Apart dat Galael de kans krijgt boven Gasly...?
http://www.scuderiatororo...e-fp1-scuderia-toro-rosso
Kvyat weg volgend jaar?
Edit: was voor algemene topic bedoeld
Edit-edit: Daar staat ie toch?
Kvyat weg volgend jaar?
Edit: was voor algemene topic bedoeld

Edit-edit: Daar staat ie toch?

[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2017 13:49 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Mars18 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:28:
Vanavond voor het eerst maar eens rondo kijken met Max Verstappen.

19:30 kanaal 14 Ziggo dus.
Dat Ricciardo beter met zijn materiaal omgaat wordt door iedereen ontkracht als de reden. Snap niet waarom het hier terug blijft komen.himlims_ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
jah boeien wat verstappen vindt, bij rbl zijn ze niet zo van kriteik uit eigen cirkel. feit blijft dat ric zijn bak niet kapot gaat; zelfde materiaal .... en ook nog iets met contract
Voor de rest is het een simpel verhaal, enige optie die een beetje open is nu is Mercedes, maar als die Bottas laten gaan, waarom dan niet Massa in de auto zetten, ipv Verstappen die nog aan een contract hangt. Uiteindelijk moet Verstappen het er gewoon nog een jaar mee doen, en heeft Redbull dus nog een jaar de tijd om hem een auto te geven die competitief genoeg is om mee te doen om plaats 1 en 2 van het podium, zodat ze hem kunnen behouden.
Vond de kritiek van Horner op Renault daarmee ook wel helder door parallel te trekken naar ontwikkeling bij Ferrari, je kunt een hoop zeggen maar die hebben wel flinke stappen gemaakt terwijl ze er 2 jaar geleden nog achter reden.
Gokje: Het is eerst weer 5 minuten kutten met de Skype verbinding.Mars18 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:28:
Vanavond voor het eerst maar eens rondo kijken met Max Verstappen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 28-08-2017 13:58 ]
Het pijnlijkste aan deze hele episode is dat het niet eens is dat RBR geen betrouwbare auto kan bouwen, die qua aero een absolute topper is. No way dat ze dat niet zijn met het gebrek aan vermogen, en alle Mercedes en Ferrari klantenteams ruim voor blijven. Betrouwbaar is de auto ook. Niet zo goed als vorig jaar, maar een coureur kan wel steeds de race uitrijden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Net op Qmusic nieuws (radio op kantoor aanstaan): Max krijgt gridstraf in Monza vanwege onderdelenwisselen... Kan nog geen andere bron vinden Gevonden: https://www.autosport.com...et-for-monza-grid-penalty
Hoop dat hij flink wat plekken naar achteren gaat, dan krijgen we misschien leuke inhaalrace van hem, zal zijn motivatie ook goed doen, nu rijd hij (als hij rijd) toch maar in niemandsland op plek 5
Hoop dat hij flink wat plekken naar achteren gaat, dan krijgen we misschien leuke inhaalrace van hem, zal zijn motivatie ook goed doen, nu rijd hij (als hij rijd) toch maar in niemandsland op plek 5
[ Voor 63% gewijzigd door ThaStealth op 28-08-2017 14:03 ]
Mess with the best, die like the rest
Hebben ze van RBR ook al gezegd na de race, dat Monza een slechte race zou worden omdat ze gridstraffen gaan pakken. Ricciardo wellicht ook.ThaStealth schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:01:
Net op Qmusic nieuws (radio op kantoor aanstaan): Max krijgt gridstraf in Monza vanwege onderdelenwisselen...
Sowieso een ruk circuit voor Renault powered teams, 70% volgas ga je een Ferrari of Mercedes niet bijhouden.
Singapore staan ze dan aan de start met verse motor, en daar moeten ze weer flink gaan scoren.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Was al bekend, zoals Horner al zei (zo ingeveer) "die race gooien we bij voorbaat al weg".
Enige waar je op kunt hopen zijn een paar mooie inhaalacties van Max, alhoewel dat erg lastig wordt als je rond de 10e/15e? plek start en Mercedes/Ferrari-powered teams voor je hebt..
Enige waar je op kunt hopen zijn een paar mooie inhaalacties van Max, alhoewel dat erg lastig wordt als je rond de 10e/15e? plek start en Mercedes/Ferrari-powered teams voor je hebt..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Opvallend dat iedereen die bij STR een FP1 sessie gereden heeft het volgende seizoen een zitje gekregen heeft:
Laatste FP1 rijders
(RIC, VER, KVY, VER(gne))(SAI & GAS hebben nooit een FP1 sessie gereden.)
Laatste FP1 rijders
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 28-08-2017 14:04 ]
@Arfman & @ThaStealth Reken er maar op dat VER & RIC alle mogelijke onderdelen gaan vervangen (om voldoende voorraad te maken voor Singapore en verder.) Verwacht P17/18/19/20 (McL zal ook nieuwe onderdelen opladen en gridstraffen nemen)
Gezien het verschil in snelheid tussen het middenveld en het lege gat waarin RBR achter Merc & Ferrari rijdt, zal het een inhaalrace worden waarbij p5-p8 (Force india is misschien net wat lastig) gewoon reëel is.
Weersvoorspelling voor Monza is momenteel nat, (maar dat kan in een paar dagen weer anders zijn.)
Gezien het verschil in snelheid tussen het middenveld en het lege gat waarin RBR achter Merc & Ferrari rijdt, zal het een inhaalrace worden waarbij p5-p8 (Force india is misschien net wat lastig) gewoon reëel is.
Weersvoorspelling voor Monza is momenteel nat, (maar dat kan in een paar dagen weer anders zijn.)
Das heel simpel, dat komt omdat er nu ineens veel volk in een oranje shirt F1 kijkt die normaal hun oranje shirtjes voor voetbal aantrekken. Die zijn niet gehinderd door kennis noch gehinderd door een drang deze kennis tot zich te nemen, dat zijn ze namelijk niet gewend van de foebelSander schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Dat Ricciardo beter met zijn materiaal omgaat wordt door iedereen ontkracht als de reden. Snap niet waarom het hier terug blijft komen.
...
imho.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
In het interview met RIC wat hier ook ergens staat (waarin 'ie verteld over z'n affaire met de RB13) zegt hij later dat hij met de monteurs heeft gesproken of er iets is wat Max doet wat hij niet moet doen, en het antwoord van de monteurs is ook dat VER niks doet waar de auto kapot van gaat.himlims_ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
jah boeien wat verstappen vindt, bij rbl zijn ze niet zo van kriteik uit eigen cirkel. feit blijft dat ric zijn bak niet kapot gaat; zelfde materiaal .... en ook nog iets met contract
Tja, behalve dat de relatie tussen Max en z'n auto puur business is natuurlijk
Hoezo, bevestigd alleen maar dat RB/STR alleen coureurs FP1 laat testen waar ze absoluut zeker van zijn. Soort van generale repetitie om te kijken of F1 op geen manier een belemmering is.nachtnet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:04:
Opvallend dat iedereen die bij STR een FP1 sessie gereden heeft het volgende seizoen een zitje gekregen heeft:
Laatste FP1 rijders
Helaas werkt dat niet zo, je mag alleen het laatst gemonteerde onderdeel meenemen, een pool opbouwen door elke sessie een wissel te doen zoals de McLarens het hele vorig jaar en Lewis in Spa vorig jaar deden is niet meer toegestaan. Je krijgt overigens wel nog steeds de straffen opgeteld als je in elke sessie een nieuwe PU erin steekt, maar alleen de laatste PU mag je houden.nachtnet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:10:
@Arfman & @ThaStealth Reken er maar op dat VER & RIC alle mogelijke onderdelen gaan vervangen (om voldoende voorraad te maken voor Singapore en verder.) Verwacht P17/18/19/20 (McL zal ook nieuwe onderdelen opladen en gridstraffen nemen)
Aangezien Verstappen alleen met PU en MGU-H kritisch zit en nog onder het limiet voor de rest zit is het dom om die nu te vervangen.
[ Voor 4% gewijzigd door ThaStealth op 28-08-2017 14:14 ]
Deze redenatie snap ik niet helemaal, waarom zou Mercedes in godsnaam Massa willen hebben...Sander schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Voor de rest is het een simpel verhaal, enige optie die een beetje open is nu is Mercedes, maar als die Bottas laten gaan, waarom dan niet Massa in de auto zetten, ipv Verstappen die nog aan een contract hangt.
[...]
De enige reden om een prima presterende coureur als Bottas aan de kant te schuiven is mijns inziens juist om een slag te slaan op de transfermarkt en een toptalent voor lange termijn binnen te halen.
Ik zie het niet gebeuren, maar Mercedes zou gebruik kunnen maken van de frustratie van Verstappen. Komt nog bij dat door het bijtekenen van Kimi ze het nu niet meer tegen Ferrari op hoeven te nemen; qua salaris zouden ze wellicht nog goedkoop uit zijn omdat Verstappen toch nergens anders terecht kan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Behalve dat je het contract bij RB moet afkopen.. Iets zegt me dat dat niet goedkoop gaat zijn ALS het al mogelijk is.XyritZz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:15:
[...]
Deze redenatie snap ik niet helemaal, waarom zou Mercedes in godsnaam Massa willen hebben...
De enige reden om een prima presterende coureur als Bottas aan de kant te schuiven is mijns inziens juist om een slag te slaan op de transfermarkt en een toptalent voor lange termijn binnen te halen.
Ik zie het niet gebeuren, maar Mercedes zou gebruik kunnen maken van de frustratie van Verstappen. Komt nog bij dat door het bijtekenen van Kimi ze het nu niet meer tegen Ferrari op hoeven te nemen; qua salaris zouden ze wellicht nog goedkoop uit zijn omdat Verstappen toch nergens anders terecht kan.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat zou zeker niet goedkoop zijn, maar aan de andere kant; een rijder dwingen om te blijven als ie dat echt niet wil lijkt me ook geen goed idee.Kassad schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Behalve dat je het contract bij RB moet afkopen.. Iets zegt me dat dat niet goedkoop gaat zijn ALS het al mogelijk is.
Bij Oostenrijk staat crash als oorzaak, maar Max heeft volgens mij aangegeven dat de auto daarvoor al stuk was. Aardig rijtje technisch malheur, maar dat was natuurlijk al bekend.
Eigenlijk kan alleen Spanje hem aangerekend worden als eigen schuld.
Jullie nemen allemaal aan dat Verstappens uitspraken met "Dit kan zo niet langer", "Het moet snel veranderen, ik trek dit niet" allemaal 1 op 1 relateren op een teamwissel voor 2018, maar misschien wil Verstappen wel wat anders afdwingen, volledige engineering en monteurs groepen van Ricciardo aan hem toegewezen krijgen of meer inspraak in verschillende beslissingen krijgen, of het team dwingen om voor 2018 een ander motorleverancier te gaan (misschien wel Aston Martin bewegen de F1 te krijgen).
F1 is politiek, via de media word het vaak op een manier gespeeld zodat het lijkt of de coureur/team doel A wil bereiken, terwijl ze dit verhullen om eigenlijk doel B te bereiken. Zeker omdat de rijdersmarkt op 1 zitje na op slot zit voor hem zal een wissel voor 2018 afdwingen niet zijn doel hiermee zijn....
Jullie mogen me trouwens quoten en uitlachen als hij in 2018 in een Merc of Ferrari zit...
F1 is politiek, via de media word het vaak op een manier gespeeld zodat het lijkt of de coureur/team doel A wil bereiken, terwijl ze dit verhullen om eigenlijk doel B te bereiken. Zeker omdat de rijdersmarkt op 1 zitje na op slot zit voor hem zal een wissel voor 2018 afdwingen niet zijn doel hiermee zijn....
Jullie mogen me trouwens quoten en uitlachen als hij in 2018 in een Merc of Ferrari zit...
Nee want hij zit in de studio.Sander schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
[...]
Gokje: Het is eerst weer 5 minuten kutten met de Skype verbinding.
Inderdaad.Sander schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:56:
Dat Ricciardo beter met zijn materiaal omgaat wordt door iedereen ontkracht als de reden. Snap niet waarom het hier terug blijft komen.
Buiten dat heeft Ricciardo ook vaak pech gehad, alleen had hij het "geluk" dat het tijdens de VT's e.d. was.
Voor diegene die in en rond Hilversum zijn:
https://www.hilversumsnie...komt-naar-jumbo-hilversum
Niet allemaal gaan heHILVERSUM - Max Verstappen komt vanmiddag rond 18.00 uur naar de Jumbo aan de Larenseweg in Hilversum. Dat blijkt uit een bericht aan alle medewerkers van de supermarkt waarin de kick-off van een nieuwe actie staat aangekondigd.
Woordvoerder Mariska Bergmans van Jumbo liet eerder vandaag nog weten Verstappen niet komt, maar er rond dat tijdstip 'wel een andere leuke verrassing is'. In een toelichting vertelde zij dat alleen een oude Formule 1 racewagen van Max te zien is op het complex aan de Larenseweg.
Hilversum geldt als startlocatie van een promotietour die door het land trekt. "En als Max zou komen, had ik dat echt wel geweten", vervolgt de woordvoerder, die daarna aangeeft niet op de hoogte te zijn van de komst van Verstappen naar het televisieprogramma Peptalk van Ziggo (op het Media Park).
In een mail aan alle medewerkers wordt de komst van de racewagen - als start voor de promotietour - bevestigd. Daarin staat echter ook dat Max Verstappen rond 18.00 uur aanwezig is. "Dat Max vanavond aanwezig is mag niet bekend worden", schrijft ene Sipke. "Wij delen dit met jou, omdat we jou uiteraard de kans willen geven om Max te zien bij onze eigen Jumbo."
In de laatste zin wordt toegevoegd dat de komst van Verstappen geheim moet blijven, omdat anders de opkomst misschien te groot is.
Nu dat ik het plaatje eronder zie twijfel ik er wel aan of het echt is, ziet er niet erg professioneel uit, maar you never know...
[ Voor 3% gewijzigd door ThaStealth op 28-08-2017 14:53 ]
We moeten niet vergeten dat Vettel 4x kampioen is geworden met RBR en Max nu een deel van de engineers heeft die dat mogelijk gemaakt hebben. Maar dat RBR/Renault sinds 2014, waarbij de 2.4 V8 motor is omgeruild voor een 1.6 V6 met Turbo, gewoon ondermaats presteerde en altijd achter de feiten aan liep.
RBR en Renault moeten nu gewoon alles op 2018 gaan zetten zoals Ferrari dat vorig jaar gedaan heeft, dit jaar is helaas voor Max een verloren seizoen.
Verder twijfel ik wel over Bottas, ik denk dat Mercedes Max wel wil hebben maar dat Hamilton dat niet wil (hij wil niet tegen zijn teammaat racen), ook zal er een hoog prijskaartje aan Max' z'n contract hangen
RBR en Renault moeten nu gewoon alles op 2018 gaan zetten zoals Ferrari dat vorig jaar gedaan heeft, dit jaar is helaas voor Max een verloren seizoen.
Verder twijfel ik wel over Bottas, ik denk dat Mercedes Max wel wil hebben maar dat Hamilton dat niet wil (hij wil niet tegen zijn teammaat racen), ook zal er een hoog prijskaartje aan Max' z'n contract hangen
[ Voor 18% gewijzigd door GrooV op 28-08-2017 15:35 ]
Ik had juist gehoopt dat men alles op alles had gezet voor 2017 met de nieuwe auto, maar dat viel vies tegen.GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:33:
We moeten niet vergeten dat Vettel 4x kampioen is geworden met RBR en Max nu een deel van de engineers heeft die dat mogelijk gemaakt hebben. Maar dat RBR/Renault sinds 2014, waarbij de 2.4 V8 motor is omgeruild voor een 1.6 V6 met Turbo, gewoon ondermaats presteerde en altijd achter de feiten aan liep.
Het chassis is gewoon goed, alleen de betrouwbaarheid is gewoon ruk, ook bij Ricciardo.BioHazard schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:37:
[...]
Ik had juist gehoopt dat men alles op alles had gezet voor 2017 met de nieuwe auto, maar dat viel vies tegen.
Uiteindelijk heeft Max 4x DNF door onbetrouwbaarheid en Ricciardo 2x DNF (Ricciardo ook bij zijn thuisrace en de start van het seizoen in Australie)
Alonso heeft 8x DNF door onbetrouwbaarheid
[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 28-08-2017 15:42 ]
Ja, aan het chassis ligt het inderdaad niet. Franse rommel.GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:42:
[...]
Het chassis is gewoon goed, alleen de betrouwbaarheid is gewoon ruk, ook bij Ricciardo.
Uiteindelijk heeft Max 4x DNF door onbetrouwbaarheid en Ricciardo 2x DNF
Daarnaast; ook in het v8 tijdperk was de Renault zeker niet de sterkste motor!GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:33:
Renault heeft al aangegeven voor 2018 met een nieuw concept motor te komen, net als dit jaar.. Gezien het verloop van dit jaar, huiver ik er een beetje voor en ben bang dat volgend jaar hetzelfde liedje gaat zijn.GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:33:
RBR en Renault moeten nu gewoon alles op 2018 gaan zetten
Laten we reëel blijven, het chassis was in het begin van het seizoen ook niet goed. Pas toen Newey van zijn hobby-projectjes werd afgetrokken werd het beter.GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:42:
Het chassis is gewoon goed
-
Niet de sterkste, wel de zuinigste van het veldMikeyMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:44:
[...]
Daarnaast; ook in het v8 tijdperk was de Renault zeker niet de sterkste motor!
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Sowieso moet er iets gebeuren met de motoren want dit houdt geen stand, van de 4 leveranciers kunnen er maar 2 een snelle en betrouwbare motor maken. Die willen alleen maar leveren aan teams die geen concurrentie vormen en dan ook nog eens met een verouderd model.
Motor leveranciers moeten gewoon verplicht leveren aan alle teams en inruil daarvoor een aparte motor wk stand of iets dergelijks.
Verder moet het budget eerlijker verdeeld worden, nieuwe teams krijgen bijvoorbeeld pas na 2 jaar een fatsoenlijk bedrag omdat het bedrag wordt uitgerekend nav de prestaties van de afgelopen 2 jaar. Zo stappen er natuurlijk nooit nieuwe teams in die ook daadwerkelijk iets kunnen
Motor leveranciers moeten gewoon verplicht leveren aan alle teams en inruil daarvoor een aparte motor wk stand of iets dergelijks.
Verder moet het budget eerlijker verdeeld worden, nieuwe teams krijgen bijvoorbeeld pas na 2 jaar een fatsoenlijk bedrag omdat het bedrag wordt uitgerekend nav de prestaties van de afgelopen 2 jaar. Zo stappen er natuurlijk nooit nieuwe teams in die ook daadwerkelijk iets kunnen
En beste throttle-mapping van het veld, waardoor het team het maximale voordeel van blown diffuser etc hadcfeijt schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:51:
[...]
Niet de sterkste, wel de zuinigste van het veld
Ergens ironisch dat ze de engine modes met de V6T niet goed voor elkaar krijgen terwijl ze eerder het team waren dat liet zien hoeveel winst je daar kon halen.
Hebben wij dezelfde races gezien? Ik dacht dat hij in beide in ongeveer de eerste bocht eruit getikt werd door een ander.Muse schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:21:
[...]
Bij Oostenrijk staat crash als oorzaak, maar Max heeft volgens mij aangegeven dat de auto daarvoor al stuk was. Aardig rijtje technisch malheur, maar dat was natuurlijk al bekend.
Eigenlijk kan alleen Spanje hem aangerekend worden als eigen schuld.
Klopt maar in Oostenrijk had ie een poepstart door slechte koppeling en had ie de race nooit kunnen finishen, had de koppeling niet volgehouden.mark-k schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:20:
[...]
Hebben wij dezelfde races gezien? Ik dacht dat hij in beide in ongeveer de eerste bocht eruit getikt werd door een ander.
Dat kan best, maar dan snap ik de opmerking 'Spanje was eigen schuld' nog steeds niet.AzzKickah schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:22:
[...]
Klopt maar in Oostenrijk had ie een poepstart door slechte koppeling en had ie de race nooit kunnen finishen, had de koppeling niet volgehouden.
Het enige dat je hem qua Spanje wellicht aan kunt rekenen is dat je als buitenste bij het 3-wide de bocht ingaan - laten we zeggen - bovengemiddeld veel risico neemt. Die bocht kun je niet met z'n drieën naast elkaar nemen en Bottas had bijkans stil moeten gaan staan om Räikkönen voor te laten. Dit had hij eigenlijk ook daadwerkelijk moeten doen, maar je weet dat het niet gaat gebeuren.mark-k schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:25:
[...]
Dat kan best, maar dan snap ik de opmerking 'Spanje was eigen schuld' nog steeds niet.
Indien Max daar niet had gereden zou Räikkönen verder naar links hebben gereden waardoor Bottas wel voldoende ruimte zou hebben gehad.
Maar goed, het blijft Bottas' schuld omdat hij de aanrijding heeft veroorzaakt. Maar denk dat Max de volgende keer wel iets meer ruimte laat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Heb je een bron hiervoor?Edd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:46:
[...]
Renault heeft al aangegeven voor 2018 met een nieuw concept motor te komen, net als dit jaar.. Gezien het verloop van dit jaar, huiver ik er een beetje voor en ben bang dat volgend jaar hetzelfde liedje gaat zijn.
[...]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Een ander motor merk voor 2018 zie ik niet gebeuren. Tenzij ze al een jaar aan het ontwikkelen zijn. Er is geen enkele fabrikant die voor 1 jaar een complete motor gaat ontwikkelen.ThaStealth schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:24:
of het team dwingen om voor 2018 een ander motorleverancier te gaan (misschien wel Aston Martin bewegen de F1 te krijgen).
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
http://www.crash.net/f1/n...-engine-update-until-2018
"Frankly the next big upgrade will be next year. Then we will have a completely new concept. That will make a difference - but as I said, 2018."
-
Klopt, ik heb er weinig vertrouwen in dat de Renault motor volgend jaar op hetzelfde niveau zit als de Ferrari of Mercedes motor.Edd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:46:
[...]
Renault heeft al aangegeven voor 2018 met een nieuw concept motor te komen, net als dit jaar.. Gezien het verloop van dit jaar, huiver ik er een beetje voor en ben bang dat volgend jaar hetzelfde liedje gaat zijn.
[...]
Laten we reëel blijven, het chassis was in het begin van het seizoen ook niet goed. Pas toen Newey van zijn hobby-projectjes werd afgetrokken werd het beter.
Het klinkt inderdaad net als Honda: "Volgend jaar gaan we het helemaal anders doen. Volgend jaar staan we gelijk aan Ferrari en Mercedes, mark my words..." en dan zie je dus dat er weer niks van terecht komt. Maar goed, ik blijf hopen dat Renault z'n zaakjes voor elkaar krijgt. Tegelijkertijd vraag ik me af wat McLaren gaat doen. Dat kan nog een aardige RBR-concurrent worden als ze van Honda afstappen en ook een Renault-motor gaan gebruiken (bijvoorbeeld).alwaysleft schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:55:
[...]
Klopt, ik heb er weinig vertrouwen in dat de Renault motor volgend jaar op hetzelfde niveau zit als de Ferrari of Mercedes motor.Renault maakt het gewoon niet waar in het V6 tijdperk.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als ze hun zaakjes op orde krijgen is er kans dat ze volgend jaar strijden met RBR en Renault in de subtop (ja, sorry.. Ik heb RBR afgeschreven als topteamGrrrrrene schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:14:
[...]
Het klinkt inderdaad net als Honda: "Volgend jaar gaan we het helemaal anders doen. Volgend jaar staan we gelijk aan Ferrari en Mercedes, mark my words..." en dan zie je dus dat er weer niks van terecht komt. Maar goed, ik blijf hopen dat Renault z'n zaakjes voor elkaar krijgt. Tegelijkertijd vraag ik me af wat McLaren gaat doen. Dat kan nog een aardige RBR-concurrent worden als ze van Honda afstappen en ook een Renault-motor gaan gebruiken (bijvoorbeeld).
-
Het gat tussen Renault en RBR is denk ik nog zo groot dat ze dit volgend jaar niet eens gaan overbruggen. RBR is nog echt van een ander niveau. Qua motor had ik er voor dit seizoen al een hard hoofd in, maar het ik dramatischer dan ik vreesde. Je kan niet even een nieuwe motor ontwikkelen en meteen in een auto gooien. Dat werkt maar zelden. Je moet meerdere motoren, duizenden uren draaien op een testbank voor betrouwbaarheid en afstelling, software mapping regelen, en dan nog in een auto testen of het dan ook werkt en je geen onvoorziene problemen krijgt.
Reken er maar op dat Mercedes en Ferrari dit hebben gedaan met hun motoren. Verder hebben die een motorconcept bedacht, en blijven ze erbij. Renault wil nu voor het derde jaar op rij met een gloednieuwe motor komen, en Honda is ook maar aan het aankloten qua ontwerp. Dit getuigt van pure onkunde bij zowel Renault als Honda. Ze komen met een concept, proberen het uit, het faalt, ze gooien al hun ontwikkelingen weg en ze proberen meteen wat nieuws. Nee, zo werkt het dus niet. Je moet erop door bouwen want anders kom je nooit ergens. Je gaat Mercedes of Ferrari ook niet in een klap inhalen met een nieuw concept. Die motoren zijn doorontwikkeld, afgesteld, getweaked, en kunnen meer dan een nieuw ontwerp. Zijn de concepten dusdanig slecht dat ze niet in de buurt van Mercedes denken te komen als alles werkt, dan zijn de ontwerpers pas echt incompetent en ontslaan met ze...
Ik ben bang dat Honda, Renault wel eens voorbij kan gaan volgend seizoen. Honda lijkt door te zetten met hun rampenmotor, en die te gaan repareren en verbeteren. Renault lijkt alweer hun motor weg te gooien en dadelijk werkt hun nieuwe ook weer voor geen meter. Los hiervan staan nog alle hybride systemen. Ik baal eigenlijk ook dat de STR-Honda deal mislukt lijkt. Dan had Red Bull tenminste kunnen kiezen welke van de twee de goede kant op gaat.
Reken er maar op dat Mercedes en Ferrari dit hebben gedaan met hun motoren. Verder hebben die een motorconcept bedacht, en blijven ze erbij. Renault wil nu voor het derde jaar op rij met een gloednieuwe motor komen, en Honda is ook maar aan het aankloten qua ontwerp. Dit getuigt van pure onkunde bij zowel Renault als Honda. Ze komen met een concept, proberen het uit, het faalt, ze gooien al hun ontwikkelingen weg en ze proberen meteen wat nieuws. Nee, zo werkt het dus niet. Je moet erop door bouwen want anders kom je nooit ergens. Je gaat Mercedes of Ferrari ook niet in een klap inhalen met een nieuw concept. Die motoren zijn doorontwikkeld, afgesteld, getweaked, en kunnen meer dan een nieuw ontwerp. Zijn de concepten dusdanig slecht dat ze niet in de buurt van Mercedes denken te komen als alles werkt, dan zijn de ontwerpers pas echt incompetent en ontslaan met ze...
Ik ben bang dat Honda, Renault wel eens voorbij kan gaan volgend seizoen. Honda lijkt door te zetten met hun rampenmotor, en die te gaan repareren en verbeteren. Renault lijkt alweer hun motor weg te gooien en dadelijk werkt hun nieuwe ook weer voor geen meter. Los hiervan staan nog alle hybride systemen. Ik baal eigenlijk ook dat de STR-Honda deal mislukt lijkt. Dan had Red Bull tenminste kunnen kiezen welke van de twee de goede kant op gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-08-2017 19:08 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jos zou het wel ok vinden als Max in de toekomst naast Hamilton gaat rijden.
https://www.gpfans.com/nl...s-dat-zal-een-feest-zijn/
https://www.gpfans.com/nl...s-dat-zal-een-feest-zijn/
Chassis was en is zeker niet van het niveau van vorig seizoen.GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:42:
[...]
Het chassis is gewoon goed, alleen de betrouwbaarheid is gewoon ruk, ook bij Ricciardo.
Uiteindelijk heeft Max 4x DNF door onbetrouwbaarheid en Ricciardo 2x DNF (Ricciardo ook bij zijn thuisrace en de start van het seizoen in Australie)
RBR is begonnen met een achterstand (en een verkeerde richting) en is nu bezig met inhalen. Helaas is dat altijd erg lastig om van een mislukt concept een echte verbetering te maken (vraag maar aan honda) (Ook omdat de andere teams ook verbeteringen vinden.)
Uiteindelijk is t gewoon een schande hoe weinig motorfabrikanten er mee doen. Waar is de tijd van Peugeot, Ford, Cosworth, Toyota, BMW..
Ik zei het al eerder: dat Alonso 8x uitgevallen is met onbetrouwbaarheid komt ook omdat hij de auto aan de kant zet als er geen kans op punten is. Volgens mij heeft Honda letterlijk gezegd dat ze geen idee hebben wat er mis was op Spa: er was niks van een vermogensverlies te zien op de sensoren. We weten toch onderhand stiekem wel dat Alonso dat doet?GrooV schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:42:
[...]
En Max bevindt zich eigenlijk nooit in een situatie die uitzichtloos is, omdat z'n auto gewoon veel beter is.
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 28-08-2017 19:42 ]
Voor de mensen die het leuk vinden selfies te maken. 
Maak kans op een meet and greet met Max
https://twitter.com/max33...status/902213286267150340
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zo, max komt toch redelijk fors uit de hoek... 'Er komen motoren kapot aan', 'het gaat fout in Frankrijk' etc...
Ongelijk kan je hem niet geven natuurlijk.
Max heeft trouwens ook totaal geen vertrouwen in volgend jaar, in de Renault motor dan.
Max heeft trouwens ook totaal geen vertrouwen in volgend jaar, in de Renault motor dan.
[ Voor 51% gewijzigd door TheBrut3 op 28-08-2017 19:56 ]
Dat bedoelde ik inderdaad.alexbl69 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
Het enige dat je hem qua Spanje wellicht aan kunt rekenen is dat je als buitenste bij het 3-wide de bocht ingaan - laten we zeggen - bovengemiddeld veel risico neemt. Die bocht kun je niet met z'n drieën naast elkaar nemen en Bottas had bijkans stil moeten gaan staan om Räikkönen voor te laten. Dit had hij eigenlijk ook daadwerkelijk moeten doen, maar je weet dat het niet gaat gebeuren.
Indien Max daar niet had gereden zou Räikkönen verder naar links hebben gereden waardoor Bottas wel voldoende ruimte zou hebben gehad.
Maar goed, het blijft Bottas' schuld omdat hij de aanrijding heeft veroorzaakt. Maar denk dat Max de volgende keer wel iets meer ruimte laat.
Max neemt vaak veel risico bij de start en dan bestaat de kans dat je een keer slachtoffer wordt van de actie van een ander. In die zin kan het hem aangerekend worden.
In Oostenrijk kwam hij in de positie waarin Kvyat hem kon meenemendoordat de auto het alweer liet afweten. Zonder koppelingsproblemen had hij 99% zeker verder naar voren gezeten. Buiten het bereik van Kvyat. Daarmee was de techniek de bron van alle problemen.
Ik denk dat dit nog wel meevalt. RBR is nog steeds veel sneller dan een teams zoals FI. Dat chassis is dus niet slecht. Een gat van een seconde opvullen gaat alleen niet.nachtnet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:24:
[...]
Chassis was en is zeker niet van het niveau van vorig seizoen.
RBR is begonnen met een achterstand (en een verkeerde richting) en is nu bezig met inhalen. Helaas is dat altijd erg lastig om van een mislukt concept een echte verbetering te maken (vraag maar aan honda) (Ook omdat de andere teams ook verbeteringen vinden.)

Dat bedoel ik ook. Ik heb het dan ook niet slecht tov FI en anderen, maar slecht tov MERC & FER. Vorig seizoen zat RBR minder ver van FER & MERC af qua chassis dan dit jaar.DaniëlWW2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:42:
[...]
Ik denk dat dit nog wel meevalt. RBR is nog steeds veel sneller dan een teams zoals FI. Dat chassis is dus niet slecht. Een gat van een seconde opvullen gaat alleen niet.
http://www.verstappen.nl/...lvr.it&utm_medium=twitterJasphur schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:42:
Voor de mensen die het leuk vinden selfies te maken.
incl. Spaar actie voor een 1:43 rb13.. (wie wil die nu nog?)
Ach, waarom niet. Net als met die mokken van de Esso. Een paar races pech maken me weinig uit. Dr komt vast nog wel wat moois.nachtnet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:23:
[...]
http://www.verstappen.nl/...lvr.it&utm_medium=twitter
1:32nachtnet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:23:
[...]
http://www.verstappen.nl/...lvr.it&utm_medium=twitter
Hmm... de weersvoorspellingen Monza. Dat zou heel mooi zijn.
Weather.com droog zondagd0s schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:25:
Hmm... de weersvoorspellingen Monza. Dat zou heel mooi zijn.
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Max op pole en dan de Mercs en de Ferrari's proberen achter zich te houden, a la Barcelona 2016? Ik teken ervoor, zelfs als Max na ingehaald te zijn in rond 30-40 uitvalt.
Barcelona is tot dusver de enige race geweest waarbij ik zo ontzettend meegeleefd heb en echt op het randje van mijn stoel gezeten heb. Als dat nog een keer kan, dan graag! Zelfs als het resultaat minder is.
Maar goed, zul je zien dat Q niet zo spectaculair wordt en dat Max toch in ronde 30-40 uitvalt

McLaren heeft meer ronden gereden dan Red Bull (ook in tests)... dat zegt eigenlijk al genoeg over de RB auto.Grrrrrene schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:41:
[...]
Ik zei het al eerder: dat Alonso 8x uitgevallen is met onbetrouwbaarheid komt ook omdat hij de auto aan de kant zet als er geen kans op punten is. Volgens mij heeft Honda letterlijk gezegd dat ze geen idee hebben wat er mis was op Spa: er was niks van een vermogensverlies te zien op de sensoren. We weten toch onderhand stiekem wel dat Alonso dat doet?
En Max bevindt zich eigenlijk nooit in een situatie die uitzichtloos is, omdat z'n auto gewoon veel beter is.
offtopic:
En voordat de vinger uit reflex naar de motorfabrikant gaat: Renault heeft veel meer kilometers gereden dan McLaren. De schuld ligt ergens in het midden
En voordat de vinger uit reflex naar de motorfabrikant gaat: Renault heeft veel meer kilometers gereden dan McLaren. De schuld ligt ergens in het midden
En we kunnen direct door: [F1 2017] Race 13 - GP van Italië
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SlT5yVf6wxw]Rivanov schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:11:
Aflevering Peptalk met Max.
https://www.ziggosport.nl...k-de-hele-uitzending.html
Ook op YT.
Dat is makkelijker inderdaad. De link kwam op Twitter voorbij en had nog niet gekeken op YouTube.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hopelijk kunnen ze er mooie sponsors mee aantrekken met deze progressie zodat het team een blijvertje is.
Mee eens. Tijd zal het weten.Fugitive2008 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:55:
[...]
Hopelijk kunnen ze er mooie sponsors mee aantrekken met deze progressie zodat het team een blijvertje is.
Tijd voor F1 gifjes
Edit: oke, linkjes naar gifjes dan
Want het word een zooitje.
https://media.giphy.com/media/qv8NlYJsukSK4/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/MAhKn50xY57Ne/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/i26Wxxl5ZxCHm/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/RY9bkU6eoBxe0/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/uXZifgBo6v1KM/giphy.gif
[ Voor 49% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 10:19 ]
http://www.ad.nl/formule-...emen-verstappen~a271314a/
Op de vraag of hij Verstappen kan behouden voor Red Bull Racing is de Oostenrijker duidelijk. ,,Waar moet hij op dit moment heen? De plekken bij de topteams zijn bezet en bij andere teams belandt hij van de regen in de drup. Maar we weten ook dat we Max niet kunnen behouden als we hem in de toekomst geen kampioenswaardige auto kunnen bieden."
Die is in 2019 naar Mercedes of Ferrari.
Op de vraag of hij Verstappen kan behouden voor Red Bull Racing is de Oostenrijker duidelijk. ,,Waar moet hij op dit moment heen? De plekken bij de topteams zijn bezet en bij andere teams belandt hij van de regen in de drup. Maar we weten ook dat we Max niet kunnen behouden als we hem in de toekomst geen kampioenswaardige auto kunnen bieden."
Ik geloof er niks van, als er halverwege volgend jaar een plan is voor het jaar erna moet ie lekker blijven zitten. Naast Vettel of Hamilton zie ik hoe dan ook niet gebeuren.
Maar ik zie hem dan wel voor slechts 1 jaar bijtekenen...MikeyMan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:36:
Ik geloof er niks van, als er halverwege volgend jaar een plan is voor het jaar erna moet ie lekker blijven zitten. Naast Vettel of Hamilton zie ik hoe dan ook niet gebeuren.
Als de motor idd volgend jaar nog zo brak is zal hij vluchten ja. Misschien tegen die tijd wel Force India?alwaysleft schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
Maar eigenlijk hoop ik dat ze gewoon een goede motor hebben volgend jaar. Vind Red Bull zolang Max een jonge hond is, het meest geschikte team voor hem. Ferrari en Merc is toch meer iets voor als je echt volwassen bent
Exact expert nodig?
Peptalk uitzending met Max Verstappen van gisteravond:
https://www.facebook.com/.../videos/1830988740547465/
https://www.facebook.com/.../videos/1830988740547465/
Als ie naar FI gaat, gaat ie zijn vader achterna en zie ik hem niet meer naar een A-team springen. Al is het Hulk wel gelukt nu.Crazy D schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
Als de motor idd volgend jaar nog zo brak is zal hij vluchten ja. Misschien tegen die tijd wel Force India?
Maar eigenlijk hoop ik dat ze gewoon een goede motor hebben volgend jaar. Vind Red Bull zolang Max een jonge hond is, het meest geschikte team voor hem. Ferrari en Merc is toch meer iets voor als je echt volwassen bent
Beste keuze nu is gewoon RBR, maar goed contact houden met Mercedes, Ferrari, en mogelijk McLaren en Renault.
Zelfs zonder oranje bril; max is niet te vergelijken met Hulk of zijn vader... Totaal andere situatie.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Als ie naar FI gaat, gaat ie zijn vader achterna en zie ik hem niet meer naar een A-team springen. Al is het Hulk wel gelukt nu.
Beste keuze nu is gewoon RBR, maar goed contact houden met Mercedes, Ferrari, en mogelijk McLaren en Renault.
Laat onverlet dat ie bij de komende jaren (5?) m.i. maar vijf keuzes heeft om wereldkampioen te worden; Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault en McLaren. Bij de rest is het m.i. uitgesloten.
Dit lijkt in ieder geval een voordeel te zijn wat Mercedes nu boven Ferrari gaat hebben voor de rest van het seizoen?
Mercedes allowed to run latest F1 engine at higher oil burn level
Testing, one, two ...
Maar dan geldt dit toch ook voor Ferrari? Of heb ik iets gemist waarom alleen Mercedes en haar klanten dit mag.hardware-lover schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:06:
Dit lijkt in ieder geval een voordeel te zijn wat Mercedes nu boven Ferrari gaat hebben voor de rest van het seizoen?
Dat mocht Ferrari ook tot en met Spa:Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Maar dan geldt dit toch ook voor Ferrari? Of heb ik iets gemist waarom alleen Mercedes en haar klanten dit mag.
bronMercedes introduceerde voor zowel Lewis Hamilton als Valtteri Bottas een vierde verbrandingsmotor op Spa-Francorchamps, deze valt dus nog onder de oude reglementen. Zodoende hebben de Mercedes-rijders nu beiden een poule van vier motoren die 1,2 liter olie per honderd kilometer mogen verbruiken. Dit is een doorn in het oog van onder meer Ferrari, dat haar poule nu alleen nog maar uit kan breiden met motoren die onder de nieuwe wetten vallen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Q&A met Vasseur
https://www.formula1.com/...-a-with-fred-vasseur.htmlSauber ‘pushing ‘like hell’
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 15:08 ]
Gezien het gat met de concurrentie, zou het wellicht helpen om de andere kant op te gaan duwen...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Artikel niet gelezen, of had het in Nederlands moeten zijn, zou zomaar kunnen natuurlijk?Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Maar dan geldt dit toch ook voor Ferrari? Of heb ik iets gemist waarom alleen Mercedes en haar klanten dit mag.
Maar het e.e.a. geldt niet voor de Mercedes klanten-teams.
...
The ruling does mean, however, that the Mercedes customer teams will have to run their final unit, when it is introduced, at the 0.9l level.
...
Ik vraag mij echter wel af hoe dit nu zit met de vernieuwde Ferrari power-unit die ze afgelopen weekend in de Haas hebben gelepeld? Dan zou het Haas team nu wel onder de oude regelgeving vallen, maar Ferrari zal het onder de nieuwe regels moeten gaan doen als ze die krachtbron in hun eigen voiture gaan lepelen?
Testing, one, two ...
De discussie is ontstaan omdat er schijnbaar een "gentleman's agreement" bestond, waarin was afgesproken om zich al eerder aan de 0,9L/100km te gaan houden. Mercedes heeft zich hier schijnbaar niet aan gehouden, wat irritatie oplevert bij Ferrari. Aangezien het niet om officiële regels ging (die gaan pas in voor nieuwe units vanaf Monza), maar om een gentleman's agreement komt Mercedes hiermee weg. De kans is groot dat de motor die afgelopen weekend in de Haas is gebouwd al voldoet aan de nieuwe regels ivm dit gentleman's agreement.
[ Voor 14% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 29-08-2017 15:40 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik vond het al zo leuk, die rookwolken achter de auto van Lewis, op Spa.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
https://twitter.com/redbullracing/status/902512413227892736
Zou de redbull daar ook zo vaak uitvallen?How does the new @Formula1game compare to real life? 🎮 @Max33Verstappen's #F12017 verdict is in! 🎥 #MakeHistory
Interessant! Dat geeft toch wel wat meer duidelijkheid over waarom ze de Honda deal afgekapt hebben.
Of F1 2017 zit ernaast, of automobilista/rfactor2 zitten ernaast... Gok toch op het eerstePaulus07 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:24:
https://twitter.com/redbullracing/status/902512413227892736
[...]
Zou de redbull daar ook zo vaak uitvallen?
Het is pure marketing...Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:39:
De discussie is ontstaan omdat er schijnbaar een "gentleman's agreement" bestond, waarin was afgesproken om zich al eerder aan de 0,9L/100km te gaan houden. Mercedes heeft zich hier schijnbaar niet aan gehouden, wat irritatie oplevert bij Ferrari. Aangezien het niet om officiële regels ging (die gaan pas in voor nieuwe units vanaf Monza), maar om een gentleman's agreement komt Mercedes hiermee weg. De kans is groot dat de motor die afgelopen weekend in de Haas is gebouwd al voldoet aan de nieuwe regels ivm dit gentleman's agreement.
Niemand weet hoeveel olie die motoren echt verbruiken. Doordat de motoren eerder in gebruik genomen zijn heeft Mercedes nu motoren die aan de huidige regels moeten voldoen.
Had Ferrari ook kunnen doen door tijdens FP1/2 of FP3/Q/Race een nieuwe motor te gebruiken maar daar hebben ze niet voor gekozen.
Wat je wel weet bij het olie-drama is dat Mercedes tanks met één soort olie gebruikte en Ferrari twee...
Hoop gelul in de ruimte en beeldkwaliteit om te janken, maar wel een geinige hersenspinsel van Will Buxton: 'Alonso zou volgend jaar Indycar kunnen gaan rijden, daar is ruimte voor'.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oWIi7xPCrEQ]
Zit ook net even naar een paar onboards te kijken. Mooie samenvatting alleen op YT! Ocon @ 2:40 had ik bv helemaal gemist.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oWIi7xPCrEQ]
Zit ook net even naar een paar onboards te kijken. Mooie samenvatting alleen op YT! Ocon @ 2:40 had ik bv helemaal gemist.
[ Voor 27% gewijzigd door DJTimo op 29-08-2017 21:11 ]
via @Martinspire via @mverstappenfans
Nieuwe schaalmodel van de RB13, binnenkort verkrijgbaar in de webshop.

Als je de camera naar voren zet dan kan je alvast een beetje wennen aan de Halo, een beetje want dat ding is nog veel irritanter dan deze antenne...
YouTube: F1 Spa-Francorchamps In 360 | 2017 Belgian Grand Prix
YouTube: F1 Spa-Francorchamps In 360 | 2017 Belgian Grand Prix
Op een Renault master? Dan komt ie nog nergensnachtnet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
[afbeelding]
![]()
Lijkt meer op de RB12nachtnet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
[afbeelding]
![]()
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Deze verdient het om speciaal te worden uitgelicht.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DWq0YaxAeTw]
Dit is dus waar "Grindbak Verstappen" vandaan komt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DWq0YaxAeTw]
Dit is dus waar "Grindbak Verstappen" vandaan komt.
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-08-2017 19:26 ]
Iemand enig idee of het redbull shirt welke max aan had bij peptalk te koop is? Ik kreeg het in de webshop in ieder geval niet gevonden.
Is een shirt uit de 2014/2015 collectie van Red Bull als ik zo eens rondkijk op het web.XNL073 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:39:
Iemand enig idee of het redbull shirt welke max aan had bij peptalk te koop is? Ik kreeg het in de webshop in ieder geval niet gevonden.
Op onderstaande foto uit 2014 heeft hij het shirt ook aan.

Bron: Race Express
"When you grow up your heart dies"
Ik zou best een shirt of petje van Max willen maar ik ga echt niet rondlopen met dat merk suikerwater
Ik zou er best in rondlopen als ik er net zoveel voor betaald zou krijgen als Max hoorhjs schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:55:
Ik zou best een shirt of petje van Max willen maar ik ga echt niet rondlopen met dat merk suikerwater
Max Verstappen per direct naar Mercedes
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
Sorry
http://ermaggezongenworden.nl/?p=11405Max Verstappen heeft zijn laatste meters gereden voor het team van Red Bull Racing. De jonge Limburger stapt per direct over naar Mercedes. Vader Jos Verstappen maakt het seizoen af bij Red Bull.
.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
Sorry
Resource Limit is reached, dat is snel gegaan
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1
Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1