[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.956 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Spotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

Vergelijk het met een 30km weg in de bebouwde kom. Zo'n weg hoort zo ingericht te zijn dat harder dan 30 nauwelijks tot niet mogelijk is. Dus niet zoals hier in mijn woonplaats een kaarsrechte vlakke weg zonder drempels in de weilanden, zonder bomen er langs, daar rijdt iedereen dan standaard 60km/u of sneller, want dat is gewoon mogelijk en de weg nodigt ertoe uit.

Deze baan nodigt er ook toe uit om de grenzen op te zoeken, zeker als je 200-300km/u rijdt en er geen fysieke barriëres zijn. Dat Max juist nu gepakt werd is eigenlijk wel een beetje de traditie. Hij is immers de enige die echt op het randje gaat en wil rijden, en flink aanvalt. Dan lig je gewoon onder het vergrootglas van de stewards. Zeker in de slotfase zullen ze als honden op Max z'n moves hebben gezeten, vastbesloten geen foutje te missen. Ik vraag me zelfs af of HAM en VET wel op een vergelijkbare manier in de gaten werden gehouden. ;)
Precies, het design van de baan vraagt hier om.
Kijk al die dubbele lijnen en grote uitloopstroken.

Gewoon een track met curbs en gras ernaast en duidelijke regels .... meer is er niet nodig

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

Dat Max juist nu gepakt werd is eigenlijk wel een beetje de traditie. Hij is immers de enige die echt op het randje gaat en wil rijden, en flink aanvalt.
Ik heb de inhaalactie van Sainz totaal gemist, maar die doet dus exact hetzelfde als Max en die mag dat blijkbaar wel, dus hij is strikt genomen niet de enige. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor, maar ik denk dat alles onderhand wel gezegd is en het afwachten is wat er uit de drivers briefing komt. Wordt die weer ergens uitgezonden eigenlijk?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:19:
[...]

Ik heb de inhaalactie van Sainz totaal gemist, maar die doet dus exact hetzelfde als Max en die mag dat blijkbaar wel, dus hij is strikt genomen niet de enige. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor, maar ik denk dat alles onderhand wel gezegd is en het afwachten is wat er uit de drivers briefing komt. Wordt die weer ergens uitgezonden eigenlijk?
Over de inhaal actie zeggen ze dat hij die plek weer verloor en dat er daardoor geen voordeel zou zijn.
maar als je kijkt naar Sainz zijn kwalificatierun daar pakt hij precies dezelfde bocht over de lijn als Max.
en daar hoor je niemand over.

42 seconden binnekant
45 seconden buitenbocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Ik kan alleen maar toevoegen dat het nu veelste lang duurt tot de volgende race...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:19:
[...]
Sainz haalde niet in, maar haalde wel een voordeel door de bocht af te snijden. Je blijft er tenslotte korter achter zitten. Sainz is er uiteindelijk ook niet voorbij gekomen maar als dat het criterium is voor wel of geen straf dan wordt het helemaal een lastig verhaal. Ricciardo sneed volop af de eerste ronden toen ie met Bottas bezig was, ook met het doel om kort achter Bottas te blijven zitten, maar ook hij kwam er niet voorbij, dus dan ook maar geen straf denk ik.

Iedereen die de bocht (of bochten) af kan snijden en zo een hogere snelheid haalt is "gaining a lasting advantage".

Edit: water onder de brug, op naar grote hoogte ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:32
Q: So what is your master plan for the remaining races?

Marcus Ericsson: With the old power unit it is almost impossible for us to fight with the other guys, so my benchmark is Pascal (Wehrlein) and it is my first goal to beat him. Secondly, if we can take the fight to other teams we will do so. But my main target is to beat Pascal, because all the people making decisions over the Sauber cockpits know that we are handicapped by the power unit and can hardly fight others, so it is a fight within the team: Marcus versus Pascal!
Ik moest lachen.

Uit de Q&A met Marcus Ericsson op F1

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:33
ERI geeft iig wel eerlijk aan dat hij geen stoeltje voor 2018 heeft (of kado gaat krijgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een ander staartje lijkt wel te komen. Weer die NOS die op lijkt te letten. :P
Ross Brawn wil de discussie aangaan hoe de wedstrijdleiding beter kan. :Y

https://nos.nl/artikel/21...haalactie-verstappen.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:48:

Ach, net zo goed is het de klassieke "we zeggen voor de schone schijn dat we ze hun woordje laten doen maar veranderen toch niet van mening" die door zoveel management-afdelingen wordt gehanteerd...

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nouja, als echt het hele veld de gang van zaken schandalig vindt, moet er toch iets gaan gebeuren? Oh wacht, ik val in herhaling :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:48:

Dat is toch niet heel moeilijk? Vervangen door competente onafhankelijke niet vooringenomen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:19

Spotmatic

Ken sent me

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

Dat is toch niet heel moeilijk? Vervangen door competente onafhankelijke niet vooringenomen mensen.
Dus ik kom niet in aanmerking, want ik ben een fanboy ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:03
Weet niet of deze al voorbij is gekomen (kon hem niet vinden)... TV show met Verstappen:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lP9toDeCASw]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09-10 22:42
Kent iemand deze nog?

http://edition.cnn.com/20...8/belgium.gp.controversy/

Hamilton, jong, wild en op weg naar zijn eerste kampioenschap. Ook onder een vergrootglas. En ook hier had Lauda wat van te zeggen :p (en gelijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
[...]

Jij denkt dat die bestaan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Laten we eerst maar eens beginnen om alle wedstrijden dezelfde stewards in te zetten ipv om de zoveel races weer andere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 13:44
Jasphur schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:28:
[...]

Laten we eerst maar eens beginnen om alle wedstrijden dezelfde stewards in te zetten ipv om de zoveel races weer andere.
Elke race Connolly & Mika Salo? No thanks. Volgensmij zijn er al periodes geweest met vaste stewards en toen waren er ook nogal wat beschuldigingen van partijdigheid. Vaste stewards lossen het probleem dus niet perse op.

Wat volgensmij naar aanleiding van de US GP nog niet besproken is is dat er dit weekend weer een record is verbroken. Esteban Ocon die als rookie 27 races op rij is gefinished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

RobertMe schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:42:
[...]

Wat volgensmij naar aanleiding van de US GP nog niet besproken is is dat er dit weekend weer een record is verbroken. Esteban Ocon die als rookie 27 races op rij is gefinished.
Knappe prestatie (al zijn het tot nu toe 26 races geweest), ook dit jaar in bijna alle races punten gescoord, alleen in Monaco is het hem niet gelukt om punten te scoren.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 25-10-2017 07:48 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:05
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:10:
Nouja, als echt het hele veld de gang van zaken schandalig vindt, moet er toch iets gaan gebeuren? Oh wacht, ik val in herhaling :P
Bijna het hele veld, bij Ferrari hebben ze weer in de doos met alternatieve feiten zitten grabbelen: https://racingnews365.nl/...af-max-verstappen-terecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:28

sjaool

Every life should have 9 cats

@Transportman Daar staat niks nieuws in. Dit is gewoon een samenvatting van wat er na de race al gezegd is door Ferrari.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Alternatieve feiten... 8)7 De baan verlaten bij inhalen mag niet, heeft nooit gemogen en wordt vrij consistent bestraft als de gewonnen plek niet wordt terug gegeven.
Kan je nog zo hard janken dat anderen ook niet altijd binnen de baan reden bij niet inhalen, de straf is er niet minder terecht om, hoe zuur het ook is.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
powah33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:31:
[...]

En niet alleen maar Sainz hoor ....in alle onboard beelden van alle rijders zie je ze buiten de baan gaan...kijk maar bij Lewis/vettel en Alonso .. allemaal maken ze de baan breder en snijden de bochten.

Zelfs Raikkonen in de ronden voor de aanval van max, daarom is de uitspraak en straf ook behoorlijk hypocriet.

[video]

10 seconden gaan ze beidde naast de baan
14 seconden gaan ze beidde naast de baan
26 seconden gaat kimmi op het randje van erover.

Even de snelheid van het filmpje aanpassen, maakt alles een stuk beter te zien.

En als we spreken over gaining a advantage is dat toch wel toe te passen bij alle coureurs.
trouwens bij 1:02 zit max al naast Raikkonen en met alle 4 de wielen nog op de track .... daar is de aanval al ingezet. had max niet zo ver ingesneden, dan had hij Rai waarschijnlijk ook wel ingehaald.. dus gaining a advantage is echt overdreven.

Maar goed, we weten nu dat we alle rondjes mogen afsnijden, behalve het rondje waar je een inhaal actie maakt. ..anders haal je er een voordeel uit :?
Erg apart allemaal inderdaad. Maar goed, Whiting had het over het daadwerkelijk afsnijden aan de bocht aan de binnenkant, als in dat Max daarin de enige was. En dat is gewoon niet zo want Sainz deed dát sowieso ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09-10 22:42
Transportman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Bijna het hele veld, bij Ferrari hebben ze weer in de doos met alternatieve feiten zitten grabbelen: https://racingnews365.nl/...af-max-verstappen-terecht
Super pro-verstappen sensatiesite ... die brengen geen nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:42:
[...]

Elke race Connolly & Mika Salo? No thanks. Volgensmij zijn er al periodes geweest met vaste stewards en toen waren er ook nogal wat beschuldigingen van partijdigheid. Vaste stewards lossen het probleem dus niet perse op.
Nieuwe stewards dan, maar die houden :+

En helemaal geen Finse ex-Ferrari-rijder.
Erg knap inderdaad. Jammer van die ene finish buiten de punten, anders had ie er nog 1 bij...
MrOleo schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:10:
Alternatieve feiten... 8)7 De baan verlaten bij inhalen mag niet, heeft nooit gemogen en wordt vrij consistent bestraft als de gewonnen plek niet wordt terug gegeven.
Kan je nog zo hard janken dat anderen ook niet altijd binnen de baan reden bij niet inhalen, de straf is er niet minder terecht om, hoe zuur het ook is.
Baan verlaten heeft wel degelijk gemogen, maar dat was eigenlijk altijd de buitenkant. En er zijn zat inhaalacties waarbij iemand dan voorbij gelaten wordt, maar vervolgens weer ingehaald wordt omdat het behaalde voordeel zeker heeft bijgedragen (teruggeven en dan weer inhalen). Het was verder de 3 na laatste bocht, teruggeven is dan niet eens makkelijk mogelijk (en volgens mij mag dat ook niet meer in de laatste ronde?)

Verder ging ie naar buiten vanwege uitwijken om ongeluk te voorkomen. Dat is ook nooit verboden geweest.

Het gaat mij in ieder geval vooral om het feit dat je geen wederhoor hebt en de straf invloed heeft op het podium. Geef hem lekker een gridstraf voor Mexico, maar laat dit podium staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-10-2017 09:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:44:
[...]

Baan verlaten heeft wel degelijk gemogen, maar dat was eigenlijk altijd de buitenkant. En er zijn zat inhaalacties waarbij iemand dan voorbij gelaten wordt, maar vervolgens weer ingehaald wordt omdat het behaalde voordeel zeker heeft bijgedragen (teruggeven en dan weer inhalen). Het was verder de 3 na laatste bocht, teruggeven is dan niet eens makkelijk mogelijk (en volgens mij mag dat ook niet meer in de laatste ronde?)
Even heel flauw bekeken werd HAM vorig jaar in Mexico niet bestraft omdat hij van zijn gas afging na het afsnijden. Dat dat toevallig was omdat er een safety car was deed er blijkbaar niet toe. Technisch gezien ging Max ook 2 bochten later van zijn gas af. Dat dat toevallig net na de finish was zou er dan ook niet toe moeten doen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kvyat definitief klaar in de F1?

Kan alleen het echte bronartikel niet zo snel vinden:
https://www.f1today.net/n...eer-terug-in-de-formule-1

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MrOleo schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:10:
Je bent de eerste sinds de race die ik hoor zeggen dat er consistent bestraft wordt :D Ik denk dat alle bewijzen al lang geleverd zijn dat dat niet het geval is, dat is juist waar een groot deel van de F1-wereld over valt: de inconsistentie en onvoorspelbaarheid van de straffen. Als afgesproken is dat stewards straffen uitdelen voor gevaarlijk gedrag, snap ik niet hoe Vettel Hamilton kan rammen zonder dat hij daarvoor een straf krijgt en Verstappen als hij 5cm buiten de baan komt bij een inhaalactie direct 5s straf krijgt. Je kunt dat niet rechtlullen door te zeggen dat inhalen aan de binnenkant buiten de baan niet mag, dat snappen we allemaal wel, het gaat om alles wat door de vingers wordt gezien om dubieuze redenen.
P.O. Box schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Even heel flauw bekeken werd HAM vorig jaar in Mexico niet bestraft omdat hij van zijn gas afging na het afsnijden. Dat dat toevallig was omdat er een safety car was deed er blijkbaar niet toe.
Dat was inderdaad de verdediging van de FIA om geen straf uit te delen, maar iedereen weet toch dat bocht 1 op bijna ieder circuit tegenwoordig bepaalt wie de grootste kans op de overwinning heeft? Hamilton ontnam iedereen de mogelijkheid hem bij bocht 1 in te halen door vol gas rechtdoor te gaan. Ik snap nog altijd niet hoe dat toegestaan is. Over "gaining an advantage" gesproken. Juist door daarna van je gas te gaan controleer je wat je opponenten voor kansen hebben om je in te halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 13:44
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Je bent de eerste sinds de race die ik hoor zeggen dat er consistent bestraft wordt :D Ik denk dat alle bewijzen al lang geleverd zijn dat dat niet het geval is, dat is juist waar een groot deel van de F1-wereld over valt: de inconsistentie en onvoorspelbaarheid van de straffen. Als afgesproken is dat stewards straffen uitdelen voor gevaarlijk gedrag, snap ik niet hoe Vettel Hamilton kan rammen zonder dat hij daarvoor een straf krijgt en Verstappen als hij 5cm buiten de baan komt bij een inhaalactie direct 5s straf krijgt. Je kunt dat niet rechtlullen door te zeggen dat inhalen aan de binnenkant buiten de baan niet mag, dat snappen we allemaal wel, het gaat om alles wat door de vingers wordt gezien om dubieuze redenen.
Eens, maar, Vettel heeft wel een straf gehad voor het beuken van HAM. Een 10s(?) stop & go penalty. Hadden ze die ook gegeven als HAM geen problemen had met zijn headrest? Nobody knows (ik gok van niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Eens, maar, Vettel heeft wel een straf gehad voor het beuken van HAM. Een 10s(?) stop & go penalty. Hadden ze die ook gegeven als HAM geen problemen had met zijn headrest? Nobody knows (ik gok van niet).
Ohja, dat klopt. Zo'n straf die geen verschil maakte 8)7 Maar goed, bewust iemand rammen mag van mij wel meer dan een 10s stop&go krijgen. De reactie achteraf waarin alles ontkend werd was nog het meest smerige aan de hele zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Eerste paar keren tijdelijke stop van Kvyat betekende een overwinning voor Max. Nu hij voor 2018 definitief weg is..........Max kampioen 2018? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die hele discussie over verstappen is eigenlijk alleen te voorkomen met de oplossing van Hamilton. Gewoon de baan het corrigerende werk laten doen. Dat is de enige manier waarop je niet zo een eeuwigdurende discussie krijgt over of er voordeel is en zoja hoeveel.
Nu blijf je er een week over discussiëren met tientallen meningen die geen stap dichter bij elkaar komen.(hebben we nog geluk dat er zondag alweer een race is ;) )

Mag je ergens niet komen dan zet je daar een muur, of vertragende ondergrond... hup klaar, en anders mag je er gewoon wel komen.

[ Voor 36% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-10-2017 10:40 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Trevor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:37:
Mag je ergens niet komen dan zet je daar een muur, of vertragende ondergrond... hup klaar, en anders mag je er gewoon wel komen.
De banen willen dat niet. En terecht; omdat F1 ze zo uitknijpt; zijn ze ook afhankelijk van bijv. MotoGP en andere raceklasses. Motorcoureurs willen niet in grind of tegen muurtjes belanden.

Dan kun het wellicht beter electronisch oplossen; ben je offtrack gegaan, dan werkt je ERS een rondelang niet. Dan krijg je uiteraard alsnog discussies als het niet je schuld was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

Eigenlijk wel zonde. Hij had afgelopen race prima gereden. Is ie dan in de running voor een Williams stoeltje? Daar zat toch ook nog een Russische sponsor?

Verder zal Verstappen toch echt zijn eigen geluk moeten maken en niet afhankelijk zijn van het sores van Kvyat.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 25-10-2017 10:50 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Transportman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Ik blijf het toch knap vinden hoe Ferrari het zo snel voor elkaar krijgt om hun goede naam kwijt te raken. Begin seizoen was bijna iedereen nog blij dat er eindelijk concurrentie voor Mercedes kwam, nu is er juist vooral de hoop dat Ferrari niet gaat winnen...... Wat voor marketing afdeling hebben ze daar dat die iedere keer weer dit soort rare fratsen uithaalt ?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Roamor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

De banen willen dat niet. En terecht; omdat F1 ze zo uitknijpt; zijn ze ook afhankelijk van bijv. MotoGP en andere raceklasses. Motorcoureurs willen niet in grind of tegen muurtjes belanden.

Dan kun het wellicht beter electronisch oplossen; ben je offtrack gegaan, dan werkt je ERS een rondelang niet. Dan krijg je uiteraard alsnog discussies als het niet je schuld was....
Allemaal kunstmatig, F1 moet juist meer terug naar niet artificieel.

Zou het heel veel moeite zijn om tijdelijk een grindbak van 3 meter aan de leggen aan de buitenkant van de bochten en aan de binnenkant van sommige bochten?

Dat lijkt me wel betaalbaar...

Geen gek gedoe met straffen en gps meters om te bepalen of iemand buiten het circuit is. Als jij de bocht te hard neemt, moet de baan jou straffen en niet de regels.

Suzuka...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28

Player1S

Probably out in the dark

Toch jammer dat de stewards zo'n besluit nemen in een land waar ze zo graag voet aan de grond willen krijgen met F1 en waar het hele autosport-minnende deel van de bevolking nog steeds klaar komt op "the move" van Zanardi.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Requiem19 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Allemaal kunstmatig, F1 moet juist meer terug naar niet artificieel.

Zou het heel veel moeite zijn om tijdelijk een grindbak van 3 meter aan de leggen aan de buitenkant van de bochten en aan de binnenkant van sommige bochten?

Dat lijkt me wel betaalbaar...

Geen gek gedoe met straffen en gps meters om te bepalen of iemand buiten het circuit is. Als jij de bocht te hard neemt, moet de baan jou straffen en niet de regels.

Suzuka...
Grindbakken is niet geliefd bij de motogp (ik geloof ivm botbreuken) Maar ook al vaker besproken in F1 ivm opwippen van een bolide.
Tijdelijke grindbakken ?? zie je ze al 10cm grond weggraven langs elke bocht .. vullen met grind en na het weekend weer weghalen en terug opvullen??
Dat gaat het nooit niet worden.

Ze kunnen beter werken met hooibalen of tonnen gevuld met water .... die remmen genoeg af als je erop rijd. en zijn makkelijk weer weg te pakken voor de volgende race klassen.
Afsnijden betekent dan wel schade aan de bolide.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Een andere kijk op Verstappen-gate... :P

Kimi overschreed ook de tracklimits

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 25-10-2017 11:31 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
powah33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:13:
Grindbakken is niet geliefd bij de motogp (ik geloof ivm botbreuken)
Ik dacht dat bij MotoGP, veiligheidstechnisch, een grindbak juist wel geliefd was. Omdat je dan sneller tot stilstand komt. Het ongeluk van Salom was niet dodelijk afgelopen als daar een grindbak had gelegen.

Stoner heeft dit ook eens aangegeven na een interview:
"Especially now with all the car racing, I think we'll lose all the gravel traps on all the run-offs. This is not good for motorcycles. I've known this for years. Imagine if you crash in the wet, you would be crashing on the tarmac, you don't stop and if we don't have gravel to stop us, then there's only one thing that can happen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Trevor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:37:
Die hele discussie over verstappen is eigenlijk alleen te voorkomen met de oplossing van Hamilton. Gewoon de baan het corrigerende werk laten doen. Dat is de enige manier waarop je niet zo een eeuwigdurende discussie krijgt over of er voordeel is en zoja hoeveel.
Nu blijf je er een week over discussiëren met tientallen meningen die geen stap dichter bij elkaar komen.(hebben we nog geluk dat er zondag alweer een race is ;) )

Of je doet niet moeilijk, en zegt gebruik maar alles wat je wil, iedereen mag dat. Ergens houdt de baan op (muur) of moet je de keuze maken of je denkt dat de grind bak of gras sneller is (it isn't). Oh wacht Mexico 2016 :+

Mijn punt is, ik heb wel eens rete spectaculaire klasses gezien waar 3 man breed mega wijd gaan (10-20 meter naast de bocht!), en alle 3 bij de volgende bocht weer met 3 tegelijk een bocht in gingen. Dat is behoorlijk spectaculair om te zien.

Of je enforced altijd en overal track limits, zoals dat ook op de PS en Xbox gebeurt. Gewoon sensoren. Zo moeilijk kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 15:50
Die sensoren hebben ze toch al? Die worden toch gebruik om gele vlaggen automatisch te detecteren? Of gaan die pas actief ruim buiten de baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
powah33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Grindbakken is niet geliefd bij de motogp (ik geloof ivm botbreuken) Maar ook al vaker besproken in F1 ivm opwippen van een bolide.
Tijdelijke grindbakken ?? zie je ze al 10cm grond weggraven langs elke bocht .. vullen met grind en na het weekend weer weghalen en terug opvullen??
Dat gaat het nooit niet worden.

Ze kunnen beter werken met hooibalen of tonnen gevuld met water .... die remmen genoeg af als je erop rijd. en zijn makkelijk weer weg te pakken voor de volgende race klassen.
Afsnijden betekent dan wel schade aan de bolide.
Waarom 10 cm weggraven, kun je niet gewoon een bak zand neerstorten op het bestaande asfalt en dat weer weghalen zodra F1 race voorbij is?

Hooibalen ziet er wat amateuristisch uit. Tonnen water naast de baan lijkt me wat gevaarlijk. Een impact met 300 met een ton water is best hard.

Als grind geen optie is, kunnen ze dan niet een andere tijdelijke ondergrond plaatsen die ofwel spekglad is (nog gladder dan het kunstmatige gras) of in ieder geval iets dat de coureurs een significant nadeel geeft zodra ze buiten de baan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
TheBrut3 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Ik dacht dat bij MotoGP, veiligheidstechnisch, een grindbak juist wel geliefd was. Omdat je dan sneller tot stilstand komt. Het ongeluk van Salom was niet dodelijk afgelopen als daar een grindbak had gelegen.

Stoner heeft dit ook eens aangegeven na een interview:

[...]
Ik meen ooit eens opgevangen te hebben dat juist de grindbakken voor botbreuken zouden zorgen.
Maar ik volg motogp al een hele tijd niet meer, En Stoner wel weet waar hij over praat....zal ik er hier naast zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kogel door de kerk, Kvyat is ontslagen bij Toro Rosso:

https://www.autoblog.nl/n...en-door-toro-rosso-103511

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Requiem19 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Waarom 10 cm weggraven, kun je niet gewoon een bak zand neerstorten op het bestaande asfalt en dat weer weghalen zodra F1 race voorbij is?

Hooibalen ziet er wat amateuristisch uit. Tonnen water naast de baan lijkt me wat gevaarlijk. Een impact met 300 met een ton water is best hard.

Als grind geen optie is, kunnen ze dan niet een andere tijdelijke ondergrond plaatsen die ofwel spekglad is (nog gladder dan het kunstmatige gras) of in ieder geval iets dat de coureurs een significant nadeel geeft zodra ze buiten de baan komen.
Zand of grind erop gooien maakt het naast de baan hoger, als er dan een bolide afgaat..kan je er geld op inzetten dat hij gelanceerd word.

Hooibalen zien er indd wel amateuristisch uit daar geef ik je zeker gelijk in.
Watertonnen zijn het minst gevaarlijk...deze worden al op veel snelwegen ingezet op de punt bij een afslag op een autobaan. Ik kom zo snel alleen een filmpje tegen van deze tonnen met zand.

De track van Austin zou er perfect voor zijn .... kunnen ze mooi die rood geverfde stroken volzetten met barrels. Wat reclame erop en het leverd weer wat centen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
powah33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Zand of grind erop gooien maakt het naast de baan hoger, als er dan een bolide afgaat..kan je er geld op inzetten dat hij gelanceerd word.

Hooibalen zien er indd wel amateuristisch uit daar geef ik je zeker gelijk in.
Watertonnen zijn het minst gevaarlijk...deze worden al op veel snelwegen ingezet op de punt bij een afslag op een autobaan. Ik kom zo snel aleen een filmpje tegen van deze tonnen met zand.
[video]

De track van Austin zou er perfect voor zijn .... kunnen ze mooi die rood geverfde stroken volzetten met barrels.
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie dit echt niet gebeuren.

Wat als iemand met 300 tegen zo'n barrel aan rijdt, waar vliegt die barrel dan heen en op wie? En hoe hard komt zo'n impact aan op een F1 auto?

Ik zie de oplossing meer in het veranderen van de ondergrond (grind, ijs, spekglad betton, ribbels, weet ik het) dan een object te plaatsen naast de baan.

Als je persé een object naast de baan wilt, laten we dan maar luchtkussens doen.. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Martinspire schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Eigenlijk wel zonde. Hij had afgelopen race prima gereden. Is ie dan in de running voor een Williams stoeltje? Daar zat toch ook nog een Russische sponsor?

Verder zal Verstappen toch echt zijn eigen geluk moeten maken en niet afhankelijk zijn van het sores van Kvyat.
De Russische sponsoren zien waarschijnlijk meer potentieel in Sirotkin op het moment.
Hij heeft nog geen race gereden maar test al 3 jaar af en toe in de F1 (Sauber & Renault).
Zijn GP2 resultaten zijn ook niet onverdienstelijk. Hij is pas net 22 jaar.

Het zou mooi zijn als hij een wat meer solide kans zou kunnen krijgen bij Renault of Williams als reserve / tester.

Aan de andere kant, Kvyat is ook pas 23. Hij zit absoluut niet in zijn flow, ik hoop maar dat hij daar nog wel in komt. Misschien even een andere klasse (Fomule E?) waar hij wat aan vertrouwen kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Requiem19 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie dit echt niet gebeuren.

Wat als iemand met 300 tegen zo'n barrel aan rijdt, waar vliegt die barrel dan heen en op wie? En hoe hard komt zo'n impact aan op een F1 auto?

Ik zie de oplossing meer in het veranderen van de ondergrond (grind, ijs, spekglad betton, ribbels, weet ik het) dan een object te plaatsen naast de baan.

Als je persé een object naast de baan wilt, laten we dan maar luchtkussens doen.. ;).
Met 300 tegen een rij watertonnen of met 300 tegen een betonnen muur (monaco) ???
Watertonnen worden ook in rally gebruikt.

Als je die tonnen mooi aan elkaar koppelt als een soort ketting.

[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 25-10-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Requiem19 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

En als het dan gaat regenen? Pirelli nieuw offroadbanden laten introduceren? :+
Er is dan niks wat het zand of grind tegenhoudt de baan op te komen. ;)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32
L1nt schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:09:
Toch jammer dat de stewards zo'n besluit nemen in een land waar ze zo graag voet aan de grond willen krijgen met F1 en waar het hele autosport-minnende deel van de bevolking nog steeds klaar komt op "the move" van Zanardi.
Was onbekent met "The move" van Zanardi, maar als ik die inhaal actie zie, dan begrijp ik waarom Amerikanen zo over de zeik zijn, als dat als geweldige move wordt gezien, iemand rijmt te laat, snijdt vervolgens halve bocht af en *O* . 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om vervelende matten neer te leggen tijdens de F1? Of zoals ze pas demonstreerden, gewoon de putdeksels open zetten werkt ook prima.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Requiem19 ik zie dat zo een soort "barrel" systeem al word toegepast.
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-VYFCHuRh7kY/Vhkl96r682I/AAAAAAAAGs4/ATTnYvnVv3k/w960/CARLOS-SAINZ-ACCIDENT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

https://www.autosport.com...-over-kubica-and-di-resta

Kan Massa een algeheel spreekverbod krijgen aub?? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
Albinoraptor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:04:
[...]

Was onbekent met "The move" van Zanardi, maar als ik die inhaal actie zie, dan begrijp ik waarom Amerikanen zo over de zeik zijn, als dat als geweldige move wordt gezien, iemand rijmt te laat, snijdt vervolgens halve bocht af en *O* . 8)7
Voor anderen die, net als ik, "The move" niet kennen:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat betreft veiligheid van F1 vs. Moto GP. Als het waar is dat zij geen grindbakken, maar asfalt willen, leg je toch kunstgras aan de binnenkant van de baan? Dat is ook spekglad, zeker in de regen, maar op een droge baan ook absoluut niet sneller. Kom je er toch met de binnenste twee wielen op, dan zal het effect niet heel groot zijn: de meeste grip haal je uiteraard uit de buitenste twee wielen. En krijg je zo'n actie voor elkaar, helemaal goed, geen straf.

Dat spul kun je prima op asfalt verlijmen en zit dan muurvast (als je het goed doet dus). Het is eenvoudig weer weg te halen na de race en een eventueel beschadigde toplaag asfalt is met een paar dagen weer terug op de plaats waar het kunstgras zat.

Het lijkt me niet bijster moeilijk om dat te introduceren, al kan ik me ook wel andere oplossingen bedenken met bakken asfalt of gras die je daar al naar gelang de race in legt. Beetje zoals je een voetbalstadion tegenwoordig ook kunt ombouwen tot concertgebouw door de grasmat "even" te verschuiven. Dat klonk decennia terug als science fiction, maar is de realiteit van de dag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Het rare met MAS vind ik, is dat als iemand me in 2008 had verteld (op 1 miezerig puntje van kampioen Hamilton geeindigd) dat hij nog 9 seizoenen zou racen in de F1 en Interlagos zijn allerlaatste overwinning zou zijn had ik je voor gek verklaard. Hij is na zijn accident nooit meer dezelfde geweest.

Hij heft een mooie carriere gehad, maar het is nu echt mooi genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:24:

Dat spul kun je prima op asfalt verlijmen en zit dan muurvast (als je het goed doet dus). Het is eenvoudig weer weg te halen na de race en een eventueel beschadigde toplaag asfalt is met een paar dagen weer terug op de plaats waar het kunstgras zat.
Hoe zit het muurvast, maar is het ook makkelijk te verwijderen? Dat klinkt tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

Hoe zit het muurvast, maar is het ook makkelijk te verwijderen? Dat klinkt tegenstrijdig.
Die zag ik al aankomen. Je lijmt het vast en freest later de toplaag gewoon weg, dan is je kunstgras ook weg en stort je een nieuwe laag asfalt. Zoiets is in een dag of 2 te doen en daarna kan er weer geracet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Stoelpoot schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

ALs het je lukt om gele broodjes (trampolines) te bevestigen, zal het ook wel mogelijk zijn om stroken met kunstgras te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:29:
[...]

Die zag ik al aankomen. Je lijmt het vast en freest later de toplaag gewoon weg, dan is je kunstgras ook weg en stort je een nieuwe laag asfalt. Zoiets is in een dag of 2 te doen en daarna kan er weer geracet worden.
Dat kan ja. Kost wel een hoop asfalt, maar er zullen nu ook genoeg kosten aan vast zitten.

Zijn er alleen soms geen verschillende raceklasses per dag op een circuit? Dan is 2 dagen lang onderhoud niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik vind dat hij niet echt een rare mening verkondigd. Een oude generatie coureur die al een flink aantal jaar uit de F1 weg is is natuurlijk niet de meest voor de hand liggende persoon om te helpen een moderne wagen te optimaliseren. Nog los van zijn fysieke uitdagingen.

Ik denk ook dat hij meer voor de media exposure toegevoegd is dan om zijn technische skills.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJLF
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
"Renault stapt uit Formule E en richt zich volledig op Formule 1"
Dat is dus één van de beloftes, die Max te horen heeft gekregen, en nu al direct wordt waargemaakt. Dit is goed nieuws voor Max en RBR. Hulde aan Renault!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:19

Spotmatic

Ken sent me

MJLF schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:57:
Dat is dus één van de beloftes, die Max te horen heeft gekregen, en nu al direct wordt waargemaakt. Dit is goed nieuws voor Max en RBR. Hulde aan Renault!
Je bedoelt: het is goed nieuws voor Sainz en Hülkenberg? Want Max heeft alleen maar een Renault in het achteronder hangen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLF
  • Niet online
Spotmatic schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Je bedoelt: het is goed nieuws voor Sainz en Hülkenberg? Want Max heeft alleen maar een Renault in het achteronder hangen...
Dat is wel precies het onderdeel waar hij de verbeteringen goed kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Spotmatic schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Zolang RBR met Renault motoren rijdt en RBR er meer geld tegenaan smijt blijft RBR sneller dan Renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Laatst online: 13:47
Ja... totdat Renault en RBR om dezelfde plek in het kampioenschap strijden.. Ik ondersteun de theorie dat voor de lange termijn RBR zich focust op Honda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het gerucht ging al meer dan een jaar dat Renault de FE naar de Nissan tak zou gaan schuiven. ;)
(maar elk nieuwsbericht moet natuurlijk aan Max gekoppeld worden hier :+)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:33:
[...]

Ik vind dat hij niet echt een rare mening verkondigd. Een oude generatie coureur die al een flink aantal jaar uit de F1 weg is is natuurlijk niet de meest voor de hand liggende persoon om te helpen een moderne wagen te optimaliseren. Nog los van zijn fysieke uitdagingen.

Ik denk ook dat hij meer voor de media exposure toegevoegd is dan om zijn technische skills.
Het gaat niet zozeer om wat hij zegt maar meer hoe en waarom. Hij is zo diep triest desperate bezig die plek te behouden dat ik keihard hoop dat ze hem er hardhandig uitgooien voor de GP in Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

maussert schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:15:
Ja... totdat Renault en RBR om dezelfde plek in het kampioenschap strijden.. Ik ondersteun de theorie dat voor de lange termijn RBR zich focust op Honda.
Ik zie Renault niet om dezelfde plek in het kampioenschap gaan strijden. Ze hebben me nog niet overtuigd wat ze tot nu toe met die oude Lotus gedaan hebben.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJLF
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:16:
[...]
maar elk nieuwsbericht moet natuurlijk aan Max gekoppeld worden hier :+)
Ja, dit is nu eenmaal een formule 1 topic, en Max is daar een belangrijk onderdeel van, en dat zal alleen maar toenemen, dus wen er maar aan O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ehm: https://www.nu.nl/formule...h-volledig-formule-1.html

Renault wordt vervangen door Nissan. --> zelfde concern, dus dit is meer geschuif met potjes en namen dan dat er echt wat verandert als je het mij vraagt. Red Bull rijdt toch ook niet met Renault motoren, maar met Tag Heuer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Slecht nieuws voor Max. Als ze zo enkel op de F1 gaan focussen dan is hun eigen team geen hobby projectje meer dat ze ernaast doen. RBR zal dus nooit de kans krijgen om met een Renault motor voor het kampioenschap te gaan, net zoals ze geen Ferrari of Mercedes motor kunnen krijgen. RBR moet nu dus vol gas gaan investeren in Honda en zorgen dat ze die exclusief kunnen krijgen. Dan nog hebben ze een blok met een flinke achterstand maar het is het enige traject dat ze eventueel naar een kampioenschap zou kunnen leiden. (dus STR aan Honda verkopen is uitgesloten!)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Dat kan ja. Kost wel een hoop asfalt, maar er zullen nu ook genoeg kosten aan vast zitten.

Zijn er alleen soms geen verschillende raceklasses per dag op een circuit? Dan is 2 dagen lang onderhoud niet snel genoeg.
We hadden het over circuits die Moto GP en F1 combineren. In het voorprogramma van de F1 zit voor zover ik weet geen Moto GP, hoewel hierboven al beweringen zijn dat JUIST Moto GP liever grindbakken ziet, dus het is allemaal wat vaag. De GP2/3, klassieke auto's, etc kunnen allemaal probleemloos racen met of zonder kunstgras buiten de baan.

Oh, en asfalt is echt belachelijk goedkoop. Ik denk zelfs dat kunstgras per m² duurder is dan asfalt :D
Ankona schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Slecht nieuws voor Max. Als ze zo enkel op de F1 gaan focussen dan is hun eigen team geen hobby projectje meer dat ze ernaast doen. RBR zal dus nooit de kans krijgen om met een Renault motor voor het kampioenschap te gaan, net zoals ze geen Ferrari of Mercedes motor kunnen krijgen.
RBR is de afgelopen 3-4 races ontzettend competitief geweest en bewijst dat ze met een Renault-klantenmotor races kunnen winnen. Stel dat dat volgend seizoen vanaf het begin mogelijk is en Honda bouwt een betrouwbare en krachtige motor die gedurende het seizoen 2018 qua vermogen bij Renault in de buurt komt, dan heeft RBR een mooie uitgangspositie voor 2019. Het kan ook zomaar zijn dat met geld bij Renault een hoop te koop is, of met technologie, of wat dan ook. Op dit moment heeft Renault de keuze: kampioen worden met RBR als motorleverancier of doen wat jij suggereert: proberen RBR dusdanig tegen te werken dat ze afzakken tot een team in de middenmoot in de hoop voor ze te kunnen eindigen. Maar ja, als je dan beiden middelmatig presteert, wat win je dan?
RBR moet nu dus vol gas gaan investeren in Honda en zorgen dat ze die exclusief kunnen krijgen. Dan nog hebben ze een blok met een flinke achterstand maar het is het enige traject dat ze eventueel naar een kampioenschap zou kunnen leiden. (dus STR aan Honda verkopen is uitgesloten!)
Honda ging toch best lekker in de McLaren de afgelopen races. Kwalificeren in de top10 was zowaar mogelijk en in de race hebben ze ook ineens punten kunnen scoren. Met wat knappe koppen is daar best wat van te maken.

[ Voor 58% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haha. Ik schrok even. Maar toen wist ik weet dat Amerikanen een punt gebruiken waar wij de komma hebben.

Maar goed om te lezen dat de USGP van vorige week de best bekeken GP ooit was bij NBC. Met 1,073 miljoen kijkers. En niet 1 miljard.

https://twitter.com/nbcsportspr/status/922889574044585985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:24:
Wat betreft veiligheid van F1 vs. Moto GP. Als het waar is dat zij geen grindbakken, maar asfalt willen, leg je toch kunstgras aan de binnenkant van de baan? Dat is ook spekglad, zeker in de regen, maar op een droge baan ook absoluut niet sneller. Kom je er toch met de binnenste twee wielen op, dan zal het effect niet heel groot zijn: de meeste grip haal je uiteraard uit de buitenste twee wielen. En krijg je zo'n actie voor elkaar, helemaal goed, geen straf.
Eens, het probleem met track limits is dat ze nu worden gehandhaafd door straffen uit te delen terwijl de ruimte naast de baan onaantrekkelijk maken om op te rijden veel effectiever is.

Neem de parabolica, geweldige bocht waar jarenlang grind naast heeft gelegen waardoor het echt een scherprechter kon zijn... één fout en je stond er gewoon naast. Nu hebben ze daar asfalt neergelegd en lekker boeiend als je die bocht een keer mist dan rij je gewoon vrolijk verder. Het karakter verdwijnt op die manier.

Ik snap dat asfalt veiliger is omdat de coureur controle over de wagen kan behouden en in ieder geval effectiever kan remmen. Maar zoals je zegt een strook kunstgras er naast en het is meteen klaar om met vier wielen buiten de baan te gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
MS-DOOS schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

Het rare met MAS vind ik, is dat als iemand me in 2008 had verteld (op 1 miezerig puntje van kampioen Hamilton geeindigd) dat hij nog 9 seizoenen zou racen in de F1 en Interlagos zijn allerlaatste overwinning zou zijn had ik je voor gek verklaard. Hij is na zijn accident nooit meer dezelfde geweest.

Hij heft een mooie carriere gehad, maar het is nu echt mooi genoeg geweest.
Volgens artikel 27 mag MASSA helemaal niet meer rijden.

artikel 27.4 "At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person"

Die moet gewoon lekker stoppen na 2017.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ankona schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Slecht nieuws voor Max. Als ze zo enkel op de F1 gaan focussen dan is hun eigen team geen hobby projectje meer dat ze ernaast doen. RBR zal dus nooit de kans krijgen om met een Renault motor voor het kampioenschap te gaan, net zoals ze geen Ferrari of Mercedes motor kunnen krijgen. RBR moet nu dus vol gas gaan investeren in Honda en zorgen dat ze die exclusief kunnen krijgen. Dan nog hebben ze een blok met een flinke achterstand maar het is het enige traject dat ze eventueel naar een kampioenschap zou kunnen leiden. (dus STR aan Honda verkopen is uitgesloten!)
Ik snap die redenering eerlijk gezegd niet zo; zoals ik al zei zie ik Renault nog weinig verheffende dingen met hun auto doen tot nu toe, dus ze hebben minimaal nog een lange weg te gaan. Dan kun je als motor-fabrikant beter op twee paarden wedden (waarvan er één 'gratis' is, want aan de ontwikkeling van de RBR hoeven ze niet mee te betalen). Als RBR kampioen wordt, zit er nog steeds een Renault in. En als je zelf goede stappen maakt waardoor je met RBR kan concurreren dan kun je dus het gehele podium voorzien van Renault-motoren. Prima toch?

Dat MERC en FER die redenering niet volgen is nog enigszins te verklaren door het feit dat zij al aan de top staan, maar voor Renault is het nog maar afwachten of ze überhaupt tot een competitieve wagen kunnen komen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:40

-tom-562

Oliesjeik

alesandro_46 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:20:
[...]

Voor anderen die, net als ik, "The move" niet kennen:
[video]
Pff, dat kan onze eigen Renger van der Zande een stuk netter ;)
https://www.autojunk.nl/2...-doet-geniale-inhaalactie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
naitsoezn schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

Ik snap die redenering eerlijk gezegd niet zo; zoals ik al zei zie ik Renault nog weinig verheffende dingen met hun auto doen tot nu toe, dus ze hebben minimaal nog een lange weg te gaan. Dan kun je als motor-fabrikant beter op twee paarden wedden (waarvan er één 'gratis' is, want aan de ontwikkeling van de RBR hoeven ze niet mee te betalen). Als RBR kampioen wordt, zit er nog steeds een Renault in. En als je zelf goede stappen maakt waardoor je met RBR kan concurreren dan kun je dus het gehele podium voorzien van Renault-motoren. Prima toch?

Dat MERC en FER die redenering niet volgen is nog enigszins te verklaren door het feit dat zij al aan de top staan, maar voor Renault is het nog maar afwachten of ze überhaupt tot een competitieve wagen kunnen komen.
Sterke geruchten zijn dat Renault het contract heeft opgezegd en vanaf 2019 geen motoren meer wil leveren aan Red Bull Racing.

Dat de relatie niet lekker loopt is al langer bekend; de motoren zijn niet snel genoeg, niet betrouwbaar genoeg en problemen in het verleden hebben er al toe geleid dat Red Bull officieel gezien met Tag Heuer motoren rijdt. Bij een kampioenschap van Red Bull heeft Renault er weinig aan marketing technisch gezien.

Komt nog bij dat Red Bull altijd genoemd werd als de benchmark voor het fabrieksteam, na de deal met McLaren is er met geen woord meer gesproken over Red Bull en noemen ze vanuit Renault nu juist McLaren als hun benchmark.

Red Bull dat soms updates kreeg voordat Renault er zelf mee aan de start verscheen is verleden tijd denk ik, die updates gaan nu gewoon naar Renault zelf en wellicht nog eerder naar McLaren dan naar Red Bull.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ankona schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:33:
[...]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat KUB met zijn anderhalve hand/arm beter is dan Massa met twee.
Het mooie is dat, als het niet lukt, je Di Resta achter de hand hebt.

Ik zou het wel willen zien allemaal en ik denk dat niemand dan Massa zal missen...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:02

Destruction

(ex-)Automonteur

Spotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:33:
[...]

Dus ik kom niet in aanmerking, want ik ben een fanboy ;)
Ook ik zou waarschijnlijk niet geschikt zijn, met mijn, laat ik het zo verwoorden, anti-klik met Ferrari en zijn rijders, met name Vettel.

Een hele simpele taak zal het niet zijn, maar imo moet er wel een einde komen aan een situatie waarin stewards hun persoonlijke mening over een coureur mee laten wegen in een beslissing om hem wel of niet te bestraffen. Zeker als je voor vergelijkbare incidenten andere coureurs niet onderzoekt of bestraft.

Verder eens met Grrrrrene (ja @Grrrrrene , 5x R :P). Als het halve veld erover valt, en ook Webber en regerend kampioen Rosberg het er niet mee eens is.. Dan is er toch reden voor Connely, Salo en Whiting om nog eens goed na te denken over hun eigen handelen het afgelopen weekend :?

VER - BOT vind ik dan btw een lastige. Aan de ene kant deed BOT "leaving the track and gaining an advantage", aan de andere kant kon VER beschuldigd worden van "forcing another driver off track". Ik denk dat het wel goed is dat-ie hier BOT "de plek terug gaf", politiek gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 25-10-2017 14:32 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23
De reden waarom Monza aangepast is (en waarom Austin zo is): er worden ook motorraces op gehouden.
En daarom werd de Parabolica aangepast. En is Austin gelijk zo ontworpen ervoor.

Ah dit is al eerder besproken :(

[ Voor 71% gewijzigd door Ryur op 25-10-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

XyritZz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:09:
Bij een kampioenschap van Red Bull heeft Renault er weinig aan marketing technisch gezien.
Mwah, dat ben ik niet met je eens.

De meesten die F1 een beetje volgen en/of luisteren naar het geklets er omheen, weten heus wel dat het een Renault motor is met Tag Heuer plaatje er op.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
albino71 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:11:
[...]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat KUB met zijn anderhalve hand/arm beter is dan Massa met twee.
Het mooie is dat, als het niet lukt, je Di Resta achter de hand hebt.

Ik zou het wel willen zien allemaal en ik denk dat niemand dan Massa zal missen...
Om de hand-metafoor voort te zetten hangt het er ook vanaf van welke kan je de hand bekijkt wat voor en achter is. Die zin bevat misschien nog wel meer waarheid dan op het eerste gezicht lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dit is waar F1 Tweakers raakt haha. Leuk stuk om te lezen.

Hoe omgaan met de juiste data Mercedes helpt overwinnen.

Let op: ik lees het als een advertorial. Misschien is dat het ook wel.

https://arstechnica.com/c...on-f1-race-weekend/?amp=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:09:
[...]
Sterke geruchten zijn dat Renault het contract heeft opgezegd en vanaf 2019 geen motoren meer wil leveren aan Red Bull Racing.

Dat de relatie niet lekker loopt is al langer bekend; de motoren zijn niet snel genoeg, niet betrouwbaar genoeg en problemen in het verleden hebben er al toe geleid dat Red Bull officieel gezien met Tag Heuer motoren rijdt. Bij een kampioenschap van Red Bull heeft Renault er weinig aan marketing technisch gezien.

Komt nog bij dat Red Bull altijd genoemd werd als de benchmark voor het fabrieksteam, na de deal met McLaren is er met geen woord meer gesproken over Red Bull en noemen ze vanuit Renault nu juist McLaren als hun benchmark.

Red Bull dat soms updates kreeg voordat Renault er zelf mee aan de start verscheen is verleden tijd denk ik, die updates gaan nu gewoon naar Renault zelf en wellicht nog eerder naar McLaren dan naar Red Bull.
Renault heeft geen enkel contract met RBR opgezegd. RBR heeft een contract tot einde 2018 met Renault, en dat contract is nog niet verlengd.
De geruchten zijn idd dat Renault op het moment niet zo happig is om een nieuw contract met RBR te tekenen voor 2019 en verder.

/edit: Upgrade parity staat gewoon in het contract tussen Renault en RBR, en daar zullen ze dus ook in 2018 aan moeten voldoen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 25-10-2017 14:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
YakuzA schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Renault heeft geen enkel contract met RBR opgezegd. RBR heeft een contract tot einde 2018 met Renault, en dat contract is nog niet verlengd.
De geruchten zijn idd dat Renault op het moment niet zo happig is om een nieuw contract met RBR te tekenen voor 2019 en verder.

/edit: Upgrade parity staat gewoon in het contract tussen Renault en RBR, en daar zullen ze dus ook in 2018 aan moeten voldoen.
Misschien heeft dit ook wel weer te maken met de deal die Renault met McLaren heeft gemaakt.
Was het namelijk niet zo dat McLaren ook in hun contract met Honda had laten opnemen dat McLaren het enigste team zou blijven die met Honda engines zou rijden...en wanneer er nieuwe teams voor een engine aan zouden komen, McLaren hier een Veto recht over zou hebben.

Het zou me niets verbazen als McLaren deze truck weer probeert te gebruiken, zo schakelen ze na 2018 meteen RBR uit als direct concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:44

Soggney

Zeekomkommer

Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien Renault ook met hun eigen motor rijdt

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Dat zijn gewoon onderhandelingen tussen RBR en Renault, voor beiden is er nog geen reden om het contract nu al te verlengen. En voor renault kon het geen kwaad om er wat extra druk op te zetten door aan te geven niet " te happig" te zijn. Dan hebben ze straks meer leverage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 22:04
powah33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:33:
Bij HAAS worden ze langzaam maar zeker ook gek van het mopperen van Grosjean.

[video]
Wat was er nou precies met z'n linker voorband dan?

Edit: z'n remmen..?

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 25-10-2017 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Laatst online: 13:47
naitsoezn schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Ik zie Renault niet om dezelfde plek in het kampioenschap gaan strijden. Ze hebben me nog niet overtuigd wat ze tot nu toe met die oude Lotus gedaan hebben.
Na 2013 ging het anders flink bergafwaarts met Lotus. Toen Renault het team in 2015 overnam was het op sterven na dood. Volgens mij heeft Renault het team voor een appel en een ei kunnen overnemen, maar moest er wel eerst een dikke belastingschuld afgelost worden.

Lotus heeft in dat laatste jaar niets, maar dan ook echt helemaal niets aan ontwikkeling voor 2016 gedaan, dus ze hebben van een ontzettende achterstand moeten terugkomen. Ze hebben de weg naar boven echt wel gevonden en het feit dat ze FE opgeven om alles op F1 te kunnen storten geeft aan welke intenties ze hebben.

Mijnsinziens is dat niet om om de oren gereden worden door RBR. Voor nu is het een mooie benchmark voor hun eigen chassis, maar zodra het gat verder gedicht is dan heeft RBR dan worden de prioriteiten in Enstone echt wel verschoven.

Vergeet niet dat ze in het verleden al 2x WK zijn geweest, ze weten echt wel wat het is om te winnen daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

maussert schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Na 2013 ging het anders flink bergafwaarts met Lotus. Toen Renault het team in 2015 overnam was het op sterven na dood. Volgens mij heeft Renault het team voor een appel en een ei kunnen overnemen, maar moest er wel eerst een dikke belastingschuld afgelost worden.

Lotus heeft in dat laatste jaar niets, maar dan ook echt helemaal niets aan ontwikkeling voor 2016 gedaan, dus ze hebben van een ontzettende achterstand moeten terugkomen. -knip-
FTFY
Het enige succes wat Lotus had met Kimi in 2012 was het ontwikkelingsrestant van Renault. Lotus heeft geen enkele progressie gehad, alleen een neerwaartse spiraal waarbij Renault inderdaad nu alles moet fixen en een giga achterstand weer inhalen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ari Gold schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Wat was er nou precies met z'n linker voorband dan?

Edit: z'n remmen..?
Tyre completely gone.
Ik neem aan dat hij dus totaal geen grip meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:02

d0s

sssst

powah33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Tyre completely gone.
Ik neem aan dat hij dus totaal geen grip meer had.
Oef, dat is toch wel pijnlijk zeg.. dat huwelijk houdt geen stand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nah, F1 rijverbod is afdoende. :+
powah33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

Misschien heeft dit ook wel weer te maken met de deal die Renault met McLaren heeft gemaakt.
Was het namelijk niet zo dat McLaren ook in hun contract met Honda had laten opnemen dat McLaren het enigste team zou blijven die met Honda engines zou rijden...en wanneer er nieuwe teams voor een engine aan zouden komen, McLaren hier een Veto recht over zou hebben.

Het zou me niets verbazen als McLaren deze truck weer probeert te gebruiken, zo schakelen ze na 2018 meteen RBR uit als direct concurent.
Die veto clausule lijkt RBR juist te hebben met Renault. RBR moest ook instemmen voordat McLaren een Renault motor kon krijgen. STR moest ondertussen ook meewerken en die Honda accepteren. Het is Red Bull dat op twee paarden kan wedden hier, en dan is er ook nog Aston Martin die achter de schermen bezig zijn met personeel inhuren. Zeker als je ziet hoe genadeloos Helmut Marko is, zie ik RBR niet meer bij Renault blijven als ze ook maar een andere optie hebben.

Verder zie ik RBR volgend seizoen zowel McLaren als Renault alsnog verslaan. Daarna denk ik dat het Honda zal worden.

[ Voor 67% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-10-2017 16:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 09-10 22:52
DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:44:

Verder zie ik RBR volgend seizoen zowel McLaren als Renault alsnog verslaan. Daarna denk ik dat het Honda zal worden.
Het zou me ook niks verbazen als een deel van de deal met STR het samenwerken tussen Honda en Ilmor vereist.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bastie-88 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:11:
[...]

Het zou me ook niks verbazen als een deel van de deal met STR het samenwerken tussen Honda en Ilmor vereist.
Dat zou me niks verbazen. Kennelijk heeft RBR dat ook al afgedwongen met Renault.

Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1