[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:15

kraats

Ik rol

kraats schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:05:
Zojuist een update-melding naar versie 6.1.7-15284 in m'n Synology gekregen. Als ik doorklik naar de wijzigingen in de versie kom ik uit op de pagina waar ook 6.2-23739 aangekondigd is met de datum van vandaag. De uitrol is dus begonnen
Zonet is de update eindelijk via het reguliere kanaal binnengekomen. Ik heb 'm niet eerder geüpdatet omdat ik ook zaken voor anderen op m'n Synology heb draaien en de kinderziektes er eerst uit mochten zijn.
Versienummer is nog steeds 6.2-23739, dus ik neem aan dat de versie geen gekke dingen bevat. De datum bij de releasenotes is wel veranderd, trouwens.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 17:25
Ik ben in de running voor een nieuwe NAS. Daarvoor wat onderzoek gedaan naar Spectre/Meltdown. Ik zit namelijk in twijfel tussen de DS218 en DS218+.

Wat ik niet goed kon vinden is wat de invloed qua te verwachten performance-degradatie is bij de verschillende Syno-nassen. Ik weet dat sequritypatches vooral van invloed is op de IO en dan met name bijv. snelle disken zoals SSD's en NVMe schijven. Maar goed, in hoeverre merk je het intern op de NAS zelf bijv. bij een WD Red met 180MBps? En in hoeverre is dit sowieso nog maatgevend wanneer snelheid toch al lager is door de NICs die maar zo'n 115MB/s maximaal doen? Moet ik denken aan geen enkel merkbaar effect op alle situaties, alleen bij intern NAS gebruik (bijv. bestanden downloaden en uitpakken/verplaatsen) of ook tussen NAS en pc's?

Even tussendoor: ook gelezen dat oude Atom processors van voor 2013 niet vatbaar zijn, dat betekent dus dat 2e hands nassen met DSx13 of daarvoor veilig en geen perf-degradatie kennen als het goed is. Wellicht handig voor iemand die een 2e nas wil.

Daarnaast las ik dat de Realtek RTD1296 die in de DS218play en DS218 zit niet vatbaar is. Deze is gebaseerd op Cortex A53 cores en deze komt niet voor op diverse hardwarelijsten over Spectre/Meltdown. Mijn vraag is echter of dit 100% betrouwbaar is en in hoeverre weten we zeker dat dit niet vatbaar is of wordt? Bestaat er kans dat Synology niet gewoon uiteindelijk voor al hun nassen een update uitrolt voor deze vulnerabilities wat dan ook de Realteks vertraagd? De DS218(play) staan nu nog niet bij op de Syno en ARM developer site, echter maakt Synology ook alleen patches voor variant 1, 2 en 3. Variant 3a en 4 missen nog (CVE-2018-3640 en CVE-2018-3639).

Welke NAS zou sneller blijven na de patches en waarom zou je alsnog wel voor de één of ander kiezen?

Wie weet hier in zijn algemeenheid wat meer/zinnigs over te vertellen?

geraadpleegde bronnen mbt Spectre/Meltdown en de nieuwe Synolijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Uhm sorry voor de vraag, maar hoe gooi ik dat er af? Kan ik DSM nu op volume 2 installeren?
DukeBox schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:48:
[...]

Dan gooi je die er toch af ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Gewoon helemaal opnieuw beginnen. Stap 3: https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Escape2Dawn schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:29:
Uhm sorry voor de vraag, maar hoe gooi ik dat er af? Kan ik DSM nu op volume 2 installeren?
Je had het toch al opgelost :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een vraag over het backup programma wat je op de Synology kan draaien voor office 365. Ik gebruik office 365 via de zaak en heb dus een inlognaam en ww. Als ik dat invul maakt hij verbinding met het office 365 account maar daarna wil hij nog een gebruikersnaam en ww hebben op een hoger nivo. Dus waarschijnlijk van de beheerders op de zaak. Dat ga ik dus nooit krijgen.
Is er misschien een andere mogelijkheid om de mail van Office 365 te backuppen naar de nas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Laatst online: 01-02 10:55
DukeBox schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:14:
[...]

Je had het toch al opgelost :?
Klopt inderdaad (althans dat dacht ik). :P Ik kon op een gegeven moment geen packages installeren. Ik heb de NAS dus opnieuw ingesteld en nu zonder de voorgestelde apps direct te installeren. Nu kon ik in 'Storage Manager' volume 1 wel direct verwijderen en beide schijven goed instellen.

Pfff het heeft mij bij een Synology nog nooit zoveel moeite gekost moet ik zeggen. Maar goed. Het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Escape2Dawn schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:56:
Pfff het heeft mij bij een Synology nog nooit zoveel moeite gekost moet ik zeggen. Maar goed. Het werkt :D
Denk dat je teveel next next next finish gedaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo sinds gisteren mag ik mijzelf dan ook een Synology eigenaar noemen, ik kom van een Xpenology DSM 5.2 af en heb nu een 918+ DSM6.2. Bevalt super geheugen is geupgrade naar 16GB zodat er ook nog wat dockers op kunnen draaien.

De data wordt momenteel gemigreerd (duurt nog wel een uurtje of 20 minimaal) en daarna met docker aan de slag om mijn "apps" weer draaiende te krijgen.

Adviseren jullie nog must haves ? Op het (docker) lijstje staan in ieder geval :

- Medusa
- Radarr
- Transmission
- NZBGet

Daarna nog iets verzinnen voor mijn spotweb en autosub.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
ShadowBumble schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:39:
Zo sinds gisteren mag ik mijzelf dan ook een Synology eigenaar noemen, ik kom van een Xpenology DSM 5.2 af en heb nu een 918+ DSM6.2. Bevalt super geheugen is geupgrade naar 16GB zodat er ook nog wat dockers op kunnen draaien.

De data wordt momenteel gemigreerd (duurt nog wel een uurtje of 20 minimaal) en daarna met docker aan de slag om mijn "apps" weer draaiende te krijgen.

Adviseren jullie nog must haves ? Op het (docker) lijstje staan in ieder geval :

- Medusa
- Radarr
- Transmission
- NZBGet

Daarna nog iets verzinnen voor mijn spotweb en autosub.
Wat betreft Spotweb zou je deze 'tutorial' kunnen proberen: Psvtje10 in "[Synology] Packages". Weet niet zeker of 'ie nog werkt aangezien ik Spotweb niet lang op m'n NAS heb gebruikt. 't Werkte namelijk erg traag. Ik gebruik nu NZBHydra, hier kan je al je indexers invoeren en allen tegelijk doorzoeken. Tevens kan je Hydra invoeren bij Sonarr/Radarr/Medusa als indexer. Wanneer je indexers in Hydra wijzigt worden deze automatisch gewijzigd bij Sonarr/Radarr/Medusa/e.t.c. Zo hoef je niet bij elke docker je indexers te wijzigen. Autosub kan je ook in docker draaien.

Mocht je een Plex server hebben draaien is Tautulli (voorheen PlexPy) een leuke tool. Mocht je netwerkapparatuur van Unifi hebben dan kun je de controller ook in docker draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
  • Laatst online: 02-10 14:56
Domino schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Niet toevallig basic mode ipv advanced mode aanstaan?
(rechtsboven in het venster)

Plaatje ter veduidelijking:

[afbeelding]
AGHHHHHH. stom. dank je Domino!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:50
Goedemiddag allen,

Ik ben in de markt voor een nieuwe NAS, mn wens is om plex server te runnen. Nou wilde ik dat eerst met de ds218play oplossen maar zag al snel dat dat niet mogelijk is.

Toen kwam ik uit op de ds218+, deze zou het wel moeten kunnen, als ik het goed begrijp? Of heb je dan weer de plex pass nodig ?

Verder wordt de nas gwn voor de standaard dingen gebruikt als file sharing, vpn, etc.

Is de 218+ dan een goede keuze ? Mn budget is namelijk eigenlijk niet hoger dan 350.

Ik hoop dat dit het juiste topic is, alvast bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 19:29
Ik wil graag een bestandslijst maken met alle mappen en bestanden op mijn synology.
Nu krijg ik met
code:
1
ls -R -F Data Multimedia > Frankyboy707s\ Back-up/filelist$( date +"%Y%m%d" ).txt

via ssh een prima bestand en nu wil ik dit via de taakplanner op mijn synology draaien maar dit krijg ik niet voor elkaar. (taak geeft als melding onderbroken)

Toen dit niet werkte heb ik bovenstaande nog in een bestand script.sh gestopt en via
code:
1
sh /volume1/Frankyboy707s\ Back-up/

dit proberen aan te roepen. Ook dit werkt niet

Uiteindelijk nog
code:
1
ls -l

geprobeerd en dit werkte ook niet.

Iemand enig idee hoe ik een simpel script kan aanroepen in taakplanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adebruin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 07:50
Ik heb Plex native draaien op mijn DS216+ met 8 GB RAM. Performance is goed alleen hapering bij realtime converteren van bijvoorbeeld h265 naar h264. Plex pass geeft je verschillende voordelen, zoals bv:
- langer dan 1 minuut streamen via de app van de Plex server
- multiusers
- directe externe toegang.

Via de Synology VPN werkt het prima om de LAN/Plex server extern te benaderen. Ik gebruik Kodi als client met de addon plexbmc in plaats van de plex app. Ervaring ontbreekt hoe de performance van Plex server is met 1 GB.
nDirect090 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:16:
Goedemiddag allen,

Ik ben in de markt voor een nieuwe NAS, mn wens is om plex server te runnen. Nou wilde ik dat eerst met de ds218play oplossen maar zag al snel dat dat niet mogelijk is.

Toen kwam ik uit op de ds218+, deze zou het wel moeten kunnen, als ik het goed begrijp? Of heb je dan weer de plex pass nodig ?

Verder wordt de nas gwn voor de standaard dingen gebruikt als file sharing, vpn, etc.

Is de 218+ dan een goede keuze ? Mn budget is namelijk eigenlijk niet hoger dan 350.

Ik hoop dat dit het juiste topic is, alvast bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
adebruin schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:46:
Ik heb Plex native draaien op mijn DS216+ met 8 GB RAM. Performance is goed alleen hapering bij realtime converteren van bijvoorbeeld h265 naar h264. Plex pass geeft je verschillende voordelen, zoals bv:
- langer dan 1 minuut streamen via de app van de Plex server
- multiusers
- directe externe toegang.

Via de Synology VPN werkt het prima om de LAN/Plex server extern te benaderen. Ik gebruik Kodi als client met de addon plexbmc in plaats van de plex app. Ervaring ontbreekt hoe de performance van Plex server is met 1 GB.

[...]
Extern kan je ook gwn via de client website toch ? De 218+ is qua geheugen ook up te graden, max 6gb officieel. Der zijn alleen al heel wat mensen die confirmen dat 10gb ook mogelijk is.

Ik begon te twijfelen over dat plex pass nodig was, omdat er dan hardware matig(?) geconverteerd kan worden en anders alleen software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adebruin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 07:50
Wat je zegt klopt. Remote access werkte bij mij alleen toen ik Plex pass kreeg. Ik was in de veronderstelling dat dit een Plex pass feature was.

De 218+ heeft de Intel Celeron J3355 CPU met Intel Quick Sync Video en H.265 Video encode/decode hardware acceleration. Met Plex Pass krijg je de mogelijk om deze feature te gebruiken: https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Mijn clients (bv rpi3) kunnen h.265 720p zelf decoderen zonder echt frame verlies. Ik denk dat vanaf 1080P de 218+ echt een groot voordeel geeft met Intel Quick Sync Video. Nadeel is dat je de Plex app niet kan gebruiken. De instelling om niet te converteren heb ik niet werkend gekregen.
nDirect090 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:36:
[...]

Extern kan je ook gwn via de client website toch ? De 218+ is qua geheugen ook up te graden, max 6gb officieel. Der zijn alleen al heel wat mensen die confirmen dat 10gb ook mogelijk is.

Ik begon te twijfelen over dat plex pass nodig was, omdat er dan hardware matig(?) geconverteerd kan worden en anders alleen software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
adebruin schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:48:
Wat je zegt klopt. Remote access werkte bij mij alleen toen ik Plex pass kreeg. Ik was in de veronderstelling dat dit een Plex pass feature was.

De 218+ heeft de Intel Celeron J3355 CPU met Intel Quick Sync Video en H.265 Video encode/decode hardware acceleration. Met Plex Pass krijg je de mogelijk om deze feature te gebruiken: https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Mijn clients (bv rpi3) kunnen h.265 720p zelf decoderen zonder echt frame verlies. Ik denk dat vanaf 1080P de 218+ echt een groot voordeel geeft met Intel Quick Sync Video. Nadeel is dat je de Plex app niet kan gebruiken. De instelling om niet te converteren heb ik niet werkend gekregen.

[...]
Ah super, als ik het zo lees heb ik dat hardware acceleration niet eens echt nodig. Ik zal de enige zijn die films gaat kijken via plex. Tuurlijk, mooi dat het erop zit, maar ik heb (nog) geen plex pass. Ik denk dat ik zonder hardware acceleration ook wel uit de voeten komt. Ik zal voornamelijk 1080p kijken. En de client app vi mn nvidia shield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
over ssd-cache; Draai nu tijdje een 1517+ 2GB met 2 4TB WD red schijven in shr met een encrypted volume wat ik mount via smb voor al m'n user data & wat andere shares voor media etc. Vooralsnog via 1Gbit Lan.

Heb dus 3 slots over en wat ssd's liggen (128GB 840 pro) dus ik heb wat zitten testen. Eerst met een read/write raid 1 cache en nu een enkele ssd als read cache. Naar mijn idee hanteert Synology een bepaalde definitie voor "random" IO wat er best snel voor zorgt dat bepaalde dingen die je wel gecached wilt hebben dat niet worden. Zo zie je writes van bijvoorbeeld foto's sneller gaan als je "skip sequential" uit zet.
Ook nu ik alleen read cache draai heb ik het idee dat ik door alles te cachen hij nu ook beter bijv RAW's cached wat weer zin heeft voor bijv lightroom..

En toen de read/write flink vol zat begon hij raar gedrag te vertonen, alsof de write cache relatief klein gehouden wordt en hij dus tijdens het schrijven van grote files steeds moet flushen.. (zonder write cache gewoon 113MB/sec zoals hoort.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/giCwH8urU0Y9B6RmzUJfSd7f/full.png

Toen maar ff zonder gedaan en nu met 1 drive read cache. Heb ook het idee dat directory browsen iets soepeler gaat ook.

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 26-06-2018 18:19 ]

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Stroomstoring gehad bij mijn broer zijn NAS, daarna werkt het "admin" account ineens niet meer. Krijg een wachtwoord verlopen melding. (weet dat je eea kunt resetten)

Iemand dit eerder gehad? (DSM 6.2).
maratropa schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:36:
over ssd-cache; Draai nu tijdje een 1517+ 2GB met 2 4TB WD red schijven in shr met een encrypted volume wat ik mount via smb voor al m'n user data & wat andere shares voor media etc. Vooralsnog via 1Gbit Lan.

Heb dus 3 slots over en wat ssd's liggen (128GB 840 pro) dus ik heb wat zitten testen. Eerst met een read/write raid 1 cache en nu een enkele ssd als read cache. Naar mijn idee hanteert Synology een bepaalde definitie voor "random" IO wat er best snel voor zorgt dat bepaalde dingen die je wel gecached wilt hebben dat niet worden. Zo zie je writes van bijvoorbeeld foto's sneller gaan als je "skip sequential" uit zet.
Ook nu ik alleen read cache draai heb ik het idee dat ik door alles te cachen hij nu ook beter bijv RAW's cached wat weer zin heeft voor bijv lightroom..

En toen de read/write flink vol zat begon hij raar gedrag te vertonen, alsof de write cache relatief klein gehouden wordt en hij dus tijdens het schrijven van grote files steeds moet flushen.. (zonder write cache gewoon 113MB/sec zoals hoort.)
[afbeelding]

Toen maar ff zonder gedaan en nu met 1 drive read cache. Heb ook het idee dat directory browsen iets soepeler gaat ook.
Hoeveel data heb je achterelkaar geschreven?. Kleine (en oudere) SSD's hebben een vrij beperkte snelle hoeveelheid data die je snel kunt schrijven. Daarna stort de schrijfsnelheid in naar ~100MB/s ofzo.

https://nl.hardware.info/...-serie-getest-continutest
Ze testen hier het 500GB model, 128GB zal waarschijnlijk 4x sneller instorten qua write snelheid.

Heb wat testen gedaan met read/write cache en mijn conclusie was dat het voor thuis gebruik vrij zinloos is. Gebruik een oudere (Intel) SSD voor apps en incoming downloads zodat mijn main array ontlast wordt. Veel ramgeheugen doet ook wonderen overigens :D.

[ Voor 89% gewijzigd door Tortelli op 26-06-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Tortelli nja dacht ik ook aan. Alleen het is een pro dus geen turbowritebuffer voorzover ik weet? Dus dan zou je kunnen denken aan dat hij geen moment rust gehad heeft om Trim uit te voeren. Maar dit was geen hele grote copy, een film van 3GB ofzo? Er wordt iig ook niet continu naar de syno geschreven.. Ik vroeg me nog af hoeveel ruimte er gereserveerd wordt voor writecache op een read/write cache volume..? En gaat de syno die cache meteen flushen als het kan eigenlijk?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@maratropa Pro model moet hier inderdaad minder last van hebben, en zeker niet na 3-4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 11:14

aex351

I am the one

wvkreg schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Met beide ervaring. SHR is Synolgy's eigen en werkt ongeveer als Raid5. Raid1 is gewoon kopie met netto 50% verlies. Ik zou altijd gaan voor SHR(+1). Dit heeft de minste impact op CPU/Disk en werkt met de meeste bestandsystemen. Daarnaast is SHR zeer eenvoudig uitbreidbaar, ook met verschillende grootte van disken.

Zie ook: https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator?hdds=
Volgens mij heeft SHR juist meer impact op CPU / Disk (overhead) want het is een software gestuurde laag. Ik ben uiteindelijk toch voor Raid 5 gegaan. 1) omdat het mij heel veel tijd zou gaan kosten om alles van Raid 1 naar SHR te migreren 2) ik ondanks de gebruiksgemak van SHR er in mijn huidige situatie geen voordeel te behalen viel.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Alle raid configuraties op synology zijn software gebaseerd....er zit geen hardware raid controller in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb nu SHR op mijn DS410 (2x1,5TB en 2x4TB). De kleine schijven ga ik door grotere vervangen. Is het handig om tijdens het migreren de mutaties zoveel mogelijk te beperken, of maakt dat niet zoveel uit?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Ik gebruik rsync om bepaalde folders op mijn nas te syncen naar een nas die bij mijn ouders staat. Ik gebruik een customized SSH encryption port en gebruik SSH transfer encryption.

Wordt hier een certificaat voor gebruikt? Of hoe werkt dit? Op mijn destination nas heb ik die custom poort in de firewall ook alleen voor de sturende nas opengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
mickjuh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:34:
Wordt hier een certificaat voor gebruikt? Of hoe werkt dit?
Das vrij simpel. log je in met een sshkey (lees: certificate) of met een username/password ?
Over het algemeen wordt er met SSH weinig met signed keys gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vandaag krijg ik mijn nieuwe DS918+ binnen, met vier 4TB WD Red schijven.

Ik ben van plan de data van mijn oude NAS te migreren naar de nieuwe.
Nu vraag ik mij af wat voor mijn situatie de beste Raid instelling is.
De hoeveelheid echt belangrijke data is gering. Van deze data wordt een backup naar een HDD in mijn Htpc gemaakt, én nog eens naar een cloud storage account. Het gros van de data is 'niet belangrijk'.

Mijn huidige nas beschikt over een Raid5 setup (4x 2TB disks). Nu merk ik dat het niet echt snel is. Downloaden op gigabit snelheid trekt ie niet, ik kom hooguit tot de helft. Maar... Het is een oude Netgear nas (6 jaar) met een Realtec chip. De DS918+ is vele malen sneller natuurlijk.

Ik neig gewoon weer naar een Raid5 setup. Is dit de beste en makkelijkste optie?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:08
Ik wil de nieuwe Domoticz installeren op mijn NAS, waarvoor Jadahl al jaren mooie installaties voor bouwt.. alleen nu komt het, het bestand is een .tar waar DSM niets mee kan:
http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6.1_new/?arch=avoton

Uitgepakt zie ik alles wat nodig is voor een installatie er wel in zitten, maar hoe installeer ik dit nu? Of moet ik er zelf een SPK van zien te maken?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Nyarlathotep schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:52:

De hoeveelheid echt belangrijke data is gering. Van deze data wordt een backup naar een HDD in mijn Htpc gemaakt, én nog eens naar een cloud storage account. Het gros van de data is 'niet belangrijk'.

Mijn huidige nas beschikt over een Raid5 setup (4x 2TB disks). Nu merk ik dat het niet echt snel is. Downloaden op gigabit snelheid trekt ie niet, ik kom hooguit tot de helft. Maar... Het is een oude Netgear nas (6 jaar) met een Realtec chip. De DS918+ is vele malen sneller natuurlijk.

Ik neig gewoon weer naar een Raid5 setup. Is dit de beste en makkelijkste optie?
Hoe meet je dat downloaden?

Verder zou ik gewoon voor een SHR setup gaan. Ik haal er prima gigabit mee, 1 schijf kan pijnloos uitvallen en uitbreiden met grotere schijven is later ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 20:51

RAID5 heeft snelheidsverlies bij schrijven naar HDD aangezien hij de data meer dan 1x moet opslaan, dus ook bij downloaden. Als het je niet uitmaakt dat alle data kwijt is bij het crashen van 1 van de schijven dan zou je RAID0 kunnen gebruiken, maar de meerwaarde tov van betrouwbare SSD is laag.

RAID10 is dan wel weer handig, top performance en redelijke data bescherming. Deze variant is dan echter 'duur' omdat je de helft van je opslagcapaciteit inlevert. SHR heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 0% gewijzigd door MatsSkoe op 27-06-2018 12:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

gastje01 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:16:
[...]

Hoe meet je dat downloaden?

Verder zou ik gewoon voor een SHR setup gaan. Ik haal er prima gigabit mee, 1 schijf kan pijnloos uitvallen en uitbreiden met grotere schijven is later ook mogelijk.
Ik merk het sowieso met het wegschrijven van data. Ook gaat ie helemaal over de zeik als ik tegelijkertijd media afspeel van de nas. Ik wijt het aan ouderdom en ontoereikende hardware.
Ik zal nog eens in de verschillende raid configs duiken. Ik meen dat Synology ook wel een goede uitleg heeft hierover.
Ik streef naar een balans tussen snelheid en betrouwbaarheid. De helft van de 16TB opgeven voor redundantie gaat mij dan wel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
@Nyarlathotep

Ik draai al jaren RAID6, ik verkies zoveel mogelijk veiligheid op redudantie gebied.
zeker hdd's groter dan 3TB is minimaal RAID6 te adviseren..

rebuilden kan lang duren, en schijf uitval is steeds groter bij grotere hdd's.
RAID6 heeft ook niet het eeuwige leven, verwacht is dat opvolger ergens 2019 of 2020 op de markt zal komen.
Ik vermoed interssant voor 12+ TB hdd's en groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Nyarlathotep schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Ik merk het sowieso met het wegschrijven van data. Ook gaat ie helemaal over de zeik als ik tegelijkertijd media afspeel van de nas. Ik wijt het aan ouderdom en ontoereikende hardware.
Ik zal nog eens in de verschillende raid configs duiken. Ik meen dat Synology ook wel een goede uitleg heeft hierover.
Ik streef naar een balans tussen snelheid en betrouwbaarheid. De helft van de 16TB opgeven voor redundantie gaat mij dan wel te ver.
Bij SHR heb je 1 schijf fout-tolerantie. Bij SHR2 2 schijven. Als je gewoon voor SHR gaat blijft er van de 4x2TB netto 6 over. (Al heb je t in een latere reactie over 16TB, dat zou netto 12 worden dan).

Voor mij was de voornaamste reden om voor SHR te kiezen het feit dat je later bijvoorbeeld 2 schijven door 8TB varianten kan vervangen en dat je volume dito mee schaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:15

kraats

Ik rol

NiGeLaToR schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:06:
Ik wil de nieuwe Domoticz installeren op mijn NAS, waarvoor Jadahl al jaren mooie installaties voor bouwt.. alleen nu komt het, het bestand is een .tar waar DSM niets mee kan:
http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6.1_new/?arch=avoton

Uitgepakt zie ik alles wat nodig is voor een installatie er wel in zitten, maar hoe installeer ik dit nu? Of moet ik er zelf een SPK van zien te maken?
Dat bestand is gewoon een SPK. Misschien maakt je browser er een .tar van, omdat hetzelfde formaat is, maar je kunt 'm dan gewoon renamen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:08
kraats schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Dat bestand is gewoon een SPK. Misschien maakt je browser er een .tar van, omdat hetzelfde formaat is, maar je kunt 'm dan gewoon renamen.
Duh. Nu download ik hem, is het een SPK 8)7 Ga ik die proberen te installeren, kijken of Lua / dzvents meekomt. Thanks.

Edit: renamen van tar naar SPK geeft een foutmelding, maar de SPK die ik gedownload heb net doet het wel d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-06-2018 16:13 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vreemd, mijn ds412+ geeft connection failed bij DSM update, 3 keer geprobeerd al. Internet werkt gewoon goed.

Ik zie dat DSM 6.2 uit is. Dan maar handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 17:03
Ik ben in het bezit van een Synology DS413.

Deze server heeft bij mij altijd goed gewerkt, maar sinds gisteren opeens geen verbinding meer mogelijk met het systeem. Nu komt het vreemde van dit verhaal:

Op het moment dat de synology nas uitstaat en de netwerkkabel is aangesloten op een gigabit switch, en de nas wordt aangezet is er geen lan connectie.

Zet ik de nas uit, en ik zet er een 100MBIT switch tussen en zet de nas aan, is er gewoon netwerk connectie alsof er niks aan de hand is.

Als ik na het opstarten met de 100MBIT switch de kabel om steek naar een gigabit switch is er geen verbinding meer. ook niet als ik het weer terug steek in de 100MBIT switch.
Ik moet dan echt de nas weer volledig afsluiten en opstarten met de lan kabel in de 100MBIT switch wil ik weer bij mijn nas kunnen.

Wie zou mij kunnen wijzen op de oorzaak hiervan, en eventueel een oplossing hiervoor?
Want om te werken met 100MBIT op een Synology nas is nou ook niet echt bepaald lekker :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Feitelijk zou je raid 6 moeten draaien, maar bijna niemand doet dit vanwege het forse verlies aan data (je hou 8TB over....). Ik had in dit geval gekozen voor grotere hdd's; 2x8TB of 2x10TB en voor SHR gekozen. Had je nog flink kunnen uitbreiden... iets wat je nu niet meer lukt zonder een zeer dure uitbreiding module te kopen.
FlorisVN schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:23:
@Nyarlathotep

Ik draai al jaren RAID6, ik verkies zoveel mogelijk veiligheid op redudantie gebied.
zeker hdd's groter dan 3TB is minimaal RAID6 te adviseren..

rebuilden kan lang duren, en schijf uitval is steeds groter bij grotere hdd's.
RAID6 heeft ook niet het eeuwige leven, verwacht is dat opvolger ergens 2019 of 2020 op de markt zal komen.
Ik vermoed interssant voor 12+ TB hdd's en groter...
Heb mijn oude raid 5 (met verschillende hdd's) vervangen voor een raid 6 met 6x10TB, alleen de kosten hiervan zijn eeeh behoorlijk :D.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 28-06-2018 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Tortelli schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:12:
[...]

Feitelijk zou je raid 6 moeten draaien, maar bijna niemand doet dit vanwege het forse verlies aan data (je hou 8TB over....). Ik had in dit geval gekozen voor grotere hdd's; 2x8TB of 2x10TB en voor SHR gekozen. Had je nog flink kunnen uitbreiden... iets wat je nu niet meer lukt zonder een zeer dure uitbreiding module te kopen.

[...]

Heb mijn oude raid 5 (met verschillende hdd's) vervangen voor een raid 6 met 6x10TB, alleen de kosten hiervan zijn eeeh behoorlijk :D.
Dit. Ik heb “slechts” 4x8 TB in een DS918+ en houd dus 16TB over. Als je data je lief is zorg dan voor een betrouwbare opzet.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Videopac schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:42:
[...]

Dit. Ik heb “slechts” 4x8 TB in een DS918+ en houd dus 16TB over. Als je data je lief is zorg dan voor een betrouwbare opzet.
Ik heb de boel nu in SHR draaien.
Val alle data is slechts een klein plukje belangrijk. En dat plukje wordt op twee locaties gebackupped, dus no worries there :)
Ik had 2x8 kunnen doen, dat klopt. Maar ik heb niet zo veel ruimte nodig. De 11TB netto is zat. En ja, je krijgt het altijd vol >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Tortelli schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:12:
Feitelijk zou je raid 6 moeten draaien, maar bijna niemand doet dit vanwege het forse verlies aan data (je hou 8TB over....).
Bedoel je niet verlies aan ruimte ;)

Hoe dan ook is een backup veel belangrijker dan redundancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:59
marcel19 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:37:
Ik ben in het bezit van een Synology DS413.

Deze server heeft bij mij altijd goed gewerkt, maar sinds gisteren opeens geen verbinding meer mogelijk met het systeem. Nu komt het vreemde van dit verhaal:

Op het moment dat de synology nas uitstaat en de netwerkkabel is aangesloten op een gigabit switch, en de nas wordt aangezet is er geen lan connectie.

Zet ik de nas uit, en ik zet er een 100MBIT switch tussen en zet de nas aan, is er gewoon netwerk connectie alsof er niks aan de hand is.

Als ik na het opstarten met de 100MBIT switch de kabel om steek naar een gigabit switch is er geen verbinding meer. ook niet als ik het weer terug steek in de 100MBIT switch.
Ik moet dan echt de nas weer volledig afsluiten en opstarten met de lan kabel in de 100MBIT switch wil ik weer bij mijn nas kunnen.

Wie zou mij kunnen wijzen op de oorzaak hiervan, en eventueel een oplossing hiervoor?
Want om te werken met 100MBIT op een Synology nas is nou ook niet echt bepaald lekker :(
Om te beginnen zou ik die kabel even aan de kant leggen en een andere UTP-kabel proberen. Mogelijk is de kabel rot. Je zou inderdaad verwachten dat de NAS automatisch het netwerk detecteert en van 100 naar 1000 opschakelt. En dat van 1000 terug naar 100 ook zou moeten werken. Het lijkt erop dat hij er de voorkeur aan geeft om op gigabit te blijven kleven. Heb dit zelf nog niet als zodanig uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
FrankHe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Om te beginnen zou ik die kabel even aan de kant leggen en een andere UTP-kabel proberen. Mogelijk is de kabel rot. Je zou inderdaad verwachten dat de NAS automatisch het netwerk detecteert en van 100 naar 1000 opschakelt. En dat van 1000 terug naar 100 ook zou moeten werken. Het lijkt erop dat hij er de voorkeur aan geeft om op gigabit te blijven kleven. Heb dit zelf nog niet als zodanig uitgeprobeerd.
heb zelfs nieuwe kabels gebruikt.
Maar het gaat hier om de nas met een koude start. 1000MBIT geen connectie, zelfs geen lampje actief op de switch. 100MBIT wel een lampje en ook gewoon connectie.

is de nas volledig opgestart op een 100MBIT switch en ik zou de kabel wisselen naar een andere kabel werkt het. wissel ik nu om naar een gigabit switch dan werkt het niet. ook het terug steken in de 100MBIT switch werkt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:34:
Ik heb nu SHR op mijn DS410 (2x1,5TB en 2x4TB). De kleine schijven ga ik door grotere vervangen. Is het handig om tijdens het migreren de mutaties zoveel mogelijk te beperken, of maakt dat niet zoveel uit?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
marcel19 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:02:
[...]

heb zelfs nieuwe kabels gebruikt.
Maar het gaat hier om de nas met een koude start. 1000MBIT geen connectie, zelfs geen lampje actief op de switch. 100MBIT wel een lampje en ook gewoon connectie.

is de nas volledig opgestart op een 100MBIT switch en ik zou de kabel wisselen naar een andere kabel werkt het. wissel ik nu om naar een gigabit switch dan werkt het niet. ook het terug steken in de 100MBIT switch werkt dan niet meer.
Ja heel vaag. Staat er misschien een interface hard op half-duplex ingesteld? VLAN trunk? Ik roep maar even wat. Geen idee of het probleem in deze richting te zoeken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
FrankHe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:13:
[...]

Ja heel vaag. Staat er misschien een interface hard op half-duplex ingesteld? VLAN trunk? Ik roep maar even wat. Geen idee of het probleem in deze richting te zoeken is?
Bij een koude start op een 100MBIT switch. gaat het verbinding lampje op de switch branden
Bij een koude start op een 1000MBIT switch, gaat het verbindings lampje niet branden.

Dit lijkt dus niks te maken hebben met de software van synology lijkt mij.
Eerder de LAN poort. maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
marcel19 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Bij een koude start op een 100MBIT switch. gaat het verbinding lampje op de switch branden
Bij een koude start op een 1000MBIT switch, gaat het verbindings lampje niet branden.

Het kan een hardwarematig defect zijn aan de netwerk interface. Maar ik wil een softwarematig probleem ook niet helemaal uitsluiten. Heb alleen even niet direct een idee hoe dit verder te testen. Wellicht kun je een support ticket aanmaken bij Synology. Mogelijk kunnen zij iets opmaken uit de diagnose logbestanden.
pven schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:34:
In beginsel zou het niet veel uit mogen maken. Het systeem zal aan de hand van resterende data en pariteitberekening de weggevallen / geupgrade schijf reconstrueren. Die rebuilt kan wel een tijd duren. Een halve werkdag is niet abnormaal. In beginsel is het er op bedacht dat je dan nog steeds data kunt lezen en schrijven. Al zul je mogelijk wel merken dat de reactietijd slechter is dan je gewend zal zijn. Office bestanden zullen geen probleem zijn en wellicht dat een filmpje kijken ook nog wel lukt. Misschien kun je overwegen om downloads even on-hold te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
Ik heb van de week van mijn tool om Storage Analyzer rapporten te importeren aangepast voor Storage Analyzer 2.0.1-0198 (DSM 6.2-23739)

[Mijn eerste posts over SynoDuplicateFolders]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Meer mensen de laatste paar dagen last met verbinden via QuickConnect? Als ik poort open zet en direct verbind gaat het zonder problemen.

DMS versie 6.1.6-15266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

marcel19 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Hangt die switch aan een modem of router? Probeer de NAS anders eens direct op het modem / router aan te sluiten. Dus geen 100Mbit switch er tussen.
Je kan eventueel ook nog de gigabit poort op 100Mbit zetten.
Als jouw NAS ook twee netwerkpoorten heeft: probeer de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Shinji schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:53:
Meer mensen de laatste paar dagen last met verbinden via QuickConnect? Als ik poort open zet en direct verbind gaat het zonder problemen.

DMS versie 6.1.6-15266
Als ik in mijn thuisnetwerk verbind via quickconnect met Firefox als browser heb ik geen problemen. Gebruik ik Google Chrome krijg ik geen verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 11:14

aex351

I am the one

Ik zou allereerst even een extended smart test uitvoeren en indien mogelijk de mutatie zoveel mogelijk beperken. Dit i.v.m. de kans op onherstelbare fouten. Waardoor je de complete array kan verliezen. De kans waarop dit kan gebeuren is vrij groot. Zo heb ik gelezen. Al heb ik er verder weinig over gelezen waarbij het echt fout is gegaan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
frankyboy707 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:30:
Ik wil graag een bestandslijst maken met alle mappen en bestanden op mijn synology.
Nu krijg ik met
code:
1
ls -R -F Data Multimedia > Frankyboy707s\ Back-up/filelist$( date +"%Y%m%d" ).txt

via ssh een prima bestand en nu wil ik dit via de taakplanner op mijn synology draaien maar dit krijg ik niet voor elkaar. (taak geeft als melding onderbroken)

Toen dit niet werkte heb ik bovenstaande nog in een bestand script.sh gestopt en via
code:
1
sh /volume1/Frankyboy707s\ Back-up/

dit proberen aan te roepen. Ook dit werkt niet

Uiteindelijk nog
code:
1
ls -l

geprobeerd en dit werkte ook niet.

Iemand enig idee hoe ik een simpel script kan aanroepen in taakplanner?
Iemand enig idee hoe ik dit in taakplanner aan de gang kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
frankyboy707 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:51:
[...]

ik dacht dat je altijd het volledige path moest opgeven voor je cmd. bv /usr/bin weet het alleen niet helemaal zeker.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

frankyboy707 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Je script laten beginnen met:

#!/bin/sh

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sangroid schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:15:
[...]

#!/bin/sh

??
Dit dus, en volledige paden gebruiken.

Bij twijfel kan je iets als 'env > /tmp/env.txt' als task uitvoeren, dan weet je hoe de variabelen staan als je een taak uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Sangroid schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:15:
[...]

#!/bin/sh

??
pven schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Dit dus, en volledige paden gebruiken.

Bij twijfel kan je iets als 'env > /tmp/env.txt' als task uitvoeren, dan weet je hoe de variabelen staan als je een taak uitvoert.
Thanks beiden, ben een stuk verder gekomen. Krijg nu inmiddels een output file.

Het gekke is dat mijn -F genegeerd wordt en de volgorde anders is als wanneer ik hem in gewoon via ssh in de terminal draai (mogelijk ook door -F of wellicht -R wordt anders geinterpreteerd), moet ik hier nog met accenten werken?

[ Voor 10% gewijzigd door frankyboy707 op 01-07-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Even jullie advies gevraagd, ik heb op het moment een DS916 met 4 x 4 TB drives in SHR waarvan ik nu nog maar 1TB aan disk ruimte over heb ik verwacht einde dit jaar deze helemaal te verbruiken. nu zit ik te denken aan een DX513 om zo mijn huidige volume te vergroten met extra disks, nu lees ik alleen horror verhalen over deze oplossing met het rebooten van je NAS zonder dat je dx513 aanstaat (volume loss), tot hoe ver klopt dit?

Nu kan ik volgens synology ook 2 grotere disks kopen en de 4TB's daarmee vervangen , gaat dit altijd goed? ik kan begrijpen als de rebuild faalt je ook volume loss hebt ?

thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 19:18
Ibood heeft vandaag een refurbished Synology 414 voor 199 euro. Ik heb nu een DS214Play.
Heeft upgraden nut qua processorkracht of totaal niet? Ik doe eigenlijk alleen maar x264 en divx streamen naar tv met Plex. Ik zie dat een DS214Play een processor heeft met 4 cores en de DS414 maar 2 cores dus dat is sowieso minder, maar ik heb geen idee of die gebruikt worden tijdens streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 23:01
Iemand een idee, op mijn RS2414+ krijg ik nog steeds 6.1 updates aangeboden ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
DaMoUsYs schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:50:
Iemand een idee, op mijn RS2414+ krijg ik nog steeds 6.1 updates aangeboden ?
Hier vanochtend ook nog een 6.1 update op mijn D918+
Op de website van Synology is wel de 6.2 te downloaden. Raar dat hij nog niet OTA is gegooid.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 23:01
Terwijl dat ik hier volgens mij al wel gelezen heb dat hij wel aangeboden wordt via OTA

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Njay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:39:
Even jullie advies gevraagd, ik heb op het moment een DS916 met 4 x 4 TB drives in SHR waarvan ik nu nog maar 1TB aan disk ruimte over heb ik verwacht einde dit jaar deze helemaal te verbruiken. nu zit ik te denken aan een DX513 om zo mijn huidige volume te vergroten met extra disks, nu lees ik alleen horror verhalen over deze oplossing met het rebooten van je NAS zonder dat je dx513 aanstaat (volume loss), tot hoe ver klopt dit?
Ik ken geen horrorverhalen en gebruik al zo'n jaar of 5 een DX513... I.c.m. een DX1512+, deze samenstelling wordt elke dag opgestart en afgesloten. Geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Sangroid schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:57:
[...]

Ik ken geen horrorverhalen en gebruik al zo'n jaar of 5 een DX513... I.c.m. een DX1512+, deze samenstelling wordt elke dag opgestart en afgesloten. Geen problemen.
Ik heb deze setup en dus met 9 keer 4 TB WD RED. Inmiddels als 1,5 jaar en ik reboot vaak en update altijd naar de laatste versie. Nog nooit problemen gehad. Er is ook geen reden om de twee apparaten apart te booten. Als je de 916+ herstart, herstart de DX513 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Sangroid schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:57:
[...]

wvkreg schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Ik heb deze setup en dus met 9 keer 4 TB WD RED. Inmiddels als 1,5 jaar en ik reboot vaak en update altijd naar de laatste versie. Nog nooit problemen gehad. Er is ook geen reden om de twee apparaten apart te booten. Als je de 916+ herstart, herstart de DX513 ook.
Top ! bedankt voor de feedback dan wordt het een DX513 :) _/-\o_ heb je minimaal 2 disks nodig om mijn shr volume uit te breiden of kan dit per 1 disk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Njay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:39:

Nu kan ik volgens synology ook 2 grotere disks kopen en de 4TB's daarmee vervangen , gaat dit altijd goed? ik kan begrijpen als de rebuild faalt je ook volume loss hebt ?

thanks !
Hier af en toe een horror-verhaal: met name als de poetsploeg wat enthousiast geweest is en de stroomkabel van de dx-unit eruit gestoten heeft.
Dan verliest de array hier 12 van zijn 24 disks, en is het dus 'om zeep'...

Concreet gevolg: nas moet herstart worden (met uiteraard de dx-unit terug in de stroom), en gaat dan in controle/reparatie-modus. Meestal is alles wel bereikbaar ondertussen maar heb ook al gehad dat het hele volume offline is voor 10 dagen (of langer, want 24 grote disks) terwijl de boel zichzelf hersteld...

In het kort: zie dat als de nas aanstaat, ALTIJD de dx-unit ook aanstaat, en normaal gezien is er dan eigenlijk niks aan de hand. Bij volledige powerloss (ook al voorgehad hier) is de schade meestal beperkt tot een controle terwijl de shares wel online zijn.
Dus ja: het kan serieus mis gaan, maar de kans is echt niet zo groot. (en hier heb ik nog nooit 'fatale' schade gehad die niet door de nas zelf opgelost kon worden)

edit:
Top ! bedankt voor de feedback dan wordt het een DX513 :) _/-\o_ heb je minimaal 2 disks nodig om mijn shr volume uit te breiden of kan dit per 1 disk ?
Die schijven worden +- hetzelfde behandeld alsof ze in je main unit zitten, je kan dus disk per disk verder

[ Voor 10% gewijzigd door roeleboel op 02-07-2018 14:58 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
roeleboel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:55:
[...]

Hier af en toe een horror-verhaal: met name als de poetsploeg wat enthousiast geweest is en de stroomkabel van de dx-unit eruit gestoten heeft.

Concreet gevolg: nas moet herstart worden (met uiteraard de dx-unit terug in de stroom), en gaat dan in controle/reparatie-modus. Meestal is alles wel bereikbaar ondertussen maar heb ook al gehad dat het hele volume offline is voor 10 dagen (of langer, want 24 grote disks) terwijl de boel zichzelf hersteld...

In het kort: zie dat als de nas aanstaat, ALTIJD de dx-unit ook aanstaat, en normaal gezien is er dan eigenlijk niks aan de hand. Bij volledige powerloss (ook al voorgehad hier) is de schade meestal beperkt tot een controle terwijl de shares wel online zijn.
Dus ja: het kan serieus mis gaan, maar de kans is echt niet zo groot. (en hier heb ik nog nooit 'fatale' schade gehad die niet door de nas zelf opgelost kon worden)

edit:

[...]

Die schijven worden +- hetzelfde behandeld alsof ze in je main unit zitten, je kan dus disk per disk verder
thanks !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Houd er wel rekening mee dat de performance van een DX aanzienlijk lager ligt. Ik zelf liep er tegen aan met een backup naar een DX513 dat dit niet sneller ging dan een enkele disk op de eSATA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
DukeBox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:05:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de performance van een DX aanzienlijk lager ligt. Ik zelf liep er tegen aan met een backup naar een DX513 dat dit niet sneller ging dan een enkele disk op de eSATA aansluiting.
Dat is toch dezelfde SATA bus, merkte je niet de traagheid van slechts een disk? Hoe heb je gemeten dat het de DX was?

Ik heb een DX213 en kon toen niet echt een performance degradatie waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
stormfly schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:11:
Dat is toch dezelfde SATA bus, merkte je niet de traagheid van slechts een disk? Hoe heb je gemeten dat het de DX was?
Ja, maar het hangt van het model af waar je hem op aansluit. Specifiek de DX513 word op alle 12+, 13+ en 15+ modellen (met SiI3132 controller voor eSATA) gelimiteerd op 1.5Gbit SATA om ATA errors te voorkomen. Heb hem niet getest op mijn 17+ of het daar nog steeds geld.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 02-07-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Per 1 erbij kun je uitbreiden, zie ook https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
DukeBox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:26:
[...]

Ja, maar het hangt van het model af waar je hem op aansluit. Specifiek de DX513 word op alle 12+, 13+ en 15+ modellen (met SiI3132 controller voor eSATA) gelimiteerd op 1.5Gbit SATA om ATA errors te voorkomen. Heb hem niet getest op mijn 17+ of het daar nog steeds geld.
Ik haal gewoon intern 100MB+ /s op de DX513 hoor. Wat verwacht je dan van een sata disk?
Oh ik heb dan ook een DS916+ :-)

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 02-07-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

wvkreg schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:45:
[...]

Ik haal gewoon intern 100MB+ /s op de DX513 hoor. Wat verwacht je dan van een sata disk?
Je bent gelimiteerd tot SATA150 (in de praktijk een 125MB/s werkelijk?), voor een single disk is dat prima. Kijk je naar een array met 5 disks is dat niet snel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

[...]
Ja, _dat_ is inderdaad horror!

Ineens de stroom eraf heb ik ook al eens meegemaakt, zelfs 2x achter elkaar, maar geen issues.

En verder, ik herstart niet de DX, wel de NAS, die regelt dan zelf het afsluiten van de dx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DukeBox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:26:
[...]

Klopt maar er is over modellen na de 15+ niets meer te vinden qua traagheid topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Ruim 200MB/s (read), wat ik nu met een enkele disk ook haal. Zodra ik die in mijn DX stopte ging de snelheid naar max 150MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Tortelli schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:53:
[...]

Je bent gelimiteerd tot SATA150 (in de praktijk een 125MB/s werkelijk?), voor een single disk is dat prima. Kijk je naar een array met 5 disks is dat niet snel natuurlijk.
Voor het doel van de NAS wat ik ermee heb (Plex, backup, tvseries en films) dus prima voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
DukeBox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:05:
[...]

de uitbreiding word vooral gedaan om de altijd groeiende movies folder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 07:26
Vraag wat betreft een "Gevaar" melding via Security Advisor.
Zie de screenshot;
Gevaar!

Er is niets veranderd de afgelopen maand binnen mijn Synology en plots deze melding.
Ik heb in de Taakplanner de regel verwijderd die normaliter zorgt dat mijn Spotweb met regelmaat ververst wordt. Zelfs na een aantal keer herstarten blijft deze melding komen.

De ernstigheid wordt weergegeven als: Van groot belang. Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Op internet vind ik namelijk geen oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door UninPro op 03-07-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
[...]

edit:

[...]

Ik heb een 700VA UPS van ongeveer 80 euro voor dat doel, werkt prima met DX513 en DS1512+ (heb je inderdaad wel nog een UPS die je ergens moet wegstoppen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

biomass schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:14:
[...]

Ik heb een 700VA UPS van ongeveer 80 euro voor dat doel, werkt prima met DX513 en DS1512+ (heb je inderdaad wel nog een UPS die je ergens moet wegstoppen)
Hier hangt er ook een ups aan, maar als de poetsploeg de stroomkabel uit de dx-module haalt schiet dat helaas niet bepaald op :(

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 18:10
Gisteren is (volgens mij) mijn Synology DS2415+ overleden, omdat ik niet dit gehele topic wou vervuilen heb ik even een aparte post aangemaakt wellicht dat de Synology community mij hier toch nog verder kan helpen.

Alle hulp, inzicht en tips and tricks zijn welkom, wellicht heeft er iemand in zelfde schuitje gezeten.
Synology DS2415+ Failure

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een idee of de nieuwe 218+ veel minder stroomverbruikt als de 412+ (met 3 disks)?

Ik overweeg om te gaan upgraden.. niet omdat ik het nodig heb, maar zou wel wat meer capaciteit willen hebben en ik overweeg dan maar te upgraden naar een 218 met 2 grotere disks ipv 412 met drie..

Performance technisch zou het me denk ik weinig bieden omdat het systeem nu eenvoudig mijn downloadsnelheid voltrekt met nzbget.. Een nieuw systeem met een lager stroomverbruik kan een reden zijn ipv de disks wisselen in de 412+.. wat denken jullie? Voor de 412+ moet nog wel 150-200 euro te krijgen zijn zonder disks?

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2018 20:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Ik heb ook eens gemeten op de DS916+ nagenoeg alle packages en VM's uitgezet om geen load dipjes te hebben tijdens de metingen.

root@nas:~# cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md4 : active raid1 sdeb5[1] sdea5[0]
      239367424 blocks super 1.2 [2/2] [UU]

md3 : active linear sdd3[0]
      3902196544 blocks super 1.2 64k rounding [1/1] [U]

md2 : active raid5 sda5[0] sdc5[2] sdb5[1]
      7804374912 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU]

MD2 3x4TB met twee volumes 293.23 MB/sec
MD3 1x4TB JBOD volume 153.22 MB/sec
MD4 DX213 met 2xSSD SHR 214.47 MB/sec

/dev/md2:
 Timing cached reads:   2750 MB in  2.00 seconds = 1374.46 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 880 MB in  3.00 seconds = [b]293.23 MB/sec[/b]
root@nas:~# sudo hdparm -tT /dev/md3

/dev/md3:
 Timing cached reads:   2712 MB in  2.00 seconds = 1355.71 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 460 MB in  3.00 seconds = [b]153.22 MB/sec[/b]
root@nas:~# sudo hdparm -tT /dev/md4

/dev/md4:
 Timing cached reads:   2738 MB in  2.00 seconds = 1369.09 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 644 MB in  3.00 seconds = [b]214.47 MB/sec[/b]
root@nas:~# sudo hdparm -tT /dev/md4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds gisterenavond is dit: Shanquish in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" weer ineens heel actueel geworden. :(

na een jaar toch het weer aangedurfd om m'n DS412+ te updaten, dus met knikkende knieen op de update knop gedrukt. paar minuten gewacht, systeem ging rebooten en.... gelukt! hij draait nu op DSM 6.2-23739

mooi zo dacht ik, alles draait goed en na een paar dagen vond ik het tijd om dan ook maar het systeem eens stofvrij te maken, dus de NAS af laten sluiten, deze afgekoppeld en even met perslucht alles netjes schoon geblazen.

dus ik sluit de NAS weer aan en zet 'm aan en ik ga ondertussen eten.
na ruim een uur ga ik weer verder en merk dat ik de NAS niet kan benaderen... geen reply op pingen..
oftewel weer hetzelfde gedonder... lampje van de aan/uit knop knippert blauw, schijven draaien wel maar dat was het dan ook wel.

dus de aanwijzingen van @SpoekGTi weer gevolgd, NAS opstarten zonder disks, disks er terug in en DSM maar weer installeren. dus kon heel de bende ook weer herconfigureren.. DSS bestand terugzetten is maar voor 20% afdoende, alles mbt. shared SQL database voor Kodi, rsync, spotweb en sabnzbd kan ik allemaal opnieuw doen. :(
zeker spotweb duurt gewoon dagen voordat alle info weer binnen is.

ik had met winscp root acces nodig, dat heb ik voor elkaar gekregen middels het aanpassen van het sshd_config bestand. is allemaal prima gelukt maar dan moet je ook rebooten en dat lukt wel.

wat kan hier toch aan de hand zijn dat m'n DS412+ blijkbaar buggy is met een shutdown? en belangrijker nog.. is er een manier om alle settings toch terug te zetten in geval van zo'n crash ?
zijn er mappen die ik met SSH kan backuppen waarin alle info staat?

de DS412+ begint inmiddels ook wat ouder te worden en opzich zou ik wel willen upgraden naar een DS918+ maar met dit in het achterhoofd stel ik dat nog wel even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Shanquish schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:32:
Sinds gisterenavond is dit: Shanquish in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" weer ineens heel actueel geworden. :(

na een jaar toch het weer aangedurfd om m'n DS412+ te updaten, dus met knikkende knieen op de update knop gedrukt. paar minuten gewacht, systeem ging rebooten en.... gelukt! hij draait nu op DSM 6.2-23739

mooi zo dacht ik, alles draait goed en na een paar dagen vond ik het tijd om dan ook maar het systeem eens stofvrij te maken, dus de NAS af laten sluiten, deze afgekoppeld en even met perslucht alles netjes schoon geblazen.

dus ik sluit de NAS weer aan en zet 'm aan en ik ga ondertussen eten.
na ruim een uur ga ik weer verder en merk dat ik de NAS niet kan benaderen... geen reply op pingen..
oftewel weer hetzelfde gedonder... lampje van de aan/uit knop knippert blauw, schijven draaien wel maar dat was het dan ook wel.

dus de aanwijzingen van @SpoekGTi weer gevolgd, NAS opstarten zonder disks, disks er terug in en DSM maar weer installeren. dus kon heel de bende ook weer herconfigureren.. DSS bestand terugzetten is maar voor 20% afdoende, alles mbt. shared SQL database voor Kodi, rsync, spotweb en sabnzbd kan ik allemaal opnieuw doen. :(
zeker spotweb duurt gewoon dagen voordat alle info weer binnen is.

ik had met winscp root acces nodig, dat heb ik voor elkaar gekregen middels het aanpassen van het sshd_config bestand. is allemaal prima gelukt maar dan moet je ook rebooten en dat lukt wel.

wat kan hier toch aan de hand zijn dat m'n DS412+ blijkbaar buggy is met een shutdown? en belangrijker nog.. is er een manier om alle settings toch terug te zetten in geval van zo'n crash ?
zijn er mappen die ik met SSH kan backuppen waarin alle info staat?

de DS412+ begint inmiddels ook wat ouder te worden en opzich zou ik wel willen upgraden naar een DS918+ maar met dit in het achterhoofd stel ik dat nog wel even uit.
Het zou ook de update kunnen zijn, wij hadden vandaag een d415+ die niets deed behalve alle had lampjes laten knipperen ook hierbij de disks eruit geboot weer er in en herstellen maar

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
mike123 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Als ik in mijn thuisnetwerk verbind via quickconnect met Firefox als browser heb ik geen problemen. Gebruik ik Google Chrome krijg ik geen verbinding.
Thuis doet die het bij mij ook gewoon, dan redirect die naar interne IP adres en dat gaat goed. Zowel in Firefox als Chrome doet hij het niet.

Kan mijn NAS nu niet gebruiken voor wat ik er het meeste mee doe, muziek luisteren tijdens werk dus is wel frustrerend. Heb een ticket aangemeld bij Synology.

Overigens inmiddels wel geupdate naar 6.2-23739 om te kijken of dat het probleem oploste. Zag alleen dat er nu weer een Update 1 van is maar goed, dat lijkt me weinig verschil gaan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 05-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* verplaatst naar packages topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Jelte op 05-07-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Workaholic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:00:
Heeft iemand toevallig een idee of de nieuwe 218+ veel minder stroomverbruikt als de 412+ (met 3 disks)?
Vwb disks zal het vaak wel 4W/disk zijn, tenzij je SSD's of 2,5" disken neemt.

Ik heb voor mezelf geen meetwaarden gevonden, maar uitgaande van de chipset rondom de J3355 kom ik uit op een verwacht verbruik van 5W idle en iets van 10-15W load. (NAS only dan) Voor de 412+ met zijn D2700 zal dit eerder 20W idle en 40W load zijn.

De vraag is wel ga je dat terugverdienen? Tenslotte is 1W continu maar 2 euro/jaar, met tegenwoordige elektraprijzen zelfs minder. Reken daarbij de schijven die je nog nieuw moet kopen en de beperkte verkoopprijs van je huidige disken, etc. Dan kan je het vooral om andere redenen doen, bijv. snellere disken, langer updates, features, etc.

Ik zit overigens met dezelfde overweging, heb nu een 1512+ maar mijn gebruik is afgenomen naar effectief 2 disken. Ik zal dat evengoed niet terugverdienen bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
marcel87 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:10:
[...]

Vwb disks zal het vaak wel 4W/disk zijn, tenzij je SSD's of 2,5" disken neemt.

Ik heb voor mezelf geen meetwaarden gevonden, maar uitgaande van de chipset rondom de J3355 kom ik uit op een verwacht verbruik van 5W idle en iets van 10-15W load. (NAS only dan) Voor de 412+ met zijn D2700 zal dit eerder 20W idle en 40W load zijn.

De vraag is wel ga je dat terugverdienen? Tenslotte is 1W continu maar 2 euro/jaar, met tegenwoordige elektraprijzen zelfs minder. Reken daarbij de schijven die je nog nieuw moet kopen en de beperkte verkoopprijs van je huidige disken, etc. Dan kan je het vooral om andere redenen doen, bijv. snellere disken, langer updates, features, etc.

Ik zit overigens met dezelfde overweging, heb nu een 1512+ maar mijn gebruik is afgenomen naar effectief 2 disken. Ik zal dat evengoed niet terugverdienen bij een overstap.
Dank voor je feedback! Wat denk je dat ik nog zou kunnen krijgen voor mijn Syno 412+ met disks?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/06/nas04.md.png

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:56
Krijg sinds deze week vanuit de security advisor in 1 keer de melding over een ongewenste contrab taak.
Maar kan deze dus nergens vinden ook niet via ssh wanneer ik de contrab check.

De melding is dat er een taak is gecreerd door /usr/bin/php/volume1/web/spotweb/retrieve.php

Ik heb spotweb ooit is keer geïnstalleerd 2 jaar geleden maar toen vrij snel weer verwijderd.
Dus de addon is niet meer geïnstalleerd. En de map spotweb/retrieve.php bestaat ook niet meer gecontroleerd met zowel de file station als met ssh.

/usr/bin/php bestaat ook niet.

Wanneer ik met ssh vi /etc/contrab open staan daar geen taken in ook niet in de taakplanner van de synology interface.

Wanneer ik scan blijft de melding terug komen maar heb dus geen flauw idee meer hoe ik hier vanaf kom. Want kan dit nergens terug vinden.

Hoop dat iemand een goede tip heeft om me verder kan helpen of de melding herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Als je "sudo crontab -e" uitvoert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
Workaholic schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Dank voor je feedback! Wat denk je dat ik nog zou kunnen krijgen voor mijn Syno 412+ met disks?

[afbeelding]
Denk de NAS zelf misschien 150-200 euro. Er staat er nu ook eentje op voor 200 euro, maar dan met RAM uitbreiding. De H103SJ is denk ik nog 25-40 waard. De WD Greens misschien 40-70 euro.

De van tot prijzen is het gemiddelde op de V&A momenteel. De tot prijzen is richtlijn als je alles los verkoopt, de van of gemiddelde prijzen is meer voor wanneer je het als set verkoopt. Daarbij geldt dat de staat goed moet zijn, ik vind die SMART status op de Syno vooralsnog weinigzeggend. Stel dat ik koper ben zou ik meer willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:56
stormfly schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:51:
Als je "sudo crontab -e" uitvoert?
dat werkt niet heb ik gelezen, krijg dan namelijk ook command not found.
vandaar dat ik vi etc/contrab heb gedaan, dat geven ze aan om uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
Ik heb nu een tijd de 218+ draaien naar volle tevredenheid. Tegelijkertijd heb ik ook nog een 211j draaien die zijn beste tijd wel heeft gehad. Kan ik de Hardeschijf die daarin zit gewoon overzetten naar de 218 met behoud van data?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Slaapje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:26:
Ik heb nu een tijd de 218+ draaien naar volle tevredenheid. Tegelijkertijd heb ik ook nog een 211j draaien die zijn beste tijd wel heeft gehad. Kan ik de Hardeschijf die daarin zit gewoon overzetten naar de 218 met behoud van data?
Hier vind je alles wat je nodig hebt;

https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 06-10 08:45
Ik ben geloof ik een beetje dom geweest. Ik ben aan het spelen geweest met link aggregation, kijken of ik dat aan de gang kon krijgen.
Ik heb een bond gemaakt op mijn syology maar nu ben ik alle connectie met mijn nas kwijt en dat is niet zo handig.
Ik heb een reboot geforceert en de 2e netwerkkabel verwijderd in de hoop dat hij op de eerst weer gewoon zou werken maar niets.
Op de switch zie ik wel dat er wat pakketjes verzonden en ontvangen worden, hij heeft ook een 1000mbit connectie maar is niet te pingen of te connecten.
Hoe nu verder?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Philos31 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:46:
Ik ben geloof ik een beetje dom geweest. Ik ben aan het spelen geweest met link aggregation, kijken of ik dat aan de gang kon krijgen.
Ik heb een bond gemaakt op mijn syology maar nu ben ik alle connectie met mijn nas kwijt en dat is niet zo handig.
Ik heb een reboot geforceert en de 2e netwerkkabel verwijderd in de hoop dat hij op de eerst weer gewoon zou werken maar niets.
Op de switch zie ik wel dat er wat pakketjes verzonden en ontvangen worden, hij heeft ook een 1000mbit connectie maar is niet te pingen of te connecten.
Hoe nu verder?
Ik weet niet of je de nas nog wel kan bereiken (ip adres wel bekend) maar zag net in het stukje over migreren van nieuwe hd's de url http://find.synology.com/ . Misschien dat je dan de nas weer kan vinden. Ik doe maar een gooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 15:30
Philos31 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:46:
Hoe nu verder?
Reset uitvoeren via de reset knop op de unit - 4 seconden reset de netwerk instelling.

/ https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 06-10 08:45
ZiSE schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:53:
[...]

Reset uitvoeren via de reset knop op de unit - 4 seconden reset de netwerk instelling.

/ https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS
Thanks, ga ik gelijk doen.
Hobby altijd leuk, maar wel schrikken als je opeens niet meer bij komt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Pagina: 1 ... 28 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).