Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weet iemand hoe het werkt met coupon/geld krijgen bij een bepaald product? Stel ik koop zo'n Vega pack. Dan krijg je 200$ korting op een Samsung freesyn scherm. Krijg ik die 200$ dan direct van AMD, of krijg ik dan een coupon die ik via een webshop moet afhandelen?

Prestaties rond de 1080. Niets om trots op te zijn, maar volgens mij een redelijk alternatief voor de AMD gebruikers/

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 31-07-2017 07:59 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:47:
Jij hebt de benchmarks natuurlijk al gedraaid en je conclusie getrokken en wie zegt dat Volta überhaupt komt voor de gamers...
Zie het plaat = benchmarks, fps staat in de cirkels, waarom volta launchen als AMD niet eens in de buurt komt van de 1080ti.
En wat ze hier laten zien is min. framerate niet max of gemiddeld en dit komt allemaal van AMD DUS best case.
3 van de 6 games heeft de 1080 betere min fps, mag fps in de benchmarks van andere wint de 1080 waarschijnlijk constant anders hadden we die ook gezien in een slide van AMD.
Maar jij gelooft het nog niet, jij wacht nog tot ECHT de benchmarks komen.... :+ dit is zeker nog steeds niet genoeg info om conclusies te trekken?

edit: oei wat een venijn steekje :z hihihii
MrVegeta schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:51:
Weet iemand hoe het werkt met coupon/geld krijgen bij een bepaald product? Stel ik koop zo'n Vega pack. Dan krijg je 200$ korting op een Samsung freesyn scherm. Krijg ik die 200$ dan direct van AMD, of krijg ik dan een coupon die ik via een webshop moet afhandelen?
Dit is US only, in de eu krijg je waarschijnlijk bundels bij de verschillende hardware stores maar je krijgt geen adres waar jij je 100usd kan terug krijgen :)

[ Voor 26% gewijzigd door D0gtag op 31-07-2017 07:56 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
Wat ik gehoord heb bij Gamers Nexus zou je die monitor direct aan moeten schaffen...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Heb al heel wat gezien en meegemaakt de afgelopen 15 jaar met GPU's en launches e.d.... maar dit is tot nu toe het meest dramatische wat ik ooit gezien (of juist niet.. hoe je het maar bekijkt) heb van AMD. Ik begrijp er werkelijk HE-LE-MAAL niks van. Ik denk dat ze bang zijn om te launchen. Heeeel apart allemaal dit. De angst straalt er vanaf. "Uitstel uitstel uitstel", vaag vaag vaag, geheimzinnig doen... (te vaag, té geheimzinnig) geen enkele benchmark tonen... geen perf leak te vinden... enzovoorts. Nee. Dit zal wel de AMD Fermi zijn. Oftewel: Too little, too late, too hot, and too expensive. Edit: En met stock cooler waarschijnlijk ook "too loud". Edit2: ik hoop echt dat het meevalt.. maar maak me meer en meer "ongerust".

Edit: denk dat ze geprobeerd hebben met drivers het maximale eruit te persen (en dat het daarom allemaal zo lang duurt) maar dat ook dat tegenviel. Maar dat is mijn vermoeden. B)

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 31-07-2017 08:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
Man man man een 980ti in de slides, ze hadden ook gewoon de 1070 kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

MazeWing

The plot thickens...

Het uitstel na uitstel en aankondiging van de aankondiging van de aankondiging van de powerpoint sheet van een deel van de aankondiging van de teaser van de naam, zonder ook maar 1 moment de lippen los te laten over de prestaties, gaf eigenlijk al voldoende aan.

Kijkend naar de prijs en de sheets waarin AMD het ook vergelijkt met de 1080, krijgen we een Vega56 die waarschijnlijk 1070 prestaties biedt en de Vega64 die voor een hogere prijs en meer energieverbruik 1080 prestaties biedt...

Misschien moeten ze het CPU-team van AMD eens los laten op de GPU divisie, aangezien die wel weer weten te presteren.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:01:
Man man man een 980ti in de slides, ze hadden ook gewoon de 1070 kunnen doen...
Nee dat konden ze niet want die heeft een te hoge min, fps vergeleken met de 980ti, de 1070 is beter dan de 980ti.
Format-C schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:55:
Heb al heel wat gezien en meegemaakt de afgelopen 15 jaar met GPU's en launches e.d.... maar dit is tot nu toe het meest dramatische wat ik ooit gezien (of juist niet.. hoe je het maar bekijkt) heb van AMD. Ik begrijp er werkelijk HE-LE-MAAL niks van. Ik denk dat ze bang zijn om te launchen. Heeeel apart allemaal dit. De angst straalt er vanaf. "Uitstel uitstel uitstel", vaag vaag vaag, geheimzinnig doen... (te vaag, té geheimzinnig) geen enkele benchmark tonen... geen perf leak te vinden... enzovoorts. Nee. Dit zal wel de AMD Fermi zijn. Oftewel: Too little, too late, too hot, and too expensive. Edit: En met stock cooler waarschijnlijk ook "too loud". Edit2: ik hoop echt dat het meevalt.. maar maak me meer en meer "ongerust".
Ik snap niet wat je bedoeld met: hoop dat het meevalt, we hebben nu benchmark cijfers en prijzen en nogmaals je kan er van uitgaan dat AMD de beste cijfers laat zien, alles in hun voordeel.
(dit is de vega watergekoeld, staat er niet maar kan je wel van uitgaan, alleen de die hard AMD fan kan nog zeggen: dat weet je niet)
Nu is het wachten op de echte reviews? want die gaan veel positiever uitpakken? AMD biased websites gaan gemengd kijken naar vega, unbiased sites zien vega niet erg positief in en nV biased sites lachen hun broek af.

Kijk nog een keer naar de sheets, er staat echt een 980ti!!!!

[ Voor 73% gewijzigd door D0gtag op 31-07-2017 08:22 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:31:
[...]

Dit was al een tijde eerder langs gekomen bij hardware info maar de 56cu is een oem kaart niet voor consumenten.

[afbeelding]
Tja, iets beter dan fury X :)
Min. fps 1 meer dan een 1080, 345w vs 180w.
Duurder dan een 1080 (newegg prijs 500usd voor de msi duke 8GB OC versie) vs 699usd.

Geeft tweakers de gpu power op ipv board power |:(

Conclusie na al die maanden, ik had gelijk :9 en nV komt nu niet met volta op de proppen.

En met een tdp van 345 is de vega op jaar basis (8uur per dag aan) voor mij 100€ duurder per jaar :(
Valse besparing dus. Zeer zeer spijtig.
toon volledige bericht
Oke even wat dinngen nuanceren:
1: TDP =! daadwerkelijk verbruik. Daarvoor moeten we reviews afwachten. Maar zoals het er nu uit ziet gaat deze wel meer verbruiken als een 1080 wat gezien de prestaties wel jammer is. Hoeveel meer is nog even afwachten.
2: De FPS scores in deze sheet zijn van de Vega 64 Air niet de Liquid. Dus 295 watt TDP en lagere clocks. (*Zie ook de edit onder aan deze post)
3: Vega 64 Liquid heeft een hoger TDP 345 maar ook hogere clocks Base: 1247 vs 1406 en Boost: 1546 vs 1677. Dus de Liquid zal 8-12% sneller zijn afhankelijk van de situatie.

Gezien deze nummers die AMD laat zien moet ik wel zeggen dat ik minder vertrouwen heb dat de kaart tussen de 1080 en de 1080Ti zal zitten en dus eerder rond de 1080 zal presteren.
De Vega 64 Liquid komt dan wel wat verder maar verbruikt vermoedelijk gezien het TDP ook weer meer.

Nog twee weken afwachten tot de echte reviews. Maar gezien de clocks valt de min FPS mij wel een beetje tegen TOV de Fury X.
Dus ik ben erg benieuwd wat de clockspeeds zijn die de kaart haalt. Als hij throtteled kan het tus zijn dat hij op 1247 MHz draait als dat het geval is valt het nog wel mee want als ik de scores bekijk is het verschil +-20-25% als hij meer rond de 1400-1500Mhz zit had ik toch eigenlijk wel 30%+ verwacht gezien de nieuwe architectuur en de veel hogere clocks.
Maar zonder die gegevens te hebben is het moeilijk te vergelijken. Dus dat stuk moeten we afwachten.

Daarnaast gaat het hier over Min FPS. Je ziet soms ook dat alle kaarten daar +- hetzelfde scoren dus je hebt daar ook te maken met andere bottelneks zoals de CPU. Dus ook hier moeten we weer even afwachten hoe het er uit ziet als je alle gegevens hebt en er ook meer games getest worden.

Ik verwacht geen wonderen maar ik wil ook nog geen voorbarige conclussie gaan trekken aan de hand van leaks en deze slides dan wil ik toch eerst het hele plaatje compleet hebben.

Edit: Bewijs voor punt 2:
http://www.anandtech.com/...ga-56-launching-in-august
The second member of AMD’s lineup is the shorter-named vanilla Radeon RX Vega 64. Unlike its liquid cooled predecessor, this is a traditional blower-type air cooled card. And for the purposes of AMD’s product stack, the company is treating the vanilla Vega 64 as the “baseline” card for the Vega 64 family. This means that the company’s performance projections are based on this card, and not the higher-clocked liquid cooled card.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 08:54 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Oke even wat dinngen nuanceren:

2: De FPS scores in deze sheet zijn van de Vega 64 Air niet de Liquid. Dus 295 watt TDP en lagere clocks.
Link, link link. Heb ik nergens zien staan.

Maar aan je reactie te lezen, zei ik toch wel de teleurstelling (aan de reactie van winwiz ook, maar dat is gewoon een klein kind, moet wel), snap ik ook wel, ik ben ook teleurgesteld maar het was niet bepaald out of the blue.
En natuurlijk komt er meer info uit de aankomende reviews, maar hij gaat rond de 1080 presteren en meer verbruiken, dat is het feit. Hij kost ook (in de VS) bijna het zelfde als de 1080, nu snap je ook de reden waarom ze het gooien op 'met freesync is hij goedkoper' want 1 op 1 zijn ze gelijk en presteren ze gelijk maar verbruikt vega meer.
Het vervelende is alleen dat de 1080 al veel langer uit is en nV inmiddels flink gecashed heeft en nu de prijs omlaag kan gooien, want ze hebben liever iets verdienen op de 1080 dan niets en mensen er vandoor gaan met een vega.

[ Voor 59% gewijzigd door D0gtag op 31-07-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:51:

Prestaties rond de 1080. Niets om trots op te zijn, maar volgens mij een redelijk alternatief voor de AMD gebruikers/
Wat ik er van begrepen heb bestel je een Vega bundel bij een webshop en dan dus meteen of een Freesync scherm of een Ryzen cpu + mobo en krijg je die korting dan verrekend.
Je moet hem dan meteen aanschaffen kan niet achteraf.

Of je krijgt er games bij.
Aan de ene kant snap ik het goed. Ze willen het voor miners minder interessant maken om Vega te kopen. Aan de andere kant wel jammer als je er niet op zit te wachten. Maar goed dan zijn alle kaarten in no time weg door miners en kan je alsnog geen kaart kopen. Dus ik vind het wel goed dat ze nu iets proberen om het voor miners minder interessant te maken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:47:
[...]
U vraagt wij draaien:
http://www.anandtech.com/...ga-56-launching-in-august
The second member of AMD’s lineup is the shorter-named vanilla Radeon RX Vega 64. Unlike its liquid cooled predecessor, this is a traditional blower-type air cooled card. And for the purposes of AMD’s product stack, the company is treating the vanilla Vega 64 as the “baseline” card for the Vega 64 family. This means that the company’s performance projections are based on this card, and not the higher-clocked liquid cooled card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Wat een teleurstelling van AMD. Nvidia wint het dit keer in gpu land.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Danke danke, anand is meestal wel betrouwbaar dus ik ga er nu even van uit dat het zo is, maar het verzacht de pijn alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Maar aan je reactie te lezen, zei ik toch wel de teleurstelling (aan de reactie van winwiz ook, maar dat is gewoon een klein kind, moet wel), snap ik ook wel, ik ben ook teleurgesteld maar het was niet bepaald out of the blue.
En natuurlijk komt er meer info uit de aankomende reviews, maar hij gaat rond de 1080 presteren en meer verbruiken, dat is het feit. Hij kost ook (in de VS) bijna het zelfde als de 1080, nu snap je ook de reden waarom ze het gooien op 'met freesync is hij goedkoper' want 1 op 1 zijn ze gelijk en presteren ze gelijk maar verbruikt vega meer.
Het vervelende is alleen dat de 1080 al veel langer uit is en nV inmiddels flink gecashed heeft en nu de prijs omlaag kan gooien, want ze hebben liever iets verdienen op de 1080 dan niets en mensen er vandoor gaan met een vega.
Ik denk niet dat Nvidia de prijzen omlaag gaat doen want dat zou betekenen dat de volgende generatie kaarten ook goedkoper zal zijn.

De Liquid Edition lijkt me wel leuk trouwens.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Teleur gesteld nou nee want ik weet nog niet alles als hij afhankelijk van de clocks die hij draait en het verbruik met die clocks kan het teleurstellend zijn maar daar valt nog niets over te zeggen. Dus ik wacht rustig twee weken af om te zien hoe hij presteert.

AMD vergelijkt hem met de 1080 ja. Dus de kans dat die Vega Air versie rond die prestaties zit is groot. Maar met de gegevens die we hebben (alleen min fps van een paar games) is dat nog steeds een aanname even als het verbruik maar dat is nog aannemelijker gezien het TDP wat 115 watt hoger ligt.|

Ja de 1080 is veel langer uit. Maar goed in het verleden is dat ook wel eens andersom geweest 5870 vs GTX 480 anyone?

Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat alles al een feit is want dat is het nog niet zonder onafhankelijke reviews dan weet je pas alles het zijn en blijven aannames.
Als we straks het daadwerkelijke verbruik weten want nogmaals TDP =! daadwerkelijk verbruik, weten hoe het presteert tov de 1080 en 1080Ti en de winkel prijs weten dan pas kunnen we een conclusie gaan trekken over of het een interessante kaart is en wat hij qua stroomverbruik extra gaat kosten.

Dus andere mensen teleurgesteld zijn aan de hand van deze info en al conclusies aan het trekken zijn snap ik. Maar is niet slim gezien we nog maar er weinig weten.
En niemand heeft je de afgelopen maanden tegen gehouden om een 1080 te kopen en nu nog steeds niet. Maar 2 weken langer wachten overleeft iedereen denk ik ook wel.
JulianI-Intel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:54:
Wat een teleurstelling van AMD. Nvidia wint het dit keer in gpu land.
Wederom nergens op gebaseerd voorbarige conclusie. Beetje onzin om dit soort dingen te posten zonder goede onderbouwing. En aan de hand van deze slides kan je alleen maar veel vraagtekens plaatsen en hebben we op z'n best een globale indicatie gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:05:
[...]

Teleur gesteld nou nee want ik weet nog niet alles als hij afhankelijk van de clocks die hij draait en het verbruik met die clocks kan het teleurstellend zijn maar daar valt nog niets over te zeggen. Dus ik wacht rustig twee weken af om te zien hoe hij presteert.

AMD vergelijkt hem met de 1080 ja. Dus de kans dat die Vega Air versie rond die prestaties zit is groot. Maar met de gegevens die we hebben (alleen min fps van een paar games) is dat nog steeds een aanname even als het verbruik maar dat is nog aannemelijker gezien het TDP wat 115 watt hoger ligt.|

Ja de 1080 is veel langer uit. Maar goed in het verleden is dat ook wel eens andersom geweest 5870 vs GTX 480 anyone?

Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat alles al een feit is want dat is het nog niet zonder onafhankelijke reviews dan weet je pas alles het zijn en blijven aannames.
Als we straks het daadwerkelijke verbruik weten want nogmaals TDP =! daadwerkelijk verbruik, weten hoe het presteert tov de 1080 en 1080Ti en de winkel prijs weten dan pas kunnen we een conclusie gaan trekken over of het een interessante kaart is en wat hij qua stroomverbruik extra gaat kosten.

Dus andere mensen teleurgesteld zijn aan de hand van deze info en al conclusies aan het trekken zijn snap ik. Maar is niet slim gezien we nog maar er weinig weten.
En niemand heeft je de afgelopen maanden tegen gehouden om een 1080 te kopen en nu nog steeds niet. Maar 2 weken langer wachten overleeft iedereen denk ik ook wel.

[...]

Wederom nergens op gebaseerd voorbarige conclusie. Beetje onzin om dit soort dingen te posten zonder goede onderbouwing. En aan de hand van deze slides kan je alleen maar veel vraagtekens plaatsen en hebben we op z'n best een globale indicatie gekregen.
toon volledige bericht
Lijkt me zeer stug dat ze zo'n 30% performance goed gaan maken, binnen nu en 14 dagen. Wel realistisch blijven hè?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Precies wat ik bedoel. Eerst benchmarks en het totaal plaatje bekijken, dan kun je pas echt conclusies trekken. Het enige wat je nu zeker weet zijn prijzen en uitvoeringen. Over prestaties en gebruik is nog steeds weinig te zeggen, jammer maar helaas we zullen nog meer geduld moeten hebben.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-03 00:22
D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:31:
[...]

Dit was al een tijde eerder langs gekomen bij hardware info maar de 56cu is een oem kaart niet voor consumenten.

[afbeelding]
Tja, iets beter dan fury X :)
Min. fps 1 meer dan een 1080, 345w vs 180w.
Duurder dan een 1080 (newegg prijs 500usd voor de msi duke 8GB OC versie) vs 699usd.

Geeft tweakers de gpu power op ipv board power |:(

Conclusie na al die maanden, ik had gelijk :9 en nV komt nu niet met volta op de proppen.

En met een tdp van 345 is de vega op jaar basis (8uur per dag aan) voor mij 100€ duurder per jaar :(
Valse besparing dus. Zeer zeer spijtig.
toon volledige bericht
Dit zijn waarschijnlijk de prestaties vd luchtgekoelde Vega 64 aan 1247MHz in die tabel. Je moet eens kijken bij het artikel van Anandtech. Daar staat ook een prestatietabel maar zoals ik het interpreteer uit de tekst gaat het om de Vega 64 luchtgekoeld en niet de watergekoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 10-05 23:15

flessuh

Set sail for fail!

Ik lees dat de TBR inderdaad uit staat, in ieder geval op de FE en dat deze met de vega launch aan gaat.. vraag me nu even af of dat dan met de resultaten die ze hebben gepresenteerd wel aan staat..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05

The Chosen One

Zie signature!

Dat pack valt ook flink tegen. Alleen R7's, alleen maar 1 bepaalde (en widescreen) monitor.

Hopelijk heeft f Nvid nog zin heeft om een extra actie te doen voor de 1080TI. Al kunnen ze rustig niks doen natuurlijk.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

[...]

Als ze daadwerkelijk goed konden concurreren hadden ze deze marketingstrategie vast niet gehanteerd. Ik wacht nog even af, maar ik kan niet zeggen dat ik #hyped ben ;)
The Chosen One schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:16:
Dat pack valt ook flink tegen. Alleen R7's, alleen maar 1 bepaalde (en widescreen) monitor.

Hopelijk heeft f Nvid nog zin heeft om een extra actie te doen voor de 1080TI. Al kunnen ze rustig niks doen natuurlijk.
Als Nvidia 100 dollar van zijn kaarten afhaalt en en passant ook Freesync support in hun drivers inbakt (wat naar verluidt kan), is dat een final blow voor Vega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JulianI-Intel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:09:
[...]

Lijkt me zeer stug dat ze zo'n 30% performance goed gaan maken, binnen nu en 14 dagen. Wel realistisch blijven hè?
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat we nog maar een fractie van het totaal plaatje weten.

Even heel erg speculeren:
Voor hetzelfde geld throtteled die Air versie als een malle draait hij rond de 1300 MHz ipv 15xx MHz en verbruikt hij daar door +-250 watt en niet de 295 en presteert hij als een 1080."
Stel dit zou het geval zijn. Qua performance per watt is het dan bagger maar dan zit er dus meer in wat er niet uit komt. De Liquid versie kan in dat geval qua prestaties een stuk verder gaan komen.
Als je dan zelf gaat tweaken met voltages kan je wonderen verrichten en de performance per watt een stuk beter krijgen zonder er op prestaties veel op in te leveren.
Dit heb ik met 290X, 295X2, Fury X, Fury Nano en 480 kaarten ook gedaan.

Met de 980 Ti lukte dit ook leuk (minder goed als met de bovenstaande maar ook daar kon ik de performance per watt aardig verbeteren) bij de GTX 980 was dit weer minder. 1070 en 1080 hebben helaas geen geunlockte bios en software bied nog te weinig controle over te power states maar heb ik ook nog geen serieuze poging mee gedaan dus daar kan ik weinig over zeggen.

Kortom ik vind het nog een beetje voorbarig om nu al een conclusie te trekken.
Dat andere dat al doen prima. Maar post het niet alsof het een feit is zonder dat er uberhaubt veel feiten bekend zijn. Er is nog geen een review online. Dat je de slides teleurstellend vind en je weinig vertrouwen geven prima. Ik vind die ook niet heel overtuigend. Maar die geven te weinig details over het daadwerkelijke verbruik en de daadwerkelijke prestaties bij onbekende clockspeeds.
418O2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Als ze daadwerkelijk goed konden concurreren hadden ze deze marketingstrategie vast niet gehanteerd. Ik wacht nog even af, maar ik kan niet zeggen dat ik #hyped ben ;)
Dat denk ik ook. Maar dit is wel een aanname het is geen feit.
En dat gebeurd te vaak op internet dat mensen stellen dat het feiten zijn terwijl het aannames zijn.
flessuh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:15:
Ik lees dat de TBR inderdaad uit staat, in ieder geval op de FE en dat deze met de vega launch aan gaat.. vraag me nu even af of dat dan met de resultaten die ze hebben gepresenteerd wel aan staat..
Inderdaad had het ook gelezen.
Ik vraag me af of die slides dus met TBR aan zijn of dat het hier ook nog niet aan stond.
Daar naast is het ook even de vraag wat de prestatie winst van AMD's TBR implementatie is en hoeveel dit doet voor het verbruik van de kaart. Maar ik denk niet dat we daar snel achter gaan komen.

Dan moet je development opties/drivers gaan gebruiken om TBR aan en uit te zetten. (mits dat kan)
AMD heeft de drivers wel meer open gegooid voor game dev's dus wie weet komt dit nog een keer boven water.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05

The Chosen One

Zie signature!

Dat alles nog niet bekend is klopt maar bij verre het belangrijkste wel.

Liquid boeit me niet zoveel en veel mensen zullen gewoon voor de air gaan en niks gaan doen met OC'en.
Je moet niet alleen kijken naar wat jij met die kaart kan doen maar de hele markt, daar gaat het succes zitten. Hoef ik toch niet te vertellen.
AMD zet alles al neer in hun eigen voordeel. Dus dat alle slides dan niet bekend zijn met cijfertjes is jammer maar niet perse nodig om een redelijke conclusie te trekken.
In combinatie met de slechte marketing en ineens packs erbij ingooien om de deal "sweeter" te maken.

Ik wacht echt wel reviews af maar dit zegt zeker zat.

Als je zit te twijfelen tussen een 1080 en een Vega dan moet je dus gewoon echt wachten want daar is de informatie beperkt voor. Maar ook andere situaties waar je nu al kunt zeggen nee.

[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 31-07-2017 09:27 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:18:
Als Nvidia 100 dollar van zijn kaarten afhaalt en en passant ook Freesync support in hun drivers inbakt (wat naar verluidt kan), is dat een final blow voor Vega.
Freesyn inbouwen gaan ze natuurlijk nooit doen. 100$ van de kaarten afhalen ook niet. Als ik Nvidia was zou ik de prijzen lekker zo houden want zoveel worden er niet meer verkocht (in the big picture) en dan kan je de volgende generatie kaarten gewoon voor "extraatje" verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05
Poeh, ik vind het ook niet overtuigend, deze launch. Ben in de markt voor nieuwe game pc. Zelfs gedacht over te stappen op Ryzen + Vega. Maar 1080 prestaties een jaar later voor dezelfde prijs is niet indrukwekkend.

En die bundels, alleen aantrekkelijk als je die monitor ook aanschaft. Die 100 euro korting op de Ryzen 7 betaal je zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:26:
Dat alles nog niet bekend is klopt maar bij verre het belangrijkste wel.

Liquid boeit me niet zoveel en veel mensen zullen gewoon voor de air gaan en niks gaan doen met OC'en.
Je moet niet alleen kijken naar wat jij met die kaart kan doen maar de hele markt, daar gaat het succes zitten. Hoef ik toch niet te vertellen.
AMD zet alles al neer in hun eigen voordeel. Dus dat alle slides dan niet bekend zijn met cijfertjes is jammer maar niet perse nodig om een redelijke conclusie te trekken.
In combinatie met de slechte marketing en ineens packs erbij ingooien om de deal "sweeter" te maken.

Ik wacht echt wel reviews af maar dit zegt zeker zat.

Als je zit te twijfelen tussen een 1080 en een Vega dan moet je dus gewoon echt wachten want daar is de informatie beperkt voor. Maar ook andere situaties waar je nu al kunt zeggen nee.
Liquid zal ook stiller zijn en heeft aanzienlijk hogere clocks dus kan ook voor mensen die niet overclocken interessant zijn.
Natuurlijk dat bepaald of het een goed product gaat worden. Maar daar weten we dus te weinig over. Alleen min FPS in een paar games worst case was deze 2-3% lager best case was deze 15-20% hoger dan een 1080 (en dit voor de air versie).
Maar goed zonder het daadwerkelijke verbruik te weten (we kunnen alleen de aanname doen dat deze gezien het TDP wel een heel stuk hoger ligt) heb je in sommige gevallen een kaart die vergelijkbaar presteert qua min FPS en soms een stuk beter.

Die Combo deals en volgens AMD vooral gericht op het ontmoedigen van miners omdat de kaart dan in verhouding duurder wordt.
Deels geloof ik dit wel. Maar ik kan mij ook hel goed voorstellen dat ze inderdaad het prijs voordeel met Freesync willen benadrukken. Het blijft wel een feit dat de afgelopen maanden een GPU kopen geen pretje is geweest door miners. of die 100 dollar/euro meer voor miners een issue gaat zijn weet ik niet. Het zal iets schelen maar als de koersen goed zijn (op dit moment gelukkig niet) betalen ze ook rustig 400-500 voor een 480 die 250 hoort te zijn. Dus dan is 100 meer niet voldoende maar alle beetjes helpen in dit geval met de huidige koersen.

Ik ben het wel met iedereen eens dat deze slides weinig vertrouwen geven. En dat de kans wel heel groot is dat nVidia de koning blijft qua performance per wat en absolute prestaties in de form van de 1080Ti en Titan XPv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:08
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b77Muk/Screenshot_20170731_092911.png

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:36
Mooi er komt ook Vega nano .

https://nl.hardware.info/...toont-radeon-rx-vega-nano
Die jan mooi mijn andere nano vervangen
Benieuwd wat de specs zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Hmm, die voegen dus dvi in ieder geval weer toe. Ben benieuwd wat voor clocks de non-reference kaarten op uit komen.
Ben overigens bang dat ik toch voor reference zal moeten gaan omdat ik de videokaart mee wil nemen in custom loop :p

Had AMD ook niet gezegd dat ze maar 1 per persoon gingen verkopen tegen miners? Gaat de kans op crossfire :+

[ Voor 12% gewijzigd door flessuh op 31-07-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpcCwb schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:32:
Poeh, ik vind het ook niet overtuigend, deze launch. Ben in de markt voor nieuwe game pc. Zelfs gedacht over te stappen op Ryzen + Vega. Maar 1080 prestaties een jaar later voor dezelfde prijs is niet indrukwekkend.

En die bundels, alleen aantrekkelijk als je die monitor ook aanschaft. Die 100 euro korting op de Ryzen 7 betaal je zelf...
Waar baseer jij op dat je die Ryzen 7 bundel zelf betaald en je als klant geen voordeel bij hebt?
Wat ik heb begrepen is dat je bij de webwinkel bij het selecteren van een Vega bundle + Ryzen 7 cpu en mobo dan 100 euro aftrek krijgt. Hoe ze dit gaan doen weet ik niet.

Maar wat je zou hebben is bv

Vega 500 euro Vega bundle 600 euro
Ryzen cpu en mobo combo 400

En in beide gevallen betaal je 900 euro bij checkout. Het verwachte ding is alleen dat de non bundles snel uitverkocht zullen zijn als miners interesse in Vega tonen.
Beaudog schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:39:
Mooi er komt ook Vega nano .

https://nl.hardware.info/...toont-radeon-rx-vega-nano
Die jan mooi mijn andere nano vervangen
Benieuwd wat de specs zijn
Met lagere clockspeeds en voltages kun je denk ik een erg leuk kaartje maken welke toch sneller zou zijn als de huidige Nano maar wel een lager verbruik heeft.

De vorige Nano was echter niet speciaal getweaked wel gebinned. Zo waren de voltages met 1.2v niet echt veel lager dan Fury X en de clocks ook niet. Max boost van 1000 MHz haalde hij bijna niet. Als je zelf gaat tweaked kon je veel hogere clocks vast houden binnen hetzelfde TDP.

Ze hadden de oude nano beter 1.10-1,150v kunnen laten lopen met 900-950 MHz.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Freesyn inbouwen gaan ze natuurlijk nooit doen. 100$ van de kaarten afhalen ook niet. Als ik Nvidia was zou ik de prijzen lekker zo houden want zoveel worden er niet meer verkocht (in the big picture) en dan kan je de volgende generatie kaarten gewoon voor "extraatje" verkopen.
Ooh dat zou ik niet te luid roepen, voornamelijk het 100$ van de kaarten afhalen, let op de bundels komende tijd. Je kan veel zeggen over nV (voornamelijk negatief hier :+ ) maar bedrijfsvoeren kunnen ze wel.
En fastsync is volgens mij een redelijk goed alternatief op free- en g-sync.

Hoe dan ook, vega staat niet erg sterk, en zoals @418O2 (whats in a name) ook al aangaf, als ze betere prestaties hadden, was dit allang al voorbij gekomen, want dat is marketing gold. Ze hebben gewoon niet meer.
En dus zitten ze in een catch22, ze proberen info te verzwijgen om zo een negatief beeld te voorkomen, waardoor mensen gaan speculeren en zo een negatief beeld is ontstaan.
Launch is geweest en nog steeds moeten we nu speculeren, realistisch gezien zegt dat gewoon genoeg. Al dat verzwijgen en 'amd is aan het trollen' bleek gewoon om maar niet te hoeven verhullen dat ze marginaal beter zijn dan een 1080 (stel de waterkoeled is 20% sneller, wat ik sterk betwijfel).
Waarom geen cijfers van de watercooled versie,
waarom geen cijfers 56cu versie,
Waarom zo weinig data.
Laat tenminste zien wat het kan met vulcan zodat we weten of je er tenminste in de toekomst goed mee zit.
***_krekels_***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Er zijn verbeterde algoritmes aanwezig die vooraf bepalen of een pixel wel of niet zichtbaar is en de verdere verwerking ervan stopzetten wanneer dat niet het geval is. Hiermee probeert men het onnodig meerdere keren renderen van pixels binnen een frame zo veel mogelijk te voorkomen. Overigens is deze specifieke functionaliteit op dit moment niet ingeschakeld en zou het Vega kaarten in de toekomst een extra performanceboost kunnen geven.
(Uit artikel hwi)
Dat zou impliceren dat de huidige benchmarks ook nog met ontbrekende verbeteringen gedraaid zijn? Dat zou wel echt een rare actie zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Fredi schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Dit zijn waarschijnlijk de prestaties vd luchtgekoelde Vega 64 aan 1247MHz in die tabel. Je moet eens kijken bij het artikel van Anandtech. Daar staat ook een prestatietabel maar zoals ik het interpreteer uit de tekst gaat het om de Vega 64 luchtgekoeld en niet de watergekoelde.
Ja inderdaad, het gaat helaas wel weer om interpretatie (ik interpreteerde het ook zo bij anand) er staat wel zie endnotes, iemand een endnote slide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 09-05 11:36
Ik wacht toch nog even op de resultaten van de verschillende reviews.
Op het moment dat ik een pc wil samenstellen kijk ik wel wat de beste prijs/prestatie geeft voor mijn use case.

Als ik de reacties op het forum allemaal lees valt het allemaal tegen en is nVidia de grote winnaar, etc. Dat mag allemaal zo zijn, maar denken we nu echt dat AMD iets op de markt gaat zetten wat niet verkoopt. Ongeacht hoeveel R&D erin zit gaan ze echt niet iets pushen waarvan AMD denkt dat er geen markt voor is. Ryzen is vanaf het begin ook met gemengde gevoelens ontvangen maar daar hoor je nu ook steeds minder over.

Uiteindelijk blijven het concurrenten en proberen ze een aandeel in de markt te krijgen. Iemand anders suggereerde ook al dat de focus van AMD misschien niet ligt op het PC GAME stuk maar eerder op het AI, Machine Learning, Servers, etc. Als je dan door een kleine aanpassing in je proces ook nog wat game kaarten kan produceren is het win win.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe goed de drivers van Vega zijn op dit moment. En hoeveel winst daarmee is te behalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Je zal wel moeten wachten, kopen is er nog niet bij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Ja inderdaad, het gaat helaas wel weer om interpretatie (ik interpreteerde het ook zo bij anand) er staat wel zie endnotes, iemand een endnote slide?
Ik interpreteer het vooral als bij de FE staat het uit.
Maar of het ook uit staat in de drivers waar ze de demo's mee gedaan hebben / de cijfers uit deze slides op gebaseerd zijn weet ik niet.

Daarnaast weten we ook niet hoeveel % dit scheelt als het aan of uit staat. Maar als het tot nu toe nog helemaal niet aan gestaan heeft is dat wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Och, kan mooi volgende salaris nog bij het "koop een goede game-bak" fonds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
D0gtag schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Hier zijn alle slides: https://www.techpowerup.c...Technical_Overview/7.html

Dat hele artikel is nog wat uitgebreider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toettoetdaan schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Hier zijn alle slides: https://www.techpowerup.c...Technical_Overview/7.html

Dat hele artikel is nog wat uitgebreider :)
Inderdaad.
Ik was ook deze aan het lezen:
https://www.techpowerup.c...on_RX_Vega_Preview/2.html

En daar zie je 265 watt TDP voor de Liquid versie en 220 voor de Air coolers.
Dat is toch wel even wat anders dan 345 en 295 vraag mij af hoe dat zit en hoe TPU aan die waardes komt.

Ik heb het slide deck door gekeken en tot nu toe geen TDP's kunnen vinden.
Als ze toch 220 en 265 zouden zijn zou dat wel heel veel beter zijn dan de 295 en 345 die ook voorbij komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
En we hebben een soort van die shot: https://www.techpowerup.c...view/images/slides-37.jpg (in de achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik vind dat er wel een verschil zit tussen eind september 2009 & eind maart 2010, oftewel 6 maanden VS eind mei 2016 en begin augustus 2017 (lees: >=432 dagen tussen de eerste Nederlandse eigenaar van een GTX 1080 en een RX Vega). Fermi is en blijft een onding, maar je vergelijking gaat niet helemaal op, want de "extra" wachttijd van RX Vega t.o.v. de GTX480 des tijds is een toename van ruim 140% t.o.v. van die van Fermi, en dan was die kaart nog wel sneller across the board (even de TUP review doorgelopen van die periode). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05
Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Waar baseer jij op dat je die Ryzen 7 bundel zelf betaald en je als klant geen voordeel bij hebt?
Wat ik heb begrepen is dat je bij de webwinkel bij het selecteren van een Vega bundle + Ryzen 7 cpu en mobo dan 100 euro aftrek krijgt. Hoe ze dit gaan doen weet ik niet.

Maar wat je zou hebben is bv

Vega 500 euro Vega bundle 600 euro
Ryzen cpu en mobo combo 400

En in beide gevallen betaal je 900 euro bij checkout. Het verwachte ding is alleen dat de non bundles snel uitverkocht zullen zijn als miners interesse in Vega tonen.
Dank voor het geven van een helder voorbeeld. Dit is dus precies wat ik bedoel. Je betaalt 100 euro meer voor een korting van 100 euro.

Financieel schiet je er niks mee op. Dan is dus het enige voordeel dat ze misschien meer beschikbaar zijn. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze de Vega uit een bundel 'achterhouden' als ze hem gewoon los kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Ik vind dat er wel een verschil zit tussen eind september 2009 & eind maart 2010, oftewel 6 maanden VS eind mei 2016 en begin augustus 2017 (lees: >=432 dagen tussen de eerste Nederlandse eigenaar van een GTX 1080 en een RX Vega). Fermi is en blijft een onding, maar je vergelijking gaat niet helemaal op, want de "extra" wachttijd van RX Vega t.o.v. de GTX480 des tijds is een toename van ruim 140% t.o.v. van die van Fermi, en dan was die kaart nog wel sneller across the board (even de TUP review doorgelopen van die periode). :+
Ja wel sneller maar verbruikte ook wel weer veel meer. Dus de vergelijking gaat idd niet helemaal op. De situatie lijkt er wel op.
Ik zie het ook niet snel gebeuren dat AMD nVidia gaat verslaan. In tegenstelling tot Intel zit nVidia niet te luieren. En ze zijn veel en veel groter dan AMD's CPU en GPU divisie bij elkaar. Veel meer R&D geld veel meer marktaandeel. Veel meer omzet en winst. Volgens mij was het R&D geld voor de GV100 meer dan 3x wat AMD in totaal heeft voor het hele bedrijf (als het niet meer dan 3x is).
SpcCwb schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Dank voor het geven van een helder voorbeeld. Dit is dus precies wat ik bedoel. Je betaalt 100 euro meer voor een korting van 100 euro.

Financieel schiet je er niks mee op. Dan is dus het enige voordeel dat ze misschien meer beschikbaar zijn. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze de Vega uit een bundel 'achterhouden' als ze hem gewoon los kunnen verkopen.
Ja op die manier.
Nee alleen dat je wel een kaart kan kopen die niet door miners opgekocht is.

En ik krijg het idee dat je en 200 korting op een scherm krijgt en dan ook op de CPU + MB als je die alle 3 zou willen kopen. Maar dat weet ik dus niet zeker in dat geval heb je wel voordeel.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Oke, ik baal nu een beetje, van heel wat dingen...

Ten eerste wat een onduidelijke puinzooi die de marketing van RTG weer uit heeft gebracht. Is dit nu echt zo moeilijk? Leuk dat ze een aantal games bij elkaar hebben gegooid en minima beter zijn. Zegt absoluut niks. Niet alleen omdat een game zoals BF1 een DX11 en DX12 mode heeft, zonder duidelijk te maken welke is gebruikt, of omdat een beruchte Nvidia Gameworkstitel, Gears of War er tussen zit. Nee, een samengesteld getal gebaseerd op een aantal games zegt uberhaupt niks.

Ten tweede de onduidelijkheid over het stroomverbruik. Afijn, het zal wel. Gewoon wachten op de release maar het ziet er bij lange na niet zo dramatisch uit.

Ten derde lijkt het erop dat Vega 10 dus wederom vier shader pipelines heeft, met elk weer de 1024SP's. Raja, WTF? Dat ging al volledig mis bij Fiji, dus we doen het nog een keer. Weliswaar met wat tweaks maar of het echte probleem daarmee is opgelost. 8)7

Ten vierde die clockspeeds. Als je gaat adverteren met max 1,7ghz, dat ook mogelijk lijkt, en dan kom je met je super waardeloze stock koeler die het ding gaat limiteren. Dat is dus niet hoe je een product uitbrengt AMD. Wacht dan nog een paar weken en kom alleen met custom AIB kaarten. Nu gaat het product bij de lanceren vergeleken worden tegenover een custom kaart met een flinke boost en gaat het heel lastig worden. Weer een grove fout voor een underdog...

Ten vijfde de totale f*ck up van deze hele launch. Dit ding is een DX12/Vulkan kaart. Voor DX12 in ieder geval elke feature van de API beschikbaar. Wat doen ze dus bij RTG marketing? Hier vooral zeer weinig nadruk op leggen. Ik heb dit een tijdje geleden al aangestipt. Vega FE zat tussen de GTX1080 en de Ti in bij BF1 DX12 4K. Dat was met gaming features uit.

Ten zesde, die Vega 56CU, die ziet er niet eens zo slecht uit eigenlijk, zeker de prijs lijkt dik in orde. Damn mijn RX580. Ga nog maar even een maandje door miners. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:34:
Ten vijfde de totale f*ck up van deze hele launch. Dit ding is een DX12/Vulkan kaart. Voor DX12 in ieder geval elke feature van de API beschikbaar. Wat doen ze dus bij RTG marketing? Hier vooral zeer weinig nadruk op leggen. Ik heb dit een tijdje geleden al aangestipt. Vega FE zat tussen de GTX1080 en de Ti in bij BF1 DX12 4K. Dat was met gaming features uit.
Ik vind dat de GTX 1080 en RX Vega (64) nog "akelig" dicht bij elkaar liggen op de minimum (99%) FPS, bij zowel Doom (78 vs 76) en BF1 (57 vs 58).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:38:
[...]

Ik vind dat de GTX 1080 en RX Vega (64) nog "akelig" dicht bij elkaar liggen op de minimum (99%) FPS, bij zowel Doom (78 vs 76) en BF1 (57 vs 58).
Yep en ik vraag me dus heel erg af welke clocks haalt de kaart daar. Kan hij 1546 draaien of zit hij rond de 1300-1350. Als dat laatste het geval is is het qua prestaties zo slecht nog niet.

Als je dan de liquid versie hebt zit je qua cooling teminste goed.

Daarnaast ben ik nu wel heel erg benieuwd naar de daadwerkelijk TDP's 220 en 265 zijn zo slecht nog niet als die kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:45:
[...]

Yep en ik vraag me dus heel erg af welke clocks haalt de kaart daar. Kan hij 1546 draaien of zit hij rond de 1300-1350. Als dat laatste het geval is is het qua prestaties zo slecht nog niet.

Als je dan de liquid versie hebt zit je qua cooling teminste goed.

Daarnaast ben ik nu wel heel erg benieuwd naar de daadwerkelijk TDP's 220 en 265 zijn zo slecht nog niet als die kloppen.
Vind 345W toch behoorlijk :P

.....................RX Vega 56...RX Vega 64...RX Vega 64 LQ
GPU power......165 W..........220 W.........265 W
Board power.....210 W..........295 W.........345 W

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:38:
[...]

Wederom welke API, clocks en hoe stabiel zijn die en welke testmethodiek? Zeker voor BF1 is dat relevant gezien het verschil tussen SP en MP...
Verder had ik het niet over minima. Bij Vega FE kon je al zien dat in BF1 die kaart tot leven komt, en we weten dat Vega FE behoorlijke problemen heeft met clockstabiliteit. Zie: :)
DaniëlWW2 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 141"

Oh en:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Radeon_RX_Vega_Preview/images/slides-raja-50.jpg
Finewine confirmed. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 09-05 11:36
Werkt dat Radeon Chill een beetje? Dan is het helemaal lastig in te schatten hoeveel een kaart nu verbruikt als ik uitga van de aantallen in de sheet.

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Radeon_RX_Vega_Preview/images/driver-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27
Wacht gewoon op de nieuwe drivers, dan komt het vast goed. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Bij Vega FE kon je al zien dat in BF1 die kaart tot leven komt, en we weten dat Vega FE behoorlijke problemen heeft met clockstabiliteit. Zie: :)
Zouden ze niet alle reviewers de watergekoelde variant sturen denk je? Fury X bleef onder water ook gewoon goed koel (beter dan custom GTX 1070/1080 kaarten).

(al langs gekomen? http://promos.asus.com/US/PR_2017/ROG_AMD_RX_Vega/index.html)

En :+.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/YMivyfENpyHybjik02Qzjplyo79OnXCfO5R8GHmr_Os.jpg?w=912&s=7d93352a8ea55fd7878048af0745426b

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 31-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:05
Erg tegenvallend persoonlijk. Op zoek naar een tweedehands Fury dan maar :)

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Gezien het aantal noten dat verwijst naar tests met oudere of "testing" drivers, is duidelijk dat de met hun vergelijkingen (1080, 980Ti) conservatief zijn omdat het ze blijkbaar niet lukt om zaken goed werkend te krijgen, en ze er nog steeds geen zicht op hebben (noch durven beloven) dat e.e.a. op later moment veel voordelen zal opleveren. M.a.w., het blijft gaan om het gebrek aan driver engineers. https://www.techpowerup.c...view/images/slides-49.jpg

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:47:
[...]

Vind 345W toch behoorlijk :P

.....................RX Vega 56...RX Vega 64...RX Vega 64 LQ
GPU power......165 W..........220 W.........265 W
Board power.....210 W..........295 W.........345 W
Aha is het zo op gedeeld. Kortom VRM,PCB en HBM verbruiken de overige 80 watt.
Vind ik erg veel voor die overige componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Dit is onaangenaam wakker worden :(

Op prijs/performance zullen het best aardige producten zijn, stroomverbruik interesseert mij niet zo heel veel zolang ze niet te luidruchtig zijn en het verhindert misschien ook dat miners alle kaarten opkopen. Maar het is toch wel deprimerend dat er zo weinig verbetering is t.o.v. Fury, hoe is dat mogelijk? Per clock zijn ze er niet eens op vooruit gegaan. Hebben ze dan geen bottlenecks aangepakt, of per ongeluk nieuwe geïntroduceerd?

Ik wacht nog even op de reviews voor een definitief oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Zouden ze niet alle reviewers de watergekoelde variant sturen denk je? Fury X bleef onder water ook gewoon goed koel (beter dan custom GTX 1070/1080 kaarten).
Wederom RTG hier. Al sla je me dood. :P
Heb je nog steeds de Vega 56CU die (mij in ieder geval) eigenlijk interessanter lijkt. Die zit met de typische rotzooikoeling voor de eerste batch waar alle reviews mee gedaan gaan worden, zo lijkt het. Vanuit marketing oogpunt een grove fout. :/

Dan nog even BF1. Mopper hier nu al maanden over, en denk ik wel met reden. Het is wederom de technisch meest vooruitstrevende game op het moment. Als je ziet dat Vega FE al systematisch beter presteert dan een overclockte GTX1080, dan zie je de enorme blunder die AMD heeft begaan om hier niet meer nadruk op te leggen. De game heeft nogal een reputatie, en die had makkelijk gebruikt kunnen worden. :/

edit: komen ze dus twee weken later, de custom kaarten. Had de release dan twee weken uitgesteld AMD...

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2017 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
flessuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Al gezien ja, maar waarom zou iemand van AMD met die CPU van Intel testen... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZiHBPdz.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Door hoop mensen die er wat van weten is al tijden voorspeld dat de prestaties op resp. 1070 en 1080 niveau zouden liggen.
Dus waarom velen nu zo teleurgesteld zijn nu dit daadwerkelijk het geval lijkt :?

Het is gewoon in lijn met verwachtingen. Om het helemaal te kunnen duiden heb je ook de reviews nodig.
Ik ben vooral ook geinteresseerd in de winst tov de Fury om te zien welke vooruitgang ze geboekt hebben.

Zelf had ik uiteraard gehoopt en niet uitgesloten dat het meer naar 1080Ti zou kunnen gaan maar dat lijkt niet te gebeuren. Dat is jammer maar is niet anders.

Hopelijk heeft AMD met Vega een architectuur die goed aansluit bij en veel vraag creeert in de professionele markt zodat ze daar goede omzet en hopelijk winst kunnen draaien.

Het Freesync argument dat AMD maakt lijkt me eigenlijk nog niet eens zo onredelijk. Kijken naar de game ervaring vs prijs is toch niet onlogisch :?

Alhoewel ik Freesync en Gsync in de praktijk nooit getest heb, hoor ik overal dat het een enorm goede ervaring biedt.
Wellicht heb je vergelijkbare ervaring met bijv. 80 fps met freesync en 110 fps zonder freesync.

Heb zelf een 1440p FreeSync monitor en een 1080Ti. Als ik nu een kaart zou moeten kopen, wie weet zou ik dan wel beter uit zijn met een Vega vanwege de verwachte aanmerkelijk lagere prijs en toch een vergelijkbare game ervaring hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:00:
Alhoewel ik Freesync en Gsync in de praktijk nooit getest heb, hoor ik overal dat het een enorm goede ervaring biedt.
Wellicht heb je vergelijkbare ervaring met bijv. 80 fps met freesync en 110 fps zonder freesync.

Heb zelf een 1440p FreeSync monitor en een 1080Ti. Als ik nu een kaart zou moeten kopen, wie weet zou ik dan wel beter uit zijn met een Vega vanwege de verwachte aanmerkelijk lagere prijs en toch een vergelijkbare game ervaring hebben.
Juist in dat soort ranges is tearing sowieso al minder snel een probleem, omdat de frame met tearing niet lang op je scherm zal worden getoond. De performance gap van een GTX 1080Ti vs een GTX1080/RX Vega (64) ga je daarmee geen invulling aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:57:
[...]

Aha is het zo op gedeeld. Kortom VRM,PCB en HBM verbruiken de overige 80 watt.
Vind ik erg veel voor die overige componenten.
Ik hoop dat de 56 een aardige prestatie neerzet want dan ga ik voor die, anders wordt het waarschijnlijk toch een 1080 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FortyOne schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:57:
Dit is onaangenaam wakker worden :(

Op prijs/performance zullen het best aardige producten zijn, stroomverbruik interesseert mij niet zo heel veel zolang ze niet te luidruchtig zijn en het verhindert misschien ook dat miners alle kaarten opkopen. Maar het is toch wel deprimerend dat er zo weinig verbetering is t.o.v. Fury, hoe is dat mogelijk? Per clock zijn ze er niet eens op vooruit gegaan. Hebben ze dan geen bottlenecks aangepakt, of per ongeluk nieuwe geïntroduceerd?

Ik wacht nog even op de reviews voor een definitief oordeel.
1: We weten de echte prestaties en het verbruik niet
2: We weten niet welke clockspeeds de kaart kan vast houden alleen op die manier kan je goed met Fiji vergelijken
3: Er is een kans dat deze kaart vooral gemaakt is voor HPC / Deepleaning / AI en als bij taak gaming heeft dus dat IPC winst daar relatief klein is.
4: Kan zijn dat deel van de features in de huidige drivers nog steeds niet aan staan.

Dus nog een beetje te veel vraagtekens we moeten 2 weken wachten om antwoord te krijgen op de bovenstaande punten en dan kunnen we een conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:10:
[...]

1: We weten de echte prestaties en het verbruik niet
2: We weten niet welke clockspeeds de kaart kan vast houden alleen op die manier kan je goed met Fiji vergelijken
3: Er is een kans dat deze kaart vooral gemaakt is voor HPC / Deepleaning / AI en als bij taak gaming heeft dus dat IPC winst daar relatief klein is.
4: Kan zijn dat deel van de features in de huidige drivers nog steeds niet aan staan.

Dus nog een beetje te veel vraagtekens we moeten 2 weken wachten om antwoord te krijgen op de bovenstaande punten en dan kunnen we een conclusie trekken.
Dat klopt misschien allemaal wel, maar je weet ook dat ze Vega van de beste kant hebben gepresteerd (zoals het nu is). Dat geeft niet veel reden tot hoop. Ik denk dat het vooral nummer #4 is, aangezien ze daar in de slides ook meerdere keren op wijzen.

Als ik AMD/RTG was, zou ik samen met game developers een paar leuke tech demo's hebben gemaakt met de nieuwe features van Vega. Dan is het ook afwachten in hoeverre het in games terug te zien is, maar is het in ieder geval wat tastbaarder.

Weer even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Nou daar zal je maar een jaar op gewacht hebben voordat je een keuze maakt om een 1080 te kopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05 01:03
Anoniem: 298195 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:20:
Nou daar zal je maar een jaar op gewacht hebben voordat je een keuze maakt om een 1080 te kopen......
Je zal maar €750 hebben uitgegeven aan een GTX 1080 bij launch terwijl je nu een Vega met Freesync kan kopen voor €400-500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FortyOne schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Dat klopt misschien allemaal wel, maar je weet ook dat ze Vega van de beste kant hebben gepresteerd (zoals het nu is). Dat geeft niet veel reden tot hoop. Ik denk dat het vooral nummer #4 is, aangezien ze daar in de slides ook meerdere keren op wijzen.

Als ik AMD/RTG was, zou ik samen met game developers een paar leuke tech demo's hebben gemaakt met de nieuwe features van Vega. Dan is het ook afwachten in hoeverre het in games terug te zien is, maar is het in ieder geval wat tastbaarder.

Weer even afwachten..
Ik vraag het mij echt af.
Als ik lees wat er allemaal aan nieuwe features in Vega zit en ik dan kijk naar de cijfers van de Fiji kaart zie je daar niets van terug.
Dus of de clockspeeds zijn lang niet max boost maar eerder base of de features staan uit. Of zelfs beide. Want 20-25% sneller dan Fiji is gewoon apart. (dit zijn wel min FPS waardes in CPU bottelneks dus het zegt gewoon zo weinig dat je hier geen conclusie aan kan hangen.

Dus het blijft gewoon 2 weken af wachten tot we alle informatie hebben.
Anoniem: 298195 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:20:
Je weet nog niets.....
Maar dit geld toch met alles? zou zou maar geweten hebben dat BTC zo'n succes zou zijn dan had je jaren terug al je coins gemined toen je er tientallen per dag kon krijgen en had je ze nu voor 2400 euro per stuk verkocht en kon je stoppen met werken.

Daarnaast is de 1080 best wat goedkoper geworden en is er een snellere versie uitgekomen met sneller GDDR5X geheugen. Gezien dat de bottelnek van die kaart is is dat ook weer mooi mee genomen.

Daarnaast kunnen Vega 56 en Vega 64 Air prijstechnisch nog best interessant zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 31-07-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Juist in dat soort ranges is tearing sowieso al minder snel een probleem, omdat de frame met tearing niet lang op je scherm zal worden getoond. De performance gap van een GTX 1080Ti vs een GTX1080/RX Vega (64) ga je daarmee geen invulling aan geven.
Freesync en Gsync lossen (bij mijn weten) niet alleen tearing op maar geven vooral een algeheel vloeiendere game ervaring. En dat zonder dat je zeer hoge framerates nodig hebt. Ik vraag me dus af in hoeverre je het performance verschil nog kunt merken.

De test die Hardocp onlangs deed met Doom op een RX Vega en een 1080Ti was wat dat betreft wel interessant. Ik zou het wel eens herhaald willen zien maar dan met alle FPS etc erbij.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb me de afgelopen weken wat afzijdig gehouden van de discussies hier om allerlei redenen, maar hier is mijn $0.02.

Ik denk dat de prestaties een stuk genuanceerder zullen zijn dan "1080 niveau". Ze zullen bijzonder ver uit elkaar liggen per game. Er is nog steeds vrij weinig bekend, maar het ziet er naar uit dat ze nog steeds moeite hebben alle 64 CU's aan het werk te krijgen, net als met Fiji. Ze hameren ook bijzonder hard op een aantal dingen die nog niet aan staan in de driver; die zullen wel wat invloed op zowel prestaties als verbruik, maar ik betwijfel of het genoeg is om hun overhead/scheduling gat te dichten. De prijsstelling is op zich niets mis mee, zelfs als die 100% indicatief voor de prestaties is. En nee, ze hoeven niet bang te zijn dat Nvidia in de prijzen gaat hakken, dat doet Nvidia vrijwel nooit en vooralsnog lijkt Vega geen reden te zijn dat nu wel te doen.

Waar ik niet aan twijfel is dat de chip het wel heel lekker zal doen voor content creators als de driver inmiddels alles aan heeft staan. HBCC en DSBR zullen daar gigantisch helpen met realtime renders. In de meeste games zal dit minder invloed hebben; vooral in iets als Battlefield vermoed ik dat Vega het in verhouding beter zal doen dan Polaris door DSBR.

Nu vraag ik me dus af of ze hun probleem inmiddels erkend hebben en ze van die 64 CU's af gaan stappen. Als ze nu eens een chip met 48 CU's uit brachten vermoed ik dat dat voor games (en het verbruik) vele malen beter uit zou pakken. 40 zou denk ik niet genoeg zijn, maar 48 wel.

Qua architectuur zit het allemaal wel weer snor. Het is inderdaad de grootste verandering in architectuur sinds GCN1. Op dat vlak is dit als Pascal -> Volta. Het is alleen jammer dat het er vooralsnog niet uit lijkt te komen.

En dan nu even iets anders, is er nog iemand iets opgevallen aan de presentatie van de Nano? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vraag mij nog altijd een beetje af waar de "make some noise", "poor Volta" etc marketing van 6-8 maanden geleden nou over ging. De game performance kon het nooit zijn, want ze wisten toen zelf al waar Vega op zou uitkomen. Server markt of een wassen neus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

wouterg00 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:22:
[...]

Je zal maar €750 hebben uitgegeven aan een GTX 1080 bij launch terwijl je nu een Vega met Freesync kan kopen voor €400-500 ;)
First adopters betalen altijd wat extra maar die mensen konden al een jaar lang gamen op een 1080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
[...]

Oh? En je hebt dan bijna een jaar kunnen gamen en genieten ervan. Ik zou zeggen, voor die paar honderd piek extra een prima investering dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je dan ook nog prestaties per mm2 gpu die meeneemt dan ziet het er behoorlijk beroerd uit als de reviews ook rond de 1080 prestaties aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zo kun je ook stellen "je zou maar in de financiële positie zitten dat je je druk moet maken om een kleine 15 euro per maand".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Zo kun je ook stellen "je zou maar in de financiële positie zitten dat je je druk moet maken om een kleine 15 euro per maand".
Dan zit een 1050 of 460 meer in je budget lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ik merk freesync wel op als ik de Witcher 3 speel. Ja totaal verslaafd. :P
Met mijn 7950, medium settings en 45fps vond ik de game al redelijk soepel lopen, terwijl ik nu alles onder de 60fps meteen opmerk als minder. Zal ook gedeeltelijk de 75hz halen zijn voor delen van de game, maar toch. Het is merkbaar iets soepeler. Eigenlijk moet ik eens Crysis 3 gaan spelen en goed opletten in hoeverre ik het precies opmerk. :)

@Werelds helemaal eens. Ik zou tekenen voor een 48CU chip, 300-350mm2, gewoon 1700Mhz boostclock en een acceptabel verbruik. Dat Vega 10 toch weer 4 shader pipelines lijkt te hebben begrijp ik echt niet. Gooi je de volledige frontend van je achitectuur om, en laat je de grootste bottleneck met rust. |:(
DX12/Vulkan based games gaan wel lopen, DX11 titels is zo wederom een verloren zaak. "GTX1080" niveau daar, met de nieuwe API's meer naar de Ti. Op zich is het dan geen slechte gaming chip, gezien de prijs, maar efficiënt is die niet. Navi dan maar, kijken hoe groot AMD haar GPU blokken gaat maken. 12CU per zou erg wenselijk zijn want 12x4=48. 12x6=72 voor zakelijk.

GPGPU, professionele zaken, daar is dit een monster. Oke, niet zoals GV100, maar toch behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winwiz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Dan zit een 1050 of 460 meer in je budget lijkt me.
Ik reken met begin juni 718 euro uit Duitsland voor een aftermarket koeler (beste model dat is uitgekomen volgens meerdere reviewers) en minimaal eind augustus voor custom RX Vega modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:41:
Dat Vega 10 toch weer 4 shader pipelines lijkt te hebben begrijp ik echt niet
We hebben al heel lang geen shader pipelines meer ;)

Ik gok dat je doelt op de Shader Engines? Ik denk niet dat daar het probleem zit. Het is wachten op het logische layout diagram, maar daar zouden ze wel degelijk enkele dingen in gewijzigd hebben. Sowieso zijn als het goed is de GE's er uit getrokken (wat zou moeten resulteren in betere geometry throughput als we eenmaal meer benchmarks met correcte drivers krijgen). Ik vermoed dat het eerder iets te maken heeft met, hoe kan het ook anders, het voeden van de HWS (voormalig ACE geheten) door de driver. De HWS zelf lijken wel in staat te zijn alle 64 CU's van genoeg werk te voorzien, mits de binnenkomende workload dat ook toe laat. Daarom zie je Fiji zo belachelijk goed presteren in sommige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Werelds schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:51:
[...]

We hebben al heel lang geen shader pipelines meer ;)
Grr, ik zat net een recap te kijken van de Amerikaanse sh*tshow afgelopen week, beetje flabbergasted. :P
Ik gok dat je doelt op de Shader Engines? Ik denk niet dat daar het probleem zit. Het is wachten op het logische layout diagram, maar daar zouden ze wel degelijk enkele dingen in gewijzigd hebben. Sowieso zijn als het goed is de GE's er uit getrokken (wat zou moeten resulteren in betere geometry throughput als we eenmaal meer benchmarks met correcte drivers krijgen). Ik vermoed dat het eerder iets te maken heeft met, hoe kan het ook anders, het voeden van de HWS (voormalig ACE geheten) door de driver. De HWS zelf lijken wel in staat te zijn alle 64 CU's van genoeg werk te voorzien, mits de binnenkomende workload dat ook toe laat. Daarom zie je Fiji zo belachelijk goed presteren in sommige situaties.
Dat dus, en daar helpen low level API's behoorlijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anderzijds, de RX 580 is nu geen zak waard meer als de 56 het goed doet (en goedkoper blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:15:
Anderzijds, de RX 580 is nu geen zak waard meer als de 56 het goed doet (en goedkoper blijft).
Die 56CU Vega gaat €400 kosten denk ik dus dat zal wel meevallen. De GTX1070 krijgt wel problemen denk ik. (stiekem hoop ik echt dat het nog even doorgaat met de mining madness, kan ik mijn RX580 misschien voor €50 winst verkopen en een Vega nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Werelds schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:28:
Ik denk dat de prestaties een stuk genuanceerder zullen zijn dan "1080 niveau". Ze zullen bijzonder ver uit elkaar liggen per game.

Qua architectuur zit het allemaal wel weer snor. Het is inderdaad de grootste verandering in architectuur sinds GCN1. Op dat vlak is dit als Pascal -> Volta. Het is alleen jammer dat het er vooralsnog niet uit lijkt te komen.
Even deze slide erbij genomen. ( en alle andere slides doen bij mij dezelfde gedachten opkomen)
https://www.techpowerup.c...view/images/slides-48.jpg

Moet ik naar het vermoeden toe dat Vega een experimentele release is -> voor Navi.

Vega zal de laatste uit de GCN generatie zijn en meestal is een laatste variant uit een generatie niet meer dan wat bugfixes en optimalisaties, net zoals we bij RX480 -> RX 580 gezien hebben, zo ook bij 980Ti -> 1080 -> 1080Ti.

Maar de hoeveelheid architectuur wijzigingen bij Vega staan precies 180 graden de andere kant op.

Maw wat ik denk is dat met Vega er een paar Game studios een Tech engine/spel gaan uitbrengen die volledig geoptimaliseerd is voor de nieuwe technieken op Vega (net als Doom op Vulkan) om zich voor te bereiden op Navi, en dat vele andere spellen tov nVidia gewoon relatief slecht geoptimaliseerd blijven.

Vega zal een kaart zijn met enorm veel potentieel maar zal pas geoptimaliseerde software hebben op het moment dat het door Navi wordt ingehaald.

Ik zit dus een beetje aan de Formule 1 strategie te denken waar 1 team weet dat ze dit jaar niks meer gaan bereiken wat kampioenschap betreft en dus halverwege het seizoen alvast concepten gaat bouwen/uitproberen op de auto van dit jaar ten behoeven van het volgende seizoen.

Tenminste daar heeft het volgens mij alle schijn van. (en stiekum verdenk ik Fury ervan eigenlijk bij dit zelfde plan te horen, maar aangezien Fury de 1e stap was, was de balans in de GCN struktuur nog grotendeels aanwezig)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Klinkt niet zo gek. Het lijkt me logisch dat AMD qua architectuurverandering vooral naar de toekomst en de lucratieve groeimarkten Business, Deep learning, HPC e.d. heeft gekeken. Daarnaast hebben ze gewerkt aan de clocks.

Ben dus heel benieuwd of AMD meer voet aan de grond krijgt in die markten met hun professionele varianten.

Misschien hadden ze ook Fiji kunnen pakken, daar de clocks van verbeteren, HBM2 er op wat andere kleine wijzigingen en die (eerder) kunnen lauchen maar hoe toekomstgericht ben je dan bezig :?
AMD Project 47
NVIDIA is selling turnkey deep-learning and HPC boxes that combine its Tesla HPC cards with Intel Xeon processors, so researchers don't have to bother about which system to build. AMD wants a slice of that market, and hence unveiled Project 47, marketed as AMD P47 Petaflop Rack, promising 1000 TFLOP/s of compute power in a standard size rack.

The P47 combines twenty (20) AMD EPYC 7601 32-core processors, with eighty (80!) Radeon Vega Instinct GPUs, and twenty Mellanox-made 100 Gb InfinityBand cards, and 10 TB of Samsung NVMe storage. to belt out 1 PFLOP/s of peak single-precision compute performance, 2 PFLOP/s of half-precision (FP16) performance, at 30 GLOP/s per Watt single-precision. The company didn't reveal pricing, however we expect it to be on par with that of a luxury sedan.
Als gamers moet je er aan gaan wennen dat gaming maar één van de relevante usercases is van een GPU en dat prioriteit qua design en TTM meer bij andere meer winstgevende markten zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Help!!!! op 31-07-2017 12:52 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:46:
Als gamers moet je er aan gaan wennen dat gaming maar één van de relevante usercases is van een GPU en dat prioriteit qua design en TTM meer bij andere meer winstgevende markten zit.
Toch blijft de gamermarkt ook een grote zak geld. Zie ook de finance resultaten van Nvidia.
The majority of NVIDIA’s revenue came from their Gaming segment, which includes their GeForce GPUs. The launch of Pascal has clearly been very successful, and for the quarter NVIDIA’s Gaming segment had revenues of $1.348 billion, up from $810 million a year ago. This is a gain of 66.4% year-over-year, on a market they were already at the top of. This quarter, they also launched the GeForce GTX 1050 and 1050 Ti mobile GPUs, and a new SHIELD TV, along with unveiling the GeForce NOW game streaming service.

Professional Visualization had much more modest growth, being up “only” 10.8% from last year, with revenues of $225 million for the quarter. They just launched the GP100 Quadro though, so it may have even more growth to come.

Datacenter has been a big focus from NVIDIA in diversifying their portfolio, and this quarter they had some announcements here as well, with a collaboration with Microsoft on the Microsoft Cognitive Toolkit, powered by Microsoft Azure cloud running on NVIDIA DGX-1 deep learning system. They unveiled the DGX SATURNV AI supercomputer, and partnered with the National Cancer Institute and US Department of Energy to build CANDLE to “advance cancer research”. The growth of NVIDIA’s Datacenter segment has been almost exponential, and it is now the second largest source of revenue for the company. For Q4 2017, NVIDIA reported $296 million in revenue from this segment, up from $97 million a year ago, or an increase of 205.1%.

NVIDIA has also diversified into Automotive with their Tegra lineup, after originally releasing it as a mobile SoC. This has also been a boon for the company, and they are now powering self-driving cars, and the infotainment systems of major manufacturers like Audi, and Mercedes-Benz, and they’ve partnered with Bosch on self-driving systems as well. This segment saw revenues of $128 million for the quarter, up from $93 million a year ago, or 37.6%.

Finally, the OEM and IP segment had revenues of $176 million, down from $198 million a year ago. Unfortunately NVIDIA has not gone into much detail about just why this is dropping, and how revenue from this category breaks down.
toon volledige bericht
http://www.anandtech.com/...17-results-record-revenue

Het probleem voor AMD was dat ze in de andere markten gewoon amper tot niet aanwezig zijn en misschien kun je zelfs stellen dat ze eigenlijk in geen enkele markt een overhand hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:20:
Moet ik naar het vermoeden toe dat Vega een experimentele release is -> voor Navi.

Vega zal de laatste uit de GCN generatie zijn en meestal is een laatste variant uit een generatie niet meer dan wat bugfixes en optimalisaties, net zoals we bij RX480 -> RX 580 gezien hebben, zo ook bij 980Ti -> 1080 -> 1080Ti.

Maar de hoeveelheid architectuur wijzigingen bij Vega staan precies 180 graden de andere kant op.
Dat idee heb ik ook. 14nm LPP is duidelijk niet wat ze er van gehoopt hadden. En dat weten ze al heel lang. Ze krijgen er niet de frequenties en verbruik uit waar ze zich op richten - als je Anandtech's artikel hebt gelezen, vrijwel al die extra transistors t.o.v. Fiji zijn opgegaan aan het halen van hogere frequenties. Dat komt het verbruik bijna per definitie niet ten goede, tenzij je elders flink veel bespaart. Dat duidt er heel erg op dat ze voor een 'hail Mary' gegaan zijn.

Wat dan wel weer frappant en on-AMD is, is om dit allemaal door te voeren in zo'n grote chip. Dat is eigenlijk hoe Nvidia altijd te werk ging. Ik durf het nog geen Fermi te noemen voordat we reviews met correcte driver shebben, maar als de prestaties en het verbruik liggen waar ze lijken te liggen, is het dat wel bijna. Alleen de prijs is dan niet zo achterlijk als dat bij Fermi het geval was.

Fiji is een ander geval. Ik denk dat het daar echt een gevalletje van "werkt lekker in het lab, NOMNOM" -> "shit, halve chip ligt stil in games, driver kan het niet aan" was.
Maw wat ik denk is dat met Vega er een paar Game studios een Tech engine/spel gaan uitbrengen die volledig geoptimaliseerd is voor de nieuwe technieken op Vega (net als Doom op Vulkan) om zich voor te bereiden op Navi, en dat vele andere spellen tov nVidia gewoon relatief slecht geoptimaliseerd blijven.
Op basis van de Nano presentatie heb ik een donkerbruin vermoeden welke studio daar op in gaat springen ja ;)

Overigens denk ik nog steeds dat alle Volta vrees overtrokken is. Ik weet nog steeds niet waar sommigen de wijsheid vandaan halen dat GV104 één of andere magische chip is. Volta als architectuur heeft een stuk meer wijzigingen dan we tussen Maxwell en Pascal hebben gezien (en zelfs tussen Kepler en Maxwell), maar die conclusies met betrekking tot wat GV104 doet op basis van GV100 slaan nergens op - en zelfs dan nog zijn de wijzigingen in GV100 t.o.v. GP100 niet eens zo ingrijpend als GCN5 nu is t.o.v. GCN4. Net als met GP100 is GV100 echt 0,0, nada, niente, indicatie wat GV104 gaat zijn.

Sterker nog, ik vermoed dat GV104/GV102 ingrijpender zal zijn. Ik vermoed dat we daar, net als in GCN5, ook wijzigingen in de frontend gaan zien. GV100 heeft die niet nodig voor de markt waar dat ding voor gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Astennu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:33:
En ik krijg het idee dat je en 200 korting op een scherm krijgt en dan ook op de CPU + MB als je die alle 3 zou willen kopen. Maar dat weet ik dus niet zeker in dat geval heb je wel voordeel.
Je krijgt sowieso geen korting op die pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit omdat deze actie niet voor Nederland is.
Voor de CPU moet het een 1700X of 1800X zijn icm met één van de volgende bordjes:
pricewatch: Asus ROG Crosshair VI Extreme
pricewatch: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7
pricewatch: MSI X370 XPower Gaming Titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens denk ik nog steeds dat alle Volta vrees overtrokken is.
Welke vrees? Ik denk dat de enige partij die een vorm van vrezen zal hebben AMD is en blijft. Als consument is innovatie toch altijd goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679062

AMD maakt nog steeds verlies (vanaf de 2h17 zou het winst moeten zijn) maar op hun graphics maken ze weldegelijk winst. Het is de cpu afdeling die nog steeds verlies draait.
D0gtag schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:52:
[...]

Winst, bedoel je minder verlies? Winst maakt AMD nog niet Q1-2017 was het 73miljoen verlies, hoe dan ook, het gaat nu wel naar winst, maar het punt is als AMD winst maakt, laten we zeggen 100miljoen, per kwartaal en ze hebben de afgelopen 8 jaar per kwartaal gem. 60miljoen verlies gemaakt(zeer conservatief geschat), geeft je wel enig idee hoe urgent de winst nu wel is geworden. Daarbij is een verliesgevende gpu divisie erg zuur, maar ik denk dat ze hem nog wel even houden aangezien ze goed geld betaald hebben voor ati.
Maar de vraag komt wel bij de aandeelhouders (die alleen maar kijken naar resultaat en winst, korte termijn belangen) -en die hebben wel wat te zeggen na 8 zure jaren- 'moeten we de gpu divisie niet eens dumpen- en 100miljoen per jaar besparen. etc.

Plaatje afgelopen kwartalen: netloss
[afbeelding]
oudere jaren kan je zelf opzoeken, maar je ziet dat ze in 2015 wel iets meer dan 100miljoen per kwartaal verloren.... non-gaap is alternatieve boekhouding, standaard accounting = GAAP. fyi

[...]

Heel vaak is inclusief belastingen de usd to euro prijs 1op1 dus 499usd is misschien maar 420 euro in valuta maar met belastingen etc wordt het ook 499€
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
[...]

Dus je hebt al 1.5 jaar kunnen spelen? verkoop je de kaart voor 400 en koop je nu de vega, wat is je punt?
Anoniem: 679062 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:05:
AMD maakt nog steeds verlies (vanaf de 2h17 zou het winst moeten zijn) maar op hun graphics maken ze weldegelijk winst. Het is de cpu afdeling die nog steeds verlies draait.

[...]
Dat is gewoon niet waar, AMD heeft minder verliest gemaakt op graphics in q4 2016, q1 2017 heb ik nog niet gevonden maar in q1 2017 hadden ze een groter nett loss dan q4 2016 (terwijl q1 2017 verkoop ryzen begon en dus de cpu divisie beter liep.
AMD attributes their increase in revenue primarily due to increased GPU sales. AMD’s Computing and Graphics segment had revenues for the quarter of $600 million, which is up 28% year-over-year. Polaris seems to be doing quite well, which is great to see. The segment still had an operating loss of $21 million, but that is a big improvement from the operating loss of $99 million a year ago.
Quarterly Financial Segment Summary
Computing and Graphics segment revenue was $593 million, up 29 percent year-over-year and down 1 percent sequentially. The year-over-year increase was driven primarily by higher desktop and graphics processor sales. The sequential decrease was primarily due to a decrease in mobile and graphics processor sales largely offset by initial revenue from high performance Ryzen desktop processors.
Uit amd q1 2017
Daar staat gewoon letterlijk in dat de cpu sales de slechte resultaten van de gpu sales offset.

[ Voor 76% gewijzigd door D0gtag op 31-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Weet niet of deze al voorbij is gekomen; YouTube: Introducing Radeon™ RX Vega

Op het einde (10;15) het 'simpele' antwoord waarom je voor VEGA zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Even snel op het werk e.e.a. doorgelezen en er "kloppen" nog steeds een aantal dingen niet;

-staat tbr nu aan in de slides?;
-is de Vega 64CU air idd de baseline voor de slides, en throttelt dat ding niet in de tests? (goed opgemerkt hier);
-wordt de GPU momenteel wel voldoende benut door de drivers? De kloksneheid is 60% toegenomen en dat resulteert maar in 35% winst t.o.v. een FuryX in bv de BF1-test (misschien is hij op die res. nog niet geheel GPU limited, maar toch, zoveel kan de (theoretische) IPC niet achteruitgang.

Ik ga sowieso 2 van de AIO zilveren juweeltjes halen en ze eens een paar maanden goed aan de tand voelen op 5K in CF :)

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 31-07-2017 13:20 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
Men lijkt nogal te focussen op de kortingen die AMD wil gaan geven op producten van/gerelateerd aan hun (Ryzen/Freesync spul).
Ik ben geen kenner, maar volgens mij gebeurd dat in Nederland amper, omdat de regelgeving omtrent koppelverkoop in Nederland nogal onduidelijk (ingewikkeld) is. Als je alle producten tegelijk moet kopen voor de korting mag het geloof ik niet, krijg je korting op een latere (2e) aankoop wel.

Ik ben heel benieuwd naar de real life tests en echte benchmarks van de Vega, wie weet de 1080 nog de deur weer uit voor een Vega. Waarom? Ik heb een scherm met FreeSync en ben altijd wel fan geweest van Ati/AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:16:
Even snel op het werk e.e.a. doorgelezen en er "kloppen" nog steeds een aantal dingen niet;

-is de Vega 64CU air idd de baseline voor de slides, en throttelt dat ding niet in de tests? (goed opgemerkt hier);
-wordt de GPU momenteel wel voldoende benut door de drivers? De kloksneheid is 60% toegenomen en dat resulteert maar in 35% winst t.o.v. een FuryX in bv de BF1-test (misschien is hij op die res. nog niet geheel GPU limited, maar toch, zoveel kan de (theoretische) IPC niet achteruitgang.

Ik ga sowieso 2 van de AIO zilveren juweeltjes halen en ze eens een paar maanden goed aan de tand voelen op 5K in CF :)
1: Dat is niet zeker. Ze zeggen bij VEGA FE staat het uit. Dus of het bij de slides wel aan staat?
2: Anandtech zegt van wel zie ook mijn Quote hier boven 64 Air is de baseline de Liquid is dus sneller dan de slides
3: we weten niet welke clocks die 64 Air kan draaien misschien throtteled hij want idd gezien de resultaten verwacht je meer winst. Maar goed dit is wel Min FPS en kan dus ook een CPU bottelnek zijn. De resultaten zijn te beperkt om hier iets over te concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
edward2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:16:

De meest redeeming reden om AMD te gaan is de toename in prestaties op termijn, de goede dx12/vulcan ondersteuning. Dus ik zit eigenlijk ook te wachten op de vega met aio.

Maar man man man wat een marketing... weer alleen maar speculeren.
Suicyder schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:19:
Men lijkt nogal te focussen op de kortingen die AMD wil gaan geven op producten van/gerelateerd aan hun (Ryzen/Freesync spul).
Ik ben geen kenner, maar volgens mij gebeurd dat in Nederland amper, omdat de regelgeving omtrent koppelverkoop in Nederland nogal onduidelijk (ingewikkeld) is. Als je alle producten tegelijk moet kopen voor de korting mag het geloof ik niet, krijg je korting op een latere (2e) aankoop wel.

Ik ben heel benieuwd naar de real life tests en echte benchmarks van de Vega, wie weet de 1080 nog de deur weer uit voor een Vega. Waarom? Ik heb een scherm met FreeSync en ben altijd wel fan geweest van Ati/AMD kaarten.
Ik koop in duitsland maar daar hebben ze wel degelijk bundels, paar maanden geleden met ryzen en asus. scheelde (in mijn geval) zo'n ~80€. Kon je kiezen uit asus mobo en ryzen cpu, toen niet gekocht omdat ik op vega wachte. :9

[ Voor 32% gewijzigd door D0gtag op 31-07-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
Ik hoop dat de Vega GPU's ook los uitkomen. Ik wacht al een tijdje en heb mijn GTX1070 zelfs al verkocht. Ik heb zojuist de trigger over gehaald mbt een nieuwe build op Ryzen 5 en een Micro ATX bord. Als Vega enkel in bundel wordt aangeboden (met dure mobo's) ga ik zeer verdrietig zijn en weer snel terug naar kamp groen.

Ik wacht hier nu al sinds mijn R9 290 op, kom op AMD, stel niet teleur.

[ Voor 19% gewijzigd door brammetje1994 op 31-07-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 09:27

Gelunox

Hardware addicted

brammetje1994 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:37:
Ik hoop dat de Vega GPU's ook los uitkomen. Ik wacht al een tijdje en heb mijn GTX1070 zelfs al verkocht. Ik heb zojuist de trigger over gehaald mbt een nieuwe build op Ryzen 5 en een Micro ATX bord. Als Vega enkel in bundel wordt aangeboden (met dure mobo's) ga ik zeer verdrietig zijn en weer snel terug naar kamp groen.

Ik wacht hier nu al sinds mijn R9 290 op, kom op AMD, stel niet teleur.
... de niet AIO varianten komen sws ook zonder bundel https://gaming.radeon.com/en-us/rx-vega-radeon-packs/
If you’re already a proud AMD Ryzen or Radeon FreeSync monitor owner, you can buy a Radeon RX Vega 56 or Radeon RX Vega 64 air cooled edition at standalone prices of $399 and $499 SEP USD respectively.

[ Voor 15% gewijzigd door Gelunox op 31-07-2017 13:39 ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Toch blijft de gamermarkt ook een grote zak geld. Zie ook de finance resultaten van Nvidia.

[...]

http://www.anandtech.com/...17-results-record-revenue

Het probleem voor AMD was dat ze in de andere markten gewoon amper tot niet aanwezig zijn en misschien kun je zelfs stellen dat ze eigenlijk in geen enkele markt een overhand hebben...
Let wel, dat is omzet. Dat is niet waar Nvidia het grootste deel van hun winst uit haalt. Gaming is met 1,2 miljard gestegen; datacenter met net geen 0,5 miljard. De volumes bij beide zijn echter radicaal anders en ze zullen samen waarschijnlijk bijna 50/50 verantwoordelijk zijn voor de $800m stijging in operating income onder het kopje "GPU".
Paprika schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Welke vrees? Ik denk dat de enige partij die een vorm van vrezen zal hebben AMD is en blijft. Als consument is innovatie toch altijd goed?
Nou ja, vrees, doempraat dan ;)

Er wordt nú al op sommige plaatsen beweerd dat GV104 overal gehakt van gaat maken. Veel te voorbarig en al helemaal geen reden om wel of niet een GPU te kopen zodra Vega daadwerkelijk uit is. Op het moment dat die uit is, zal de situatie de eerstkomende 9 maanden niet meer veranderen. Als GV104 er tegen die tijd überhaupt al is, waar ik nog niet zo zeker van ben omdat ook Nvidia tegen de FinFET muur staat te boksen. 14nm/16nm zijn niet zo bevorderlijk geweest voor GPU's als wenselijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gelunox schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:39:
[...]

... de niet AIO varianten komen sws ook zonder bundel https://gaming.radeon.com/en-us/rx-vega-radeon-packs/

[...]
Okay das'wel dom :/ Ik ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien voor Europa en welke schermen daar onder vallen. Ik kan mijn Ultra Wide nog retourneren bij Azerty als dat later dikke korting oplevert.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 31-07-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Damic schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:16:
Eeeey ik had het toch juist dat er 3 varianten gingen komen zoals met Fury :+
Volgens mij voorspeelde iedereen dat maanden geleden al. Apple had gelekt dat er een cut van 56 CU zou komen, dat er een watergekoelde versie zou komen lag ook erg voor de hand gezien Fury en het hoge vermogen van Vega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
Gelunox schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:39:
[...]

[...]
Ik begrijp hoe de bundles werken. Maar geldt dit ook voor Europa en zijn er snel third party oplossingen die gewoon voor de 399/499 aanbieden? Ik ben een beetje bang dat de bundels worden verkocht en ik blijf wachten op een nieuwe GPU of deze moet kopen tegen een zware premium.

Also: Betekent SEP, september?
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.