Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:08
Sagat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Benieuwd wat je van tetrisshpere vind! Ik had de game 'way back' gehuurd en vond het destijds helemaal niets. Maar met hulp van mijn everdrive nog een kans gegeven. En het bleek toch wel enigszins verslavend.....werd uiteindelijk wel wat eentonig, maar flink aantal uurtjes lol mee gehad!
Ik verwacht geen van deze games voorlopig te spelen. Ik heb echt enorm weinig tijd om te gamen. 🙈

Voorlopige back log:
Ratchet & Clank Rift Apart Platinum halen.
Horizon Zero Dawn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nog eens wat binnengekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HM9qXg5UT9Z050YOhvBM-dLncw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YORiMRCHRjPuTPNneROIca9h.jpg?f=fotoalbum_large

Jaaaaren geleden dat ik nog eens snes game heb gekocht. Deze is CIB en code HOL, net zoals ik vroeger als kind had. Snapte toen niks van dit spel, binnenkort nog maar eens proberen 😎

En nog een Sega 3-D game, niet CIB deze keer jammer genoeg, maar was voor een leuke prijs 😄

(Retro) Game collectie

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Bruiser schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:59:
Nog eens wat binnengekregen

[Afbeelding]

Jaaaaren geleden dat ik nog eens snes game heb gekocht. Deze is CIB en code HOL, net zoals ik vroeger als kind had. Snapte toen niks van dit spel, binnenkort nog maar eens proberen 😎

En nog een Sega 3-D game, niet CIB deze keer jammer genoeg, maar was voor een leuke prijs 😄
Sim City blijft epic, mooie CIB PAL versie. Ik weet alleen even niet zo wat het nadeel was van de SNES versie. @Exorcist weet hier wel meer over te vertellen dacht ik :)
Niet echt retro, maar zeker leuk om te delen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9EDzGoGUZ9L8lrXciT9l-ptgHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIP1S5AE28dTLQgKrz0cb2i9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPeW9jTsJNHu1o2F6aIOFxvOZ3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEE1qBjvoVgMnajch5VHwYii.jpg?f=fotoalbum_tile

Net binnen gekregen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

3style schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Sim City blijft epic, mooie CIB PAL versie. Ik weet alleen even niet zo wat het nadeel was van de SNES versie. @Exorcist weet hier wel meer over te vertellen dacht ik :)
Volgens mij is simcity alleen goed op de pc te spelen. Een heel cpu intensieve game. Helemaal als je stad heel groot wordt.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:35
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Volgens mij is simcity alleen goed op de pc te spelen. Een heel cpu intensieve game. Helemaal als je stad heel groot wordt.
De Snes versie is echt heel goed. De 2000 port is volgens mij niet echt zo fijn, maar de normale Sim City is echt leuk op de Snes. Het laat zich goed bedienen met de controller en alle graphics zijn opgeleukt. Ik heb echt uren in deze versie gestoken. Ook grote steden lijken gewoon goed te werken.
3style schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Sim City op de SNES is 1 van mijn top 5 favorieten. En nee, daar vind ik persoonlijk niets mis mee. Ergens leg je de koppeling wel goed hoor, want Sim City 2000 (op de SNES, PS1, Saturn én GBA) zijn gewoon niet vooruit te branden zo traag...

Als je Sim City op een console wil doen, dan is je beste optie Sim City voor de SNES of Sim City DS voor de DS. Deze is gebaseerd op Sim City 3000. Deze kent wel echt slowdown bij een volle stad maar te billijken.

@Verwijderd als antwoord ook.

• Bruiser
  • Niet online
Dat klinkt allemaal zeer positief wbt simcity. Nu heb ik nog meer zin om het te proberen 👍

(Retro) Game collectie

Ja, een LP, ik heb even klein voorbeeld op Twitter geplaatst, enige manier hoe ik hem kan delen :9 Maar hij klinkt erg mooi, veel corssover, zo heb je Ocarina of time en het andere moment weer The Wind Waker, gaat gewoon in elkaar over.

https://twitter.com/links...&t=4vJWnNjHepsr2YP7Qly6WA

Linksquest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Ja, een LP, ik heb even klein voorbeeld op Twitter geplaatst, enige manier hoe ik hem kan delen :9 Maar hij klinkt erg mooi, veel corssover, zo heb je Ocarina of time en het andere moment weer The Wind Waker, gaat gewoon in elkaar over.

https://twitter.com/links...&t=4vJWnNjHepsr2YP7Qly6WA
Oh gaaf hoor, klinkt goed. Is het een officieel gelicenseerd Nintendo product of is het van een soort Video Game Orchestra?

Ik heb weer wat Japanse goodies binnen. Moest ze even goed reinigen maar ze werken allemaal top. Leuk om zo ook eens games te ontdekken die anders mij ontgaan zouden zijn. Zo ziet Ganbare Goemon 3 er erg goed uit, kreeg direct Zelda vibes van die game. Hij is destijds nooit hier uitgebracht maar later nog wel naar de Virtual Console gekomen. Er is ook een fan translation van die ik dus mooi op de Everdrive wil gaan spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnzVPLIJn3mSU-lvv0Zq1zvsIJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zS3kaoiQ6lA5IxOsDWMLdPkg.jpg?f=fotoalbum_large

De Japanse Super Mario Collection / All-Stars is ook geinig. Omdat de covers van de games er natuurlijk anders uitzien en er geen "Lost Levels" maar "Mario USA" bij zit. Dat soort dingen vind ik altijd cool.
Verder had ik de Namco PSX gun al lange tijd op het verlanglijstje staan. Even een paar goede games uitzoeken en dan even met een maatje beetje knallen lijkt me wel lachen. Moet er eigenlijk nog eentje bij halen maar dat komt wel weer.
En Gundam voor de Saturn is een hele mooie uitgave. Normaal zitten de Japanse Saturn games in een vrij standaard jewelcase, maar deze is net even anders. Beetje karton, lastig uit te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 18-02-2022 08:44 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Oh gaaf hoor, klinkt goed. Is het een officieel gelicenseerd Nintendo product of is het van een soort Video Game Orchestra?
Video Game Orchestra, door Sam Dillard.

Verwijderd

[...]

Ik heb weer wat Japanse goodies binnen. Moest ze even goed reinigen maar ze werken allemaal top. Leuk om zo ook eens games te ontdekken die anders mij ontgaan zouden zijn. Zo ziet Ganbare Goemon 3 er erg goed uit, kreeg direct Zelda vibes van die game. Hij is destijds nooit hier uitgebracht maar later nog wel naar de Virtual Console gekomen. Er is ook een fan translation van die ik dus mooi op de Everdrive wil gaan spelen.

[Afbeelding]

De Japanse Super Mario Collection / All-Stars is ook geinig. Omdat de covers van de games er natuurlijk anders uitzien en er geen "Lost Levels" maar "Mario USA" bij zit. Dat soort dingen vind ik altijd cool.
Verder had ik de Namco PSX gun al lange tijd op het verlanglijstje staan. Even een paar goede games uitzoeken en dan even met een maatje beetje knallen lijkt me wel lachen. Moet er eigenlijk nog eentje bij halen maar dat komt wel weer.
En Gundam voor de Saturn is een hele mooie uitgave. Normaal zitten de Japanse Saturn games in een vrij standaard jewelcase, maar deze is net even anders. Beetje karton, lastig uit te leggen.
_/-\o_ prachtige collectie zeg!

Maar hoe speel je die Japanse RPG's? Tenzij je de taal kent is dat toch redelijk onmogelijk lijkt mij?

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Maar hoe speel je die Japanse RPG's? Tenzij je de taal kent is dat toch redelijk onmogelijk lijkt mij?
Die speel je niet die verzamel je ;) Ik weet nog hoe teleurgesteld ik was als er weer nieuwe games uitkwamen die feitelijk onspeelbaar waren :P En soms zaten er toch pareltjes bij, die op een japanse titel na goed te spelen waren, zoals The Firemen, DoReMi Fantasy, Bomberman 4 / 5 etc. Misschien moet ik daar eens naar gaan uitkijken.
@Seroczynski Waar heb je deze games gevonden? Japanse auction site?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
@Sagat zelf hier van vroeger nog Tetrissphere liggen. Blijf het een leuk uniek spel vinden. Mogen ze van mij wel op de n64 deel van de Switch zetten.
Mijn vrouw wil weer gaan spelen, maar moet Retroarch nog eens instellen zodat deze de n64 controllers voor de Switch kan gebruiken. Dan kan ze zo spelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:58:
[...]

_/-\o_ prachtige collectie zeg!

Ik heb deze meer voor de lol. Sommige carts op de foto heb ik ook CIB in de kast staan. Ik zat te twijfelen om eens te kijken of ik een originele cart kan voorzien van een translation patch, maar dat is een project voor later.
Nu is het vooral voor de heb. Sommige games, zoals Street Fighter II Turbo, Mario Picross, en de andere eenvoudigere games kan je zo prime spelen. De RPG's die speel ik echter gewoon in het Engels.
davince72 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Die speel je niet die verzamel je ;) Ik weet nog hoe teleurgesteld ik was als er weer nieuwe games uitkwamen die feitelijk onspeelbaar waren :P En soms zaten er toch pareltjes bij, die op een japanse titel goed te spelen waren, zoals The Firemen, DoReMi Fantasy, Bomberman 4 / 5 etc. Misschien moet ik daar eens naar gaan uitkijken.
@Seroczynski Waar heb je deze games gevonden? Japanse auction site?
Deze komen weer van eBay af. Ik ben pas net aan het kijken naar Sendico maar heb daar nog niets besteld.

[...]

[Afbeelding]

I spy front mission, volgens mij ook featured in de recente ninty direct! Toevallig gister een patch voor engels binnengehaald, maar actief en doorzettend persoon die ik ben is het nog niet gelukt (lees ik ben nog niet gestart) met het daadwerkelijk patchen en spelen! Schijnt ook een ds versie van te zijn geloof ik, maar laat ik maar eens beginnen met het snes deel ;)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Weer 4 erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuJ49sKBhnFmiYkywoX7QaeRxOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvJXGS8rK7YL9SuGsvbysKgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Nice ghostbusters en Adams family. Die zie je niet zo heel vaak. Ik heb ze ook, leuke games.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Nice ghostbusters en Adams family. Die zie je niet zo heel vaak. Ik heb ze ook, leuke games.
Ja, ook heel blij met ghostbuster. Al een paar keer net naast het net gevist, en nu voor een hele mooie prijs.
Pocahontas is ook wel leuk. Speelt een beetje als flashback/prince of persia, alleen iets aan de makkelijke kant, maar gezien de doelgroep is dat ook niet zo vreemd. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ja, ook heel blij met ghostbuster. Al een paar keer net naast het net gevist, en nu voor een hele mooie prijs.
Pocahontas is ook wel leuk. Speelt een beetje als flashback/prince of persia, alleen iets aan de makkelijke kant, maar gezien de doelgroep is dat ook niet zo vreemd. :)
Pocahontas heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, zeker ook zeldzaam? Als ik dan even op Youtube kijk, dan zie je wel dat er veel overeenkomsten zijn met the lion king. Dezelfde soort kleuren/achtergronden zijn er voor die game gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Pocahontas heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, zeker ook zeldzaam? Als ik dan even op Youtube kijk, dan zie je wel dat er veel overeenkomsten zijn met the lion king. Dezelfde soort kleuren/achtergronden zijn er voor die game gebruikt.
Visueel is het een erg mooi spel. Wisselende speelveld dimensies, en hele mooi sprites. Het heeft ook wel Lost Vikings elementen, in de zin van wisselen tussen de karakters. Je speelt zo af en toe ook met die wasbeer.

Zeldzaamheid weet ik niet. Heb hem wel in het verleden voorbij zien komen maar, gaf er toen weinig aandacht aan. Denk dat het wel mee valt, in alle regio's uitgekomen, en de film deed het ook best aardig.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-11 22:38
Seroczynski schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:30:
Deze komen weer van eBay af. Ik ben pas net aan het kijken naar Sendico maar heb daar nog niets besteld.
Als je vragen hebt over Sendico, kan je het mij altijd vragen :)! Ik heb het kortgeleden gebruikt om m'n Japanse Dreamcast via Mercari JP te kopen
@Bruiser en, nog in SimCity gedoken??

-

Gisteravond weer (deels) lol gehad op de Wii(U). Ghost Squad en House of the Dead: Overkill. Wiimotes in een Big Ben "pistool" en gaan. Dan ben je binnen 10 seconden de graphics (en 4:3 verhouding in Ghost Squad..) al weer vergeten, dikke fun. Jammer dat er niet veel leuke on-rail shooters zijn (co-op) op de Wii met dus dezelfde minder serieuze ondertoon. RE: Umbrella Chronicles (even uit het hoofd) is ook aardig maar minder "leuk". Op de PS3 heb je nog Rambo en ook House of the Dead: Overkill maar heel gek veel meer ook niet. Destijds (2009/2010) al aardig wat games opgesnord die zoiets bieden dus denk dat ik 't meeste wel heb intussen.

In ieder geval weer een nice trip down memory lane!

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:11:

-

Gisteravond weer (deels) lol gehad op de Wii(U). Ghost Squad en House of the Dead: Overkill. Wiimotes in een Big Ben "pistool" en gaan. Dan ben je binnen 10 seconden de graphics (en 4:3 verhouding in Ghost Squad..) al weer vergeten, dikke fun. Jammer dat er niet veel leuke on-rail shooters zijn (co-op) op de Wii met dus dezelfde minder serieuze ondertoon. RE: Umbrella Chronicles (even uit het hoofd) is ook aardig maar minder "leuk". Op de PS3 heb je nog Rambo en ook House of the Dead: Overkill maar heel gek veel meer ook niet. Destijds (2009/2010) al aardig wat games opgesnord die zoiets bieden dus denk dat ik 't meeste wel heb intussen.

Nice. Past de “the evil within” ook in dit straatje, of te serieus. Laat maar, geen on-rail shooter.

Verwijderd

-

Time crisis 4 en razing storm zijn ook nog tof op de Ps3. House of the Dead 3 en 4 zijn overigens alleen exclusief op psn te krijgen. Umbrella Chronicles HD is trouwens ook nog op de Ps3 te krijgen. (alleen psn volgens mij)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2022 12:46 ]

• Bruiser
  • Niet online

-

Helaas nog geen tijd gehad (werk)
Ik hoop van’t weekend een potje te kunnen spelen

HotD Overkill voor de Wii heb ik ook liggen, moet ik dan ook eens opzetten als die zo leuk is.
En Ghost Squad dan maar eens opsnorren voor een leuke prijs.

Rambo op PS3 dan ook maar 🤪

(Retro) Game collectie

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:29
Mijn Funnyplaying setje binnen en geinstalleerd. Scherm is wel erg mooi moet ik zeggen!

Het jammere is dat er in de lens net een plekje open is in het grijze gedeelte wat je in een bepaalde hoek erg ziet....
Zal wel op te lossen zijn met wat tape erachter, maar daar zit ik niet op te wachten, ding is nu compleet stofvrij, de kans dat het afplakken van dit plekje en het scherm er terug in stoppen lukt zonder stof eronder te krijgen is erg klein.
Was mij nu gelukt door na het installeren van het scherm de protector meteen er bovenop te plaatsen en bij het plaatsen van de lens het er pas af te halen. Dat gaat niet meer lukken.
Ook komt de lens iets boven de behuizing uit, hij zit er echt volledig in en het oppervlak was helemaal schoon/vlak.

Voor de rest wel echt een super mod!

Pixel perfect mode, dacht dit eerst het mooist te vinden/meeste te gaan gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_r2nMf96FpYQexpeZZeiKqrEOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXdpV7QwfUi90GUUiC36C11Z.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard mode, toch wel erg mooi en wordt wel de mode die ik ga gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2l5rb5i7YQ89FljXNb8y-hMlsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmYfBKYlsCden1EGcBi2cv3A.jpg?f=fotoalbum_large

Masking wat mist in de lens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duDtHvmehNTNBNl8vYskEs9U6Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiG6ozlm50eJD9LFAU51aDHq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 19-02-2022 13:46 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:45:
Mijn Funnyplaying setje binnen en geinstalleerd. Scherm is wel erg mooi moet ik zeggen!

Het jammere is dat er in de lens net een plekje open is in het grijze gedeelte wat je in een bepaalde hoek erg ziet....
Zal wel op te lossen zijn met wat tape erachter, maar daar zit ik niet op te wachten, ding is nu compleet stofvrij, de kans dat het afplakken van dit plekje en het scherm er terug in stoppen lukt zonder stof eronder te krijgen is erg klein.
Was mij nu gelukt door na het installeren van het scherm de protector meteen er bovenop te plaatsen en bij het plaatsen van de lens het er pas af te halen. Dat gaat niet meer lukken.
Ook komt de lens iets boven de behuizing uit, hij zit er echt volledig in en het oppervlak was helemaal schoon/vlak.

Pixel perfect mode, dacht dit eerst het mooist te vinden/meeste te gaan gebruiken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er wel strak uit hoor. Waar kan je die halen?

• Koldur
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Dat ziet er wel strak uit hoor. Waar kan je die halen?
Seroczynski had hem gelinkt:
Seroczynski in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"

[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 19-02-2022 14:44 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:41

-

Als je liefhebber bent van zulke games, dan zou ik de PSVR aanraden (zal vast voor een zacht prijsje te vinden zijn nu). Het lijkt erop dat alle on rails shooters richting VR zijn gegaan en Blood & Truth en Until Dawn: Rush of Blood zijn echt geweldig (die laatste is misschien wel m'n favo allertijden). Plus nog tig andere soortgelijke games.
BarôZZa schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Als je liefhebber bent van zulke games, dan zou ik de PSVR aanraden (zal vast voor een zacht prijsje te vinden zijn nu). Het lijkt erop dat alle on rails shooters richting VR zijn gegaan en Blood & Truth en Until Dawn: Rush of Blood zijn echt geweldig (die laatste is misschien wel m'n favo allertijden). Plus nog tig andere soortgelijke games.
Die heb ik al sinds launch (uiteraard :+ ) maar het gaat mij (in dit geval) meer om coöp. ervaringen omdat ik het meeste met vrienden speel :)

Blood and Truth en Until Dawn: Rush of Blood zijn zeker geweldig! /Zie ook dat ik niet had vermeld dat er een maat was om het een coöp. te doen, essentiële toevoeging. In m'n eentje doe ik dit eigenlijk nooit, ben meer van de couch coöp. met veel spellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 19-02-2022 23:52 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Time crisis 4 en razing storm zijn ook nog tof op de Ps3. House of the Dead 3 en 4 zijn overigens alleen exclusief op psn te krijgen. Umbrella Chronicles HD is trouwens ook nog op de Ps3 te krijgen. (alleen psn volgens mij)
TC4 heb ik helaas niet, die is volgens mij met die (oranje) plakdingen als ik me niet vergis..? Wat al een deel van de magie vernaggelt maar hoort nog wel in de collectie. Heb dan nog wel HotD II/III voor Wii en Umbralla/Darkside Chronicles maar geen van die delen voor de PS3 (vanwege PSN only en toch al voor Wii in bezit).

/Razing Storm heb ik wel, die is dacht ik Move Compatible. Zou ik ook dan 's kunnen gaan spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 19-02-2022 23:37 ]

• Bruiser
  • Niet online
Vanmorgen kunnen spelen, behoorlijk verslavend eigenlijk 😄

Het enige storende waren de vele artifacts (als in continu) waardoor het bijna onspeelbaar is op de Super Nt. Hopelijk is dit te verhelpen door wat tweaken van de settings of misschien een update…

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Zojuist een mobo swap gedaan van een witte Japanse dsi zo naar een PAL.
Je kan de taal van de console namelijk niet aanpassen (ds games zijn wel regio vrij) in een Japanse dsi en ik had nog een dsi xl liggen.
Tevens het touchscreen vervangen en het onderste gedeelte van de gamepad. Die was aardig beschadigd. Dit laatste is een lastige actie trouwens, je moet de power cable dan van boven naar beneden door een klein gaatje wurmen zonder dat er iets beschadigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kyr2fGYp3NkZi7Q1cxkISkywQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mL3jNB9PSrQ0nL3JGIRrX7H1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmnU7h2c5dG58gRZXWF0DJtPLxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adoOXyjR4nG9K8ODKEmGq1oN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLG4dfshBppAf_ObReeTd9soKC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlolRfyk1JKa30FjF5vV3bd1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-jIGJaCqOE_XYOCDjkvPZPKIqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abLQ01Tb3VwL7ioivEjwk7XP.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is te gek voor woorden :o :9~

Nieuws: Honderden gevonden retrogames zijn misschien een fortuin waard - HardwareInfo.nl
"Een gameshop in Nebraska sloot zijn deuren halverwege de jaren '90 van de vorige eeuw. 27 jaar later werd de inventaris gevonden door Gameroom, een webshop met drie fysieke winkels in diezelfde Amerikaanse staat. Daar zaten een paar interessante games tussen, nog nieuw in de verpakking. Onder meer games van Nintendo en Sega uit de jaren '80 en '90 kwamen tevoorschijn."

(klik op de link om verder te lezen)
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/600/109251_54656156310365.jpg

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11 18:28
Fantastisch , het lijkt me een droom om daartussen te mogen snuffelen om te zien wat er allemaal tussen zit. Dan hoef ik nog niet eens iets te hebben (mag wel uiteraard), maar gewoon kijken.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Ja, heb het gezien. Echt bizar. Dat zijn ook wel flink wat games die 'zeldzaam' zijn. Drukt de prijs van de games op Ebay misschien wat naar beneden hopelijk haha

Verwijderd

RJL86 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Ja, heb het gezien. Echt bizar. Dat zijn ook wel flink wat games die 'zeldzaam' zijn. Drukt de prijs van de games op Ebay misschien wat naar beneden hopelijk haha
Zal eerder een negatief effect hebben. Onder in het gelinkt artikel staat "Als de vondst officieel getaxeerd wordt" als dat door die watta oplichters gebeurt...

En dan nog al die prijzen die genoemd worden, dat wekt alleen maar averechts. Mensen denken nu al soms dat ze goud in handen hebben. Ze zien veelal het verschil niet tussen een mint geseald of, volledig afgeragd exemplaar.
Zie ik daar nu LJN games tussen :P

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Zal eerder een negatief effect hebben. Onder in het gelinkt artikel staat "Als de vondst officieel getaxeerd wordt" als dat door die watta oplichters gebeurt...

En dan nog al die prijzen die genoemd worden, dat wekt alleen maar averechts. Mensen denken nu al soms dat ze goud in handen hebben. Ze zien veelal het verschil niet tussen een mint geseald of, volledig afgeragd exemplaar.
Ah ja wata games....om moe van te worden.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHPv3TrB5nC7ZHT4XxEsAeTk5mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GylKQXh4NqKjEMeng2pt2LBD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn al mijn handheld consoles die ik ooit (nieuw) gekocht heb :9~
Zoveel herinneringen _/-\o_ (en tot nu toe werken ze allemaal nog)

Vake bei te bange

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super mooi dit scherm. Is dit met bijgeleverde behuizing? Of heb je de originele behuizing behouden?

Ik ga hem ook bestellen zodra mijn vrouw is bijgekomen van de huidige sloot aan gameboys, games en onderdelen die hier nu binnenstromen _O-

Zit nog te twijfelen tussen het bleken van de originele behuizing of een nieuwe behuizing.

• Koldur
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Super mooi dit scherm. Is dit met bijgeleverde behuizing? Of heb je de originele behuizing behouden?

Ik ga hem ook bestellen zodra mijn vrouw is bijgekomen van de huidige sloot aan gameboys, games en onderdelen die hier nu binnenstromen _O-

Zit nog te twijfelen tussen het bleken van de originele behuizing of een nieuwe behuizing.
Dit is een originele behuizing, dat wilde ik per sé. Het is echt een heel mooi scherm inderdaad, alleen zo jammer dat er dan net zo'n puntje in het maskeer gedeelte zit. Maar ja, zal ik binnenkort wel oplossen.

Mijn tip hierbij is, om dat wel meteen te checken voordat je de lens plaatst. Ik zit nog in een dispute met de verkoper, want hoewel alleen de lens niet goed is, is het echt een pokke klus om alles weer netjes te maken voor het installeren.
Je moet het plastic wel echt vlak hebben en stofvrij e.d.....

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10
Vanmiddag nog even wat aankoopjes kunnen doen.
Een leuke mix zonder alteveel sportgames. De ps3 en ps2 titels waren 1 euro.

En eindelijk ducktales 2 erbij voor de nes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YMKQ8sHD_SX0-MYLOZAqM25ayE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YafiEzP03IOnU7cGgeEoxcoz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Henkje.doc op 22-02-2022 15:23 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
angerfist-yentl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:37:
[Afbeelding]

Dit zijn al mijn handheld consoles die ik ooit (nieuw) gekocht heb :9~
Zoveel herinneringen _/-\o_ (en tot nu toe werken ze allemaal nog)
Super vet. Heb hier alle originele aangekochte consoles nog, op de NES en SNES na dan. Die zijn toen we jong waren verkocht voor een volgende console.

Enige waar we wel van balen is dat de FFVII special edition PSP de voorkant beschadigd is en ik niet aan een originele voorkant meer kan komen (welke geen krassen zou hebben). Maar ja, dan maar op display zetten. Heb zelf een PSP phat nog en mijn vrouw die Go versie ondertussen.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:58:
[...]

De prijzen zijn nog behoudend. De WATA games gaat om (tien)duizenden euro's per stuk. Maar gesealde games zijn nog steeds veel waard.

Toen ik vorig jaar tientallen nieuwe Game Gear games vond voor een paar euro ben ik me er ook eens in gaan verdiepen. Zeldzame games gaan gewoon voor honderden euro's weg, zelfs met flinke beschadigingen aan de doos.

Heb wel het idee dat het vooral de Amerikaanse markt is waar het echt gekkenhuis is. Hier in Europa is alles toch versplinterd en mensen zullen hier niet echt staan te springen om bijvoorbeeld een Duitse game te bemachtigen.

Verwijderd

BarôZZa schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:45:
[...]

De prijzen zijn nog behoudend. De WATA games gaat om (tien)duizenden euro's per stuk. Maar gesealde games zijn nog steeds veel waard.

Toen ik vorig jaar tientallen nieuwe Game Gear games vond voor een paar euro ben ik me er ook eens in gaan verdiepen. Zeldzame games gaan gewoon voor honderden euro's weg, zelfs met flinke beschadigingen aan de doos.

Heb wel het idee dat het vooral de Amerikaanse markt is waar het echt gekkenhuis is. Hier in Europa is alles toch versplinterd en mensen zullen hier niet echt staan te springen om bijvoorbeeld een Duitse game te bemachtigen.
We zijn hier gelukkig ook iets nuchtiger dan Amerikanen

Ja, ik had je verslag/foto's toen gezien. Wij willen ook nog steeds een keer naar Japan. Niet zozeer om van alles aan te schaffen (hoewel we vast niet met lege handen zullen vertrekken) maar meer ook om de cultuur er om heen mee te maken. :)

• BarôZZa
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:03:
[...]

Ja, ik had je verslag/foto's toen gezien. Wij willen ook nog steeds een keer naar Japan. Niet zozeer om van alles aan te schaffen (hoewel we vast niet met lege handen zullen vertrekken) maar meer ook om de cultuur er om heen mee te maken. :)
Ik had de games gevonden in Sri Lanka, in Japan weten ze wel wat alles waard is en de Westerse handelaars hebben ook die retro games zaken weten te vinden.

Mooi land inderdaad, hopen dat het weer open gaat voor toeristen dit jaar.

• Koldur
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:03:
[...]

Moet je zeker een keer doen, vond het heel leuk daar. Enige wat mij tegenviel was hoe weinig Japanners Engels spraken. Je hebt echt Google Translate en Maps nodig daar. Rijden is vrij goed te doen.

Heb er een paar leuke dingen meegenomen. De gouden Famicom mini vind ik mijn leukste score, was in 2018.

Verwijderd

Koldur schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:31:
[...]

Moet je zeker een keer doen, vond het heel leuk daar. Enige wat mij tegenviel was hoe weinig Japanners Engels spraken. Je hebt echt Google Translate en Maps nodig daar. Rijden is vrij goed te doen.

Heb er een paar leuke dingen meegenomen. De gouden Famicom mini vind ik mijn leukste score, was in 2018.
Gelukkig spreekt mijn vrouw nu redelijk Japans, en tegen die tijd vast vloeiend.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
BarôZZa schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Ik had de games gevonden in Sri Lanka, in Japan weten ze wel wat alles waard is en de Westerse handelaars hebben ook die retro games zaken weten te vinden.

Mooi land inderdaad, hopen dat het weer open gaat voor toeristen dit jaar.
ik heb toch wel westerse handelaren gezien die toch wel gestoorde grote deals in Japan maken. en dat zijn mensen die er niet eens full time zijn en dan hebben we het bijvoorbeeld over de dure shootemups en dergelijken. dat vind ik wel bijzonder. maargoed als je op de juiste plekken kijkt zijn er altijd wel deals te vinden in welk land dan ook. Het is ook maar net hoeveel effort je erin stopt.

• Henkje.doc
Bruiser schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Helaas nog geen tijd gehad (werk)
Ik hoop van’t weekend een potje te kunnen spelen

HotD Overkill voor de Wii heb ik ook liggen, moet ik dan ook eens opzetten als die zo leuk is.
En Ghost Squad dan maar eens opsnorren voor een leuke prijs.

Rambo op PS3 dan ook maar 🤪
Ghost Squad heb ik een keer bij een Cex opgepikt voor iets van 3 euro. Dus dat valt wel mee.
Van Rambo voor de xbox 360 staat mij bij dat vooral het 1e level erg lastig is, maar daarna goed te doen is.
Over de kwaliteit van de game hoeven we het verder niet te hebben :)
Ik zag recent iets over cassettebandjes en dan met name de hard plastic behuizingen (kan even niet het nederlandse woord hiervoor verzinnen? 8)7 ) om te gebruiken voor je gameboy games. Maar blijkt al vrij oud te zijn! zag al filmpjes uit 2014.
Kan dus ook voor andere kleine games....

Ben wel benieuw wat jullie van dit idee vinden, zie (o.a.)
YouTube: Using Cassette Cases to Display Games | Game Boy | Turbo Grafx 16 | ...

Vind het op zijn minst een interessant concept!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:55:
Ik zag recent iets over cassettebandjes en dan met name de hard plastic behuizingen (kan even niet het nederlandse woord hiervoor verzinnen? 8)7 ) om te gebruiken voor je gameboy games. Maar blijkt al vrij oud te zijn! zag al filmpjes uit 2014.

YouTube: Using Cassette Cases to Display Games | Game Boy | Turbo Grafx 16 | ...

Ik ben het al (heel) vaak tegen gekomen, en ben er zelf geen fan van. Iets te veel 'outside the box thinking' voor mijn doen. Dan koop ik liever universal game cases of gewoon specifieke aftermarket cases voor systemen.

• BarôZZa
gast7 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 01:44:
[...]

ik heb toch wel westerse handelaren gezien die toch wel gestoorde grote deals in Japan maken. en dat zijn mensen die er niet eens full time zijn en dan hebben we het bijvoorbeeld over de dure shootemups en dergelijken. dat vind ik wel bijzonder. maargoed als je op de juiste plekken kijkt zijn er altijd wel deals te vinden in welk land dan ook. Het is ook maar net hoeveel effort je erin stopt.
Ik heb er rond 2006 geleden een Virtual Boy gekocht voor 50 euro, sealed games erbij voor een paar euro per stuk (allemaal uitgepakt uiteraard). En een Neo Geo Pocket Color voor een paar tientjes. Toen ik er een paar jaar later terug kwam was heel veel weg.

Wat je wel heel veel hebt zijn allemaal Japanse games en hardware die hier uberhaupt niet uitgekomen zijn, vaak inderdaad voor hele schappelijke prijzen. Dat vind ik overigens zelf het meest interessant. Iets dat hier makkelijk te krijgen is voor een paar euro minder halen is me de moeite meestal niet.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:03
Sagat schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:55:

Te veel werk. Mijn GB games zitten gewoon alfabetisch gesorteerd in een Besta ladeblok dat daar de ideale afmetingen voor heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK57JIcD7Z_DJsS0czROtltma7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSbcbhn6dEl8sNRZVlrLWwag.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jTcCuNYqovZ9Q1_zqASdqS2shQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hu9cCUeoehE3gio7GdvtLkTj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Flozem op 23-02-2022 09:15 ]

Seroczynski schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Ik ben het al (heel) vaak tegen gekomen, en ben er zelf geen fan van. Iets te veel 'outside the box thinking' voor mijn doen. Dan koop ik liever universal game cases of gewoon specifieke aftermarket cases voor systemen.
Ja dat geloof ik wel, vandaar dat ik al zei dat het een oud idee was :)

Universal game cases is mijn ideale oplossing. Echter meestal moet je wel onderscheid maken tussen grotere cartridges en kleinere. Verder voordeel dat dit redelijk goedkoop is, en dat je makkelijk je titels kan zien/uitstallen, iets wat lastiger is met de standaard plastic protectors.

Verder heb je natuurlijk ook steeds meer repro's (weet niet of julle de metal jesus nes aflevering gezien hebben? Zoiets is ook leuk, maar dan heb je nog steeds karton, dit is hard plastic dat vond ik wel praktisch!

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

Heb sinds kort een ps vita en ben me er wat in aan het verdiepen.
Die store blijft dus voorlopig open? Hebben jullie de vita gehackt en kun je dan nog wel de originele games spelen? Ik zou zo'n actie met name doen om e.e.a te kunnen overclocken finetunen etc wat wel uitmaakt als ik dat zo lees bij bepaalde games. Mooie kleine games cases heeft die vita trouwens, wel jammer dat er bij de meeste games geen boekjes bij zitten zoals nu eigenlijk altijd het geval is.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

3style schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:19:
Heb sinds kort een ps vita en ben me er wat in aan het verdiepen.
Die store blijft dus voorlopig open? Hebben jullie de vita gehackt en kun je dan nog wel de originele games spelen? Ik zou zo'n actie met name doen om e.e.a te kunnen overclocken finetunen etc wat wel uitmaakt als ik dat zo lees bij bepaalde games. Mooie kleine games cases heeft die vita trouwens, wel jammer dat er bij de meeste games geen boekjes bij zitten zoals nu eigenlijk altijd het geval is.
Ligt eraan wat je doet met het "hacken" Je kan een SD2Vita erin zetten om het dure Vita-geheugen ontwijken alleen dan kun je die er niet meer uithalen bijvoorbeeld. Als je dat niet weer doet dan zit je met het beperkte opslag van de Vita.

Tenzij je weer een 3G hebt dan kun je weer andere dingen doen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Heb net deze game van een vriend voor de verjaardag gekregen 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0lfwEsgo_VFW0ruLycet7KJKvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHMGRDFcpqGluIysB52fjC0p.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Touchdomex schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Ligt eraan wat je doet met het "hacken" Je kan een SD2Vita erin zetten om het dure Vita-geheugen ontwijken alleen dan kun je die er niet meer uithalen bijvoorbeeld. Als je dat niet weer doet dan zit je met het beperkte opslag van de Vita.

Tenzij je weer een 3G hebt dan kun je weer andere dingen doen :P
Ja die SD2Vita gaat zeker er wel in, geheugen is ook trager van Sony maar geen idee of je daar wat van merkt.
Gaat me meer om speficieke "plugins". Ik denk dat ik PSVshell maar eens ga proberen.

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:46:
Heb net deze game van een vriend voor de verjaardag gekregen 🤩

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik heb nooit goed begrepen waarom die game volledig exclusief was voor xbox 360

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

3style schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Ja die SD2Vita gaat zeker er wel in, geheugen is ook trager van Sony maar geen idee of je daar wat van merkt.
Gaat me meer om speficieke "plugins". Ik denk dat ik PSVshell maar eens ga proberen.
Dan moet je voor verzamelen er rekening mee houden dat je dus niet meer originele games kan spelen :) Dan zou je er nog eentje moeten halen om echt te kunnen spelen met wat je hebt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 3style

3style

...

Touchdomex schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Dan moet je voor verzamelen er rekening mee houden dat je dus niet meer originele games kan spelen :) Dan zou je er nog eentje moeten halen om echt te kunnen spelen met wat je hebt.
Misschien idd goed om er nog een te halen dan :)

• Bruiser
  • Niet online
Nieuwste aanwinst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pP5vn_E1uuHMIRxcC2wIvdQx7_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpahXMfdNCfmMQlyTmnIXgWK.jpg?f=fotoalbum_large

Deze wordt moeilijker en moeilijker om te vinden voor een acceptabele prijs…
(Net zoals Bully en Lollipop die ik nog niet heb gevonden.)

(Retro) Game collectie

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

3style schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Misschien idd goed om er nog een te halen dan :)
In dat geval regel een 3G model. Dan kun je die eventueel swappen voor deze: https://www.tindie.com/pr...for-play-station-vita-3g/

Dan kun je altijd nog je legale spellen spelen namelijk. Dat is het belangrijkste wat ik aan advies kan geven door in dit topic.

Vooral ook omdat 3G er toch uit gaat. Open maken van Vita's is een eitje.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 23-02-2022 15:10 ]

• Koldur
Touchdomex schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
[...]

In dat geval regel een 3G model. Dan kun je die eventueel swappen voor deze: https://www.tindie.com/pr...for-play-station-vita-3g/

Dan kun je altijd nog je legale spellen spelen namelijk. Dat is het belangrijkste wat ik aan advies kan geven door in dit topic.

Vooral ook omdat 3G er toch uit gaat. Open maken van Vita's is een eitje.
Gaaf ding, jammer dat het verzenden $80 kost haha, dat wordt hem dan niet voor mij.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Gaaf ding, jammer dat het verzenden $80 kost haha, dat wordt hem dan niet voor mij.
Er zijn meer opties, dit is vooral als voorbeeld maar het is imho wel een mooiere oplossing dan ik nu heb. Nadeel is dat ik nog goedkoop een 3G wil opscharrelen maar ze zijn allemaal duur en worden alleen maar duurder en duurder :+

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:54:
Nieuwste aanwinst

[Afbeelding]

Bully op de xbox 360 bedoel je? Op de ps2 is die game toch vrij makkelijk te vinden.
Zo, daar komt weer een klein dagboekentry van mij :+ Afgelopen periode de SEGA Saturn en Nintendo Game Boy Color weer een update gegeven.

De Saturn was in eerste instantie voorzien van een switchless region mod en een Phantom modchip, aangevuld met een Action Replay 4-in-1 cart. Hier maakte ik regelmatig gebruik van, verschillend van het spelen van mijn Japanse en Europese games, en af en toe een CD-R.

De Fenrir ODE was afgelopen december in de aanbieding voor € 80,- excl. verzendkosten, en mede daarom ben ik toch overstag gegaan. Het plan was om deze te combineren met Will's SaturnSwitcher zodat ik de originele CD-ROM drive kon behouden. Beide producten waren niet goed geleverd. De Fenrir was DOA en de SaturnSwitcher had een verkeerde 3d bracket erbij. Gelukkig was dit vrij snel geregeld en heb ik van beide leveranciers een vervangend product ontvangen.
Vrij zeker dat ik een beetje redundancy in mijn Saturn heb geintroduceerd, maar hier is het resultaat te zien: Een SEGA Saturn met Fenrir ODE én een Phantom modchip 8) Als kers op de taart heb ik mijn Action Replay geflashed met Pseudo Kai Lite zodat ik ook nog mijn savegames kan beheren en cheatcodes kan gebruiken. Daar zal ik waarschijnlijk niet veel gebruik van maken, maar het menu van Pseudo Kai is naar mijn mening ook véél cooler dan die van de Fenrir.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lpvq5EY_fo1i1NjOQdUWNTp6EWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Opls0RqKN0oacejWdMd9hsVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95BDyFt6pvsbLXwEPsJNQRAGAAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gzVgg2yXK319lYtxAOKMcPX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het mogelijk om aan de achterzijde van de Saturn (bij het "batterijenklepje") te switchen tussen de ODE en CD-ROM speler. Dit vind ik voornamelijk prettig omdat ik nog regelmatig Japanse Saturn games aanschaf.

Okay, ik zei al dat er een kers op de taart zat, dus wat dit precies is weet ik ook niet. De slagroom bovenop de kers? :+ Binnen twee dagen vanuit Denemarken geleverd, tweemaal Retro-bit Saturn 2.4Ghz wireless controllers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/danpNqX6sO90Veipgf-YkP4n8Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoM825OzonfFVL2wf5Oc7ZAY.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig kreeg ik ook eindelijk mijn bestelling van Funnyplaying (via AliExpress) binnen. Een GBC IPS 2.0 laminated screen. Kennelijk heb ik een aantal brakke GBC moederborden hier (tweemaal mis), maar uiteindelijk is het goed gekomen. Ik vind de DMG stijl echt te gek en ben dan ook heel blij met deze "final version" van mijn Game Boy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQNHMFMJ-mryQizuy23tKMzMq4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12z8qvoAhvYuqFLjh3NqbM1a.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Bully op de xbox 360 bedoel je? Op de ps2 is die game toch vrij makkelijk te vinden.
Die voor de 360 idd (in de hoop dat die werkt op de XBSX)

(Voor de geïnteresseerden, Alice werkt op de XBSX)

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 23-02-2022 16:29 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Kan je ook hier checken:

https://www.xbox.com/nl-N...patibility#%20c-hyperlink

Bully is inderdaad ook backwards compatible. Volgens mij was er ook een ps4 en xbox one versie van Bully.

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Ja, maar die heb ik alleen op de PS3, Loli dan wel weer wel op de 360 :P

• Koldur
@Seroczynski
Wat waren de problemen met de GBC? Ik ga die namelijk ook bestellen.

En heb jij ook zo'n puntje wat licht doorlaat in het maskeer gedeelte van de lens zoals ik?

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:31:
Zo, daar komt weer een klein dagboekentry van mij :+ Afgelopen periode de SEGA Saturn en Nintendo Game Boy Color weer een update gegeven.

De Saturn was in eerste instantie voorzien van een switchless region mod en een Phantom modchip, aangevuld met een Action Replay 4-in-1 cart. Hier maakte ik regelmatig gebruik van, verschillend van het spelen van mijn Japanse en Europese games, en af en toe een CD-R.

De Fenrir ODE was afgelopen december in de aanbieding voor € 80,- excl. verzendkosten, en mede daarom ben ik toch overstag gegaan. Het plan was om deze te combineren met Will's SaturnSwitcher zodat ik de originele CD-ROM drive kon behouden. Beide producten waren niet goed geleverd. De Fenrir was DOA en de SaturnSwitcher had een verkeerde 3d bracket erbij. Gelukkig was dit vrij snel geregeld en heb ik van beide leveranciers een vervangend product ontvangen.
Vrij zeker dat ik een beetje redundancy in mijn Saturn heb geintroduceerd, maar hier is het resultaat te zien: Een SEGA Saturn met Fenrir ODE én een Phantom modchip 8) Als kers op de taart heb ik mijn Action Replay geflashed met Pseudo Kai Lite zodat ik ook nog mijn savegames kan beheren en cheatcodes kan gebruiken. Daar zal ik waarschijnlijk niet veel gebruik van maken, maar het menu van Pseudo Kai is naar mijn mening ook véél cooler dan die van de Fenrir.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu is het mogelijk om aan de achterzijde van de Saturn (bij het "batterijenklepje") te switchen tussen de ODE en CD-ROM speler. Dit vind ik voornamelijk prettig omdat ik nog regelmatig Japanse Saturn games aanschaf.

Okay, ik zei al dat er een kers op de taart zat, dus wat dit precies is weet ik ook niet. De slagroom bovenop de kers? :+ Binnen twee dagen vanuit Denemarken geleverd, tweemaal Retro-bit Saturn 2.4Ghz wireless controllers.

[Afbeelding]

Toevallig kreeg ik ook eindelijk mijn bestelling van Funnyplaying (via AliExpress) binnen. Een GBC IPS 2.0 laminated screen. Kennelijk heb ik een aantal brakke GBC moederborden hier (tweemaal mis), maar uiteindelijk is het goed gekomen. Ik vind de DMG stijl echt te gek en ben dan ook heel blij met deze "final version" van mijn Game Boy.

[Afbeelding]
Nice! Waar heb je die Phantom modchip nog voor nodig dan? Die is toch alleen om cd back-ups af te spelen?
Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:18:
@Seroczynski
Wat waren de problemen met de GBC? Ik ga die namelijk ook bestellen.

En heb jij ook zo'n puntje wat licht doorlaat in het maskeer gedeelte van de lens zoals ik?
Het eerste donor moederbord dat ik in gebruik nam had wat roest bij de batterijconnector naar het moederbord. Nadat ik dit had gerepareerd kreeg ik nog vreemde fouten waarbij de kleuren op het scherm helemaal whack gingen en het systeem crashte. Ik heb hier verder nog weinig onderzoek naar gedaan.

Het tweede moederbord heeft een probleem met de input van de Start knop. Hierdoor denkt het systeem dat er continu, op een enorm tempo, Start wordt ingedrukt. Ergens maakt dit dus contact, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen waar precies dit mis gaat.

Ik heb voor de rest nul problemen met wat er geleverd is door Funnyplaying. Alles ziet er keurig uit en ook het scherm is heel netjes. Geen problemen met de glazen lens o.i.d.
3style schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:33:
[...]

Nice! Waar heb je die Phantom modchip nog voor nodig dan? Die is toch alleen om cd back-ups af te spelen?
De modchip is helemaal nergens voor nodig -wellicht behalve compatibility- mits ik ten alle tijden de Pseudo Kai cart in de Saturn heb zitten. Pseudo Kai kan via softmod ook CD-R's afspelen, al is de compatibility volgens mij net even wat minder dan via een modchip.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Seroczynski very nice. Fenrir is een mooi budget ODE'tje voor de Saturn. Ik heb een Rhea (of Phoebe, iig een van die twee), maar vind het klote dat ik mijn drive nu ergens in een doos heb liggen. Ik heb nog best veel originele games. Zou graag de Satiator willen, maar die prijs, pffff....

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• 3style

3style

...

Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:23:
@Seroczynski very nice. Fenrir is een mooi budget ODE'tje voor de Saturn. Ik heb een Rhea (of Phoebe, iig een van die twee), maar vind het klote dat ik mijn drive nu ergens in een doos heb liggen. Ik heb nog best veel originele games. Zou graag de Satiator willen, maar die prijs, pffff....
Ja die Fenrir is zeker nice en niet duur inderdaad. Moest wel destijds wel snel erbij zijn omdat de 21 pins moeilijker verkrijgbaar waren.
Heb ook gekeken naar die Satiator, maar dan kun je nog beter een tweede Saturn kopen.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Het eerste donor moederbord dat ik in gebruik nam had wat roest bij de batterijconnector naar het moederbord. Nadat ik dit had gerepareerd kreeg ik nog vreemde fouten waarbij de kleuren op het scherm helemaal whack gingen en het systeem crashte. Ik heb hier verder nog weinig onderzoek naar gedaan.

Het tweede moederbord heeft een probleem met de input van de Start knop. Hierdoor denkt het systeem dat er continu, op een enorm tempo, Start wordt ingedrukt. Ergens maakt dit dus contact, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen waar precies dit mis gaat.

Ik heb voor de rest nul problemen met wat er geleverd is door Funnyplaying. Alles ziet er keurig uit en ook het scherm is heel netjes. Geen problemen met de glazen lens o.i.d.

[...]

De modchip is helemaal nergens voor nodig -wellicht behalve compatibility- mits ik ten alle tijden de Pseudo Kai cart in de Saturn heb zitten. Pseudo Kai kan via softmod ook CD-R's afspelen, al is de compatibility volgens mij net even wat minder dan via een modchip.
Was altijd wel een van de betere modchips. Blijft een leuke console die Saturn.

• davince72
Touchdomex schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik kan gewoon mijn SD2VITA met diverse games eruit halen.....een officiële Vita game erin stoppen en spelen. Na het spelen de Vita opnieuw opstarten met de SD2VITA erin en ik kan de games spelen de daarop staan. Gelukkig zie ik geen probleem ;-)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

davince72 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik kan gewoon mijn SD2VITA met diverse games eruit halen.....een officiële Vita game erin stoppen en spelen. Na het spelen de Vita opnieuw opstarten met de SD2VITA erin en ik kan de games spelen de daarop staan. Gelukkig zie ik geen probleem ;-)
Ik heb problemen nu met mijn kaart omdat die gestorven is en ik het niet ongedaan meer krijg…. Dacht dat het altijd zo ging omdat je het mountpunt veranderd…. Maar mogelijk is het met nieuwere methodes anders geregeld/mooie workarounds voor…

• Henkje.doc
Exorcist schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:26:
Wie 't kleine niet eert:

[Afbeelding]

Verder niet retro maar wel toekomstig (in die staat):

[Afbeelding]

Voor 75 Euro geen slechte deal :)
Zeker. Gratz :)

Die Ninja Gaiden 3 RE heb je een goede koop aan. Die is erg lastig te vinden.

Ben hem tijdens mijn hunt for completion slechts 1 keer in het wild tegengekomen en had hem toen voor 5 euro.

Xbox One is altijd goed.

• Henkje.doc
Bruiser schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:54:
Nieuwste aanwinst

[Afbeelding]

Dat is een erg leuke game. Lijkt erop dat de prijzen langzaam vorm beginnen te krijgen.

• Bruiser
  • Niet online
Nog een nieuw lotje ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxUJlQXKHQJBKYsZhRJRh4S_3ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1M24V4blGQO82GZdEbfALKY.jpg?f=fotoalbum_large
Mario Maker is nog sealed 😎

(Retro) Game collectie

• davince72
Bijzonder dat Ninja Gaiden 3 voor PAL Xbox 360 'zeldzamer' is dan die voor de Wii U. De Xbox 360 is bijna 10x vaker in europa verkocht dan Wii U. https://www.vgchartz.com/...tform_totals/Hardware/EU/

Verwijderd

Vandaag doe ik een poging om een zeer vergeelde oude gameboy te bleken met 12% peroxide crème. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGnn2GM_hj7z-dIhOpHJAKKLzoM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i3F2bFQnGzkj367cgooLfaIi.jpg?f=user_large

Verder is na de her ontdekking van mijn oude consoles e.e.a. natuurlijk meteen alweer behoorlijk uit de hand gelopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJikcHx6uGnqlB0r7j0vDnOi4xQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qPz5uJ6gUlx5uwkDVKGGE56n.jpg?f=user_large

Verslavend spul 7(8)7

Doel is om oude vergane systemen in goedwerkende originele staat te herstellen en te verkopen voor een beetje winst, zodat ik al handelend mijn eigen collectie wat kan uitbreiden. (Of dat gaat lukken is maar te bezien _O- )

Paar leuke koopjes kunnen maken en het schoonmaken en opknappen werkt voor mij zeer rustgevend en vind ik gewoon super leuk om te doen, dus dat deel zit wel snor. :)

Met de huidige rage van back-lit LED scherm modding zullen originele gameboys met de tijd alleen maar schaarser worden vermoed ik.
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:24:
Vandaag doe ik een poging om een zeer vergeelde oude gameboy te bleken met 12% peroxide crème. Ben benieuwd of het gaat lukken.

[Afbeelding]

Verder is na de her ontdekking van mijn oude consoles e.e.a. natuurlijk meteen alweer behoorlijk uit de hand gelopen:

[Afbeelding]

Verslavend spul 7(8)7

Doel is om oude vergane systemen in goedwerkende originele staat te herstellen en te verkopen voor een beetje winst, zodat ik al handelend mijn eigen collectie wat kan uitbreiden. (Of dat gaat lukken is maar te bezien _O- )

Paar leuke koopjes kunnen maken en het schoonmaken en opknappen werkt voor mij zeer rustgevend en vind ik gewoon super leuk om te doen, dus dat deel zit wel snor. :)

Met de huidige rage van back-lit LED scherm modding zullen originele gameboys met de tijd alleen maar schaarser worden vermoed ik.
Netjes!! Wil mijn GB's ook 's doen, maat van me heeft een spierwitte alsof deze net uit de doos is gekomen, en dat is jaloersmakend.

Leuk om te zien dat twee van jouw GB's overduidelijk een dikke rubberen protector "aan" hebben gehad, en het kleine gedeelte wat blootgesteld is wél verkleurd is :+

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
[quote]Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:24:

Met deze winter zon in februari? vergeet het maar.

Verder is het keer op keer gebleken dat de creme methode vrijwel altijd een oneven vlekkerig resultaat geeft.

Als je het knap wil doen maak je een UV box en dompel je de behuizing volledig onder in een peroxide/warm water.

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Netjes!! Wil mijn GB's ook 's doen, maat van me heeft een spierwitte alsof deze net uit de doos is gekomen, en dat is jaloersmakend.

Leuk om te zien dat twee van jouw GB's overduidelijk een dikke rubberen protector "aan" hebben gehad, en het kleine gedeelte wat blootgesteld is wél verkleurd is :+
Haha ja klopt, kun je duidelijk zien. Ben benieuwd of ik op deze manier die twee nog egaal ga krijgen. Maar eerst eens testen op de meest verkleurde en versleten behuizing.

Ik deel de resultaten nog wel, ook als de behuizing uiteindelijk weggesmolten blijkt te zijn _O-

De peroxide crème komt gewoon bij een online kappers winkel vandaan, een liter heb je al in huis voor een euro of 8 incl. verzending en gezien de hoeveelheid die ik nu gebruikt heb kan ik daar wel even mee vooruit.

Ik hoop dat het goed werkt, heb ook nog een SNES en een Gamecube die wat vergeeld zijn en wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. :)

Verwijderd

gravitone schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:08:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:24:

Met deze winter zon in februari? vergeet het maar.

Verder is het keer op keer gebleken dat de creme methode vrijwel altijd een oneven vlekkerig resultaat geeft.

Als je het knap wil doen maak je een UV box en dompel je de behuizing volledig onder in een peroxide/warm water.
We zullen zien :) ik sta er onafhankelijk in en het is echt een praktijk test. Dit was de goedkoopste manier om ermee aan de slag te kunnen. Dus mochten de resultaten tegenvallen en ik toch iets anders moet verzinnen zoals jij aangeeft, dan heb ik de komende 5 jaar in iedergeval de middelen om een coupe soleil als haardracht te verwezenlijken _O-

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik hoor de hele tijd overal dat nadat iets geretrobright is, het ook binnen no-time weer vergeeld. Is dat zo? Wat zijn de ervaringen hier?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• davince72
Gescoorde meuk van vandaag 😁
Leukst is nog de onderste rij.
De bovenste rij (3xwii) kostte €1 bij elkaar….anders zou ik geen football game kopen uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTsp2Sz-5fWNTei9oxykhrGTUDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIMGogXtHVY9PFhOKb5f67xV.jpg?f=fotoalbum_large
Chips…mortal kombat blijk ik al te hebben. Dus die staat binnenkort op MP😂

[ Voor 6% gewijzigd door davince72 op 27-02-2022 12:02 ]

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:46:
Ik hoor de hele tijd overal dat nadat iets geretrobright is, het ook binnen no-time weer vergeeld. Is dat zo? Wat zijn de ervaringen hier?
Binnen no-time niet. Maar het proces van de verkleuring start wel weer. Volgens mij kan dat ook weer jaren duren. Komt volgens mij doordat er brandvertragende stoffen in zitten die voor dit proces zorgen.

Verwijderd

davince72 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:00:
Gescoorde meuk van vandaag 😁
Leukst is nog de onderste rij.
De bovenste rij (3xwii) kostte €1 bij elkaar….anders zou ik geen football game kopen uiteraard.

[Afbeelding]
Chips…mortal kombat blijk ik al te hebben. Dus die staat binnenkort op MP😂
Je kan sowieso beter de megadrive versie van mortal kombat kopen. De snes versie is gecensureerd (groen bloed)

• davince72
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:29:
[...]
Je kan sowieso beter de megadrive versie van mortal kombat kopen. De snes versie is gecensureerd (groen bloed)
Dat is waar! Ik liep beetje doelloos rond op die markt. Net even alles gedubbelcheckt. Voor megadrive heb ik MK II en III; voor snes heb ik ook MK II, dus deel 1 heb ik nog niet.

Verwijderd

davince72 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Dat is waar! Ik liep beetje doelloos rond op die markt. Net even alles gedubbelcheckt. Voor megadrive heb ik MK II en III; voor snes heb ik ook MK II, dus deel 1 heb ik nog niet.
Wel bijzonder dat Nintendo 180 graden is gedraaid en nu alles toe laat op de switch. Terwijl nu Sony veel dingen aan het censureren is. Bij Microsoft is er ook geen censuur (al had ik dat wel verwacht van Amerikanen op naaktheid).

MK3 zijn veel verschillende versies van. Volgens mij kan je het beste ultimate mortal kombat 3 kopen, dat is de meest complete versie volgens mij. Maar wellicht dat @Sagat dit weet. Hij is de fighting expert hier, alleen ik weet niet of mortal kombat zijn specialisme is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2022 13:14 ]

• Bruiser
  • Niet online
Woohoo, net een PVM-20M4E gaan ophalen voor een (denk ik) leuke prijs. Dus eindelijk een PVM in huis 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14p9htHg_YCmd5ZZPiFCr4ikCTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUqdxgHzk67fwsvffXwhOQkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hi9-XF_1P8-BlDf0T4KyhJNlbmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYjZEKAszD8Cfg9OnZB5UgnJ.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Pagina: 1 ... 133 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.