[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.972 views

Onderwerpen

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Persoonlijk wil ik gewoon weer onbeperkt testen terug hebben. Dan hebben teams/fabrikanten ook gewoon meer tijd om de boel voor elkaar te krijgen of in te halen.

Ik vond dat een mooie tijd eigenlijk :)

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
Adlermann schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:14:
Persoonlijk wil ik gewoon weer onbeperkt testen terug hebben. Dan hebben teams/fabrikanten ook gewoon meer tijd om de boel voor elkaar te krijgen of in te halen.

goed idee!
tegenwoordig wordt alles al 1000x getest in de simulator he
Maar dan wel minder geld van de FIA naar teams die veel testen.
Om het eerlijker te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 20:10
dasfrikandel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:18:
[...]

goed idee!
tegenwoordig wordt alles al 1000x getest in de simulator he
Maar dan wel minder geld van de FIA naar teams die veel testen.
Om het eerlijker te houden.
Alle teams 10 testdagen per jaar. Je kan testdagen bijkopen voor X miljoen, welk geld dan weer verdeeld wordt over de teams die geen extra testdagen gekocht hebben :o

• yorkick
  • Laatst online: 09-10 09:31
Robertdj schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:36:
[...]

Je moet sowieso eens in de zoveel tijd wisselen van reglement. Anders duurt de suprematie van een constructeur mogelijk nog langer als ze een keer 'raakgeschoten' hebben.
Niet helemaal waar, kleinere teams hebben vaak meer moeite om zich aan te passen. Zie ook het begin van dit seizoen, waar zo'n beetje het hele veld behalve de top 6 gelapped werd.
Qua engine reglementen zal dit niet veel verschil maken, hoe meer budget, hoe makkelijker het team zich kan aanpassen en voorbereiden op nieuwe reglementen.

Maar even afwachten wat Brawn van plan is, maar tot nu toe lijkt het in ieder geval op dat veranderingen in de reglementen meer incrementeel worden, en worden opgesteld in een langetermijnplan.

Er mag inderdaad best wat meer getest worden, ook met het oog op reservecoureurs. Maar met geld schuiven lijkt me niet zo'n goed idee, dan krijg je weer van die rare trucjes en fratsen. Maak dan de sport over het algemeen toegankelijker en goedkoper.

kimi

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
stefanass schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:21:
[...]

Alle teams 10 testdagen per jaar. Je kan testdagen bijkopen voor X miljoen, welk geld dan weer verdeeld wordt over de teams die geen extra testdagen gekocht hebben :o
Ga jij eens heel snel bij de FIA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

"Vroeger was alles beter". En ook toen had je enorme verschillen tussen de top en de rest. Die goede oude tijd waarin teams niet mochten starten omdat ze nowhere near de 107% regel kwamen. De rijke fabrikanten en teams kunnen dan nog sneller worden, en degenen die het nu ook al niet zo goed doen, hebben ook niet de centen om serieuze verbeteringen door te voeren. Wellicht zouden Honda en Renault wat betrouwbaarder erdoor kunnen worden dit jaar, maar aangezien Ferrari en Mercedes dan ook meer stappen maken, lopen ze nog steeds achter de feiten aan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Motorsport heeft een filmpje gemaakt van die ene start.

https://www.motorsport.co...-into-one-won-t-go-97953/

Let even op wat er onderaan het scherm gebeurd. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 21-09-2017 15:52 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:40

Spotmatic

Ken sent me

Tja, niets wat we niet al wisten: Max werd gesandwicht en Vettel ging zeker niet "slightly to the left". ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Leclerc gaat inderdaad voor Sauber meerdere FP1 sessies rijden in: Malaysia, USA, Mexico & Brazil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:50:
Motorsport heeft een filmpje gemaakt van die ene start.

https://www.motorsport.co...-into-one-won-t-go-97953/

Let even op wat er onderaan het scherm gebeurd. :)
Dat was pas keer duizend dat ik het zag. :P
Elke keer weer vind ik het net wat dommer worden van beide Ferrari's. Kimi had met gemak uit kunnen wijken, en Vettel was na zijn start ook sneller en had niet zo belachelijk naar binnen hoeven te rijden. Als Kimi uit had geweken, dan was er niks gebeurd, behalve dat ik beide Ferrari's op elkaar had zien knallen bij de bocht, en Max P1 had gelegen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Wat is dit dan op mijn PS4? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AcOKToS2mLvwjh9SgICUCQ1r/full.jpg

Edit. Gewoon een hele docu van 8 minuten over Max op Redbull.tv haha. Nice

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 21-09-2017 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:00:
Wat is dit dan op mijn PS4? :P

[afbeelding]

Edit. Gewoon een hele docu van 8 minuten over Max op Redbull.tv haha. Nice
https://www.redbull.tv/sh...appen-the-next-generation deze dus.. 6 afleveringen

Maar dat lijkt op deze YouTube: Max Verstappen: The Next Generation

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 21-09-2017 20:10 ]

• Jasphur
  • Nu online
Yes dat is ‘m. Oud. Maar wel geinig om te zien. En ik kreeg hem lekker in mn gezicht gesmeten door Sony haha

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
Fia heeft wat nieuwe 2018 regelgeving bekend gemaakt:
Via Craig Scarborough

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRHQx1XUAAirai.jpg
Monkeyseat cannot be in the yellow box above the exhausts

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRJqqzXkAApETp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRJq3nXkAMMMlA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRKMVIWAAAbX38.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRKZo7XkAAUnMt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRLIDSWAAEyLl7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRLVxNXkAAd2rb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKRLWXiXoAAAmCX.jpg

lees meer via https://www.fia.com/regulation/category/110

FIA Sporting Regulations 2018
FIA Technical Regulations 2018

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 21-09-2017 20:40 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch geen sharkfin meer :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Geen volle sharkfin, maar meer zoals mercedes in eerste instantie had.

huidige opstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:40

Spotmatic

Ken sent me

En zo te zien is er inderdaad een maximum van 3 motoren voor het seizoen 2018. Gridstraffen plenty! :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Spotmatic schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:02:
En zo te zien is er inderdaad een maximum van 3 motoren voor het seizoen 2018. Gridstraffen plenty! :)
Jammer eigenlijk. Dat maakt motoren namelijk helemaal niet goedkoper, eerder duurder. En daarnaast zullen we dus erg weinig auto's voluit zien rijden om de motoren te sparen. Jammer dit.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Tylocke schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:19:
[...]

Jammer eigenlijk. Dat maakt motoren namelijk helemaal niet goedkoper, eerder duurder. En daarnaast zullen we dus erg weinig auto's voluit zien rijden om de motoren te sparen. Jammer dit.
Precies wat ik ook al dacht, dit soort beslissingen snap ik echt niet. Mercedes zal wel lekker gelobbied hebben :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Spotmatic schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:02:
Gadverdarre, dit verpest de sport toch gewoon.
Niet zeuren over geld en gewoon elk weekend een motor erin, ik ben zo klaar met deze maatregelen voor kostenbesparing.

Zo'n auto moet elk weekend maximaal presteren. Een apparaat dat op de limiet werkt krijgt hoe dan ook haarscheurtjes. De auto moet in principe elke race vervangen kunnen worden naar mijn mening. Bespaar dan op de kosten van elk onderdeel maar niet op hoe lang een duur onderdeel mee moet gaan.
Dat is misschien ook nog wel eenvoudiger en goedkoper te realiseren ook.

Als er dan kosten bespaard moeten worden, leg wat mij part een maximum aantal medewerkers per afdeling op. Zodat elk team een gelijk aantal medewerkers heeft. Natuurlijk zullen de rijkste teams de beste medewerkers kunnen kopen. Maar die medewerkers moeten ergens beginnen en zo kan een armer team ook een keer met een briljant idee van een beginnend ontwerper op de grid staan.

En verder zijn er vast wel meer maatregelen zoals de bovenstaande te bedenken.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
UltraSub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:22:
[...]

Precies wat ik ook al dacht, dit soort beslissingen snap ik echt niet. Mercedes zal wel lekker gelobbied hebben :P
Ik meen dat Mercedes ook al heeft gezegd dat ze het eind van het huidige seizoen ook niet gaan halen met de 4 motoren? Daarnaast is er volgend seizoen volgensmij ook weer 1 race extra (zelfde als nu + Frankrijk? Of was Hockenheim zelfs ook terug?), dus ik gok dat volgend jaar echt niemand uit gaat rijden met de 3 motoren, zelfs de Mercedes klanten niet, die vorig jaar ook "zuiniger" waren als Mercedes zelfs.

• RobertMe
Cranzai schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:58:
Als er dan kosten bespaard moeten worden, leg wat mij part een maximum aantal medewerkers per afdeling op. Zodat elk team een gelijk aantal medewerkers heeft. Natuurlijk zullen de rijkste teams de beste medewerkers kunnen kopen. Maar die moeten ergens beginnen en zo kan een armer team ook een keer met een briljant idee van een beginnend ontwerper op de grid staan.
Lijkt mij dat gebonden is aan hetzelfde probleem als budgetlimieten. Mercedes en Ferrari ontwikkelen nieuwe dingen dan "per ongeluk" op de afdelingen voor de consumenten auto, en dan blijkt het "ineens" toepasbaar te zijn voor de F1 en hoeven ze daar nog maar een paar uurtjes eraan te besteden. En andere teams kunnen gewoon dingen vragen/eisen van hun toeleveranciers waardoor ze iets niet meer in house doen en zo de kosten/manuren besparen.

Afbakening van zo'n dingen is gewoon heel moeilijk, en er valt altijd wel een loophole te vinden om kosten/uren/mankracht te verplaatsen, of intern, of extern bij toeleveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Yay, zo te zien geen, of tenminste een minder magisch Q3 knopje meer. *O*

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:49

Destruction

(ex-)Automonteur

De situatie met Di Resta die met 0,0 ervaring in de Williams Massa moest gaan vervangen maakte imo wel duidelijk dat testdagen absoluut nodig zijn, je wil je testrijder/aankomend talent wel gelegenheid kunnen geven om in een actuele auto ervaring op te doen voor het geval men in actie moet komen.

Daarentegen, volledig vrijgeven is ook geen optie. Dan krijg je o.a Ferrari weer dat in zijn eigen achtertuin 7 dagen per week een testauto + coureur rondjes laat rijden met e.o.a idee. En de kosten? Mwoah, die simulator/windtunnel is ook niet goedkoop lijkt me. We hebben nu 20 races per jaar (laten we dat even aanhouden), ik zou dan zeggen dat er bij 10 race weekenden de dag na de race (maandag dus) een testdag ingelast zou moeten worden, waarbij het (tenzij specifieke belangrijke reden) niet de bedoeling is dat de vaste coureurs in de auto zitten. Uitzondering op die regel zou wmb kunnen gaan over een vaste rijder die terug keert/terug wil keren van een gebroken been of w/e.

De regel ernaast dat de rijke teams extra testdagen kunnen kopen als ze dat willen en dat dat geld dan weer verdeeld wordt over de armere/kleinere teams lijkt me ook een goede. Zo wordt het voor de kleine teams misschien ook mogelijk om extra te testen/ontwikkelen, en val je niet terug naar het tijdperk dat de grote teams vrijuit kunnen testen en de kleine teams daardoor per definitie benadeeld worden.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Cranzai schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:58:

Gadverdarre, dit verpest de sport toch gewoon.
Niet zeuren over geld en gewoon elk weekend een motor erin, ik ben zo klaar met deze maatregelen voor kostenbesparing.
Mwa, waarom zou je iedere race nieuw materiaal moeten nemen als het ondertussen al bewezen is dat dat helemaal niet hoeft. Het gaat niet zozeer om het maximaliseren van het motorvermogen, want dat sloopt een motor nou juist zo makkelijk, het is juist goed voor de ontwikkelingen (ook richting huidige straatauto's) om zoveel mogelijk rendement uit je materiaal te halen.
Zo'n auto moet elk weekend maximaal presteren. Een apparaat dat op de limiet werkt krijgt hoe dan ook haarscheurtjes. De auto moet in principe elke race vervangen kunnen worden naar mijn mening. Bespaar dan op de kosten van elk onderdeel maar niet op hoe lang een duur onderdeel mee moet gaan.
Dat is misschien ook nog wel eenvoudiger en goedkoper te realiseren ook.
De tijden dat motoren 16.000+ rpm maakte zijn gewoon voorbij en het is ook helemaal niet nodig gezien de huidige rondetijden. In de tijden van wegwerp onderdelen plofte er regelmatig iets uit elkaar, eigenlijk gewoon veel te vaak. Dat een blok dan 10 keer zo goedkoop was maakt aan het einde van het seisoen ook niets uit als je iedere race 2 tot 3 motoren in de prullenbak gooit. Nu zoeken de teams juist op andere vlakken naar maximalisatie. Ik denk dat processen die nu zo duur zijn om een motor zo betrouwbaar te maken ook verbeterd en dus goedkoper zouden kunnen worden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:35:
Yay, zo te zien geen, of tenminste een minder magisch Q3 knopje meer. *O*
Q3 boost zal wel gewoon hetzelfde blijven. Waaruit maak je op dat dat veranderd?

Agressievere engine mapping en iets meer toeren etc blijft gewoon werken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Laatst online: 07:24

jpiwf

licenced pepernootaddict

YakuzA schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:02:
[...]

Q3 boost zal wel gewoon hetzelfde blijven. Waaruit maak je op dat dat veranderd?

Een van der manieren waarop de Q3 boost werkt is olie via de airbox in de verbrandingskamers krijgen via een soort gecontroleerde overloop. Zo krijg je extra brandstof buiten de max 100l/uur en dus meer power. Die verbinding is in 7.9 verboden volgend jaar.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:46
jpiwf schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:58:
[...]

Een van der manieren waarop de Q3 boost werkt is olie via de airbox in de verbrandingskamers krijgen via een soort gecontroleerde overloop. Zo krijg je extra brandstof buiten de max 100l/uur en dus meer power. Die verbinding is in 7.9 verboden volgend jaar.
En waar heb je dat gelezen, of verzin je dat ter plekke?

Wat jij namelijk benoemd lijkt mij niet alleen in Q3 gebruikt te worden maar ook gewoon in de race...De Q3 boost lijkt mij vooral een aggresievere engine mapping.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Laatst online: 07:24

jpiwf

licenced pepernootaddict

Devian schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:37:
[...]

En waar heb je dat gelezen, of verzin je dat ter plekke?

Wat jij namelijk benoemd lijkt mij niet alleen in Q3 gebruikt te worden maar ook gewoon in de race...De Q3 boost lijkt mij vooral een aggresievere engine mapping.
Er staat een linkje een aantal pagina's terug, geloof van Motorsport.com. Kwam naar boven in de discussie rondom de verlaagde limiet voor oliegebruikt tijdens de race voor engine specs van na Monza, en hoe Mercedes door 1 race eerder een nieuwe spec te introduceren daaromheen kon voor de rest van het seizoen. En idd, het is iets wat in de race ook een beetje gebruikt wordt, maar veel minder omdat er dus een limiet aan het oliegebruik in de race is. Er zit nu echter een regelbare klep tussen (Solenoid valve) waarmee ze hem extra open kunnen zetten. In Q3 zetten Ferrari en Mercedes die dus lekker vol open, in 1 rondje kan je de olietank niet leegtrekken namelijk.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

Wat maakt het nog uit... Volgend jaar die halo :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
AzzKickah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:43:
[...]

Wat maakt het nog uit... Volgend jaar die halo :'(
Vergeet niet dat de Halo volgend jaar volgens mij gewoon in de livery opgenomen mag worden. Dus hij zal ietwat minder lelijk zijn. :P

edit: Artist impressions

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.circlesix.co/image/1/700/0/uploads/posts/2017/07/1db84b99cce49dd28096f10e093064be.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cf.c.ooyala.com/c0ODY5dzqV6XCU6r2zJYohm4OsDk1Fns/QCdjB5HwFOTaWQ8X4xMDoxOjBzMTt2bJ

:9
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-ni0ySHT_ilQ/WX7C1cI5oLI/AAAAAAAAxkQ/j5NpjEtGrCUrUaEcwk4QIwaGTEApvinmwCLcBGAs/s1600/Porsche-Red-Bull-F1-1.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 22-09-2017 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
9 seconden teaser van de nieuwe Ferrari film :"Ferrari: Race To Immortality"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.gpupdate.net/n...p-ontwikkeling-microfoon/

Hier zakt je de broek toch ook instantly van op de enkels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
What the… :P

En dan gewoon continu aan op de speakers over heel het circuit zeker? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 22:29
Nou ja, wat boeit de oorzaak van het geluid? V8 / v10 is voorbij. Gaat nooit meer gebeuren. Als fans geluid willen, dan is dit wel een mogelijkheid ja. Terug naar v8 gaat niet gebeuren. Hoeft ook helemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
We kunnen ook met z'n allen gaan stofzuigen tijdens de race, hebben we ook lekker hard geluid.

Liever puur emotievol geluid, met duidelijk verschil in toerental. Het volume is imho van ondergeschikt belang.

[ Voor 18% gewijzigd door Robertdj op 22-09-2017 16:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

1.000.000x liever kut geluid en geweldige races dan grandioos geluid en een optocht elk weekend.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:02:
[...]

Omdat de Mercedes en Ferrari boefjes geen klepje meer mogen inbouwen die op inschakeling motorolie in de motor laat lopen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Max zat juist goed. Vettel is bang voor hem volgens Kevin. Die titel is dan ook lekkere clickbait. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Dames, heren en genderneutralen. Even stemmen :P
Ik twijfelde tussen 2001 en 2003. Heb uit eindelijk voor 2001 gekozen.

https://www.formula1.com/...full-race-watch-vote.html

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 22-09-2017 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
sjaool schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:30:
[...]

Max zat juist goed. Vettel is bang voor hem volgens Kevin. Die titel is dan ook lekkere clickbait. :P
Jah natuurlijk zat Max goed. :)
Daar twijfelde ik niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
L1nt schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:05:
1.000.000x liever kut geluid en geweldige races dan grandioos geluid en een optocht elk weekend.
En op dit moment hebben we kut geluid EN een optocht elk weekend...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:09
Mooi nieuws in 2018 mogen de teams de dan huidige auto's gebruiken voor demonstraties :)
https://www.formula1.com/...-2018-cars-next-year.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:36:

Wait what? Gaan ze nu complete races online gooien? Dat zou echt heel vet zijn!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Ik vergeet nooit dat Schumacher na de race zei 'Jos was flying'. Met je Ferrari moeilijk voorbij de Arrows komen _O-

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
Dijkstraat schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:21:
Mooi nieuws in 2018 mogen de teams de dan huidige auto's gebruiken voor demonstraties :)
Ik vind het wel fijn dat Red Bull een V8 gebruikt. Die demo maakt nog lekker wat lawaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:49:
[...]

Zo lees ik het wel. Lang leve Liberty, denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, in al hun wijsheid heeft de FIA besloten de gridstraffen voor 2018 in stand te houden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:51
Martinspire schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:49:
[...]

Dat zou ook een keer tijd worden. Is toch volstrekt idioot dat geen enkele F1 race op fatsoenlijke kwaliteit op YT staat? Van elke andere raceklasse is alles op de best mogelijke kwaliteit te vinden, maar van de F1 alleen van niveautje aardappel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Je bent de genderfluids en non-gender conformistischen vergeten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Williams lijkt toch voor oud en betrouwbaar te gaan.
Williams has become the most coveted seat left on the F1 grid for 2018, with the team having received enquiries from several drivers and made its own contact with others.

But it is now focusing on Robert Kubica, current driver Felipe Massa and reserve Paul di Resta.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Dijkstraat schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:21:
Nice, is zeker goed voor de exposure van de sport. Ben echter wel benieuwd naar de eerste maandelijkse Ferrari demo-dag op Fiorano waarin ze hun Ferrari een raceafstand laten demonstreren. :+

Maar zonder gekheid kijk ik uit naar de gamma racing day van volgend jaar met misschien wel de RS18 in plaats van een oude lotus ofzo.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
YakuzA schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:26:

[...]
Williams heeft er toch ook mee te maken dat Martini als grote sponsor minimaal een rijder wil hebben die in een bepaald "profiel" past voor hun marketing doeleinden? Ik meende in ieder geval dat het daardoor voor hun sowieso geen optie was om 2 jonge rijders aan te stellen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]
Dan ben ik bang dat we nog een jaartje van die muffe Massa krijgen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Martinspire schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:33:
[...]

Dan ben ik bang dat we nog een jaartje van die muffe Massa krijgen :/
En ik was zo blij dat ie ein-de-lijk met pensioen ging...

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Massa is tenminste nog wel iemand die betrokken is (en lijkt) bij wat ie doet. In tegenstelling tot, ik noem maar iemand, Kimi Raikkonen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Hier ook 2001, maar een meerderheid wil liever een pas 5 jaar oude race zien. |:(

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MrSleeves schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:34:
[...]

Hier ook 2001, maar een meerderheid wil liever een pas 5 jaar oude race zien. |:(
Hier staat 2001 anders op 46% en de rest rond de 20/30

• sjaool

sjaool

Dennism schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:46:
[...]

Williams heeft er toch ook mee te maken dat Martini als grote sponsor minimaal een rijder wil hebben die in een bepaald "profiel" past voor hun marketing doeleinden? Ik meende in ieder geval dat het daardoor voor hun sowieso geen optie was om 2 jonge rijders aan te stellen.
Doe dan Paul di Resta. Oogt jong en sportief en lijkt mij een aardige kerel die het ook goed doet in de PR.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]
Mijn picks op volgorde.
-Kubica
-Di Resta
-Niemand en gewoon geen tweede auto. :+
-Massa

• alexbl69
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:42:
[...]

Mijn picks op volgorde.
-Kubica
-Di Resta
-Niemand en gewoon geen tweede auto. :+
-Massa
Whahaha...

Maar zonder gekheid, ze zullen het toch niet in hun hoofd halen om wéér een seizoen met opa te gaan rijden? Er staat een hele batterij aan jong talent te springen om te laten zien wat ze kunnen, en dan zouden we weer een jaar met die bejaarde has-never-been opgescheept zitten?

Massa heeft pech gehad in Hongarije, daarna is zijn carrière nooit meer op gang gekomen. Maar dat was in 2009. Massa rijdt al sinds 2002 in de F1, en heeft in zijn 15-jarige 'carrière' nog maar 2 keer zijn teamgenoot weten te verslaan.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:10
alexbl69 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:05:
[...]
Massa heeft pech gehad in Hongarije, daarna is zijn carrière nooit meer op gang gekomen. Maar dat was in 2009. Massa rijdt al sinds 2002 in de F1, en heeft in zijn 15-jarige 'carrière' nog maar 2 keer zijn teamgenoot weten te verslaan.
Hoeveel tijd daarvan was hij tweede rijder onder Schumacher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
[...]

Whahaha...

Maar zonder gekheid, ze zullen het toch niet in hun hoofd halen om wéér een seizoen met opa te gaan rijden? Er staat een hele batterij aan jong talent te springen om te laten zien wat ze kunnen, en dan zouden we weer een jaar met die bejaarde has-never-been opgescheept zitten?

En toch staat ie 27ste in de lijst met GP winnaars en zelfs 4de van alle nog actieve coureurs, op een haar na het WK gemist. Ik denk niet dat je carrière dan nog tussen aanhalingstekens hoeft te zetten, er rijden een boel slechtere coureurs rond in de F1. Verder uiteraard wel gelijk, na 2009 is hij nooit meer echt de oude geworden al is hij nog wel steeds altijd een redelijk stabiele factor geweest wat ook belangrijk is. Ik denk ook dat bijv. een Stroll mogelijk veel heeft aan de ervaring van Massa.

Maar goed zeer veel keuze had Williams niet voor dit seizoen op deze korte termijn na het wegkopen van Bottas, Martini vereist schijnbaar als titel sponsor ook dat minimaal een van de coureurs minimaal 25 jaar is vanwege marketing doeleinden dus een echt jong rijdersduo zul je daar waarschijnlijk niet snel gaan zien.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

Pierre

Van nature lui!

Dennism schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:20:
[...]
Op een haar na het WK gemist.
Die haar staat me nog vers in mijn geheugen kan ik je zeggen :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tlpeter schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:18:
[...]

Hoeveel tijd daarvan was hij tweede rijder onder Schumacher?
Alleen 2006.

Maar ik word echt niet goed van Massa, of Kimi...
Kimi mist al snelheid op permanent gefrustreerde Vettel, wat niet goed is. Massa, echt ga alsjeblieft met pensioen. Het hele seizoen is het al dramatisch met hem. Auto is slecht, hij rijdt slecht, hindert constant anderen hun race etc etc. Echt, liever geen tweede Williams dan nog een jaar Massa. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Whahaha...

Je hebt het wel over Williams. Die hebben eigenlijk nooit echt verstandige beslissingen genomen qua rijders. Zie een Maldonado die daar mocht rijden en nu ook weer een Massa die geen deuk in een pakje boter rijdt (zeker niet voor iemand die al zo lang in de F1 zit). Sowieso vind ik het irritant dat sommige gasten zo lang in F1 blijven hangen. 15 jaar is meer dan voldoende voor je poging WDC te worden. Niet gehaald -> exit. Zeker als je al wel bij een topteam hebt gezeten en nu alleen nog maar opvulling bent of als je nog bij een topteam zit maar alleen het stoeltje warm houdt voor echt talent.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 23-09-2017 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Martinspire schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:16:
[...]

Je hebt het wel over Williams. Die hebben eigenlijk nooit echt verstandige beslissingen genomen qua rijders. Zie een Maldonado die daar mocht rijden...
Heej, Maldonado heeft anders Williams' laatste win bezorgd....in 2012 :+

Maar bij Williams hangt er m.i. op een 1 of andere manier een stoffig imago aan vast sinds Martini de hoofdsponsor is, beetje het zitten-in-een-kringetje-idee tijdens de verjaardag van tante Truus of het onvermijdelijke schoteltje met de blokjeskaas en leverworst waarbij Williams toch het laatste blokje zweterige kaas is wat overbleef nadat iedereen naar huis is gegaan om 23:59

Tja, dan kom je inderdaad uit bij DiResta en dat soort figuren... :z

Strava

• sjaool

sjaool

Ik hoop echt dat Massa na dit jaar stopt. Dan zie ik nog liever Maldonado terug. Krijgen we tenminste weer leuke acties op de baan. :D

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat Palmer het tweede stoeltje zou gaan bezetten. Die heeft echt last van de pechduivel en denk dat het een leuke middenvelder kan zijn.

Massa is ruim over datum en DiResta, die is er eerder ook met een reden uitgegooid.

En wat betreft Kubica. Ik zeg niet doen. Ongetwijfeld is hij nog snel, maar vrees dat het een schim van zijn vroegere zelf is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:30:
Ik hoop echt dat Massa na dit jaar stopt. Dan zie ik nog liever Maldonado terug. Krijgen we tenminste weer leuke acties op de baan. :D
En dan stoppen de stupid "F1 fans" eens met Max bashen. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Om het leed maar wat te verzachten zat ik nog wat oude races terug te kijken; en het valt mij op dat die typische "attackmodus" van Verstappen verdwenen is.

In de Toro Rosso dagen had hij altijd zo'n typische houding, helm schuin naar voren;

Afbeeldingslocatie: https://cdn-5.motorsport.com/static/img/amp/700000/730000/733000/733400/733475/s6_1378080/f1-italian-gp-2015-max-verstappen-scuderia-toro-rosso-str10-leads-daniil-kvyat-red-bull-ra.jpg

Het leek wel of regisseurs dat ook oppikten; Max was klaar voor de volgende prooi. Maar ik bedacht mij dat mij dat sinds de overstap naar Red Bull helemaal niet meer opvalt.

Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/RTW1eCVeQqa2FLT_vJNa2w?w=1400&h=933&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces,edges

Misschien is de zithouding wat anders, zat hij bijv. hoger in de TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zie je het verschil ook met een 2016 RBR uitvoering? Ik meen tijdens een van de laatste weekenden toch nog die attack stand voorbij te hebben zien komen bij de 2017 versie. Ik dacht zelfs nog, hij gaat er weer voor 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Roamor schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:35:
Om het leed maar wat te verzachten zat ik nog wat oude races terug te kijken; en het valt mij op dat die typische "attackmodus" van Verstappen verdwenen is.

In de Toro Rosso dagen had hij altijd zo'n typische houding, helm schuin naar voren;

Het leek wel of regisseurs dat ook oppikten; Max was klaar voor de volgende prooi. Maar ik bedacht mij dat mij dat sinds de overstap naar Red Bull helemaal niet meer opvalt.

Misschien is de zithouding wat anders, zat hij bijv. hoger in de TR?
Door die speknek die vanwege de hogere g-krachten is gekweekt gaat dat gewoon niet meer. :P

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44
Interessant stuk over fer vs merc
https://drivetribe.com/p/...ium=fb&utm_source=organic

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:40:
Zie je het verschil ook met een 2016 RBR uitvoering? Ik meen tijdens een van de laatste weekenden toch nog die attack stand voorbij te hebben zien komen bij de 2017 versie. Ik dacht zelfs nog, hij gaat er weer voor 😉
Niet direct, misschien is het ook wel geleidelijk gegaan? Het valt mij nu ineens weer op nu ik bijv. China en Maleisië 2015 weer eens teruggekeken heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
FIA scherpt regels van valse start aan volgend seizoen.

http://m.gpupdate.net/nl/...rt-aan-voor-volgend-jaar/

En wie kent de ‘oh, no, no” van HAM van vorig jaar nog?

https://www.formula1.com/...s_Cut__Malaysia_2016.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:49:
FIA scherpt regels van valse start aan volgend seizoen.

http://m.gpupdate.net/nl/...rt-aan-voor-volgend-jaar/

En wie kent de ‘oh, no, no” van HAM van vorig jaar nog?

https://www.formula1.com/...s_Cut__Malaysia_2016.html
Die battle tussen RIC & VES (Okay Okay, VER) was echt genieten _/-\o_ De rest van de race ook overigens !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Uit het gelinkte artikel:
"Sebastian Vettel zette dit jaar in de Grand Prix van China zijn wagen verder naar links om een plas regenwater te vermijden. De Ferrari-coureur zou hierdoor buiten het bereik van de transponder, die een valse start kan registreren, hebben gestaan."

Vind het apart dat dit tot nu toe dus blijkbaar straffeloos kon.

Ook apart: "Eén van de penalty's in artikel 38.3c of d (een drive through-penalty of een tien seconden stop-and-go-penalty, red.) wordt opgelegd..."

Waarom nu weer die onduidelijkheid van 2 mogelijke straffen? Het gaat hier om een overtreding waar je je wel of niet schuldig aan maakt. Je kunt je hier niet een beetje schuldig aan maken. Hoe moeilijk is het dan om hier ook simpelweg 1 mogelijke sanctie op te leggen? Of wil men weer wat 'bewegingsvrijheid' voor de stewards creëren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Je zou toch zeggen dat "buiten het bereik van de transponder" een signaal zou moeten opleveren dat de rijder niet op zijn plek staat (zoals Wehrlein in Oostenrijk), en dat de startprocedure geannuleerd wordt?

Fix dat dan in de software; en voorkom daarmee nóg een extra regeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:02:
[...]

Uit het gelinkte artikel:
"Sebastian Vettel zette dit jaar in de Grand Prix van China zijn wagen verder naar links om een plas regenwater te vermijden. De Ferrari-coureur zou hierdoor buiten het bereik van de transponder, die een valse start kan registreren, hebben gestaan."

Vind het apart dat dit tot nu toe dus blijkbaar straffeloos kon.

Ook apart: "Eén van de penalty's in artikel 38.3c of d (een drive through-penalty of een tien seconden stop-and-go-penalty, red.) wordt opgelegd..."

Waarom nu weer die onduidelijkheid van 2 mogelijke straffen? Het gaat hier om een overtreding waar je je wel of niet schuldig aan maakt. Je kunt je hier niet een beetje schuldig aan maken. Hoe moeilijk is het dan om hier ook simpelweg 1 mogelijke sanctie op te leggen? Of wil men weer wat 'bewegingsvrijheid' voor de stewards creëren?
Die ‘bewegingsvrijheid’ vind ik maar een gevaarlijke term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:17:
[...]

Die ‘bewegingsvrijheid’ vind ik maar een gevaarlijke term.
1 straf voor FER en 1 voor de rest natuurlijk :*)

Ben het eens dat er gewoon 1 straf moet komen voor een zwart/witte overtreding, want zoals gezegd, je overtreedt de regel de ja, de nee. Het is niet zoals te hard rijden in de pits, dat kun je met 5 km/u te hard doen, maar ook met 50 km/u, dus daar kun je degradaties van straffen aanhangen. Maar je start correct of je start incorrect, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:15
[...]

Je had beter het tweede stukje ook in je quote gezet. Daar zie ik twee overtredingen staan. Dus twee straffen voor twee overtredingen:
het bewegen van de auto voordat het startsignaal is gegeven -> Drive Through
het positioneren van de auto op de startgrid op een manier waarop de transponder niet kan detecteren -> stop and go

Tenminste, zo lees ik het toch

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Verschil drive through en stop go zal ge maken hebben met de pitlane delta die per circuit anders is. Ik hoop dat ze iig per race voor 1 optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:06

Oekol

waka waka hey hey

metallicattim schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:26:
[...]

1 straf voor FER en 1 voor de rest natuurlijk :*)

Ben het eens dat er gewoon 1 straf moet komen voor een zwart/witte overtreding, want zoals gezegd, je overtreedt de regel de ja, de nee. Het is niet zoals te hard rijden in de pits, dat kun je met 5 km/u te hard doen, maar ook met 50 km/u, dus daar kun je degradaties van straffen aanhangen. Maar je start correct of je start incorrect, klaar :P
Of toch niet:

- je staat buiten bereik van transponder maar start wel normaal
- je staat buiten bereik van transponder maar start veel eerder dan de rest

De tweede variant is vele malen erger dan de eerste.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:35:
[...]

Of toch niet:

- je staat buiten bereik van transponder maar start wel normaal
- je staat buiten bereik van transponder maar start veel eerder dan de rest

De tweede variant is vele malen erger dan de eerste.
Buiten bereik van transponder staan zou gelijk de "zwaarste" straf moeten krijgen, want je bent dan in overtreding en dan moet je het ergste aannemen vind ik.
Of er zou helemaal niet gestart moeten worden als het systeem maar 19/20 auto's herkend op de grid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:06

Oekol

waka waka hey hey

metallicattim schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:38:
[...]

Buiten bereik van transponder staan zou gelijk de "zwaarste" straf moeten krijgen, want je bent dan in overtreding en dan moet je het ergste aannemen vind ik.
Of er zou helemaal niet gestart moeten worden als het systeem maar 19/20 auto's herkend op de grid :X
Ja dat is ook weer zo. Maar dan zou je wel op beelden kunnen zien, is die normaal weg of niet. Maw heeft die het gedaan om voordeel uit te halen. Blijft lastig iets!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

Een mogelijke verklaring hiervoor is dat ze onderscheid willen maken tussen te vroeg starten en de start anticiperen. Dus als je echt start voordat de lampen uit zijn krijg je bv de stop & go penalty, en als je binnen die 0,2s na doven lampen start krijg je de drive through, omdat de winst dan kleiner was?

Sowieso vraag ik me op basis van dat artikel af wat dat nu met Bottas in Oostenrijk was. Op basis van dat artikel zou ik denken dat ze zijn start hebben goedgekeurd ondanks dat hij (vooruit) rolde toen de lampen uit gingen. En dat dat volgend jaar dus niet meer kan/mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKZ43TCXUAAlCKc?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
metallicattim schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:26:
Jump start kun je toch ook gradaties in hebben? Van echt te vroeg starten tot de start anticiperen en daardoor "onmenselijk snel reageren". Daarnaast is te hard rijden in de pits ook zwart/wit, of je rijdt te hard, of je rijdt het niet. De straffen voor te hard rijden in de pits zullen in 99% van de gevallen ook gaan over of net een paar KM te hard over de begin/einde lijn rijden (door bv een lockup tijdens het aanremmen voor de lijn, of juist net iets te vroeg van de pitlimiter gaan). Daarnaast is te hard rjiden in de pits natuurlijk ook een veiligheidsdingetje, en zal daarom sowieso altijd zwaar bestraft worden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:49
Aston Martin Red Bull Racing bekt niet heel lekker eerlijk gezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
a new Advanced Performance Centre at our Milton Keynes home. The new facility will house 110 Aston Martin design and engineering staff
Hoeveel van die 110 man gaan onder naam van Aston een F1 motor ontwikkelen? :o
[/geruchtenmolen]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Aston Martin sponsor RBR!!

Edit: je kan ook geen vijf minuten later zijn he in dit topic :P

Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbx00498/0001/2/600/445/astonmartinlogo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image1.redbull.com/rbx00498/0010/1/760/428/445/article/lead_image/lead_astonmartin2.jpg
HIGHLIGHTS
  • LEGENDARY SPORTS CAR MANUFACTURER ASTON MARTIN BECOMES TITLE AND INNOVATION PARTNER FROM 2018
  • THE TEAM WILL RACE FROM 2018 AS ASTON MARTIN RED BULL RACING
  • NEW ADVANCED PERFORMANCE CENTRE TO OPEN AT THE TEAM’S CAMPUS IN MILTON KEYNES
  • FURTHER PRODUCTS IN THE PIPELINE FROM THE INNOVATION PARTNERSHIP PRODUCING THE ASTON MARTIN VALKYRIE
Sorry voor de Caps :P Zo staat het ook op de site.

[ Voor 186% gewijzigd door Jasphur op 25-09-2017 11:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:49
RobertMe schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:52:
[...]

[...]

Hoeveel van die 110 man gaan onder naam van Aston een F1 motor ontwikkelen? :o
[/geruchtenmolen]
Ze hebben de tekst op de site iets aangepast. Ik zweer dat er net iets stond wat neer komt op:
"We zullen nog moeten wachten op de definitieve eisen aan de motor voor 2021. Maar ik weet zeler dat als dit interessant is, wij mee kunnen doen als motorleverancier".

Helaas is dit aangepast naar:

"Title partnership is the next logical step for our Innovation Partnership with Red Bull Racing. We are enjoying the global brand awareness that a revitalised Formula One provides. The power unit discussions (in Formula One) are of interest to us, but only if the circumstances are right. We are not about to enter an engine war with no restrictions in cost or dynamometer hours but we believe that if the FIA can create the right environment we would be interested in getting involved."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LoeWn schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:56:
[...]

Ze hebben de tekst op de site iets aangepast. Ik zweer dat er net iets stond wat neer komt op:
"We zullen nog moeten wachten op de definitieve eisen aan de motor voor 2021. Maar ik weet zeler dat als dit interessant is, wij mee kunnen doen als motorleverancier".

Helaas is dit aangepast naar:

"Title partnership is the next logical step for our Innovation Partnership with Red Bull Racing. We are enjoying the global brand awareness that a revitalised Formula One provides. The power unit discussions (in Formula One) are of interest to us, but only if the circumstances are right. We are not about to enter an engine war with no restrictions in cost or dynamometer hours but we believe that if the FIA can create the right environment we would be interested in getting involved."
Dat is dan toch om en nabij hetzelfde? Onder de juiste omstandigheden zullen ze instappen (waarbij de omstandigheden dus nog niet definitief zijn).

Wat ik mij afvraag, gaat dit alleen om "title sponsor", of rijdt RBR volgend jaar dan met een "Aston Martin" motor (wat dan nog steeds dezelfde rebranded Renault is)? :P Of blijft TAG wel de motor leverancier? Voor mijn idee zijn title sponsor & motor leverancier altijd gelijk, dus weet niet of het wel eens voor komt dat dat dan afwijkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

RobertMe schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:02:
[...]

Dat is dan toch om en nabij hetzelfde? Onder de juiste omstandigheden zullen ze instappen (waarbij de omstandigheden dus nog niet definitief zijn).

Wat ik mij afvraag, gaat dit alleen om "title sponsor", of rijdt RBR volgend jaar dan met een "Aston Martin" motor (wat dan nog steeds dezelfde rebranded Renault is)? :P Of blijft TAG wel de motor leverancier? Voor mijn idee zijn title sponsor & motor leverancier altijd gelijk, dus weet niet of het wel eens voor komt dat dat dan afwijkend is.
Ik denk dat TAG nu wel klaar is.
Hoeveel "title"-sponsors kan je hebben voordat de exclusiviteit er vanaf gaat?

Verder verwacht ik geen AM motor onder het huidige reglement. En afhankelijk van het definitieve motorreglement in 2021 zal AM t.z.t. wel een afweging maken of ze daarin gaan stappen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gaat de rest van de teams dan ook voor de wagen + caravan combi?

http://www.redbullracing....driving-future-innovation

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
RobertMe schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:02:
[...]

Waarom zouden die altijd gelijk zijn?
Martini is Title sponsor van Williams, maar toch rijden ze met een AMG Mercedes PU.

Ik verwacht dus gewoon dat TAG aanblijft voor 2018.
Je zou als auto merk toch niet je logo plakken op een zwakke onder ontwikkelde onbetrouwbare PU van een ander auto merk? :X

En voor 2019 zie ik geen andere optie dan Honda, en ik denk niet dat Honda het toelaat om na al de zwakke jaren, nu ineens hun PU te laten rebranden.
(https://www.autobahn.eu/5...heilig-in-de-honda-motor/)

[ Voor 11% gewijzigd door powah33 op 25-09-2017 12:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
samengevat hebben we dan het volgende: (?)

2018: TR op Honda, RBR op Renault
2019: TR op Honda, RBR op Honda
2020: TR op Honda, RBR op Honda
2021: nieuwe motorformule. RBR op AM (wild educated guess: afstoten TR, naar Honda works team?)
Pagina: 1 ... 39 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1