*knip* Zie DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2"
[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 07-11-2017 13:17 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 07-11-2017 13:17 ]
Ja, dát wordt een leuke v.w.b. track-limits en het eventuele handhaven daarvannachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:10:
tickets voor de GP van Frankrijk 2018 (21-24 Juni)zijn in de verkoop.
[afbeelding]
https://www.gpfrance.com/...resale/?utm_source=Direct
Testing, one, two ...
Dat was in '95 (heb het net opgezocht om te kijken of mijn vorige post niet extreem ongepast was...)Grimmie187 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:50:
[...]
Is dit niet het moment vlak voor het bijna fatale ongeluk van Hakkinen? Heftige maar wel mooie plaat! Heb deze nog nooit gezien, alleen videobeelden van het ongeluk.
Er gingen daar inderdaad vaker autos de lucht in. Adelaide is niet voor niets van de kalender gehaald: stratencircuit met lange rechte stukken en high speed chicanes i.c.m. veel te hoge kerbs...Robertdj schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:27:
[...]
Dat was in '95 (heb het net opgezocht om te kijken of mijn vorige post niet extreem ongepast was...)
Nee dat is niet voor het fatale ongeluk. Dit is een foto van 1993. Het ongeluk van Hakkinnen was in 1995 met de McLaren waarvan iedereen destijds riep dat zo'n sharkfin met midwing nooit meer mocht terugkeren.Grimmie187 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:50:
[...]
Is dit niet het moment vlak voor het bijna fatale ongeluk van Hakkinen? Heftige maar wel mooie plaat! Heb deze nog nooit gezien, alleen videobeelden van het ongeluk.
Ah, allemaal gewoon een rondje extra rijden, geen problemen verder..hardware-lover schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:23:
[...]
Ja, dát wordt een leuke v.w.b. track-limits en het eventuele handhaven daarvan
ping 127.212.23.124
Natuurlijk had Verstappen ook wel wat te melden over de boordradio na de finish, maar dat was misschien niet de moeite van het laten horen waard voor C+ France? Dan maar even zo
Testing, one, two ...
volgens mijn geheugen was de boordradio van verstappen ook niet live op tv te horen bij ziggo. die van hamelton werd wel afgespeeld dat vonden ze bij de fia belangrijker dan de race winnaarhardware-lover schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:42:
[...]
Natuurlijk had Verstappen ook wel wat te melden over de boordradio na de finish, maar dat was misschien niet de moeite van het laten horen waard voor C+ France? Dan maar even zo
MV: "What a good race and the car was amazing."
Christian Horner: "Well done Max that was fantastic. Couldn't you go any slower?"
MV: "Yeah I'm so sorry mate, I was cruising he he. I was about to cut the track, you know, just for fun. Maybe I get a five-second penalty then it gets a bit more interesting."
Verstappen found his commanding race win so easy he even considered trying to get a penalty in order to be challenged.
Logisch toch? race winnaar of wereld kampioen?hjvg schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:58:
[...]
volgens mijn geheugen was de boordradio van verstappen ook niet live op tv te horen bij ziggo. die van hamelton werd wel afgespeeld dat vonden ze bij de fia belangrijker dan de race winnaar
Niet bij Ziggo misschien maar ik heb hem wel horen praten bij minimaal een andere zender, ik dacht Sky Duitsland of via de Spaanse F1 zender. Zou even in het archief moeten duiken om dat te bevestigen. Bij Sky Duitsland zijn ze overigens vaker genegen om nog eens een uitgebreidere boord-radio te laten horen, om nog eens goed te luisteren wat er nu precies is gezegd door de coureur/pits. In ieder geval meer dan er via Ziggo/Sky UK te horen is.hjvg schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:58:
[...]
volgens mijn geheugen was de boordradio van verstappen ook niet live op tv te horen bij ziggo. die van hamelton werd wel afgespeeld dat vonden ze bij de fia belangrijker dan de race winnaar
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 07-11-2017 19:26 ]
Testing, one, two ...
waarom niet beide?br men schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:03:
[...]
Logisch toch? race winnaar of wereld kampioen?
Bron? De GrandPrix is gewoon naar Melbourne gehaald door een betere deal met Ecclestone te maken, en dat was al vanaf het begin bekend. Gratis tip, scharrel een bundeltje F1 jaarboeken op voor ieder die wat wil zeggen over de Formule 1, er word echt teveel onzin verkondigd als de waarheid hierGrimmie187 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:32:
[...]
Er gingen daar inderdaad vaker autos de lucht in. Adelaide is niet voor niets van de kalender gehaald: stratencircuit met lange rechte stukken en high speed chicanes i.c.m. veel te hoge kerbs...
Waarom "of"?br men schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:03:
[...]
Logisch toch? race winnaar of wereld kampioen?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
bron?SnowDude schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:44:
[...]
Ook was de filosofie van Mercedes dat de aerodynamica erg goed werkte in schone lucht, maar minder in vuile lucht, waardoor de auto in handen van een kwalificatie beest als Hamilton ook altijd in de schone lucht voorop kon starten. Dat was echt niet alleen de motor.
Must see voor iedereen die zich een beetje serieus F1 fan wil noemen.
Het volgen van de afgelopen 4 jaar F1.
Leuk filmpje, maar waarom nou weer die baggerherrie eronderMikeyMan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:22:
Wat een gave/bizarre race in Brazilië in 2003 zeg!
http://www.dailymotion.com/video/xdxp49
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
O.a. op f1technical is dit ook voorbij gekomen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Een van de pareltjes inderdaad. De dure "autosloop" aan de buitenkant van, ik meen, bocht 4. (@3:08 komt M. Schumacher aan glijden terwijl er een shovel op de baan staat). Alonso die niet voldoende vaart mindert bij een gele vlag en vol op een rollend wiel rijdt...MikeyMan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:22:
Wat een gave/bizarre race in Brazilië in 2003 zeg!
http://www.dailymotion.com/video/xdxp49
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
nachtnet schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:23:
Weer discussie over de ophanging van de RB.
https://www.auto-motor-un...8AMS+F1+%28Englisch%29%29
Wat wordt hier verteld? Google Translate maakt er iets heel aparts van:Möglicherweise hat Red Bull ein schlaues mechanisches System entwickelt. Dass sich im Bereich Fahrwerk etwas tut, sah man in Austin und Mexico-City. Einmal spielte Daniel Ricciardo das Versuchskaninchen, dann Max Verstappen. Red Bull hatte nach dem Vorbild von Ferrari die Geometrie der Vorderachse modifiziert, um das Auto besser in die Kurve reinzuziehen. Das Experiment wurde beide Male abgebrochen. „Wir bleiben dran“, verspricht Motorsportchef Helmut Marko.
uh wat?Misschien heeft Red Bull een slim mechanisch systeem ontwikkeld. Het feit dat er iets gebeurt op het gebied van ophanging is gezien in Austin en Mexico-stad. Toen Daniel Ricciardo de cavia speelde, toen Max Verstappen. Red Bull had gemodelleerd naar het model van Ferrari, wijzigde de geometrie van de vooras om de auto beter in de bocht te trekken. Het experiment is beide keren gestopt. "We blijven op de hoogte", belooft motorsportregisseur Helmut Marko.
[ Voor 69% gewijzigd door Bigfoot op 08-11-2017 12:05 ]
Ja en het is gekopieerd van Ferrari, dus het is vast legaalBigfoot schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:04:
Proefkonijn
Een keer fungeerde RIC als proefkonijn, de volgende keer VER
Bottas presteerde sterk op circuits waar bandenslijtage een minimale rol speelt, zoals Rusland, maar heeft problemen gehad op circuits waar het tegenovergestelde het geval was. “Dat is een probleem waar ik dit jaar mee te maken heb gehad, vooral na de zomerstop met circuits als Spa, Suzuka en Maleisië. Daar had ik veel moeite mee omdat het asfalt daar veel ruwer is”, zei Bottas. “Daar heb je langere bochten op hoge snelheid waardoor je meer vergt van de banden. Op gladder asfalt kun je iets anders rijden. Dat is een patroon wat we ontdekt hebben.”
[ Voor 78% gewijzigd door Bigfoot op 08-11-2017 12:53 ]
Geen discussie, vermoedens. Er heeft een controle in Mexico plaatsgevonden bij diverse teams waaronder RBR, alles binnen de lijntjes (voor 2017). Voor 2018 worden de regels weer extra aangehaald m.b.t. de ophanging.nachtnet schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:23:
Testing, one, two ...
YouTube: Max Verstappen Tribute Brazil Interlagos F1alexbl69 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:56:
[...]
Leuk filmpje, maar waarom nou weer die baggerherrie eronder.
Ah dus dat was Max zijn FP1 outing in Mexiconachtnet schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:23:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dus hebben ze toch iets gezien, wat ze eruit willen slopen middels weer regeltjes in 2018. Dat is:hardware-lover schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:18:
[...]
Geen discussie, vermoedens. Er heeft een controle in Mexico plaatsgevonden bij diverse teams waaronder RBR, alles binnen de lijntjes (voor 2017). Voor 2018 worden de regels weer extra aangehaald m.b.t. de ophanging.
De schrijver van het artikel, Michael Schmidt, is trouwens iemand die het praktisch allemaal goed in de smiezen heeft en erg deskundig is (is mijn bescheiden mening). Zijn "na de race" samenvattingen zijn dan vaak ook de moeite van het beluisteren nog wel waard (indien men het Duits ook kan volgen).
alles kan off-topic
Voor zover ik het artikel begrijp hebben ze op zondag ochtend de 2017 auto's gecontroleerd met de 2018 regel en was alles in orde.UltraSub schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:43:
[...]
Dus hebben ze toch iets gezien, wat ze eruit willen slopen middels weer regeltjes in 2018. Dat is:
1. Niet goed voor Max' wereldkampioen aspiraties (mogelijk weer een achterstand in Australie)
2. Te belachelijk voor woorden dat men alle verbeteringen in ophangingen blijft blocken
PSN
Normaal gesproken duikt een auto bij aanremmen, die speciale ophanging zou dat effect verminderen tijdens het remmen door de ophanging voor stijver te maken. Maar dat je toch wel meer vering hebt op het moment dat je niet remt maar over een curb rijd.Holkers schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:55:
Het idee achter die mechanische ophanging is, als ik het goed heb, dat als de voorkant duikt bij remmen de achterkant omhoog komt om zo meer aerodynamische druk te houden? Daarmee zou de voorvering gekoppeld zijn aan de achter vering. please correct me if I'm wrong
PSN
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ze hebben niet werkelijk wat gezien, het e.e.a. is gebaseerd op aannames.UltraSub schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:43:
[...]
Dus hebben ze toch iets gezien, wat ze eruit willen slopen middels weer regeltjes in 2018. Dat is:
1. Niet goed voor Max' wereldkampioen aspiraties (mogelijk weer een achterstand in Australie)
2. Te belachelijk voor woorden dat men alle verbeteringen in ophangingen blijft blocken
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-11-2017 17:28 ]
Testing, one, two ...
Oftewel: andere teams (lees: Ferrari en Mercedes) maken zich zorgen dat RBR iets gevonden heeft wat hun auto met 50pk minder net zo snel maakt als zij. Als Renault volgend jaar iets briljants bedenkt en het gat met voorgenoemde teams/motorleveranciers dicht, hebben de andere topteams een probleem. Ze weten dus niet wat, maar starten de speculatie vast, zodat de FIA RBR onder het vergrootglas legt. Pure politicshardware-lover schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:58:
[...]
Ze hebben niet werkelijk wat gezien, het e.e.a. is gebaseerd op aannames.
"er wordt in de wandelgangen gespeculeerd dat RBR wat gevonden heeft, wat echter niet direct zichtbaar is..."
"de verbetering ligt schijnbaar...."
"andere teams hebben verondersteld...."
"mogelijkerwijs heeft RBR....."
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 08-11-2017 17:48 ]
Maar in dat verlengde, dan gaan ze dus de regels mogelijk aanpassen dat RBR dit niet meer zou kunnen doen, maar gelijktijdig is het maar de vraag hoe de motoren van Merc en Ferrari nu precies werken, zeker die eerste blijft het toch altijd een twijfelverhaal rond olie verbranding. Maar omdat die 2 jongens makkelijk kunnen dreigen met uitstappen en redelijk bepalend zijn voor de motoren, zullen ze daar nog wel 'grijze gebied' voorsprong houden.Grrrrrene schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:47:
[...]
Oftewel: andere teams (lees: Ferrari en Mercedes) maken zich zorgen dat RBR iets gevonden heeft wat hun auto met 50pk minder net zo snel maakt als zij. Als Renault volgend jaar iets briljants bedenkt en het gat met voorgenoemde teams/motorleveranciers dicht, hebben de andere topteams een probleem. Ze weten dus niet wat, maar starten de speculatie vast, zodat de FIA RBR onder het vergrootglas legt. Pure politics
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 28% gewijzigd door powah33 op 08-11-2017 17:56 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
Tja, je kan verwachten dat RB op een gegeven moment zegt: als wij niets mogen winnen, stoppen we de sponsoring van twee teams en gaan ons sponsorgeld in iets leuks stoppen, bungyjumpen met skateboards ofzo.powah33 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:53:
FIA heeft de regels dus aangescherpt...wat eerst de regels voor 2018 waren worden nu dus toegepast in de volgende race.
Bedankt FIA .. lekker consequent weer ... waarom deed de FIA dit niet toen het Olie Burning trukje ontdekt werd.
[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 08-11-2017 17:59 ]
ping 127.212.23.124
PRECIES +1pjottum schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:56:
[...]
Tja, je kan verwachten dat RB op een gegeven moment zegt: als wij niets mogen winnen, stoppen we de sponsoring van twee teams en gaan ons sponsorgeld in iets leuks stoppen, bungyjumpen met skateboards ofzo.
Ferrari International Assistance, remember.
https://f1manager.info/ranking/4605
Dat kan ik dus niet (al helemala geen technisch Duits) dus ik moet het doen met shoddy vertalingen. Waarom AMuS niet gewoon Engels gaat gebruiken is mij nog steeds een raadsel, dan kunnen motorsport.com en autosport.com meteen inpakken.hardware-lover schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:18:
(indien men het Duits ook kan volgen).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tja, er is geen vertaling voor grundlichkeitArfman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:36:
[...]
Dat kan ik dus niet (al helemala geen technisch Duits) dus ik moet het doen met shoddy vertalingen. Waarom AMuS niet gewoon Engels gaat gebruiken is mij nog steeds een raadsel, dan kunnen motorsport.com en autosport.com meteen inpakken.
[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 08-11-2017 22:15 ]
Heb idee dat dit ook al even speelt, volgens mij hoeft er niks groots te gebeuren om Dieter z'n interesse in de F1 te laten verliezen en de stekker uit de 2 teams te trekken. Gaan ook al even verhalen dat eerst STR en later RBR overgenomen gaan worden. En dat is met meer teams zo, er zitten er maar weinig in die echt nog hart voor de sport hebben, zoals een Williams.pjottum schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:56:
[...]
Tja, je kan verwachten dat RB op een gegeven moment zegt: als wij niets mogen winnen, stoppen we de sponsoring van twee teams en gaan ons sponsorgeld in iets leuks stoppen, bungyjumpen met skateboards ofzo.
Ferrari International Assistance, remember.
mits waar natuurlijk..
Tja? De noodzaak voor het vertalen in het Engels is er voor AMuS nu eenmaal niet echt, de doelgroep is duidelijk Duitstalig en voldoende in aantal. Één op één vertalen via Google gaat vanuit het Duits vaak niet zo lekker, zeker niet bij gebruik van typisch Duitse uitdrukkingen, het is helaas niet anders.Arfman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:36:
[...]
Dat kan ik dus niet (al helemala geen technisch Duits) dus ik moet het doen met shoddy vertalingen. Waarom AMuS niet gewoon Engels gaat gebruiken is mij nog steeds een raadsel, dan kunnen motorsport.com en autosport.com meteen inpakken.
Testing, one, two ...
Ik bedoelde juist dat als AMuS Engels ook zou aanbieden, hun doelgroep ineens wereldwijd zou zitten. Er zijn een heleboel Engels sprekende F1 fans (ik gok meer dan Duits sprekende) die op dit soort inside information/scoops zitten te wachten. Als je dat vergelijkt met motor/autosport.com, die elk interview 3 x rehashen met telkens net iets andere informatie ... maarja, Germans gonna be Germans I guess.hardware-lover schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:16:
[...]
Tja? De noodzaak voor het vertalen in het Engels is er voor AMuS nu eenmaal niet echt, de doelgroep is duidelijk Duitstalig en voldoende in aantal. Één op één vertalen via Google gaat vanuit het Duits vaak niet zo lekker, zeker niet bij gebruik van typisch Duitse uitdrukkingen, het is helaas niet anders.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maak er een business case van en stel het ze voor. (Ik kan me zo voorstellen dat een Spaanstalige of Chinese variant ook erg lucratief kan zijn)Arfman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:05:
[...]
Ik bedoelde juist dat als AMuS Engels ook zou aanbieden, hun doelgroep ineens wereldwijd zou zitten. Er zijn een heleboel Engels sprekende F1 fans (ik gok meer dan Duits sprekende) die op dit soort inside information/scoops zitten te wachten. Als je dat vergelijkt met motor/autosport.com, die elk interview 3 x rehashen met telkens net iets andere informatie ... maarja, Germans gonna be Germans I guess.
alles kan off-topic
Die dekken toch de lading niet helemaalwarp schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:30:
[...]
gedegenheid (nl) / thoroughness (en) / minutie (fr)
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Tjah. Met ups en downs. Kan van de succesjaren met Schumie toch niet zeggen dat ze echt zorgden voor mooie races. Schumie reed vooraan en de race ging om p2/3 en verder. Je zag ze in sommige races nog minder in beeld dan Max in de laatste race...Jasphur schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:23:
Ik vind Ferrari een mooi team hoor. En van mij moeten ze blijven in de F1. Ze zorgen voor mooie races en goede concurrentie op de baan. Maar de arrogantie die uit hun hoek komt (mede dankzij de journalisitiek van SKY uiteraard) vind ik echt misselijk makend.
http://www.skysports.com/...d-it-survive-without-them
Exact expert nodig?
Dat laatste valt dan wel weer mee; als ik races terug kijk uit de vroege succesjaren van Ferrari dan valt me op hoe gigantisch vaak/lang de leider van de race in beeld is.Crazy D schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:44:
[...]
Tjah. Met ups en downs. Kan van de succesjaren met Schumie toch niet zeggen dat ze echt zorgden voor mooie races. Schumie reed vooraan en de race ging om p2/3 en verder. Je zag ze in sommige races nog minder in beeld dan Max in de laatste race...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat terzijde, maar het gaat mij erom dat het team zich grootser voelt dan het concept F1.Crazy D schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:44:
[...]
Tjah. Met ups en downs. Kan van de succesjaren met Schumie toch niet zeggen dat ze echt zorgden voor mooie races. Schumie reed vooraan en de race ging om p2/3 en verder. Je zag ze in sommige races nog minder in beeld dan Max in de laatste race...
"Suitable for ages 14+"
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Dit inderdaad. Ik ben blij dat ze juist die gevechten laten zien. Dat houdt het weer interessant. Ik hoef niet perse naar een HAM te kijken die met twee vingers in zijn neus rondje na rondje voorop rijdt. Dan wil ik liever een Magnussen zien die weer eens iemand van de baan rijdt. Of een Grosjean die klaagt over ... tsja alles.Crazy D schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:44:
[...]
Zo dat is aardig aan de prijs. Is die van de Jumbo voor mij toch iets voordeliger uitgevallen!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
precies - dat is echt duidelijk anders geworden; 'vruuger' keek men puur naar de kop. heden dag telt het gehele veld mee. zie vorig seizoen; hoe weinig de mercs in beeld kwamen; was toch niet boeiendXyritZz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:49:
[...]
Dat laatste valt dan wel weer mee; als ik races terug kijk uit de vroege succesjaren van Ferrari dan valt me op hoe gigantisch vaak/lang de leider van de race in beeld is.
De regie is in de loop der jaren echt gigantisch verbeterd. Gevechten in het middenveld en de achterhoede komen nu netjes in beeld terwijl daar vroeger totaal geen aandacht voor was. Je zat soms een halve race naar een eenzaam rijdende Schumacher of Hakkinen te kijken...
Ik weet niet hoe goed die RB12 is, maar dat model van de Jumbo is echt om te huilen, zo slecht. Leuk als je hem "gratis" krijgt maar een collega heeft dat ding hier staan:Leoon. schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:15:
[...]
Zo dat is aardig aan de prijs. Is die van de Jumbo voor mij toch iets voordeliger uitgevallen!
Dat kun je van zo'n goedkoop ding ook niet verlangen imo. Die spullen van de Esso van laatst waren ook niet van de allerhoogste kwaliteit, maar toch prima voor de meeste mensen.Arfman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:16:
[...]
Ik weet niet hoe goed die RB12 is, maar dat model van de Jumbo is echt om te huilen, zo slecht. Leuk als je hem "gratis" krijgt maar een collega heeft dat ding hier staan:
-T-cam niet geel
-lettertype van "33" op de sharkfin klopt niet
-"de hele motorkap" heeft een speling van enkele MM's
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 09-11-2017 13:47 ]
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-11-2017 14:04 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu heb jij het over vrij 'onbenullige' dingen, maar die hele barge boards kloppen ook niet en ga zo maar door. Maar nu is dat ook vrij onmogelijk aangezien het te vaak veranderd. Enkele flapjes had ik toch leuk gevonden.Arfman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:16:
[...]
Ik weet niet hoe goed die RB12 is, maar dat model van de Jumbo is echt om te huilen, zo slecht. Leuk als je hem "gratis" krijgt maar een collega heeft dat ding hier staan:
-T-cam niet geel
-lettertype van "33" op de sharkfin klopt niet
-"de hele motorkap" heeft een speling van enkele MM's
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat valt toch nog wel mee? Ik vond hem bij de laatste video's prima overkomen. Ik denk eerder dat het lastig is om toe te geven dat je teammate op het moment sneller is en hoewel je hard werkt kun je dat dan toch niet bekokstoven. Het is voor een rijder lastig om zijn rijstijl snel aan te passen. En ik denk dat Hamilton nu voordeel heeft aan het feit dat ie al langere tijd in de F1 zit en dus veel verschillende auto's heeft gereden. Idem met bv Alonso die ook altijd wel snel is ongeacht wat voor hok dat ie mee heeft. Er is nu duidelijk iets wat in de auto's zit wat sommige rijders goed oppakken en andere minder. Ik denk zelf ook dat er iets is waarbij Max makkelijker went aan de nieuwe RBR onderdelen dan Ricciardo en hij daardoor wat sneller is. En misschien dat de ontwikkeling meer Max zijn kant op is gegaan dan die van Danny.LordKnox schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:54:
Het is toch jammer van Bottas. Ik ben deze video aan het bekijken en daar zie ik een opgewekte, vrolijke jongen die plezier heeft in het racen en de media. Als ik Bottas nu bekijk, zie ik een norse Fin staan die nergens zin in heeft en baalt dat hij uberhaupt in de auto moet stappen.
YouTube: Grill The Grid - Valtteri Bottas
Dat was toch gewoon een kwestie van op slicks (hoewel toen met groeven) op een natte baan, terwijl de rest al een aantal ronden op intermediates reed? Je ziet hem enorm glijden op de baan, wielspin, blokkerende wielen, overstuur e.d., dus echt totaal geen grip. En dan kan je dus ineens 15+ seconden verliezen.Martinspire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:27:
Hier nog een video van een onboard van Timo Glock bij de laatste ronde van de race in Brazilië van 2008. Hier zie je dus goed hoe hij ineens terug valt en Hamilton voorbij moet laten gaan.
[video]
Volgens mij footage die nog nooit eerder gezien is en erg interessant. Vraag me af wat het precieze probleem was. De banden op, te weinig brandstof of ander technisch probleem. Kan het me niet meer herinneren.
Het ging flink doorregenen en Glock nam de gok om buiten te blijven op slicks in de hoop zo een aantal auto's te passeren die wel voor regenbanden gingen.Martinspire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:27:
Hier nog een video van een onboard van Timo Glock bij de laatste ronde van de race in Brazilië van 2008. Hier zie je dus goed hoe hij ineens terug valt en Hamilton voorbij moet laten gaan.
[video]
Volgens mij footage die nog nooit eerder gezien is en erg interessant. Vraag me af wat het precieze probleem was. De banden op, te weinig brandstof of ander technisch probleem. Kan het me niet meer herinneren.
offtopic; heb m afgelopen zomer in budapest gesproken, man wat is hij grijs gewordenMartinspire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:27:
Mja ik was het alweer vergeten. Ik vond het alleen nog niet zo heel glad eruit zien, maar banden aan het eind van de regen in een omstandigheid waar ze nieuw al niet geweldig werken, is natuurlijk geen recept voor succes.ArnevdS schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:28:
[...]
Dat was toch gewoon een kwestie van op slicks (hoewel toen met groeven) op een natte baan, terwijl de rest al een aantal ronden op intermediates reed? Je ziet hem enorm glijden op de baan, wielspin, blokkerende wielen, overstuur e.d., dus echt totaal geen grip. En dan kan je dus ineens 15+ seconden verliezen.
Zo goed zaten ze ook niet op te letten bij de BBC, want ik (en velen met mij waarschijnlijk) herinneren de woorden "Is that Glock" nog wel. En het was ook chaos, waarbij de regie vooral steken liet vallen. Mijns inziens hadden die dit al eerder in beeld moeten hebben en dat duurde gewoon te lang. Daardoor was er zelfs bij de finish nog onduidelijkheid.XyritZz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:37:
[...]
Grappige is dat Olav Mol helemaal mee ging in de chaos die bij Ferrari ook was ontstaan, terwijl ze op de BBC al snel door hadden dat Hamilton nog voorbij zou gaan aan Glock en het ook meteen zagen toen het daadwerkelijk gebeurde.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik vond het deze keer maar lang duren voordat de maandelijkse 'F1 race in NL' discussie weer voorbij kwamnaitsoezn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:01:
Vanmiddag is er een persco over een haalbaarheidsonderzoek om F1 terug te halen naar Zandvoort. Ze proberen het wel flink te hypen daar in Zandvoort![]()
http://www.nhnieuws.nl/ni...ealistisch-of-mooie-droom
Hmm. Gaan we weer haha.naitsoezn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:01:
Vanmiddag is er een persco over een haalbaarheidsonderzoek om F1 terug te halen naar Zandvoort. Ze proberen het wel flink te hypen daar in Zandvoort![]()
http://www.nhnieuws.nl/ni...ealistisch-of-mooie-droom
Ik lees in mijn glazen bol dat de conclusie van het rapport in ieder geval niet gaat zijn dat het nevernooitniet gaat gebeuren
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nou daar hoef ik geen glazenbol voor te hebben hoor, maar ik snap nu werkelijk waar niet waarom er nu weer de discussie over is. Het gaat nooit gebeuren, kost een klap geld en wat denk je van de milieu ridders in Nederland.naitsoezn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:10:
[...]
Ik lees in mijn glazen bol dat de conclusie van het rapport in ieder geval niet gaat zijn dat het nevernooitniet gaat gebeuren
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
HD4Life @ Full-HD
op radio 1 vanmorgen ging het hier nog even over: de hele stad werd vroeger een parkeerplaats (tot '85), dus dat probleem is oplosbaar; anders kunnen we natuurlijk simpelweg de trein gebruiken - parkeer je auto op schiphol (parkeergarage met startbaan) en je bent met 30 minuten (extra speciale treinen) in Zandfoort; bij elkaar een uurtje om van en naar het circuit te komen. Lijkt me geen enkel probleem; verkoop van te voren een parkeerkaart voor 20 euro, gooi 5 euro voor de NS op het het toegangskaartje ('vanuit heel nederland') en mensen staan in de rij.Davidshadow13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:26:
Mwa ik ziet niet in waarom het nooit niet zou kunnen. De baan zelf is qua grootte vergelijkbaar met Spielberg dus als de paddock, pitsstraat en hoofdtribune gemoderniseerd en uitgebreid worden dan is het circuit zelf er wel klaar voor. Verder is de ligging van het circuit natuurlijk tamelijk uniek waardoor Liberty Media er misschien wel brood in ziet vanwege de mooie plaatjes aan het strand en tussen de duinen.
Het enige echt grootte probleem wat ik voorzie is de bereikbaarheid van het circuit. Het aantal parkeerplaatsen moet worden verveelvoudigd en toegangswegen moeten worden uitgebreid en huidige wegen zeker verdubbeld. Logistiek gezien ligt het circuit niet op een hele gekke plaats, dichtbij Schiphol en met een de treinverbinding is er al.
En als de F1 te hoog gegrepen is misschien wel een mooie kans voor Zandvoort om de Formule E te hosten kun je ook al die milieuactivisten tevreden houden.
ping 127.212.23.124
Smiling as the shit comes down...
Klopt maar Bernie is nu wel weg natuurlijk en Liberty Media lijkt veel meer te willen doen voor de exposure van de sport dan dat direct geld voor de rechten om een race te organiseren te cashen. Ik heb het gevoel dat Liberty liever mooie plaatjes op een volledig volgepakt Zandvoort heeft dan lege tribunes in Baku of voorheen Turkije.pjottum schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:43:
[...]
Het echte probleem is natuurlijk geld: Bernie heeft circuits richting faillisement getrokken met de hoge prijzen voor een race en het circus komt niet graag in een pitlane waar al 32 jaar niet zoveel meer aan gedaan is.
HD4Life @ Full-HD
Dat komt omdat alle coureurs graag een thuisrace rijden (oh wacht dat is ook een andere discussie). Maar goed, dat komt natuurlijk omdat dat gevestigd is als *het* high-end circuit van F1, en de stad er onderhand op gemaakt is. Bovendien kan je uit dat land met halflege tribunes onderhand al meer geld halen dan uit Brazilië wat 3-dubbel vol zit.pjottum schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:43:
[...]
Aan de andere kant: Monaco is ook nog steeds, en dat is echt gekkenwerk dus waarom niet. Het circuit is moeilijk genoeg, gezien alle crashes die daar gebeurd zijn.
Dat valt volgens mij wel mee, volgens de info die ik kan vinden is Zandvoort op de meeste punten 12 meter breed en het smalste stuk is 10 meter. Spielberg bijvoorbeeld is ook 12 tot 12 meter breed gemiddeld en het Circuit in Montreal is zelfs nog een stukje smaller dan 12 meter. Dus op enkele bottleneck punten de baan iets verbreden lijkt genoeg in ieder geval.ScrooLoose schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:45:
Er zijn een aantal smalle banen nu al op de kalender maar is Zandvoort toch ook gewoon niet wat te smal voor de huidige F1 auto's ?
Het lijkt mij een optocht te worden als ze daar nu F1 gaan rijden.
HD4Life @ Full-HD
De beruchte bottleneck in Baku is 8m als ik me niet vergis.Davidshadow13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:52:
[...]
Dat valt volgens mij wel mee, volgens de info die ik kan vinden is Zandvoort op de meeste punten 12 meter breed en het smalste stuk is 10 meter. Spielberg bijvoorbeeld is ook 12 tot 12 meter breed gemiddeld en het Circuit in Montreal is zelfs nog een stukje smaller dan 12 meter. Dus op enkele bottleneck punten de baan iets verbreden lijkt genoeg in ieder geval.
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:03:
Voor wie het interresseert.
Hugo Boss gaat van F1 sponsoring naar FE sponsoring. En gaat dus niet verder met Mercedes.
Lijkt mij ook. En vooral de plekken waar ze doorgaans kunnen inhalen moet veel breder. Nee die race gaat daar niet komen. Voor dezelfde kosten kun je een hele nieuwe baan aanleggen met 10 keer betere bereikbaarheidScrooLoose schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:45:
Er zijn een aantal smalle banen nu al op de kalender maar is Zandvoort toch ook gewoon niet wat te smal voor de huidige F1 auto's ?
Het lijkt mij een optocht te worden als ze daar nu F1 gaan rijden.
snap niet waarom; het kost een boel, geen hond vind het interresant; exposure is minimaal (begrijp dat energie/accu rijden toekomst is - maar of dat marketing technisch uitbetaald ...) sinds start van formule-e race zijn al diverse teams uitgestaptJuncto schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:18:
Volgens mij gaat Mercedes stoppen met DTM om in 2019 in de Formule E z'n intrede te doen, dus ik sluit niet uit dat HB door Mercedes richting de FE toe gaat.
[...]
Hoe meer grote namen naar FE stappen hoe populairder het wordt. Maar FE is hier offtopichimlims_ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:21:
[...]
snap niet waarom; het kost een boel, geen hond vind het interresant; exposure is minimaal (begrijp dat energie/accu rijden toekomst is - maar of dat marketing technisch uitbetaald ...) sinds start van formule-e race zijn al diverse teams uitgestapt
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
HD4Life @ Full-HD
Rare poll, waarom zou je ineens geen MotoGP en WSBK in Assen kunnen doen als de F1 daar rijd?DeTjuk schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:55:
Stelling: Ik heb liever Formule 1 dan de TT in Assen (Afgesloten)
Eens 30.66% (1,237 votes)
Oneens 69.34% (2,798 votes)
Totaal stemmen: 4,035
Bron.
PSN
Voor F1 is Assen niet historisch, maar dat betekent niet dat de baan zelf niet historisch is! Er wordt op die locatie al sinds 92 jaar geleden geraced. De eerste aan F1 te linken race op Zandvoort was in 1949.Davidshadow13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:11:
Het TT circuit is inderdaad een stuk beter bereikbaar en er is een stuk meer ruimte om het F1 circus daar te stallen inderdaad. Maar daar mis je wel de historie van de baan en de unieke locatie. Dan zou het gewoon weer de zoveelste F1 wedstrijd worden maar dan toevallig in Nederland. Dat zou van mij dan ook weer niet hoeven. Ik denk dat juist de locatie + historie een GP in Zandvoort speciaal kan maken eentje die er echt bovenuit steekt in het rijtje met GP's.
Je hebt helemaal gelijk, er is totaal geen reden om een keuze te maken. Op dit moment worden op diverse banen toch ook al de aangehaalde race klassen georganiseerd?YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:12:
[...]
Rare poll, waarom zou je ineens geen MotoGP en WSBK in Assen kunnen doen als de F1 daar rijd?
Testing, one, two ...
Eens hoor. De stelling is ietwat bijzonder. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:12:
[...]
Rare poll, waarom zou je ineens geen MotoGP en WSBK in Assen kunnen doen als de F1 daar rijd?
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
[ Voor 40% gewijzigd door Zahariac op 10-11-2017 14:13 ]
De persconferentie is nu live bezig op de Facebook pagina van NH Nieuws.Zahariac schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:12:
Vers van de pers
https://www.telegraaf.nl/...1-naar-zandvoort-haalbaar
Ben benieuwd!
[afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Hebben die gasten dan geen idee dat 80% gewoon uit Nederland komt en dus geen hotel nodig heeft?Ook de bereikbaarheid van het circuit en het vervoersplan is belangrijk, maar daar maakt Zandvoort zich geen zorgen om. De nabijheid van Schiphol en dichtbijgelegen hotels moeten soelaas bieden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq