[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.968 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
persconferentie met Honda mensen en Toro rosso + vertaler
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2HK6JpkXR3I]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
au.. PAL zegt in een interview dat hij erachter kwam dat hij in 2018 geen stoeltje heeft door het online te lezen. Via @LukeSmithF1 - Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:49
nachtnet schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:22:
au.. PAL zegt in een interview dat hij erachter kwam dat hij in 2018 geen stoeltje heeft door het online te lezen. Via @LukeSmithF1 - Twitter
Mooi team Renault :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

au inderdaad, je kan het toch even melden... Erg slecht van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
PAL kan natuurlijk ook zelf bedenken dat hij niet de eerste voorkeur van Renault gaat zijn in 2018.. (anticiperen? Verklaart misschien ook waarom hij na 2 jaar rijden nog geen punt gehaald heeft.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nachtnet schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:29:
PAL kan natuurlijk ook zelf bedenken dat hij niet de eerste voorkeur van Renault gaat zijn in 2018.. (anticiperen? Verklaart misschien ook waarom hij na 2 jaar rijden nog geen punt gehaald heeft.)
Idd zeg... Aardig bord voor z'n kop als ie dacht boven Hulk gekozen te worden.
Hij had het gisteren zelfs nog over dat ie excited was over 2018...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Nu online
persconferentie 2 met Red Bull + Renault en McLaren
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cB6UQZwAqJA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

MikeyMan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:37:
[...]
Hij had het gisteren zelfs nog over dat ie excited was over 2018...?
Hij is dan eindelijk van alle druk en verantwoordelijkheden af. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:22:
* DaniëlWW2 moppert iets over Fransen. O-)

Nee, hij is niet goed bezig, en ja hij was iets van vierde keuze voor dit seizoen omdat niemand naar Renault wou, maar kom op zeg. Beetje professionaliteit mag ook wel. Hetzelfde voor hoe Renault kennelijk omgaat met de motorleveranciers van RBR, waar kennelijk wel eens kapotte motoren zijn aangekomen. En dan zijn ze kennelijk boos dat RBR niet tevreden over ze zijn. Nou, vind je het gek?

Zeker nu het erop begint te lijken dat RBR voor 2019 maar liefst twee alternatieven qua motor heeft, kunnen ze er bij Renault erin stikken. Ik ben echt geen fan van Palmer, maar zo hoeft hij ook niet behandeld te worden. Stiekem hoop ik ergens dat hij alsnog naar Williams kan gaan, en daar opeens wel zijn draai kan vinden. Hij heeft ook wel heel erg veel pech en als hij echt de kans en tijd krijgt, dan kan het op termijn nog een aardige middenveld coureur worden, zoals een Massa of Grojean.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

MikeyMan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:11:
[...]

Geld lost niet alles op... Vraag maar aan Honda.

Overigens blijkt cosworth ook betrokken geweest te zijn bij de AM Valkyrie. Dan is het cirkeltje rond... AM gaat icm cosworth en illien een blokje in elkaar trappen. Lijkt me wel dat ze een tweede team willen leveren toch?
Helemaal waar, maar Dieter Mateschitz heeft aangegeven op ten duur van Toro Rosso af te willen. Honda zal vast een eigen fabrieksteam willen. Dit kan dus het safetynet worden. Red Bull gaat proberen met AM en consorten een motor te maken. Mocht dit niet lukken kan Red Bull 2019 en 2020 overbruggen met Honda en in 2021 met Audi in zee gaan (of alsnog AM).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Oekol

waka waka hey hey

Tylocke schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:13:
[...]

Helemaal waar, maar Dieter Mateschitz heeft aangegeven op ten duur van Toro Rosso af te willen. Honda zal vast een eigen fabrieksteam willen. Dit kan dus het safetynet worden. Red Bull gaat proberen met AM en consorten een motor te maken. Mocht dit niet lukken kan Red Bull 2019 en 2020 overbruggen met Honda en in 2021 met Audi in zee gaan (of alsnog AM).
Is dit bevestigd? Heb 't nog niet gelezen namelijk

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Leoon. schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:47:
[...]

Nouja, Horner had het wel over "we hebben al een auto fabrikant als partner/sponsor", en dat is natuurlijk Aston Martin. Tenzij ze het dus bij andere sporten gaan zoeken waar Red Bull actief in is, wat ik hier dus las dat ze Dakar samen met VW is en DTM samen met Audi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgende maand wordt dus het 2021 motor format bepaald en bekend gemaakt hoor ik d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

Dijkstraat schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:17:
persconferentie met Honda mensen en Toro rosso + vertaler
[video]
Damn, een vertaler. Dat hebben we al lang niet meer gezien. In dat soort situaties heb ik dan toch liever een Engels sprekende persoon en lekker die gozer op de achtergrond zetten. Ik krijg nare flashbacks naar Sony persconferenties :/

Maakt de persconferentie meteen 90% minder interessant.

Voor Palmer wel lullig en ik snap ook niet waarom in ieder geval zijn assistent hem hier ook niet van op de hoogte kon brengen (die kon die conclusie ook wel trekken lijkt me).

Toch zal die waarschijnlijk wel weer ergens terecht komen denk ik. Tenminste, als Massa bv weggaat wat ik enorm toe zou juichen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Leoon. schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:47:
[...]

Nee nog niet bevestigd. Maar Horner heeft wel aangegeven dat ze gaan samenwerken met een autofabrikant waar ze al banden mee hebben.

Mijn stukje was puur een scenario. Ik vind het in ieder geval aannemelijk dat Red Bull een plan B gaat hebben voor het geval dat Honda gewoon zijn zaken niet op orde heeft in 2018. Uiteindelijk wil Red Bull een works team zijn en Honda wil uiteindelijk zijn eigen team (althans dit dacht ik een tijd geleden te lezen te hebben).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:29:
[...]
Voor Palmer wel lullig en ik snap ook niet waarom in ieder geval zijn assistent hem hier ook niet van op de hoogte kon brengen (die kon die conclusie ook wel trekken lijkt me).

Toch zal die waarschijnlijk wel weer ergens terecht komen denk ik. Tenminste, als Massa bv weggaat wat ik enorm toe zou juichen.
Tsja van palmer zijn een beetje krokodillen tranen. Hij weet dat hij voor dit jaar 4e keus was en heeft niets laten zien binnen zijn 1 jarig contract.
In 2 jaar heeft hij 1 of 2 punten gescoord tegen een totaal van 50+ door zijn teamgenoten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:26:
[...]

Tsja van palmer zijn een beetje krokodillen tranen. Hij weet dat hij voor dit jaar 4e keus was en heeft niets laten zien binnen zijn 1 jarig contract.
In 2 jaar heeft hij 1 of 2 punten gescoord tegen een totaal van 50+ door zijn teamgenoten?
En hoeveel van die 50 zijn veroorzaakt doordat ie problemen had en uitviel?
Niet dat ie daarbuiten zoveel goede zaken doet, maar met zoveel pech kan ik me voorstellen dat je resultaten uitblijven. Het verschil is vergelijkbaar met Max en Danny. Ondanks dat Max niet slecht is, zit ie wel met enorm veel minder punten. Ik verwacht dat ie wel naar Williams kan, maar vind het alsnog niet echt netjes hoe ze hem nu behandelen. Zeker niet gezien een groot deel van de slechte resultaten dankzij Renault zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 15-09-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Martinspire schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:29:
[...]

Precies, die vent heeft echt alle ongeluk van de wereld.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tylocke schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:16:
[...]

Nee nog niet bevestigd. Maar Horner heeft wel aangegeven dat ze gaan samenwerken met een autofabrikant waar ze al banden mee hebben.

Mijn stukje was puur een scenario. Ik vind het in ieder geval aannemelijk dat Red Bull een plan B gaat hebben voor het geval dat Honda gewoon zijn zaken niet op orde heeft in 2018. Uiteindelijk wil Red Bull een works team zijn en Honda wil uiteindelijk zijn eigen team (althans dit dacht ik een tijd geleden te lezen te hebben).
RBR heeft geen eigen motor dus mogen ze blij zijn als ze wat kunnen krijgen. De topteams bouwen hun motor zelf en gaan die niet leveren aan een team dat buiten de motor alles op topniveau in orde heeft. Zal dus wel kwakkelen blijven, zeker als Honda eigen ambities heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Edit: video verplaatst naar juiste topic...sorry :D

Heb het verhaal even van Horner ook live gehoord, maar ben ook erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden door RB.

Mochten ze zelf een blok hebben gebouwd voor 2019 en 2020, dan moet dat blok al erg ver in ontwikkeling zijn en zelfs al op de dyno staan. Misschien komen ze wel gewoon met de Renault motor, maar dan zonder het hele Renault verhaal er achter, gekocht en getuned door een in-house bedrijf (cosworth/illien.

[ Voor 92% gewijzigd door pilskes op 15-09-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pilskes schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:45:
Mochten ze zelf een blok hebben gebouwd voor 2019 en 2020, dan moet dat blok al erg ver in ontwikkeling zijn en zelfs al op de dyno staan. Misschien komen ze wel gewoon met de Renault motor, maar dan zonder het hele Renault verhaal er achter, gekocht en getuned door een in-house bedrijf (cosworth/illien.
Van wat ik eens heb gelezen/begrepen heeft Cosworth (aan het begin?) van de gesprekken over de huidige regelgeving meegesproken. En ze zouden toen ook al een motor, of in ieder geval prototype, gemaakt hebben. Van de ene kant zal dat nu wel weer "outdated" zijn (kijkende naar dat bv Mercedes 100PK gevonden heeft ten opzichte van hun 2014 model, en andere teams ook niet hebben stil gezeten). Maar ze hebben in ieder geval iets van waaraf ze verder kunnen gaan en ze hoeven dus niet from scratch te beginnen. En als ze iets met Mario Illien beginnen, wat niet onwaarschijnlijk is aangezien ze die ook al aan Renault hebben "opgedrongen", zit ook nog iemand erbij die ook recentere ervaring heeft met het bouwen van zo'n motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

RobertMe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:58:
[...]

Van wat ik eens heb gelezen/begrepen heeft Cosworth (aan het begin?) van de gesprekken over de huidige regelgeving meegesproken. En ze zouden toen ook al een motor, of in ieder geval prototype, gemaakt hebben. Van de ene kant zal dat nu wel weer "outdated" zijn (kijkende naar dat bv Mercedes 100PK gevonden heeft ten opzichte van hun 2014 model, en andere teams ook niet hebben stil gezeten). Maar ze hebben in ieder geval iets van waaraf ze verder kunnen gaan en ze hoeven dus niet from scratch te beginnen. En als ze iets met Mario Illien beginnen, wat niet onwaarschijnlijk is aangezien ze die ook al aan Renault hebben "opgedrongen", zit ook nog iemand erbij die ook recentere ervaring heeft met het bouwen van zo'n motor.
Klopt, net een artikel van terug gevonden:

https://www.grandprix247....engines-from-june-onward/

Edit: in september nog vallen voor een 1 april grap |:(

Cosworth en AM hebben al eerder samengewerkt.
Zahariac schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:18:
[...]

Heb je ook de laatste zin van dit artikel gelezen? Broncheck is handig.

"Note: this was an april fools story"
Je hebt helemaal gelijk. Heb dit verhaal eerder gehoord maar waarschijnlijk ligt dan de bron in dit geintje. Ben dan benieuwd wat RB gaat aankondigen binnenkort waar Horner zo op hintte.

[ Voor 18% gewijzigd door Tylocke op 15-09-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Tylocke schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:04:
[...]

Klopt, net een artikel van terug gevonden:

https://www.grandprix247....engines-from-june-onward/

Cosworth en AM hebben al eerder samengewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Wacht, Honda gooit weer wat verwachtingen de wereld in:

https://www.motorsport.co...e-toro-rosso-2018-953388/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Honda naar TR is heel goed nieuws voor TR en RB.
Wanneer Honda zn zaakjes voor elkaar hebben kan die direct in de RB geschroeft worden.
Hele slimme zet van Helmunt Marko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martinspire schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:29:

Met hoe Stroll nu presteert gaat dat niet lang meer duren denk ik. Nog even en hij gaat Massa voorbij. Palmer in een betrouwbare wagen kan misschien nog wat worden. Massa vind ik toch al niet goed, maar de afgelopen maanden was hij wel heel erg slecht bezig.
Nou, als ze de Mercedes motor gaan matchen, inclusief Q3 magie, dan kan het misschien hoor. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
Zahariac schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:18:
[...]

Het mag dan een april fools story zijn... de beste april fools zijn zo goed omdat ze dicht bij de waarheid blijven >:)
Tussen alle bullshit zit genoeg om na Horner's opmerking lekker te kunnen speculeren :+

Mijn versie van de werkelijkheid fantasie.... Een korte geschiedenis en een beetje glazen bol:

2010 - 2014:
Cosworth ontwikkelde een prototype F1 hybrid motor, initieel in opdracht van VAG.
VAG wilde echter een 4 cilinder formule en trok zich terug nadat de andere fabrikanten een V6 doordrukten.
Cosworth gaat wel verder en bouwt een V6 prototype.

2014:
Niemand heeft interesse om met Cosworth in zee te gaan

2015:
Fikse Ruzie tussen Red Bull en Renault.
Geruchten dat Audi voor RBR een motor gaat ontwikkelen. (toch die Cosworth?)
Dieselgate....Audi/VAG moeten door het stof.
Niemand wil Red Bull motoren leveren.

2016:
RBR rijdt tóch met Renault, maar dan wel onder de naam Tag Heuer. Niet alleen vanwege een sponsor, maar ook omdat Renault het beu is dat ze steeds door het slijk gehaald worden. STR wordt afgescheept met een overjarige Ferrari.
Renault koopt Lotus voor een appel en een ei en begint een fabrieksteam.

2017:
Meerdere potentiele fabrikanten schuiven aan om het mislukte motoren debacle voor 2021 op te lossen.
Accuut probleem voor de FIA en F1 dat McLaren Honda beu is. Hoop gedoe en een ingewikkelde ruil tussen STR en McLaren.
Gerucht wordt direct naar buiten gebracht dat Renault na 2018 het contract met RBR niet verlengd.

glazen bol:
RBR is nooit gestopt met het zoeken naar alternatieven voor Renault. Nadat duidelijk werd dat ze niets hoefden te verwachten van de huidige motorenleveranciers in de F1 moesten ze op zoek naar andere oplossingen.
Er is een link met Aston Martin en dus Cosworth. Er is een link (en wens) met VAG. En er is een link met Mario Illien.

Het enige wat mij echt verbaasde aan de opmerking van Horner is dat hij het over een mededeling op korte termijn heeft. Ik zou verwachten dat ze rustig gaan kijken volgend jaar of de Honda of de Aston Martin de betere motor is. Als ze nu al gaan roepen dat ze in 2019 met Aston Martin rijden....ga ik bijna denken dat ze zo ver zijn dat ze die in 2018 er al in gaan hangen.
Dat zou dan ook part of the deal kunnen zijn geweest met de hele ruilhandel van de afgelopen weken. Lukt het niet...dan Renault..lukt het wel, dan zonder problemen onder het contract uit.

bronnen:
- De Cosworth V6 hybrid, gemaakt voor de F1:
http://www.racecar-engine...veals-2014-f1-power-unit/
- het verhaal dat Cosworth in 2021 weer mee wil doen:
https://www.motorsport.co...f1-return-in-2021-932464/
- Mijn dikke duim

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
sanderb schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:59:
[...]

Het mag dan een april fools story zijn... de beste april fools zijn zo goed omdat ze dicht bij de waarheid blijven >:)
Tussen alle bullshit zit genoeg om na Horner's opmerking lekker te kunnen speculeren :+

Mijn versie van de werkelijkheid fantasie.... Een korte geschiedenis en een beetje glazen bol:

2010 - 2014:
Cosworth ontwikkelde een prototype F1 hybrid motor, initieel in opdracht van VAG.
VAG wilde echter een 4 cilinder formule en trok zich terug nadat de andere fabrikanten een V6 doordrukten.
Cosworth gaat wel verder en bouwt een V6 prototype.

2014:
Niemand heeft interesse om met Cosworth in zee te gaan

2015:
Fikse Ruzie tussen Red Bull en Renault.
Geruchten dat Audi voor RBR een motor gaat ontwikkelen. (toch die Cosworth?)
Dieselgate....Audi/VAG moeten door het stof.
Niemand wil Red Bull motoren leveren.

2016:
RBR rijdt tóch met Renault, maar dan wel onder de naam Tag Heuer. Niet alleen vanwege een sponsor, maar ook omdat Renault het beu is dat ze steeds door het slijk gehaald worden. STR wordt afgescheept met een overjarige Ferrari.
Renault koopt Lotus voor een appel en een ei en begint een fabrieksteam.

2017:
Meerdere potentiele fabrikanten schuiven aan om het mislukte motoren debacle voor 2021 op te lossen.
Accuut probleem voor de FIA en F1 dat McLaren Honda beu is. Hoop gedoe en een ingewikkelde ruil tussen STR en McLaren.
Gerucht wordt direct naar buiten gebracht dat Renault na 2018 het contract met RBR niet verlengd.

glazen bol:
RBR is nooit gestopt met het zoeken naar alternatieven voor Renault. Nadat duidelijk werd dat ze niets hoefden te verwachten van de huidige motorenleveranciers in de F1 moesten ze op zoek naar andere oplossingen.
Er is een link met Aston Martin en dus Cosworth. Er is een link (en wens) met VAG. En er is een link met Mario Illien.

Het enige wat mij echt verbaasde aan de opmerking van Horner is dat hij het over een mededeling op korte termijn heeft. Ik zou verwachten dat ze rustig gaan kijken volgend jaar of de Honda of de Aston Martin de betere motor is. Als ze nu al gaan roepen dat ze in 2019 met Aston Martin rijden....ga ik bijna denken dat ze zo ver zijn dat ze die in 2018 er al in gaan hangen.
Dat zou dan ook part of the deal kunnen zijn geweest met de hele ruilhandel van de afgelopen weken. Lukt het niet...dan Renault..lukt het wel, dan zonder problemen onder het contract uit.

bronnen:
- De Cosworth V6 hybrid, gemaakt voor de F1:
http://www.racecar-engine...veals-2014-f1-power-unit/
- het verhaal dat Cosworth in 2021 weer mee wil doen:
https://www.motorsport.co...f1-return-in-2021-932464/
- Mijn dikke duim
Ik denk ook niet dat RB ooit gestopt is met het zoeken naar een eigen motor leverancier / alternatieve oplossingen. Zou ook wel al die berichten / geruchten omtrent de aanschaf van een VTT in maart 2015 verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:29:
[...]

Niet dat ie daarbuiten zoveel goede zaken doet, maar met zoveel pech kan ik me voorstellen dat je resultaten uitblijven. Het verschil is vergelijkbaar met Max en Danny. Ondanks dat Max niet slecht is, zit ie wel met enorm veel minder punten. Ik verwacht dat ie wel naar Williams kan, maar vind het alsnog niet echt netjes hoe ze hem nu behandelen. Zeker niet gezien een groot deel van de slechte resultaten dankzij Renault zijn.
In zekere zin heeft hij idd erg veel pech gehad, maar je kunt het echt niet vergelijken met VER vs. RIC. Waar VER RIC nu bijna iedere kwalificatiesessie achter zich houdt is dat PAL maar 1 of 2x gelukt dit seizoen. Meestal staat hij er een dikke halve tot zelfs een hele seconde achter. HUL in Q3/top10, PAL kansloos afgehaakt in Q1 of Q2. HIj is gewoon niet goed EN heeft veel pech gehad. Dan moet je als Renault ook verder. Met andere woorden: VER laat zien dat hij snel is, sneller dan RIC, als de boel werkt en valt vaak uit in een positie voor RIC. PAL valt uit in een positie achter HUL en laat op de momenten dat de boel werkt zien dat hij (veel?) trager is dan HUL. Hij is gewoon niet goed genoeg voor F1 en ik vraag me serieus af of Williams niet iets beters kan vinden.

En dat er dan mensen, tijdens de onderhandelingen en voor de persconferentie blijkbaar al lekken naar de pers, waardoor het nieuws al uitgelekt is voor ze met PAL praten, dat is lullig voor PAL, maar zo werkt de wereld nu eenmaal. Ze zullen PAL pas hebben willen inlichten zodra de McLaren/RBR/Sainz/Honda-deal rond was en van wat ik ervan begrijp is dat deze week pas allemaal getekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 16-09-2017 08:53 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grrrrrene schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:52:
[...]

In zekere zin heeft hij idd erg veel pech gehad, maar je kunt het echt niet vergelijken met VER vs. RIC. Waar VER RIC nu bijna iedere kwalificatiesessie achter zich houdt is dat PAL maar 1 of 2x gelukt dit seizoen. Meestal staat hij er een dikke halve tot zelfs een hele seconde achter. HUL in Q3/top10, PAL kansloos afgehaakt in Q1 of Q2. HIj is gewoon niet goed EN heeft veel pech gehad. Dan moet je als Renault ook verder. Met andere woorden: VER laat zien dat hij snel is, sneller dan RIC, als de boel werkt en valt vaak uit in een positie voor RIC. PAL valt uit in een positie achter HUL en laat op de momenten dat de boel werkt zien dat hij (veel?) trager is dan HUL. Hij is gewoon niet goed genoeg voor F1 en ik vraag me serieus af of Williams niet iets beters kan vinden.
Hij krijgt van Renault ook vaak niet het gelijke materiaal, zo begreep ik uit diverse interviews. Dus dan is het niet zo raar dat er tijd tussen zit, al is dat gat vaak groter dan ook met nieuw materiaal zou zijn. Verder heeft Hulkenberg duidelijk de voorkeur van het team, wat ook in bv de setup van de auto invloed kan hebben.

En de keren dat ie er wel bij zit, krijgt ie pech zodat ie bv in Q3 niet meer kan rijden en Hulk wel. Zoals 1 of 2 races terug. Niet dat ie als ie de kans krijgt zo denderend is, maar hij heeft gewoon dit jaar geen serieuze kans gekregen en vorig jaar was het ook geen vlekkeloos jaar daar (wat wel te zien is aan dat Magnussen daar weg ging naar Haas waar destijds ook niet de beste resultaten werden behaald in de tweede helft van het seizoen).

Als Kvyat, Massa, Raikkonen en Ericsson zo lang in de F1 mogen blijven hangen, mag Palmer er ook wel een jaartje aan vast plakken. Zo enorm erg is ie niet en er moet toch iemand zijn om een safety car te veroorzaken :>
En dat er dan mensen, tijdens de onderhandelingen en voor de persconferentie blijkbaar al lekken naar de pers, waardoor het nieuws al uitgelekt is voor ze met PAL praten, dat is lullig voor PAL, maar zo werkt de wereld nu eenmaal. Ze zullen PAL pas hebben willen inlichten zodra de McLaren/RBR/Sainz/Honda-deal rond was en van wat ik ervan begrijp is dat deze week pas allemaal getekend.
Het was ook vlak voor of net na het officiëel uitbrengen dat Sainz daar ging rijden, dat hem niets verteld was. Die deal is er al even en het had in ieder geval beter geweest om hem te zeggen dat er een grote kans was dat ie niet zou rijden. Gewoon eerlijk zijn tegen je medewerkers. Zeker als de handtekeningen al staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 16-09-2017 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:59:
[...]
Hij krijgt van Renault ook vaak niet het gelijke materiaal, zo begreep ik uit diverse interviews. Dus dan is het niet zo raar dat er tijd tussen zit, al is dat gat vaak groter dan ook met nieuw materiaal zou zijn. Verder heeft Hulkenberg duidelijk de voorkeur van het team, wat ook in bv de setup van de auto invloed kan hebben.
Het gat is zelfs vele malen groter dan het nieuwe materiaal zou kunnen brengen. Een nieuwe voorvleugel, een motorupgrade, een extra vleugelelementje op de achtervleugel, een T-wing upgrade... Dat brengt maximaal eens 0.1s snelheidswinst en het gat was veel groter dan dat. Ik geloof verder niet dat ze hem bewust langzaam maken d.m.v. de setup, waarom zouden ze dat doen? Dat is net zo'n rare redenatie als wat je hier en daar gesuggereerd zag toen Max zoveel pech had, dat dat was om Ricciardo nog 1 seizoen als #1 coureur boven VER te houden. Waarom zou een team 50% van z'n auto's zo benadelen? Wat zouden ze daarmee winnen?
En de keren dat ie er wel bij zit, krijgt ie pech zodat ie bv in Q3 niet meer kan rijden en Hulk wel. Zoals 1 of 2 races terug. Niet dat ie als ie de kans krijgt zo denderend is, maar hij heeft gewoon dit jaar geen serieuze kans gekregen en vorig jaar was het ook geen vlekkeloos jaar daar (wat wel te zien is aan dat Magnussen daar weg ging naar Haas waar destijds ook niet de beste resultaten werden behaald in de tweede helft van het seizoen).
Als je zoveel pech hebt als VER en PAL heb je minder tijd om je te bewijzen en moet je in de momenten dat het wel even meewerkt laten zien dat je snel bent. Dat doet PAL gewoon niet. Ik ontken echt niet dat hij mega veel pech heeft, veel meer dan HUL en dat het verschil daardoor geflatteerd is, maar hij is gewoon niet goed genoeg voor de F1. Heel soms komt er een sprankje racetalent door, maar meestal is hij simpelweg te traag.
Als Kvyat, Massa, Raikkonen en Ericsson zo lang in de F1 mogen blijven hangen, mag Palmer er ook wel een jaartje aan vast plakken. Zo enorm erg is ie niet en er moet toch iemand zijn om een safety car te veroorzaken :>
Van Kvyat verwacht ik ook wel dat hij binnenkort nog eens moet vertrekken, al is dat als Russische coureur een marketingdingetje voor Red Bull. Massa moest terugkomen omdat Bottas plotseling vertrok. Iedereen speculeert al dat hij eind dit seizoen alsnog met pensioen gaat, waarna er een ervaren coureur naast Stroll moet komen. En RAI is nou net WEL zo'n coureur die door Ferrari geslachtofferd wordt om VET aan het kampioenschap te helpen. Dat ligt er zo dik bovenop... ERI rijdt bij een team waarbij de hoeveelheid geld die je meebrengt belangrijker is dan je talent, dus dat is niet met PAL (die voor een Works-team werkt) te vergelijken vind ik.

Kortom: PAL terecht exit w.m.b. :)
[...]

Het was ook vlak voor of net na het officiëel uitbrengen dat Sainz daar ging rijden, dat hem niets verteld was. Die deal is er al even en het had in ieder geval beter geweest om hem te zeggen dat er een grote kans was dat ie niet zou rijden. Gewoon eerlijk zijn tegen je medewerkers. Zeker als de handtekeningen al staan.
Als er bij jou op werk gereorganiseerd wordt krijg jij dat pas te horen als het al in kannen en kruiken is hoor. Dat is in het bedrijfsleven heel normaal. Wat voor nut heeft het om medewerkers te vertellen dat er een grote kans is dat ze er op [inert datum] niet meer werken? Stel dat het niet doorgaat, dan heb je een beschadigde relatie. Ik hoorde in de interviews in ieder geval dat de deal echt deze week pas rond was. Dat het gonsde van de geruchten maakt dat wij denken dat het al 2 weken geregeld is, maar zelfs de geruchten rondom SAI kwamen pas een week geleden. En dat waren maar geruchten, de kans is groot dat die gebaseerd waren op mensen die SAI bij Renault in gesprek hadden gezien.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dus de sharkfin blijft in 2018, halo komt en t wing wordt verboden.

• nachtnet
albino71 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:08:
[...]

Aangezien Sainz (met pa samen) niet de makkelijkste is, zou er nog best het e.e.a. kunnen gebeuren volgend jaar inderdaad. Smeuïg! :)
Hoe dan ook Red Bull heeft volgend jaar 5 rijders onder contract. Kan nog een stevige strijd worden onderling. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Fritz-Dieter Rencken meldt dat PAL een flinke zak geld geboden is om na Zondag zijn biezen te pakken. (na woensdag zou daar duidelijkheid over moeten zijn.)

Rencken was ook de bron voor het mcl/honda/str/renault/sai na fp1 verhaal

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit gaat straks een spannende quali worden!

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-09-2017 12:58 . Reden: Oeps, verkeerde topic, vond het al rustig hier O-) ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
ROS & Vivian zijn ouders geworden van dochter Naila
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJ1Jhu8X0AAzNj1.jpg

Goede besteding van een Retirement.

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 16-09-2017 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51
@nachtnet je bent mij net een half uurtje voor haha.

Maar leuk voor hen!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bijzonder van Leclerc. Dat is toch een Ferrari junior? Die zou ik eerder in een Haas of Sauber verwachten.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Tylocke schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:29:
[...]

Bijzonder van Leclerc. Dat is toch een Ferrari junior? Die zou ik eerder in een Haas of Sauber verwachten.
Precies, zou dat betekenen dat hij bereid is te breken met de Ferrari drivers academy?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clifdon
  • Laatst online: 11-10 23:09
nachtnet schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:05:
ROS & Vivian zijn ouders geworden van dochter Naila
[afbeelding]
[video]

Goede besteding van een Retirement.
Iets meer dan 9 maanden na zijn overwinning. Ik kan me dat wel voorstellen. Tof voor ROS.

Always look on the bright side of life.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Tylocke schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:29:
[...]

Haas is uitgesloten. Gene Haas wil geen onervaren coureurs in z'n auto's hebben. Wat ik erg bijzonder vind, aangezien Leclerc een waanzinnig talent is. Maar ook hij zal zich in de Formule 1 moeten bewijzen. De geruchten rondom Sauber zijn wat hardnekkiger, aangeizen Wehrlein én Ericsson volgend jaar nog geen contract hebben.

Dat gezegd te hebben, zou het voor Mercedes natuurlijk niet vreemd zijn om alvast wat rond te shoppen. Leclerc lijkt nu een fantastisch talent te zijn, vergelijkbaar met Verstappen en Ocon, maar simpelweg nu nog te jong. Leclerc dan minimaal één jaar stallen bij Force India of Williams lijkt mij dan ook niet vreemd. Lewis houd ook een keer op met racen en Bottas heeft niet voor niets maar een éénjarige verlenging gekregen.

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

alex3305 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:43:
[...]

Haas is uitgesloten. Gene Haas wil geen onervaren coureurs in z'n auto's hebben. Wat ik erg bijzonder vind, aangezien Leclerc een waanzinnig talent is. Maar ook hij zal zich in de Formule 1 moeten bewijzen. De geruchten rondom Sauber zijn wat hardnekkiger, aangeizen Wehrlein én Ericsson volgend jaar nog geen contract hebben.

Dat gezegd te hebben, zou het voor Mercedes natuurlijk niet vreemd zijn om alvast wat rond te shoppen. Leclerc lijkt nu een fantastisch talent te zijn, vergelijkbaar met Verstappen en Ocon, maar simpelweg nu nog te jong. Leclerc dan minimaal één jaar stallen bij Force India of Williams lijkt mij dan ook niet vreemd. Lewis houd ook een keer op met racen en Bottas heeft niet voor niets maar een éénjarige verlenging gekregen.
Dat is natuurlijk ook een optie inderdaad. Maar door te breken met Ferrari laat je dat voorlopig ook wel achter je. Mercedes heeft ook meer talenten, immers Ocon en Wehrlein (ik vind Ocon beter btw) en misschien wel wat meer. Lijkt me dat Leclerc bij Ferrari meer kansen maakt.

Vettel als mentor voor Leclerc in een jaar of 2 zou wel fijn zijn voor nieuw talent van Ferrari. Of gaat Ferrari door met gewoon de gevestigde rijders oppikken?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:23
Tylocke schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:09:
[...]
Vettel als mentor voor Leclerc in een jaar of 2 zou wel fijn zijn voor nieuw talent van Ferrari. Of gaat Ferrari door met gewoon de gevestigde rijders oppikken?
Mwah, ik weet niet.
Als de geruchten klopten van een paar jaar geleden:

Dan zou Jules Bianchi zijn doorgestroomd van Manor -> Sauber voor 1 jaar (met Giedo van de Garde, voor het geld, naast hem); motoren zouden dan gratis zijn.
En dan op het stoeltje van Raikonen terecht komen.

Maarja door het overleden van Jules moesten er dus andere plannen gemaakt worden (zowel bij Ferrari als Sauber).
Ik denk zelf dat Ferrari in Leclerc wel de "opvolger" ziet van Jules, maar nu moet hij het nog waar maken in de F1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leclerc stapt de komende drie jaar echt niet in een Ferrari. Snap dus wel dat ie z'n kansen aan het bekijken is. Wel gaaf hoor, die nieuwe garde, met Leclerc, Norris, ocon, Verstappen etc. Wordt een mooie tijd!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ome Ernst schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:19:
https://www.autobahn.eu/5...rgentijnse-kalenderoptie/

[Sarcasm mode on]

In het kader van, inhalen is al moeilijk, laten we gaan kijken naar een circuit waar het vroeger al lastig inhalen was.....laat staan in 2017....Tadaaa.....Viva ARGENTINA!!!

In het kader van, de agenda is vol genoeg, maar wij zeggen lekker dat dat niet zo is, ook al vinden de teams van wel, we doen er toch nog een race bij, lekker puh....Tadaa ARGENTINA!!!
\[/Sarcasm mode off]

Wat is Liberty denkende ?
Volgens Ted is de toekomst voor Interlagos 'iffy' (lees; niet zeker) en wil Liberty toch in zuid Amerika blijven racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:51:
Fritz-Dieter Rencken meldt dat PAL een flinke zak geld geboden is om na Zondag zijn biezen te pakken. (na woensdag zou daar duidelijkheid over moeten zijn.)

Rencken was ook de bron voor het mcl/honda/str/renault/sai na fp1 verhaal
Als het waar is en Palmer neemt het geld aan dan kan hij zijn carrière in de F1 echt gedag gaan zeggen en op zoek gaan naar ander werk. Iets met principes en contracten enzo. Of het moet echt wel een hele grote zak met geld zijn. Maar goed dromen om ooit wereldkampioen F1 te worden lijken mij onbetaalbaar voor een coureur. We zullen het meemaken. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:26
Aston Martin hoofdsponsor geworden van Red Bull (naja gaat worden).

Zou dat toch een teken aan de wand zijn. Speculeren is soms leuk :)

vanaf 2021 dus evt aston martin:

http://www.skysports.com/...-interest-only-after-2021
https://www.motorsport.co...itle-sponsor-2018-954095/

[ Voor 47% gewijzigd door Adlermann op 17-09-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hippocampus schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:27:
[...]

Volgens Ted is de toekomst voor Interlagos 'iffy' (lees; niet zeker) en wil Liberty toch in zuid Amerika blijven racen.
Nee, niet super regen circuit waar je kan inhalen. :'( :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-09-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Perez is bevestigd voor 2018 bij Force India.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJ6mtaRWsAEQXo2.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door nachtnet op 17-09-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
nachtnet schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:10:
[...]

Hoe dan ook Red Bull heeft volgend jaar 5 rijders onder contract. Kan nog een stevige strijd worden onderling. :Y
Even voor mijn beeld. Wie dan precies in F1? SAI valt af, GAS komt er bij. Maar verder zijn er toch geen aanpassingen? Of komt Kari erbij als testrijder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:33:
[...]

Even voor mijn beeld. Wie dan precies in F1? SAI valt af, GAS komt er bij. Maar verder zijn er toch geen aanpassingen? Of komt Kari erbij als testrijder?
SAI wordt uitgeleend, dat contract blijft gewoon bij RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ahh, dat had ik even gemist. Ik dacht dat Renault SAI echt overnam en dat zijn banden met RBR werden losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:39:
Ahh, dat had ik even gemist. Ik dacht dat Renault SAI echt overnam en dat zijn banden met RBR werden losgekoppeld.
http://www.telegraaf.nl/t...nz_uit_aan_Renault__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Misschien heb ik iets gemist maar er word vrij weinig over Massa gepraat met betrekking tot 2018.
Blijft hij nog langer of gaat hij nu "eindelijk" met pensioen ?
Maar er zullen ook wel niet veel kandidaten zijn om zijn stoeltje over te nemen denk ik.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ScrooLoose schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:40:
Misschien heb ik iets gemist maar er word vrij weinig over Massa gepraat met betrekking tot 2018.
Maar er zullen ook wel niet veel kandidaten zijn om zijn stoeltje over te nemen denk ik.
Het gaat misschien Kubica worden. Palmer kan ook nog als Kubica niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ScrooLoose schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:40:
Laatste week zie ik toch vrij veel berichten over Williams, Zo zou Rosberg als manager van KUB bezig zijn hem daar een plekje te geven. maar hoor ik ook berichten over PAL, of DIR naar Williams. Maar het kan ook gewoon dat Massa nog een jaartje blijft. Stroll lijkt zeker van een stoeltje daar. (Canadese $$$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nachtnet schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:43:
[...]

Laatste week zie ik toch vrij veel berichten over Williams, Zo zou Rosberg als manager van KUB bezig zijn hem daar een plekje te geven. maar hoor ik ook berichten over PAL, of DIR naar Williams. Maar het kan ook gewoon dat Massa nog een jaartje blijft. Stroll lijkt zeker van een stoeltje daar. (Canadese $$$)
Paul Di Resta zou ik raar vinden. Ted had het daar gisteren in zijn notebook over en zij zullen wellicht ook wel "meer" weten. Maar wil Williams niet een ervaren coureur hebben? Ik heb afgelopen jaren niet echt de F1 gevolgd, maar Di Resta heeft ook maar 3 seizoenen of zo mee gedaan? Sure, wat hij in Hongarije heeft gedaan was knap, maar alleen daarom zou ik hem geen "ervaren" coureur noemen. Maar Palmer rijdt natuurlijk ook weer niet de sterren van de hemel, en Kubica is natuurlijk ook afwachten.

Het zou dan wel weer ironisch zijn als Williams uiteindelijk voor Palmet gaat maar dan wel bekend wordt dat ze bv dus ook Kubica & Di Resta hebben "geprobeerd" en evt. nog andere coureurs hebben benaderd. Dat hij weer ergens terecht komt als zoveelste keuze en er geen andere opties meer waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Perez ligt ook vast voor 2018 bij FI:
https://www.motorsport.co...ce-india-contract-954319/

Wederom een jaarcontract wat ik eruit begrijp

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 17-09-2017 11:56 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Humma Kavula schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:55:

Oud nieuws :+ Zie @nachtnet om 11.25 ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Humma Kavula schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:55:

Tuurlijk. 2019 wordt het grote driver-contracten circus. Iedereen team wil flexibel zijn voor dat moment.

Ham, Ver, Vet, Ric en wellicht Alo gaan de drivermarket van 2019 domineren en daar gaat de zetelverdeling voor rest uit volgen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik ga gewoon niks meer melden hier, totaal nutteloos :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28
Humma Kavula schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:30:
[...]

Ik ga gewoon niks meer melden hier, totaal nutteloos :+
kansloos idd :+ ze zijn je altijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als Hamilton of Vettel nu volgend jaar wint en net als Rosberg de race handschoentjes aan de wilgen hangt word het voor Max ook makkelijker een keuze te maken.
zowel Hamilten als Vettel zal niet graag Max naast zich willen hebben, als die 2 na volgend jaar nog verder gaan zit Max bijna wel vast aan RBR, tenzij misschien andere teams grote sprongen gaan maken.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Adlermann schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:38:
Aston Martin hoofdsponsor geworden van Red Bull (naja gaat worden).

Zou dat toch een teken aan de wand zijn. Speculeren is soms leuk :)

vanaf 2021 dus evt aston martin:

http://www.skysports.com/...-interest-only-after-2021
https://www.motorsport.co...itle-sponsor-2018-954095/
IAlleen die naam Aston Martin Red Bull... Ik hou het denk ik maar gewoon bij Red Bul... klinkt toch wat beter en stoerder daar waar Aston Martin een bepaalde klasse uitstraald. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
JackBol schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:15:
[...]

Tuurlijk. 2019 wordt het grote driver-contracten circus. Iedereen team wil flexibel zijn voor dat moment.

Ham, Ver, Vet, Ric en wellicht Alo gaan de drivermarket van 2019 domineren en daar gaat de zetelverdeling voor rest uit volgen.
VET zit al tot 2020 bij Ferrari.(die heeft alleen indirect invloed op 2e Ferrari stoeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
nachtnet schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:17:
[...]

VET zit al tot 2020 bij Ferrari.(die heeft alleen indirect invloed op 2e Ferrari stoeltje)
Ik vraag me af hoe indirect zijn invloed is:

https://www.jamesallenonf...-mates-he-may-never-have/

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Staat toch juist in het artikel dat hij er geen invloed op heeft, of lees ik het verkeerd? Het artikel concludeert eigenlijk dat Vettel zowel Verstappen als Ricciardo niet als teamgenoot wil, maar dat het wel kan gebeuren mocht Vettel de titel verliezen, en volgend jaar wederom de Mercedes van Hamilton niet kan volgen.

Ik dacht eerder wel eens gelezen te hebben dat Vettel tot dit jaar altijd grote invloed heeft gehad in wie zijn teamgenoot is, maar dat die privileges zijn geschrapt in zijn nieuwe contract bij Ferrari.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:45
Denk niet dat Vettel er zo bijster veel invloed op heeft, maar Ferrari zelf hanteert altijd wel een zeer strikte 1e en 2e rijder strategie. Maar voor alles geldt bij Ferrari: garantie tot de voordeur. Ook als je als 1e rijder het merk weer uit het slop hebt gehaald loop je het risico rücksichtslos bij het grofvuil te worden gezet (zie MSC 10 jaar geleden).

Het meest ideale voor Max lijkt me dat hij vanaf 2019 naast Hamilton in de Mercedes zit. Mercedes heeft bewezen geen teamorders uit te vaardigen, en Hamilton lijkt me een harde maar faire tegenstander. Beter dan Vettel die kleutergedrag begint te vertonen zodra er druk op komt te staan en die me ook in staat lijkt om naast de baan flink aan Max' stoelpoten te kunnen zagen.

Nu lijkt me Max geen type die zich a la Mark Webber makkelijk het kaas van het brood laat eten, maar bij het wespennest Ferrari is het compleet onvoorstelbaar wat er in zo'n geval gebeurt en het lijkt me niet verstandig dat Max op dit punt in zijn carrière voor zoveel onzekerheid moet kiezen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JackBol schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:15:
[...]

@nachtnet en @DaniëlWW2 Zet maar vast een topic klaar :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je wacht maar gewoon tot na het seizoen, net zoals de rest. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Interessant TATA persbericht over een 360o camera die ze in Singapore getest hebben.
https://www.tatacommunica...nes-singapore-grand-prix/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJ-Q4BCUEAA5-WG.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Totaal iets anders, inmiddels al een jaar oud maar wel leuk om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKAI-vLXcAUncyS.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
pilskes schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:22:

[afbeelding]
Is Massa echt zo'n dwerg joh :D

waarom wilt Martini Kubica niet zo graag? Hij is toch 25+?

[ Voor 9% gewijzigd door dasfrikandel op 18-09-2017 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 18:08
Alvast vooruitkijkend naar Maleisië: dit wellicht een leuke voor de eerste press conference?

Afbeeldingslocatie: https://www.thisisf1.com/wp-content/uploads/2016/05/Post-Race-Press-Conference-Transcript-2016-Spanish-GP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
dasfrikandel schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:26:
[...]

Is Massa echt zo'n dwerg joh :D

waarom wilt Martini Kubica niet zo graag? Hij is toch 25+?
De drankengigant heeft een stevige vinger in de pap voor wat betreft de line-up van Williams. Zij lijken niet al te enthousiast over het idee van Kubica als wereldwijd ambassadeur voor het merk. Dat probleem kan echter op een andere manier opgelost worden. Eerder deze week maakte Kubica bekend dat regerend wereldkampioen Nico Rosberg deel is gaan uitmaken van zijn managementteam. De Duitser reed tussen 2006 en 2009 voor Williams en zou de perfecte match zijn als merkambassadeur voor Martini. In dat geval neemt Kubica de racegerelateerde activiteiten voor zijn rekening en treedt Rosberg op bij de promotieactiviteiten van Martini. Het is echter onduidelijk of alle betrokken partijen een dergelijke constructie zien zitten
It's all about the looks, darling.

Via

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PrinsPils schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:36:
Alvast vooruitkijkend naar Maleisië: dit wellicht een leuke voor de eerste press conference?

[afbeelding]
Nee! Zou veel leuker zijn als laatste Press Conference :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
Jasphur schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:44:
[...]

[...]

It's all about the looks, darling.

Via
Haha zal dat t zijn joh, alleen de looks :p
Valt me weer tegen van Martini dat ze geen rasechte slav als hun boegbeeld willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@dasfrikandel Het zal misschien ook wel meer zijn dan alleen looks, maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat een merk als Martini liever een ROS met een Martini cocktail in de hand wilt zien dan een KUB (is dit zijn afkorting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Nu online
PrinsPils schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:36:
Ik verwacht dan eigenlijk een vrij saaie persconferentie. Dan krijg je een beetje een standaard riedeltje van: gebeurd is gebeurd en wij kunnen het niet meer wijzigen en wij richten ons nu op deze race want het kampioenschap is nog niet over.

Tenminste zo gaat het meestal bij die persconferenties waar van tevoren bij wordt gedacht dat ze wel 'leuk' worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 19:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jasphur schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:49:
@dasfrikandel Het zal misschien ook wel meer zijn dan alleen looks, maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat een merk als Martini liever een ROS met een Martini cocktail in de hand wilt zien dan een KUB (is dit zijn afkorting?)
De grappen over dronken Polen - kom er maar in!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
Waar kan je de film van williams kijken kan nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[afbeelding]
Ik denk dat Max sindsdien nog wel wat gegroeid is hoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Enigszins offtopic maar (de broer van) Nic Hamilton zit in een promo-video van Project CARS 2:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4LaB4J3T7Ng]

Gok dat Lewis daar komende week dan wel wat promotie voor gaat doen? Of in ieder geval wel een vraag over krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Formula one schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:49:
Waar kan je de film van Williams kijken kan nergens vinden
Na aankoop gewoon thuis?

En blijkbaar ook via een andere bron;

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2017 16:33 . Reden: inmiddels verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Oekol

waka waka hey hey

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat Max sindsdien nog wel wat gegroeid is hoor. :+
Ho ho, je stopt met groeien op je 18e toch ? Give the man a break haha :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:16:
Enigszins offtopic maar (de broer van) Nic Hamilton zit in een promo-video van Project CARS 2:
[video]

Gok dat Lewis daar komende week dan wel wat promotie voor gaat doen? Of in ieder geval wel een vraag over krijgt.
Echt zo'n modus die je 1x doet, en nooit meer speelt :P

Lewis zit toch meer aan de F1 2017 kant? Geen idee hoe daar de contracten lopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:56:
Interessant TATA persbericht over een 360o camera die ze in Singapore getest hebben.
https://www.tatacommunica...nes-singapore-grand-prix/

[afbeelding]
Volgens mij leest Tweakers met ons mee haha. nieuws: Tata heeft twee 360-gradencamera's getest bij Formule 1-race van Sing...
Of heb je de redactie getipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik mis in het stuk een beetje hoe snel de dataverbinding moet zijn. Of lees ik er gewoon compleet overheen?

Wel een tof idee om in de toekomst live, in VR, mee te kunnen kijken op het on board kanaal. Al zal zoiets misschien best misselijkmakend kunnen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:32:
Ik mis in het stuk een beetje hoe snel de dataverbinding moet zijn. Of lees ik er gewoon compleet overheen?

Wel een tof idee om in de toekomst live, in VR, mee te kunnen kijken op het on board kanaal. Al zal zoiets misschien best misselijkmakend kunnen zijn :+
Probeer dit filmpje eens met Google Cardboard (of iets vergelijksbaars) en je weet het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
afbeelding
Nog een reden dat ik niet thuis hoor in de F1 met m'n 1,94. :+

Webber was zelfs toch 1,85m?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dasfrikandel schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:26:
[...]

waarom wilt Martini Kubica niet zo graag?
Iets met Polen en zuipen? :+

Edit:
pjottum schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:58:
[...]

De grappen over dronken Polen - kom er maar in!
Hmm eerst de rest lezen en dan reageren. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Bart-Willem op 19-09-2017 09:02 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Nu online
Ocon rijdt in 2018 ook bij FI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XVQBqMrG5HVnEy9NJWzEvBtD/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Nou, dan zit de top 4 ook weer op slot en zijn er nog maar 4-6 "echte" zitjes voor 2018. Twee voor STR en twee voor Sauber.

Williams zal ws. Stroll wel houden (ik hoop het wel) en ik denk dat Massa nu echt met pensioen gaat. Alonso blijft 99,9999% wel bij McLaren of ik eet anders mijn schoen op.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:21
vhal schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:34:
Alonso blijft 99,9999% wel bij McLaren of ik eet anders mijn schoen op.
Deze bookmark ik even voor die 0,0001% kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

Wom

vhal schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:34:

Williams zal ws. Stroll wel houden (ik hoop het wel)
Waarom, als ik vragen mag?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:43:
[...]

Geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:43:
[...]

Naast geld van een bepaalde sponsor, is Stroll m.i. ook best wel aan het groeien tot een goede (middenveld) rijder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@vhal geruchten lijken sterk dat bij Sauber tenminste 1 maar waarschijnlijk 2 zitjes gevuld worden met Ferrari juniors (LEC & GIO) (of ERI)

Stoeltje van Massa is de enige die nog omgeven is door grote vraagtekens.
  • HAM - BOT (Mercedes)
  • VET - RAI (Ferrari)
  • RIC - VER (Red Bull)
  • OCO - PER (Force India)
  • GAS - KVY? (Toro Rosso) GAS lijkt zeker, KVY want wie anders?
  • VAN - ALO (McLaren) ALO lijkt te blijven
  • STR - MAS? (Wiliiams) STR lijkt zeker, MAS, KUB (of klein kansje voor PAL)
  • GRO - MAG (HAAS)
  • SAI - HUL (Renault)
  • LEC - ??? (Sauber) GIO of ERI afhankelijk van de sponsoren van ERI

Ik verwacht dat Stroll gewoon bij Williams blijft rijden, voor een Rookie doet hij het echt prima.(een podium, 28 punten P12) (buiten het imago van vader's geld doet hij het best goed.)

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 19-09-2017 11:00 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1