Toch zijn er al verschillende simracers overgestapt van sim naar de echte racewereld en hoewel ik moet toegeven dat daar vast veel gefaalde figuren tussen zullen zitten waar we niks van horen, gaat het ook vaak goed. Behalve Atze hierboven is Jann Mardenborough ook zo'n geval. Hij won in 2011 de Nissan GTR Academy en had tot dan toe nooit eerder IRL geraced had, maar voor Nissan wel "even" 3e werd in zijn klasse tijdens de Dubah 24h en rijdt nu voor Red Bull.Stefie2010 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:03:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt, HAM doet t best aardig tegenwoordig. En uit eigen ervaring kan ik je melden dat racen in een sim, wat ik bijna elke dag doe, en racen in een echte auto op het circuit, wat ik ook maandelijks doe, echt een wereld van verschil is en totaal niet vergelijkbaar. Het enige wat een beetje nuttig is is het circuit leren. De rest van de simkennis die je opdoet kan echt overboord op het moment dat je je eerste rondjes draait op het circuit. Viel mij ook zwaar tegen
. Nu zullen er vast wel professionele sims (gaat vooral om de hardware) zijn die dat verschil enigzins opheffen maar ik denk niet dat veel jeugd daar standaard mee opgroeit
Natuurlijk zit er een wereld van verschil tussen simracen en real life racen, al is het maar omdat IRL de G-krachten best overweldigend kunnen zijn en het ineens echt eng kan worden als je beseft dat een fout ineens je leven zou kunnen kosten. Ik denk wel dat simracen nieuw talent kan opleveren dat voorheen niet gevonden kon worden omdat racen IRL gewoon veel en veel te duur is voor het gros van de talenten.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards