[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.968 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Er wordt hier vaak mensen verweten dat ze een oranje bril op hebben maar die rode bril is hier ook goed vertegenwoordigd zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59
Dat zeker 😎

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
MrOleo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:59:
Wellicht hebben mensen het niet door, maar Stroll en Vettel sturen een bocht naar links in.
De onboard van de 3e auto achter de heren laat duidelijk zien wie er zich zijdelings verplaatst t.o.v. zijkant van de baan en diegene is uiteraard de hoofdschuldige van dit race-incident waar beide niet vrijuit gaan.

Deze nieuwe video is suggestief en voegt weinig toe. "Hij stuurt niet naar rechts", nee slimmerik het punt is dat hij niet genoeg instuurt in een bocht naar links.
Er mist 1 punt in je verhaal. De race is over, auto's rijden niet meer de gebruikelijke lijnen (van buiten naar binnenkant, weer naar buitenkant).

Vettel rijdt die bocht in alsof hij verwacht dat Stroll in z'n uitloopronde strak naar de apex stuurt. Dat is best wel een beetje dom zoals Maxima zou zeggen. Het is best wel opmerkelijk dat Vettel hiervoor geen straf gekregen heeft. Als Stroll schade had gehad, zou Vettel zomaar een klein strafje gekregen kunnen hebben...

Dit is 100% een fout van Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:29
AzzKickah schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:00:

Ach, het was weer een leuk incident :D
Bij Vettel is het incidenteel dat hij niet tegen een ander aan rijdt, zo lijkt het. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

pinda powerrr

Slow down...

Misschien is dat hele alu-hoedje verhaal, dat ik hier (of ergens anders) laatst las toch gedeeltelijk waar dan. VET moest de auto laten crashen om de post-race controle te ontlopen. Er waren teveel illegale aanpassingen gemaakt om de race zo goed mogelijk te eindigen, dat moest verborgen worden.

#conspiracyeverywhere

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Nou wil ik deze discussie niet dood maken maar het lijkt me niet dat stroll voldoende instuurt en vettel iets te agressief. Vettel komt (harder) voorbij en kan een stuk meer ruimte laten. Dit kan gebeuren na een gp met die temperaturen en g krachten. Echt niet 1 persoon schuldig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
*whoops, bookmark was aangepast :P

[ Voor 89% gewijzigd door Dijkstraat op 05-10-2017 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leoon. schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Correct, ik heb het filmpje even via een VPN gekeken en er een filmpje van gemaakt!

[video]

En een gifje:

[afbeelding]

O, wait a second. Ik heb ze verkeerd om gedaan. Nu is het filmpje de gif geworden..... :+

Fixed, enjoy!

Oke nu echt gefixed 8)
Nu ik dit gifje ook weer gezien heb is het m.i. gewoon simpel.
Vettel is dit seizoen duidelijk niet scherp en in control genoeg op de belangrijke momenten. Daarom wordt hij dit jaar zeer waarschijnlijk geen wereldkampioen.

VET en HAM zijn allebei niet mijn type persoonlijkheden maar VET crybaby nog het minste.

Tot zover lijkt HAM mij de terechte kampioen van die twee.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 05-10-2017 18:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
pinda powerrr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:04:
Misschien is dat hele alu-hoedje verhaal, dat ik hier (of ergens anders) laatst las toch gedeeltelijk waar dan. VET moest de auto laten crashen om de post-race controle te ontlopen. Er waren teveel illegale aanpassingen gemaakt om de race zo goed mogelijk te eindigen, dat moest verborgen worden.

#conspiracyeverywhere
Maarja om je auto stuk te rijden met de kans op gridpenalty's de volgende race lijkt mij ook sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51

#conspiracyeverywhere
Dit. Is. Fantastisch. Ik geloof het zo.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

#conspiracyeverywhere
Hoewel Ferrari een team is dat ik wel tot dat soort dingen in staat acht, lijkt het me ook eigenlijk vrij sterk dat ze Vettel de instructie zouden hebben gegeven om bewust de auto te crashen in de cool down lap, met het risico op motor/bak schade.. Nee, dat kan ik me niet voorstellen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus toch Vettel. Het blijft een uiterst dom incident, gewoon dom. De race is voorbij, en je hebt remmen en een stuur op die Ferrari hoor. Wat wil je nu bereiken door Stroll zo in te halen? :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

pinda powerrr

Slow down...

Destruction schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:10:
[...]

Hoewel Ferrari een team is dat ik wel tot dat soort dingen in staat acht, lijkt het me ook eigenlijk vrij sterk dat ze Vettel de instructie zouden hebben gegeven om bewust de auto te crashen in de cool down lap, met het risico op motor/bak schade.. Nee, dat kan ik me niet voorstellen.
Dat verhaal dat ik las ( kan het nu niet terug vinden) stond echt bol van de conspiracy theorieën. Maar dan denk je...tja...het is wel Ferrari, daar is alles mogelijk. En een paard in het nauw maakt rare sprongen :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:33
hjs schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Genoeg, wat is genoeg?
Waarom zit Vet er zo vlak naast en stuurt hij wel in naar links terwijl hij inhaalt?

Niet slim toch?
Waarom stuurt Vettel naar links in een bocht naar links? :?
Requiem19 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Er mist 1 punt in je verhaal. De race is over, auto's rijden niet meer de gebruikelijke lijnen (van buiten naar binnenkant, weer naar buitenkant).
Het mist in mijn verhaal (een commentaar op een slechte video), maar niet in mijn beoordeling van de situatie. Iedereen rijdt andere lijnen, sommigen rijden langzaam, anderen snel. Als je niet uit je doppen kijkt en je verplaatst je plotseling zijdelings op de baan terwijl iemand je net inhaalt, omdat jij langzamer rijdt dan hem, dan is dat de schuld van degene die naast je rijdt? :?
(Als Stroll door de buitenbocht wil, kan hij zich toch gewoon veilig voor de bocht positioneren?)

Het is geen racesituatie waar je je plek mag verdedigen. Je probeert met zijn allen veilig naar de pits te komen, dus je kijkt uit je doppen, laat de ander die sneller rijdt je inhalen en pas daarna verplaats je je zijdelings. Dat lijkt me toch basic veilig rijden....

Had Vettel wat meer ruimte kunnen laten, ja, maar die ging er gewoon vanuit dat Stroll niet zit te pitten. Er zitten ruim 2 autobreedtes ruimte naast Vettel, als Stroll daar niet in past, tja...

Ik vind dat beide schuld hebben, Stroll iets meer dan Vettel, de zijdelingse verplaatsing vind ik relevanter dan het ietwat lomp inhalen. Ik zie simpelweg niet hoe men Vettel hier de schuld kan geven, terwijl Stroll niet of nauwelijks schuld heeft, zeker niet met argumentatie als in die video, "hij stuurt niet naar rechts"...

En ff een disclaimer, met zowel Ferrari als Vettel heb ik helemaal niks, in vroegere tijden was ik wel af en toe pro-Williams.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:34
MrOleo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:59:
Wellicht hebben mensen het niet door, maar Stroll en Vettel sturen een bocht naar links in.
De onboard van de 3e auto achter de heren laat duidelijk zien wie er zich zijdelings verplaatst t.o.v. zijkant van de baan en diegene is uiteraard de hoofdschuldige van dit race-incident waar beide niet vrijuit gaan.

Deze nieuwe video is suggestief en voegt weinig toe. "Hij stuurt niet naar rechts", nee slimmerik het punt is dat hij niet genoeg instuurt in een bocht naar links.
En de volgende bocht (zelfde bocht eigenlijk, want het is een S bocht) is naar rechts slimmerik...dus waarom moet hij nog meer naar links? Als jij weet dat je op de snelweg de rechterafslag moet nemen ga je ook niet helemaal links rijden.

Waarom stuurt Vettel eigenlijk naar links als de volgende bocht rechts is....je kunt dus alle kanten op beredeneren en de jouwe hoeft dus niet de juiste te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 05-10-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Niet om vervelend te doen, maar hoort dit gezever niet gewoon in het race topic?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
Je moet er allemaal niet zoveel achter zoeken... Conspiracy my ass... Dat zouden ze van te voren af moeten spreken want over de boordradio gaat dat niet echt onopvallend...

Waarschijnlijk (of wel zeker) waren Stroll en Vettel gewoon volledig gesloopt. Je hebt Verstappen, Hamilton en Ricciardo toch kunnen zien na de race? Volledig uitgeteld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
MrOleo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:55:
[...]
Iedereen rijdt andere lijnen, sommigen rijden langzaam, anderen snel. Als je niet uit je doppen kijkt en je verplaatst je plotseling zijdelings op de baan terwijl iemand je net inhaalt, omdat jij langzamer rijdt dan hem, dan is dat de schuld van degene die naast je rijdt? :?
(Als Stroll door de buitenbocht wil, kan hij zich toch gewoon veilig voor de bocht positioneren?)
Het voornaamste punt is dat iedereen bezig is marbles op te pikken en die liggen niet aan de binnenkant van de bocht. Je weet dus dat als je iemand in gaat halen je dat ruim moet doen omdat die ander zijn auto naar buiten zal laten lopen (precies wat Stroll doet).
Had Vettel wat meer ruimte kunnen laten, ja, maar die ging er gewoon vanuit dat Stroll niet zit te pitten. Er zitten ruim 2 autobreedtes ruimte naast Vettel, als Stroll daar niet in past, tja...
Stroll stuurt vanaf het begin niet naar de binnenkant van de bocht en dat kan Vettel precies zien. Vettel kiest echter zo'n lijn dat zelfs als Stroll niets doet hij hem zal raken. Als Stroll niet dat kleine beetje had gestuurd hadden ze 10 meter later tegen elkaar gezeten.
Ik vind dat beide schuld hebben, Stroll iets meer dan Vettel, de zijdelingse verplaatsing vind ik relevanter dan het ietwat lomp inhalen. Ik zie simpelweg niet hoe men Vettel hier de schuld kan geven, terwijl Stroll niet of nauwelijks schuld heeft, zeker niet met argumentatie als in die video, "hij stuurt niet naar rechts"...
Ik vind ook dat beide schuld hebben, alleen met deze laatste video erbij is het voor mij wel duidelijk dat vooral Vettel hiet lag te slapen :+
En ff een disclaimer, met zowel Ferrari als Vettel heb ik helemaal niks, in vroegere tijden was ik wel af en toe pro-Williams.
same :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

Beiden sturen nogal raar in die bocht, maar Vettel haalt iemand in en dat is voor zover ik weet altijd met risico in een out-lap omdat iedereen met andere dingen bezig is.

En die conspiracy is echt bullshit. Dat zou inhouden dat ze nooit voor podium konden gaan. 1 regenbui en dat plan kon ook in de prullenbak (en die kans was vrij flink). Zoiets doe je niet express, zeker niet met risico op meer straffen. Zullen we daar gewoon meteen mee stoppen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Martinspire schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:56:
Beiden sturen nogal raar in die bocht, maar Vettel haalt iemand in en dat is voor zover ik weet altijd met risico in een out-lap omdat iedereen met andere dingen bezig is.

En die conspiracy is echt bullshit. Dat zou inhouden dat ze nooit voor podium konden gaan. 1 regenbui en dat plan kon ook in de prullenbak (en die kans was vrij flink). Zoiets doe je niet express, zeker niet met risico op meer straffen. Zullen we daar gewoon meteen mee stoppen?
Stroll stuurt naar links en draait pas aan zijn stuur als Vettel hem bijna raakt, hoezo sturen ze beiden raar?
Lijkt wel of Vettel niet goed naar links kan kijken, ziet eerst Verstappen en Raikonen over het hoofd en de race erna Stroll.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-10 11:50
Sommige personen hier hebben "eindeloos doorzeuren over hetzelfde incident" wel tot een kunst verheven zeg. 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Vettel heeft vies veel geluk dat ie nog in de titelrace zit. Als ie al kansloos was had ie vorige race al een raceban ontvangen voor z'n actie.

En walgelijk hypocriet van de FIA. Aan de ene kant veiligheid is prio 1 preken maar niet de ballen hebben om een rijder een raceban te geven waar nodig.
En nog walgelijker dat de media er niks mee doet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:49
Arrne schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:53:
Sommige personen hier hebben "eindeloos doorzeuren over hetzelfde incident" wel tot een kunst verheven zeg. 8)7 8)7
Ach het is maar een weekje. Vanaf zondag hebben 'ze' weer iets anders om eindeloos over te discussieren. Helaas zul je het dan 2 weken aan moeten horen/lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
edit: blijkbaar niet zo'n grote BREAK!, want al besproken in dit topic :P

DiResta en Kubica gaan testen voor Williams!

http://www.gpupdate.net/n...sta-testen-voor-williams/
Robert Kubica en Paul di Resta gaan 'ergens in de komende weken' een oude Williams aan de tand voelen, zo liet de technisch directeur van dat team, Paddy Lowe, weten. De Pool en de Schot zijn twee van de velen die op de lijst staan om als tweede coureur aan de slag te gaan - ze zijn zeker niet de enige kandidaten, zo liet Lowe weten.

[ Voor 63% gewijzigd door Jasphur op 06-10-2017 10:02 . Reden: geen breaking nieuws :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is hier al een tijdje geleden gemeld :) (of is dit de eerste officiele bevestiging vanuit het team??)
Ze weten ook al dat het volgend weekend in Hongarije is. Gpupdate loopt een beetje achter.
(https://www.motorsport.co...-960788/?v=2&s=1&q=kubica)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2017 10:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Is hier al een tijdje geleden gemeld :)
Ze weten ook al dat het volgend weekend in Hongarije is. Gpupdate loopt een beetje achter
En daarmee ik dus ook :P
Had dat gemist in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Ben benieuwd wie die shoot-out gaat winnen, geef Di Resta toch de beste papieren denk ik maar dat is puur een gevoel.

Grappig ook om te zien dat het probleem met jonge coureurs meteen duidelijk werd bij de persco in Japan. Massa met Martini sponsoring op het shirt en Stroll zonder. Zelfs de "Martini" streep was van kleur veranderd zodat het niet overduidelijk alsnog een verwijzing is naar het drank merk.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:30:
Ben benieuwd wie die shoot-out gaat winnen, geef Di Resta toch de beste papieren denk ik maar dat is puur een gevoel.

Grappig ook om te zien dat het probleem met jonge coureurs meteen duidelijk werd bij de persco in Japan. Massa met Martini sponsoring op het shirt en Stroll zonder. Zelfs de "Martini" streep was van kleur veranderd zodat het niet overduidelijk alsnog een verwijzing is naar het drank merk.
Hij had zelfs een andere pet op waar Williams Racing op staat ipv Williams Martini Racing. :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
LAATSTE RACE VOOR PALMER!!

bron:

Jolyon Palmer himself!

http://motorsports.nbcspo...ult-f1-exit-after-suzuka/

[ Voor 45% gewijzigd door pilskes op 07-10-2017 13:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Goede zaak, nu moet Massa zijn voorbeeld nog ff volgen imo.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Destruction schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:28:
Goede zaak, nu moet Massa zijn voorbeeld nog ff volgen imo.
En gelijk ook Raikonen, Grosjean en Ericsson wat mij betreft.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
Sainz per direct naar Renault en Kvyat dan weer terug? Dan zit die Kvyat toch ook in een rollercoaster zeg..

Inmiddels op Twitter van Toro Rosso:
Scuderia Toro Rosso to release Carlos Sainz​ after the #JapaneseGP. At the Circuit of the Americas in Austin, Daniil Kvyat will drive for us alongside Pierre Gasly.

[ Voor 51% gewijzigd door Gynnad op 07-10-2017 13:41 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Sainz maakt het seizoen af bij Renault
https://www.renaultsport....river-change.html?lang=fr

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kvyat ook bevestigd door STR
At the Circuit of the Americas in Austin, Daniil Kvyat will drive for Scuderia Toro Rosso alongside Pierre Gasly.
http://www.scuderiatororo...s-sainz-after-japanese-gp

Nou, cirkel rond. Alonso blijft ook wel bij Mclaren dus blijft alleen bij Sauber nog wat open?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:23
Humma Kavula schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:41:
Kvyat ook bevestigd door STR

[...]

http://www.scuderiatororo...s-sainz-after-japanese-gp

Nou, cirkel rond. Alonso blijft ook wel bij Mclaren dus blijft alleen bij Sauber nog wat open?
Bij Sauber maar 1 stoeltje vrij.

Het andere stoeltje is voor de F2 kampioen Charles Leclerc (ja ik loop iets voor, maar denk dat hij over een klein 1,5 uurtje kampioen is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.gpupdate.net/n...aatste-race-voor-renault/

Palmer rijdt in Japan laatste race voor Renault, Sainz komt

13:15 – De Grand Prix van Japan zal de laatste race worden waarin Jolyon Palmer zijn kunsten voor het team van Renault mag laten zien. De Brit wist dit seizoen slechts incidenteel uit de schaduw van ploeggenoot Nico Hülkenberg te stappen en baarde vooral opzien door middel van crashes en andere onwenselijke incidenten. Palmer heeft het nieuws via sociale media zelf wereldkundig gemaakt. Carlos Sainz wordt na Japan al zijn opvolger.

"De race van morgen in Japan zal mijn laatste voor het team van Renault zijn. Dankzij mijn gridpenalty start ik dan wel achteraan, maar ik zal er zoals altijd alles aan doen om naar voren te komen", laat hij via zijn eigen Instagram-account weten. "Ik wil iedereen bedanken voor de steun die jullie mij de afgelopen twee jaar hebben gegeven, dat betekent erg veel voor mij", aldus de verklaring van de onfortuinlijke Brit.

In Singapore werd al aangekondigd dat Palmer voor volgend seizoen overbodig was bij Renault. Meteen nadat de Franse stal Carlos Sainz als zijn opvolger presenteerde, groeide het aantal geruchten over een vroegtijdig vertrek van de Brit. De jonge Spanjaard zou in Maleisië al in bolide van Palmer mogen plaatsnemen, maar dit ging niet door en leidde enkel tot verschuivingen binnen Toro Rosso. Een week later blijkt het nieuws echter toch onvermijdelijk: Palmer, Sainz in.

Palmer bezette sinds het seizoen 2016 een racestoeltje bij het team van Renault en was daarvoor reserve- en testrijder onder de vlag van Lotus. 'De zoon van' reed tot dusver 34 Grand Prix in de Formule 1 en wist daarin slechts het bescheiden aantal van negen punten te verzamelen. Een zesde plaats tijdens het waterballet in Singapore dit jaar betekende voor Palmer het beste resultaat in zijn zeer korte Formule 1-loopbaan.
---
Dat was te verwachten, heeft nog lang geduurd imho

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

En gelijk ook Raikonen, Grosjean en Ericsson wat mij betreft.
En Stroll ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
Toch wel apart. Het silly-season bestaat niet meer - wisselingen nu gewoon tijdens het seizoen.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Betekent dat onderonsje van Ted Kravitz met Will Boxton dat we Will inderdaad niet terug gaan zien volgend seizoen? Ik weet dan NBCSN de rechten verliest, maar zo'n goede F1-kenner kun je toch niet zomaar opzij zetten? Daar moet toch ergens een plekje voor zijn?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:59

Just_I

What did you just say?

Grrrrrene schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:07:
Betekent dat onderonsje van Ted Kravitz met Will Boxton dat we Will inderdaad niet terug gaan zien volgend seizoen? Ik weet dan NBCSN de rechten verliest, maar zo'n goede F1-kenner kun je toch niet zomaar opzij zetten? Daar moet toch ergens een plekje voor zijn?
Hij schijnt al te praten met Ziggo.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
Liever hier dan in het Japan topic :)

Ik vind het meest opvallende eigenlijk nog dat Kvyat alleen voor Austin bevestigd wordt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Just_I schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Hij schijnt al te praten met Ziggo.
Saus? :P

Maar Palmer was verstandig en heeft de zak met geld genomen van Renault. Zijn F1 carrière is voorbij, dan maar even geld verdienen en naar een andere klasse van autosport gaan kijken. Misschien Formule-E. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:50
Misschien is het al eerder gemeld: Palmer rijdt (volgens zijn Instagram) morgen zijn laatste race voor Renault.

https://www.instagram.com/p/BZ8cQ9WF1gm/

[ Voor 21% gewijzigd door Nat-Water op 07-10-2017 14:41 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:42
Return of Daniil Torpedo Kvyat.. dat gaat wat worden

YouTube: 'Torpedo' or terrific Onboard with Kvyat and Vettel at Turn 1

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nat-Water schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:40:
Misschien is het al eerder gemeld: Palmer rijdt (volgens zijn Instagram) morgen zijn laatste race voor Renault.

Oke. Wazig. Dacht echt dat hij het voor elkaar heeft gekregen heel het seizoen uit te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:08
Nat-Water schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:40:

Of je doet je ff de moeite om een paar posts naar boven te kijken/scrollen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:50
Raven__NL schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:41:
[...]

Of je doet je ff de moeite om een paar posts naar boven te kijken/scrollen 8)7 8)7
Overheen gekeken. My bad.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Met Palmer die vertrekt komt Kvyat ook weer terug, dat is goed nieuws voor Max! De eerste race van het komende seizoen zit al in de pocket... :P

(Max wint altijd als Kvyat zijn stoeltje verliest...)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ryur schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Bij Sauber maar 1 stoeltje vrij.

Het andere stoeltje is voor de F2 kampioen Charles Leclerc (ja ik loop iets voor, maar denk dat hij over een klein 1,5 uurtje kampioen is)
Dat stoeltje word sowieso LeClerc.

NOS heeft een leuk geschreven artikel over hem.
http://nos.nl/l/2196685

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
En Charles Leclerc is F2 kampioen.
De tweede kampioen die als Rookie won! (Hulkenberg was de eerste).

Die gaan wij zeker in F1 zien, hopelijk volgend jaar bij Sauber!
(en hopelijk is Sauber dan stukken beter dan dat rotding van dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat is eigenlijk de rede dat bv. Haas hun auto niet dusdanig kunnen afstellen dat ze niet 100x corrigerend door de bochten moeten?

Een tijdje geleden hoorde ik Olav een term gebruiken die ik alweer vergeten ben, maar de uitleg was dat een 'goede' auto zich makkelijker laat voorspellen hoe een aanpassing zal uitwerken. (of zoiets dan :P )

Ligt het dan aan het ontwerp, de monteurs of de coureurs als ze geen soepele race setup kunnen vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rare beslissing imo. Sainz krijgt 2 weken voorbereiding voor een nieuwe auto en een nieuw team, waarbij de sfeer in het team gemengd zal zijn vanwege een rijderswissel. Daarbij komt nog dat dan Kvyat terug zal moeten komen bij Toro Rosso en die zal ook niet bepaald tevreden zijn. Gasly is er pas net, maar zal zich moeten optrekken met Kvyat, het is de vraag in hoeverre dat goed gaat. En het is ook duidelijk dat Gasly dus geen Super Formula seizoen gaat afmaken. Nou zal hem dat toch niet veel uitmaken, maar het blijft jammer voor de fans aldaar. Voor zowel Renault als Toro Rosso vind ik het een rare beslissing. Had dan nog een race later gedaan zodat er meer voorbereidingstijd is.

Ik zie Kvyat niet meer de zin opbrengen om daar nog goed te gaan presteren, en er zit ook niet echt iemand anders aan te komen daar. Of een ander team moet veel geld betalen om een rijder daar neer te zetten. Maar ook dan zal het een rookie zijn waarschijnlijk. Misschien dat Ferrari Leclerc kan uitlenen aan STR, maar we gaan het zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 07-10-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Hippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:41:
Wat is eigenlijk de rede dat bv. Haas hun auto niet dusdanig kunnen afstellen dat ze niet 100x corrigerend door de bochten moeten?

Een tijdje geleden hoorde ik Olav een term gebruiken die ik alweer vergeten ben, maar de uitleg was dat een 'goede' auto zich makkelijker laat voorspellen hoe een aanpassing zal uitwerken. (of zoiets dan :P )

Ligt het dan aan het ontwerp, de monteurs of de coureurs als ze geen soepele race setup kunnen vinden?
Aan alle 3 ligt het, maar het design van de bolide/chassis bepaald wel hoe groot het window is waar ze in kunnen werken. Dus die zal het meest van invloed zijn.
De ervaring en know-how van de monteurs en het team spelen natuurlijk ook mee.
Het lijkt me dat een team als HAAS wat heel veel onderdelen rechtsreeks overkoopt zonder het zelf te ontwerpen en te produceren, minder zicht heeft op de flaws en fails die kunnen optreden.

Maar ook dat zegt natuurlijk niks, kijk naar Mercedes dit seizoen .. die hebben ook aangegeven dat de bolide van dit jaar een diva is .... en zich moeilijker laat afstellen dan bolides in vorige seizoenen.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat is het probleem ook: er zijn zo idioot veel variabelen dat je ze niet allemaal kunt testen in een windtunnel of met cfd-software. Denk aan zaken als windrichting, windsnelheid, luchtdruk, luchtvochtigheid, temperatuur, wel of geen auto voor je, lege/volle tank, maar ook zaken als je vleugelsettings. En iedere aero-update verander je de luchtstroom rond je auto weer een beetje, dus zou je eigenlijk alles weer moeten veranderen. Tikje voorvleugel erbij/eraf betekent dat de luchtstroom verandert zonder update, alles achter je voorvleugel reageert ineens anders.

Ik heb best te doen met de mensen die voor die F1-teams werken en ieder weekend weer de ideale setup moeten zoeken :D De windtunnel en cfd-software bieden ideale parameters en hoe de auto daarop reageert. Maar real life is verre van ideaal. En dan rijdt iemand z'n wing end plate eraf en klopt alles niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Martinspire schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:34:
Rare beslissing imo. Sainz krijgt 2 weken voorbereiding voor een nieuwe auto en een nieuw team, waarbij de sfeer in het team gemengd zal zijn vanwege een rijderswissel. Daarbij komt nog dat dan Kvyat terug zal moeten komen bij Toro Rosso en die zal ook niet bepaald tevreden zijn. Gasly is er pas net, maar zal zich moeten optrekken met Kvyat, het is de vraag in hoeverre dat goed gaat. En het is ook duidelijk dat Gasly dus geen Super Formula seizoen gaat afmaken. Nou zal hem dat toch niet veel uitmaken, maar het blijft jammer voor de fans aldaar. Voor zowel Renault als Toro Rosso vind ik het een rare beslissing. Had dan nog een race later gedaan zodat er meer voorbereidingstijd is.

Ik zie Kvyat niet meer de zin opbrengen om daar nog goed te gaan presteren, en er zit ook niet echt iemand anders aan te komen daar. Of een ander team moet veel geld betalen om een rijder daar neer te zetten. Maar ook dan zal het een rookie zijn waarschijnlijk. Misschien dat Ferrari Leclerc kan uitlenen aan STR, maar we gaan het zien.
Het lijkt er voor mij op dat het allang allemaal zo bedacht was van te voren...

KVY rijdt volgend jaar gewoon STR als er niets anders bij komt (japanner?).

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch zou ik als ik gasly was een poging doen om dat kampioenschap te winnen. Dan Buemi maar uit het stof halen :)

De spoeling bij de Rb trams wordt wel wat dun zo. Kvyat staat overigens nieteens meer op de Toro Rosso site.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2017 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
albino71 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:58:
[...]

Het lijkt er voor mij op dat het allang allemaal zo bedacht was van te voren...

KVY rijdt volgend jaar gewoon STR als er niets anders bij komt (japanner?).
Die Japanner (Matsushita) gaat zeker volgend jaar NIET in de F1 komen.
Hij heeft niet genoeg punten voor een Superlicentie, en kan die ook niet meer halen (door de uitslag van F2 Race 1 die vandaag gereden werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

powah33 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

Aan alle 3 ligt het, maar het design van de bolide/chassis bepaald wel hoe groot het window is waar ze in kunnen werken. Dus die zal het meest van invloed zijn.
De ervaring en know-how van de monteurs en het team spelen natuurlijk ook mee.
Het lijkt me dat een team als HAAS wat heel veel onderdelen rechtsreeks overkoopt zonder het zelf te ontwerpen en te produceren, minder zicht heeft op de flaws en fails die kunnen optreden.

Maar ook dat zegt natuurlijk niks, kijk naar Mercedes dit seizoen .. die hebben ook aangegeven dat de bolide van dit jaar een diva is .... en zich moeilijker laat afstellen dan bolides in vorige seizoenen.
Dus eigenlijk heeft Haas een draak van een auto gebouwd en hebben GRO en MAG het niet in hun vingers om er iets beters van te maken.
Het lijkt me in ieder geval uiterst frustrerend om de hele race met je wagen te moeten vechten. En de rest van de wereld die waarschijnlijk denkt dat je een prutscoureur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
Hippocampus schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:21:
[...]

Dus eigenlijk heeft Haas een draak van een auto gebouwd en hebben GRO en MAG het niet in hun vingers om er iets beters van te maken.
Het lijkt me in ieder geval uiterst frustrerend om de hele race met je wagen te moeten vechten. En de rest van de wereld die waarschijnlijk denkt dat je een prutscoureur bent.
Grosjean staat er ook bekend om dat hij niet om problemen 'heen kan rijden'. Heel erg gevoelige coureur met small operating window.

Ik heb ooit gelezen dat engineer van ander team zei dat Haas in de basis zeer goede auto heeft, maar rekatuef onervaren crew qua trackside operations. Daarom zullen zij in een weekend een balans probleem minder snel oplossen.

Daarnaast hebben andere teams ook last van flinke balans swings. Mercedes gaat van drama weekend naar dominant weekend bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Niet vergeten dat de banden van dit seizoen ook hun deel bijdragen aan de ballans swings die we zien.
Veel teams en coureurs hebben al gesproken over, hoe moeilijk het is om de banden in de juiste temperatuur range te houden.
Zonder de juiste temp. werken je banden gewoon niet...hoe goed je auto dan ook is, maakt dan niet veel meer uit.

En om het dan niet te makkelijk te maken..komt er dan voor volgend seizoen nog een extra soft band bij :?

[ Voor 13% gewijzigd door powah33 op 07-10-2017 18:52 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Net nog eens het rondje van HAM gekeken. En wat houd die kerel zijn stuur strak zeg. Zo weinig correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ryur schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:17:
[...]

Die Japanner (Matsushita) gaat zeker volgend jaar NIET in de F1 komen.
Hij heeft niet genoeg punten voor een Superlicentie, en kan die ook niet meer halen (door de uitslag van F2 Race 1 die vandaag gereden werd).
De vraag is dan: welke rookie heeft wel genoeg punten? En wil Red Bull misschien Leclerc overkopen of inhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Martinspire schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

De vraag is dan: welke rookie heeft wel genoeg punten? En wil Red Bull misschien Leclerc overkopen of inhuren?
Geen een die in de RB team zit.
Dus of ze moeten met Gasly & Kvyat verder, of ze moeten (net zoals ze met Max hebben gedaan) onverwacht een konijn uit de hoge hoed trekken.

Wie ik een kans gun in de F1 (en nog niet onder contract staat volgens mij bij een van de teams): Artem Markelov, derde momenteel in de F2.
Rowland (tweede in F2) staat onder contract bij Renault, hij wilde zelf Palmer met alle plezier vervangen (zat hij regelmatig dit jaar te vertellen, ala Sainz).

Maar ik vrees dat Leclerc daar geen rol in gaat spelen. Hij is zelf heel loyaal naar Ferrari.

[ Voor 23% gewijzigd door Ryur op 07-10-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nyck de Vries dan maar!

Maar ik denk dat als de nood aan de man is Buemi naar voren wordt geschoven. Genoeg punten en Rb test rijder.

Overigens wel leuk om te zien dat het halve formule 1 veld niet genoeg punten heeft! Hoewel er volgens mij geen historische punten zijn toegekend.

Is er een link tussen Kobayashi en Honda?

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2017 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Jasphur schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:41:
Net nog eens het rondje van HAM gekeken. En wat houd die kerel zijn stuur strak zeg. Zo weinig correcties.
Soms is het 1+1 en lijkt het zo gemakkelijk/vanzelf te gaan. Let wel LIJKT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
MikeyMan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:03:
Is er een link tussen Kobayashi en Honda?
Nee, in het tegenovergestelde juist.
Kobayashi rijdt/is in dienst bij de concurrent van Honda: Toyota

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dj-sannieboy schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Toch worden ze 2 en 3 met de Renault motor ;) Het kan altijd slechter, kijk maar waar de McLaren's geëindigd zijn.
Mijn reactie maar even naar het correcte topic verplaatst. :)

Ik begin steeds meer te vermoeden dat het niet alleen de motor is bij McLaren. Honda maakt wel enorme, enorme stappen dit seizoen. Van totale bagger tot McLaren langzaam aan tot het vijfde team brengen. Daar blijft het alleen bij, en tijdens de race valt het tegen. Ik vermoed dat de Honda motor op het moment nog veel verbruikt, en dat ze met meer brandstof moeten rijden. Qua Q pace zijn ze redelijk, en lijken ze in staat om tenminste een auto in Q3 te krijgen. Dat is een behoorlijke verbetering.

Minder is dat McLaren en Honda kennelijk al jaren niet goed met elkaar hebben samengewerkt, elkaar eerder hebben tegengewerkt. Het was altijd de auto, en de motor, terwijl ze als worksteam dit samen moesten doen. Dat zag je dit jaar ook weer. Die motor vibreerde, en was gewoon slecht geïnstalleerd in de auto, wat echt niet hielp. Het lijkt bijna alsof de motor goed inbouwen, en de auto eromheen bouwen, niet de prioriteit was. Dan krijg je ellende. De auto zelf, tja, het lijkt toch vaak veel downforce te zijn, en dat hindert snelheid ook. Dat helpt niet. McLaren was ook al weg aan het zakken toen ze nog met Mercedes reden. Dat waren de jaren van RBR dominantie en 2014 toen ze nota bene een Mercedes V6 "stofzuiger" hadden. Daarna werd het rampzalig. :P

Ergens hou ik in mijn achterhoofd dat volgend seizoen, Honda gaat knallen. Misschien in het begin nog even letterlijk, maar dat is toch STR. Zeker als het Kvyat zijn auto is maakt het niks uit. :P
Na misschien wat problemen zie ik ze keihard inlopen, en Renault misschien wel matchen of zelfs al inhalen tegen de zomerstop op vermogen, en misschien zelfs ook qua auto. Bij STR zit ook geen pannenkoek voor ontwerper. Het concept van de Honda motor is ook goed, namelijk gewoon gejat van Mercedes. Het grootste probleem was de MGU-H, en dat lijkt ook steeds beter onder controle. Dan is het tijd voor vermogen, betrouwbaarheid, efficiëntie. Er zou heel wat in dat blok moeten zitten als de ontwikkeling eens gestroomlijnd gaat.

Over Renault maak ik me zorgen. Ze gooien weer hun werk voor dit jaar weg, en beginnen op nieuw. Weer beloften over alles dat geweldig gaat zijn, Q3 knopje etc. Nou, ik moet het nog maar zien. Ik ben bang dat McLaren een grote fout heeft gemaakt, en dat ze bij RBR zich dood gaan lachen als ze de Honda tot leven zien komen. 2019 Max WDC. ;)

Dan nog even RBR. Daar lijken ze met hun brandstofleverancier, ook belangrijk, het verbruik tijdens de race aardig op orde te hebben. Ik denk dat dit wel eens een onderdeel kan zijn van de racepace, naast de aero. Tijdens de race ga je langzamer, en als je het tempo van Ferrari en Mercedes, oke vandaag alleen Mercedes, bij kan houden met minder brandstofverbruik, dan compenseer je het tekort aan vermogen. Nu denk ik niet dat ze op Mercedes niveau's zitten qua vermogen of verbruik, maar ze lijken wel dichtbij te komen. Gooi daar de sterk verbeterde aero bij, en Max die er echt even zin in heeft nu zijn auto eindelijk werkt, en dan krijg je bijzondere dingen te zien.

Bij McLaren zie ik het minder. Ze zetten ook aan qua aerodynamica, maar denk ik niet zo hard als RBR. Ferrari hebben we niet gezien. Mercedes lijkt ondertussen tegen limieten aan te lopen. De aero en gigantische vortex productie van die auto lijkt de achterbanden van de Mercedes sneller te degraderen. Dit omdat er dit jaar veel meer limieten zijn op de voorvleugel. Hierdoor wordt er meer werk gedaan met de vloer en de bargeboards, en dat zorgt voor heel veel dirty air. Het lijkt ook van serieuze invloed te zijn als een Mercedes iemand in probeert te halen, of zelfs als er een auto vlak achter zit. Wederom kan Hamilton ermee omgaan, want Hamilton. Bottas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is circuit van Amerika trouwens een circuit dat red Bull een beetje zou moeten liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Ja redelijk, COTA is een beetje Suzuka-achtig. Een paar lange rechte stukken liggen de RB niet (hoewel 2x DRS) maar ook een paar S-bochten in sector 1 en 3.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
Toch wel een erg gaaf circuit vind ik dat, heerlijke bochtencombinaties. Kijk echt uit naar de race daar!

[ Voor 18% gewijzigd door Arjan90 op 08-10-2017 12:50 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik ben benieuwd of Lewis nog engine penalties gaat krijgen. Hij klonk niet erg positief over zijn motor aan het einde.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Kan ook een versnellingsbak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:50
YakuzA schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:51:
Ik ben benieuwd of Lewis nog engine penalties gaat krijgen. Hij klonk niet erg positief over zijn motor aan het einde.
Volgensmij heeft Toto Wolff al eerder aangegeven dat de kans groot is dat zij ook nog penalties zullen krijgen. Vraag is eerder of bv Ferrari & Red Bull met de huidige motoren kunnen uitrijden. Zeker gezien de motoren van de RBRs ook alweer van Monza zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:51:
Zelfs als ze vervangen maakt het niks meer uit. Ik zie Mercedes die penalty's wel pakken voor de zekerheid nu met Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het lijkt er een beetje op dat Vettel het slechte geluk van Verstappen heeft overgenomen sinds de crash in Singapore.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MikeyMan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:16:
Toch zou ik als ik gasly was een poging doen om dat kampioenschap te winnen.
Dat inderdaad, zo'n kans krijg je misschien nooit meer en door gewoon te rijden kun je alleen maar winnen: Goed voor je populariteit (in Japan), goed om een statement te maken naar het team ("Ik ben niet zomaar een poppetje die zich laat leven"), goed om later op terug te kijken (laten we eerlijk zijn: De kans om een kampioenschap te winnen is in Japan een stuk groter dan ie waarschijnlijk ooit gaat meemaken in de F1), goed voor je moraal (winnen doe je het toch voor). Het enige nadeel zou kunnen zijn als Red Bull op haar strepen gaat staan en zegt: "Graag of niet, je skipt Japan of wij skippen jou". Maar ik hoop niet dat ze zo zijn daar....
Dan Buemi maar uit het stof halen :)
Of Galael :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

3x3 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:16:
Het lijkt er een beetje op dat Vettel het slechte geluk van Verstappen heeft overgenomen sinds de crash in Singapore.
Dan had hij Max maar niet zo moeten pletten. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Voor de mensen die zich nog afvroegen waarom Palmer weg mag/moest :+
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=q7k3GG3gm2U]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
3x3 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:16:
Tijdens de sandwich is de voodoo overgesprongen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TinusTegengas schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:13:
[video]
Ik denk dat het voor Renault goedkoper was geweest als ze die auto gewoon elk weekend in de garage hadden laten staan. Zijn toch aardig wat dingen stuk aan gegaan, en die 8? punten wat Palmer heeft verzameld zullen het verschil in uitbetaling van prijzengeld niet goed maken lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[video]
De Maldonado die we maar niet konden leren waarderen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 15:40

Blokker_1999

Full steam ahead

[video]
Zelfs als je de incidenten eruit haalt waar hij zelf geen schuld treft heb je nog altijd enorm veel incidenten over. Enige voordeel: je sponsors komen wat meer in beeld :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Wat een geldverslindende acties allemaal zeg.
Hij mistte voor de F1 echt flink wat fingerspitzengefuhl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En toch bleef de Britse pers achter hem staan en houden ze vol dat hij in F1 thuishoort of in ieder geval een erg goede coureur is. Aan de andere kant: in lagere klassen is hij ook kampioen geworden (GP2-kampioen in 2014 bijvoorbeeld). Hij kan dus echt wel wat, maar F1 gaat hem gewoon boven de pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik meende dat er geruchten rondgingen dat Charlie Whiting aan het einde van 2017 zou stoppen als race director. Zijn vermeende opvolger zou Laurent Mekies zijn. Is hier eigenlijk al meer over bekend?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Is het al opgevallen dat Kvyat van de site van rbr weg is, waar nu Buemi voor in de plaats is gekomen? Oud nieuws zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schijnt nu dat Honda graag wil dat gasly juist voor het kampioenschap gaat ipv de race in Austin te rijden. Wie gaat er dan rijden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

@MikeyMan Jos is misschien wel beschikbaar. :+

[ Voor 76% gewijzigd door sjaool op 08-10-2017 21:06 . Reden: Onzinnige gedoe verwijdert. ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:59:
Schijnt nu dat Honda graag wil dat gasly juist voor het kampioenschap gaat ipv de race in Austin te rijden. Wie gaat er dan rijden???
Kvyat & Buemi? Als die laatste intussen zelfs al op de RBR site staat. Vraag blijft dan alleen wie het seizoen af maakt (Gasly met Kvyat of Buemi?), en wie met welke auto gaat rijden. Als Kvyat terug komt krijgt die dan weer z'n eigen auto & engineers, of blijven die bij Gasly waarna Kvyat het ook nog eens mag uitzoeken met de oude engineers van Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
MikeyMan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:59:
En ik lees juist tegenovergestelde berichten:
https://nl.motorsport.com...elname-gp-amerika-963261/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:27
[video]
Hamilton is net zo'n pannenkoek, heeft zelfs 6 min filmpje!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nxgm81zRwD4]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

metallicattim schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:12:
[...]

[video]

Hoog tijd om dit filmpje wat langer te maken >:) :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

metallicattim schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:12:
[...]
[video]
Beetje gemeen om er 1 uit te pikken. Max en Seb hebben deze filmpjes ook :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:27
YakuzA schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:23:
[...]

Beetje gemeen om er 1 uit te pikken. Max en Seb hebben deze filmpjes ook :+
Max heeft pas 2 min :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Sxp3jn2JsiE]

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat elke coureur zo'n filmpje heeft. Je bent geen echte coureur als je zo'n compilatie niet hebt, want dat rijd je niet op de max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Er is zo te zien een hoop gebeurd in Monaco :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
En het overgrote deel zijn geen eens crashes maar "saves" :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:20
Nog een interessante 'theorie' gehoord vanochtend tijdens de Missed Apex podcast, aangaande de overgang van de F1 rechten van NBC naar ESPN. Blijkbaar wilde NBCSN de rechten niet meer, vermoedelijk vanwege het feit dat FOM op korte termijn naar digitalisering wil stappen.

Dat verklaart ook de overstap naar ESPN, aangezien de commerciële man van FOM, Sean Bratches de digitalisering bij ESPN heeft groot gemaakt.

Ben benieuwd! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wel een beetje jammer dat iedere onschuldige spin tegenwoordig al telt als crash. Vroeger, met Pastor nog in de F1, toen had je propere crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:07

rammes

koekebakker 1e klas

Rivanov schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:26:
Nog een interessante 'theorie' gehoord vanochtend tijdens de Missed Apex podcast, aangaande de overgang van de F1 rechten van NBC naar ESPN. Blijkbaar wilde NBCSN de rechten niet meer, vermoedelijk vanwege het feit dat FOM op korte termijn naar digitalisering wil stappen.

Dat verklaart ook de overstap naar ESPN, aangezien de commerciële man van FOM, Sean Bratches de digitalisering bij ESPN heeft groot gemaakt.

en wat versta je onder "digitalisering" ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rivanov schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:26:

Onder water zal het ook ermee te maken hebben dat NBCSN voor een habbekrats de F1 rechten had, en dat als ze ze wilden vernieuwen ze flink meer moesten gaan betalen.

PSN

Pagina: 1 ... 43 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1