Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
foppe-jan schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:39:
MaxICT heeft nu 9 rx 570 4gbs voor 372e p/s op voorraad. (Normale prijs ~e190.) Zouden ze gaan verkopen?
Gisteren hadden 4Launch en Alternate ook nog een paar 580 op voorraad, maar voor dik 450 euro+.. zie ze nu niet meer staan, dan spoor je echt niet om ze voor die prijs nu nog te kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Het zou interessant zijn om te weten welk percentage van bijv. het aantal verkochte RX 580's is gekocht om mee te mijnen, al is dat natuurlijk totaal niet te achterhalen.

Stel dat de helft van het aantal RX580s is gekocht om Ethereum mee te minen en de koers valt nog eens 25% terug, dan is de kans dat de markt voor tweedehands RX580s overspoeld raakt veel groter dan wanneer het percentage voor mine-doeleinden gekochte kaarten slechts 10% bedraagt. Ik heb zelf geen enkel idee van de verhouding tussen het aantal RX580s dat (primair) wordt gekocht om er mee te gamen en het aantal dat wordt gekocht om er me te mijnen.

(Ik weet dat er ook nog andere cryptovaluta gemined kunnen worden met deze zelfde GPU's, maar ik ben er niet zo zeker van dat er een duidelijke opvolger-munt in de coulissen staat te wachten, mocht Ethereum een fiasco worden qua rentabiliteit.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
choogen schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:19:
Het zou interessant zijn om te weten welk percentage van bijv. het aantal verkochte RX 580's is gekocht om mee te mijnen, al is dat natuurlijk totaal niet te achterhalen.

Stel dat de helft van het aantal RX580s is gekocht om Ethereum mee te minen en de koers valt nog eens 25% terug, dan is de kans dat de markt voor tweedehands RX580s overspoeld raakt veel groter dan wanneer het percentage voor mine-doeleinden gekochte kaarten slechts 10% bedraagt. Ik heb zelf geen enkel idee van de verhouding tussen het aantal RX580s dat (primair) wordt gekocht om er mee te gamen en het aantal dat wordt gekocht om er me te mijnen.

(Ik weet dat er ook nog andere cryptovaluta gemined kunnen worden met deze zelfde GPU's, maar ik ben er niet zo zeker van dat er een duidelijke opvolger-munt in de coulissen staat te wachten, mocht Ethereum een fiasco worden qua rentabiliteit.)
Denk dat het overgrote aantal wat de afgelopen maanden is gekocht puur om te minen is verkocht/gekocht...
Heb ook mensen gezien op Reddit en dergelijke (zelfs op Tweakers) die honderden RX 570 en RX 580 zochten en kochten....

Er staan ook nog steeds honderden kaarten te koop op marktplaats enzo, zwaar boven de verkoopprijs... deze ad is ook leuk :+
https://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=17
Ik verkoop mijn nieuwe RX 580 videokaarten. Deze heb ik vorige week besteld maar het is toch niet helemaal wat ik zoek.
Lol.

Probleem is dat de moeilijkheidsgraad van ETH flink is gestegen die mad run op de kaarten dat ze ook niet zoveel meer opbrengen en je kan er idd andere coins mee minen, maar die leveren niet genoeg op tov stroomkosten (iig hier in Europa, zijn genoeg landen waar de stroomprijs veel lager ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 09:25
tomcatha schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:41:
zou me niets verbazen als de eerste kaarten via de vliegtuig komen en daarna alles per schip.
Mij wel. Die GPU's zijn al lang gebakken. De fabrikanten hebben hun eerste runs al gedaan. De boel getest en ingepakt. Die laten dat echt niet in de Far east op de plank staan tot een launch date. Dat gaat gewoon op transport naar de plek waar ze verkocht gaan worden. Het zou mij niets verbazen als er al voorraad in de EU is.

Zie net de link van techpowerup. Als dat klopt, kan het bovenstaande naar het rijk der fabelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sandwalker op 12-07-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Der is gisteren nog een niet Belgische gecrashed :P
(Kan ook niet anders alle Belgische C130's staan op de grond tot ze gerepareerd zijn na ietsje teveel problemen der mee gehad te hebben in de laatste paar maanden).

Weten we direct waarom er zo'n tekort aan grafische kaarten zijn hier in Europa :Y)
Sandwalker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:10:
[...]

Mij wel. Die GPU's zijn al lang gebakken. De fabrikanten hebben hun eerste runs al gedaan. De boel getest en ingepakt. Die laten dat echt niet in de Far east op de plank staan tot een launch date. Dat gaat gewoon op transport naar de plek waar ze verkocht gaan worden. Het zou mij niets verbazen als er al voorraad in de EU is.

Zie net de link van techpowerup. Als dat klopt, kan het bovenstaande naar het rijk der fabelen.
Uh juist niet, bij de laatste leaks kon je oa al zien dat ze nog niet getest zijn (volgens die planning natuurlijk) en het zou me ten stelligste verbazen moesten ze hun kaarten shippen en dan ergens in Europa/USA alle kaarten 1 voor 1 uitpakken en vlug vlug voorzien van de (eerste) officiele AMD BIOS om ze dan snel snel weer in te pakken ..
Laat staan dat ik als CEO me toch een stuk beter zou voelen moest er toch tenminst een gedeelte van die kaarten getest worden met die BIOS voor ik ze aan m'n klanten verkoop ... maarja wie ben ik hé.

Ah zie je laatste lijn, idd .. kvrees er wat voor ..
/me Het verbaast lightdestroyer wel enorm dat de definitieve BIOS zo laat wordt gereleased .. hoe kan je nu hardware designen/fabriceren als de bios settings en dus ook je definitieve limieten nog niet gekend zijn ??

PS: Wat wel kan is dat ze nu al een hoop reference kaarten gefrabiceerd hebben, daar mag je als fabrikant toch wel al van uit gaan dat die in orde zijn?? Maar of die al shipped zijn ivm BIOS flashen dat zou me toch verbazen.

Wie weet binnenkort AMD DIY versie: Flash the BIOS yourself so you can have a card 2 months earlier!
Moest het nVidia zijn zouden ze er nog 100 euro extra voor vragen })

[ Voor 66% gewijzigd door lightdestroyer op 12-07-2017 18:27 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Er zijn wel meer grote vrachtvliegtuigen :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
lightdestroyer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:20:

/me lightdestroyer wilt graag eens zien hoe je 47.000 videokaarten in hun dozen in een cargo vliegtuig kunt krijgen O+
Ik Ik ik ik :w
Luchtvracht, men neemt een pga plaat (pagina 16) 224x590cm max 244 cm hoog = 32.247,040cm³
Doos VGA kaart ruim bemeten 40x20x10 = 8000cm³ x 47000 = 376.000.000cm³ = iets minder dan 12 PGA's
Er passen 11 in een toestel(pagina 7 20ft) plus een aantal kleineren dus het zou, technisch gezien, op een enkel toestel kunnen :+
Toettoetdaan schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:10:
[...]

[...]

Ik bedoelde meer niet zo relevant voor de huidige discusie, maar ook voor FE/RX is het relevant, AMD heeft zelf aangegeven in een presentatie dat het ook een positief effect had op de FPS als het geheugen nog niet vol zit.
Ik weet niet over welke discussie jij refereert, ik was als ik het goed heb over HBCC begonnen vanwege de mogelijke versies die uitkwamen en hiermee aangaf dat waarschijnlijk hierdoor alleen een 8GB versie komt.
Maar nou snap ik tenminste wat je bedoelde met niet relevant.

[ Voor 28% gewijzigd door D0gtag op 12-07-2017 18:46 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D0gtag schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:42:
[...]

Ik Ik ik ik :w
Luchtvracht, men neemt een pga plaat (pagina 16) 224x590cm max 244 cm hoog = 32.247,040cm³
Doos VGA kaart ruim bemeten 40x20x10 = 8000cm³ x 47000 = 376.000.000cm³ = iets minder dan 12 PGA's
Er passen 11 in een toestel(pagina 7 20ft) plus een aantal kleineren dus het zou, technisch gezien, op een enkel toestel kunnen :+

[...]
}:O Ben toch niet helemaal gek dus hahah.

DHL heeft bijvoorbeeld een enorme hub in Shanghai, die vliegtuigen vliegen continu heen en weer tussen Shanghai en Leipzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:25:
Dit vind ik dan wel weer interessant van Vega FE. Veel features die helpen bij gaming uit, DX12 BF1 tegenover de GTX1080 en de Ti die allebei overclocked zijn, en dus (flink) wat hoger geclocked zijn dan de FE edities.

Eerst maar de clockspeeds, want dat is hier belangrijk.
-Vega FE 1600mhz.
-GTX1080 = 1860 a 1900, niet vast op een clock. Komt neer op een OC van 7,3-9,6% ten opzichte van de boostclock van de FE editie.
-GTX1080Ti = 1860 a 1890, niet vast op een clock. Komt neer op een OC van 17,5-20% ten opzichte van de boostclock van de FE editie.

De GTX1080 is niet bijzonder overclocked, de GTX1080Ti dus wel. Dat vertekent het resultaat een beetje.

YouTube: Battlefield 1 DX12 AMD Vega Frontier Edition Vs GTX 1080 TI Vs GTX 1...

Qua prestaties zijn er stukken waar het meer richting de GTX1080 is, en stukken waar het meer richting de Ti is. Bijvoorbeeld:
-2:24-2:30 is heel wat particle effects, rook en daar wil de Vega FE wel.
-0:48-1:22 in de woestijn met weinig features lijkt mij een moment waar tile based rendering behoorlijk kan helpen, en daar gaan de GTX1080 en de Ti behoorlijk goed en Vega FE minder.

Alles bij elkaar lijkt dit geen DOA te zijn, want er zou nog bij moeten komen qua prestaties. Zeker voor DX12/Vulkan. Het gaat er nu aan liggen hoe ver je RX Vega kan overclocken met een goede koeling. :)
Dit was ook een beetje het beeld van de perf. in de review van pcgameshardware.de; soms nadert Vega de 1080Ti met een afstand van ~10%, dan zit die er weer erg ver vanaf. Het feit dat Vega soms in staat is al aardig scherpe perf. te laten zien stem mij iig nog hoopvol v.w.b. een perf. om en nabij de Ti, zeker voor de Rx.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Dit was ook een beetje het beeld van de perf. uit de review van de FE van pcgameshardware.de; soms nadert Vega de 1080Ti met een afstand van ~10%, dan zit die er weer erg ver vanaf. Het feit dat Vega soms in staat is al aardig scherpe perf. te laten zien stem mij iig nog hoopvol v.w.b. een perf. om en nabij de Ti.
Het gaat er denk ik om hoeveel er nog uit te halen is qua activering van features voor DX12/Vulkan, en wat AMD zelf kan voor DX11. Tile based rendering en power saving features zouden voor betere prestaties moeten kunnen zorgen voor de meeste games. Voor DX11 kan de primitive shader nog gaan helpen aangezien AMD hiermee zou kunnen optimaliseren. Zijn er ook nog wat Polaris verbeteringen die niet in Fiji zaten, en waarschijnlijk wel in Vega. Of de Ti gematched gaat worden in DX11 games? Betwijfel het. DX12/Vulkan? Zou zomaar kunnen voor een game voor het 2017 feestseizoen die wat specifieke AMD optimalisaties heeft. De hardware is er zeker voor.

Belangrijker is denk ik om de power draw meer naar de 300w te krijgen. Dat is ook even belangrijk want 375w is gewoon belachelijk, en Vega FE lijkt erdoor te throttlen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:17:
[...]

Het gaat er denk ik om hoeveel er nog uit te halen is qua activering van features voor DX12/Vulkan, en wat AMD zelf kan voor DX11. Tile based rendering en power saving features zouden voor betere prestaties moeten kunnen zorgen voor de meeste games. Voor DX11 kan de primitive shader nog gaan helpen aangezien AMD hiermee zou kunnen optimaliseren. Zijn er ook nog wat Polaris verbeteringen die niet in Fiji zaten, en waarschijnlijk wel in Vega. Of de Ti gematched gaat worden in DX11 games? Betwijfel het. DX12/Vulkan? Zou zomaar kunnen voor een game voor het 2017 feestseizoen die wat specifieke AMD optimalisaties heeft. De hardware is er zeker voor.

Belangrijker is denk ik om de power draw meer naar de 300w te krijgen. Dat is ook even belangrijk want 375w is gewoon belachelijk, en Vega FE lijkt erdoor te throttlen. :/
Idd, dat nam ik ook mee in m'n achterhoofd. Ik ben erg benieuwd wat dit uiteindelijk gaat opleveren. Het kan best een tijdje duren (1 jaar?) voordat (sommige) dx11 games op niveau zijn waarbij de GPU ~80-90% (of meer?) van z'n perf. efficient aan kan wenden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:17:
Ik had niets gezegd he :)

Ga ook niets meer zeggen... anders staat het op een andere website. Jammer heb nog een paar leuke dingen gezien. :)

BTW de shortage en hoge prijs op nieuwe kaarten zal nog wel even doorduren dit voornamelijk vanwege memory dat zwaar duurder aan het worden is en er ook een shortage is omdat alles naar smartphones gaat. Als ik naar de mining opbrengsten kijk dan verwacht ik binnen een paar maanden wel een shitload aan leuk geprijsde 2de handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:29:
[...]

Idd, dat nam ik ook mee in m'n achterhoofd. Ik ben erg benieuwd wat dit uiteindelijk gaat opleveren. Het kan best een tijdje duren (1 jaar?) voordat (sommige) dx11 games op niveau zijn waarbij de GPU ~80-90% (of meer?) van z'n perf. efficient aan kan wenden.
Ik denk dat het voor veel DX11 titels nooit echt gaat gebeuren. Nvidia haar drivers zijn bijzonder goed in slecht geoptimaliseerde games goed draaiende te krijgen, de Pascal architectuur leent zich er ook voor, en AMD heeft de middelen niet om oude titels te gaan optimaliseren. Verder gaat DX12/Vulkan onderhand wel eens doorbreken. Nu hebben we games die twee modi hebben, dat gaat veranderen. :)

@The Source nu heb je al te veel gezegd. :P
Je kent de
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
tag? Moet je ingelogd zijn om het te kunnen lezen. Iets meer privacy als je wil. :)

GDDR5 geruchten gingen al de ronde, dus daarmee heb je niks verklapt. Voor alle soorten RAM lijken er tekorten te zijn vanwege smartphones en enorme vraag, GDDR5 kon dan niet ontkomen. HBM2 ga je zeker geen antwoord op geven? :P

Maar jullie bij MSI waren in ieder geval "stout" en hebben dus alles verkocht. Bad MSI, bad. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Ik denk dat het voor veel DX11 titels nooit echt gaat gebeuren. Nvidia haar drivers zijn bijzonder goed in slecht geoptimaliseerde games goed draaiende te krijgen, de Pascal architectuur leent zich er ook voor, en AMD heeft de middelen niet om oude titels te gaan optimaliseren. Verder gaat DX12/Vulkan onderhand wel eens doorbreken. Nu hebben we games die twee modi hebben, dat gaat veranderen. :)
Ja nV's drivers do magic sometimes, echt, waar ik soms nog SLI uit kan krijgen door simpel te prutsen met een heel scala aan gameprofielen en settings. _/-\o_

AMD zal het iig voor een select aantal wel moeten proberen. De hedendaagse benchmarksuite bevat nog steeds voor het merendeel dx11-games, en een niet kleine groep potentiele kopers zal de perf. in dx11 nog mee laten wegen, al denk ik dat er zeker in het begin, meer Vega's worden verkocht dan dat er geproduceerd kunnen worden :D.

Ja echte Vulkan en Dx12 games, vanaf de diepste code, wat Doom liet zien op AMD HW, is indrukwekkend.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Ja nV's drivers do magic sometimes, echt, waar ik soms nog SLI uit kan krijgen door simpel te prutsen met een heel scala aan gameprofielen en settings. _/-\o_

AMD zal het iig voor een select aantal wel moeten proberen. De hedendaagse benchmarksuite bevat nog steeds voor het merendeel dx11-games, en een niet kleine groep potentiele kopers zal de perf. in dx11 nog mee laten wegen, al denk ik dat er zeker in het begin, meer Vega's worden verkocht dan dat er geproduceerd kunnen worden :D.
Het zou moeten kunnen, maar denk ik niet meer voor oudere titels. Een aantal zullen een poetsbeurt hebben gekregen, maar dat zal het ook zijn denk ik.
Ja echte Vulkan en Dx12 games, vanaf de diepste code, wat Doom liet zien op AMD HW, is indrukwekkend.
Doom met Vega zou ik ook willen zien. Daar zou de GTX1080 ook ruim verslagen moeten worden met alle features aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source

Je kent de
***members only***
tag? Moet je ingelogd zijn om het te kunnen lezen. Iets meer privacy als je wil. :)

GDDR5 geruchten gingen al de ronde, dus daarmee heb je niks verklapt. Voor alle soorten RAM lijken er tekorten te zijn vanwege smartphones en enorme vraag, GDDR5 kon dan niet ontkomen. HBM2 ga je zeker geen antwoord op geven? :P

Maar jullie bij MSI waren in ieder geval "stout" en hebben dus alles verkocht. Bad MSI, bad. :+
Helaas dat member only slot gaat mij niet helpen. Wij houden echt geen voorraad achter, alles staat in backorder en gaat direct de deur uit maar dit kan totaal niet aan de vraag voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
The Source schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:27:
[...]

Helaas dat member only slot gaat mij niet helpen.
Viel te proberen. :)
Wij houden echt geen voorraad achter, alles staat in backorder en gaat direct de deur uit maar dit kan totaal niet aan de vraag voldoen.
Daar gaat mijn theorie over achter houden en verkopen als de mining hype weg is. -O-

Hoe zit het eigenlijk met de verhalen dat leveringen al worden opgekocht voordat ze lokaal beschikbaar komen voor individuele verkoop? Mindfactory.de claimde dat en het zou wat verklaren.

Maar voor mij zal het waarschijnlijk dus toch Vega worden zo, dus je best doen bij MSI. Was erg tevreden over mijn MSI 7950 totdat die problemen begon te geven en nu moet die met pensioen. MSI is dus zeker een optie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
[...]

Je kent de
***members only***
Voegt weinig toe met een Tweaker die doet alsof hij niet "een bepaalde karme whorende reddit user" is. :+ En het dan nog ontkennen ook... :N

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 12-07-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Voegt weinig toe met een Tweaker die doet alsof hij niet "een bepaalde karme whorende reddit user" is. :+ En het dan nog ontkennen ook... :N
De eerste keer werd er een bron vermeld door Videocardz. ;)
Maar voor de rest was het een optie, een slechte maar wel een optie. :)
Was dit bijvoorbeeld geplaatst in de Huiskamer, dan had ik er wat aan kunnen doen vanuit de roodjasje functie, want vertrouwelijk forum. Nu kan ik er verder ook niks mee.

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-07-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:30:
[...]

Ga ook niets meer zeggen... anders staat het op een andere website. Jammer heb nog een paar leuke dingen gezien. :)

BTW de shortage en hoge prijs op nieuwe kaarten zal nog wel even doorduren dit voornamelijk vanwege memory dat zwaar duurder aan het worden is en er ook een shortage is omdat alles naar smartphones gaat. Als ik naar de mining opbrengsten kijk dan verwacht ik binnen een paar maanden wel een shitload aan leuk geprijsde 2de handjes.
Dan maar heel het systeem uitstellen tot 2018, het is niet anders. €70 euro meer betalen voor RAM is nog te slikken, daarnaast ook nog eens meer betalen voor SSD's en grafische kaarten omdat ze voor die klotetelefoontjes zoveel geheugen vragen aan dezelfde bedrijven wordt mij te zot.
Ik erger me eraan omdat voor de meeste mensen zo'n telefoontje zwaar overspect is als je kijkt naar wat ze ermee doen.

Hebben mensen bij jouw bedrijf er enige kijk op wanneer de prijs van de RAM en SSD's en zo weer normaal gaat worden? Ik begrijp dat dat afhangt van wanneer nieuwe fabrieken zijn afgebouwd, alles daar is geïnstalleerd etc.
Eerder werd gesproken over begin 2018 maar dat zou nu alweer later gaan worden?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:41:

Eerder werd gesproken over begin 2018 maar dat zou nu alweer later gaan worden?
Volgens mij eerder eind dit jaar.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterg00 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:35:
Voor de fans met humor, hier zijn de AMD memes te vinden:
Www.Reddit.com/r/Ayymd
"We're sorry, Access to /r/AyyMD is not included in your internet service package. You must pay your cable company an extra fee to proceed."
Een protest tegen de poging om de netneutraliteit te beëindigen in de USA? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
@Verwijderd Je kan ook gewoon een nieuwe PC kopen, en meteen een GPU kopen als het kan. Een Ryzen CPU gaat niet goedkoper worden, RAM ook niet, veel moederborden om uit te kiezen en de rest is ook geen probleem. Alleen de GPU is lastig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41
[...]

AMD's statement van premium kaarten voor de massa's wordt zo wel heel letterlijk genomen :D. Zo zit iedereen met een kaart die de komende jaren meer dan goed is voor 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:00:
[...]

AMD's statement van premium kaarten voor de massa's wordt zo wel heel letterlijk genomen :D. Zo zit iedereen met een kaart die de komende jaren meer dan goed is voor 1080p.
Dat heeft dan weer voordelen voor de marketshare van AMD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:35:
@Verwijderd Je kan ook gewoon een nieuwe PC kopen, en meteen een GPU kopen als het kan. Een Ryzen CPU gaat niet goedkoper worden, RAM ook niet, veel moederborden om uit te kiezen en de rest is ook geen probleem. Alleen de GPU is lastig. ;)
In de komende paar maanden gaat het niet veel goedkoper worden maar ergens in de eerste helft van de 2018...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RAM is toch al jaar en dag "duur"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:36:
RAM is toch al jaar en dag "duur"?
Geen idee waar het over gaat 16GB ripjaw 5 is ipv 130 naar 137€ gegaan, (in twee weken) kan volgende week weer 125€ zijn trouwens. De 1700 ryzen is van 309 naar 299 euro gegaan.
3de kwartaal 2017 zou dit opgelost moeten zijn volgens de verschillende analisten.
Lees hier b.v. de voorspelling die al in 2016 werd gedaan (en ook duidelijk van te voren aangegeven waar deze tekorten zouden plaats vinden).
Historically, since 2009, peaks in demand occur in the third quarter of each year. This happened in 2009, 2010, 2011, and 2012. The bullish Apple (NASDAQ:AAPL) investor would like to think that the shortfall was due to the introduction of Apple's iPhone that occurs in Q3 of each year. In fact, the shortage in 2012 lasted until Q2 2013, much of it due to Toshiba's decision to cut NAND production in mid-2012 by 30% to reduce inventory in the market and improve the overall balance between supply and demand. The shortfall in 2011 was due to the earthquake in Japan on March 11 that forced Toshiba to cut NAND production, and also due to a shortage of 300mm wafers to make the chips. I believe, however, that Apple was the cause of shortfalls in NAND in 2009 and 2010.
Het heeft geen drol te maken met mobieltjes maar alles met 2d naar 3d nand transitie, want iedereen wil het nieuwste en snelste hebben. Mobieltjes zijn niet opeens een hype en bedrijven weten al ruim van te voren wat ze aan dram moeten hebben dito met cpu's (daarom zit er in een lg g6 ook een SD821 ipv een 835, LG gaat eerst rondvragen wat de capaciteit is van een bedrijf voordat ze -ontwerpen, laat staan- toestellen aan het produceren zijn)
Ook de reden waarom sommige toestellen ufs 2.1 hebben of ufs 2 /ufs1.1 of zelfs emmc (samsung s8/huawei p10) Iedereen wil ufs 2.1 maar er is onvoldoende.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=458074&deliveryCountry=NL
Prijs verloop ddr4 16GB module, volgens mij kan je wel zien hoe het prijsverloop gaat zijn komende tijd, we zijn nu wel over de top van de prijs heen.
Het grijze gedeelte is het aantal views, en je ziet een correlatie tussen views(vraag) en prijs stijging.
Ik denk eerder hier aan dan geheugen in mobieltjes.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
ArcticWolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Gisteren hadden 4Launch en Alternate ook nog een paar 580 op voorraad, maar voor dik 450 euro+.. zie ze nu niet meer staan, dan spoor je echt niet om ze voor die prijs nu nog te kopen |:(
Ze hebben er nu 14 op voorraad. Kans bestaat dat er binnenkort wat bestellingen geannuleerd gaan worden, en dat er zo wat schot in de zaak komt, voor mensen die om andere redenen graag een videokaart willen hebben.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
foppe-jan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Ze hebben er nu 14 op voorraad. Kans bestaat dat er binnenkort wat bestellingen geannuleerd gaan worden, en dat er zo wat schot in de zaak komt, voor mensen die om andere redenen graag een videokaart willen hebben.
Ik ben bang dat mensen aan het wachten zijn op de vega kaarten en even geen nieuwe 580 etc aan het bestellen zijn (vega zal de difficulty ook verhogen omdat deze gewoon veel sneller is dan een 580 en mensen nu dus even niet willen investeren in een 5x0). Ik hoop dat ik het fout heb en dat de vega waardeloos is in mining en/of dat mining difficulty door de roof is gegaan en/of etherium naar proof of stake/rest van de munten duurder om te minen, markt klapt in.
Proof of stake is het beste wat er voor de munten kan gebeuren, momenteel word er gigantische hoeveelheid energie verspilt aan die ongein, prijzen van gpu's lekker hoog.
Hopelijk heb je binnenkort een flux aan goedkopere gpu's --> lage vraag nieuw spul--> goedkopere hardware.
PoS--> Win-win.

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 13-07-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentroel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 20:25
https://radeon.com/en-us/rx-community-meetup/
AMD gaat rx vega speelbaar hebben in Budapest op de 18e :) . Ik ben dan toevallig in Budapest en ga daar waarschijnlijk wel even een kijkje nemen. Heeft iemand nog tips over wat wel en niet te doen op zo'n event?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Wel doen: Foto's maken.
Niet doen: Kaart meenemen in je tas.

[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 13-07-2017 17:22 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
The Chosen One schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:22:
Wel doen: Foto's maken.
Niet Wel doen: Kaart meenemen in je tas.
Niet doen: Game chicks lastig vallen.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Niet doen: Fotos maken
Wel doen: Kaart in je binnenzak meenemen
Wel doen: Beurs chicks lastig vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
foppe-jan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:05:
[...]

En toen 29. Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat de ergste hype (hier) over is. De vraag is nu alleen hoeveel er zijn geclaimd bij toeleveranciers door bedrijven zoals MaxICT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 09:25
[...]

BTW de shortage en hoge prijs op nieuwe kaarten zal nog wel even doorduren dit voornamelijk vanwege memory dat zwaar duurder aan het worden is en er ook een shortage is omdat alles naar smartphones gaat. s.
Ik zal wel onder een steen hebben gelegen, maar welke smartphone gebruikt er HBM2? Of bedoel je dat de smartphone demand voor geheugen zodanig is, dat er minder productiecapaciteit overblijft voor het spul wat ik op mijn vega wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Sandwalker schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:21:
[...]

Ik zal wel onder een steen hebben gelegen, maar welke smartphone gebruikt er HBM2? Of bedoel je dat de smartphone demand voor geheugen zodanig is, dat er minder productiecapaciteit overblijft voor het spul wat ik op mijn vega wil hebben?
hij had het over rx570/580 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Wat ik me nou doe afvragen, het is 'zo stil' en genoeg teasers, maar zouden ze misschien al een shit load geproduceerd hebben en ze vanaf x datum uit leveren aan retailers ? En contractueel dicht hebben getikt dat die z'n mond dicht houden ? Zou wel een mooie actie zijn, voldoende stock kort na release.... Een risico, maar ach... Waarom niet

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
nLr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:18:
Wat ik me nou doe afvragen, het is 'zo stil' en genoeg teasers, maar zouden ze misschien al een shit load geproduceerd hebben en ze vanaf x datum uit leveren aan retailers ? En contractueel dicht hebben getikt dat die z'n mond dicht houden ? Zou wel een mooie actie zijn, voldoende stock kort na release.... Een risico, maar ach... Waarom niet
Tja, het mag duidelijk zijn dat Vega al minstens een dikke maand, waarschijnlijk nog langer in productie is. Anders kan je uberhaupt geen product lanceren zoals Vega FE, ook niet in kleine hoeveelheden. Het is een chip van bijna 500mm2, dus slechte yields en veel wafers nodig voor een oplage aan functionele chips. Hoeveel functionele chips er zijn weet natuurlijk bijna niemand, maar dat ze opbouwen voor een release zit er wel in. De vraag is nu wanneer de custom kaarten kopen, want die stock koeler wil je echt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Tja, het mag duidelijk zijn dat Vega al minstens een dikke maand, waarschijnlijk nog langer in productie is. Anders kan je uberhaupt geen product lanceren zoals Vega FE, ook niet in kleine hoeveelheden. Het is een chip van bijna 500mm2, dus slechte yields en veel wafers nodig voor een oplage aan functionele chips. Hoeveel functionele chips er zijn weet natuurlijk bijna niemand, maar dat ze opbouwen voor een release zit er wel in. De vraag is nu wanneer de custom kaarten kopen, want die stock koeler wil je echt niet. ;)
Nou, door het lange wachten en de hype twijfel ik toch wel om ZSM een order/preorder te plaatsen met de gedachte en de hoop dat de standaard 'goed genoeg' is haha.

Custom cards laten meestal niet al te lang op zich wachten toch ?

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
nLr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:34:
[...]

Nou, door het lange wachten en de hype twijfel ik toch wel om ZSM een order/preorder te plaatsen met de gedachte en de hoop dat de standaard 'goed genoeg' is haha.
Die van Vega FE zuigt, dus die van RX Vega zal ook zuigen. :+
Custom cards laten meestal niet al te lang op zich wachten toch ?
Het ligt eraan wanneer alles gereed is om productie te beginnen. Ideaal is dat gewoon voor een release, zodat er geen reference model is, of een heel korte eerste productie run zoals Nvidia haar FE edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lol die prijs:
https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-580

Voor een 4GB kaart :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Die staat er al even, en dat blijft nog wel even zo denk ik. :+

Ondertussen is de Vega FE met waterkoeling ook op aan het duiken.
https://www.sabrepc.com/a...tation-graphics-card.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

http://wccftech.com/amd-r...s-production-late-august/
Bijgevoegde tabel is "wanneer waar" wel bizar dat de bios allemaal zo laatste moment aangeleverd wordt. Zal wel kern van waarheid in zitten als dit vergeleken wordt met ryzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:02:
[...]

Die staat er al even, en dat blijft nog wel even zo denk ik. :+

Ondertussen is de Vega FE met waterkoeling ook op aan het duiken.
https://www.sabrepc.com/a...tation-graphics-card.html
Maar daarmee kan je niet (goed) mee gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Maar daarmee kan je niet (goed) mee gamen.
Dat was de boodschap dan ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

NLKornolio schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:02:
http://wccftech.com/amd-r...s-production-late-august/
Bijgevoegde tabel is "wanneer waar" wel bizar dat de bios allemaal zo laatste moment aangeleverd wordt. Zal wel kern van waarheid in zitten als dit vergeleken wordt met ryzen.
Die tabel is hier al gepasseerd zie ArcticWolf in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 141"

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 13-07-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:27

flessuh

Set sail for fail!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:31:
[...]

on that note. Hoe lang zou het duren voor EKWB een mooi Vega blok heeft. Dan kan een standaard editie nog interessant zijn :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@Damic ah die had ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Tjonge, het kan dus nog bonter dan MaxICT:
RX570 ITX 4GB
EUR 563,22
GRATIS bezorging
Nieuw
Traumpreisfabrik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Sandwalker schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:21:
[...]

GDDR4,etc > vraag door mobiele industrie
HBM2 > kleine productie capaciteit en meerdere afnemers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er komt dus straks serieus een kaart met de voglende naam: XFX vega RX XTX
LoL

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Source
Dit is altijd last moment. Wij kunnen heel de kaart klaar maken voor productie en dan nog moeten wcahten op de drivers en bios. Wij weten nooit defenitieve performance omdat de 'final' bios en drivers nog niet gereleased zijn. Tot die tijd is dus het finetunen van het fan profiel, clockspeeds and oc speeds (wat allemaal impact op de RMA rate heeft) ook niet mogelijk. Vandaar dat sommige vendors in de haast ook verkeerd gokken met een te hoge klokspeeds die ze later niet kunnen leveren (Asus 1080 Strix OC maar 5% yieldrate, dus van alle 1000 stuks maar 50 kaarten die die beoogde snelheden kunnen halen zonder problemen).

Dit testen en fine tunen kost ook minimaal een week en dan moet de kaart nog per vliegtuig naar de warehuizen, etc. Dus al die table klopt (wat ik niet weet) dan kun je er zo ongeveeer 2 tot 3 weken bij optellen en komen de kaarten niet beschikbaar voor midden Aug.

Die BIOS (en driver) wordt zo laat mogelijk aangeleverd om leaks te voorkomen maar ook omzoveel mogelijk tijd te hebben om bij AMD de boel te tunen en optimaliseren voor het maximale resultaat. Soms gebeurt het ook dat media review samples niet de final BIOS hebben omdat die gewoon weg nog niet beschikbaar is, dus een NV of AMD stuurt dan direct naar de media hun eigen reference design.

[ Voor 19% gewijzigd door The Source op 13-07-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
The Source schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:35:
[...]

Dit is altijd last moment. Wij kunnen heel de kaart klaar maken voor productie en dan nog moeten wcahten op de drivers en bios. Wij weten nooit defenitieve performance omdat de 'final' bios en drivers nog niet gereleased zijn. Tot die tijd is dus het finetunen van het fan profiel, clockspeeds and oc speeds (wat allemaal impact op de RMA rate heeft) ook niet mogelijk. Vandaar dat sommige vendors in de haast ook verkeerd gokken met een te hoge klokspeeds die ze later niet kunnen leveren (Asus 1080 Strix OC maar 5% yieldrate, dus van alle 1000 stuks maar 50 kaarten die die beoogde snelheden kunnen halen zonder problemen).

Dit testen en fine tunen kost ook minimaal een week en dan moet de kaart nog per vliegtuig naar de warehuizen, etc. Dus al die table klopt (wat ik niet weet) dan kun je er zo ongeveeer 2 tot 3 weken bij optellen en komen de kaarten niet beschikbaar voor midden Aug.

Die BIOS (en driver) wordt zo laat mogelijk aangeleverd om leaks te voorkomen maar ook omzoveel mogelijk tijd te hebben om bij AMD de boel te tunen en optimaliseren voor het maximale resultaat. Soms gebeurt het ook dat media review samples niet de final BIOS hebben omdat die gewoon weg nog niet beschikbaar is, dus een NV of AMD stuurt dan direct naar de media hun eigen reference design.
Maar in principe wordt er dus al gewekt aan de AIB kaarten, en gaat het meer om afstelling van deze kaarten voor optimale prestaties en betrouwbaarheid, wat pas kan met de laatste bios. Er speelt dus niks van eventuele problemen in het ontwerp die ontstaan omdat de bios er nog niet is, en er wat verkeerd uitvalt, waardoor er pas begonnen kan worden met ontwerpen als je de bios hebt? :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Source
Er zijn wel BIOS versies en drivers, echter zijn dit meestal capped om de echte performance van het product te verhullen. Dus er kunnen power-on en benchmarks gedraaid worden. Vroeger (en bij low-end niet interessante producten) kwam de final / bios driver altijd lang vooraf, echter tegenwoorden moet alles tot het laatste moment geheim gehouden worden. In een vroeg stadium krijg je wat reference kaarten waar zelfs een gat door de GPU is geboord :) Dan gaat het meer om het fysieke ontwerp. Bij de Intel ES CPUs (die we wel altijd lang voor de NDA krijgen) is het weinig anders, die draaien ook op hele andere clockspeeds dan het daadwerkelijke product.

BTW ik heb het niet specifiek over VEGA :) maar in general.

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 13-07-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Dat is dan weer een factor minder. Om nu ook nog maanden te moeten wachten op een RX Vega met een niet waardeloze koeling. :P

Nog een vraag dan. Die 3D mark 11 scores van RX Vega. Zijn dat dan scores van een van de AIB's met oudere drivers en bios software die stiekem wat testen en zo lekken of is dit AMD die dergelijke tests opzettelijk upload? :) Of is dit weer te veel gevraagd omdat je dan weer het halve internet over gaat? :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parasieten. Wat is de winstmarge voor slechts het fungeren als doorgeefluik? 350-400 euro? Meer dan 200%?
The Source schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:54:
Er zijn wel BIOS versies en drivers, echter zijn dit meestal capped om de echte performance van het product te verhullen. Dus er kunnen power-on en benchmarks gedraaid worden. Vroeger (en bij low-end niet interessante producten) kwam de final / bios driver altijd lang vooraf, echter tegenwoorden moet alles tot het laatste moment geheim gehouden worden. In een vroeg stadium krijg je wat reference kaarten waar zelfs een gat door de GPU is geboord :) Dan gaat het meer om het fysieke ontwerp. Bij de Intel ES CPUs (die we wel altijd lang voor de NDA krijgen) is het weinig anders, die draaien ook op hele andere clockspeeds dan het daadwerkelijke product.
Interessant. Maar eh, hoe/waar/door wie wordt die BIOS dan geflasht op het laatste moment? Concreet, als vanaf 2/3 augustus de kaarten verkrijgbaar zouden zijn (zwijg rustig over de datum, dat doet er niet toe, het gaat mij om het algemen principe) en die definitieve BIOS is vanaf 2 augustus verkrijgbaar, die kaarten liggen dan toch al voor die tijd in de winkels of op zijn minst bij de distributeurs?
Of gaat de kaart pas weg bij MSI/Sapphire/Asus/XFX op het moment dat de laatste BIOS is geupload op de hardware en moet je hierdoor automatisch een paar weken wachten simpelweg omdat AMD pas bij of rond de launch de BIOS vrijgeeft? Ik vraag dit uiteraard aangezien het flashen van de BIOS dermate simpel is dat ze dat zelfs bij de retailwinkel wel kunnen doen (en als ze het verneuken dan is dat hun fout en hun probleem).

@DaniëlWW2Wie het ook zijn, het zou me niet verbazen als die mensen die de kaart in handen hebben en testen slordig werken en vergeten dat benchmarkscores automatisch worden geupload als je niet voorzichtig bent. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 00:47 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Source
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:01:
Dat is dan weer een factor minder. Om nu ook nog maanden te moeten wachten op een RX Vega met een niet waardeloze koeling. :P

Nog een vraag dan. Die 3D mark 11 scores van RX Vega. Zijn dat dan scores van een van de AIB's met oudere drivers en bios software die stiekem wat testen en zo lekken of is dit AMD die dergelijke tests opzettelijk upload? :) Of is dit weer te veel gevraagd omdat je dan weer het halve internet over gaat? :P
Dit heeft niets te maken met de koeling. In het verleden hadden zowel AMD als NV (FE) hun reference kaarten met reference koeler. De eerste batch leveren ze meestal bij ons als complete kaart, dus dat wil zeggen dat wij er een verpakking omheen doen en klaar. Mochten wij daar een OC versie van mogen en willen maken dan kost het ons wat tijd om de BIOS te tunen. Maar deze kaarten kunnen al snel na de launch beschikbaar zijn.

De laatste tijd is het trend om eerst de kaart aan de pers te laten zien, zelfs voordat wij ook nog maar iets officieels weten of hebben. NV doet is tegenwoordig met de FE. Pas de dag na de announcement krijgen wij materialen en samples. Dit allemaal om leaks te voorkomen (en de FE wat voorsprong te geven). Gezien RYZEN is dit bij AMD niet veel anders.

Als wij een custom design maken met custom PCB en koeling dan neemt dit meer tijd in beslag. Soms krijgen wij vooraf het PCB reference ontwerp dat we overhoop kunnen gooien en kunnen optimaliseren (meer phases, betere OC, etc). Om dit werkend te krijgen dienen wij de losse GPU's gelevered te krijgen en natuurlijk de final BIOS. Vandaar dat tegenwoordig custom designs veel later op de markt komen. Of dit zo is voor Vega... dat mag ik niet zeggen.

Die benchmarks kunnen van vendors of grote system integrators komen die de kaart al in handen hebben om te testen zodat ze kunnen besluiten of ze de kaart in hun PC inbouwen, maar het kan ook FUD van AMD zelf zijn. Wij hadden laatst ook een issue met een mobile 6 core CPU score die per ongeluk automatisch geupload werd :(
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:26:
Interessant. Maar eh, hoe/waar/door wie wordt die BIOS dan geflasht op het laatste moment? Concreet, als vanaf 2/3 augustus de kaarten verkrijgbaar zouden zijn (zwijg rustig over de datum, dat doet er niet toe, het gaat mij om het algemen principe) en die definitieve BIOS is vanaf 2 augustus verkrijgbaar, die kaarten liggen dan toch al voor die tijd in de winkels of op zijn minst bij de distributeurs?
Als wij de final BIOS, drivers hebben en het fan profiel hebben bepaald en in het geval en een OC BIOS de snelheden dan wordt deze BIOS in de factory geflast op de productie line. En ja dan moet het nog in een vliegtijd en vrachtwagens naar de winkels. Beschikbaar is een relatief begrip he. Kan reference zijn (hierboven beschreven), kan 1 verdwaald exemplaar zijn, kan een pricewatch listing zijn, kan de kaart op tour zijn, kan in de US zijn, kan via een system integrator PC zijn. Maar mochten die kaarten 2 aug in de winkel liggen dan liggen ze nu al in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:27

flessuh

Set sail for fail!

Altijd heerlijk interessant om te lezen hoe dat daadwerkelijk gaat @The Source
Geweldig dat je dat zo uitlegt. Scheelt hier ook weer berg speculatie :P

Och ik zit mijn pc toch steeds verder uit te stellen.. Heb de onderdelen op zich al wel samengesteld, maar wil een vega er in. En dan is het nog de vraag welke beeldschermen er bij komen. Het lijkt er nogal op dat men ook met beeldschermen op vega wacht, waardoor het combineren van de aankopen nog lastiger gaat worden.

De eerste reviews van die CHG70 monitoren van Samsung lijken ook nogal vreemd. Wel "HDR"(achtig iets) maar een hele vreemde en kleine freesync range, terwijl ze verkocht worden met Freesync 2... iets waar AMD zelf zei dat LFC er onderdeel van is onder andere. :?
En de overige reviews van Samsung zien er ook niet heel positief uit over de hele linie betreffende Freesync implementatie :X

Zit me wel echt hard te verheugen op de upgrade vanaf mijn 280x in ieder geval O-)

[ Voor 7% gewijzigd door flessuh op 14-07-2017 08:19 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
The Source schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:48:
Wij hadden laatst ook een issue met een mobile 6 core CPU score die per ongeluk automatisch geupload werd :(
Ryzen 5 mobile incoming? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41
spNk schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Ryzen 5 mobile incoming? :p
Kijk maar uit, zo meteen Ryzen 5 mobile confirmed!! op een of andere website :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
De Asus ROG Strix GL702ZC heeft ook een 6 core Ryzen chip. (Ookal is het de desktop versie) Dus het zegt helemaal niets.

https://rog.asus.com/arti...in-the-rog-strix-gl702zc/
To be fair, the Strix GL702ZC is practically a desktop under the hood. The top configuration comes with a Ryzen 7 1700 CPU based on the exact same silicon as current desktop parts. Variants of the laptop will also be available with the six-core Ryzen 5 1600 and the quad-core Ryzen 3 1200. Overclocking isn’t supported, though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

j0ppie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:26:
Er komt dus straks serieus een kaart met de voglende naam: XFX vega RX XTX
LoL
Er komt helemaal niets, de miners kopen alles op. Ook al komen er goedkope vega's van 550 prijzen zullen de pan uitreizen naar minimaal 800-900

[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 14-07-2017 15:53 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

A87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Er komt helemaal niets, de miners kopen alles op. Ook al komen er goedkope vega's prijzen zullen de pan uitreizen naar minimaal 800-900
Mag ik je glazen bol even lenen? Kan nog wel een loterij winstje gebruiken...
Maareh, heb je daar een bron voor of is het natte vinger werk waarvan je denkt dat 'ie droog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Volg je het miners nieuws helemaal niet? Zelfs een 1080 kost rond de 700 nu.. en alle AMD kaarten zijn op... en nvidia kaarten is ook amper wat beschikbaar

[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 14-07-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
A87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:55:
Volg je het miners nieuws helemaal niet? Zelfs een 1080 kost rond de 700 nu.. en alle AMD kaarten zijn op... en nvidia kaarten is ook amper wat beschikbaar
tegelijkertijd stijgt het aanbod met (ex)minerigs en kaarten ook, sommigen voelen denk ik nattigheid omdat de prijzen erg veel schommelen en de laatste 30 dagen alleen zakken. (ether dan)

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Een beetje, maar je weet helemaal niet hoe Vega het gaat doen qua mining icm HBM2..toch? Daarnaast is Vega power hungry wat hem minder efficient maakt als een RX 5/4 of R9. Als derde; ETH is aan het inkakken na die monsterrun op RX kaarten. Tuurlijk zal er vast wel weer een andere coin zijn die interessant wordt, maar of Vega daar wel efficiënt voor gaat zijn is ook niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@aminam btc is ook aan't zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er komt helemaal niets, de miners kopen alles op. Ook al komen er goedkope vega's van 550 prijzen zullen de pan uitreizen naar minimaal 800-900
Kiddo, relax. Eerst even afwachten of dat Vega wel zo geschikt is voor miners en of dat heel die cryptocurrencymarkt niet in elkaar is gestort voor die tijd, de koersen zijn flink gedaald in de afgelopen week. De kans is groot dat in augustus de prijzen van de grafische kaarten weer normaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Het zal wel mee vallen, mining markt bestaat voornamelijk uit sentiment, merendeel van de mensen die minen hebben geen interesse in de achterliggende ideeën van de crytocurrentie en zijn aan board gestapt om gewoon geld te verdienen. De hyp prijs heeft heel veel nieuwe mensen aangetrokken en die zijn allemaal ingestapt op een hoog punt, nu is de prijs al wat langer aan het dalen (ook weer een hack en downtime exchange), moeilijkheids graad is omhoog gegaan door de enorme toename in reken kracht. Komst vega en komst PoS, sentiment is negatief. Bubble is nu gewoon kapot.
Ik zie eth nog wel verder dalen naar rond de 40usd of zo.

Lang verhaal voor, ik verwacht wel dat vega te koop zal zijn, voor reguliere prijzen. Wie weet misschien doen ze wel een software lock voor minen (wat ik eigenlijk al verwacht had als ze iets geven om hun gamers achterban).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat veel mensen veel te laat zijn ingestapt (kaarten die nog steeds voor belachelijk veel worden verkocht terwijl het minen al flink vertraagde en zelfs de koersen daalde) geeft misschien wel aan hoeveel mensen puur op basis van hun impulsen zijn ingestapt. Ik vind het grappig dat sommige gamers nu ineens zo sterk panikeren omdat de grafische kaarten eventjes belachleijk duur zijn, alsof zij denken dat dit een blijvend fenomeen is. :')

Er zijn twee scenario's mogelijk: ofwel is het een hype en dan worden de prijzen na een paar maanden vanaf het begin van de laatste mininghype weer normaal ofwel is het blijvend en in dat geval wordt de productie aangepast. Het laatste duurt blijkbaar enkele jaren (afgaande op wat we hebben geleerd door het tekort aan RAM). Tot nu toe is cryptocurrency altijd een tijdelijke hype geweest op het moment dat dankzij een of andere ontwikkeling plotseling de koersen sterk stegen. Hoe meer er wordt gemined hoe trager het minen gaat en dit remt vanzelf weer het minen af, op het moment dat het minen traag genoeg gaat dat het het niets meer oplevert t.o.v. de stroomkosten dan haken de laatste miners af, eerder al zullen de slimme miners afhaken die hun kaart alvast verkopen op het moment dat die nog meer waarde heeft en die inzien dat deze extra winst meer bedraagt dan de extra winst omdat je nog enkele weken langer minet. Zoiets, mensen die er het fijne van weten mogen het natuurlijk aanvullen en nuanceren als ze dat willen.

Nog even iets anders, het grootste probleem zijn niet de gewone mensen zoals jij en ik die thuis een miningrig hebben draaien (hoewel dat niet helpt maar het schijnt slechts een kleine bijdrage te leveren), het grootste probleem zijn de bedrijven die dit op grote schaal doen.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Cryptocurrency_Mining_Farm.jpg

@DaniëlWW2

Ze experimenteren met een door hen zelf watergekoelde Vega-FE kaart, bij Doom hadden ze ongeveer een 25% hogere FPS, bij GRW ongeveer 20%.
http://www.gamersnexus.ne...verclocking-liquid-vs-air
Die relatief kleine boost in de klokfrequentie kan dus veel verschil maken, ten koste van veel vermogen. Een ander argument voor de AIO-versie in vergelijking met de blowerkoeler: minder lawaai.
De powerleakage wordt veel minder met de waterkoeling.

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-noise.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-power-leakage.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-power-leakage-fets.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-frequency-1.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-frequency-2.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-specviewperf-power_2.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-specviewperf-tmp_2.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-eq-chart.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-spec-results.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-firestrike-normal.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-firestrike-ultra.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-doom-4k.png

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/vega/hybrid-fe/vega-hybrid-grw-4k.png

Er staan nog wat meer benchmarks (spellen), die plaats ik hier niet zodat ze wat extra bezoekers krijgen voor hun werk. ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D0gtag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Het zal wel mee vallen, mining markt bestaat voornamelijk uit sentiment, merendeel van de mensen die minen hebben geen interesse in de achterliggende ideeën van de crytocurrentie en zijn aan board gestapt om gewoon geld te verdienen. De hyp prijs heeft heel veel nieuwe mensen aangetrokken en die zijn allemaal ingestapt op een hoog punt, nu is de prijs al wat langer aan het dalen (ook weer een hack en downtime exchange), moeilijkheids graad is omhoog gegaan door de enorme toename in reken kracht. Komst vega en komst PoS, sentiment is negatief. Bubble is nu gewoon kapot.
Ik zie eth nog wel verder dalen naar rond de 40usd of zo.

Lang verhaal voor, ik verwacht wel dat vega te koop zal zijn, voor reguliere prijzen. Wie weet misschien doen ze wel een software lock voor minen (wat ik eigenlijk al verwacht had als ze iets geven om hun gamers achterban).
Sowieso is de markt nu afwachtende op 31 juli/1 augustus }:O prijs zal nog wel even dalen tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Of hij er nou komt in de vorm van een gamepc of een mining rig maakt niet uit. Dat hij er komen gaat is waarschijnlijk!
Maar ik denk sowieso dat jij niet helemaal op de hoogte bent van de huidige status van de crypto markt. Alle grote coins vallen bij bosjes! Ethereum, de munt waarom het voornamelijk om te doen was is gedropt naar minder dan 200dollar, terwijl niet zo lang geleden deze munt nog op bijna 400 dollar stond. Daarnaast is door de grote stijging van miners en de daling van de afgifte van deze coin (er worden steeds langzamer nieuwe coins bij gemind) er steeds minder reden om deze coin te minen. Laat staan er een GPU voor aan te schaffen. De kans dat deze zichzelf niet meer terug verdient of in minder dan een jaar is heel klein. Vooral in Nederland en de EU waar de prijzen wat hoger liggen qua stroom is het al snel niet meer lucratief voor de gewone burger.
Daarnaast vergeet je ook nog eens dat de tot nu toe uitgevoerde mining tests van de Vega FE rond de 33mega hashes zitten. Iets wat echt niet bijzonder is. Ter vergelijking, een furyx zit rond de 30 en een 1070gtx rond de 28. Vooral laatst genoemde heeft slechts een powerdraw van 120watt terwjil de nieuwe vegachip rond de 275-375 gaat zitten. Het lijkt er dus sterk op dat vega geen eerste keuze gaat zijn voor miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bitcoin in vrije val: https://cryptowat.ch/kraken/btceur

Alweer tijdje geleden dat die zo laag stond (en ETH volgt gestaag de BTC koers :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

ArcticWolf schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:03:

Alweer tijdje geleden dat die zo laag stond (en ETH volgt gestaag de BTC koers :+ )
Heeft alles met 1 augustus te maken. Zo'n beetje alle altcoins worden mee omlaag gezogen. Na 1 augustus zal er een flink herstel optreden (mijn verwachting), dus mooi moment om in te stappen of bij te kopen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ondertussen duiken er wel partijen kaarten op in de pricewatch. Zijn er toch een aantal die de boel dumpen, voor meer dan ze hebben betaald. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Swerfer schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Heeft alles met 1 augustus te maken. Zo'n beetje alle altcoins worden mee omlaag gezogen. Na 1 augustus zal er een flink herstel optreden (mijn verwachting), dus mooi moment om in te stappen of bij te kopen...
Dat ligt helemaal aan de SegWit vote... kan eventueel nog veel verder dalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Als ie inkakt naar bijv 1500 en daar een paar maanden blijft koop ik er 1 .. als ie inkakt naar de standaard waarde van 300-800 koop ik zeker niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel of geen herstel na 1 augustus, ik geloof er niets van dat deze val vooral door die stemming wordt verklaard. De vrije val is ingezet, zelfs al komt er een licht herstel in begin augustus dan nog gaat alles eind augustus of in september weer normaal zijn voor de grafische kaarten, op de hoge prijs van het geheugen na, met dank aan de telefoontjesfabrikanten die mensen wijsmaken dat je elke 2-3 jaar een nieuw telefoontje moet kopen met hardware die voor 99% van de gebruikers overkill is en die klanten dwingen om snel te upgraden door de software te zwaar te maken voor oudere toestellen, of zoiets.

Mooi. :)
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:54:
Ondertussen duiken er wel partijen kaarten op in de pricewatch. Zijn er toch een aantal die de boel dumpen, voor meer dan ze hebben betaald. O-)
De slimmere schurken onder hen. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lol it's a Coolermastter pump :F HET STAAT ER OP

[ Voor 38% gewijzigd door Damic op 15-07-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:37:
Lol it's a Coolermastter pump :F HET STAAT ER OP
Volgens mij komt er net iets meer bij kijken maar inderdaad, de waterkoeling is een bekend model van Coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat komt er meer bij kijken dan? Asetek zou ook een Cooler Master logo kunnen plaatsen? Een bekend model is het iig sowieso niet, het is custom.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee hij heeft het over de buizen en dat dat is van Cooler Master, moest dat nu er niet in het groot op staan dan zou ik zeggen van DANK JE, maar nu is het zoiets van WELL DUH :F

Het reservoir vind ik wel goed gevonden, maar op die plek komt ook de ssd cache te zitten, als ik zo ei naar de connector dat erop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ondertussen gaat ETH nu echt onderuit, bijna $150 nu.
https://www.worldcoinindex.com/coin/ethereum

Kunnen we binnenkort weer AMD GPU's kopen waarvoor ze bedoeld zijn. :*)

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:55:
Ondertussen gaat ETH nu echt onderuit, bijna $150 nu.
https://www.worldcoinindex.com/coin/ethereum

Kunnen we binnenkort weer AMD GPU's kopen waarvoor ze bedoeld zijn. :*)
Bedenk wel dat de gekte half mei begon, en we nog lang niet terug zijn op dat niveau (en dat het ook daarvoor al winstgevend was): https://cryptowat.ch/kraken/etheur/1d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
foppe-jan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Bedenk wel dat de gekte half mei begon, en we nog lang niet terug zijn op dat niveau (en dat het ook daarvoor al winstgevend was): https://cryptowat.ch/kraken/etheur/1d
Tweede helft van mei ging de boel opeens van $90 naar $200. Dat was de hype, nu het instort naar $150 en de moeilijkheidsgraad behoorlijk zal zijn verhoogd is het wel voorbij lijkt me. De hoge prijzen voor een tweedehands kaart zouden in ieder geval niet meer rendabel moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Tweede helft van mei ging de boel opeens van $90 naar $200. Dat was de hype, nu het instort naar $150 en de moeilijkheidsgraad behoorlijk zal zijn verhoogd is het wel voorbij lijkt me. De hoge prijzen voor een tweedehands kaart zouden in ieder geval niet meer rendabel moeten zijn. :)
En alle ICO's / whales hebben gecashed... :X was een leuk spelletje voor degene die er geen geld in hebben gestoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Staat ie niet al op E131 :?

https://cryptowat.ch/kraken/etheur

Hopelijk is deze hype weer even voorbij. Heb te doen met de gamers die net een kaartje wilden kopen en deur op neus kregen door de miners. Had zelf geluk dat ik er net voor zat.

Lijkt me heel frustrerend.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:35:
Staat ie niet al op E131 :?

https://cryptowat.ch/kraken/etheur

Hopelijk is deze hype weer even voorbij. Heb te doen met de gamers die net een kaartje wilden kopen en deur op neus kregen door de miners. Had zelf geluk dat ik er net voor zat.

De euro is nog steeds meer waard dan de dollar hoor. :+
Bijna zeven weken en dat alles omdat ik even een paar dagen extra wou wachten op die waardeloze aankondiging van AMD, en toen verdwenen de laatste kaarten. Ik heb ook altijd pech met AMD hardware. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

:P

Door naar USD 127.5

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het gaat wel erg hard nu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Klapt lekker door naar beneden: USD 117

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Help!!!! schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:35:

Had paar maanden geleden een volledig nieuwe PC gebouwd met Ryzen na twee jaar computerloos te zijn en inderdaad geen videokaart kunnen kopen. Nog nooit zo gefrustreerd geweest dat een CPU geen ingebouwde GPU heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:03:
Wat komt er meer bij kijken dan? Asetek zou ook een Cooler Master logo kunnen plaatsen? Een bekend model is het iig sowieso niet, het is custom.
Dat reservoir. Steve gaf aan dat die Teflon buizen verraden welk model ervoor is gebruikt (misschien aangepast maar afgeleid van...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:54:
Ook wel lichelijk hilarisch dat er veel kaarten 'nooit gebruikt zijn voor mining' :+ . At any rate, je ziet de wet van vraag & aanbod heerlijk werken op de V&A. Mensen trachten te dumpen voor 320 - 380 EUR (RX480's/580's) maar vragers zitten voor die kaarten op 240 - 260 zoals het hoort voor die dingen. Ben benieuwd op welk prijspunt alles gaat stabiliseren. In elk geval: Ik ben blij voor de gamers dat er licht aan het eind van de tunnel is. De vraagprijzen waren afgelopen weken echt obsceen met tot 450 EUR voor een RX580 :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Had eigenlijk hoog moeten blijven dan had iedereen lekker goedkoop kunnen upgraden naar een VEGA. 480/580 eruit voor een Euro of 450 ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Heeft iemand eigenlijk nog iets gehoord van de radeon pro SSG? Die zou ook ergens dit jaar uit moeten komen maar kan er even niks over vinden.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.