[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:43:
Max merkte vanavond nog op dat ze in Mexico zonder straffen gaan starten (knock on wood). Dus Daniel krijgt geen nieuwe motor, of mag hij die gratis plaatsen vanwege z'n DNF?
Ik heb het geïnterpreteerd als "Ik mag zonder straffen starten". Daniel zal een nieuwe motor moeten toch? Alleen voor de GB is toch een regel dat je gratis mag wisselen als je bent uitgevallen? Max praat vaker in de "we" vorm als het over zijn optreden gaat, vind ik eigenlijk wel sympathiek aangezien het een teamprestatie is.

Ik ben overigens ook erg benieuwd wat Ricciardo gaat doen. Overal waar hij heen zou kunnen na 2018 wordt hij 2e rijder toch? Ferrari: 2e naast Vettel, Mercedes: 2e naast Hamilton en nu bij z'n eigen team: 2e naast Verstappen. Waar kan hij dan nog naar toe?

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2017 21:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:31

Spotmatic

Ken sent me

Grrrrrene schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:45:
[...]
Ik ben overigens ook erg benieuwd wat Ricciardo gaat doen. Overal waar hij heen zou kunnen na 2018 wordt hij 2e rijder toch? Ferrari: 2e naast Vettel, Mercedes: 2e naast Hamilton en nu bij z'n eigen team: 2e naast Verstappen. Waar kan hij dan nog naar toe?
Hij kan ook gewoon blij zijn met wat hij heeft, en net dat ietsje meer z'n best doen. Waar is RIC het kwalificatiebeest gebleven?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spotmatic schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:43:
Max merkte vanavond nog op dat ze in Mexico zonder straffen gaan starten (knock on wood). Dus Daniel krijgt geen nieuwe motor, of mag hij die gratis plaatsen vanwege z'n DNF?
Hij had het over zichzelf. Hij heeft nu genoeg motoren in de pool om het seizoen uit te rijden.

Daniël mag alleen een gratis nieuwe versnellingsbak doen. Voor zun nieuwe motor schuift ie waarschijnlijk in Mexico naar achteren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

scorpie

Supra Addict

Maar de motor van Daniel is toch helemaal niet geploft? Er was dacht ik alleen sprake van een hydraulisch probleem, waarna de motor zichzelf uit voorzorgsmaatregel heeft uitgeschakeld.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:03
M.i. heeft Ricciardo 2 opties: bij RB blijven en zich op proberen te trekken aan Verstappen (zo 'erg' is het m.i. al), of naar Mercedes. Hij is vele malen beter dan Bottas, en ik zie Lewis geen 4 jaar meer rijden.

Sterker nog, de kans is niet ondenkbeeldig dat we Hamiltons laatste kunstjes aan het aanschouwen zijn. De laatste races kunnen daarbij wel eens doorslaggevend zijn. Mocht Verstappen hem net als in Maleisië en Japan het vuur weer zo na aan de schenen kunnen leggen, dan kan hij na de laatste race wel eens een Rosbergje gaan doen.

Hij heeft zijn naam en faam al lang gemaakt, en ziet ook wel in dat een Verstappen met het juiste materiaal (lees: gelijkwaardig aan de snelste wagen) onverslaanbaar is. En hij is er de man niet naar om zich te laten piepelen. Ergo; Ricciardo glijdt zo in de nummer 1 positie bij Mercedes.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:59:
Maar de motor van Daniel is toch helemaal niet geploft? Er was dacht ik alleen sprake van een hydraulisch probleem, waarna de motor zichzelf uit voorzorgsmaatregel heeft uitgeschakeld.
De oliedruk viel weg en de motor heeft zichzelf idd uit voorzorg uitgeschakeld, maar hij gaat het eind van het seizoen toch niet halen met deze motor en als je dan twijfels hebt bij deze, neem je in de volgende race toch een nieuwe? Tenminste, dat verwacht ik dan he? :) Ik had van Max ook geen 2e stop meer verwacht toen hij halverwege de race op softs verder ging en die gooide hij ook snel weer aan de kant, dus tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

alexbl69 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:00:
en ik zie Lewis geen 4 jaar meer rijden.

Sterker nog, de kans is niet ondenkbeeldig dat we Hamiltons laatste kunstjes aan het aanschouwen zijn. De laatste races kunnen daarbij wel eens doorslaggevend zijn. Mocht Verstappen hem net als in Maleisië en Japan het vuur weer zo na aan de schenen kunnen leggen, dan kan hij na de laatste race wel eens een Rosbergje gaan doen.

Hij heeft zijn naam en faam al lang gemaakt, en ziet ook wel in dat een Verstappen met het juiste materiaal (lees: gelijkwaardig aan de snelste wagen) onverslaanbaar is. En hij is er de man niet naar om zich te laten piepelen. Ergo; Ricciardo glijdt zo in de nummer 1 positie bij Mercedes.
Dat denk ik dus ook: Hamilton heeft nu een legendarische status (zo niet: bijna), en hij is natuurlijk al een tijd lang bezig om een Hamilton-merk/"signature" buiten de F1 op te bouwen: kledinglijnen, hij wil de muziek in etc etc en als niet-alledaags spraakmakend persoon (los van het feit dat ik het allemaal overdreven etc vind) is 'ie commercieel erg interessant. Als dat allemaal te grabbel wordt gegooid door steeds sterker wordende concurrenten (Verstappen, Ocon, Sainz en god weet wat er komend jaar of jaren nog op staat aan groot talent) dan is heel dat "merk Hamilton" opbouwen naast de F1 haast onmogelijk. Ik denk dat er voor Hamilton geen andere keuze is dan stoppen op zijn absolute hoogtepunt. De vraag is alleen of dat hoogtepunt nu al is, of komend jaar of het jaar erop.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
scorpie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:59:
Zowel de motor van VER als RIC zitten/zaten alweer erin sinds Monza en waren dus hard aan vervanging toe. RBR heeft nu alleen besloten om de "risico's" te spreiden en dus kreeg VER de nieuwe motor nu en RIC in Mexico. Vraag is alleen of het nu zoveel uitmaakte. Als RIC nu de nieuwe motor had gehad was hij wellicht niet uitgevallen, en daarnaast, gezien de enorme gaten, had ook RIC weer makkelijk de top 6 in kunnen rijden als ook hij achteraan was gestart. Maarja, we zullen zien wat het RIC in Mexico brengt. Voor hetzelfde geld stormt hij dan ook zo op naar een podium plek vanuit de achterhoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bart-Willem schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:25:
[...]

Dat denk ik dus ook: Hamilton heeft nu een legendarische status (zo niet: bijna), en hij is natuurlijk al een tijd lang bezig om een Hamilton-merk/"signature" buiten de F1 op te bouwen: kledinglijnen, hij wil de muziek in etc etc en als niet-alledaags spraakmakend persoon (los van het feit dat ik het allemaal overdreven etc vind) is 'ie commercieel erg interessant. Als dat allemaal te grabbel wordt gegooid door steeds sterker wordende concurrenten (Verstappen, Ocon, Sainz en god weet wat er komend jaar of jaren nog op staat aan groot talent) dan is heel dat "merk Hamilton" opbouwen naast de F1 haast onmogelijk. Ik denk dat er voor Hamilton geen andere keuze is dan stoppen op zijn absolute hoogtepunt. De vraag is alleen of dat hoogtepunt nu al is, of komend jaar of het jaar erop.
Maar zijn jaarsalaris bij Mercedes helpt wel om door te gaan hoor. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik denk dat Hamilton aan prive-sponsors onderhand hetzelfde binnen kan harken, of wellicht meer als 'ie van Mercedes af is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:28:
[...]

Zowel de motor van VER als RIC zitten/zaten alweer erin sinds Monza en waren dus hard aan vervanging toe. RBR heeft nu alleen besloten om de "risico's" te spreiden en dus kreeg VER de nieuwe motor nu en RIC in Mexico. Vraag is alleen of het nu zoveel uitmaakte. Als RIC nu de nieuwe motor had gehad was hij wellicht niet uitgevallen, en daarnaast, gezien de enorme gaten, had ook RIC weer makkelijk de top 6 in kunnen rijden als ook hij achteraan was gestart. Maarja, we zullen zien wat het RIC in Mexico brengt. Voor hetzelfde geld stormt hij dan ook zo op naar een podium plek vanuit de achterhoede.
Merc/fer/RB rijden in dit stadium van het seizoen op elk circuit met gemak naar een top6 plek lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:41:
[...]
Merc/fer/RB rijden in dit stadium van het seizoen op elk circuit met gemak naar een top6 plek lijkt me.
Normaal gesproken met gemak ja, en dat is eigenlijk tamelijk verontrustend. Maar met ieder nieuw seizoen, waarin het ontwerp niet drastisch wijzigt, worden de verschillen weer kleiner.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Het zou ook kunnen dat Hamilton het super leuk vind om te racen tegen echte toppers nu hij alles wat hij wil bereikt heeft en op dat vlak weinig te verliezen heeft. De afgelopen 3 seizoenen heeft hij volgens mij in maar een paar races echt het onderste uit de kan moeten halen, ik kan me voorstellen dat de sportman in hem stiekem hoopt op een epische battle tussen Mercedes, Ferrari, Redbull, Mclaren en Renault de komende paar jaar en dat hij bij de wijziging van de motorregels ermee kapt, want dan is het toch een beetje random wie met iets goeds komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hamilton vindt dat soort epische battles alleen leuk als 'ie wint. :P Als 'ie tweede wordt is 'ie al niet te genieten. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@alexbl69 Eigenlijk heeft RIC helemaal geen keuze als het gaat om WDC te worden. Hij had de pech dat RBR niet competitief was in de periode dat hij dat wel was. En nu moet ie tweede viool gaan spelen ongeacht hij bij Mercedes, Ferrari of RBR zit. (De rest zie ik zo even geen winnende auto afleveren de komende 2 seizoenen.)

Waarom zou HAM stoppen? Hij moet nog juist even doorgaan wil ie zichzelf onsterfelijk maken. Niet dat dat perse moet natuurlijk maar ik zie HAM echt niet weglopen voor een VER in een snelle auto. Ik denk dat hij daar juist wel van kan genieten. Eindelijk een beetje racen in plaats van altijd maar saai voorop rijden.

Edit: @RocketKoen Dat zeg ik. Helaas pindakaas voor RIC.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippocampus op 23-10-2017 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Hippocampus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:12:
@alexbl69 Eigenlijk heeft RIC helemaal geen keuze als het gaat om WDC te worden. Hij had de pech dat RBR niet competitief was in de periode dat hij dat wel was. En nu moet ie tweede viool gaan spelen ongeacht hij bij Mercedes, Ferrari of RBR zit. (De rest zie ik zo even geen winnende auto afleveren de komende 2 seizoenen.)

Waarom zou HAM stoppen? Hij moet nog juist even doorgaan wil ie zichzelf onsterfelijk maken. Niet dat dat perse moet natuurlijk maar ik zie HAM echt niet weglopen voor een VER in een snelle auto. Ik denk dat hij daar juist wel van kan genieten. Eindelijk een beetje racen in plaats van altijd maar saai voorop rijden.
als je wdc wilt worden zul je toch minstens je teamgenoot moeten verslaan.
Dus als je max, vettel of Hamilton niet kan verslaan, dan wordt je de komende jaren geen kampioen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:33
Williams heeft besloten dat ze de keuze voor driver-lineup 2018 pas na Abu-Dhabi gaan maken. Mogelijk geen afscheidsrace voor Massa. itt vorig seizoen waarbij Brazil natuurlijk het ultieme afscheid was.. Williams 8)7 :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's toch verstandig? Scheelt ze een lading tissues! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
nachtnet schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:49:
Williams heeft besloten dat ze de keuze voor driver-lineup 2018 pas na Abu-Dhabi gaan maken. Mogelijk geen afscheidsrace voor Massa. itt vorig seizoen waarbij Brazil natuurlijk het ultieme afscheid was.. Williams 8)7 :X
Die jankebal heeft vorig jaar al voor een paar ronden extra SC gezorgd met z'n gehuil, dus nu mag hij via de achterdeur het pand verlaten. Graag.

Vanochtend in De Telegraaf krijgt Connely aardig op z'n donder. Niet verbazingwekkend uiteraard.

Maar één ding viel me wel op. Volgens het artikel is er vorig jaar na het podium debacle in Mexico expliciet afgesproken dat dit niet nogmaals zou gebeuren. De nummers top-3 finishers zouden in het vervolg hoe dan ook gehuldigd worden, en eventuele straffen/wijzigingen zouden pas daarna gegeven worden. Dit om verwarring bij het publiek te voorkomen.

Op elk ander circuit (behalve Monza) zou die wanvertoning van afgelopen zondag geresulteerd hebben in een striemend fluitconcert tijdens de huldiging. De organisatie mag van geluk spreken dat die Amerikaanse fans Senna nog niet van Hamilton kunnen onderscheiden.

Kan me ook niet voorstellen dat Kimi veel plezier heeft beleefd aan dat podium. Getuige zijn reactie na de actie van Verstappen vond hij dat hij fair and square verslagen was. Denk dat hij zich op dat moment ook wel lullig voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:50
Volgend jaar dan toch de live streamingdienst?

nieuws: Formule 1 wil in 2018 livestreams van races gaan aanbieden

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:12
nachtnet schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:49:
Snap het wel. De 2e rijder is irrelevant aan Williams bouwt het team en de auto om hun wonderkind (lees wie betaalt bepaald) heen.

Massa heeft zijn afscheid al gehad, svp niet nog zo'n "show" in Brazil. Bij JUMBO zouden ze zeggen: "Als je slim bent .... hou je de eer aan jezelf en stop je ermee Massa" . Dit zou zijn beste actie dit jaar zijn. Kan hij daarna Jos bellen voor advies om Massa jr klaar te stomen voor de F1.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

i-dj schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Snap het wel. De 2e rijder is irrelevant aan Williams bouwt het team en de auto om hun wonderkind (lees wie betaalt bepaald) heen.

Massa heeft zijn afscheid al gehad, svp niet nog zo'n "show" in Brazil. Bij JUMBO zouden ze zeggen: "Als je slim bent .... hou je de eer aan jezelf en stop je ermee Massa" . Dit zou zijn beste actie dit jaar zijn. Kan hij daarna Jos bellen voor advies om Massa jr klaar te stomen voor de F1.
Probleem is wel dat stroll waarschijnlijk nog niet heel erg goed is in het ontwikkelen van de auto. Williams zakt steeds verder weg dit jaar, dus ze kunnen wel iemand gebruiken die hier wel iets aan kan bijdragen. Of diresta of kubica hier wel iets beter in zijn weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

USA is voorbij, Mexico staat alweer voor de deur:
[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Killjoy

Klingon lawn products

MikeyMan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:19:
[...]

Probleem is wel dat stroll waarschijnlijk nog niet heel erg goed is, laat staan in het ontwikkelen van de auto. Williams zakt steeds verder weg dit jaar, dus ze kunnen wel iemand gebruiken die hier wel iets aan kan bijdragen. Of diresta of kubica hier wel iets beter in zijn weet ik niet.
Zo klopt ie weer :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
'Austin' is dicht. Beetje te vroeg imho :X .

Hoop dat ik hier nog mag reageren op posts die daar geplaatst zijn.
@Alfa90_Buttje schreef: "Metname van Vettel vond ik het raar, die was nog 1 ronde later met zijn wissel (reactie op Max) .. die had met US kunnen stunten. "
Vettel kon m.i. niet stunten omdat ze dan met de brandstof in de problemen waren gekomen. Dit was het maximaal haalbare.
@mell33 schreef: "Charlie Whiting
“In alle andere gevallen waarbij een rijder de baan verliet, moest een langere weg worden afgelegd. Max nam echter een kortere weg. En hij kwam met alle vier de wielen buiten de baan terecht.”"
Toch bijzonder knap dat ze dit allemaal in die 17 seconden hebben kunnen beslissen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 03:46
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:04:
Eerder te laat ;)

Volgens mij is echt alles en meer er nu wel over gezegd. Kunnen we aub met z'n allen op naar de volgende race kijken. 8)

of maak anders een apart topic aan over 'de' actie. Dan kan iedereen die er nog zuur over is daar z'n gal spuwen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
scrappy.doo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:11:
[...]

Eerder te laat ;)

Volgens mij is echt alles en meer er nu wel over gezegd. Kunnen we aub met z'n allen op naar de volgende race kijken. 8)

of maak anders een apart topic aan over 'de' actie. Dan kan iedereen die er nog zuur over is daar z'n gal spuwen
We gaan er onherroepelijk vanaf donderdag/vrijdag n.a.v. de interviews en FP's meer over horen en praten. Er is al door een paar mensen hoog in de boom gezegd dat ze het niet eens zijn met de beslissing en dat ze er vragen over gaan stellen in de rijders briefing. Ik vond Lauda er nog het meest uitgesproken over: hij beweert dat vorig jaar met de stewards was afgesproken dat ze alleen optraden als er sprake was van een gevaarlijke situatie en dat ze verder iedereen zouden laten racen. Verder zei Christian Horner dat met de stewards n.a.v. Mexico was afgesproken dat ze voorafgaand aan de podiumceremonie en het uitdelen van straffen beide partijen zouden horen en dan pas een oordeel vellen. Aangezien er luttele seconden zit tussen het begin van het onderzoek en het uitdelen van de straf is dat heel duidelijk niet gebeurd. Je mag je zelfs afvragen hoe nauwkeurig er gekeken is naar "alle camerastandpunten", want hoe doe je dat in (wat was het?) 15 seconden...? Of de tijden van de meldingen moeten nergens op slaan en het onderzoek is eerder gestart dan dat het bekend gemaakt is, maar dat heb ik nog niet eerder gezien.

Dus hoewel ik ook wel klaar ben met de discussie op zich, zullen we de komende dagen echt nog wel meer gaan horen over het incident en vooral hoe we dit in het vervolg kunnen voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 24-10-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:30
Whiting verdedigd de penalty voor Max omdat hij als enige minder afstand af heeft gelegd. Ben ik het niet mee eens, je kunt ook voordeel halen uit juist een iets langere afstand afleggen.

Ronde 1, bocht 1: Vettel gaat met 4 wielen buiten de baan bij het uitkomen van de bocht nadat hij Hamilton voorbij gaat. Had hij de bocht wat langzamer gedaan zodat hij binnen de baan kon blijven, dan zat Hamilton naast hem voor de bochten daarna. Dus: gaining an advantage.

Pole lap Hamilton, Q3: 2x met 4 wielen buiten de baan om de bocht wat wijder te nemen zodat hij meer snelheid meeneemt tussen de bochten in, had hij dat niet gedaan, was hij net op P1 gestart: gaining an advantage.

Ik heb ook al een plaatje gezien waarbij een Renault met 4 wielen buiten de baan gaat (in de binnenbocht) tijdens het inhalen van een Force India.

Jullie mening over bovenstaand? De straf van Max is terecht, maar straf de andere gevallen hierboven dan ook af.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:37:

Ik heb ook al een plaatje gezien waarbij een Renault met 4 wielen buiten de baan gaat (in de binnenbocht) tijdens het inhalen van een Force India.
Wanneer was dat dan? Ik ken alleen deze:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Rps0q8vHfUQ]

En daarin kwam hij alleen na de inhaalactie iets buiten de baan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Grrrrrene Ik heb de laatste tijd echt een geheugen als een zeef, ik heb 'm nog geen half uur geleden ergens voorbij zien komen :') Ik ga ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deze al gezien? Ik ken de schrijver niet, maar hij heeft het niet zo op de persoon Max geloof ik.

https://www.vicesports.nl...d/?utm_source=sportstwned

Edit:
Deze is ook interessant over Hartley. Die het dus best goed deed!
http://www.motorsportmaga...n/f1/how-good-was-hartley
The team was highly impressed with his feedback and his adaptation to the changing balance of the car on the long runs – and also by how little fuel he used relative to his pace. The latter is a particularly valuable skill in endurance racing

[ Voor 49% gewijzigd door BlauweFles op 24-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:37:
Tijdens de betreffende actie kon hij de inhaalactie niet afmaken, dus hij eindigde erachter. Dus dan is de vraag wat dan gaining an advantage is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:43:
[...]

Wanneer was dat dan? Ik ken alleen deze:
[video]

En daarin kwam hij alleen na de inhaalactie iets buiten de baan uit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lS0fH4g.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Dat zag ik eigenlijk al aankomen toen Hartley werd aangekondigd. STR is een opleidingsteam voor talenten, niet een middenmotor voor eindeloze wanprestaties. Kvyat heeft vorig en dit seizoen meer dan genoeg kansen gehad. Het gaat nu tussen Gasly en Hartley voor 2018, met als inzet een mogelijk RBR stoeltje voor 2019 als Ricciardo besluit te vertrekken, en Renault, Sainz wil houden en er voor wil betalen.
Gasly is toch al wel een redelijk zeker voor 2018 dacht ik.

Hartley zal hoogstens een kans maken voor het 2e stoeltje, en dat zal nog behoorlijk lastig worden voor hem om die te krijgen. Maar wie zijn concurrenten zijn nu Kvyat lijkt af te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
BlauweFles schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:52:
Deze al gezien? Ik ken de schrijver niet, maar hij heeft het niet zo op de persoon Max geloof ik.

https://www.vicesports.nl...d/?utm_source=sportstwned

Edit:
Deze is ook interessant over Hartley. Die het dus best goed deed!
http://www.motorsportmaga...n/f1/how-good-was-hartley

[...]
https://twitter.com/caspersikkema

This gewoon een negatief mannetje, zelfs een trol misschien als ik zo eens door zijn twitter ga

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:43
Ze snappen het echt niet daar..

https://nl.motorsport.com...vrijdagtrainingen-969810/

Gaan de teams nooit mee akkoord.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 17:16
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:04:

Hoop dat ik hier nog mag reageren op posts die daar geplaatst zijn.

[...]

Vettel kon m.i. niet stunten omdat ze dan met de brandstof in de problemen waren gekomen. Dit was het maximaal haalbare.

[...]

Toch bijzonder knap dat ze dit allemaal in die 17 seconden hebben kunnen beslissen ;) .
Ja dat het zo snel wordt beslist geeft mij dus het vermoeden dat die steward er op aast om Max ietwat uit te dagen.
Zoals ik hier bedoel, maar of het waar is weet ik niet, maar ik ga er wel op letten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:04
Zaterdag VT1 en VT2 en dan zondag Q en race zou ik nog wel oke vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
MJHH93 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

En dan tijdens de Q van de baan schieten zodat je 's middags niet kunt starten.

Teams willen niet meer races, de mensen willen ook een keer thuis kunnen zijn bij familie.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 08-10 20:44
[...]

Denk dat VT1, VT2 en Q op zaterdag en zondag race dan meer kans heeft. Dan nog is het wel een training minder voor de teams, wat testen wel moeilijk maakt.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Liever niet, dan hebben ze geen tijd om de boel te herstellen na een kwalificatieongelukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wel apart, omdat ik het idee kreeg dat Liberty er juist een langer/groter event van wilde maken.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
Robertdj schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Liever niet, dan hebben ze geen tijd om de boel te herstellen na een kwalificatieongelukje.
Ik zie het liever ook niet gebeuren hoor. Al moet het herstellen nog wel lukken. Tussen VT3 en de Q worden vaak ook nog wat ongelukjes hersteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Ankona schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

15 weken? Dan mogen ze nu al banden voor de start van het volgend seizoen selecteren. Dat hele banden geneuzel is een van de vele gedrochten van het moderne F1 circus, maar dit is wel heel erg. Laten ze lekker in het geheim een dag voor de FP de bestelling plaatsen. Dan krijg je nog tactische plannen.
Afgelopen jaren heeft Pirelli voor de 1e X races van het seizoen voor de teams de bandenkeuze gemaakt. (verwacht dat dat in 2018 niet anders zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Lekker Ventje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:15:
[...]
Teams willen niet meer races, de mensen willen ook een keer thuis kunnen zijn bij familie.
Zit zelf ook niet te wachten op nog maar races eerlijk gezegd. Vond de zondagavond overigens wel heel fijn, dat zou van mij wel vaker mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Zit zelf ook niet te wachten op nog maar races eerlijk gezegd. Vond de zondagavond overigens wel heel fijn, dat zou van mij wel vaker mogen.
Zondagavond of zondagochtend zou uitstekend zijn. Kun je overdag wat anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Op zich maakt het tijdstip me niet zo veel uit, zondag doe ik meestal niks, en mijn vriendin ook niet (en die kijkt lekker mee)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
i-dj schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Williams is ook gewoon altijd al een keihard team geweest wat dat betreft. Wurz kreeg ook op de grid te horen dat hij z'n laatste wedstrijd ging rijden en er maar van moest genieten.

Ben het er wel mee eens dat Massa z'n afscheid heeft gehad, en dat dat niet nogmaals hoeft. Zo'n poppenkast is best leuk en aardig, maar ook compleet belachelijk als je het gaat herhalen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 09-10 08:59
Misschien heb ik het in het Austin topic gemist door de overvloed aan reacties over de inhaalactie van VER, maar is er bekend wat de reden was dat de motor van RIC er mee stopte?
Het leek namelijk hetzelfde te zijn als wat VER een aantal keer overkwam, na een pitstop een spontane shutdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Zou liever een dubbelle race willen, 1 ochtend race 1200u, 300 km, en dan 's avonds een avond race van 250km.

Met evt een extra set chassis die ingezet mogen worden. (t-wagen van vroeger)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Novadecasa schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:58:
Misschien heb ik het in het Austin topic gemist door de overvloed aan reacties over de inhaalactie van VER, maar is er bekend wat de reden was dat de motor van RIC er mee stopte?
Het leek namelijk hetzelfde te zijn als wat VER een aantal keer overkwam, na een pitstop een spontane shutdown.
Oliedruk viel weg en daarom schakelde de motor uit.
Maar ik geloof dat Hulk precies hetzelfde had met de "nieuwe" motor.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Steeds vaker hoor je dat de verschillende wagens 'benzine sparen' en eigenlijk geen aanval meer kunnen doen omdat ze anders de finish niet halen..

Is het niet gewoon handiger om alle wagens gewoon te verplichten de tank vol te gooien? Zo zijn ze erbij gebaat om meer gas te geven zodat de wagens lichter worden en hoor je niet meer die (voor lul) opmerkingen dat ze 'cruisen' en bijna met een lege tank zitten omdat ze zo licht mogelijk moesten starten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-Ed schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:02:
Steeds vaker hoor je dat de verschillende wagens 'benzine sparen' en eigenlijk geen aanval meer kunnen doen omdat ze anders de finish niet halen..

Is het niet gewoon handiger om alle wagens gewoon te verplichten de tank vol te gooien? Zo zijn ze erbij gebaat om meer gas te geven zodat de wagens lichter worden en hoor je niet meer die (voor lul) opmerkingen dat ze 'cruisen' en bijna met een lege tank zitten omdat ze zo licht mogelijk moesten starten..
Wat is 'steeds vaker' ?
Ik hoor het juist veel minder als in 2014/2015 etc

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
D-Ed schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:02:

Hoezo? Neem je het risico te moeten sparen (= de hele race wat lichter rijden) of op het einde te kunnen knallen (= de hele race wat zwaarder). Strategie....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

Wom

mell33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

https://twitter.com/caspersikkema

This gewoon een negatief mannetje, zelfs een trol misschien als ik zo eens door zijn twitter ga
Snapt ook niks van F1 als ik zijn column zo lees. Zie ook de comments die hij heeft rond Jos. Is waarschijnlijk gevallen over het woord 'mongool' wat Max uitte en is toen in de pen gesprongen. En met die uiting als kapstok kom je zonder verder veel F1-kennis tot een column als deze. Je moet wat om views te krijgen op je website he, Max is 'hot property'. Zie ook de vele coverage op de landelijke televisie rond zijn straf. Het verkoopt nu eenmaal goed.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bigfoot schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Gasly is toch al wel een redelijk zeker voor 2018 dacht ik.

Hartley zal hoogstens een kans maken voor het 2e stoeltje, en dat zal nog behoorlijk lastig worden voor hem om die te krijgen. Maar wie zijn concurrenten zijn nu Kvyat lijkt af te vallen?
Nee, die twee gaan tegen elkaar races voor een eventueel 2019 zitje mocht Ricciardo vertrekken, en Sainz bij Renault willen blijven. Kvyat is klaar, en er zit eigenlijk niemand meer aan te komen in het Red Bull programma. Gasly is dan ook geen wereldtalent, waardoor Hartley best wel eens sneller zou kunnen zijn. :)

Je krijgt Helmut Marko ook niet snel tot zeer positieve uitspraken in de media als je niet Max Verstappen heet, dat zegt ook wat. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:49
Op Unibet is de payout voor VER toch erg laag vergeleken met een RIC, BOT of RAI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8TOezY5bEebGxdt9wgGZTW6h/medium.png

Toch maar een tientje wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Gisteravond trouwens voor het eerst beelden gezien van de race. Echt lachwekkend hoe losjes er werd omgegaan met de baangrenzen. Max z'n move zag er eerder uit als een klein stukje uitwijken dan compleet afsnijden, de onboard foto die zo vaak als bewijs gebruikt wordt doet het moment absoluut geen recht aan. De regel moet of anders geformuleerd worden of consequent toegepast, op deze manier is het onhoudbaar.

Max z'n reactie tegenover Ziggo leek vervolgens bewust provocerend, het floepte er niet uit ofzo. Vond het niet handig van hem, hij voelt zich imho iets te veilig in Nederlandse interviews. Dat die Plooij ook nog populair een duit in het zakje deed was niet bepaald een journalistiek hoogstandje, of überhaupt volwassen gedrag...
Novadecasa schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:58:
De minuten na een pitstop blijven helaas riskant. F1 wagens zijn wat dat betreft net haaien, ze moeten bewegen om 'adem' te kunnen halen. Hoe langer ze stilstaan hoe groter de kans dat er iets overhit raakt.
MJHH93 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Ik zie het liever ook niet gebeuren hoor. Al moet het herstellen nog wel lukken. Tussen VT3 en de Q worden vaak ook nog wat ongelukjes hersteld.
Ligt natuurlijk ook aan de schade. Daarnaast heb ik sowieso liever dat de coureurs zich optimaal in relatieve rust kunnen voorbereiden op de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:20

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Ik ben voor. En dan wel de T-car terug!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

Wat is 'steeds vaker' ?
Ik hoor het juist veel minder als in 2014/2015 etc
Laatst VET die geen aanval kon doen op RIC, in Texas RAI die blijkbaar in de laatste ronden bijna van het gas af moest om benzine te sparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:51
Robertdj schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:46:

[...]

De minuten na een pitstop blijven helaas riskant. F1 wagens zijn wat dat betreft net haaien, ze moeten bewegen om 'adem' te kunnen halen. Hoe langer ze stilstaan hoe groter de kans dat er iets overhit raakt.

[...]
Waarom worden er geen blowers opgehangen aan de PIT installaties? Elk stukje koeling zou helpen zou je zeggen. Of is dat niet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Boinkie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Waarom worden er geen blowers opgehangen aan de PIT installaties? Elk stukje koeling zou helpen zou je zeggen. Of is dat niet toegestaan?
Dat lijkt me niet praktisch/haalbaar, ze staan normaal gesproken ook minder dan 3s stil. Als ze langer stilstaan worden er natuurlijk wel 'bladblazers' op de intakes gezet. Het is ook geen garantie voor problemen, alleen een iets verhoogd risico waardoor problemen vaker naar voren komen direct na een stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

Even een vraagje wat betreft logistiek van de F1. Wellicht is het wel eens gesteld en beantwoord hier, maar ik kon met de zoekfunctie niets terug vinden. Hoe regelen alle F1 teams het vervoer van het pitbox-materiaal en de auto's in korte tijd (inclusief opbouwen) van en naar alle circuits? Kan mij zo voorstellen dat je erg krap in tijd komt als je in een week tijd van China naar Bahrein moet bijvoorbeeld. Vliegtuig?

[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 24-10-2017 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 15:50
In een filmpje van HAAS onlangs gepost hier zag je dat ze 2 sets hebben eigenlijk. Die gaan per container ship de wereld rond. De rest (auto's etc) gaan per vliegtuig.

Edit deze dus:
Jasphur schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:40:
HAAS gaat ook lekker met hun filmpjes. Niet het beste filmpje van een F1 maar desalniettemin een leuke om naar te kijken. Word info verteld die ik nog niet kende.

http://m.gpupdate.net/nl/...iek-van-de-formule-1-uit/

[ Voor 53% gewijzigd door ProudElm op 24-10-2017 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

RBH schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:24:
Even een vraagje wat betreft logistiek van de F1. Wellicht is het wel eens gesteld en beantwoord hier, maar ik kon met de zoekfunctie niets terug vinden. Hoe regelen alle F1 teams het vervoer van het pitbox-materiaal en de auto's in korte tijd (inclusief opbouwen) van en naar alle circuits? Kan mij zo voorstellen dat je erg krap in tijd komt als je in een week tijd van China naar Bahrein moet bijvoorbeeld. Vliegtuig?
De FIA neemt buiten Europa het vervoer van materiaal op zich. Gebeurt via vliegtuig(en) inderdaad. Teams betalen daar een kost voor afhankelijk van het puntenaantal behaald in het kampioenschap. Daarnaast hebben de teams twee sets van veel materiaal, waardoor enkel auto-gerelateerd materiaal verscheept wordt.

Red Bull heeft op zijn YT-kanaal aantal filmpjes daarover online staan. Interessante materie.

Artikel van tijd terug: http://www.redbullracing.com/en_SG/article/great-pack-and-go

[ Voor 16% gewijzigd door Wom op 24-10-2017 12:30 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• powah33
Bij HAAS worden ze langzaam maar zeker ook gek van het mopperen van Grosjean.

[YouTube: https://youtu.be/3EHpbSoucZ0]

[ Voor 48% gewijzigd door powah33 op 24-10-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
D-Ed schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:52:
[...]

Laatst VET die geen aanval kon doen op RIC, in Texas RAI die blijkbaar in de laatste ronden bijna van het gas af moest om benzine te sparen..
Volgens mij heeft dit meer te maken met het feit dat Ferrari veel risico neemt met het brandstofniveau aan het begin van de race.
Op SKY hadden ze het erover dat dit te maken kon hebben met compensatie voor het vermogensverlies wat ze hebben doordat ze de motor hebben moeten terugschroeven i.v.m de betrouwbaarheid. (*Speculatie)

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
LoeWn schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:43:
Op Unibet is de payout voor VER toch erg laag vergeleken met een RIC, BOT of RAI

[afbeelding]

Toch maar een tientje wagen..
Alonso wordt dezelfde kans toegedicht om de race te winnen als Räikkönen 8)7. Dan moet de Fin zich toch zorgen gaan maken.
Max z'n reactie tegenover Ziggo leek vervolgens bewust provocerend, het floepte er niet uit ofzo. Vond het niet handig van hem, hij voelt zich imho iets te veilig in Nederlandse interviews.
Voordeel bij de Nederlandse interviews is dat hij iets creatiever kan zijn bij het vertalen als hij bij de FIA op het matje wordt geroepen. 'Mongool' wordt nu vertaald als 'idiot', en dat is een term die wel vaker door coureurs gebruikt wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door alexbl69 op 24-10-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Alonso wordt dezelfde kans toegedicht om de race te winnen als Räikkönen 8)7. Dan moet de Fin zich toch zorgen gaan maken.
Odds worden mede beïnvloed door hoeveel mensen inzetten toch?

De odds van bijvoorbeeld Tiger Woods zijn daardoor ook altijd veel te laag de laatste jaren.
Denk dat Alonso een beetje dat zelfde effect heeft. Veel mensen die blijven hopen en inzetten op hem.

[ Voor 32% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-10-2017 13:09 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

powah33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:33:
Bij HAAS worden ze langzaam maar zeker ook gek van het mopperen van Grosjean.

[video]
Bij het F1 kanaal ook. :P
YouTube: 2017 United States Grand Prix: Best of Team Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

[...]

Voordeel bij de Nederlandse interviews is dat hij iets creatiever kan zijn bij het vertalen als hij bij de FIA op het matje wordt geroepen. 'Mongool' wordt nu vertaald als 'idiot', en dat is een term die wel vaker door coureurs gebruikt wordt.
"Idiot" is volgens mij de meest gunstige interpretatie, leek me daarom meer geluk bij een ongeluk, bij de correcte vertaling had hij (imho terecht) heel wat meer gezeik gekregen. Voor hetzelfde geldt had hij "Die vent is gestoord" gezegd, waar je "That guy is retarded" van kan maken. Dit om maar duidelijk te maken dat je overgeleverd bent aan de grillen van de 1e vertaler.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 07:29

Grannd

da Granndest

Wat ik wel grappig vond is dat iemand van een Syndroom van Down-stichting had gezegd dat Max beter 'achterlijke idioot' had moeten zeggen, terwijl achterlijkheid en idiotie allebei net zo goed (medische) termen zijn die gebruikt worden om een verstandelijke beperking te duiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Wom schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:26:
De FIA neemt buiten Europa het vervoer van materiaal op zich. Gebeurt via vliegtuig(en) inderdaad. Teams betalen daar een kost voor afhankelijk van het puntenaantal behaald in het kampioenschap. Daarnaast hebben de teams twee sets van veel materiaal, waardoor enkel auto-gerelateerd materiaal verscheept wordt.
Punten-afhankelijke vervoerskosten? Wist wel dat de FIA een beetje gek is, maar dat is toch best maf? Alsof een vliegtuig duurder is omdat je 1e staat in het kampioenschap :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

Max z'n reactie tegenover Ziggo leek vervolgens bewust provocerend, het floepte er niet uit ofzo. Vond het niet handig van hem, hij voelt zich imho iets te veilig in Nederlandse interviews. Dat die Plooij ook nog populair een duit in het zakje deed was niet bepaald een journalistiek hoogstandje, of überhaupt volwassen gedrag...
Mja toch wat nuance: in Nederland hechten we niet zoveel waarde aan scheldwoorden als in het buitenland. Ik weet niet hoe vaak ik een docent op de middelbare school het woord "vinkentering" in de mond heb horen nemen, maar het zal veel zijn. Ook in bv Den Haag schelden ze er rustig op los met de vele krachttermen.

Mongool is ook in het zuiden vrij vaak gebruikt als alternatief voor idioot. Net als dat mensen meer Fuck zeggen dan Auw. Ook kun je in Nederland het woord "neger" nog gewoon gebruiken als blanke en worden scheldwoorden niet weg gebliepd of anders vertaald (sterker ik zie vaker een redelijk rustig woord worden vervangen door een scheldwoord of een heftiger scheldwoord bij ondertiteling). Zelf vind ik het overigens wel fijn dat er niet zo'n nadruk wordt gelegd op scheldwoorden, ik blij de reacties bij de BBC en Sky maar overdreven vinden als iemand toevallig een keer Shit zegt.

Ik zeg niet dat ik vind dat alles maar toegestaan moet worden, maar het is veel geaccepteerder om je middels scheldwoorden negatief uit te laten in Nederland dan in veel andere landen.

Daardoor vind ik het ook wel wat jammer dat men er zo over door zaagt en zegt dat het onpopulair, onvolwassen of onprofessioneel is. Ene keer willen we meer emotie zien en als ie dat doet, dan mag het ineens niet meer. Ik vind het nog altijd beter dan het gejank van al die Spaans/Portuguese/Mexicaans/Braziliaanse rijders.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Er 'duiken verhalen op' dat de FIA de uitlatingen van Verstappen gaat onderzoeken: https://www.autobahn.eu/6...n-staartje-onderzoek-fia/

Ach, even sorry zeggen en het is weer goed. Of zou dat alleen voor Vettel gelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:
Er 'duiken verhalen op' dat de FIA de uitlatingen van Verstappen gaat onderzoeken: https://www.autobahn.eu/6...n-staartje-onderzoek-fia/

Ach, even sorry zeggen en het is weer goed. Of zou dat alleen voor Vettel gelden?
Ben benieuwd of er bij dat onderzoek wel meer dan 50 seconden tussen onderzoek en uitspraak zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:14

Oekol

waka waka hey hey

2017 United States Grand Prix: Best of Team Radio
Aangezien het topic over Amerika dicht is hoort het nu hier denk ik. Inclusief de shut up van de engineer haha

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Martinspire schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:54:
[...]

Mja toch wat nuance: in Nederland hechten we niet zoveel waarde aan scheldwoorden als in het buitenland. Ik weet niet hoe vaak ik een docent op de middelbare school het woord "vinkentering" in de mond heb horen nemen, maar het zal veel zijn. Ook in bv Den Haag schelden ze er rustig op los met de vele krachttermen.

Mongool is ook in het zuiden vrij vaak gebruikt als alternatief voor idioot. Net als dat mensen meer Fuck zeggen dan Auw. Ook kun je in Nederland het woord "neger" nog gewoon gebruiken als blanke en worden scheldwoorden niet weg gebliepd of anders vertaald (sterker ik zie vaker een redelijk rustig woord worden vervangen door een scheldwoord of een heftiger scheldwoord bij ondertiteling). Zelf vind ik het overigens wel fijn dat er niet zo'n nadruk wordt gelegd op scheldwoorden, ik blij de reacties bij de BBC en Sky maar overdreven vinden als iemand toevallig een keer Shit zegt.

Ik zeg niet dat ik vind dat alles maar toegestaan moet worden, maar het is veel geaccepteerder om je middels scheldwoorden negatief uit te laten in Nederland dan in veel andere landen.

Daardoor vind ik het ook wel wat jammer dat men er zo over door zaagt en zegt dat het onpopulair, onvolwassen of onprofessioneel is. Ene keer willen we meer emotie zien en als ie dat doet, dan mag het ineens niet meer. Ik vind het nog altijd beter dan het gejank van al die Spaans/Portuguese/Mexicaans/Braziliaanse rijders.
Flink offtopic, maar neger is dan ook totaal geen scheldwoord, neger is het equivalent van blanke, alleen dan voor een zwart persoon ipv een wit persoon. De Nederlandse vertaling van nigger is nikker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wom schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Red Bull heeft op zijn YT-kanaal aantal filmpjes daarover online staan. Interessante materie.

Artikel van tijd terug: http://www.redbullracing.com/en_SG/article/great-pack-and-go
Volgens mij betalen teams niks voor de kosten buiten Europa.
Daar worden een aantal dhl vliegtuigen voor afgehuurd/gesponsord.

Daarom waren ze ook pissig dat de gp in baku als europe geteld werd door de fom/FIA. Daardoor moesten ze ineens extra vervoerkosten betalen terwijl hun vonden dat het buiten Europa was :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:

Toch wel een verschilletje om iemand bij naam te noemen (charlie f**k off) of een term als "he's a Idiot" te gebruiken.
Ik geloof namelijk dat Max de naam van de persoon niet gebruikt heeft toen die mongool of idiot zei.
Tuurlijk weten we over wie het ging.

Zou toch wat zijn als die nu nog een extra straf ging krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:32
Crazy D schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Punten-afhankelijke vervoerskosten? Wist wel dat de FIA een beetje gek is, maar dat is toch best maf? Alsof een vliegtuig duurder is omdat je 1e staat in het kampioenschap :o
Not sure of… haha.

Hoe hoger je staat in het kampioenschap, hoe minder de FIA betaald/vergoed. Overigens gaat het meeste per schip naar de andere kant van de oceaan. De autos zelf wordt gevlogen. Zijn diverse filmpjes over te vinden van HAAS en RBR. :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

Jasphur schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

Not sure of… haha.

Hoe hoger je staat in het kampioenschap, hoe minder de FIA betaald/vergoed. Overigens gaat het meeste per schip naar de andere kant van de oceaan. De autos zelf wordt gevlogen. Zijn diverse filmpjes over te vinden van HAAS en RBR. :)
Met dank aan eerdere reacties weet ik nu dat RBR blijkbaar 5 sets heeft die telkens naar verschillende circuits gestuurd worden per schip. En dat de auto's inclusief airfreight containers gevlogen worden naar het volgende circuit. Behalve binnen Europa schijnt het dan, daar wordt het meerendeel gereden als ik het goed heb begrepen. Interessante materie wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Martinspire schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:54:
[...]
Zelf vind ik het overigens wel fijn dat er niet zo'n nadruk wordt gelegd op scheldwoorden, ik blij de reacties bij de BBC en Sky maar overdreven vinden als iemand toevallig een keer Shit zegt.

Mark Webber zei op Sky ook 'shit' en moest lachen toen de presentator zijn excuses aanbood:
Vanaf 35 seconden, want elke seconde is er een ;)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:49
powah33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Toch wel een verschilletje om iemand bij naam te noemen (charlie f**k off) of een term als "he's a Idiot" te gebruiken.
Ik geloof namelijk dat Max de naam van de persoon niet gebruikt heeft toen die mongool of idiot zei.
Tuurlijk weten we over wie het ging.

Zou toch wat zijn als die nu nog een extra straf ging krijgen 8)7
ergens zou het niet verbazen dat ze deze keer wel een straf opleggen voor het schelden.

vettel kreeg niets maar ja hij rijd wel in een rode auto.

ik zou het wel heel raar vinden en totaal niet logisch om hier ook nog een straf voor te geven maar ja de wegen van de fia zijn nou niet echt te volgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
hjvg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:34:
[...]

ergens zou het niet verbazen dat ze deze keer wel een straf opleggen voor het schelden.

vettel kreeg niets maar ja hij rijd wel in een rode auto.

...
Mocht er nu daadwerkelijk een straf volgen voor het schelden, dan staat dat gelijk aan een publieke bekentenis van de FIA dat ze inderdaad aan klassenjustitie doen (iets wat we officieus allang weten natuurlijk ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
VET moest een excuus brief schrijven, vraag me af of VER dat zelfs maar zou overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 08-10 16:58
Homeland schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:51:
VET moest een excuus brief schrijven, vraag me af of VER dat zelfs maar zou overwegen.
Dan zou Charlie Whiting dat ook moeten doen, want die heeft gelogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:49
Homeland schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:51:
klopt maar vettel noemde ook meerdere keren een naam verstappen heeft geen naam genoemd. Ook al is wel duidelijk wie hij bedoelde maar als hij nu een brief na die gene schrijft bekend hij eigenlijk alleen maar dat hij die gene bedoelde.

dat vettel een brief schreef en het daarna in eens goed was vond ik ook een vaag iets dus ja ik zie weinig in een brief

[ Voor 12% gewijzigd door hjvg op 24-10-2017 16:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• powah33
De brief van Max zal er dan ongeveer zo uitzien.

Beste Garry Connelly,
Ik wil bij deze mijn verontschuldiging aanbieden, voor u op TV uit te maken voor mongool.
Dit was niet netjes en niet nodig, Maar u begrijpt vast wel dat ik eigenlijk bedoelde, dat u een leugenaar en vals speler bent, en natuurlijk vies corrupt en u helemaal niet geschikt bent voor taken binnen de autosport.
Maar nogmaals sorry voor het uitspreken van woorden zoals, O.A. mongool.

MVG MAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:49
Joster schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Dan zou Charlie Whiting dat ook moeten doen, want die heeft gelogen :)
Waar doel je hier op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:20
Sowieso, een brief schrijven. Alsof we het over groep 7 van de basisschool hebben. :') Volgende keer strafregels schrijven ofzo?

Alsof die niet door een of andere PR medewerker in elkaar wordt geflanst ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Arrne op 24-10-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ricciardo wist blijkbaar niet dat Max een 2018-spec motor had gekregen, dat hoorde hij blijkbaar van Motorsport.com na de kwalificatie 8)7 Hij weet nu ook dat hij de oude spec krijgt als hij volgende race een motorwissel doet...

https://www.motorsport.co...en-engine-upgrade-969119/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

aDutchCow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Mark Webber zei op Sky ook 'shit' en moest lachen toen de presentator zijn excuses aanbood:
Vanaf 35 seconden, want elke seconde is er een ;)
[video]
Mja quote van het jaar voor mij. De twijfel tot 3 keer toe en dan maar gewoon zeggen. Briljant _/-\o_

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom

Wom

Martinspire schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Mja quote van het jaar voor mij. De twijfel tot 3 keer toe en dan maar gewoon zeggen. Briljant _/-\o_
Wat mij vooral bij blijft is de volledig overtrokken reactie op het woord 'shit'. Zouden er echt nog mensen hier over vallen en actief brieven gaan schrijven om te klagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 10:25

Flotter

Pelipper!

Wom schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

Wat mij vooral bij blijft is de volledig overtrokken reactie op het woord 'shit'. Zouden er echt nog mensen hier over vallen en actief brieven gaan schrijven om te klagen?
In Nederland misschien niet, maar in het UK? Absoluut.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

In GB is men daar heel gevoelig voor en veel te netjes voor om zoiets te laten gaan :) In de VS is het al net zo erg, daar worden dat soort woorden alleen gebruikt in 18+ films en na bepaalde tijd of op betaalzenders als HBO 8)7 De rest is te netjes voor woorden, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 08-10 16:58
Dat Max de enige was die een bocht afsneed en daardoor minder meters heeft gereden. Sainz namelijk ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• powah33
Joster schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:19:
[...]

Dat Max de enige was die een bocht afsneed en daardoor minder meters heeft gereden. Sainz namelijk ook.
En niet alleen maar Sainz hoor ....in alle onboard beelden van alle rijders zie je ze buiten de baan gaan...kijk maar bij Lewis/vettel en Alonso .. allemaal maken ze de baan breder en snijden de bochten.

Zelfs Raikkonen in de ronden voor de aanval van max, daarom is de uitspraak en straf ook behoorlijk hypocriet.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-S51FaTm7Cw]

10 seconden gaan ze beidde naast de baan
14 seconden gaan ze beidde naast de baan
26 seconden gaat kimmi op het randje van erover.

Even de snelheid van het filmpje aanpassen, maakt alles een stuk beter te zien.

En als we spreken over gaining a advantage is dat toch wel toe te passen bij alle coureurs.
trouwens bij 1:02 zit max al naast Raikkonen en met alle 4 de wielen nog op de track .... daar is de aanval al ingezet. had max niet zo ver ingesneden, dan had hij Rai waarschijnlijk ook wel ingehaald.. dus gaining a advantage is echt overdreven.

Maar goed, we weten nu dat we alle rondjes mogen afsnijden, behalve het rondje waar je een inhaal actie maakt. ..anders haal je er een voordeel uit :?

[ Voor 9% gewijzigd door powah33 op 24-10-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:31

Spotmatic

Ken sent me

powah33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:31:
[...]
Maar goed, we weten nu dat we alle rondjes mogen afsnijden, behalve het rondje waar je een inhaal actie maakt. ..anders haal je er een voordeel uit :?
Vergelijk het met een 30km weg in de bebouwde kom. Zo'n weg hoort zo ingericht te zijn dat harder dan 30 nauwelijks tot niet mogelijk is. Dus niet zoals hier in mijn woonplaats een kaarsrechte vlakke weg zonder drempels in de weilanden, zonder bomen er langs, daar rijdt iedereen dan standaard 60km/u of sneller, want dat is gewoon mogelijk en de weg nodigt ertoe uit.

Deze baan nodigt er ook toe uit om de grenzen op te zoeken, zeker als je 200-300km/u rijdt en er geen fysieke barriëres zijn. Dat Max juist nu gepakt werd is eigenlijk wel een beetje de traditie. Hij is immers de enige die echt op het randje gaat en wil rijden, en flink aanvalt. Dan lig je gewoon onder het vergrootglas van de stewards. Zeker in de slotfase zullen ze als honden op Max z'n moves hebben gezeten, vastbesloten geen foutje te missen. Ik vraag me zelfs af of HAM en VET wel op een vergelijkbare manier in de gaten werden gehouden. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1