[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.967 views

Onderwerpen

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:21
In ander verwacht nieuws. In de Honda/renault/Mclaren/ToroRosso/SAI/PAL deal lijkt PAL niet van plan zijn te vertrekken (en zou hij met de rechter dreigen.)

Via formula1.es & F1sport.cz
https://www.formulaf1.es/...arse-toro-rosso-abu-dabi/

Deal heeft in ieder geval voldoende schijven om nog ergens vast te kunnen lopen.

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 17:54
Martinspire schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:35:
Wat ik met de hele nieuwsvergaring rond Sainz naar Renault en Gasly naar RBR niet begrijp is waarom zou dat in Maleisië gedaan worden? Het lijkt me handiger als ze dat pas erna doen (of pas volgend jaar) ivm de tijd die je nodig hebt om aan een auto te wennen, om alle procedures te leren en de mensen van het team. Tussen Singapore en Maleisië zit maar 1 week, dat lijkt me vrij kort. Het team zal het al druk genoeg hebben met het wisselen tussen de banen, laat staan coureurs.
Wat ik zou kunnen bedenken is dat Renault toch al klaar is met Palmer dus die speelt geen rol meer. Verder is dit jaar al afgeschreven en is er altijd een opstart/gewenning tijd voor een nieuwe coureur.

Als je Sainz nu al de kans geeft om binnen Renault te wennen en zijn draai te vinden kun je volgend seizoen goed van start. Verder geeft dat misschien de mogelijkheid om Sainz wat van zijn RBR kennis over te dragen tijdens de ontwikkeling van de Renault?

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 19:27
Als er al een kern van waarheid in het gerucht van Renault zit heeft RB toch alle kaarten in handen?
Mocht Renault dit overwegen kun je als RB zijnde een bom leggen onder de overgang van SAI naar Renault en de eventuele samenwerking tussen Honda en Torro Rosso weigeren.

Ik denk dat Renault daar juist totaal niet bij gebaat is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
Verwacht dat het met de volgende motor-versie wel eens afgelopen kan zijn met die ingewikkelde Turbo/MGU-H/MGU-K/ERS en weet-ik-wat-al-niet-meer meuk.

Als je als fabrikant de plank misslaat (zoals iedereen behalve Mercedes met deze iteratie heeft gedaan) ben je vrijwel kansloos in de jaren dat de motor actief is. Zeker nu men weet wat er met Honda en Renault in deze motorengeneratie is gebeurd, zullen fabrikanten zeer huiverig zijn om in te stappen. Dit hele gedoe heeft Honda en Renault honderden miljoenen gekost, terwijl het ze alleen maar reputatieschade heeft opgeleverd.

Een fabrikant die bij een volgende ronde de plank misslaat zal er daardoor mijns inziens veel eerder voor kiezen om dan maar zo snel mogelijk de handdoek in de ring te gooien in plaats van er honderden miljoenen extra tegenaan te smijten terwijl je de eerste jaren kansloos achteraan rijdt en je het lachertje van de motorwereld bent.

De oplossing hiervoor zijn simpeler motoren, zonder allerlei aanverwante systemen. Een motor die elke fabrikant relatief probleemloos kan maken, en waarbij de onderlinge verschillen in vermogens en betrouwbaarheid veel kleiner zijn dan nu het geval is.

De F1 zal het ook nodig hebben. Weer zovele jaren met de superioriteit van 1 team kan de sport wel eens de das omdoen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:15:
Verwacht dat het met de volgende motor-versie wel eens afgelopen kan zijn met die ingewikkelde Turbo/MGU-H/MGU-K/ERS en weet-ik-wat-al-niet-meer meuk.

Als je als fabrikant de plank misslaat (zoals iedereen behalve Mercedes met deze iteratie heeft gedaan) ben je vrijwel kansloos in de jaren dat de motor actief is. Zeker nu men weet wat er met Honda en Renault in deze motorengeneratie is gebeurd, zullen fabrikanten zeer huiverig zijn om in te stappen. Dit hele gedoe heeft Honda en Renault honderden miljoenen gekost, terwijl het ze alleen maar reputatieschade heeft opgeleverd.

Een fabrikant die bij een volgende ronde de plank misslaat zal er daardoor mijns inziens veel eerder voor kiezen om dan maar zo snel mogelijk de handdoek in de ring te gooien in plaats van er honderden miljoenen extra tegenaan te smijten terwijl je de eerste jaren kansloos achteraan rijdt en je het lachertje van de motorwereld bent.

De oplossing hiervoor zijn simpeler motoren, zonder allerlei aanverwante systemen. Een motor die elke fabrikant relatief probleemloos kan maken, en waarbij de onderlinge verschillen in vermogens en betrouwbaarheid veel kleiner zijn dan nu het geval is.

De F1 zal het ook nodig hebben. Weer zovele jaren met de superioriteit van 1 team kan de sport wel eens de das omdoen.
Kleine nuance is hierbij dat Mercedes juist met de ICE een flinke voorsprong heeft. Ik zou niet weten hoe dat met een nieuwe motor anders zou zijn. De basis is zelfs gelijk.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:12

Ware woorden die je spreekt welke we al vaak besproken hebben hier.
Wat we nu weten van het nieuwe concept: V6, 1,6liter(?) en naar verwachting met een MGU-HK.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:03:
[...]

Ik denk wel dat het 3 plaatsen verschil had gemaakt in het WCC. Ze staan nu op 8 en met een vergelijkbare rijder als Hulk hadden ze mogelijk 5e gestaan. Volgens onderstaande bron was het verschil in 2016 dan 14 miljoen geweest.

https://www.autosport.com...ayments-for-2017-revealed
Volgens mij brengt Palmer meer dan 14 miljoen mee. :)
Maar hij ligt er gewoon uit als hij niet naar Williams kan, en of Williams hem nu wil hebben. Misschien gaat Perez vertrekken omdat hij Ocon niet aankan en gaat hij naar Williams. Kubica lijkt ook wel einde verhaal, maar het moge duidelijk zijn dat Palmer waarschijnlijk einde F1 is. Hij heeft zijn kansen gehad.
Jasphur schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:19:
[...]

Ware woorden die je spreekt welke we al vaak besproken hebben hier.
Wat we nu weten van het nieuwe concept: V6, 1,6liter(?) en naar verwachting met een MGU-H.
MGU-K. ;)
De MGU-H is juist het probleem waardoor Honda motoren ongeveer elke vijf minuten kapot gaan. :+

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-09-2017 11:23 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:14

Ferrari was ook nergens in 2014 (zo ongeveer nog onder niveau Renault). Vanaf 2016 zijn ze akelig dicht in de buurt van Merc. Dus je kunt zeker wel grote stappen maken. Echter heeft Merc van 2014 tot vandaag in de ICE alleen als 110PK gevonden, die staan dus ook niet stil en evolueren flink door.

Zoals hierboven gemeldt: de ICE is extreem sterk van Merc. Dat zal onder de nieuwe regels ongetwijfeld ook zo zijn. Merc is helaas gewoon erg goed in het bouwen van motoren.. Ferrari doet het ook goed, maar net iets minder en Renault komt er langzaam aan steeds dichter bij.

Volgende generatie V6turbo + mgu-k (energie harvesten via remmen zoals met "KERS"). Zou de motoren stuk betrouwbaarder en minder ingewikkeld moeten maken. MGU-H is het complexe onderdeel dat voor veel kopzorgen zorgt. Alleen wil Merc en Renault hun investeringen niet vernietigen (IP afschrijven doet pijn..), dus proberen ze nu toch MGU-H in de nieuwe F1 formule te krijgen :(.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Jasphur schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:38:
[...]

The hell. Porsche kom er maar in haha.
En misschien komt het CH nog goed uit ook.

We gaan het zien. Voor nu vind ik het nog niet helemaal geloofwaardig.

edit: Wat @YakuzA zegt.
Honda :) zie http://www.auto-motor-und...er-red-bull-12597651.html

LinkedIn
Instagram

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:
[...]

[...]

MGU-K. ;)
De MGU-H is juist het probleem waardoor Honda motoren ongeveer elke vijf minuten kapot gaan. :+
Ja die bedoeld ik inderdaad :P Schijt afkortingen ook allemaal haha

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het probleem is niet de moeilijkheid, maar de grensen van wat mag. Precies wat Merc nu zegt met die nieuwe 50% motor, 'fully compliant with the current FIA regulations' en 'still fully permitted within the rules', verderop ook nog 'rules dont permit use of exotic materials'.

Merc kan met hun bak aan R&D die grensen opzoeken en stukje verder gaan, ze moeten gewoon nog scherpere regels opstellen met die motoren. Precies hoe ook in indycar (2 turbo's) de motoren tot in detail worden getest en gemeten, nascar heeft zelfs laser-metingen voor de precies afmeting en afwijkingen. Geintjes als olieverbruik, T-wing, de vroegere difuser tactiek, daar moeten ze als FIA direct actie ondernemen, mag of mag niet, klaar. Zelfde met die ICE mappings, daar moeten ze gewoon volledige inzage in hebben om te kijken of hier gewoon niet keiharde regels op kunnen worden gemaakt.

Merc speelt gewoon een win/win, zowel op motor als op body zitten ze gewoon diep in het grens gebied, waar andere teams gewoon het geld of kennis niet voor hebben. Een RBR heeft alles ingezet op de auto, zodat ze altijd sneller zijn dan Renault zelf. Een simpelere motor gaat geen verschil maken, ook daar kan je 'cheaten'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als dit waar blijkt (zie het zo gebeuren) dan is dat een spannende periode voor Red Bull. Om Honda kunnen ze eigenlijk niet heen, ze worden dan een semi-fabrieksteam, dus dat is positief. Negatief is dat Honda niet echt fijne motoren heeft gemaakt tot nu toe, maar 2019 wordt jaar drie met het nieuwe concept van dit jaar, dus de kinderziektes zouden er wel uit moeten zijn.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 03:08
Eerst maar eens zien.wat er werkelijk gebeurt. ik meen mij te herinneren dat dit spel al eens eerder zo is gespeeld door RBR en Renault. En uiteindelijk zitten ze nog steeds aan elkaar vast...
Dan duren anderhalf seizoen nog best lang.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kwam deze gister random tegen op YT. wel grappig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:40
Requiem19 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:28:
[...]

Volgende generatie V6turbo + mgu-k (energie harvesten via remmen zoals met "KERS"). Zou de motoren stuk betrouwbaarder en minder ingewikkeld moeten maken. MGU-H is het complexe onderdeel dat voor veel kopzorgen zorgt. Alleen wil Merc en Renault hun investeringen niet vernietigen (IP afschrijven doet pijn..), dus proberen ze nu toch MGU-H in de nieuwe F1 formule te krijgen :(.
MGU-H is echt een mooi stukje techniek. Ik wil die graag in de formule 1 houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Als ik twitter en alle F1 berichten en geposte artikelen moet geloven had de Daily Mail zeer waarschijnlijk gelijk.

Dan ga ik er nog meer vanuit dat na 2020 RBR verder gaat met een eigen motorenfabrikant (als leverancier zelf) :Y :Y óf gewoon uit de f1 vertrekt. :N :N :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Adlermann schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:39:
[...]

MGU-H is echt een mooi stukje techniek. Ik wil die graag in de formule 1 houden.
Bij voorkeur dan als 'spec' onderdeel.

Anders krijgen we nooit meer nieuwe motorfabrikanten in F1.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52
nachtnet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:41:
Als ik twitter en alle F1 berichten en geposte artikelen moet geloven had de Daily Mail zeer waarschijnlijk gelijk.

Dan ga ik er nog meer vanuit dat na 2020 RBR verder gaat met een eigen motorenfabrikant (als leverancier zelf) :Y :Y óf gewoon uit de f1 vertrekt. :N :N :X
Stiekem denk ik dan aan Cosworth.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• nachtnet
@Requiem19 Dan ben ik eerder voor het opheffen van verbruikslimieten op de hybride onderdelen. laat ze maar max power uit deze technologie halen. Het is A relevant, B nog relatief in de kinderschoenen. niet 2KW per rondje..

• Requiem19
nachtnet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:46:
@Requiem19 Dan ben ik eerder voor het opheffen van verbruikslimieten op de hybride onderdelen. laat ze maar max power uit deze technologie halen. Het is A relevant, B nog relatief in de kinderschoenen. niet 2KW per rondje..
MGU-H is te complex om vrij te laten, zelfs met unlimited onderdelen.
Taffin continues: “In an F1 car, the MGU-H works like the MGU-K, meaning that it works both ways. It can recover energy from the turbo, store it, and then use it to spin the compressor. If you look at a turbocharger, you’ll find a turbine at one end, and a compressor at the other. The exhaust gases are used to spin the turbine, which spins the compressor. The MGU-H is located in between the two. So when the hot gases spin the turbine, it also produces electricity that is stored in the battery. And when the car accelerates, the electricity is used to spin the compressor, providing immediate power. There’s no turbo lag. Power application is immediate, like with any normally aspirated engine.”
Als je de MGU-H dus optimaal hebt, kun je er de volledige ronde gebruik van maken. Er zit geen limiet op van 30 seconden zoals bij de MGU-K. Dit kan nogal een groot performance verschil opleveren bij teams die aan het einde van de ronde geen Energy storage meer hebben voor de MGU-H (zoals Mclaren Honda bijv vorig jaar op Spa).

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Hoe moeten die ooit een competitieve motor gaan bouwen? Komt nog bij dat ze dan een nieuwe motor moeten ontwikkelen om er twee jaar mee te racen? Vanaf 2021 komen er weer nieuwe motoren... Geen fabrikant die nu nog een nieuw project gaat starten en voor 2021 al mee gaat doen.

Mocht het kloppen dan zal Red Bull met Honda moeten gaan rijden, dat overwegen ze toch al gezien de STR/Honda deal maar het is natuurlijk wel jammer dat ze geen alternatief meer hebben mocht Honda volgend jaar weer niks voor elkaar krijgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En eigenlijk vind ik dit gespeculeer stiekem erg leuk :)

• Wom
  • Laatst online: 11:07

Wom

Risico voor Red Bull is natuurlijk wel dat wanneer men inderdaad Honda neemt zowel Ricciardo als Verstappen een extra reden hebben om een overstap te wagen. Vandaag ook weer bericht naar buiten dat Ricciardo een kampioenschap waardige auto wil hebben. Maw, extra druk op de ketel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Adlermann
  • Laatst online: 13:40
Requiem19 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:44:
[...]

Bij voorkeur dan als 'spec' onderdeel.

Anders krijgen we nooit meer nieuwe motorfabrikanten in F1.
Daar kan ik mee leven hoor.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wom schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:54:
Risico voor Red Bull is natuurlijk wel dat wanneer men inderdaad Honda neemt zowel Ricciardo als Verstappen een extra reden hebben om een overstap te wagen. Vandaag ook weer bericht naar buiten dat Ricciardo een kampioenschap waardige auto wil hebben. Maw, extra druk op de ketel.
Welke andere keuze dan Honda hebben ze?
Mercedes, Ferrari en Renault kan niet, elk ander alternatief zal net zo hard falen als Honda dit jaar. Ik voorspel het vast: in 2019 wordt Gasly wereldkampioen met Red Bull Racing Honda :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RBR heeft eigenlijk geen keuze. Ze weten dat ze geen kampioenschap met Renault gaan behalen omdat die hun eigen team gaan voortrekken zodra ze in de positie zijn. Ook weten ze dat als ze niks bijzonders kunnen bieden voor 2019, zowel VER als RIC vertrekken. Dat is waarom ze waarschijnlijk Sainz niet verkopen maar verhuren aan Renault. Om Kyvat en Gasly nu in RBR te zetten...

Die motor overnemen is hun enige kans. Ze zullen weten wat er eventueel in de Honda motor zit, en voor 2018 STR op gaan offeren om die motor betrouwbaar en op vermogen te krijgen voor 2019. Ze kunnen niet anders. Dan zie ik RIC waarschijnlijk alsnog vertrekken, maar hopelijk blijft Max wel als RBR hopelijk mee kan doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Wom

Wom

Migrator schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:02:
[...]

Welke andere keuze dan Honda hebben ze?
Mercedes, Ferrari en Renault kan niet, elk ander alternatief zal net zo hard falen als Honda dit jaar. Ik voorspel het vast: in 2019 wordt Gasly wereldkampioen met Red Bull Racing Honda :+
Het is nog geen zekerheid dat Renault niet wil leveren aan Red Bull he. Er is al eerder reuring geweest. Maar dat het er op lijkt dat het Honda wordt ben ik met je eens. Echter vraag ik mij af of de huidige coureurs wel met een Honda achter zich bij Red Bull willen blijven. Contract van Raikonnen en Bottas is maar met één jaar verlengd he ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als AMüS het bericht zit er vaak een kern van waarheid in. We gaan het zien :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wom schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:11:
[...]

Het is nog geen zekerheid dat Renault niet wil leveren aan Red Bull he. Er is al eerder reuring geweest. Maar dat het er op lijkt dat het Honda wordt ben ik met je eens. Echter vraag ik mij af of de huidige coureurs wel met een Honda achter zich bij Red Bull willen blijven. Contract van Raikonnen en Bottas is maar met één jaar verlengd he ;)
Ach ze hebben 1,5 jaar om iets te lijmen/regelen.
Zal allemaal wel blijken wat er gaat gebeuren, over iets dat over 1,5 jaar misschien wel/niet gaat gebeuren daar kan ik me niet zo druk over maken :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wat dan ook betekent dat RBR in 2018 ook niet meer voor de titel mee draait, geheid dat Renault de info/update kraan dichtschroeft als ze er toch einde dat jaar mee kappen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:52:
En eigenlijk vind ik dit gespeculeer stiekem erg leuk :)
+1 !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Humma Kavula schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:16:
Wat dan ook betekent dat RBR in 2018 ook niet meer voor de titel mee draait, geheid dat Renault de info/update kraan dichtschroeft als ze er toch einde dat jaar mee kappen.
Dat mag niet volgens mij ;)
Daar hebben we een knop voor hè? ;)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Honda 3 jaar bij TR?
(zoals verwacht tot de regulation change)
https://www.motorsport.co...e-year-honda-deal-952728/

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 14-09-2017 12:21 ]

PSN

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Euh, er zit een groot grijs gebied in de F1 tussen iets niet mogen en wel doen ;)

Ik geloof dat er rond de McLaren MP4-28 destijds diezelfde roddels gingen (laatste jaar merc) al zal het natuurlijk nooit bewezen kunnen worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Humma Kavula op 14-09-2017 12:25 ]

Wear Sunscreen!

• Jasphur
@Migrator I know, die +1 was meer een 'me too' :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJrXUBvW4AAyLFP.jpg
PAL: “I’ll be racing in Malaysia. I’ll be racing until Abu Dhabi” #SingaporeGP
F1 twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Die Palmer moet toch ook onderhand al die speculatie wel beu zijn. Al sinds dat hij ingestapt is, is er speculatie over een 'in-season' vervanging. En eerlijk gezegd, de resultaten spreken ook niet in zijn voordeel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat RBR vrijwillig Sainz laat vertrekken om een Honda-deal te bemachtigen.

Ten eerste: ik zie het F1-team van Renault nog niet als concurrent voor de topteams en ik vraag me af of ze zover gaan komen. Waarom zou Renault dan het beste team met een Renault-motor laten zitten en misschien wel van minder materiaal voorzien, terwijl ze ondanks die handicap nog steeds sneller zijn? Renault wordt toch ook liever kampioen met RBR dan dat hun motoren de plekjes 3, 4 en 5 innemen in de eindstand?
Ten tweede: de Honda-naam is dusdanig beschadigd dat ik als RBR-baas nevernooitniet zo gaan voor Honda tenzij ze in het lopende seizoen (nu dus eigenlijk) hebben bewezen een "net niet zo goed als Renault, maar wel betrouwbare" motor te kunnen bouwen. Dat kunnen ze na al die tijd nog steeds niet. De McLaren wordt gezien als een erg goed chassis en dat bewijst dus dat het helemaal geen voordeel is om een soort fabrieksteam te zijn met een Honda-motor: klant bij Renault, Ferrari of Mercedes is echt veel beter zolang Honda de zaakjes niet op orde krijgt.

Kortom: ik moet het nog zien. Als RBR overstapt op Honda zal dat ongetwijfeld met keiharde afspraken zijn over inmenging van RBR als de boel niet loopt. Die willen inzage in technische documenten, experts kunnen inhuren / toevoegen aan het Honda-team, etc. Tenminste, zo zou IK het doen als ik RBR zou zijn. Alleen dan krijg je vat op je motorleverancier ("fabrieksteam" is anders echt de verkeerde term) en sluit je risico's uit. Ik ben alleen benieuwd of dat bij de Japanners een beetje goed valt en of zoiets gaat werken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Net op het Veronica nieuws ook al een item over de Renault / RBR breuk. Ik moet het nog maar zien, te beginnen met een bron die geen Daily Mail is.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

@Stoelpoot Autosport.com brengt het nieuws iets anders. ;)
Red Bull may be forced into a switch to Honda engines for 2019, with current partner Renault working to end its supply deal at the end of next year.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-10 10:15
https://www.nu.nl/sport/4...19-motoren-van-honda.html

We kunnen alleen maar hopen dat de Honda motor echt heel veel beter gaat worden...Mocht dat niet zo zijn dan zal het de carriere van Max geen goed doen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Dus hoef je van Renault voor 2019 ook geen uiterste inspanningen te verwachten, zoals hier gezegd als ze hun eigen fabrieksteam beter kunnen positioneren zullen ze dat niet nalaten om te doen. En RBR lijkt me ondergeschikt belang.

Vanaf 2019: VER: "GP2 engine!!!"

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 14-09-2017 13:12 ]

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:52

Soggney

Zeekomkommer

Willem30 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:11:
https://www.nu.nl/sport/4...19-motoren-van-honda.html

We kunnen alleen maar hopen dat de Honda motor echt heel veel beter gaat worden...Mocht dat niet zo zijn dan zal het de carriere van Max geen goed doen.
Misschien wel, het is de combo RBR-Max en RBR-Daniel die dan onder spanning komt te staan. Daniel naar Ferrari en Max naar Mercedes?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:01
Ondanks de teleurstellende resultaten tot nu toe van Honda ben ik er van overtuigd dat ze bij gaan komen. Weinig andere fabrikanten welke zo'n uitgebreide kennis over benzine(hybride) motoren hebben. Zowel op het gebied van motorfietsen, straatauto's als racewagens heeft Honda fantastische dingen laten zien en laat het nog altijd zien. De huidige V6 F1 motoren lijken de uitzondering op de regel te zijn. Wat mij betreft is niet de vraag of, maar wanneer Honda dit onder controle gaat krijgen.

Het grappige is nog dat ik ergens in april meen ik, een balletje heb opgeworpen over een Toro Rosso Honda voor 2018 met de mogelijkheid om later als Red Bull op Honda over te stappen. Dat idee werd toen weinig serieus genomen. Leuk dat het nu toch die kant op lijkt te gaan. Met wat slimme koppen welke door Red Bull aan het team van Honda worden toegevoegd ben ik er van overtuigd dat dit goed gaat komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Op zich zijn de problemen met Honda al veel minder erg dan ze waren. Het hekel punt is nu met name nog de MGU-H, wat een verschrikkelijk complex onding is. Bij Renault is dat ook een probleem. Kijk zelf maar wat er steeds vervangen is per team.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJrDgvOX0AAqppn.jpg:large

Qua motor zelf speelt hier mee dat Honda nu door de ellende heen is gegaan dit seizoen, ten koste van McLaren, nog een jaar door mag gaan met STR, en daarna moet die klaar zijn voor RBR. De motor is eigenlijk een Mercedes concept, maar dan niet functioneel op het moment. Dat kan zomaar veranderen als ze de MGU-H onder controle krijgen.

Ondertussen heeft Renault hun nieuwe 2017 motorconcept eigenlijk al weggegooid en beginnen ze volgend seizoen met weer iets nieuws. Of dat nu zo veel vertrouwen opwekt. Mercedes heeft elk jaar sinds 2014 met hetzelfde motorconcept gereden, Ferrari was er volgens mij na een eerste moeilijk jaar ook constant, en is nu eindelijk redelijk bij in zowel motor als aero. Aero lijkt daar meer het probleem te zijn geweest de afgelopen jaren. Hoeveel keer gaat Renault nog alles omgooien? Nee, ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben. :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Hier een redelijk artikel waarin alle verbanden en partijen in de Honda/Renault/McLaren/STR/RBR/Porsche deal nog eens worden uitgelegd.
http://www.motorsportmaga.../f1/renault-drop-red-bull

Afbeeldingslocatie: https://msmproduction.s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/content/F1/2017/red_bull_to_end_renaul_deal.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:22:
Hier een redelijk artikel waarin alle verbanden en partijen in de Honda/Renault/McLaren/STR/RBR/Porsche deal nog eens worden uitgelegd.
http://www.motorsportmaga.../f1/renault-drop-red-bull

[afbeelding]
Uit de reacties:
Now it all starts to make sense: Porsche takes over Red Bull next year and goes works racing from 2019. Red Bull stays on as top sponsor and gets the same exposure for a fraction of the money involved today AND the shiny Porsche label as an add on. Toro Rosso is sold to Honda who go works racing. And being cunning, they have a contractual clause binding James Key to the outfit. Who in turn continues to churn out decent cars and becomes rich as Uncle Scrooge. Winners only, methinks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus toch eventueel een RBR-VAG. :D
Ik hoop eigenlijk dat RBR blijft bestaan, dan met een flink aandeel van Porsche in RBR, en natuurlijk Duitse motoren. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:37:
Ik hoop eigenlijk dat RBR blijft bestaan, dan met een flink aandeel van Porsche in RBR, en natuurlijk Duitse motoren. :*)
Als we daar gratis rammelende distributiekettingen, hoog olieverbruik en een leverancier die met de garantie op vakantie is bij krijgen: thanks but no thanks. :+

Volvotips.com

• Jasphur
Bart-Willem schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:41:
[...]

Als we daar gratis rammelende distributiekettingen, hoog olieverbruik en een leverancier die met de garantie op vakantie is bij krijgen: thanks but no thanks. :+
Zo lang ze maar een top team blijven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 14-09-2017 14:53 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Porsche gaat echt geen team overnemen met Honda / Renault blokken lijkt me.

• Remy

Remy

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:37:
Verstappen maakt het niet zoveel uit: https://www.motorsport.co...ing-honda-renault-952820/

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bullsh**, Porsche gaat geen F1 motor maken met de huidige regelementen. Ze gaan pas mogelijk instappen in 2020/2021.
En Honda gaat echt geen motoren leveren aan een Porsche team.

PSN

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gelukkig is Max dan ook een nuchtere Nederlander. Gewoon op je af laten komen, en we zien wel. Het is niet alsof hij nu moeilijk terecht kan bij een ander topteam als hij weg wil. :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als Porsche instapt dan doen ze dat met een aanpassing van hun WEC motor, die stiekem op F1 specs gebaseerd is, in of na 2020.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Bart-Willem schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:41:
[...]

In Nederland verloopt de garantie via PON en niet via VAG zelf.. O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chiron schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:24:
Als Porsche instapt dan doen ze dat met een aanpassing van hun WEC motor, die stiekem op F1 specs gebaseerd is, in of na 2020.
Sure, al die 1.6v6jes in het WEC!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:24:
Ik denk niet dat ze hun 2017 WEC motor gehomologeerd gaan krijgen (2 liter 4 cylinder) en de kans dat ze nog andere motoren voor het WEC gaan bouwen is ook klein, aangezien ze aangekondigd hebben dat ze er na dit jaar mee stoppen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Chiron
  • Laatst online: 10-10 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
MikeyMan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:38:
[...]

Sure, al die 1.6v6jes in het WEC!
De manier waarop ze hun LMP1 engine bouwen lijkt in ieder geval het meest op een F1 motor, vergeleken met hoe Nissan en Toyota het doen. Dan is de overstap niet zo heel erg ver. In ieder geval waarschijnlijker dat Porsche zelf een F1 motor bouwt dan dat ze simpelweg een Porsche sticker plakken op een bestaand F1 blok.

[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 14-09-2017 15:47 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wie weet hebben ze we al een één-cylinder testopstelling staan met de juiste compressie en andere techniek die nodig is. Zeker gezien de opvolging van de Porsche 918 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wom schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:48:
Wie weet hebben ze we al een één-cylinder testopstelling staan met de juiste compressie en andere techniek die nodig is. Zeker gezien de opvolging van de Porsche 918 :)
Hopelijk een andere mono-cylinder dan die bij Honda :+

PSN

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

Wom schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:48:
Het zal me niet verbazen als ze al een klein groepje hebben wat in ieder geval uitzoekt wat mogelijk is en waar ze zich op kunnen richten. Misschien met prototype inderdaad.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jasphur
Als ze al geïnteresseerd zijn dan zitten ze niet stil en zal er vast wel een prototype rond zwerven. Misschien nog digitaal als concept. Maar ik ben het wel met @YakuzA eens, ze stappen niet in met de huidige motoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, Maar weer duidelijk hoeveel macht de motorleveranciers hebben.
Mercedes die duidelijk bepaald hoe en wat er gebeurd bij fabriek en klanten teams.

https://www.jamesallenonf...le-in-italian-grand-prix/

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wom schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:27:
[...]

In Nederland verloopt de garantie via PON en niet via VAG zelf.. O-)
Dat zeg ik toch: leverancier. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Porsche kan overigens wel op een mooie manier instappen, namelijk via ProDrive die al F1 ervaring hebben. Dan zouden ze het m.i. eerst doen via Aston Martin Racing, welke nu RB ook al sponsort en dan 2020/2021 (nieuwe reglementen) als Porsche of Lamborghini.

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:28
Kopie vanuit het racetopic, blijft lastig meerdere topic's :p Discussie bij Sky over het overstappen naar Renault van McLaren.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=StyeK2RiziI]

Zelf zie ik ook niet echt het voordeel van een overstap naar Renault. Tuurlijk het zal waarschijnlijk beter zijn op het gebied van betrouwbaarheid, alleen denk ik niet dat McLaren een winnende auto krijgt zolang Renault ook een eigen race team heeft.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het idee dat Porsche met een F1 team komt lijkt me niet echt voor de hand liggend eigenlijk. Ze gaan oh zo goed in de WEC. Daar stappen ze uit vanwege financieel redenen. Audi stopt ook met DTM en gaat in de
F-E. Het lijkt me niet dat ze dan nog meer geld gaan stoppen in een F1 avontuur met Porsche. Maar misschien heb ik het mis.

Hopelijk komt Mclaren dan ook weer meer mee :) En hopelijk krijgt Honda het ook op orde want heb toch ook nog een beetje een zwak voor hen. Zeker in combinatie met Mclaren maar helaas.

Heb wel zin in aankomend weekend, eens zien hoe de kaarten daar liggen. En of Vandoorne weer eens sneller kan zijn dan bijvoorbeeld Stroll :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Remy

Remy

Daniel_Elessar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:56:
Het idee dat Porsche met een F1 team komt lijkt me niet echt voor de hand liggend eigenlijk. Ze gaan oh zo goed in de WEC. Daar stappen ze uit vanwege financieel redenen. Audi stopt ook met DTM en gaat in de
F-E. Het lijkt me niet dat ze dan nog meer geld gaan stoppen in een F1 avontuur met Porsche. Maar misschien heb ik het mis.
Om dezelfde reden dat eigenlijk alleen Ferrari als autofabrikant (ok, Mercedes ook een beetje, en Renault nu ook een beetje) in F1 zit: auto's verkopen. En vergeet niet dat Porsche een grote VAG-papa heeft met een diepe buidel: prestige en aanzien aardig wat waard - je bent dan 1 van de weinige automerken die in de koningsklasse racet.

Verder hebben andere luxe / kleinere merken ook al in F1 geracet, waaronder Jaguar (met Cosworth, dat wel) :)
Hopelijk komt Mclaren dan ook weer meer mee :) En hopelijk krijgt Honda het ook op orde want heb toch ook nog een beetje een zwak voor hen. Zeker in combinatie met Mclaren maar helaas.
Agreed.
Heb wel zin in aankomend weekend, eens zien hoe de kaarten daar liggen. En of Vandoorne weer eens sneller kan zijn dan bijvoorbeeld Stroll :)
Stroll schijnt/lijkt stratencircuits fijn te vinden - geen idee hoe het met Vandoorne zit eigenlijk.

LinkedIn
Instagram

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 09-10 10:25

Volgens mij stopt Porsche met LMP1 omdat ze te weinig verdienen, bij de F1 en zeker bij een top 3 team komt er zeer waarschijnlijk meer geld binnen dan bij de LMP1

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Audi stopt niet met de dtm, dat is Mercedes die daar stopt en FE gaat doen.
Het is juist Porsche van de vag die met wec stopt en FE gaat rijden. Je husselt een paar feiten door elkaar :)

De reden dat Porsche stopt met wec is idd financieel. De kosten waren bijna even hoog als een F1 team alleen de exposure en opbrengsten waren vele malen lager.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Remy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:04:
[...]

Om dezelfde reden dat eigenlijk alleen Ferrari als autofabrikant (ok, Mercedes ook een beetje, en Renault nu ook een beetje) in F1 zit: auto's verkopen. En vergeet niet dat Porsche een grote VAG-papa heeft met een diepe buidel: prestige en aanzien aardig wat waard - je bent dan 1 van de weinige automerken die in de koningsklasse racet.

Verder hebben andere luxe / kleinere merken ook al in F1 geracet, waaronder Jaguar (met Cosworth, dat wel) :)

[...]
Agreed.
[...]
Stroll schijnt/lijkt stratencircuits fijn te vinden - geen idee hoe het met Vandoorne zit eigenlijk.
Ja, Stroll heeft me ook best verrast maar aan de andere kant was Vandoorne ook best sneller op andere circuits waar de Williams toch veel meer voordeel had. Misschien ben ik ook el een betje biased tegen over Stroll.
YakuzA schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:09:
[...]

Audi stopt niet met de dtm, dat is Mercedes die daar stopt en FE gaat doen.
Het is juist Porsche van de vag die met wec stopt en FE gaat rijden. Je husselt een paar feiten door elkaar :)

De reden dat Porsche stopt met wec is idd financieel. De kosten waren bijna even hoog als een F1 team alleen de exposure en opbrengsten waren vele malen lager.
Ah juist, thanks. Was inderdaad mis met wat welke fabrikant doet :p
Heel erg zonde dat ze stoppen met de WEC het zou ook zeker wel toevoegen moesten de sportzenders hier eens aandacht aan besteden. En dan niet 20x Dezelfde race blijven herhalen van de F1 :/ Maar goed we gaan het zien wat Porsche gaat doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Daniel_Elessar op 15-09-2017 09:32 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Renault wilde RIC hebben, maar ze moesten het met 2de keus doen: Sainz.

https://www.motorsport.co...rt-of-engine-deal-953118/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
En Rosberg wordt Kubica's manager blijkbaar. Benieuwd of dat invloed gaat hebben op Kubica's kansen, misschien dat Rosberg meer invloed heeft bij Williams gezien zijn debut daar?

https://www.autosport.com...on-kubica-management-role

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Dijkstraat schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:46:
Kopie vanuit het racetopic, blijft lastig meerdere topic's :p Discussie bij Sky over het overstappen naar Renault van McLaren.
[video]

Zelf zie ik ook niet echt het voordeel van een overstap naar Renault. Tuurlijk het zal waarschijnlijk beter zijn op het gebied van betrouwbaarheid, alleen denk ik niet dat McLaren een winnende auto krijgt zolang Renault ook een eigen race team heeft.
Zoals eerder al gesteld, zie ik een Red Bull Honda nog kampioen worden en Alonso kan dan naar het gekkenhuis. Dat zou namelijk wel typisch Alonso zijn al is het verschil dat hij dan zelf niet geswitcht is.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Solictice schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:01:
En Rosberg wordt Kubica's manager blijkbaar. Benieuwd of dat invloed gaat hebben op Kubica's kansen, misschien dat Rosberg meer invloed heeft bij Williams gezien zijn debut daar?

Klopt: Rosberg heeft het zelf net aangegeven: https://twitter.com/nico_rosberg/status/908607081527349248
Excited to be working with Robert and his return to F1. He and Lewis were the fastest I raced against 👊🏼

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Solictice schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:01:

Wie weet. En dan MAS eruit? Hij zei zelf al:
I want to feel that I can be important for the team, to contribute - and if that is not possible then I would prefer to do other things
Via

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Wat een jonkies :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJwFURpWsAAJY2P?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
kan me niet voorstellen dat als ik met zo'n halo onder een tractor schuif dat m'n kop er dan ineens niet meer half af ligt.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Rudolf schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:45:
kan me niet voorstellen dat als ik met zo'n halo onder een tractor schuif dat m'n kop er dan ineens niet meer half af ligt.... :o
Die dingen zijn behoorlijk sterk ontworpen.. maar ik zou het inderdaad niet willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:54
En zonder halo?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:28
Hebben ze ook aangegeven tijdens een presentatie dat de halo waarschijnlijk niet helpt bij zoon soort ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
Dijkstraat schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:49:
[...]

Hebben ze ook aangegeven tijdens een presentatie dat de halo waarschijnlijk niet helpt bij zoon soort ongeluk.
De vraag is waar helpt het wel tegen. De veer die Massa indertijd kopte kunnen 3 dingen mee gebeuren dankzij de halo.
1: Hij gaat er tussendoor dus deed niks, zelfde schade als toen (sterkere helmen allicht)
2: Hij ketst af en helpt daadwerkelijk
3: Hij ketst af en doorboort op een lager punt de helm of onder de helm door.... lekker dan

Het stuk wat bij de indycar indertijd de rijder de das om deed kwam vrijwel recht van boven, daar zit de halo ook al niet.

Benieuwd naar de RB's hier, hoop dat ze zich koest houden tot in de Quali :+

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 15-09-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Suicyder schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:56:
[...]

De vraag is waar helpt het wel tegen. De veer die Massa indertijd kopte kunnen 3 dingen mee gebeuren dankzij de halo.
1: Hij gaat er tussendoor dus deed niks, zelfde schade als toen (sterkere helmen allicht)
2: Hij ketst af en helpt daadwerkelijk
3: Hij ketst af en doorboort op een lager punt de helm of onder de helm door.... lekker dan

Het stuk wat bij de indycar indertijd de rijder de das om deed kwam vrijwel recht van boven, daar zit de halo ook al niet.

Benieuwd naar de RB's hier, hoop dat ze zich koest houden tot in de Quali :+
Daarom... is gewoon schijnveiligheid dat ding. Sterker nog, volgens mij is het nog lastiger om uit de auto te komen ook. Volgens mij is de kans op brand veel hoger, dan de kans op dit soort ongevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Rudolf schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:57:
[...]

Daarom... is gewoon schijnveiligheid dat ding. Sterker nog, volgens mij is het nog lastiger om uit de auto te komen ook. Volgens mij is de kans op brand veel hoger, dan de kans op dit soort ongevallen.
In het algemene F1 topic is eerder een FIA video gepost met voorbeelden en achtergronden van de halo. Had bv geholpen bij het Surtees ongeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

nachtnet schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:00:
[...]

In het algemene F1 topic is eerder een FIA video gepost met voorbeelden en achtergronden van de halo. Had bv geholpen bij het Surtees ongeval.
Surtees reed geen F1 en was bij een soortgelijk ongeval in de F1 het wiel ook losgekomen? Zitten tegenwoordig best goed vast. Zo'n harde klap was het niet waarbij het wiel loskwam.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 15-09-2017 11:02 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Mbt Palmer z'n contract, we moeten de situatie rondom Giedo van der Garde ook niet vergeten. Van mij mag Palmer dit jaar best vervangen worden door Sainz. Ben benieuwd wat die jongen in een works team kan klaarspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Voor de SKY kijkers? Wat zegt Horner bij Sky?
quote: sky tweet
"There will be another announcement coming soon that isn't Porsche or Honda. We have a relationship with a car firm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:19:

[...]
Aston Martin zit ook in de tombola natuurlijk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 17:54
"een" announcement met een carfirm

Breken met Renault is toch ook "een" announcement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 09-10 09:31

[...]
Zat een beetje met een schuin oog te kijken (werk), maar geen bevestigingen over deals, hij gaf aan dat het over een paar uur allemaal duidelijk zou zijn en ze dan nog maar eens moesten vragen.

Verder weer veel over de "cross-over" waar F1 zich nu in bevind en de toekomst qua motoren/kosten/chassis.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Simon Lazenby (sky) heeft het op twitter hier over:"Fascinating from Christian Horner. Aston Martin to become F1 engine supplier? Took us by surprise."

toch zelf een motor bouwen? of een badge op de Honda plakken?

of is Horner aan het Trollen.,.?

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 15-09-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

[...]
Spannend _/-\o_ Vandaag dus meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 12:33

Edd

alwaysleft schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:23:
[...]

Spannend _/-\o_ Vandaag dus meer bekend?
Het schijnt dat Honda straks om 13:00 aftrapt met een persbericht.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Aha. Dus vandaag Twitter even meer in de gaten houden dan normaal op vrijdag tijdens een GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Edd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:24:
[...]

Het schijnt dat Honda straks om 13:00 aftrapt met een persbericht.
En dat zal dus over Toro Rosso gaan denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
nachtnet schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:22:
Simon Lazenby (sky) heeft het op twitter hier over:"Fascinating from Christian Horner. Aston Martin to become F1 engine supplier? Took us by surprise."

toch zelf een motor bouwen? of een badge op de Honda plakken?

of is Horner aan het Trollen.,.?
*kuch* O-)
alex3305 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:29:
Porsche kan overigens wel op een mooie manier instappen, namelijk via ProDrive die al F1 ervaring hebben. Dan zouden ze het m.i. eerst doen via Aston Martin Racing, welke nu RB ook al sponsort en dan 2020/2021 (nieuwe reglementen) als Porsche of Lamborghini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 12:33

Edd

Jasphur schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:25:
[...]

En dat zal dus over Toro Rosso gaan denk ik
Ik denk dat ze het papiertje dat @nachtnet net liet zien dan gewoon op twitter gooien ;)
Dus Honda die met TR in zee gaat.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
1e officiële persrelease:

Renault verbreekt contract met Toro Rosso
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJwiW06WkAAtVtQ.jpg
Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1