Stefie2010 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:33:
Dat Lando Norris hier nu de kans krijgt om voor McLaren te testen zegt eigenlijk wel veel over de kansen van Nyck de Vries. De resultaten van Lando in de feeder series zijn ook beduidend beter dan die van Nyck, buiten het feit dat Lando nog maar 17 is en Nyck 22.
Ik denk niet dat we Nyck ooit nog in de F1 tegen zullen komen. Het is ook niet echt een toptalent.
Nyck moet vooral in betere teams gaan rijden. Podium halen met een flut-auto is mooi, maar overwinningen maken pas echt indruk. Misschien zijn het sponsoren, maar hij heeft gewoon beter materiaal nodig. Ook in de junior-klassen wordt dat steeds belangrijker.
Lando lijkt de voorkeur te hebben momenteel, maar dat zegt weinig over Nyck momenteel. Dat wordt eind van het seizoen herzien en misschien krijgt ie nog ergens een kans om zich te bewijzen. Ik denk dat Honda ook inziet dat Nyck met de huidige auto daar ook niet gaat winnen. Maar hij laat eindelijk weer mooie dingen zien.
Maar Lando doet het inderdaad goed. Enige probleem is dat het nog wat onzeker is wat Alonso gaat doen. Als die blijft maakt het weinig uit wat beiden neerzetten.
stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Hij is in ieder geval nu al sneller dan Palmer tijdens FP1 en FP2. Als hij vandaag in de buurt weet te komen van Palmer z'n kwali-tijd na 1 dagje rijden zal het voor Palmer een moeilijk verhaal worden, in ieder geval voor volgend jaar.
FP1 en FP2 zijn niet echt goed te vergelijken met de tijden van vandaag. Dat is namelijk nog gedaan op een baan met minder rubber en bovendien was het kouder dan vandaag.
Ding is wel: als ie nu al in de buurt komt van quali, dan wordt het lastig voor Palmer. Vooral ook omdat Kubica Renault misschien kan helpen aan extra promotie in oost Europa. In de UK zal met Palmer weinig te winnen zijn, dus ik denk dat Kubica erin komt omdat de Renault-top dat straks wil.
Ik vraag me af of we nog wat mannen op quali-rondjes zullen zien. Heb het idee dat men toch vooral long runs aan het testen is en het meeste aero al wel klaar is. Mooi om te zien dat het voor McLaren zo voorspoedig gaat. Die lijken inderdaad het lek boven te hebben qua betrouwbaarheid. Ik ben alleen nog huiverig voor volgend jaar als Honda wederom een nieuw ontwerp gaat proberen. Maar ze zullen vanaf nu meer regelmaat in puntenfinishes krijgen. Dus ook zal de druk op Vandoorne hoger worden als hij niet gaat presteren.