Sinds gisterenavond is dit:
Shanquish in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" weer ineens heel actueel geworden.
na een jaar toch het weer aangedurfd om m'n DS412+ te updaten, dus met knikkende knieen op de update knop gedrukt. paar minuten gewacht, systeem ging rebooten en.... gelukt! hij draait nu op DSM 6.2-23739
mooi zo dacht ik, alles draait goed en na een paar dagen vond ik het tijd om dan ook maar het systeem eens stofvrij te maken, dus de NAS af laten sluiten, deze afgekoppeld en even met perslucht alles netjes schoon geblazen.
dus ik sluit de NAS weer aan en zet 'm aan en ik ga ondertussen eten.
na ruim een uur ga ik weer verder en merk dat ik de NAS niet kan benaderen... geen reply op pingen..
oftewel weer hetzelfde gedonder... lampje van de aan/uit knop knippert blauw, schijven draaien wel maar dat was het dan ook wel.
dus de aanwijzingen van @
SpoekGTi weer gevolgd, NAS opstarten zonder disks, disks er terug in en DSM maar weer installeren. dus kon heel de bende ook weer herconfigureren.. DSS bestand terugzetten is maar voor 20% afdoende, alles mbt. shared SQL database voor Kodi, rsync, spotweb en sabnzbd kan ik allemaal opnieuw doen.
zeker spotweb duurt gewoon dagen voordat alle info weer binnen is.
ik had met winscp root acces nodig, dat heb ik voor elkaar gekregen middels het aanpassen van het sshd_config bestand. is allemaal prima gelukt maar dan moet je ook rebooten en dat lukt wel.
wat kan hier toch aan de hand zijn dat m'n DS412+ blijkbaar buggy is met een shutdown? en belangrijker nog.. is er een manier om alle settings toch terug te zetten in geval van zo'n crash ?
zijn er mappen die ik met SSH kan backuppen waarin alle info staat?
de DS412+ begint inmiddels ook wat ouder te worden en opzich zou ik wel willen upgraden naar een DS918+ maar met dit in het achterhoofd stel ik dat nog wel even uit.