Het percentage is moeijlijk op te zoeken omdat mensen twee verschillende getallen noemen maar feitelijk twee verschillende dingen bedoelen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:25:
Iets heel anders. Hoeveel kunnen drivers nu precies verbeteren qua prestaties? Een percentage te geven? Ik kan het niet precies plaatsen, maar ik denk dat het meer is dan veel techmedia lijkt te denken. Die lijken niet verder dan 20% te erkennen als mogelijkheid. Vooral de 79xx ervaring doet me vermoeden dat het meer is aangezien die GPU's gewoon tientallen procenten hebben gewonnen, afgezet tegen Nvidia. Dat lijkt ook niet Nvidia te zijn die Kepler heeft gedumpt, maar AMD die zo enorm veel meer uit GCN haalde, en dat kwam allemaal ten goede van de 79xx. Nu betwijfel ik dat AMD wederom wil lanceren met matige drivers, maar ik sluit het niet uit gezien bepaalde opmerkingen over driver ontwikkeling, dat AMD bezig lijkt met rekruteren van personeel, en de ronduit chaotische omstandigheden rond RX Vega. Het zou mij ook niks verbazen als het de drivers, niet HBM2 was dat voor uitstel heeft gezorgd.
-Launch drivers Verbetering.
-En totale verbetering over tijd.
Wat je nu steeds leest is dat AMD niet instaat is zijn drivers meer dan 20% te updaten, dit gaat eigenlijk alleen over de korte termijn -tot aan launch dus- ze hebben simpelweg te weinig tijd en te weinig data om dit te verwezelijken.
AMD kan in de loop van de tijd (laten we zeggen een paar jaar na launch) veel meer eruit halen dan die 20% max.
AMD heeft een aantal constante: Hogere tdp & betere prestaties over tijd
Als de vega beter presteert dan de 1080 blijft hij voor mij interessant omdat vega in tegenstelling tot de 1080 waarschijnlijk beter gaat presteren na verloop van tijd.
Ik heb geen twijfel dat de vega beter presteert dan de 1080 en in dx12 & vulkan niet zo heel ver afstaat van een stock 1080ti
Lol GF was AMDFredi schreef op zondag 9 juli 2017 @ 02:02:
[...]
Kuch... GF.... kuch. Slechtste chipbakker ooit. Veel van AMD's problemen komen door hen. Hun procedé is duidelijk inferieur aan dat van TSMC(en Intel) en daarom is het verbruik van Vega en in mindere mate Ryzen zo hoog. Maar AMD zit helaas contractueel vast aan GloFo omdat het vroeger hun fabriek was. Hopelijk wordt het 7 nm procedé van GF toch nog eens wat.
En nu zijn ze blijkbaar ook niet in staat hun produktie op te schroeven, tja.... De goede verkopen zouden AMD nochtans goed uitkomen.
Jerry Sanders IIIOnly real men have fabs
Quote van oud AMD topman, uiteindelijk hebben ze de fabs weg moeten doen omdat deze te veel koste.
Intel is/was van plan ook zijn fabs weg te doen want de waarde van deze tech bedrijven is niet langer is vaste activa als fab's maar IP's (intellectual properties)
GF was fab 30 en 36 van AMD, zelfstandige onderneming van gemaakt, hogere productie kosten voor AMD maar bij afname in vraag, geen lege fabrieken die geld kosten. Ze maken nu ook alleen nog maar AMD producten.
Veel van hun problemen.. komt dus door hunzelf (AMD).
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's