[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:45:
Als er weer "simpele" biturbo's komen met een relatief simpel KERS systeem is het a) veel goedkoper om motoren te ontwikkelen en produceren en b) veel simpeler om relatief snel tot een gelijk vermogen te komen, beetje zoals in de laatste 2 jaar van de 2.4 V8 formule. Als er ooit een tijd is geweest om in te stappen in F1 is het nu.
Ik denk dat nieuwe manufacturers makkelijker een betrouwbare motor kunnen ontwikkelen. Maar ik vraag me wel af of ze het niveau kunnen bereiken van Mercedes en Ferrari.

Uit de beschikbare bronnen blijkt namelijk telkens dat beide motorenbouwers de meeste gains in de ICE hebben gevonden, met vrij geavanceerde technieken (TJI etc). De kennis die Merc en Ferrari hieromtrent hebben opgedaan zal ze, lijkt me, in ieder geval enige tijd een voorsprong geven wat betreft de ICE.

En juist de ICE wordt onder de nieuwe regels belangrijker. Aangezien we eigenlijk teruggaan naar een ICE + MGU-K. De MGU-H wordt dus de prullenbank ingegooid.

Wel heel cool signaal dat Porsche officieel bevestigd heeft interesste in F1 te hebben vanaf 2021. We zouden dat jaar zomaar 2 a 3 nieuwe motorenbouwers in F1 kunnen zien. Dat is nooit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Requiem19 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat nieuwe manufacturers makkelijker een betrouwbare motor kunnen ontwikkelen. Maar ik vraag me wel af of ze het niveau kunnen bereiken van Mercedes en Ferrari.
Ik vind het in niet eens heel erg interessant of ze wel of niet meteen mee kunnen doen met Mercedes en Ferrari. Tenminste niet meteen in het eerste seizoen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
iTeV schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:24:
Ben vandaag (verrassend) het volgende tegengekomen:
Kon helaas geen horizontale foto maken aangezien ik in de bus zat en de bus nadat ik deze foto maakte begon met rijden :l
[afbeelding]
Die is van de mannen van grandprixradio. Deze hebben de heren zelf opgeknapt. Hij reed gisteren rond in Amsterdam tijdens de De Debrief met Jack en Olav.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:13
Reden vorig jaar nog met deze rond. Heb ik vorig jaar gespot op de parkeerplaats in Hilversum op het Mediapark toen ik bij Peptalk aanwezig was met Max Verstappen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0aB3CGu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r5JWPX3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 05-09-2017 14:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

iTeV schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:24:
Ben vandaag (verrassend) het volgende tegengekomen:
Kon helaas geen horizontale foto maken aangezien ik in de bus zat en de bus nadat ik deze foto maakte begon met rijden :l
[afbeelding]
Die was laatst op Reddit ook al gespot in de aanloop naar de GP van België :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
pjottum schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:49:
[...]

De snack winkel van de Esso?
Yep :)
Jurgen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:12:
[...]

Die is van de mannen van grandprixradio. Deze hebben de heren zelf opgeknapt. Hij reed gisteren rond in Amsterdam tijdens de De Debrief met Jack en Olav.
Oshit, niet eens geweten dat de heren van GrandPrix radio zo'n wagen hadden ^^,

Are you a one or a zero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
himlims_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:36:
[...]

:O :O :O :O en Aston Martin, en Lamborghini, en Porsche, en Ford, en .... iedereen heeft interesse; when the price is right...
Sorry, maar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
Voor de filmliefhebbers: Na de Williams, McLaren & Nurnburgring films komt er ook een Ferrari film/docu.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DI944c2W4AIMGum.jpg
Via @Fritz-Dieter Rencken

Jurgen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:12:
[...]

Over die debrief bij Heineken gesproken.. Wie is er bij geweest? en wat is daar voor nieuws vandaan gekomen?

[ Voor 54% gewijzigd door nachtnet op 05-09-2017 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
nachtnet schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:53:
Voor de filmliefhebbers: Na de Williams, McLaren & Nurnburgring films komt er ook een Ferrari film/docu.

[afbeelding]
Via @Fritz-Dieter Rencken

[...]

Over die debrief bij Heineken gesproken.. Wie is er bij geweest? en wat is daar voor nieuws vandaan gekomen?
An sich was er weinig nieuws. Het enige 'nieuws' was dat Ricciardo's overwinning in Baku hem een Ferrari stoeltje gekost heeft. Schijnbaar heeft Ric een andere clausule in zijn contract. Deze zou zeggen 'dat Red Bull hem een winnende auto moet geven'. Gezien hij Baku won kan hij dus niet onder zijn contract uit.

Voor de rest veel anekdotes, en iedereen mocht vragen stellen. Maar geen schokkende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
himlims_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:36:
[...]

:O :O :O :O en astin martin, en lamborgini, en prosche, en ford, en .... iedereen heeft intresse; when the price is rigth...
Is ook. Maar nu is er dus een officiele bevestiging van interesse. Al is het maar een klein beginnetje en staat niks vast. Dit soort kleine berichtjes geven naar mij wel een signaal af dat Liberty echt keihard bezig is met het zoeken naar een oplossing voor het probleem binnen de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Martinspire schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:20:
[...]

[...]
Nee ik ben geen fan van schade veroorzaken bij een andere rijder en daar voordeel uit halen. Of dat nou Max of Massa is. Ik heb er misschien meer vrede mee als er geen straf komt, maar dat betekend nog niet dat de schuld niet anders kan zijn. Massa had nu net zoveel straf verdient als Perez vorige keer en Alonso vorige race.

[...]
Dat vond ik ook geen nette actie, maar ik begreep uiteindelijk wel waarom Max dat deed. Allereerst had ie de crash en schade, vervolgens geen straffen, dan moet Raikkonen een plek teruggeven en doet ie dat in de laatste chicane zodat ie er vervolgens met de nieuwe ronde en slipstream weer handig voorbij kwam. Dus ja, dan begrijp ik zo'n actie wel. En wat ervoor kwam heeft vast meegewogen om Max daar geen straf meer te geven toen. Mooi was anders. Maar de race was toch al fucked.

[...]
Als ik alle feiten bekijk, blijf ik erbij dat Massa hier fout zit én een straf verdient. We gaan in dit topic toch over de race van Monza? Toch niet over oude koeien?

[...]
Ik weet niet of je hetzelfde ziet als ik (en in combinatie met het eerdere bewijs:

1. Max zit ervoor bij het ingaan van de bocht. Niet voorbij, maar toch ervoor.
2. Massa remt te laat en kan de apex niet meer halen (dat noemen we toch te laat remmen? Apex missen?)
3. Vervolgens wordt Max al voor de 2e bocht naast de baan gedwongen door Massa (mede door het late remmen)
4. Ook Verstappen heeft veel snelheid de bocht in genomen, maar in principe voldoende om de bocht te halen. Hij was ook duidelijk sneller dus op dit punt zou van remmen geen sprake meer zijn. Remmen op het moment dat ze draaien, is er voor Max geen mogelijkheid meer om af te wachten. Dit is dus na het committen van de uitremactie, waar Massa zijn auto er dus lomp voor gooit.
4. Massa raakt met zijn linkerwiel de lijn van de apex van bocht 2. Dat is dus totaal 0,0 ruimte geven aan niemand niet. Dat doe je als er niemand naast zit.
5. Verstappen wil insturen maar krijgt daartoe geen mogelijkheid. Constant zit Massa tegen zijn auto in te draaien, zonder ook maar 1 keer naar buiten te sturen
6. Bij uitkomen van de bocht is het vervolgens compleet, contact houdt aan en verstappen verliest zijn voorvleugel.

De enige plek waarop Verstappen het incident had kunnen voorkomen is door de rem-actie niet te doen. Daarna is er geen enkel moment geweest waarop ie voldoende had kunnen afremmen. Uitwijken naar de zijkant buiten de bocht (wat ie al deels deed) was ook niet handig omdat ie anders schade reed bij de kerbs die daar liggen (uitwijken kan eigenlijk alleen bij die chicane rechtdoor als je bocht 1 en 2 mist, maar daar was ie Massa nog voorbij).

[...]
Enige inhaalactie die in de buurt kwam (begint buitenom en houdt tegenstander aan de andere kant) is die van Max op Magnsusen bij de eerste van deze video: YouTube: Top 5 Overtakes | F1 2017 Italian GP Je ziet Magnussen ook voldoende remmen om ruimte te houden zodat ie niemand van de baan duwt.

Als je serieus de divebomb van Ricciardo vergelijkt met de inhaalpoging van Max, dan snap je het spelletje niet helemaal.

Het lukte hem in 2015 ook bij Button en bij Nasr, dus hoezo is het onmogelijk?

[...]
Sinds wanneer kun je alleen te laat remmen met blokkeren? Je rempunt missen is nog steeds mogelijk, je zakt dan alleen af van de Apex naar de buitenkant van de bocht. Wat dus ook gebeurd met Massa.

En voor ik weer word beticht over oranje bril en alles: ik kijk al echt veel jaar en zie ook bij andere coureurs veel fouten worden gemaakt over de straffen, maar vind hier Massa echt fout. Ook als het elke andere coureur was geweest. Of als Max zo had verdedigd (al had er dan wel een straf gevolgd). Ik haal er geen lol uit als iemand stuk gaat vanwege de actie. Zo vond ik het ook echt rot dat Ricciardo er in Hongarije uit was.

Dit hele seizoen zijn ze al veel te weinig aan het straffen. Enige wat ze nog serieus doen is gridstraffen en daarbuiten bijna niks (of iemand moet uitvallen of heftige schade hebben). Ik vond het prima dat ze wat meer ruimte wilden maken bij bepaalde situaties, maar ze gaan nu weer veel te ver. Tot het punt dat ze gewoon geen goed beeld geven aan nieuwe racers. Blauwe vlaggen negeren, mensen in de weg zitten, hard rijden tijdens geel (alleen bij dubbel geel is er echt iets anders), mensen beuken na een mogelijke brake-test, etc. Dat is gewoon niet goed voor de sport. Of het nou Max is of niet. De acties op andere rijders vond ik van Max ook niet sjiek. Die 2e op Magnussen was onnodig (al remde Magnussen ook weer onnodig laat en deed alsof ie werd gehinderd). Maar het feit dat vrijwel alle media niet meer weet waarom welke keuzes worden gemaakt, dat zelfs de experts ernaast zitten, geeft aan dat ze gewoon fout bezig zijn.

Dat wachten op de volgende ronde vind ik ook bullshit. Dat kun je van elke mislukte inhaalactie zeggen. Tuurlijk is het logisch om te wachten op de makkelijke DRS inhaalacties, maar dat betekend niet dat dat beter had geweest voor de race van Max. Wie weet had er de volgende ronde een safety car gekomen, dan had het beter geweest als ie ervoor zat. Daarom wachten coureurs nooit. Hindsight is 2020.
Goede post! d:)b

Het zou ook helpen als de decision reports vd Stewards betere onderbouwing hadden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Hier nog de onboards voor deze keer. Blijf die inhaalactie van Bottas de beste van de dag vinden (vooral omdat ie meerdere bochten duurt). En Massa remt duidelijk te laat voor de lijn die hij pakt (binnenkant van de bocht) want zo neemt niemand die bocht. Bovendien is maar meer duidelijk dat ie totaal niet naar Max kijkt zodra ze gaan remmen en pas als er contact is, zie je het hoofdje draaien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Misschien al voorbij gekomen. Maar Mercedes maakt een aantal korte afleveringen voor een docu 'Monza to Singapore'. Vandaag aflevering twee, dag twee.

https://mobile.twitter.co...status/905127482889789443

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 05-09-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:10:
Hier nog de onboards voor deze keer. Blijf die inhaalactie van Bottas de beste van de dag vinden (vooral omdat ie meerdere bochten duurt). En Massa remt duidelijk te laat voor de lijn die hij pakt (binnenkant van de bocht) want zo neemt niemand die bocht. Bovendien is maar meer duidelijk dat ie totaal niet naar Max kijkt zodra ze gaan remmen en pas als er contact is, zie je het hoofdje draaien.

[video]
Misschien even de tekst erbij pakken via de F1 website, ze vinden dat Verstappen het zelf verpest heeft en van een mogelijke fout van Massa is iig geen sprake (volgens de schrijver van het artikel).

https://www.formula1.com/...o-best-onboard-italy.html

Max gets off to a flyer…

…and then blows all his hard work.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-09-2017 21:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:08:
[...]

Misschien even de tekst erbij pakken via de F1 website, ze vinden dat Verstappen het zelf verpest heeft en van een mogelijke fout van Massa is iig geen sprake (volgens de schrijver van het artikel).

https://www.formula1.com/...o-best-onboard-italy.html

Max gets off to a flyer…

…and then blows all his hard work.
Tuurlijk want die moeten net doen alsof ze het eens zijn met de stewards. Zou wat zijn als die wat anders vinden

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:12:
Misschien al voorbij gekomen. Maar Mercedes maakt een aantal korte afleveringen voor een docu 'Monza to Singapore'. Vandaag aflevering twee, dag twee.

Zo kijkt het wat makkelijker. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Martinspire schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:14:
[...]

Tuurlijk want die moeten net doen alsof ze het eens zijn met de stewards. Zou wat zijn als die wat anders vinden
Ik denk dat de discussie afgesloten was in het race topic....waarom onnodig hierheen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Jasphur schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:12:

Geen wonder dat een f1 zoveel geld kost. Zoveel personeel voor maar 2 autotjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Stijnb_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:37:
[...]

Geen wonder dat een f1 zoveel geld kost. Zoveel personeel voor maar 2 autotjes :+
Ach, je kan ook andersom denken: zoveel werk voor zoveel mensen, kan weer heel wat monden voeden, zeker in Europa waar de meeste teams hun thuisbasis hebben. Reken maar dat er heel wat mensen direct of indirect afhankelijk zijn voor hun inkomen van F1.

Naast de obvious ones ook beveiliging, catering, event-organisatie, media, toeleveranciers (van zowel de teams als events)...noem maar op.

Het is dan wel een 'circus' en eigenlijk ook wel een heel duur circus, maar als het niet zou bestaan zouden er heel wat banen verdwijnen: dat los je niet op met mensen laten 'opnemen' in andere race-competities. Er is maar zoveel plek.

Ik denk wel dat Liberty Media voor F1 wel op zoek moet naar een ander format van een Grand Prix-weekend: bijvoorbeeld kortere races, maar dan wel 2. Of bijvoorbeeld demo / promoraces waarbij halve punten te verdienen zijn met mooie acties.

Er is eigenlijk maar 1 team wat heel erg z'n best doet om wereldwijd F1 te promoten, en dat is Red Bull: die hebben voor dat soort acties bewust geld apart gezet, want het is niet goedkoop naast het reguliere F1-seizoen. Ik denk dan ook dat het aan de organisatie is om dit verder uit te denken en uit te werken, en niet de teams het voortouw te laten nemen.

Iets zoals in London eerder dit seizoen was aardig... maar niet echt passend voor F1, imho.

De recente lancering van de F1 Esports Series vind ik dan wel weer een hele goede stap, ook om een nieuw, jonger publiek aan te trekken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hij is ingezet dit weekend: zie de video at de F1-site

edit: fixed, kwam door de apostrof.

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 05-09-2017 22:19 . Reden: link fixed! ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Wat er dan wel amateuristisch is dat ze koffertje per kofferte uit de vrachtwagen moeten halen. Nog nooit gehoord van een heftruck 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

@Paulus07 Bewegend beeld. ;)

@Remy Je linkje is dood. ;)

Wel even doorklikken naar Youtube want embedden mag helaas nog steeds niet. :-(

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 05-09-2017 22:14 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

LOL, best wel weer een leuke reclame:

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

bvbal79 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:36:
[...]

Ik denk dat de discussie afgesloten was in het race topic....waarom onnodig hierheen verplaatsen.
Omdat de onboard van massa pas net beschikbaar is gekomen en het race topic al dicht was.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bvk schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:27:

[video]
Rofl.
"En die gladde bandjes? :? ... UltraSofts :Y) :Y :Y "

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jasphur schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ik vind het in niet eens heel erg interessant of ze wel of niet meteen mee kunnen doen met Mercedes en Ferrari. Tenminste niet meteen in het eerste seizoen.
Honda lukt het niet eens na 3 seizoenen. Welk (top) team gaat drie jaar lang achter de feiten aanlopen met Porsche..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

bvk schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:27:

[video]
Leuke reclame maar om nu €300 aan boodschappen te halen voor een Burago wagentje dat je voor €10 zo kunt kopen? ;)
Ook klopt het modelautootje van de RB13 niet aangezien de camera zwart is, het nummer klopt dan gelukkig weer wel. Dit is trouwens zo bij de foto's op de website van Jumbo zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Requiem19 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:01:
[...]

Honda lukt het niet eens na 3 seizoenen. Welk (top) team gaat drie jaar lang achter de feiten aanlopen met Porsche..? ;)
Dat klopt. Maar dat is met de huidige motoren. Porsche zou willen instappen als de motoren een tik simpeler gaan worden. Ik kan mij voorstellen dat je dan misschien 1 seizoen achter de feiten aanloopt. Blijft de vraag inderdaad welk team in zee wilt gaan met Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:28:
[...]

Dat klopt. Maar dat is met de huidige motoren. Porsche zou willen instappen als de motoren een tik simpeler gaan worden. Ik kan mij voorstellen dat je dan misschien 1 seizoen achter de feiten aanloopt. Blijft de vraag inderdaad welk team in zee wilt gaan met Porsche.
De motoren zelf worden niet perse simpeler. Sterker, het gaat van single turbo naar biturbo. De mgu-h gaat verdwijnen en de mgu-k wordt standaard.

Ik denk dat Honda vooral last heeft van een cultuur die niet past bij de ontwikkeling die nodig is op dit moment. Lekker eigenwijs doen, senioriteit boven kennis en kunde stellen etc. Daar heeft Porsche minder issues mee.

Daarmee overigens niet gezegd dat ze het zomaar even gaan regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 06-09-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Volgens mij moet juist de combi met MGU-K en de Bi-turbo het makkelijker/simpeler maken meer power uit de unit te halen.

Dat Honda het intern met hun cultuur niet aan uitkomt is gewoon zonde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:18:
Volgens mij moet juist de combi met MGU-K en de Bi-turbo het makkelijker/simpeler maken meer power uit de unit te halen.

Dat Honda het intern met hun cultuur niet aan uitkomt is gewoon zonde. :P
Ja, zonder meer, maar dat zegt natuurlijk niet dat het technisch een makkelijker ICE concept wordt. Onderblok zal naar ik aanneem niet zo gek veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Motoren worden betrouwbaarder, maar hoe snel kan Porsche competitief zijn?

Mercedes, Ferrari, Renault (en tegen die tijd Honda) hebben dan al 7 jaar ervaring met V6 turbo's. De kennis over de interne verbrandingsmotor bij deze manufacturers ligt dan mijlenver voor.

Ik zie geen enkele motorbouwer competitief zijn in de eerste 2-3 jaar met de nieuwe reglementen. Honda loopt bijvoorbeeld nog steeds 50-80 PK achter als het aankomt op de ICE. Waarom zou Porsche wel binnen 1 jaar een ICE kunnen bouwen die kan meedoen met de toppers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Requiem19 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:48:
[...]

Mercedes, Ferrari, Renault (en tegen die tijd Honda) hebben dan al 7 jaar ervaring met V6 turbo's. De kennis over de interne verbrandingsmotor bij deze manufacturers ligt dan mijlenver voor.

Ik zie geen enkele motorbouwer competitief zijn in de eerste 2-3 jaar met de nieuwe reglementen. Honda loopt bijvoorbeeld nog steeds 50-80 PK achter als het aankomt op de ICE. Waarom zou Porsche wel binnen 1 jaar een ICE kunnen bouwen die kan meedoen met de toppers?
Ik baseer dit alleen maar omdat Porsche het al een tijdje goed doet met hun LMP1 hybride. Daar krijgen ze uit een V4 turbo pak 'm beet 900bhp. Dat vind ik nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:48:
[...]

Porsche heeft ook wel (een beetje...) ervaring met zes cilinder (bi)turbo's.... Alleen zijn dat vooral flat-sixes.

Moet de motor in F1 een V6 zijn?
Los van het feit of het praktisch zou zijn in een F1 auto, zou het toegestaan zijn om een ander design zes cilinder in de auto te lepelen (zoals bv. een flat-six)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:32:
[...]
De motoren zelf worden niet perse simpeler. Sterker, het gaat van single turbo naar biturbo. De mgu-h gaat verdwijnen en de mgu-k wordt standaard.

Ik denk dat Honda vooral last heeft van een cultuur die niet past bij de ontwikkeling die nodig is op dit moment. Lekker eigenwijs doen, senioriteit boven kennis en kunde stellen etc. Daar heeft Porsche minder issues mee.

Daarmee overigens niet gezegd dat ze het zomaar even gaan regelen.
Motoren worden een stuk simpeler als ze overgaan naar bi-turbo + weghalen MGU-H.

1 problemen met MGU-H verdwijnen.
- groot probleempunt bij Honda, omdat de MGU-H in de V van de motor ligt en dus aardig warm wordt, en vervolgens een turbo van 125.000 moet afremmen/opspinnen
- geen problemen meer met links naar de ES en MGU-H vanaf de MGU-H waar je weer max een x hoeveelheid energie heen en weer mag sturen tussen MGU-H, ES en MGU-K. De directe levering van MGU-H naar MGU-K is ook een van de dingen waar Honda achter liep. (hiermee verdwijnt ook een groot deel van de verwarrende regelementen)
2 problemen met plaatsing compromis Turbo + MGU-H + compressor verdwijnt.
- Omdat er 2 turbo's zijn kunnen deze aan de zijkant van het blok bij de cilinders geplaatst worden ipv eigenlijk maar 1 mogelijkheid recht achter de motor (ivm lengte uitlaten en compressor). Dit geeft veel meer mogelijke designkeuzes waar de turbo/compressor geplaatst is
ralph075 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:06:
[...]

Porsche heeft ook wel (een beetje...) ervaring met zes cilinder (bi)turbo's.... Alleen zijn dat vooral flat-sixes.

Los van het feit of het praktisch zou zijn in een F1 auto, zou het toegestaan zijn om een ander design zes cilinder in de auto te lepelen (zoals bv. een flat-six)
Volgens mij was het nu idd verplicht een V6. Weet dit echter niet 100% zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 06-09-2017 10:08 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
ralph075 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:06:
[...]

What the technical regulations say:

The internal combustion engine of a Formula One car must 1.6-litres in capacity and rev-limited to 15,000rpm.

The engine must also have six cylinders arranged in a 90-degree formation, with two inlet and two exhaust valves per cylinder and a single turbocharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:06:
[...]

Ik baseer dit alleen maar omdat Porsche het al een tijdje goed doet met hun LMP1 hybride. Daar krijgen ze uit een V4 turbo pak 'm beet 900bhp. Dat vind ik nogal wat.
Afaik is dat totale pk, de motor en de hybride systemen leveren elk een goeie 400pk, wat samen tot een kleine 900pk zou komen, niet enkel 900pk uit de motor.

Edit, was dus 500 om 400pk
< 370 kW (< 500 hp) + Electric machine > 294 kW (> 400 hp)

Maar binnen de LMP mag je behoorlijk schuiven in je motor, electrische motor en je brandstof verbruik, dat het niet zomaar 1 op 1 te vertalen is naar F1. (de 2015 R18 kon afaik over de 1000pk gecombineerd).

Als ze overstappen naar biturbo, zou Honda vanuit indycars het voordeel moeten halen, maar zou je secondair chevrolet dus ook als 2de optie kunnen zien. Er zijn veel fabrikanten die aardige dingen doen met zulke motoren, maar ze moeten wel de F1 in willen.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2017 10:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Een motor met 6 cilinders in V formatie is toch voor nu verplicht? Maar we praten toch over de motoren voor 2021? Of is het voor dat tijdperk ook al bekend dat ze in V-formatie moeten staan?

@SinergyX Weet ik :) maar het ging mij even over de kennis van techniek. Dat Porsche best wel wat in huis heeft om een krachtige en betrouwbare motor te bouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 06-09-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:14:
@SinergyX Weet ik :) maar het ging mij even over de kennis van techniek. Dat Porsche best wel wat in huis heeft om een krachtige en betrouwbare motor te bouwen.
Absoluut, maar zij zijn absoluut de enige niet. Maar gezien de komende wijzigingen van motoren, denk ik dat die jongens eerst rustig afwachten, nu nog een motor maken als met 2-3 jaar zooitje weer op de schop gaat, kan je beter nog wat jaartjes wachten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Jasphur op 06-09-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
SinergyX schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:20:
[...]

Absoluut, maar zij zijn absoluut de enige niet. Maar gezien de komende wijzigingen van motoren, denk ik dat die jongens eerst rustig afwachten, nu nog een motor maken als met 2-3 jaar zooitje weer op de schop gaat, kan je beter nog wat jaartjes wachten.
Jaartjes wachten ?? om dan van 0 te starten wanneer je daadwerkelijk instapt?
Dan loop je dus al automatisch jaren achter.

Juist die interesse hebben om in te stappen zullen nu al bezig zijn.

Had over Porsche een prachtig stuk gelezen..maar kan nu niet het juiste verhaal terug vinden.
Maar Porsche zou al een tijdje bezig zijn met een High Performance Engine, dus je weet maar nooit waar die uiteindelijk ingezet gaat worden.

http://www.carscoops.com/...nning-with-this-high.html

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
powah33 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:53:
[...]

Jaartjes wachten ?? om dan van 0 te starten wanneer je daadwerkelijk instapt?
Dan loop je dus al automatisch jaren achter.

Juist die interesse hebben om in te stappen zullen nu al bezig zijn.

Had over Porsche een prachtig stuk gelezen..maar kan nu niet het juiste verhaal terug vinden.
Maar Porsche zou al een tijdje bezig zijn met een High Performance Engine, dus je weet maar nooit waar die uiteindelijk ingezet gaat worden.

http://www.carscoops.com/...nning-with-this-high.html
Ik dacht ook dat @SinergyX dat zei, maar ik bedacht mij dat hij denk ik bedoelde vanaf nu 2 jaar wachten tot definitief besloten is wat de regels voor het nieuwe motorconcept zullen zijn. En dan heb je nog 2 jaar (2021) om er een te bouwen. :) Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:56:
[...]

Ik dacht ook dat @SinergyX dat zei, maar ik bedacht mij dat hij denk ik bedoelde vanaf nu 2 jaar wachten tot definitief besloten is wat de regels voor het nieuwe motorconcept zullen zijn. En dan heb je nog 2 jaar (2021) om er een te bouwen. :) Denk ik.
Ik denk niet dat ze zo lang zullen wachten tot er besloten word welke motor formule ze willen gaan gebruiken.
Je moet de nieuwe instappers namelijk wel de tijd geven om een fatsoenlijke pu te bouwen.
Was er trouwens niet gesproken dat ze die nieuwe motor formule 1 jaar eerder zouden laten intreden? 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 05:50
[...]

Laten we beginnen met de vraag: In welke autosport wilt Porsche die zogenaamde verbrandingsmotor gaan gebruiken? Porsche heeft nog niks gezegd over welke autosport het gaat, ze zitten al in meerdere classes en daar kan de verbrandingsmotor (en aandrijflijn) ook voor gebruikt worden.
Wat Porsche wel gezegd heeft, is dat ze de Formule E in gaan en wel interesses hebben in de F1. Maar meer dan interesses is er niet (althans, niet wat naar buiten gebracht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:14:
Een motor met 6 cilinders in V formatie is toch voor nu verplicht? Maar we praten toch over de motoren voor 2021? Of is het voor dat tijdperk ook al bekend dat ze in V-formatie moeten staan?
Voorlopig wordt er gepraat over biturbo V6 motoren vanaf 2020/2021

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:18:
[...]
Voorlopig wordt er gepraat over biturbo V6 motoren vanaf 2020/2021
En volgens mij ook wederom de 1.6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:19:
[...]

En volgens mij ook wederom de 1.6?
Ja, en volgens mij zonder de MGU-H waardoor de turbo minder smoort het volume omhoog gaat.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:20:
[...]

Ja, en volgens mij zonder de MGU-H waardoor de turbo minder smoort het volume omhoog gaat.
Jep dat is ook wat ik een enige tijd geleden gelezen heb. Ik ben benieuwd.. Voor nieuwkomers zal die 1.6 v6 hoe dan ook een issue zijn (VW heeft al de boel afgeblazen omdat het niks zou worden). Huidige fabrikanten zijn al jaren bezig met de V6 1.6.. Ik ga er vanuit dat Porsche dan ook niet de F1 in gaat en dat hun ontwikkelingen voor een andere motorsport zijn. Tenzij het in 2020-2021 geen 1.6 V6 gaat worden maar toch iets anders :)
Enige feit die er is vanuit Porsche is dat ze de Formule E in gaan en dat vrijwel elke auto fabrikant de F1 wel leuk vind. Volgende feit is dat VW geen toekomst/brood ziet in de F1.
Om dit alles om te draaien naar: poeh ik ben benieuwd welk F1 team een Porsche motor gaat gebruiken is wel heel ver van de feiten verwijdert xd

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 06-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@LopendeVogel Is het grootste probleem niet de MGU-H? Volgens mij is een 1,6 V6 niet zozeer het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:24:
[...]

Jep dat is ook wat ik een enige tijd geleden gelezen heb. Ik ben benieuwd.. Voor nieuwkomers zal die 1.6 v6 hoe dan ook een issue zijn (VW heeft al de boel afgeblazen omdat het niks zou worden). Huidige fabrikanten zijn al jaren bezig met de V6 1.6.. Ik ga er vanuit dat Porsche dan ook niet de F1 in gaat en dat hun ontwikkelingen voor een andere motorsport zijn. Tenzij het in 2020-2021 geen 1.6 V6 gaat worden maar toch iets anders :)
Enige feit die er is vanuit Porsche is dat ze de Formule E in gaan en dat vrijwel elke auto fabrikant de F1 wel leuk vind. Volgende feit is dat VW geen toekomst/brood ziet in de F1.
Om dit alles om te draaien naar: poeh ik ben benieuwd welk F1 team een Porsche motor gaat gebruiken is wel heel ver van de feiten verwijdert xd
Volgens mij heeft VW, alleen de huidige motor afgeblazen, met de nieuwe regelgeving zouden ze zo in kunnen stapen. Juist omdat de nieuwe motor simpeler wordt wordt de drempel om in te stappen lager. Ook zijn de huidige fabrikanten er wel achter dat ze niet te veel naar toepasbaarheid op de openbare weg moeten kijken, omdat een race-motor echt andere eisen stelt.

Omdat de MGU-H wegvalt wordt de MGU-K belangrijker voor het opladen van de accu, hierdoor krijgt de balans van de auto wel een behoorlijke duw tijdens het remmen. Om dit tegen te gaan zijn ze ook aan het kijken of ze kunnen harvesten op de voorwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch al lang bekend (op hoofdlijnen)?
2.2 liter v6 met dubbele turbo en MGU-K (KERS), zonder MGU-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:30:
@LopendeVogel Is het grootste probleem niet de MGU-H? Volgens mij is een 1,6 V6 niet zozeer het probleem.
De MGU-H zou inderdaad een huidig probleem zijn voor de teams die al een dikke 1.6 V6 weten neer te zetten.
Honda weet niet eens na enkele jaren een goed werkende 1.6 V6 in een F1 bolide te plaatsen.

Nu wilt het natuurlijk niet zeggen; indien Honda het niet kan, kan niemand het.. Want Honda weet bij particuliere (weg) auto's al niet veel te bieden, niks eigenlijk? Maar ze doen het dan wel weer goed in andere autosporten, behalve de F1 weet ze niet te lukken met die pruttel 1.6 V6 dingetjes.

Hoe dan ook, het ging me er niet zo zeer om of het Porsche wel of niet zou lukken. Het ging me erom dat Porsche misschien helemaal niet de F1 in gaat, er is nog niks bekend behalve dat Porsche wél de Formule E in gaat. Om dit dan zover uit zijn verband te trekken tot men bij de vraag komt: poeh welk F1 team zal een Porsche motor krijgen, dat is nja iets als flauwekul momenteel :P
Formule E is iets anders dan de Formule 1 :P
SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:36:
[...]
Volgens mij heeft VW, alleen de huidige motor afgeblazen, met de nieuwe regelgeving zouden ze zo in kunnen stapen. Juist omdat de nieuwe motor simpeler wordt wordt de drempel om in te stappen lager. Ook zijn de huidige fabrikanten er wel achter dat ze niet te veel naar toepasbaarheid op de openbare weg moeten kijken, omdat een race-motor echt andere eisen stelt.

Omdat de MGU-H wegvalt wordt de MGU-K belangrijker voor het opladen van de accu, hierdoor krijgt de balans van de auto wel een behoorlijke duw tijdens het remmen. Om dit tegen te gaan zijn ze ook aan het kijken of ze kunnen harvesten op de voorwielen.
Nou VW had het over de toekomst (dus na de gesprekken over wat er in 2020-2021 gaat gebeuren in de F1), niet over de F1 nu. Het ging zelfs zover dat VW de F1 als een stervende sport ziet, te hoge onkosten, te weinig verdiensten, te weinig spektakel (hier hebben ''we'' al eerder een minder leuke discussie over gehad in dit topic. De feiten ga ik dus niet weer aanhalen haha). Dit is wat er gezegd is, dingetjes zoals: als, misschien, zou kunnen is dus niet echt van toepassing momenteel (zijn verzinsels), totdat VW zelf iets naar buiten brengt om hun eerdere reactie te ontkrachten.

[ Voor 36% gewijzigd door LopendeVogel op 06-09-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:36:
Het is geen indycar... Wordt gewoon een 1.6l v6.
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:38:
[...]

Nu wilt het natuurlijk niet zeggen; indien Honda het niet kan, kan niemand het.. Want Honda weet bij particuliere (weg) auto's al niet veel te bieden, niks eigenlijk? Maar ze doen het dan wel weer goed in andere autosporten, behalve de F1 weet ze niet te lukken met die pruttel 1.6 V6 dingetjes.
Honda staat al jarenlang bekend als een van de beste motorbouwers ter wereld in de particuliere markt. Winnen al jarenlang prijzen.

[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 06-09-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:36:
Dat staat helemaal nog niet vast, voorlopig praten ze nog over een 1.6 met een hogere fuel flow
MikeyMan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:42:
[...]

Honda staat al jarenlang bekend als een van de beste motorbouwers ter wereld in de particuliere markt. Winnen al jarenlang prijzen.
Vertel dat maar eens aan mensen met een Honda K-series motor onder de kap ;)

Maar over het algemeen zijn het zeker goede motoren.

[ Voor 38% gewijzigd door SnowDude op 06-09-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:44:
[...]

Dat staat helemaal nog niet vast, voorlopig praten ze nog over een 1.6 met een hogere fuel flow

[...]
Vertel dat maar eens aan mensen met een Honda K-series motor onder de kap ;)

Maar over het algemeen zijn het zeker goede motoren.
Jep volgens mij hebben de huidige teams hun voorkeur ingediend en dat zou dan inderdaad om de V6 1.6 gaan met meer toeren (brandstof verbruik), uiteraard dankzij meerdere turbo's. Mja hoe het geluid dan beter zou kunnen worden weet ik niet, ja meer toeren is meer lawaai, maar het lawaai is een hoge krijs die nog hoger (qua toon) zal worden haha xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:38:
[...]

De MGU-H zou inderdaad een huidig probleem zijn voor de teams die al een dikke 1.6 V6 weten neer te zetten.
Honda weet niet eens na enkele jaren een goed werkende 1.6 V6 in een F1 bolide te plaatsen.

Hoe dan ook, het ging me er niet zo zeer om of het Porsche wel of niet zou lukken. Het ging me erom dat Porsche misschien helemaal niet de F1 in gaat, er is nog niks bekend behalve dat Porsche wél de Formule E in gaat. Om dit dan zover uit zijn verband te trekken tot men bij de vraag komt: poeh welk F1 team zal een Porsche motor krijgen, dat is nja iets als flauwekul momenteel :P
Formule E is iets anders dan de Formule 1 :P
Dat Porsche naar FE gaat was bekend, maar eerder deze week is er een bericht de wereld ingegaan met het feit dat Lutz Meschke van Porsche gezegd heeft echt wel veel interesse te hebben in F1. Zeker als de FIA de plannen voor een goedkopere motor doorzet.

Sterker nog: als dit bericht waarheid is heeft Porsche al een test order gevraagd aan hun LMP team om te kijken of een motor haalbaar is naar de nieuwe technische standaarden voor 2021

Ik ga ook zeker niet ontkennen dat beide berichten vol zitten met speculaas en dat je uit eindelijk gelijk kan krijgen dat Porsche niet instapt. Maar je kan ook niet ontkennen dat er steeds vaker en korter achter elkaar berichten te voorschijn komen met nieuwe veel belovende plannen voor goedkopere motoren vanaf 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
De Civic Type R en nieuwe (hybride) NSX zijn anders wel pareltjes :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:52:
[...]

Jep volgens mij hebben de huidige teams hun voorkeur ingediend en dat zou dan inderdaad om de V6 1.6 gaan met meer toeren (brandstof verbruik), uiteraard dankzij meerdere turbo's. Mja hoe het geluid dan beter zou kunnen worden weet ik niet, ja meer toeren is meer lawaai, maar het lawaai is een hoge krijs die nog hoger (qua toon) zal worden haha xd
De huidge MGU-H werkt als een smoorklep op de uitlaat, het haalt energie uit de warmte en stroom snelheid van de uitlaat gassen. Hierdoor neemt het gas volume en stroom snelheid af waardoor het geluidsvolume ook afneemt.

Verder is het natuurlijk, hogere toeren -> meer lucht door de motor heen - > meer volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:52:
[...]

Dat Porsche naar FE gaat was bekend, maar eerder deze week is er een bericht de wereld ingegaan met het feit dat Lutz Meschke van Porsche gezegd heeft echt wel veel interesse te hebben in F1. Zeker als de FIA de plannen voor een goedkopere motor doorzetten.

Sterker nog: als dit bericht waarheid is heeft Porsche al een test order gevraagd aan hun LMP team om te kijken of een motor haalbaar is naar de nieuwe technische standaarden voor 2021

Ik ga ook zeker niet ontkennen dat beide berichten vol zitten met speculaas en dat je uit eindelijk gelijk kan krijgen dat Porsche niet instapt. Maar je kan ook niet ontkennen dat er steeds vaker en korter achter elkaar berichten te voorschijn komen met nieuwe veel belovende plannen voor goedkopere motoren vanaf 2021.
Ja maar kom op, wie heeft geen interesses in de high end autosport? Jij en ik hebben die ook, hoewel dat minder zegt dan een autofabrikant met hun bijbehorend budget, zal elke auto verkoper/fabrikant/monteur wel iets leuks zien in de F1.

Punt is, Porsche heeft niet gezegd dat ze de F1 in gaan, een discussie over welk F1 team een Porsche gaat gebruiken is dan heel ver uit zijn verband getrokken toch? :P

Daarnaast, de interesses in de F1 is naar mijn weten in hetzelfde gesprek naar voren gekomen als in het gesprek waar ze kenbaar gemaakt hebben de Formule E in te gaan.

Veel fabrikanten testen F1 motoren, vrijwel geen 1 gaat de F1 in. Behalve enkele jaren geleden Honda, echter alle andere merken nooit meer iets van gehoord ondanks dat hun interesses serieuzer over kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:57:
[...]

Ja maar kom op, wie heeft geen interesses in de high end autosport? Jij en ik hebben die ook, hoewel dat minder zegt dan een autofabrikant met hun bijbehorend budget, zal elke auto verkoper/fabrikant/monteur wel iets leuks zien in de F1.
Jij en ik gaan geen high-output blok (/cylinder) in elkaar zitten schroeven in de schuur. Porsche gaat hier volgens Eigen zeggen wel mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:57:
[...]

Punt is, Porsche heeft niet gezegd dat ze de F1 in gaan, een discussie over welk F1 team een Porsche gaat gebruiken is dan heel ver uit zijn verband getrokken toch? :P

Daarnaast, de interesses in de F1 is naar mijn weten in hetzelfde gesprek naar voren gekomen als in het gesprek waar ze kenbaar gemaakt hebben de Formule E in te gaan.

Veel fabrikanten testen F1 motoren, vrijwel geen 1 gaat de F1 in. Behalve enkele jaren geleden Honda, echter alle andere merken nooit meer iets van gehoord ondanks dat hun interesses serieuzer over kwam :)
Porsche gaat tijdens een F1 weekend niet op gesprek bij Ross Brawn voor de koffie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:59:
[...]

Porsche gaat tijdens een F1 weekend niet op gesprek bij Ross Brawn voor de koffie,
Peugeot ook niet, Lamborghini ook niet, Ford ook niet mja toch zie je ze momenteel niet, ja wie weet gaat Peugeot in de toekomst wel erin of Ford of misschien wel Porsche :)

Let op, het is niet dat ik het niet wil hoor! Ik zou het super vet vinden, maar op oa GPupdate en hier (min of meer hetzelfde idee qua reacties) wordt een gerucht helemaal uit zijn verband getrokken en gaat de discussie over 1 of ander vaag gerucht maar wordt het neergezet als een feit.

Stel ik zou niet al teveel naar de F1 kijken/volgen en plots dankzij google hier terecht komen zou ik de gedachten hebben: ej Porsche gaat de F1 in. Terwijl dat helemaal niet zo is, het is een heel mager gerucht. Nog even en men verteld hier dat McLaren, Williams of RBR Porsche zal gebruiken, dit terwijl Porsche misschien helemaal niet de F1 in gaat haha :P Wij moeten toch wel beter weten? :D

Het kan ook aan mij liggen hoor doordat ik liever feiten lees dan uit zijn verbrand getrokken geruchten, maar ik zou zo geen serieuzere website kunnen bedenken waar ik mijn info kan lezen en delen? Indien jij er 1 weet (dus geen gpupdate, tweakers of f1today) hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:59:
[...]

Nee, maar interesse betekent niet dat ze ook daadwerkelijk een project starten.

Er zaten ook meerdere fabrikanten bij het overleg over de huidige motorenformule, waaronder VAG. Die hebben uiteindelijk ook geen project opgestart.

Zou het wel heel tof vinden als er weer meer fabrikanten bij komen, maar mijns inziens moet de F1 er wel alles aan doen om de motoren toegankelijker te maken om op die manier een walkover zoals Mercedes die met de huidige formule heeft te voorkomen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Verstappen WINT!

Een rechtzaak tegen een supermarkt http://www.1limburg.nl/ma...permarkt?context=topstory

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:13
XyritZz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:09:
[...]

Nee, maar interesse betekent niet dat ze ook daadwerkelijk een project starten.

Er zaten ook meerdere fabrikanten bij het overleg over de huidige motorenformule, waaronder VAG. Die hebben uiteindelijk ook geen project opgestart.

Zou het wel heel tof vinden als er weer meer fabrikanten bij komen, maar mijns inziens moet de F1 er wel alles aan doen om de motoren toegankelijker te maken om op die manier een walkover zoals Mercedes die met de huidige formule heeft te voorkomen.
Porsche is toch onderdeel van de VAG groep?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Bastie-88 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:13:
[...]

VW had aangegeven dat er geen toekomst zit in de F1, niet VAG.
Ik had het een tijd geleden aangegeven waarbij ik VAG zei, echter had ik ook heul snel aangegeven dat het VW was en niet VAG in zijn geheel.
Hoe dan ook, VW of VAG, het laat zo natuurlijk wel zien dat de kans groot is dat ook Porsche geen toekomst zal zien in de F1. Wel kan VAG natuurlijk druk uitoefenen op Porsche om niet aan de F1 te beginnen om eventuele negatieve ellende te voorkomen (die ze momenteel helaas al genoeg hebben).

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 06-09-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SnowDude schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:56:
[...]

De huidge MGU-H werkt als een smoorklep op de uitlaat, het haalt energie uit de warmte en stroom snelheid van de uitlaat gassen. Hierdoor neemt het gas volume en stroom snelheid af waardoor het geluidsvolume ook afneemt.

Verder is het natuurlijk, hogere toeren -> meer lucht door de motor heen - > meer volume
Nope. De mgu-H is enkel een elektromotor die aan de turbo hangt om hem op te spinnen als die onder de 125000 rpm draait en af te remmen indien sneller.
Mgu-H doet niks met warmte ondanks zijn verwarrende naam die hij alleen heeft gekregen om hem te onderscheiden van de mgu-K.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
YakuzA schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:20:
[...]

Nope. De mgu-H is enkel een elektromotor die aan de turbo hangt om hem op te spinnen als die onder de 125000 rpm draait en af te remmen indien sneller.
Mgu-H doet niks met warmte ondanks zijn verwarrende naam die hij alleen heeft gekregen om hem te onderscheiden van de mgu-K.
Waar denk je dat de turbo zijn energie vandaan haalt? De energie in de uitlaat gassen zit in de stroom snelheid en de temperatuur van het gas. Als je de uitlaat gassen zou afkoelen voor de turbo dan wordt de turbo ook een stuk minder effectief.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 06-09-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
YakuzA schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:20:
[...]

Even een 0 weghalen, het is (nog) geen straaljager xd

@SnowDude ik bedoelde uiteraard dat het geluid niet veel mooier zal worden met een 1.6 V6, het geluid zal alleen nog hoger worden niet zwaarder.
Indien ik 5.000 toeren draai en dan een Cuore of Aygo op 5.000 toeren dan hoor je ook een groot verschil.
Oftewel, het geluid zal ook over enkele jaren wederom niet zo mooi zijn als in de V8-V10 tijd, onmogelijk tenzij ze rare fratsen gaan uithalen puur voor een mooier geluid. Meer toeren is dus niet per definitie mooier wanneer het zo'n klein blokje betreft. Bij de huidige F1 wagens vind ik het geluid stationaire mooier dan wanneer ze vol toeren gaan, het wordt net een heks op een brandstapel. Straks wordt het gewoon een heks die een zangcursus gehad heeft en een hogere noot weet te bereiken (indien het wederom een 1.6 v6 wordt)

@SnowDude nogmaals: ah ik ging even van de motor toeren uit, kwam redelijk in de buurt zonder de extra 0 xd

[ Voor 49% gewijzigd door LopendeVogel op 06-09-2017 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:22:
[...]

Even een 0 weghalen, het is (nog) geen straaljager xd
Een turbo in een auto draait meer dan 100.000 toeren. Een F1 turbo moet inderdaad makkelijk de 120.000 rpm kunnen halen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
[...]

Klopt, VAG heeft 100% van de aandelen van Porsche AG (Autto bouw onderdeel) in bezit. Echter 52.2% van de aandelen van de VAG groep zijn weer in het bezit van Porsche SE (De Porsche familie holding). Het is dus een nogal gecompliceerde relatie ;).

Porsche heeft een wel hoge mate van autonomiteit en kan gewoon beslissen of ze de F1 in willen, los van wat de andere VAG merken doen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Rijdt ie nou met de RB13 buiten de F1 events om, dat mocht toch niet?

Tussen 1:15 en 1:30 goed te zien dat de baan leeg is, er geen publiek is. en hij midden op de baan zomaar stilstaat en wegrijdt, waardoor het mij sterk lijkt dat het een officieel event is. Welke baan is het trouwens, Barcelona?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Elfjes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:58:
[...]

Tussen 1:15 en 1:30 goed te zien dat de baan leeg is, er geen publiek is. en hij midden op de baan zomaar stilstaat en wegrijdt, waardoor het mij sterk lijkt dat het een officieel event is. Welke baan is het trouwens, Barcelona?
Ze mogen per jaar 2x (of zoiets, eigenlijk geen idee) zogenaamde filmdagen houden. Dan mag er max 100km gereden worden, en volgens mij moeten die ook gereden worden op speciale banden van pirelli die buiten het GP-assortiment vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Elfjes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:58:
[...]

Gezien alle beelden die in dat filmpje door elkaar gemixt zijn (ook uit de TR tijd) zal het wel een filmdag of wintertest geweest zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Jurgen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:59:
[...]

Ze mogen per jaar 2x (of zoiets, eigenlijk geen idee) zogenaamde filmdagen houden. Dan mag er max 100km gereden worden, en volgens mij moeten die ook gereden worden op speciale banden van pirelli die buiten het GP-assortiment vallen
ah zo, dank. Ik zie zo gauw geen speciale banden tho, het lijken gewoon softs.

* Elfjes gaat de regels hierover eens opzoeken

Bla bla bla...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:52
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:22:
@SnowDude ik bedoelde uiteraard dat het geluid niet veel mooier zal worden met een 1.6 V6, het geluid zal alleen nog hoger worden niet zwaarder.
Weet je dat zeker?

1,5 Liter V6 Turbo; YouTube: McLaren Honda MP4/4 (1988 late) vol.1 - Ultimate V6 Turbo engine

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 21:12

AzzKickah

06-CENSORED

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=elhM_OuYsgY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ixfsyoGKlmE]

Interessant kijkvoer :)

Edit: Huh? Video-tag kapot? :?

[ Voor 35% gewijzigd door AzzKickah op 06-09-2017 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Het lijkt mij meer dat er hier een politiek spel gespeeld wordt door Porsche/VAG. Men heeft wel degelijk interesse in de F1, maar stapt alleen in als ze mede mogen bepalen hoe de nieuwe generatie motoren eruit gaan zien. Indien deze niet in hun straatje passen zullen ze niet instappen.

Wellicht dat de gesprekken niet helemaal naar tevredenheid zijn verlopen waarna ze hebben aangekondigd in de FE te gaan. De FE kan op termijn een bedreiging worden voor de F1, dus de keuze van een groot merk voor de FE is een serieuze bedreiging voor F1. Het is alleen nog niet duidelijk of het Porsche dan serieus om de FE te doen is of enkel om een betere stoel aan de F1 tafel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
alexbl69 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:10:
Het lijkt mij meer dat er hier een politiek spel gespeeld wordt door Porsche/VAG. Men heeft wel degelijk interesse in de F1, maar stapt alleen in als ze mede mogen bepalen hoe de nieuwe generatie motoren eruit gaan zien. Indien deze niet in hun straatje passen zullen ze niet instappen.

Wellicht dat de gesprekken niet helemaal naar tevredenheid zijn verlopen waarna ze hebben aangekondigd in de FE te gaan. De FE kan op termijn een bedreiging worden voor de F1, dus de keuze van een groot merk voor de FE is een serieuze bedreiging voor F1. Het is alleen nog niet duidelijk of het Porsche dan serieus om de FE te doen is of enkel om een betere stoel aan de F1 tafel.
VAG (en waarschijnlijk ook andere) stappen sowieso sneller in bij FE want dat is wat betreft consumentauto's gewoon de toekomst.
Dus: "wie het best presteert in de FE, zal ook wel de best volledig elektrische auto maken". :/

Ik geloof best dat ze er een politiek spelletje van maken :)

[ Voor 1% gewijzigd door Jasphur op 06-09-2017 16:27 . Reden: even wat dingen verduidelijken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 09-10 09:31
LopendeVogel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:08:
[...]

Stel ik zou niet al teveel naar de F1 kijken/volgen en plots dankzij google hier terecht komen zou ik de gedachten hebben: ej Porsche gaat de F1 in. Terwijl dat helemaal niet zo is, het is een heel mager gerucht. Nog even en men verteld hier dat McLaren, Williams of RBR Porsche zal gebruiken, dit terwijl Porsche misschien helemaal niet de F1 in gaat haha :P Wij moeten toch wel beter weten? :D

Het kan ook aan mij liggen hoor doordat ik liever feiten lees dan uit zijn verbrand getrokken geruchten, maar ik zou zo geen serieuzere website kunnen bedenken waar ik mijn info kan lezen en delen? Indien jij er 1 weet (dus geen gpupdate, tweakers of f1today) hoor ik het graag :)
Ik ben hier de laatste dagen niet zo actief omdat er én in het racetopic én in dit topic "discussies" worden gevoerd waarin bepaalde mensen het nodig vinden constant in herhaling te vallen.
Wel volg ik het nieuws, en ik heb de laatste weken echt bijna niks gelezen over Porsche, en als ik dan wat tegenkwam, stond er duidelijk bij dat het vage geruchten waren. Geruchten horen nou eenmaal bij F1, niet onregelmatig komen ze nog uit ook.
Feit blijft wel dat je jezelf onderuit haalt met bovenstaand argument.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
[...]

Klopt, maar goed die zaten dus voor de huidige motorenformule al aan tafel, en daar is niks van terecht gekomen. Het ging me er meer om dat interesse niet gelijk staat aan het daadwerkelijk uitvoeren van een F1 project :).

Overigens zou het ook puur kunnen komen door het dieselschandaal hoor dat er niets van is gekomen, er gingen een paar jaar terug genoeg geruchten over Audi als potentiele partner van Red Bull mede doordat Stefano Domenicale een hoge functie kreeg binnen Audi.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
XyritZz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:40:
[...]

Klopt, maar goed die zaten dus voor de huidige motorenformule al aan tafel, en daar is niks van terecht gekomen. Het ging me er meer om dat interesse niet gelijk staat aan het daadwerkelijk uitvoeren van een F1 project :).

Overigens zou het ook puur kunnen komen door het dieselschandaal hoor dat er niets van is gekomen, er gingen een paar jaar terug genoeg geruchten over Audi als potentiele partner van Red Bull mede doordat Stefano Domenicale een hoge functie kreeg binnen Audi.
Even afgezien van USA, hoeveel impact heeft het VAG dieselschandaal in Europa gehad?
Oprechte vraag, ik heb namelijk geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:45:
[...]
Even afgezien van USA, hoeveel impact heeft het VAG dieselschandaal in Europa gehad?
Van het geld dat de dieselgate kostte, had VAG rond de 20 tot 40 jaar F1 kunnen bekostigen. (zonder prijzengeld van de FIA/FOM mee te rekenen)
(alleen al de settlement in de VS heeft ze, geschat, rond de 15 Miljard gekost)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:59
Jasphur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:45:
[...]

Te ingewikkeld en langdradig om hier te vermelden, maar ze gaan het zeker in de portemonnee voelen. Daarnaast komen er nog veel meer verlate claims dus de toekomst is ook twijfelachtig..

http://www.nu.nl/tag/Dieselschandaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
AzzKickah schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:09:
*knip

Interessant kijkvoer :)

Edit: Huh? Video-tag kapot? :?
:(

[ Voor 83% gewijzigd door powah33 op 06-09-2017 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:17

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

1988 het laatste jaar dat de 1.5 liter turbos reden was ik erbij. Kapot gescheurde stukken zakdoek in de oren, oorbeschermers over de oren en nog kabaal wat je nooit eerder hebt meegemaakt. Heerlijk!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Probleem is gewoon de brandstof besparing. Als ze die verlagen/minder agressief of liefst opheffen dan krijgen de huidige blokken ook meer toeren en meer kabaal.
Vroegah was het gewoon niet aan de orde en kon je heerlijk onverbrande benzine laten knallen in de uitlaat.

Vrees dat dat helaas niet meer gaat gebeuren aangezien ze nu eenmaal deze route van "milieuvriendelijkheid" (en veiligheid :| ) hebben gekozen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
https://www.f1today.net/n...teschitz-uitgekeken-op-f1

De logica van het verhaal zit goed in elkaar. Maar dit zou natuurlijk ook allemaal opgezet kunnen zijn om druk op de F1 te zetten om kosten te drukken en gelijkere kansen te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:50:

De logica van het verhaal zit goed in elkaar. Maar dit zou natuurlijk ook allemaal opgezet kunnen zijn om druk op de F1 te zetten om kosten te drukken en gelijkere kansen te creëren.
Is allemaal gebaseerd op een opiniestuk van Joe Saward. Dus als je het leest moet je het wel met een korreltje zout doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Humma Kavula schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:13:
Probleem is gewoon de brandstof besparing. Als ze die verlagen/minder agressief of liefst opheffen dan krijgen de huidige blokken ook meer toeren en meer kabaal.
Vroegah was het gewoon niet aan de orde en kon je heerlijk onverbrande benzine laten knallen in de uitlaat.

Vrees dat dat helaas niet meer gaat gebeuren aangezien ze nu eenmaal deze route van "milieuvriendelijkheid" (en veiligheid :| ) hebben gekozen.
Waarom gaan we niet over op alcohol dan? Dat is een "groene" brandstof en volgens mij zijn de motorbouwers daar ook blij mee omdat ze het scherper af kunnen stellen dan benzine. Dan kan het verbruik omhoog en kan je roepen dat je geen fossiele brandstof verbruikt. En misschien kunnen ze de motoren dan ook iets versimpelen zodat het voor motorfabrikanten aantrekkelijker wordt?

Het is misschien iets onveiliger, maar dat moeten ze in 2017 toch ook wel kunnen tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:18:

[...]

Waarom gaan we niet over op alcohol dan? Dat is een "groene" brandstof en volgens mij zijn de motorbouwers daar ook blij mee omdat ze het scherper af kunnen stellen dan benzine. Dan kan het verbruik omhoog en kan je roepen dat je geen fossiele brandstof verbruikt. En misschien kunnen ze de motoren dan ook iets versimpelen zodat het voor motorfabrikanten aantrekkelijker wordt?

Het is misschien iets onveiliger, maar dat moeten ze in 2017 toch ook wel kunnen tackelen?
zolang je alcohol niet ziet branden blijft het een probleem. Maar goed indycar rijdt ook met een hoog ethanol percentage benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:52
Diesels op plantaardige olie?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:11:
Is allemaal gebaseerd op een opiniestuk van Joe Saward. Dus als je het leest moet je het wel met een korreltje zout doen.
Dit.

De beste man is elk jaar op de F1 uitgekeken als we het geneuzel van "journalisten" als Saward en Windsor moeten geloven.

Bij de weg, riep Mateschitz vorige week niet nog dat hij Max de jongste F1 kampioen ooit wil maken? Dan is hij wel heel erg snel omgeslagen gezien hij nu alweer wil stoppen... wel spijtig voor Max dan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:44

Eigenlijk bizar om te zien dat ze de hele auto opnieuw verven.
En dat werkschema van Toto :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 21:12

AzzKickah

06-CENSORED

Die wagens worden voor élke race opnieuw gepaint? Dat is echt totaal geschift, if you ask me. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
AzzKickah schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:45:
Die wagens worden voor élke race opnieuw gepaint? Dat is echt totaal geschift, if you ask me. 8)7
Zeker als je bedankt dat ook de spares iedere keer opnieuw geverfd worden.

(en dan te bedenken dat Sauber en Manor niet genoeg budget hadden om kleine paintchips op de neuzen voor een race bij te werken.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:50:

Dit verhaal steekt ieder jaar zijn kop op... ik ben er wel een beetje klaar mee. ;)

Pagina: 1 ... 30 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1