[video] - tag stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
zoals @AzzKickah constateert in het F1 topic. lijkt de video tag niet (goed te werken.)

AzzKickah in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2"

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=elhM_OuYsgY]

werkt dan weer wel

edit:

Ik vermoed dat dat komt omdat de betreffende video's niet te embedden zijn..
YouTube: What has Honda got wrong in 2017?

Hoewel dat voor onderstaande video bv niet geldt. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 06-09-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@crisp probleem komt nog steeds willekeurig voor zojuist nog in deze post. Dijkstraat in "[F1 2017] Race 17 - GP van USA" (inmiddels gewijzigd.)

zie ook TR ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mijn vermoeden is hier dat het door regio-lock van de betreffende video's komt. AFAIK is de video in dit voorbeeld (van Ziggo Sport) alleen in Nederland af te spelen. Wellicht dat dat het probleem is.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Via de oEmbed endpoint van youtube krijg je inderdaad een Unauthorized response terug: https://www.youtube.com/o...%2Fyoutu.be%2FVNb21w9MLHg

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@crisp In Jip & Janneke taal? Is er een mogelijke fix? (of is de wijziging aan de kant van YT dermate groot dat er geen fix te maken is?) Voorheen (half jaar geleden) was er altijd een preview te zien bij embedden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@nachtnet oEmbed is de 'boosdoener', niet YouTube. Hier in gebruik vanaf 5 september: plan: Releasenotes development iteratie #114

En kijk eens naar de datum van je topicstart? O-)

Ben zelf ook wel benieuwd of dit te fixen is, veel mensen zullen denken dat ze hun tags verkeerd hebben :p

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even testen:

[YouTube: https://youtu.be/VNb21w9MLHg]

En inderdaad, die wordt niet embed, omdat YT het niet toelaat vanwege de rechten van Ziggo om hem te embedden. Ik heb ergens gelezen dat in dat geval van een "Unauthorized", dat de RML-parser zijn werk dan stopt, en de boel ongeparst aflevert.

Het zo mooier zijn om dit dan tot een URL om te vormen.

[ Voor 72% gewijzigd door AW_Bos op 21-10-2017 22:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Migrator schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:18:
@nachtnet oEmbed is de 'boosdoener', niet YouTube. Hier in gebruik vanaf 5 september: plan: Releasenotes development iteratie #114

En kijk eens naar de datum van je topicstart? O-)

Ben zelf ook wel benieuwd of dit te fixen is, veel mensen zullen denken dat ze hun tags verkeerd hebben :p
De oEmbed 'endpoint' wordt natuurlijk gewoon door youtube zelf verzorgt. OEmbed is een soort van protocol/api - een generieke methode om informatie van embeddable content op te vragen. Ik ben bang dat deze api video's met bijvoorbeeld regionale beperkingen simpelweg generiek uitsluit. Hier kunnen wij helaas weinig aan doen...
AW_Bos schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:20:
Even testen:

[video]

En inderdaad, die wordt niet embed, omdat YT het niet toelaat vanwege de rechten van Ziggo om hem te embedden. Ik heb ergens gelezen dat in dat geval van een "Unauthorized", dat de RML-parser zijn werk dan stopt, en de boel ongeparst aflevert.

Het zo mooier zijn om dit dan tot een URL om te vormen.
De url als link parsen zou dan inderdaad mooier zijn. Ik zal eens kjjken of dit makkelijk te realiseren is :)

[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 21-10-2017 22:37 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ik neem dan aan dat in oEmbed een nieuwe optie is toegevoegd die de videotag "stuk" maakt? Is dat te fixen? of te ondervangen door een check die bij een "broken-"video alleen de link zonder tags in een post plaatst?

oh & @crisp het is zaterdagavond, ga lekker een filmpje kijken. deze bug heeft echt geen haast..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nachtnet schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:35:
Ik neem dan aan dat in oEmbed een nieuwe optie is toegevoegd die de videotag "stuk" maakt? Is dat te fixen? of te ondervangen door een check die bij een "broken-"video alleen de link zonder tags in een post plaatst?

oh & @crisp het is zaterdagavond, ga lekker een filmpje kijken. deze bug heeft echt geen haast..
Voorheen stelden wij zelf de embed-code samen. Dat was echter nogal fout- en onderhoudsgevoelig. We zijn daarom overgestapt op oEmbed waarmee we op basis van een url de embed-code bij youtube zelf kunnen 'ophalen'. Dat werkt dus blijkbaar niet voor video's met bijvoorbeeld regionale beperkingen. Daar kunnen wij zelf helaas weinig aan doen. Het beste alternatief is inderdaad om van de url nog wel een link te maken zodat mensen wel kunnen doorklikken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De laatste tijd kom ik ook zo nu en dan video's tegen die niet willen embedden, bijv:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XMUzlTcE31g]

Het gekke is, embedding wordt zo te zien wel toegestaan, ik zie onder share->embed embed-code staan. Dan zou embed toch moeten werken? :? Zie ook geen regioblock fout of iets dergelijks.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:18:
De laatste tijd kom ik ook zo nu en dan video's tegen die niet willen embedden, bijv:
[YouTube]

Het gekke is, embedding wordt zo te zien wel toegestaan, ik zie onder share->embed embed-code staan. Dan zou embed toch moeten werken? :? Zie ook geen regioblock fout of iets dergelijks.
Ik zie bij die video toch wel degelijk 'Insluiten op verzoek uitgeschakeld' staan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:22:
[...]

Ik zie bij die video toch wel degelijk 'Insluiten op verzoek uitgeschakeld' staan...
:? , ik niet. Zie hier (onder de embed code) "By embedding YouTube videos on your site, you are agreeing to YouTube API Terms of Service" , nergens iets over dat het uitgeschakeld is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:26:
[...]

:? , ik niet. Zie hier (onder de embed code) "By embedding YouTube videos on your site, you are agreeing to YouTube API Terms of Service" , nergens iets over dat het uitgeschakeld is.
Wellicht dan toch conditioneel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het probleem ligt bij Youtube's oEmbed-omgeving, wij nemen domweg over wat zij ons al dan niet willen geven
Pagina: 1