[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.972 views

Onderwerpen

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk dat ie motorpakken gaat presenteren. Een soort mode-lijn.

It only fits.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.rtl.nl/video/...3-34f0-9aa8-cb34207111cc/

Soort-van-docu over de bouw van dat gigantische Ferrari-world in Abu Dhabi op RTLxl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
whoa best nice dit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Iemand nog de Ferrari F2001, chassis no. 211, van Michael Schumacher kopen?
The car is a 3.0-liter V10-powered F2001, chassis number 211. It won both the Hungarian and Monaco Grands Prix with Schumacher behind the wheel in 2001, securing his fourth driver's championship (of seven total) and Ferrari's 11th constructor's championship.
Bron

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/2001-ferrari-f2001-pawel-litwinski-c-2017-courtesy-rm-sotheby-s-1506535068.jpg

"When you grow up your heart dies"

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
UltraSub schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:37:
Boh wat een hate altijd op HAM.
Best vermoeiend soms ;)
Mijn opmerking had niks met haat te maken hoor. Maar doelde erop dat het niet te vergelijken is. Andersom is het net zo. Rossi/Marquez/Lorenzo en degelijke hoef je ook niet in een F1 auto te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Zahariac schreef op donderdag 28 september 2017 @ 01:08:
[...]

Mijn opmerking had niks met haat te maken hoor. Maar doelde erop dat het niet te vergelijken is. Andersom is het net zo. Rossi/Marquez/Lorenzo en degelijke hoef je ook niet in een F1 auto te zetten.
Niet? ;) :P Het scheelde niet veel of hij maakte de overstap naar F1

https://nl.motorsport.com...f2004-van-valentino-rossi

https://www.motorsport.co...t-might-have-been-862154/

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 28-09-2017 07:02 ]

Strava

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Dat weet ik. Maar dat is meer dan 10 jaar geleden. Zelfde als dat Schumacher ook getest heeft voor WSBK en volgens mij ook MotoGP.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:49
Zahariac schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:18:
[...]

Dat weet ik. Maar dat is meer dan 10 jaar geleden. Zelfde als dat Schumacher ook getest heeft voor WSBK en volgens mij ook MotoGP.
En hij was toch best goed daarin toch?

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Arjantje72 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:19:
[...]

En hij was toch best goed daarin toch?
Niet zo goed als Rossi in een F1-auto was. Schijnbaar binnen een halve seconde van Schumacher met gelijkwaardig spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit si voor mij nog steeds hoe een F1 auto eruit moet zijn. Niet al die flapjes, tapjes, frutsels en alles, maar gewoon 4 banden, 2 spoilers en een stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Zahariac schreef op donderdag 28 september 2017 @ 01:08:
[...]

Was ook niet gericht naar jou ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:44:
[...]

Dit si voor mij nog steeds hoe een F1 auto eruit moet zijn. Niet al die flapjes, tapjes, frutsels en alles, maar gewoon 4 banden, 2 spoilers en een stuur.
True that, de auto's van begin '00'ies zijn wat mij betreft de mooiste F1 auto's. Simpel en niet te overdreven.

Vaak bu'j te bang!

• FastFred
  • Laatst online: 20:52
We krijgen er misschien een tweede Baku bij

Flink veel lange rechte stukken :X

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 19:51
Ik ben voor meer circuits. Maar stratencircuits hoeven van mij niet. Alleen dat New Jersey circuit. Maar dat komt er toch nooit :P

Er is in Ierland/Schotland toch ook een nieuw circuit?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Verschil met Baku is dat Kopenhagen een veel groter oud centrum heeft, dus het uitzicht zal in ieder geval mooier zijn. Daarnaast zullen de bruggen en dergelijke nog best wat hoogteverschil veroorzaken, juist op de rechte stukken. Ik kan me voorstellen dat het daardoor best spectaculair wordt.

LinkedIn
BlackIntel

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Killjoy

Klingon lawn products

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:00:
[...]

Dat zei ik al. :P
Maar ook dat Jordan dit jaar kennelijk wel presteerde en betrouwbaar was, omdat ze een Honda motor hadden in 2001. Dat kan echt niet. _O- :+
En zelfs in falen was Honda toen beter dan nu:
YouTube: Formel 1 Motorschaden Jordan Honda

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen GP van Amsterdam? -O- :P
Zelfs dat kunnen ze niet meer goed doen bij Honda. Toen vloog de boel tenminste nog spectaculair in de fik. Nu is het een klein rookwolkje of iets anders waardoor de auto opeens stil staat. Prutsers. Kijk, als het bij Mercedes misgaat, dan komen er tenminste nog vlammen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:52
Nee, geen straatraces meer. Baku mag van de kalender af wat mij betreft. Monaco is leuk vanwege de hoogteverschillen en ouderwetse layout van de stad met veel smalle straatjes en krappe bochten.

Iedere andere straatrace in een moderne stad is recht stuk > 90 graden bocht > recht stuk > 90 graden bocht > recht stuk > etc.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Martinspire schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:32:
[...]

Ik gok dat ie een nieuwe motor gaat lanceren zoals ie ook een Monster-smaak heeft lopen.
Nieuwe MV Agusta, "Lewis edition" of zoiets.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FastFred schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:12:
[...]

Nee, geen straatraces meer. Baku mag van de kalender af wat mij betreft. Monaco is leuk vanwege de hoogteverschillen en ouderwetse layout van de stad met veel smalle straatjes en krappe bochten.

Iedere andere straatrace in een moderne stad is recht stuk > 90 graden bocht > recht stuk > 90 graden bocht > recht stuk > etc.
Lees nog eens. GP van Amsterdam. ;)
Dat zou dus een totaal slagveld worden. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Arjantje72
ybastiaans schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:40:
[...]

Niet zo goed als Rossi in een F1-auto was. Schijnbaar binnen een halve seconde van Schumacher met gelijkwaardig spul.
Maar daarna heeft Schumacher nog serieus geracet op de motor en was best snel(en brak bijna zijn nek).

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:51
Arjantje72 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:51:
[...]

Maar daarna heeft Schumacher nog serieus geracet op de motor en was best snel(en brak bijna zijn nek).
Schumi deed het aardig voor een amateur, maar hij kon niet echt meekomen in het Duits kampioenschap. Miste toch nog wel flink wat secondes om echt snel te zijn.

Stap van auto -> motor is bijna niet te doen, motorrijden is stukje ingewikkelder ;).
Schumacher's best lap of 2:01.309 was about six seconds slower compared to what his professional rivals were capable of, but was still 0.6 seconds quicker than anyone else could manage in the course of the race.
https://www.autosport.com...acher-shines-in-bike-race

[ Voor 24% gewijzigd door Requiem19 op 28-09-2017 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Requiem19 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:54:
[...]

Schumi deed het aardig voor een amateur, maar hij kon niet echt meekomen in het Duits kampioenschap. Miste toch nog wel flink wat secondes om echt snel te zijn.

Stap van auto -> motor is bijna niet te doen, motorrijden is stukje ingewikkelder ;).
Dan had ik het verkeerd onthouden, wordt ook een dagje ouder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

[...]

Dat geldt schijnbaar ook voor de techniek... De huidige veringstechniek met 2 voorpoten zou technisch gezien inferieur moeten zijn aan andere vormen van ophanging (want met 2 poten gaat de boel 'wringen'), maar iedere praktische uitvoering van andere technieken haalt het toch niet bij de 2 losse voorpoten. Vele ingenieurs hebben hier hun tanden al op stuk gebeten, want het is hen niet duidelijk waaróm hun idee niet werkt. Zoals je zegt... twee of vier wielen maakt een behoorlijk verschil...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Arjantje72 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:55:
[...]

Dan had ik het verkeerd onthouden, wordt ook een dagje ouder :P
Ach, ik heb met mijn Yamaha R6 ook wel eens een rondje op Zandvoort gereden. Daar was ik 30 seconden langzamer dan de pro's terwijl ik mijn grens al lang en breed bereikt had.

Als je 6 secondes mist tov echte toppers, ben je al een heelllll snelle coureur. Kudos aan Schumi.

• Jasphur

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:45:
Verschil met Baku is dat Kopenhagen een veel groter oud centrum heeft, dus het uitzicht zal in ieder geval mooier zijn. Daarnaast zullen de bruggen en dergelijke nog best wat hoogteverschil veroorzaken, juist op de rechte stukken. Ik kan me voorstellen dat het daardoor best spectaculair wordt.
Even snel op google maps wat gekeken met streetview. Denk dat het niet zo heel spectaculair wordt. Wel voor het publiek daar want op diverse plekken rijden ze onder je balkonnetje door, maar zo op het oog op streetview is het vooral best breed en boring.

Exact expert nodig?

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:56
Prima motortje :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Martinspire

Awesomeness

Crazy D schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:38:
[...]

Even snel op google maps wat gekeken met streetview. Denk dat het niet zo heel spectaculair wordt. Wel voor het publiek daar want op diverse plekken rijden ze onder je balkonnetje door, maar zo op het oog op streetview is het vooral best breed en boring.
Vergeet niet hoeveel ruimte er nodig is voor een normale tribune als je er ook nog achter langs wilt lopen. En misschien ook nog toiletten of eten in de buurt, dan gaat het vrij rap met de beschikbare ruimte.

Overigens heeft Singapore ook best brede stukken, dus dat zegt nog vrij weinig. Sowieso ben ik voorstander van meer races waar de kans op regen groot is :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

Wom

Arjantje72 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:51:
[...]

Die nekblessure weerhield hem toen van eerder terug in te stappen toen Massa niet kon racen. Was niet fit genoeg om de g-krachten op de nek te weerstaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[...]

Rare zin? Hij was sneller dan de rest, maar ook zes seconden langzamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
MikeyMan schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:14:
[...]

Rare zin? Hij was sneller dan de rest, maar ook zes seconden langzamer?
Sneller dan de amateurs, zes sec langzamer dan de pro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Killjoy

Klingon lawn products

Wom schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:49:
[...]

Die nekblessure weerhield hem toen van eerder terug in te stappen toen Massa niet kon racen. Was niet fit genoeg om de g-krachten op de nek te weerstaan.
Schedelbasisfractuur zelfs.
https://books.google.nl/b...eluk%20motorfiets&f=false

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martinspire schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:42:
[...]

Vergeet niet hoeveel ruimte er nodig is voor een normale tribune als je er ook nog achter langs wilt lopen. En misschien ook nog toiletten of eten in de buurt, dan gaat het vrij rap met de beschikbare ruimte.

Overigens heeft Singapore ook best brede stukken, dus dat zegt nog vrij weinig. Sowieso ben ik voorstander van meer races waar de kans op regen groot is :P
Zandvoort dus. :+

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Is wel waar. Hier in NL regent het elke dag. Élke dag.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AzzKickah schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:30:
[...]

Als we afgelopen zomer nu een race in Zandvoort hadden gehad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:31:
[...]

Als we afgelopen zomer nu een race in Zandvoort hadden gehad. :P
Yep, dan had je een Classic die Maleisie 2001 zou overtreffen. Kort voor de race regen. Droge start. Regen na 4 laps. Weer droog in lap 23. En weer regen van lap 36 tot aan de finish.

Het was weer een mooie zomer. :(

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:42:
[...]
[knip]

Ik zeg; http://www.klimaatinfo.nl/noorwegen/bergen.htm :+

Testing, one, two ...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:30:
[...]

Hehe, dat soort uitspraken doen me altijd denken aan deze site: https://www.hetregentbijnanooit.nl/

Maar ja, meer regenraces zou ik alleen maar toejuichen. Met de moderne F1-auto's zijn dat echt met afstand de meest interessante races en niet alleen omdat Max goed is in de regen. Er gebeurt gewoon meer, mindere teams kunnen ineens ook meekomen omdat de coureur meer het verschil maakt. Dingen worden onvoorspelbaar, maar eigenlijk wordt het vooral tijd dat Pirelli de monsoonband weer uitbrengt :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Grrrrrene schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:21:
[...]

Hehe, dat soort uitspraken doen me altijd denken aan deze site: https://www.hetregentbijnanooit.nl/
Hehe, een dag is langer dan 2 fietsmomentjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:46:
[...]

Hehe, een dag is langer dan 2 fietsmomentjes ;)
Mijn twee "fietsmomentjes" duren net zo lang als de maximale duur van een F1-race :P Alle andere sessies zijn korter.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 29-09-2017 06:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

* Player1S pakt vast bak popcorn....dit kan nog leuk worden.

https://www.autosport.com...p-fia-man-joining-renault
Formula 1's top teams are set to confront the FIA amid growing concerns its former F1 technical chief Marcin Budkowski could be taking their secrets to Renault.

The prospect of Renault hiring Budkowski was brought up in a meeting of top teams including Mercedes, Ferrari and Red Bull in the Sepang paddock on Friday

The FIA dropped a bombshell on the Tuesday prior to the Malaysian Grand Prix when it revealed Budkowski had been put on immediate 'gardening leave' after handing in his resignation.

F1 race director Charlie Whiting sent teams a note asking them to stop sending Budkowski information and questions relating to current and future car designs.

In his role as head of the F1 technical department, Budkowski was in a privileged position of being privy to teams' development secrets.

Competitors approach the FIA with ideas to ensure that developments they have planned comply with the regulations.

Budkowski also had detailed understanding of the current cars and engines through his responsibility for checking teams were not doing anything outside the rules.

The nature of Budkowski's immediate departure from his role prompted suspicions that he was switching to a role with a current F1 team.

As the F1 paddock gathered in Malaysia, suspicions pointed to Budkowski having agreed a deal to join Renault once his three-month leave period ends.

Although Renault would not comment about the Budkowski situation on Friday, other teams are convinced a deal is already in place for him to move there.

That leaves Renault's rivals worried it will have access to Budkowski's extensive knowledge of how their current cars and engines operate, and potentially what they plan to introduce for 2018.

Autosport understands that the matter was discussed during an impromptu meeting in the Sepang paddock of the six teams - Ferrari, Mercedes, Williams, McLaren, Red Bull and Force India - represented on the F1 Strategy Group.

Sources have suggested teams are so angry about Budkowski being free to join a competitor only months after leaving the FIA, that they plan to add the matter to the next Strategy Group agenda.

A key issue is how the teams move forward in dealing with the FIA, if there is a chance that any secret developments they are planning, or designs that would be of interest to rivals, could find their way into the hands of another team.

One senior source at a team said: "This is all about trust. We need to talk with the FIA about how we go forward from here, because we cannot give out information if there is a chance other teams can get hold of it.

"If there is that risk, then we will have to keep everything secret."

The FIA has not confirmed Budkowski's plans, but issued a short statement saying that his responsibilities have now been assumed by Whiting.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
Het is best vreemd dat voor een man met zo'n positie geen alinea in zijn contract staat dat hij na seizoen van ontslag nog eens 2 opvolgende seizoenen niet voor een team mag werken.

Daarna is niet meer zo erg, dan is er weer veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:21:
[...]

Maar ja, meer regenraces zou ik alleen maar toejuichen. Met de moderne F1-auto's zijn dat echt met afstand de meest interessante races en niet alleen omdat Max goed is in de regen. Er gebeurt gewoon meer, mindere teams kunnen ineens ook meekomen omdat de coureur meer het verschil maakt. Dingen worden onvoorspelbaar, maar eigenlijk wordt het vooral tijd dat Pirelli de monsoonband weer uitbrengt :Y)
Inderdaad en het mooiste is dat Grosjean dan hopelijk stopt met de F1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 12:27
TheBrut3 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:18:
Het is best vreemd dat voor een man met zo'n positie geen alinea in zijn contract staat dat hij na seizoen van ontslag nog eens 2 opvolgende seizoenen niet voor een team mag werken.

Daarna is niet meer zo erg, dan is er weer veel veranderd.
Idd... beetje mosterd na de maaltijd om daar nu over te gaan zeuren door de teams, neem aan dat dit niet de 1e is die die functie gaat verlaten en dus zeer waardevol is voor andere teams. Als die bij 1 specifiek team terecht komt is dat een verkapte vorm van competitievervalsing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 12-10 20:02
Ow jee, volgend jaar de "hypersoft" band? Nog een extra setje zal het er allemaal niet makkelijker op maken (zeker niet voor nieuwe kijkers).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alesandro_46 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:49:
Ow jee, volgend jaar de "hypersoft" band? Nog een extra setje zal het er allemaal niet makkelijker op maken (zeker niet voor nieuwe kijkers).
Als je het artikel had gelezen dan had je gezien:
De soft van nu zal volgend jaar als medium door het leven gaan
Dat zal dus betekenen dat er eerder een "superhard" komt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
YakuzA schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:04:
[...]

[...]

Dat betekent toch juist dat de huidige medium de nieuwe hard wordt, en de huidige hard gewoon helemaal verdwijnt. Die hebben ze nog nauwelijks of niet gebruikt. Alles schuift eentje op en er komt een zachtere bij die het gewoon niet een halve raceafstand volhoudt, zoals de huidige ultrasoft wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArnevdS schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:14:
[...]

Dat betekent toch juist dat de huidige medium de nieuwe hard wordt, en de huidige hard gewoon helemaal verdwijnt. Die hebben ze nog nauwelijks of niet gebruikt. Alles schuift eentje op en er komt een zachtere bij die het gewoon niet een halve raceafstand volhoudt, zoals de huidige ultrasoft wel doet.
Pirelli onderzoekt de mogelijkheid om een zesde rubbersoort te introduceren

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Artikel eerst niet gelezen, maar een superhard wordt het dus sowieso niet, want het gaat over een band zachter dan de ultrasoft. Qua naamgeving alles opschuiven en een superhard krijgen klopt dan wel beter bij de huidige compounds (kijk naar het huidige gebruik van de hard), maar dat staat niet genoemd in het artikel. Dus vooralsnog lijkt het me dus wel een hypersoft oid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 12-10 20:02
YakuzA schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:04:
[...]

[...]

Dat heb ik gedaan, namelijk:
"We werken aan een nieuwe compound, deze moet nog zachter zijn dan de ultrasoft"
edit: "maar we willen wel een zesde compound introduceren."... De toekomst zal uitwijzen hoe de nieuwe bandjes genoemd gaan worden

[ Voor 16% gewijzigd door alesandro_46 op 29-09-2017 14:50 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
alesandro_46 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:49:
Pirelli dacht aan megasoft volgens mij.

Voor de kijkers maakt het denk ik weinig uit, de meeste commentatoren nemen gewoon prime/option over zoals de teams het ook gebruiken. Die derde compound die beschikbaar is wordt tijdens de race toch nooit gebruikt.

De teams hebben daar ook weer een speciale naam voor, maar die is me even ontschoten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Megasoft. Boeoeoe
Hypersoft. Yeah!

hyperhyperhyper!

Interessant artikel.

https://nos.nl/artikel/21...-beter-dan-formule-1.html
Toch heeft de Maleisische overheid al een beetje afscheid genomen van de Formule 1. "Wij focussen op de MotoGP. Daar komen veel meer mensen op af", zegt minister Nazri Azi van Toerisme. "Het is betaalbaarder voor de fans en levert meer op. De MotoGP-organisatie betaalt ons zelfs om hier te mogen testen. Bovendien is Formule 1 minder spannend."
Maar let wel:
"Begin deze eeuw hadden maar heel weinig mensen in dit land een auto", weet de McLaren-coureur [Fernando Alonso]. "Er is hier meer een tweewieler- dan een vierwielercultuur en dure sportwagens zijn al helemaal schaars. MotoGP past daarom wat beter bij het land dan Formule 1, denk ik."

[ Voor 89% gewijzigd door Jasphur op 29-09-2017 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:49

Destruction

(ex-)Automonteur

Iemand btw deze al gezien?

Een race topic zou imo niet dicht mogen gaan voordat de minidrivers gelinkt zijn :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Destruction schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:46:
Een race topic zou imo niet dicht mogen gaan voordat de minidrivers gelinkt zijn :P
Helaas zijn die filmpjes niet echt voorspelbaar in hun verschijningsmoment. De houdbaarheid van de race-topics is dat doorgaans echter wel :P

Over budgetten uit het race-topic:
Dennism schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:50:
En toch weet ik nog zo net niet wat ik van als die simulators e.d. moet vinden. Aan de ene kant willen ze F1 goedkoper maken, aan de andere kant heb ik wel het idee dat bijv. die remote garages e.d. ook klappen met geld kosten.
Moah, een simulator kost de wereld niet en is een éénmalige aanschaf (+ nog wat marginale kosten qua onderhoud). Personeelskosten kun je zo gek maken als je wilt, maar ook dat zal slechts een fractie van de begroting zijn. Tuurlijk, voor een team als Sauber is elke ton één teveel, maar ik denk echt niet dat een Mercedes daar het verschil kan maken tov een Force India of een Williams.
Terwijl ze schijnbaar een team als Ferrari (ze kunnen het gelukkig betalen) echt flink op kosten hebben gejaagd daar die veel ingesteld hadden op testen op de baan daar ze de fabriek bij hun eigen privé circuit hebben wat een team als Ferrari veel geld scheelde.
Die baan ligt er echt niet alleen voor de F1 hoor ;) Ferrari doet ook nog iets met sportauto's enzo :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Destruction schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:46:

Nou.. misschien is het smaak, maar... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
naitsoezn schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:06:

Die baan ligt er echt niet alleen voor de F1 hoor ;) Ferrari doet ook nog iets met sportauto's enzo :P
Dat uiteraard niet, maar ik begreep wel dat de test ban + de overstap naar veel meer computer gebaseerde simulatie en ontwikkeling Ferrari veel geld gekost heeft i,p.v. een besparing, wat het doel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dennism schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:08:
[...]

Dat uiteraard niet, maar ik begreep wel dat de test ban + de overstap naar veel meer computer gebaseerde simulatie en ontwikkeling Ferrari veel geld gekost heeft i,p.v. een besparing, wat het doel was.
Verandering kost geld. Het was natuurlijk de bedoeling dat het in the end minder zou kosten, op jaarbasis zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:47
naitsoezn schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:06:
Tuurlijk, voor een team als Sauber is elke ton één teveel, maar ik denk echt niet dat een Mercedes daar het verschil kan maken tov een Force India of een Williams.
Mwa, ook bij een simulator kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Zoals, volgens de geruchten dan, dat bv RBR de simulator heeft gekoppeld aan een volledige dyno waar ze de hele auto op plaatsen en ze zo dingen als ophanging etc kunnen "testen". Dat is natuurlijk ook iets waar aardig wat geld in gaat zitten en de kleinere teams het budget niet voor hebben. Maar dat zal inderdaad minder zijn dan het kost om dag in dag uit een auto op het circuit te hebben, want de personeelskosten daarbij lijken me niet gering (zijn toch al snel een stuk of 10 monteurs die je nodig hebt, zo'n simulator zijn maar 1 of 2 man of zo bij als de coureur daarin bezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
AzzKickah schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:09:
[...]

Verandering kost geld. Het was natuurlijk de bedoeling dat het in the end minder zou kosten, op jaarbasis zeg maar.
Uiteraard, maar toch vraag ik me nog steeds af in hoeverre die besparing er wel is. En dan zeker voor een team als Ferrari waar vanuit het moederconcern er in de basis gewoon een baan ligt, er een test team beschikbaar is e.d (wat voor zover ik weet nog steeds het geval is).

Ik vraag me dan bijv. af waarom ze niet kiezen voor een test budget, waarbij de teams vrij zijn dit te besteden aan windtunnels, datacenters, simulators, circuittests e.d. op de wijze dat zij dit budget het beste kunnen besteden naar hun eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ferrari kan toch makkelijk een F1 blok in een andere auto proppen en daar tig-duizend kilometers mee maken, waar dan ook ter wereld...?

Denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:49

Destruction

(ex-)Automonteur

AzzKickah schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:08:
[...]

Nou.. misschien is het smaak, maar... :X
Allicht, smaken verschillen. Als ik zie dat ze er weer eentje geupload hebben na een race waarin e.e.a gebeurd is, vraag ik me altijd wel af welke (imo grappige) draai ze eraan gegeven hebben.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Persoonlijk vind ik die filmpjes van het niveau "lachvandedag.com", gedeeld door tante Truus op Facebook.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Gefeliciteerd Max! ;)
Hopelijk geeft z'n verjaardag 'm net dat beetje extra geluk dat 'ie nodig heeft (voor een podiumplek).

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen zijn die gluiperige Fransen ook weer bezig. :P
De technische man van de FIA die alle auto's controleert of ze legaal zijn, en dus ook alles van al die auto's, en de 2018 auto's weet, stopt bij de FIA. Hij gaat kennelijk naar Renault. Nu is het probleem dat hij maar drie maanden hoeft te wachten hiervoor. Afgelopen maandag waren alle grote teams hierover gaan klagen, want hun technische kennis gaat zo overgedragen worden naar Renault. Die man is afgelopen maandag dus ook weggestuurd, en de drie maanden zijn dus al ingegaan. Dat gaat nog gezellig worden.

Oh en dit kwam net van de FP3 stream van Ziggo. :P

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 17:05

Qu3st

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:31:
De technische man van de FIA die alle auto's controleert of ze legaal zijn, en dus ook alles van al die auto's, en de 2018 auto's weet, stopt bij de FIA. Hij gaat kennelijk naar Renault. Nu is het probleem dat hij maar drie maanden hoeft te wachten hiervoor. Afgelopen maandag waren alle grote teams hierover gaan klagen, want hun technische kennis gaat zo overgedragen worden naar Renault. Die man is afgelopen maandag dus ook weggestuurd, en de drie maanden zijn dus al ingegaan. Dat gaat nog gezellig worden.

Hier een linkje http://www.auto-motor-und...uhigt-teams-12675107.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 07:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:31:

Blader anders 2 paginas terug...

ping 127.212.23.124

• RobertMe
Na aanleiding van Teds notebook. Zou het al semi rond zijn dat "P Didi" het stoeltje van Massa volgend jaar krijgt? Na Hongarije spraken ze al van "goed dat je je visitekaartje nog eens hebt kunnen afgeven". Daarnaast houden ze bij Sky nu ook de geruchtenmolen gaande, waarbij Ted nu dan aangaf dat Ericson waarschijnlijk al een gepasseerd station is, en Kubica noemde hij niet. Daarentegen dan wel dat di Resta de meeste kans leek te maken. En bij Sky zullen ze, neem ik toch aan, wel iets meer meekrijgen van wat er speelt. Zoals de opmerking na Hongarije al liet merken dat er "meer" is.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:14:
[...]

Mwa, ook bij een simulator kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Zoals, volgens de geruchten dan, dat bv RBR de simulator heeft gekoppeld aan een volledige dyno waar ze de hele auto op plaatsen en ze zo dingen als ophanging etc kunnen "testen". Dat is natuurlijk ook iets waar aardig wat geld in gaat zitten en de kleinere teams het budget niet voor hebben. Maar dat zal inderdaad minder zijn dan het kost om dag in dag uit een auto op het circuit te hebben, want de personeelskosten daarbij lijken me niet gering (zijn toch al snel een stuk of 10 monteurs die je nodig hebt, zo'n simulator zijn maar 1 of 2 man of zo bij als de coureur daarin bezig is).
Ik dacht dat Mercedes iig een engine dyno had staan waar ze de volledige race qua gedrag op kunnen testen met een apart blok om de instellingen te finetunen.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Icephase schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:00:
[...]

Dat geldt schijnbaar ook voor de techniek... De huidige veringstechniek met 2 voorpoten zou technisch gezien inferieur moeten zijn aan andere vormen van ophanging (want met 2 poten gaat de boel 'wringen'), maar iedere praktische uitvoering van andere technieken haalt het toch niet bij de 2 losse voorpoten. Vele ingenieurs hebben hier hun tanden al op stuk gebeten, want het is hen niet duidelijk waaróm hun idee niet werkt. Zoals je zegt... twee of vier wielen maakt een behoorlijk verschil...
Dat ligt ook aan de racers die niet aan iets nieuws willen. de huidige telescoopvering zakt in zodra je op de rem gaat, gebeurt dit te abrupt kun je op het einde van je veerweg komen (iets dat je zeker niet wilt aangezien je dan met wat hobbels in de weg het contact met de weg kunt verliezen). Met bijvoorbeeld een Hossack suspension kun je dit gedrag elimineren of zelfs omkeren (lift bij remmen), maar dit verandert het rijgedrag van de motor zo erg dat racers het niet prettig vinden want ze zijn het niet gewend, en vervolgens door het andere gevoel dus ook langzamer rijden. Het is dus niet dat het idee niet werkt, maar dat de mens het niet accepteert. Verder zijn telescoopvorken natuurlijk ook een stuk goedkoper en simpeler, en er is ook jaren aan ervaring in het maken, gebruiken, optimaliseren van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Geen idee of er nieuws is geweest van Honda mbt. grote updates, maar daar lijkt de lijn omhoog toch echt gevonden te zijn. Zeker met het oog op hun 'thuis-GP' komende race is dat toch wel een welkome ontwikkeling denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:18:
Geen idee of er nieuws is geweest van Honda mbt. grote updates, maar daar lijkt de lijn omhoog toch echt gevonden te zijn. Zeker met het oog op hun 'thuis-GP' komende race is dat toch wel een welkome ontwikkeling denk ik zo.
Ik heb gisteren gelezen dat de winst vooral uit het chassis wordt gehaald en niet zozeer uit de Honda power_unit. In S2 was Alonso gisteren zelfs de snelste van iedereen daar. Maar een goed chassis is zeker van belang op het (vloeiend) bochtige Suzuka,

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

hardware-lover schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Ik heb gisteren gelezen dat de winst vooral uit het chassis wordt gehaald en niet zozeer uit de Honda power_unit. In S2 was Alonso gisteren zelfs de snelste van iedereen daar. Maar een goed chassis is zeker van belang op het (vloeiend) bochtige Suzuka,
Ik denk dat hij ook doelt op de betrouwbaarheid van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

We zullen het zien volgend jaar...

Voorlopig moeten ze iig blij zijn dat de Honda betrouwbaarder lijkt en ook wat vermogen lijkt te hebben gevonden. Anders kan je nooit zoveel vleugel zetten dat je goed gaat in s2 en niet teveel top verliezen op het rechte stuk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In een interview bij Sky (ik geloof de F1 show van vrijdag) met Eric Boullier, gaf deze aan dat ze sowieso in Japan geen gridstraffen willen pakken, wegens PR redenen. Hij gaf aan dat ze waarschijnlijk in de VS een update krijgen.
Wom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:18:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DeKaerften schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:03:
In een interview bij Sky (ik geloof de F1 show van vrijdag) met Eric Boullier, gaf deze aan dat ze sowieso in Japan geen gridstraffen willen pakken, wegens PR redenen. Hij gaf aan dat ze waarschijnlijk in de VS een update krijgen.
[...]
Wow dan gaan ze gewoon een paar races achter elkaar doen zonder nieuwe motor _/-\o_

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Die van 4:51 blijft zo knullig :o :+ 8)7

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dJiCG2mBrY0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
mark-k schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:32:
[...]

Ik dacht dat Mercedes iig een engine dyno had staan waar ze de volledige race qua gedrag op kunnen testen met een apart blok om de instellingen te finetunen.
Dat zal dan waarschijnlijk enkel gaan om optrekken/remmen etc? Dus met de telemetrie van de auto weten ze hoe lang er op welk moment gas gegeven wordt en geremd wordt per circuit en dat herhalen ze met een blok op de dyno? Lijkt me stug dat ze ook de G-krachten erbij kunnen simuleren... Dat was juist waar Honda begin dit seizoen last had, dat de G-krachten op de motor onverwachte resultaten hadden.

Mooi wereldje wel hoor die simulatoren bij F1 teams; paar jaar terug liep de boel niet bij Red Bull in volgens mij Monaco; test coureur stapt in simulator, ze proberen een andere vleugel, het werkt, fabriceren dat ding en hup het vliegtuig in op tijd voor de kwalificatie. Nu is Monaco wel een uitzondering omdat er tussen VT1 en kwalificatie natuurlijk nog 24uur extra zit, maar alsnog erg knap ze dat zo snel kunnen reageren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind het nog steeds schandalig dat ze (helemaal aan het eind van de video) in de VS toen het circuit niet hebben aangepast. Een chicane op het rechte stuk zou alle auto's op de grid mogelijk hebben gemaakt, maar men koos voor starten met 6 auto's... Schandalig. Uiteindelijk is de F1 er om ons te entertainen, niet om principieel een circuit niet aan te passen als blijkt dat het gros van de auto's er niet op kan racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Ik vind het nog steeds schandalig dat ze (helemaal aan het eind van de video) in de VS toen het circuit niet hebben aangepast. Een chicane op het rechte stuk zou alle auto's op de grid mogelijk hebben gemaakt, maar men koos voor starten met 6 auto's... Schandalig. Uiteindelijk is de F1 er om ons te entertainen, niet om principieel een circuit niet aan te passen als blijkt dat het gros van de auto's er niet op kan racen.
En dit kwam ook weer mede door de bandenoorlog die op dat moment gaande was.
Als er 1 fabrikant zijn zaakjes niet op orde heeft, waarom zouden ze dan voor hun speciaal het circuit moeten aanpassen. Teams met de banden van de andere fabrikant zullen dan altijd tegen stemmen omdat hun een voordeel hebben.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

En dit kwam ook weer mede door de bandenoorlog die op dat moment gaande was.
Als er 1 fabrikant zijn zaakjes niet op orde heeft, waarom zouden ze dan voor hun speciaal het circuit moeten aanpassen. Teams met de banden van de andere fabrikant zullen dan altijd tegen stemmen omdat hun een voordeel hebben.
Exact om wat ik zei: nu geef je de VS, waar F1 al niet een enorm populaire sport is, een k*trace inclusief alle fans die over de hele wereld inschakelen. Het doel van F1 is op de eerste plaats entertainment bieden. Daarom verkopen de reclames rondom races en op de auto's zo goed. Als F1 niet meer attractief is, maakt het allemaal niet meer uit hoe eerlijk het is voor mensen met de juiste banden: er is geen ruk meer aan en niemand kijkt er meer naar. Bovendien: als je zo'n race met 6 tegenstanders wint, voelt dat toch ook gewoon slecht? Je kunt niet gaan staan juichen op het podium, want je hebt het publiek (dat fors heeft betaald voor kaartjes) gewoon in de steek gelaten.

Dat het om de fans en de betrokkenheid gaat, is wat de nieuwe F1-eigenaren beter lijken te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Grrrrrene schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Exact om wat ik zei: nu geef je de VS, waar F1 al niet een enorm populaire sport is, een k*trace inclusief alle fans die over de hele wereld inschakelen. Het doel van F1 is op de eerste plaats entertainment bieden. Daarom verkopen de reclames rondom races en op de auto's zo goed. Als F1 niet meer attractief is, maakt het allemaal niet meer uit hoe eerlijk het is voor mensen met de juiste banden: er is geen ruk meer aan en niemand kijkt er meer naar. Bovendien: als je zo'n race met 6 tegenstanders wint, voelt dat toch ook gewoon slecht? Je kunt niet gaan staan juichen op het podium, want je hebt het publiek (dat fors heeft betaald voor kaartjes) gewoon in de steek gelaten.

Dat het om de fans en de betrokkenheid gaat, is wat de nieuwe F1-eigenaren beter lijken te snappen.
Maar het blijft toch raar dat degene die de goede banden meegenomen heeft gestraft wordt, omdat een ander de verkeerde banden heeft meegenomen? Ik vond het indertijd al apart dat Bridgestone en de 3 teams meer de schuld leken te krijgen dan Michelin (in de discussies dan vooral).
Er is ook geopperd dat alle teams met Michelin banden elke ronde door de pits gingen, maar dat wilden die teams niet, maar was wel eerlijker.
De baan aanpassen kan overigens helemaal niet. Niet alleen tegen de regels, maar de veiligheid is dan helemaal niet gewaarborgd.

Beste optie was geweest om gewoon te racen en de Michelin teams elke 10 ronden laten pitten (of vaker). Zaterdag konden ze tenslotte ook kwalificeren.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 02-10-2017 14:40 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Is het al weer zondag? :9

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/17137_p16-JP-Preview-4k-EN.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Blijft een mooi circuit. Alleen al door de 8 vorm waardoor het geen links of rechtsdraaiend circuit is. Daarnaast dan nog eens de esses, 130R etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@RobertMe mee eens. Eigenlijk 1 van de weinige circuits waar ik maar wat graag zelf een keer overheen zou willen rijden/fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Suzuka is oprecht één van de gaafste banen die er is. Stuk lastiger dan Spa bijvoorbeeld.

Zeker met de nieuwe auto's worden de esses echt een aanslag op de nek van de coureurs. Waarschijnlijk all time lap record in Q en in de race. En daarnaast verwacht ik stiekem ook wel een paar zware crashes in de vrije trainingen en de Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het alleen qua races altijd vrij matig omdat er niet veel inhaalmogelijkheden liggen. Beetje kamikaze in de hairpin en een vaak makkelijke DRS bij het rechte stuk. Daarbuiten is de mogelijkheid eigenlijk afgerond 0%.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En overreactie van Ferrari in 3. 2. 1.
https://www.motorsport.co...-malaysia-changes-960634/

"Angry" Marchionne making changes to fix Ferrari quality issues

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:38

Pierre

Van nature lui!

YakuzA schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:26:

Die man moet gewoon het bejaardentehuis in ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:26:

Die foto's zonder engine cover zijn wel nice :*)

Maar wat een uitspraken weer... Het team is te jong en het is een wonder dat de problemen niet eerder zijn opgetreden. Klinkt toch wel weer erg hard, aangezien het tot nu gewerkt heeft en ze eerder niet hebben opgetreden (dat "team is te jong" komt nu ook uit de lucht vallen, en hetzelfde als dat het een oudere/fundamentele fout is). Alleen als het probleem bij de nieuwe air intake ligt kun je de schuld daarop afschuiven, maar als dat niet het geval is (en dat zo lees ik het) lijkt mij toch niet dat de fout bij het team kan liggen. De oplossing heeft altijd gewerkt en nu ineens faalt het bij beide auto's. Als het echt een grote fout was die een "ouder" team eerder had gezien lijkt mij ook dat het probleem al eerder opgetreden zou zijn, of dat er op z'n minst nog ergens een oude rot in een hoekje zit die ze op dit probleem gewezen had. Daarnaast is het dan ook gek dat zo'n "groot" probleem wat "altijd al kon optreden" nu opgelost kan worden door de motor wissel bij Vettel en hij de hele race nergens last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:44:
[...]

Grappig, want in die periode vonden we ook al dat er te veel flapjes en frutsels aan de F1 wagens waren. :)

Zo moet een F1 wagen er uit zien. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/8e/28/d3/8e28d33f23bc1ecbbd6be89bf189ec6a--mclaren-f-f-racing.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door whoami op 02-10-2017 21:30 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wom

Wom

Mwa, er zijn mooiere dan de McLarens in mijn boek. Zeker de 4/4, die wat mist in de verhoudingen. Mijn persoonlijke favorieten:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6e/a7/72/6ea772a5d89cb2268f3a895a8defd9af--jordans-f-racing.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.moto-tapety.pl/tapety/Samochody/Jaguar/Jaguar%20R1/Jaguar%20R1%201024x768_b2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-SQ1sgZA7Dok/TyHlFTg9WtI/AAAAAAAAKqw/T7m0F1f5bx4/s1600/ferrari+alesi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.circlesix.co/image/1/700/0/uploads/articles/1976-ligier-js5-f1-56d17e59e2ec4.jpg

Ok, die laatste misschien niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Requiem19 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:03:
Suzuka is oprecht één van de gaafste banen die er is. Stuk lastiger dan Spa bijvoorbeeld.
Helemaal gelijk, die 8-baan is prachtig. Nog even en ons eigen Zandvoort krijgt ook een 8-vorm:

https://www.rsz.nl/wordt-zandvoort-een-spectaculaire-8-baan/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:22:
[...]

Die foto's zonder engine cover zijn wel nice :*)

Maar wat een uitspraken weer... Het team is te jong en het is een wonder dat de problemen niet eerder zijn opgetreden. Klinkt toch wel weer erg hard, aangezien het tot nu gewerkt heeft en ze eerder niet hebben opgetreden (dat "team is te jong" komt nu ook uit de lucht vallen, en hetzelfde als dat het een oudere/fundamentele fout is). Alleen als het probleem bij de nieuwe air intake ligt kun je de schuld daarop afschuiven, maar als dat niet het geval is (en dat zo lees ik het) lijkt mij toch niet dat de fout bij het team kan liggen. De oplossing heeft altijd gewerkt en nu ineens faalt het bij beide auto's. Als het echt een grote fout was die een "ouder" team eerder had gezien lijkt mij ook dat het probleem al eerder opgetreden zou zijn, of dat er op z'n minst nog ergens een oude rot in een hoekje zit die ze op dit probleem gewezen had. Daarnaast is het dan ook gek dat zo'n "groot" probleem wat "altijd al kon optreden" nu opgelost kan worden door de motor wissel bij Vettel en hij de hele race nergens last van heeft.
Vooral die ene foto schuin van achter waar je precies kan zien dat die nieuwe inlets van de airbox helemaal doorlopen tot recht achter de turbo en bijna op de gearbox uitkomt.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Leuk stukje leesvoer van Brundle over Vettel

Verder geen mening over, alhoewel ik wel denk dat hij de spreekwoordelijke spijker op de kop slaat.

Gaan nog een paar leuke races worden dit seizoen :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:00
Wom schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:47:
Mwa, er zijn mooiere dan de McLarens in mijn boek. Zeker de 4/4, die wat mist in de verhoudingen. Mijn persoonlijke favorieten:

[afbeelding]
Die Jordan! :D
Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/LxLwSOGkRZSrbOoMUy6YLQ?w=1400&h=931&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces,edges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Woudloper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:53:
[...]

Helemaal gelijk, die 8-baan is prachtig. Nog even en ons eigen Zandvoort krijgt ook een 8-vorm:

https://www.rsz.nl/wordt-zandvoort-een-spectaculaire-8-baan/
Van mij mogen ze dat ontwerp voor Zandvoort uitvoeren. Lijkt mij een machtig mooi circuit voor de coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ScrooLoose schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:52:

Verder geen mening over, alhoewel ik wel denk dat hij de spreekwoordelijke spijker op de kop slaat.

Vind zijn opmerkingen over de lift die Vettel accepteerde van Wehrlein heel terecht. Vond het al vreemd toen ik het live zag dat Vettel voor de gevaarlijke optie bij Wehrlein koos, terwijl er een safety-car direct achter rijdt. Vind het ook maar vreemd dat hier door de officials niet iets over gezegd is. Wellicht dat dit bij de volgende drivers briefing gebeurt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
ScrooLoose schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:52:

Iets met spijker en kop ja... :)
I've hitched an F1 lift many moons ago and it's actually quite scary because the guy seat-belted-in who's just done a race at 200mph thinks he's going extremely slowly, but that's not how it feels clinging onto the bodywork.
Had ik nog niet eens bij stil gestaan. Dat zal echt niet heel langzaam gaan ook al denkt de coureur van wel. Als je van de Duitse snelweg terug Nederland in rijdt en naar 130 gaat na lange tijd ruim 200 te hebben gereden denk je dat je ineens stapvoets rijdt. Laat staan F1 gecombineerd met adrenaline. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2004BMWF1.jpg
Ik vond dit altijd een vette wagen, beetje een guilty pleasure denk ik :D

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1