[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.943 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Een mooi resultaat voor het circuit Zandvoort. Biedt een mooie basis voor verdere ontwikkelingen (en dromen) om Formule 1 weer naar Nederland te halen.

Wat ik nog mis in het haalbaarheidsonderzoek is de layout van het circuit. Er wordt wel gesproken over de eisen van de FIA en de pitlane, maar mis de zaken zoals ze in dit bericht worden beschreven.

Afbeeldingslocatie: https://autorai.nl/wp-content/uploads/2016/07/circuit-park-zandvoort-concept.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
Martinspire schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:15:
[...]

Hebben die gasten dan geen idee dat 80% gewoon uit Nederland komt en dus geen hotel nodig heeft?
Waarom niet?
Elke dag op en neer is ook weer zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arjantje72 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:48:
[...]

Waarom niet?
Elke dag op en neer is ook weer zoiets.
Strand omtoveren tot camping d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:11:
[...]

Te zanderig, geef mij maar een hotel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Martinspire schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:15:
[...]

Hebben die gasten dan geen idee dat 80% gewoon uit Nederland komt en dus geen hotel nodig heeft?
Moet zeggen dat mocht er een race in NL komen ik een hotel in de buurt boek en met de fiets naar het circuit ga. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:11:
[...]

Zijn al behoorlijk wat campings op loopafstand. Al zullen die misschien ook prima van dienst kunnen zijn als tijdelijke parkeerplaats O-) :P

Maar aangezien er al aangegeven is een dergelijk evenement niet in de zomermaanden te houden (ivm de strandgangers), weet ik niet of een camping wel zo populair is als bv een Spa of Hongarije :P

* naitsoezn gaat lekker op het fietsje mocht het ooit zo ver komen 8)

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 10-11-2017 16:24 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Woudloper schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:47:
Een mooi resultaat voor het circuit Zandvoort. Biedt een mooie basis voor verdere ontwikkelingen (en dromen) om Formule 1 weer naar Nederland te halen.

Wat ik nog mis in het haalbaarheidsonderzoek is de layout van het circuit. Er wordt wel gesproken over de eisen van de FIA en de pitlane, maar mis de zaken zoals ze in dit bericht worden beschreven.

[afbeelding]
Neee, niet Scheivlak weg :( Alles tussen Scheivlak en Audi-S kan me daarentegen gestolen worden, vooral bocht 9 |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Robertdj schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:26:
[...]

Neee, niet Scheivlak weg :( Alles tussen Scheivlak en Audi-S kan me daarentegen gestolen worden, vooral bocht 9 |:(
Het beste wat Zandvoort kan overkomen is dat al de duinen er omheen over het asfalt donderen, en dat ze opnieuw beginnen.

* mystic is écht geen fan van Zandvoort. Duf baantje zonder spannende of leuke plekken. En de arrogantie dat ze er zo geweldig zijn irriteert me ook mateloos :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Killjoy

Klingon lawn products

pjottum schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:43:
[...]

op radio 1 vanmorgen ging het hier nog even over: de hele stad werd vroeger een parkeerplaats (tot '85), dus dat probleem is oplosbaar; anders kunnen we natuurlijk simpelweg de trein gebruiken - parkeer je auto op schiphol (parkeergarage met startbaan) en je bent met 30 minuten (extra speciale treinen) in Zandfoort; bij elkaar een uurtje om van en naar het circuit te komen. Lijkt me geen enkel probleem; verkoop van te voren een parkeerkaart voor 20 euro, gooi 5 euro voor de NS op het het toegangskaartje ('vanuit heel nederland') en mensen staan in de rij.
Probleem met Zandvoort is wel, dat het een klein stationnetje is en ook nog een kopstation. Je hebt tijd nodig voor het inrijden van het station, doen verlaten van de trein, controle of alles en iedereen eruit is, kopmaken en weer vertrekken. Er is geen ruimte om treinen tijdelijk te kunnen stallen. En bij een eventueel defect heb je ook geen omloopspoor.

Ruimte om uit te breiden is er niet. Maar je zou een tijdelijk station kunnen realiseren ter hoogte van de brandweer. Dan zou je de even treinen door laten rijden naar station Zandvoort en de oneven treinen laten stoppen bij het tijdelijke station (en daarna doorrijden naar Zandvoort en daar kopmaken)

Maar goed, het zal toch niet gebeuren.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:52
Mijn droom zou zijn om het oude circuit weer in ere te herstellen, zeg de 1967 configuratie. Van mijn part midden in Flevoland. De oude tunnelsectie alleen al...het was echt een baan waar de jongetjes van de mannen werden gescheiden, soms door magere Hein himself. Maar met de huidige stofzuigerautos op carpark turned F1 tracks zal het altijd wel in de geschiedenis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik moet zeggen, zou wel een mooi baantje zijn, ook met de aanpassingen. :Y
De baan zal alleen veel breder moeten om in te kunnen halen op punten, en dan zullen er ook uitloopstroken moeten komen. Tribuneruimte is er ook. Nu Heineken en toeristische organisaties die er miljoenen tegenaan gooien. :P

* DaniëlWW2 zou het ook nog net kunnen fietsen. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:18:
Ik moet zeggen, zou wel een mooi baantje zijn, ook met de aanpassingen. :Y
De baan zal alleen veel breder moeten om in te kunnen halen op punten, en dan zullen er ook uitloopstroken moeten komen. Tribuneruimte is er ook. Nu Heineken en toeristische organisaties die er miljoenen tegenaan gooien. :P

* DaniëlWW2 zou het ook nog net kunnen fietsen. :*)
Rechte stuk zou ook langer moeten worden denk ik.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:19:
[...]

Rechte stuk zou ook langer moeten worden denk ik.
Helemaal niet. Baan moet hartstikke biassed zijn voor RBR, dus niks recht stuk waar Mercedes van profiteert. :+

Oke serieus, waarom nu weer een extra lang recht stuk waar weer een DRS zone ingebouwd moet worden, zodat alle prutsers in snellere auto's met gemak in kunnen halen? Ze leren maar eens inhalen, krijg je spektakel als toeschouwer. Kan je niet inhalen, dan heb je maar een slechte race.

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-11-2017 20:28 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Ach ik heb mijn dagelijkse dosis humor weer gehad toen ik dit item in het nieuws voorbij zag komen :+ Kansloos, lekker blijven dromen. Maar de simpele goedgelovige Nederlanders hebben weer wat om over te praten op hun werk of, gezien het weekend er weer aan komt, in de kroeg of op een verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Geen circuit hier in NL, man man wat een dampen erbij met al die fijnstof, 100.000den autos, en om wat?
This toch allemaal dichtbij Duitsland Italië België, niet haalbaar en schande als ze dit doorzetten, meesten kijken op tv en gaan daar echt niet heen, voor 300eu (goede plek)
Ik ben ook fan maar voor die 100.000 Nederlanders die er naar willen kijken, wil ik niet in de buidel tasten, this mooi zo, hij is weg omdat er geen animo was meer in die tijd, en dat is straks ook weer voorbij. ik haat dat populisme ten koste van een heel stuk mooi natuur in NL.
Er zijn belangrijkere dingen die eerst moeten.

Ik lach ook helemaal dubbel met de woorden "wat zou het mooi zijn als we Max een keer als wereldkampion hier kunnen kronen"
Haha het zal midden in seizoen zijn, dan is er niks te kronen, dus zal nooit op zandvoort kunnen gebeuren.
Huldigen voor een win in NL dat kan wel.

Maar nee, 1 keer in het jaar wat verdienen, is geen volks noodzaak.

Ga maar inzamelen aan elke F1 poort, vraag 50eu aan elke Nederlander die naar de f1 gaat (waar ook ter wereld) . kijken hoever we komen in 10 jaar qua budget.

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 10-11-2017 22:56 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Die 13km schaatsbaan in Biddinghuizen verbreden - klaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

franssie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:05:
Die 13km schaatsbaan in Biddinghuizen verbreden - klaar.
Daar zeg je wel wat: waarom niet een keer een hele lange baan? Niet Nordschleife lang, maar gewoon een kilometer of 10 a 12? Rondje van 3 minuten waar je als rijder echt het verschil kunt maken? En dan tribunes die goed over de baan heen kunnen zodat je toch meer kunt zien dan 1 bocht of 1 recht stuk (wat het probleem bij Spa grotendeels is). Lijkt me wel tof

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Bleh!

:)

Leuk item over het werk achter de schermen, specifiek de on-track IT van Force India https://nl.motorsport.com...alist-force-india-975445/

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@mell33 Lekker veel emotie en bar weinig argumenten.
Maar wel alvast alle potentiële bezoekers afserveren als tokkies :N

Het maakt toch geen klap uit waar op de wereld ze die 20 races houden, rijden doen ze toch wel.
Dus als een paar enthousiaste mensen het voor elkaar krijgen om het F1 circus weer naar Nederland te krijgen zal ik daar niet op tegen zijn. Behalve als er exorbitant veel belastinggeld naar toe zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:47
Hippocampus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:24:
@mell33 Lekker veel emotie en bar weinig argumenten.
Maar wel alvast alle potentiële bezoekers afserveren als tokkies :N

Het maakt toch geen klap uit waar op de wereld ze die 20 races houden, rijden doen ze toch wel.
Dus als een paar enthousiaste mensen het voor elkaar krijgen om het F1 circus weer naar Nederland te krijgen zal ik daar niet op tegen zijn. Behalve als er exorbitant veel belastinggeld naar toe zou moeten.
Laat ik het zo zeggen: als ze een goede business case kunnen maken en denken dat ze winst kunnen draaien, dan mag er van mij desnoods ook wel wat belastinggeld bij (als een LENING).

Het moet bodemloze put worden. Volgens mij zijn de inkomsten redelijk goed te voorspellen n dit geval (neem als odnergrens de demos van max op zandvoort). Het moet echt wel uit kunnen, mits he geen 50 miljoen gaat kosten aan achterstallig onderhoud :)

Maar volgend jaar eerst weer eens naar Duitsland. Dat vind ik eigenlijk ook een prima alternatief. Hotel in Frankfurt, een arme bob toewijzen en dan halve liters bier hakken, curry wurst eten en naar de f1 kijken. Prima was dat vorig jaar : )

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 11-11-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb een hele reeks off-topic posts verwijderd. Laat elkaar gewoon in hun waarde en ga niet denigrerend en respectloos doen om zogenaamd je punt extra kracht bij te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Leuk stukje gevonden over de switch van Vettel/Alonso en het spelletje dat gespeeld werd:

HOW FERRARI (AND VETTEL) HUSTLED ALONSO

Back in November 2014 the news of Vettel joining Ferrari was made official. For some this was a shock, even when this was the worst kept secret of the last decade. Vettel had been having his worst season ever, and yet Ferrari was willing to give up Alonso. Who, as you all know, is considered as the best driver of this generation. Even by yours truly. But was there more at play, in F1’s Garden of Eden?
Weliswaar van TheJudge maar ik vind deze wel goed.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

McLaren heeft de sharkfin voor volgend jaar tegengehouden door tegen te stemmen.
Zou die dan toch helemaal verdwijnen volgend jaar?

https://www.motorsport.co...ne-cover-fin-veto-976874/

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
YakuzA schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:14:
McLaren heeft de sharkfin voor volgend jaar tegengehouden door tegen te stemmen.

Zoals we de sharkfins van nu kennen wel maar er blijft volgend jaar volgens de voorlopige regulations wel ruimte over om een geknipte vorm van de sharkfin te gebruiken. Er is tevens ook ruimte voor een lage T-wing zoals we die eerder bij Williams hebben kunnen zien.

Een lid van F1Technical heeft een visualisatie gemaakt om te laten zien in welke delen teams bodywork mogen hebben in 2018:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dss6mY5.png

[ Voor 9% gewijzigd door Lasmibalsingh op 11-11-2017 11:58 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant om te zien dat hele volksstammen weer praten over de F1 naar Zandvoort. Hetzelfde als in 1989, 1992, 1995, 1997, 1999, 2000, 2001, 2004, 2007, 2008, 2010, 2012, 2013, 2015 en nu dus 2017.

Het is dat er geen negatieve kans bestaat, anders had ik die er aan toegedicht. Gaat niet gebeuren, vandaag niet, morgen niet, volgend jaar niet en nooit niet.

Maar goed, het circuit heeft weer aandacht, er hebben weer wat mensen geld kunnen verdienen met foponderzoeken en de F1 staat weer even in de spotlights. Qua marketing snappen die Zandvoort jongens het nog wel.
YakuzA schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:14:

Toen hij dit jaar kwam vond ik het echt afgrijselijk. Als ik nu de wagens van vorig jaar die, mis ik die vin opeens :p Zo zie je maar weer hoe snel iets went.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 11-11-2017 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
mystic schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:29:
[...]

Het beste wat Zandvoort kan overkomen is dat al de duinen er omheen over het asfalt donderen, en dat ze opnieuw beginnen.

* mystic is écht geen fan van Zandvoort. Duf baantje zonder spannende of leuke plekken. En de arrogantie dat ze er zo geweldig zijn irriteert me ook mateloos :p
Duf baantje???? Ooit wel eens zelf gereden op Zandvoort?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Speedster schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:10:
[...]

Hoe zijn de DTM wedstrijden op Zandvoort, staat me bij dat inhalen lastig is daar.

[edit]
Deze al ingevuld?
https://www.ziggosport.nl...rt-formule-1-enquete.html

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 11-11-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

hjs schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:31:
Hoe zijn de DTM wedstrijden op Zandvoort, staat me bij dat inhalen lastig is daar.
Ik heb aardig wat races gezien op Zandvoort, en ook aardig wat saaie races ja, maar ook genoeg leuke acties. Eigenlijk net als F1: als je jaaroverzichten terug kijkt lijkt het natuurlijk altijd een rete spannend seizoen, maar tijdens de races gebeurt er het grootste deel van de tijd geen reet. Dankzij DRS verspringen auto's nog van plek maar hoeveel echte pure inhaalacties zijn er per race? Handje vol.

Hoewel ik geen voorstander ben van F1 op Zandvoort (nodeloos duur, belachelijk veel aanpassingen nodig om sowieso het circuit bereikbaar te maken, etc etc) vind ik het argument van lastig inhalen en dat het daardoor saai zou zijn, niet echt redelijk. Teveel circuits waar de afgelopen jaren is gereden voldeden aan die criteria....

En daarbij zou dat volgens mij gaan betekenen dat Zandvoort dankzij de geluidsoverlast nog een race of 4 in de rest van het seizoen zou mogen organiseren, dan blijft er weinig te racen over :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

Renault en STR liggen flink overhoop. Renault claimt dat de problemen met de motor bij STR door STR komt. STR daarentegen claimt weer dat Renault hun bewust bagger geeft zodat Renault STR nog voorbij kan in het wcc.

Loopt zo ver op dat ze overwegen geen motoren te leveren te leveren aan STR voor abu dhabi.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Speedster schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:10:
[...]

Nope, en ook de ambitie niet. Ook niet op andere circuits en daar kan ik prima een mening over vormen :p

Het is een leuk circuit voor een Clio cup ofzo hoor, no problem. Maar voor hedendaagse topklasse? No way.

De enige reden dat we het over Zandvoort hebben, is omdat Nederland ook geen andere baan heeft. Assen is een erg leuk circuit maar totaal gericht op motorsport. En daar zijn ze ook goed in. En dat is het.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mystic schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:47:
[...]

Het is een leuk circuit voor een Clio cup ofzo hoor, no problem. Maar voor hedendaagse topklasse? No way
Ze willen de formule 1 ophalen hoor :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

L1nt schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:57:
[...]

Ze willen de formule 1 ophalen hoor :+
Misschien moeten ze eens beginnen met de formule-e? Bedoel... Dat kan alleen maar beter worden, ze hebben dan geen last van de geluidsnormen en als er niemand op af komt... Ach... Stel je 3 mensen teleur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wou deze toch even delen want dit klinkt ook niet slecht. :P

Zit nog wel meer achter zoals dat dit blok 1,5L in plaats van de 1,6L nu is. Brandstoflimiet in 1988 was 150L. Reken je dan de 105kg brandstof van nu even snel om met een omrekentoeltje met als instelling benzine, dan kom je uit op iets van 142L benzine. Revs zullen ook niet veel anders zijn geweest. Het lijkt vooral aan de turbo te liggen.

Het kan dus echt wel snel zijn, en goed klinken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:03:
[video]

Zit nog wel meer achter zoals dat dit blok 1,5L in plaats van de 1,6L nu is. Brandstoflimiet in 1988 was 150L. Reken je dan de 105kg brandstof van nu even snel om met een omrekentoeltje met als instelling benzine, dan kom je uit op iets van 142L benzine. Revs zullen ook niet veel anders zijn geweest. Het lijkt vooral aan de turbo te liggen.

De hoeveelheid benzine is nu het probleem niet, het is die domme fuel flow.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 07-10 14:47
Adlermann schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:16:
[...]
De hoeveelheid benzine is nu het probleem niet, het is die domme fuel flow.
Normale turbos dumpen de uitlaatgassen langs de turbine via de wastegate als de maximale druk bereikt is bij hogere toeren, dat klinkt lekker. In de huidige motoren wordt de turbine afgeremd door de mgu-h om electrische energie op te slaan en gaat de waste gate niet open. Er zit er nog wel één op, maar alleen voor noodgevallen.

Als de MGU-H verdwijnt, dan klinken de motoren weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Martinspire schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:14:
[...]

Daar zeg je wel wat: waarom niet een keer een hele lange baan? Niet Nordschleife lang, maar gewoon een kilometer of 10 a 12? Rondje van 3 minuten waar je als rijder echt het verschil kunt maken? En dan tribunes die goed over de baan heen kunnen zodat je toch meer kunt zien dan 1 bocht of 1 recht stuk (wat het probleem bij Spa grotendeels is). Lijkt me wel tof
Nadelen: toeschouwers zien auto's minder vaak voorbij komen, meer marshals nodig en misschien wel nog een extra medical car om op tijd bij een ongeval te komen.

Ik denk dat die berg van een kilometer (Thijs Zonneveld) er nog eerder is dan een GP in Nederland.

Een nieuw circuit zie ik sowieso niet gebeuren, omdat het enige goede argument voor Zandvoort de naam is; de historische waarde.

Een nieuw circuit is net zo kansloos als Nevers in Frankrijk. Al die "beroemde" bochten op een plat stuk land, maar verder niet interessant.
Paul Ricard heeft ook meer historische waarde (en ja, Bernie is eigenaar).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Interessante opmerking van Lewis over zijn crash:
“Often when it bottoms, it stalls the floor, and that often happens when the car is cold and the tyres are cold. These sort of things happen.
https://www.motorsport.co...-qualifying-crash-977432/

Ik had er nooit over nagedacht dat je de lucht onder de auto kan 'stallen' door de grond te raken met de skid blocks.
Leuk trucje om harder te gaan op het rechte stuk door downforce uit de diffuser te verlagen.
Een beetje de F-Duct truuk met de diffuser :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:58:
Ik had er nooit over nagedacht dat je de lucht onder de auto kan 'stallen' door de grond te raken met de skid blocks.
Leuk trucje om harder te gaan op het rechte stuk door downforce uit de diffuser te verlagen.
Een beetje de F-Duct truuk met de diffuser :)
En in dit geval raakte de bodem voor/tijdens de bocht de grond (bij lagere snelheid). Daar heeft het verliezen van de downforce van de diffuser een negatief effect want dan heb je die downforce nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 13:39
__fred__ schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:59:
[...]

Normale turbos dumpen de uitlaatgassen langs de turbine via de wastegate als de maximale druk bereikt is bij hogere toeren, dat klinkt lekker. In de huidige motoren wordt de turbine afgeremd door de mgu-h om electrische energie op te slaan en gaat de waste gate niet open. Er zit er nog wel één op, maar alleen voor noodgevallen.

Als de MGU-H verdwenen is en er worden weer hogere toeren gehaald hebben we weer een mooi geluid om aan te horen. Dan maakt het echt niet uit of het v6, 8, 10 of 12 is.

Vind ook jammer dat deze moderne motoren niet tot het uiterste word gepushed door de coureur, maar door z'n eigen onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

__fred__ schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:59:
[...]

Oh dus daarom horen we Honda motoren nog wel eens wat geluid maken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MrSleeves schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:27:
[...]

Nadelen: toeschouwers zien auto's minder vaak voorbij komen
Ik zeg al: als je meer van de baan ziet, heb je daar ook minder problemen mee. En ik bedoel ook niet dat de layout een halve provincie door moet, alleen dat de baan wat langer moet zijn, maar dat kan best in een kleiner oppervlak.
, meer marshals nodig
Alsof je niet meer vrijwilligers kunt vinden. Makkelijkste van allemaal
en misschien wel nog een extra medical car om op tijd bij een ongeval te komen.
Als je er geen grote ronde van maakt, kan een medical car prima afsnijden op bepaalde plekken. Maar is het erg om er 2 te hebben? Volgens mij gaat het op Spa vooralsnog prima.
Een nieuw circuit is net zo kansloos als Nevers in Frankrijk. Al die "beroemde" bochten op een plat stuk land, maar verder niet interessant.
Plat stuk land? We hebben de techniek om zand te verschuiven. Is ze in de VS in Texas ook gelukt om een enorme heuvel te leggen in bocht 1. En ik zie geen probleem waarom we dat hier ook niet kunnen doen.

Ik heb echt 10x liever een nieuwe baan, dan dat we nog wat van Zandvoort proberen te maken. Een nieuwe baan kost namelijk veel minder geld en kun je meteen goed afstemmen met de omgeving (qua bouwruimte, qua overlast, qua bereikbaarheid). Er zijn nog genoeg andere plekken in dit land om een mooie baan neer te leggen. En waarom doen we niet iets unieks als een nieuw eiland aanleggen om hem op te bouwen, een park ala Melbourne of Montreal met een mooie baan erin. Dat moet hier toch prima kunnen. En meteen een mooi visitekaartje waarbij we prima meer sportfaciliteiten kunnen toevoegen voor sporten die ook meer ruimte nodig hebben en wel een nieuw gebouw kunnen gebruiken.

Zetten we die dividendbelasting niet op 0% maar op 5% en gaan we van dat geld een mooie baan aanleggen :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
Martinspire schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:15:

[...]
Plat stuk land? We hebben de techniek om zand te verschuiven. Is ze in de VS in Texas ook gelukt om een enorme heuvel te leggen in bocht 1. En ik zie geen probleem waarom we dat hier ook niet kunnen doen.
Is dat wel zo? Ik meen dat dat "natuurlijk" zo was. Zo was er volgensmij ook een filmpje van David Coulthard die daar met een RBR langs ging om eens door het zand te ploeteren terwijl het circuit nog aangelegd moest worden, en volgensmij was die heuvel daar toen al.

Edit:
Filmpje even opgezocht:

En lijkt erop dat we beiden ernaast zitten. Het circuit lijkt voornamelijk uitgegraven te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 12-11-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 19:31
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:03:
[video]

Reden ze toen der tijd niet op een soort van raket brandstof/toluene mengsel? Erg klopvast en meer engerie per kg brandsof. Ik denk dat de huidige motoren ook echt wel beter kunnen klinken maar dat vooral de MGU-H de stroming van de uitlaatgassen dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Racing-Paradise schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:20:
[...]

Reden ze toen der tijd niet op een soort van raket brandstof/toluene mengsel? Erg klopvast en meer engerie per kg brandsof. Ik denk dat de huidige motoren ook echt wel beter kunnen klinken maar dat vooral de MGU-H de stroming van de uitlaatgassen dempt.
Klopt, n.a.v. dat tolueen wat toegevoegd werd zijn de strikte regels gekomen dat je min of meer met aan de pomp verkrijgbare brandstof moest rijden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:23
Nou roept u maar :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NdQF8URIXew4LoZGoNxDJpIK/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Hyper!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

Pussy soft.

Ze moeten het gewoon eentje opschuiven en de hardste band de 'superhard' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
AzzKickah schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:01:
Pussy soft.

Dat kan nog makkelijker. De harde band komt IIRC te vervallen. Volgens jaar dus mega/extreme/hyper soft, ultrasoft, supersoft, soft en medium.

Vraag blijft natuurlijk hoe lang deze trend blijft doorgaan en hoe idioot ze de namen voor de softs gaan verzinnen. Er zal vast geen ISO standaard achtig iets zijn wat de volgorde van ultra, mega, extreme, hyper etc is. Maar als ze nu voor hyper gaan lijkt mij dat er geen overtreffende trap meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

softalmighty
oppositeviagra

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20

Osxy

Holy crap on a cracker

Pussy soft.

Behalve dat ze overwegen meer dan 5 compounds volgend jaar te gaan hanteren, heb verhalen over 8(!) verschillende gezien.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
Osxy schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:11:
[...]

Behalve dat ze overwegen meer dan 5 compounds volgend jaar te gaan hanteren, heb verhalen over 8(!) verschillende gezien.
De regenbanden tellen ook mee, dus nu zijn er ook al 7 compounds. ;)

RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:06:
[...]

Dat kan nog makkelijker. De harde band komt IIRC te vervallen. Volgens jaar dus mega/extreme/hyper soft, ultrasoft, supersoft, soft en medium.

Vraag blijft natuurlijk hoe lang deze trend blijft doorgaan en hoe idioot ze de namen voor de softs gaan verzinnen. Er zal vast geen ISO standaard achtig iets zijn wat de volgorde van ultra, mega, extreme, hyper etc is. Maar als ze nu voor hyper gaan lijkt mij dat er geen overtreffende trap meer is.
Ach opzich kunnen ze nog wel even doorgaan, hyper mega soft, hyper mega ultra soft :P

[ Voor 51% gewijzigd door Dijkstraat op 12-11-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:25

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:06:
[...]

Dan kun je altijd nog doen net zoals met de soft super soft. Hypersoft - - > super hypersoft.

Maar die maar extreme soft,naar mijn smaak!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hyper klinkt wat mij betreft het neutraalst. Extreme is ook al het maximum maar dan heb je het woord niet meer voor prestaties op de baan. Extreme omstandigheden en dan niet op extreme's rijden is bv wat raar.
Hyper op zichzelf betekend gewoon weinig relevants, dus kan gewoon prima.

Ik vind het alleen jammer dat ze niet gewoon soft/medium/hard doen op elke baan en dan intern gewoon wisselen naar een andere compound die daar goed bij de baan past (en de teams kunnen dat ook wel intern communiceren). Voor de race maakt het me namelijk weinig uit of je op supersofts rijd of op mediums, als het uiteindelijk de middelste band is van het stel. Dat maakt het voor nieuwe kijkers gewoon veel duidelijker.

Het lijkt er alleen op dat Pirelli hun gekleurde banden willen verkopen (al heb ik er volgens mij nog nooit 1 in het echt gezien, met dus gekleurde letters op de zijkant), waardoor ze er dus liever meer in willen hebben zodat fans meer kleuren hebben om uit te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50
Even nog over de discussie zandvoort.. ik zie vooral dat de NOS dat als kansrijk promoot...
Waarschijnlijk omdat ze dan beroep willen doen op sport evenement van nationaal belang.. (met bijhorende uitzendrechten)

* nachtnet ziet dan ziggo wel die race in een supersport weekeinde gieten, zodat iedereen ziggo kan kijken.

Maar een zandvoort race in de herfst of voorjaar zou best leuk kunnen zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:44:
Even nog over de discussie zandvoort.. ik zie vooral dat de NOS dat als kansrijk promoot...
Waarschijnlijk omdat ze dan beroep willen doen op sport evenement van nationaal belang.. (met bijhorende uitzendrechten)

* nachtnet ziet dan ziggo wel die race in een supersport weekeinde gieten, zodat iedereen ziggo kan kijken.

Maar een zandvoort race in de herfst of voorjaar zou best leuk kunnen zijn..
Voorjaar is voor Nederland het best. Kun je bv mooie bloemen rond de baan en hospitality zetten. En nog wat andere typisch Hollandse zaken. Niet direct naast de baan natuurlijk :> , maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Over die banden, hoeveel ronden zijn er dit jaar op de medium en hard gereden? Meer compounds gaat niks oplossen. Alle banden moeten zachter, en het verschil tussen de banden groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Enige logische manier volgens mij. Waarom de obsessie om zo veel mogelijk banden zacht te laten heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik vraag me ook af welke kleur ze de megasoft zouden geven. Alle kleuren zijn zo'n beetje gebruikt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:06:
Ik vraag me ook af welke kleur ze de megasoft zouden geven. Alle kleuren zijn zo'n beetje gebruikt nu.
Volgens de tweet van Pirelli wordt dat dus roze.

Ik zou het ook logischer vinden om alles gewoon een stuk omhoog te schuiven en er een super hard tyre aan toe te voegen. Uit eerdere berichten is dat ook wat ik geïnterpreteerd had. Ik vind dit geen toevoeging aan de helderheid van het bandenreglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Muse schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:08:
[...]

Volgens de tweet van Pirelli wordt dat dus roze.

Ik zou het ook logischer vinden om alles gewoon een stuk omhoog te schuiven en er een super hard tyre aan toe te voegen. Uit eerdere berichten is dat ook wat ik geïnterpreteerd had. Ik vind dit geen toevoeging aan de helderheid van het bandenreglement.
Roze lijkt toch veel te veel op paars, in de zon zie je bijna geen verschil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als ze vasthouden aan die roze kleur, dan lijkt "sticky bubblegum" me wel een toepasselijke naam.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:11:
[...]

Roze lijkt toch veel te veel op paars, in de zon zie je bijna geen verschil..
Als je iets naar boven scrollt zie je een afbeelding waarop het in ieder geval zacht roze is. Dat is best een groot verschil met paars. Ik mag ook hopen dat Pirelli de zichtbaarheid op de baan/televisie meeneemt in de kleurkeuze. Anders doen ze zichzelf ook geen plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Kunnen ze niet gewoon de harde band als soort laten vervallen en dan alles één door laten schuiven.
Ofwel: voor volgend jaar dezelfde naam, maar zachtere band dan nu. Hard is maar één of twee keer gebuikt volgens mij (Barcelona en nog één?)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ze nu al bijna een hele wedstrijd kunnen rijden op supersoft, en zelfs ultrasoft bij sommigen een halve wedstrijd meegaat (zie o.a. Brazilië afgelopen weekend), dan slaat het "zacht" al bijna nergens meer op. Vroeger moest je zelfs met de hardste band nog wisselen in de wedstrijd. Nu moeten ze vooral naar binnen omdat het reglement voorschrijft dat er minimaal twee compounds gebruikt moeten worden.
Wat mij betreft schuiven ze de hele bende dus een tandje op richting hard qua benaming, en wordt de nieuwe compound "Ultra soft" als hij ook daadwerkelijk veel extra grip en snelheid geeft gedurende 10-12 ronden oid, en dan gewisseld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

Terasoft?

Exasoft?

"That really sticky tire that nearly absorbs your hand when you touch it"? :+

Kunnen ze niet voor wat originelere namen gaan zoals "Asphalt Hugger", "Smooth Ride", "Rain Warrior", etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Waarom moet het zo gecompliceerd zijn?

Vroegah had je gewoon soft, medium, hard en wet. Later kwam er nog intermediate bij. Je mocht zelf weten waar je op reed. In sommige races was het misschien wel, misschien niet haalbaar om met de harde band de gehele race uit te rijden. En er was bijna altijd wel iemand die dat probeerde.

Nu moet je haast een raket geleerde zijn om het allemaal te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

L1nt schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:42:

Vroegah had je gewoon soft, medium, hard en wet. Later kwam er nog intermediate bij. Je mocht zelf weten waar je op reed. In sommige races was het misschien wel, misschien niet haalbaar om met de harde band de gehele race uit te rijden. En er was bijna altijd wel iemand die dat probeerde.

Een andere mogelijkheid is gewoon datgene te gebruiken dat in de R/C racing gebruikelijker is: zachtheid van de band aangeven met een cijfercode (shore rating; lager = zachter). Veel duidelijker dan ultrapicodebellomegahyperinterstickysoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
Amphiebietje schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:42:
Terasoft?

Exasoft?

"That really sticky tire that nearly absorbs your hand when you touch it"? :+

Kunnen ze niet voor wat originelere namen gaan zoals "Asphalt Hugger", "Smooth Ride", "Rain Warrior", etc.?
Op SkySports ging de optie op om de band "Dave" te noemen _/-\o_

https://twitter.com/CroftyF1/status/929801487462621185

[ Voor 6% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-11-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
L1nt schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:42:

Vroeger was het team gewoon samen met een bandenfabrikant de optimale band aan het ontwikkelen. Hoe ze dat ding noemden boeide niet, het waren slicks, ingesneden slicks, intermediums, wet, etc. Compound was niet zo'n issue, dat was gewoon optimaal.
En wisselen deden ze omdat de band versleten was. Of omdat het natter of droger werd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gewoon verbruik omhoog, tanks kleiner, aero aanpassingen, hard + medium weg, een echte Q band terug en banden met echte drops terug. Dan gaan teams wel weer 2 tot 3 keer stoppen, worden de rondjes nog sneller en kunnen wagens weer achter elkaar rijden.

Voor het publiek misschien wat meer kabaal, motoren wat simpeler en niet meer van die extreme regels mbt aantallen (6 ofzo). Dan wordt het ook ter plaatse weer aantrekkelijker en meer betaalbaar voor de (klanten)teams.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:01:
[...]

Vroeger was het team gewoon samen met een bandenfabrikant de optimale band aan het ontwikkelen. Hoe ze dat ding noemden boeide niet, het waren slicks, ingesneden slicks, intermediums, wet, etc. Compound was niet zo'n issue, dat was gewoon optimaal.
En wisselen deden ze omdat de band versleten was. Of omdat het natter of droger werd.
Waarbij Ferrari samen met Bridgestone de perfecte band ontwikkelde, waardoor de Michelin teams geen schijn van kans hadden en we riepen "ze moeten gewoon iedereen op dezelfde banden laten rijden!".
waarna het doodsaai werd en wij riepen "ze moeten gewoon banden maken die heel snel minder worden, zodat de verschillen groter worden en mensen weer meer kunnen inhalen", waarna er heel veel inhaalacties kwamen die wij als "kunstmatig" bestempelden en we Pirelli afkraakten omdat ze geen fatsoenlijke banden konden maken, waarna zij betere banden introduceerden, die zo lang mee gingen dat niemand meer hoefde te wisselen en wij begonnen te roepen "ze moeten gewoon banden maken die heel snel minder worden"....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

"So Dave synonymous for big softy?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Amphiebietje schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:46:
[...]

Een andere mogelijkheid is gewoon datgene te gebruiken dat in de R/C racing gebruikelijker is: zachtheid van de band aangeven met een cijfercode (shore rating; lager = zachter). Veel duidelijker dan ultrapicodebellomegahyperinterstickysoft.
Pirelli had het voorstel om het A t/m G oid te maken, maar dat was te moeilijk voor de domme tv-kijker.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Tleilaxu schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:29:
[...]

Waarbij Ferrari samen met Bridgestone de perfecte band ontwikkelde, waardoor de Michelin teams geen schijn van kans hadden en we riepen "ze moeten gewoon iedereen op dezelfde banden laten rijden!".
waarna het doodsaai werd en wij riepen "ze moeten gewoon banden maken die heel snel minder worden, zodat de verschillen groter worden en mensen weer meer kunnen inhalen", waarna er heel veel inhaalacties kwamen die wij als "kunstmatig" bestempelden en we Pirelli afkraakten omdat ze geen fatsoenlijke banden konden maken, waarna zij betere banden introduceerden, die zo lang mee gingen dat niemand meer hoefde te wisselen en wij begonnen te roepen "ze moeten gewoon banden maken die heel snel minder worden"....
Je hebt gelijk, maar de situatie zoals deze nu potentieel volgend jaar is slaat toch helemaal nergens op. 8 verschillende compounds waarvan er 3 de naam 'Soft' hebben, met termen als Ultra, Mega, Hyper etc. Dat is helemaal niet 'Des Formule1s' wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 15:20
YakuzA schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:43:
[...]

Pirelli had het voorstel om het A t/m G oid te maken, maar dat was te moeilijk voor de domme tv-kijker.
En dan volgend jaar weer een hardere band er bij en we krijgen Aa t/m G of A2 t/m G. Nee lijkt me geen goede oplossing.

- Ultra hard
- Super hard
- Hard
- Medium
- Soft
- Super soft
- Ultra soft

- Inters
- Wets

Wanneer er een zachtere band komt, alles gewoon doorschuiven. Meer dan 7 (9) komen er toch nooit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Volgens mij worden er toch maar 3 compounds per weekend gebruikt, waarom die niet labelen als soft, medium, hard? Lekker belangrijk dat de hard eigenlijk de soft is, de medium de supersoft en de soft de ultrasoft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

* DaniëlWW2 vindt gewoon dat je de US, SS en S bandjes moet aanpassen zodat ze minder lang meegaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tleilaxu schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:29:
[...]

Mooi toch die oude situatie? Eigenlijk zoals het nu is met de motoren. Wie de afgelopen jaren met Renault of Honda reed was kansloos voor een kampioenschap.
En die Bridgestone bleef ook niet perfect, andere jaren domineerden de Michelin teams weer.

Het banden geneuzel wat ze nu hebben slaat nergens op. Als ze al met een leverancier willen werken met voor iedereen gelijk materiaal. Maak die banden dan zo dat ze echt verschillend zijn er er niet met regeltjes een pitstop verplicht gesteld moet worden. Hard, Medium, Soft. Hard zou de race vol moeten kunnen houden, met twee keer Medium zou je hem ook uit moeten kunnen rijden. Voor Soft heb je dan 4 sets nodig wil je een hele race die compound willen gebruiken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ankona schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:50:
[...]

Mooi toch die oude situatie? Eigenlijk zoals het nu is met de motoren. Wie de afgelopen jaren met Renault of Honda reed was kansloos voor een kampioenschap.
En die Bridgestone bleef ook niet perfect, andere jaren domineerden de Michelin teams weer.

Het banden geneuzel wat ze nu hebben slaat nergens op. Als ze al met een leverancier willen werken met voor iedereen gelijk materiaal. Maak die banden dan zo dat ze echt verschillend zijn er er niet met regeltjes een pitstop verplicht gesteld moet worden. Hard, Medium, Soft. Hard zou de race vol moeten kunnen houden, met twee keer Medium zou je hem ook uit moeten kunnen rijden. Voor Soft heb je dan 4 sets nodig wil je een hele race die compound willen gebruiken.
Wat je ook verzint, mensen klagen toch wel. 8)
Tleilaxu schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:05:
Volgens mij worden er toch maar 3 compounds per weekend gebruikt, waarom die niet labelen als soft, medium, hard? Lekker belangrijk dat de hard eigenlijk de soft is, de medium de supersoft en de soft de ultrasoft.
Dat is idd de manier zoals ze het in de MotoGP doen. De softe compound is bijna elke race een andere compound. Voor de kijker makkelijker, maar voor teams is het moeilijker om de banden te snappen.

De soft van deze week is de hard van volgende week etc.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2017 14:01 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
YakuzA schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:59:
Dat is idd de manier zoals ze het in de MotoGP doen. De softe compound is bijna elke race een andere compound. Voor de kijker makkelijker, maar voor teams is het moeilijker om de banden te snappen.

De soft van deze week is de hard van volgende week etc.
Daar kun je dan toch de Free Practice sessies voor gebruiken? Overigens zou het ook nog een optie kunnen zijn om wel 'Compound A t/m G' voor interne communicatie binnen de teams te gebruiken, maar naar buiten toe wel 'Hard/Medium/Soft' te communiceren.

[ Voor 18% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-11-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

MikeyMan schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:53:
Over die banden, hoeveel ronden zijn er dit jaar op de medium en hard gereden? Meer compounds gaat niks oplossen. Alle banden moeten zachter, en het verschil tussen de banden groter.
Er zijn wel 421 ronden op de medium banden gereden. Dat zijn er precies 421 meer dan op de harde band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ze moeten het gewoon toe gaan staan dat de voor- en achterbanden van een verschillende compound mogen zijn a la MotoGP. Dan kun je de meest creatieve en beste situaties creëren.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38

MazeWing

The plot thickens...

Ze moeten gewoon toestaan dat je elke band wil gebruiken die je maar wil, in welke combinatie je wil en hoeveel je er wil.

Zolang je niet op een velg rijdt of met een platte band zou alles gewoon mogen.

Ook moeten ze tanken weer terugbrengen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 15:20
Klor schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:53:
[...]

Er zijn wel 421 ronden op de medium banden gereden. Dat zijn er precies 421 meer dan op de harde band.
Dit klopt niet helemaal. Dit gaat alleen over de pitstops, dus de eerste set telt niet mee.

Ik vond het al zo raar dat de kolom van Softs zo hoog was.

edit: Eerste set telt wel mee. Het is maandag.. :z

[ Voor 5% gewijzigd door LoeWn op 13-11-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even naar het correcte topic. :)
Hippocampus schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:21:
[...]

Uit veiligheid toch maar 1 rijder tegelijk vervangen, stel voor dat Massa volgend jaar weer terug moet komen :o

GRO zal echt wat aan zijn mentaliteit moeten doen en zijn resultaten moeten verbeteren wil ie in de F1 blijven.
De manier waarop hij over de boordradio overkomt is alles behalve professioneel inderdaad.
Al is het klagen soms ook wel terecht want de auto van Haas lijkt me echt niet geweldig.
Nah, zijn genoeg kandidaten voor de F1 zoals Leclerc of Giovinazzi. Leclerc lijkt een zekerheidje voor Sauber te zijn, Giovinazzi is onwaarschijnlijk omdat de miljardair/sponsor/eigenaar van Sauber door wil met die prutser van een Ericsson...

Ferrari zal dus gaan pushen om Magnussen of Grosjean uit Haas te schoppen en Giovinazzi erin te krijgen. Die andere kan je dan vervangen voor Wehrlein ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12
Max heeft z'n lolbroek weer aan bij Peptalk. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:47
Haha Max bij Peptalk. :+

"Wat hadden ze mee willen nemen bij Renault"....iets in die richting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Ari Gold schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:43:
Haha Max bij Peptalk. :+

"Wat hadden ze mee willen nemen bij Renault"....iets in die richting.
Beetje context voor de mensen die niet kunnen kijken.
Het ging over de overvallen op de verschillende teams en daarbij de vraag of Renault ook overvallen was.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Over die bandenkeuze, waarom niet gewoon Microsoft.... :+

Overigens ben ik voorstander om de banden zo te laten hoe ze zijn, met een beetje inzet (klein beetje maar) lijkt het mij niet een issue om ze uit elkaar te halen. Het scenario dat de Soft-band in race A een echte Soft is en in race B opeens een Medium is voor niemand te begrijpen lijkt mij...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
vhal schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:25:
Het scenario dat de Soft-band in race A een echte Soft is en in race B opeens een Medium is voor niemand te begrijpen lijkt mij...
Waarom niet? Lijkt mij juist heel makkelijk te begrijpen. 3 verschillende slicks per weekend welke soft, medium en hard worden genoemd en wat maken de daadwerkelijke compounds dan uit? Mij part verzinnen ze bij Pirelli elke race andere ultieme compounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 07-10 14:47
TheBrut3 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:39:
[...]

Waarom niet? Lijkt mij juist heel makkelijk te begrijpen. 3 verschillende slicks per weekend welke soft, medium en hard worden genoemd en wat maken de daadwerkelijke compounds dan uit? Mij part verzinnen ze bij Pirelli elke race andere ultieme compounds.
Voor de kijker waarschijnlijk een groot feest, want dat betekent dat ze geen test/referentiedata per type band hebben en FP1 het eerste moment van een GP wordt om data te verzamelen. De teams zullen het minder kunnen waarderen w.s., die willen voorspelbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
__fred__ schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:54:
[...]

Voor de kijker waarschijnlijk een groot feest, want dat betekent dat ze geen test/referentiedata per type band hebben en FP1 het eerste moment van een GP wordt om data te verzamelen. De teams zullen het minder kunnen waarderen w.s., die willen voorspelbaarheid.
Des te meer reden om het op die manier te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
Dat doen ze toch al? Alleen wordt er nog even een kleur op gezet. Voor Pirelli alleen de taak om de banden aan te passen en meer grip te geven met een korte levensduur. Men moet gewoon aangeven hoe lang ze mee gaan en die je dat niet dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
tlpeter schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:56:
Dat doen ze toch al? Alleen wordt er nog even een kleur op gezet. Voor Pirelli alleen de taak om de banden aan te passen en meer grip te geven met een korte levensduur. Men moet gewoon aangeven hoe lang ze mee gaan en die je dat niet dan heb je pech.
Ze kunnen intern natuurlijk wel doorgeven welke band het is. Zo hebben de teams er geen nadeel van zolang er uit een vasts set gekozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Ik zou graag die extreme-soft (die roze) willen zien in 2018, dan die ultrasoft (paars) eruit gooien, de supersoft (die rode) houden en de soft (die gele) eruit gooien om ten slotte de witte (medium) te houden. Gewoon om een bredere keuze te krijgen waarbij de rondetijden echt een veschil maken.

Je ziet nu in Brazilië dat mensen op gele banden net zo snel zijn dan rijders op rode banden en zelfs later kunnen remmen.. Het grote manko is dat de rode banden het 15 ronden vol houden om snel op te zijn en vervolgens nog steeds 15 ronden meer uithouden zonder kapot te gaan / over en clif te gaan. Je gijzelt daarmee het veld naar een 1-stopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Holkers schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:10:
Je ziet nu in Brazilië dat mensen op gele banden net zo snel zijn dan rijders op rode banden en zelfs later kunnen remmen.. Het grote manko is dat de rode banden het 15 ronden vol houden om snel op te zijn en vervolgens nog steeds 15 ronden meer uithouden zonder kapot te gaan / over en clif te gaan. Je gijzelt daarmee het veld naar een 1-stopper
Dat is een bewuste keuze geweest van Pirelli. Ze durfden met de regelwijzigingen geen extreme keuzes te maken in de banden, en zijn daarom aan de veilige kant gaan zitten.

Verwacht dat dit komend seizoen weer iets meer richting hogere slijtage gaat.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:21:
[...]
Dat is een bewuste keuze geweest van Pirelli. Ze durfden met de regelwijzigingen geen extreme keuzes te maken in de banden, en zijn daarom aan de veilige kant gaan zitten.

Verwacht dat dit komend seizoen weer iets meer richting hogere slijtage gaat.
De teams hadden idd Pirelli verkeerde downforce waardes doorgegeven waardoor ze dit jaar te ver aan de veilige kant zaten.
Ze hebben al tijden geleden aangekondigd dat het voor volgend jaar beter is omdat ze met de echte auto's van dit jaar getest hebben :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 07-10 08:48

iichel

Gazoooo

dit jaar - volgend jaar
hard - discontinued
medium - hard
soft - medium
supersoft - soft
ultrasoft - supersoft
pink tyre - ultrasoft

alles opgelost

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
De hele uitzending van peptalk met Max staat ook online, zelf vond ik het wel een leuke uitzending de vragen waren alleen soms een beetje matig.

YouTube: Peptalk met Max Verstappen: check de hele uitzending

Verder is Mercedes al zeker van de 1ste plaats in de DHL fastest pit stop award.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DOhW3Q3WAAElcnm.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/19190_Selected-Sets-Per-Driver-EN.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1