Ohh hier werkt die nog wel.
Voor de mensen die de pagina niet kunnen openen:
Max Verstappen heeft zijn laatste meters gereden voor het team van Red Bull Racing. De jonge Limburger stapt per direct over naar Mercedes. Vader Jos Verstappen maakt het seizoen af bij Red Bull.
Harde woorden
Dat nieuws volgt op de teleurstellend verlopen Grand Prix van België, waar Verstappen zijn RB13 met technische problemen langs de baan moest parkeren. Vervolgens vielen er harde woorden in het motorhome van het Oostenrijkse team. Uiteindelijk bleek een breuk dus onvermijdelijk.
Verstappen neemt met onmiddellijke ingang het stoeltje over van safety car-bestuurder Bernd Mayländer, die op zijn beurt ook niet gelukkig is bij zijn team. Op Spa Francorchamps werd hij andermaal door zijn team de pits in geroepen terwijl hij aan de leiding ging. Na de onbegrijpelijke teamorder stormde Mayländer woedend zijn auto uit, om ook niet meer terug te keren.
Verstappens nieuwe auto. Foto: Getty
Betrouwbaarder
,,De plek in de safety car was de enige plek die nog beschikbaar was”, zegt de door pech achtervolgde Verstappen. ,,Ik had natuurlijk liever het jaar afgemaakt in een F1-bolide, maar zo halverwege het seizoen is dat niet mogelijk. Toch zie ik dit als een sportieve vooruitgang. Die Mercedes is misschien niet zo snel, maar wel betrouwbaarder en bovendien lastig in te halen.”
Rentree voor Jos Verstappen
Komende zondag, op Monza, zal Max Verstappen al achter het stuur van de Mercedes-AMG GT S zitten. Zijn plekje in de Red Bull wordt tot het einde van het seizoen ingenomen door vader Jos Verstappen. Die zegt veel zin te hebben in een rentree in de Formule 1: ,,Nu kan ik eindelijk eens uitvallen zonder dat ik de schuld daarvan krijg. Dat was vroeger wel anders.”
Ik denk dat je het beste zelf even een Excel bestandje kan aanmakenKappuhH schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:19:
Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden van alle pole tijden van alle circuits van afgelopen jaren? Het liefst in Excel. Ik kan het per jaar per circuit wel los opzoeken maar kan helaas geen handig overzicht vinden...
Kost je misschien een uurtje.
Als je naar F1 gaat en dan naar de Results Dan hoef je op deze manier alleen een ander circuit te kiezen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mwah, minder flauw dan sommige personen in de Reddit trash talk monday draadjes ....Martinspire schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 04:19:
Ik wist niet dat De Speld concurrentie had, maar dit is wel te flauw.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[YouTube: https://youtu.be/4SfhgE4hSX8]
KUB eat your heart out.
[YouTube: https://youtu.be/ENVPvISy69Q]
Wow! Wat knap om zo te sturen met je voet....nachtnet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:39:
Renault heeft net een video online gezet met een coureur met een fysieke beperking in een racewagen..
[video]
KUB eat your heart out.
[video]
nevermind
[ Voor 95% gewijzigd door loewie1984 op 31-08-2017 11:13 ]
Don't blame the messenger..loewie1984 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:08:
@nachtnet gvd, had het kunnen wetenmybad
nevermind
[ Voor 63% gewijzigd door nachtnet op 31-08-2017 11:14 ]
Verwijderd
Als lego al 567kg weegt is het al knap hoe ze een F1 auto met 720kg kunnen bouwen ondanks de extreme krachten.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
https://www.gpblog.nl/281...raffen-en-drs-afschaffen/
Ross Brawn die van de gridpenatlies af wil maar wel pas vanaf 2021 omdat dan het motorreglement wordt aangepast.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
niet helemaal waar:Saffie_time schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:55:
Vast al lang en breed hier besproken maar ik lees niet alles:
https://www.gpblog.nl/281...raffen-en-drs-afschaffen/
Ross Brawn die van de gridpenatlies af wil maar wel pas vanaf 2021 omdat dan het motorreglement wordt aangepast.
"Ik zou graag al eerder een oplossing willen", aldus Brawn. "Misschien kunnen we een andere straf bedenken, zoals puntenaftrek in het kampioenschap van de constructeurs. Of helemaal geen straf en de technische problemen gewoon accepteren."
https://wren.co/join/Devian
Met dat laatste kan je bijna ook gewoon het max aantal blokken laten vervallen. Wil je dan een nieuw blok dan blaas je de oude gewoon op in FP2 ofzo.
Een oneindig aantal blokken vind ik geen optie, gezien de kosten voor kleine teams, maar schroef in ieder geval het aantal per seizoen op naar 8. Dan hebben de teams veel meer ruimte, ook om het één en ander te testen. Je kunt bijvoorbeeld agressiever testen met bepaalde onderdelen.Zahariac schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Met dat laatste kan je bijna ook gewoon het max aantal blokken laten vervallen. Wil je dan een nieuw blok dan blaas je de oude gewoon op in FP2 ofzo.
Het is alleen geen optie voor kleine teams als ze niet dezelfde hoeveelheid krijgen van Mercedes/Ferrari/Renault. Als ze voor dezelfde prijs 20 motoren per weekend mogen gebruiken, dan is er voor hen ook weinig. Maar het ging dus ook om kostenreductie van de unit an sich, en dat ga je met zoiets niet bereiken.NielsD91 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
Een oneindig aantal blokken vind ik geen optie, gezien de kosten voor kleine teams, maar schroef in ieder geval het aantal per seizoen op naar 8. Dan hebben de teams veel meer ruimte, ook om het één en ander te testen. Je kunt bijvoorbeeld agressiever testen met bepaalde onderdelen.
En als er geen penalty meer tegenover staat (ik zie ze punten niet aftrekken) dan lijkt me dat ook wat raar.
1 blok per weekend (voor alle sessies) anders start je achteraan, zou ik al beter vinden, want dan moet ie toch al aardig wat kilometers mee en heb je dat ze toch sparen in quali om meer in de race te doen (en dus meer inhaalacties in de race).
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 31-08-2017 16:38 ]
Helm ALO

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2017 16:47 ]
https://www.autosport.com...or-the-rest-of-his-career"It's good for Sebastian that he's signed there. All things happen for a reason, and in the kind of plan that I have coming up, my five years, whatever it is, six years that I have left in the sport, that piece of the puzzle is now in place, so it makes my decision moving forward a lot easier."
Waarom niet, hij is goed bezig.Requiem19 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:22:
Lewis Hamilton gaat nog 6 jaar door in F1:
[...]
https://www.autosport.com...or-the-rest-of-his-career
Mooi zo. Genoeg tijd voor Max om Hamilton te verslaanRequiem19 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:22:
[...]
Ja maar dan blijft hij niet zolang met he?alwaysleft schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:26:
[...]
Mooi zo. Genoeg tijd voor Max om Hamilton te verslaan![]()
Hoe lang hij denkt te blijven is niet zo relevant. Wat wel relevant is dat hij bij Mercedes zal blijven. Dat bekent geen Ferrari, en Vettel blijft dan ook bij Ferrari. Beiden hebben wel enig belang bij een mindere coureur naast zich dus geen Max, RIC of Alonso naar een van die teams. Zeker Ferrari zit op slot. Gaat Kimi, dan zal Ferrari kijken naar Giovinazzi of Leclerc. Perez kan het vergeten.Requiem19 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:22:
Bij Mercedes zit Ocon eraan te komen voor Mercedes, tenzij er elders een plaats open gaat als Mclaren of Renault gaan presteren. Voor Max en RIC gaat het denk ik RBR blijven, en hopen dat Renault eindelijk eens in gaat lopen qua vermogen...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ESjHLf3QOvQ]
Onboards Spa (helaas in 4-en

Maar gelukkig zijn ze ook via vimeo te vinden..

[Vimeo: https://vimeo.com/231791780]
Verwijderd
Jammer, het had een stuk leuker geweest als Vettel en Hamilton een switch hadden gemaakt, maar beiden kiezen voor de veilige optie wat ik wel kan begrijpen. Het is alleen te hopen dat of een RB en McLaren hun zaakjes op orde gaan krijgen want nog zoveel jaar dezelfde battles (als Ferrari dat kan bijhouden) gaat saai worden.DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:47:
[...]
Hoe lang hij denkt te blijven is niet zo relevant. Wat wel relevant is dat hij bij Mercedes zal blijven. Dat bekent geen Ferrari, en Vettel blijft dan ook bij Ferrari. Beiden hebben wel enig belang bij een mindere coureur naast zich dus geen Max, RIC of Alonso naar een van die teams. Zeker Ferrari zit op slot. Gaat Kimi, dan zal Ferrari kijken naar Giovinazzi of Leclerc. Perez kan het vergeten.
Bij Mercedes zit Ocon eraan te komen voor Mercedes, tenzij er elders een plaats open gaat als Mclaren of Renault gaan presteren. Voor Max en RIC gaat het denk ik RBR blijven, en hopen dat Renault eindelijk eens in gaat lopen qua vermogen...
Ik vraag mij af of Hamilton en Ocon in één team gaan passen qua karakter, daarnaast is Ocon nou niet qua kwalificaties en races nou altijd de betere dan Perez. Hamilton ziet liever Bottas blijven, maar het zou mij niet verbazen mochten er dit jaar geen titels gehaald worden dat ze voor een Verstappen gaan kiezen.
Dat hoop ik ook. Van mij mag het vanaf 2018 ook met RBR in de strijd zijn, en vanaf 2019 Mclaren en Renault er ook bij. Kampioenschap tussen vijf teams teken ik voor.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:17:
[...]
Jammer, het had een stuk leuker geweest als Vettel en Hamilton een switch hadden gemaakt, maar beiden kiezen voor de veilige optie wat ik wel kan begrijpen. Het is alleen te hopen dat of een RB en McLaren hun zaakjes op orde gaan krijgen want nog zoveel jaar dezelfde battles (als Ferrari dat kan bijhouden) gaat saai worden.

Oke, als de RBR auto's net even beter zijn en Max wint.
Hoe Ocon zich ontwikkeld zie ik het wel gebeuren dat hij Perez gaat verslaan in alles. Hij zit nu pas een jaar in de F1 hé. Eerste race was Spa 2016. Hij is goed.Ik vraag mij af of Hamilton en Ocon in één team gaan passen qua karakter, daarnaast is Ocon nou niet qua kwalificaties en races nou altijd de betere dan Perez. Hamilton ziet liever Bottas blijven, maar het zou mij niet verbazen mochten er dit jaar geen titels gehaald worden dat ze voor een Verstappen gaan kiezen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben (bijna) even groot LH fan als Max fan. Hamilton volg ik sinds zn overwinning in de F3 Masters op Zandvoort in 2005 en zn fantastische 2006 GP2 seizoen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:47:
[...]
Hoe lang hij denkt te blijven is niet zo relevant. Wat wel relevant is dat hij bij Mercedes zal blijven. Dat bekent geen Ferrari, en Vettel blijft dan ook bij Ferrari. Beiden hebben wel enig belang bij een mindere coureur naast zich dus geen Max, RIC of Alonso naar een van die teams. Zeker Ferrari zit op slot. Gaat Kimi, dan zal Ferrari kijken naar Giovinazzi of Leclerc. Perez kan het vergeten.
Er is meer dan Max in F1 ^^ :-).
Lasterpraat, ga eens weg jij.Requiem19 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:23:
[...]
Ik ben (bijna) even groot LH fan als Max fan. Hamilton volg ik sinds zn overwinning in de F3 Masters op Zandvoort in 2005 en zn fantastische 2006 GP2 seizoen.
Er is meer dan Max in F1 ^^ :-).
Malaysia, US, Mexico, Brazil & Abu Dhabi
via https://twitter.com/Julien_FEBREAU/status/903274359317561344
Even speculeren:nachtnet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:07:
Goh Verrassing: LeClerc gaat voor Sauber een hele hoop van de resterende FP1 sessies rijden..
Malaysia, US, Mexico, Brazil & Abu Dhabi
via https://twitter.com/Julien_FEBREAU/status/903274359317561344
LeClerc in 2018 bij Sauber en daarna naar... Haas? Of toch meteen Kimi vervangen in 2019? Of zou dat juist weer Ricciardo worden waarbij LeClerc nog een paar jaar mag meedraaien in een klantenteam van Ferrari en dan bij Ferrari mag aantreden.
2021 waarin Verstappen en Ocon bij Mercedes rijden, Ricciardo en LeClerc bij Ferrari, Vandoorne en Norris bij McLaren? Wie rijdt er dan bij Red Bull, Sainz? Mooie toekomst ongeacht waar iedereen rijdt, er komt een hoop talent aan. Hopelijk nog 2 teams erbij zodat er ruimte is voor al deze jongens.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
2 teams erbij zie ik niet zo snel gebeuren, een paar gp's geleden was er wel een Italiaan die aankondigde dat hij nu toch echt een nieuw team op de grid gaat zetten (na eerdere mislukte pogingen.) (even naam & bron kwijt.)Tylocke schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:19:
[...]
Even speculeren:
LeClerc in 2018 bij Sauber en daarna naar... Haas? Of toch meteen Kimi vervangen in 2019? Of zou dat juist weer Ricciardo worden waarbij LeClerc nog een paar jaar mag meedraaien in een klantenteam van Ferrari en dan bij Ferrari mag aantreden.
2021 waarin Verstappen en Ocon bij Mercedes rijden, Ricciardo en LeClerc bij Ferrari, Vandoorne en Norris bij McLaren? Wie rijdt er dan bij Red Bull, Sainz? Mooie toekomst ongeacht waar iedereen rijdt, er komt een hoop talent aan. Hopelijk nog 2 teams erbij zodat er ruimte is voor al deze jongens.
Er waren toch wel een stel Chinezen die nog een F1 team wilden maken. Maar dat kunnen nog geruchten zijn die zijn blijven hangen na het hele gedoe met Ron Dennis. Ik verwacht geen nieuwe teams erbij voordat er gesproken wordt over het aanpassen van de beloningen. Zoals het nu is wil je nooit nr 11 of 12 worden want dan is het snel einde verhaal.nachtnet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:22:
[...]
2 teams erbij zie ik niet zo snel gebeuren, een paar gp's geleden was er wel een Italiaan die aankondigde dat hij nu toch echt een nieuw team op de grid gaat zetten (na eerdere mislukte pogingen.) (even naam & bron kwijt.)
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Inderdaad zolang ze de beloning niet aanpassen naar 11 teams als er 1 extra bijkomt is het ongeveer kansloos om een nieuw team te gaan starten.Tylocke schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:28:
[...]
Er waren toch wel een stel Chinezen die nog een F1 team wilden maken. Maar dat kunnen nog geruchten zijn die zijn blijven hangen na het hele gedoe met Ron Dennis. Ik verwacht geen nieuwe teams erbij voordat er gesproken wordt over het aanpassen van de beloningen. Zoals het nu is wil je nooit nr 11 of 12 worden want dan is het snel einde verhaal.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mixed feelings hierover. Als Hamilton aangeeft dat hij nog zes jaar wil blijven, en blijft presteren, houdt dit in dat het risico bestaat dat Max nog jarenlang tweede viool gaat spelen.
Mercedes zal geen jaarlijks gevecht willen tussen de twee rijders.
Zou prachtig zijn voor Max

[ Voor 10% gewijzigd door alwaysleft op 01-09-2017 13:57 ]
https://twitter.com/f1enigma/status/903547213279895553

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Oeh, dat voedt de geruchtenmachines weer!nachtnet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:50:
@p0st Alle heren van Renault zijn ook gespot bij McLaren vandaag..
Zou eigenlijk wel goed zijn om Honda een eigen fabrieksteam te laten meedoen, er is toch nog plek zat op de grid.. 20 auto's is ook niks
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Horner heeft in juli gezegd dat Max nog een contract tot en met 2019 heeft. Lijkt me sterk dat ie dan in 2019 voor Mercedes rijdt.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wonderful times we live innachtnet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:50:
@p0st Alle heren van Renault zijn ook gespot bij McLaren vandaag..
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
In 2019 een contract tekenen en dan in 2020 rijden voor Merc..Lekker Ventje schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:39:
[...]
Horner heeft in juli gezegd dat Max nog een contract tot en met 2019 heeft. Lijkt me sterk dat ie dan in 2019 voor Mercedes rijdt.
-
Red Bull heeft een optie op max voor 2019. Met een exit als het geen top3 auto levert. Max wil daar nu naar het schijnt een top3 coureur van maken.Lekker Ventje schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:39:
[...]
Haha lol in die badkamerakerssies schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:54:
Een kijkje in het motorhome van Daniel Ricciardo
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Even een angstbeeld scheppen; Mercedes in 2019 met Hamilton en Verstappen, Ferrari met Vettel en Ricciardo. Omdat er maar 2 fatsoenlijke motoren zijn die zij niet krijgen stopt Red Bull, waardoor 4 auto's verdwijnen....alwaysleft schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:57:
Hier de originele bron: http://sportbild.bild.de/...53067708.sportMobile.html
Zou prachtig zijn voor Max
Nu al zie je berichten dat ze van TR afwillen (Sean Gelael anyone?); en de talentenpoel lijkt ook opgedroogd. Zou erg jammer zijn voor de F1.
Is dat Vettel?

Het zou jammer zijn als RBR vertrekt, maar Max in der Mercedes vs Hamilton zou wel spektakel eerste klasse zijn.

Dus stel dat VER in 2020 naar Mercedes gaat en hij heeft 1 goed jaar, maar HAM is eerste rijder. En het jaar daarna zijn RBR of Ferrari de beste auto's omdat er nieuwe regels zijn... Tsja, auwch.
Zoals ik het AMuS artikel las: Mercedes heeft vaak geïnformeerd naar de voorwaarden van het contract van Verstappen. Verstappen heeft een contract voor 2018. Voor 2019 heeft Red Bull een optie met een prestatieclausule als voorwaarde. De voorwaarde is dat het team in de top-3 eindigt bij de constructeurs.TheBrut3 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:24:
Verstappen kan volgens mij pas in 2020 weg. Dat zou overigens weer een enorme gok zijn. Want in 2021 komen er nieuwe motoren, grote veranderingen van de regels. Dus dan is er weer een aanzienlijke kans dat een ander team boven komt drijven, net zoals Mercdes in het 1.6T tijdperk.
Dus stel dat VER in 2020 naar Mercedes gaat en hij heeft 1 goed jaar, maar HAM is eerste rijder. En het jaar daarna zijn RBR of Ferrari de beste auto's omdat er nieuwe regels zijn... Tsja, auwch.
Verstappen wil dat dit aangepast wordt naar een prestatieclausule op zijn persoonlijke prestaties.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vooral als je dan weet dat dit afgedwongen was door de Montizemelo. '...Together with the team decided'. Je merkt aan zijn houding dat het niet klopt. Maar toen was dat verhaal nog niet bekend. Het achtergrondverhaal is hier wel eens gedeeld. Zijn terugkomst bij Mercedes heeft nooit gebracht wat het moest brengen, maar bevestigd wel dat hij de eerste keer niet had willen stoppen.
Zijn laatste race voor Ferrari in Brazilië, het hele veld inhalen alsof ze er niet waren. Als een soort bewijs richting de wereld en Ferrari dat er maar 1 iemand de beste was.
Michael Schumacher onboard Brazilië 2006.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9Rwtyl_ZhDU]
[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 01-09-2017 22:08 ]
"When you grow up your heart dies"
Ja/nee met Kvyat
[YouTube: https://youtu.be/SP26reGbr4Y]
[ Voor 75% gewijzigd door TinusTegengas op 01-09-2017 23:15 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
En aanvulling: Torro Rosso dan met Honda. Mogelijk over een paar jaar een works team.TinusTegengas schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:48:
Volgens Olav Mol wil McLaren volgend jaar naar Renault motoren en wil Helmut Marko af van Torro Rosso.
Ja/nee met Kvyat
https://www.ziggosport.nl...ea912a1bb005280c-mp4.html
En zoals Doornbos al aangaf: voordeel voor Red Bull, krijgen ze dus de data van Renault (via RB) & de data van Honda (via STR) en dan kunnen ze dus bepalen waar ze mee verder willen!
En weer eentje die (steeds meer @schoonmoeder) Nederlands spreekt, dadelijk het halve veldTinusTegengas schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:48:
Volgens Olav Mol wil McLaren volgend jaar naar Renault motoren en wil Helmut Marko af van Torro Rosso.
Ja/nee met Kvyat
[video]
https://nos.nl/artikel/21...appen-een-megasprong.html
Ik meende gelezen te hebben dat de gesprekken tussen TR en Honda gestaakt waren anderhalve week geleden.
Hiero:
https://www.formule1.nl/n...-motoren-voor-toro-rosso/
[ Voor 14% gewijzigd door Lekker Ventje op 02-09-2017 09:33 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Contracten van topsporters draaien maar om 1 ding: geld. Kom met voldoende geld over de brug en het contract wordt in onderling overleg zonder problemen verbroken. Of als Max echt weg wil gaan ze hem toch niet tegenhouden hoor. Een piloot die tegen zijn zin in een racewagen kruipt, daar heb je als team niet veel aan. Die kan je beter onmiddelijk dumpen.Lekker Ventje schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:39:
[...]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Kan me niet voorstellen dat als Max nu ongemotiveerd gaat zitten doen dat ie dan naar Mercedes mag. RBR zet hem dan gewoon terug bij TR.Blokker_1999 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:22:
[...]
Contracten van topsporters draaien maar om 1 ding: geld. Kom met voldoende geld over de brug en het contract wordt in onderling overleg zonder problemen verbroken. Of als Max echt weg wil gaan ze hem toch niet tegenhouden hoor. Een piloot die tegen zijn zin in een racewagen kruipt, daar heb je als team niet veel aan. Die kan je beter onmiddelijk dumpen.
Als Max weg wil houden ze hem waarschijnlijk inderdaad niet tegen, zolang de andere partij dan maar wel de 100 miljoen Euro aftikt die Marko vraagt.
Dus Yamamoto is voor niets onderweg vanuit Japan naar Italië?Lekker Ventje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:32:
Ik meende gelezen te hebben dat de gesprekken tussen TR en Honda gestaakt waren anderhalve week geleden.
Hiero:
Berichten van 10 dagen geleden zijn alweer oud nieuws, gesprekken lijken inmiddels weer gaande..Lekker Ventje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:32:
Renault gaat alwéér grote stappen maken.
https://nos.nl/artikel/21...appen-een-megasprong.html
Hiero:
(10 dagen geleden zou het ook om verkoop van STR aan Honda zijn gegaan..)
Yep, RB schijnt vanavond als deadline te hebben voor een eventuele Honda/Toro Rosso deal:nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:48:
gesprekken lijken inmiddels weer gaande..
https://www.motorsport.co...ne-supply-mclaren-948714/
Een mogelijk scenario:
STR gaat met Honda motoren rijden en Honda brengt een flinke zak met geld mee naar STR. Op termijn komt er een optie voor Honda om het team te kopen. Marko is dan ook blij want Honda gaat betalen voor STR. Kunnen ze ook kijken of Honda volgend seizoen inloopt op Renault, of ze zelfs al passeert en richting Ferrari gaan. Dat is uiterst belangrijk omdat RBR anders hun twee sterren gaat verliezen voor 2019. 2018 moeten er al betere prestaties zijn, 2019 moeten ze echt ervoor kunnen gaan, anders zijn zowel Ver als Ric weg.
Renault gaat leveren aan McLaren. McLaren moet er nu voor betalen en krijgt niks van Renault, net zoals RBR. Hier zit wel een probleem, namelijk wil RBR wel dat McLaren competitief gaat worden? RBR heeft hier kennelijk een veto over afgedwongen met Renault. RBR zal meer inkomsten hebben dat McLaren, maar dat zijn ook geen prutsers of een B team bij McLaren. Wat nou als McLaren RBR gaat matchen, of zelfs verslaan? Problemen, zeker als Honda volgend seizoen weer faalt.
Hoe zit het met Sainz? Wil weg bij STR, Kubica lijkt het toch niet te gaan worden, Renault is erg voorzichtig. Alonso die blijft bij McLaren betekent dat Sainz een goede kans maakt om naar Renault te gaan. Hoe gaat dit in zijn werk? Gaat Marko dan nog meer afdwingen van Renault zoals toegang tot de motorsoftware zodat RBR zelf engine mappings kan maken voor de RB14?
Hoe zit het met Honda zelf? Gaan die de boel saboteren met STR zodat ze bij McLaren moeten blijven omdat ze helemaal niet willen leveren aan alleen STR? Willen ze wel, gaan ze dan ook veel betalen aan STR zoals ze met McLaren doen?
Ik betwijfel of we vandaag iets gaan horen, anders dan definitief nee. Dit is uiterst complex.
[ Voor 91% gewijzigd door Dijkstraat op 03-09-2017 19:39 ]
Vandaag horen we uiteraard nog niks, dat zal pas aankomende week zijn. Dat zij Zak ook bij Ted.DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:45:
Tic tock, de tijd is bijna verstreken. Vraag het me toch af of het gaat gebeuren en hoe?
Een mogelijk scenario:
-knip-
Ik betwijfel of we vandaag iets gaan horen, anders dan definitief nee. Dit is uiterst complex.
Tevens denk ik dat Honda in de F1 wil blijven en wat Ted ook al zei: ze krijgen gezichtsverlies in Japan als ze er nu door MCL uitgegooid worden met rechtszaken tot gevolg.
Het is gewoon speculeren wat Honda nu wil, motorleverancier ( en kijken wat 2021 brengt ), fabrieksteam ( TR?) of toch eruit stappen ( wat ik niet verwacht )
Mclaren zegt over 7 dagen de Renault deal rond te hebben en te openbaren Geeft zo Torro Rosso en Honda nog wat xtra tijd lijkt t

"When you grow up your heart dies"
Een opleidingsteam, zoals veel teams het graag zouden willen hebben en hij wil er nu ineens van af?
Waiting on the world to change
Denk dat je Mateschitz bedoelt maar alles is momenteel speculaas.pinda powerrr schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:17:
Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik her en der lees dat herr Marko van Toro Rosso af wil?
Een opleidingsteam, zoals veel teams het graag zouden willen hebben en hij wil er nu ineens van af?
Ik snap deze roddel wel want het lijkt erop dat Liberty het een automerken cup wil maken dus als klant kom je nergens, laat staan 2e rangs klant.
Nu Honda zoekende is kan je TR natuurlijk verkopen of als springplank gebruiken voor RB zodat het Honda RB wordt (tzt).
Maar nogmaals, speculaties en we zullen het wel zien. In de F1 is (bijna) alles mogelijk
Er zit geen echt talent aan te komen.pinda powerrr schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:17:
Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik her en der lees dat herr Marko van Toro Rosso af wil?
Ook is STR niet goedkoop om aan te houden, en vallen de prestaties tegen. Zeker Kvyat presteert gewoon niet. Die extra middelen kan je ook in RBR gooien.
Ik denk dat het tweedelig is. Enerzijds komt er weinig aan (al is het meer: ze sponsoren niet zo heel veel rijders meer) en anderzijds gebeurt er bij RBR ook niet veel en zijn ze daar dus niet nodig. Ze hebben vroeger ook al veel talent weggegooid. Ik vraag me alleen af waarom ze niet talent opleiden en dan verkopen aan andere teams. Die Sainz en Kvyat moeten toch nog wel wat opleveren?DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:28:
[...]
Er zit geen echt talent aan te komen.
Ook is STR niet goedkoop om aan te houden, en vallen de prestaties tegen. Zeker Kvyat presteert gewoon niet. Die extra middelen kan je ook in RBR gooien.
Het houden van een team zal ook wel duurder zijn dan eerst, met meer investeringen in ontwikkeling van de auto. Als je dan Honda kunt laten betalen voor motoren, waarom niet?
Dat snap ik ook niet. Want naast het opleiden van het talent is het voor Red Bull ook heel fijn dat ze twee stemmen hebben in plaats van één. Het komt nog steeds genoeg voor dat er simpelweg door de teams gestemd moet worden bij de introductie van nieuwe regels of het schrappen/aanpassen van oude regels. Die extra macht zal Red Bull ook niet zomaar kwijt willen.pinda powerrr schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:17:
Red Bull is nieuwsgierig naar Honda denk ik met nog een jaar ontwikkeling mocht het een goede motor worden zou Red Bull zomaar van de "klant"-status bij een fabrikant af kunnen zijn en het Honda works team kunnen worden.
Daarnaast zal de FIA ook een flinke vinger in de pap hebben en Red Bull / STR pushen om een deal te sluiten met Honda. De FIA wil Honda niet kwijt, en koste wat kost behouden voor de sport.
Sluit zelfs niet uit dat Ferrari en Mercedes ook heel stiekem willen dat er een STR/Honda deal komt; als die deal er namelijk niet komt leveren Ferrari, Mercedes en Renault allemaal drie teams en dat betekent dat de FIA willekeurig een leverancier voor McLaren aan gaat wijzen als ze de stekker uit Honda trekken. Ferrari en Mercedes willen niet leveren aan McLaren, dus een ruil met STR/McLaren komt voor hun ook goed uit.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Alle teams hebben eerder dit jaar (juni? juli?) aan moeten geven met welke motor ze volgend jaar rijden. Ik denk dus dat McLaren geen poot om op te staan heeft als ze Honda eruit gooien zonder dat er een alternatief is. De FIA zal nu niemand meer (kunnen) verplichten juist omdat alles rond was, en een Mercedes/Ferrari/Renault dus ook geen rekening hebben gehouden met extra capaciteit om een extra team te leveren, noch dat ze die capaciteit zo snel erbij kunnen krijgen.XyritZz schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:16:
Sluit zelfs niet uit dat Ferrari en Mercedes ook heel stiekem willen dat er een STR/Honda deal komt; als die deal er namelijk niet komt leveren Ferrari, Mercedes en Renault allemaal drie teams en dat betekent dat de FIA willekeurig een leverancier voor McLaren aan gaat wijzen als ze de stekker uit Honda trekken. Ferrari en Mercedes willen niet leveren aan McLaren, dus een ruil met STR/McLaren komt voor hun ook goed uit.
Meer mensen lid hier?
Wil graag meer over F1 gaan lezen, meer mensen lid?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Een Bliyoo abonnement is goedkoper dan de losstaande abonnementen van de tijdschriften die ik lees.
[ Voor 32% gewijzigd door MegaTronics op 04-09-2017 10:12 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Mja ik denk dat als FIA moet aangeven wie moet leveren, die gewoon zeggen "Honda". FIA wil namelijk Honda behouden, dus dat gaat ze zo niet lukken. Daarom moeten ze ook Red Bull, Toro Rosso en Renault achter zich krijgen.RobertMe schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:57:
[...]
Alle teams hebben eerder dit jaar (juni? juli?) aan moeten geven met welke motor ze volgend jaar rijden. Ik denk dus dat McLaren geen poot om op te staan heeft als ze Honda eruit gooien zonder dat er een alternatief is. De FIA zal nu niemand meer (kunnen) verplichten juist omdat alles rond was, en een Mercedes/Ferrari/Renault dus ook geen rekening hebben gehouden met extra capaciteit om een extra team te leveren, noch dat ze die capaciteit zo snel erbij kunnen krijgen.
Ik denk dat Honda net zo min door wil met McLaren als McLaren met Honda.Martinspire schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:24:
[...]
Mja ik denk dat als FIA moet aangeven wie moet leveren, die gewoon zeggen "Honda". FIA wil namelijk Honda behouden, dus dat gaat ze zo niet lukken. Daarom moeten ze ook Red Bull, Toro Rosso en Renault achter zich krijgen.
Als Honda geen alternatief heeft voor McLaren trekken ze de stekker uit het F1 project, en dan kan de FIA ze niet meer als leverancier aanwijzen.
Overigens is het in de regels sowieso opgenomen dat de FIA bij het ontbreken van een motorleverancier bij een team altijd "wijst" naar de leverancier die het kleinste aantal teams voorziet. Dus als Honda aangeeft dat ze door willen gaan dan heeft McLaren inderdaad geen keuze. Trekt Honda zich terug dan staan Mercedes, Ferrari en Renault op 3-3-3 en gaat de FIA volgens mij gewoon loten.
Het ruilen van leverancier met een ander team heeft daarom ook de voorkeur, niemand heeft dan een groot probleem. Mocht Honda zich echter helemaal terugtrekken, dan zal de FIA er alles aan doen om McLaren te behouden voor de sport.RobertMe schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:57:
[...]
Alle teams hebben eerder dit jaar (juni? juli?) aan moeten geven met welke motor ze volgend jaar rijden. Ik denk dus dat McLaren geen poot om op te staan heeft als ze Honda eruit gooien zonder dat er een alternatief is. De FIA zal nu niemand meer (kunnen) verplichten juist omdat alles rond was, en een Mercedes/Ferrari/Renault dus ook geen rekening hebben gehouden met extra capaciteit om een extra team te leveren, noch dat ze die capaciteit zo snel erbij kunnen krijgen.
Een F1 zonder McLaren zullen ze echt niet laten gebeuren.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Honda dan parkeren bij STR is ook gunstig voor RB op die manier. Je houdt McLaren dan qua vermogen gelijkwaardig en kan ze qua chassis verslaan. Zeer weinig teams die dat eventueel kunnen, RBR is er een van.
Ik ga namens Tweakers een gooi doenJasphur schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:57:
Nou, zet hem op beste mensen!
https://f1esports.com/
Registreren: https://f1esports.com/register
[afbeelding]
Ik ook, maar top 10% is maximaal haalbaar vrees ik.
Ik ga voor top 5.MikeyMan schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:33:
[...]
Ik ook, maar top 10% is maximaal haalbaar vrees ik.
Overigens, hij is altijd vrij hard voor Palmer en Stroll, maar of hij nu beter is.
Ligt aan het materiaal of hij beter isDaniëlWW2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:34:
Zo lang het maar niet Robert Doornbos gaat worden.![]()
Overigens, hij is altijd vrij hard voor Palmer en Stroll, maar of hij nu beter is.

Binnen de huidige regels kan vanuit de FIA alleen een 3e team verplicht worden gesteld. Grote kans dat als TR niet naar Honda gaat dat McLaren komend jaar met een 2017 spec motor gaat rijden.XyritZz schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:13:
[...]
Ik denk dat Honda net zo min door wil met McLaren als McLaren met Honda.
Als Honda geen alternatief heeft voor McLaren trekken ze de stekker uit het F1 project, en dan kan de FIA ze niet meer als leverancier aanwijzen.
Overigens is het in de regels sowieso opgenomen dat de FIA bij het ontbreken van een motorleverancier bij een team altijd "wijst" naar de leverancier die het kleinste aantal teams voorziet. Dus als Honda aangeeft dat ze door willen gaan dan heeft McLaren inderdaad geen keuze. Trekt Honda zich terug dan staan Mercedes, Ferrari en Renault op 3-3-3 en gaat de FIA volgens mij gewoon loten.
[...]
Het ruilen van leverancier met een ander team heeft daarom ook de voorkeur, niemand heeft dan een groot probleem. Mocht Honda zich echter helemaal terugtrekken, dan zal de FIA er alles aan doen om McLaren te behouden voor de sport.
Een F1 zonder McLaren zullen ze echt niet laten gebeuren.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Al meer dan 20 jaar, en alle bladen bewaard!Mars18 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:58:
Ik ga denk maar lid worden van Formule 1 magazine, koop ieder jaar namelijk de previewgids.
Meer mensen lid hier?
GaafJasphur schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:57:
Nou, zet hem op beste mensen!
https://f1esports.com/
Registreren: https://f1esports.com/register
[afbeelding]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Al sinds 1999 lid. Hoewel al het nieuws tegenwoordig sneller online te vinden is, staan er in het blad nog steeds interessante achtergrondverhalen over techniek, politiek en de rijke historie van de formule 1. De raceverslagen sla ik meestal over, dat voegt niet veel toe als je ook de race hebt gezien. Gelukkig hebben ze dat zelf ook ingezien en is dat al lang geen ronde-tot-ronde-verslag meer.Mars18 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:58:
Ik ga denk maar lid worden van Formule 1 magazine, koop ieder jaar namelijk de previewgids.
Meer mensen lid hier?
Porsche bevestig interesse voor F1 vanaf 2021.
https://www.motorsport.co...interest-for-2021-949446/
Jasphur schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:27:
Dus. Iemand nog meer bevestiging hiervan?
Porsche bevestig interesse voor F1 vanaf 2021.
https://www.motorsport.co...interest-for-2021-949446/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kon helaas geen horizontale foto maken aangezien ik in de bus zat en de bus nadat ik deze foto maakte begon met rijden :l

Are you a one or a zero
De snack winkel van de Esso?iTeV schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:24:
Ben vandaag (verrassend) het volgende tegengekomen:
Kon helaas geen horizontale foto maken aangezien ik in de bus zat en de bus nadat ik deze foto maakte begon met rijden :l
ping 127.212.23.124
leuk hoor
even het kenteken ingeklopt, en op onderstaande url staan een berg plaatjes
https://www.autogespot.nl...mg-estate-2012/2017/07/28
Dit topic is gesloten.
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1