Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 11 - GP van Hongarije + Testdagen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:
  • 66.155 views

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:04

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:40:
@Jasphur Neem je morgen een hoofdtelefoontje mee voor tijdens de testdagen? Dan kun je de video's (videotweets) meeluisteren.. :+ Ik ga zelf de testdagen maar zijdelings volgen, dus vertrouw erop dat iedereen lekker veel foto's en speculatie post in dit topic.. :)
Ik heb zoveel tijd dat je wil je niet weten, maar hoe kan ik het volgen? Enig idee? :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:13
quote:
Hippocampus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Volgens RIC had VER zich er bij neer moeten leggen dat hij zijn positie kwijt was door het vroege remmen van RAI. RIC was daardoor VER voorbij, dus dat is een 'win' voor RIC en een 'lose' voor VER, en kon VER eigenlijk die plek niet meer terug pakken omdat hij op de verkeerde lijn zat voor de volgende bocht. Maar zoals we allemaal gezien hebben probeerde VER toch de plek terug te pakken alleen mislukte dat jammerlijk.

RIC gaf aan dat hij dacht dat VER het niet kon verkroppen dat ie daar verloren had en het 'rood voor de ogen werd' bij VER die alsnog een poging deed terwijl hij volgens RIC in verslagen positie lag.
(zo heb ik het begrepen althans)
Ik heb de race (jammer genoeg) niet gezien (want vakantie! *O* ) maar met stukjes terugkijken en lezen dacht ik ook zoiets idd.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-03 02:27
quote:
Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Wanneer was die middelvinger van Ricciardo? Heb ik helemaal gemist?
Videootje in de post van geennl:
quote:

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Hippocampus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:03:
[...]

Videootje in de post van geennl:

[...]
Wauw, dat kan toch van alles zijn? Ik zie en tel pixels.
Misschien wil ik 't ook wel niet zien van die lieve lachende altijd vriendelijke Australiër.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:23
quote:
Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:08:
[...]

Misschien wil ik 't ook wel niet zien van die lieve lachende altijd vriendelijke Australiër.
Er zijn volgens mij ook foto's van andere kanten die het bevestigen, maar er is nog niet veel bewegend beeld van. Ga er maar vanuit dat het echt is ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

quote:
Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:47:
[...]

Ik heb zoveel tijd dat je wil je niet weten, maar hoe kan ik het volgen? Enig idee? :)
Twitter, AMuS, en diverse andere live-blogs. (geen live beelden, tenzij iemand op de tribune met zijn phone een periscope/fb-live opzet.

nachtnet zonder hoofdletter

• Hippocampus
quote:
Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:08:
[...]

Hier iets duidelijker dan, post van AzzKickah;
quote:

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-03 10:06
quote:
Maurice079 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:37:
Ik kan het verkeerd hebben hoor en wellicht dat het gevoel wat extra wordt aangewakkerd door de afgelopen race. Maar ik heb toch echt het idee dat de coureurs Max niet kunnen waarderen. Ik kan me voorstellen dat zijn rijstijl wat afwijkt van anderen (en dat is maar goed ook). Maar er lijkt momenteel meer irritatie richting Max te zijn. Ook het commentaar op zijn sociale media posts zijn echt niet mild. Al kun je die reacties over het algemeen niet als een goede graadmeter zien, maar toch. Ben wel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.
Die kunnen het niet waarderen omdat ze weten dat ze zelf hun oren gewassen krijgen door die snotneus die geen neuk geeft om wat zijn concurrenten van hem denken. :+

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Hippocampus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:32:
[...]

Hier iets duidelijker dan, post van AzzKickah;

[...]
Absoluut duidelijker, maar je ziet eerst dat hij een soort van 'hoeveel kost dat/kostbaar' gebaar maakt en daarna schuift er een vingertje omhoog en wordt het beeld stop gezet. Maar het zal wel, tis in the heat of the moment. Het is ook echt ontzettend ruk als je teammaatje dit doet.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier alvast een link naar de Hungarian Grand Prix Live Blog van Sky Sports F1.
quote: Sky Sports F1
Two-day test at Hungaroring starts at 8am UK Time on Tuesday morning; Test line-up; Robert Kubica to drive 2017 Renault on Wednesday

sjaool wijzigde deze reactie 01-08-2017 00:55 (36%)

"When you grow up your heart dies"

• Rayban89
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:46
Ik denk dat ricciardo inderdaad een soort gebaar maakt van: "wij hebben nog een rekening te vereffenen" dat ze dan freezen op t eind van dat gebaar zorgt ervoor dat het lijkt op een middelvinger maar daar zie ik niks in..

Kut reactie van ricciardo maar begrijpelijk, k zou niet willen weten hoe max zou hebben gereageerd als dit bij hem gebeurd zou zijn!

Maargoed, max maakte een gokje maar verloor downforce omdat die auto zo dicht voor m zat in de bocht, schoot daardoor rechtdoor.. ricciardo vind dat ie veel te laat remde, maar hij remde zelf nog later dan max dus.. ik snap die straf niet.. gewoon racing incident en klaar!

Maargoed, op naar SPA FRANCORCHAMPPS! Haha

https://www.flickr.com/photos/133617783@N08/

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:49

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Rivanov

Apple freak

quote:
sjaool schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:53:
Hier alvast een link naar de Hungarian Grand Prix Live Blog van Sky Sports F1.

[...]
Waarschijnlijk zendt Sky Sports News wel wat beelden uit gedurende de dag.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:32
quote:
Rayban89 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:55:
Ik denk dat ricciardo inderdaad een soort gebaar maakt van: "wij hebben nog een rekening te vereffenen" dat ze dan freezen op t eind van dat gebaar zorgt ervoor dat het lijkt op een middelvinger maar daar zie ik niks in..

Kut reactie van ricciardo maar begrijpelijk, k zou niet willen weten hoe max zou hebben gereageerd als dit bij hem gebeurd zou zijn!

Maargoed, max maakte een gokje maar verloor downforce omdat die auto zo dicht voor m zat in de bocht, schoot daardoor rechtdoor.. ricciardo vind dat ie veel te laat remde, maar hij remde zelf nog later dan max dus.. ik snap die straf niet.. gewoon racing incident en klaar!

Maargoed, op naar SPA FRANCORCHAMPPS! Haha
Alleen reed RIC op de racelijn waar wel grip was. Max reed in de binnenkant van de bocht waar het voornamelijk stoffig is.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15:43
quote:
nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:40:
@Jasphur Neem je morgen een hoofdtelefoontje mee voor tijdens de testdagen? Dan kun je de video's (videotweets) meeluisteren.. :+ Ik ga zelf de testdagen maar zijdelings volgen, dus vertrouw erop dat iedereen lekker veel foto's en speculatie post in dit topic.. :)
Check! Wel gewoon klassiek met draad.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Jasphur
Achtergrond info over de rijders dit 'weekend'.

https://www.formula1.com/...-weeks-hungary-test-.html

Mercedes rijdt met twee wagens vandaag. 1 voor Pirelli (met BOT) en 1 gewoon voor Mercedes

Leuk ook dat Russel met zijn eigen nummer rijdt. Niet meer dan logisch als je er over nadenkt.

Schijnt weer erg heet te worden vandaag.
En de hashtag voor vandaag is #budatest

SFI heeft de eerste bug al gevonden tijdens het testen.

Publiek stroomt langszaam naar binnen.

Toro Rosso heeft problemen, Gelael moet de wagen mid-lap uitzetten.

Jasphur wijzigde deze reactie 01-08-2017 10:31 (108%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• thalantis
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 13:49

thalantis

7220 Wp

Gaat lekker daar al 2x een rode vlag, meeste aandacht gaat uit naar Kubica die morgen pas rijd.

Jsunnyreports

• Jasphur
quote:
thalantis schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:35:
Gaat lekker daar al 2x een rode vlag, meeste aandacht gaat uit naar Kubica die morgen pas rijd.
2x? Ik dacht 1, vanwege een STR die uitschakelde

• thalantis

thalantis

7220 Wp

09:05 De coureurs kunnen echter al terug naar de pits. We hebben na twee minuten al een code rood
10:27 De tweede rode vlag van de dag. Gelael heeft zijn auto stil moeten zetten.

Even sneaky copy pasta van de gpupdate live timing 8)

Jsunnyreports

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:16
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

2x? Ik dacht 1, vanwege een STR die uitschakelde
quote:
NU AL EEN RODE VLAG
De testdag was nog geen twee minuten oud en het licht sprong alweer op rood. De rode vlag hangt uit, het is nog niet duidelijk waarom.
Update geplaatst op 09:03:54
quote:
EN HET IS WEER GROEN
Het is niet duidelijk waarom de rode vlag gezwaaid werd. Acht coureurs zijn naar buiten gegaan voor een installatierun en acht coureurs keerden ook terug in de pits, dus de oorzaak voor deze rode vlag-situatie blijft voorlopig een raadsel.
Update geplaatst op 09:09:15
Liveblog F1today

LoeWn wijzigde deze reactie 01-08-2017 10:53 (37%)

• Jasphur
Eindelijk een foto van de RB13 op de baan.

En VAN schijnt de tijd van ALO te hebben verbeterd. De race tijd dan. Iemand meer info?

Ahja. de liveblogs :P

Jasphur wijzigde deze reactie 01-08-2017 10:54 (5%)

• Elfjes
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
@Jasphur
Sky: Almost immediately we have a new timesheet leader too - Stoffel Vandoorne for McLaren, who pumps in a 1:19.402 on his first flying lap out of the pits and, indeed, his first quick lap of the day.

McLaren, of course, had the distinction of posting the fastest lap time in Sunday's race...

Bla bla bla...

• LoeWn
Yup.
Alonso's snelste tijd: 1:20.182
Van Doorne: 1:19.040

Maar wat zegt het?

• Jasphur
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:55:
Yup.

Maar wat zegt het?
Dat hun aero helemaal in orde is

• LoeWn
Alle teams behalve Haas, Williams en Sauber hebben in FP3 snellere tijden gehaald dan VanDoorne nu, dus superveel zegt het niet.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:05
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:55:
Yup.

Maar wat zegt het?
Niets. Zolang hij niet onder de 1:17.894 komt van de kwalificatie zeggen tijden helemaal niets. Zoals in elke test..

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
We worden dit jaar toch wel verwend hoor met die ruzies tussen oa Vettel/Hamilton, Verstappen/Ricciardo en Magnussen/Hulkenberg hoor. Af en toe een relletje maakt het spelletje toch spannend. En hopelijk werkt dat ook door naar het circuit, dat ze niet meer zo braaf in een treintje blijven rijden.

Overigens ben ik er van overtuigd dat de actie van Magnussen op Hulkenberg deze race 100% bewust was. Tijdens de SC kwam er namelijk een radiobericht van Magnussen langs in de strekking van: als het toegestaan is wat Hulkenberg bij Grosjean deed, dan wordt het een dirty race. Met de kennis van nu kun je daaruit concluderen dat hij daar al besloten had om een wraakactie te doen om het voor zijn teammaat op te nemen. Vanuit dat oogpunt is de reactie "meest onsportieve coureur" van Hulkenberg wel terecht.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Jasphur
quote:
Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Niets. Zolang hij niet onder de 1:17.894 komt van de kwalificatie zeggen tijden helemaal niets. Zoals in elke test..
Ben het met je eens hoor dat tijden niet zoveel zeggen tijdens een test, maar dat is de data die voor ons beschikbaar is. Dus gaan we daar lekker speculaas van maken :+

Geen idee welk programma ze nu aflopen, maar als ze race-pace aanhouden dan is de tijd die hij net reed natuurlijk erg goed.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:23
quote:
[...]

Het lijkt me dat ze niet alleen de motor willen testen. Dus die moet ook nog eerst even heel blijven voor ze hem opfikken met een kwalificatietijd :P

Martinspire - PC, PS4, X1

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Spotmatic

Ken sent me

Altijd weer typisch dat RB nauwelijks rondjes maakt tijdens de testdagen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Jasphur

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-03 10:02
VAN gaat lekker. Nu een 1.18.550. Dat is 0.7 seconden van zijn eigen Q tijd.

• Holk
Wat ben ik blij dat in 2018 die haaievinnensoep en T-wings verboden zijn. Het zijn nu volwaardige wasrekken geworden. Triple-plain, 1 hoog, monkey seat.. Weg met die horizonvervuiling!

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:04
quote:
Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:36:
Wat ben ik blij dat in 2018 die haaievinnensoep en T-wings verboden zijn. Het zijn nu volwaardige wasrekken geworden. Triple-plain, 1 hoog, monkey seat.. Weg met die horizonvervuiling!
Helaas krijgen we er een halo voor terug :(

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Spotmatic

Ken sent me

quote:
Eerlijk gezegd zie ik dat al lang niet meer. En ik vraag me af of ik net zo makkelijk aan de halo zou kunnen wennen. Ik denk het wel, ik zie toch alleen maar autootjes voorbij razen, dus wat is dan het verschil? :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• LoeWn
quote:
Testing never seems to go especially swimmingly for Red Bull and the team have confirmed to us that it's an engine issue which has kept Max Verstappen sidelined since his installation lap nearly three hours ago.

But, according to the team, the RB13 should be back on track very soon...
Daarom was VER niet lang op de baan..

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-03 09:52

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Ik vind ze juist wel mooi :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Malt007
  • Laatst online: 22:30
Wat een verrassing, RB pas 1 rondje gereden in een hele ochtend testen. De concurrentie haalt net als tijdens de wintertests bakken met data binnen en RB heeft weer problemen.

• Jasphur
Haas is lekker de bandjes kapot aan het rijden

En wie wilde de klassieke Lolli-pop man ook alweer terug hebben? :+

Jasphur wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:12 (22%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:11:
Haas is lekker de bandjes kapot aan het rijden

[afbeelding]

En wie wilde de klassieke Lolli-pop man ook alweer terug hebben? :+
Heb je dit van Twitter af of heb jij gewoon beeld?

EEN TWEEDE RONDJE VOOR MAX
Het is Red Bull Racing gelukt om de wagen van Max Verstappen nog voor de lunchpauze weer op de baan te brengen. De Nederlander heeft zojuist eindelijk zijn tweede rondje van de dag afgelegd.

Leoon. wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:18 (23%)

• Jasphur
@Leoon. Twitter

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Max alweer op 6 rondjes. Nu pauze neem ik aan.

• Jasphur
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:30:
Max alweer op 6 rondjes. Nu pauze neem ik aan.
Jup. 35 minuten lunchpauze :D

Jammer dat er maar relatief weinig technische info te vinden is mbt deze tests. Heeft wat meer informatie?

Jasphur wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:33 (22%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Van Doorne en Le Clerc zitten allebei nu onder de snelste tijd van de FP1

• Zahariac
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:34:
[afbeelding]

Van Doorne en Le Clerc zitten allebei nu onder de snelste tijd van de FP1
Ik hoop zo dat Honda het licht gaat zien. Dat het helemaal goed komt met die motor. Zou toch geweldig zijn om nog een team te hebben die kan meestrijden voor overwinningen? O+

• thalantis

thalantis

7220 Wp

quote:
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Jup. 35 minuten lunchpauze :D

Jammer dat er maar relatief weinig technische info te vinden is mbt deze tests. Heeft wat meer informatie?
But but what about second breakfast _/-\o_

https://twitter.com/ForceIndiaF1/status/892310386636197888

Jsunnyreports

• Jasphur
quote:
Zahariac schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Ik hoop zo dat Honda het licht gaat zien. Dat het helemaal goed komt met die motor. Zou toch geweldig zijn om nog een team te hebben die kan meestrijden voor overwinningen? O+
Geloof er persoonlijk niet zoveel van dat het met de motor goed komt, niet wat betreft meer HP. Wat echter denk ik wel aan het gebeuren is, is nu dat de motor een soort van betrouwbaar is en ze doorhebben wat ze er wel/niet mee kunnen. Ze de aero helemaal daarop afstemmen en dat brengt hen denk ik dit resultaat.

maar: disclaimer > klok en klepel verhaal

• Zahariac
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Geloof er persoonlijk niet zoveel van dat het met de motor goed komt, niet wat betreft meer HP. Wat echter denk ik wel aan het gebeuren is, is nu dat de motor een soort van betrouwbaar is en ze doorhebben wat ze er wel/niet mee kunnen. Ze de aero helemaal daarop afstemmen en dat brengt hen denk ik dit resultaat.

maar: disclaimer > klok en klepel verhaal
Met deze motor zal het ook meer dromen zijn dan dat het werkelijkheid wordt. Met het licht zien bedoel ik ook dat ze de 2017 motor betrouwbaar hebben, ze in de F1 blijven, en ze genoeg geleerd hebben om met een goeie betrouwbare 2018 motor te kunnen komen.

Met dat chassis zit het wel goed.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Max wist in elk geval hoe hij Ricciardo weer gunstig gestemd kon krijgen (proost!): http://www.grandprix.com/ns/ns37064.html :+

Hmtsjmftsch wijzigde deze reactie 01-08-2017 13:27 (4%)

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• Jasphur
quote:
Waarschijnlijk een hele dikke 'i told you so' naar Lauda :P Denk dat Lauda dacht dat HAM BOT niet voor zou laten gaan.

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02:29
quote:
Lijkt mij op dat,

Vader Lewis: ja goed gedaan jongen
Toto: Zie je wel Niki hij geeft netjes z'n plaats terug!
Niki: Lewis, dat had je niet moeten doen...

Zo zie ik t :+

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:48

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Waar volgen jullie de testdagen als live-feed? In het verleden deed http://www.autosport.com/live dit, maar daar zie ik geen live verslag. Of is het nu niet toegestaan?

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
quote:
MuVo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:50:
Waar volgen jullie de testdagen als live-feed? In het verleden deed http://www.autosport.com/live dit, maar daar zie ik geen live verslag. Of is het nu niet toegestaan?
http://www.gpupdate.net/n...garoring-1-augustus-2017/

Ik zal hem even in de TW erbij zetten :)

AGee wijzigde deze reactie 01-08-2017 13:52 (5%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:01
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Waarschijnlijk een hele dikke 'i told you so' naar Lauda :P Denk dat Lauda dacht dat HAM BOT niet voor zou laten gaan.
"Godver.. hier heb je je 100 euro Toto"

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Zahariac schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Hoop dat Toro Rosso volgend jaar de Honda motoren neemt. Kun je jaar later beslissen of je Renault of Honda in je RBR legt.

• MuVo
  • Laatst online: 17:48

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

• Jasphur

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:14
quote:
De communicatie/marketing afdeling bij deze teams leveren goed werk. Moet toch mooi zijn om daar te mogen werken. _/-\o_ Als net afgestudeerde communicatie professional lijkt mij dat toch wel erg leuk :+

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:22:
Max wist in elk geval hoe hij Ricciardo weer gunstig gestemd kon krijgen (proost!): http://www.grandprix.com/ns/ns37064.html :+
Toch zit het me nog niet helemaal lekker.

Ric had het recht om pissed te zijn, maar de dingen die hij vervolgens zei leken meer te wijzen op opgekropte frustratie, hij had het namelijk niet puur over dat ene moment. Voor m'n gevoel heeft Max z'n fout dat eerder bloodgelegd dan veroorzaakt.
Net als Ric z'n frustratie na Monaco 2016, toen zei hij ook dat hij 'weer' genaaid was.

Max heeft overigens het enige juiste gedaan. Zonder penalty had hij misschien nog een beetje mooi weer kunnen spelen, maar nu was daar geen enkele rede voor. Vraag me wel af of Max nog even aan Ric heeft gevraagd wat hij precies bedoelde, zou het niet zo tof vinden als een teamgenoot dat over mij zei.

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:14
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Toch zit het me nog niet helemaal lekker.

Ric had het recht om pissed te zijn, maar de dingen die hij vervolgens zei leken meer te wijzen op opgekropte frustratie, hij had het namelijk niet puur over dat ene moment. Voor m'n gevoel heeft Max z'n fout dat eerder bloodgelegd dan veroorzaakt.
Net als Ric z'n frustratie na Monaco 2016, toen zei hij ook dat hij 'weer' genaaid was.

Max heeft overigens het enige juiste gedaan. Zonder penalty had hij misschien nog een beetje mooi weer kunnen spelen, maar nu was daar geen enkele rede voor. Vraag me wel af of Max nog even aan Ric heeft gevraagd wat hij precies bedoelde, zou het niet zo tof vinden als een teamgenoot dat over mij zei.
Ik denk dat Max in een zelfde situatie ook zo zou reageren. Misschien op dit moment iets minder gefrustreerd omdat het al een pechseizoen is maar het zijn allemaal personen die willen winnen. Ik snap RIC zijn reactie daarom ook wel. We zullen zien hoe het de rest van het seizoen gaat tussen die twee.

• thalantis

thalantis

7220 Wp

quote:
https://twitter.com/ToroRossoSpy/status/892356156408115201

Ja vind het grappig om te zien wat ze nu weer verzonnen hebben, wat me opvalt dat Mercedes tagt alleen Renault, Torro Rosso en Force India, maar niet Redbull

Jsunnyreports

• Jasphur
quote:
thalantis schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

https://twitter.com/ToroRossoSpy/status/892356156408115201

Ja vind het grappig om te zien wat ze nu weer verzonnen hebben, wat me opvalt dat Mercedes tagt alleen Renault, Torro Rosso en Force India, maar niet Redbull
Mercedes tagt McL, Williams en Ferarri ook niet. Overigens ontbreken van elk team de nodige on-track info, inclusief RBR.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:12

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
MuVo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:50:
http://www.skysports.com/f1/grandprix/hungary/live-blog

"When you grow up your heart dies"

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:42
quote:
MJHH93 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat Max in een zelfde situatie ook zo zou reageren. Misschien op dit moment iets minder gefrustreerd omdat het al een pechseizoen is maar het zijn allemaal personen die willen winnen. Ik snap RIC zijn reactie daarom ook wel. We zullen zien hoe het de rest van het seizoen gaat tussen die twee.
Precies, daarbij was dit precies de GP waar ze er echt dichtbij zaten en dus alle kans op een mooie prestatie direct werd weggenomen. Verder vind ik wat RIC heeft gezegd ook absoluut niet zo offensive. Het was gewoon een slechte move van Max en een sore loser is Max ook wel. Dat geldt overigens ook voor de rest.. Alle coureurs laten na een slecht resultaat wel zien sore losers te zijn en dat lijkt me eigenlijk ook wel iets dat samenhangt met de absolute drang om te winnen.

En in een sport als F1 waarin je team mate eigenlijk meer je directe tegenstander is dan een echte team mate (iig wat betreft stand in kampioenschap/vergelijkingen), lijkt het me niet meer dan logisch dat je soms dit soort uitspattingen krijgt. Tenzij je een echte eerste/tweede rijder hebt, maar goed ook bij Ferrari zie je dat Raikkonen regelmatig flink geirriteerd is ondanks zijn duidelijke rol binnen het team. En als Vettel hem van de baan zou rossen, zou er denk ik ook wel even wat kritiek volgen.

Al met al is het imo vooral de media die weer even drama wil maken en het viel wat mij betreft allemaal wel mee. Ik denk niet dat er iets verandert wat betreft de verhoudingen binnen het team, maar dit zal ongetwijfeld vaker gaan voorkomen als ze echt om het kampioenschap zouden strijden. Denk dat dat bij elk team wel het geval zou zijn, tenzij een coureur duidelijk beter is dan de andere.

• Zahariac
Het lijken wel weer de wintertesten.

Mercedes tot nu toe bij elkaar 134 rondes gereden (waarvan 82 voor BOT)

RBR 11...............

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Weer radioproblemen haha

Laatste poging :+

Leoon. wijzigde deze reactie 01-08-2017 14:44 (22%)

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:04
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Hoop dat Toro Rosso volgend jaar de Honda motoren neemt. Kun je jaar later beslissen of je Renault of Honda in je RBR legt.
Grappig, dat idee had ik ergens in april ook al, in de tijd dat Red Bull weer eens openlijk de Renault PU's bekritiseerde:
quote:
GH45T schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:45:
[...]

Eigenlijk zou ik het wel mooi vinden als Toro Rosso met Honda motoren zou rijden. Voordeel voor Honda zou zijn dat er dan van 2 teams data terug zou komen. Ook zou er makkelijker onderscheid te maken moeten zijn tussen problemen veroorzaakt door motor en problemen door chassis/versnellingsbak/etc.

Voor Toro Rosso en uiteindelijk ook Red Bull zou dit kunnen resulteren in een fabrikant welke motoren bouwt zonder een works-team. In het begin zal het lastig en frustrerend zijn voor Toro Rosso maar er valt op termijn het voordeel te behalen om die onafhankelijke bouwer te krijgen.
Blijf het nog altijd een prima idee vinden!

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Ik had de rechter arm van Kubica nog niet gezien na het ongeluk, meestal heeft hij een racepak aan of lange mouwen:

Best knap dat hij hiermee kan rijden!

pilskes wijzigde deze reactie 01-08-2017 14:55 (30%)

• thalantis

thalantis

7220 Wp

quote:
Phew! He's back!! 😜

If he hadn't stopped that lap we would have had to get the giant net out to capture him... 😜

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/892366264315891712

brilliant

Jsunnyreports

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Rivanov

Apple freak

quote:
🕵️‍♀️SPY: F1 drivers never stop learning. Max, for instance, has just learnt why you shouldn’t sneeze into your helmet… #RBspy #F1Testing

:+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Jasphur
Is het aantal Tweakers met een Twitteraccount gestegen hier ondertussen?

Jasphur wijzigde deze reactie 01-08-2017 15:24 (4%)

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:26
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:20:
Zijn het aantal Tweakers met een Twitteraccount gestegen hier ondertussen?
Hier geen twitter, jullie posten toch linkjes naar de leukste conversaties :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Die semi-grappige Twitter-meuk kan mij niet boeien :X :P

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
MJHH93 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Inderdaad. De reactie van RIC was er ook al gauw nadat hij eruit lag. Bij Max zie je vaak dat hij eerst een rondje gaat lopen om zichzelf wat koel te krijgen. Op zo'n moment ben je gewoon boos, of het nou terecht is of niet.

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:49
Eigenlijk het enige wat ik met Twitter doe, F1 teams volgen en overige F1 Twitter feeds :p

• DonJunior
  • Laatst online: 14:11
quote:
geennl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:30:
Eigenlijk het enige wat ik met Twitter doe, F1 teams volgen en overige F1 Twitter feeds :p
Jup, same here!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Hier moest ik dan toch wel weer erg om lachen: https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/892377607689383937

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Dat bedoelde ik niet, dat je uit frustratie iets zegt is logisch.
Maar de dingen die je zegt hebben (voor jou) meestal wel een kern van waarheid. Je zegt eerder wat je (op dat moment) denkt. Denken dat je teamgenoot je bewust uit de wedstrijd heeft getikt is niet het eerste wat in je op zou moeten komen. Je teamgenoot een lompe klootzak vinden wel. >:)
Vaak zie je op zo'n moment een gebeurtenis als bevestiging van bepaalde verwachtingen, in dit geval dus dat Max blijkbaar zo slecht tegen z'n verlies kan dat hij bereid is om Ric van de baan te kegelen. Dat Ric later is afgekoeld en zich realiseert dat het per ongeluk gebeurde neemt niet weg dat het wel de 1e conclusie was die hij trok.

Als je bijvoorbeeld naar Ferrari kijkt. Vettel krijgt de verkeerde strategie: Ferrari verknalt het weer. Raikönnen krijgt de verkeerde strategie: Ferrari naait Raikönnen. Is het achteraf logisch? Niet altijd, maar het is wel het 1e waar je aan denkt.

• thalantis

thalantis

7220 Wp

quote:
Nee had al twitter alleen voor formule 1 teams en Olav mol volgen oh en de boot naar ameland :+

Jsunnyreports

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Buiten F1 alleen de wijkagenten en een paar 'funny' people .... zoals @Coltrui en zijn vrouw :+

• Hippocampus
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:57:
Maar de dingen die je zegt hebben (voor jou) meestal wel een kern van waarheid. Je zegt eerder wat je (op dat moment) denkt. Denken dat je teamgenoot je bewust uit de wedstrijd heeft getikt is niet het eerste wat in je op zou moeten komen. Je teamgenoot een lompe klootzak vinden wel. >:)
Vaak zie je op zo'n moment een gebeurtenis als bevestiging van bepaalde verwachtingen, in dit geval dus dat Max blijkbaar zo slecht tegen z'n verlies kan dat hij bereid is om Ric van de baan te kegelen. Dat Ric later is afgekoeld en zich realiseert dat het per ongeluk gebeurde neemt niet weg dat het wel de 1e conclusie was die hij trok.

Als je bijvoorbeeld naar Ferrari kijkt. Vettel krijgt de verkeerde strategie: Ferrari verknalt het weer. Raikönnen krijgt de verkeerde strategie: Ferrari naait Raikönnen. Is het achteraf logisch? Niet altijd, maar het is wel het 1e waar je aan denkt.
Persoonlijk denk ik niet dat RIC van mening was dat VER hem expres van de baan knalde.

Die jongens kennen elkaar ondertussen wel. Ze hebben nu al zoveel tijd met elkaar doorgebracht buiten het racen om dat de kleine imperfecties wel gaan opvallen lijkt me. Ik denk dat het verschil in tactiek (RIC voorzichtig en risicoloos, en VER meer alles of niets) hier aan de basis ligt van de frustratie.

En dat Ferrari verhaal is hoe sommige 'fans' het uitleggen, en ook daar zit vaak meer emotie bij dan rationeel denkwerk. ;)

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:36
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:57:

Punt is natuurlijk wel dat het niet per ongeluk was, ja per ongeluk dat Ricciardo de sjaak was, als er iemand anders reed was die gene wel de sjaak geweest.
Max remde veel te laat, ik zag gelijk dat hij de torpedo ging uithangen met die actie. Hier is hij dan ook op bestraft van alle kanten, je gaat gewoon geen Kvyat praktijken uithalen want je weet wat de gevolgen zijn.
Indien het ''per ongeluk'' was, was de straf natuurlijk ook keihard aangevochten, hebben ze niet gedaan want het was met opzet.
Niet met opzet Ricciardo zijn race verprutst, wel met opzet veel te laat geremd. Er was geen plek in de bocht, geen ruimte om te remmen, toch koos Max voor dit risico.

Max had eerder moeten remmen en het maar op een later moment nogmaals proberen, ook al was de kans klein dat dit moment zou komen. Dit was gewoon duidelijk géén kans.

Dusja of het persoonlijk was richting Ricciardo? Nee vast niet (zullen we niet achter komen denk ik).

Ricciardo is in 1 klap (letterlijk) zijn voorsprong kwijt op Räikönnen, en bedankt.

• Holk
quote:
[...]

1:17:834 dus vooruitgang!

Maar, met het hoofd van Honda op het hakblok had ik wel snellere tijden van ze verwacht. Beetje in de picture rijden als uithangbord

• Jasphur

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
quote:
LopendeVogel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:21:
[...]

Punt is natuurlijk wel dat het niet per ongeluk was, ja per ongeluk dat Ricciardo de sjaak was, als er iemand anders reed was die gene wel de sjaak geweest.
Max remde veel te laat, ik zag gelijk dat hij de torpedo ging uithangen met die actie. Hier is hij dan ook op bestraft van alle kanten, je gaat gewoon geen Kvyat praktijken uithalen want je weet wat de gevolgen zijn.
Indien het ''per ongeluk'' was, was de straf natuurlijk ook keihard aangevochten, hebben ze niet gedaan want het was met opzet.
Niet met opzet Ricciardo zijn race verprutst, wel met opzet veel te laat geremd. Er was geen plek in de bocht, geen ruimte om te remmen, toch koos Max voor dit risico.

Max had eerder moeten remmen en het maar op een later moment nogmaals proberen, ook al was de kans klein dat dit moment zou komen. Dit was gewoon duidelijk géén kans.

Dusja of het persoonlijk was richting Ricciardo? Nee vast niet (zullen we niet achter komen denk ik).

Ricciardo is in 1 klap (letterlijk) zijn voorsprong kwijt op Räikönnen, en bedankt.
Opzettelijk? Lijkt mij onzin. Kans is groot dat VER zelf iets beschadigd aan de auto met deze actie en dat hij dan zelf niet verder kan. Lijkt me niet dat je dat risico gaat nemen. Zeker niet als je al zo'n slecht seizoen meemaakt en elk resultaat telt.

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-03 19:38

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Interview van F1 official met Kubica over z'n terugkeer in F1: https://twitter.com/F1/status/892475128390365184

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Jasphur

• powah33
  • Laatst online: 15-03 15:39
*knip* Niet zo op de man reageren, da's nergens voor nodig.

AGee wijzigde deze reactie 02-08-2017 09:02 (105%)

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:48:
[...]
[knip]
Die jongens kennen elkaar ondertussen wel. Ze hebben nu al zoveel tijd met elkaar doorgebracht buiten het racen om dat de kleine imperfecties wel gaan opvallen lijkt me. denkwerk. ;)
[knip]
Precies om die reden denk ik dat de inschatting van Ricciardo juist is.

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Hoe zit het eigenlijk met de onderdelen op de auto die tijdens deze test gebruikt worden?

Zijn dit onderdelen uit de "poule" waarvan een max aantal per jaar verbruikt mag worden of bouwen ze de auto deels/volledig opnieuw op met onderdelen (motor etc) die niet in de poule zitten?

(N.a.v. het probleem met de MGU-K dat Max in de ochtend had)

Kan me voorstellen dat de "grote" teams allemaal "verse" onderdelen op de auto zitten van buiten de poule, zodat als er iets gebeurt dit niet ten koste gaat van gridstraffen in komende races, maar ik weet niet op hier regels voor zijn.

• maximossel
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 08:35
quote:
Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

1:17:834 dus vooruitgang!

Maar, met het hoofd van Honda op het hakblok had ik wel snellere tijden van ze verwacht. Beetje in de picture rijden als uithangbord
op ultrakort inderdaad ....

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:56
quote:
Ultrasoft bedoel je neem ik aan? ;)

VAN reed zijn snelste tijd op Ultrasoft, Leclerc op soft.

stefanass wijzigde deze reactie 02-08-2017 08:49 (13%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Het logische vervolg zou een allersnelste tijd zijn vandaag, als je toch de (media)koe geheel leeg wil melken?
En daarbij natuurlijk een flink aantal afgelegde ronden (achter elkaar aan één stuk).

Ben wel benieuwd wat Renault nu specifiek heeft aangepast zodat Robert er goed mee uit de voeten kan.

A smile a day....

• Jasphur
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:48:
[...]

Het logische vervolg zou een allersnelste tijd zijn vandaag, als je toch de koe geheel leeg wil melken?
En daarbij natuurlijk een flink aantal afgelegde ronden (achter elkaar aan één stuk).

Ben wel eigenlijk benieuwd wat Renault nu specifiek heeft aangepast zodat Robert er goed mee uit de voeten kan.
Ik heb geen flauw idee. Ik verwacht dat de kracht in zijn arm verder best prima is. Maar in zijn hand? Geen idee. Ik heb al diverse keren op Twitter deze vraag voorbij zien komen, maar RS laat niks los.

Ik verwacht dat KUB(?) elke ronde steeds beter word en ergens rond de 1:18/19 eindigt vandaag.
Ben vooraal heel erg benieuwd naar de interviews vanavond met hem over wat hij er van vond.

• LopendeVogel
quote:
Patrick schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:10:
[...]

Opzettelijk? Lijkt mij onzin. Kans is groot dat VER zelf iets beschadigd aan de auto met deze actie en dat hij dan zelf niet verder kan. Lijkt me niet dat je dat risico gaat nemen. Zeker niet als je al zo'n slecht seizoen meemaakt en elk resultaat telt.
Als het niet opzettelijk was dan was er een technisch defect.
Er was geen technisch defect, Max koos er bewust voor om veel te laat te remmen = met opzet te laat remmen, het is niet dat zijn voeten per ongeluk zo laat op de rem trapte.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:26
quote:
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Als het niet opzettelijk was dan was er een technisch defect.
Er was geen technisch defect, Max koos er bewust voor om veel te laat te remmen = met opzet te laat remmen, het is niet dat zijn voeten per ongeluk zo laat op de rem trapte.
Als Bottas niet voor hem gereden had en zn banden niet vies waren geweest, had hij vermoedelijk vanaf dat late rempunt genoeg kunnen vertragen om de binnenkant te houden.

Inschattingsfoutje.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• LopendeVogel
quote:
*knip* Niet op de man.

Ik ben Max fan, maar ik zou een hele grote leugenaar zijn indien ik zou roepen dat het zo per ongeluk was ( = geen straf/aanvechten van de straf) .
Waarom zegt Max sorry? Omdat het niet Max zijn schuld was, maar Ricciardo simpelweg in de weg reed?

*knip*

AGee wijzigde deze reactie 02-08-2017 09:02 (38%)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:12
Blijkbaar wordt er vandaag ook met de Halo getest.

-

• powah33
  • Laatst online: 15-03 15:39
Max zegt sorry omdat hij te gretig heeft gereden, en daarbij zijn teamgenoot heeft geraakt ... dat gebeurd wel eens in racen.
Gebeurde dit ook niet bij Bottas in GP Spanje? waar die Kimi en vervolgens Max uit de Race haalt in de eerste bochten!

Zoiets gebeurd nou eenmaal in racen .. Maar om nu stellig te spreken, dat MAX dat expres deed ... is gewoon BULL.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Live-feed van de test-dagen: http://www.gpupdate.net/n...garoring-2-augustus-2017/

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) de Tour de France.
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat
-Verwijten naar elkaar
-Beschuldigen van een F1 noob zijn
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True