Het is op zich ook als middel gedaan om mensen met problemen de mogelijkheid geven om terug te komen. Zoals dus met Max was, maar ook in andere races al zorgde voor een andere puntenverdeling of zelfs een ander podium. Het zorgt voor sensatie en eigenlijk vind ik dat wel best.Nukar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:05:
[...]
En toch is dit voor mij niet de meest logische keuze. Je zou verwachten dat ze die auto's juist naar de staart van het treintje sturen. Nu stuur je ze vooruit waardoor ze op termijn juist voor meer 'traffic' zorgen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Offtopic: Wat heerlijk om hier mee te lezen en alle info te krijgen die jullie vinden. Scheelt mij een heleboel zoeken
En zoals anderen zeggen: het is pas aan het einde van de safetycar periode, waarbij de baan al grotendeels is opgeruimd (en de plekken waar ze bezig zijn, prima te volgen zijn), waarop op de rest gewoon geplankt kan worden. Overigens wachten ze nooit helemaal totdat die achterblijvers weer achteraan rijden, vaak begint het al eerder, maar in plaats van een volledige ronde achterstand, zit je dan nog maar op seconden van de laatste af. Het is een cadeautje, maar geen enorme klapper.