[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.968 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
aDutchCow schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:48:
[...]

Nog een reden dat ik niet thuis hoor in de F1 met m'n 1,94. :+

Webber was zelfs toch 1,85m?
ik dacht dat Ocon ook boven de 1.90 is, en onder de 70kg....... (jaloers!!!)

oh, toch niet. hij is 1.86

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4ov4bjmxnoex.png

[ Voor 12% gewijzigd door batsma op 19-09-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
Dus exit wehrlein volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51
batsma schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:53:
[...]

ik dacht dat Ocon ook boven de 1.90 is, en onder de 70kg....... (jaloers!!!)

oh, toch niet. hij is 1.86

[afbeelding]
Jaloers? Haha. Dat gewicht is gewoon gevaarlijk :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:52:
@vhal geruchten lijken sterk dat bij Sauber tenminste 1 maar waarschijnlijk 2 zitjes gevuld worden met Ferrari juniors (LEC & GIO) (of ERI)
Bij STR lijkt GAS zeker en KVY waarschijnlijk.
ALO blijft bij McL
Stoeltje van Massa is de enige die nog omgeven is door grote vraagtekens.
  • HAM - BOT (Mercedes)
  • VET - RAI (Ferrari)
  • RIC - VER (Red Bull)
  • OCO - PER (Force India)
  • GAS - KVY? (Toro Rosso) GAS lijkt zeker, KVY want wie anders?
  • VAN - ALO (McLaren) ALO lijkt te blijven
  • STR - MAS? (Wiliiams) STR lijkt zeker, MAS, KUB (of klein kansje voor PAL)
  • GRO - MAG (HAAS)
  • SAI - HUL (Renault)
  • LEC - ??? (Sauber) GIO of ERI afhankelijk van de sponsoren van ERI

Ik verwacht dat Stroll gewoon bij Williams blijft rijden, voor een Rookie doet hij het echt prima.(een podium, 28 punten P12) (buiten het imago van vader's geld doet hij het best goed.)
  • HAM - BOT (Mercedes)
  • VET - RAI (Ferrari)
  • RIC - VER (Red Bull)
  • GAS - KVY/MAT? (Toro Rosso)
  • VAN - ALO (McLaren)
  • STR - MAS/KUB/PAL/DIR/ERI? (Wiliiams)
  • GRO - MAG (HAAS)
  • SAI - HUL (Renault)
  • LEC - ERI/GIO? (Sauber)
Zoiets zal het inderdaad gaan worden.
(MAT = Matshushita die nog niet genoeg licentiepunten heeft)

[ Voor 1% gewijzigd door YakuzA op 19-09-2017 11:20 . Reden: DIR/ERI bij Williams toegevoegd ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
YakuzA schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:02:
[...]
  • HAM - BOT (Mercedes)
  • VET - RAI (Ferrari)
  • RIC - VER (Red Bull)
  • GAS - KVY/MAT? (Toro Rosso)
  • VAN - ALO (McLaren)
  • STR - MAS/KUB/PAL? (Wiliiams)
  • GRO - MAG (HAAS)
  • SAI - HUL (Renault)
  • LEC - ERI/GIO? (Sauber)
Zoiets zal het inderdaad gaan worden.
(MAT = Matshushita die nog niet genoeg licentiepunten heeft)
Met MAT een nieuwe Yuji Ide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ben zeer benieuwd of KVY bij Toro Rosso blijft... Hooguit nog een jaartje.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 19-09-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
Het is sowieso een Mercedes junior, dus die zal volgend jaar zeker niet bij Sauber zitten aangezien Ferrari wat meer de touwtjes in handen lijkt gaan te nemen (Ferrari zet hun junioren bij Sauber en Sauber krijgt de 2018 motoren met korting ervoor terug). Waar dan wel is een grote vraag (enige overgebleven Mercedes stoeltje is dat van Massa?). En daarnaast wou bv Force India hem voor dit jaar al niet hebben omdat ze hem "konden" en Wehrlein geen makkelijk persoon bleek te zijn. Daarnaast vind ik persoonlijk ook niet dat hij wat speciaals laat zien, maar dat zal ook best door de auto komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:43:
[...]

Waarom, als ik vragen mag?
Voor een eerste rookie jaar gun ik hem de voordeel van de twijfel. OK, in het begin deed hij domme dingen maar sinds Baku zie ik in hem wel een groei. Het zal geen toprijder zijn maar m.i. geen derderangs gridvullingmateriaal

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasfrikandel
Jasphur schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:09:
[...]

Ben zeer benieuwd of KVY bij Toro Rosso blijft... Hooguit nog een jaartje.
Ik denk zelf van niet, Torro Rosso is het opleidingsteam en ik denk niet dat KVY red bull genoeg heeft overtuigd.
Aan de andere kant, de russische markt is een enorme markt voor Red Bull

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

dasfrikandel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:11:
[...]

Ik denk zelf van niet, Torro Rosso is het opleidingsteam en ik denk niet dat KVY red bull genoeg heeft overtuigd.
Vodka Red Bull dus ik zeg KUB naar STR :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Probleem is dat de opvolging een beetje opdroogt. Gasly, galael, Verschoor etc presteren niet helemaal naar verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
@YakuzA MAT heeft echt niet genoeg punten, oogje dichtknijpen kan, maar is niet waarschijnlijk. Galael test momenteel bij STR maar lijkt ook niet genoeg talent te hebben.

@RobertMe WEH is inderdaad Mercedes Junior, net als OCO dat is. WEH heeft in 2 jaar F1 echt niet bewezen goed genoeg te zijn. Ik verwacht dat WEH naar Formule E gaat voor Mercedes.

@vhal Stroll heeft in Monza wel laten zien dat hij kan en durft te rijden. p4 in kwalificatie (p2 na straffen) doe je niet zomaar in de regen.

@dasfrikandel naast GAS lijkt niemand in het voortraject bij STR goed genoeg voor een f1 stoeltje. KVY is niet top, maar beter is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
nachtnet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:17:
@YakuzA MAT heeft echt niet genoeg punten, oogje dichtknijpen kan, maar is niet waarschijnlijk. Galael test momenteel bij STR maar lijkt ook niet genoeg talent te hebben.

@RobertMe WEH is inderdaad Mercedes Junior, net als OCO dat is. WEH heeft in 2 jaar F1 echt niet bewezen goed genoeg te zijn. Ik verwacht dat WEH naar Formule E gaat voor Mercedes.

@vhal Stroll heeft in Monza wel laten zien dat hij kan en durft te rijden. p4 in kwalificatie (p2 na straffen) doe je niet zomaar in de regen.

@dasfrikandel naast GAS lijkt niemand in het voortraject bij STR goed genoeg voor een f1 stoeltje. KVY is niet top, maar beter is er nog niet.
Inderdaad, Wehrlein heeft echt nog niks speciaals laten zien. Ericcson mag van mij ook wel weg, laat daarvoor in de plaatst een talent rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
MikeyMan schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:13:
Probleem is dat de opvolging een beetje opdroogt. Gasly, galael, Verschoor etc presteren niet helemaal naar verwachting.
Mwoah... Gasly heeft de laatste 2 races in de Super Formula gewonnen, heeft daar een stijgende lijn en nog kansen op het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
dasfrikandel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:20:
[...]

Ericcson mag van mij ook wel weg, laat daarvoor in de plaatst een talent rijden
De eigenaren van Sauber zijn ook de sponsoren van ERI.

+ ERI is de snelste Zweed in Formule 1 deze eeuw. :+

Of ERI kan blijven is echt afhankelijk van de €€€ deal tussen Ferrari, Sauber & ERI(sponsors)

* nachtnet gokt dat LEC & GIO bij Sauber gaan rijden, ook omdat ze samen waarschijnlijk belangrijke constructeurspunten kunnen scoren (en daarmee FOM toelage.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Ik heb dit ook al horen vallen tijdens Singapore inderdaad. Op zich goed dat ze hieraan denken, maar er moeten ook punten gescoord worden natuurijk. KVY heeft 4 punten dit hele seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 19-09-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
Jasphur schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:29:
[...]

Ik heb dit ook al horen vallen tijdens Singapore inderdaad. Op zich goed dat ze hieraan denken, maar er moeten ook punten gescoord worden natuurijk. KVY heeft 4 punten dit hele seizoen.
Naja Formule 1 is in den beginne vooral een marketingtool he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
dasfrikandel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:33:
[...]

Naja Formule 1 is in den beginne vooral een marketingtool he
Marketing werkt beter als de middelen goed werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:23
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:24:
[...]

Mwoah... Gasly heeft de laatste 2 races in de Super Formula gewonnen, heeft daar een stijgende lijn en nog kansen op het kampioenschap.
Maar hij had BIJNA een GP2 kampioenschap verloren van een Rookie Gio.

Hij had voor zijn overwinning op Silverstone (uit mijn hoofd gezegd), bijna 2,5 jaar droog gestaan op overwinningen.
Gasly gooide meerdere keren de raceoverwinning in de GP2 uit zijn handen (o.a. een domme crash op de Red Bull Ring).

Nee, ik ben niet overtuigd van zijn kunnen. Wel heel knap wat hij nu doet in Super Formula, en ik hoop dat hij die lijn kan voortzetten, maar zijn verleden is niet al te best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Wat mij opvalt aan alle verlengingen is dat het bijna allemaal voor maar 1 jaar lijkt te zijn. Dat kan nog interessant worden volgend jaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Martinspire schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:51:
Wat mij opvalt aan alle verlengingen is dat het bijna allemaal voor maar 1 jaar lijkt te zijn. Dat kan nog interessant worden volgend jaar.
Jup. 2018 naar 2019 word het beste silly season van de afgelopen jaren :D Helemaaaaal als RAI, HAM en/of VET besluit er mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
Jasphur schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:53:
[...]

Jup. 2018 naar 2019 word het beste silly season van de afgelopen jaren :D Helemaaaaal als RAI, HAM en/of VET besluit er mee te stoppen.
Zie jij HAM of VET stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Wom

Hamilton is wel het type wat van de een op andere dag besluit te stoppen. Daar weet je het nooit bij. Maar Vettel heeft nog wel een paar open doelen denk ik zo.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
HAM blijft waarschijnlijk ook. Die kan/wil het record aan racewins van Schumacher (91) overnemen. Dat kan met 2-3 seizoenen al gehaald worden.

@Jasphur VET heeft tot 2020 bij Ferrari getekend. Die stopt niet.

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 19-09-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
VET misschien niet zo snel als HAM, maar kan mij echt wel voorstellen dat HAM binnen nu en (ik denk) 5 jaar zegt dat hij er mee stopt. Volgens mij heeft hij F1 al echt helemaal uitgespeeld, volgens mij alleen het record van meeste 'fastest laps' nog.

edit: En dan nog die 90 wins :P

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 19-09-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
......

[ Voor 98% gewijzigd door Jasphur op 19-09-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
Martinspire schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:51:
Klopt! Op Sky hebben ze het er telkens over dat dit vooral te maken heeft met het feit dat het contract van RIC dan verloopt, en VER waarschijnlijk een optie heeft om ook te switchen.
Er is dus een optie dat we een keiharde shuffle gaan zien eind volgend jaar. Ik zie VET het alleen niet zo snel toelaten dat RIC (opnieuw) zijn teamgenoot wordt, laat staan VER/HAM. Daarentegen zou HAM het denk ik allemaal wel prima vinden (indien hij het WDC pakt dit jaar). Volgens mij trekt Merc hierin ook meer een eigen lijn (zonder coureur inspraak) dan Ferrari.

@hierboven, misschien wordt HAM wel weer extra gemotiveerd met een VER/RIC naast hem, ik zou het in ieder geval graag willen zien.

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Ik zie Verstappen de komende 5 jaar niet naar Ferrari gaan. Dat is typisch zo'n "ooit wil je voor Ferrari rijden" dingetje. Maar toch liever eerst WDC worden voordat je daaraan begint want het maakt of breekt je carrière. Het hoeft effe niet lekker te starten en je bent meteen voor altijd 2e viool. Zie Raikkonen en Massa en hoe snel die waren ingekakt. De manier waarop Ferrari dingen doet en hoe de fans en media op Ferrari reageren zijn echt niet iets waar je blij van moet worden. Dan liever die Duitse degelijkheid en betrouwbaarheid. Dat past gewoon beter bij die jongen en ik denk dat ie qua marketing ook prima bij Mercedes past.

De vraag is of ie in 2019 weg mag bij RBR en of die auto fatsoenlijk wordt. Als ie volgend jaar weer maximaal voor podiums aan het strijden is, zie ik hem prima weggaan. Zit er meer in, dan zie ik hem wel blijven. Ricciardo zie ik wel weggaan als blijkt dat ie niet meer van Max kan winnen. Om dan een "nieuwe uitdaging" te gaan doen. Eventueel de brui eraan geven en uit de F1 stappen.

Ik hoop alleen dat komend jaar Massa weg gaat en het jaar erop Raikkonen. Die hebben al jaren niks meer in F1 te zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2017 12:15 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Bandenselectie voor Malaysia is binnen:
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/16931_MY-Selected-Sets-Per-Driver-750-EN.jpg

Opvallende verschillen in aantallen Softs (2-5s sets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
Martinspire schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:14:
Ik zie Verstappen de komende 5 jaar niet naar Ferrari gaan. Dat is typisch zo'n "ooit wil je voor Ferrari rijden" dingetje. Maar toch liever eerst WDC worden voordat je daaraan begint want het maakt of breekt je carrière. Het hoeft effe niet lekker te starten en je bent meteen voor altijd 2e viool. Zie Raikkonen en Massa en hoe snel die waren ingekakt. De manier waarop Ferrari dingen doet en hoe de fans en media op Ferrari reageren zijn echt niet iets waar je blij van moet worden. Dan liever die Duitse degelijkheid en betrouwbaarheid. Dat past gewoon beter bij die jongen en ik denk dat ie qua marketing ook prima bij Mercedes past.

De vraag is of ie in 2019 weg mag bij RBR en of die auto fatsoenlijk wordt. Als ie volgend jaar weer maximaal voor podiums aan het strijden is, zie ik hem prima weggaan. Zit er meer in, dan zie ik hem wel blijven. Ricciardo zie ik wel weggaan als blijkt dat ie niet meer van Max kan winnen. Om dan een "nieuwe uitdaging" te gaan doen. Eventueel de brui eraan geven en uit de F1 stappen.

Ik hoop alleen dat komend jaar Massa weg gaat en het jaar erop Raikkonen. Die hebben al jaren niks meer in F1 te zoeken.
Ik vraag me af of hij de luxe van kiezen tussen de 3 top teams uberhaupt wel gaat krijgen? Ik stoor me af en toe aan bepaalde fans (ik doel niet op jou) die vinden dat Max de wereldtitel maar even op moet halen bij het team met de beste auto. Er is nogal een wachtrij met andere coureurs die net zoveel (of meer) aanspraak maken op de titel.. ;)

Daarnaast biedt een stoeltje bij RBR/Mercedes/Ferrari alsnog 0 garanties op de titel, zie bijvoorbeeld Alonso zijn carriere (of Kimi bij McLaren). Alle puzzelstukjes moeten maar net op zijn plaats vallen wat betreft perfomance, betrouwbaarheid, teamgenoot, etc. Persoonlijk hoop ik natuurlijk vurig dat die puzzelstukjes voor Max bij Ferrari op zijn plaats gaan vallen, ik denk juist dat zijn jeugdige bravoure goed past bij de passie van Ferrari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ferrari werkt alleen met een 'sterke' rijder die het hele team naar zijn hand zet, zie bijvoorbeeld het tijdperk Schumacher. Nu met Vettel is het een zooitje.

Gezien de contacten en historie denk ik dat Max eerder naar Mercedes gaat, al dan niet als opvolger van Lewis.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Als Max de kans krijgt, zal hij graag bij Ferrari rijden. Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat een Italiaans stoeltje wel een droom van hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
nachtnet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:52:
@vhal geruchten lijken sterk dat bij Sauber tenminste 1 maar waarschijnlijk 2 zitjes gevuld worden met Ferrari juniors (LEC & GIO) (of ERI)

Stoeltje van Massa is de enige die nog omgeven is door grote vraagtekens.
  • HAM - BOT (Mercedes)
  • VET - RAI (Ferrari)
  • RIC - VER (Red Bull)
  • GAS - KVY? (Toro Rosso) GAS lijkt zeker, KVY want wie anders?
  • VAN - ALO (McLaren) ALO lijkt te blijven
  • STR - MAS? (Wiliiams) STR lijkt zeker, MAS, KUB (of klein kansje voor PAL)
  • GRO - MAG (HAAS)
  • SAI - HUL (Renault)
  • LEC - ??? (Sauber) GIO of ERI afhankelijk van de sponsoren van ERI

Ik verwacht dat Stroll gewoon bij Williams blijft rijden, voor een Rookie doet hij het echt prima.(een podium, 28 punten P12) (buiten het imago van vader's geld doet hij het best goed.)
Williams lijkt (stiekem) een test willen te gaan doen met Kubica.
Even afwachten of dat doorgaat, maar dat zou wel erg tof zijn. Vind het ook een mooi team voor hem, aangezien Williams die rare leeftijd regel heeft. Op die manier blokkeert hij ook geen inkomend talent, wat het enige (kleine) tegenargument voor de terugkomst van Kubica is. Daarnaast kan hij Stroll meteen even zoek rijden :)

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:13

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Waarom loopt de huidige puntentelling eigenlijk van 25 voor de winnaar in afwijkende stappen naar 1 voor de nummer 10? Waarom niet gewoon van 10 naar 1?

Ik heb een beetje zitten rekenen wat een gewijzigde puntentelling zou betekenen voor het huidige kampioenschap. Wanneer de telling zou lopen van 10 naar 1, zijn er slechts 2 positiewisselingen:

- Pérez springt van positie 7 naar 6 ten koste van Verstappen
- Grosjean springt van positie 13 naar 12 ten koste van Stroll

Het voordeel dat ik er in zie is dat het kampioenschap dichter bij elkaar komt te liggen, wat voor mijn gevoel meer spanning met zich mee brengt. Nog leuker wordt het wanneer de telling loopt van 20 naar 1, waarbij iedere geclassificeerde rijder punten krijgt (nummer 8 krijgt dus 13 punten, nummer 14 krijgt er 7).

En niet dat het veel verschil maakt, maar moeten we naar een punt voor de snelste ronde?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Pazzi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:54:
Waarom loopt de huidige puntentelling eigenlijk van 25 voor de winnaar in afwijkende stappen naar 1 voor de nummer 10? Waarom niet gewoon van 10 naar 1?

Ik heb een beetje zitten rekenen wat een gewijzigde puntentelling zou betekenen voor het huidige kampioenschap. Wanneer de telling zou lopen van 10 naar 1, zijn er slechts 2 positiewisselingen:

Het voordeel dat ik er in zie is dat het kampioenschap dichter bij elkaar komt te liggen, wat voor mijn gevoel meer spanning met zich mee brengt. Nog leuker wordt het wanneer de telling loopt van 20 naar 1, waarbij iedere geclassificeerde rijder punten krijgt (nummer 8 krijgt dus 13 punten, nummer 14 krijgt er 7).

En niet dat het veel verschil maakt, maar moeten we naar een punt voor de snelste ronde?
Als winst maar 10% meer oplevert dan de 2e plek en 20% dan de 3e plek zal je weinig actie zien op de baan. Een DNF betekent dan waarschijnlijk einde seizoen voor de toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:15

Omdat het winnen vaak moeilijker is dan 3de worden en dat dit beloond moet worden. Daarbij lijkt het spannender maar is het bijna niet, dat weten we nog uit de periode dat het systeem gebruikt werd.

Alle andere manieren om punten te verdelen werkt vaak averechts, de snelste coureur krijgt daardoor nog meer punten waardoor het gat met de net-niet rijders artificieel groter wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

Lijstje met punten verdeling over de jaren heen. Let ook even op de afschaffing van de dubbele punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKE8KN3UIAAyWW5?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:42:
Als Max de kans krijgt, zal hij graag bij Ferrari rijden. Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat een Italiaans stoeltje wel een droom van hem is.
Dat willen de meeste coureurs uiteindelijk wel. Maar goed, Max heeft ook regelmatig aangegeven dat het merk/type stoeltje hem weinig uitmaakt, zolang hij er maar wereldkampioen mee kan worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
Denken jullie dat De vries ooit nog in de F1 gaat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
dasfrikandel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:05:
Nee, Norris is hem inmiddels al voorbij gestreefd in de rangorde bij McLaren.

Vandoorne/Alonso, en over een paar jaar Vandoorne/Norris zie ik als line-up van McLaren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
Eigenlijk niet, zijn resultaten zijn nog niet top. Heeft wel veel pech gehad dit seizoen dus de huidige stand in de F2 vertekend een beetje. Maar een absolute topper is het helaas (nog) niet wat mij betreft. Zover ik weet kan hij ook niet heel veel sponsorgeld meenemen, dan houdt het op tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

yorkick schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:07:
[...]

Klopt! Op Sky hebben ze het er telkens over dat dit vooral te maken heeft met het feit dat het contract van RIC dan verloopt, en VER waarschijnlijk een optie heeft om ook te switchen.
Er is dus een optie dat we een keiharde shuffle gaan zien eind volgend jaar. Ik zie VET het alleen niet zo snel toelaten dat RIC (opnieuw) zijn teamgenoot wordt, laat staan VER/HAM. Daarentegen zou HAM het denk ik allemaal wel prima vinden (indien hij het WDC pakt dit jaar). Volgens mij trekt Merc hierin ook meer een eigen lijn (zonder coureur inspraak) dan Ferrari.

@hierboven, misschien wordt HAM wel weer extra gemotiveerd met een VER/RIC naast hem, ik zou het in ieder geval graag willen zien.
Van wat ik gehoord heb heeft VER voor 2019 een optie in het contract zitten dat als Red Bull in 2018 niet in de constructeurs top3 zit dat hij dan van zijn contract af kan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

YakuzA schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:18:
[...]

Van wat ik gehoord heb heeft VER voor 2019 een optie in het contract zitten dat als Red Bull in 2018 niet in de constructeurs top3 zit dat hij dan van zijn contract af kan.
ik acht de kans dat de redbulls niet in de top3 zitten erg klein. al wordt het nu met mclaren en de zelfde motor misschien wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:56:
Hamilton is wel het type wat van de een op andere dag besluit te stoppen. Daar weet je het nooit bij. Maar Vettel heeft nog wel een paar open doelen denk ik zo.
Ja, maar die rijden meestal achteraan. De rest heeft ie al wel van de baan gereden toch? ;-)
Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:42:
Toro Rosso was een Italiaans stoeltje, vorig seizoen reden ze ook nog met een Ferrari blok dus dat vinkje kan hij vast zetten. Ik denk zelf dat RBR voor hem heel goed is, je ziet dat met de filmpjes die hij samen met RIC maakt de marktwaarde van beide stijgt (of vonden jullie die 'rondleiding' van Lewis voor Singapore een topper?) en daarmee de vulling van de bankrekening. WDC komt toch wel, dus ik zou RBR als leerschool en waarde verhogend beschouwen.

Aan de andere kant, diezelfde filmpjes linken hen beiden natuurlijk zeer sterk aan RBR..

[ Voor 55% gewijzigd door pjottum op 19-09-2017 14:30 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
:(:)

Afbeeldingslocatie: http://media.cdn.mclaren.com/images/galleries/3_vlWc61v.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
garriej schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:20:
[...]

ik acht de kans dat de redbulls niet in de top3 zitten erg klein. al wordt het nu met mclaren en de zelfde motor misschien wel spannend.
Er gaan geruchten dat Verstappen z'n stinkende best heeft gedaan om die clausule aan te passen dat hij persoonlijk in de top3 moet staan van het kampioenschap om nog vast te zitten in 2019.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:42

Spotmatic

Ken sent me

XyritZz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:01:
[...]
Er gaan geruchten dat Verstappen z'n stinkende best heeft gedaan om die clausule aan te passen dat hij persoonlijk in de top3 moet staan van het kampioenschap om nog vast te zitten in 2019.
Ik dacht dat die geruchten juist betrekking hadden op Daniel Ricciardo?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Wat ik tussen de regels doorlas is dat contract ook voor Verstappen aangepast na het debacle op Spa..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:03
Spotmatic schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:34:
[...]

Ik dacht dat die geruchten juist betrekking hadden op Daniel Ricciardo?
VER heeft volgens de geruchten geprobeerd dezelfde clausule als RIC in zijn contract te krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 16:22
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:42:
[...]

Hoe is't nou, epileptische aanval?
Lijkt me eerder een spastische fotograaf, maar die mensen moeten ook hun dromen na kunnen streven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geeft niet die overtuiging in de lagere klassen die de opstap naar F1 mogelijk zouden kunnen maken. Ook de Vries ziet regelmatig "rood" en doet dan dingen die je in GP3 en F2 NIET moet laten zien om het vertrouwen te krijgen. Daarbij zijn er idd een paar die eerder een zitje in de hoogste klasse verdienen, al wil verdienen niet veel zeggen als er iemand met een flinke zak geld komt aangezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:15
-ION- schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:56:
[...]

Lijkt me eerder een spastische fotograaf, maar die mensen moeten ook hun dromen na kunnen streven!
Dit is een geniale plaat want het is verdomd lastig om van die hoogte met een lange sluitertijd de wagen zo scherp te krijgen. De gekleurde lijnen zijn andere lichtbronnen die meebewegen maar omdat ze onder andere hoeken staan lijkt het op spaghetti. Enorm mooie foto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
De Vries is, helaas, van het niveau Van der Garde, Doornbos, Albers etc.

Wat mij betreft gaat hij iets gaafs doen buiten de F1 waar hij ook een grotere impact kan maken met zijn skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Holkers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:03:
[...]

Dit is een geniale plaat want het is verdomd lastig om van die hoogte met een lange sluitertijd de wagen zo scherp te krijgen. De gekleurde lijnen zijn andere lichtbronnen die meebewegen maar omdat ze onder andere hoeken staan lijkt het op spaghetti. Enorm mooie foto!
Geniale plaat zeker! Maar verwacht eigenlijk dat het (minimaal) twee beelden in 1 zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Requiem19 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:43:

Wat mij betreft gaat hij iets gaafs doen buiten de F1 waar hij ook een grotere impact kan maken met zijn skills.
Het gaat offtopic, maar ik doe toch een gooi. Iets met kermis en botsauto's? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Requiem19 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:43:

Hij is enorm in beeld bij Audi, vooral DTM.

Maar ook misschien gewoon Audi GT racing, en dan kan je nog wel wat leuks doen :) Kijk maar naar Frijns in Blancpain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
hardware-lover schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:57:
[...]

Het gaat offtopic, maar ik doe toch een gooi. Iets met kermis en botsauto's? 8)
Ik doelde meer op niveau 'goede coureur', maar niet goed genoeg voor F1 ;).

Albers was echt goed in DTM. Doornbos deed het leuk, maar imponeerde niet genoeg in zn paar RB races en later de Minardi races. In the Champcar was hij opeens wel een van de beteren. VdG was in z'n junior carriere sterk in F3 etc.

Sterke coureurs, maar niet van exceptioneel niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat niveau coureurs zijn typisch mensen die door mensen met geld naar een tweede plan worden verdreven. Niet goed genoeg om zonder geld de F1 binnen te komen wanneer er types als Stroll en Palmer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Los van zijn talent vraag ik me af of er in Nederland überhaupt genoeg financieel draagvlak is voor 2 F1 coureurs. Al zouden we dit seizoen wel een reserve rijder kunnen gebruiken om voor te juichen na Max z'n onvermijdelijke vroege uitval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
Robertdj schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:07:
Los van zijn talent vraag ik me af of er in Nederland überhaupt genoeg financieel draagvlak is voor 2 F1 coureurs. Al zouden we dit seizoen wel een reserve rijder kunnen gebruiken om voor te juichen na Max z'n onvermijdelijke vroege uitval...
We hebben er meerdere die een woordje Nederlands spreken (HUL en VAN)
+ een reserve in de vorm van RIC...omdat ie sympathiek is én omdat hij bij uitvallen van Max nou juist degene is die er met de punten vandoor gaat :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
sanderb schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:27:
[...]

We hebben er meerdere die een woordje Nederlands spreken (HUL en VAN)
+ een reserve in de vorm van RIC...omdat ie sympathiek is én omdat hij bij uitvallen van Max nou juist degene is die er met de punten vandoor gaat :+
Met 'we' doelde ik meer op de Nederlandse fans.

Mijn juichvolgorde is Max gevolgd door Ric, daarna komen knokpartijen in het middenveld, Honda motoren, en radioberichten van Kimi en Alonso. Ergens héél ver achteraan staat de overwinningsspeech van Hamilton.

Onverwachte juichmomentjes zoals de radiocommunicatie van Kvyat zijn de jokers. "Leave me alone" <2min later> "Sorry guys". En natuurlijk high fivende pit crews na een succesvolle pitstop, dan wil je toch gewoon de tv een klap geven om mee te delen in de euforie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XyritZz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:01:
[...]

Niet Max, maar Jos. Verder qua opties, tja, die zijn er nauwelijks. McLaren heeft Alonso en Vandoorne, en Norris zit ook in de pijplijn. Wordt McLaren weer goed, dan blijft Alonso en heeft Norris al een probleem. Ferrari is een no go vanwege Vettel, tenzij ze bij Ferrari opeens van Vettel de nummer twee rijder maken, naast Max als nummer een. Right. :P

Renault lijkt ook redelijk dicht te zitten met Sainz en Hulkenberg, mocht Renault hun zaakjes ooit nog op orde te krijgen. Blijft over Mercedes als Bottas na volgend jaar kan vertrekken. Dan gaat het tussen Ocon, Ricciardo en Verstappen die het op moet nemen tegen Hamilton. Dat is nu niet bepaalt iets om zachtzinnig te nemen. Ik betwijfel eigenlijk of Mercedes dat wel wil, want Bottas is ook weer niet hopeloos.

Nee, we moeten denk ik hopen op Honda die gaan presteren volgend jaar, en dan 2019 voor de WDC. Volgend jaar Renault, ik wil positief zijn, maar ik ben bang dat het wederom niet best zal zijn. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:30
Robertdj schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:59:
[...]

Met 'we' doelde ik meer op de Nederlandse fans.

Mijn juichvolgorde is Max gevolgd door Ric, daarna komen knokpartijen in het middenveld, Honda motoren, en radioberichten van Kimi en Alonso. Ergens héél ver achteraan staat de overwinningsspeech van Hamilton.

Onverwachte juichmomentjes zoals de radiocommunicatie van Kvyat zijn de jokers. "Leave me alone" <2min later> "Sorry guys". En natuurlijk high fivende pit crews na een succesvolle pitstop, dan wil je toch gewoon de tv een klap geven om mee te delen in de euforie?
Die juichvolgorde is bij mij 'helaas' gelijk. Zeg helaas omdat het 'vroegah' af en toe leuker was om iets onafhankelijker naar de wedstrijden te kijken. Heb hier vorige maand ook al iets over gezegd.

Erger me er ook danig aan dat als je acties of sancties waar Verstappen bij betrokken is hier bespreekt, je al heel snel het verwijt krijgt dat je met een oranje bril naar de zaken kijkt. Alsof dat je argumenten minder overtuigend maakt.

Gaandeweg dit seizoen komt dat oude gevoel gelukkig wel terug. Max ligt eruit? Dat is balen, maar de wedstrijd is niet afgelopen en ik kan gelukkig net als een paar jaar geleden weer veel meer genieten van de overige dingen die er op de baan gebeuren.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:49:
[...]
Nee, we moeten denk ik hopen op Honda die gaan presteren volgend jaar, en dan 2019 voor de WDC. Volgend jaar Renault, ik wil positief zijn, maar ik ben bang dat het wederom niet best zal zijn. :/
Verwacht er ook niet al te veel van. Die feitelijke motorenswap tussen McLaren en Red Bull is nou niet bepaald ingegeven omdat ze denken dat ze erop vooruit gaan. Beide teams zijn volledig gebrouilleerd met hun motorenleveranciers, dat lijkt me de enige logische reden.

[ Voor 18% gewijzigd door alexbl69 op 19-09-2017 19:27 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De aardappel preview van F1 report is er weer :)
[YouTube: https://youtu.be/TViKcCRDUpc]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:49:
[...]

Niet Max, maar Jos. Verder qua opties, tja, die zijn er nauwelijks. McLaren heeft Alonso en Vandoorne, en Norris zit ook in de pijplijn. Wordt McLaren weer goed, dan blijft Alonso en heeft Norris al een probleem. Ferrari is een no go vanwege Vettel, tenzij ze bij Ferrari opeens van Vettel de nummer twee rijder maken, naast Max als nummer een. Right. :P

Renault lijkt ook redelijk dicht te zitten met Sainz en Hulkenberg, mocht Renault hun zaakjes ooit nog op orde te krijgen. Blijft over Mercedes als Bottas na volgend jaar kan vertrekken. Dan gaat het tussen Ocon, Ricciardo en Verstappen die het op moet nemen tegen Hamilton. Dat is nu niet bepaalt iets om zachtzinnig te nemen. Ik betwijfel eigenlijk of Mercedes dat wel wil, want Bottas is ook weer niet hopeloos.

Verstappen moet dat helemaal niet willen om bij het wespennest van Ferrari aan de slag te gaan. Het blijven italianen die rare sprongen maken als het niet gaat zoals ze willen, en die rare CEO heeft in de afgelopen jaren dat hij de leiding heeft over Ferrari een angstcultuur gecreëerd waar niemand meer risico's durft te nemen. Ik ga er daarom van uit dat Ferrari de komende jaren geen kampioen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JeroenTheStig schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:26:
[...]

Verstappen moet dat helemaal niet willen om bij het wespennest van Ferrari aan de slag te gaan. Het blijven italianen die rare sprongen maken als het niet gaat zoals ze willen, en die rare CEO heeft in de afgelopen jaren dat hij de leiding heeft over Ferrari een angstcultuur gecreëerd waar niemand meer risico's durft te nemen. Ik ga er daarom van uit dat Ferrari de komende jaren geen kampioen gaat worden.
Van mij moet Max er ook wegblijven hoor, maar het is denk ik niet aan de orde dat Max uberhaupt naar Ferrari zal gaan zo lang als Vettel er nog zit. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:27:
[...]

Van mij moet Max er ook wegblijven hoor, maar het is denk ik niet aan de orde dat Max uberhaupt naar Ferrari zal gaan zo lang als Vettel er nog zit. ;)
Max moet gewoon naast Hamilton in een Mercedes. 2 beste coureurs van de grid in 1 team 8)
Zien we gelijk wie de allerbeste is.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 19-09-2017 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:42

Spotmatic

Ken sent me

JeroenTheStig schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:26:
[...]
... een angstcultuur gecreëerd waar niemand meer risico's durft te nemen.
Was dat afgelopen zondag maar het geval... ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:30
Ferrari zou zoveel meer successen behaald kunnen hebben als de top iets rationeler was geweest. Ze krijgen al decennia tientallen miljoenen extra uit de pot, hebben de grootste fanbase die bereid is flink de knip te trekken voor allerhande prullaria en het is de droom van iedere topcoureur om WDC te worden met Ferrari. Hence; ze zouden elke coureur kunnen krijgen als ze de boel op de rit zouden hebben.

Maar in de loop der jaren is de prestatie om WDC te worden met Ferrari alleen maar groter (en onbereikbaarder) geworden aangezien een titelpretendent naast zijn collega-aliens op de baan ook de ego's in de eigen burelen moet weten te verslaan.

Schumacher is het gelukt omdat de Italianen na 2 decennia van absolute droogstand lam geslagen in de hoek lagen en het toestonden dat hij ook het hele management benoemde. Toen de Duitser het automerk weer z'n oude glans terug had gegeven werd het hele zwikkie echter rücksichtslos afgeserveerd en trad het verval weer langzaam in.

Alonso is een paar jaar geleden overgestapt naar McLaren. Niet bepaald een verbetering, maar ik hoor hem nooit meer met weemoed over zijn jaren bij Ferrari praten.

Vettel heeft wel vaker bewezen een heethoofd te zijn, maar dit en vorig jaar is mijnheer met zijn gescheld en gebeuk echt next-level gegaan. Reden volgens mij: hij voelt de druk. De druk van Ferrari. Een coureur is slechts een onderdeel van de auto, en ook nog eens een minderwaardig onderdeel. Dat was de mening van Enzo, en dat is nooit veranderd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alwaysleft schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:32:
[...]

Max moet gewoon naast Hamilton in een Mercedes. 2 beste coureurs van de grid in 1 team 8)
Zien we gelijk wie de allerbeste is.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat dit een linke stap is hoor. Ik onderschat Hamilton absoluut niet. Totaal niet te stoppen als hij een goede dag heeft. Verder zou ik Max juist bij RBR willen zien blijven, en Ricciardo ook. Die twee naast elkaar pushen elkaar ook en dat is alleen maar goed voor het team. Qua chassis lopen ze hard in, en er veranderd weinig volgend jaar. Nu de motor nog eens een keertje en dan zitten ze zo op Ferrari niveau, maar dan zonder de Italianen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:42:
[...]

Nu moet ik eerlijk toegeven dat dit een linke stap is hoor. Ik onderschat Hamilton absoluut niet. Totaal niet te stoppen als hij een goede dag heeft. Verder zou ik Max juist bij RBR willen zien blijven, en Ricciardo ook. Die twee naast elkaar pushen elkaar ook en dat is alleen maar goed voor het team. Qua chassis lopen ze hard in, en er veranderd weinig volgend jaar. Nu de motor nog eens een keertje en dan zitten ze zo op Ferrari niveau, maar dan zonder de Italianen. :P
Dat Max bij RBR voor komend jaar wel prima zit ben ik met je eens, maar RIC valt bij mij wel een beetje door de mand qua topcoureur hoor; tuurlijk, prima rijder, beter dan de meesten in het veld, en ik sluit niet uit dat ie met een beetje geluk ooit nog eens wereldkampioen wordt. Maar ik heb niet het idee dat Max nog heel veel omhoog gestuwd wordt door RIC; niet zoals in het begin iig en destijds bij Sainz. Mijn gok is dat als RIC bij Ferrari hij niet verder dan de huidige RAI-rol zou komen, en bij MER niet (veel) verder dan de huidige BOT-rol.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2017 20:49 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:47:
[...]

Dat Max bij RBR voor komend jaar wel prima zit ben ik met je eens, maar RIC valt bij mij wel een beetje door de mand qua topcoureur hoor; tuurlijk, prima rijder, beter dan de meesten in het veld, en ik sluit niet uit dat ie met een beetje geluk ooit nog eens wereldkampioen wordt. Maar ik heb niet het idee dat Max nog heel veel omhoog gestuwd wordt door RIC; niet zoals in het begin iig en destijds bij Sainz. Mijn gok is dat als RIC bij Ferrari hij niet verder dan de huidige RAI-rol zou komen, en bij MER niet (veel) verder dan de huidige BOT-rol.
Max wil RIC verslaan, en dat pushed Max. RIC wil niet verslagen worden door Max, en dat pushed hem. RIC is echt niet het talent van Max, maar hij is heel wat beter dan iemand zoals Bottas, en ik denk eigenlijk ook wel beter dan Vettel.

Hamilton, Alonso, en ook steeds meer Max zijn gewoon uitzonderlijk. Dan is er nog Ocon wat nog twee kanten op kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Volgens mij zijn OCO en VER redelijk aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:57:
[...]

Max wil RIC verslaan, en dat pushed Max. RIC wil niet verslagen worden door Max, en dat pushed hem. RIC is echt niet het talent van Max, maar hij is heel wat beter dan iemand zoals Bottas, en ik denk eigenlijk ook wel beter dan Vettel.

Hamilton, Alonso, en ook steeds meer Max zijn gewoon uitzonderlijk. Dan is er nog Ocon wat nog twee kanten op kan gaan.
Ik denk persoonlijk dat je Vettel daarmee onderschat. De jonge talenten zoals Ocon en Stroll durf ik nog weinig over te zeggen, maar qua huidige veld denk ik dat RIC eerder op niveau Bottas / Hulkenberg zit dan Vettel / Hamilton / Alonso. Eventueel niveau RAI (die ik nog tussen beide rijtjes inschat). Maar zeker geen niveau Max (die ik eerder in het rijtje V/H/A schaar), en uiteraard wil Max van z'n team-genoot winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
@naitsoezn even vergeten dat RIC VET naar huis (Ferrari) gereden heeft in hun seizoen samen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nachtnet schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:04:
@naitsoezn even vergeten dat RIC VET naar huis (Ferrari) gereden heeft in hun seizoen samen? :P
Je was me net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Neuh, niet vergeten, maar je kunt van mening verschillen over het 'naar huis gereden' gedeelte ;) . Maar RAI is ook beter geweest dan ie nu is; ik vind RIC iig nu niet de kwaliteit hebben die een VET / HAM / ALO / Max hebben :P

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2017 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jasphur schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:01:
Die hoop heb ik wel, maar eerlijk gezegd valt Ocon me tegen. Perez is duidelijk de betere coureur bij FI.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:57:
[...]
..RIC is echt niet het talent van Max, maar hij is heel wat beter dan iemand zoals Bottas, en ik denk eigenlijk ook wel beter dan Vettel.
Even selectief quoten, maar Vettel heeft toch ook wel al heel wat aardige dingen laten zien hoor. Nu is het natuurlijk de gevestigde orde, maar bij Toro Rosso en zeker ook bij Red Bull een groot aantal memorabele acties en races van Vettel gezien. Wat betreft puur talent schaal ik hem niet veel lager dan een Hamilton of een Alonso eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

He, wees mij eens niet voor zeg over Ricciardo die Vettel versloeg. :P
Vettel was beter dan Webber, en zat uiteindelijk ook in een auto die net even wat beter was dan McLaren-Mercedes of Ferrari. In 2010 en 2012 was het verschil met McLaren uiteindelijk ook niet zo groot als je naar de eindstand kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het blijft pittig om de rijders met elkaar te vergelijken door het verschil in auto's / motoren / pech.
Zo zijn er heel veel volgers die denken dat HAM de allerbeste is, maar doordat hij ook de allerbeste auto heeft is het ook wel een beetje een scheef beeld. Als we terug gaan kijken dan was ALO ook behoorlijk competitief t.o.v. HAM als teamgenoot in 2007.(ok, wel lang geleden) Of vorig jaar toen ROS van hem won (laten we niet weer verzanden in de zoveel pech discussie) door met name in het begin van het seizoen beter te zijn.

Het is vaak ook nog moeilijk door het '2e rijder' concept. Had VET dit jaar VER, ALO of RIC als teamgenoot konden we makkelijker vergelijken. Maar RAI heeft denk ik weinig drive meer om de snelste te zijn. (als ie dat al zou mogen van Ferrari)

Punt is dat ik HAM niet per definitie de beste rijder vind in dit veld. Ik twijfel daarbij toch tussen VET of ALO. VER gaat daar zeker ook naar toe en misschien wel voorbij maar nu nog niet. (wel voorbij RIC ondertussen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:01:
Moeilijk in te schatten op dit moment, maar tijdens het Formule 3 2014 seizoen was Verstappen, met minder materiaal, Ocon regelmatig de baas, zeker in de tweede helft van dat seizoen. Maar Ocon is misschien meer een Prost type en reed misschien ook wel berekender, meer op het kampioenschap gericht. Zoals ie dat ook in de GP3 deed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Hippocampus Tja, het is lastig om uit te maken wie nu de allerbeste is, maar we zijn het allemaal wel eens over wie op het lijstje horen.

Qua picks voor de allerbeste op het moment denk ik niet dat de Vettel de top 3 haalt. Als ik de resultaten van de RBR dominantie erbij pak, dan is Alonso echt de opvallende coureur, in zijn Ferrari. Ik heb die seizoenen niet gezien, maar ik krijg er de indruk bij dat Ferrari het tweede team was, voor McLaren-Mercedes, maar dat die pannenkoek van een Massa gewoon niks voor elkaar kreeg waardoor Ferrari in 2010 en 2011 achter McLaren-Honda eindigden in het WCC. 2012 was redelijk dichtbij, en in 2013 begon de opmars van Mercedes al.

Wikipedia: 2010 FIA Formula One World Championship
Wikipedia: 2011 FIA Formula One World Championship
Wikipedia: 2012 FIA Formula One World Championship
Wikipedia: 2013 FIA Formula One World Championship

Op het moment zou ik Hamilton wel de beste willen noemen, mede door een gebrek aan alternatieven die zich met hem kunnen meten. Hij is in ieder geval beter dan Vettel dit seizoen. Alonso blijft uitzonderlijk, zelfs in die bagger auto van hem. Max is ook uitzonderlijk, in zijn bagger auto, maar daar zit denk ik nog meer in, en hij kan nog wel wat beter. Ricciardo schat ik verder ook hoger in dan Vettel. Hij is zo consistent en lijkt echt afhankelijk te zijn van een goede teamgenoot, maar dan gaat hij ook. Bij vlagen laat hij ook briljante dingen zien, zoals op Monza. Ik denk dat Max hem al voorbij is gestreefd, maar dat maakt hem zeker niet slecht.

Dan zijn er nog Sainz en Ocon. Sainz is ook goed, maar vaak wispelturig. Kijken hoe dat gaat. Ocon was redelijk gewaagd aan Max, maar had wel beter spul, wat de balans uit doet vallen naar Max.

Eigenlijk is dit ook een reden waarom het zo jammer is dat Max en Alonso er ook uit lagen bij Singapore. Hadden ze het overleeft, dan hadden ze samen met Hamilton in de top drie gereden, in de regen, op een circuit waar vermogen weinig uitmaakt. Zeker Max vs Hamilton was zeer interesant geweest om te zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:45:
Eigenlijk is dit ook een reden waarom het zo jammer is dat Max en Alonso er ook uit lagen bij Singapore. Hadden ze het overleeft, dan hadden ze samen met Hamilton in de top drie gereden, in de regen, op een circuit waar vermogen weinig uitmaakt. Zeker Max vs Hamilton was zeer interesant geweest om te zien. :/
:Y Voeg VET toe aan de mix en ik ga volledig met je mee :P . Sowieso een een spannendere race van voren dan afgelopen zondag met RIC en BOT op #2 en #3 :Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb Vettel nooit echt super top gevonden. Ook niet in zn RB tijd.

Altijd onhandig en lomp in gevechten. Snel in Q, goed in het leiden van races. Maar hij wint nooit races met een auto die eigenlijk niet kan winnen, zoals de allergrootsten dat wel konden.

Vettel staat in mijn lijst net 1 rij onder de echte grote toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:56:
Ik heb Vettel nooit echt super top gevonden. Ook niet in zn RB tijd.

Altijd onhandig en lomp in gevechten. Snel in Q, goed in het leiden van races. Maar hij wint nooit races met een auto die eigenlijk niet kan winnen, zoals de allergrootsten dat wel konden.

Vettel staat in mijn lijst net 1 rij onder de echte grote toppers.
Hij heeft Toro Rosso aan een overwinning geholpen hoor.... 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Opvallend dat z'n jaar ineens net slecht genoeg was om onder z'n contract uit te komen bij Red Bull :P

Verdacht of niet, ik schat Vettel echt wel een treetje hoger in dan Ricciardo.

Vettel, Hamilton, Alonso en Max zijn wat mij betreft de buitencategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

En Brazilië (weet het jaar niet uit mijn hoofd) waar hij achterstevoren stond na 2 bochten en vanaf achter zich naar voren vocht. Dat was ook een mooie race waar hij wel heeft laten zien ook echt in te kunnen halen. Heeft hij daar niet twee keer het halve/hele veld ingehaald?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

Guy Martin - Speed: F1 Challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DaniëlWW2
Misschien heeft HAM veel voordeel dat ie al weer even in dezelfde auto zit. Het incidentje in Baku vorig jaar doet mij dan toch twijfelen of hij ook zo makkelijk in een RBR of Ferrari snel kan zijn.
Niet dat het heel erg relevant is in de discussie maar toch.

Daarom zou ik graag zien dat Merc ondertussen eens een keer niet de best auto heeft (over 2 jaar hopelijk) waardoor we weer wat meer van zijn kwaliteiten kunnen zien. (als ie dan nog meedoet enzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik denk dat het evident is dat Vettel wel aardig kan rijden.
Dat hij een top 5 rijder is, is ook verdedigbaar.
Persoonlijk staat hij niet in mijn top 3.

Wat ik wel denk is dat Ferrari dit jaar een auto in huis heeft waar ze potentieel wereldkampioen mee hadden kunnen worden, dat ze dat uiteindelijk niet worden ligt niet aan de auto maar aan de momenten van onbezonnenheid van Vettel.

Daarnaast denk ik ook dat het goed is voor de Fans van F1 dat Mercedes dit jaar kampioen wordt. Volgens mij is er geen rijder in het veld die elke race langer interactie blijft houden met de fans op de baan dan Lewis Hamilton. Ook interactie via social media doen Mercedes en RedBull gewoon een stuk beter dan Ferrari.

Vettel heeft zoveel hekel aan de fans dat hij zelfs in zijn contact bij Ferrari heeft laten opnemen dat hij zo weinig mogelijk contact hoeft te hebben met de fans. Hij heeft ook laten opnemen dat hij zo weinig mogelijk sponsorcontact moet doen, daarnaast zie je ook élk weekend weer dat ze bij Ferrari ook een schurfthekel lijken te hebben aan communiceren met de pers. Medewerkers willen of mogen niet praten met de pers.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Interessant filmpje zeker gezien het ongeluksjaar Verstappen nu heeft.

De GP van Singapore in F1 2017 :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
FirePuma142 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:09:
[...]

Die hoop heb ik wel, maar eerlijk gezegd valt Ocon me tegen. Perez is duidelijk de betere coureur bij FI.
Perez zit ook zoveel langer in Formule 1 & ook bij Force India.

Ocon zit nu pas 1 volledig seizoen in de Formule 1 (is bij Belgie vorig jaar bij Manor ingestapt).

• Requiem19
Jackson6 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:02:
[...]

Hij heeft Toro Rosso aan een overwinning geholpen hoor.... 8)7
In dezelfde race stond Bourdais, die geen deuk in een pakje boter reed op P4 op de grid in dezelfde wagen. Helaas stallde zn wagen op de startgrid, anders had hij ook een podium gehad.

De TR was mega in de regen op Monza dat jaar. Vettel was ook snel, en kon vanaf Pole de race aardig controleren. Dat is zn kracht.

In 2012 Brazilië spinde hij in L1, maar had hij een mooie inhaalrace om wereldkampioen te worden (ik was daar live bij 😉).

Maar over het algemeen zie ik hem niets speciaals doen als zn auto niet goed is. In 2016 is hij zelfs zo'n beetje door Kimi verslagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Ik vond afgelopen race voor RIC echt tekenend. Heel constant, geen gevaar, maar niet heel sterk in wisselende omstandigheden en al vrij snel settelen voor de 2e plek (ik hoorde iets over problemen met de auto wat iets zou kunnen verklaren, maar daar heb ik naderhand niets meer over gehoord).

Hamilton heeft die race niet gewonnen vanwege zijn goede auto (zie bottas), maar gewoon veel beter in die omstandigheden dan RIC

Misschien teveel een oranje bril, maar ik denk dat max meer geprobeerd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
perpixel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:13:
Ik vond afgelopen race voor RIC echt tekenend. Heel constant, geen gevaar, maar niet heel sterk in wisselende omstandigheden en al vrij snel settelen voor de 2e plek (ik hoorde iets over problemen met de auto wat iets zou kunnen verklaren, maar daar heb ik naderhand niets meer over gehoord).

Hamilton heeft die race niet gewonnen vanwege zijn goede auto (zie bottas), maar gewoon veel beter in die omstandigheden dan RIC

Misschien teveel een oranje bril, maar ik denk dat max meer geprobeerd had.
Ik vind het achteraf altijd lastig beoordelen, de enige keren dat ze allebei de race hebben uitgereden heeft Max volgens mij meer dingen laten zien. Om achteraf te zeggen dat RIC meer had moeten proberen vind ik niet echt fair, je weet niet hoe veel sneller die nog had kunnen gaan, misschien had Max ook niet in de buurt van HAM gekomen in diezelfde situatie.

Ik hoop dat Max een keer bij de start niet in de problemen komt, ik was er na Singapore een beetje klaar mee. Niet dat het zijn schuld was maar hij is toch wel vaak betrokken bij gedoe tijdens de start + eerste bocht. Ik vind uit die shit blijven en gewoon 2e eindigen ook een kwaliteit.
Pagina: 1 ... 37 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1