@
Hippocampus Tja, het is lastig om uit te maken wie nu de allerbeste is, maar we zijn het allemaal wel eens over wie op het lijstje horen.
Qua picks voor de allerbeste op het moment denk ik niet dat de Vettel de top 3 haalt. Als ik de resultaten van de RBR dominantie erbij pak, dan is Alonso echt de opvallende coureur, in zijn Ferrari. Ik heb die seizoenen niet gezien, maar ik krijg er de indruk bij dat Ferrari het tweede team was, voor McLaren-Mercedes, maar dat die pannenkoek van een Massa gewoon niks voor elkaar kreeg waardoor Ferrari in 2010 en 2011 achter McLaren-Honda eindigden in het WCC. 2012 was redelijk dichtbij, en in 2013 begon de opmars van Mercedes al.
Wikipedia: 2010 FIA Formula One World Championship
Wikipedia: 2011 FIA Formula One World Championship
Wikipedia: 2012 FIA Formula One World Championship
Wikipedia: 2013 FIA Formula One World Championship
Op het moment zou ik Hamilton wel de beste willen noemen, mede door een gebrek aan alternatieven die zich met hem kunnen meten. Hij is in ieder geval beter dan Vettel dit seizoen. Alonso blijft uitzonderlijk, zelfs in die bagger auto van hem. Max is ook uitzonderlijk, in zijn bagger auto, maar daar zit denk ik nog meer in, en hij kan nog wel wat beter. Ricciardo schat ik verder ook hoger in dan Vettel. Hij is zo consistent en lijkt echt afhankelijk te zijn van een goede teamgenoot, maar dan gaat hij ook. Bij vlagen laat hij ook briljante dingen zien, zoals op Monza. Ik denk dat Max hem al voorbij is gestreefd, maar dat maakt hem zeker niet slecht.
Dan zijn er nog Sainz en Ocon. Sainz is ook goed, maar vaak wispelturig. Kijken hoe dat gaat. Ocon was redelijk gewaagd aan Max, maar had wel beter spul, wat de balans uit doet vallen naar Max.
Eigenlijk is dit ook een reden waarom het zo jammer is dat Max en Alonso er ook uit lagen bij Singapore. Hadden ze het overleeft, dan hadden ze samen met Hamilton in de top drie gereden, in de regen, op een circuit waar vermogen weinig uitmaakt. Zeker Max vs Hamilton was zeer interesant geweest om te zien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.