Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Om nog maar te zwijgen over het fenomenale geluid, holy cow wat een soundaDutchCow schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:52:
[afbeelding]
Ik vond dit altijd een vette wagen, beetje een guilty pleasure denk ik
Leuk filmpje
https://www.formula1.com/...rashes_in_F1_history.html
En een interview met HAM. Leuk om te lezen.
https://www.formula1.com/...-exclusive-interview.html
Time is what we are all running out of… Using it the best way that you can is very important to me
[ Voor 54% gewijzigd door Jasphur op 03-10-2017 09:19 ]
Die vond ik dus ook echt geweldigaDutchCow schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:52:
[afbeelding]
Ik vond dit altijd een vette wagen, beetje een guilty pleasure denk ik
Vind het altijd iets hebben als F1 auto's echt iets unieks hebben. De sidepods van de Ferrari van dit jaar, paar jaar terug McLaren met die U-shaped sidepods, de forward exhausts van Lotus/Renault etc.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik kan van die Hamilton dus echt geen hoogte krijgen. Zou ie wel van een geintje houden maar laat ie dat niet zien? Of is het altijd zo'n serieuze vent?Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:04:
Haha. Nice!
Leuk filmpje
https://www.formula1.com/...rashes_in_F1_history.html
En een interview met HAM. Leuk om te lezen.
https://www.formula1.com/...-exclusive-interview.html
[...]
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Inderdaad, dit is DE formule 1 auto voor mij. Misschien ook omdat ik rond die periode (94/95) begon met kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Deze Ferrari inderdaad ook. Fantastische auto!
En als we het toch over geluid hebben:
Leg me eens uit hoe ze gestraft worden? Er wordt (als ze de chicane hadden aangelegd) een manier gecreëerd dat iedereen mee kan doen. Die manier is voor iedereen hetzelfde. Jij suggereert dat niet iedereen die chicane zou hoeven nemen.MrSleeves schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:38:
[...]
Maar het blijft toch raar dat degene die de goede banden meegenomen heeft gestraft wordt, omdat een ander de verkeerde banden heeft meegenomen? Ik vond het indertijd al apart dat Bridgestone en de 3 teams meer de schuld leken te krijgen dan Michelin (in de discussies dan vooral).
Hoe is dat eerlijker? Waarom moet bijna ieder team bloeden omdat de bandenleverancier van het gros van het veld z'n zaakjes niet voor elkaar heeft? En wat vindt de kijker daaraan? Nogmaals: het is entertainment.Er is ook geopperd dat alle teams met Michelin banden elke ronde door de pits gingen, maar dat wilden die teams niet, maar was wel eerlijker.
Hoe zie je dat? Er wordt wel vaker iets aangepast tijdens een weekend, vorig jaar geloof ik nog met die rare broodjes in... Waar was dat ook alweer?De baan aanpassen kan overigens helemaal niet. Niet alleen tegen de regels, maar de veiligheid is dan helemaal niet gewaarborgd.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
https://streamable.com/bom3mmark-k schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:31:
Heeft iemand hier toevallig nog beelden van de onboard van stroll bij de crash met vettel afgelopen zondag? Ik heb ff zitten zoeken mr vind ze alleen van VET.
Niet van Stroll zelf maar de auto achter Stroll.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hahaha, een beetje overdreven misschien. De auteur haalt goede punten aan, maar het is wel erg sensationeel.Stefie2010 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:56:
Een artikel over de biedingsoorlog die, volgens de auteur, volgend jaar gaat starten om de handtekening van Max tussen Ferrari en Mercedes. https://www.standard.co.u...nd-prix-win-a3648356.html
sky had er ook al over op hun websiteStoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:07:
[...]
Hahaha, een beetje overdreven misschien. De auteur haalt goede punten aan, maar het is wel erg sensationeel.
Zie die beelden nu ook pas, en Stroll stuurt toch wel erg abrupt naar rechts opeens. Blijft alsnog ook niet handig van Vettel, maar Stroll gaat ook zeker niet vrijuitPhydomir schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:02:
[...]
https://streamable.com/bom3m
Ze stappen wel erg makkelijk over het feit heen dat Red Bull een optie op Max heeft voor 2019.Stefie2010 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:56:
Een artikel over de biedingsoorlog die, volgens de auteur, volgend jaar gaat starten om de handtekening van Max tussen Ferrari en Mercedes. https://www.standard.co.u...nd-prix-win-a3648356.html
(en dat als RB volgend jaar wel een goede auto heeft aan het begin dat hij dan wel wil blijven)
Van wat ik zag stuurt Stroll niet naar rechts, maar rijd gewoon rechtdoor.Blik1984 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:14:
[...]
Zie die beelden nu ook pas, en Stroll stuurt toch wel erg abrupt naar rechts opeens. Blijft alsnog ook niet handig van Vettel, maar Stroll gaat ook zeker niet vrijuit
(ik zie zijn banden gewoon rechtdoor blijven wijzen, doordat GRO wel instuurt naar links toe lijkt het alleen alsof Stroll naar rechts stuurt)
[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 03-10-2017 14:17 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
rechtdoor in een bocht is in mijn beleving een beweging naar rechts maken. Maar goed, nuance-verschilYakuzA schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
[...]
Ze stappen wel erg makkelijk over het feit heen dat Red Bull een optie op Max heeft voor 2019.
(en dat als RB volgend jaar wel een goede auto heeft aan het begin dat hij dan wel wil blijven)
[...]
Van wat ik zag stuurt Stroll niet naar rechts, maar rijd gewoon rechtdoor.
(ik zie zijn banden gewoon rechtdoor blijven wijzen, doordat GRO wel instuurt naar links toe lijkt het alleen alsof Stroll naar rechts stuurt)
We kijken wel nu even voorbij RIC, wat als RB of RIC of VER volgend jaar WDC maakt, dan komt er een heel interessant silly season aan. (Niet dat het nu al veelbelovend is).YakuzA schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
[...]
Ze stappen wel erg makkelijk over het feit heen dat Red Bull een optie op Max heeft voor 2019.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Als fan van Ferrari zou ik het fanatisch vinden als Max daar heen gaat na 2018/2019.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Thanks, geeft toch n ander beeld dan ik had.Phydomir schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:02:
[...]
https://streamable.com/bom3m
[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 03-10-2017 14:26 ]
Ik hoop echt niet dat Max naar Ferrari gaat, alleen al om de politieke spelletjes die daar gespeeld worden. Heb nooit iets met Ferrari gehad, niet met het F1 team en niet met de straatauto's.Phydomir schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:25:
Voorlopig staat er nog steeds een eenzijdig op te nemen clausule in het contract van Verstappen dat RB er nog een jaar aan vast kan plakken als ze volgend jaar een top 3 auto hebben. Maar speculeren blijft altijd leuk.
Als fan van Ferrari zou ik het fanatisch vinden als Max daar heen gaat na 2018/2019.
Max zit bij RB wel op zijn plek, leuk team dat wat verder durft te gaan dan andere teams met hun media (zoals de caravan race op de RB-ring)
Laat RB maar weer voor de komende jaren een winnende auto bouwen, dan zit Max daar perfect!
Ik ben een F1-leek (ik kijk nog maar kort, sinds zomer vorig jaar), en ik weet wat marbles verzamelen inhoudt, maar wat is het voordeel daarvan? De banden zijn toch op en afgeschreven, wat heeft het voor zin om daar stukjes rubber mee te verzamelen. Voor de grip hoef je het niet te doen want de race is immers voorbij.Robertdj schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:24:
Knullig van zowel Vettel als Stroll. Stroll moet kijken voordat hij zo abrupt van koers wijzigt, maar Vettel moet er rekening mee houden dat iedereen marbles verzamelt en tegelijkertijd niet megascherp is. Dan is het niet zo'n goed idee om iemand krap buitenom in te halen terwijl diegene op de schone racelijn rijdt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Gewicht en rijhoogte. Alle beetjes helpen.Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:42:
[...]
Ik ben een F1-leek (ik kijk nog maar kort, sinds zomer vorig jaar), en ik weet wat marbles verzamelen inhoudt, maar wat is het voordeel daarvan? De banden zijn toch op en afgeschreven, wat heeft het voor zin om daar stukjes rubber mee te verzamelen. Voor de grip hoef je het niet te doen want de race is immers voorbij.
Laat ik daar nou ook aan gedacht hebben toen ik mijn vraag schreef, maar ik vond het vergezocht om op deze manier de regels naar je hand te zetten. Blijkbaar is het F1-wereldje toch curieuzer dan ik dacht.
Ik spreek ook als Ferrari fan. Als ik gewoon kijk naar wat de beste keuze is voor Max zelf dan denk ik ook dat RB op dit moment absoluut het beste team is voor Max. Heb toch het idee dat je daar iets vrijer bent dan bij een Mercedes of Ferrari.pilskes schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:42:
[...]
Ik hoop echt niet dat Max naar Ferrari gaat, alleen al om de politieke spelletjes die daar gespeeld worden. Heb nooit iets met Ferrari gehad, niet met het F1 team en niet met de straatauto's.
Max zit bij RB wel op zijn plek, leuk team dat wat verder durft te gaan dan andere teams met hun media (zoals de caravan race op de RB-ring)
Laat RB maar weer voor de komende jaren een winnende auto bouwen, dan zit Max daar perfect!
Max moet gewoon bij RBR blijven, maar goedkoop zal het voor Mateschitz niet worden lijkt me.
Gaat mij hoofdzakelijk om een uitspraak dacht van Sky, iets in de trand van dat iedereen wel probeert snel te gaan, maar verstappen gewoon 2 seconde sneller is dan de rest.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Deze?SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:36:
Zit me nu rot te zoeken op YouTube, maar weet iemand het filmpje van brazil 2016, compilatie van (hoofdzakelijk) vertappen, maar was het commentaar gemixed NL/EN en werd commentaar ook als tekst in beeld weergegeven.
Gaat mij hoofdzakelijk om een uitspraak dacht van Sky, iets in de trand van dat iedereen wel probeert snel te gaan, maar verstappen gewoon 2 seconde sneller is dan de rest.
YouTube: Max Verstappen's Brilliance In Brazil | Brazilian Grand Prix 2016
Nee, aantal radio en commentator teksten zijn als text geanimeerd tijdens de race (volgens mij ook die van Vettel 'he push me of the track' en die opmerking van max 'my heartbeat a bit higher').
Of hij is gewoon verwijderd, wel jammer. Die vond ik veruit de mooiste omdat ze echt naar dat pitstop moment toewerkte (and its all over for Max) en beetje goeie muziek erbij om dat moment perfect te herleven.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Aaah. Je bedoelt zo'n "Say what? Best of team Radio" filmpje... Ik zal eens zoeken.SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:01:
[...]
Nee, aantal radio en commentator teksten zijn als text geanimeerd tijdens de race (volgens mij ook die van Vettel 'he push me of the track' en die opmerking van max 'my heartbeat a bit higher').
Of hij is gewoon verwijderd, wel jammer. Die vond ik veruit de mooiste omdat ze echt naar dat pitstop moment toewerkte (and its all over for Max) en beetje goeie muziek erbij om dat moment perfect te herleven.
@SinergyX Deze? https://www.formula1.com/...am-radio-from-brazil.html
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 03-10-2017 16:12 ]
Ja, zoiets, maar daar hebben ze buiten radio ook gewoon race commentaar opgenomen, gok van Sky (1 van die gasten heeft echt zo'n plat semi-schots accent).Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:08:
[...]
Aaah. Je bedoelt zo'n "Say what? Best of team Radio" filmpje... Ik zal eens zoeken
Maar heb er al stuk of 20 bekeken, kan best dat hij verwijderd is
Nee, wat zeker een YouTube, denk niet meer dat hij er is, helaas. Had al gezocht in mijn history, maar daar zie ik hem denk ook niet meer. Helaas
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2017 16:45 ]
YouTube: F1 BOSS VERSTAPPEN Best Race Highlights Ever Dutch & English Com... ?SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:17:
[...]
Ja, zoiets, maar daar hebben ze buiten radio ook gewoon race commentaar opgenomen, gok van Sky (1 van die gasten heeft echt zo'n plat semi-schots accent).
Maar heb er al stuk of 20 bekeken, kan best dat hij verwijderd is
[...]
Nee, wat zeker een YouTube, denk niet meer dat hij er is, helaas. Had al gezocht in mijn history, maar daar zie ik hem denk ook niet meer. Helaas
https://racingnews365.nl/...ar-voor-williams-contract
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Nee, Scuderia Ferrari is het team waar je naartoe gaat als je geen andere opties meer hebt, en nog niet wil stoppen. Subtiel maar belangrijk verschil.Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:57:
Vergeef me als ik onzin praat, maar volgens mij is Ferrari bij uitstek het team waar je je (al dan niet succesvolle!) loopbaan wilt beëindigen. Of heb ik dat mis?
Max moet gewoon bij RBR blijven, maar goedkoop zal het voor Mateschitz niet worden lijkt me.
Als Max al vertrekt, dan is het naar Mercedes. Alles is voorbereid bij Mercedes om dit te bereiken. Ze hebben de auto, Toto wil het zo graag, Hamilton lijkt ook te weten wat er gebeurd en kijkt wel uit. Ferrari is ondertussen al een jaar bezig met Max bashen, vaak op zeer twijfelachtige gronden. Daar wil je toch niet rijden, zeker nu ze weer wegzakken en dan heb je nog die Marchionne die echt een angstcultuur gecreëerd lijkt te hebben. Die lijkt trouwens een ontslagronde voor te gaan bereiden in Maranello...
https://nl.motorsport.com...zaken-bij-ferrari-960638/
[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-10-2017 17:59 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als Ferrari hem kampioen maakt prima maar puur op basis van hoe Ferrari als F1 team overkomt hoop ik echt niet dat hij daarheen gaat.Phydomir schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:25:
Voorlopig staat er nog steeds een eenzijdig op te nemen clausule in het contract van Verstappen dat RB er nog een jaar aan vast kan plakken als ze volgend jaar een top 3 auto hebben. Maar speculeren blijft altijd leuk.

Los van de auto lijkt RB me het beste voor hem met als goede tweede Mercedes.
Verder ben ik wel altijd enthusiast over Ferrari als automerk. In F1 geven ze me helaas meestal niet zo'n goede vibe.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Meer motorleveranciers kan hier als enige echt iets aan veranderen.
Het zou leuk zijn ja, maar ik betwijfel een beetje of McLaren het in een keer gaat halen omdat ze een minder waardeloze motor krijgen. Ze hebben jarenlang met een slechte motor gereden en moeten nu snel omschakelen naar een geheel nieuwe. Ook was McLaren al weg aan het vallen voordat ze naar Honda overstapte. Of ze nu RBR gaan matchen, ik moet het nog zien.ATS schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:15:
Het zou leuk zijn als het wat drukker zou worden aan de top. Renault en McLaren zijn onderweg maar mogen nog wel een stuk klimmen, vooral McLaren die volgend jaar natuurlijk een andere motor krijgt; het chassis hebben ze daar wel voor elkaar. FI doet zijn best maar blijft steken in de "best of the rest" categorie. Dan heb je met wat mazzel straks geen twee of drie topteams, maar eerder vijf of zes. Dat zou een interessant seizoen op kunnen leveren en veel meer opties geven voor leuke transfers.
RBR is op het moment wel heel goed bezig. Ze begonnen zwak in 2017, en herstellen nu erg snel en zeer sterk, zeker gezien de Renault achterin. De reglementen veranderen ook nauwelijks volgend seizoen waardoor je door kan gaan op huidige ontwikkeling. Ik zie RBR doorgaan op concepten die ze nu hebben, maar dan met een beter chassis vanaf de start.
Mercedes gaat denk ik met een andere auto komen dan dit jaar. De Mercedes filosofie van een lange auto die topsnelheid maximaliseert behouden ze wel, maar niet in deze vorm. Dit is echt een diva, en het is elke keer weer moeilijk om de auto acceptabel te krijgen. Ik zie de 2018 Mercedes smaller worden, misschien ook iets korter, makkelijker af te stellen voor een race, en minder slopend op de banden.
Ferrari weet ik eigenlijk niet. Doorgaan met wat ze nu hebben lijkt logisch, maar met Marchionne die zich constant roert, kan Ferrari best wel eens heel wat nieuws proberen. Deze auto was eigenlijk een snelle haastklus nadat Ferrari vorig jaar, James Allison eruit gooide, die nu bij Mercedes zit. Als er bij Ferrari weer wat anders geprobeerd gaat worden, dan vallen ze dadelijk weer terug. Dat is ook het probleem met Ferrari, ze zijn nooit consistent. De echte periode van glans bij Ferrari in al die jaren was met Schumacher, toen hij zelf mensen in het team had neergezet. De 21 jaar ervoor geen enkel kampioenschap. Na de Schumacher periode alleen nog 2017. Ze staan al weer een decennia droog, en dat lijkt zo ook niet snel te gaan veranderen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nope, niks is nog zeker.RobertMe schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:22:
Na aanleiding van Teds notebook. Zou het al semi rond zijn dat "P Didi" het stoeltje van Massa volgend jaar krijgt? Na Hongarije spraken ze al van "goed dat je je visitekaartje nog eens hebt kunnen afgeven". Daarnaast houden ze bij Sky nu ook de geruchtenmolen gaande, waarbij Ted nu dan aangaf dat Ericson waarschijnlijk al een gepasseerd station is, en Kubica noemde hij niet. Daarentegen dan wel dat di Resta de meeste kans leek te maken. En bij Sky zullen ze, neem ik toch aan, wel iets meer meekrijgen van wat er speelt. Zoals de opmerking na Hongarije al liet merken dat er "meer" is.
Kubica gaat testen voor Williams:
https://www.motorsport.co...est-williams-seat-960788/
Didi doet ook mee:He will complete a one-day test at Silverstone on October 11 and another at Budapest - where he drove a 2017-spec Renault for a day during in-season testing in August - on October 18.
Also testing with the team in Hungary will be another 2018 candidate di Resta, who will drive the 2014-spec car the day before Kubica takes the wheel.
@hierboven, het zou prettig zijn als RBR er in Melbourne meteen goed bij zit, en niet als een ouderwetse dieselmotor een hele lang aanloop nodig heeft om op snelheid te komen. Ze hebben al een zwakkere motor, als je dan in het begin niet goed mee kunt komen.. Naja, dan krijg je een seizoen als dit imo.
[ Voor 56% gewijzigd door Destruction op 03-10-2017 20:34 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Iedereen die Max al langer volgt dan sinds hij naar RedBull/Torro Rosso ging weet ook dat voor hij koos voor TR/RB zijn vader ook in gesprek was met Mercedes over het junioren-programma daar. RedBull kon de kortere route naar de koningklasse bieden, zonder nog een extra tussenjaar. Dus werd uiteindelijk voor de Oostenrijkers gekozen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:47:
[...]
Nee, Scuderia Ferrari is het team waar je naartoe gaat als je geen andere opties meer hebt, en nog niet wil stoppen. Subtiel maar belangrijk verschil.
Als Max al vertrekt, dan is het naar Mercedes. Alles is voorbereid bij Mercedes om dit te bereiken. Ze hebben de auto, Toto wil het zo graag, Hamilton lijkt ook te weten wat er gebeurd en kijkt wel uit. Ferrari is ondertussen al een jaar bezig met Max bashen, vaak op zeer twijfelachtige gronden. Daar wil je toch niet rijden, zeker nu ze weer wegzakken en dan heb je nog die Marchionne die echt een angstcultuur gecreëerd lijkt te hebben. Die lijkt trouwens een ontslagronde voor te gaan bereiden in Maranello...
https://nl.motorsport.com...zaken-bij-ferrari-960638/
| live and give like no one else |
Mercedes heeft dit jaar de auto gebouwd rondom hydrolische vering die illegaal werd bevonden. Doe gaan volgend jaar zeker wat anders doen. Benieuwd of die ook eindelijk voor een high rake concept gaan.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:53:
Mercedes gaat denk ik met een andere auto komen dan dit jaar. De Mercedes filosofie van een lange auto die topsnelheid maximaliseert behouden ze wel, maar niet in deze vorm. Dit is echt een diva, en het is elke keer weer moeilijk om de auto acceptabel te krijgen. Ik zie de 2018 Mercedes smaller worden, misschien ook iets korter, makkelijker af te stellen voor een race, en minder slopend op de banden.
3 teams die races kunnen winnen is aardig luxe voor de F1. In mijn herinnering is het nooit anders geweest dat 2, max 3 teams dominant zijn.
PSN: Shiver23
Nope, denk dat hij er niet meer is.
Het is meer in zo'n style gemaakt qua comments:
YouTube: 2017 Malaysian Grand Prix: Best of Team Radio
Maar dan een stuk tekst van 1 van die commentary gasten.
Als ik Honda soms zo bezig zie, zou je bijna zeggen, TR kan daar ook nog wel bij komen. Met een aanvulling vanuit RBR op chassis, maar potentieel een sterkere motor dan Renault (gokje), zou dat nog wel eens leuk gaan worden. Zou alleen graag nog Sauber met de nieuwe motor zien, dat zij veel betere aansluiting kunnen vinden naar het midden, zodat hele middensegment een redelijk gelijk veld gaat worden.Shiver23 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:07:
[...]
Mercedes heeft dit jaar de auto gebouwd rondom hydrolische vering die illegaal werd bevonden. Doe gaan volgend jaar zeker wat anders doen. Benieuwd of die ook eindelijk voor een high rake concept gaan.
3 teams die races kunnen winnen is aardig luxe voor de F1. In mijn herinnering is het nooit anders geweest dat 2, max 3 teams dominant zijn.
Het was wel wat meer. Marko bood meteen een stoeltje aan, terwijl Mercedes helemaal geen F1 opleidingsteam heeft. Max had in 2015 niet terecht gekund in de F1, en in 2016 was het Manor geworden, in plaats van Wehrlein of Ocon. Dit jaar was het dan ook geen Mercedes geweest, maar waarschijnlijk FI.3x3 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:58:
[...]
Iedereen die Max al langer volgt dan sinds hij naar RedBull/Torro Rosso ging weet ook dat voor hij koos voor TR/RB zijn vader ook in gesprek was met Mercedes over het junioren-programma daar. RedBull kon de kortere route naar de koningklasse bieden, zonder nog een extra tussenjaar. Dus werd uiteindelijk voor de Oostenrijkers gekozen.
Nee, RB was hier absoluut de juiste keuze.
I know, en nee. Ik zie Mercedes dus niet hun eigen filosofie van een langere auto die vrij plat ligt opgeven. Dat is theoretisch sneller op rechte stukken, en daar kan je op de meeste circuits inhalen, en het werkt gewoon. Red Bull haar high rake is geweldig als vermogenscompensatie, en beter met downforce. Het is een andere filosofie, die RBR enorm helpt, maar Mercedes waarschijnlijk niet.Shiver23 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:07:
[...]
Mercedes heeft dit jaar de auto gebouwd rondom hydrolische vering die illegaal werd bevonden. Doe gaan volgend jaar zeker wat anders doen. Benieuwd of die ook eindelijk voor een high rake concept gaan.
Dat absoluut. Neemt niet weg dat ik mij absoluut aansluit bij uw analyse dat Mercedes Verstappen wil hebben als rijder voor 2019. Als RB niet meedoet om het kampioenschap in 2018 zie ik die overstap ook wel gebeuren.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:20:
[...]
Nee, RB was hier absoluut de juiste keuze.
| live and give like no one else |
Als iemand nu nog kan beweren dat Stroll niet naar rechts stuurde (@ 4:23)

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 03-10-2017 22:51 ]
Zonder de onboard van stroll kun je daar niet zoveel over zeggen toch?AzzKickah schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:44:
[video]
Als iemand nu nog kan beweren dat Stroll niet naar rechts stuurde
Ik heb nog nergens stroll gezien die met zijn banden naar rechts stuurt

PSN
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dFn56qVWw9g]
Ik weet niet welke van de vele compilaties je bedoeld helaas, maar volgens mij was het Martin Brundle die zei (over Max) "you can tell it's him, because he's going 20 miles an hour faster than the others".SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:36:
Zit me nu rot te zoeken op YouTube, maar weet iemand het filmpje van brazil 2016, compilatie van (hoofdzakelijk) vertappen, maar was het commentaar gemixed NL/EN en werd commentaar ook als tekst in beeld weergegeven.
edit: ik realiseer me nu eigenlijk pas dat Max zonder t-wing reed in Sepang. Die zat er in Singapore nog wel op.
[ Voor 83% gewijzigd door DJTimo op 03-10-2017 23:35 ]
Ja die tekst was hetDJTimo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:52:
Ik weet niet welke van de vele compilaties je bedoeld helaas, maar volgens mij was het Martin Brundle die zei (over Max) "you can tell it's him, because he's going 20 miles an hour faster than the others".
(raar dat ik alleen die comment zelf ook niet in de andere compilaties meer tegenkom)
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2017 23:51 ]
Stroll stuurde niet naar rechts, wat Stroll wel deed was stoppen met naar links sturenAzzKickah schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:44:
[video]
Als iemand nu nog kan beweren dat Stroll niet naar rechts stuurde (@ 4:23)
Op datzelfde moment stuurt Vettel richting racelijn ---> boem. Het is al veel gezegd, fout van Stroll, en Vettel had met zijn ervaring beter moeten weten dan op die manier naar de racelijn sturen, wetende dat Stroll daar rijdt, in een cool down lap waar het eigenlijk toch allemaal geen fuck meer uitmaakt. Gelukkig heeft zijn versnellingsbak het overleefd las ik vandaag, dat scheelt 'm dan toch weer een gridstraf.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Right, fair enough.Destruction schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:25:
[...]
Stroll stuurde niet naar rechts, wat Stroll wel deed was stoppen met naar links sturen
http://www.dumpert.nl/med...minuten_van_max_race.htmlSinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:50:
[...]
Ja die tekst was hetMijn dank is groot
(raar dat ik alleen die comment zelf ook niet in de andere compilaties meer tegenkom)
Op 20:45
PSN
Natuurlijk, één zwaluw maakt nog geen zomer, maar krijg het gevoel dat Red Bull niet zomaar afgeschreven moet worden voor Max' toekomst.UltraSub schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:54:
Nee Max, niet naar Ferrari, asjeblieft niet!! Shit team, slechte PR en pers. RBR is zo'n goede fit voor een gast van die leeftijd. Er is geen betere fit. Mercedes is de enige die er nog redelijk bij in de buurt komt. Ik denk persoonlijk dat Newey een salarisverhoging/bonus heeft gehad en 100% dedication op de 2018/19 auto gaat leggen om niet nog eens dezelfde fout te maken als dit jaar, alles om Max te behouden. Alleen dat blok en de onzekerheden daar omheen baren me zorgen.
Nu moet ik toegeven dat die theorie tot afgelopen weekend meer gebaseerd was op golfbewegingen. Successen in de F1 komen altijd in golven.
De meest dominante teams in opvolgende jaren:
Ferrari (2000-2004, 5 seizoenen)
Red Bull (2010-2013, 4 seizoenen)
McLaren (1988-1991, 4 seizoenen)
Mercedes zal dit jaar waarschijnlijk z'n 4e opeenvolgende succesvolle seizoen gaan behalen. Voor volgend jaar weten we nog niet hoe het gaat lopen, maar je mag verwachten dat de dominantie op z'n minst een stuk minder zal zijn. Hoe logisch is het dan om in het potentieel 6e 'dominante' seizoen naar zo'n team te gaan? Statistisch gezien niet.
Ferrari moet hij natuurlijk nooit doen, maar dat weet hij zelf ook wel. Daar vliegen er waarschijnlijk de komende tijd weer flink wat uit, waarna er een nieuwe rits doodsbenauwde ja-knikkers voor in de plaats komen.
Bij Red Bull blijven lijkt dan niet eens zo'n hele vreemde optie.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Pijnlijk om te zien dat hij op dat punt meer dan 2 keer zoveel punten had als dat hij nu heeft
YouTube: How 'dirty air' makes overtaking so hard in F1
edit: Nog meer uitleg en ook manieren om dirty air te verminderen, en inhalen makkelijker te maken.
YouTube: What is Dirty Air? Dirty Air Explained
YouTube: 6 Ways to Improve Overtaking Aerodynamics in Formula 1
[ Voor 55% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-10-2017 13:35 ]
Conspiracy theorists suggest Ferrari was hiding something at Malaysian Grand Prix
Following Max Verstappen’s victory at the Malaysian Grand Prix, Formula One’s conspiracy theorists sprung to the fore once again, claiming that Ferrari may be hiding something.
It may well be hard to explain this theory given how far behind it leaves the Italian outfit in the constructors’ standings and Sebastian Vettel in pursuit of a fifth world championship title, but certain events were a little strange.
Some people have spoken about the fact that Ferrari may have been hiding something against the regulations in their car.
Others have claimed that it is something as basic as running the car under the required weight to make it faster. There is another bunch that believes that it’s something as elaborate as power unit modifications that are against the regulations.
Why would such theories arise, you might think.
Ferrari had a lot of ground to make up in the championship and having engine issues during qualifying really put a bigger hurdle for the team to climb on their quest of the championship title. The team needed some luck to get good points in Malaysia.
It has been speculated that the bizarre identical engine problem that both Ferrari cars suffered is a sign that the team made some changes to their power unit.
On top of that, a bigger mystery has been present regarding the post-race crash.
Here, a large group of fans believe that the team purposely arranged for the car to be crashed to get it past the post-race inspection.
The fact that Sebastian Vettel took his steering wheel with him after the crash is also peculiar. It is definitely not something that is done because it’s supposed to make its way through the post-race inspection too.
It’s not really as if someone was going to steal the steering wheel after the race, so why pick it up in the first place?
The race results themselves provide further ground for scrutiny. Vettel initially seemed to be hot on the heels of Daniel Ricciardo for a podium position, but then suddenly seemed to back out from the fight.
Some believe that Ferrari wanted the car to finish no higher than fourth position because any higher would mean a podium finish and that the car would receive a lot more post-race inspection by the FIA.
These may well be meaningless theories, but they do give you food for thought.
http://iforsports.com/con...-at-malaysian-grand-prix/
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Toch klinken ze allemaal niet zo ver gezocht. En dat Ferrari de auto "te weinig" had getankt lijkt zo ongeveer een feit te zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er maar één aanval op RIC plaatsvond, benzine was gewoon "op" en wat er nog was was nodig om de finish te halen.
Dat VET vervolgens RIC bewust niet inhaalde voor het podium is wel raar, waarom dan wel zo duidelijk zo hard er naartoe rijden, houdt dan ook in zodat je niet erbij komt en het niet zo opvalt.
Van het stuur hoeft ook niet zo gek te zijn. Aangezien er denk ik wat snelle trucjes zouden kunnen zijn om voor bv een betere start te zorgen (zoals de regels dat er zich niks om het koppelingspedaal mag bevinden zodat de coureur niet voelt hoe ver de koppeling omhoog is).
Maar voor alles geldt wel dat het dan wel heel toevallig is dat het gebeurd. Vettel kon niet voorspellen dat Stroll daar ineens zo rechtdoor zou gaan en zijn auto stuk zou rijden. Als het al een complot is is het wel heel toevallig dat Stroll tegen Vettel aan reed. In die zin zou je dan eerder verwachten dat het een bewuste actie van Vettel zou zijn, die je in dit geval niet echt uit de beelden kunt afleiden behalve dat het "dom" was om in te halen in de in lap.
Klopt, er zijn factoren die je als verdacht kunt bestempelen, maar anderzijds is het ook heel logisch. VET kon RIC ook niet meer aanvallen vanwege de banden (vermoedelijk). En natuurlijk hebben ze 'm zo licht mogelijk getankt. En dat Ferrari haar techniek wil beschermen (stuurtje) vind ik ook niet gek. Maar expres crashen en een mogelijke gridstraf oplopen voor de volgende race? Neh, dat geloof ik niet.RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:42:
[...]
Toch klinken ze allemaal niet zo ver gezocht. En dat Ferrari de auto "te weinig" had getankt lijkt zo ongeveer een feit te zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er maar één aanval op RIC plaatsvond, benzine was gewoon "op" en wat er nog was was nodig om de finish te halen.
Dat VET vervolgens RIC bewust niet aanhaalde voor het podium is wel raar, waarom dan wel zo duidelijk zo hard er naartoe rijden, houdt dan ook in zodat je niet erbij komt en het niet zo opvalt.
Van het stuur hoeft ook niet zo gek te zijn. Aangezien er denk ik wat snelle trucjes zouden kunnen zijn om voor bv een betere start te zorgen (zoals de regels dat er zich niks om het koppelingspedaal mag bevinden zodat de coureur niet voelt hoe ver de koppeling omhoog is).
Maar voor alles geldt wel dat het dan wel heel toevallig is dat het gebeurd. Vettel kon niet voorspellen dat Stroll daar ineens zo rechtdoor zou gaan en zijn auto stuk zou rijden. Als het al een complot is is het wel heel toevallig dat Stroll tegen Vettel aan reed. In die zin zou je dan eerder verwachten dat het een bewuste actie van Vettel zou zijn, die je in dit geval niet echt uit de beelden kunt afleiden behalve dat het "dom" was om in te halen in de in lap.

Mensen maken nou eenmaal fouten, zeker als ze onder druk staan waardoor bepaalde updates eerder gemonteerd worden.
Dat lijkt niet op bewust "dit mag FIA niet onder ogen komen" gedrag?
Testing, one, two ...
Nee, dat lijkt idd meer op je zorgen maken omdat er publiek zodrekt de baan op rent en er vast wel iemand iets voor op zun koffietafel wil wat 60 of 70.000 euro kost.hardware-lover schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:58:
V.w.b. het stuurwiel. Vettel probeert het eerst terug te plaatsen, lukt niet, legt het vervolgens "ergens" onderin de auto. Loopt weg, bedenkt zich en loopt terug. Reikt in de auto en lijkt het stuurwiel verder weg te willen stoppen, meer richting pedalen links voorin. Loopt weg, bedenkt zich opnieuw, probeert het meer aan de linker-zijkant bij de stoel te willen leggen, maar besluit dan om het toch maar mee te nemen.
Dat lijkt niet op bewust "dit mag FIA niet onder ogen komen" gedrag?
De FIA kan namelijk ten alle tijde een inspectie doen op dat stuurtje gedurende het raceweekend.
PSN
Precies, Vettel zei dat ook al meteen na de race dat hij zich er zorgen om maakte dat het stuurtje gejat zou worden.YakuzA schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:10:
[...]
Nee, dat lijkt idd meer op je zorgen maken omdat er publiek zodrekt de baan op rent en er vast wel iemand iets voor op zun koffietafel wil wat 60 of 70.000 euro kost.
De FIA kan namelijk ten alle tijde een inspectie doen op dat stuurtje gedurende het raceweekend.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bwooaah ..Robsta86 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:25:
Dat plaatje laat goed zien hoe ze tegen Kimi aan kijken bij Ferrari (en hoe ze hem behandelen)
ping 127.212.23.124
Rrrr haar stemDJTimo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:52:
De Sky F1 potato review is er ook weer.![]()
[video]
[...]
Ik weet niet welke van de vele compilaties je bedoeld helaas, maar volgens mij was het Martin Brundle die zei (over Max) "you can tell it's him, because he's going 20 miles an hour faster than the others".
edit: ik realiseer me nu eigenlijk pas dat Max zonder t-wing reed in Sepang. Die zat er in Singapore nog wel op.

Oh zal 't filmpje nog een keer kijken om de content dan maar..
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nieuwe analyse, Stroll doet niks fout, die stuurt zelfs naar links omdat ie schrikt en Vettel naast zich ziet. Vettel rijdt 100% tegen Stroll aan:RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:42:
[...]
Dat VET vervolgens RIC bewust niet inhaalde voor het podium is wel raar, waarom dan wel zo duidelijk zo hard er naartoe rijden, houdt dan ook in zodat je niet erbij komt en het niet zo opvalt.
https://streamable.com/3rc1s
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
wel eens, hij laat hem naar buiten lopen, aan de andere kant lijkt het vanaf hier ook wel of vettel juist naar binnen aan het snijden is.Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:43:
Ik zal blind zijn maar in mijn optiek stuurt Stroll niet genoeg de bocht in.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Hij zou iets meer de bocht in kunnen sturen, maar Vettel komt daar toch redelijk idioot die bocht ingevlogen voor een inlap. Zelfs als Stroll volledig de apex gepakt had, had Vettel er (op het oog) maar nét voorlangs gekund. Sowieso is het (mijn mening) fout van Vettel dat ie én zo snel rijdt in de inlap én zo vlak langs Stroll wil terwijl dat nergens voor nodig is. Wat je ook ziet bij het onboard shot van Vettel is dat hij absoluut niet kijkt naar waar Stroll rijdt.Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:43:
[ Voor 8% gewijzigd door stefanass op 05-10-2017 12:54 ]
Precies, hij laat 'm naar buiten lopen.Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:43:
Of hij laat m wat minder naar binnen sturenSnowhite0901 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:50:
wel eens, hij laat hem naar buiten lopen, aan de andere kant lijkt het vanaf hier ook wel of vettel juist naar binnen aan het snijden is.
Op naar Japan
Exact expert nodig?
Het is ook een inlap waar ongeveer 0 coureurs de ideale lijn aanhouden.Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:43:
Stroll stuurt van Vettel af, maar Vettel stuurt op Stroll in.
Dus in mijn optiek had Vettel gewoon nooit zo scherp in moeten sturen.
PSN
Pfffff, dus toch een domme actie van VET.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Waarom moet je genoeg de bocht in sturen bij je outlap als je weet dat de volgende bocht toch de andere kant op is??? Hij rijdt gewoon op de racelijn (gezien de volgende bocht naar rechts is)Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:43:
Daarnaast Vettel komt van achter, dus waarom moet Stroll nu opeens van iedereen verder de bocht insturen in zijn inlap...
[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 05-10-2017 13:32 ]
Wat iedereen al vond behalve de *knip* Ferrari fans die alles weer op Stroll afschoven en waarbij sebje niks fout kan doenSnowDude schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:26:
[...]
geintje natuurlijk
[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 05-10-2017 13:34 ]
Weet iemand hoe je dat soort dingen handig kan zoeken/ vinden?
edit: graag verplaatsen naar algemene F1 topic ipv Japan race (sorry)
[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot op 05-10-2017 13:45 ]
Honestly!SnowDude schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:26:
[...]
Ja hier neerzettenBigfoot schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:42:
Ik ben benieuwd hoe vaak Hamilton de laatste paar jaar tijdens een race is ingehaald en door wie. En dan niet tijdens start of pitstop.
Basement Bios ---- Exo-S
Zo specifiek kan ik zo snel even niet vinden. Maar kun je hier iets mee?Bigfoot schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:42:
Ik ben benieuwd hoe vaak Hamilton de laatste paar jaar tijdens een race is ingehaald en door wie. En dan niet tijdens start of pitstop.
http://www.f1fanatic.co.u...son/statistics/race-data/
De FIA publiceert geloof ik lap charts, dus dan zie je wie op welke positie in welk rondje reed. Is niet waterdicht, maar geeft misschien beetje inzicht. F1 fanatic heeft ze ook.Bigfoot schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:42:
Afgelopen jaren, zal vooral van Rosberg moeten zijn gekomen.
Ik kan me Ricciardo herrineren in Austin twee jaar terug, onder natte/vochtige omstandigheden.Bigfoot schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:42:
Even kijken of er ergens een filmpje is.
Correct, ik heb het filmpje even via een VPN gekeken en er een filmpje van gemaakt!Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:00:
[...]
Mag die video niet kijken in NL :x
[Video: https://puu.sh/xQzLs/6510306dc3.mp4]
En een gifje:

O, wait a second. Ik heb ze verkeerd om gedaan. Nu is het filmpje de gif geworden.....
Fixed, enjoy!
Oke nu echt gefixed
[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 05-10-2017 14:29 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Gelukkig ia het maar Stroll en niet Sainz, dan was het pas leuk gewordenHMR90 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:32:
[...]
Wat iedereen al vond behalve de [mbr]*knip*[/] Ferrari fans die alles weer op Stroll afschoven en waarbij sebje niks fout kan doen![]()
geintje natuurlijk
Stroll blijft gewoon min of meer op z'n lijn (niet aan de uitsterste binnenkant van de bocht, maar hij stuurt ook gewoon zachtjes mee naar links. Vettel haalt hem langs rechts in en stuurt gewoon naar links, recht op Stroll in.
Oorzaak is wss gewoon dat Stroll niet echt oplettend meer in die auto zat en Vettel niet zag aankomen. Vettel zal dan wel weer gedacht hebben dat Stroll hem gezien had.
Conclusie is toch gewoon: shit happens.
[ Voor 24% gewijzigd door Jebus4life op 05-10-2017 14:39 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
De vorige keer dat dit gebeurde was er zelfs een Nederlander bij betrokken. Kijk en huiver...
Valt me mee dat hij in dit rondje geen tankslang mee had.
(Schumachers schuld trouwens dit)
[ Voor 15% gewijzigd door igor4all op 05-10-2017 14:55 ]
Schumi wilde even lekker de bandjes opwarmen en zag gewoon niet dat Albers him buitenom wilde passeren.
Dit incident alsmede het Stroll-Vettel incident laat imo zien dat je in niet race situaties met extra veel ruimte om auto's heen moet sturen. Dat is niet perse iets wat Vettel goed begrijpt
Dit veranderd de zaak. Op de onboards van Vettel leek het erop alsof Stroll stopte met naar links sturen, uit deze beelden blijkt dat het gewoon echt een kamikaze actie was van Vettel zelf

En de Ferrari fans waren in het GP topic boos op me, hoe ik het toch in m'n kop durfde te halen om Vettel ook maar 10% de schuld van het incident te geven...
nee, ik ga die discussie niet opnieuw aan. de beelden zeggen genoeg in dit geval
edit2: Ik heb net PM's ontvangen dat mijn opmerking kinderachtig is, een steek onderwater naar degenen die het niet met mij eens zijn.. Dat is (zoals ook eerder aangegeven) nadrukkelijk niet de bedoeling, ook ventileer ik met die opmerking niet mijn mening maar reageer ik op geleverd bewijs van het feit dat Vettel dit zichzelf aan doet. Ik ga uiteraard de personen die mij een PM gestuurd hebben niet bij naam noemen, maar verdere PM's ga ik niet meer beantwoorden.
[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 05-10-2017 19:15 . Reden: een disclaimer is schijnbaar nodig, getuige PM's.. ]
Als je naar het stuur van STR kijkt kun je toch haast niet anders dan concluderen dat het toch echt Vettel is die STR raakt en niet andersom ? STR neemt hooguit de bocht niet al te scherp maar dat is ook te verwachten is bij een inlapLeoon. schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:24:
[...]
Correct, ik heb het filmpje even via een VPN gekeken en er een filmpje van gemaakt!
[video]
En een gifje:
[afbeelding]
O, wait a second. Ik heb ze verkeerd om gedaan. Nu is het filmpje de gif geworden.....
Fixed, enjoy!
Oke nu echt gefixed
[removed]
Dat is inderdaad ook wat ze zeggen bij Sky. Ze zeggen dat Stroll niets te verwijten is en dat hij alleen zijn stuur beweegt als hij ineens Vettel ziet en waarschijnlijk schrikt.redwing schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:49:
[...]
Als je naar het stuur van STR kijkt kun je toch haast niet anders dan concluderen dat het toch echt Vettel is die STR raakt en niet andersom ? STR neemt hooguit de bocht niet al te scherp maar dat is ook te verwachten is bij een inlap
De onboard van de 3e auto achter de heren laat duidelijk zien wie er zich zijdelings verplaatst t.o.v. zijkant van de baan en diegene is uiteraard de hoofdschuldige van dit race-incident waar beide niet vrijuit gaan.
Deze nieuwe video is suggestief en voegt weinig toe. "Hij stuurt niet naar rechts", nee slimmerik het punt is dat hij niet genoeg instuurt in een bocht naar links.
erutangiS
STR beweegt z'n stuur een héél klein beetje naar rechts, waardoor de auto de bocht 'uit loopt'.Leoon. schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:56:
[...]
Dat is inderdaad ook wat ze zeggen bij Sky. Ze zeggen dat Stroll niets te verwijten is en dat hij alleen zijn stuur beweegt als hij ineens Vettel ziet en waarschijnlijk schrikt.
Als je kijkt naar hoe weinig Vettel z'n stuur bewoog in Singapore toen ie van de rechterkant van de baan naar links maaide bij de start.... Om de auto dan de bocht uit te laten lopen hoef je het stuur nog minder te bewegen en ik zie Stroll wel het stuur iets terug naar rechts draaien in die bocht. Het is echt weinig, maar het is er wel degelijk.
Ik moet wel toegeven dat het er anders uitziet dan vanuit Vettel's onboard. Vettel komt wel erg onverwacht langszij maaien.
Ach, het was weer een leuk incident
Genoeg, wat is genoeg?MrOleo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:59:
Deze nieuwe video is suggestief en voegt weinig toe. "Hij stuurt niet naar rechts", nee slimmerik het punt is dat hij niet genoeg instuurt in een bocht naar links.
Waarom zit Vet er zo vlak naast en stuurt hij wel in naar links terwijl hij inhaalt?
Niet slim toch?
Dit topic is gesloten.
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1