Goedemiddag,
Momenteel draai ik een windows server met Plex, Sabnzbd etc etc. en Resilio BTsync. Ik wil deze behouden omdat deze meer power heeft kwa cpu/ram en er wat op draait wat niet op een Synology draait, en ipv raid een 2e device backup naar mijn idee voordelen heeft.
Ik heb nu geen raid/backup oplossing, en tot mijn frustratie ben ik 1 hd verloren en dus ook wat data, iets te laat maar nu een oplossing voor een backup. Ik had support ticket bij Synology, maar in plaatst van antwoord op mijn vragen krijg ik een promotie van Raid en wat je allemaal wel niet kan, maar geen duidelijk antwoord.. jammer.
Huidig, Windows server 3 schijven verschillende grootte,
10+10+4TB
Nieuw
Synology DS918+
10+8+4TB
Wanneer er een schijf stuk gaat wordt alles op den duur vervangen door 10TB discs.
Wat ik wil is dat er op de Synology een exacte kopie van data komt te staan van mijn Windows server, op het moment gebruik ik
Resilio BTsync voor het syncen van meerdere folder documenten op meerdere computers naar mijn server. En ik was van plan hiermee ook een sync uit te voeren van alle data van server-synology.
Question:
1) Ik wil de Synology als basic/standalone schijven instellen net als je een schijf in je Windows computer prikt en dit gewoon een eigen schijf is.
2) Het idee om dit met BTsync te doen, aan te raden makkelijk op te zetten in Synology of zijn hier betere oplossingen voor.
3) Mss de belangrijkste, waar staat alle software van het Synology OS en de apps geschreven. Is dit op een dedicated onboard flashcard, of komt dit op 1 of alle van de schijven te staan. Want het moet niet zo zijn als ik dit up en running heb en de eerste disk failed dat ik het hele OS + configuratie verlies. Dus als 1 van de disks failed, kan ik mijn Synology gebruiken zonder issues de schijf replacen en de sync opnieuw opstarten dat ik weer een actuele mirror heb.
Bedankt!