[F1 2017] Race 11 - GP van Hongarije + Testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 70.155 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
KUB heeft zijn fans meegenomen. Mooi om te zien.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGNM1HUWsAA_zie?format=jpg&name=large

En wat betreft die Max situatie. He wees ij dat het geen Mercedes dingetje ala Barcelona 2016 werd en dat er in ieder geval nog iets van punten zijn gescoord.

[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 09:08 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18
Voor de mensen die wederom de liveblog willen volgen, hijs open:
http://www.gpupdate.net/n...garoring-2-augustus-2017/

Niet de beste, maar wel heul veul updates (qua liveblog) :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

Edd

Ik weet het nog niet of het wel zo slim is om Kubica te laten rijden.. Hij heeft al moeite met de garage uit te rijden :+

https://twitter.com/RenaultSportF1/status/892642731582992384
(Zie video in tweet.)

Ok, ok, hij wilde waarschijnlijk al die journalisten ontwijken. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Edd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:10:
Ik weet het nog niet of het wel zo slim is om Kubica te laten rijden.. Hij heeft al moeite met de garage uit te rijden :+

(Zie video in tweet.)

Hahahaha ik zag het op gpupdate, hij nam de halve pitbox mee naar buiten haha (sorry, maar ik heb de video nu al 3x gezien en ho men haha). Stuurfoutje in de pit geniaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 07:00

(Zie video in tweet.)

Haha, dat zag er knullig uit. Maar nieuwe auto's, breder en langer + wat jij zegt journalisten ontwijken waardoor stuur vroeg naar rechts.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

(Zie video in tweet.)

Het is hem meteen vergeven :P Die wagens zijn 30 meter breder dan hij tot nu toe gewend is en die pers recht voor zijn neus staat wel erg dichtbij

Is er ook iemand voor Pirelli aan het rijden vandaag?

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Spotmatic

Ken sent me

Haha, ik dacht echt dat dit een nepfilmpje was, maar het is echt! :D

Hij zal er nog lang aan herinnerd worden ben ik bang.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Spotmatic schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:15:

Hij heeft wel kracht in zijn rechterarm..

Zal wel een gevalletje zijn van: ik weet niet hoe het optrekken verloopt (hij kwam volgens mij ten eerste niet echt bepaald van zijn plek af), als ik nu rechtdoor schiet dan rij ik 10 mensen omver, laat ik maar nu alvast insturen voordat ik de massa in knal.

Wel een flater natuurlijk, Kubica fans zien hun legende de halve pitbox mee naar buiten nemen 0,o :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Filmpje van iets dichterbij.

https://twitter.com/f1/status/892644909697572865

En ondertussen:
VET 1:19.328 met 7 ronden
SAI 1:22.337 met 4 ronden
GHI 1:48.196 met 3 ronden

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Spotmatic schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:15:

Gelukkig gebeurde het niet nog een keer ;)
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/892647265277489152

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
pjlgt schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:10:
[...]

Opzettelijk? Lijkt mij onzin. Kans is groot dat VER zelf iets beschadigd aan de auto met deze actie en dat hij dan zelf niet verder kan. Lijkt me niet dat je dat risico gaat nemen. Zeker niet als je al zo'n slecht seizoen meemaakt en elk resultaat telt.
Mwoaah... kan me wel vinden in de redenatie van @LopendeVogel (leuke naam trouwens :) ). Max' start werd vernaggeld door het remmen van Räikkönen en dat wilde hij mijns inziens iets te enthousiast corrigeren. Ricciardo heeft volledig gelijk met zijn stelling dat een Alonso dit niet gedaan zou hebben.

Populair gezegd kun je stellen dat je na bocht 1 dit bijna kon zien aankomen, en dat spreekt niet voor Max.

Maar wat er ook in bocht 1 gebeurt en hoe je seizoen tot dat moment ook verloopt moet niet relevant zijn. Elke actie moet op zichzelf beoordeeld worden, ongeacht wat er daarvoor allemaal gebeurd is. Nu is door toedoen van Max iemand het slachtoffer geworden die part noch deel heeft aan hetzij het 'incident' in bocht 1, hetzij Max' klotenseizoen.

Vond de 10s straf in eerste instantie wat overtrokken, maar heb er nu wel begrip voor. Wat hier gebeurt is was totaal onnodig, Max had zijn knopen moeten tellen en Daniël netjes voor laten gaan.

Blijft trouwens wel dat de FIA met 2 maten meet m.b.t. straffen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:54
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:19:
[...]

Hij heeft wel kracht in zijn rechterarm..

Zal wel een gevalletje zijn van: ik weet niet hoe het optrekken verloopt (hij kwam volgens mij ten eerste niet echt bepaald van zijn plek af), als ik nu rechtdoor schiet dan rij ik 10 mensen omver, laat ik maar nu alvast insturen voordat ik de massa in knal.

Wel een flater natuurlijk, Kubica fans zien hun legende de halve pitbox mee naar buiten nemen 0,o :F
volgens mij hangt er iets van een touw naar beneden, ik ben er niet van overtuigd dat het helemaal zijn fout is.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGNV_UQWsAALdkM?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowhite0901 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

volgens mij hangt er iets van een touw naar beneden, ik ben er niet van overtuigd dat het helemaal zijn fout is.
Lijkt me niet, volgens mij is het de rail van de garagedeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowhite0901 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Was dat niet de ''krik/paal'' (nja niet die paal) van de monteur erachter? Ik dacht ook heel even van ej, liet iemand dat bord vallen? Maar dit was gewoon een smash tegen de zijkant van de pit (wat geen dikke betonmuur is) waardoor dankzij de trilling dat verwisselbare bord erboven naar onder kwam.
alexbl69 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Mwoaah... kan me wel vinden in de redenatie van @LopendeVogel (leuke naam trouwens :) ). Max' start werd vernaggeld door het remmen van Räikkönen en dat wilde hij mijns inziens iets te enthousiast corrigeren. Ricciardo heeft volledig gelijk met zijn stelling dat een Alonso dit niet gedaan zou hebben.

Populair gezegd kun je stellen dat je na bocht 1 dit bijna kon zien aankomen, en dat spreekt niet voor Max.

Maar wat er ook in bocht 1 gebeurt en hoe je seizoen tot dat moment ook verloopt moet niet relevant zijn. Elke actie moet op zichzelf beoordeeld worden, ongeacht wat er daarvoor allemaal gebeurd is. Nu is door toedoen van Max iemand het slachtoffer geworden die part noch deel heeft aan hetzij het 'incident' in bocht 1, hetzij Max' klotenseizoen.

Vond de 10s straf in eerste instantie wat overtrokken, maar heb er nu wel begrip voor. Wat hier gebeurt is was totaal onnodig, Max had zijn knopen moeten tellen en Daniël netjes voor laten gaan.

Blijft trouwens wel dat de FIA met 2 maten meet m.b.t. straffen.
Tijdens de race dacht ik dat ook hoor, mede dankzij onze commentator die even de bril afgezet had en beoordeeld had dat het geen straf waard was.
Wellicht indien het alleen een ''wheelbang'' was, was er niet veel gebeurt op een waarschuwing na. Na de race gaan die emoties vanzelf weg en dan kan je niet anders zeggen/denken dan dat Max een grote fout gemaakt heeft.
Ik riep nog van ej kom op, het is een issue tussen 2 teamgenoten, laat die bepalen of er een straf volgt of niet. Groen licht voor een straf vanuit Ricciardo? Kom maar op met die straf. Geen groen licht vanuit Ricciardo / RBR dan gewoon niks doen. Mja zo werkt het helaas niet xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Niemand die even meldt dat KUB zijn eerste tijd heeft gezet? :P 1:22.701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:35

AzzKickah

06-CENSORED

Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:55:
Niemand die even meldt dat KUB zijn eerste tijd heeft gezet? :P 1:22.701
Z'n eerste tijd was een 1:24.299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:34
Op welke band heeft Vettel net die 1.17.6 gereden? Kan me niet voorstellen dat dit op de mediums is gereden die hij er nu onder heeft zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
AzzKickah schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:58:
[...]

Zou kunnen, maar de livetopics, F1 app en Renault zelf melde de 1:22 als eerste tijd :P

Anyway, doet er niet toe. Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe hij zich voelt als ze voor de lange stints gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
AzzKickah schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:58:
[...]

09:49
De eerste rondetijd van Kubica is 1.22.701.
09:49
Vettel verbetert zich naar 1.18.073 in de Ferrari.

Kan goed zijn dat gpupdate ernaast zit hoor en de eerste, eerste ronde gewoon even vergeet xd Er waren natuurlijk wel wat leukere zaken te zien op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Edd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:05:
Blijkbaar wordt er vandaag ook met de Halo getest.

[afbeelding]
Ik vermoed dat ze voor volgend jaar alvast willen weten wat de impact is op de aero van dat ding :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:44:
Hoe zit het eigenlijk met de onderdelen op de auto die tijdens deze test gebruikt worden?

Zijn dit onderdelen uit de "poule" waarvan een max aantal per jaar verbruikt mag worden of bouwen ze de auto deels/volledig opnieuw op met onderdelen (motor etc) die niet in de poule zitten?

(N.a.v. het probleem met de MGU-K dat Max in de ochtend had)

Kan me voorstellen dat de "grote" teams allemaal "verse" onderdelen op de auto zitten van buiten de poule, zodat als er iets gebeurt dit niet ten koste gaat van gridstraffen in komende races, maar ik weet niet op hier regels voor zijn.
De auto die ze gebruiken bij de testen bevat 100% zeker geen onderdelen uit de poule. (motor + bak)

Van chassis etc zou het kunnen zijn dat het 1 van de race wagens van Max/Ric is. (dat weet ik niet exact)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Poeh die Lando Norris zit nu al met z'n McLaren een halve seconde onder Kubica met z'n Renault.
Uiteraard, we weten niet of deze 2 bezig waren met een ''snel'' rondje.. Toch grappig om te zien :D

Zelf ga ik er wel vanuit dat deze 2 (en andere testrijders) een snelle ronde zullen doen vandaag zodat het team ziet wat ze kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RAI en KVY staan ook al in het tijden lijstje. Gaan zij vanmiddag de baan op?

@LopendeVogel U zei? :P NOR nu 1.2 sec sneller haha

[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Edd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:05:
Blijkbaar wordt er vandaag ook met de Halo getest.

[afbeelding]
Blijft toch een mooi zicht, zo'n rode helm in de Mercedes :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:14:
RAI en KVY staan ook al in het tijden lijstje. Gaan zij vanmiddag de baan op?

@LopendeVogel U zei? :P NOR nu 1.2 sec sneller haha
Sow de juj, zeg maar jij hoor _/-\o_
Ik denk (hoop het voor Kubica in ieder geval) dat hij momenteel wat andere zaken aan het testen is en straks nog een vliegende ronde neerzet..

Als een 17-jarige in een Honda zoveel sneller is vergeleken een ''veteraan'' in een Renault, tsja xd

Maar goed je kan er een eurie op zetten dat beiden coureurs (net als Gasly etc) vandaag zeker weten een snelle ronden gaan neerzetten. Hun kans om te laten zien wat ze kunnen is vandaag..

Tot zover Norris 2-0 Kubica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Dacht even MSC op de foto te zien hierboven. Zo'n rode helm in de Mercedes roept toch nog bepaalde associaties op.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Was dat niet de ''krik/paal'' (nja niet die paal) van de monteur erachter? Ik dacht ook heel even van ej, liet iemand dat bord vallen? Maar dit was gewoon een smash tegen de zijkant van de pit (wat geen dikke betonmuur is) waardoor dankzij de trilling dat verwisselbare bord erboven naar onder kwam.

[...]

Tijdens de race dacht ik dat ook hoor, mede dankzij onze commentator die even de bril afgezet had en beoordeeld had dat het geen straf waard was.
Wellicht indien het alleen een ''wheelbang'' was, was er niet veel gebeurt op een waarschuwing na. Na de race gaan die emoties vanzelf weg en dan kan je niet anders zeggen/denken dan dat Max een grote fout gemaakt heeft.
Ik riep nog van ej kom op, het is een issue tussen 2 teamgenoten, laat die bepalen of er een straf volgt of niet. Groen licht voor een straf vanuit Ricciardo? Kom maar op met die straf. Geen groen licht vanuit Ricciardo / RBR dan gewoon niks doen. Mja zo werkt het helaas niet xd
Nu noem je het terecht een grote fout. In open wheel racing is iedere touché Russische roulette, dat probeer je dus altijd te vermijden (op die ene Ferrari coureur na dan...), al helemaal wanneer het een teamgenoot is. Het was een inschattingsfout, hij remde net zo laat als Ric maar onder compleet andere omstandigheden, dat had hij moeten weten.

Anders kan je iedere uitremactie/inhaalactie wel een poging tot het uit de wedstrijd kegelen van een tegenstander noemen, je hebt immers opzettelijk dat risico genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Ik denk (hoop het voor Kubica in ieder geval) dat hij momenteel wat andere zaken aan het testen is en straks nog een vliegende ronde neerzet..

Als een 17-jarige in een Honda zoveel sneller is vergeleken een ''veteraan'' in een Renault, tsja xd

Maar goed je kan er een eurie op zetten dat beiden coureurs (net als Gasly etc) vandaag zeker weten een snelle ronden gaan neerzetten. Hun kans om te laten zien wat ze kunnen is vandaag..

Oeoeoe. KUB is tot 0.05 sec in gelopen op NOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Oeoeoe. KUB is tot 0.05 sec in gelopen op NOR
Hu en ik zie dat Gasly iedereen voorbij gevlogen is??

Althans ''iedereen''
P. Gasly
1:20:337

Weet je wat? Ik volg de liveblog met hun tijden wel, nu is Kubica weer sneller dan Gasly.. Zo blijven we bezig .. Eer dat ik op de ''Verstuur'' knop gedrukt heb zijn de posities alweer totaal anders xd

[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:24
Meen me te herinneren dat het stuurwiel van de Renault bij de vorige test was aangepast , zodat kubica met 1 hand kon schakelen(push/pull), neem aan dat dit nu ook gedaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@LopendeVogel Ik weet niet of je een F1 account hebt (gratis), maar in hun app kun je ook de tijden volgen. Erg duidelijk en je ziet meteen wie er op de baan of in de pit is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 17:52
Dat Lando Norris hier nu de kans krijgt om voor McLaren te testen zegt eigenlijk wel veel over de kansen van Nyck de Vries. De resultaten van Lando in de feeder series zijn ook beduidend beter dan die van Nyck, buiten het feit dat Lando nog maar 17 is en Nyck 22.

Ik denk niet dat we Nyck ooit nog in de F1 tegen zullen komen. Het is ook niet echt een toptalent.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Nyck was toch ook een protogé van Ron Dennis? Denk dat hem dat ook niet direct zal helpen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NOR rijdt 1:19.556 1:19.145

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
We gaan mooie tijden tegemoet met een hoop veelbelovende talenten en nieuwe aanwas.

Lando Norris en Charles Leclerc, Ocon en Verstappen.

Dat zijn DE namen van de nieuwe generatie coureurs die het na het tijdperk Vettel, Hamilton en Alonso met elkaar gaan uitvechten voor de top.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGNplw1XUAEYBHv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Zegt op zo'n testdag natuurlijk helemaal niks, zeker de eerste rondjes niet. Voorlopig zit Kubica al wel onder de rondetijd van Max gisteren ;)

Ik hoop wel dat Kubica nog een snel rondje kan/mag doen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Zegt op zo'n testdag natuurlijk helemaal niks, zeker de eerste rondjes niet. Voorlopig zit Kubica al wel onder de rondetijd van Max gisteren ;)

Klopt dat zei ik ook al, de tijden tot zover hoeven nog niks te zeggen.
Maar je kan er gerust een euro op zetten dat deze test coureurs vandaag laten zien wat ze kunnen. Deze test coureurs willen een plek in de F1 krijgen, en dat krijgen ze niet door te langzaam te rijden + je halve pitbox mee te nemen naar buiten toe. (he flauw)

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

KUB reed zojuist een 1:19.972. 1:19.681 En zoals je zelf zegt, zo'n testdag zegt helemaal niks. GAS rijdt ook al snellere tijden dan VER gister deed. maar zolang je niet weet wat de teams testen zeggen tijden inderdaad helemaal niks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag met toch af wat Red Bull aan het doen is met deze testdagen. Lijkt wel Barcelona all over again... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 21:34

scorpie

Supra Addict

Inderdaad, ze moeten km's maken!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

KUB reed zojuist een 1:19.972. 1:19.681 En zoals je zelf zegt, zo'n testdag zegt helemaal niks. GAS rijdt ook al snellere tijden dan VER gister deed. maar zolang je niet weet wat de teams testen zeggen tijden inderdaad helemaal niks. :)
Nou reken er maar op dat voor Kubica dit wel wat zegt. Dit is zijn enige kans om te laten zien wat hij waard is dus zijn tijden zijn wel wat hij echt maximaal kan.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Halo waar de Merc vandaag mee rijd heeft een smaller middenstuk om te testen hoe dat is:
https://www.motorsport.co...thickness-reduced-937624/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
Denk dat in tegenstelling tot de rest (misschien aan het eind van de dag) Renault Kubica echt wel even goed de wagen op zijn staart mag trappen.
Dit is goed voor een paar dingen:
- Publiciteit, zowel voor Renaul als voor Kubica
- Palmer, hoewel de situatie nog steeds niet helder is, hebben ze zo een stok achter de deur om wat druk te kunnen zetten
- Kubica, zo kan hij kijken of hij het echt nog wel aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
De Halo waar de Merc vandaag mee rijd heeft een smaller middenstuk om te testen hoe dat is:
Foto bij je artikel laat inderdaad goed zien dat die al veel meer zicht geeft voor de rijders.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/amp/6ARkZqv0/s6/f1-hungaroring-august-testing-2017-george-russell-mercedes-f1-w08-with-halo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
Ik vind dit stukje nogal vreemd, misschien dat ik het verkeerd lees:
"The central strut is currently 20mm," said FIA safety director Laurent Mekies. "We feel that we have scope to reduce that thickness for the benefit of the drivers' forward vision.

"So we will be testing before next year, going as low as 16mm, and see how much we can push it."
"We gaan iets bedenken wat de veiligheid moet vergroten, maar gaan meteen de limiet opzoeken...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 11:16
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Foto bij je artikel laat inderdaad goed zien dat die al veel meer zicht geeft voor de rijders.

[afbeelding]
Nu die bovenste bar nog wat smaller maken en het begint acceptabel te worden.
Let maar op eer het 2018 is, is het een wing om lucht te leiden naast zijn "veiligheidsfunctie".

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

[afbeelding]
Ter vergelijking de oude variant:
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/03/XPB_794358_HiRes.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/amp/6ARkZqv0/s6/f1-hungaroring-august-testing-2017-george-russell-mercedes-f1-w08-with-halo.jpg
Bastie-88 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Let maar op eer het 2018 is, is het een wing om lucht te leiden naast zijn "veiligheidsfunctie".
Die horizontale ronde stang wordt idd vrijgegeven door de FIA voor aero modificaties.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 02-08-2017 11:36 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NOR zet een hoge 1:18 neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 11:16
YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:

[...]

Die horizontale ronde stang wordt idd vrijgegeven door de FIA voor aero modificaties.
Dan ben ik stiekem toch heel benieuwd naar de uitvoeringen die we gaan zien.
Ik denk dat ze er best toffe dingen mee kunnen doen, afhankelijk van de speelruimte natuurlijk

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:43
[...]

Is al aangegeven dat er ruimte komt voor de teams om boven op de basisstructuur kleine winglets etc. te plaatsen, binnen een bepaalde marge. (Dat was op Sky, kan geen bron vinden. Maar het lijkt me wel aannemelijk)

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 07:00
Dat Mercedes is ook wel echt #1 Twitter-team.

Damn...

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/892676528663875584

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Iedereen staat al best een tijdje in de pit. Whats up!?

Ja! KUB, Auer (SFI), Gasly (RBR) en Matsushiita (Sauber) zijn de baan weer op!

[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ter vergelijking de oude variant:
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Pff alsof ze een babybox erom heen gebouwd hebben. :X Blijf tegen. :'(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Hij is in ieder geval nu al sneller dan Palmer tijdens FP1 en FP2. Als hij vandaag in de buurt weet te komen van Palmer z'n kwali-tijd na 1 dagje rijden zal het voor Palmer een moeilijk verhaal worden, in ieder geval voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:32
stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Hij is in ieder geval nu al sneller dan Palmer tijdens FP1 en FP2. Als hij vandaag in de buurt weet te komen van Palmer z'n kwali-tijd na 1 dagje rijden zal het voor Palmer een moeilijk verhaal worden, in ieder geval voor volgend jaar.
Maar het is en blijft een testdag. Het kan ook goed zijn dat hij nu met nieuwe updates aan het rijden is. Het zal vast een indicatie geven maar 100% zeker over tijden kunnen we nu toch niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 13:05
[...]

Ik ben het er wel mee eens dat je KUB's tijden mag vergelijken met PAL's tijden in Q, maar ben het er niet mee eens dat je daar conclusies m.b.t. de loopbaan van palmer mag trekken. Palmer had natuurlijk maar 2-3 ronden om zo'n tijd neer te zetten, Kubica met geluk 150. Daarbij is het een testdag voor de auto's. Er worden nieuwe onderdelen en nieuwe settings getest, als dit goed uitpakt kan dit al voordeel geven voor Kubica. Niet eerlijk om de tijden dan te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ah. De live Timing van F1 had het fout. RAI heeft nu gereden en niet VET.
RAI zet in 7 ronden een tijd van 1:18.462 neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
LoeWn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Ik ben het er wel mee eens dat je KUB's tijden mag vergelijken met PAL's tijden in Q, maar ben het er niet mee eens dat je daar conclusies m.b.t. de loopbaan van palmer mag trekken. Palmer had natuurlijk maar 2-3 ronden om zo'n tijd neer te zetten, Kubica met geluk 150. Daarbij is het een testdag voor de auto's. Er worden nieuwe onderdelen en nieuwe settings getest, als dit goed uitpakt kan dit al voordeel geven voor Kubica. Niet eerlijk om de tijden dan te vergelijken.
Dan nog is het niet goed voor iemand die al duizenden rondes in die auto gereden heeft weggezet wordt door iemand die voor het eerst in deze auto rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
Zahariac schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:20:
[...]

Dan nog is het niet goed voor iemand die al duizenden rondes in die auto gereden heeft weggezet wordt door iemand die voor het eerst in deze auto rijd.
Maar Di Resta liet toch ook even zien dat hij prima een 2017 auto kan besturen? Die heeft ook nul ervaring in de laatste auto's en kwam ook aardig in de buurt van de tijd van MAS en STR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
LoeWn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Nu ja, WIJ kunnen / mogen er misschien geen conclusies uit trekken omdat we niet weten hoe de tijden zich verhouden tot elkaar icm setup etc. Maar ik denk dat Renault dat zeker wel zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Nu ja, WIJ kunnen / mogen er misschien geen conclusies uit trekken omdat we niet weten hoe de tijden zich verhouden tot elkaar icm setup etc. Maar ik denk dat Renault dat zeker wel zal doen.
Dat zeker. Ik denk dat het na dit jaar ook exit PAL is. Maar dan zie ik eerder een andere rijder het zitje overnemen dan Kubica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
MJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Maar Di Resta liet toch ook even zien dat hij prima een 2017 auto kan besturen? Die heeft ook nul ervaring in de laatste auto's en kwam ook aardig in de buurt van de tijd van MAS en STR.
Dat zegt misschien meer over Stroll dan over Di Resta ;) Vergelijken met Massa kan niet echt, aangezien die niet in dezelfde sessies gereden hebben en bovendien was Massa zo ziek dat ie niet fatsoenlijk kon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 20:29
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:02:
We gaan mooie tijden tegemoet met een hoop veelbelovende talenten en nieuwe aanwas.

Lando Norris en Charles Leclerc, Ocon en Verstappen.

Dat zijn DE namen van de nieuwe generatie coureurs die het na het tijdperk Vettel, Hamilton en Alonso met elkaar gaan uitvechten voor de top.
En stoffel waarschijnlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Stijnb_ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

En stoffel waarschijnlijk ook.
Mwah, maakt nog niet echt indruk dit jaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Mwah, maakt nog niet echt indruk dit jaar. :)
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met een slecht presenterende Honda in de eerste seizoenshelft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Mocht ALO stoppen dan weet ik wel wie er zijn stoeltje krijgt :P Damn die Norris is gas aan het geven.
0.07 van RAI

NVM }:| RAI zet even een 1:18.237 neer en maakt een verschil van 0.3 met NOR

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat dat vooral te maken heeft met een slecht presenterende Honda in de eerste seizoenshelft.
Nee, vergelijk zijn prestaties maar met Alonso ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
Mocht ALO stoppen dan weet ik wel wie er zijn stoeltje krijgt :P Damn die Norris is gas aan het geven.
0.07 van RAI
Samen met Leclerc iemand die ik graag snel in de F1 zie komen :) Zo snel mogelijk ;)
Denk 2019. Leclerc volgend jaar misschien al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Nee, vergelijk zijn prestaties maar met Alonso ;)
Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Alonso heeft al een bak ervaring. VanDoorne krijgt weinig kans om echt goed te wennen. Ik denk dat je zijn prestaties niet mag beoordelen op de eerste helft van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
MJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:30:
[...]

Dat, en ook met z'n teamgenoot. IMHO nog steeds 1 van de beste coureurs van het veld. Om daarnaast als rookie in een prut-auto indruk te maken is niet makkelijk.

Maar echt indruk maken in de races waar materiaalpech hem bespaard bleef heeft ie helaas nog niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
0.07 van RAI

NVM }:| RAI zet even een 1:18.237 neer en maakt een verschil van 0.3 met NOR
Scheelt wel 2 compounds.. Volgens mij rijdt Norris op ultras en Kimi op softs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Scheelt wel 2 compounds.. Volgens mij rijdt Norris op ultras en Kimi op softs.
Ah kijk, dat is info die ik (helaas) niet had.
Vettel reed zijn beste tijd op supersofts. Norris en Auer, die nu derde en vierde staan, gingen rond op ultrasofts.

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Ah kijk, dat is info die ik (helaas) niet had.

[...]
Ik ook niet 100% maar live verslag (f1today) gaf iig aan dat Norris op ultra's rijdt. Live verslag bevestigt nu dat Kimi op softs rijdt.

*edit*
Ah, goed om te weten dat de 1.17.1 van Vettel op ssoft is gereden.

[ Voor 30% gewijzigd door Grimmie187 op 02-08-2017 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Stefie2010 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:33:
Dat Lando Norris hier nu de kans krijgt om voor McLaren te testen zegt eigenlijk wel veel over de kansen van Nyck de Vries. De resultaten van Lando in de feeder series zijn ook beduidend beter dan die van Nyck, buiten het feit dat Lando nog maar 17 is en Nyck 22.

Ik denk niet dat we Nyck ooit nog in de F1 tegen zullen komen. Het is ook niet echt een toptalent.
Nyck moet vooral in betere teams gaan rijden. Podium halen met een flut-auto is mooi, maar overwinningen maken pas echt indruk. Misschien zijn het sponsoren, maar hij heeft gewoon beter materiaal nodig. Ook in de junior-klassen wordt dat steeds belangrijker.

Lando lijkt de voorkeur te hebben momenteel, maar dat zegt weinig over Nyck momenteel. Dat wordt eind van het seizoen herzien en misschien krijgt ie nog ergens een kans om zich te bewijzen. Ik denk dat Honda ook inziet dat Nyck met de huidige auto daar ook niet gaat winnen. Maar hij laat eindelijk weer mooie dingen zien.

Maar Lando doet het inderdaad goed. Enige probleem is dat het nog wat onzeker is wat Alonso gaat doen. Als die blijft maakt het weinig uit wat beiden neerzetten.
[...]

FP1 en FP2 zijn niet echt goed te vergelijken met de tijden van vandaag. Dat is namelijk nog gedaan op een baan met minder rubber en bovendien was het kouder dan vandaag.

Ding is wel: als ie nu al in de buurt komt van quali, dan wordt het lastig voor Palmer. Vooral ook omdat Kubica Renault misschien kan helpen aan extra promotie in oost Europa. In de UK zal met Palmer weinig te winnen zijn, dus ik denk dat Kubica erin komt omdat de Renault-top dat straks wil.

Ik vraag me af of we nog wat mannen op quali-rondjes zullen zien. Heb het idee dat men toch vooral long runs aan het testen is en het meeste aero al wel klaar is. Mooi om te zien dat het voor McLaren zo voorspoedig gaat. Die lijken inderdaad het lek boven te hebben qua betrouwbaarheid. Ik ben alleen nog huiverig voor volgend jaar als Honda wederom een nieuw ontwerp gaat proberen. Maar ze zullen vanaf nu meer regelmaat in puntenfinishes krijgen. Dus ook zal de druk op Vandoorne hoger worden als hij niet gaat presteren.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Ik ook niet 100% maar live verslag (f1today) gaf iig aan dat Norris op ultra's rijdt. Live verslag bevestigt nu dat Kimi op softs rijdt.

*edit*
Ah, goed om te weten dat de 1.17.1 van Vettel op ssoft is gereden.
US tegen S of SS, maar NO zet toch een 0.006 sec snellere tijd neer dan RAI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:36
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:54:
Nee, en dat is misschien maar goed ook :) .

Werpt ook wel een ander licht op Max' uitspraak na de race dat die 10-seconden straf geen invloed heeft gehad. Daar geloof ik dus helemaal niks van.

Voor zijn pitstop zat hij voor Hamilton en daarna was hij aanzienlijk sneller. Zo snel dat hij wellicht zelfs Bottas - die er vlak voor zat - te grazen had kunnen nemen.

Hij heeft zijn team (en zichzelf) gewoon enorm benadeeld door deze actie. Zijn teamgenoot ligt eruit en het kost hem misschien wel 2 plekken. Kans is groot dat als hij Ricciardo de ruimte had gegeven ze 3 en 4 waren geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:53
Max lag na z'n stop 17 seconde achter Bottas, dus -10 was nog 7 sec achterstand geweest. Oke, andere strategie had hem misschien naar voren kunnen brengen, maar koffiedik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Einde ochtendsessie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/obp8CQLJEvYZYLKbd4QCn60r/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hSvsGDpH9U7AHnKQXw0F1WKt/full.png

[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:27

Spotmatic

Ken sent me

Kubica is zo te zien het meest productief van alle rijders. Netjes!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Martinspire schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:
Mooi om te zien dat het voor McLaren zo voorspoedig gaat. Die lijken inderdaad het lek boven te hebben qua betrouwbaarheid. Ik ben alleen nog huiverig voor volgend jaar als Honda wederom een nieuw ontwerp gaat proberen. Maar ze zullen vanaf nu meer regelmaat in puntenfinishes krijgen. Dus ook zal de druk op Vandoorne hoger worden als hij niet gaat presteren.
you jinxed it!
13:02 Het lijkt erop dat Norris stilgevallen is.
13:01 Rode vlag, de sessie is stilgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:11:
Kubica is zo te zien het meest productief van alle rijders. Netjes!
Hij moet ook wel want hij moet kilometers maken voor een superlicentie als ik het goed begrepen heb.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Hij moet ook wel want hij moet kilometers maken voor een superlicentie als ik het goed begrepen heb.
Nee, dat hoeft hij niet, aangezien hij al eens een superlicentie heeft gehad.
Wel dient de FIA hem goedkeuring te geven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

die superlicentie was volgens mij geen probleem heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 16:16
Snowhite0901 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

die superlicentie was volgens mij geen probleem heb ik ergens gelezen.
Superlicentie is 300 KM geloof ik(naast alle puntjes).

Hij heeft nu 74 rondjes gereden en hungaroring is 4381(dankje startpost).

kom je uit op 324.194KM

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:56
https://nl.wikipedia.org/wiki/FIA_superlicentie
Onder uitzonderlijke omstandigheden is er ook de mogelijkheid dat de FIA een superlicentie verleent aan een bestuurder die niet voldoet aan de gebruikelijke criteria. Dan moet er een unanieme instemming zijn van de leden die beslissingsrecht hebben bij de FIA en de rijder moet dan minimum 300 kilometer hebben afgelegd tijdens het testen van een huidige Formule 1-wagen.
Volgens mij is het nu dan in orde (mits ze een aanvraag indienen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Edd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Nee, dat hoeft hij niet, aangezien hij al eens een superlicentie heeft gehad.
Wel dient de FIA hem goedkeuring te geven.
Ik denk dat ze hem sowieso de uitstaptest willen laten doen. Ben ook benieuwd of de arm/hand hem daarin gaat benadelen, want ze moeten in x seconden die wagen uit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Suicyder schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat ze hem sowieso de uitstaptest willen laten doen. Ben ook benieuwd of de arm/hand hem daarin gaat benadelen, want ze moeten in x seconden die wagen uit kunnen zijn.
Heeft hij al gedaan en was geslaagd voor de test

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Suicyder schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
We denken allemaal dat ze de maximale tijd verhogen vanwege de halo, maar het is dus voor Kubica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:43
alexbl69 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Nee, en dat is misschien maar goed ook :) .

Werpt ook wel een ander licht op Max' uitspraak na de race dat die 10-seconden straf geen invloed heeft gehad. Daar geloof ik dus helemaal niks van.

Voor zijn pitstop zat hij voor Hamilton en daarna was hij aanzienlijk sneller. Zo snel dat hij wellicht zelfs Bottas - die er vlak voor zat - te grazen had kunnen nemen.

Hij heeft zijn team (en zichzelf) gewoon enorm benadeeld door deze actie. Zijn teamgenoot ligt eruit en het kost hem misschien wel 2 plekken. Kans is groot dat als hij Ricciardo de ruimte had gegeven ze 3 en 4 waren geworden.
Vergeet niet dat vooraan een matige pace werd gereden door VET. Het verbaast me ook de Horner e.d. zo positief waren over de pace van RBR, juist aangezien RAI en HAM ook aangaven veel sneller te kunnen.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
yorkick schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Vergeet niet dat vooraan een matige pace werd gereden door VET. Het verbaast me ook de Horner e.d. zo positief waren over de pace van RBR, juist aangezien RAI en HAM ook aangaven veel sneller te kunnen.
Eens, maar tegelijkertijd kon Bottas het tempo niet volgen en liep Max in de laatste stint zo'n 17 seconden op hem in.

Toen Hamilton Bottas inhaalde en op jacht ging naar Raikkonen was Hamilton ook (iets) langzamer in zijn rondetijden dan Verstappen tot nu toe.

Ik zou zeggen dat de pace van Max beter was dan Bottas, net iets sneller dan Hamilton, maar vermoedelijk net iets langzamer dan de Ferrari's - die in stint 1 best makkelijk wegreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
[...]

Nee, dat klopt niet. De hele constructie wordt als compleet component geleverd aan de teams. De teams zorgen voor de mountpoints en eventuele verdere chassiswijzigingen die daarmee veroorzaakt zouden kunnen worden. De FIA bepaald dus hoe dik alles is en hoe het eruit ziet.

[...]

Niet helemaal zoals ik het begreep, teams mogen zelf nog kleine aerodingen monteren op de bestaande HALO. Hoe je dat dan precies zou moeten doen weet ik niet. Maar daar vinden ze wel wat op.

Gehoord in een video waarin een chassis verantwoordelijke van RBR aan het woord was. Ben zijn naam even kwijt en kan dus zo snel de video niet terug vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 02-08-2017 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJHH93
Oeps plaatje doet het niet.

https://twitter.com/ToroR...roring-2-augustus-2017%2F

:+

[ Voor 161% gewijzigd door MJHH93 op 02-08-2017 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
En we zijn weer bezig. Ghiotto als enige op de baan

@MJHH93 oooow snap! :D

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ok, kyvat kan sainz er niet afbeuken, maar andere coureurs? >:)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Rainbow_Dash Is natuurlijk ook een leuke steek onderwater richting Red Bull natuurlijk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:24:
@Rainbow_Dash Is natuurlijk ook een leuke steek onderwater richting Red Bull natuurlijk. ;)
Moah, ze hebben zelf ook de nodige ervaring mee hoor: De een-na-laatste GP nog ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heuj. G update heeft banden info naast hun live timing staan. Hmm. Is volgens mij alleen de band waarop de tijd gereden is. Niet de band waarop ze nu rijden.

[ Voor 44% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 14:34 ]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Live-feed van de test-dagen: http://www.gpupdate.net/n...garoring-2-augustus-2017/

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) de Tour de France.
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat
-Verwijten naar elkaar
-Beschuldigen van een F1 noob zijn
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1