CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 141 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 78.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Toch blijft de gamermarkt ook een grote zak geld. Zie ook de finance resultaten van Nvidia.

[...]

http://www.anandtech.com/...17-results-record-revenue

Het probleem voor AMD was dat ze in de andere markten gewoon amper tot niet aanwezig zijn en misschien kun je zelfs stellen dat ze eigenlijk in geen enkele markt een overhand hebben...
Let wel, dat is omzet. Dat is niet waar Nvidia het grootste deel van hun winst uit haalt. Gaming is met 1,2 miljard gestegen; datacenter met net geen 0,5 miljard. De volumes bij beide zijn echter radicaal anders en ze zullen samen waarschijnlijk bijna 50/50 verantwoordelijk zijn voor de $800m stijging in operating income onder het kopje "GPU".
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Welke vrees? Ik denk dat de enige partij die een vorm van vrezen zal hebben AMD is en blijft. Als consument is innovatie toch altijd goed?
Nou ja, vrees, doempraat dan ;)

Er wordt nú al op sommige plaatsen beweerd dat GV104 overal gehakt van gaat maken. Veel te voorbarig en al helemaal geen reden om wel of niet een GPU te kopen zodra Vega daadwerkelijk uit is. Op het moment dat die uit is, zal de situatie de eerstkomende 9 maanden niet meer veranderen. Als GV104 er tegen die tijd überhaupt al is, waar ik nog niet zo zeker van ben omdat ook Nvidia tegen de FinFET muur staat te boksen. 14nm/16nm zijn niet zo bevorderlijk geweest voor GPU's als wenselijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gelunox schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:39:
[...]

... de niet AIO varianten komen sws ook zonder bundel https://gaming.radeon.com/en-us/rx-vega-radeon-packs/

[...]
Okay das'wel dom :/ Ik ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien voor Europa en welke schermen daar onder vallen. Ik kan mijn Ultra Wide nog retourneren bij Azerty als dat later dikke korting oplevert.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 31-07-2017 13:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Damic schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:16:
Eeeey ik had het toch juist dat er 3 varianten gingen komen zoals met Fury :+
Volgens mij voorspeelde iedereen dat maanden geleden al. Apple had gelekt dat er een cut van 56 CU zou komen, dat er een watergekoelde versie zou komen lag ook erg voor de hand gezien Fury en het hoge vermogen van Vega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
Gelunox schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:39:
[...]

... de niet AIO varianten komen sws ook zonder bundel https://gaming.radeon.com/en-us/rx-vega-radeon-packs/

[...]
Ik begrijp hoe de bundles werken. Maar geldt dit ook voor Europa en zijn er snel third party oplossingen die gewoon voor de 399/499 aanbieden? Ik ben een beetje bang dat de bundels worden verkocht en ik blijf wachten op een nieuwe GPU of deze moet kopen tegen een zware premium.

Also: Betekent SEP, september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Let wel, dat is omzet. Dat is niet waar Nvidia het grootste deel van hun winst uit haalt. Gaming is met 1,2 miljard gestegen; datacenter met net geen 0,5 miljard. De volumes bij beide zijn echter radicaal anders en ze zullen samen waarschijnlijk bijna 50/50 verantwoordelijk zijn voor de $800m stijging in operating income onder het kopje "GPU".
Ja, omzet is natuurlijk maar een deel van het verhaal (wel erg relevant voor de marktwaarde). Met een Q4 revenue van $2.173 miljoen en een operating income van $773 miljoen is het wel aannemelijk dat gaming met de 'bescheiden' $1.348 miljoen daar wel een groot deel in heeft gespeeld. Professional visualization zat op $225 miljoen, datacenter $296 miljoen, auto $128 miljoen en OEM $176 miljoen. Dus tenzij die markten geen R&D kostten (wat dus zeer zeker niet het geval is) is de gaming markt toch nog altijd behoorlijk wat waard.

AMD had vast groene cijfers gehad als hun GPU afdeling deze getallen op de consumenten markt zou behalen (de revenue voor gaming bij Nvidia valt hoger uit dan heel de omzet van AMD)...

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 17:41
brammetje1994 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Ik begrijp hoe de bundles werken. Maar geldt dit ook voor Europa en zijn er snel third party oplossingen die gewoon voor de 399/499 aanbieden? Ik ben een beetje bang dat de bundels worden verkocht en ik blijf wachten op een nieuwe GPU of deze moet kopen tegen een zware premium.

Also: Betekent SEP, september?
Ik ga er van uit dat de kaarten gewoon los verkocht worden. En op het moment dat je ook een actie product in je winkelwagentje doet, dan komt er een kortingsicoontje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
brammetje1994 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:49:
Waarom wil je per se de AMD variant dan? Je kan toch ook nog een paar weken wachten tot bijvoorbeeld MSI hun Twin Frozr erop schroeft en een overclockte versie op de markt brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
TheBrut3 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:09:
[...]

Waarom wil je per se de AMD variant dan? Je kan toch ook nog een paar weken wachten tot bijvoorbeeld MSI hun Twin Frozr erop schroeft en een overclockte versie op de markt brengt?
Dat is ook zeker mijn bedoeling. Ik weet alleen niet hoe lang dit duurt en of er voldoende GPUs zijn voor Europa.
Zeara schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:54:
[...]

Ik ga er van uit dat de kaarten gewoon los verkocht worden. En op het moment dat je ook een actie product in je winkelwagentje doet, dan komt er een kortingsicoontje bij.
Waar kan je dit in je winkelwagentje doen?

Ik ben letterlijk aan het wachten op een Vega GPU. Des te sneller, des te beter.

[ Voor 33% gewijzigd door brammetje1994 op 31-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

brammetje1994 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:12:
[...]

Waar kan je dit in je winkelwagentje doen?

Ik ben letterlijk aan het wachten op een Vega GPU. Des te sneller, des te beter.
Nog nergens, hij verwacht dat het straks kan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 14:35

flessuh

Set sail for fail!

Ik ben benieuwd hoe lang ekwb er over doet om een blok te introduceren, en hoe dat blok zich dan verhoudt tegenover de AIO versie. Maar dat zal wel even duren na de release ben ik bang..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:29
Zelden zo'n buyer's dilemma gehad. Ik wil een kaart met een 4K scherm met freesync. Eventueel bouw ik wel een nieuw systeem, maar ga ik voor een Vega64 zodra ik deze kan bestellen, of wacht ik op de reviews met het risico dat de kaart duurder of niet meer te leveren is?

Ik ben geneigd om AMD deze keer het voordeel van de twijfel te geven. Niet omdat de data die ik nu heb, zo betrouwbaar zijn, maar omdat het geen slechte kaart kan zijn - Hij is hoogstens niet zo goed als een 1080 en dan kan ik weer uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Custom kaarten komen in september (en ja, zo blijft het klokje dan toch weer doortikken....). Ik heb nog nooit een release gezien waarbij het wachten op een een custom kaart het niet waard was, dus tenzij je echt haast hebt (wat ik vreemd zou vinden, gezien je wel 15 maanden kon wachten, maar 16 is opeens wel te veel?) kun je beter even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
hopelijk word het iets moois met de bundels ook voor ons hier in NL, ik ben eigenlijk van plan om mijn hele budget uit te geven en misschien kan ik hierdoor net een stap betere hardware halen.
Er komen blijkbaar meer opties voor de bundel hopelijk komt er ook iets voor 27 inch freesync monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat versta jij onder bundels? Bundels met wat?
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:22:
@Anoniem: 298195 Qua clocks is het wel opvallend omdat Vega FE nog een baseclock had van 1382MHz. Nu is dit nog maar 1247 MHz met de stock koeler. Die zal ook zuigen denk ik, niks beter dan die van Vega FE. Boost van 1546 MHz belooft ook zeer weinig goeds als je Vega FE haar 1600MHz pakt. Ja, niet echt te bereiken maar toch. In de buurt komen van de Ti gaat zo ook heel erg lastig worden. Aftermarketmodellen die richting de 1700MHz boosten zouden nog wat kunnen, maar de reference kaarten gaan zuigen. Tornado in je PC, en niet het maximale uit de chip gehaald. :/
Wachten op de aftermarketmodellen dus. Die gaan wel de 1600 MHz halen (de meeste kaarten, loterij en zo) en met ongeveer 0,1 V ondervolting. Hoewel ik de prijzen correct had voorspeld op basis van het marktsegment waarin de kaarten lijken te vallen ben ik van mening dat ze te hoog liggen. Het lijkt erop dat de cut beter zal presteren dan de 1070, misschien is die prijs te verantwoorden. Misschien omdat ze 1,25 jaar later komen met deze kaart. De grote Vega presteert in de benchmarks net iets minder dan de 1080, dat zegt niet alles over de in game prestatie maar het zou goedkoper moeten kosten als het dezelfde prestatie haalt bij de meeste spellen (DX11) en 1,25 jaar later komt.
In theorie kan het dat de kaart nog iets boven de 1080 uitkomt met driversoptimalisatie en het aanzetten van bepaalde features en in theorie kan het dat de kaart in game beter presteert dan wat de benchmark doet vermoeden, even afwachten. Ik had echter een iets agressievere prijs willen zien omdat ze bijna een volledige generatie achterlopen op Nvidia, ongeveer €50 ervan af. Als AMD die marge heeft.

1700 met overklokking? Misschien, ik weet alleen niet of dat je dat moet willen doen. Waarvoor? 4k >60 FPS? Te licht. 1440p ultrawide en 100 Hz moet nog wel lukken met 1600 MHz (zeker met licht getweakte instellingen die geen visueel verschil opleveren wat je kan zien zonder een screenshot te nemen en rustig te vergelijken).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Paprika waar ik wel benieuwd naar ben is hoe veel van de 'gaming' omzet eigenlijk meer in de pro markt valt. er worden ook veel gtx'en verkocht voor bijv content creation etc..al zal nvidia de exacte cijfers ook niet weten..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:31:
Custom kaarten komen in september (en ja, zo blijft het klokje dan toch weer doortikken....). Ik heb nog nooit een release gezien waarbij het wachten op een een custom kaart het niet waard was, dus tenzij je echt haast hebt (wat ik vreemd zou vinden, gezien je wel 15 maanden kon wachten, maar 16 is opeens wel te veel?) kun je beter even wachten...
Ik zou graag nog 4 weken wachten maar helaas heeft mijn 290X het dit weekend begeven, dus ik wil wel graag overstappen. Waarschijnlijk stap ik dan wel over op de watergekoelde versie als dat mogelijk is. En anders is het wachten met de Vega in de kast tot er custom waterblokken zijn en dan een gehele custom loop bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:48
Werelds schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:43:
[...]
Er wordt nú al op sommige plaatsen beweerd dat GV104 overal gehakt van gaat maken. Veel te voorbarig en al helemaal geen reden om wel of niet een GPU te kopen zodra Vega daadwerkelijk uit is. Op het moment dat die uit is, zal de situatie de eerstkomende 9 maanden niet meer veranderen. Als GV104 er tegen die tijd überhaupt al is, waar ik nog niet zo zeker van ben omdat ook Nvidia tegen de FinFET muur staat te boksen. 14nm/16nm zijn niet zo bevorderlijk geweest voor GPU's als wenselijk was.
Precies dit gebeurde vorig jaar ook na de release van Pascal. Wait for Vega, want Pascal was slechts opgevoerde Maxwell. 15 maanden verder en er lijkt weinig over van deze stelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjekneck schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Precies dit gebeurde vorig jaar ook na de release van Pascal. Wait for Vega, want Pascal was slechts opgevoerde Maxwell. 15 maanden verder en er lijkt weinig over van deze stelling :+
Precies dit? Misschien mijn post even opnieuw lezen, want ik zeg juist het tegenovergestelde. Vega is nu twee weken van ons verwijderd, dan weten we precies wat het ding doet en voor diegenen die dan op zoek zijn naar een GPU heeft het daarna geen zin om op Volta of Navi te wachten ;)

En ik weet ook niet wie dat beweerde ("wacht op Vega"), want juist hier op GoT is vrijwel iedereen best behoudend geweest omtrent Vega. Sterker nog, ik denk dat de algemene opvatting al vóór Polaris was dat we pas zo tegen Q2 Vega konden verwachten, met GP102 rond de standaard maart-april periode voor Nvidia. En qua prestaties hadden er hier ook maar weinigen illusies. Alleen diegenen die ook een magische perf/W en perf/mm van Polaris dachten dat Vega wel eens even GP102 * 1,5 ging doen ;)

En Pascal ís een opgevoerde Maxwell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:42
Dat vega wat meer zou slurpen zat er eigenlijk al een tijd aan te komen. Nvidia heeft de tegenovergestelde beweging gemaakt met Pascal; minder real estate voor meer performance = meer winst. AMD kon niet volgen en zet dus wat meer real estate in voor meer performance. Daaruit volgt wat meer warmte en wat minder winst. Altijd nog beter dan helemaal niet mee doen in high-end.

Het zal vooral spannend worden wat minders van deze kaart vinden. Anders zijn ze straks uberhaupt niet te krijgen... Wat het kost maakt momenteel voor die etherium minders gewoon niet meer uit, die huren hele vliegtuigen in. Zolang het per dollar maar meer hash oplevert.

@Werelds
Er zijn een tijd wat geruchten geweest dat Vega december 2016 op de markt zou komen. Wellicht wordt daar aan gerefereerd.
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:54:
[...]

Ja, omzet is natuurlijk maar een deel van het verhaal (wel erg relevant voor de marktwaarde). Met een Q4 revenue van $2.173 miljoen en een operating income van $773 miljoen is het wel aannemelijk dat gaming met de 'bescheiden' $1.348 miljoen daar wel een groot deel in heeft gespeeld. Professional visualization zat op $225 miljoen, datacenter $296 miljoen, auto $128 miljoen en OEM $176 miljoen. Dus tenzij die markten geen R&D kostten (wat dus zeer zeker niet het geval is) is de gaming markt toch nog altijd behoorlijk wat waard.

AMD had vast groene cijfers gehad als hun GPU afdeling deze getallen op de consumenten markt zou behalen (de revenue voor gaming bij Nvidia valt hoger uit dan heel de omzet van AMD)...
Dat is inderdaad precies wat ik wilde posten.

Vroeger was gaming vooral iets met veel omzet en weinig winst, leuk om je R&D mee terug te verdienen. Winst kwam toen uit Pro (quadro) met een marge van, als ik me niet vergis, 50%.

Toen kwam Maxwell en kreeg Nvidia het voor elkaar om een goedkope chip voor veel geld aan de consumenten te slijten. De marges bij gaming schoten flink omhoog. Nu met pascal is dit truukje nog een keer uitgehaald. Zie cijfers van (fiscal) q1 2018.

Omzetcijfers laatste kwartaal:
Gaming 1,027
Pro 205
Datacenter 409
Auto 140
OEM & IP 156

Even uitgaande van de Pro markt nog altijd 50% geeft dan is dat nu beperkt tot 100 M winst. De rest moet dus van de overige onderdelen komen. Van Auto, en OEM zou ik niet veel verwachten daar stappen ze net in dus de marges zullen daar niet heel hoog liggen. Datacenter blijft een vraagteken, maar met 40% van de omzet tov gaming kan het niet anders dan dat gaming meer geld op levert dan ooit tevoren.

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 31-07-2017 16:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:03:
[...]

Ik zou graag nog 4 weken wachten maar helaas heeft mijn 290X het dit weekend begeven, dus ik wil wel graag overstappen.
Mijn kaart vertoont al maandenlang tekenen van einde levensduur, regelmatig krijg ik even een rare output op mijn scherm voor <0,1 seconde. Afkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Mijn kaart vertoont al maandenlang tekenen van einde levensduur, regelmatig krijg ik even een rare output op mijn scherm voor <0,1 seconde. Afkloppen.
Al andere kabels geprobeerd? Ik heb het hier ook af en toe (met een 1070), maar sinds dat ik over ben naar een andere Displayport-kabel komt het veel minder vaak voor. Dit speelt ondertussen al een jaar of zo, maar lijkt weinig problemen op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die pakketjes van AMD zijn leuk en aardig maar ze zetten er weer zo'n fucking blowerkoeler op.
@The Source
Kan jij verklaren waarom AMD en Nvidia nooit eens een keer kiezen voor een fatsoenlijke koeling (actief EN passief) van hun referentiekaart? Vooral bij AMD is het verschrikkelijk zonde, hun PCB behoort tot de betere (beter dan veel aftermarket kaarten) maar ze verpesten het dan met de koeling.
Voor een 460 begrijp ik dat nog maar op een 275 W grafische kaart ga je toch niet een blowerkoeler plaatsen? Ja, voor een minitieus klein kastje is dat nog nuttig maar daar plaats je beter een kaart in die een lager vermogen heeft, niet een kaart die stroom zuipt alsof het een alcoholist is die een week geen alcohol heeft kunnen drinken. Plaats daar een stevige heatsink op, maak de kaart 2 of 3 PCIe-sloten breed en zet er 2 joekels van koelers op met een of andere stille lager en zorg ervoor dat je die koeler kan vervangen. So what dat de kaart iets duurder kost? Je krijgt er ook veel meer voor. Wat zou het verschil in kosten zijn? €20-30?
XpanD schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:55:
[...]

Al andere kabels geprobeerd? Ik heb het hier ook af en toe (met een 1070), maar sinds dat ik over ben naar een andere Displayport-kabel komt het veel minder vaak voor. Dit speelt ondertussen al een jaar of zo, maar lijkt weinig problemen op te leveren.
Het is mogelijk dat het aan de kabel ligt maar het zou eigenlijk niet moeten mogen. Een standaard kwaliteit HDMI (1.3 of 1.4, dat weet ik niet uit mijn hoofd maar in ieder geval hoog genoeg), relatief kort (1,5 meter?) en voor slechts 1080p. Tot nu toe is het nog niet hinderlijk, wanneer het beeld een gekke frame krijgt dan zie je van die gekleurde streepjes. Ik heb dat 1 keer eerder gezien, toen was de grafische kaart versleten. Het kan in inderdaad ook aan de datatransmissie van de grafische kaart naar de monitor liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:01:
Die pakketjes van AMD zijn leuk en aardig maar ze zetten er weer zo'n fucking blowerkoeler op.
@The Source
Kan jij verklaren waarom AMD en Nvidia nooit eens een keer kiezen voor een fatsoenlijke koeling (actief EN passief) van hun referentiekaart? Vooral bij AMD is het verschrikkelijk zonde, hun PCB behoort tot de betere (beter dan veel aftermarket kaarten) maar ze verpesten het dan met de koeling.
Voor een 460 begrijp ik dat nog maar op een 275 W grafische kaart ga je toch niet een blowerkoeler plaatsen? Ja, voor een minitieus klein kastje is dat nog nuttig maar daar plaats je beter een kaart in die een lager vermogen heeft, niet een kaart die stroom zuipt alsof het een alcoholist is die een week geen alcohol heeft kunnen drinken. Plaats daar een stevige heatsink op, maak de kaart 2 of 3 PCIe-sloten breed en zet er 2 joekels van koelers op met een of andere stille lager en zorg ervoor dat je die koeler kan vervangen. So what dat de kaart iets duurder kost? Je krijgt er ook veel meer voor. Wat zou het verschil in kosten zijn? €20-30?
Om die te beantworoden hoef je niet bij MSI te werken :+... Het antwoord is heel simpel: ze willen niet hun eigen partners in de weg gaan zitten. Waar denk je dat een partij als MSI meer op verdient: een reference mdoel verkopen of een custom model? Tip: ze doen alleen de eigen modellen promoten in marketing materiaal ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Om die te beantworoden hoef je niet bij MSI te werken :+... Het antwoord is heel simpel: ze willen niet hun eigen partners in de weg gaan zitten.
Bij AMD geloof ik dat meteen, bij Nvidia wat minder...

Maar vind iemand anders het ook uiterst indrukwekkend dat we na de grote reveal van Vega nog steeds bar weinig concreets weten? :P

-We zijn nu een ruwe indicatie qua prijsstelling tegen gekomen, en dat lijk mee te vallen.
-We hebben nu bevestigd gekregen dat er drie SKU's zijn, een 56CU en tweemaal 64CU, wisten we al.
-Verbruik lijkt enigszins mee te vallen.

Ondertussen kunnen we nog steeds speculeren over prestaties want AMD was weer eens zeer onduidelijk, en features die nog steeds niet werken. Echt wat doen ze toch bij de RTG. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je ziet op Videocardz toch een duidelijk indicatie van de FPS voor de grote Vega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:23:
Je ziet op Videocardz toch een duidelijk indicatie van de FPS voor de grote Vega?
Geef eens een linkje ;)
Verder zegt een indicatie dus ook helemaal niks. Ja ongeveer dit, maar dat is geen definitief dit. Ook omdat er nogal een verschil kan zijn per titel, per resolutie, en al helemaal per API.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 10:52
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:01:
@The Source
Het zijn GPU maker, geen VGA kaart makers. Daarbij spelen kosten en het beoogde magische prijspunt (en dus de marge) een doorslag gevende rol. Het enige dat zij moeten doen is een baseline neerzetten, een referentie ontwerp zodat iedereen een punt qua prijs/performance heeft. Wij doen de rest wel :)

Vergeet niet 20 euro cost prijs extra dan zit je aan 50 euro bovenop de verkoop prijs. Margins / BTW zijn allemaal in procenten. Daarbij zal het product ook groter/zwaarder zijn en kost het meer om te transporteren. Een grotere / betere koeler is ook nog iets anders dan een goede koeler die stil is. Daar zijn NV en AMD meestal ook niet goed in, want het finetunen van de firmware en clockspeeds om de juiste balans tussen temp / noise / performance (omhoog houden boost speed) een een vak apart. Kunnen ze dit leren.. ja. Je zag dat NV tussen 1080 en 1080 Ti FE een grote stap heeft gemaakt, het ding klinkt niet meer als een grasmaaier... maar nog steeds geen ster. Wij hebben een groep dedicated mensen zitten op thermal designs, dus een vak apart. Daarbij is reference design ook niet zo van belang, daar komt het volume niet vandaan.

Ik zie aan veel dingen dat VEGA tegenvalt en dat ze hogere performance hadden verwacht. Ten eerste de cliams van hun marketing department lang geleden. Ook de limited edition koeler, dat had de standaard koeler moeten zijn verwacht ik. Als ze de kaart voor 800 euro hadden kunnen verkopen wat dit niet zo'n probleem geweest echter moet deze nu voor 400 de deur uit en dan is deze limited edition koeler te duur. Vandaar ook dat ze nog een kaart met de koeling van Fury/RX480 reference hebben gemaakt die goedkoper is. De kaarten zijn qua specs gelijk, echter zit er wel 50 euro verschil tussen, dan kan net 10 tot 20 euro extra kost prijs zijn. Dus het zou kunnen dat de limited edition beter koelt... zou kunnen. Als het zo is dat zouden ze bij AMD dat beter moeten highlighten, want nu zijn het 2 dezelfde producten, vandaar dat ik denk dat het niet teveel uitmaakt.

Toen NV de high-speed memory varianten van de 1060 en 1080 lanceerde ten tijde van de 1080Ti launch wisten ze de VEGA performance al gok ik. Het zou zo maar kunnen dat VEGA tussen de 1080 en de 1080 high bandwidth uit gaat komen. (ik heb nog geen benchmarks gezien, beter nog we hebben de kaart nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Het zal vast 100x gevraagd zijn maar wanneer kunnen we reviews verwachten? Is er een embargo datum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:28

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:26:
[...]

Geef eens een linkje ;)
Verder zegt een indicatie dus ook helemaal niks. Ja ongeveer dit, maar dat is geen definitief dit. Ook omdat er nogal een verschil kan zijn per titel, per resolutie, en al helemaal per API.
https://videocardz.com/71...k-fire-strike-performance

AMD Radeon RX Vega #1 1630 MHz 945 MHz 22330 (64LC)
AMD Radeon RX Vega #2 1630 MHz 945 MHz 22291 (64AC)
AMD Radeon RX Vega #3 1536 MHz 945 MHz 20949 (56AC)

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 31-07-2017 18:24 ]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55
Bij de buren... https://nl.hardware.info/...64-strix-videokaarten-aan

ASUS kondigt twee custom RX Vega 64 Strix-videokaarten aan

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
The Source schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Het zijn GPU maker, geen VGA kaart makers. Daarbij spelen kosten en het beoogde magische prijspunt (en dus de marge) een doorslag gevende rol. Het enige dat zij moeten doen is een baseline neerzetten, een referentie ontwerp zodat iedereen een punt qua prijs/performance heeft. Wij doen de rest wel :)

....meer
Dit bovenste en de gpu makers willen niet concurreren tegen hun partners, ze willen het wel, maar 3th party kaarten makers zitten daar niet op te wachten. Als hun reference te goed is koopt niemand de kaarten van andere partijen, andere partijen haken in het vervolg af omdat ze hun investering niet kunnen terug verdienen of minder aan verdiend hebben. Betekent dat AMD niet alleen het ontwerp en gpu productie moet doen ook de distributie en verkoop van grafische kaarten en dat doen ze liever niet. Want dan kom je meteen met heel andere(logistieke b.v.) problemen. Reference is wat het woord betekent, het geeft je een incentive om een ander ontwerp te kopen, AMD blij, andere partijen als MSI/asus/gainward blij, jij blij.
Keuze is de spice of life.
enchion schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:20:
[...]

Vega zal de laatste uit de GCN generatie zijn en meestal is een laatste variant uit een generatie niet meer dan wat bugfixes en optimalisaties, net zoals we bij RX480 -> RX 580 gezien hebben, zo ook bij 980Ti -> 1080 -> 1080Ti.

..
Volgens sommige was vega al geen GCN meer.. maar nee Navi is de laatste GCN Daarna komt een nieuw ontwerp. Navi is de 6de en laatste editie.

Is deze al langs gekomen? Asus strix vega.
Afbeeldingslocatie: https://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2017/07/ROG-STRIX-RXVEGA64-O8G-GAMING-1024x752.png

Het ziet er uit als een 3slot kaart althans wel die dikte, damnnnnnn. :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Sandwalker schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:23:
Zelden zo'n buyer's dilemma gehad. Ik wil een kaart met een 4K scherm met freesync. Eventueel bouw ik wel een nieuw systeem, maar ga ik voor een Vega64 zodra ik deze kan bestellen, of wacht ik op de reviews met het risico dat de kaart duurder of niet meer te leveren is?

Ik ben geneigd om AMD deze keer het voordeel van de twijfel te geven. Niet omdat de data die ik nu heb, zo betrouwbaar zijn, maar omdat het geen slechte kaart kan zijn - Hij is hoogstens niet zo goed als een 1080 en dan kan ik weer uit de voeten.
Het is niet zo'n probleem. Als je Vega wilt en 4k wil gamen moet je ze wel in crossfire gaan draaien. de 1080 is ook niet voldoende voor 60 fps op 4k. De TI haalt het net bij de meeste games.

Zoals ik het echter lees wil je enkel RX vega in crossfire als je graag een warm voetenbankje onder je bureau wilt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:27:

Is deze al langs gekomen? Asus strix vega.
[afbeelding]

Het ziet er uit als een 3slot kaart althans wel die dikte, damnnnnnn. :+
1 post boven je... }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paprika in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 141" :+

Als het op een Nederlandse (tech)nieuwssite staat dan weet je dat het al lang is langsgekomen, want alle Nederlandse sites zijn allemaal ontzettend traag. :X

[ Voor 45% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:22:
[...]

https://videocardz.com/71...k-fire-strike-performance

AMD Radeon RX Vega #1 1630 MHz 945 MHz 22330 (64LC)
AMD Radeon RX Vega #2 1630 MHz 945 MHz 22291 (64AC)
AMD Radeon RX Vega #3 1536 MHz 945 MHz 20949 (56AC)
Dat is nu bijna een week oud, dus oud nieuws en het zegt alsnog weinig niks. 3D mark is een synthetische benchmark, het is puur 1080P en ik betwijfel ten sterkste of dit qua indicatie van de prestaties de optimale resolutie is voor Vega. Verder welke Vega is dit? Ook komen de clocks komen ook niet overeen met wat we nu weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:58:
[...]

Dat is nu bijna een week oud, dus oud nieuws en het zegt alsnog weinig niks. 3D mark is een synthetische benchmark, het is puur 1080P en ik betwijfel ten sterkste of dit qua indicatie van de prestaties de optimale resolutie is voor Vega. Verder welke Vega is dit? Ook komen de clocks komen ook niet overeen met wat we nu weten.
Ik denk dat 480P idd beter werkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja toen ik hem poste, toen ik begon met posten, stond hij er nog niet, misschien had ik eerst post moeten drukken ipv eten :P
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:56:
Paprika in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 141" :+

Als het op een Nederlandse (tech)nieuwssite staat dan weet je dat het al lang is langsgekomen, want alle Nederlandse sites zijn allemaal ontzettend traag. :X
Ik had hem van kitguru, ik heb vandaag nog geen Nederlands nieuws gezien. Ik ga even frontpage checken :+

[ Voor 52% gewijzigd door D0gtag op 31-07-2017 19:17 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Als je in een snel lopende topic een post begint kun je niet ondertussen gaan eten en pas daarna op plaats reactie klikken. Dan zijn we al weer een generatie kaarten verder. ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

winwiz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:31:
Als je in een snel lopende topic een post begint kun je niet ondertussen gaan eten en pas daarna op plaats reactie klikken. Dan zijn we al weer een generatie kaarten verder. ;)
Wordt tijd voor Quantum Graphics Processing Units :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Zo 2017. Daar haal je geen 60 fps minimum mee in 16K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Naja... weer 3 a 4 weken wachten op nieuwe informatie :') schiet lekker op met Vega en zit nog steeds met een HD6850 /klaag^2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik ben blij dat ik een 2560x1080 scherm heb en een rx480. Daar zing ik het wel mee uit tot er een fatsoenlijke iteratie van de Vega is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Is er nou al een reviewdatum geprikt(de 14e of eerder), of krijgen we alleen een blinde test? :D

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 31-07-2017 20:37 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Vega ziet er uit als een leuke poging iets neer te zetten tot Navi er is maar het lijkt er op dat dat ook het enige is, een leuke poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
418O2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:01:
Ik ben blij dat ik een 2560x1080 scherm heb en een rx480. Daar zing ik het wel mee uit tot er een fatsoenlijke iteratie van de Vega is geweest
Vega56 lijkt me niet onaardig.? Of zoek je specifiek iets met >1080 perf?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38
foppe-jan schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Boven de 1080 heb je niet nodig op die resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

foppe-jan schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Ik heb zelf een 1440p scherm (pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart) en kijk zelf uit naar de Vega56.. die lijkt me een aardige prijs/performance/tdp verhouding te hebben.

Ben geen hardcore gamer, maar 1440p @ 75Hz op High lijkt me wel fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 13:35
Nieuwe Radeon Relive zal OSD performance monitor bevatten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGEUj2jWAAALHDO.jpg

https://twitter.com/BlazeK_AMDRT/status/892016986628263936

Een welkom aanvulling, scheelt weer MSI afterburner installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ondertussen zijn er al twee titels die Rapid Packed Math (FP16) gaan ondersteunen. :)
Wolfenstein 2:
https://www.golem.de/news...d-vulkan-1707-129201.html

Far Cry 5:
YouTube: Radeon™ RX Vega: What is Rapid Packed Math?

Zeker Far Cry is opvallend gezien Ubisoft haar uitzonderlijke "Gimpworks" initiatief de laatste jaren...

Verder blijft die Vega 56CU intrigerend. De prijs dan vooral. Kan je de HBM2 naar 945MHz overclocken, en boostclock naar 1600MHz+ zonder dat je PSU smelt ( :P) dan kan dit een heel interessante worden. Betwijfel of je de extra CU's die de volle Vega biedt echt zal missen in veel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik kijk meer uit naar Vega 11. Als die 56cu kaart al voor €400 over de toonbank gaat, dan kan de cut-down van Vega 11 wel eens voor €250 verkocht worden.

En Vega 12, als dat gerucht waar is, zal ook zeer leuk zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
NitroX infinity schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:00:
Ik kijk meer uit naar Vega 11. Als die 56cu kaart al voor €400 over de toonbank gaat, dan kan de cut-down van Vega 11 wel eens voor €250 verkocht worden.

En Vega 12, als dat gerucht waar is, zal ook zeer leuk zijn.
Vega 11 is denk ik pas 2018, als Polaris 20 vervanger. Vega 12, tja, gaat deze niet voor de APU's zijn?

Oh en Raja zijn praatje staat ook online. :)
@42:00

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
offtopic:
Zou ik mijn rx570 itx al hebben voor vega11 uit is? SR-IOV heeft op zich wel meerwaarde voor mij...

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:20
Iedereen is telleurgesteld in VEGA, maar indd laten we nog even de benchmarks afwachten.
Waar AMD aan het begin van dit jaar pronkte met poor Volta, hebben ze zelf de verwachtingen een maand of 2 geleden al bijgesteld voor de release van VEGA. Blijkbaar verwacht AMD pas volgend jaar een top high end kaart uit te brengen. Dus nu moeten we het doen met een sub top high end kaart.
Dit is ook mooi opgemerkt door Adoredtv:
YouTube: Poor Vega

Een theorie van mij (die waarschijnlijk helemaal niet klopt): Ze brengen nu de VEGA uit op 14nm die zo zo werkt en wat concurrentie bieden, maar is eigenlijk al gedesigned voor 7-10nm plus een aantal fixes.
Verder hoop ik dat er met de nieuwe software ook nog enige performance te halen valt.
Persoonlijk vond ik deze video heel interessant:
YouTube: Tile-based Rasterization in Nvidia GPUs with David Kanter of Real Wo...

[ Voor 13% gewijzigd door mastr-dc op 31-07-2017 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.reddit.com/r/...nitor_freesync_is_broken/
Schijnbaar heeft de Samsung monitor uit de bundel wat issues (flikkering) wanneer je FreeSync gebruikt op de brede frequentie. Het blijkt schijnbaar zelfs in de manual van de monitor staan.
• Ultimate Engine: Enable the FreeSync feature with a higher screen frame rate. Screen tearing
(abnormal sync between the screen and content) is reduced in this mode. Note that screen flickering
may occur during game play
http://downloadcenter.sam...31707/BN46-00559A-Eng.pdf
It has 2 modes: 1) 80-100 Freesync range called standard engine 2) 48-100 Freeysnc range called Ultimate engine
Sorry, maar dat is toch ruk? Je wil het juist in de lage range en dat dekt ie niet en in de tussenliggende range krijg je flikkering. :|

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:23:
https://www.reddit.com/r/...nitor_freesync_is_broken/
Schijnbaar heeft de Samsung monitor uit de bundel wat issues (flikkering) wanneer je FreeSync gebruikt op de brede frequentie. Het blijkt schijnbaar zelfs in de manual van de monitor staan.

[...]

http://downloadcenter.sam...31707/BN46-00559A-Eng.pdf

[...]

Sorry, maar dat is toch ruk? Je wil het juist in de lage range en dat dekt ie niet en in de tussenliggende range krijg je flikkering. :|
RTG strikes again. :+ :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:+, we beginnen op Statler en Waldorf te lijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:29:
[...]

:+, we beginnen op Statler en Waldorf te lijken. ;)
Teken ik voor. ;)
YouTube: The Muppet Show - Two Old men and internet - NL sub

Maar echt, WTF is er mis met RTG zeg. Het is zo treurig aan het worden dat het gewoon grappig is. :P

Ook dat ze het over een launch hadden, zonder reviews. Het is niet eens een paper launch nu.
Ik draag AMD een warm hard toe, voor zover dit verstandig is met multinationals in de techindustrie, maar dit is gewoon zo slecht. F*ck up na f*ck up en zelfs als Vega 56CU met een goede AIB koeler, een beest van een kaart blijkt te zijn, dan maakt het zo weinig uit omdat veel het allang op hebben gegeven en naar de GTX1070 zijn gegaan. :/

[ Voor 66% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2017 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:30:
[...]
Maar echt, WTF is er mis met RTG zeg.
https://gaming.radeon.com...c-budapest/?sf101934658=1
The point of this challenge was: could a trained gamer’s eyes tell the difference?
YouTube: Samsung CF791 Flickering in Freesync (Ultimate Engine)

:X...

Het moge duidelijk zijn dat Samsung hierin natuurlijk een deal wilde maken (dat was ook in de tijd van de Eyefinity publicatie zo met hun speciale varianten met extreem dunne randen), maar godver... :F

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:36:
[...]

https://gaming.radeon.com...c-budapest/?sf101934658=1

[...]

YouTube: Samsung CF791 Flickering in Freesync (Ultimate Engine)

:X...

Het moge duidelijk zijn dat Samsung hierin natuurlijk een deal wilde maken (dat was ook in de tijd van de Eyefinity publicatie zo met hun speciale varianten met extreem dunne randen), maar godver... :F
|:( |:( |:(
Dit moet echt de slechte marketingcampagne ooit zijn in de tech industrie. Gewoon nee, echt geen woorden hier voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
wouterg00 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:34:
[...]

Boven de 1080 heb je niet nodig op die resolutie
Inderdaad. Voordat de rx480 het echt niet meer acceptabel trekt is de vega 2 er al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-03 00:22
D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:45:
[...]
Waarom geen cijfers van de watercooled versie,
waarom geen cijfers 56cu versie,
Waarom zo weinig data.
Laat tenminste zien wat het kan met vulcan zodat we weten of je er tenminste in de toekomst goed mee zit.
***_krekels_***
Ik denk omdat AMD verwacht dat de luchtgekoelde Vega 64 beter verkocht gaat worden. Die blijft net onder de 300W(295W) terwijl de watergekoelde 345W erdoor jaagt. Ik ben er oik niet zeker van dat de prestaties in die slides gemeren zijn met de luchtgekoelde maar dat maak ik toch op uit het artikel van Anandtech zoals Astennu ook al gequote heeft. Zelf zou ik ook liever de luchtgekoelde hebben door het lagere verbruik en niet iedereen heeft misschien plaats/wil (voor) waterkoeling in zijn kast.

Is TBR hetzelfde als DSBR(Drawn Stream Binning Rasterizer) want dat staat idd nog uit in de driver(bij FE staat het uit). Maar AMD zei zelf dat we daar niet te veel van hoeven te verwachten qua prestatie/verbruik omdat dit verschilt van spel tot spel.

Verder hoop ik ook dat de AIB's hun verbruik onder de 300W houden anders hoeft het voor mij ook niet. Maar meestal brengen de AIB's OC versies uit die meer verbruiken maar ik hoop deze keer niet.

Het ergste vind ik dat we nog maar eens 14 dagen moeten wachten op benchmarks. AMD stelt het altijd maar uit en uit. Kunnen ze er maar voor zorgen dat de driver tegen dan af is.

[ Voor 6% gewijzigd door Fredi op 31-07-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Inderdaad. Voordat de rx480 het echt niet meer acceptabel trekt is de vega 2 er al
Ik gok dat je niet naar Vega 20 hoeft te kijken. ;)
AMD lijkt het volgende te doen nu: (schat ik zo in)

Vega 10 staat tegenover GP104, dat is nu wel duidelijk. Vega 11 gaat denk ik Polaris 20 vervangen. Vega 20 lijkt een chip te worden voor volgend jaar, als antwoord op Volta.

Nvidia is zo stupide voorspelbaar dat je nu al kan inschatten hoe het zal gaan. Nvidia dropt eerst een GV102 Titan kaart voor €1200+. Enorm monster, waarschijnlijk een GV100 minus alle deep learning onderdelen. Dan komt GV104, GTXxx80 en xx70. Die zullen rond Titan Xp en de Ti zitten qua prestaties. AMD lijkt een price undercut te hebben gedaan, Nvidia gaat dan marges maken. Dan komt GV106 die het op zal nemen tegen Vega 10. Vega 20 komt hier waarschijnlijk als "R9 290X", mits deze echt presteert, als antwoord op GV104.

Verder is er geen die shrink, "12nm" TSMC is niet kleiner dan "16nm" TSMC, dus de chips gaan een slagje groter worden en meer verbruiken. Een prijzenoorlog van Nvidia hakt ook in hun marges, en ze hebben wederom de xx70 en xx80 voor zichzelf, dat hopen ze in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:59:
[...]
Nvidia is zo stupide voorspelbaar dat je nu al kan inschatten hoe het zal gaan. Nvidia dropt eerst een GV102 Titan kaart voor €1200+. Enorm monster, waarschijnlijk een GV100 minus alle deep learning onderdelen. Dan komt GV104, GTXxx80 en xx70. Die zullen rond Titan Xp en de Ti zitten qua prestaties. AMD lijkt een price undercut te hebben gedaan, Nvidia gaat dan marges maken. Dan komt GV106 die het op zal nemen tegen Vega 10. Vega 20 komt hier waarschijnlijk als "R9 290X", mits deze echt presteert, als antwoord op GV104.

Verder is er geen die shrink, "12nm" TSMC is niet kleiner dan "16nm" TSMC, dus de chips gaan een slagje groter worden en meer verbruiken. Een prijzenoorlog van Nvidia hakt ook in hun marges, en ze hebben wederom de xx70 en xx80 voor zichzelf, dat hopen ze in ieder geval.
De Titan X kwam in augustus, terwijl de GTX 1080 en 1070 vanaf eind mei te koop waren. Het hoeft dus niet altijd te beginnen met de Titan variant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Vergeet niet 20 euro cost prijs extra dan zit je aan 50 euro bovenop de verkoop prijs. Margins / BTW zijn allemaal in procenten. Daarbij zal het product ook groter/zwaarder zijn en kost het meer om te transporteren. Een grotere / betere koeler is ook nog iets anders dan een goede koeler die stil is. Daar zijn NV en AMD meestal ook niet goed in, want het finetunen van de firmware en clockspeeds om de juiste balans tussen temp / noise / performance (omhoog houden boost speed) een een vak apart. Kunnen ze dit leren.. ja. Je zag dat NV tussen 1080 en 1080 Ti FE een grote stap heeft gemaakt, het ding klinkt niet meer als een grasmaaier... maar nog steeds geen ster. Wij hebben een groep dedicated mensen zitten op thermal designs, dus een vak apart. Daarbij is reference design ook niet zo van belang, daar komt het volume niet vandaan.

Ik zie aan veel dingen dat VEGA tegenvalt en dat ze hogere performance hadden verwacht. Ten eerste de cliams van hun marketing department lang geleden. Ook de limited edition koeler, dat had de standaard koeler moeten zijn verwacht ik. Als ze de kaart voor 800 euro hadden kunnen verkopen wat dit niet zo'n probleem geweest echter moet deze nu voor 400 de deur uit en dan is deze limited edition koeler te duur. Vandaar ook dat ze nog een kaart met de koeling van Fury/RX480 reference hebben gemaakt die goedkoper is. De kaarten zijn qua specs gelijk, echter zit er wel 50 euro verschil tussen, dan kan net 10 tot 20 euro extra kost prijs zijn. Dus het zou kunnen dat de limited edition beter koelt... zou kunnen. Als het zo is dat zouden ze bij AMD dat beter moeten highlighten, want nu zijn het 2 dezelfde producten, vandaar dat ik denk dat het niet teveel uitmaakt.

Toen NV de high-speed memory varianten van de 1060 en 1080 lanceerde ten tijde van de 1080Ti launch wisten ze de VEGA performance al gok ik. Het zou zo maar kunnen dat VEGA tussen de 1080 en de 1080 high bandwidth uit gaat komen. (ik heb nog geen benchmarks gezien, beter nog we hebben de kaart nog niet).
Dank je voor de toelichting.
Er was wel een flinke tijd terug een presentatieslide van AMD waarop AMD met staafjes aangaf nog niet op het hoogste segment van Nvidia te mikken, ik zou ernaar linken als ik een bron zou hebben maar ik zag die voorbij komen bij een filmpje van AdoredTV of zo. De vraag is of dat dit betrekking had op de consumentenkaarten of de professionele kaarten en de vraag is dan ook nog wat als de top van Nvidia wordt beschouwd voor de consumentenkaarten: de 1080 ti of de Titan Vista zoals ik die graag noemen (de Titan XP hadden we al, alleen was Nvidia het hier niet mee eens :)).

Ik weet niet waar AMD precies op mikte maar rond het begin van het jaar kreeg ik voor het eerst de indruk dat het wel eens iets boven 1080-niveau zou kunnen eindigen toen ze Doom met Vega demonstreerden. Ik denk dat we erop mogen rekenen dat met verbeterde drivers de performance nog wat zal stegen, het zan niet in de buurt komen van de 1080 ti voor DX11 maar nog 10-20% stijgen in performance in een jaar lijkt mij best wel mogelijk. Kijk naar Polaris vorig jaar en bedenk dat dit een meer vernieuwde architectuur is (nog steeds GCN, ook al noemen ze het NCU maar toch wel aanzienlijk meer verschillen en vernieuwingen). Erachter komen hoe je alles daaruit haalt kost tijd, op basis daarvan mogen we wat meer rek verwachten dan bij Polaris, lijkt mij. Als AMD op basis van de hardware meer had verwacht dan zullen ze daar goede redenen voor hebben gehad en zit er misschien stiekem wel nog meer rek in, tenzij ze een blunder hebben gemaakt (een of andere bottleneck die ze over het hoofd zagen). Die "vergeet Volta" actie suggereert inderdaad dat AMD meer had verwacht. Ach, voor de consument maakt het natuurlijk niet zoveel uit op de korte termijn. Het is wel te hopen voor AMD dat ze de kaart niet met verlies hoeven te verkopen en dat ze nog iets overhouden om in R&D te investeren. Indien ons vermoeden klopt dat ze vanaf Navi met een multi-die GPU gaan werken wat m.i. erg voor de hand ligt (niet enkel Ryzen, AMD sprak ruim daarvoor al over "scalability" voor Navi, AMD, Intel en Nvidia hebben alle drie een vergelijkbare technologie ontwikkeld (NVLink en whatever Intel het noemt) die mutli-die GPU/CPU toestaat) dan zou het voor AMD soepel moeten gaan draaien. Je kan daar weinig verkeerd mee doen, nietwaar? In het ergste geval stop je er een die extra op als je extra performance wil en de latency tussen CCX'en, of hoe ze dat ook gaan noemen voor de GPU, zal wellicht voor een GPU minder een probleem zijn dan voor een CPU. Het feit dat ze dan nog maar 1 architectuur nodig hebben voor alle groottes is voor AMD geweldig gezien hun beperkte budget voor R&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Dank je voor de toelichting.
Er was wel een flinke tijd terug een presentatieslide van AMD waarop AMD met staafjes aangaf nog niet op het hoogste segment van Nvidia te mikken, ik zou ernaar linken als ik een bron zou hebben maar ik zag die voorbij komen bij een filmpje van AdoredTV of zo. De vraag is of dat dit betrekking had op de consumentenkaarten of de professionele kaarten en de vraag is dan ook nog wat als de top van Nvidia wordt beschouwd voor de consumentenkaarten: de 1080 ti of de Titan Vista zoals ik die graag noemen (de Titan XP hadden we al, alleen was Nvidia het hier niet mee eens :)).
https://www.extremetech.c...7/05/GPU-Growth-Large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:01:
[...]

De Titan X kwam in augustus, terwijl de GTX 1080 en 1070 vanaf eind mei te koop waren. Het hoeft dus niet altijd te beginnen met de Titan variant. :P
Ik gok deze keer dus wel. Nvidia lijkt top down te gaan. Verder zitten ze qua GPGPU in een heel wat lastiger pakket. Vega is serieus, Google is ook hard bezig en die GV100 weggeven, zoals Nvidia laatst deed zegt al genoeg. Een GV102 chip de prioriteit geven lijkt dan logisch. Uiteraard de mindere, mogelijk weer een cut down, maar wel functionele dan dumpen als Titan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Paprika
Ik denk niet dat deze slide het is, op die slide stond Nvidia bij de staafdiagrammen vermeld. Het zou wel uit dezelfde serie slides kunnen komen.
Zoveel nieuwe artikelen staan daar toch niet? :)
https://videocardz.com/71...-radeon-rx-vega-64-series
Het staat er duidelijk in voor de grote Vega afgezet tegen de 1080 en een paar andere kaarten. Niet voor de kleine Vega.
Eens zien hoe goed of slecht dit gaat op Tweakers.
code:
1
2
3
FPS R9 FURY X   RX VEGA 64  GTX 980 TI  GTX 1080
4K  32 <-> 46   43 <-> 57   26 <-> 47   26 <->56
1440p UW    42 <-> 58   53 <-> 76   34 <-> 57   45 <-> 78

Niet goed, de spaties worden niet netjes behouden. Ach ja, het is duidelijk genoeg als je logisch nadenkt en anders kan je klikken. Ik vermoed dat ze de minima en maxima geven die ze waarnamen bij de geteste spellen. Het zegt natuurlijk lang niet alles maar het geeft wel enige indicatie, de grote Vega zal in het begin rond de 1080 uitkomen, de cut halverwege tussen de 1070 en de 1080.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Zoveel nieuwe artikelen staan daar toch niet? :)
https://videocardz.com/71...-radeon-rx-vega-64-series
Het staat er duidelijk in voor de grote Vega afgezet tegen de 1080 en een paar andere kaarten. Niet voor de kleine Vega.
code:
1
2
3

Niet goed, de spaties worden niet netjes behouden. Ach ja, het is duidelijk genoeg als je logisch nadenkt en anders kan je klikken. Ik vermoed dat ze de minima en maxima geven die ze waarnamen bij de geteste spellen. Het zegt natuurlijk lang niet alles maar het geeft wel enige indicatie, de grote Vega zal in het begin rond de 1080 uitkomen, de cut halverwege tussen de 1070 en de 1080.
Oh die tabel. Die is echt onleesbaar opgesteld dus die begreep ik ook gewoon niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-03 00:22
Tomshardware spreekt van eind Q3/begin Q4, dus eind september/begin oktober voor de AIB custom versies. WTF dat is veel te lang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Fredi schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:19:
Tomshardware spreekt van eind Q3/begin Q4, dus eind september/begin oktober voor de AIB custom versies. WTF dat is veel te lang. :(
Dan verkondigen ze daar onzin. Asus komt begin september met hun eerste AIB kaarten. Klopt ook met de final bios die over een paar dagen zou zijn, en de uitgebreide toelichting van @The Source wat er dan moet gebeuren, en hoe lang dit duurt. :)
http://promos.asus.com/US/PR_2017/ROG_AMD_RX_Vega/index.html

Verder is RX Vega er op 14 augustus, dus hopelijk twee a drie weken wachten op de goede kaarten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:08:
code:
1
2
3

DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:11:
[...]

Oh die tabel. Die is echt onleesbaar opgesteld dus die begreep ik ook gewoon niet. :X
Dat is deze slide:
Afbeeldingslocatie: https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2017-07-30/vega-36.jpg
en deze slide:
Afbeeldingslocatie: https://www.dvhardware.net/news/2017/amd_vega_performance_slide_rx64.jpg

@DaniëlWW2, oftewel flikkering guaranteed als je de FreeSync range bekijkt :+...

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

*moet beter lezen*

[ Voor 94% gewijzigd door ArcticWolf op 31-07-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
@Paprika Oh die tabel, die ons ook bar weinig verteld want samenstelling. Zat vanmorgen duidelijk niet op te letten. :P

En inderdaad, RX Vega, nu met extra flikkering. :+
Inderdaad. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:26:
@Paprika Oh die tabel, die ons ook bar weinig verteld want samenstelling. Zat vanmorgen duidelijk niet op te letten. :P

En inderdaad, RX Vega, nu met extra flikkering. :+

[...]

Inderdaad. ;)
Vega is gewoon *** en te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/ebqqb5v0v/Vega1.png
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/polws5k5p/Vega2.png
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/9plain2ql/Vega3.png

Het wordt natuurlijk vooral interesant wat er over blijft van deze performance als je Vega koppelt aan een Ryzen. Nietwaar @DaniëlWW2? ;)

edit
Ik zie nu dat Vipeax ze ook al 2 van de 3 slides had geplaatst. Ach ja.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16
Poeh als je dat lijstje eronder bekijkt zijn het allemaal spellen die sowieso al goed lopen op AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:41:
Poeh als je dat lijstje eronder bekijkt zijn het allemaal spellen die sowieso al goed lopen op AMD.
Ja, maar gek genoeg niet allemaal op Ryzen (Far Cry Primal en Hitman).
Voor ultrawide 1440p is het een goede kaart (hoge/zeer hoge instellingen en je zou 100 FPS moeten halen, nietwaar?), voor 1440p is het een zeer goede kaart. Helaas zijn er nog geen 4k-monitors met 100 Hz verkrijgbaar die betaalbaar zijn en naar het schijnt gamet het ook niet prettig omdat developers een zooitje maken van het schalen van allerlei visuele gameplay-elementen (HUD, crosshair...). Eerlijk gezegd lijkt 1440p (niet ultrawide 1440p) me de sweetspot als je echt voor alle spellen >100 FPS wil halen. TW3 in alle glorie en met haar (niet per se alles op ultra), RotTR met vol haareffect. Tja, ik heb een obsessie met haar bij games, sue me. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Dan verkondigen ze daar onzin. Asus komt begin september met hun eerste AIB kaarten. Klopt ook met de final bios die over een paar dagen zou zijn, en de uitgebreide toelichting van @The Source wat er dan moet gebeuren, en hoe lang dit duurt. :)
http://promos.asus.com/US/PR_2017/ROG_AMD_RX_Vega/index.html

Verder is RX Vega er op 14 augustus, dus hopelijk twee a drie weken wachten op de goede kaarten. ;)
Ten eerste er komen enorm weinig VEGA RX kaarten beschikbaar voor het kanaal. Een grote OEM zorgt hiervoor. Dus AMD zal er heus we voor zorgen dat er wat stock van de aangekondige reference kaarten beschikbaar komen, net genoeg zodat ze in price watches staan, zodat resellers ze listen en dat ze beschikbaar lijken. Realiteit is dat het een druppel op een gloeiende plaat is. Dit ook omdat ze nog in de ramp up phase zijn van productie, dus volume zal wel toenemen echter gok ik dat het voor de komenden 3 - 4 maanden zeker beperkt blijven, misschien langer omdat veel naar een OEM gaat. Gezien deze shortage zullen de kaarten zeker voor een premium prijs beschikbaar zijn, tel daar nog de mining craze bij op en ik vrees dat we er niet blij van zullen worden. Voordeel is dat 1070 prijzen ook niet realistisch zijn. Daarbij hoe realistischer de prijs, hoe groter de shortage :)

Zoals ik eerder al aangaf kunnen custom versies niet eerder dan September verkocht worden. Kunnen wil zeggen dat all GPU's eerst naar finished cards gaan, daarna starten ze met het leveren van losse GPUs. Ik weet geen datums maar laten we even B/Sept zeggen, dan duurt het meestal nog een week of 2 - 3 voordat ze in de winkel liggen (transport, etc). Voordat je een beetje volume hebt is het zo november.

Ik kan het fout hebben, maar ik vrees dat HBM2 een limit factor voor AMD is. Niet alleen qua productie maar ook qua kostprijs. Hadden ze maar een GDDR5 versie geplanned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@The Source
3-4 maanden? Holy fuck. Waarom duur dat zo lang? HBM2?
Dan maar met kerst een computer bouwen, of misschien nog een paar maanden langer wachten als het loont voor de RAM-prijzen.

Ik ben het met jou eens dat GDDR5 voor Vega (deze ronde in ieder geval) beter was geweest. Hindsight always is 20/20.

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Gokje. Fury was ook een ramp. Dit wordt erger want OEM deals.
Zodra ik meer concrete data heb dan meld ik dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag. :)

[rant]Waarom zoveel naar OEM's, bij Ryzen had AMD het begrepen en kregen de enthousiastelingen (ons hier) die zelf een PC bouwen de prioriteit. Wie the fuck die graag gamet met een PC koopt nu nog een OEM bak? Waarom je geld daaraan verspillen en harware krijgen die je niet wil? Er zijn altijd wel minpuntjes: niet de juiste koeler, niet de juiste kast (lawaai), een voeding die niet stil genoeg is of kwalitatief goed genoeg is, RAM-frequentie die te laag is...
Zelf samenstellen is beter als je weet wat je doet, je bepaalt waar je wel EN waar je niet voor betaalt.
Ik begrijp dat AMD graag die OEM-bedrijven te vriend krijgt/houdt gezien het verleden met die Intel-fraude (waar ook o.a. Mediamarkt, HP, Dell...aan meewerkte) maar dat zit er toch niet achter?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, die Alienware vol RX Vegas perhaps? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 20:26
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:54:

[rant]Waarom zoveel naar OEM's, bij Ryzen had AMD het begrepen en kregen de enthousiastelingen (ons hier) die zelf een PC bouwen de prioriteit. Wie the fuck die graag gamet met een PC koopt nu nog een OEM bak? Waarom je geld daaraan verspillen en harware krijgen die je niet wil? Er zijn altijd wel minpuntjes: niet de juiste koeler, niet de juiste kast (lawaai), een voeding die niet stil genoeg is of kwalitatief goed genoeg is, RAM-frequentie die te laag is...
Zelf samenstellen is beter als je weet wat je doet, je bepaalt waar je wel EN waar je niet voor betaalt.
Het zou me niet verbazen als deze OEM waar het om gaat tóch wel hun producten verkoopt (voor een veel te hoge prijs) en bijna niemand die systemen van scratch bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Als OEM moet je soms de uitstap naar AMD maken, als het alleen maar is om NV onder druk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:56:
Tja, die Alienware vol RX Vegas perhaps? :+
En Apple...

@The Source Nou, dat is de volgende nagel dan. Waarom uberhaupt nog reference kaarten lanceren als ze toch nauwelijks te krijgen zullen zijn? Sla die stap dan meteen over en kom meteen met goede, custom AIB kaarten.
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:54:

Ik begrijp dat AMD graag die OEM-bedrijven te vriend krijgt/houdt gezien het verleden met die Intel-fraude (waar ook o.a. Mediamarkt, HP, Dell...aan meewerkte) maar dat zit er toch niet achter?
Volume, marktaandeel en volume. Gegarandeerde afname en marktaandeel is wat AMD nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YBinnenweg schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:57:
[...]

Het zou me niet verbazen als deze OEM waar het om gaat tóch wel hun producten verkoopt (voor een veel te hoge prijs) en bijna niemand die systemen van scratch bouwt.
Zelfbouw is de afgelopen jaren enorm toegenomen terwijl de verkoop van OEM's enorm is gedaald, dit is in 2016 prominent (voor het kleine hardwarenieuwswereldje) in het nieuws gekomen. Waarom? Omdat het hartstikke simpel is en je hartstikke gemakkelijk kan opzoeken hoe je dat doet en omdat je bij zelfbouw een systeem krijgt wat meer aan je wensen voldoet en wat voor gamers minder kost aangezien OEM-bakjes fors (honderden $/€) duurder worden zo gauw er een ietwat fatsoenlijke grafische kaart in zit.
Niet dat er geen goede OEM-bakken verkrijgbaar zijn maar daar betaal je fors voor, als je het zelf bouwt dan valt het nog mee in vergelijking met het alternatief.

Welk bedrijf die 'mysterieuze' OEM is waar @The Source niets over mag zeggen is geen mysterie, Dell Alienware. :)
OK, het is niet de enige OEM waar AMD nu mee samenwerkt (HP, Acer, nog een paar) maar die krijgen wel een voetje voor. Gek want Dell was bepaald niet aardig voor AMD in de jaren 0. Die lieten zich royaal betalen om geen systemen met AMD-CPU's te verkopen en ze weigerden dan ook consistent om dat te doen. Idem voor HP maar die kregen minder royaal betaald, HP weigerde zelfs een aanbod van een zeer groot aantal gratis CPU's van AMD. Merk op dat tijdens een flink deel van de jaren 0 AMD de betere CPU's had!

edit: en Apple inderdaad, @DaniëlWW2

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple is inderdaad wel een betere kandidaat ja :+.
AVAILABILITY & PRICING

ROG Strix RX Vega64 will be available worldwide from early September. ASUS RX Vega64 Water Cooled Edition and ASUS RX Vega64 Air Cooled Edition will be available worldwide from August 14th with pricing to be announced shortly. Please contact your local ASUS representative for further information. If you want to see more of what ASUS has to offer for RX Vega64, please visit ASUS North America.
Ik denk dat ASUS een beetje veel heeft losgelaten over de preciese datums...

[ Voor 88% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:07:
[...]

Zelfbouw is de afgelopen jaren enorm toegenomen terwijl de verkoop van OEM's enorm is gedaald, dit is in 2016 prominent (voor het kleine hardwarenieuwswereldje) in het nieuws gekomen. Waarom? Omdat het hartstikke simpel is en je hartstikke gemakkelijk kan opzoeken hoe je dat doet en omdat je bij zelfbouw een systeem krijgt wat meer aan je wensen voldoet en wat voor gamers minder kost aangezien OEM-bakjes fors (honderden $/€) duurder worden zo gauw er een ietwat fatsoenlijke grafische kaart in zit.
Niet dat er geen goede OEM-bakken verkrijgbaar zijn maar daar betaal je fors voor, als je het zelf bouwt dan valt het nog mee in vergelijking met het alternatief.

Welk bedrijf die 'mysterieuze' OEM is waar @The Source niets over mag zeggen is geen mysterie, Dell Alienware. :)
OK, het is niet de enige OEM waar AMD nu mee samenwerkt (HP, Acer, nog een paar) maar die krijgen wel een voetje voor. Gek want Dell was bepaald niet aardig voor AMD in de jaren 0. Die lieten zich royaal betalen om geen systemen met AMD-CPU's te verkopen en ze weigerden dan ook consistent om dat te doen. Idem voor HP maar die kregen minder royaal betaald, HP weigerde zelfs een aanbod van een zeer groot aantal gratis CPU's van AMD. Merk op dat tijdens een flink deel van de jaren 0 AMD de betere CPU's had!

edit: en Apple inderdaad, @DaniëlWW2
Oh dat weet ik! :)

Na mijn reactie zag ik inderdaad dat het om Dell ging en niet Apple, wat ik in de eerste instantie dacht. Vandaar mijn reactie over het zelf bouwen. :)

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe Vega verder gaat uitpakken. Mijn 7970 is aan vervanging toe en ik weiger Nvidia te kopen. Dan blijft Vega alleen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terzijde (offtopic maar het vermelden waard en het mag gedoogd worden omdat het zeer kort is), Alienware is het lachertje in de OEM wereld onder veel PC gamers. Mensen die een beetje verstand hebben piekeren er niet over om dat te kopen omdat het extreem overpriced is. Er zijn meer OEM's die er een paar honderd euro bovenop doen ondanks dat ze alle hardware met een flinke korting kopen maar Alienware maakt het heel erg bont. Het merkt lijkt zich vooral te richten op n00bs die wel veel geld hebben, die gegarandeerde high end performance willen maar die geen besef hebben van wat de hardware kost en hoe je zelf een PC bouwt of die zoveel geld hebben dat het hen geen fuck interesseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Om prijspunten in de markt te zetten. Als AMD en NV geen reference in de markt hebben kunnen ze wel claimen deze GPU voor 499$ maar iedereen wil / moet geld verdienen en een goede koeler kost $$. Dus als er vervolgens enkel 549 kaarten op de markt komen dan zal de media en iedereen zeggen. AMD of NV kunnen beweren dat de kaarten 499$ kosten.. maar ons maak je niet gek. Positionering is erg van belang. Performance kan omhoog gaan (met drivers) prijs zit weinig rek ik. Want er zit meestal (een concurrende) GPU boven.

Soms hebben NV/AMD geen reference kaarten maar dan kun je er vanuit gaan dat er veel druk op Graphic card vendors wordt uitgeoefend om minimaal 1 kaart op het beoogde prijspunt uit te brengen vaak tegen te kleine margins. Door zelf kaarten op de markt te zetten weten ze zeker dat ze die prijspunten kunnen halen en daarbij ook meer winst (lagere marge voor ons) maar dit gaat altijd ten kosten van de koeler.

Vandaar ook dat het altijd even duurt voordat ze starten met leveren van losse GPUs voor custom designs. Eerst moet de markt voorzien zijn van reference kaarten op hun prijspunt. Als ze er niet genoeg leveren dan zetten resellers ze ook niet op de prijslijst en is de richtprijs ook niet bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YBinnenweg schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:11:
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe Vega verder gaat uitpakken. Mijn 7970 is aan vervanging toe en ik weiger Nvidia te kopen. Dan blijft Vega alleen over..
Het is een goede keuze, alleen wil je mogelijk wel wachten tot tegen kerst, dat scheelt wat kosten als The Source het goed voorspelt.

[ Voor 134% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je pas einde herfst redelijk kunt bestellen dan hebben we het over 18 maanden "achterstand". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Het is een goede keuze, alleen wil je mogelijk wel wachten tot tegen kerst, dat scheelt wat kosten als The Source het goed voorspelt.
Dat gaat lastig worden haha :)

Ben voorlopig in ieder geval erg benieuwd wat er de komende twee weken verder nog naar buiten komt qua benchmarks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:12:
Om prijspunten in de markt te zetten. Als AMD en NV geen reference in de markt hebben kunnen ze wel claimen deze GPU voor 499$ maar iedereen wil / moet geld verdienen en een goede koeler kost $$. Dus als er vervolgens enkel 549 kaarten op de markt komen dan zal de media en iedereen zeggen. AMD of NV kunnen beweren dat de kaarten 499$ kosten.. maar ons maak je niet gek. Positionering is erg van belang. Performance kan omhoog gaan (met drivers) prijs zit weinig rek ik. Want er zit meestal (een concurrende) GPU boven.
Wat zijn eigenlijk de kosten voor de GPU + RAM/HBM(2) en wat is de marge voor bedrijven zoals MSI?
Ik begrijp dat jij niets mag zeggen over Vega en waarschijnlijk ook niet over Polaris maar wellicht zijn er voorbeelden uit een ietwat verder verleden die bekend zijn (lekken of een bedrijf wat hier eens open over is geweest) die dit kunnen verhelderen?
Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben hoeveel rek er in theorie in de prijs zit? Gezien het aantal bedrijven wat kaarten verkoopt vermoed ik dat het nog wel enigszins meevalt met de prijzen, anderzijds weet ik dat gamingmuizen die slechts een paar euro kosten om te maken gemakkelijk voor €30-60 worden verkocht en er zijn tal van bedrijven die ze verkopen dus dat zegt niet alles. Zou er een belachelijk groot deel van de verkoopprijs naar het marketingbudget gaan? Niets tegen jouw vak hoor (ik ken het voorbeeld van hoe Philips de strijd om de videorecorder verloor, helaas is marketing nodig) maar in het PC gamingwereldje lijken ze wel heel erg veel geld te besteden aan marketing en sponsoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YBinnenweg schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:17:
[...]

Dat gaat lastig worden haha :)

Ben voorlopig in ieder geval erg benieuwd wat er de komende twee weken verder nog naar buiten komt qua benchmarks etc.
Ik heb eens even gekeken, helaas is er geen fatsoenlijke (waar je ietwat oudere games goed mee kan spelen) videokaart van AMD (GPU) verkrijgbaar voor onder de >€90. Je zal het van de tweedehandsmarkt moeten hebben als je voor weinig geld dat gat wil overbruggen.
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:17:
Als je pas einde herfst redelijk kunt bestellen dan hebben we het over 18 maanden "achterstand". :/
Ik tel er 17 (eind november). Tja, normaal gesproken duurt 1 generatie ongeveer 18 maanden. De vraag is of dat Nvidia nu ook haar tijd neemt omdat AMD zo laat is of dat Nvidia doorpakt en juist op tijd met Volta uitkomt in een poging om het marktaandeel nog groter te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 31-07-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:08:
Apple is inderdaad wel een betere kandidaat ja :+.

[...]

Ik denk dat ASUS een beetje veel heeft losgelaten over de preciese datums...
Wat is het verschil tussen Strix en de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 09:27

Gelunox

Hardware addicted

Anoniem: 444127 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Wachten tot kerst is een wat rotte optie als je door een kapotte kaart al een paar maanden zit opgescheept & probeert te gamen met een HD6850 en alle huidige mid-high kaarten van AMD gewoon niet of achterlijk duur te verkrijgen zijn door die waardeloze coin-mining industrie.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fredi schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:19:
Dit is altijd 1 a 2 maanden later.... dus hoezo veel te lang? is bij nVidia zo is bij AMD ook zo.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.