[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.963 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48

Destruction

(ex-)Automonteur

Het is en blijft f1today he.. Die move van Max naar RBR vorig jaar hadden ze toevallig goed, maar het blijft de RTL Boulevard onder de F1 nieuwssites.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Oh echt Karma.. :+

In het F1 2017 spel zit een bug met betrekking tot de ontwikkeling van de Honda motor.

Oplossing: Op korte termijn kun je beter je tijd investeren in andere wegen dan McLaren-Honda engines..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJEcPPAXUAIzVOm.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:34
TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:18:

[...]

Waarom gaan we niet over op alcohol dan? Dat is een "groene" brandstof en volgens mij zijn de motorbouwers daar ook blij mee omdat ze het scherper af kunnen stellen dan benzine. Dan kan het verbruik omhoog en kan je roepen dat je geen fossiele brandstof verbruikt. En misschien kunnen ze de motoren dan ook iets versimpelen zodat het voor motorfabrikanten aantrekkelijker wordt?

Het is misschien iets onveiliger, maar dat moeten ze in 2017 toch ook wel kunnen tackelen?
http://www.dumpert.nl/med...bda/onzichtbaar_vuur.html

Om dit soort ellende te voorkomen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:47
Dit filmpje met CH achter de pitschermen in Monza Spa is vast al wel voorbij gekomen. Maar. Ik had hem nog niet gezien. En ik ben toch wel redelijk onder de indruk van de grote van dit alles.

https://mobile.twitter.co...status/905448341236043776

(edit: @RobertMe en die tribune lijkt ook erg op Spa >:) )

Jammer want ik had best willen zien hoe dit in Monza eruit had gezien.
Of in Monaco :P

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 07-09-2017 08:37 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:31
Jasphur schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:37:
Dit filmpje met CH achter de pitschermen in Monza is vast al wel voorbij gekomen. Maar. Ik had hem nog niet gezien. En ik ben toch wel redelijk onder de indruk van de grote van dit alles.

Wel gek dat op de meeste schermen dan een Belgische vlag te zien is :+

Maar inderdaad, normaal zie je net de twee garagedeuren en de ingang aan de achterkant. Nu zie je toch eens hoe groot zoiets dan daadwerkelijk is. Met de extra box waar nog een berg mensen zitten en erachter dan opslag van materiaal etc.

Daarnaast was er ook nog een ander filmpje van de ruimte waar ze de voor/nabesprekingen doen (boven de trucks die meteen aan de pitboxen staan).

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:46
bvbal79 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:18:
zolang je alcohol niet ziet branden blijft het een probleem. Maar goed indycar rijdt ook met een hoog ethanol percentage benzine.
Daarom ook mijn laatste zin. Hier moeten ze in 2017 toch ook iets op kunnen verzinnen? IndyCar rijdt op ethanol met een kleine hoeveelheid benzine er aan toegevoegd zodat men het toch ziet branden, volgens mij. Maar ik kan mezelf ook indenken dat ze er iets anders aan toevoegen wat de vlam een kleur geeft, ik ben niet scheikundig aangelegd.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

bvbal79 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:18:
[...]

zolang je alcohol niet ziet branden blijft het een probleem. Maar goed indycar rijdt ook met een hoog ethanol percentage benzine.
Volgens mij zijn er talloze voorbeelden/filmpjes te vinden van coureurs/monteurs die in die onzichtbaar in de fik staan door methanol :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:14
Misschien lichtelijk off-topic maar vond het wel interessant:

https://cleantechnica.com...ng-lightweight-efficient/

Williams gebruikt z'n F1 ervaring/technieken om een soort standaard upscaleable chassis te maken voor electrische autos. Toch altijd mooi om te zien dat F1 wel degelijk meer is dan alleen racen maar ook gewoon R&D is.

Maar misschien is dit weer zo'n dingetje van: wel eens van gehoord, komt niets van terecht.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ChipSkylark schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:06:
Misschien lichtelijk off-topic maar vond het wel interessant:

https://cleantechnica.com...ng-lightweight-efficient/

Williams gebruikt z'n F1 ervaring/technieken om een soort standaard upscaleable chassis te maken voor electrische autos. Toch altijd mooi om te zien dat F1 wel degelijk meer is dan alleen racen maar ook gewoon R&D is.

Maar misschien is dit weer zo'n dingetje van: wel eens van gehoord, komt niets van terecht.
Meer geval 'al eens gehoord, elke fabrikant doet dit inmiddels'. Ford, VW, Honda, Nissan, allemaal bezig met een 'basis' chassis waar vanuit ze vele modellen kunnen bouwen, komt ook zeker niet enkel uit F1 maar elke racesport heeft zo z'n R&D die tot zulke dingen leiden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sluw7T_pnnI]

En de Monza Onboards
[Vimeo: https://vimeo.com/232745308]

[ Voor 40% gewijzigd door nachtnet op 07-09-2017 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyp5ki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-08 17:35
TheBrut3 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:15:
[...]

[...]

Daarom ook mijn laatste zin. Hier moeten ze in 2017 toch ook iets op kunnen verzinnen? IndyCar rijdt op ethanol met een kleine hoeveelheid benzine er aan toegevoegd zodat men het toch ziet branden, volgens mij. Maar ik kan mezelf ook indenken dat ze er iets anders aan toevoegen wat de vlam een kleur geeft, ik ben niet scheikundig aangelegd.
met mijn scheikundige achtergrond (scheikunde docent) kan ik hier wel even op inhaken. In principe zou het interessant zijn als ze in de F1 ook op alcohol zouden gaan rijden. Met het juiste mengsel benzine/alcohol kunnen de teams nog steeds dezelfde energie halen uit de brandstof en toch "groen" bezig zijn tot zover mijn kennis op dit gebied.

niet elke alcohol brand kleurloos. het geposte filmpje laat een methanol brand zien en die is inderdaad kleurloos. ethanol geeft bij brand gewoon een kleurtje. En zolang er niet getankt mag worden met de pitstops is het risico op brand niet groter met het gebruik van alcohol als nu met benzine

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sarcasme van Alonso over "Boooootaaassss"? 8)

Testing, one, two ...

• TheBrut3
Kyp5ki schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:36:
En zolang er niet getankt mag worden met de pitstops is het risico op brand niet groter met het gebruik van alcohol als nu met benzine
Maar we willen juist het verbruik omhoog hebben, want meer power :o Volgens mij gaat het verbruik op alcohol sowieso al omhoog wanneer je daar op gaat rijden ipv op benzine. Althans, mijn ervaring met E85 (85% alcohol, 15% benzine). Geeft wel meer vermogen wanneer je een turbo straatauto op E85 laat afstellen 8) Zal dus voor F1 ook wel mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet

YouTube: Ferrari's Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen | F1 Grill the Gri... <-- Omdat embedden niet mag van FOM. :N

VET & RAI zijn verbazend besluiteloos.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 07-09-2017 13:47 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Leuke sfeer toch wel tussen die twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kimi was constant aan het glimlachen...
Nooo, the apocalypse, it is coming. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:05:
[...]

Kimi was constant aan het glimlachen...
Nooo, the apocalypse, it is coming. :P
:+
http://www.redbullracing.com/ is iig al down :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RGa1kSFgDH7kP1IGVOWAJljO/full.png

Renault powered? :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Of Renault en Honda powered. :+

Iets anders dat ik tegenkwam.

Wat aero details van de Ferrari.
YouTube: Ferrari's high-downforce changes so far in 2017

Wat er nu precies mis is met de Honda. Het is dus de MGU-H, en dat zou nu opgelost moeten zijn. Ze zouden dus nu kunnen werken aan extra vermogen, want de vibraties zouden ook opgelost zijn. Heeft misschien dus potentieel voor STR, en daarna RBR.

YouTube: What has Honda got wrong in 2017?

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2017 14:27 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 Bij video's van Autosport/motorsport lijkt de video-tag stuk te gaan..

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:28:
@DaniëlWW2 Bij video's van Autosport/motorsport lijkt de video-tag stuk te gaan..
Dat zag ik al. Waarom? Geen idee. :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2017 14:48 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Jasphur schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:37:
Dit filmpje met CH achter de pitschermen in Monza Spa is vast al wel voorbij gekomen. Maar. Ik had hem nog niet gezien. En ik ben toch wel redelijk onder de indruk van de grote van dit alles.

(edit: @RobertMe en die tribune lijkt ook erg op Spa >:) )

Jammer want ik had best willen zien hoe dit in Monza eruit had gezien.
Of in Monaco :P
Ben meerdere malen in de F1 pitboxen geweest (24hr van Spa bijv.) maar die ruimtes zijn vrij klein hoor.

Lijkt in dit filmpje erg groot maar dat is het absoluut niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
TommyGun schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:54:
[...]

Ben meerdere malen in de F1 pitboxen geweest (24hr van Spa bijv.) maar die ruimtes zijn vrij klein hoor.

Lijkt in dit filmpje erg groot maar dat is het absoluut niet.
Het is groter dan ik verwacht had :P Dus ook 3m2 achter de pit had ook al verschil gemaakt :D

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:47:
[...]

Dat zag ik al. Waarom? Geen idee. :P
offtopic:
Youtube is volgens mij bezig met uitrollen van nieuwe dingen. Her en der zie ik ook al een nieuwe interface. Wie weet zit er ook van alles aan de achterkant wat niet meer zo goed werkt met de tags :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:30:
[...]

offtopic:
Youtube is volgens mij bezig met uitrollen van nieuwe dingen. Her en der zie ik ook al een nieuwe interface. Wie weet zit er ook van alles aan de achterkant wat niet meer zo goed werkt met de tags :P
Die nieuwe interface heb ik al, en weer hebben ze het slechter gemaakt. Er lijken nog wel meer dingen veranderd, alweer. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:44:
[...]

Die nieuwe interface heb ik al, en weer hebben ze het slechter gemaakt. Er lijken nog wel meer dingen veranderd, alweer. -O-
Dat is een teken dat je te oud wordt voor Youtube O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23
Voor alle conspiracy fans:

Het twee keer zo vaak uitvallen van Max Verstappen is geen toeval meer, toch? https://www.volkskrant.nl...07b573935e9ba77322733007b via @volkskrant

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Jasphur
Kassad schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:11:
Voor alle conspiracy fans:

Het twee keer zo vaak uitvallen van Max Verstappen is geen toeval meer, toch? https://www.volkskrant.nl...07b573935e9ba77322733007b via @volkskrant
Oke goed om te lezen dat het wetenschappelijk bewezen is dat VER gewoon pech heeft haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:44:
[...]

Voor de liefhebbers: probeer de nieuwe layout

wel beter dat je nu de dark theme kan inschakelen. kijkt allemaal wat rustiger :)

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:46
Is er eigenlijk al iets bekend over het chineze team dat vanaf 2018 mee wilde doen?
Kan Honda mooi daar motoren aan leveren😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:16:
Is er eigenlijk al iets bekend over het chineze team dat vanaf 2018 mee wilde doen?
Kan Honda mooi daar motoren aan leveren😉
Unlikely:
https://www.motorsport.co...ous-new-teams-948743/?s=1
FIA president Jean Todt says he has not had any offers he deems serious from interested parties wishing to enter Formula 1 in the future.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2017 19:50 ]

PSN

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:46
Dankje
Jammer vindt 10 teams wel erg weinig

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:58:
Dankje
Jammer vindt 10 teams wel erg weinig
Ik vind het ook jammer, maar zolang ze het prijzengeld uitbetalingsmodel niet aanpassen naar meer dan 10 teams zal er ook niet snel een extra team bijkomen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:13

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Max doet het wel goed in die commercials. Goede kop en uitstraling. :D

Het eerste filmpje deed mij hier aan denken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23
sjaool schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:53:
[...]

Max doet het wel goed in die commercials. Goede kop en uitstraling. :D

Het eerste filmpje deed mij hier aan denken. ;)
[video]
heheh, daar moest ik meteen denken :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Silly Season:
ALO heeft van zijn twitter-account blijkbaar alle verwijzingen naar McL verwijderd*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJL6yLmWAAA8nbQ.jpg

*In ieder geval staat er in de header en profiel-omschrijving geen McL verwijzing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:27
Ik weet niet hoe betrouwbaar de NOS is aangezien ik dit bericht nog niet ergens anders gezien heb.
Maar de NOS had dit artikel.
"Renault belooft Verstappen een megasprong"

Normaal zijn teams toch wat terughoudender omtrent dit soort berichten?
Zou volgens mij betekenen dat Renault deze motor min of meer al heeft opgegeven en al een hele tijd met de motor voor 2018 bezig is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Bastie-88 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:11:
[..]
[..]
Marketingpraat, er is namelijk geen vergelijking mogelijk met de motoren van Ferrari &/of Mercedes (ook die staan in een seizoen niet stil en komen met een nieuwe aangepaste betere motor. Het geeft eigenlijk alleen maar aan dat Renault dit seizoen heel weinig tijd, energie en aandacht gestoken heeft in het huidige concept.

Formule 1 is niet klaar op 23 maart als de GP van Australië begint. Als je niet het hele jaar door ontwikkelt sta je zoals Renault dit jaar vrijwel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik weet niet hoe betrouwbaar de NOS is aangezien ik dit bericht nog niet ergens anders gezien heb.

Zou volgens mij betekenen dat Renault deze motor min of meer al heeft opgegeven en al een hele tijd met de motor voor 2018 bezig is.
NOS praat veel forums en F1 sites na. Dus als zei dit zeggen is het denk ik ook wel ergens anders te vinden.

@nachtnet Ik zou er voor nu even niet te veel achter zoeken. Verdacht is het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:16:
[...]

Marketingpraat, er is namelijk geen vergelijking mogelijk met de motoren van Ferrari &/of Mercedes (ook die staan in een seizoen niet stil en komen met een nieuwe aangepaste betere motor. Het geeft eigenlijk alleen maar aan dat Renault dit seizoen heel weinig tijd, energie en aandacht gestoken heeft in het huidige concept.

Formule 1 is niet klaar op 23 maart als de GP van Australië begint. Als je niet het hele jaar door ontwikkelt sta je zoals Renault dit jaar vrijwel stil.
Renault staat ook niet stil hoor? Maar ze hebben nog steeds dezelfde afstand als de rest. Ik weet vrij zeker dat je de huidige motor niet meer kunt vergelijken met die van begin dit jaar. Ze boeken echt wel progressie. En daarbij zie je bv een Williams of Toro Rosso afglijden naar de achterkant, waar Renault Sport het nog best prima doet dit jaar. (nouja 1 van de 2 rijders dan). Dat artikel was echter al in het andere topic gepost voor de race, dus niet nieuw nee.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2017 10:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Martinspire schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:19:
[...]

Ik weet vrij zeker dat je de huidige motor niet meer kunt vergelijken met die van begin dit jaar.
Ik vraag het me af... Renault geeft vrij vaak aan dat het vooral optimalisaties zijn die voor de betere performance/betrouwbaarheid moeten zorgen. Nieuwe onderdelen zullen m.i. wel meevallen :)

Ik denk dat ze bewust de motor voor dit jaar stabiel houden, en op de achtergrond hard aan het werk zijn met de motor voor volgend jaar. Hoop daarbij overigens wel dat het aantal motoren niet naar 3 omlaag gebracht wordt, maar terug naar 5 gaat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:22:
[...]

Ik vraag het me af... Renault geeft vrij vaak aan dat het vooral optimalisaties zijn die voor de betere performance/betrouwbaarheid moeten zorgen. Nieuwe onderdelen zullen m.i. wel meevallen :)

Ik denk dat ze bewust de motor voor dit jaar stabiel houden, en op de achtergrond hard aan het werk zijn met de motor voor volgend jaar. Hoop daarbij overigens wel dat het aantal motoren niet naar 3 omlaag gebracht wordt, maar terug naar 5 gaat oid.
Ze hebben wel de grote update geannuleerd, maar blijven wel gewoon met updates komen. Je ziet in ieder geval dat ze tijdens de race dichter bij Mercedes en Ferrari komen, al valt het me op dat dit vooral op snelle banen is, daar waar het eerst de langzamere banen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:17:
[...]

NOS praat veel forums en F1 sites na. Dus als zei dit zeggen is het denk ik ook wel ergens anders te vinden.
Quotes heb ik inderdaad ook elders gezien. (is iig geen eigen NOS journalistiek.)
@nachtnet Ik zou er voor nu even niet te veel achter zoeken. Verdacht is het wel :P
@Jasphur Ik zoek er ook niet te veel achter (maar het valt wel op idd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Martinspire schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:24:
[...]

Ze hebben wel de grote update geannuleerd, maar blijven wel gewoon met updates komen. Je ziet in ieder geval dat ze tijdens de race dichter bij Mercedes en Ferrari komen, al valt het me op dat dit vooral op snelle banen is, daar waar het eerst de langzamere banen waren.
Kleine updates (software vnl.) , maar geen (hardware-)upgrades. (ik geloof dat er nog steeds rondgereden wordt met een 2 kilo zwaardere MGU-K uit 2016 (omdat die van 2017 niet goed werkte)
Martinspire schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:19:
[...]

Renault staat ook niet stil hoor? Maar ze hebben nog steeds dezelfde afstand als de rest. Ik weet vrij zeker dat je de huidige motor niet meer kunt vergelijken met die van begin dit jaar. Ze boeken echt wel progressie. En daarbij zie je bv een Williams of Toro Rosso afglijden naar de achterkant, waar Renault Sport het nog best prima doet dit jaar. (nouja 1 van de 2 rijders dan). Dat artikel was echter al in het andere topic gepost voor de race, dus niet nieuw nee.
Om dichterbij de topteams te komen is er meer nodig dan alleen seizoensprogressie. RBR zet ook grote stappen om het mislukte chassis weer aan te top te krijgen. (ook daar zal tijdswinst in zitten.)

@MikeyMan kans is heel groot dat het gewoon 3 motoren voor 2018 worden (mogelijk +1 gezien het aantal races), zeker geen 5 motoren per seizoen.

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 08-09-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Het aantal motoren schiet z'n doel een beetje voorbij, Mercedes had ook al aangegeven dat het de motoren juist veel duurder maakt in plaats van dat het kosten bespaart.

Om wat context te geven hoe duur die motoren nu zijn; Prost heeft in een interview eens aangegeven dat zijn team evenveel kwijt was voor een heel jaar aan motoren dan de klant-teams van nu. In de tijd van Prost kregen ze daar wel een blok of 40 voor, elke kwalificatie en elke race een nieuwe. Nu krijgen ze er een blok of 5 voor...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dus eigenlijk gooit de FIA met de beperking van het aantal motoren hun eigen ramen mbt budgetcap?

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 08-09-2017 11:03 . Reden: andere zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15
Jasphur schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:02:
Dus eigenlijk gooit de FIA met de beperking van het aantal motoren hun eigen ramen mbt budgetcap?
Niet alleen daarmee, ook met de "moeilijke" motoren formule waarvoor is gekozen.

De combinatie van complexe motoren + het feit dat deze motoren lang mee moeten gaan drijft de kosten natuurlijk enorm op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:10:
Silly Season:
ALO heeft van zijn twitter-account blijkbaar alle verwijzingen naar McL verwijderd*

[afbeelding]

*In ieder geval staat er in de header en profiel-omschrijving geen McL verwijzing meer.
Hij heeft gewoon zijn account toekomstbestendig gemaakt. Zo hoeft hij niet iedere keer bij een wisseling van team de boel aan te passen. :P
nachtnet schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:33:
[...]
Om dichterbij de topteams te komen is er meer nodig dan alleen seizoensprogressie. RBR zet ook grote stappen om het mislukte chassis weer aan te top te krijgen. (ook daar zal tijdswinst in zitten.)
Ik denk inderdaad ook dat de snelheidswinst die Red Bull in de afgelopen races heeft bereikt voornamelijk door verbeteringen in het chassis en de aerodynamica zit. De motor heeft volgens mij voornamelijk updates in de software gekregen die voor Max helaas zo af en toe niet goed uitpakken.

[ Voor 33% gewijzigd door sjaool op 08-09-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:02:
Budgetcap voor teams betekend niet dat er een budgetcap voor een motorbouwer is.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:47

Als ik één ding heb geleerd na een paar decennia F1 is dat ik alleen geloof in wat er op de baan gebeurt, niet wat er in de krant staat ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Over de motoren gesproken. CH gaat er van uit dat zowel Honda als Renault tot de volgende motorformule niet bij Mercedes en Ferrari in de buurt gaan komen.

http://www.gpupdate.net/n...voor-2021-inlopen-lastig/

Al zegt ie dit waarschijnlijk gewoon om druk te zetten op de FIA om de nieuwe reglementen al per 2020 in te zetten.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:33:
[...]

Budgetcap voor teams betekend niet dat er een budgetcap voor een motorbouwer is.
Dit klinkt logisch, maar begrijp ik niet helemaal.

Dus Honda mag 100 miljoen uitgeven aan de ontwikkeling en bouwen van een motor, maar McLaren mag bijvoorbeeld niet meer dan 10 miljoen aan Honda geven voor het 'kopen' van de motor?

Ik ben echt de draad kwijt met al die budgetregels haha

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 08-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
@sjaool 1 woord:
Roeptoeter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@nachtnet Wat betreft deze quote geloof ik hem wel aangezien Kubica niet als heel gemakkelijk bekend schijnt te staan... maar ja Villeneuve is ook niet een gemakkelijk mannetje volgens mij. ;)
quote: Jacques Villeneuve
"He was our third driver when I was with Sauber BMW and to be honest, he was unbearable back then. Socially it was very difficult. For me, it was a very difficult period.
Nu geloof ik dat dit ook nog wel eens te maken zou kunnen hebben gehad met de taalbarrière tussen een Pool en Canadees. :)

btw even doorgeklikt onder het artikel op F1i.com, leuke foto's van F1 coureurs met hun vrouwtjes. :)

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 08-09-2017 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:33:
[...]

Kleine updates (software vnl.) , maar geen (hardware-)upgrades. (ik geloof dat er nog steeds rondgereden wordt met een 2 kilo zwaardere MGU-K uit 2016 (omdat die van 2017 niet goed werkte)
Wat gewoon sneu is want zelfs Honda krijgt dit voor elkaar. Dat bij Honda de MGU-H nu faalt, oké, maar dat is gewoon een onding wat ze van mij volgend jaar al mogen schrappen. :+

@MikeyMan kans is heel groot dat het gewoon 3 motoren voor 2018 worden (mogelijk +1 gezien het aantal races), zeker geen 5 motoren per seizoen.
Nee, het gaat 3 motoren worden voor Mercedes teams, de rest krijgt straffen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:17:
[...]

[...]

Nee, het gaat 3 motoren worden voor Mercedes teams, de rest krijgt straffen. :/
Dat zou toch vreselijk zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:50
sjaool schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:14:
@nachtnet Wat betreft deze quote geloof ik hem wel aangezien Kubica niet als heel gemakkelijk bekend schijnt te staan... maar ja Villeneuve is ook niet een gemakkelijk mannetje volgens mij. ;)

[...]

Nu geloof ik dat dit ook nog wel eens te maken zou kunnen hebben gehad met de taalbarrière tussen een Pool en Canadees. :)

btw even doorgeklikt onder het artikel op F1i.com, leuke foto's van F1 coureurs met hun vrouwtjes. :)
"In August 2006, Kubica's teammate, Jacques Villeneuve, complained about headaches after his accident during the German Grand Prix; he was deemed unfit to race by the team, against his own belief, and Kubica was chosen by the team management to replace him at the Hungarian Grand Prix. Kubica qualified ninth, beating his more experienced teammate Nick Heidfeld. In the race, he finished in seventh place, but was disqualified after the race for having an underweight car. Villeneuve decided to leave the BMW Sauber team soon after the race, and Kubica's position in the team for the remainder of the season was confirmed by BMW."
Kan het haast niet geloven dat Villeneuve geen goede vriendjes is met Kubica :+

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:47
Mijnheer Villeneuve is allesbehalve objectief inderdaad.

Vind dit trouwens wel een mooi voorbeeld hoe tegenwoordig 'nieuws' wordt gemaakt. Want wat is dit nu eigenlijk? Een mening van Villeneuve (al ruim 10 jaar niet meer actief in de F1) over Kubica (al 7 jaar niet meer actief in de F1). En dat komt op allerlei 'nieuws' sites en wordt hier besproken 8)7 . Dit is toch gewoon lucht?

Het is net alsof een uitspraak van Robert 'mijn tijd bij Red-Bull' Doornbos in Zuid Amerika als wereldnieuws wordt gebracht :) .

Overigens denk ik niet dat Kubica terugkeert in de F1.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:33:
[...]

Dat zou toch vreselijk zijn.
Gaat wel gebeuren denk ik, of zie jij Renault met een gloednieuw motorconcept volgend jaar wel functioneren? :X
Ferrari brand ook flink door de onderdelen heen voor de prestaties, en Honda blijft Honda. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:38:
[...]

Gaat wel gebeuren denk ik, of zie jij Renault met een gloed nieuw motorconcept volgend jaar wel functioneren? :X
Ferrari brand ook flink door de onderdelen heen voor de prestaties, en Honda blijft Honda. :+
Ik geloof er niks van dat Renault een motor neerzet die EN betrouwbaar is EN mee kan doen met FER en MERC.

My 2 cents (of ik hoop dit gewoon): Renault levert een betrouwbare motor die niet strafpunten en RBR & Renault F1 gewoon telkens mooi op plekken 5-8 neerzet. En dat elke race weer. Want uitvallen is geen punten en dat lijkt mij erger dan het minimale aantal punten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze leveren een motor die net 2 wedstrijden meegaat maar zo ontiegelijk hard loopt dat ze de gridstraffen prima kunnen incasseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:38:
[...]

Gaat wel gebeuren denk ik, of zie jij Renault met een gloed nieuw motorconcept volgend jaar wel functioneren? :X
Als torro rosso honda motoren gaat nemen en nog een redelijk chassis neerzet, zie ik ze nog wel bij RBR komen. De enige voorsprong die RBR nu heeft is de auto.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet de hele soap over boord zetten en gewoon simpelweg wie kampioen wordt bij de constructeurs en / of in het algemeen klassement daarvan dienen alle tekeningen / documenten van die wagen beschikbaar gemaakt te worden aan het einde van het seizoen.

Zo kunnen sub teams sneller meekomen, gaan grote teams minder investeren en wordt het betaalbaarder.
De afstanden tussen teams worden veel kleiner gemaakt. En het racen komt dichter bij elkaar te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:17:
[...]
Als torro rosso honda motoren gaat nemen en nog een redelijk chassis neerzet, zie ik ze nog wel bij RBR komen. De enige voorsprong die RBR nu heeft is de auto.
Dat schijnt achter de schermen allemaal al in kannen en kruiken te zijn sinds Monza, v.w.b. STR & Honda en Mclaren & Renault.

Ze zullen bij STR met meer dan een "redelijk" chassis op de proppen moeten komen willen ze het RBR (en anderen) werkelijk lastig willen maken, daarnaast zal Honda ook meerdere konijnen uit de hoge hoed moeten toveren het komende seizoen, maar we gaan het zien (hoop ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:21:
waarom niet de hele soap over boord zetten en gewoon simpelweg wie kampioen wordt bij de constructeurs en / of in het algemeen klassement daarvan dienen alle tekeningen / documenten van die wagen beschikbaar gemaakt te worden aan het einde van het seizoen.

Zo kunnen sub teams sneller meekomen, gaan grote teams minder investeren en wordt het betaalbaarder.
De afstanden tussen teams worden veel kleiner gemaakt. En het racen komt dichter bij elkaar te liggen.
Hoe leuk je idee ook klinkt. Commercieel is dat natuurlijk de doodsteek voor je bedrijf. Het hele jaar miljoenen in iets steken om nog maar te zwijgen over de geheimhouding in zowel ontwikkeling als reparatie in de pit. En dan bij winst alles vrij te moeten geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:21:

Deze hele soap is toch ook wat de F1 zo interessant maakt? :) Als we gaan naar een of andere eenheidsworst gaan dan zal daar de lol ook snel vanaf zijn (zie A1) en niet te vergeten de grote fabrikanten die af gaan haken omdat ze hun ontwerpen bekend moeten maken.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Stefie2010 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:48:
[...]

Deze hele soap is toch ook wat de F1 zo interessant maakt? :) Als we gaan naar een of andere eenheidsworst gaan dan zal daar de lol ook snel vanaf zijn (zie A1) en niet te vergeten de grote fabrikanten die af gaan haken omdat ze hun ontwerpen bekend moeten maken.
Zonder die soap heeft dit topic geen bestaansrecht O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

sjaool schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:14:

[...]

Als ik het talent had van kubica en ik was 3e rijder achter de meest overgewaardeerde coureur die op dat punt al bijna 10 jaar onnodig een stoeltje warm houd zou ik ook niet al te vriendelijk zijn richting hem

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Even iets anders. De data die MERC gister en vandaag opdoet met de Pirelli test dagen, mogen ze deze houden en analyseren voor volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Ik meen dat de data van de Pirelli tests altijd wordt verspreid onder alle teams.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:45:
Ik meen dat de data van de Pirelli tests altijd wordt verspreid onder alle teams.
Maar zoals de teams vorig seizoen al klaagden, op een absoluut irrelevante en onbruikbare manier.

Eg. HAM heeft vandaag 130 rondjes gereden op de testcompound X17. Temperatuur van de lucht was 23oC, baantemperatuur was 36oC. (of iets in die richting..)

Geen ronde tijden, geen sectortijden, geen slijtage gegevens etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022

WTF1 met VER in de sportschool.
Niet heel bijzonder, al klinkt het planking van Max niet echt prettig.

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

neocon schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:23:
[video]

WTF1 met VER in de sportschool.
Niet heel bijzonder, al klinkt het planking van Max niet echt prettig.
Hij moest wel even nadenken wat hij over Maldonado zou zeggen. Bij Ziggo was hij nog heel wat meer uitgesproken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Of waarom niet alle circuits klein beetje aanpassen, bv een extra chicane invoegen op een lang recht stuk, zodat de motor net wat minder belangrijk wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
"Grote concurrentie voor Nederlandse GP; 40 circuits tonen interesse in F1 race"

Betere titel zou zijn "Geen schijn van kans voor Nederlandse GP; Assen en Zandvoort zijn geen bedreiging voor overige geïnteresseerde circuits" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ralph075 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:48:
"Grote concurrentie voor Nederlandse GP; 40 circuits tonen interesse in F1 race"

Betere titel zou zijn "Geen schijn van kans voor Nederlandse GP; Assen en Zandvoort zijn geen bedreiging voor overige geïnteresseerde circuits" ;)
Hoeveel van die 40 circuits zijn bij voorbaat kansloos? Ik moet er niet aan denken om nog eens een paar verloren circuits als Baku, Korea, Sotchi, Istanbul etc erbij te krijgen. (Zandvoort & Assen hebben iig nog geschiedenis..)

* nachtnet gaat er overigens vanuit dat de Gp der Nederlanden nog lang toekomstmuziek blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
@nachtnet true, maar het verandert de positie van de NL GP niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ralph075 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:56:
@nachtnet true, maar het verandert de positie van de NL GP niet :)
Een eventueel bid wordt er ook niet slechter van. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Hulk gaat voor een record... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:01:
Of waarom niet alle circuits klein beetje aanpassen, bv een extra chicane invoegen op een lang recht stuk, zodat de motor net wat minder belangrijk wordt?
Omdat een goede aero ontwikkelen ook heel erg veel geld kost. Door alle of veel circuits aerocircuits te maken verschuif je het probleem van motor naar body. Denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Silly Season:

[afbeelding]

Popi jopie met zijn petje bij Ziggo Formule 1 Cafe doet net of hij het ontdekt heeft van Alonso zijn twitter account

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Via diezelfde uitzending een video gevonden met Nathalie Pinkham & een lachende Kimi. (@DaniëlWW2 Apocalypse?)
YouTube: Kimi Raikkonen and Natalie Pinkham Ice Racing SKY
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2zI3l8vKIq0]
Vier jaar oud dus niet echt F1 2017

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 08-09-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Ja/nee met Jack Plooy. Niet bijzonder maar voor wie het wilt zien.
https://www.ziggosport.nl...-nee-met-jack-plooij.html

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:53:
[...]

Hoeveel van die 40 circuits zijn bij voorbaat kansloos? Ik moet er niet aan denken om nog eens een paar verloren circuits als Baku, Korea, Sotchi, Istanbul etc erbij te krijgen. (Zandvoort & Assen hebben iig nog geschiedenis..)

* nachtnet gaat er overigens vanuit dat de Gp der Nederlanden nog lang toekomstmuziek blijft.
Het gaat Nederland ook niet lukken zonder een geldoom die eventjes vele miljoenen beschikbaar stelt. Men denkt elke keer dat de baan de grootste kostenpost is, maar dat is het bedrag om het hele circus hier te krijgen. En nee, dat ga je nooit terugverdienen, daarom zie je alleen banen erbij komen waarbij het heftig door de overheid of een sjeik gefinancierd wordt. Dus 0,0 kans voor NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Martinspire Je weet maar nooit wat een Heineken 0,0 in de toekomst van plan is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Silly Season:

[afbeelding]

Ook op zijn helm (profielfoto) is niets meer te zien dat wijst naar McLaren (alleen persoonlijke sponsors).

Mijn voorspelling: McLaren gaat naar Renault-motoren toe, maar Alonso heeft geen zin in een gok en gaat een jaartje Indycar rijden om vervolgens na dat jaar terug te keren als blijkt dat McLaren in ieder geval voor podiumplaatsen kan gaan volgend jaar. If not: dan keert 'ie niet meer terug in de F1 tenzij zich elders een uitgelezen kans voordoet.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Bart-Willem schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:13:
[...]

Ook op zijn helm (profielfoto) is niets meer te zien dat wijst naar McLaren (alleen persoonlijke sponsors).

Mijn voorspelling: McLaren gaat naar Renault-motoren toe, maar Alonso heeft geen zin in een gok en gaat een jaartje Indycar rijden om vervolgens na dat jaar terug te keren als blijkt dat McLaren in ieder geval voor podiumplaatsen kan gaan volgend jaar. If not: dan keert 'ie niet meer terug in de F1 tenzij zich elders een uitgelezen kans voordoet.
Zat me er inderdaad ook over te verwonderen... Of misschien toch Alonso naar Renault, Sainz naar McLaren-Renault?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Renault wil hem niet omdat ze bang zijn dat ze Alonso gaan teleurstellen (of dat in financieel of sportief opzicht is laat ik in het midden :+ ), ze zien zichzelf nog steeds in wederopbouw-fase.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
sjaool schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:02:
@Martinspire Je weet maar nooit wat een Heineken 0,0 in de toekomst van plan is. ;)
Dromen mag altijd, maar ik verwacht niet dat Heineken (of wie dan ook) een nieuw circuit gaat aanleggen in Nederland zodat hier F1 gehost kan worden.

Zandvoort kan gewoon geen F1 hosten. De baan is te kort en ik denk ook te Mickey Mouse voor de F1. Rondetijden liggen daar denk ik rond de 1:10 en de faciliteiten en bereikbaarheid zijn gewoon diep triest. Verder verwacht ik dat Hugenholtz en Luyendijk te gevaarlijke bochten zijn zoals ze nu zijn, zeker door het dodelijk ongeluk afgelopen weekend.

Assen heeft al betere faciliteiten en bereikbaarheid, maar ook die baan zie ik niet echt F1 geschikt. Voor motoren is het een heerlijke baan maar voor F1 ook redelijk Mickey Mouse. Strubben en GT zijn voor F1 ook geen fijne bochten. Ik meen ook dat Oosterbaan heeft aangegeven dat F1 op Assen in praktijk bijna onhaalbaar is.

Edit: Oosterbaan is de directeur van het TT circuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@TheBrut3 Zandvoort is 4.3 kilometer lang en daarmee nog niet eens het kortste circuit dat op de agenda zou komen te staan. Dat het een Mickey Mouse baan zou zijn hoeft ook geen probleem te zijn aangezien de meeste coureurs wel van een circuit met karteigenschappen houden. Het grootste probleem is dan ook gewoon geld dat door investeerders opgehoest moet worden om het circuit aan de hedendaagse eisen te laten voldoen en de logistiek die flink aangepakt moet worden. Maar goed deze discussie is al vaker langsgekomen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:03:
@TheBrut3 Zandvoort is 4.3 kilometer lang en daarmee nog niet eens het kortste circuit dat op de agenda zou komen te staan. Dat het een Mickey Mouse baan zou zijn hoeft ook geen probleem te zijn aangezien de meeste coureurs wel van een circuit met karteigenschappen houden. Het grootste probleem is dan ook gewoon geld dat door investeerders opgehoest moet worden om het circuit aan de hedendaagse eisen te laten voldoen en de logistiek die flink aangepakt moet worden. Maar goed deze discussie is al vaker langsgekomen. ;)
Kort is niet zo'n probleem. Wat me wel stoort is dat men niet doorheeft dat op Assen en Zandvoort gewoon geen mooie inhaalacties te doen zijn. De meeste bochten zijn toch vooral berekend op 1 auto en niet 2 naast elkaar. Ook geen mooie aanrempunten, waardoor je met motor of langzamere auto's wel wat kunt doen, maar F1 gaat daar gewoon te snel voor. Zeker de nieuwe auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21

Wom

Was ook het commentaar van Hulkenberg op Assen. Hij verwoordde het netjes, maar hij zei duidelijk dat men een aantal 'hard braking zones' zou moeten creëren om het F1-waardig te krijgen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Saint naar Renault? Tweet van Matt Somerfield: Sainz>Renault from 🇲🇾, Matsuhita>STR FP1 sessions 17,drive 18, Gasly in between. Honda power STR 18,possible RBR 19 & McLaren-Renault 18 https://t.co/SkDg52fIGG

No matter the age, never lose the Kramer inside

Pagina: 1 ... 31 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1