voor?
Daar zit ik ook inderdaad op te wachten. Wacht al 2 jaar op die game

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Is hier nou al een releasedate voor?
Helaas…
It is worth noting that the Steam pre-order for the game has now changed from 2022 to “coming soon,” which again isn’t a clear indication but it may well point to the game getting released at some point in Q1 of 2022.

Currently, the game is slated to be released on Microsoft PC, Steam, Epic Game Store and Nintendo Switch, and the game is already available to pre-order now.

As noted, it is only the Steam version of the game that is listed as “coming soon” rather than just “2022,” but it is expected that the game will be released on all platforms at the same time when the title is finally made available for purchase.
Bron

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Net binnen. Na mijn gdemu stuk was gegaan wilde ik nu een (hopelijk) duurzamer product:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC_iL6tzZQrDM1hHnBh8EHYc0RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stPetBSGXVasz0acBNZGs9Hd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNdbeYH4CH73qjLadmDaib48qsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtawPJcTxhsB3Wmah4nFTzx1.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:14:
Net binnen. Na mijn gdemu stuk was gegaan wilde ik nu een (hopelijk) duurzamer product:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Knap!

Besteld bij Terraonion zelf?
Mag ik vragen wat de totale kost was (incl importkosten)?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervangt dit de disc drive in een Dreamcast?

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Vervangt dit de disc drive in een Dreamcast?
Ja klopt.

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Knap!

Besteld bij Terraonion zelf?
Mag ik vragen wat de totale kost was (incl importkosten)?
Totale kosten iets van 260 euro. fors meer dan een gdemu, maar dan heb je ook meer mogelijkheden en ik was wel klaar met die gdemu clones. Een originele gdemu kun je volgens mij ook niet meer kopen.

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Totale kosten iets van 260 euro. fors meer dan een gdemu, maar dan heb je ook meer mogelijkheden en ik was wel klaar met die gdemu clones. Een originele gdemu kun je volgens mij ook niet meer kopen.
Auwch… dat is idd fors meer, en dan moet je nog een SSD voorzien…

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Auwch… dat is idd fors meer, en dan moet je nog een SSD voorzien…
Ja die heb ik nog liggen, sd kaartje of usb kan ook trouwens.
Ik heb vrij negatieve ervaringen met TO n.a.v. mijn Neo SD Pro, maar goed dat spreekt natuurlijk ook weer niet alles. Mijn GDEmu werkt gelukkig nog goed, heb een officiële gekocht nadat ik wat zat te prutsen met de klonen.

Wat is er stuk gegaan aan die van jou 3style?

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:15:
Ik heb vrij negatieve ervaringen met TO n.a.v. mijn Neo SD Pro, maar goed dat spreekt natuurlijk ook weer niet alles. Mijn GDEmu werkt gelukkig nog goed, heb een officiële gekocht nadat ik wat zat te prutsen met de klonen.

Is een officiële dan wel nog te bestellen?

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Is een officiële dan wel nog te bestellen?
Volgens mij wel, alleen gebeurd dat in batches en soms zit er meer dan een jaar tussen. Als je er echt eentje wil zal je https://gdemu.wordpress.com/ in de gaten moeten houden.

Dat gezegd hebbende, volgens mij werken de clones bijna net zo goed. Even goed nakijken dat je wel een recente te pakken hebt.

• 3style

3style

...

Continu vastlopers bij allerlei spellen. Van alles geprobeerd, nieuwe sd kaart etc. Ik had dit al eens eerder gehad en toen hielp een format nog of een nieuwe kaart.
Je ziet op de gdemu pcb vervolgens de hele tijd een oranje ledje flikkeren wat volgens fora duidt op een defect.

• 3style

3style

...

Die Neo SD is een cart? Ik heb eerder al een keer een mode gehad en die beviel best goed. Je hebt (voor wat het waard is) een vollediger product met meer ondersteuining, functionaliteit en future updates. Menus waren niet heel snel alleen dacht ik destijds, maar er zijn ook al weer nieuwe firmware updates.

Wel mooi dat je een officiele gdemu hebt. Brengt hij ook nog firmware updates uit?
3style schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Die Neo SD is een cart? Ik heb eerder al een keer een mode gehad en die beviel best goed. Je hebt (voor wat het waard is) een vollediger product met meer ondersteuining, functionaliteit en future updates. Menus waren niet heel snel alleen dacht ik destijds, maar er zijn ook al weer nieuwe firmware updates.

Wel mooi dat je een officiele gdemu hebt. Brengt hij ook nog firmware updates uit?
Officiële GDEmu FW's zie ik niet zo vaak voorbij komen, maar ja wat wil je eigenlijk nog meer van het product. Er zijn ook alternatieve menu's of skins geloof ik, heb er zelf ook ooit zo eentje opgezet die er gewoon net wat strakker uit ziet.

De Neo SD Pro is een MVS of AES flashcart, ik heb de AES versie. Die hele batch was niet goed, fabrieksfout m.b.t. Neo CD game compatibility. Ze hebben ook letterlijk een hackjob gedaan met de shell aan de onderkant, want die was te straks uit de fabriek gekomen, ziet er niet uit. Vervolgens ging mijn kaart ook nog eens stuk. De support afdeling van TerraOnion is werkelijk waar om te janken, verschrikkelijk slechte support. Afgelopen week een nieuwe kaart binnenkregen, dus dat is redelijk opgelost nu. Heeft wel echt maanden geduurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 11-02-2022 17:30 ]

Man man man, ik komt dit net tegen. Dit is wel héél gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.retrorgb.com/wp-content/uploads/2022/02/09013459/mxm-1.png
A new tech demo was just released by Something Nerdy Studios for the NES Everdrive line of flashcarts. This demo, titled House Of Truth, showcases some amazing features the NES hasn’t been capable of up to this point. The release marks a first step for what Something Nerdy hopes may someday be a development ecosystem centered around the N8 Pro specifically. With its relatively powerful onboard FPGA, and Something Nerdy’s new memory mapper they call MXM-0, the humble 8 bit console is now showcasing capabilities previously only seen on 16 and even 32 bit consoles. The studio is also developing an Action RPG that utilizes this new tech called Former Dawn.
Bron: https://www.retrorgb.com/...er-is-being-unlocked.html

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:51
Heb je de voeding van de dreamcast ook nog moeten aanpassen, of is dat niet nodig?

• 3style

3style

...

Ingelogd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Heb je de voeding van de dreamcast ook nog moeten aanpassen, of is dat niet nodig?
Heb ik wel gedaan (zo’n pico psu), maar is in principe niet nodig als die nog goed werkt.
Heb destijds ook die fan vervangen door een stillere.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:28:
[...]

Officiële GDEmu FW's zie ik niet zo vaak voorbij komen, maar ja wat wil je eigenlijk nog meer van het product. Er zijn ook alternatieve menu's of skins geloof ik, heb er zelf ook ooit zo eentje opgezet die er gewoon net wat strakker uit ziet.

De Neo SD Pro is een MVS of AES flashcart, ik heb de AES versie. Die hele batch was niet goed, fabrieksfout m.b.t. Neo CD game compatibility. Ze hebben ook letterlijk een hackjob gedaan met de shell aan de onderkant, want die was te straks uit de fabriek gekomen, ziet er niet uit. Vervolgens ging mijn kaart ook nog eens stuk. De support afdeling van TerraOnion is werkelijk waar om te janken, verschrikkelijk slechte support. Afgelopen week een nieuwe kaart binnenkregen, dus dat is redelijk opgelost nu. Heeft wel echt maanden geduurd.
Pfff gedoe inderdaad. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt vrolijk werd hoe ze hun support en forums hebben ingericht.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Video van Voultar die de N64 Advanced RGB Kit van Borti installeert. Ik heb deze kit vorig jaar zelf geïnstalleerd en ben er zeer tevreden mee.

De kit had een prijs van 100 euro en is veel goedkoper dan de N64 Digital. Als je een externe upscaler hebt, dan is dit veel meer waard voor je geld dan een HDMI mod kit. In de video demonstreert voultar ook het verschil van VI-Deblur (on/off). Dan kan je zelf bepalen of VI-Deblur een functie is die je wilt hebben bij je mod kit.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-11 22:38
M'n pakket van Sendico met de NTSC-J Dreamcast en wat games is vandaag aangekomen :D!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFm0TIB27EHgcsMKNuI10-udCzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG4mmctCer791lWvvVgwBNc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UfoQaD1HLZqn6L8Zh1XKaTOTlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IP02aaGfySTUhg57HrvYVGlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig heeft de Dreamcast een VA1 moederbord. De informatie die ik gevonden had, klopte toch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e_2Yg_0Wz5AUjslquC0E8DxySw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E45hIQwwza5t3JIXwVYGmuBP.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

laugh schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:52:
Video van Voultar die de N64 Advanced RGB Kit van Borti installeert. Ik heb deze kit vorig jaar zelf geïnstalleerd en ben er zeer tevreden mee.

De kit had een prijs van 100 euro en is veel goedkoper dan de N64 Digital. Als je een externe upscaler hebt, dan is dit veel meer waard voor je geld dan een HDMI mod kit. In de video demonstreert voultar ook het verschil van VI-Deblur (on/off). Dan kan je zelf bepalen of VI-Deblur een functie is die je wilt hebben bij je mod kit.

[YouTube: N64 Advanced | Get RGB, VGA & YPbPr 720P HD Video From The Nintendo 64]
Ik heb die kit ook gehad, beeld is echt super met die deblur functie en icm een ossc die ik destijds had een goede combi. Op een crt was die deblur functie trouwens hier alleen zichtbaar op een bvm en niet op een 14 inch pvm.

Verwijderd

Jotyjo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:56:
M'n pakket van Sendico met de NTSC-J Dreamcast en wat games is vandaag aangekomen :D!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelukkig heeft de Dreamcast een VA1 moederbord. De informatie die ik gevonden had, klopte toch

[Afbeelding]
Hoe ervaar jij het spullen importeren via Sendico? Doe je dat vaker en hoe lang duurt het vaak voordat je wat binnen hebt? Ik hoor TheRetroFuture (Youtube kanaal) er regelmatig over, maar dat is vooral sponsor werk.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-11 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Hoe ervaar jij het spullen importeren via Sendico? Doe je dat vaker en hoe lang duurt het vaak voordat je wat binnen hebt? Ik hoor TheRetroFuture (Youtube kanaal) er regelmatig over, maar dat is vooral sponsor werk.
Dit was voor mij de eerste keer en ik moet zeggen dat ik er tevreden mee ben. Ik heb zelfs alles via Mercari gekocht. Het duurt ongeveer twee dagen totdat iets is bij Sendico. Je kan meerdere items in één pakket samenvoegen. Je hebt verschillende opties voor verzending. De goedkoopste (en langzaamste) optie is over land wat 60-90 dagen kan duren. Ik heb zelf voor FedEx gekozen. Deze was net zo snel als DHL (4-7) dagen, maar een stuk goedkoper (scheelde €20). Er zijn nog snellere opties zoals EMS, maar zijn natuurlijk een stuk duurder. FedEx duurde voor mij 4 dagen, maar ik heb een keer eerder FedEx gebruikt voor de winkel J4U en toen duurde het 3 dagen

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:52
3style schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Heb ik wel gedaan (zo’n pico psu), maar is in principe niet nodig als die nog goed werkt.
Heb destijds ook die fan vervangen door een stillere.
Toch wel aan te raden hoor die Pico Psu als je een EMU plaatst. Er zit namelijk een klein spanningsverschil op het GDEmu bord waarbij de originele voeding voor schade kan zorgen.

• 3style

3style

...

Ben met de Wii aan het spelen geweest icm de retrotink 5x en heerlijk even Mario Galaxy. Ik dacht dat ik alleen component kabels had liggen (wat er al prima uitziet), maar had in de bak met kabels ook nog een rgb scart liggen die net wat mooier beeld geeft. Met component kun je wel in de Wii 480p kiezen en bij rgb scart alleen 480i 60hz, maar de retrotink gaat daar prima mee om.

Ook even een GameCube spel gedaan en ik was even vergeten hoe makkelijk dat gaat, feitelijk is een Wii een soort GameCube 2.0 Beeld ziet er super strak uit, heb even geen andere games om te testen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tujw8Ej4BHh2W03Fn7JjwrOhBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SeSK7n0rb5FiWzsPH9TVh37.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Weer een handje vol erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw07NUW8l3eSmC3fFfgqPG3pRQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1QyJGvByejpTFe9wysIUo5X.jpg?f=fotoalbum_large

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
3style schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:38:
Ik dacht dat ik alleen component kabels had liggen (wat er al prima uitziet), maar had in de bak met kabels ook nog een rgb scart liggen die net wat mooier beeld geeft. Met component kun je wel in de Wii 480p kiezen en bij rgb scart alleen 480i 60hz, maar de retrotink gaat daar prima mee om.
Met mijn Wii rechtstreeks op de TV is op de een of andere manier juist component een stuk scherper dan RGB. En dan heb ik 'm voor beide op 576i staan.

PS2 RGB op dezelfde TV is wel heel scherp. Dus ik ging ervan uit dat de RGB output v/d Wii minder was, maar dat is dus niet zo :?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Ik probeer al tijden een officiele GDEMU te kopen maar ik vis altijd net te laat achter het net. Je kan ook niet op de website de maker benaderen helaas om te vragen of er ooit nog een nieuwe batch gaat komen.

• 3style

3style

...

Josefien schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Met mijn Wii rechtstreeks op de TV is op de een of andere manier juist component een stuk scherper dan RGB. En dan heb ik 'm voor beide op 576i staan.

PS2 RGB op dezelfde TV is wel heel scherp. Dus ik ging ervan uit dat de RGB output v/d Wii minder was, maar dat is dus niet zo :?
Ik weet niet of er verschil zit in de rgb scart kabels, maar ik gebruik een rgb kabel van retrogaming dus misschien dat je dat wel merkt.
Die standaard Wii component kabels zijn zeker ook goed.

• Josefien
  • Laatst online: 06-11 23:49
De RGB-kabel is van Madcatz. Ik heb 'm wel eens open gemaakt en het is i.i.g. geen kabel die met dunne losse draadjes aan elkaar zit, maar heeft voor de RGB-signalen gewoon dunne coax kabeltjes zitten.

De Wii componentkabel en ook de PS2 RGB-kabel zijn ook niet origineel.

• ChokingHazard
  • Laatst online: 20-11 23:41
Ik heb een hele tijd geleden van een collega een SNES overgekocht waar een Pro Fighter X bij zat. Nu weet ik dat die copiers niet de meest geweldige bouwkwaliteit hebben en dat ze het vaker niet doen dan wel maar toch. Er zit een diskette bij waar Mario Kart op zou moeten staan. Doe ik die diskette in m'n pc zie ik inderdaad een MARIOKAR.T bestand. De copier speelt hem echter niet af, dan krijg ik de melding 'No disk'. Als ik een andere floppydrive aansluit op de copier, start de SNES niet eens op. Iemand een idee wat ik kan doen?

Mijn Cardmarket-profiel

• davince72
ChokingHazard schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:47: De copier speelt hem echter niet af, dan krijg ik de melding 'No disk'. Als ik een andere floppydrive aansluit op de copier, start de SNES niet eens op. Iemand een idee wat ik kan doen?
Wellicht een paar stappen terug.. Krijgt de drive wel stroom? Gaan er lampjes branden op de drive?(Is er activiteit) Mogelijk is de snaar in de drive versleten waardoor die de disk niet kan 'spinnen'. Kijk eens of je een floppydisk kunt formatteren. Mbt de andere drive waarbij de snes niet eens opstart, dat lijkt een gevalletje verkeerd aangesloten (kortsluiting?) Ben benieuwd naar je updates. Last but not least...kun je wel een cartridge uitlezen naar intern geheugen en opstarten? En wellicht zit er ook diagnose tools bij. De Wildcard DX copier die ik heb heeft verschillende test-tools aan boord.
Wellicht kan deze video je ook helpen. Vroeger heb ik ook een profighter gehad....ze stonden niet bekend vanwege de bouwkwaliteit >:) ...zodoende omgeruild voor een betere.

Kom net op ebay een add tegen van een nieuwe Super Wildcard DX voor 200 dollar met gratis verzending. Volgens mij een buitenkansje, want ze zijn schaars en de andere vragen 300-400 euro voor een gebruikte.

[ Voor 24% gewijzigd door davince72 op 13-02-2022 10:28 ]

• Bruiser
  • Niet online
davince72 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Kom net op ebay een add tegen van een nieuwe Super Wildcard DX voor 200 dollar met gratis verzending. Volgens mij een buitenkansje, want ze zijn schaars en de andere vragen 300-400 euro voor een gebruikte.
Is er echt nog vraag naar dergelijke dingen?
Ik zou er geen 200€ voor over hebben, zelfs niet voor een nieuwe 🤪

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Die vraag kan je voor veel dingen met deze hobby zegen. Bijna overal is wel een liefhebber voor ;)
Zou ook eerder voor een everdrive gaan dan zo'n ding kopen.

• davince72
Bruiser schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Geen idee, maar waarschijnlijk wel...en zoals @Verwijderd al aangeeft kun je jouw vraag op alles loslaten :P .
Wat de Super WildCard DX voor mij bijzonder maakt (los ervan dat ik hem zelf in 1994 heb aangeschaft) is de historische waarde. Hij hoort echt bij de tijd van de SNES en was toen een uniek en uitzonderlijk apparaat om te hebben. Die herinneringen zijn goud waard voor mij...nog voordat de games in de winkels lagen via een elite BBS de snes warez downloaden en via parallelle poort de game naar je copybox sturen om hem te spelen. (eerst naar floppy disk kopieren duurde te lang :) ) - mooie tijd

ps; ik vind de prijs (180 euro) incl verzenden niet eens veel....ik betaalde er destijds 600 gulden voor oid.

• Bruiser
  • Niet online
Ik sprak vanuit de ik-vorm… ik wou niemand aanvallen 🤪

Ik snap het allemaal ook wel, nostalgie is mijn grootste drijfveer in deze hobby. De “techniek” van de copyboxen vind ik ook wel interessant. Ik heb zelf ooit ook een splinternieuwe Super Wildcard DX gekocht, puur uit nieuwsgierigheid 😄

Echter nu, in de tijd dat Everdrives zoveel meer te bieden hebben, vind ik het “raar” dat iemand 300 a 400€ voor zoiets zou over hebben… maar ieder zijn meug natuurlijk 😉

(Retro) Game collectie

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Bruiser schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:30:

Ik snap het allemaal ook wel, nostalgie is mijn grootste drijfveer in deze hobby. De “techniek” van de copyboxen vind ik ook wel interessant. Ik heb zelf ooit ook een splinternieuwe Super Wildcard DX gekocht, puur uit nieuwsgierigheid 😄

Echter nu, in de tijd dat Everdrives zoveel meer te bieden hebben, vind ik het “raar” dat iemand 300 a 400€ voor zoiets zou over hebben… maar ieder zijn meug natuurlijk 😉
waarschijnlijk voor de authentieke ervaring van old school piracy? het is obsecure oude hardware het gaat hier niet om wat de beste opties zijn vermoedt ik.

over everdrives gesproken met die logica kan je natuurlijk veel verder. waarom nog originele games kopen? Met een everdrive kan je ze ook gewoon op een originele console afspelen het is makkelijker dan ooit en je bespaart een hoop centen :P

• ChokingHazard
  • Laatst online: 20-11 23:41
davince72 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Wellicht een paar stappen terug.. Krijgt de drive wel stroom? Gaan er lampjes branden op de drive?(Is er activiteit) Mogelijk is de snaar in de drive versleten waardoor die de disk niet kan 'spinnen'. Kijk eens of je een floppydisk kunt formatteren. Mbt de andere drive waarbij de snes niet eens opstart, dat lijkt een gevalletje verkeerd aangesloten (kortsluiting?) Ben benieuwd naar je updates. Last but not least...kun je wel een cartridge uitlezen naar intern geheugen en opstarten? En wellicht zit er ook diagnose tools bij. De Wildcard DX copier die ik heb heeft verschillende test-tools aan boord.
Wellicht kan deze video je ook helpen. Vroeger heb ik ook een profighter gehad....ze stonden niet bekend vanwege de bouwkwaliteit >:) ...zodoende omgeruild voor een betere.
Even een opsomming:
  • Ja, de drive krijgt stroom. Als ik een floppy erin doe waarvan ik weet dat er iets op staat, hoor ik hem ook ratelen.
  • Formatteren heb ik geprobeerd, dat lukt niet.
  • De andere drive, verkeerd aansluiten is in theorie onmogelijk. Alhoewel.. wat me meteen opviel is dat op de drive die in de copier zit die uitsparing van de IDE connector om het zo maar even te noemen, aan de onderkant van de aansluiting zat. Bij de andere drive zat deze aan de bovenkant, dus ik kon sowieso de drive niet in de copier bouwen simpelweg omdat de kabel dan gedraaid moet worden. Maar aangezien de IDE kabel andersom moet, moet de stroomkabel dat wellicht ook? Ondanks dat die er maar op 1 manier in kan.
  • Cartridge uitlezen en die kopiëren naar het geheugen lukte overigens ook niet. Wellicht is heel die copier gewoon kapot. Het filmpje van Dennis had ik gezien, dat was ook een soort motivatie om hem gewoon open te schroeven.

Mijn Cardmarket-profiel

gast7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 02:36:
[...]

waarschijnlijk voor de authentieke ervaring van old school piracy? het is obsecure oude hardware het gaat hier niet om wat de beste opties zijn vermoedt ik.

over everdrives gesproken met die logica kan je natuurlijk veel verder. waarom nog originele games kopen? Met een everdrive kan je ze ook gewoon op een originele console afspelen het is makkelijker dan ooit en je bespaart een hoop centen :P
Uhm ik ga niet zeggen dat dit uitsluitend is wat ik doe :X O-)

Maar de analogie is verder wel redelijk treffend, je koopt beide voor een combinatie van verzamelen EN gebruiken, ondanks dat er andere opties zijn. Denk dat voor velen een pi met een redelijke controller al voldoende is als ze een nostalgische bui hebben, 'wij' hier zijn de fanatiekelingen :+

10 second ninja DONE

• Ingelogd
  • Laatst online: 23:51
Bruiser schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:30:

Zo heb ik nog een paar cassette bandjes op de kast liggen met een jaren 80 gettoblaster, puur als nostalgische decoratie. Heerlijk even aan de knopjes zitten en dat gevoel krijg ik niet als ik een mp3 op de smartphone afspeel. Dus kan mij best voorstellen dat iemand het koopt om in de "vitrine" te zetten.

Daarnaast heb ik ook diverse handhelds waar ik alles op emuleer maar er gaat nog steeds niks boven het "complete plaatje" voor het oog en gevoel voor mij. Er zijn natuurlijk wel grenzen zoals Super Mario cassette voor 2 miljoen.

• davince72
ChokingHazard schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Even een opsomming:
  • Ja, de drive krijgt stroom. Als ik een floppy erin doe waarvan ik weet dat er iets op staat, hoor ik hem ook ratelen.
  • Formatteren heb ik geprobeerd, dat lukt niet.
  • De andere drive, verkeerd aansluiten is in theorie onmogelijk. Alhoewel.. wat me meteen opviel is dat op de drive die in de copier zit die uitsparing van de IDE connector om het zo maar even te noemen, aan de onderkant van de aansluiting zat. Bij de andere drive zat deze aan de bovenkant, dus ik kon sowieso de drive niet in de copier bouwen simpelweg omdat de kabel dan gedraaid moet worden. Maar aangezien de IDE kabel andersom moet, moet de stroomkabel dat wellicht ook? Ondanks dat die er maar op 1 manier in kan.
  • Cartridge uitlezen en die kopiëren naar het geheugen lukte overigens ook niet. Wellicht is heel die copier gewoon kapot. Het filmpje van Dennis had ik gezien, dat was ook een soort motivatie om hem gewoon open te schroeven.
Op basis hiervan zou mijn vermoeden zijn (hoewel je laatste bullet doet vermoeden dat er veel meer aan de hand is idd):
- het rubber bandje / aandrijvingsriem van je floppy is stuk
- of detectie van aanwezigheid disk is stuk (soms een microswitch die vast zit niet meer goed werkt.....kan ook optisch werken) De kans hierop lijkt me klein omdat je zegt dat drive wel ratelt.
- Over je andere floppydrive.....nooit zomaar iets gaan omdraaien (zeker niet je voeding) als je denkt dat het andersom lijkt. Check je pinout nummering. De uitsparing zit er juist om te zorgen dat je boel correct aansluit. Met een langere flatcable kun je de kabel wel twisten en zou het in de copier moeten passen.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gister een IGR bordje geïnstalleerd in mijn PS1 met PSIO, long overdue want had hem al maanden liggen, maar enfin. Ik testen, doet start het niet, andere controller erin, doet start het wel maar R2 blijft hangen. Dus als resultaat, bordje werkt prima, maar beide controllers opengehaald, en ook maar meteen schoongemaakt (zit me toch een viezigheid tussen die naden...). Nu nog laten drogen, hopelijk werkt dalijk alles nog/weer.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 02:36:
[...]

En een hele hoop ruimte :Y)
Ingelogd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Zo heb ik nog een paar cassette bandjes op de kast liggen met een jaren 80 gettoblaster, puur als nostalgische decoratie. Heerlijk even aan de knopjes zitten en dat gevoel krijg ik niet als ik een mp3 op de smartphone afspeel. Dus kan mij best voorstellen dat iemand het koopt om in de "vitrine" te zetten.

Daarnaast heb ik ook diverse handhelds waar ik alles op emuleer maar er gaat nog steeds niks boven het "complete plaatje" voor het oog en gevoel voor mij. Er zijn natuurlijk wel grenzen zoals Super Mario cassette voor 2 miljoen.
Ik heb hier ook nog mijn oude walkman staan, wel een hip model met ingebouwde am/fm tuner 8)

Verleden jaar zelfs nog wat c64 cassetten bandjes gekocht, en niet eens een cassettedeck er voor in huis :)

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4EJ3urTkABcsRe0QX2umlzahUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsXTsgdo3tXWvrjQ6uUl45X3.jpg?f=fotoalbum_large

Fysieke versies zijn inmiddels bevestigd. :)

https://twitter.com/BandaiNamcoES/status/1493264411859079169

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMERckPSi0U4DyE50MlZi9TnUgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbEvmKtO4LkjgpE5ZILfDAVT.jpg?f=fotoalbum_large

Kuch...ja, was minder compleet met m'n Singstar collectie (PS2/PS3/PS4) dan ik dacht. Volgens mij mis ik ook Turkish Party nog en zal niet de laatste zijn. Kan nog wel heel ver gaan door ook regio-specifiek (Duitsland, Denemarken etc. etc.) te gaan verzamelen maar in het geval van Singstar is het meer voor het gebruiken van, en niet het verzamelen. Dan wil ik ook wel nummers hebben die leuk zijn om te doen als er geïnteresseerde visite is.

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:29:
[Afbeelding]

Kuch...ja, was minder compleet met m'n Singstar collectie (PS2/PS3/PS4) dan ik dacht. Volgens mij mis ik ook Turkish Party nog en zal niet de laatste zijn. Kan nog wel heel ver gaan door ook regio-specifiek (Duitsland, Denemarken etc. etc.) te gaan verzamelen maar in het geval van Singstar is het meer voor het gebruiken van, en niet het verzamelen. Dan wil ik ook wel nummers hebben die leuk zijn om te doen als er geïnteresseerde visite is.
Zo heb ik nog een Studio 100 versie ook dacht ik 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Wii u en 3ds e-shop gaat in maart 2023 sluiten:

https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/57847

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-11 21:11
Jammer maar helaas...

Maar net zoals met de Wii Shop geeft het ons wel wat tijd om nog de laatste titels binnen te kunnen halen. Idem met de PS3 en Vita.

Verwijderd

Eymas schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Jammer maar helaas...

Maar net zoals met de Wii Shop geeft het ons wel wat tijd om nog de laatste titels binnen te kunnen halen. Idem met de PS3 en Vita.
Klopt, ps3 en Vita is gelukkig uiteindelijk niet door gegaan.

Misschien is het leuk om dan wat in te zoomen op wat de must haves zijn in de e-shop. Zijn er dingen die je echt moet hebben? Ik zat zelf al te denken aan de dlc van BOTW bijvoorbeeld.

• Eymas
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Klopt, ps3 en Vita is gelukkig uiteindelijk niet door gegaan.

Misschien is het leuk om dan wat in te zoomen op wat de must haves zijn in de e-shop. Zijn er dingen die je echt moet hebben? Ik zat zelf al te denken aan de dlc van BOTW bijvoorbeeld.
Toen ik mijn Wii U had gekocht had ik inderdaad meteen de DLC voor de voorgeïnstalleerde Mario Kart 8 alvast gepakt, daarnaast een paar klassieke VC games zoals Golden Sun, Mario & Luigi Superstar Saga, en vooral Partners in Time, want DS VC blijft één van de mooie mogelijkheden op de Wii U.

Verder zal ik ook maar alvast gaan kijken naar (fysieke) WiiU en/of 3DS spellen die mogelijk snel in prijs zullen stijgen, als ze dat al niet zijn. Denk aan Xenoblade Chronicles X, maar ook Kirby Triple Deluxe of Planet Robobot. Ik zie die al amper in de winkels meer verschijnen.

Gelukkig hebben we al wel een aantal Wii U > Switch ports gekregen, ben daarom ook benieuwd of er meer zullen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Eymas op 16-02-2022 09:49 ]

Wel interessant onderwerp....het ging laatst al over de zin van verzamelen van bepaalde dingen, maar ik dacht altijd dat digitaal voor verzamelaars niet telde? Ik begrijp dus niet zo goed waarom je nu dan nog massaal games zou gaan kopen uit shops die gaan sluiten?

En mja.....laten we zeggen dat het niet bepaald onmogelijk is om de games alsnog te spelen, zelfs op de og hardware....?

10 second ninja DONE

• Eymas
Sagat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:49:
Wel interessant onderwerp....het ging laatst al over de zin van verzamelen van bepaalde dingen, maar ik dacht altijd dat digitaal voor verzamelaars niet telde? Ik begrijp dus niet zo goed waarom je nu dan nog massaal games zou gaan kopen uit shops die gaan sluiten?

En mja.....laten we zeggen dat het niet bepaald onmogelijk is om de games alsnog te spelen, zelfs op de og hardware....?
Ik zou het zelf ook niet zo snel willen doen, wetende dat je vaak ook enkel de licenties koopt, en deze mogelijk binnenkort niet meer kan laten verifiëren bij de winkel. Je hebt dan wel de data van het spel, maar niet de (legale) mogelijkheid deze te kunnen ontsleutelen.

Rest ook de levensduur van de hardware zelf. Ik weet dat als één van onze Wii's het loodje legt, dat we sommige Wiiware/VC spellen permanent kwijt zullen raken tenzij ik ze nog weet te backuppen.
Ja en dan is de standaard vervolg discussie, heeft het bij deze generatie uberhaupt nog zin te verzamelen, sommige games zijn zonder patches echt (iig zo goed als) onspeelbaar. Dus naast je cd moet je dan een gegevens dragen hebben met de patches (kan je die uberhaupt los van de console opslaan?).

Ik koop zelf wel digitaal, maar wel met de wetenschap dat het vroeg of laat klaar kan zijn. En ja dan kom je toch uit bij game preservation op andere manieren......wat dat betreft erg blij met archive en de uitzondering op de dmca take down ellende, maar je kan je afvragen of dat voor altijd mag blijven bestaan, helemaal als bedrijven legale alternatieven bieden als nintendo met hun online dienst......jammer voor ons dat de emulatie niet bepaald perfect is, maar hey je kan het spelen...... :S

10 second ninja DONE

• Eymas
Sagat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:01:
Ja en dan is de standaard vervolg discussie, heeft het bij deze generatie uberhaupt nog zin te verzamelen, sommige games zijn zonder patches echt (iig zo goed als) onspeelbaar. Dus naast je cd moet je dan een gegevens dragen hebben met de patches (kan je die uberhaupt los van de console opslaan?).

Ik koop zelf wel digitaal, maar wel met de wetenschap dat het vroeg of laat klaar kan zijn. En ja dan kom je toch uit bij game preservation op andere manieren......wat dat betreft erg blij met archive en de uitzondering op de dmca take down ellende, maar je kan je afvragen of dat voor altijd mag blijven bestaan, helemaal als bedrijven legale alternatieven bieden als nintendo met hun online dienst......jammer voor ons dat de emulatie niet bepaald perfect is, maar hey je kan het spelen...... :S
De fysieke spellen kunnen voor deze generatie gelukkig nog wel bewaard worden, maar als we bij de Playstation 4 aankomen dan zullen we zeker deze problemen ervaren. Sommige disc-based spellen hebben geeneens een speelbare versie op de schijf staan, ongeacht patches.

Ik ben zelf ook zeer tevreden met archive of andere repositories, hoewel we ook ervaren dat sommige IPs daarvan uitgesloten zijn door de genoemde DMCA wetgeving. Dit tezamen met homebrew oplossingen zoals Nintendont of Optical Drive Emulators (ODEs) maken het nog mogelijk voor ons om de spellen op de originele hardware te kunnen spelen, of inderdaad via emulators mocht de hardware of software niet meer (goedkoop) te verkrijgen zijn.

Maar zoals je zegt blijft deze discussie op dezelfde manieren te vervolgen. Het is daarom ook mooi om te zien dat sommige bedrijven de problemen ook inzien en proberen op te lossen in de loop van tijd. Zie Microsoft met hun projecten rondom backwards compatibility en ook beschikbaarheid, ook al is dat nog steeds via een digitaal medium. Ik denk sowieso dat we het niet kunnen vermijden om dezelfde spellen weer voor de prijs van een Subway broodje opnieuw te kopen in intervallen van een paar jaar.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:58

Om deze reden verzamel ik geen Xbox One/Series spellen meer omdat je in principe alleen maar een licentiedrager hebt. Zonder internet en een MS account heb je niks aan de schijven. Op de PS4/5 heb je nog geluk dat veel spellen zonder day one patch wel te spelen zijn.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:23
Exorcist schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:29:
[Afbeelding]

Heb jij Singstar Country ook? Heb zelf alleen de kopie en ook alleen omdat er een nummer van Jewel op staat. :+
Eigenlijk de meer obscure versies heb ik gekopieerd liggen, maar is al weer even geleden dat ik iets gespeeld/gezongen heb hiervan.
Arunia schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Heb jij Singstar Country ook? Heb zelf alleen de kopie en ook alleen omdat er een nummer van Jewel op staat. :+
Eigenlijk de meer obscure versies heb ik gekopieerd liggen, maar is al weer even geleden dat ik iets gespeeld/gezongen heb hiervan.
Nee, maar die is naar mijn weten US only en valt dan sowieso buiten mijn "scope".

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:23
@Exorcist Dat klopt inderdaad ook, US only.
Heb op een gegeven moment de PS2 Phat omgebouw met een chip. Deze brak alle clipjes in af en is ondertussen ook stuk. Heb toen een slim gekocht en een metalic blauwe van een vriend gekregen. Daar heb ik alle spullen/spellen voor om te softmodden, maar door drukte niet aan toegekomen. Wellicht ooit nog eens.
Zelfde met de originele Xbox van mijzelf. Ook idem de spellen voor om te softmodden, maar nog niet aan toegekomen.

Verwacht dat dit zelfs ook wel zonder te doen is tegenwoordig.
Arunia schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:55:
@Exorcist Dat klopt inderdaad ook, US only.
Heb op een gegeven moment de PS2 Phat omgebouw met een chip. Deze brak alle clipjes in af en is ondertussen ook stuk. Heb toen een slim gekocht en een metalic blauwe van een vriend gekregen. Daar heb ik alle spullen/spellen voor om te softmodden, maar door drukte niet aan toegekomen. Wellicht ooit nog eens.
Zelfde met de originele Xbox van mijzelf. Ook idem de spellen voor om te softmodden, maar nog niet aan toegekomen.

Verwacht dat dit zelfs ook wel zonder te doen is tegenwoordig.
Heb ook nog een PS2 met Matrix inf. chip, maar enige US spel wat ik heb is Micro Machines V4. En zelfs die heb ik tegenwoordig op mijn standaard PS2 staan met HDD erin, voor spellen die te duur zijn (Rule of Rose) of hier nooit uitgebracht maar die ik moét kunnen spelen.

Singstar heb ik liever sowieso fysiek en bij voorkeur via één console (ook vanwege de licenties voor aangeschafte nummers op PS3/PS4) vandaar. Gezien PS2 discs ook gewoon gelezen kunnen worden op de PS3/PS4.

Verwijderd

Patches blijven nog wel gewoon werken volgens Nintendo.

En wat betreft de vraag of je die digital games wel moet kopen, daar heb je een punt. Bij de ps3 wilde ik dit omdat ik de trophies op een legale manier wil halen. Bij Nintendo is dit natuurlijk niet aan de orde, dus dan is het even de vraag of je ze wilt aanschaffen.

Verwijderd

mavi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Om deze reden verzamel ik geen Xbox One/Series spellen meer omdat je in principe alleen maar een licentiedrager hebt. Zonder internet en een MS account heb je niks aan de schijven. Op de PS4/5 heb je nog geluk dat veel spellen zonder day one patch wel te spelen zijn.
De xbox one game staat wel op de disc toch? De series x game moet je volgens mij altijd downloaden. Ik weet alleen niet of je de game moet activeren voordat je hem kan spelen.

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Heb ook nog een PS2 met Matrix inf. chip, maar enige US spel wat ik heb is Micro Machines V4. En zelfs die heb ik tegenwoordig op mijn standaard PS2 staan met HDD erin, voor spellen die te duur zijn (Rule of Rose) of hier nooit uitgebracht maar die ik moét kunnen spelen.

Singstar heb ik liever sowieso fysiek en bij voorkeur via één console (ook vanwege de licenties voor aangeschafte nummers op PS3/PS4) vandaar. Gezien PS2 discs ook gewoon gelezen kunnen worden op de PS3/PS4.
Ik gebruik de ps2 met infinity chip voor de megaman collectie, die is helaas nooit in Europa uitgebracht.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:58
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:48:
[...]

De xbox one game staat wel op de disc toch? De series x game moet je volgens mij altijd downloaden. Ik weet alleen niet of je de game moet activeren voordat je hem kan spelen.
De Xbox One heeft het probleem dat je de console de eerste keer moet verbinden met internet en inloggen met je MS account. Zonder deze stap kun je je console niet gebruiken. Dit is naar mijn mening onacceptabel.

Daarnaast kan je Xbox One spellen niet spelen op de Series X/S zonder eenmalig te verbinden met internet omdat die spel specifieke configuratie moet downloaden.

• Eymas
mavi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:08:
[...]

De Xbox One heeft het probleem dat je de console de eerste keer moet verbinden met internet en inloggen met je MS account. Zonder deze stap kun je je console niet gebruiken. Dit is naar mijn mening onacceptabel.

Daarnaast kan je Xbox One spellen niet spelen op de Series X/S zonder eenmalig te verbinden met internet omdat die spel specifieke configuratie moet downloaden.
Hadden ze die verplichting niet teruggedraaid een maand na de release, of was dat met de Series X/S?

An sich geen groot probleem zolang je het na de eerste keer nooit meer hoeft te doen... totdat je weer een CMOS-bomb situatie krijgt.

Verwijderd

Eymas schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Hadden ze die verplichting niet teruggedraaid een maand na de release, of was dat met de Series X/S?

An sich geen groot probleem zolang je het na de eerste keer nooit meer hoeft te doen... totdat je weer een CMOS-bomb situatie krijgt.
Die bestaat nog steeds, je moet hem altijd via internet activeren. Het is geen probleem zolang je console nog werkt. Wil je een console later activeren als het netwerk er niet meer is dan heb je er niks meer aan. Dit soort praktijken ben ik ook geen fan van. Dat is ook de reden dat ik nagenoeg geen xbox series x fysieke games verzamel.

Er zit volgens mij nog wel cmos probleem in de ps3 als ik het goed begrijp. Op de ps4 hebben ze het opgelost, maar voor de ps3 is daar nooit een patch voor geweest als ik het goed heb.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik de ps2 met infinity chip voor de megaman collectie, die is helaas nooit in Europa uitgebracht.
Hah ik heb beide megaman collections voor de cube, ook niet europees uitgebracht, ik gebruikte de cube start disc om die te spelen (uit mijn hoofd 'freeloader'? misschien zo nog even checken in de kast :P )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Hah ik heb beide megaman collections voor de cube, ook niet europees uitgebracht, ik gebruikte de cube start disc om die te spelen (uit mijn hoofd 'freeloader'? misschien zo nog even checken in de kast :P )
Uiteindelijk is de game ook digital in NL uitgebracht op de current en last gen consoles. Maar dan alsnog is de fysieke versie niet hier uitgebracht. Blijkbaar spelen mensen hier Mega man minder? Maar dat idee heb ik eigenlijk helemaal niet, dus ik snap niet dat ze die games hier niet uitbrengen.

Maar die collections zijn sowieso veel goedkoper dan alles los kopen met de huidige prijzen ;-)
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Uiteindelijk is de game ook digital in NL uitgebracht op de current en last gen consoles. Maar dan alsnog is de fysieke versie niet hier uitgebracht. Blijkbaar spelen mensen hier Mega man minder? Maar dat idee heb ik eigenlijk helemaal niet, dus ik snap niet dat ze die games hier niet uitbrengen.

Maar die collections zijn sowieso veel goedkoper dan alles los kopen met de huidige prijzen ;-)
En dan uit nieuwsgierigheid, ga jij nog voor de megadrive heruitgave? Ik ben tempted :D

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:49:
[...]

En dan uit nieuwsgierigheid, ga jij nog voor de megadrive heruitgave? Ik ben tempted :D
Bedoel je dan: Mega Man: The Wily Wars Collector’s Edition ?
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Bedoel je dan: Mega Man: The Wily Wars Collector’s Edition ?
Yep!
Aan de ene kant hoop ik dat het exemplaar wat ik gezien heb gewoon weggaat....ik bedoel megaman 1-2-3 wat dit is heb ik al
op de nes (ok alleen mm 1)
dus op de cube in de collectie
op de ds heb ik volgens mij ooit ook mm1-4 collectie gekocht
en ik twijfel of ik hem ook nog voor ps3 heb, maar mogelijk daar in de war met mm9 en/f 10

dus ja......heb niet heel veel spijt als ik dit ooit ergens tegenkom en op de everdrive mik....maar het staat natuurlijk wel zeer vet in de kast!

Wat dat betreft/in het verlengde ook spijt dat ik niet die toaplan heruitgave set gekocht heb!
ik heb niet zoveel met meme game zero wing, en hellfire leek me altijd super vet maar heeft me tot nu toe niet echt kunnen hooken maar fireshark en vooral truxton vind ik wel echt top games _/-\o_

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Yep!
Aan de ene kant hoop ik dat het exemplaar wat ik gezien heb gewoon weggaat....ik bedoel megaman 1-2-3 wat dit is heb ik al
en ik twijfel of ik hem ook nog voor ps3 heb, maar mogelijk daar in de war met mm9 en/f 10

dus ja......heb niet heel veel spijt als ik dit ooit ergens tegenkom en op de everdrive mik....maar het staat natuurlijk wel zeer vet in de kast!

Wat dat betreft/in het verlengde ook spijt dat ik niet die toaplan heruitgave set gekocht heb!
ik heb niet zoveel met meme game zero wing, en hellfire leek me altijd super vet maar heeft me tot nu toe niet echt kunnen hooken maar fireshark en vooral truxton vind ik wel echt top games _/-\o_
Hij is toch gewoon op voorraad? Dacht eigenlijk dat je eerder voor Gaiares zou gaan :) Ik heb Fireshark al staan, en dacht ook alleen Truxton is interessant, dus die komt wel een keer los.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Hij is toch gewoon op voorraad? Dacht eigenlijk dat je eerder voor Gaiares zou gaan :) Ik heb Fireshark al staan, en dacht ook alleen Truxton is interessant, dus die komt wel een keer los.
Wily Wars is een absolute aanrader. Een overcomplete verzamelbox met als absolute hoogtepunt een game die zo uit een oude voorraad lijkt te komen. De animatiestijl en het kleur gebruik is echt heel gaaf IMO.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Yep!

Ja het ziet er wel tof uit. Ik vind hem alleen best prijzig. 100 euro volgens mij? En inderdaad de games heb ik al liggen, dus het is dubbel op. Ik probeer vaak dubbele games op meerdere platformen te vermijden. Tenzij er echt een verschil is zit. Zoals aladdin die op de megadrive een compleet andere game is als op de snes.

Verwijderd

Redax schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Wily Wars is een absolute aanrader. Een overcomplete verzamelbox met als absolute hoogtepunt een game die zo uit een oude voorraad lijkt te komen. De animatiestijl en het kleur gebruik is echt heel gaaf IMO.
Oh dat het mooie verzameling is, daar twijfel ik ook niet aan. Zelf wel de Joe & Mac van ze aangeschaft en, alles is tot in puntjes verzorgd. Ook wat controllers van Retrobit in huis, die zijn ook keurig verpakt en heel degelijk gebouwd.

Alleen ik heb ook meganman collecties al staan. Wel is waar de iets mindere ps2 variant maar, daar naast nog ook wat deeltjes los.

Misschien komt hij hier nog wel maar, net klaar met schoonmaken van 4 md spellen die van de week binnengekomen zijn. :)

• 3style

3style

...

Vallen die 3ds themes eigenlijk onder de eshop?
Is een apart onderdeel buiten de shop zoals je weet, maar zal wel gekoppeld zijn aan de eshop waarschijnlijk.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:51
Niet echt natuurlijk en dat is ook een van de redenen waarom de retromarkt zo booming is. Er is een eindige hoeveelheid games die echt interessant zijn om te verzamelen.

Het wordt steeds meer ecosystemen met digitale platformen en games as a service. Hebben de PS4 & PS5 en de Xbox One & XSX nog aparte stores tegenwoordig of is het gewoon één app store? Met de backwards compatibility wordt het dan steeds minder noodzakelijk om oude stores te sluiten.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Oh ja, Gaiares heeft ook gewoon het t-shirt hahaha _/-\o_
Vette set, alleen kijken hoeveel het kost, ben bang dat ik het er niet voor over heb :P

En ja ik ben dan wel weer verzamelaar genoeg dat als ik een zo'n Toaplan re-release wil, dat ik ze allemaal wil.

Truxton was volgens mij idd behoorlijk goed verkocht en zou als losse 'og game' ook prima te krijgen moeten zijn verwacht ik. Geen idee hoe het met de re-releases is, maar ben gewend dat als je 'later' zoiets wil kopen je vrijwel altijd achter het net vist.

10 second ninja DONE

Verwijderd

3style schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:32:
[...]

Vallen die 3ds themes eigenlijk onder de eshop?
Is een apart onderdeel buiten de shop zoals je weet, maar zal wel gekoppeld zijn aan de eshop waarschijnlijk.
Dit staat er op de site:

If someone visits Nintendo eShop and wants to download something on Wii U or the Nintendo 3DS family systems after late March 2023, what will they able to do?

On Nintendo 3DS family systems, users will still be able to:

Download a small number of free themes from Theme Shop

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2022 09:53 ]

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Ja het ziet er wel tof uit. Ik vind hem alleen best prijzig. 100 euro volgens mij? En inderdaad de games heb ik al liggen, dus het is dubbel op. Ik probeer vaak dubbele games op meerdere platformen te vermijden. Tenzij er echt een verschil is zit. Zoals aladdin die op de megadrive een compleet andere game is als op de snes.
Volgens mij zag ik de game voor 65-70? Prijzig maar doet me twijfelen.

De retrobit heruitgave is als game ook verschillend. min of meer heb je op de megadrive
1e: de orginele release, hier in europa fysiek, in usa alleen op sega channel ofzo
2e: exemplaar op megadrive classis, deze schijnt ook al licht gepatched te zijn, disclaimer weet niet of deze op alle regios megadrive/genisis classics staat!
3e: retrobit fysieke heruitgave, deze schijnt diverse tweaks en optimalisaties gehad te hebben, de og game was nogal choppy (zelf ook gemerkt toen ik deze speelde, dacht dat het slechte emulatie was, maar de game volgt gewoon slecht aan). gfx vond ik wel vet!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Volgens mij zag ik de game voor 65-70? Prijzig maar doet me twijfelen.

De retrobit heruitgave is als game ook verschillend. min of meer heb je op de megadrive
1e: de orginele release, hier in europa fysiek, in usa alleen op sega channel ofzo
2e: exemplaar op megadrive classis, deze schijnt ook al licht gepatched te zijn, disclaimer weet niet of deze op alle regios megadrive/genisis classics staat!
3e: retrobit fysieke heruitgave, deze schijnt diverse tweaks en optimalisaties gehad te hebben, de og game was nogal choppy (zelf ook gemerkt toen ik deze speelde, dacht dat het slechte emulatie was, maar de game volgt gewoon slecht aan). gfx vond ik wel vet!
Via strictly limited is dat dan? Maar daar is die uitverkocht. Zie alleen voorraad bij nedgame voor 100 euro. Maar 65 euro maakt het hem al een stuk interessanter.

Hmm okay, al met al speelt de game dus veel beter? Ben dan benieuwd of die nog ergens op internet te krijgen is voor de normale prijs. Maar volgens mij niet meer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:08
Eindelijk weer eens een leuke (betaalbare) aankoop gevonden van games die ik nog niet had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQW5Ugaed7v6wlE-jOeACL9UJgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r0WptMMhEpPHU1SiAwFISIF7.jpg?f=user_large

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:57:
Eindelijk weer eens een leuke (betaalbare) aankoop gevonden van games die ik nog niet had.

[Afbeelding]
Benieuwd wat je van tetrisshpere vind! Ik had de game 'way back' gehuurd en vond het destijds helemaal niets. Maar met hulp van mijn everdrive nog een kans gegeven. En het bleek toch wel enigszins verslavend.....werd uiteindelijk wel wat eentonig, maar flink aantal uurtjes lol mee gehad!

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 132 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.