[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
STR geeft aan dat GAS zeer waarschijnlijk bij hun gaat rijden.
WILLIAMS heeft officieel nog 2 stoeltjes niet bevestigd. (hoewel stroll blijft.)
SAUBER gaat zeer waarschijnlijk voor LEC & GIO (ERI brengt behalve veel $$ weinig mee naar de baan)

alleen het 2e stoeltje bij Williams, STR & Sauber blijft met vraagtekens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 05:50
nachtnet schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:06:
STR geeft aan dat GAS zeer waarschijnlijk bij hun gaat rijden.
WILLIAMS heeft officieel nog 2 stoeltjes niet bevestigd. (hoewel stroll blijft.)
SAUBER gaat zeer waarschijnlijk voor LEC & GIO (ERI brengt behalve veel $$ weinig mee naar de baan)

alleen het 2e stoeltje bij Williams, STR & Sauber blijft met vraagtekens..
Zullen we even solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zou er een race komen op de maan? Max is alvast aan het oefenen/wennen tegen de gewichtsloosheid..... :P

https://twitter.com/Max33...status/920726116368822274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Geen idee trouwens wie uberhaupt in beeld is als rijder voor het 2e toro rosso stoeltje. ?? :?

Top! trouwens dat ALO bij McL blijft, Alonso heeft in het verleden vaker een "verkeerde moment" keuze gemaakt, ben wel benieuwd wat een Renault, i.c.m. ALO & McL gaat brengen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Leuk dat ALO nog een jaartje blijft :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMg28ZTXkAI5dX9?format=jpg&name=large

[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 19-10-2017 18:51 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 21:12

AzzKickah

06-CENSORED

Erg leuk filmpje van McLaren :) En super dat Alonso nog een jaartje blijft :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Lijkt erop dat hij zelfs wat langer blijft/kan blijven dan 1 jaartje:
https://www.motorsport.co...deal-is-long-term-967418/
When asked if the deal was just for 2018, Alonso said: "No. We never discuss the contract clauses and we are not going to do it now, but it's a long-term contract and we'll see how things go.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:16

Wom

Ben er blij om dat Alonso langer in de F1 blijft. Heb niet het gevoel dat hij een stoeltje warm aan het houden is wat een jongere coureur zou moeten krijgen. Bij Massa krijg ik inmiddels wel dat gevoel, zelfs al in mindere mate bij Raikonnen terwijl ik mijzelf toch wel bij zijn fans reken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En toch is Räikkönen de oudste van dat 3 tal, eergisteren 38 geworden.
Massa en Alonso zijn van het zelfde bouwjaar 81 maar ik ben het met @Wom eens, Massa oogt gewoon voorbij zijn houdbaarheidsdatum, is ook nooit meer dezelfde geworden na het ongeval miz.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jasphur schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:28:
Leuk dat ALO nog een jaartje blijft :

[afbeelding]
Die laatste 2 seconden van het filmpje, waarin Zack aangeeft: maar moet ik spaans en frans leren? --> Ik moest ff denken: VAN staat al vast, toch?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Humma Kavula schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:45:
En toch is Räikkönen de oudste van dat 3 tal, eergisteren 38 geworden.
Massa en Alonso zijn van het zelfde bouwjaar 81 maar ik ben het met @Wom eens, Massa oogt gewoon voorbij zijn houdbaarheidsdatum, is ook nooit meer dezelfde geworden na het ongeval miz.
Mwooaahh

hier past toch maar 1 antwoord?? :o

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:37
pjottum schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:56:
[...]

Die laatste 2 seconden van het filmpje, waarin Zack aangeeft: maar moet ik spaans en frans leren? --> Ik moest ff denken: VAN staat al vast, toch?
VAN staat vast ja, en is een Belg, die in het filmpje Frans spreekt met Éric Boullier, een fransman. En deed VAN zelfs niet soms niet als "copresentator" ook het live verslag op een Waalse zender (meen ik hier wel eens meegekregen te hebben). Dus dan zal die ook een goed woordje Frans spreken en kan die dus ook een Frans onderonsje hebben met Éric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nota bene de NOS die met wat interessants lijkt te komen. Het lijkt er zo toch op dat Max wil blijven bij RBR, en Ferrari kunnen we gelukkig wel vergeten zo. :Y

https://nos.nl/artikel/21...m-dan-zou-ik-stoppen.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MS-DOOS schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:58:
Ik weet dat dit topic specifiek voor het 2017 seizoen bedoeld is, maar ik wil toch even stiekem naar 2018 gluren.

De verschillen tussen de 2016 en 2017 bolides zijn levensgroot. Maar wat zit er voor 2018 in de pijplijn?

Engine regelgeving:
- van 4x naar 3x ICE
- van 4x naar 3x TC
- van 4x naar 3x MGU-H
- van 4x naar 2x MGU-K
- van 4x naar 2x CE
- van 4x naar 2x ES

Aero regelgeving:
- Sharkfin?
- T-wing?

Safety regelgeving
- HALO

Tracks
- Sepang verdwijnt van de kalender
- Circuit Paul Ricard komt erbij (voor het laatst in 1990)
- Hockenheim komt weer terug
- Shanghai en Bahrain swap
- Turkije erbij?

Drivers
- laten we die stoelendans nog maar even afwachten

Engine Supplier changes
- MCL van Honda naar Renault
- STR van Renault naar Honda

ik vergeet vast nog het een en ander...
Dus nog meer gridstraffen en een lelijke beugel. Wordt wel spannend tussen mcLaren en RBR, zelfde motor en beide een goede wagen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
MS-DOOS schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:58:
Ik weet dat dit topic specifiek voor het 2017 seizoen bedoeld is, maar ik wil toch even stiekem naar 2018 gluren.

De verschillen tussen de 2016 en 2017 bolides zijn levensgroot. Maar wat zit er voor 2018 in de pijplijn?

Engine regelgeving:
- van 4x naar 3x ICE
- van 4x naar 3x TC
- van 4x naar 3x MGU-H
- van 4x naar 2x MGU-K
- van 4x naar 2x CE
- van 4x naar 2x ES

Aero regelgeving:
- Sharkfin?
- T-wing?

Safety regelgeving
- HALO

Tracks
- Sepang verdwijnt van de kalender
- Circuit Paul Ricard komt erbij (voor het laatst in 1990)
- Hockenheim komt weer terug
- Shanghai en Bahrain swap
- Turkije erbij?

Drivers
- laten we die stoelendans nog maar even afwachten

Engine Supplier changes
- MCL van Honda naar Renault
- STR van Renault naar Honda

ik vergeet vast nog het een en ander...
Vergeet Renault niet die 1 van de technische mannen van de FIA heeft overgenomen. (inside & diepgaande kennis van concurrentie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nachtnet schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:37:
[...]

Vergeet Renault niet die 1 van de technische mannen van de FIA heeft overgenomen. (inside & diepgaande kennis van concurrentie.)
Ik vraag me af hoeveel zo'n man werkelijk in zijn bovenkamer kan opslaan, want hij zal geen bij de FIA ingeleverde documenten meenemen lijkt me?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
albino71 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:56:
[...]

Ik vraag me af hoeveel zo'n man werkelijk in zijn bovenkamer kan opslaan, want hij zal geen bij de FIA ingeleverde documenten meenemen lijkt me?!
Concepten en werkingsprincipes kun je prima als ideeen meenemen, de cijfertjes die nodig zijjn zijn daarbij wel uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Ankona schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Dus nog meer gridstraffen en een lelijke beugel. Wordt wel spannend tussen mcLaren en RBR, zelfde motor en beide een goede wagen.
Volgens mij ging de sharkfin en kleerhanger ook weg met nieuwe regelgeving, al wilden de teams die sharkfin (of in ieder geval een oppervlak daar) houden vanwege de rijders-indicatie die ze erop plakken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martinspire schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Volgens mij ging de sharkfin en kleerhanger ook weg met nieuwe regelgeving, al wilden de teams die sharkfin (of in ieder geval een oppervlak daar) houden vanwege de rijders-indicatie die ze erop plakken.
Sharkfin blijft, T-wing verdwijnt.
Verder tussen RBR en McLaren ga ik voor RBR. Ze hebben uiteindelijk al een dijk van een auto voor 2017 neergezet, en er veranderd weinig qua regulering waardoor ze redelijk door kunnen bouwen op wat ze nu hebben. De Renault motor veranderd wel weer, maar dat is elk jaar zo tegenwoordig. McLaren moet een geheel nieuwe auto ontwerpen rond een nieuwe motor, nieuwe leverancier, en opeens moeten ze nu gaan presteren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:01:
[...]
Concepten en werkingsprincipes kun je prima als ideeen meenemen, de cijfertjes die nodig zijjn zijn daarbij wel uit te rekenen.
Ik vermoed dat Renault wel flink wat zal bijleren qua werking van de dempers en ophanging.
De vervanging van de in het begin van het jaar verboden dempers zullen wel erg interressant zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Verder tussen RBR en McLaren ga ik voor RBR. Ze hebben uiteindelijk al een dijk van een auto voor 2017 neergezet, en er veranderd weinig qua regulering waardoor ze redelijk door kunnen bouwen op wat ze nu hebben. De Renault motor veranderd wel weer, maar dat is elk jaar zo tegenwoordig. McLaren moet een geheel nieuwe auto ontwerpen rond een nieuwe motor, nieuwe leverancier, en opeens moeten ze nu gaan presteren.
Sharkfin blijft? :? Brawn gaf eerder aan dat die sowieso verboden zou gaan worden vanaf komend seizoen en dat ze ervan baalden dat het dit jaar wel mogelijk was?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bart-Willem schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Sharkfin blijft? :? Brawn gaf eerder aan dat die sowieso verboden zou gaan worden vanaf komend seizoen en dat ze ervan baalden dat het dit jaar wel mogelijk was?
Dat is dus kennelijk weer veranderd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Daar heb ik niets van meegekregen, linkie? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nachtnet schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:37:
[...]

Daar was volgens mij al bij diverse aangegeven in interviews, als er maar iets lijkt op wat hij heeft gezien bij de anderen, zal er aardige stront aan de knikker zijn, in ieder geval Wolf en Horner waren daar al vrij duidelijk in.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Sharkfin wordt toch een klein randje ipv dat hele vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook en volgens mij is dat de laatste stand van zaken. Wat mij betreft ook wel mooier, maar behouden ze wel de mogelijkheid om makkelijker de coureurs te tonen op de auto.

Al hoop ik nog steeds dat ze ook wat met de Halo gaan doen op dat vlak.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 19-10-2017 23:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:18
Am lijkt toch serieus motor leverancier van rb te willen worden: https://www.autobahn.eu/6...tordirecteur-ferrari-aan/

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

De fin helemaal weghalen kan ook voor hele rare resultaten zorgen; paar jaar terug was er een Williams die extreem compact ontworpen was. Zag toen een photoshop voorbij komen waarbij de vin compleet weggehaald was en dat ziet er niet uit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BDeLgRQCUAEp9rM.jpg

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hier had ik tot nu toe nog helemaal niks van meegekregen. Maar klinkt goed.

Biometrische handschoenen die de gezondheid van de coureur meten.

https://www.autosport.com...trial-to-resume-at-austin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10 20:49

vhal

ಠ_ಠ

XyritZz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

De fin helemaal weghalen kan ook voor hele rare resultaten zorgen; paar jaar terug was er een Williams die extreem compact ontworpen was. Zag toen een photoshop voorbij komen waarbij de vin compleet weggehaald was en dat ziet er niet uit:

[afbeelding]
Ah, de FW33....maar dat was ook 1 van die Williams'en die werkelijk niet vooruit te branden was en continue last had van bottoming door die verkleinde gearbox en hun concept.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
vhal schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Ah, de FW33....maar dat was ook 1 van die Williams'en die werkelijk niet vooruit te branden was en continue last had van bottoming door die verkleinde gearbox en hun concept.
What else is new bij Williams ;). Die zouden mijns inziens structureel beter moeten kunnen presteren dan Force India en toch krijgen ze het niet voor elkaar.

Blijf het ergens wel een mooie wagen vinden dit, mede doordat het allemaal zo krap ontworpen is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
Vanaf volgend jaar beschikbaar in de LMP1, een heerlijke non-hybride atmosferische 5.5 liter V10 motor!

https://www.motorsport.co...65276/?v=2&s=1&q=judd+v10

Het kan dus wel. In de f1? Wellicht niet, maar zeg nooit nooit...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Max blijft nog even bij RBR: http://www.redbullracing..../max-renews-contract-2020

The Team is delighted to announce that Max Verstappen, who enjoyed a dream debut with the team in 2016, winning his first grand prix and re-writing Formula One's record books, has agreed an extended contract which will see him continue to race for The Bulls for a further three years.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Laatst online: 09:27
Logisch ook, VET en HAM zitten nog wel even waar ze zitten, en die twee hebben echt geen zin in Max als teamgenoot. Max gaat dus in op het aanbod van Horner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:36:
Max blijft nog even bij RBR: http://www.redbullracing..../max-renews-contract-2020

The Team is delighted to announce that Max Verstappen, who enjoyed a dream debut with the team in 2016, winning his first grand prix and re-writing Formula One's record books, has agreed an extended contract which will see him continue to race for The Bulls for a further three years.
Mooi. Hier hoopte ik al op. Ik vind RB en Max perfect passen. Beetje stoer, rebels...het past gewoon.

Zou hem bv niet graag in een Mercedes zien rijden.

RB, VER en RIC...een mooi stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mooi! Er zal vast een prestatieclausule in opgenomen zijn...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:53
Hele goede keuze. RBR gaat niet dezelfde fout maken als dit seizoen en gaan zorgen voor een Kampioenschapsauto voor komend seizoen. Daar durf ik best een goede fles op in te zetten. Eens kijken of RIC ook bij gaat tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

albino71 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:45:
Mooi! Er zal vast een prestatieclausule in opgenomen zijn...
Precies dit. Hogere vergoeding en mogelijkheid om een stap opzij te kunnen doen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

DutchOwnage schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:46:
Hele goede keuze. RBR gaat niet dezelfde fout maken als dit seizoen en gaan zorgen voor een Kampioenschapsauto voor komend seizoen. Daar durf ik best een goede fles op in te zetten. Eens kijken of RIC ook bij gaat tekenen.
Ik hoop het, maar ze blijven afhankelijk van Renault op dat vlak. Ze kunnen bij RBR nog zo'n fantastisch chassis bouwen, als er power or betrouwbaarheid ontbreekt in de motor dan houdt het op.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Laatst online: 09-10 22:05
http://nu.nl/formule-1/49...ull-racing-eind-2020.html

Verstappen verlengt bij Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:46:
Laatste zie ik in een meer zilveren pakje rondsjouwen vanaf 2019, maar misschien heb ik dat helemaal mis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:13
Hij is dus al $ 10 miljoen tekengeld rijker. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Nou vanaf 2018 is het dus Team Verstappen en word alles om hem gebouwd. Daniel is dus voor 2019 beschikbaar en voor 2019 en 2020 heeft Red Bull motoren die Max aan staan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
hardware-lover schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:53:
[...]

Laatste zie ik in een meer zilveren pakje rondsjouwen vanaf 2019, maar misschien heb ik dat helemaal mis.
Zou goed kunnen, al vraag ik mij af of hij 2e viool achter HAM wil spelen. Op zijn leeftijd. Er van uitgaande dat HAM nog wel een paar jaar meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Laatst online: 09-10 22:05
DutchOwnage schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Zou goed kunnen, al vraag ik mij af of hij 2e viool achter HAM wil spelen. Op zijn leeftijd. Er van uitgaande dat HAM nog wel een paar jaar meedoet.
https://racingnews365.nl/...r-bij-mercedes-of-ferrari

Wil hij inderdaad niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
@Eric1985 mijn comment sloeg op RIC. Dat VER geen 2e rijder bij Mercedes of Ferrari wil worden was duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi voor Max dat hij bij heeft getekend, er was ook geen plekje elders dacht ik.

Wie denkt er dat er weer een GP in Nederland komt ?
Volgens mij kost het bakken geld om Zandvoort klaar te maken voor de huidige F1 eisen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:13
Even de analyse afwachten toch? Ik denk dat er veel mogelijk is wanneer er twee partijen willen. Wie had bijvoorbeeld gedacht dat er een gp in Baku mogelijk was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:55
AequitasII schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:15:
Wie had bijvoorbeeld gedacht dat er een gp in Baku mogelijk was?
De bankrekening van de lokale dictator daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:13
ADDG schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:17:
[...]

De bankrekening van de lokale dictator daar. :+
Precies! Waar geld is, wordt wel een weg aangelegd. Heineken, Prins Bernard, Jumbo, Rijke Verstappen fanboys, Liberty. Ik zie het wel gebeuren.

en drie jaar later erachter komen dat het financieel helemaal niet zo rooskleurig is

[ Voor 14% gewijzigd door AequitasII op 20-10-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@AequitasII Het heeft natuurlijk ook wel wat met nostalgie en prestige te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjaool schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:56:
@AequitasII Het heeft natuurlijk ook wel wat met nostalgie en prestige te maken. ;)
Maakt me niet uit. Wat ik vooral wil zien is dat als je inde eerste bocht vrolijk rechtdoor rijdt (..) om een chicane af te snijden, dat je dan de grind uit je sidepods moet gaan scheppen. Klatsbamkapot! :+

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:36:

Graag een minuut stilte voor de tafel van Toto. Die ligt nu hersendood in een coma in het ziekenhuis nadat die in elkaar is geslagen. #tablejustice #tablelivesmatter. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:07:
[...]
Graag een minuut stilte voor de tafel van Toto. Die ligt nu hersendood in een coma in het ziekenhuis nadat die in elkaar is geslagen. #tablejustice #tablelivesmatter. :P
Hè Toto, Max blijft bij RBR na 2018. 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oh damn wat Olav nu net zegt. Renault maakt kennelijk maar drie van die nieuwe motoren dit jaar, eentje voor elk Renault, RBR en STR. Dat is kennelijk een motor met al 2018 onderdelen, en zelfs een primitieve Q3 stand. Max kreeg heb, Ricciardo krijgt hem dit seizoen niet. :o

edit: Het klopt dus ook met die motor.
https://www.motorsport.co...alty-engine-us-gp-967934/

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-10-2017 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Marko net op Sky: Max heeft zelf gevraagd voor verlenging, Ric staat op de markt na 2018 dus daar zijn ze nog mee aan het onderhandelen.

En Kvyat ligt nog geenszins vast, ook niet voor dit jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Humma Kavula op 20-10-2017 22:47 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Humma Kavula schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:46:
Marko net op Sky: Max heeft zelf gevraagd voor verlenging, Ric staat op de markt na 2018 dus daar zijn ze nog mee aan het onderhandelen.

En Kvyat ligt nog geenszins vast, ook niet voor dit jaar.
Deze heb ik ook even hiernaartoe geschopt. ;)

Maar met die deal van Max, waar kennelijk vijf weken aan gewerkt is, is Ricciardo eigenlijk de nummer twee geworden, en dat zal heel pijnlijk zijn voor hem. Ik ben bang dat hij gaat vertrekken, en dat het niet meer dan een nummer twee positie gaat zijn voor hem. Jammer want hem gun je wel meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:57

Destruction

(ex-)Automonteur

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Deze heb ik ook even hiernaartoe geschopt. ;)

Maar met die deal van Max, waar kennelijk vijf weken aan gewerkt is, is Ricciardo eigenlijk de nummer twee geworden, en dat zal heel pijnlijk zijn voor hem. Ik ben bang dat hij gaat vertrekken, en dat het niet meer dan een nummer twee positie gaat zijn voor hem. Jammer want hem gun je wel meer. :/
Gezien de recente uitspraken van Horner, icm de verlenging van Max, zit het er dik in dat Ricciardo inderdaad weggaat na volgend seizoen. Ik zie hem niet settelen voor een rol als 2e rijder eigenlijk, terecht ook.

Maar toch vraag ik me af, wat weet het Verstappen kamp, wat wij niet weten? Ik zou toch zeggen dat de nabije toekomst er bij RBR niet heel rooskleurig uit ziet, ik geloof nooit dat ze in 2019 met een Honda motor om de prijzen mee gaan doen :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

Edd

Destruction schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:04:
Maar toch vraag ik me af, wat weet het Verstappen kamp, wat wij niet weten? Ik zou toch zeggen dat de nabije toekomst er bij RBR niet heel rooskleurig uit ziet, ik geloof nooit dat ze in 2019 met een Honda motor om de prijzen mee gaan doen :?
Wie zegt dat het een Honda motor gaat worden? Misschien dat Aston Martin in 2019 met een motor komt? Gezien de geruchten dat ze de laatste tijd toch wel heel veel motorgerelateerd personeel aannemen.
Daarnaast zou ik 2018 ook niet zo snel uitvlakken. Als Renault hun motor volgend jaar eens onder controle hebben, gun ik ze toch wel een gooi richting het kampioenschap.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Edd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:22:
[...]

Wie zegt dat het een Honda motor gaat worden? Misschien dat Aston Martin in 2019 met een motor komt? Gezien de geruchten dat ze de laatste tijd toch wel heel veel motorgerelateerd personeel aannemen.
Daarnaast zou ik 2018 ook niet zo snel uitvlakken. Als Renault hun motor volgend jaar eens onder controle hebben, gun ik ze toch wel een gooi richting het kampioenschap.
Het lijkt mij erg sterk dat AM/RBR een dergelijk grote investering gaat doen voor ~3 jaar. Renault is na 2018 weg bij Red Bull. Omdat Ferrari en Mercedes weigeren motoren te leveren, komen ze dan uit bij Honda.

Ik zie een nieuwe motorfabrikant echt niet meer instappen voor de huidige motor formule.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Destruction schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:54:
[...]
Het lijkt mij erg sterk dat AM/RBR een dergelijk grote investering gaat doen voor ~3 jaar. Renault is na 2018 weg bij Red Bull. Omdat Ferrari en Mercedes weigeren motoren te leveren, komen ze dan uit bij Honda.

Ik zie een nieuwe motorfabrikant echt niet meer instappen voor de huidige motor formule.
2019 wordt Honda of Renault.
Het is nog altijd goed mogelijk dat ze het met Renault kunnen bijleggen in de komende 1,5 jaar.

Een nieuwe motor zie ik idd niet gebeuren voor de nieuwe motor regels komen. Das een te groot risico op een McLaren slump van 3 jaar achteraan rijden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Of een deal met Mercedes. Red Bull krijgt klantenmotor van Mercedes, maar daarbij heeft Mercedes wel bedongen dat Max naar hun komt, zodra HAM daar weg is. Max gaat namelijk geen tweede viool spelen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26

Oekol

waka waka hey hey

Rivanov schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:56:
Hij is dus al $ 10 miljoen tekengeld rijker. ;)
Heb je een bron? Ben wel benieuwd naar de arbeidsvoorwaarden of gok je maar gewoon wat?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vermeulen over het nieuwe contract
https://www.formule1.nl/n...ens-nieuwe-red-bull-deal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Leoon. schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Heb je een bron? Ben wel benieuwd naar de arbeidsvoorwaarden of gok je maar gewoon wat?
Was een gerucht dat op de meeste websites wel voorbij kwam.
Om aan alle races te verschijnen, en de rest van zijn reguliere werkzaamheden te verrichten ontvangt Verstappen € 3,5 miljoen. De sponsorcontracten met Jumbo en Exact leveren hem op jaarbasis nog eens € 1 miljoen op.

Overigens zou Red Bull zijn contract graag tussentijds verlengen. Dat zou hem onder andere € 10 miljoen tekengeld opleveren.
http://www.quotenet.nl/Ni...jn-podium-in-Japan-204950

Nogmaals, gerucht geen feit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26

Oekol

waka waka hey hey

Bart-Willem schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

& @DaniëlWW2 de Sharkfin blijft niet helemaal. Weten jullie nog met de rest in Barcelona dat die Sharkfin can Mercedes af liep? Dus stuk korter was? Dat word de Sharkfin voor 2018. IMHO een stuk mooier dan wat het nu is. En inderdaad de T-wing vermeden tijd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
Destruction schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:54:
[...]

Precies, er gaat echt geen motorfabrikant nu nog instappen voor 2019, het recente verleden heeft aangetoond dat je veel meer ontwikkelingstijd nodig hebt om een competitieve en betrouwbare motor te ontwikkelen. (zeker binnen het huidige reglement). Voor 2019 is het gewoon te laat nu, dat afbreukrisico is veel te groot.
Het zou ook kapitaalvernietiging van de bovenste plank zijn, voor 2 jaar een motor ontwikkelen die daarna niet meer te gebruiken is.

Dit is wel het moment om voorbereidingen te treffen voor 2021. De nieuwe motorformule wordt langzaamaan duidelijk, als je mee wil doen in 2021 is dit het moment om dat op poten te zetten.
Mercedes was ook al jaren bezig met de V6T, voordat ie in 2014 eindelijk inzetbaar werd.

2020 is nog ver weg, misschien weten ze bij RBR zelf nog niet eens wat er dan achterin ligt. In 2015 was de breuk met Renault ook officieel, toch lag er in 2016 gewoon weer een Renault blok achterin...
Mocht er al wel een andere deal zijn, zolang dat geen deal is met Mercedes (wat erg onwaarschijnlijk lijkt), is het een groot vraagteken wat de performance van dat blok gaat zijn. Dus dat is ook geen argument om te verlengen.

Verder lijkt het mij op dit moment ook gewoon de meest logische keuze van Max om te verlengen. Vettel en Hamilton liggen ook tot 2020 vast. Als er al een mogelijkheid is om naast hun te rijden, moet je je afvragen of je dat wel moet willen. Ferrari loopt al 10 jaar aan te modderen, daar heb je ook geen garantie op een titel.
Bij Mercedes zit Hamilton, die een historie heeft wbt moeizame relaties met teamgenoten.

Max zit goed bij RBR, ze hebben aangetoond een goede auto te kunnen ontwikkelen, zelfs na een dramatische seizoenstart. Mocht het niks worden dan is ie nog steeds maar 23 als dit contract afloopt, tijd genoeg om je heil ergens anders te zoeken.

Tl;dr, er wordt teveel gezocht achter de verlenging van het contract. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ben heel erg benieuwd. Ik sta hier wel voor open. De techniek maak ik mij niet zoveel zorgen over. Wel de maandelijkse kosten haha.

LM wil een in-house F1 streaming programma opzetten voor het kijken van races en meer.
https://www.autosport.com...ch-live-streaming-service

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 21-10-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Jasphur schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:05:
Ik ben heel erg benieuwd. Ik sta hier wel voor open. De techniek maak ik mij niet zoveel zorgen over. Wel de maandelijkse kosten haha.

LM wil een in-house F1 streaming programma opzetten voor het kijken van races en meer.
https://www.autosport.com...ch-live-streaming-service
Nou, inderdaad. Die brakke app kost nu al iets van €25/jaar, dus een volledige streaming service gaat vast een paar centen kosten. Maar wie weet is het wel goedkoper dan Ziggo. Hebben die eigenlijk een exclusiviteitsdeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ATS schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Nou, inderdaad. Die brakke app kost nu al iets van €25/jaar, dus een volledige streaming service gaat vast een paar centen kosten. Maar wie weet is het wel goedkoper dan Ziggo. Hebben die eigenlijk een exclusiviteitsdeal?
Wat denk je zelf als je kijkt naar de toegankelijkheid van Ziggo? :+
Nee, dit zal voor de VS beschikbaar zijn, of Frankrijk/Duitsland waar het nu ook open is. Wij zullen moeten wachten totdat het contract met Ziggo afloopt, eind 2018. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Olav zou gister aan Toto gaan vragen of ze ooit motoren aan een competitief team (lees Red bull) zouden gaan leveren. Toto praat er mooi omheen.
https://mobile.twitter.co...21572072014467072/photo/1

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Ik lees en hoor overal dat Max eerste rijder van het team wil worden en dat dus Ricciardo (als hij bij Red Bull blijft) tweede rijder wordt... Maar volgens mij heeft Max alleen aangegeven dat hij niet zelf bij Ferrari of Mercedes wil rijden als tweede rijder... hij rept nergens dat hij zelf de eerste rijder wil zijn, alleen dat hij niet de tweede rijder wil zijn. Ik vind alle conclusies dus ook nogal kort door de bocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.O. Box schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Ik lees en hoor overal dat Max eerste rijder van het team wil worden en dat dus Ricciardo (als hij bij Red Bull blijft) tweede rijder wordt... Maar volgens mij heeft Max alleen aangegeven dat hij niet zelf bij Ferrari of Mercedes wil rijden als tweede rijder... hij rept nergens dat hij zelf de eerste rijder wil zijn, alleen dat hij niet de tweede rijder wil zijn. Ik vind alle conclusies dus ook nogal kort door de bocht.
Bij RBR zal Max dan ook geen tweede rijder worden, dat lijkt hij afgedwongen te hebben. Vervolgens krijgt hij de kans om RBR op te bouwen, en kampioenschappen te gaan winnen. Hij is ook pas twintig en heeft de tijd. Ricciardo is ondertussen al 28 jaar, en voor hem gaat de tijd langzaam wel dringen. Hij kan niet nog jaren een groot talent zijn dat maar niet wint. Het lijkt er ook op dat zijn vertrek al verwacht wordt bij RBR, en dat Max dan de onbetwiste nummer een zal zijn. Wie binnen het RBR programma kan Max ook enigszins bijhouden? De logische kandidaat is natuurlijk Sainz, maar hij is ook niet zo goed. Goed genoeg voor de "Webber" rol, maar niet goed genoeg om Max te verslaan.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 16:42
Volgend week zit ik een lang weekend in Mexico. Door Heineken Biertegoed uit te geven afgelopen maand een geheel verzorgde VIP-reis gewonnen naar de grand prix in Mexico voor 2 personen. We zitten in de Paddock Club Heineken Suite. Vanuit Heineken gaat er iemand het hele weekend met ons mee om ons te begeleiden. Ben benieuwd. Zal een hele ervaring worden. Tot nu toe een keer of 6 op Spa geweest met bronzen kaarten. Dan is dit toch van een ander niveau.

Wordt bier drinken toch nog beloond >:)

[ Voor 28% gewijzigd door XNL073 op 23-10-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

XNL073 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:17:
Volgend week zit ik een lang weekend in Mexico. Door Heineken Biertegoed uit te geven afgelopen maand een geheel verzorgde VIP-reis gewonnen naar de grand prix in Mexico voor 2 personen. We zitten in de Paddock Club Heineken Suite. Vanuit Heineken gaat er iemand het hele weekend met ons mee om ons te begeilen. Ben benieuwd. Zal een hele ervaring worden. Tot nu toe een keer of 6 op Spa geweest met bronzen kaarten. Dan is dit toch van een ander niveau.

Wordt bier slootwater drinken toch nog beloond >:)
Fixed ;)

Maar gaaf! Have fun :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

om ons te begeilen.
@TommyGun En dit zie je niet? :+

[ Voor 52% gewijzigd door sjaool op 23-10-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:32:
[...]

Bij RBR zal Max dan ook geen tweede rijder worden, dat lijkt hij afgedwongen te hebben. Vervolgens krijgt hij de kans om RBR op te bouwen, en kampioenschappen te gaan winnen. Hij is ook pas twintig en heeft de tijd. Ricciardo is ondertussen al 28 jaar, en voor hem gaat de tijd langzaam wel dringen. Hij kan niet nog jaren een groot talent zijn dat maar niet wint. Het lijkt er ook op dat zijn vertrek al verwacht wordt bij RBR, en dat Max dan de onbetwiste nummer een zal zijn. Wie binnen het RBR programma kan Max ook enigszins bijhouden? De logische kandidaat is natuurlijk Sainz, maar hij is ook niet zo goed. Goed genoeg voor de "Webber" rol, maar niet goed genoeg om Max te verslaan.
Laat RIC BOT maar vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hoe groot is het probleem dat Ferrari met de brandstof heeft? Want in een poging Hamilton bij te houden; zitten ze volgens mij steeds extreem op de limiet. Zoals Vettel ook in Maleisie; en gisteren de opmerkingen van Raikkonen.

Lijkt mij wel iets waarvan Red Bull kan profiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
XNL073 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:17:
Volgend week zit ik een lang weekend in Mexico. Door Heineken Biertegoed uit te geven afgelopen maand een geheel verzorgde VIP-reis gewonnen naar de grand prix in Mexico voor 2 personen. We zitten in de Paddock Club Heineken Suite. Vanuit Heineken gaat er iemand het hele weekend met ons mee om ons te begeilen. Ben benieuwd. Zal een hele ervaring worden. Tot nu toe een keer of 6 op Spa geweest met bronzen kaarten. Dan is dit toch van een ander niveau.

Wordt bier drinken toch nog beloond >:)
Wordt je zeker rondgeleid door de zoon van Jack Plooij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Roamor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:43:
Hoe groot is het probleem dat Ferrari met de brandstof heeft? Want in een poging Hamilton bij te houden; zitten ze volgens mij steeds extreem op de limiet. Zoals Vettel ook in Maleisie; en gisteren de opmerkingen van Raikkonen.

Lijkt mij wel iets waarvan Red Bull kan profiteren.
Ferrari gokt met het aantal liters wat ze meenemen. Dat zijn flink wat kilo's die je op een gehele race kunt besparen. Wat natuurlijk weer scheelt in je rondetijd omdat je minder gewicht meedraagt. Heb begrepen dat er geen minimum aantal liters moet worden getankt, dus je bent als team vrij om daar in te kiezen wat je doet. En Ferrari lijkt dit vrij extreem te doen gezien het vele commentaar over 'fuel saving'.

Misschien dat de Ferrari ook iets meer drinkt dan andere motoren. Blijft wel ergens een gek idee dat ze op 80% moeten rijden om te besparen. Je ziet dat de gemiddelde rondetijd flink trager is dan de snelste rondetijd die men rijdt (scheelde deze race meer dan een seconde). Dat vind ik nogal wat.

Wat vonden jullie van de hele show vooraf aan de race? Iets wat vaker terug mag komen of lekker enkel in de USA doen? Ik moet er persoonlijk erg aan wennen merkte ik wel.

[ Voor 76% gewijzigd door Wom op 23-10-2017 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Wom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:47:
Wat vonden jullie van de hele show vooraf aan de race? Iets wat vaker terug mag komen of lekker enkel in de USA doen? Ik moet er persoonlijk erg aan wennen merkte ik wel.
Verschrikkelijk, echt tenenkrommend. Alsjeblieft nooit meer.

Start your engines... en dan stilte |:(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Crazy D

I think we should take a look.

P.K. schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:41:
Max zit goed bij RBR, ze hebben aangetoond een goede auto te kunnen ontwikkelen, zelfs na een dramatische seizoenstart. Mocht het niks worden dan is ie nog steeds maar 23 als dit contract afloopt, tijd genoeg om je heil ergens anders te zoeken.

Tl;dr, er wordt teveel gezocht achter de verlenging van het contract. ;)
Het is voor beiden een jaartje extra. Stukje commitment. Stukje extra kans om het team echt rond Max op te bouwen, zodat hij hopelijk een paar jaar (en dus een jaar langer) het team naar grote hoogte kan brengen. Als dat lukt, bij tekenen tot 2025 en een paar jaar kampioen worden. Als dat niet lukt, ligt de markt tegen die tijd open en kan hij het ergens anders proberen.
Of zoiets :)

Maar denk idd ook wel dat het ook gewoon een logische keuze is: zoals het er nu naar uit ziet, zijn Mercedes, Ferrari en RBR de topteams. De andere 2 topteams hebben de komende jaren nog geen plek voor een nieuwe nr 1 rijder. Teken dan voor dezelfde periode als de nr 1 rijders van de andere top teams en je zit de komende jaren goed en tegen die tijd dat die plekken misschien gaan vrijkomen, kun je gaan babbelen.

(En wie weet wat voor duveltjes er gaan komen volgend jaar, McLaren? Force India? Renault?).

Vond de show mwah-mwah. Denk dat het presenteren van de rijders wel even leuk is. Al zouden ze dat misschien ook leuker kunnen doen met de drivers parade. Presenteer ze op deze manier terwijl ze in hun auto stappen voor de drivers parade (zorgt er meteen voor dat ze niet suf op een vrachtwagen rondrijden maar in een beetje coole wagens). Start your engines moet je idd echt alleen zeggen als ze daarna ook de motoren starten, anders is dat echt een fail 1e klas.

En graag de podium interviews weer door iemand die weet wat hij vraagt....

[ Voor 17% gewijzigd door Crazy D op 23-10-2017 11:58 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 16:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Ferrari gokt met het aantal liters wat ze meenemen. Dat zijn flink wat kilo's die je op een gehele race kunt besparen. Wat natuurlijk weer scheelt in je rondetijd omdat je minder gewicht meedraagt. Heb begrepen dat er geen minimum aantal liters moet worden getankt, dus je bent als team vrij om daar in te kiezen wat je doet. En Ferrari lijkt dit vrij extreem te doen gezien het vele commentaar over 'fuel saving'.

Misschien dat de Ferrari ook iets meer drinkt dan andere motoren. Blijft wel ergens een gek idee dat ze op 80% moeten rijden om te besparen. Je ziet dat de gemiddelde rondetijd flink trager is dan de snelste rondetijd die men rijdt (scheelde deze race meer dan een seconde). Dat vind ik nogal wat.
Bij de één-stop hoef je minder brandstof mee te nemen omdat je wat minder hard rijd. Wanneer je dan naar 2-stop wisselt óf harder moet rijden dan verwacht (vooral wanneer de auto nog zwaar is) wordt het kritiek.

Ik verwacht dat de strategists met een buffer aan brandstof die je kan gebruiken om tijdelijk harder te rijden. Als je die eenmaal verbruikt hebt wordt het daarna krap.
Ik keek Channel 4 en daar heb ik maar de helft van de aankondigingen van de coureurs gezien. Vond het weinig toevoegen (op tv) en ik had het gevoel dat coureurs daardoor later op de grid waren, dus minder interviews. Op locatie is vast interessanter en geeft het mogelijk een betere opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 08:40

Racing_Reporter

Contentmaker

ANdrode schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

Bij de één-stop hoef je minder brandstof mee te nemen omdat je wat minder hard rijd. Wanneer je dan naar 2-stop wisselt óf harder moet rijden dan verwacht (vooral wanneer de auto nog zwaar is) wordt het kritiek.

Ik verwacht dat de strategists met een buffer aan brandstof die je kan gebruiken om tijdelijk harder te rijden. Als je die eenmaal verbruikt hebt wordt het daarna krap.

[...]

Ik keek Channel 4 en daar heb ik maar de helft van de aankondigingen van de coureurs gezien. Vond het weinig toevoegen (op tv) en ik had het gevoel dat coureurs daardoor later op de grid waren, dus minder interviews. Op locatie is vast interessanter en geeft het mogelijk een betere opbouw.
Het was maximum USA, echt iets voor die markt. De grid walk was enorm gerusht, wat mij betreft voor één keer niet de moeite van het kijken waard.

Maar ik dacht dat fuel saving echt iets was uit 2014/2015, ik zie niet heel veel rijders meer liften en coasten om brandstof te besparen? Kan wel zijn dat er wat verschilletjes zitten tussen de Ferrari en Mercedes-motor, wat over een raceafstand natuurlijk flinker oploopt.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
edit verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Bigfoot op 23-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bigfoot schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:44:
Wat was de reden dat Max in de middenstint koos voor soft banden? Ik denk zelf dat het team op dat moment overwoog om hem op soft banden de race uit te laten rijden.

Anders had hij toch beter op SS of US kunnen gaan voor de middenstint?
Ik denk dat dat inderdaad klopt. Op de S had hij hem uit kunnen rijden en ik denk dat dat ook wel plan A was.

Toen ze Vettel hoorden klagen kregen ze misschien ook een vermoeden dat Vettel nog een 2e pitstop zou doen en probeerden zo een undercut naar SS te doen t.o.v. Vettel.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Toro Rosso slachtoffert Kvyat, Hartley racet ook in Mexico

Leuk voor Hartley, maar imo schandalig tov Kvyat. Ja, hij viel (behoorlijk) tegen dit jaar en is niet voor niets teruggezet van RBR naar STR, maar ze hebben hem eerst al uit z'n auto geknikkerd om Gasly een kans te geven, toen Sainz vertrok mocht/moest hij komen opdagen om vervolgens nu wederom uit z'n auto geschopt te worden.

Voor zo'n team wil je dan toch ook niet meer rijden in die situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jeetje, die willen wel érg graag van hem af.... Vond Hartley de afgelopen race nog niet op kunnen tegen Kvyat. -O- Beetje apart, want Renault zit ze op de hielen in het constructors championship, en met een beetje geluk zouden ze Williams nog kunnen inhalen. Met Kvyat zie ik ze meer punten halen dan met Hartley in die laatste paar races.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Destruction schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:25:

Leuk voor Hartley, maar imo schandalig tov Kvyat. Ja, hij viel (behoorlijk) tegen dit jaar en is niet voor niets teruggezet van RBR naar STR, maar ze hebben hem eerst al uit z'n auto geknikkerd om Gasly een kans te geven, toen Sainz vertrok mocht/moest hij komen opdagen om vervolgens nu wederom uit z'n auto geschopt te worden.

Oi, niet leuk voor Kvyat maar proef ik hier een overwinning voor Max in Mexico? :P O-)

En iets zegt mij dat Red Bull volgend jaar sowieso maar 1 team heeft en ze nu aan het testen zijn met meerdere rijders voor het aanstaande Honda team ( met RB sponsoring natuurlijk )
Ja het speculaas maar het zou mij niks verbazen iig aangezien STR al even te koop staat/stond

[ Voor 15% gewijzigd door Humma Kavula op 23-10-2017 18:53 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

naitsoezn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:31:
Jeetje, die willen wel érg graag van hem af.... Vond Hartley de afgelopen race nog niet op kunnen tegen Kvyat. -O- Beetje apart, want Renault zit ze op de hielen in het constructors championship, en met een beetje geluk zouden ze Williams nog kunnen inhalen. Met Kvyat zie ik ze meer punten halen dan met Hartley in die laatste paar races.
Kvyat heeft een heel seizoen gedaan over 5 punten. Dat is niet echt impressive en geeft niet zoveel vertrouwen voor punten in de volgende races.
Na 4 2e kansen bij een team dat als bikkelhard te boek staat is het ook wel klaar denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2017 19:04 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Ik schakel altijd 5 minuten voor het begin van de race in :+ Vind de voorbeschouwingen redelijk tenenkrommend en wat ik van deze race terug heb gezien was het helemaal Amerikaans, verschrikkelijk dus.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Arfman schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:39:
[...]

Ik schakel altijd 5 minuten voor het begin van de race in :+ Vind de voorbeschouwingen redelijk tenenkrommend en wat ik van deze race terug heb gezien was het helemaal Amerikaans, verschrikkelijk dus.
Tja, maar je moet het wel in het licht van Amerikaanse sporten zien en dat is altijd zo'n show.
In die zin hebben ze het goed gedaan natuurlijk...

Van mij mag het op allerlei verschillende manieren, dat maakt het smeuïg toch? ;)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Arfman schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:39:
[...]

Heb ook een heel 'ritueel' in het kwartier voor de race. Eerst de beamer en de live-timing opstarten en zorgen dat er beeld is. Mochten er dan technische issues zijn, dan zijn er nog 15 minuten om deze op te lossen. Dan naar het toilet zodat ik niet tijdens de race hoef. Drankje en evt hapjes pakken en dan rustig gaan zitten. 9 van de 10 keer precies op het moment dat ze naar het circuit schakelen.

Die voorbeschouwing kan me gestolen worden, zowel op de baan als in de studio. Het enige nadeel is dat je last-minute gebeurtenissen af en toe niet direct doorhebt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:25:

Dat zag ik eigenlijk al aankomen toen Hartley werd aangekondigd. STR is een opleidingsteam voor talenten, niet een middenmotor voor eindeloze wanprestaties. Kvyat heeft vorig en dit seizoen meer dan genoeg kansen gehad. Het gaat nu tussen Gasly en Hartley voor 2018, met als inzet een mogelijk RBR stoeltje voor 2019 als Ricciardo besluit te vertrekken, en Renault, Sainz wil houden en er voor wil betalen.

Maar statistisch gezien gaat Max nu weer een race winnen. :P
Mag ook wel weer na afgelopen weekend. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Maar statistisch gezien gaat Max nu weer een race winnen. :P
Mag ook wel weer na afgelopen weekend. :/
Ik was blij om te zien dat Max bij Peptalk heel rustig was en blij met het resultaat. Van p16 naar p4 met p2 en p3 op 1-2s is een extreem goed resultaat en geeft aan dat de RBR een competitieve auto is in de race. Nu nog een Q-mode vergelijkbaar met Mercedes en Ferrari en je hebt een kampioenwaardige auto :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

Ik was blij om te zien dat Max bij Peptalk heel rustig was en blij met het resultaat. Van p16 naar p4 met p2 en p3 op 1-2s is een extreem goed resultaat en geeft aan dat de RBR een competitieve auto is in de race. Nu nog een Q-mode vergelijkbaar met Mercedes en Ferrari en je hebt een kampioenwaardige auto :)
Stiekem wil ik dat denk ik niet. :P
Dan gaat de F1 wel heel erg saai worden zeg. Echt bizar wat hij weer liet zien gisteren. Twintig en zo bizar goed en dominant het middenveld ingehaald en dan ook nog Bottas, of die geweldige op Kimi. Dat met een extra stop, afstand moeten houden op Vettel want dirty air, geen seconde op US bandjes etc. Met een betere motor gaat het puur tussen hem en Hamilton, de rest komt er gewoon niet meer aan te pas. :|

Maar ik heb het gemist, en ga zo even terugkijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:41

Spotmatic

Ken sent me

Max merkte vanavond nog op dat ze in Mexico zonder straffen gaan starten (knock on wood). Dus Daniel krijgt geen nieuwe motor, of mag hij die gratis plaatsen vanwege z'n DNF?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 48 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1