wie zegt dat we in 2021 wel RBR hebben en niet AMR?
Dat kan natuurlijk ook nog.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:41:
wie zegt dat we in 2021 wel RBR hebben en niet AMR?
AMR met als Title sponsor Red Bull
https://f1manager.info/ranking/4605
Red Bull Aston Martin Racing klinkt wel aardigpowah33 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:43:
[...]
Dat kan natuurlijk ook nog.
AMR met als Title sponsor Red Bull
Red Aston Martin Bull Racing vind ik persoonlijk nog leuker, maar ik denk niet dat Red Bull er blij mee gaat zijn.Jackson6 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:44:
[...]
Red Bull Aston Martin Racing klinkt wel aardig
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Er zijn toch al een tijdje geruchten dat Mateschitz van de F1 af wil. Tijd voor iets nieuws, beetje andere extreme sports doen ofzo. Dus zo gek is het niet, dat Red Bull op termijn title sponsor wordt, ipv eigenaar van het team.
Waiting on the world to change
Het ene team naar Honda, het andere naar AM. Kan RB altijd nog bekijken hoe en bij welk team het betrokken kan blijven.
alles kan off-topic
AM gaat nooit zelf dit team kopen en al helemaal niet de motoren ontwikkelen. Daar hebben ze het budget niet voor.Ankona schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:52:
Het ene team naar Honda, het andere naar AM. Kan RB altijd nog bekijken hoe en bij welk team het betrokken kan blijven.
Blijven slechts geruchten. Zelf denk ik altijd maar zo; wie zou eerder de stekker eruit trekken? Een man met passie voor Formule 1 en extreme sports in het algemeen, of een groep aandeelhouders bij bijv. Mercedes. Ik zou me wat dat betreft eerder zorgen maken om die paar fabrikanten die nog mee doen dan om de privateers.pinda powerrr schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:49:
Er zijn toch al een tijdje geruchten dat Mateschitz van de F1 af wil. Tijd voor iets nieuws, beetje andere extreme sports doen ofzo. Dus zo gek is het niet, dat Red Bull op termijn title sponsor wordt, ipv eigenaar van het team.
Natuurlijk is het voor Red Bull wel gigantisch frustrerend dat ze veroordeeld zijn geweest tot Renault de afgelopen jaren; dat het in deze sport niet mogelijk is om als privateer gewoon te kiezen welke motor je in de auto wil hebben en dat daardoor Red Bull misschien wel een paar jaar lang met het beste aerodynamica pakket kansloos was voor de titels.
Maar juist nu is er licht aan het einde van die donkere tunnel. Renault gaat weg, Honda komt en ofwel die relatie gaat gewoon goed zijn, of ze kunnen vanaf '21 met een "eigen" motor gaan racen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Toch vraag ik me af wat AM denkt te gaan bereiken... Honda draait ruim 100 miljard omzet per jaar. Die hebben het moeilijk genoeg. AM komt tot 800 miljoen per jaar.
Das haast wat RB en TR erin stoppen samen

Die zijn er, maar de man is ook een gigantische racefan en heeft er bizar veel geld in gestoken. Hij heeft alles van een eigen circuit, een topteam, twee gigantische reclamemachines van coureurs, enorme naamsbekendheid en er zit nog veel meer in. Het enige dat nodig is, is een motor die mee kan doen.pinda powerrr schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:49:
Besparen, en dan hij STR verkoopt zie ik nog wel gebeuren. RBR niet, dat is echt een prestigeproject.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gaat RB nu de Renaults ook rebadgen naar AM, wordt dat weer Renault of blijft dat Tag?
PSN: Shiver23
Precies dit. AM is 'te klein' om feitelijk een works team te worden. Of toch op competitief niveau. Denk dat AM bepaalde know-how uit Milton Keyes dicht bij zich wil hebben en meer met de exposure van de F1 wil doen dan dat het nu kan.MikeyMan schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:14:
Toch vraag ik me af wat AM denkt te gaan bereiken... Honda draait ruim 100 miljard omzet per jaar. Die hebben het moeilijk genoeg. AM komt tot 800 miljoen per jaar.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Maar is RBR - Porsche nu geen ding meer voor 2021. Of was dat alleen een gerucht rondom de motor.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Aston Martin is nu van Dave Richards, hij is de oude teambaas van BAR - Honda 
Geen idee of we het zover moeten zoeken, maar het zou me niets verbazen gezien de motorverhalen rondom de RB teams...
BAR is het huidige Mercedes geworden trouwens....
Het gaat zoals het gaat in de F1
Geen idee of we het zover moeten zoeken, maar het zou me niets verbazen gezien de motorverhalen rondom de RB teams...
BAR is het huidige Mercedes geworden trouwens....
Het gaat zoals het gaat in de F1
AM wil niet eens meer de motoren maken voor hun eigen auto's.Jasphur schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:44:
Maar is RBR - Porsche nu geen ding meer voor 2021. Of was dat alleen een gerucht rondom de motor.
Hoe moeten ze dan ooit F1 motoren gaan doen?
Relationship with Mercedes-AMG
In 2013 Aston Martin signed a deal with Daimler AG to supply the next generation Aston Martin cars with new Mercedes-AMG engines. Daimler AG now owns 5% of Aston Martin.[67] Mercedes-AMG will also supply Aston Martin with electrical systems. This technical partnership will support Aston Martin’s launch of a new generation of models that will incorporate new technology and V8s. The first model to sport Mercedes technology is the DB11, announced at the 2016 Geneva Motor, sporting Mercedes electronics for the entertainment, navigation and other systems.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mario Ilien bellen, onder de vlag van Aston Martin een beest van een motor ontwikkelen en die in mulecars inzetten en vanaf 2021 wordt Max elk jaar WDC
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ze krijgen geen Renault blokjes meer, net zoals ze geen Ferrari of Mercedes power krijgen. Wordt dus gewoon Honda tenzij die ook zelf serieuze plannen hebben voor een eigen team.Shiver23 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:23:
Gaat RB nu de Renaults ook rebadgen naar AM, wordt dat weer Renault of blijft dat Tag?
alles kan off-topic
Volgens mij is Mario Ilien ook gebeld voor 2018 voor bij Honda, teminste ik dacht dat ergens op te vangen van Olav of Jack.Arfman schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:42:
Mario Ilien bellen, onder de vlag van Aston Martin een beest van een motor ontwikkelen en die in mulecars inzetten en vanaf 2021 wordt Max elk jaar WDC
Van welk geld zouden ze dat moeten doen? Een F1 motor ontwikkelen kost tussen de 500M en 1 miljard nuArfman schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:42:
De jaaromzet van AM is +/- 500M, waarvan 20M winst. (dan zouden ze 25 jaar winst moeten investeren in een F1 motor
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 25-09-2017 15:04 ]
PSN
Maar in samenwerking met Red Bull is het wellicht wel mogelijk. Red Bull levert de financiele middelen, Aston Martin de kennis en kennis/goederen.YakuzA schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:01:
[...]
Van welk geld zouden ze dat moeten doen? Een F1 motor ontwikkelen kost tussen de 500M en 1 miljard nu
De jaaromzet van AM is +/- 500M, waarvan 20M winst. (dan zouden ze 25 jaar winst moeten investeren in een F1 motorwaarna je mogelijk een barrel hebt dat slechter presteert dan de Honda)
Bij mijn weten krijgt Honda al hulp van Mario Illien, dit naar aanleiding van slechte start van het seizoen en daardoor de vele klachten van McLaren, mede hieraan schrijf ik de progressie toe bij Honda, op dit moment.
Martin0 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:49:
[...]
Volgens mij is Mario Ilien ook gebeld voor 2018 voor bij Honda, teminste ik dacht dat ergens op te vangen van Olav of Jack.
Honda in de Torro Rosso. Maakt Honda ineens heule grote stappen kan RBR daar mooi op mee liften. Lukt dat niet binnen afzienbare tijd, dan hebben ze aan AM een mooi alternatief
En waar haalt Red Bull dat geld vandaan dan? En hoe gaan ze die investering vervolgens weer ten gelde maken?Zahariac schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:06:
[...]
Maar in samenwerking met Red Bull is het wellicht wel mogelijk. Red Bull levert de financiele middelen, Aston Martin de kennis en kennis/goederen.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Stel.. Honda heeft volgend jaar zo'n beest van een motor dat STR competetiever is dan RBR. Blijven de rijders dan hetzelfde, of zal er besloten worden tot een grote stoeltjesdans? De vraag is dan volgens mij meer wat belangrijker is voor Red Bull Inc: Branding of de constructeurstitel.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Stoeltjesdans? Ik zie echt niet in dat ze Ric en Max weer in de STR zetten. Het is niet hetzelfde team! Anders hadden ze ook wel met een gelijke auto gereden.Korras schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:44:
Stel.. Honda heeft volgend jaar zo'n beest van een motor dat STR competetiever is dan RBR. Blijven de rijders dan hetzelfde, of zal er besloten worden tot een grote stoeltjesdans? De vraag is dan volgens mij meer wat belangrijker is voor Red Bull Inc: Branding of de constructeurstitel.
Dan scheurt Sainz al zijn Renault posters van de muur en schopt zijn hele slaapkamer verrot.Korras schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:44:
alles kan off-topic
Ik zie het al voor me!Ankona schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:51:
[...]
Dan scheurt Sainz al zijn Renault posters van de muur en schopt zijn hele slaapkamer verrot.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Uhmm ik denk niet dat aston martin de kennis mee kan leveren daar zal zelfs red bull mogelijk al meer mensen voor in dienst hebben. Ze zullen wel een leuke stuiver betalen voor de reclame uiting. verder denk ik niet dat ze heel veel kunnen betekenen.Zahariac schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:06:
[...]
Maar in samenwerking met Red Bull is het wellicht wel mogelijk. Red Bull levert de financiele middelen, Aston Martin de kennis en kennis/goederen.
Force India en Williams rijden met de sterkste motor van het veld achter Red Bull met een veel mindere motor.Korras schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:44:
Onderschat aerodynamica niet in de Formule 1, de motor kan bij gelijkwaardige auto's net die laatste paar procenten verschil maken... dus tenzij STR een schot in de roos heeft en één van de beste chassis van het veld neerzet volgend jaar gaan ze hoe dan ook trager zijn dan de topteams; ook al levert Honda een top prestatie.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Even een gekke gedachte hier;
Zou RB mid-season kunnen switchen van motorleverancier? Natuurlijk moet het chassis daarop aangepast worden, maar zou het te doen zijn?
Zou RB mid-season kunnen switchen van motorleverancier? Natuurlijk moet het chassis daarop aangepast worden, maar zou het te doen zijn?
Ken de regelementen niet, maar kan me niet voorstellen dat het mag. Kunnen is helemaal een ding, want precies wat je zegt: je kunt je auto wel opnieuw gaan bouwen!EvilWhiteDragon schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:15:
Edit: Reddit heeft 't ook is besproken: https://www.google.nl/amp...o_switch_engine_suppliers
In 't kort: ze moeten (in 2014, dat wel..) engine manufacturer opgeven, so probably not
[ Voor 21% gewijzigd door Unigo op 25-09-2017 16:21 ]
3ds fc: 4270-0926-7440
Uit een Reddit van 2014 (maar verwacht dat er niet veel is veranderd)EvilWhiteDragon schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:15:
Fielding two cars powered by two different engine manufacturers is not possible. Only one engine manufacturer must be nominated prior to the season.
Regarding the first question, I'm not sure if there is actually a rule that explicitely prevents it. Team names and team nationalities cannot be changed during the season, and the engine manufacturer has to be nominated on the same entry form, so one could conclude that the same restriction applies to it.
In practice, there is a different rule which effectively prevents engine changes during the season, however. The locations of the studs that connect the engine to the chassis differ between engine manufacturers. As the chassis is homologated before the first race and cannot be changed during the season, it cannot physically be mated with a different engine.
Volgend jaar rijdt RB nog steeds met Renault motoren. Alleen Torro Rosso krijgt Honda.Ankona schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:42:
[...]
Ze krijgen geen Renault blokjes meer, net zoals ze geen Ferrari of Mercedes power krijgen. Wordt dus gewoon Honda tenzij die ook zelf serieuze plannen hebben voor een eigen team.
PSN: Shiver23
In theorie zal het wel kunnen denk ik, maar vermoed dat daar ook een clausule in zit zoals dat alle andere teams daar mee moeten instemmen.Unigo schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:19:
[...]
Ken de regelementen niet, maar kan me niet voorstellen dat het mag. Kunnen is helemaal een ding, want precies wat je zegt: je kunt je auto wel opnieuw gaan bouwen!
Edit: Reddit heeft 't ook is besproken: https://www.google.nl/amp...o_switch_engine_suppliers
In 't kort: ze moeten (in 2014, dat wel..) engine manufacturer opgeven, so probably not
PSN
Dat laatste is niet meer van toepassing, die "studs" zijn gestandaardiseerd dus elke fabrikant gebruikt dezelfde bevestigingspunten voor de motor.Jasphur schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:22:
[...]
Uit een Reddit van 2014 (maar verwacht dat er niet veel is veranderd)
[...]
Dat maakt het iets makkelijker om van fabrikant te wisselen, met de nadruk op iets. Een Ferrari motor kan alsnog groter zijn dan een Honda motor, waardoor de motorkap er niet meer overheen past als je van de een naar de ander wisselt. Terug naar de tekentafel.
Een Mercedes motor kan meer koeling nodig hebben dan een Renault motor; dus als je wisselt heb je nieuwe sidepods/air intakes nodig. Terug naar de tekentafel...
Al met al verwacht ik dat Red Bull zo nauw mogelijk gaat samenwerken met Honda om die motor op niveau te krijgen en dat ze vanaf 2019 ook overstappen. De geruchten dat vanuit Renault de stekker uit de samenwerking wordt getrokken vind ik niet heel onlogisch klinken; ze noemden openlijk McLaren al als hun nieuwe referentiekader voor het fabrieksteam.
Als STR de maten en mountingpoints van de Honda weet, dan weet RBR het ook.
Ze zouden dan een noodscenario in de computer kunnen zetten natuurlijk...
Is de Honda retesnel, dan hup plan B in gang zetten
Netto valt het wel mee wat hij erin pompt, James Allen kwam op 10M per jaar uit in de topdagen, 40M op dit moment.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:20:
[...]
Die zijn er, maar de man is ook een gigantische racefan en heeft er bizar veel geld in gestoken. Hij heeft alles van een eigen circuit, een topteam, twee gigantische reclamemachines van coureurs, enorme naamsbekendheid en er zit nog veel meer in. Het enige dat nodig is, is een motor die mee kan doen.
Besparen, en dan hij STR verkoopt zie ik nog wel gebeuren. RBR niet, dat is echt een prestigeproject.
Edit: bron: https://www.jamesallenonf...rship-of-red-bull-racing/
[ Voor 9% gewijzigd door Kassad op 25-09-2017 17:00 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Zover ik weet wordt er niets gedeeld. In ieder geval geeft RBR niets aan TR. Andersom zou ik het niet weten.albino71 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:47:
Als STR de maten en mountingpoints van de Honda weet, dan weet RBR het ook.
Is ons onlangs verteld in de RBR fabriek
En als McLaren ze dan niet bij kan houden kun je Alonso ergens in een bepaald type kamer vinden, in een dwangbuisAnkona schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:51:
[...]
Dan scheurt Sainz al zijn Renault posters van de muur en schopt zijn hele slaapkamer verrot.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ergens zie ik het gebeuren ook. 
Renault die alweer met een nieuwe motor komt is ook een recept voor een nieuwe ramp. Dit in tegenstelling tot Honda die nu door de pure ellende heen lijkt te zijn en kan gaan werken aan meer vermogen uit wat ze nu hebben. Die motor is qua conceptie vergelijkbaar met Mercedes, nu nog het vermogen. Hoeft niet eens net zo sterk te zijn als Mercedes, als die motor in een Red Bull ligt.
Aan de andere kant, als Renault haar zaakjes op orde krijgt, dan worden ze bij Red Bull dadelijk afgeschenen voor 2019...
Deze stomme motorformule, echt, bah. Het is een gigantisch kunstmatig voordeel voor Mercedes, en nu ook Ferrari. Met meer gelijke motoren zouden RBR en McLaren ook meedoen, voor geweldige seizoenen om te zien.

Renault die alweer met een nieuwe motor komt is ook een recept voor een nieuwe ramp. Dit in tegenstelling tot Honda die nu door de pure ellende heen lijkt te zijn en kan gaan werken aan meer vermogen uit wat ze nu hebben. Die motor is qua conceptie vergelijkbaar met Mercedes, nu nog het vermogen. Hoeft niet eens net zo sterk te zijn als Mercedes, als die motor in een Red Bull ligt.
Aan de andere kant, als Renault haar zaakjes op orde krijgt, dan worden ze bij Red Bull dadelijk afgeschenen voor 2019...
Deze stomme motorformule, echt, bah. Het is een gigantisch kunstmatig voordeel voor Mercedes, en nu ook Ferrari. Met meer gelijke motoren zouden RBR en McLaren ook meedoen, voor geweldige seizoenen om te zien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb *ergens* gelezen dat er voor 2017 weinig gedeeld wordt, maar dat RBR dat voor 2018 anders zou willen doen. Was ergens aan het begin van het seizoen.Boinkie schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:23:
[...]
Zover ik weet wordt er niets gedeeld. In ieder geval geeft RBR niets aan TR. Andersom zou ik het niet weten.
Daar staat ook dat drivers niet van team kunnen wisselen, gedurende het seizoen. We weten allemaal hoe dat in 2016 gegaan is.Jasphur schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:22:
[...]
Uit een Reddit van 2014 (maar verwacht dat er niet veel is veranderd)
[...]
Voor de liefhebbers van speculaas en wishful thinking:
RBR legt aan het begin van 2018 de Honda in TR. Honda blijkt boven verwachting te presteren en is beter dan de Renaultmotor. RBR wisselt de motoren tussen TR en RB na een race of 4 (zeg net voor Spanje of zo). RB wordt WDC en WCC

Daarnaast heeft Honda zeker confidentiality contractueel afgedwongen.Boinkie schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:23:
[...]
Zover ik weet wordt er niets gedeeld. In ieder geval geeft RBR niets aan TR. Andersom zou ik het niet weten.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BjhOrcXFfFQ]
Al een wat ouder filmpje, maar ik had hem nog nooit gezien. Indrukwekkend, veel oh ja-momentjes en die foto's die hij in z'n handen heeft, wow.
Al een wat ouder filmpje, maar ik had hem nog nooit gezien. Indrukwekkend, veel oh ja-momentjes en die foto's die hij in z'n handen heeft, wow.
Interessant verhaal en mooi verteld door Coulthard.. prachtig om naar te luisterenAzzKickah schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:38:
[video]
We kunnen weer: [F1 2017] Race 15 - GP van Maleisië
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Jack plooij heeft mooi educatief filmpje over de fuel collector op Twitter gezet.
https://twitter.com/jackontracks/status/912435222687440896
https://twitter.com/jackontracks/status/912435222687440896
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Palmer schijnt een bod van 3 miljoen geweigerd te hebben.
https://www.f1today.net/e...r-to-give-up-renault-seat
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
https://www.autoblog.nl/n...-kvyat-in-maleisie-102589
Kvyat exit bij TR?
/speculatie
Kvyat exit bij TR?
/speculatie
[ Voor 6% gewijzigd door MA®K op 26-09-2017 11:24 ]
Life to is short, not too
Het komt van f1today; die schrijven alles om maar aan pageviews te komen volgens mij.Snowhite0901 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Er van uitgaande dat het inderdaad zo is zou ik daar niet te lang blijven hangen. Het team wil van je af, wil je daar dan zelf echt nog langer blijven zitten?Snowhite0901 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:
Palmer kan beter zijn verlies (en geld) pakken en het bij een andere klasse (Formule E bv) proberen, voordat zijn plek daar door Wehrlein ingenomen wordt.
En het is officieel dat Gasly Kvyat vervangt de komende races: http://www.scuderiatororo...drive-scuderia-toro-rosso
[ Voor 16% gewijzigd door Badeend op 26-09-2017 12:16 ]
@Badeend en vanaf jouw bron "which is why we are standing him down for the next races."
Kvyat kan dan nog wel eens vroegtijdig klaar zijn dit seizoen als Gasly een mooi weekend heeft.
Kvyat kan dan nog wel eens vroegtijdig klaar zijn dit seizoen als Gasly een mooi weekend heeft.
Wat is daar dan voorgevallen? Of zorgen dat Gasly ervaring op doet voor volgend jaar terwijl ze weten niet met Kvyat verder te gaan? En volgend jaar dan? Zoveel vragen!Badeend schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:16:
En het is officieel dat Gasly Kvyat vervangt de komende races: http://www.scuderiatororo...drive-scuderia-toro-rosso
Het lijkt erop dat ze Gasly een try-out willen geven voor ze hem een contract aanbieden. Presteert ie niet/ondermaats, dan zou Kvyat kunnen blijven zitten. We zullen wel zien dit weekend wat die fransman in zijn mars heeft.Wom schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:24:
[...]
Wat is daar dan voorgevallen? Of zorgen dat Gasly ervaring op doet voor volgend jaar terwijl ze weten niet met Kvyat verder te gaan? En volgend jaar dan? Zoveel vragen!
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Zat KUB een tijdje terug niet in de simulator van RBR?Wom schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:24:
[...]
Wat is daar dan voorgevallen? Of zorgen dat Gasly ervaring op doet voor volgend jaar terwijl ze weten niet met Kvyat verder te gaan? En volgend jaar dan? Zoveel vragen!
Ben ook erg benieuwd, misschien wilden ze wel een shoot-out tussen Kvyat/Gasly en nu Palmer geen plaats maakt voor Sainz willen ze alsnog Gasly evalueren voor volgend seizoen o.i.d.Wom schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:24:
[...]
Vraag is alleen wie er in die tweede STR komt volgend jaar, toch weer Kvyat of zullen ze voor een Japanse coureur kiezen om Honda tevreden te stellen.
Dat was bij Williams voor zo ver ik weetEvilWhiteDragon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:28:
[...]
Zat KUB een tijdje terug niet in de simulator van RBR?
Zou best wel eens kunnen dat Honda zoiets dergelijks afgedwongen heeft idd.XyritZz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:30:
[...]
Ben ook erg benieuwd, misschien wilden ze wel een shoot-out tussen Kvyat/Gasly en nu Palmer geen plaats maakt voor Sainz willen ze alsnog Gasly evalueren voor volgend seizoen o.i.d.
Vraag is alleen wie er in die tweede STR komt volgend jaar, toch weer Kvyat of zullen ze voor een Japanse coureur kiezen om Honda tevreden te stellen.
Lando Norris?
Ik lees het hier net ook..MA®K schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:23:
https://www.autoblog.nl/n...-kvyat-in-maleisie-102589
Kvyat exit bij TR?
/speculatie
https://www.autosport.com...announces-gaslykvyat-swap
edit: Ik ben retelaat
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 26-09-2017 12:57 ]
Is het niet zo dat Kvyat wel erg veel penalty points achter z'n naam heeft staan of is het onzin om als team je rijder daarom te vervangen?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Kan eventueel op de achtergrond wel meespelen, maar dat zou dan al vanaf de GP in Hongarije van belang zijn. Ik denk dat ze gewoon Gasly eens willen testen alvorens hem voor volgend jaar vast te leggen. Aan de andere kant vraag ik me af wat dat voor zin heeft, want aangezien Sainz uitgeleend is moeten ze wel. Er zijn geen andere geschikte junior rijders om te promoveren.Spotmatic schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:10:
Is het niet zo dat Kvyat wel erg veel penalty points achter z'n naam heeft staan of is het onzin om als team je rijder daarom te vervangen?
Het lijkt mij dat Kvyat volgend jaar dan ook niet meer racet bij Torro Rosso, de grote vraag is dan wie komt er langs zitten..Racierox schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:13:
[...]
Kan eventueel op de achtergrond wel meespelen, maar dat zou dan al vanaf de GP in Hongarije van belang zijn. Ik denk dat ze gewoon Gasly eens willen testen alvorens hem voor volgend jaar vast te leggen. Aan de andere kant vraag ik me af wat dat voor zin heeft, want aangezien Sainz uitgeleend is moeten ze wel. Er zijn geen andere geschikte junior rijders om te promoveren.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat had ik dus ook. Ik ging, na het vertrek van Sainz naar Renault, er eigenlijk vanuit dat Kvyat en Gastly zouden gaan rijden bij STR. Maar deze wisseling maakt het toch wel erg lastig.Gynnad schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:16:
[...]
Het lijkt mij dat Kvyat volgend jaar dan ook niet meer racet bij Torro Rosso, de grote vraag is dan wie komt er langs zitten..
Ze hebben niet al te veel keus.Gynnad schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:16:
[...]
Het lijkt mij dat Kvyat volgend jaar dan ook niet meer racet bij Torro Rosso, de grote vraag is dan wie komt er langs zitten..
Ik zie verder geen RB juniors met meer dan 40 punten of potentie daarvoor:
http://www.f1fanatic.co.u...4-points-scoring-drivers/
PSN
Het is nog even de vraag wat dat Japanse talent van Honda gaat doen, die maakt nog wel een kansje op een superlicentie hoewel hij dan wel flink aan de bak moet nog volgens mij.
Norris gaat volgend jaar Formule 2 rijden denk ik, en het jaar daarna vervangt hij Alonso of Stoffel .
Die zit bij McLaren in het opleidingsprogramma, en McLaren had al ergens aangegeven dat ze hem niet uitlenen aan andere teams.Snowhite0901 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:38:
Lando Norris?
Norris gaat volgend jaar Formule 2 rijden denk ik, en het jaar daarna vervangt hij Alonso of Stoffel .
Longshot, maar uiteindelijk is heel RBR gewoon een marketing bedrijf. Wie levert op dit moment meer marketing op dan Kubica? Gewoon om even een seizoen van het marketing potentieel te genieten en niet zo druk maken hoe hij presteert?YakuzA schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:21:
[...]
Ze hebben niet al te veel keus.
Ik zie verder geen RB juniors met meer dan 40 punten of potentie daarvoor:
http://www.f1fanatic.co.u...4-points-scoring-drivers/
Zou wel biijzonder zijn, KUB begon bij Renault, daarna Williams om dan vervolgens bij Torro Rosso uit te komen, dan zou Paul Di Resta toch bij Williams gaan racen.
Zou toch mooi zijn, een comeback voor Paul Di Resta. Kubica zou ook tof zijn, maar misschien is het niet zo slim. Een race van 2 uur is best wel zwaar, en doe t dan maar eens met 1 arm.Juncto schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:40:
Zou wel biijzonder zijn, KUB begon bij Renault, daarna Williams om dan vervolgens bij Torro Rosso uit te komen, dan zou Paul Di Resta toch bij Williams gaan racen.
Denk dat het gaat tegenvallen alstie bijv met 35 graden moet rijden (of hoger)
Alonso die de Honda achterna gaat?
[ Voor 57% gewijzigd door albino71 op 26-09-2017 14:36 ]
RBR meest agressieve bandenkeuze in Japan
http://www.gpupdate.net/e...ressive-with-japan-tyres/
http://www.gpupdate.net/e...ressive-with-japan-tyres/

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 26-09-2017 16:27 ]
McLaren is toch nog een tikkeltje agressiever of bekijken ze de totale mix?Jasphur schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:02:
RBR meest agressieve bandenkeuze in Japan
http://m.gpupdate.net/nl/...-bandenkeuze-naar-suzuka/
[afbeelding]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nee, McLaren wordt niet gerekend als topteam dus telt niet mee, ofzo..
Sauber is ook net zo radicaal als RBR.
Sauber is ook net zo radicaal als RBR.
[ Voor 23% gewijzigd door MrSleeves op 26-09-2017 16:25 ]
En de uitslag is bekend.Jasphur schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:36:
Dames, heren en genderneutralen. Even stemmen
Ik twijfelde tussen 2001 en 2003. Heb uit eindelijk voor 2001 gekozen.
https://www.formula1.com/...full-race-watch-vote.html
[YouTube: https://youtu.be/Rr0JEltbQUg]
"When you grow up your heart dies"
Een seizoen te laat, en volgend jaar zie ik hem alsnog terugkomen omdat Sainz vertrekt. Het zou me ook niks verbazen als het plan was dat Sainz dit weekend al voor Renault zou rijden, maar Palmer niet meewerkt. Dan doen ze het maar zo.Badeend schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:16:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:36:
[...]
Een seizoen te laat, en volgend jaar zie ik hem alsnog terugkomen omdat Sainz vertrekt. Het zou me ook niks verbazen als het plan was dat Sainz dit weekend al voor Renault zou rijden, maar Palmer niet meewerkt. Dan doen ze het maar zo.
Of heb ik geen gelijk?
Wat natuurlijk ook nog kan is dat ze Sainz dit seizoen willen behouden, en Gasly willen testen tegenover Sainz, mede in de hoop dat STR dan Renault voor blijft, en Williams in kan halen voor hun doel van 5de in het WCC.
Alleen maar goed voor Gasly. Dan kan hij nu mooi kilometers maken en alvast warm draaien voor volgend jaar. Kvyatt is klaar en zou hooguit nog bij de mindere teams kunnen instappen. Als daar tenminste nog een plekje vrij is.
Er zijn geen mindere teams meer die hem nog willen denk ik. Er zijn al te weinig zitjes. Verder zit ik die race eens te kijken uit 2001. Wow, dit is echt goed. Chaos, mislukte starten, regen, grindbakken en dan lig je er echt uit, Ferrari die dik een minuut nodig had voor een wissel naar regenbanden en wat doet die andere Verstappen zeg met zijn start van P18 naar P6 in een paar bochten.sjaool schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:31:
Alleen maar goed voor Gasly. Dan kan hij nu mooi kilometers maken en alvast warm draaien voor volgend jaar. Kvyatt is klaar en zou hooguit nog bij de mindere teams kunnen instappen. Als daar tenminste nog een plekje vrij is.
Zit pas op 30 minuten, en er gaat nog wel wat komen denk ik.
Oh en het geluid.
@DaniëlWW2 En Jos natuurlijk.
Dat zei ik al.
Maar ook dat Jordan dit jaar kennelijk wel presteerde en betrouwbaar was, omdat ze een Honda motor hadden in 2001. Dat kan echt niet.

Gezien het gebrek aan vervanging zou het best kunnen dat kvyat volgend jaar weer bij TR rijd.sjaool schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:31:
PSN
@YakuzA Er wordt al gespeculeerd dat er een Japanner gaat instappen. Zou voor de communicatie tussen het team en Honda wel eens goed kunnen zijn. Moet die coureur alleen wel een beetje goed Engels kunnen spreken.
Ze moeten bij zijn over iets meer dan een jaar dammit.sjaool schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:02:
@DaniëlWW2 ah, die andere Verstappen. Even overheen gelezen.
Geef Honda nog een jaartje of twee en ze zijn er ook weer bij. Alhoewel iedereen dan overnieuw moet beginnen.
Zoals eerder gemeld heeft die niet genoeg super licentie punten, en het is ook niet heel waarschijnlijk dat die het wel gaat halen dit jaar.sjaool schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:09:
@YakuzA Er wordt al gespeculeerd dat er een Japanner gaat instappen. Zou voor de communicatie tussen het team en Honda wel eens goed kunnen zijn. Moet die coureur alleen wel een beetje goed Engels kunnen spreken.
PSN
Onze Sjoz kon vaak heel best starten, vaak genoten van zijn races, en gebaald van zijn uitvalbeurten, toen ook al. Als je deze race leuk vind dan zijn er nog wel aardig wat meer die de moeite waard zijn. Sjoz in Oostenrijk 2001 was er bijv. ook een die mij is bijgebleven.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:53:
[...]
[knip] en wat doet die andere Verstappen zeg met zijn start van P18 naar P6 in een paar bochten.
[knip]
Testing, one, two ...
Jos had het (jaar?)record aantal wagens inhalen bij de start. Hij was echt goed daarin.hardware-lover schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:56:
[...]
Onze Sjoz kon vaak heel best starten, vaak genoten van zijn races, en gebaald van zijn uitvalbeurten, toen ook al. Als je deze race leuk vind dan zijn er nog wel aardig wat meer die de moeite waard zijn. Sjoz in Oostenrijk 2001 was er bijv. ook een die mij is bijgebleven.
Ze zijn alleen de Benetton B191 vergeten (Schumacher stapte in 1991 na zijn Jordan-debuut al bij Benetton in, en de B191 is ook in begin 1992 gebruikt omdat de B192 nog niet af was).
Grappig om te zien hoe die neus eerst helemaal naar beneden loopt, weer omhoog komt, dan weer naar beneden gaat en vervolgens weer omhoog
Als het regent in mei, dan is april voorbij
De 1996 Ferrari klopt toch ook wel niet? Deze had toch andere neus?
Ah, zie nu dat er later in het jaar een update van de auto is geweest. In mijn geheugen is het altijd deze lage neus geweest.
Ah, zie nu dat er later in het jaar een update van de auto is geweest. In mijn geheugen is het altijd deze lage neus geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door Wom op 27-09-2017 09:40 ]
over welke heb je het nu?aDutchCow schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:41:
Grappig om te zien hoe die neus eerst helemaal naar beneden loopt, weer omhoog komt, dan weer naar beneden gaat en vervolgens weer omhoog
Ik gok op het verloop der neuzen. Eerst laag dan weer hoog enz.
[ Voor 7% gewijzigd door Hippocampus op 27-09-2017 09:48 ]
Ik ben benieuwd!!! Ondanks dat ik verwacht dat het sponsornieuws of iets dergelijks hoop ik een klein beetje op het feit dat hij in 2019 stopt met F1. En gezien de foto… MotoGP? Nah, dat lukt hem niet denk ik haha
https://twitter.com/lewishamilton/status/913094656761659394

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 27-09-2017 21:18 ]
Ik gok dat ie een nieuwe motor gaat lanceren zoals ie ook een Monster-smaak heeft lopen.Jasphur schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:17:
Ik ben benieuwd!!! Ondanks dat ik verwacht dat het sponsornieuws of iets dergelijks hoop ik een klein beetje op het feit dat hij in 2019 stopt met F1. En gezien de foto… MotoGP? Nah, dat lukt hem niet denk ik haha
[afbeelding]
MotoGP heeft hij echt niks te zoeken. Dat is momenteel zo'n competitief veld, zoveel kampioenschappen per coureur.Jasphur schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:17:
[afbeelding]
Boh wat een hate altijd op HAM.
Best vermoeiend soms
Best vermoeiend soms
Ham heeft speciale MV Agusta brutale editie sinds vorig jaar. Geket op het motorplaatje, zal het wel een nieuwe LH special edition zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1
Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1