1 cruiseschip stoot al evenveel uit als alle auto's in Nederland, dat is nog veeuul meer dan dat handjevol oldtimersFastFred schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
Dat doen ze daar toch al, 1x per jaar een extra cruiseschip in de haven en je bent alle winst die je behaald met oude auto's weren weer kwijt.
Dat is er in de basis ook met het maandag avond programma van Olav, voor peptalk. Ik zou inderdaad liever zien dat Olav die zaken zelf afhandelt, of dat het in ieder geval in zijn zendtijd gebeurd. Ze kunnen ook in dat hele programma een balk tonen waar Peptalk aangekondigd wordt en over welke voetbalwedstrijd/spelers er gepraat zal worden.. Ffs, 388 programma's over voetbal, dan zendt je 1 programma uit over de F1 en dan moet daar ook nog allemaal voetbal gelul tussendoorMartinspire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:30:
[...]
Eigenlijk zouden ze er beter aan doen als ze een apart programma maken waar ze de race nabespreken. Kan meteen de nabeschouwing wat korter en wat meer aandacht in de beelden erna.

* Destruction heeft absoluut 0,0 intresse in voetbal, dat is ook een belangrijke reden waarom ik Peptalk niet kijk. Voetbal, Voetbal, Voetbal, Voetbal, Voetbal... Ohja, we moeten Max nog even bellen, laten we het nog even over F1 hebben de laatste 10min

[/rant-op-ziggo]
Een straatrace in Nederland.. Ik ben benieuwd waar en hoe men dat dan bedacht heeft. Ik denk dat het wel goed is dat men Zandvoort laat voor wat het is (infrastructuur is een ramp tenslotte) en dat men ook het TT circuit schijnbaar niet intressant vindt, dat zal voor de motorliefhebbers goed nieuws zijn, want die waren toch bang dat het TT circuit zijn karakter als motor circuit zou verliezen.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
To be fair, Peptalk is ook geen F1 programma. Het is een talkshow over sport. Er komen ook zat andere sporten op, maar ze focussen op degene die het populairst zijn. Al blijf ik het raar vinden dat je zondags Rondo hebt en dan maandag Peptalk met weer voetbal. Laat dat daar lekker weg.Destruction schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Dat is er in de basis ook met het maandag avond programma van Olav, voor peptalk. Ik zou inderdaad liever zien dat Olav die zaken zelf afhandelt, of dat het in ieder geval in zijn zendtijd gebeurd. Ze kunnen ook in dat hele programma een balk tonen waar Peptalk aangekondigd wordt en over welke voetbalwedstrijd/spelers er gepraat zal worden.. Ffs, 388 programma's over voetbal, dan zendt je 1 programma uit over de F1 en dan moet daar ook nog allemaal voetbal gelul tussendoorRot op met die meuk
Mede daarom pleit ik inderdaad ook voor een apart programma. Breidt dat "Het Weekend" programma uit met na de samenvatting van het weekend ook een afronding. Lekker door Plooi en Mol aan een tafeltje bij de baan even napraten wat ze er zelf van vonden en dingen terugkijken. Misschien nog een stukje met de jongens van de studio nog even of iets. In ieder geval heb ik weinig behoefte aan een programma van een uur waar ook een heleboel andere dingen tussen zitten. Jack moet gewoon Peptalk voor zijn eigen stuff laten en F1 erbuiten. Niet dat ik er problemen mee heb als ze daar af en toe ook eens een Doornbos of iets aanschuiven, maar ik denk dat veel kijkers ondertussen veel spoelen in dat programma.
Dat inderdaad. En ik bedoelde het programma van Olav als F1 programma, Peptalk is inderdaad sport-algemeen.Martinspire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:01:
[...]
To be fair, Peptalk is ook geen F1 programma. Het is een talkshow over sport. Er komen ook zat andere sporten op, maar ze focussen op degene die het populairst zijn. Al blijf ik het raar vinden dat je zondags Rondo hebt en dan maandag Peptalk met weer voetbal. Laat dat daar lekker weg.
Volledig mee eens. Ik heb opzich niks tegen die 388 voetbal programma's, maar maak voor de fans op de maandagavond een programma dat volledig aan de F1 geweid wordt, een halfuur-uur lang géén voetbal praat, alleen F1. Daarna mogen ze om mijn part weer de hele week over voetbal zwammen, dat kijk ik toch allemaal nietMede daarom pleit ik inderdaad ook voor een apart programma. Breidt dat "Het Weekend" programma uit met na de samenvatting van het weekend ook een afronding. Lekker door Plooi en Mol aan een tafeltje bij de baan even napraten wat ze er zelf van vonden en dingen terugkijken. Misschien nog een stukje met de jongens van de studio nog even of iets. In ieder geval heb ik weinig behoefte aan een programma van een uur waar ook een heleboel andere dingen tussen zitten. Jack moet gewoon Peptalk voor zijn eigen stuff laten en F1 erbuiten. Niet dat ik er problemen mee heb als ze daar af en toe ook eens een Doornbos of iets aanschuiven, maar ik denk dat veel kijkers ondertussen veel spoelen in dat programma.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
een rondje van 4,7 KM win je natuurlijk weinig mee tov Zandvoort. Dan zou je alleen winnen qua infrastructuur.Blue-eagle schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:20:
[afbeelding]
Zoiets lijkt mij nog haalbaar in Amsterdam. Achter Centraal Station langs, een afstand van 4.7 KM, pitstraat zou op het Marineterrein kunnen, of op de Ruijterkade. Een mooi lang recht stuk, leuke bochten, veel water, plek voor grote tribunes op CS, een aantal leuke bruggen, smalle straten, toch ruimte om in te halen, mooi zicht op het centrum en de oude gebouwen.
En die regio is toch altijd al tering druk dus 't zou niemand opvallen.
Tijdens de races zouden trams alleen een ander hoofdstation moeten krijgen. Tram 26 zou niet rijden en mensen zouden naar IJburg kunnen met bussen. En mensen die met de trein naar de stad komen kunnen daar simpel wegkomen door de metro te pakken, die gaat onder de grond door.
Een klein beetje vervelend voor mensen die er wonen, maar dat zijn over het algemeen toch al miljonairs die zo'n race als gelegenheid gaan zien om hun woning voor een paar duizend per dag te verhuren aan rijke Russen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Mart Smeets is een hautaine bal gehakt, die vooral zichzelf heel graag hoort praten en er zijn hand niet voor omdraait om zijn gasten te vernederen.JeroenTheStig schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:22:
Mart Smeets was ook weer lekker bezig in z'n columpje in peptalk. Afvragen waarom er 700.000 kijkers op 'zondagochtend 7 uur naar een trits van autootjes kijken die met z'n allen achter lewis hamilton aantuffen'. Wat blijft het toch een nare man met z'n respectloos gezever over autosport. Was hij ook niet degene die het altijd over dinkey toys had?
Trouwens, wat is dat toch dat iedereen het zo gek vindt dat er 700.000 kijkers om 7 uur zondagochtend voor de buis zaten? Is dat nou zo ontzettend vroeg? Tegenwoordig is geen enkele race meer vroeg, aangezien alles is aangepast op de europese tijdzone. Jaren geleden zat ik tijdens de GP van Japen om 4 uur 's nachts voor de TV. Dat was pas vroeg.

Ondanks dat ik eigenlijk een hekel heb aan de evenementen in Leiden (wegens geluidsoverlast en dat je bijna altijd een flinke omweg moet maken omdat ze doorgaande wegen blokkeren), denk ik dat een Nederlandse GP op het rondje Breestraat-Korevaarstraat-Hooigracht-Klokpoort-Langegracht-Nieuwe Beestenmarkt-Turfmarkt-Prinsessekade-Kort Rapenburg-Breestraat best aardig zou kunnen zijn.
Goede afwisseling van brede en smalle straten, ruimte voor een paar flink scherpe bochten (Korevaarstraat-Hooigracht en Langegracht-Nieuwe Beestenmarkt, zeker als er om de molen heen moet worden gereden), geen tramsporen, wat hoogteverschillen op de rechte stukken (een mooie gebogen brug op de Hooigracht), pitoreske Nederlandse stad op de achtergrond. Als je nog wat meer scherpe bochten wilt, dan kan er ook nog een ommetje Steenstraat worden gemaakt.
En het spreekt de megalomane geesten in het gemeentebestuur aan...
Die Ferrari-baas is toch ook een eikel:
https://www.motorsport.co...ontrol-marchionne-963837/
Zal lachen zijn als hij schoon schip besluit te maken en het team daarna al helemaal niet meer presteert...
Goede afwisseling van brede en smalle straten, ruimte voor een paar flink scherpe bochten (Korevaarstraat-Hooigracht en Langegracht-Nieuwe Beestenmarkt, zeker als er om de molen heen moet worden gereden), geen tramsporen, wat hoogteverschillen op de rechte stukken (een mooie gebogen brug op de Hooigracht), pitoreske Nederlandse stad op de achtergrond. Als je nog wat meer scherpe bochten wilt, dan kan er ook nog een ommetje Steenstraat worden gemaakt.
En het spreekt de megalomane geesten in het gemeentebestuur aan...
Zal lachen zijn als hij schoon schip besluit te maken en het team daarna al helemaal niet meer presteert...
Goede keuze qua stad, op de fiets naar de F1, nooit gedacht dit te kunnen zeggen.Amphiebietje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:19:
Ondanks dat ik eigenlijk een hekel heb aan de evenementen in Leiden (wegens geluidsoverlast en dat je bijna altijd een flinke omweg moet maken omdat ze doorgaande wegen blokkeren), denk ik dat een Nederlandse GP op het rondje Breestraat-Korevaarstraat-Hooigracht-Klokpoort-Langegracht-Nieuwe Beestenmarkt-Turfmarkt-Prinsessekade-Kort Rapenburg-Breestraat best aardig zou kunnen zijn.
En het spreekt de megalomane geesten in het gemeentebestuur aan...![]()
Maar Leiden is een links bolwerk, die willen geen enkele auto in de stad laat staan een F1 wagen
Bandenselectie voor de VS zijn ook bekend gemaakt
https://www.motorsport.co...elections-pirelli-964098/
https://www.motorsport.co...elections-pirelli-964098/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De F1 Esports semi finals zijn nu live op Facebook.
Met ons drukke Italiaantje als een van de hosts.
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 10-10-2017 20:38 ]
"When you grow up your heart dies"
Ook op Twitch trouwens: https://go.twitch.tv/f1esportssjaool schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:37:
De F1 Esports semi finals zijn nu live op Facebook.
En interessante race. Mogelijk Nederlandse winnaar
Vind het zowaar nog een leuke race ook. Wordt mooi gereden.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 10-10-2017 21:01 ]
@Martinspire Helaas mag ik de Twitch stream niet casten naar mijn Chromecast.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 10-10-2017 21:03 ]
Doe als er een straatrace in Nederland moet komen, maar een zomernachtrace a la Singapore, of een echte herfst of lente race op een circuit als zandvoort of assen. (met >80% kans op nat weekeinde..) hoewel deze zomer ook nat genoeg was..
@Martinspire Ja, was een mooie race van hem. De Facebook stream kapte er direct mee na de race.
Ik kan Twitch nu wel streamen naar mijn Chromecast door een Chrome tabblad via de plugin full screen te casten.
Ik kan Twitch nu wel streamen naar mijn Chromecast door een Chrome tabblad via de plugin full screen te casten.
Moet er niet aan denken, nog een straten circuit erbij...... Formule 1 moet het maar houden met echte circuits waar fatsoenlijk kan worden ingehaald en er kan worden genoten van echte rijderstalenten.
Dadelijk hebben we er nog enkele "Baku's" bij terwijl fantastische circuits als Maleisië er niet meer op staan....
Dadelijk hebben we er nog enkele "Baku's" bij terwijl fantastische circuits als Maleisië er niet meer op staan....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Haha nice. Hoor dat ie dus heat 2 gewonnen heeft. Geen idee hoeveel er nu nog komen, maar heat 3 gaat zo beginnen.sjaool schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:10:
@Martinspire Ja, was een mooie race van hem. De Facebook stream kapte er direct mee na de race.
Voor degenen die het niet gezien hebben:
Hij startte als eerste na (ik vermoed) de kwalificatie op 1 te staan, verloor door een slechte start de leiding. Ging volgens mij in ronde 6 of zo naar binnen voor pitstop zoals de meesten, waarbij degene op P1 (een Duitser in de Sauber van Ericsson.) door reed tot ronde 9. Echter was Allert sneller dus kon ie de leiding overnemen en zo de auto tot e finish in de derde ronde voor hem houden.
Ook de battles erachter waren prima. Werd niet altijd even handig in beeld gebracht, maar voorlopig wel voldoende. Knap van die gozer op P3 om bijna de hele rest van het veld achter hem te houden, al moest ie er 1 laten schieten in de laatste ronde.
5 man gaan nu door naar de finale in abu dhabi, al heb ik nog geen idee hoe ze dat gaan doen. Nu had iedereen een eigen team-auto, vraag me af of dat met 20 rijders wel zo handig gaat straks (als ze dat doen tenminste, misschien dat er toch een extra race is voor de finale).
Al met al valt me het nog reuze mee en ook commentaar is wel prima. Ja die hyper-rus zit erbij, maar die andere gozer (die volgens mij altijd officieel commentaar voor de feeder-series doet van gp2 en gp3) doet het ook erg goed. Ik herkende verder Matthew van WTF1 als analist.
@wowly Reken er maar op dat er minimaal vier stratencircuits bij komen. Als ik het goed heb wilde Liberty Global in elk werelddeel een race hebben in een van de belangrijkste steden. Dus Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten.
Wat betreft de F1 Esports semi finals, heat 3 start zo.
@Martinspire Heat 2 had ook nog eens een restart omdat er een aantal bleven staan en een stel anderen een jumpstart hadden.
@Martinspire Heat 2 had ook nog eens een restart omdat er een aantal bleven staan en een stel anderen een jumpstart hadden.
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 10-10-2017 21:27 ]
Linkje: https://www.facebook.com/Formula1/videos/907514946072155/...
Verder: Ben benieuwd naar de ontwikkelingen de resterende races van het seizoen op het gebied van de coureurs... combi Gasly en Kvyat bij STR is interessant imho: een beginner vs een 'in decline' oude rot in het vak (naar verhouding). Maar ook Sainz Jr. vs Hulkenberg, oehhh.
Er zijn nog 4 races te gaan, maar ik denk dat er her en der nog wel wat gaat gebeuren - misschien niet per se voor het kampioenschap overigens
Leuk is ook dat ze de collision en damage aan hebben staan. 
@Remy https://go.twitch.tv/f1esports
@Remy https://go.twitch.tv/f1esports
[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 10-10-2017 21:30 ]
Rus? Is dat geen Italiaan? Davide Valsecchi heet ie.Martinspire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:25:
[...]
Al met al valt me het nog reuze mee en ook commentaar is wel prima. Ja die hyper-rus zit erbij, maar die andere gozer (die volgens mij altijd officieel commentaar voor de feeder-series doet van gp2 en gp3) doet het ook erg goed. Ik herkende verder Matthew van WTF1 als analist.
Die ander is Karun Chandok.
Ik had wel wat meer verwacht van dat F1 2017 als ik dat zo zie. Het ziet er onnatuurlijk uit qua auto-bewegingen en moet je zien hoe ze bij hun team naar binnen hoeken in de pits
[ Voor 19% gewijzigd door AzzKickah op 10-10-2017 21:38 ]
@AzzKickah Die Italiaan is Davide Valsecchi.
Mijn god... ik heb het geluid uitgezet, die man is echt niet om aan te horen....
www.scinus.com
Hij is gelukkig niet al teveel aan het woord. Op zich is het wel aanstekelijk dat Italiaanse enthousiasme.
Je bent voor een lang weekend een deel van je stad kwijt. We hebben verdorrie zat mooie banen over de wereld verspreid liggen waar we niks mee doen. Straten circuits zijn niet erg maar waarom zoveel geld verspillen om in een stad te gaan rijden? Toevallig vandaag nog gelezen over een mooi circuit in België, oud straten circuit. Hartstikke mooi maar gewoon vergaan. Als dan verhalen hoor dat zulke banen niet veilig zijn, snap ik niet dat we een stad wel om kunnen bouwen tot veilig, maar zo'n parcours met alle ruimte niet.sjaool schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:26:
@wowly Reken er maar op dat er minimaal vier stratencircuits bij komen. Als ik het goed heb wilde Liberty Global in elk werelddeel een race hebben in een van de belangrijkste steden. Dus Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten.
Heb geen idee hoe ze in andere landen over staten circuits denken. Trekt het daar meer? Echt behoefte heb ik er niet aan, en volgens mij meer mensen hier.
Wat een puinhoop start voor heat 4.
Non-issue. De hoeveelheid positive exposure, inkomsten voor de stad en sfeer is dat wel waard. En het is niet alsof je een hele stad stillegt, het is maar een deel ervan. Al moet je inderdaad niet een ringweg gaan gebruikenDoeEensGek schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:00:
[...]
Je bent voor een lang weekend een deel van je stad kwijt.
Er is een reden dat die stil liggen: Gebrek aan geld en gebrek aan interesse. Waarom afreizen naar een 1 of ander gehucht om een race te hebben op een baan die ook weinig sfeer ademt, als je de race ook naar de mensen kunt brengen.We hebben verdorrie zat mooie banen over de wereld verspreid liggen waar we niks mee doen.
Ik vind bovendien Singapore of bv Australië echt mooie races, ik zie niet waarom dat een probleem is. Als het in of dicht bij een grote stad is, dan is er ook makkelijker een budget voor te krijgen.
Het is niet alleen de baan, maar ook de zaken eromheen. Vangrails die zijn verouderd, kurbs en asfalt wat niet meer voldoet, etc. Als je dan toch geld gaat uitgeven voor een baan, maakt het weinig uit of dat een oude baan is of in de stad.Straten circuits zijn niet erg maar waarom zoveel geld verspillen om in een stad te gaan rijden? Toevallig vandaag nog gelezen over een mooi circuit in België, oud straten circuit. Hartstikke mooi maar gewoon vergaan. Als dan verhalen hoor dat zulke banen niet veilig zijn, snap ik niet dat we een stad wel om kunnen bouwen tot veilig, maar zo'n parcours met alle ruimte niet.
Maar het grootste probleem is vaak de faciliteiten van dergelijke banen. Zandvoort voldoet bv niet en heeft eigenlijk een nieuw pitcomplex nodig. Dan heb je nog het gebrek aan ruimte voor de motorhomes, de extra trucks voor teams en de overige trucks en voertuigen van de ondersteuning en tv stations en tot slotte nog de junior-series die ergens kwijt moeten omdat die ook nog races rijden in het weekend. En dan nog een plek voor Race Control, FOM en commentatoren. Dat is toch al een behoorlijke bak met ruimte die bij veel banen gewoon niet meer passen.
Grote ding is waar het budget vandaan komt, dan volgt de rest vrij makkelijkHeb geen idee hoe ze in andere landen over staten circuits denken. Trekt het daar meer? Echt behoefte heb ik er niet aan, en volgens mij meer mensen hier.
En vooralsnog is dat ook het probleem in Nederland: er is geen sponsor die het allemaal wil ophoesten.
Er is sowieso een bedrijf dat er wel oren naar heeft en dat is Heineken. Op zich hebben ze het kapitaal wel om een gp in Nederland te organiseren. Ze hebben nu ook al een behoorlijke samenwerking met Circuitpark Zandvoort.Martinspire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:25:
Grote ding is waar het budget vandaan komt, dan volgt de rest vrij makkelijk
En vooralsnog is dat ook het probleem in Nederland: er is geen sponsor die het allemaal wil ophoesten.
Volgens mij is de laatste heat nu geweest, maar dat was een stuk leuker dan ik had verwacht. Het niveau lag ook hoger dan ik had verwacht. Veel mensen met vrij gelijke rondetijden, respectvolle acties op elkaar en erg dicht op elkaar rijden. Een Sauber en Toro Rosso op kop ziet er ook wel apart uit. Denk dat er nog wel een samenvatting-video komt op het F1 Youtubekanaal binnenkort. En Jurian (van Tweakers) gaat er waarschijnlijk ook nog wel een verhaaltje over tikken.
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 10-10-2017 22:59 ]
En hier is de Sky F1 preview van de Sky F1 Report Japanese GP review van morgen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7FRFUNN7jcI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7FRFUNN7jcI]
Heb je ook de preview hiervanDJTimo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:00:
En hier is de Sky F1 preview van de Sky F1 Report Japanese GP review van morgen.![]()
[video]
Ik moet zeggen dat ik het zeer vermakelijk vond. De graphics waren niet altijd even mooi en soepel maar de acties waren wel erg gaaf. Vooral heat 4 had een aantal zeer mooie acties. Ik ben nu al benieuwd naar Abu Dhabi.Martinspire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:55:
Volgens mij is de laatste heat nu geweest, maar dat was een stuk leuker dan ik had verwacht. Het niveau lag ook hoger dan ik had verwacht. Veel mensen met vrij gelijke rondetijden, respectvolle acties op elkaar en erg dicht op elkaar rijden. Een Sauber en Toro Rosso op kop ziet er ook wel apart uit. Denk dat er nog wel een samenvatting-video komt op het F1 Youtubekanaal binnenkort. En Jurian (van Tweakers) gaat er waarschijnlijk ook nog wel een verhaaltje over tikken.
Dat is het punt, niet elke straatrace is hetzelfde. Melbourne zou met zijn layout net zo goed een 'normaal' circuit kunnen zijn, evenals Montreal bijvoorbeeld. Monaco is leuk voor de bling-bling, leuk voor één keer per jaar maar je moet er toch niet aan denken dat je meerdere van dat soort races per jaar hebt. Baku vind ik persoonlijk niet veel aan, Singapore hangt er met zijn layout een beetje tussenin.Martinspire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:25:
[...]
Ik vind bovendien Singapore of bv Australië echt mooie races, ik zie niet waarom dat een probleem is. Als het in of dicht bij een grote stad is, dan is er ook makkelijker een budget voor te krijgen.
De meeste stratencircuits zullen (vooral als deze midden in een grote stad gesitueerd worden) meer op Baku/Monaco dan op Melbourne/Montreal lijken. Smalle straten, veel relatief haakse 90 graden bochten en - afhankelijk van de situatie - extreem korte of juist extreem lange rechte stukken.
Niet echt waar de F1 wagens tot hun recht komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Yes please!!! Dan kan ik heerlijk onderuit gezakt met een biertje vanuit mijn kantoor de race kijkenBlue-eagle schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:20:
[afbeelding]
Zoiets lijkt mij nog haalbaar in Amsterdam. Achter Centraal Station langs, een afstand van 4.7 KM, pitstraat zou op het Marineterrein kunnen, of op de Ruijterkade. Een mooi lang recht stuk, leuke bochten, veel water, plek voor grote tribunes op CS, een aantal leuke bruggen, smalle straten, toch ruimte om in te halen, mooi zicht op het centrum en de oude gebouwen.
En die regio is toch altijd al tering druk dus 't zou niemand opvallen.
Tijdens de races zouden trams alleen een ander hoofdstation moeten krijgen. Tram 26 zou niet rijden en mensen zouden naar IJburg kunnen met bussen. En mensen die met de trein naar de stad komen kunnen daar simpel wegkomen door de metro te pakken, die gaat onder de grond door.
Een klein beetje vervelend voor mensen die er wonen, maar dat zijn over het algemeen toch al miljonairs die zo'n race als gelegenheid gaan zien om hun woning voor een paar duizend per dag te verhuren aan rijke Russen.
Op zondag?Zahariac schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:24:
Yes please!!! Dan kan ik heerlijk onderuit gezakt met een biertje vanuit mijn kantoor de race kijken![]()
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Ik zou d'r wel voor naar kantoor rijden hoor
Dan kun je er beter blijven slapen, dat wordt 1 groot drama met files en opstoppingen.Dennism schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:04:
[...]
Ik zou d'r wel voor naar kantoor rijden hoor
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mwah, ik zou het toch niet erg vinden als er wat van de saaie standaard circuits waar je ook standaard "treintje rijden" ziet ingewisseld zouden worden voor stratencircuits. Je hebt daar toch altijd nog de extra spanning dat ieder foutje vaak fataal is. Het moeten dan inderdaad geen races worden zoals in Baku waar je lokaal eigenlijk weinig tot geen beleving ziet.alexbl69 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:08:
[...]
Dat is het punt, niet elke straatrace is hetzelfde. Melbourne zou met zijn layout net zo goed een 'normaal' circuit kunnen zijn, evenals Montreal bijvoorbeeld. Monaco is leuk voor de bling-bling, leuk voor één keer per jaar maar je moet er toch niet aan denken dat je meerdere van dat soort races per jaar hebt. Baku vind ik persoonlijk niet veel aan, Singapore hangt er met zijn layout een beetje tussenin.
De meeste stratencircuits zullen (vooral als deze midden in een grote stad gesitueerd worden) meer op Baku/Monaco dan op Melbourne/Montreal lijken. Smalle straten, veel relatief haakse 90 graden bochten en - afhankelijk van de situatie - extreem korte of juist extreem lange rechte stukken.
Niet echt waar de F1 wagens tot hun recht komen.
Even wat anders, Amus heeft een scoopje over de 2021 motorreglementen.
http://www.auto-motor-und...-budget-cap-12720072.html
Engelse samenvatting van ander forum:
Regarding engine rules:Regarding deccision making processes:
- FIA and FOM jointly developed new engine regulations
- V6 turbo with 2 electric motors (MGU-H and MGU-K) expected
- many standardised parts to reduce compexity and costs
- power output of over 1000PS together with reduced aerodynamics are supposed to make cars more difficult to drive
- second MGU-K at the front axle wouldn't have generated enough electric power to offset weight increase
- FIA and FOM want to avoid lengthy arguments
- changes can be requested, but only if reasons are provided
- reasonable requests will be considered, categorical refusal to accept certain concepts will be ignored
Regarding budget cap:
- Strategy Group and F1 Commission will cease to exist
- FIA and FOM want to be able to react quickly withough lengthy arguments in commissions and teams trying to push for regulations that suit them
- to be independet of teams' opinions, Ross Brawn has put together a group of engineers to evaluate technical rule changes with regards to lap times and sensibility to dirty air
- budget cap is supposed to be ready for 2019
- costs are to be reduced gradually so that big teams can adapt slowly
- every team will be assigned at least one overseer
- most difficult task will be to convince teams that budget cap enformcement is watertight
[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 11-10-2017 10:14 ]
Toch een mgu-h? Die wilden ze toch juist ditchen?
Ik vermoed dat ze de MGU-H een standaardelement gaan maken. Zoals bijvoorbeeld de motor ECU nu ook een standaardproduct is dat door Mclaren wordt geproduceerd.MikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:14:
Toch een mgu-h? Die wilden ze toch juist ditchen?
Dus aan het motorconcept verandert in principe helemaal niks, behalve dat er wat parts gestandaardiseerd worden.Requiem19 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:13:
Even wat anders, Amus heeft een scoopje over de 2021 motorreglementen.
[...]
Heeft Mercedes gedreigd om de F1 anders te verlaten?
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Haha, een nog groter drama dan het al is.Arfman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:05:
[...]
Dan kun je er beter blijven slapen, dat wordt 1 groot drama met files en opstoppingen.
In het centrum van Amsterdam moet je dit niet te willen, de ruimte is er gewoon niet en je krijgt teveel gedoe met omwonenden.
Het platleggen van zo'n belangrijk verkeersknooppunt is ook niet handig.
De enige haalbare optie in Amsterdam is denk ik om een circuit aan te leggen in het Amsterdamse Bos. Langs de bosbaan is er ruimte voor een pitcomplex en een lang rechtstuk. Een plek buiten het drukke centrum, waar de rest van het jaar de baan dient voor recreatie. Zoals ze het ook doen in Melbourne en Montreal.
Ziets:

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 11-10-2017 10:54 ]
Dat zou zomaar kunnen. Het is natuurlijk wel kapitaalvernietiging om een concept waarin veel R&D gestoken is en wat goed werkt weer op de plank te zetten.Stefie2010 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
Dus aan het motorconcept verandert in principe helemaal niks, behalve dat er wat parts gestandaardiseerd worden.
Ik ben niet technisch genoeg om mijn eigen vraag te beantwoorden, maar zou een MGU-H ooit in een consumenten-motorblok kunnen werken? If so, dan zou ik nog wel begrijpen dat F1 die technologie wil blijven marketen.
Mgu-h werkt perfect tegen turbo lag. Echter heeft ongeveer elke fabrikant tegenwoordig al een alternatief om turbo lag tegen te gaan. (Twin turbo met 1 grote en 1 kleine etc)Requiem19 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:34:
[...]
Dat zou zomaar kunnen. Het is natuurlijk wel kapitaalvernietiging om een concept waarin veel R&D gestoken is en wat goed werkt weer op de plank te zetten.
Ik ben niet technisch genoeg om mijn eigen vraag te beantwoorden, maar zou een MGU-H ooit in een consumenten-motorblok kunnen werken? If so, dan zou ik nog wel begrijpen dat F1 die technologie wil blijven marketen.
PSN
Nou wat je vooral momenteel leest zijn aannames/geruchten/gedachten/etc, de feiten komen pas over 1-2 wekenStefie2010 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
Dus aan het motorconcept verandert in principe helemaal niks, behalve dat er wat parts gestandaardiseerd worden.
Dus een MGU-H biedt niet echt meerwaarde voor straatauto's? Of zorgt het ervoor dat je nog wat 'waste energy' opvangt?YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:46:
[...]
Mgu-h werkt perfect tegen turbo lag. Echter heeft ongeveer elke fabrikant tegenwoordig al een alternatief om turbo lag tegen te gaan. (Twin turbo met 1 grote en 1 kleine etc)
Mgu-h geeft alleen energie als hij de turbo afremt. In F1 mag die max 150.000 rpm doen.Requiem19 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:48:
[...]
Dus een MGU-H biedt niet echt meerwaarde voor straatauto's? Of zorgt het ervoor dat je nog wat 'waste energy' opvangt?
In een straatauto zie ik niet zo snel nut van het afremmen van je turbo?
PSN
MGU-H
De H staat toch voor Heat? Wat heeft dat dan met het aantal toeren te maken?
* 150.000 rpm?
edit: Ohw, de turbo maakt 150.000 rpm, damn...
* 150.000 rpm?
[ Voor 19% gewijzigd door albino71 op 11-10-2017 10:54 ]
Dit staat op Formula1.com:
Dus zoals @YakuzA zegt zorgt de MGU-H voor beperking van de turbo lag, maar de MGU-H zorgt dus ook voor (unlimited) energy recovery die de MGU-K weer op de achteras kan inzetten.MGU-H (where the ‘h’ stands for heat) is an energy recovery system connected to the turbocharger of the engine and converts heat energy from exhaust gases into electrical energy. The energy can then be used to power the MGU-K (and thus returned to the drivetrain) or be retained in the ES for subsequent use. Unlike the MGU-K which is limited to recovering 2MJ of energy per lap, the MGU-H is unlimited. The MGU-H also controls the speed of the turbo, speeding it up (to prevent turbo lag) or slowing it down in place of a more traditional wastegate.
Voor mensen die net zoals ik wat info zochten over wat de MGU's nou eigenlijk doen:
Deze man legt prachtig in Jip & Janneke taal ingewikkelde dingen binnen de F1 uit. Zie ook zijn andere filmpjes
Deze man legt prachtig in Jip & Janneke taal ingewikkelde dingen binnen de F1 uit. Zie ook zijn andere filmpjes
Het is volkomen onrealistisch om een circuit aan te leggen in het Amsterdamse bos. Niet alleen zijn de te gebruiken ´wegen´ (paden) veel te smal, ook staan er dan op het gehele parcours bomen veel te dicht op het circuit. Geen enkele ruimte voor secundaire toegang voor hulpdiensten etc.P.K. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Haha, een nog groter drama dan het al is.![]()
In het centrum van Amsterdam moet je dit niet te willen, de ruimte is er gewoon niet en je krijgt teveel gedoe met omwonenden.
De enige haalbare optie in Amsterdam is denk ik om een circuit aan te leggen in het Amsterdamse Bos. Langs de bosbaan is er ruimte voor een pitcomplex en een lang rechtstuk. Een plek buiten het drukke centrum, waar de rest van het jaar de baan dient voor recreatie. Zoals ze het ook doen in Melbourne en Montreal.
Ziets:
[afbeelding]
Leuk bedacht, maar helaas.
Niet eens zo indrukwekken. Turbo in dieseltje draait ook makkelijk tussen the 110k-130k...albino71 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:53:
MGU-H
* 150.000 rpm?
Als je begint te kijken naar gas-gesmeerde turbos, wordt het helemaal geschift. Makkelijk het dubbele (280k)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
In een straatauto wordt de turbo ook 'afgeremd', maar dan door de wastegate die geopend wordt. Zou je alle uitlaatgassen constant door de turbo laten gaan blijft het toerental en de inlaatdruk oplopen waarmee je je blok zou opblazen. Door zo'n MGU-H te gebruiken zou je de wastegate waarschijnlijk kunnen verwijderen waardoor extra energie uit de uitlaatgassen gewonnen kan worden waarmee je dus een hybrid zou kunnen opladen, er zijn dus zeker wel consumentenmogelijkheden. Of het kostentechnisch haalbaar is is weer een ander verhaal.YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:49:
[...]
Mgu-h geeft alleen energie als hij de turbo afremt. In F1 mag die max 150.000 rpm doen.
In een straatauto zie ik niet zo snel nut van het afremmen van je turbo?
Ik zit zondag liever thuis dan op kantoorZahariac schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:24:
[...]
Yes please!!! Dan kan ik heerlijk onderuit gezakt met een biertje vanuit mijn kantoor de race kijken![]()
Amsterdam is in het buitenland een breed begrip...volgens mij zit je in een straal van 20 km ook nog in Amsterdam voor henP.K. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Haha, een nog groter drama dan het al is.![]()
Ziets:
[afbeelding]
De wastegate voorkomt in principe een te hoge druk. Maar daarmee zorgt hij er juist voor dat de turbo niet afremt...mark-k schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:18:
[...]
In een straatauto wordt de turbo ook 'afgeremd', maar dan door de wastegate die geopend wordt. Zou je alle uitlaatgassen constant door de turbo laten gaan blijft het toerental en de inlaatdruk oplopen waarmee je je blok zou opblazen. Door zo'n MGU-H te gebruiken zou je de wastegate waarschijnlijk kunnen verwijderen waardoor extra energie uit de uitlaatgassen gewonnen kan worden waarmee je dus een hybrid zou kunnen opladen, er zijn dus zeker wel consumentenmogelijkheden. Of het kostentechnisch haalbaar is is weer een ander verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-10-2017 13:28 ]
Dat is gelijk aan elkaar, de druk wordt bepaald door de snelheid van de turbine, rem je die dus af (of beter gezegd, zorg je ervoor dat die niet sneller kan gaan lopen) beperk je dus de druk. Met een wastegate zorg je ervoor dat bij hogere flow aan de uitlaatkant je turbine niet sneller gaat draaien, met een MGU-H kun je dat doen en ook zorgen dat hij niet langzamer gaat draaien als je flow afneemt (dus ook geschikt voor de eliminatie van turbo lag).MikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
De wastegate voorkomt in principe een te hoge druk. Maar daarmee zorgt hij er juist voor dat de turbo niet afremt...
Het was een voorbeeld. Je denkt toch niet dat ik dacht dat je over deze paden kan met een F1 auto.Malfunctions schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:52:
[...]
Het is volkomen onrealistisch om een circuit aan te leggen in het Amsterdamse bos. Niet alleen zijn de te gebruiken ´wegen´ (paden) veel te smal, ook staan er dan op het gehele parcours bomen veel te dicht op het circuit. Geen enkele ruimte voor secundaire toegang voor hulpdiensten etc.
Leuk bedacht, maar helaas.
Bomen kan je verplaatsen/kappen, paden kan je verleggen, verbreden en opnieuw asfalteren... Het vereist een grote herinrichting van het park, maar in Montreal en Melbourne zullen ze dat ook hebben moeten doen.
Wat ik in Monza en Montreal heb gezien is dat bomen dichtbij de baan niet perse een probleem hoeven te zijn.
True, maar ik denk dat Liberty er vooral op aanstuurt dat het een evenement wordt dat binnen de stadsgrenzen plaatsvind. Waardoor het publiek blijft hangen en er echt een 'Grand Prix Weekend' sfeer in zo'n stad ontstaat, met veel andere activiteiten in de stad.bvbal79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Amsterdam is in het buitenland een breed begrip...volgens mij zit je in een straal van 20 km ook nog in Amsterdam voor hen
[ Voor 35% gewijzigd door P.K. op 11-10-2017 13:40 ]
Ik vroeg me af of kvyat nu de motor pool van sainz krijgt?
Aangezien Gasly nu met de motorenpool van kvyat rijd
Ham had ook een kapotte bougie in Japan. Echter was die van hem wel vervangen tussen Q en race.
Ham had ook een kapotte bougie in Japan. Echter was die van hem wel vervangen tussen Q en race.
https://www.motorsport.co...ari-gearbox-japan-963879/This time it was Vettel's car, with a spark plug failing. Unable to rectify the problem before the start of the race, the only chance was to try and find a workaround, with the German asked to perform various duties on the steering wheel as they attempted to fail sensors.
It was not to be though, with the misfire leading to a drop-off in performance that left the Ferrari driver a sitting duck.
Ironically, Mercedes had noted a similar issue on Hamilton's car; the spark plug in cylinder 6 and the left-hand bank's coil pack were changed between qualifying and the start of the race.
[ Voor 79% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2017 14:21 ]
PSN
Gaat Gasly nu niet gewoon naar die bak van Sainz en komt Kvyat weer terug in z'n oude wagen?YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
De motor hoort bij de auto. Dus zal eraan liggen of Kvyat terug komt in "de eerste" auto of "de tweede". Maar is er dan al bevestiging dat 1. Kvyat terug komt, en 2. Gasly (ook) in USA rijdt?YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
Pirelli vind van wel in hun bandenoverzichtRobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:47:
[...]
De motor hoort bij de auto. Dus zal eraan liggen of Kvyat terug komt in "de eerste" auto of "de tweede". Maar is er dan al bevestiging dat 1. Kvyat terug komt, en 2. Gasly (ook) in USA rijdt?

(maar officieel nog niks bekend)
PSN
Relevant:bvbal79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Amsterdam is in het buitenland een breed begrip...volgens mij zit je in een straal van 20 km ook nog in Amsterdam voor hen
Het Japan topic is net iets te vroeg dicht. 
RobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:47:
[...]
De motor hoort bij de auto. Dus zal eraan liggen of Kvyat terug komt in "de eerste" auto of "de tweede". Maar is er dan al bevestiging dat 1. Kvyat terug komt, en 2. Gasly (ook) in USA rijdt?
At the Circuit of the Americas in Austin, Daniil Kvyat will drive for Scuderia Toro Rosso alongside Pierre Gasly.YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:55:
[...]
Pirelli vind van wel in hun bandenoverzicht![]()
(maar officieel nog niks bekend)
Bron: http://www.scuderiatororo...s-sainz-after-japanese-gp
Geloof dat dit voldoende bevestiging is?
[ Voor 14% gewijzigd door Martin0 op 11-10-2017 15:48 ]
haha, nu weet ik inderdaad weer waarom ik dat in mijn hoofd had
Deze ook nog maar dan?sjaool schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:31:
Het Japan topic is net iets te vroeg dicht.
[video]
Testing, one, two ...
PSN
Ja. Ferrari heeft een mooi compacte package, maar dat betekent wel dat ze nergens meer bij kunnen en het vervangen van een bougie een uur duurt in plaats van 10 minuten bij Mercedes...YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
[...]
https://www.motorsport.co...ari-gearbox-japan-963879/
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Waar haal je vandaan dat merc dat in 10 minuten doet of Ferrari in 1 uur?ATS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:29:
[...]
Ja. Ferrari heeft een mooi compacte package, maar dat betekent wel dat ze nergens meer bij kunnen en het vervangen van een bougie een uur duurt in plaats van 10 minuten bij Mercedes...
Tussen q en race zitten 24 uur waarin merc de tijd had om het te vervangen.
PSN
Was, zo uit mijn hoofd, een opmerking van Evans in de meest recente Back of the Grid podcast.YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:38:
[...]
Waar haal je vandaan dat merc dat in 10 minuten doet of Ferrari in 1 uur?
Tussen q en race zitten 24 uur waarin merc de tijd had om het te vervangen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
pilskes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:27:
Kubica heeft zijn test "succesvol" afgerond
https://www.motorsport.co...est-with-williams-964433/
Meest begeerde zitje, en dan komen ze aanzetten met 2 oud coureurs, een bejaarde oude coureur, en een backmarker (die toevallig junior driver van hun motor leverancier is). Zo spectaculair vindt ik het allemaal niet. Als het zitje echt zo begeerd was zouden er wel meer coureurs aankloppen. En bv een Palmer wordt ook niet (meer) over gesproken dat die naar Williams zou gaan, en als het zitje zo begeerd was zou je verwachten dat meer rijders in het mid-field er wel oren naar hadden.Williams is in no rush to make a decision, given it has the most coveted seat left on the 2018 grid
Hier nog een nieuwe pitspraat
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cVf67UQfNtE]
En als je geen fan bent, hoef je het niet af te kraken. Gewoon skippen
Ik vond hem wel lachen in ieder geval. Hardop zelfs. Zitten ook goed op te letten ook op de beelden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cVf67UQfNtE]
En als je geen fan bent, hoef je het niet af te kraken. Gewoon skippen
Ik vond hem wel lachen in ieder geval. Hardop zelfs. Zitten ook goed op te letten ook op de beelden.
[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 11-10-2017 19:24 ]
Heerlijke filmpjes. Thanks!!LoeWn schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:17:
Voor mensen die net zoals ik wat info zochten over wat de MGU's nou eigenlijk doen:
[video]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Is dat wel juist gezien de uitspraak van Marko?Martin0 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:46:
At the Circuit of the Americas in Austin, Daniil Kvyat will drive for Scuderia Toro Rosso alongside Pierre Gasly.
Bron: http://www.scuderiatororo...s-sainz-after-japanese-gp
Geloof dat dit voldoende bevestiging is?
Was passiert gerade bei Toro Rosso?
Marko: Renault hat sich sehr spät und ein bisschen unerwartet dafür entschieden Palmer auszuwechseln. ToroRosso hat daraufhin eine Pressemitteilung herausgegeben, die falsch war. Gasly kann in Austin nicht fahren, weil Honda wünscht, dass er zur gleichen Zeit in Japan den Super Formula-Titel für sie holt. Honda will da unbedingt die Meisterschaft gewinnen. Der Speed des ToroRosso ist im Moment nicht gerade überwältigend. Da ist es nicht so tragisch, wenn ein Rennen mal ein anderer fährt.
M.a.w., Gasly niet in USA in de auto?
http://www.grandprix.com/ns/ns37523.html
Testing, one, two ...
Palmer naar Toro Rosso?hardware-lover schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:06:
[...]
Is dat wel juist gezien de uitspraak van Marko?
Marko: Renault hat sich sehr spät und ein bisschen unerwartet dafür entschieden Palmer auszuwechseln. ToroRosso hat daraufhin eine Pressemitteilung herausgegeben, die falsch war. Gasly kann in Austin nicht fahren, weil Honda wünscht, dass er zur gleichen Zeit in Japan den Super Formula-Titel für sie holt. Honda will da unbedingt die Meisterschaft gewinnen. Der Speed des ToroRosso ist im Moment nicht gerade überwältigend. Da ist es nicht so tragisch, wenn ein Rennen mal ein anderer fährt.
Ff naar de data van de berichten gekeken en die van AMuS is wel van latere datum dan bericht van toro rosso maar ik kan alleen niet vinden wanneer dat interview is afgenomen.hardware-lover schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:06:
[...]
Is dat wel juist gezien de uitspraak van Marko?
Edit: Inhoud interview wijst inderdaad uit dat het interview van na het persberichr van TR is.
[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 11-10-2017 22:34 ]
Dat is ook wel een dingetje. Een Nederlandse GP zal toch primair gefinancierd moeten worden door een private sponsor. Op het Rijk, de provincie, of de gemeente hoef je niet te rekenen. In Nederland is Heineken dan met afstand de meest logische keuze, maar er zijn wel meer opties. Het gaat om marketing budget omzetten voor dit doel, in plaats van nutteloze reclamespotjes.sjaool schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:29:
[...]
Er is sowieso een bedrijf dat er wel oren naar heeft en dat is Heineken. Op zich hebben ze het kapitaal wel om een gp in Nederland te organiseren. Ze hebben nu ook al een behoorlijke samenwerking met Circuitpark Zandvoort.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Een gp in Amsterdam zou misschien ook mogelijk wel inpasbaar zijn rond de sloterplas. Alleen de overgang Lelylaan - Huizingalaan is een dingetje. Verder breed en redelijk inpasbaar imo
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Dan mogen ze de meer en vaart wel aanpassen. dat is nu voor een flink deel 1-baans.
Op de Formule 1 subreddit was gisteren een representative van FOM met de vraag hoe de digitale toekomst van F1 er uit moet zien.
Lijkt erop alsof er toch echt een streaming service aan zit te komen.
Linkje: https://www.reddit.com/r/..._digital_content_what_do/
Lijkt er anders helemaal niet op. Hij is gewoon meningen aan het verzamelen waarna de directie straks NEIN NEIN NEIN alles doorstreept. Of denk je werkelijk dat we een wereldwijde streamingservice krijgen met al die lopende tv-contracten en miljoenendeals?Solictice schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:16:
Op de Formule 1 subreddit was gisteren een representative van FOM met de vraag hoe de digitale toekomst van F1 er uit moet zien.
Dat zou ook kunnen ja...Martinspire schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:26:
[...]
Lijkt er anders helemaal niet op. Hij is gewoon meningen aan het verzamelen waarna de directie straks NEIN NEIN NEIN alles doorstreept. Of denk je werkelijk dat we een wereldwijde streamingservice krijgen met al die lopende tv-contracten en miljoenendeals?
Maar dromen mag altijd toch?
kort termijn niet; maar ze maken langzaam stappen om de f1 weer op de (onbetaalde) publieke omroep te krijgen. Geloof dat frankrijk het eerste land is waarbij de lopende contracten niet verlengd werden.Martinspire schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:26:
[...]
Lijkt er anders helemaal niet op. Hij is gewoon meningen aan het verzamelen waarna de directie straks NEIN NEIN NEIN alles doorstreept. Of denk je werkelijk dat we een wereldwijde streamingservice krijgen met al die lopende tv-contracten en miljoenendeals?
zou het dus niet helemaal uitsluiten; wie weet over paar jaar ...
Heel cool artikel van de BBC over waarom Hamilton exceptioneel is in de kwalificatie.
http://www.bbc.com/sport/formula1/41576209
Wat teaser quotes.
Wat teaser quotes.
"In the races we could have some great battles," says Button, Hamilton's team-mate at McLaren between 2010 and 2012.
"He'd win a race, I'd win a race, and it was really close between us. But when it came to qualifying, it wasn't. He was just immense."
Mercedes team boss Toto Wolff says: "Lewis is a hard worker. He is very diligent in his approach and on a very steep development curve. He is someone who is never satisfied with his own performances and tries to better himself every day.
"He never settles. He is never happy with where he is as a racing driver and a human being. He wants to optimise, he wants to develop, and we have seen it very much in the team.
For Hamilton, this is the moment where all that preparation gives way to instinct and ability. Not for him techniques beloved of sports psychologists such as visualisation.
"I have never visualised a lap," he says. "I tried it many years ago. For me personally, it is a complete waste of time. It did nothing for me.
"You can't predict what you are about to do. You can't put in your mind that you are going to turn at this point.
Button says: "With the car, even if the balance wasn't quite there, Lewis was strong. He would drive the car from the rear. He didn't mind oversteer on entry, apex, exit. He was a little bit more ragged than my style, but it works."
Vowles adds: "Of all the drivers I've ever worked with, Lewis is the one who is able to quickly and dynamically react to a changing set of circumstances. That's one of the key reasons as to why he is so good in qualifying.
They all know how good he is. They see that he is doing things that are special and unexpected, that he is getting speed out of the car that, for all their data and computer predictions, not even the team knew were there.
The most recent example was Malaysia two weeks ago. Mercedes had the third fastest car at Sepang, yet Hamilton somehow put it on pole. Team-mate Valtteri Bottas was fifth on the grid, 0.7secs behind.
You'd get to Q3, and even if his first run wasn't so good, he'd come out and he'd be 0.2secs in front and you'd go: 'I don't know where that came from'
Jenson Button
Former McLaren team-mate
"On all the statistics I had," Vowles says, "we were not on pole that weekend. We had been off-set by 1.4 secs on Friday, by 0.6-0.7secs on Saturday morning. And there is nothing in any of those metrics that tell you: 'Yeah it will all be fine if you push a bit more and turn the power-unit up, pole will be yours.
"That's what I call exceeding expectations. I was ecstatic in Malaysia. I can't explain it any other way, because it is an achievement you know you've realised because you have a driver who is able to extract everything from the car at any one given time."
Legend in the making..Brawn says: "It's a very special experience as an engineer or team principal to know that the guy is going to pull his belts in a bit tighter, take a deep breath and find something that is almost indefinable. There are only a few people who've got that.
"That raw talent; it's that one, two, three tenths. The interesting thing is that team-mates in those circumstances can never work out where it's coming from.
"You always see it. They get a new team-mate. They come up against that raw talent. They want to find the reason why it's there and ultimately they have to understand the guy's special."
Het beroemde 'report' verhaal uit 2014.himlims_ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:41:
Stukje van Brawn; denk dat nico daar anders over denkt; alles is perfect inzichtelijk, en Nico bleek erg sterk in het analiseren en uitbuitten daarvan.
Na Maleisië 2014 begreep Rosberg absoluut niet waarom Hamilton zoveel sneller was. Het team heeft hem toen een gedetailleerd rapport gegeven van paar honderd pagina's waarin op micro niveau geanalyseerd werd waar Hamilton sneller was. Hamilton was hier woest over. Dit gaan we vast teruglezen in Hamilton's bio
Maar over het algemeen was Hamilton in de kwalificatie sneller dan Rosberg, op 2014 na dus.
zeker niet alleen 2014, ook afgelopen jaar en jaar daarvoor is data tussen beide rijders (voor elkaar) inzichtelijk. Daarover heeft Nico zich vooral positief uitgelaten. Lewis uiteraard wat minder; was/is in zijn nadeel. Nico bleef na race(weekend) ook regelmatig plakken om juist de data te analyseren.Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:52:
[...]
Het beroemde 'report' verhaal uit 2014.
Na Maleisië 2014 begreep Rosberg absoluut niet waarom Hamilton zoveel sneller was. Het team heeft hem toen een gedetailleerd rapport gegeven van paar honderd pagina's waarin op micro niveau geanalyseerd werd waar Hamilton sneller was. Hamilton was hier woest over. Dit gaan we vast teruglezen in Hamilton's bio. 2014 was ook het enige jaar waarin Rosberg meer Pole's had dan Hamilton.
Maar over het algemeen was Hamilton in de kwalificatie sneller dan Rosberg, op 2014 na dus.
Dare i say it; was die data voor Nico niet beschikbaar, was hij ook geen WK geworden ....
Uiteraard was die data altijd beschikbaar in de jaren dat ze samen reden, dat is bij alle teams zo. Maar in 2014 ging het team een flink stapje verder om Nico weer op de rit te krijgen door in véél meer detail dan normaal Nico te informeren over hoe Hamilton zijn kunstje flinkte. Dit 'dossier' gerucht doet al tijdje de ronde, maar is nog nergens echt goed gedocumenteerd. Even wachten op de afloop van Hamilton's carrière dus.himlims_ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
zeker niet alleen 2014, ook afgelopen jaar en jaar daarvoor is data tussen beide rijders (voor elkaar) inzichtelijk. Daarover heeft Nico zich vooral positief uitgelaten. Lewis uiteraard wat minder; was/is in zijn nadeel. Nico bleef na race(weekend) ook regelmatig plakken om juist de data te analyseren.
Dare i say it; was die data voor Nico niet beschikbaar, was hij ook geen WK geworden ....
Zie bijv:
http://www.skysports.com/...as-just-standard-practice
Rosberg was soundly beaten in Malaysia, crossing the line a distant 17 seconds behind his victorious team-mate, but was arguably the faster driver less than a week later when only Hamilton's dogged and determined defence denied him victory in Bahrain.
Speaking afterwards, Hamilton told The Daily Mirror: "Someone in the team did a huge study on my pace in Malaysia. And since I arrived in Bahrain, Nico had a big document of all the places I was quick and used that to his advantage."
[ Voor 25% gewijzigd door Requiem19 op 12-10-2017 12:01 ]
Aardig artikel. Als je zoveel teaser quotes plaatst, heb je bijna het hele bericht te pakken volgens mijRequiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:33:
Heel cool artikel van de BBC over waarom Hamilton exceptioneel is in de kwalificatie.
Wat teaser quotes.

Evengoed knap om op basis van een stapel papier je rijstijl zodanig kunt aanpassen dat je ineens sneller bent. De andere kant op zou die data dan ook richting Lewis gegaan moeten zijn.Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:00:
[...]
Uiteraard was die data altijd beschikbaar in de jaren dat ze samen reden, dat is bij alle teams zo. Maar in 2014 ging het team een flink stapje verder om Nico weer op de rit te krijgen door in véél meer detail dan normaal Nico te informeren over hoe Hamilton zijn kunstje flinkte. Dit 'dossier' gerucht doet al tijdje de ronde, maar is nog nergens echt goed gedocumenteerd. Even wachten op de afloop van Hamilton's carrière dus.
Zie bijv:
http://www.skysports.com/...as-just-standard-practice
[...]
Gasly toch niet in austin?:
https://www.motorsport.co...er-formula-finale-964670/
Om maar weer eens wat te roddelen
https://www.motorsport.co...er-formula-finale-964670/
Om maar weer eens wat te roddelen
[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2017 12:26 ]
PSN
Zou het niet gek vinden. Liever een kampioenschap pakken dan een race extra.
Jep, maar vind je niet dat dit wel een beetje de charme weghaalt van de coureur.MikeyMan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
Evengoed knap om op basis van een stapel papier je rijstijl zodanig kunt aanpassen dat je ineens sneller bent. De andere kant op zou die data dan ook richting Lewis gegaan moeten zijn.
Hoe goed zou Senna zijn geweest als zijn teamgenoten in die tijd eenzelfde dossier hadden gekregen als Rosberg?
Ik zat vorig jaar op weg naar de GP van Hongarije toevallig naast een coureur die meedeed in de Porsche Supercup (Roar Lindland). Die liet op zijn laptop ook zien wat hij kreeg aan data van het team ten opzichte van z'n teamgenoot. Per bocht kreeg hij ongeveer 5 a 6 foto's met gedetailleerde beschrijving van z'n engineer 'je teamgenoot remt hier 4 meter na het 150 meter bordje, terwijl jij 6 meter voor het bordje remt, dit scheelt 0,03. Bij het insturen..'.
En dan was dit alleen nog maar Porsche Supercup. Kan me niet voorstellen wat Rosberg voor dossier moet hebben gehad. Wat mij betreft wordt autosport op deze manier wat on-romantisch. Gelukkig kun je 1 tegen 1 gevechten niet op dezelfde manier aanleren..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1
Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1