Kijken via app/website lijkt mij dan, hopelijk dan ook in een keer met het Sky commentaar erbij. En dat dan waarschijnlijk ook weer gecombineerd met kunnen terugkijken. Daarnaast zijn er volgensmij ook al experimenten geweest met een app waarin je zelf kon kiezen welke on-board camera je wou zien etc. Op dit vlak zijn er zeker nog interessante dingen te doen.
Channel 4, pleeeaaase.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Channel 4 zendt sowieso niet alles uit. Daarnaast werkt de FOM al vaker samen met Sky (zoals dan de officiële samenvatting met Sky commentaar). Dus kans lijkt mij dan toch het grootst dat het Sky wordt. Alhoewel het best kan zijn dat de Channel 4 ook een goede uitzending in elkaar zat (met Coulthard, Webber, ...)
Ja ik weet het, heel veel van de huidige content op de F1 YT/site heeft ook Croft/Brundle eronder. Soms zijn ze geniaal, maar soms vind ik ze helemaal niks.
Ik weet het, commentators bashen is makkelijk.
Sky heeft z'n momenten, ze zijn nogal pro-GB (mag, als Engelse zender maar niet als worldwide). En ze hebben ook wel aardig veel mensen... Brundle, David Croft, Lazenby, Jordan, Ted, Herbert, Pinkham, Slater... Dat ze Paul Di Resta, Anthony Davidson en Pat Symonds en af en toe leuke gasten (Rosberg bv) hebben vind ik wel erg gaaf.
Olav Mol is ook niet perfect, Ziggo Sport heeft het 90% van de tijd over Max.
DC/Webber/Chandock/Mckenzie zijn niet alle races aanwezig.
Sky is de enige logische kandidaat.
Sky heeft z'n momenten, ze zijn nogal pro-GB (mag, als Engelse zender maar niet als worldwide). En ze hebben ook wel aardig veel mensen... Brundle, David Croft, Lazenby, Jordan, Ted, Herbert, Pinkham, Slater... Dat ze Paul Di Resta, Anthony Davidson en Pat Symonds en af en toe leuke gasten (Rosberg bv) hebben vind ik wel erg gaaf.
[ Voor 19% gewijzigd door iichel op 09-10-2017 10:24 ]
Klopt, dit hadden de Duitsers 15 jaar geleden al. Is beëindigd omdat er bijna geen gebruik van werd gemaakt. Ga maar eens bij jezelf (onszelf) na... we zijn redelijke F1-fanaten, maar de wedstrijd bekijk ik toch het liefst 'gewoon', waarbij er door een regisseur wordt overgeschakeld naar interessante momenten.RobertMe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:11:
[...]
Daarnaast zijn er volgensmij ook al experimenten geweest met een app waarin je zelf kon kiezen welke on-board camera je wou zien etc. Op dit vlak zijn er zeker nog interessante dingen te doen.
Als je de race enkel vanuit de cockpit van bijvoorbeeld Verstappen gaat bekijken mis je zo ontzettend veel. En mis je dus ook zaken die voor Verstappen van belang zijn en invloed hebben op zijn race (pitstops van anderen ed).
Het 'gewone' volk gaat dit soort functies al helemaal nooit gebruiken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, maar is dat van "slechts" 2 jaar?metallicattim schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:12:
[...]
Hamilton is net zo'n pannenkoek, heeft zelfs 6 min filmpje!
[video]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Haha, mja ik vind het altijd zo opvallend hoe hard mensen er nu op gaan als iemand crashed. Kijk eens naar de eerste seizoenen van alle grote rijders. Of je nou Hamilton, Vettel, Schumacher of iemand anders pakt. Ze hebben allemaal leermomenten. Ik vind overall dat Max het nog erg goed doet. Dit jaar heb ik hem eigenlijk alleen in Baku raar zien crashen.iichel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:41:
Wel een beetje jammer dat iedere onschuldige spin tegenwoordig al telt als crash. Vroeger, met Pastor nog in de F1, toen had je propere crashes.
Vergelijk dat met een Massa, die kan nog geen race zonder contact rijden.
Abonnementen zoals WRC+ en MotoGP ook kent.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
15 jaar geleden is natuurlijk wel even een andere tijd. De tweakers die nu de F1 op 3 schermen tegelijk kijken waren toen waarschijnlijk ook blij als ze op TV de rijders wisten te herkennen in de 5 pixels die het beeld toen rijk wasalexbl69 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:53:
[...]
Klopt, dit hadden de Duitsers 15 jaar geleden al. Is beëindigd omdat er bijna geen gebruik van werd gemaakt. Ga maar eens bij jezelf (onszelf) na... we zijn redelijke F1-fanaten, maar de wedstrijd bekijk ik toch het liefst 'gewoon', waarbij er door een regisseur wordt overgeschakeld naar interessante momenten.
Als je de race enkel vanuit de cockpit van bijvoorbeeld Verstappen gaat bekijken mis je zo ontzettend veel. En mis je dus ook zaken die voor Verstappen van belang zijn en invloed hebben op zijn race (pitstops van anderen ed).
Het 'gewone' volk gaat dit soort functies al helemaal nooit gebruiken.
En naar mezelf kijkende, ik ben niet zo van de live timing etc, hoogstens dat ik dit topic tijdens de race volg, maar ik zou (na de race) best wel wat dingen terug willen zien. Bv een start terugkijken vanaf verschillende auto's (liefst ook de verschillende camera's en eigenlijk dan ook gewoon 360 waar ze nu mee geëxperimenteerd hebben), of zoals gisteren toen VER ineens achter HAM zat, of van vorige race de inhaalactie op HAM. Daarnaast zou het überhaupt al een grote plus voor mij zijn als ik (legaal) naar Sky een kwalitatieve zender kon kijken in een fatsoenlijke kwaliteit.
Ik vind live timing behoorlijk afleidend, kijk liever gewoon tv en hoop dat de commentator alles in de gaten houdt
Exact expert nodig?
Afgelopen race heb ik hem ook uitgezet, want ik keek via Ziggo Go en die liggen een minuut of 2 achter, dan zie je dingen op de timing gebeuren die minuten later pas in beeld komen, was een beetje "spoilery"Crazy D schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:35:
Ik vind live timing behoorlijk afleidend, kijk liever gewoon tv en hoop dat de commentator alles in de gaten houdt
Maar normaal staat die zeker aan, ik vind het een extra beleving om de rondetijden van sommigen in de gaten te houden.
Vind ik op reddit ook irritant. Nieuwe post "Very heavy crash by [driver]". Kijk je zie je iemand keer rond gaan en heel zachtjes de muur aan tikken.iichel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:41:
Wel een beetje jammer dat iedere onschuldige spin tegenwoordig al telt als crash. Vroeger, met Pastor nog in de F1, toen had je propere crashes.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Seriously? That's what getting you? Ik vind al die fanboys die zich gedragen als een kleuter veel irritanter
Zet dat downvoten lekker uit op Reddit...
In een race weekend volg ik eigenlijk alleen maar de GIFs van BottasWMR of Mark4211 en het nieuws via Twitter wat daar gedeeld wordt. We hebben bij ons op t polo forum nu ook zo'n ferrari-conspiracy-denker. AARGH
In een race weekend volg ik eigenlijk alleen maar de GIFs van BottasWMR of Mark4211 en het nieuws via Twitter wat daar gedeeld wordt. We hebben bij ons op t polo forum nu ook zo'n ferrari-conspiracy-denker. AARGH
[ Voor 14% gewijzigd door iichel op 09-10-2017 12:13 ]
In plaats van azijnpissen, zeiken en bashen; nog even iets om goed te kunnen lachen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FVH6-wBOnE0]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FVH6-wBOnE0]
Even de calculator erbij gepakt. Het gat tussen Mercedes en Ferrari is momenteel 145 punten. Mocht dat gat na de volgende race (USGP) niet kleiner geworden zijn dan 129 punten is Mercedes dan al constructeurskampioen. Ferrari moet dus op COTA 16 punten of meer inlopen op Mercedes. (bij einde seizoen gelijk aantal punten is Mercedes al niet in te lopen (10 overwinningen tegen Ferrari max
)
Na Mexico zou het gat dan kleiner dan 86 punten moeten zijn.
kortom, ik ga ervanuit dat Mercedes in Austin al een grote beker gaat krijgen.
Voor HAM lijkt het overigens duidelijk. 59 punten inhalen in 4 races, maakt dat het niet echt spannend meer gaat worden. (HAM mag 2x uitvallen en heeft dan nog marge)
Na Mexico zou het gat dan kleiner dan 86 punten moeten zijn.
kortom, ik ga ervanuit dat Mercedes in Austin al een grote beker gaat krijgen.
Voor HAM lijkt het overigens duidelijk. 59 punten inhalen in 4 races, maakt dat het niet echt spannend meer gaat worden. (HAM mag 2x uitvallen en heeft dan nog marge)
De livetiming die ik gebruik kun je gewoon een delay op instellen hoor?metallicattim schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:56:
[...]
Afgelopen race heb ik hem ook uitgezet, want ik keek via Ziggo Go en die liggen een minuut of 2 achter, dan zie je dingen op de timing gebeuren die minuten later pas in beeld komen, was een beetje "spoilery"
Maar normaal staat die zeker aan, ik vind het een extra beleving om de rondetijden van sommigen in de gaten te houden.
https://wren.co/join/Devian
C4 is wel alle races aanwezig, ze (Whisper films) maakt ook iedere race live verslag dat in een aantal landen gebruikt wordt als "uitzending" Op hun eigen kanaal zenden ze echter maar een beperkt aantal races de hele race uit. (wel iedere race een uitgebreide vertraagde samenvatting.)iichel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:21:
Ja ik weet het, heel veel van de huidige content op de F1 YT/site heeft ook Croft/Brundle eronder. Soms zijn ze geniaal, maar soms vind ik ze helemaal niks.
* nachtnet heeft wel eens gekeken naar zo'n c4 uitzending (die niet op c4 uitgezonden werd) (niet naar vragen, geef geen link.)
Officiele Livetiming kun je alleen pauseren als je de premium toegang hebt aangeschaft. Bij de gratis versie is pauseren niet mogelijk.Devian schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:32:
[...]
De livetiming die ik gebruik kun je gewoon een delay op instellen hoor?
[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 09-10-2017 12:35 ]
https://nl.motorsport.com...eelname-in-austin-963041/Ryur schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:10:
[...]
En ik lees juist tegenovergestelde berichten:
https://nl.motorsport.com...elname-gp-amerika-963261/
Ik lees hier weer iets anders
Tsja, motorsport.com...
Tsjah, je moet ergens vanuit gaan
Doen ze wel slim. Of Gasly rijdt super formula (het ene artikel klopt) of GP USA (andere artikel klopt) prijsschieten, zonder te kunnen verliezen
Wiesjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:04:
Of ze gevoel voor show hebben bij Liberty Global.
Michael Buffer to announce drivers in Austin
[afbeelding]
* Arfman slingert Google aan
Als dat de kant is die Liberty op wil gaan met F1 ....Michael Buffer (born November 2, 1944) is an American ring announcer for boxing and professional wrestling matches. He is known for his trademarked catchphrase, "Let's get ready to rumble!"

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Of dat nu zo positief is...sjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:04:
[afbeelding]

"Standing in the left corner is mr. Vettel, on the right we have mr. Hamilton..."
Geef ze even het voordeel van de twijfel, tot nu toe hebben ze de sport alleen maar beter gemaakt i.m.o.
Een misser zit er dan altijd wel in, maar ik wacht het eff af.
P.s. het is Liberty Media
Een misser zit er dan altijd wel in, maar ik wacht het eff af.
P.s. het is Liberty Media
[ Voor 8% gewijzigd door metallicattim op 09-10-2017 15:18 ]
Om de F1 populair te krijgen onder de Amerikanen is dit soort ingrepen nodig. En bovendien is dit dus alleen maar in Austin en niet op andere circuits. Ze hebben er zelfs de regels voor moeten aanpassen. Tot nu toe pakt alles wat Liberty Global met de sport doet behoorlijk goed uit. Ik heb hier dus ook wel vertrouwen in.
"When you grow up your heart dies"
Het was ook wel nodig want Ecclestone had niet zoveel met die 'fans'. Dus een beetje meer show kan geen kwaad zolang ze maar niet zoals bij NASCAR bv. iemand komen laten bidden voor de race of van die fratsen.sjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:31:
Om de F1 populair te krijgen onder de Amerikanen is dit soort ingrepen nodig. En bovendien is dit dus alleen maar in Austin en niet op andere circuits. Ze hebben er zelfs de regels voor moeten aanpassen. Tot nu toe pakt alles wat Liberty Global met de sport doet behoorlijk goed uit. Ik heb hier dus ook wel vertrouwen in.
Edit; Maar een flyover is dan weer wel vet
[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 09-10-2017 15:38 ]
Die was er vorig jaar, nederlands zelfsHippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:34:
[...]
Edit; Maar een flyover is dan weer wel vet
Dat gaat nog wel, maar als ze dan ook applaus en herrie verwachten, dan vraag ik me af hoe stil het bij sommige rijders wordt. En je zult misschien ook wat boe-roepen horen. We gaan het zien.warp schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:17:
[...]
Of dat nu zo positief is...![]()
"Standing in the left corner is mr. Vettel, on the right we have mr. Hamilton..."
Ik denk dat het boe-geroep wel mee zal vallen. Die Amerikanen laten zich zo opzwepen dat ze iedereen met luid gejuich ontvangen. Dat soort dingen werkt alleen wanneer er maar twee deelnemers zijn zoals bij boksen.Martinspire schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:11:
[...]
Dat gaat nog wel, maar als ze dan ook applaus en herrie verwachten, dan vraag ik me af hoe stil het bij sommige rijders wordt. En je zult misschien ook wat boe-roepen horen. We gaan het zien.
Precies, wanneer je er maar twee hebt, ben je automatisch tegen de ander als je voor de een bent.sjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:01:
[...]
Ik denk dat het boe-geroep wel mee zal vallen. Die Amerikanen laten zich zo opzwepen dat ze iedereen met luid gejuich ontvangen. Dat soort dingen werkt alleen wanneer er maar twee deelnemers zijn zoals bij boksen.
Met 20 wagens is het heel vershillend welke fans aan wie een hekel hebben.
Als er al boereroep is, dan is het uit en richting de rode hoek. Die zijn tegen alles waar geen groot steigerend paard op staat
[ Voor 7% gewijzigd door Boppo84 op 09-10-2017 17:16 ]
Dit jaar de Indy 500 gekeken. Dat is echt een Murica Fest voordat die race begint, 100 keer saluutschoten in de lucht, zestig keer 't volkslied terwijl er jets overvliegen en een kar rondrijdt met een amerikaanse vlag zo groot als een voetbalveld. Dat vinden die mensen daar leuk, en zoals gezegd als Liberty F1 weer groot wil maken in Amerika heb je dit soort dingen nodig
Ik vind 't wel geinig.
Ze hebben een gevoel voor show ja....jammer dat er geen Amerikaanse rijder mee doet . Misschien dat Haas wel iets kan doen met een aparte liveryLuqq schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:20:
Dit jaar de Indy 500 gekeken. Dat is echt een Murica Fest voordat die race begint, 100 keer saluutschoten in de lucht, zestig keer 't volkslied terwijl er jets overvliegen en een kar rondrijdt met een amerikaanse vlag zo groot als een voetbalveld. Dat vinden die mensen daar leuk, en zoals gezegd als Liberty F1 weer groot wil maken in Amerika heb je dit soort dingen nodigIk vind 't wel geinig.
Net als Rossi in de Manor maar dan iets extremer

Dat hebben ze waarschijnlijk afgekeken van Noord Korea. Tja, die Amerikanen denken dat de wereld ophoudt bij hun landsgrenzen en vinden alles wat nationalistisch is geil. Ik heb er niet zoveel mee. (en eerlijk is eerlijk, er zijn weinig landen die zo'n afgrijzelijk krijslied als volkslied hebben als de VS, zit echt niets muzikaals in. - ok, dat geschreeuw van Brazilie is ook niet om aan te horen)Luqq schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:20:
Dit jaar de Indy 500 gekeken. Dat is echt een Murica Fest voordat die race begint, 100 keer saluutschoten in de lucht, zestig keer 't volkslied terwijl er jets overvliegen en een kar rondrijdt met een amerikaanse vlag zo groot als een voetbalveld. Dat vinden die mensen daar leuk, en zoals gezegd als Liberty F1 weer groot wil maken in Amerika heb je dit soort dingen nodigIk vind 't wel geinig.
alles kan off-topic
En toch hoort het allemaal erbijAnkona schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:01:
[...]
Dat hebben ze waarschijnlijk afgekeken van Noord Korea. Tja, die Amerikanen denken dat de wereld ophoudt bij hun landsgrenzen en vinden alles wat nationalistisch is geil. Ik heb er niet zoveel mee. (en eerlijk is eerlijk, er zijn weinig landen die zo'n afgrijzelijk krijslied als volkslied hebben als de VS, zit echt niets muzikaals in. - ok, dat geschreeuw van Brazilie is ook niet om aan te horen)
Ah. We gaan niet meer botsen maar boksensjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:04:
[afbeelding]
Round 17... fight...
De Amerikanen zijn al langer zo belachelijk bezig dan Noord-Korea uberhaupt bestaat hoor.Ankona schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:01:
[...]
Dat hebben ze waarschijnlijk afgekeken van Noord Korea. Tja, die Amerikanen denken dat de wereld ophoudt bij hun landsgrenzen en vinden alles wat nationalistisch is geil. Ik heb er niet zoveel mee. (en eerlijk is eerlijk, er zijn weinig landen die zo'n afgrijzelijk krijslied als volkslied hebben als de VS, zit echt niets muzikaals in. - ok, dat geschreeuw van Brazilie is ook niet om aan te horen)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Finish him! Fatality of choice...TinusTegengas schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:46:
[...]
Ah. We gaan niet meer botsen maar boksen
Toch vind ik dat Amerikaanse volkslied een stuk minder duf dan ons Wilhelmus, daar sterven je de ballen ook van af...Ankona schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:01:
[...]
Houdt het dan nooit op
Kubica gaat misschien rijden voor TR in de USA... blah blah
Pas op... click bait
https://www.gpfans.com/nl...dens-gp-verenigde-staten/

Pas op... click bait
[ Voor 21% gewijzigd door TinusTegengas op 09-10-2017 21:56 ]
---
[ Voor 98% gewijzigd door TinusTegengas op 09-10-2017 21:53 ]
Dan moet STR zijn website gaan aanpassen 
Pure klikbait van 'gpfans' mizAt the Circuit of the Americas in Austin, Daniil Kvyat will drive for Scuderia Toro Rosso alongside Pierre Gasly.
Idd. Even vermeld in bericht.Humma Kavula schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:55:
Dan moet STR zijn website gaan aanpassen
[...]
Pure klikbait van 'gpfans' miz
Daarom zei ik ook ' houd het dan nooit op '
Pure clickbait. Alles staat in de laatste paar regels. Iemand heeft Rosberg een vraag gestelt en daar is een verhaaltje omheen geschreven.
Nico Rosberg, regerend wereldkampioen en sinds kort onderdeel van Kubica's management, ziet echter teveel risico's. "Als je zonder te testen voor de leeuwen wordt gegooid met een onbekende auto, dan kan het alleen maar fout gaan. Dat zorgt ervoor dat ik het niet wil. Ik ga liever door met de jacht op een stoeltje bij Williams", zo zegt hij.
Kan leuk worden toch? Let's get ready to rumblesjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:58:
Pure clickbait. Alles staat in de laatste paar regels. Iemand heeft Rosberg een vraag gestelt en daar is een verhaaltje omheen geschreven.
[...]
@TinusTegengas We zullen het zien over een kleine twee weken.
Als Gasly Super Formula gaat rijden dat weekend, dan zal eerder Buemi dan Kubica in de TR zitten volgens mij. Maar we gaan het wel zien iddsjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:02:
@TinusTegengas We zullen het zien over een kleine twee weken.
Dat is precies wat Allard Kalff ook zei in de Slipstream nabeschouwing die bijna niemand wil kijken.TinusTegengas schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:05:
[...]
Als Gasly Super Formula gaat rijden dat weekend, dan zal eerder Buemi dan Kubica in de TR zitten volgens mij. Maar we gaan het wel zien idd
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Morgen wordt het rijderspaar voor Austin bekend gemaakt toch? Zoiets zei Marko.
Eigenlijk hadden ze het op een akkoordje met Liberty moeten gooien en er een fan-vote actie van makenTinusTegengas schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:51:
Houdt het dan nooit opKubica gaat misschien rijden voor TR in de USA... blah blah
![]()
Pas op... click bait
-
Ik ben niet allard en dat kijk ik ook niet meer sinds iemand hier me wees op die "ja knikker"sjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:07:
[...]
Dat is precies wat Allard Kalff ook zei in de Slipstream nabeschouwing die bijna niemand wil kijken.
Dat kan ook @Edd
[ Voor 7% gewijzigd door TinusTegengas op 09-10-2017 22:53 ]
deze is beter eigenlijk (als ie het doet):

[ Voor 25% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 09-10-2017 22:55 ]
Verhaaltje over de nieuwe airbox van Ferrari 
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mart Smeets was ook weer lekker bezig in z'n columpje in peptalk. Afvragen waarom er 700.000 kijkers op 'zondagochtend 7 uur naar een trits van autootjes kijken die met z'n allen achter lewis hamilton aantuffen'. Wat blijft het toch een nare man met z'n respectloos gezever over autosport. Was hij ook niet degene die het altijd over dinkey toys had?
Trouwens, wat is dat toch dat iedereen het zo gek vindt dat er 700.000 kijkers om 7 uur zondagochtend voor de buis zaten? Is dat nou zo ontzettend vroeg? Tegenwoordig is geen enkele race meer vroeg, aangezien alles is aangepast op de europese tijdzone. Jaren geleden zat ik tijdens de GP van Japen om 4 uur 's nachts voor de TV. Dat was pas vroeg.
Trouwens, wat is dat toch dat iedereen het zo gek vindt dat er 700.000 kijkers om 7 uur zondagochtend voor de buis zaten? Is dat nou zo ontzettend vroeg? Tegenwoordig is geen enkele race meer vroeg, aangezien alles is aangepast op de europese tijdzone. Jaren geleden zat ik tijdens de GP van Japen om 4 uur 's nachts voor de TV. Dat was pas vroeg.
Iemand die fan is van wielrennen, een sport vol met schandalen en waar de ene na de andere winnaar op doping zit, kan ik niet serieus nemen als die kritiek op een andere sport heeft... Want als er 1 sport saai is, is het wielrennen wel.... En dan de mensen die dáár naar komen kijken... je staat uuuuuren te wachten langs de weg, ze zoeven in 5 min voorbij en je kan weer naar huisJeroenTheStig schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:22:
Mart Smeets was ook weer lekker bezig in z'n columpje in peptalk. Afvragen waarom er 700.000 kijkers op 'zondagochtend 7 uur naar een trits van autootjes kijken die met z'n allen achter lewis hamilton aantuffen'. Wat blijft het toch een nare man met z'n respectloos gezever over autosport. Was hij ook niet degene die het altijd over dinkey toys had?

https://nl.motorsport.com...ix-stratencircuit-963752/
Pff, ze zijn dus serieus aan het overwegen om een race te houden in Nederland. Lijkt me toch wel een hele uitdaging om dat hier op poten te krijgen.
Pff, ze zijn dus serieus aan het overwegen om een race te houden in Nederland. Lijkt me toch wel een hele uitdaging om dat hier op poten te krijgen.
Ben benieuwd. Zelf in het verleden ook pogingen gedaan om een stratencircuit in te tekenen bij Amsterdam en Rotterdam. Rotterdam had meer mogelijkheden. Hoop binnenkort al wat schetsen te zien van creatievelingen.robpol schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:27:
Ik zie ze al gaan in Amsterdam over de bruggen over de grachten... Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit plan heel haalbaar is.
/post
Maak de Afsluitdijk maar onderdeel van een circuit 
Ruimte zat daar bovenin
Ruimte zat daar bovenin
Nee alsjeblieft niet. Ik zie HAM en BOT al 5 seconden per rondje pakken op dat rechte stuk met Mercedes powerrrrr.Lensent schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:57:
Ruimte zat daar bovenin
Amsterdam is groter dan "de grachten" heSand0rf schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:46:
Ik zie ze al gaan in Amsterdam over de bruggen over de grachten... Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit plan heel haalbaar is.
Ja, leuk, 35km vol gasLensent schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:57:
Ruimte zat daar bovenin

Maar ik snap eerlijk gezegd niet zo de meerwaarde van een stratencircuit tov een 'normaal' circuit. Als je op een specifieke plek een race wilt organiseren en er zijn geen andere opties, dan is een stratencircuit een prima alternatief (Monaco, Singapore, etc). Maar als je voor 'Nederland' gaat, zou ik eerder gewoon voor een normaal circuit gaan. En dan moet ik jammer genoeg zeggen dat er voor Assen meer spreekt dan voor Zandvoort. Moet het per se een stratencircuit worden, dan zal Rotterdam hogere ogen gooien dan Amsterdam denk ik.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Waarom zou er geen doping zijn in de autosport ?metallicattim schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:03:
[...]
Iemand die fan is van wielrennen, een sport vol met schandalen en waar de ene na de andere winnaar op doping zit, kan ik niet serieus nemen als die kritiek op een andere sport heeft...
Geen is een groot woord, maar er zijn geen (bekende) schandalen. Volgens mij wel wat coke gebruik lang geleden, maar niks structureels. Verder brengt doping minder dan bij duursporten. Iig de EPO achtige dingen.hjs schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:08:
[...]
Waarom zou er geen doping zijn in de autosport ?
Als er doping gebruikt zo worden zou het eerder methylfenidaat/modafinil achtige dingen zijn. Ik weet eigenlijk niet of hier op getest wordt (neem aan van wel)
edit: een snelle google actie leert mij dat de dopingcontroles in F1 een lachtertje zijn. Dus misschien moet ik mijn woorden inslikken.
[ Voor 11% gewijzigd door perpixel op 10-10-2017 09:18 ]
Mijn oom heeft weinig met F1 en vind de races saai, maar kan vervolgens wel de hele dag naar wielrennen kijken. Dat snap ik ook niet helemaal.metallicattim schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:03:
[...]
Iemand die fan is van wielrennen, een sport vol met schandalen en waar de ene na de andere winnaar op doping zit, kan ik niet serieus nemen als die kritiek op een andere sport heeft... Want als er 1 sport saai is, is het wielrennen wel.... En dan de mensen die dáár naar komen kijken... je staat uuuuuren te wachten langs de weg, ze zoeven in 5 min voorbij en je kan weer naar huis![]()
![]()
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Ik vind het alleen wel flauw dat ie het elke keer zo weg zet inderdaad, daarom ben ik gestopt met kijken. Ik pak het stuk met de F1 gast en het interview met Max mee, maar de rest boeit me te weinig.
Eigenlijk zouden ze er beter aan doen als ze een apart programma maken waar ze de race nabespreken. Kan meteen de nabeschouwing wat korter en wat meer aandacht in de beelden erna.
5 minuten? Ben één keer zo dom geweest om bij zo'n wedstrijd te gaan kijken. Ellenlange reclame, en daarna hooguit 10 seconden een peloton. Mis je niks aan. Misschien dat met een biertje bij zo'n bergetappe leuk is, dan gaan ze niet zo snel. Maar dat ga ik niet proberen.metallicattim schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:03:
[...]
En dan de mensen die dáár naar komen kijken... je staat uuuuuren te wachten langs de weg, ze zoeven in 5 min voorbij en je kan weer naar huis![]()
![]()
En voor wat betreft een straatrace in Amsterdam... wat dacht je zelf

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Toen de NOS in 2016 bekend maakte dat Mart Smeets zou stoppen als sportverslaggever slash journalist was ik een blij man. Ik had namelijk de illusie dat we eindelijk van dat fossiel verlost zouden zijn. Niets is minder waar, en hoewel ik weinig sport kijk, kon ik me altijd eindeloos irriteren aan zijn houding. Hij vindt zichzelf nogal een professor van de sport. Sport in het algemeen dus. Nu de F1 in Nederland wat meer naar de voorgrond is gehaald door het succes van VER, wordt ook hij geacht hier iets over te vinden. Het is erg jammer dat iemand met zijn ervaring uberhaupt een sport, of dit nu autosport, polo of kantklossen is, downtalked. Waar haalt hij het gore lef vandaan!
De manier waarop hij in Peptalk inderdaad F1 wegzette als "een rij auto's die achter Hamilton aan tuffen" is hetzelfde als over voetbal zeggen "dat er 22 man achter een bal aan rent" of over basketbal dat "er een groep langnekken een bal door een ring proberen te gooien". Door dit zo te zeggen minacht hij dus eigenlijk ALLE sporten (ook die hij zelf wèl interresant vindt
). Iemand hoeft niet alle sporten leuk te vinden en iedereen mag zijn mening hebben, maar het is erg jammer dat deze fossiel nog steeds een podium krijgt. Mart Smeets is de Felippe Massa van de TV. ROT OP!
De manier waarop hij in Peptalk inderdaad F1 wegzette als "een rij auto's die achter Hamilton aan tuffen" is hetzelfde als over voetbal zeggen "dat er 22 man achter een bal aan rent" of over basketbal dat "er een groep langnekken een bal door een ring proberen te gooien". Door dit zo te zeggen minacht hij dus eigenlijk ALLE sporten (ook die hij zelf wèl interresant vindt

Blue flag, blue flag.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik snap niet waar je je druk over maakt.JeroenTheStig schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:22:
Die man mag toch gewoon zijn eigen mening hebben? Mensen die niet van F1 houden mogen toch ook gewoon hun mening ventileren?
Dat er veel mensen het er niet mee eens zijn lijkt me duidelijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb met de auto op beide circuits gereden en ik vind Assen maar een saai circuit, Zandvoort is voor auto's echt 10 keer beter.naitsoezn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:05:
[...]
En dan moet ik jammer genoeg zeggen dat er voor Assen meer spreekt dan voor Zandvoort.
Als ze in zandvoort tijdens een race weekend de Zeeweg gewoon een richtings verkeer maken (in de ochtend naar zandvoort en in de middag de andere kant op) dan hoeven ze alleen in Overveen/Bloemendaal wat aan te passen inclusief een nieuwe oprit naar de randweg, en dan hebben ze 4 banen voor het verkeer.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Liberty Global/FIA wil GP van Nederland op stratencircuit in Amsterdam of Rotterdam
Bron: AD originele bron: motorsport.com
Bron: AD originele bron: motorsport.com
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 10-10-2017 10:33 ]
"Ja hallo, hier de F1, we willen graag bij jullie komen racen en er veel geld aan verdienen, regelen jullie even dat er een circuit ligt dat aan alle eisen voldoet, en oja, het kost jullie ook 20 mil die jullie aan ons moeten betalen en de enige manier waarop jullie er geld aan kunnen verdienen is met speciale ticketprijzen en drank en vreten verkopen enzo. Nou we horen het wel, toedels!"robpol schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:27:
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 10-10-2017 10:50 ]
Stratencircuit aanleggen op Texel, rondje om het vliegveld. Hoe compact wil je de infrastructuur hebben? (Dat hele eiland leeft van toerisme, dus die gasten zullen wel ergens opgevangen kunnen worden)
alles kan off-topic
Voornamelijk het geluid van de auto's tussen de gebouwen is geweldig. Op een circuit kabbelt het geluid redelijk vlot weg wat dat betreft. En het gevoel van laagdrempeligheid en misschien ook een beetje trots.naitsoezn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:05:
Maar ik snap eerlijk gezegd niet zo de meerwaarde van een stratencircuit tov een 'normaal' circuit.
En voor een racer zelf zal het ook iets spannender aanvoelen denk ik.
Maar als kijker hoeft er voor mij niet specifiek naar gezocht te worden, dat ben ik met je eens.
Met de Nederlandse overlegcultuur van omwonenden, de zeer beperkte interesse om geld toe te leggen voor sportevenementen.... not going to happen.
Sowieso is de Nederlandse interesse wel heel erg afhankelijk van 1 coureur. Zolang Max rijdt is een deel van de kosten terug te halen, maar wat als hij om welke reden dan ook op een gegeven moment niet meer rijdt en het contract nog X jaar duurt?
Sowieso is de Nederlandse interesse wel heel erg afhankelijk van 1 coureur. Zolang Max rijdt is een deel van de kosten terug te halen, maar wat als hij om welke reden dan ook op een gegeven moment niet meer rijdt en het contract nog X jaar duurt?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ach ja, ik zit op mijn werk dus lees niet zo fanatiek mee.
Amsterdam loopt de laatste jaren al over met toeristen dus voor die stad heeft extra city marketing promotie absoluut geen nut.
Ik zie het eventueel nog wel gebeuren in Rotterdam, maar dan zou ook de nationale regering een deel van de rekening moeten ophoesten. Met als business case om de stad aantrekkelijker te maken voor toerisme. Wellicht past het in de stimulering van het gebied waar ze de nieuwe Kuip willen bouwen.
Ik zie het eventueel nog wel gebeuren in Rotterdam, maar dan zou ook de nationale regering een deel van de rekening moeten ophoesten. Met als business case om de stad aantrekkelijker te maken voor toerisme. Wellicht past het in de stimulering van het gebied waar ze de nieuwe Kuip willen bouwen.
En tel daarbij op dat coureurs doorgaans tegenvallen op hun thuiswedstrijden. Dus voor Max is het beter om niet in NL te rijden.Trevor schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:59:
Met de Nederlandse overlegcultuur van omwonenden, de zeer beperkte interesse om geld toe te leggen voor sportevenementen.... not going to happen.
alles kan off-topic
Maar dan kan Max wel op Spa presteren, en eigenlijk is dat als Belg natuurlijk zijn thuisraceAnkona schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:12:
[...]
En tel daarbij op dat coureurs doorgaans tegenvallen op hun thuiswedstrijden. Dus voor Max is het beter om niet in NL te rijden.
Och, uiteindelijk is de thuisrace voor de meeste coureurs wel Monaco...RobertMe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
Maar dan kan Max wel op Spa presteren, en eigenlijk is dat als Belg natuurlijk zijn thuisrace.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Als er nu één stad is in Nederland die het voor elkaar zou kunnen krijgen is het wel Rotterdam, gevoelsmatig dan toch. Maar ik moet het ook allemaal maar zien. Hoewel in niks tegen stratencircuits heb denk ik dat Zandvoort en Assen (die beide toch niet onwelwillend tegen F1 staan) toch ook wat te zeggen hebben.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
31 oktober mogen we rood omcirkelen in de agenda. Dan maakt liberty dus de officiële motor regelementen bekend. Zin innnnn
Bron: http://www.auto-motor-und...-budget-cap-12720072.html
Via onze Craig!
Bron: http://www.auto-motor-und...-budget-cap-12720072.html
Via onze Craig!
[ Voor 35% gewijzigd door Oekol op 10-10-2017 11:54 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Een extra stratencircuit zie ik liever in een stad zoals Las Vegas, grote wegen overal en geweldige omgeving.
Ben niet zo bekend in Rotterdam als Zuid-Limburger, maar is daar uberhaupt plaats voor een racebaan door de stad?
Ben niet zo bekend in Rotterdam als Zuid-Limburger, maar is daar uberhaupt plaats voor een racebaan door de stad?
Las Vegas? Haaks links, haaks links, haaks rechts, recht stuk, haaks rechts, haaks links, recht stuk, haaks links, recht stuk, haaks links. Rondje van niets.
Daarbij is dit natuurlijk maar 1 bron die dit brengt (en iedereen die het overneemt) die ook nog eens de plank heeft misgeslagen zo nu en dan in het verleden.
Dus eerst maar eens zien en dan geloven.
Van mij hoeft het persoonlijk nou ook weer niet om in Rotterdam een stratenrace te gaan houden. Dan nog liever Zandvoort nieuw leven inblazen.
Dus eerst maar eens zien en dan geloven.
Van mij hoeft het persoonlijk nou ook weer niet om in Rotterdam een stratenrace te gaan houden. Dan nog liever Zandvoort nieuw leven inblazen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Klopt, het leuke is dat hij ooit nog de F1 heeft gepresenteerd voor een jaar lang. Wat was dat tenenkrommend zeg.YakuzA schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:08:
[...]
Ik snap niet waar je je druk over maakt.
Die man mag toch gewoon zijn eigen mening hebben? Mensen die niet van F1 houden mogen toch ook gewoon hun mening ventileren?
Dat er veel mensen het er niet mee eens zijn lijkt me duidelijk.
GP in Nederland
Volgens mij is de colonne dampende Volvo diesels zonder roetfilter gevuld met boom-knuffelaars al onderweg om te protesteren
Volgens mij is de colonne dampende Volvo diesels zonder roetfilter gevuld met boom-knuffelaars al onderweg om te protesteren

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Zoiets lijkt mij nog haalbaar in Amsterdam. Achter Centraal Station langs, een afstand van 4.7 KM, pitstraat zou op het Marineterrein kunnen, of op de Ruijterkade. Een mooi lang recht stuk, leuke bochten, veel water, plek voor grote tribunes op CS, een aantal leuke bruggen, smalle straten, toch ruimte om in te halen, mooi zicht op het centrum en de oude gebouwen.
En die regio is toch altijd al tering druk dus 't zou niemand opvallen.
Tijdens de races zouden trams alleen een ander hoofdstation moeten krijgen. Tram 26 zou niet rijden en mensen zouden naar IJburg kunnen met bussen. En mensen die met de trein naar de stad komen kunnen daar simpel wegkomen door de metro te pakken, die gaat onder de grond door.
Een klein beetje vervelend voor mensen die er wonen, maar dat zijn over het algemeen toch al miljonairs die zo'n race als gelegenheid gaan zien om hun woning voor een paar duizend per dag te verhuren aan rijke Russen.
Ik zie 't inderdaad al gebeuren in een grote stad, al is 't maar omdat tramsporen én in rotterdam én in amsterdam volgens mij overal dwars doorheen lopen.
Al is een rondje Erasmusbrug-Willemsbrug-Coolsingel qua plaatjes vast niet onaardig
Al is een rondje Erasmusbrug-Willemsbrug-Coolsingel qua plaatjes vast niet onaardig
6/7 bochten? Lijkt me een beetje weinig.
Ik hoop in ieder geval dat de autosport een beetje tot stand wordt gehouden. Al die stratencircuits tegenwoordig lijken soms meer om promotie van een stad en F1 te gaan, dan het daadwerkelijk racen.
6 stratencircuits lijkt me prima, als er dan meer steden zijn die zoiets willen organiseren, laten ze het dan om en om doen. Op die manier krijg je meer variatie in de kalenders, en kunnen de steden wat flexibeler zijn met de organisatie.
Ik hoop in ieder geval dat de autosport een beetje tot stand wordt gehouden. Al die stratencircuits tegenwoordig lijken soms meer om promotie van een stad en F1 te gaan, dan het daadwerkelijk racen.
6 stratencircuits lijkt me prima, als er dan meer steden zijn die zoiets willen organiseren, laten ze het dan om en om doen. Op die manier krijg je meer variatie in de kalenders, en kunnen de steden wat flexibeler zijn met de organisatie.
Hahahaha, ik had je gewaarschuwd!!TinusTegengas schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:46:
[...]
Ik ben niet allard en dat kijk ik ook niet meer sinds iemand hier me wees op die "ja knikker"maar lijkt me het meest logisch.
Dat kan ook @Edd
Wat is de lol van een stratencircuit? Bochten die je moet nemen omdat ze zo zijn, geen ruimte voor tribunes, improviseren voor de pitsstraat en een hele stad die omgebouwd en platgelegd moet worden.
Liever een circuit dat ontworpen en aangelegd is met een doel: autosport bedrijven. Bij voetbal wordt de championsleague finale toch ook niet op een trapveldje in een volkswijk gespeeld?
Liever een circuit dat ontworpen en aangelegd is met een doel: autosport bedrijven. Bij voetbal wordt de championsleague finale toch ook niet op een trapveldje in een volkswijk gespeeld?
alles kan off-topic
Een F1 race in Rotterdam? Not going to happen. Of ze moeten zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, want ze hebben recent een immers milieuzone ingesteld. Zie je ze dan vieze stinkende lawaaierige F1 wagens in of nabij het centrum accepteren?
Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat doen ze daar toch al, 1x per jaar een extra cruiseschip in de haven en je bent alle winst die je behaald met oude auto's weren weer kwijt.Spotmatic schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:53:
Of ze moeten zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, want ze hebben recent een immers milieuzone ingesteld.
Dat is inderdaad een rondje van niets, er ontbreekt namelijk nog een haaks linksHolkers schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:03:
Las Vegas? Haaks links, haaks links, haaks rechts, recht stuk, haaks rechts, haaks links, recht stuk, haaks links, recht stuk, haaks links. Rondje van niets.
Verder deel ik je gedachte
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
In de milieuzone mogen ze alleen electrisch rijden.Spotmatic schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:53:
Een F1 race in Rotterdam? Not going to happen. Of ze moeten zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, want ze hebben recent een immers milieuzone ingesteld. Zie je ze dan vieze stinkende lawaaierige F1 wagens in of nabij het centrum accepteren?
alles kan off-topic
Ik denk dat hij enkel het rondje van Grosjean beschreef aangezien die voor een Amerikaans team rijdt.alesandro_46 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
Dat is inderdaad een rondje van niets, er ontbreekt namelijk nog een haaks links
Verder deel ik je gedachte
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1
Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1