Ben het in elk geval wel eens met de stelling dat Vettel er ten aller tijde verstandiger aan had gedaan om - desnoods - Max (en misschien RAI) er vandoor te laten gaan. Je weet toch dat je team zich focussed op jou, ze hadden RAI echt wel voor je weg gehaald en dan kon je zelf p2 veilig stellen. Natuurlijk is er dan een hele grote kans dat Lewis op P3 zou gaan eindigen, maar dan heb je 18 vs 15 punten, met een puntenverschil van 3 na Monza zouden ze gelijk gestaan hebben.
Max is verder voor het WK geen concurrent dit jaar, dus eigenlijk had Vettel van Max (behalve de overwinning dan) niks te vrezen. Bovendien was de kans heel groot dat Max zou uitvallen door het een of andere technisch malheur (al is het maar statistisch gezien...), en dan had Vettel alsnog de overwinning gehad.
Natuurlijk snap ik wel dat je wil winnen als je een racer bent, maar als je in een (toch wel redelijk felle) strijd om het WDC zit is het pakken van goede punten imo veel belangrijker. Al met al blijf ik bij m'n standpunt dat Vettel, met zijn ervaring en 4 WK titels beter hoort te weten en niet zoveel risico moet nemen in een WK strijd. Een Alonso of Max heeft in zijn positie niets te vrezen, een Vettel of een Lewis des te meer.
Maakt Max fouten? Ja, absoluut.
- Spa 2016: Heel stom om bij de start verloren plaatsen in de 1e bocht weer goed te willen maken.
- Hongarije: Hij gaf het zelf meteen al toe, je wil niemand de baan af beuken en al zeker je teamgenoot niet
- Monza: HIj had even moeten wachten met Massa, die hij sowieso wel ingehaald zou hebben.
Verder vind ik het wel mooi dat er rijders zijn als een Alonso, Max, Hamilton enz die waar dat kan (of nodig is) wat meer risico durven nemen. Coureurs van het type Rosberg hebben we al genoeg, en dat is ook prima, maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Ik ben het er wel mee eens (maar dat heeft Dr. Marko ook geroepen) dat Max moet leren iets geduldiger te zijn, soms kun je gewoon beter even een bochtje afwachten, bij wijze van spreken.
[
Voor 9% gewijzigd door
Destruction op 21-09-2017 00:37
]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.