[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

kraats

Ik rol

@kraades als ik in DS File gewoon :7001 achter de URL om te verbinden zet kan ik daar gewoon mee inloggen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39
kraats schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:55:
@kraades als ik in DS File gewoon :7001 achter de URL om te verbinden zet kan ik daar gewoon mee inloggen
Ja, wilde het net ook toevoegen. Zojuist met customized domain (in application portal) zoals jij ook al eerder aan gaf gewoon op 443 getest en werkt prima. Was nog even aan het dubbel checken of op de achtergrond verkeer wel daadwerkelijk alleen over 443 gaat en dat is inderdaad het geval. In de APP moet je overigens voor de files nog wel even aangeven dat deze ook over 443 moeten anders gaat dat gewoon over 80/5000/5001.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
@kraades Inderdaad in de app gewoon :443 achter je domein zetten en https aanvinken, dan moet het werken. Bij mij wel tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Het gaat hier specifiek om de Android app DS File. Niet om File Station via de browser.

In de app :443 erachter zetten werkt inderdaad! Bedankt.

Synology support:
The current design of DS file App will try with port 5000/5001 if no specific port is assigned, so please add the port number to the address field like "dsm.mydomain.com:443" and then you will be able to log in.

The developers are considering to modify the design so it may be able to use the customized domain to log in without typing the port number.

Edit:
Wijzigen van de File Station poort naar 443 lukt mij overigens niet.
Ik dacht dan kan ik ook File Station met een customized domain naar https://file.mydomain.com laten verwijzen maar dan lukt mij dus niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ikOVJmPm.png

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 15-07-2020 08:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:39
kraades schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:14:
Dat klopt, die is al in gebruik.
Ik dacht dan kan ik ook File Station met een customized domain naar https://file.mydomain.com laten verwijzen maar dan lukt mij dus niet.
Dat is wel precies wat ik getest heb en dat werkt. Check eerst even of het via de browser ook werkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@DukeBox @kraats
Ah zo!
Ik moet de poort niet aanpassen en alleen het customiized domain.
Dat werkt inderdaad. Bedankt!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Ik heb momenteel een DS214+ die het nog uitstekend doet maar ben benieuwd naar het pakket 'Moments' om wat orde te scheppen in de foto chaos van nu. De DS214+ is jammer genoeg niet geschikt om gebruik te kunnen maken van de AI mogelijkheden van Moments. Ik was van plan een nieuw model te kopen eens Moments beschikbaar was, begin dit jaar ergens gelezen dat die samen met de release van DSM 7 zou gebeuren. Ik dus wachtende, tot ik vandaag zag dat de package Moments .. gewoon beschikbaar is. Heb ik het dan zo fout gelezen en moet ik toch niet wachten op DSM 7 alvorens een nieuwe NAS + moments te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 15:08
Heb hier inmiddels een memory test gedaan op een DS920+ met een Crucial DDR4 SODIMM 1x16GB 2666, totaal dus 20GB geheugen. Lijkt prima te werken!

code:
1
2
3
2020-07-15T21:04:58+02:00 NAS920 findhostd: util_fhost.c:1357 Memtest passed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVFZOX6-a5W6l4DMPgejElzmNww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a1ZeSxIpqRMxCbGQpBOQ6gC4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Tha Render_2
Als je wilt kun je het zelf even bekijken in de DSM 6.2 Online Demo.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48
Tha Render_2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:20:
Ik heb momenteel een DS214+ die het nog uitstekend doet maar ben benieuwd naar het pakket 'Moments' om wat orde te scheppen in de foto chaos van nu. De DS214+ is jammer genoeg niet geschikt om gebruik te kunnen maken van de AI mogelijkheden van Moments. Ik was van plan een nieuw model te kopen eens Moments beschikbaar was, begin dit jaar ergens gelezen dat die samen met de release van DSM 7 zou gebeuren. Ik dus wachtende, tot ik vandaag zag dat de package Moments .. gewoon beschikbaar is. Heb ik het dan zo fout gelezen en moet ik toch niet wachten op DSM 7 alvorens een nieuwe NAS + moments te gebruiken?
Synology Moments is beschikbaar, en is de nieuwe fotosoftware die met Synology Drive kwam.
Photo station bestaat nog steeds.
Vanaf DSM 7.0 gaan Photo station en Synology moments samen in Synology photos, wat het beste van twee werelden zou moeten geven, maar er is nog geen live demo van geweest voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
kraades schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:14:
Het gaat hier specifiek om de Android app DS File. Niet om File Station via de browser.

In de app :443 erachter zetten werkt inderdaad! Bedankt.

Synology support:
The current design of DS file App will try with port 5000/5001 if no specific port is assigned, so please add the port number to the address field like "dsm.mydomain.com:443" and then you will be able to log in.

The developers are considering to modify the design so it may be able to use the customized domain to log in without typing the port number.

Edit:
[Afbeelding]
Waarom zet je er geen reverse proxy voor? dit is het makkelijkst denk ik.. Heb je nooit meer issues met die rare poorten van synology :P

[ Voor 3% gewijzigd door Punkbuster op 15-07-2020 21:50 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
bertware schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Synology Moments is beschikbaar, en is de nieuwe fotosoftware die met Synology Drive kwam.
Photo station bestaat nog steeds.
Vanaf DSM 7.0 gaan Photo station en Synology moments samen in Synology photos, wat het beste van twee werelden zou moeten geven, maar er is nog geen live demo van geweest voor zover ik weet.
Ja dat was het, nu weet ik het weer! Wist dat het iets te maken had met DSM 7, dacht dat moments die nieuwe package was maar het is dus die 'photos', dan wacht ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Punkbuster schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Waarom zet je er geen reverse proxy voor? dit is het makkelijkst denk ik.. Heb je nooit meer issues met die rare poorten van synology :P
Heb ik geprobeerd. Maar dan werkt file sharing in File Station niet goed. Die blijft dan poort 5001 gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even snel vraagje, kan je van een synology alle instellingen opslaan en kopiëren naar een nieuwe anders synology?

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 15-07-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:40

aex351

I am the one

Tha Render_2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Ja dat was het, nu weet ik het weer! Wist dat het iets te maken had met DSM 7, dacht dat moments die nieuwe package was maar het is dus die 'photos', dan wacht ik nog even.
Dat gaat nog wel even duren hoor. DSM 7 is al een aantal keer uitgesteld. Ik zat er ook op te wachten. Want de nieuwe Photos app klinkt wel erg veel belovend.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:21
Bever schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:09:
Heb hier inmiddels een memory test gedaan op een DS920+ met een Crucial DDR4 SODIMM 1x16GB 2666, totaal dus 20GB geheugen. Lijkt prima te werken!

code:
1
2
3

[Afbeelding]
Kun je het geheugen ook echt gebruiken? Bv door een paar grote VMs aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Heb geupgrade van een 212+ naar een 920+. Ging vrij voorspoedig, het enige dat niet meer werkt is Sickchill, omdat hij python en git mist. Voor git heb ik inmiddels een pkg kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe je Python 2.7 op een nieuwe Nas geinstalleerd krijgt?
Staat (nog) niet in synocommunity. Ik heb al een paar .pkg's geprobeerd, maar krijg er tot nu toe geeneen geinstalleerd.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
@matthijst
Docker is een optie.
https://hub.docker.com/r/linuxserver/sickchill

@Ernemmer
Hyper backup / system configuration backup kan een hoop backuppen maar het hangt er ook vanaf wat je precies gebruikt. Hoe verder je afkomt van de standaard hoe groter de kans dat het niet in de backup zit. Denk aan 3rd party packages, docker, handmatige aanpassingen op file system niveau etc.

[ Voor 71% gewijzigd door technorabilia op 16-07-2020 08:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
savagenld schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 06:54:
[...]

Kun je het geheugen ook echt gebruiken? Bv door een paar grote VMs aan te maken.
Ik ben momenteel nog bezig met inrichten van de nieuwe NAS. Kom ik nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dank je, heb Docker nu idd ook redelijk werkend lijkt het.
Maar zou graag Python als bonus beschikbaar hebben, handig om ff alle settings te checken (heb de config wel bewaard, maar zitten wat verschillen in).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 22-09 15:30
Elke Synology Nas heeft al een python 2 versie aan boord in de standaard DSM.
Echter packages zoals SickChill willen python gebruiken vanuit de locatie waar de SynoCommunity hem installeerd.
Dus als je enkel python wilt hebben om zelf dingen te doen dan is heb je al python.

Wil je het voor een package als SickChill gebruiken dan zul je dat package moeten wijzigen.
Is niet erg moeilijk, gewoon uitpakken met 7zip, in het script "start stop status" het path naar de python locatie aanpassen en in de "INFO" file de afhankelijkheid van python weghalen.
Heb het nooit getest, want het kan natuurlijk dat SIckChill bepaalde modules gebruikt die de SynoComminity met hun python meelevert en die niet in de standaard python zit.

Als je er niet uitkomt dan zeg het hier maar even dan zal ik kijken of ik een SickChill package kan maken met zo'n aanpassing.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bever
savagenld schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 06:54:
[...]

Inmiddels een Virtuele Windows 10 draaien met 12GB geheugen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uqowx0vUQSUZEPYVbQoc9wAhCzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Dln8YVvzpeB6dIJxTPhfOWU.png?f=fotoalbum_large

In de VM Manager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSA9m2Z3-LJLaCqnxv6J-GHLDrg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cFrYkf2z59tyufC1Aqnc8kMW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
matthijst schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:39:
Heb geupgrade van een 212+ naar een 920+. Ging vrij voorspoedig, het enige dat niet meer werkt is Sickchill, omdat hij python en git mist. Voor git heb ik inmiddels een pkg kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe je Python 2.7 op een nieuwe Nas geinstalleerd krijgt?
Staat (nog) niet in synocommunity. Ik heb al een paar .pkg's geprobeerd, maar krijg er tot nu toe geeneen geinstalleerd.
Is er een stappenplan die je gevolgd heb? Zou mettertijd ook over willen stappen naar een vlottere Syno maar wil dan wel graag "simpel" over kunnen stappen door de instellingen en apps over te kunnen zetten en/of de schijven over te kunnen prikken en de instellingen van de DS414 op de nieuwe in te kunnen lezen oid.

Vwb Sickchill, dat is voor mij ook nog wel interessant om te volgen omdat ik die op de DS414 (geen Docker mogelijkheid) nu ook heb draaien.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb gewoon de 2 schijven overgezet. Daarna met assistant applicaties opnieuw geïnstalleerd. Git en Python kon hij helaas niet meer vinden. De rest werkt allemaal vanzelf weer. Alles blijft behouden. Hier staat een upgrade guide:
https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later

Ik had de folders onder /var/ gebackupt zodat ik configs van sickbeard en sabnzbd had. Daarna beide dockers geïnstalleerd, en toe die configs deels teruggezet (inhoud bekeken en regels eruit gehaald).
Deze guide voor dockers: https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar mijn DS218 retour aangemeld om te swappen met een DS218+, ik wist niet dat docker geen ondersteuning had voor ARM chips :( .

Zou ik genoeg hebben aan de 2GB ram voor een container die mijn Unifi controller draait en een eentje die mijn Pi-Hole zal doen?
Doe je PLEX dan ook in een container of rechtstreeks op de NAS zelf? (geen transcoding nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Verwijderd
Ik denk dat de 2 GB RAM hier wel voldoende voor is en je kunt altijd nog het RAM upgraden als je meer wilt doen.

V.w.b. Plex zie aex351 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"

N.B.
Je weet dat de DS220+ er aan zit te komen?

@matthijst
Als je weet hoe de command line werkt kun je eventueel ook docker-compose gebruiken. Je kunt dan eenvoudig de configuratie bewaren in een docker-compose.yml configuratiebestand en van daaruit de containers aanmaken, starten, stoppen, updaten en verwijderen met behoud van je instellingen.

[ Voor 50% gewijzigd door technorabilia op 17-07-2020 10:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:05:
Ik heb toch maar mijn DS218 retour aangemeld om te swappen met een DS218+, ik wist niet dat docker geen ondersteuning had voor ARM chips :( .

Zou ik genoeg hebben aan de 2GB ram voor een container die mijn Unifi controller draait en een eentje die mijn Pi-Hole zal doen?
Doe je PLEX dan ook in een container of rechtstreeks op de NAS zelf? (geen transcoding nodig)
Je kan het altijd proberen, zelf denk ik dat 2GB niet voldoende is.
Plex heb ik direct op mijn NAS staan, twijfelde als eerst om de app in docker te draaien maar heb hem maar lekker laten staan. Download wel de app van de Plex website! De versie in de DSM package manager is verouderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:32:
@Verwijderd
Ik denk dat de 2 GB RAM hier wel voldoende voor is en je kunt altijd nog het RAM upgraden als je meer wilt doen.

V.w.b. Plex zie aex351 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"

N.B.
Je weet dat de DS220+ er aan zit te komen?

@matthijst
Als je weet hoe de command line werkt kun je eventueel ook docker-compose gebruiken. Je kunt dan eenvoudig de configuratie bewaren in een docker-compose.yml configuratiebestand en van daaruit de containers aanmaken, starten, stoppen, updaten en verwijderen met behoud van je instellingen.
-O-

Even opgezocht en de iets betere specs gaan voor mijn weinig doen denk ik en dan is er weer die meerprijs. Tenzij de andere dan weer zakt in prijs, ik kan altijd nog eens ruilen 8)
Ik ga toch maar 8GB bij plaatsen in de DS218+. Just to be on the safe side.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:10:
[...]

-O-

Even opgezocht en de iets betere specs gaan voor mijn weinig doen denk ik en dan is er weer die meerprijs. Tenzij de andere dan weer zakt in prijs, ik kan altijd nog eens ruilen 8)
Ik ga toch maar 8GB bij plaatsen in de DS218+. Just to be on the safe side.
Let wel op dat de CPU officieel maximaal 8GB ram aan kan.
9 van de 10 keer werkt meer ook wel maar houd er wel rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Let wel op dat de CPU officieel maximaal 8GB ram aan kan.
9/10 werkt meer ook wel maar houd er wel rekening mee.
Ja had ik al gelezen maar ik heb alleen een 8GB spare die ik nu wel kan gebruiken hiervoor :) Ik weet nu wel niet of het verschil in mhz een issue kan geven tussen mijn RAM en de ingebouwde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Ja had ik al gelezen maar ik heb alleen een 8GB spare die ik nu wel kan gebruiken hiervoor :) Ik weet nu wel niet of het verschil in mhz een issue kan geven tussen mijn RAM en de ingebouwde?
Komen de specs wel overeen met de RAM die Synology levert? Dus dezelfde voltage enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Nu 2 dagen aan het prutsen met een 920+. Heb er 8GB extra ingezet, beetje overkill eigenlijk. Docker is wel verrekte handig (kom van een 212+). Nu Homebridge draaiend met 2 camera's erin. Super 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Komen de specs wel overeen met de RAM die Synology levert? Dus dezelfde voltage enz.
Helaas.
Als ik wil upgraden zal ik een nieuwe moeten aanschaffen van het type Synology D3NS1866L-4G of een andere DDR3L 4GB op 1866mhz.

Op zijn minst weer 30 euro :/
Nog even over nadenken, alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Een vraagje.

Onlangs heb ik wd elements 12tb gekocht (white label) en zie dat de hdd aan de zijkanten 2 schroefgaten hebben i.p.v. 3. Dus die hdd clips, de plastic/rubbere schroef bracket? (geen idee hoe die dingen heten) van synology kan ik niet gebruiken omdat die drie schroefpunten heeft dat uitsteekt. Mijn oplossing is om een (elektriciteits)tape te gebruiken zodat het aan de hdd caddy vast zit. Is dat slim om te gebruiken?

DS214 heb ik trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door Omnia love op 20-07-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even uit interesse

Poll: Welke NAS heb je momenteel op het oog?
220+
420+
720+
920+
Overige
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402840&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:52
Mijn DS 416Play geeft aan dat volume l1 is vastgelopen. Ik heb alle data gekopieerd voor de zekerheid dus ik zou opnieuw kunnen beginnen.
Heb nergens een keus om iets te herstellen.
Maar ik heb een geheugentest gedaan, die is goed. En heb bij alle 3 de hdd een uitgebreide s.m.a.r.t test gedaan.
Daar is ook niks gevonden.
Is het dan ook verstandig om gewoon van begin af aan alles weer te installeren of zou ik iets moeten vervangen? Alleen geen idee waarom en wat.
Gewoon kwestie van een keer pech hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik heb deze week de 720+ ontvangen met standaard 2GB geheugen. Nu wil ik graag in Virtual Machine Manager iets aanmaken en krijg ik de melding dat ik te weinig geheugen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YxP3W805kKfYaS64um0VYDQWQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VqIkwqohMgQuiDOhVE1tklBY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EG5b_Xo8Qzw6z4I9ua3ugdHtnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w9wQO6oyrzDRobQdLP48jJK9.jpg?f=user_large

Aangezien ik juist de 720+ heb gekocht voor VM's en niet aan het geheugen heb gedacht 8)7 zit ik te twijfelen wat te doen.

De 720+ ruilen voor een 920+ met standaard 4GB geheugen zodat ik tenminste een machine met 1GB geheugen kan maken?

Ik kan ook het geheugen uitbreiden op de 720+ maar ik zit dan een beetje met de garantie die dan vervalt?

Ook vind ik bijna 100 euro voor 4GB best een hoop geld al weet ik dat het ruilen van de 720+ naar de 920+ ook ongeveer 130 euro kost. pricewatch: Synology D4NESO-2666-4G

Natuurlijk kan ik proberen het geheugen te gebruiken voor de 720+ wat ook succesvol voor de 920+ is gebruikt door Bever Crucial DDR4 SODIMM 1x16GB 2666 _/-\o_ . Dan zit ik nog steeds met de garantie die dan vervalt en ik weet niet of het werkt op de 720+. Uiteindelijk wil ik denk ik toch wel meer geheugen maar ik vind het ook wel prettig om de garantie nu te houden.

Wat is jullie suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Radical1980
Gewoon dubbel checken dat je het goede geheugen hebt en upgraden. De soep wordt in de praktijk niet zo heet gegeten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Radical1980 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:51:
Ik heb deze week de 720+ ontvangen met standaard 2GB geheugen. Nu wil ik graag in Virtual Machine Manager iets aanmaken en krijg ik de melding dat ik te weinig geheugen heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aangezien ik juist de 720+ heb gekocht voor VM's en niet aan het geheugen heb gedacht 8)7 zit ik te twijfelen wat te doen.

De 720+ ruilen voor een 920+ met standaard 4GB geheugen zodat ik tenminste een machine met 1GB geheugen kan maken?

Ik kan ook het geheugen uitbreiden op de 720+ maar ik zit dan een beetje met de garantie die dan vervalt?

Ook vind ik bijna 100 euro voor 4GB best een hoop geld al weet ik dat het ruilen van de 720+ naar de 920+ ook ongeveer 130 euro kost. pricewatch: Synology D4NESO-2666-4G

Natuurlijk kan ik proberen het geheugen te gebruiken voor de 720+ wat ook succesvol voor de 920+ is gebruikt door Bever Crucial DDR4 SODIMM 1x16GB 2666 _/-\o_ . Dan zit ik nog steeds met de garantie die dan vervalt en ik weet niet of het werkt op de 720+. Uiteindelijk wil ik denk ik toch wel meer geheugen maar ik vind het ook wel prettig om de garantie nu te houden.

Wat is jullie suggestie?
Deze thread laat iemand zien die succesvol Crucial geheugen in dit model heeft gebruikt
https://www.reddit.com/r/...gb_ct8g4sfs8266_in_ds720/

Dit reepje: https://www.amazon.com/gp/product/B07HP78DZ5?pldnSite=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Radical1980 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is jullie suggestie?
Enkele weken geleden heb ik mijn ram vervangen door 1 bankje van 4GB crucial geheugen.
Dit werkt gewoon, 16GB zou ook gewoon moeten werken.
Qua garantie zou dit geen problemen moeten geven, stel je moet de NAS opsturen dan zou ik wel het door jou geplaatste geheugen verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Er zit gewoon een van buiten bereikbaar memory slot in en er is geen enkel verplichting om Synology memory te kopen.
Synology levert ook gewoon standaard memory maar dan voor Synology prijzen.

Voor upgrade mogelijkheden zie dit verhaal.
https://nascompares.com/s...-unoffical-upgrade-guide/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Bedankt voor de snelle reacties! _/-\o_

Ik heb gewoon een beetje slechte ervaring met de werking van producten door de jaren heen opgebouwd. En daardoor toch wel een beroep gedaan op garantie. Jullie hebben zeker een punt dat het andere geheugen gewoon hoort te werken dus ik ga de 16GB van Crucial bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Denk erom dat je geheugen koopt met de juiste spanning en het liefst dezelfde snelheid als het standaard geheugen.

En uitbreidingsloten zijn er om uit te breiden, dat valt buiten de garantie.
Bij problemen kunnen ze hooguit vragen het geheugen er eerst uit te halen om te zien of de problemen dan weg zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Ben(V) op 24-07-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ben(V) schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:12:
Denk erom dat je geheugen koopt met de juiste spanning en het liefst dezelfde snelheid als het standaard geheugen.

En uitbreidingsloten zijn er om uit te breiden, dat valt buiten de garantie.
Bij problemen kunnen ze hooguit vragen het geheugen er eerst uit te halen om te zien of de problemen dan weg zijn.
Klopt. Het wordt deze https://nascompares.com/ram/ds720-compatible-ram-upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 09:58
Ik heb in mijn 720+ een Crucial 8GB 2666 MT/s erin gezet, draait zonder problemen VM en dockers. Ik zou voor de 2666 gaan en niet de 2400 zoals bij nascompares wordt aangegeven. Onboard is ook 2666 MT/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Patrick_ schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb in mijn 720+ een Crucial 8GB 2666 MT/s erin gezet, draait zonder problemen VM en dockers. Ik zou voor de 2666 gaan en niet de 2400 zoals bij nascompares wordt aangegeven. Onboard is ook 2666 MT/s.
Ze noemen daar beide maar ik ga inderdaad ook voor de 2.666MT/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Chrisje1983 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:46:
[...]

SSD is volgens mij voor niemand echt nuttig. Wat ik echt hoop is dat synology de ssd slots beschikbaar maakt als normale opslag. Lijkt mij handig voor virtuals en docker.
Ik lees op diverse plekken online dat je gewoon je SSD in de Synology in kan zetten als opslag voor de Synology Virtualisatie Manager.

Zit zelf ook te kijken naar de DS920+ (heb nu nog een DS411) maar kom niet helemaal uit het SSD verhaal.
Ik wil graag een Linux hosten vanaf mijn Synology. Kan ik die installeren vanaf bijvoorbeeld een Crucial MX500 SATA-SSD en dat ik dan nog een Samsung 970 Evo Plus m2-nvme daarnaast inzet als cache?

Ik lees niet zoveel over mensen die een SATA-SSD inzetten voor een besturingsysteem in de Synology, maar dat zou toch veel verschil moeten maken? En die extra cache daar weer bovenop maakt zeker weinig tot geen verschil?

Wil in ieder geval nog een reepje Crucial CT16G4SFD8266 (16GB, DDR4-2666, non-ECC, unbuffered, 1.2V) erbij zetten. Dat is voor €61 het geld niet om van 4GB naar 20GB te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 24-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:31
Malarky schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Ik lees op diverse plekken online dat je gewoon je SSD in de Synology in kan zetten als opslag voor de Synology Virtualisatie Manager.

Zit zelf ook te kijken naar de DS920+ (heb nu nog een DS411) maar kom niet helemaal uit het SSD verhaal.
Ik wil graag een Linux hosten vanaf mijn Synology. Kan ik die installeren vanaf bijvoorbeeld een Crucial MX500 SATA-SSD en dat ik dan nog een Samsung 970 Evo Plus m2-nvme daarnaast inzet als cache?

Ik lees bijna niets online over mensen die een SATA-SSD inzetten voor een besturingsysteem in de Synology, maar dat zou toch veel verschil moeten maken? En die extra cache daar weer bovenop maakt zeker weinig tot geen verschil?

Wil in ieder geval nog een reepje Crucial CT16G4SFD8266 (16GB, DDR4-2666, non-ECC, unbuffered, 1.2V) erbij zetten. Dat is voor €61 het geld niet om van 4GB naar 20GB te gaan.
Ik heb op mijn 920+ 2x HDD + 1x SSD geinstalleerd. HDD zit op volume 1, SSD op volume 2.

SSD dient puur voor VMM en later eventueel voor applicaties zoals Plex. Werkt gewoon netjes naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Bexxerz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Ik heb op mijn 920+ 2x HDD + 1x SSD geinstalleerd. HDD zit op volume 1, SSD op volume 2.

SSD dient puur voor VMM en later eventueel voor applicaties zoals Plex. Werkt gewoon netjes naar behoren.
Zie jij nog voordeel om naast een SSD-opslag en 20GB geheugen in een 920+ nog een SSD-cache schijf te nemen, of gaat dat 0 verschil maken voor je VM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat denk je zelf?
SSD cachen met SSD zou dat zinvol zijn?

Zo wie zo lijkt mij SSD's hier niet zo zinvol, als je voldoende geheugen hebt zitten die VM's in memory en merk je geen verschil met een disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:29
Malarky schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Uiteraard, maar ik had het over de cache ssd slots ;)

Ik zou graag in een toekomstige dsm update zien dat je de ssd slots kan inzetten als 2 extra drive bays boven op de 4 hd bays. Tot nu toe zijn die ssd slots alleen in te zetten als cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ben(V) schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:42:
Wat denk je zelf?
SSD cachen met SSD zou dat zinvol zijn?

Zo wie zo lijkt mij SSD's hier niet zo zinvol, als je voldoende geheugen hebt zitten die VM's in memory en merk je geen verschil met een disk.
Thanks, ik zat er net aan te denken: ik heb 4 x 3TB HDD's die ik over zou willen zetten en dan heeft een SSD daarvoor geen toegevoegde waarde.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik heb nog een Synology DS213 (aanschaf 14 maart 2013) met 2 x WD-RED 3tb discen. (aanschaf 7 maart 2015)
Op zich werkt ie prima maar hij is niet heel erg snel en geen docker ondersteuning voor zover ik weet.

Dan is de vraag, is een overgang naar DS220+ de centen waard ? Of zouden jullie dan een DS220+ kopen met discen en de DS213 met 3tb ergens anders neerzetten en zo een backup naar andere locatie doen ?
Ik gebruik nu onedrive als backup en eens in de zoveel tijd maak ik een offline USB-disc backup.

Slechts 2tb in gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door kevertje1977 op 25-07-2020 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@kevertje1977 [Synology] Vraag en antwoord - deel 3 ;)

220+ lijkt me een prima keuze, maar aangezien je schijven al behoorlijk oud zijn en geen garantie meer hebben zou ik een volledige upgrade doen.

Je kan eventueel ook een Synology C2 als cloud backup nemen, dat kost ook amper wat.

https://c2.synology.com/nl-nl/backup#tab_plan

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ligt eraan waar je hem voor gebruikt.
Als je hem voornamelijk als Nas gebruikt zal een nieuwe Nas geen toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
Ik zit even met het volgende:

Ik host een website via webstation op mijn Synology NAS. Nu wil ik deze alleen toegankelijk hebben via HTTPS, dus heb ik mijn portforwarding in orde gemaakt. Waar kan ik in Webstation een certificaat installeren? Of pakt webstation het algemene DSM certificaat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

JdM

Humbled

Amens schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:00:
Ik zit even met het volgende:

Ik host een website via webstation op mijn Synology NAS. Nu wil ik deze alleen toegankelijk hebben via HTTPS, dus heb ik mijn portforwarding in orde gemaakt. Waar kan ik in Webstation een certificaat installeren? Of pakt webstation het algemene DSM certificaat op?
certificaat instellen zit in het configuratiescherm>beveiliging>certificaat
Is dit overigens niet te vinden door het even in google te kloppen? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Onlangs eens nagedacht wat er zou gebeuren als m'n NAS gestolen zou worden. De conclusie werd ik niet heel vrolijk van, daarom de shares ge-encrypt en wat bedacht om er toch zo min mogelijk hinder van te hebben: ThinkPadd in "[Synology] Encrypten van shares met het oog op diefstal NAS"

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 25-07-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
JdM schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:44:
[...]

certificaat instellen zit in het configuratiescherm>beveiliging>certificaat
Is dit overigens niet te vinden door het even in google te kloppen? O-)
Volgens mij is lezen lastiger, het gaat niet om de algemene toegang, maar om een webapplicatie in Webstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

JdM

Humbled

Amens schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Volgens mij is lezen lastiger, het gaat niet om de algemene toegang, maar om een webapplicatie in Webstation :)
Ik heb het ook niet over de algemene toegang, maar over het hosten van een website op de synology via webstation. En als je dat via https wil doen stel je een certificaat in, in het configuratiescherm. Maar blijkbaar begrijp ik het niet, want ik dacht dat dat je vraag was.

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 25-07-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

copykat

Good copy isn't bad

ik heb sinds kort een 419play en zit te denken aan plexserver aan te zetten voor mn film serie muziek content.
gebruik nu kodi op een distro linux.

Paar vragen:
1-privacy van de metadata en library vd films/serie/video muziek en mijn foto's enz net zo veilig als kodi?
(uit hun privicy statement kan ik niet echt halen of hun verkregen data delen met derden.)
2-zag dat mn smart tv een plexapp heeft maar die wil een 4 character connectie typed in de host.
Als ik de nass plex heb draaien kan ik dan gewoon direct beschikken over de library?
ook als er een paar Tb aan content is?
3 ik zie het voordeel voor overige apparaten die met plex en wifi kunnen beschikken over een centrale media maar ik las ook dat plex de resolutie veranderd voor bandbreedte vermindering. Kan ik dat uitzetten?
4 is gratis plex voldoende om een kodi gevoel te hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 26-07-2020 01:04 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_
copykat schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:38:
ik heb sinds kort een 419play en zit te denken aan plexserver aan te zetten voor mn film serie muziek content.
gebruik nu kodi op een distro linux.

Paar vragen:
1-privacy van de metadata en library vd films/serie/video muziek en mijn foto's enz net zo veilig als kodi?
(uit hun privicy statement kan ik niet echt halen of hun verkregen data delen met derden.)
2-zag dat mn smart tv een plexapp heeft maar die wil een 4 character connectie typed in de host.
Als ik de nass plex heb draaien kan ik dan gewoon direct beschikken over de library?
ook als er een paar Tb aan content is?
3 ik zie het voordeel voor overige apparaten die met plex en wifi kunnen beschikken over een centrale media maar ik las ook dat plex de resolutie veranderd voor bandbreedte vermindering. Kan ik dat uitzetten?
4 is gratis plex voldoende om een kodi gevoel te hebben?
Probeer eens Emby, draait gemakkelijk in een docker. Geen toeters en bellen. Jouw eerste punt is mijn rede om geen Plex te gebruiken. Wanneer je een account moet maken onder het mom "om gemakkelijker te synchroniseren...." weet je al genoeg...Ook al wil je het alleen thuis/offline gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Patrick_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Probeer eens Emby, draait gemakkelijk in een docker.
Eh wat bedoel je?
Ben niet zo thuis in deze shareservers types. Net 1 dag ingelezen wat plex is. ☺
Edit dit gekeken, YouTube: Emby Medias Server Complete Setup on your Synology NAS (network atta.... Beide hebben dus een registratie en inlog account nodig.
En een premium versie en dus een gratis versie.
las gister in de comments van t plex artikel hier op tweakers dat emby minder stabiel was (los van heel veel content discussie...😉)
Geen toeters en bellen. Jouw eerste punt is mijn rede om geen Plex te gebruiken. Wanneer je een account moet maken onder het mom "om gemakkelijker te synchroniseren...." weet je al genoeg...Ook al wil je het alleen thuis/offline gebruiken.
Juist , ik heb hun privacy disclaimer gelezen en kwam een beetje tot de zelfde conclusie.er staat niet expliciet "De verzamelde data is alleen anoniem en voor ontwikkeling tijdelijk gebruikt" oid. (Dus wat er mee gebeurd en wat ze verzamelen is wat vaag.)Je kan het "uitschakelen" maar dan is imdb onbereikbaar

[ Voor 25% gewijzigd door copykat op 26-07-2020 10:53 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 09:31
Amens schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Die gebruikt het certificaat die als standaard is ingesteld, tenzij je zelf een andere op geeft.
Ook de reverse proxy gebruikt dat certificaat standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@copykat
Misschien een vraag voor in [Ervaringen] Plex - Deel 3?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Thanks ga me er eens in verdiepen.
Voor een aantal zaken en medium is plex een beter alternatief zoals muzieklibrary is veel toegankelijker voor smartphone gebruik. En t feit dat ze ook een itv achtige Database aanbieden is voor de pubers ook fijn.
Voor de rest komen ze maar naar beneden.....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Plex zal het altijd afleggen tegen kodi met name als er getranscodeerd moet worden en de ondersteuning van allerlei formaten is ongeëvenaard in Kodi.

Maar niets houd je tegen om bijvoorbeeld kodi te gebruiken op een doos bij je Tv en kodi z'n bestanden vanaf de Nas te laten afspelen.
Dan kun je plex gebruiken voor je andere devices om diezelfde bestanden af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ben(V) schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:50:
Plex zal het altijd afleggen tegen kodi met name als er getranscodeerd moet worden en de ondersteuning van allerlei formaten is ongeëvenaard in Kodi.

Maar niets houd je tegen om bijvoorbeeld kodi te gebruiken op een doos bij je Tv en kodi z'n bestanden vanaf de Nas te laten afspelen.
Dan kun je plex gebruiken voor je andere devices om diezelfde bestanden af te spelen.
inderdaad, ik hoef natuurlijk niet plex de zelfde database te geven. Kan gewoon selectief zijn.
eerst even een nieuwe Kodi setup maken met OpenElec. (vond nog een SD dus kan rustig nieuwe maken en oude gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_
Eh wat bedoel je?
Ben niet zo thuis in deze shareservers types. Net 1 dag ingelezen wat plex is. ☺
Edit dit gekeken, YouTube: Emby Medias Server Complete Setup on your Synology NAS (network atta.... Beide hebben dus een registratie en inlog account nodig.
Je moet lokaal een user aanmaken voor Emby, die je rechten geeft wat deze user mag zien/doen. Dit is géén online registraite bij Emby, 2 verschillende dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Dit begint vervelend te worden :( Krijg het niet gevonden. Er is niets veranderd aan de config, alleen een update van DSM... Niemand anders problemen met OpenVPN na laatste update naar 6.2.3-25426? Is al eerder stuk gegaan bij updates. Ik kom gewoon binnen maar krijg verder geen lokale/internet zaken benaderd na connectie (ping/IP resolve/DNS werkt allemaal niet). Lijkt ook dat zodra je een poging doet, de tunnel omvalt want blijft laden en daarna melding dat connectie verbroken is.
Inmiddels heb ik het opgelost. Klaarblijkelijk is er toch iets veranderd in DSM want de compressie op de VPN verbinding gooide roet in het eten. Zodra ik deze eraf haal (comp-lzo) werkt het weer. Dit is icm met routeer alles via VPN naar internet (redirect gateway). Ik heb niet getest of compressie wel werkt zonder redirecten want ik wil dat mijn Pi-Hole zijn ding kan doen :) Door de corona veel thuis gewerkt dus de noodzaak niet 123 gehad om er echt in te duiken maar nu eens goed voor gaan zitten. Mocht iemand er tegen aan lopen na updates, dacht ik meld het hier toch nog even.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:29
JB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Inmiddels heb ik het opgelost. Klaarblijkelijk is er toch iets veranderd in DSM want de compressie op de VPN verbinding gooide roet in het eten. Zodra ik deze eraf haal (comp-lzo) werkt het weer. Dit is icm met routeer alles via VPN naar internet (redirect gateway). Ik heb niet getest of compressie wel werkt zonder redirecten want ik wil dat mijn Pi-Hole zijn ding kan doen :) Door de corona veel thuis gewerkt dus de noodzaak niet 123 gehad om er echt in te duiken maar nu eens goed voor gaan zitten. Mocht iemand er tegen aan lopen na updates, dacht ik meld het hier toch nog even.
Misschien is het heel toevallig, ik heb sinds de nieuwste update ( 6.2.3-25426 update 2, een paar dagen geleden) ook vpn problemen. Ik gebruik overigens geen open vpn maar l2tp/ipsec.

De vpn connectie wordt er vanaf mijn telefoon zo nu en dan eruit gegooid en moet ik opnieuw connecten. Soms kom ik er ook even niet in, en als ik dan even wacht heb ik weer verbinding.

Ik heb overigens nog niets uitgezocht omdat het probleem bij mij zeer recent nieuw is, maar dus eens even in de gaten houden in de logboeken.

Voorheen nooit geen last van gehad en zo stabiel als maar kan, misschien is het toeval geen idee. Ik maak er in elk geval veel gebruik van, mijn telefoon buitenhuis zit altijd met vpn in het thuis netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrisje1983 op 27-07-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Vanochtend heb ik in mijn 720+ een Crucial 16GB 2666 MT/s gezet. Er lijkt iets niet goed te gaan want bij het opstarten blijft de blauwe lamp flikkeren en lijkt het opstartproces niet verder te gaan. Heb het geheugen er zonet uit gehaald en dan start de NAS gewoon op.

Heeft iemand een idee wat hier niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Chrisje1983 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Misschien is het heel toevallig, ik heb sinds de nieuwste update ( 6.2.3-25426 update 2, een paar dagen geleden) ook vpn problemen. Ik gebruik overigens geen open vpn maar l2tp/ipsec.

De vpn connectie wordt er vanaf mijn telefoon zo nu en dan eruit gegooid en moet ik opnieuw connecten. Soms kom ik er ook even niet in, en als ik dan even wacht heb ik weer verbinding.

Ik heb overigens nog niets uitgezocht omdat het probleem bij mij zeer recent nieuw is, maar dus eens even in de gaten houden in de logboeken.

Voorheen nooit geen last van gehad en zo stabiel als maar kan, misschien is het toeval geen idee. Ik maak er in elk geval veel gebruik van, mijn telefoon buitenhuis zit altijd met vpn in het thuis netwerk.
Ik heb het met PTPP (op een xpenology naar een synology)... voorheen zo stabiel als ik weet niet wat...
Laatste tijd heel vaak disconnects en de synology krijgt dan weer een andere ip adres, waardoor de backup en sync niet werkt....

Lijkt er dus op dat ze wat op netwerk niveau hebben aangepast, aangezien we nu al 3 voorbeelden hebben

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Radical1980 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:37:
Vanochtend heb ik in mijn 720+ een Crucial 16GB 2666 MT/s gezet. Er lijkt iets niet goed te gaan want bij het opstarten blijft de blauwe lamp flikkeren en lijkt het opstartproces niet verder te gaan. Heb het geheugen er zonet uit gehaald en dan start de NAS gewoon op.

Heeft iemand een idee wat hier niet goed gaat?
Heb je deze:
Crucial CT16G4SFD8266 16GB memory (DDR4, 2666 MT/s, PC4-21300, Dual Rank x8, SODIMM, 260-Pin)

Belangrijk is dat je geheugen 1.2V is en niet de versies die meer spanning nodig hebben.

Die zou volgens deze site moeten werken.
https://nascompares.com/2...grade-guide-2020-edition/

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 27-07-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ben(V) schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Heb je deze:
Crucial CT16G4SFD8266 16GB memory (DDR4, 2666 MT/s, PC4-21300, Dual Rank x8, SODIMM, 260-Pin)

Belangrijk is dat je geheugen 1.2V is en niet de versies die meer spanning nodig hebben.

Ik heb deze er in gedaan pricewatch: Crucial CT16G4SFD8266

Hetzelfde type staat ook op de sticker op de geheugen reep zelf. Is het mogelijk dat het geheugen zelf defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Niet heel waarschijnlijk, maar altijd mogelijk.
Meest voorkomende probleem is dat het reepje er niet goed inzit en anders weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ben(V) schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:19:
Niet heel waarschijnlijk, maar altijd mogelijk.
Meest voorkomende probleem is dat het reepje er niet goed inzit en anders weet ik het ook niet.
Dat is een goede. Heb even wat foto's verzameld en bijgevoegd om mijn stappen te beschrijven.

In dit slot doe ik het geheugen diagonaal met het gouden contact naar voren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URNNSUHtwvMSx4kx0OyV5XTHEpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i4rl608Wreoq9G0ulfijgtZY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN6Hj8z1FStPfPJx5bAoMdVPwPo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZUreXfSILXsK4x4227Thz7FC.jpg?f=user_large

Vervolgens duw ik het geheugen naar beneden en hoor ik een klik.

Het ziet er dan ongeveer zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTJEym2KyAcqP8oxmjNJbl4VcOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mV5PEXdJ8L7NLBndF8VeEaHj.jpg?f=user_large

Ben ik nog een handeling vergeten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
matthijst schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:53:
Ik heb gewoon de 2 schijven overgezet. Daarna met assistant applicaties opnieuw geïnstalleerd. Git en Python kon hij helaas niet meer vinden. De rest werkt allemaal vanzelf weer. Alles blijft behouden. Hier staat een upgrade guide:

Ik had de folders onder /var/ gebackupt zodat ik configs van sickbeard en sabnzbd had. Daarna beide dockers geïnstalleerd, en toe die configs deels teruggezet (inhoud bekeken en regels eruit gehaald).
Deze guide voor dockers: https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/
Als ik van een DS414 (Value series) naar de DS920+ (Plus series) wil migreren heb ik wel een uitdaging zo te lezen. Ik had gehoopt op een vrij vlotte wijze de 4 schijven over te kunnen zetten en daarmee (conf. backup) ook alle instellingen mee te kunnen nemen. Maar als ik het goed begrijp is het wel iets meer van een uitdaging of valt dat wel mee?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zit nog een beetje te webbrowsen op mediaserverscen plex en emby zijn al verder en in twee delen free en betaald maar,
Als ik dit kijk.
YouTube: JELLYFIN MEDIA SERVER COMPLETE 2020 SETUP - FREE ALTERNATIVE TO PLEX...
ziet het er best gelikt uit. Jellyfin.(spinoff van emby.)
Dit is op windows maar
schijnt ook op de synology te installeren te zijn.
https://jellyfin.org/docs...ion/install/synology.html
Gezien t feit dat het niet beperkt is in enige zin zoals de twee hierboven lijkt t een interresante kandidaat om eens te zien of t is wat ik naast een kodi kastje kan laten draaien.
Gewoon homenetwerk geen streams naar buiten.

iemand ervaring hier in?
Loopt hoe ziet de interface er uit in de synology omgeving?
Is het als t eenmaal draait simpel te onderhouden?
Ik bedoel geen ernstige tweakers handelingen.
Beetje win32, putty transfer zoals met kodi lukt nog wel om dingen te updaten maar echt programeren niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
M.v.Veelen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Als ik van een DS414 (Value series) naar de DS920+ (Plus series) wil migreren heb ik wel een uitdaging zo te lezen. Ik had gehoopt op een vrij vlotte wijze de 4 schijven over te kunnen zetten en daarmee (conf. backup) ook alle instellingen mee te kunnen nemen. Maar als ik het goed begrijp is het wel iets meer van een uitdaging of valt dat wel mee?
Document is nogal ruk. Volgens mij werkt het gewoon:
https://reddit.com/r/syno...j_series_to_a_plus_model/

En: https://reddit.com/r/syno..._from_ds216play_to_ds918/

Deze gast wil hetzelfde doen (2 weken terug), nog niet gezien of dat gelukt is:
https://reddit.com/r/syno..._ds1618_or_other_options/

Maar volgens mij zou het gewoon moeten kunnen. 414 is volgens mij ook een arm-chip (net als de 212+ die ik had). Dus ik verwacht: schijven overzetten, finder gebruiken. Hij vindt nw DS, upgrade, en dan melding welke packages je opnieuw moet installeren.

Bij mij had hij alle instellingen nog (shares, VPN server, users bv). Maar door gebrek aan git en Python dus wel sickbeard en sabnzbd vanuit docker moeten installeren.

Had uiteraard wel vooraf alle data op een externe HD gebackupt (doe ik nu sowieso wekelijks automatisch). Eerste keer duurde bizar lang, iets van 70 uur voor 3TB, nu synct ie de verschillen in een half uurtje.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 27-07-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het is echt heel simpel.
Gewoon de Synology tutorial volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoi, ja klopt, maar dat staatje is nogal verwarrend.
Value naar Plus staat een X.

En in mijn geval stond er:
HDD-migratie naar een ander Synology NAS-model is niet beschikbaar wanneer uw bron-Synology NAS in de onderstaande lijst staat: 212+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt het nou dat als ik VM's wil draaien op een nieuwe Syno ik daar een losse license pack voor nodig heb? Of is dat alleen voor de pro versie?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

DennusB schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:11:
Klopt het nou dat als ik VM's wil draaien op een nieuwe Syno ik daar een losse license pack voor nodig heb? Of is dat alleen voor de pro versie?
Als je een Synology hebt met een x86-64 architectuur (Intel) dan kan je de Virtualmachine package gewoon downloaden via de store. Er bestaat inderdaad een duurdere versie van de package die extra dingen aanbiedt.
Indien de app niet gevonden kan worden via de store dan heb je waarschijnlijk niet de juiste architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik mag me ook melden in dit topic :P Na een zelfbouw NAS die gewoon vol begon te lopen wilde ik eigenlijk iets gemakkelijkers dan zelf weer gaan knutselen, hoe leuk dat ook blijft. Toen ik begon met onderzoeken kwamen net de berichten van de 920+ en ik heb me lang genoeg weten in te houden om deze in huis te halen :)

Heb wel gelijk een 16GB Crucial module mee besteld omdat ik wist dat ik al met docker aan de gang wilde en ach voor die paar tientjes die het dan kost :P Even gewacht tot de memory test klaar was (duurt lang!) en met een tijdelijke schijf wat aan het spelen geweest.

Toen bij Amazon nog een aantal externe schijven gekocht om te shucken en die draaien nu vrolijk als raidset in het systeem (allen HGST He10)

Gisteren uiteindelijk nog een Kingston 500GB SSD binnen gehad en ipv als cache in te zetten geformat als btrfs volume en gelijk ingesteld als default volume voor package installs en aan de gang gegaan met docker.

Ondertussen draaien Sonarr/Radarr/NzbGet en letsencrypt mooi vanaf de SSD en ben ik eigenlijk wel klaar met het installeren van mijn NAS :)

Misschien alleen als ik weer voor 50euro een Kingston kan krijgen er een bestellen om ernaast te draaien voor Raid1, verwacht niet dat de SSD snel stuk gaat maar toch een zekerheidje erbij is wel lekker!

Modbreak:Deze en volgende reacties verplaatst naar [Synology] Vraag en antwoord - deel 3.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 29-07-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Jaguar645 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:12:
Ik mag me ook melden in dit topic :P Na een zelfbouw NAS die gewoon vol begon te lopen wilde ik eigenlijk iets gemakkelijkers dan zelf weer gaan knutselen, hoe leuk dat ook blijft. Toen ik begon met onderzoeken kwamen net de berichten van de 920+ en ik heb me lang genoeg weten in te houden om deze in huis te halen :)

Heb wel gelijk een 16GB Crucial module mee besteld omdat ik wist dat ik al met docker aan de gang wilde en ach voor die paar tientjes die het dan kost :P Even gewacht tot de memory test klaar was (duurt lang!) en met een tijdelijke schijf wat aan het spelen geweest.

Toen bij Amazon nog een aantal externe schijven gekocht om te shucken en die draaien nu vrolijk als raidset in het systeem (allen HGST He10)

Gisteren uiteindelijk nog een Kingston 500GB SSD binnen gehad en ipv als cache in te zetten geformat als btrfs volume en gelijk ingesteld als default volume voor package installs en aan de gang gegaan met docker.

Ondertussen draaien Sonarr/Radarr/NzbGet en letsencrypt mooi vanaf de SSD en ben ik eigenlijk wel klaar met het installeren van mijn NAS :)

Misschien alleen als ik weer voor 50euro een Kingston kan krijgen er een bestellen om ernaast te draaien voor Raid1, verwacht niet dat de SSD snel stuk gaat maar toch een zekerheidje erbij is wel lekker!
Nu is eerder je netwerkkaart de bottleneck.
Heeft de DS920+ eigenlijk ook een extra PCI slot voor bijvoorbeeld een 10gbit netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
@Luuk2015
Nee helaas. 2Gbit is waar ik het mee moet doen :) Wat dat aan gaat heeft Qnap het wel beter voor mekaar door er 2.5G in te stoppen.

Maargoed voor streamen etc is het nog altijd voldoende die 2G. Als het intern maar snel genoeg gaat.

De spullen zoals docker wilde ik ook gewoon op de SSD hebben om de HDD's wat meer te ontlasten. Wat dat aan gaat jammer dat je niet de hele syno os die kant op kunt moven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:50
Voor streamen is 1Gb ook genoeg. Ik stream tegenwoordig 4k films (Eindelijk na jaren uitstellen de oled gekocht. Is die covid crisis toch nog ergens goed voor geweest) en bestanden van 50Gb gaan moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nu mijn Time Capsule kapot is gegaan, ben ik aan het kijken voor een NAS. Het enige dat ik eigenlijk zoek is dat ik er backups mee kan maken via time machine en dat er een netwerk schijf zichtbaar wordt binnen het netwerk van waaraf ik bv films kan streamen. Transcoden e.d. hoeft niet aangezien de Apple TV dat kan d.m.v. de app Infuse. Zou de 220j hier goed genoeg voor zijn?

Ik twijfel vooral aan het ram geheugen van maar 512 MB, misschien dat QNAP TS-230 een betere optie zou zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 29-07-2020 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:50
@risp Ja hoor. Ik heb tot begin dit jaar een 215j gebruikt voor time machine en streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb een 920+/20GB gekocht en doe daar (nieuwe reeds in bezit zijnde) 4TB Red drives in.

Ik zit alleen te twijfelen of ik een storage pool met SHR(1) of SHR2 moet gaan gebruiken. Zo te zien is het verschil dat ik beschermd ben tegen uitval van 1 of 2 drives (met als gevolg minder storage in geval van SHR2)

Ik ga hem gebruiken voor downloads/media streaming, docker/vms, opslag van data. Tevens hang ik er een externe USB disk aan voor backup (offsite backup staat in de planning)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ben(V) schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Heb je deze:

Heb je ook een link naar de pricewatch van dit? Ik ben te bang dat ik de verkeerde koop. Heb een DS220+ en wil er 16GB bijprikken.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb deze week de 920+ gekocht en daar in pricewatch: Crucial CT16G4SFD8266 gedaan zoals hierboven is voorgesteld. Hij wordt goed herkend en ik heb nu 20GB

Ik heb net de geheugen test gestart om te checken of er issues zijn, dat duurt wel even overigens, 5% in 15 minuten. (Ik update deze post later wel wanneer het is afgerond, en of het succesvol is geweest)

Of deze ook gaat werken in de 220+, kan ik niet zeggen, daar heb ik verder niet naar gekeken

Update
De test is succesvol geweest (de tool meld terug gereed). Hij heeft er circa 5 uur overgedaan aan de uptime van de NAS te zien (gestart ca 9:15, nas het laatst gereboot om ca 14:15)

[ Voor 15% gewijzigd door jeanj op 30-07-2020 21:31 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
KillGhost schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:51:
[...]

Heb je ook een link naar de pricewatch van dit? Ik ben te bang dat ik de verkeerde koop. Heb een DS220+ en wil er 16GB bijprikken.
Er wordt gedoeld op het type dat ik als reactie daar op heb genoemd. Bij mij in de 720+ werkt het overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Omdat de 16GB van Crucial niet werkte bij mij heb ik de 8GB besteld voor mijn 720+. Dit geheugen werkt bij mij pricewatch: Crucial CT8G4SFS8266

Ik heb de geheugen test van Synology gestart dat heeft ongeveer de helft van de middag geduurd. De Synology NAS is gewoon opnieuw opgestart en dat zie ik als een teken van dat het werkt. Ga er later nog even dieper in duiken. Dan ga ik ook wat Virtual Machines installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8wGnEZLfICvT4WaVfeVeuUQPfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IEe3MpOTTkePYmURfMWBA0Ow.jpg?f=user_large

Van de ene kant ben ik blij dat het werkt en ik nu nog 8.8GB vrij heb. Ergens vind ik het ook vreemd dat de 16GB niet werkt terwijl ik daar voor de 920+ en 220+ goede verhalen over lees. Zie hier bijvoorbeeld de 220+ upgrade https://nascompares.com/2...grade-installation-guide/

Ik neem nu maar even aan dat het eerder geplaatste geheugen 16GB niet defect is en ik pech heb dat 8GB de maximale upgrade is voor mijn 720+ NAS. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Radical1980 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:37:
Omdat de 16GB van Crucial niet werkte bij mij heb ik de 8GB besteld voor mijn 720+. Dit geheugen werkt bij mij pricewatch: Crucial CT8G4SFS8266

Ik heb de geheugen test van Synology gestart dat heeft ongeveer de helft van de middag geduurd. De Synology NAS is gewoon opnieuw opgestart en dat zie ik als een teken van dat het werkt. Ga er later nog even dieper in duiken. Dan ga ik ook wat Virtual Machines installeren.

[Afbeelding]

Van de ene kant ben ik blij dat het werkt en ik nu nog 8.8GB vrij heb. Ergens vind ik het ook vreemd dat de 16GB niet werkt terwijl ik daar voor de 920+ en 220+ goede verhalen over lees. Zie hier bijvoorbeeld de 220+ upgrade https://nascompares.com/2...grade-installation-guide/

Ik neem nu maar even aan dat het eerder geplaatste geheugen 16GB niet defect is en ik pech heb dat 8GB de maximale upgrade is voor mijn 720+ NAS. _/-\o_
in ieder geval mooi dat deze wel werkt. Ik heb vandaag toch maar 16 GB gekocht. Ik kan altijd downgraden. Ben benieuwd!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
KillGhost schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:21:
[...]
in ieder geval mooi dat deze wel werkt. Ik heb vandaag toch maar 16 GB gekocht. Ik kan altijd downgraden. Ben benieuwd!
Zal mooi zijn wanneer die 16 GB bij jou werkt!

De 16 GB upgrade lukt vaker niet bij de 720+. Zie bijvoorbeeld hier https://www.reddit.com/r/...s_16gb_ddr4_ram_for_20gb/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWqk64vovmNMEUegaILTLOowsg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TvT2WcLUrdRI400tnUle8EgS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
8 GB moet inderdaad voldoende zijn. Ook bij het gebruik van VM's zal je dan eerder tegen de CPU limiet lopen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Blijft vreemd.

Het punt is dat volgens de intel de cpu slechts 8Gb aan kan, maar ze hebben daar een wat vage omschrijving van gegeven die je op meerdere manieren kunt uitleggen.
Maar 10GB is net zo goed meer dan 8GB en ik leest ook dat meerdere mensen de DS920+ van een 16 GB reepje hebben voorzien en dat is tenslotte dezelfde CPU reeks met dezelfde beperkingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Het reepje van 16GB zit erin en ik zie inderdaad 18GB staan. Tijd voor de memory test.

No guts, no glory!

Pagina: 1 ... 71 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).