[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.965 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Het is wel de roddel die momenteel loopt.
Maar zou Renault daadwerkelijk Sainz al in Maleisië inzetten ondanks de bemoedigende woorden voor Palmer? (van mij mogen ze!)
Matsuhita een zitje bij TR 2018 naast Gasly zou ansich ook kunnen, Kvyat is gewoon niet goed genoeg.

Zou wel een stunt zijn, Gasly ineens naast Kvyat en Sainz in een Renault.

Het blijft natuurlijk een logische zet voor RB om zo te kijken of ze voor 2019 een echte fabrieksmotor hebben die GP's kan winnen want als klant ga je het uiteindelijk niet redden volgens mij.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Humma Kavula schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:14:
Het is wel de roddel die momenteel loopt.
Maar zou Renault daadwerkelijk Sainz al in Maleisië inzetten ondanks de bemoedigende woorden voor Palmer? (van mij mogen ze!)
Matsuhita een zitje bij TR 2018 naast Gasly zou ansich ook kunnen, Kvyat is gewoon niet goed genoeg.

Zou wel een stunt zijn, Gasly ineens naast Kvyat en Sainz in een Renault.

Het blijft natuurlijk een logische zet voor RB om zo te kijken of ze voor 2019 een echte fabrieksmotor hebben die GP's kan winnen want als klant ga je het uiteindelijk niet redden volgens mij.
Matshushita wordt moeilijk aangezien hij de benodigde superlicentie punten nog niet heeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
YakuzA schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:23:
[...]

Matshushita wordt moeilijk aangezien hij de benodigde superlicentie punten nog niet heeft.
Als ik het goed begrijp zou die dan een aantal keren FP1 gaan rijden, dan zou je in ieder geval qua uren die je in een F1 wagen gereden hebt bij elkaar kunnen sprokkelen lijkt mij? Zo had Stroll deze ook vrije eenvoudig bij elkaar gehaald met de wintertests.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Onboard beelden van Mick Schumacher in de Benetton B194 van zijn vader gefilmd op het circuit van Spa (maar dat was wel bekend denk ik zo ;) ).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Matsushita naar tr? No way.
Ze hebben echt nog wel genoeg rb juniors.

Tenzij Rb inderdaad van TR af wil volgens jaar :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
RobertMe schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:25:
[...]

Als ik het goed begrijp zou die dan een aantal keren FP1 gaan rijden, dan zou je in ieder geval qua uren die je in een F1 wagen gereden hebt bij elkaar kunnen sprokkelen lijkt mij? Zo had Stroll deze ook vrije eenvoudig bij elkaar gehaald met de wintertests.
Uren tellen niet meer met de nieuwe regel :)

Het is nu gewoon op punten. En Stroll heeft zijn Superlicentie op punten gehaald (o.a. kampioen Europese F3).

Mats moet minstens plek 3 finishen in het klassement in de Formule 2 om 40 punten te halen voor zijn superlicentie. Ik denk zelf dat het onmogelijk wordt gezien Rowland & Markelov.
MikeyMan schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:08:
Matsushita naar tr? No way.
Ze hebben echt nog wel genoeg rb juniors.

Tenzij Rb inderdaad van TR af wil volgens jaar :?
Matsushita wordt gesponsord door Honda, en STR gaat dus met Honda rijden.
Daar wilt Honda dus o.a. 1 ding voor terug: een plekje voor Mats.

En daarnaast: er is buiten Gasly geen RB junior die per volgend jaar in F1 kan stappen.
Allemaal hebben niet genoeg punten op hun superlicentie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ryur op 09-09-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:46:
Saint naar Renault? Tweet van Matt Somerfield: Sainz>Renault from 🇲🇾, Matsuhita>STR FP1 sessions 17,drive 18, Gasly in between. Honda power STR 18,possible RBR 19 & McLaren-Renault 18 https://t.co/SkDg52fIGG
Het hele riedeltje is dus in werking gezet. Sainz heeft zijn zin (fabrieksteam), Mclaren heeft wat ze willen (Renault motor).

Ik ben wel benieuwd of STR het met Honda voor elkaar gaat krijgen in 2018. Mocht Honda opeens een superblok bouwen, dan zie ik RB in 2019 het 1ste team van Honda worden, met een leuk budget via Honda hebben ze dan een echte goede kans om weer te gaan domineren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
Zou mooi zijn als Max in 2019 met een red Bull Honda voor het kampioenschap kan gaan idd.

Voor de oudgedienden... Dan is de cirkel weer rond. Jos had nog wat tegoed van Honda :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
maar honda voor RBR??? why? :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:07
Alvast wat plaatjes voor volgende week :D

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/312906.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/312900.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/312899.jpg

Via

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Om dezelfde reden als McLaren met Honda in zee ging. Niet afhankelijk willen zijn van een motorfabrikant die zelf ook een team heeft. Als dadelijk Renault een goed chassis heeft zijn Renault en Red Bull gelijkwaardig, of heeft Renault als motorfabrikant een voordeel. Als Red Bull met Honda in zee gaat hebben ze dus veel meer invloed op de motor, en kan dat het verschil betekenen tussen helemaal vooraan rijden of altijd achter het fabrieksteam van de motorfabrikant aanhobbellen.

Dat Honda voor nu geen logische keuze lijkt spreekt voor zich, maar Red Bull moet iets. Renault laat ook steken vallen en als die qua chassis mee kunnen zijn ze in het nadeel. En Mercedes en Ferrari willen sowieso niet leveren. Honda kan, voor de toekomst, dus een interessante partner zijn. Maar dan zullen ze dus wel een goede motor moeten gaan leveren. Vandaar dat ze het dus ook als eerste bij Toro Rosso zullen willen inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Omdat de combinatie Japanse Fans & Red Bull tot best wel leuke foto's kan leiden..

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2015/09/P-20150927-00144_HiRes-JPEG-24bit-RGB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/10/redb-suzu-2012-7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://f1.racing-app.com/wp-content/uploads/2016/10/max-verstappen-red-bull-racing-slot-car-suzuka.png
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ricciardo-Verstappen-Toyko-Tuning-Red-Bull-2016-fotoshowBig-99a3f041-980535.jpg

etc.. :+

+ RBR zou niet afhankelijk zijn van de grillen van Renault (die ook een eigen team belang hebben)
Of wat @RobertMe net iets beter zegt dus..

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 09-09-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ik ben dan wel benieuwd hoe die deal gaat uitpakken...
Er zijn ook geruchten dat Honda STR wil overnemen. Dan gaat het verhaal van voorkeursteam zijn niet meer op.
Of zou dat een Escape zijn als RBR niet met Honda wil in 2019?

Ik hoop hoe dan ook dat die Japanners hun trots een beetje inslikken en akkoord gaan met flink wat externe hulp.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
sanderb schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:00:
Ik ben dan wel benieuwd hoe die deal gaat uitpakken...
Er zijn ook geruchten dat Honda STR wil overnemen. Dan gaat het verhaal van voorkeursteam zijn niet meer op.
Of zou dat een Escape zijn als RBR niet met Honda wil in 2019?

Ik hoop hoe dan ook dat die Japanners hun trots een beetje inslikken en akkoord gaan met flink wat externe hulp.
RBR bepaalt altijd nog of STR over te nemen is ;)
Ik vind best een goede zet. Waarschijnlijk brengt Honda een boatload aan geld mee, STR staat langzaamaan sowieso op kiepen krijg ik de indruk (verkoop), hou het dus tegen gereduceerde kosten aan en evalueer de progress in de Honda. RBR heeft er geen pijn van, maar wel first row seats om in te stappen zodra het blok goed mocht worden. En dan niet meer het vooruitzicht van een second rate klanten team zijn bij Renault als die er serieus voor beginnen te gaan als fabrieksteam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Het hele verhaal, mocht het daadwerkelijk zo gaan, lijkt me nog helemaal niet zo gek. Maar zoals eerder aangehaald, als RBR vist naar een toekomstige works status bij Honda, moeten ze vooral STR niet aan de jappen verkopen natuurlijk.

RedBull heeft natuurlijk gewoon de luxe dat het 2 teams bezit, itt McLaren dat nu ondermaats presteert met hun enige team. Zeker als in dit hele ruilverhaal ook Sainz vertrekt bij STR, hoef je van dat team toch geen hele bijzondere prestaties te verwachten, dus waarom zou je daar dan niet gewoon een gok mee nemen? Honda zal, net als nu bij McLaren, geld meenemen en RBR zelf kan met de Renault motor (ja, TAG, ik weet) proberen zo goed mogelijk te scoren, waardoor ze van een Honda project (relatief) weinig pijn hebben. Ik ben benieuwd of dit inderdaad zo zal gaan en of men het voor elkaar zal gaan krijgen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 03:40
Carlos Sainz has signed a deal to join Renault and trigger a series of domino changes that will secure McLaren the French car manufacturer's engines for 2018, Autosport has learned.

High level sources have confirmed that Sainz's deal has been agreed as part of a sweetener for Renault to end its Toro Rosso contract early.

With the Sainz deal arranged, that has opened the way for Toro Rosso to finalise a switch to Honda engines for next year, which in turn ensures McLaren will get hold of a supply of customer Renault power units for 2018.

It is thought that all the deals will be completed by the start of next week, to ensure that announcements can be made ahead of the Singapore Grand Prix.
https://www.autosport.com...l-sets-up-mclaren-changes

Wel dat maakt het minder 'roddels'.

Palmer eindelijk van de buis, Sainz die direct aantoont hoe slecht Hulkenberg wel is en een Renault in de top 7 zet, een rookie die de titelstrijd kan verpesten in een STR en een Alonso die met een happy face rond knalt!

RBR heeft dan voor 2019 de opties tussen Renault & Honda, als de laatste het nog niet red blijven ze bij Renault motoren en zetten ze STR in de etalage. Ik heb er zin in :)

[ Voor 110% gewijzigd door anessie op 10-09-2017 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:34

d0s

sssst

anessie schreef op zondag 10 september 2017 @ 02:29:
[...]

Palmer eindelijk van de buis, Sainz die direct aantoont hoe slecht Hulkenberg wel is en een Renault in de top 7 zet, een rookie die de titelstrijd kan verpesten in een STR en een Alonso die met een happy face rond knalt!

RBR heeft dan voor 2019 de opties tussen Renault & Honda, als de laatste het nog niet red blijven ze bij Renault motoren en zetten ze STR in de etalage. Ik heb er zin in :)
Hulk vs Sainz . Dat wordt een heerlijk gevecht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hulkenberg slecht? Tis volgens mij geen wereldtopper, maar ik schat hem toch in de bovenste helft van de grid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
Sainz die direct aantoont hoe slecht Hulkenberg wel is...
Of net andersom natuurlijk. Als er straks bij Renault net zulke bonje komt als bij TR toen Max daar nog reed dan is het gebeurt met Sainz en kan hij ander werk gaan zoeken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Zo, vanmorgen blind wat kledingstukken bij elkaar gegrist!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJWpCEfX0AACi4i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het lijkt dus toch rond te gaan komen. Mooi. :Y
Het is voor RBR uiteindelijk ook de enige mogelijkheid om VER en RIC te behouden voor 2019. Ze moeten een eigen motor hebben, Q3 stand, en moeten op Ferrari niveau komen qua vermogen. Mercedes hoeft waarschijnlijk niet eens als ze Newey eens een leuke auto ontwerpt.

De vraag blijft of Honda haar zaakjes beter op orde krijgt met RB, en of RB dit beter aanpakt dan McLaren. Externe hulp afdwingen voor de ontwikkeling, betrouwbaarheid en vermogen vergroten en Renault verslaan, dat zal het doel voor 2018 zijn. Dat de STR's volgend jaar vrijwel elke race kapot kunnen gaan kan ze niks schelen bij RBR. Sainz ook weg bij STR, Palmer kan oprotten, en dan is het de vraag wie er bij STR komt, Gasly, die Japanner of beiden als Kvyat ook eindelijk mag vertrekken.

Krijgen we toch nog een leuk silly season voor volgend jaar. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
Ik zit MotoGP (Moto2 eigenlijk) te kijken. Natte baan. Tot nu toe niemand die het gehad heeft over wel of niet rijden, ze rijden gewoon. En dat op twee wielen minder. Kunnen ze in de F1 nog wat van leren _/-\o_

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sig69 schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:42:
Ik zit MotoGP (Moto2 eigenlijk) te kijken. Natte baan. Tot nu toe niemand die het gehad heeft over wel of niet rijden, ze rijden gewoon. En dat op twee wielen minder. Kunnen ze in de F1 nog wat van leren _/-\o_
Eens, maar ligt wel vooral aan de banden en setup. De pirellis zijn gewoon ruk in de regen. Zeker met de nieuwe brede banden heb je heel snel aquaplaning. Met een motorband heb je daar veel minder snel last van, door het kleinere oppervlak.

Daarnaast mag je in de F1 geen regensetup (hogere auto, zachter onderstel) toepassen. Dus veel is wel op te lossen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
MikeyMan schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:02:
[...]

Eens, maar ligt wel vooral aan de banden en setup. De pirellis zijn gewoon ruk in de regen. Zeker met de nieuwe brede banden heb je heel snel aquaplaning. Met een motorband heb je daar veel minder snel last van, door het kleinere oppervlak.

Daarnaast mag je in de F1 geen regensetup (hogere auto, zachter onderstel) toepassen. Dus veel is wel op te lossen imo.
Zit de grootste beperkende factor niet in de regensetup afstellingen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:06:
[...]

Zit de grootste beperkende factor niet in de regensetup afstellingen?
Eens.
Als ze nou bij een regenrace de parc fermée regels aanpassen, zijn we weer een stuk verder. Dan kan je de teams ook eens uitdagen, want die kunnen dan hun set-up skills laten zien. Tenslotte is een F1 wagen niet alleen van een coureur, maar van een heel team mensen, die allemaal mooie dingen kunnen laten zien, niet alleen de coureur.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:02:
[...]

Ze mogen gewoon een regensetup doen. Als het zaterdag en zondag regent doen teams dat ook.
Ze mogen het alleen niet aanpassen tussen Q en race ivm parc ferme regels.
Die parc ferme regel zouden ze idd wel een mogen aanpassen zodra ze het een wet race declaren zodat je dan extra aanpassingen mag doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:44

Osxy

Holy crap on a cracker

pinda powerrr schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:18:
[...]

Eens.
Als ze nou bij een regenrace de parc fermée regels aanpassen, zijn we weer een stuk verder. Dan kan je de teams ook eens uitdagen, want die kunnen dan hun set-up skills laten zien. Tenslotte is een F1 wagen niet alleen van een coureur, maar van een heel team mensen, die allemaal mooie dingen kunnen laten zien, niet alleen de coureur.
Ze mogen al vrij veel als de weersomstandigheden tussen quali en race veranderen.

https://www.formula1.com/...ules-regs/Parc_Ferme.html
The only exception to this is when there is a "change in climatic conditions", for example a dry qualifying session followed by a wet race, or vice versa. In this case the FIA will give the teams permission to make further appropriate changes to their cars.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ hierboven, kan me niet voorstellen dat er met Parc ferme een hoop gewijzigd wordt. Hier was laatst nogal discussie over. Als het het hele weekend regent is dat natuurlijk iets anders.

Maar met 70cm achterband en maar 750 kilo, is aquaplaning gewoon een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37
pilskes schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:50:
Zo, vanmorgen blind wat kledingstukken bij elkaar gegrist!

[afbeelding]
Ik had inderdaad al ergens gelezen dat Lewis naar Clowns College zou gaan binnenkort...

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

sig69 schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:42:
Daar is wel ook de helft van het veld gecrasht, dat wil je in de F1 ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

mark-k schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:56:
[...]

Daar is wel ook de helft van het veld gecrasht, dat wil je in de F1 ook niet zien.
Ik hoorde net op de radio, dat iemand in die race al lopend WK punten heeft gepakt door met motor en al naar de finish te rennen.
Nu snap ik dat dat de McLaren zou aanspreken, maar dat is gewoon amateurisme natuurlijk..

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

3x3 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:07:

[...]

Ik hoorde net op de radio, dat iemand in die race al lopend WK punten heeft gepakt door met motor en al naar de finish te rennen.
Nu snap ik dat dat de McLaren zou aanspreken, maar dat is gewoon amateurisme natuurlijk..
Klopt, lag 5e, ging in de laatste bocht nog hard onderuit en zn motor reed nog n stukje door, heeft dat ding opgeraapt en nog de finish over geduwd om 8e te worden.

Was Corsi dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:06:
@ hierboven, kan me niet voorstellen dat er met Parc ferme een hoop gewijzigd wordt. Hier was laatst nogal discussie over. Als het het hele weekend regent is dat natuurlijk iets anders.

Maar met 70cm achterband en maar 750 kilo, is aquaplaning gewoon een dingetje.
F1 wagen heeft vooral last van dat de grondplaat op het water komt in een plas. Aquaplaning door de banden heb ik ze dit jaar nog niet over gehoord.

PSN

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 10:16
Zo, afgelopen weekend een trip naar Engeland gemaakt met een groep. Het doel? De Red Bull Racing fabriek bezoeken in Milton Keynes. Om 10.00 uur werden we op vrijdag verwacht in Building 2. We vielen meteen met onze neus in de boter. De mezzanine zoals zij het noemen is een balkon boven de plek waar het allemaal gebeurt. Er stond een demo en het chassis van Max & Daniel werd geprepareerd voor Singapore. Ook stond de pit crew pitstops te oefenen omdat Singapore de andere kant op is. Geweldig om te zien wat een discipline deze gasten hebben maar toch geheel stressvrij ogen. De auto die ze gebruiken is een RB12 met nieuwe vleugels en banden. Er zit een elektromotor in waarmee ze dus komen aanrijden om te oefenen.

Vervolgens gingen we naar het volgende gebouw waar alles gebeurde. Van de complete kabelboom die gefabriceerd werd tot aan de ovens waar het carbon fiber geperst en gebakken wordt. We hebben een tour van 2 uur gehad en echt een hoop leuke informatie gekregen. Zo worden de wielmoeren slechts eenmaal gebruikt en worden ze daarna opgeslagen in Milton Keynes. Ze hebben geen middelen om deze te vernietigen en willen dit niet door een ander bedrijf laten doen omdat anders de techniek van deze moeren in verkeerde handen kan vallen.

Verder kregen we de 3d printing afdeling te zien en ook het control center mede mogelijk gemaakt door AT&T. Met een vertraging van 0,3 seconden kunnen zij alle data van het circuit binnenkrijgen. De grootste vertraging is de eerste race van het seizoen. Dan is het 0,6 seconden. Minimaal natuurlijk maar ze houden er wel rekening mee. Alle mensen in deze control room kunnen ook direct met Max of Daniel contact opnemen als er iets dreigends is. Zo hadden ze daar een paar jaar geleden eerder door dat er een man op het circuit van Singapore liep dan de mannen op het circuit zelf. Leuk feitje is dat ze de grootste 4K TV van Europa hebben hangen in de control room.

Als einde gingen we naar de hall of fame waar je je ogen uitkijkt. We kennen de foto's natuurlijk wel maar toch nog paar toegevoegd. We mochten niet overal foto's maken namelijk (begrijpelijk)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LpDLrOq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uVP0zG7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qZQmdsN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@boinkie WOW +3

Stinkend jaloers hier..

Hoe kom je zo terecht bij een groep die naar Milton Keynes mag? (+ eerder al IWC etc..)

Wat printen ze zoal 3d? (en printen ze ook metalen?)

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 10-09-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dat is vet zeg!!

Hoe kom je daar eigenlijk binnen? Boeken, op goed geluk?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Boinkie
Via via ken ik iemand die daar werkt en het mogelijk maakte. Met Autogespot heb ik een rit georganiseerd daarheen met 19 (exclusievere) auto's. Dat geeft het geluk dat er soms deuren wat makkelijker open gaan dan normaal.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21368902_1568831963169077_2782500446236671637_o.jpg?oh=36f0bf0e99ac79b2d3147fbe1544f00a&oe=5A5BA34C

3D Printen ze onder andere het stuur als ze deze ontwikkelen en geven deze dan aan Max en Daniel zodat ze kunnen voelen of alles makkelijk te bereiken is of dat ze iets aangepast willen hebben. Met 3d printen kost ze dat slechts tijd en een paar honderd euro. Is het stuur vervolgens goedgekeurd door beide coureurs dan wordt deze gefabriceerd a 40.000 pond!

Metaal 3D printing is nog niet aan de orde bij RBR. Onze begeleider zei zelf dat het nog wel een paar jaar zou duren voor ze dat kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik zag het inderdaad op Instagram al voorbijkomen via de Autogespot feed. :)
Was een mooie trip!

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 10-09-2017 16:22 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Geen Metaal 3D-printen verbaasd me enigszins. (had zelf verwacht dat ze daar in ieder geval al wat mee aan het testen waren.)

En hoe zit het met die wielmoeren? Echt maar 1x gebruiken om een band vast en los te zetten? Of 1 weekeinde gebruiken? Dat zou hij bij pitstop practice behoorlijk hard gaan met die moeren (zullen ook niet gratis zijn.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
nachtnet schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:22:
Geen Metaal 3D-printen verbaasd me enigszins. (had zelf verwacht dat ze daar in ieder geval al wat mee aan het testen waren.)

En hoe zit het met die wielmoeren? Echt maar 1x gebruiken om een band vast en los te zetten? Of 1 weekeinde gebruiken? Dat zou hij bij pitstop practice behoorlijk hard gaan met die moeren (zullen ook niet gratis zijn.)
Volgens de R&D afdeling zijn de moeren slechts 2x te gebruiken door de gigantische krachten die er op komen. Daar nemen ze dan dus een veilige marge op door ze maar 1x te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Boinkie schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:30:
[...]

Volgens de R&D afdeling zijn de moeren slechts 2x te gebruiken door de gigantische krachten die er op komen. Daar nemen ze dan dus een veilige marge op door ze maar 1x te gebruiken.
Dat is eigenlijk ook wel weer logisch..
* nachtnet doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

En het is natuurlijk ook wel handig dat dat ding al meteen op het wiel zit bij de wissel dus kun je daar al geen tijd meer mee verliezen.

Ik had trouwens wel gedacht dat dat gewoon universeel zou zijn bij alle auto's, aangezien het een veiligheidsdeel is en dus vast ook geïnspecteerd wordt of het aan de reglementen voldoet.

[ Voor 41% gewijzigd door mark-k op 10-09-2017 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zowel de Bruce McLaren film http://www.imdb.com/title/tt5031332 als de Williams film http://www.imdb.com/title/tt6981046/ gekeken. Beide aanraders!

[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 10-09-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Niiiiiiice!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Heb ze beide klaarstaan, maar moet nog tijd vinden om ze ook daadwerkelijk te kijken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27

scorpie

Supra Addict

Vette trip @Boinkie ! Vraag me alleen wel af waarom iemand wel iets kan bouwen, maar vervolgens niet kan vernietigen.. Je zou zeggen dat ze wel een smeltoven of iets dergelijks hebben.. Maargoed dat zal allemaal wel. Ben zeer benieuwd naar Singapore!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:03
Boinkie schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:30:
[...]

Supergave trip! _/-\o_

Wat betreft die wielmoeren, okay, die gebruiken ze dus maar één keer. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een universele techniek was, schroefdraad tappen en klaar, voor alle teams dus hetzelfde. Is een wielmoer nu echt zo uniek?

Mochten jullie ook bij de simulator kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DJTimo schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:00:
Wat betreft die wielmoeren, okay, die gebruiken ze dus maar één keer. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een universele techniek was, schroefdraad tappen en klaar, voor alle teams dus hetzelfde. Is een wielmoer nu echt zo uniek?
Het vast & losdraaien van de moer is zo ongeveer het enige waar de teams de pitstops op kunnen optimaliseren. Volgensmij worden tegenwoordig de wielmoeren ook nog maar met 1 of 2 omwentelingen vastgedraaid. Elke omwenteling meer kost immers extra tijd zowel bij het losdraaien als het vastdraaien. Elk team probeert dit dus zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, en daarbij dan wel te verzekeren dat het wiel ook echt vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
[...]
Supergave trip! _/-\o_

Drie van ons wel, maar die hadden hem dan ook geboekt om dat te proberen. Dat was echter meer crashen en spinnen dan een volledige ronden rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
[...]
Supergave trip! _/-\o_

Ik heb altijd begrepen dat dit voor elk team uniek is omdat de teams altijd op zoek zijn naar tijdswinst en de wielmoeren daar ook gewoon onderdeel van zijn.

Volgens mij draaien ze die zo ongeveer maar 1 slag vast om zo snel mogelijke pitstops mogelijk te maken.

Jaren terug was er eens een actie van Renault dat reporters een pitstop mochten uitvoeren op de vrijdag, zat toen ook een Nederlander bij die een wielmoer aan gort draaide en hij had het er over dat het team toen aangaf dat die $250 per stuk kostten; zal tegenwoordig nog wel wat duurder zijn.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Voor de liefhebbers: Wat leesvoer over de Wheelnuts:

http://www.formula1-dictionary.net/wheel_gun_wheel_nut.html (enigszins gedateerd, toch interessant.)

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/wheel_nut_3_threads_ferrari.jpg

Als je trouwens ziet hoe een moer eruit zit na eenmalig gebruik, snap ik wel dat je die geen 2x wil gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/wheel_nut_mercedes_f1_2013_small.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-0.motorsport.com/static/img/mgl/1700000/1710000/1711000/1711300/1711370/s8/f1-canadian-gp-2014-wheel-nuts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Boinkie schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:05:
Zo, afgelopen weekend een trip naar Engeland gemaakt met een groep. Het doel? De Red Bull Racing fabriek bezoeken in Milton Keynes. Om 10.00 uur werden we op vrijdag verwacht in Building 2. We vielen meteen met onze neus in de boter. De mezzanine zoals zij het noemen is een balkon boven de plek waar het allemaal gebeurt. Er stond een demo en het chassis van Max & Daniel werd geprepareerd voor Singapore. Ook stond de pit crew pitstops te oefenen omdat Singapore de andere kant op is. Geweldig om te zien wat een discipline deze gasten hebben maar toch geheel stressvrij ogen. De auto die ze gebruiken is een RB12 met nieuwe vleugels en banden. Er zit een elektromotor in waarmee ze dus komen aanrijden om te oefenen.

Vervolgens gingen we naar het volgende gebouw waar alles gebeurde. Van de complete kabelboom die gefabriceerd werd tot aan de ovens waar het carbon fiber geperst en gebakken wordt. We hebben een tour van 2 uur gehad en echt een hoop leuke informatie gekregen. Zo worden de wielmoeren slechts eenmaal gebruikt en worden ze daarna opgeslagen in Milton Keynes. Ze hebben geen middelen om deze te vernietigen en willen dit niet door een ander bedrijf laten doen omdat anders de techniek van deze moeren in verkeerde handen kan vallen.

Verder kregen we de 3d printing afdeling te zien en ook het control center mede mogelijk gemaakt door AT&T. Met een vertraging van 0,3 seconden kunnen zij alle data van het circuit binnenkrijgen. De grootste vertraging is de eerste race van het seizoen. Dan is het 0,6 seconden. Minimaal natuurlijk maar ze houden er wel rekening mee. Alle mensen in deze control room kunnen ook direct met Max of Daniel contact opnemen als er iets dreigends is. Zo hadden ze daar een paar jaar geleden eerder door dat er een man op het circuit van Singapore liep dan de mannen op het circuit zelf. Leuk feitje is dat ze de grootste 4K TV van Europa hebben hangen in de control room.

Als einde gingen we naar de hall of fame waar je je ogen uitkijkt. We kennen de foto's natuurlijk wel maar toch nog paar toegevoegd. We mochten niet overal foto's maken namelijk (begrijpelijk)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ontzettend vet! Ik zit volgende maand voor werk in Engeland en ben aan het kijken of ik een F1 team o.i.d. kan bezoeken, maar ik heb nog niet veel kunnen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27

scorpie

Supra Addict

Ik voel een Tweakers factory visit aankomen? :)
Wie kan dit regelen? Vast wel iemand O-) :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Ja, het is allemaal op aanvraag. Ik zal eens wat mailtjes sturen.

Mercedes World en Brooklands museum schijnen ook aanraders te zijn.

Williams heeft een collection & heritage tour voor 60 pond: http://www.williamsf1.com...ntre/collection-and-tours

[ Voor 15% gewijzigd door Erapaz op 11-09-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@RenaultSportF1 kondigt zojuist een Singapore Preview aan met Hulkenberg & Jolyon..

https://www.renaultsport....with-nico-hulkenberg.html
https://www.renaultsport....a-with-jolyon-palmer.html

Dus ik ga ervanuit dat er vandaag geen nieuws over STR/Renault/Honda/McL/SAI/GAS komt. (in ieder geval niet dat hij al in Singapore gaat rijden voor RS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Waarschijnlijk geen mensen die Williams heten aanwezig aankomend weekend.

Claire gaat bevallen.

Via Olav

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
scorpie schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:55:
Ik voel een Tweakers factory visit aankomen? :)
Wie kan dit regelen? Vast wel iemand O-) :)
Regel minimaal 6 mensen en we kunnen naar RBR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
nachtnet schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:36:
@RenaultSportF1 kondigt zojuist een Singapore Preview aan met Hulkenberg & Jolyon..

https://www.renaultsport....with-nico-hulkenberg.html
https://www.renaultsport....a-with-jolyon-palmer.html

Dus ik ga ervanuit dat er vandaag geen nieuws over STR/Renault/Honda/McL/SAI/GAS komt. (in ieder geval niet dat hij al in Singapore gaat rijden voor RS)
Ik ben sowieso benieuwd of het inderdaad mogelijk is om Palmer nu al aan de kant te zetten. En of STR bereid is om SAI nu al te laten gaan. Hij is wel degene die de steady points finishes binnen haalt bij het team.

STR en Renault hebben samen 74 punten gehaald dit jaar... en daarvan zijn er 70 door SAI + HUL gescoord.
Renault met 2 scorende coureurs kan nog heel goed voor de 5e plek in het kampioenschap strijden. Dat zie ik STR met KVY en GAS niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:27
Boinkie schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:07:
[...]

Voordat ik thuis een hormonenbom laat afgaan...
Over welke periode zou het dan gaan?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48

Edd

nachtnet schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:36:
De geruchten zijn in Maleise. Dus als er iets bekend wordt gemaakt hierover, verwacht ik dat in de loop van volgende week.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Volgens mij heeft Gasly iets te vroeg gelekt:
https://www.motorsport.co...toro-rosso-chance-951689/
Denk niet dat Marko dat zo leuk vind.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Crazy D

I think we should take a look.

Boinkie schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:07:
Lijkt me wel erg vet :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Humma Kavula schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:43:
Knip&Plak-Allert Het zijn geknipte quotes zonder de oorspronkelijke context. (en vraagstelling)

+ er zitten nog wat addertjes onder het gras. O.a. dat GAS tijdens de US GP kans zou maken op het SF kampioenschap (dat dat weekeinde elders gereden wordt.) (ik ga ervanuit dat zo'n mogelijkheid (kampioen te worden) niet zomaar geschapt wordt voor een stoelendansje.)

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 11-09-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:48:
[...]

Knip&Plak-Allert Het zijn geknipte quotes zonder de oorspronkelijke context. (en vraagstelling)

+ er zitten nog wat addertjes onder het gras. O.a. dat GAS tijdens de US GP kans zou maken op het SF kampioenschap (dat dat weekeinde elders gereden wordt.) (ik ga ervanuit dat zo'n mogelijkheid (kampioen te worden) niet zomaar geschapt wordt voor een stoelendansje.)
Idd een aantal uit verband gerukt. Verder kan ik ook niet vinden of Gasly niet sowieso aanwezig is om een testsessie te rijden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yGhbq2IzoJ6Jy8t6eEABx9Pi/full.png
Bron: https://www.motorsport.co...toro-rosso-chance-951689/

Losse quotes waarin ik nergens een bevestiging lees. (zie niet eens dat het over F1 zou gaan.)

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 11-09-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Joe heeft zeker gelijk dat de bron behoorlijk beperkt is tot 1 persoon(en omringend website consortium), en nog weinig ondersteunende bronnen kent.

Maar dat Joe suggereert dat Palmer een goede rijder voor Williams zou zijn :X 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 11-09-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Bastie-88 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:30:
[...]

Voordat ik thuis een hormonenbom laat afgaan...
Over welke periode zou het dan gaan?
Dat is vrij in te plannen. Kosten bedragen wel 350 euro p.p. incl btw. excl vlucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Humma Kavula schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:43:
En hier bevestiging dat het Knip&plak-Journalistiek lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CO6UtGs70cxAviZvUne1up99/full.png

Toto had ondertussen andere dingen te doen dit weekeinde:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HFXlbzAOc1g&feature=youtu.be]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJcCL50XkAUD_ya.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJcBzD4WsAIDAmw.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:00:
[...]

Joe heeft zeker gelijk dat de bron behoorlijk beperkt is tot 1 persoon(en omringend website consortium), en nog weinig ondersteunende bronnen kent.

Maar dat Joe suggereert dat Palmer een goede rijder voor Williams zou zijn :X 8)7
Als dat betekend dat Massa oprot, dan ben ik voor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
nachtnet schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:46:
[...]

En hier bevestiging dat het Knip&plak-Journalistiek lijkt te zijn.
Collega hier zegt dat de journalist weer op hem reageert dat hij Maleisie op tape heeft.
Jon Noble: The original quote was"Malaysia will arrive quickly. Lets see how it goes Hopefully i can be there" I think that does mention Malaysia

[ Voor 19% gewijzigd door Snowhite0901 op 11-09-2017 16:21 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Snowhite0901 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:18:
[...]

Collega hier zegt dat de journalist weer op hem reageert dat hij Maleisie op tape heeft.
Jon Noble: The original quote was"Malaysia will arrive quickly. Lets see how it goes Hopefully i can be there" I think that does mention Malaysia
Dat kan je op veel manieren zien. Sowieso raced ie in Japan, dus dan is Maleisië niet zo heel ver (net als Singapore). Zit er niet ook nog een test of practice session bij die hij misschien gaat of had mogen rijden?

Zolang ie niet zegt "in Maleisië zit ik in de Toro Rosso" lijkt het me allemaal nog niet zo heel denderend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maar wat heeft ie dan geconfirmed? Dat ie hoopt op een zitje? Lijkt me nogal wiedes als je reserve-coureur bent...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Snowhite0901 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:18:
[...]

Dit zou de quote zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JoRVFOLaGikZRVEFtTUHQv11/full.png

Ik zie er nog steeds geen F1, race, of bevestiging van meer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Wat een heerlijke silly season/F1 soap. Smullen dit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Als er een steentje valt zullen er vele anderen vallen, zoveel is wel duidelijk. Wist overigens niet dat Martini eist dat er iemand van 25 jaar of ouder in de auto zit. Dacht begrepen te hebben dat Stroll zijn management/vader wilde dat er een ervaren kracht naast Stroll kwam te zitten. Dit om zogezegd het 'trucje af te kijken'.

Nu ben ik er niet over uit of ik Wehrlein een toevoeging vind aan de grid. Had er in het begin wel goede hoop op, maar zie hem weinig opvallends doen eerlijk gezegd. In hoeverre dat gaat in een Sauber natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wom schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:37:
Als er een steentje valt zullen er vele anderen vallen, zoveel is wel duidelijk. Wist overigens niet dat Martini eist dat er iemand van 25 jaar of ouder in de auto zit. Dacht begrepen te hebben dat Stroll zijn management/vader wilde dat er een ervaren kracht naast Stroll kwam te zitten. Dit om zogezegd het 'trucje af te kijken'.

Nu ben ik er niet over uit of ik Wehrlein een toevoeging vind aan de grid. Had er in het begin wel goede hoop op, maar zie hem weinig opvallends doen eerlijk gezegd. In hoeverre dat gaat in een Sauber natuurlijk.
Hij heeft wel in de punten gereden bij beide teams itt zijn teamgenoten, maar je ziet inderdaad nog niet de kwaliteit eraf spatten. (ookal reed Ocon in de Manor ook niet denderend)
http://www.f1-fansite.com...n-information-statistics/ (en dan naar teammate comparison :))

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martinspire schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:04:
[...]

Als dat betekend dat Massa oprot, dan ben ik voor >:)
Helemaal mee eens. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een hart onder de riem van Formula1.com voor Max... never give up! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Uit de categorie komkommertijd 3,5 items van RTV Noord-Holland.

Disclaimer: Niet bedoeld om discussie mee uit te lokken, maar puur voor informatie. Het meest relevante is er volgens mij al vaak over gezegd. Uiteraard prima te gebruiken als er ooit wel weer een nieuwe discussie over ontstaat. :+

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 11-09-2017 19:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Nu Live:
De presentatie van de Mercedes AMG F1 Project One F1 wagen voor op de weg:

https://www.motor1.com/ne...g-project-one-reveal/amp/
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJdYqgwWAAAuUlo.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 11-09-2017 19:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Of gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2017/mercedes-project-one-le1k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2017/mercedes-project-one-lek.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Humma Kavula op 11-09-2017 19:38 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
sjaool schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:34:
[video]
NO! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:03
Kunnen ze van die Project One auto geen safty car maken, Ik bedoel gang zal die wel hebben :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dijkstraat schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:44:
Kunnen ze van die Project One auto geen safty car maken, Ik bedoel gang zal die wel hebben :p
Ik ben bang dat die te snel is voor McLaren-Honda, oh ik bedoel STR-Honda volgend seizoen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:03
dag 6:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensen89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09-2022
[video]
Upgrades en dit circuit is het ultieme recept om nog een podium mee te pikken inderdaad. Hopen dat ie heel blijft!

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Tbh: ik vond HAM anders dan anders. Meer een werknemer dan een popster haha. En is een grijze trui met licht gekleurde blouse eronder verplicht? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:03:
[...]

Tbh: ik vond HAM anders dan anders. Meer een werknemer dan een popster haha. En is een grijze trui met licht gekleurde blouse eronder verplicht? :D
Het overgrote deel van 'het voetjesvolk' heeft ook een witte cirkel met ster erin op de trui staan, dus lijkt mij van wel. Volgensmij zag je dat in deze EP niet zo goed, maar in een van de vorige wel. Bv de eerste, waar James Allison even het hele bedrijf toespreekt.

[ Voor 0% gewijzigd door RobertMe op 12-09-2017 07:13 . Reden: James Key is van Toro Rosso ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:49
[video]
Nu kijk ik eigenlijk al (pas) ruim 2,5 jaar formule 1.. En één ding snap ik nog steeds niet en het zal vast een domme vraag zijn, maar hier komt 'ie:

We zien hier Max door een probleem met z'n auto een ronde achterlopen. Dit zien we wel vaker. Nu komt er een SC. So far so good. In mijn ogen is een safety car er voor de veiligheid en zou iedereen dezelfde snelheid moeten gaan rijden. Maar dat is niet wat er gebeurd. De gene die gelapt is, kan hier altijd voordeel uit halen door snel door te blijven rijden en zo weer te kunnen aansluiten. Waarom mag de achterste rijder(s) wel hard rijden en de voorste niet? Is het voor hun niet een 'gevaarlijke' situatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
LoeWn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:39:
[...]
De gene die gelapt is, kan hier altijd voordeel uit halen door snel door te blijven rijden en zo weer te kunnen aansluiten. Waarom mag de achterste rijder(s) wel hard rijden en de voorste niet? Is het voor hun niet een 'gevaarlijke' situatie dan?
Degene die zichzelf mogen unlappen rijden ook niet op het hele circuit op volle snelheid. Maar als er bijvoorbeeld in bocht 2 een flinke crash is gebeurt, rijden ze daar rustig. Vervolgens kunnen ze op de rest van het circuit wel harder rijden.

Dat ze een safetycar inzetten in plaats van alleen geel of dubbel geel is dat coureurs die aan het racen zijn voor positie nogal testosteron bommetjes zijn die steeds weer bewijzen dat ze in het heetst van de strijd niet rustig aan kunnen doen op een stukje van het circuit.

De straf een tijdje terug voor Raikkonen bewijst dat nog maar eens: De meest ervaren coureur van het veld vond dat hij niet langzamer hoefde te gaan onder geel omdat Max zichtbaar aan de kant stond. Klinkt logisch, maar die coureur kán niet weten of er verderop niet ook nog een auto dwars op de baan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
SC wordt ook veel te snel ingezet. Heeft een rijder net zorgvuldig marge opgebouwd is die in een klap weg. Soms is het nodig als er echt veel rommel op de baan ligt, maar meestal zullen gele vlaggen op een deel van de baan ook volstaan. Zo ging het vroeger ook (bijna) altijd prima in de tijd dat er nog geen radio verbinding met de rijders was.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
LoeWn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:39:
We zien hier Max door een probleem met z'n auto een ronde achterlopen. Dit zien we wel vaker. Nu komt er een SC. So far so good. In mijn ogen is een safety car er voor de veiligheid en zou iedereen dezelfde snelheid moeten gaan rijden. Maar dat is niet wat er gebeurd. De gene die gelapt is, kan hier altijd voordeel uit halen door snel door te blijven rijden en zo weer te kunnen aansluiten. Waarom mag de achterste rijder(s) wel hard rijden en de voorste niet? Is het voor hun niet een 'gevaarlijke' situatie dan?
Unlappen mag pas na een tijd. Eerst worden alle auto's verzameld, daarna als (het grootste deel) van de rotzooi is opgeruimd mogen de achterblijvers zich unlappen. Op dat moment is de baan dus al (grotendeels) schoon. Daarnaast is het doel van het unlappen om de langzame coureurs er tussenuit te halen. Laat je die achterblijvers tussen de rest in rijden krijg je een te chaotische herstart waarbij de achterblijvers de rest in de weg rijden, wellicht niet zo snel zijn, etc. Die wat zich mogen unlappen zullen meestal ook niet meer achteraan aansluiten, en hebben bv nog steeds een halve ronde achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 03:08
RobertMe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:01:
[...]

Unlappen mag pas na een tijd. Eerst worden alle auto's verzameld, daarna als (het grootste deel) van de rotzooi is opgeruimd mogen de achterblijvers zich unlappen. Op dat moment is de baan dus al (grotendeels) schoon. Daarnaast is het doel van het unlappen om de langzame coureurs er tussenuit te halen. Laat je die achterblijvers tussen de rest in rijden krijg je een te chaotische herstart waarbij de achterblijvers de rest in de weg rijden, wellicht niet zo snel zijn, etc. Die wat zich mogen unlappen zullen meestal ook niet meer achteraan aansluiten, en hebben bv nog steeds een halve ronde achterstand.
En toch is dit voor mij niet de meest logische keuze. Je zou verwachten dat ze die auto's juist naar de staart van het treintje sturen. Nu stuur je ze vooruit waardoor ze op termijn juist voor meer 'traffic' zorgen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Offtopic: Wat heerlijk om hier mee te lezen en alle info te krijgen die jullie vinden. Scheelt mij een heleboel zoeken :+

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:08:
[...]

Het overgrote deel van 'het voetjesvolk' heeft ook een witte cirkel met ster erin op de trui staan, dus lijkt mij van wel. Volgensmij zag je dat in deze EP niet zo goed, maar in een van de vorige wel. Bv de eerste, waar James Allison even het hele bedrijf toespreekt.
Marketing departments zijn hier heel goed in, gewoon een mail to all: Deze week opnames, draag je company clothing. En dan met name ook nog even een reminder aan diegenen die ook daadwerkelijk geïnterviewd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
RobertMe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:01:
[...]

Doe dan gewoon een herstart, dat rituele rondjes rijden achter een SC heeft totaal geen zin. Bij een herstart zou je nog iets kunnen doen met het optellen van tijden om de verschillen voor de onderbreking in stand te houden.
Onder de huidige regels is het wachten op team strategieen waarbij rijders opzettelijk een SC situatie gaan veroorzaken om een teamgenoot (of bij een satelietteam een belangrijke rijder van het hoofdteam) een gat dicht te laten rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Crazy D

I think we should take a look.

Ankona schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:10:
Doe dan gewoon een herstart, dat rituele rondjes rijden achter een SC heeft totaal geen zin. Bij een herstart zou je nog iets kunnen doen met het optellen van tijden om de verschillen voor de onderbreking in stand te houden.
Onder de huidige regels is het wachten op team strategieen waarbij rijders opzettelijk een SC situatie gaan veroorzaken om een teamgenoot (of bij een satelietteam een belangrijke rijder van het hoofdteam) een gat dicht te laten rijden.
Remember Renault?......

Ik vind de virtual SC wel een goede dat die geïntroduceerd is, vind dat die eigenlijk nog te weinig wordt gebruikt en toch teveel de SC wordt ingezet. Beetje puin op de baan en hop gaan ze weer. Volgens mij moet de SC ingezet worden wanneer het op meerdere plaatsen echt chaos is. Maar 2 auto's en wat troep op de baan...
Hoewel dat in het verleden ook weleens is mis is gegaan (maar ook vanachter de SC, volgens mij is Alonso nog eens vol op een lading troep geklapt ondanks de SC, want die houdt de snelheid wel laag maar je kunt nog steeds heel de baan gebruiken...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Crazy D schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:17:
[...]

Remember Renault?......

Ik vind de virtual SC wel een goede dat die geïntroduceerd is, vind dat die eigenlijk nog te weinig wordt gebruikt en toch teveel de SC wordt ingezet. Beetje puin op de baan en hop gaan ze weer. Volgens mij moet de SC ingezet worden wanneer het op meerdere plaatsen echt chaos is. Maar 2 auto's en wat troep op de baan...
Hoewel dat in het verleden ook weleens is mis is gegaan (maar ook vanachter de SC, volgens mij is Alonso nog eens vol op een lading troep geklapt ondanks de SC, want die houdt de snelheid wel laag maar je kunt nog steeds heel de baan gebruiken...).
Tja, met al die jonge gastjes die nu rijden. Als het tempo eruit gaat gaan ze zitten appen in de wagen en dan gaat het alsnog mis.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 32 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1