Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik vind dit stukje nogal vreemd, misschien dat ik het verkeerd lees:YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
De Halo waar de Merc vandaag mee rijd heeft een smaller middenstuk om te testen hoe dat is:
https://www.motorsport.co...thickness-reduced-937624/
"We gaan iets bedenken wat de veiligheid moet vergroten, maar gaan meteen de limiet opzoeken....""The central strut is currently 20mm," said FIA safety director Laurent Mekies. "We feel that we have scope to reduce that thickness for the benefit of the drivers' forward vision.
"So we will be testing before next year, going as low as 16mm, and see how much we can push it."
Nu die bovenste bar nog wat smaller maken en het begint acceptabel te worden.Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Foto bij je artikel laat inderdaad goed zien dat die al veel meer zicht geeft voor de rijders.
[afbeelding]
Let maar op eer het 2018 is, is het een wing om lucht te leiden naast zijn "veiligheidsfunctie".
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ter vergelijking de oude variant:Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Foto bij je artikel laat inderdaad goed zien dat die al veel meer zicht geeft voor de rijders.
[afbeelding]

Die horizontale ronde stang wordt idd vrijgegeven door de FIA voor aero modificaties.Bastie-88 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Nu die bovenste bar nog wat smaller maken en het begint acceptabel te worden.
Let maar op eer het 2018 is, is het een wing om lucht te leiden naast zijn "veiligheidsfunctie".
[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 02-08-2017 11:36 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan ben ik stiekem toch heel benieuwd naar de uitvoeringen die we gaan zien.YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Die horizontale ronde stang wordt idd vrijgegeven door de FIA voor aero modificaties.
Ik denk dat ze er best toffe dingen mee kunnen doen, afhankelijk van de speelruimte natuurlijk
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Is al aangegeven dat er ruimte komt voor de teams om boven op de basisstructuur kleine winglets etc. te plaatsen, binnen een bepaalde marge. (Dat was op Sky, kan geen bron vinden. Maar het lijkt me wel aannemelijk)Bastie-88 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Damn...
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/892676528663875584
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Ja! KUB, Auer (SFI), Gasly (RBR) en Matsushiita (Sauber) zijn de baan weer op!
[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 11:53 ]
Pff alsof ze een babybox erom heen gebouwd hebben.YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Ter vergelijking de oude variant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Die horizontale ronde stang wordt idd vrijgegeven door de FIA voor aero modificaties.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hij is in ieder geval nu al sneller dan Palmer tijdens FP1 en FP2. Als hij vandaag in de buurt weet te komen van Palmer z'n kwali-tijd na 1 dagje rijden zal het voor Palmer een moeilijk verhaal worden, in ieder geval voor volgend jaar.Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:24:
[...]
KUB reed zojuist een 1:19.972. 1:19.681 En zoals je zelf zegt, zo'n testdag zegt helemaal niks. GAS rijdt ook al snellere tijden dan VER gister deed. maar zolang je niet weet wat de teams testen zeggen tijden inderdaad helemaal niks.
Maar het is en blijft een testdag. Het kan ook goed zijn dat hij nu met nieuwe updates aan het rijden is. Het zal vast een indicatie geven maar 100% zeker over tijden kunnen we nu toch niet zijn.stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Hij is in ieder geval nu al sneller dan Palmer tijdens FP1 en FP2. Als hij vandaag in de buurt weet te komen van Palmer z'n kwali-tijd na 1 dagje rijden zal het voor Palmer een moeilijk verhaal worden, in ieder geval voor volgend jaar.
✌
Ik ben het er wel mee eens dat je KUB's tijden mag vergelijken met PAL's tijden in Q, maar ben het er niet mee eens dat je daar conclusies m.b.t. de loopbaan van palmer mag trekken. Palmer had natuurlijk maar 2-3 ronden om zo'n tijd neer te zetten, Kubica met geluk 150. Daarbij is het een testdag voor de auto's. Er worden nieuwe onderdelen en nieuwe settings getest, als dit goed uitpakt kan dit al voordeel geven voor Kubica. Niet eerlijk om de tijden dan te vergelijken.stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Hij is in ieder geval nu al sneller dan Palmer tijdens FP1 en FP2. Als hij vandaag in de buurt weet te komen van Palmer z'n kwali-tijd na 1 dagje rijden zal het voor Palmer een moeilijk verhaal worden, in ieder geval voor volgend jaar.
RAI zet in 7 ronden een tijd van 1:18.462 neer.
Dan nog is het niet goed voor iemand die al duizenden rondes in die auto gereden heeft weggezet wordt door iemand die voor het eerst in deze auto rijd.LoeWn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Ik ben het er wel mee eens dat je KUB's tijden mag vergelijken met PAL's tijden in Q, maar ben het er niet mee eens dat je daar conclusies m.b.t. de loopbaan van palmer mag trekken. Palmer had natuurlijk maar 2-3 ronden om zo'n tijd neer te zetten, Kubica met geluk 150. Daarbij is het een testdag voor de auto's. Er worden nieuwe onderdelen en nieuwe settings getest, als dit goed uitpakt kan dit al voordeel geven voor Kubica. Niet eerlijk om de tijden dan te vergelijken.
Maar Di Resta liet toch ook even zien dat hij prima een 2017 auto kan besturen? Die heeft ook nul ervaring in de laatste auto's en kwam ook aardig in de buurt van de tijd van MAS en STR.Zahariac schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Dan nog is het niet goed voor iemand die al duizenden rondes in die auto gereden heeft weggezet wordt door iemand die voor het eerst in deze auto rijd.
✌
Nu ja, WIJ kunnen / mogen er misschien geen conclusies uit trekken omdat we niet weten hoe de tijden zich verhouden tot elkaar icm setup etc. Maar ik denk dat Renault dat zeker wel zal doen.LoeWn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Ik ben het er wel mee eens dat je KUB's tijden mag vergelijken met PAL's tijden in Q, maar ben het er niet mee eens dat je daar conclusies m.b.t. de loopbaan van palmer mag trekken. Palmer had natuurlijk maar 2-3 ronden om zo'n tijd neer te zetten, Kubica met geluk 150. Daarbij is het een testdag voor de auto's. Er worden nieuwe onderdelen en nieuwe settings getest, als dit goed uitpakt kan dit al voordeel geven voor Kubica. Niet eerlijk om de tijden dan te vergelijken.
Dat zeker. Ik denk dat het na dit jaar ook exit PAL is. Maar dan zie ik eerder een andere rijder het zitje overnemen dan Kubica.stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Nu ja, WIJ kunnen / mogen er misschien geen conclusies uit trekken omdat we niet weten hoe de tijden zich verhouden tot elkaar icm setup etc. Maar ik denk dat Renault dat zeker wel zal doen.
✌
Dat zegt misschien meer over Stroll dan over Di RestaMJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Maar Di Resta liet toch ook even zien dat hij prima een 2017 auto kan besturen? Die heeft ook nul ervaring in de laatste auto's en kwam ook aardig in de buurt van de tijd van MAS en STR.
En stoffel waarschijnlijk ook.alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:02:
We gaan mooie tijden tegemoet met een hoop veelbelovende talenten en nieuwe aanwas.
Lando Norris en Charles Leclerc, Ocon en Verstappen.
Dat zijn DE namen van de nieuwe generatie coureurs die het na het tijdperk Vettel, Hamilton en Alonso met elkaar gaan uitvechten voor de top.
Mwah, maakt nog niet echt indruk dit jaar.
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met een slecht presenterende Honda in de eerste seizoenshelft.alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
Mwah, maakt nog niet echt indruk dit jaar.
✌
0.07 van RAI
NVM
[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 12:32 ]
Nee, vergelijk zijn prestaties maar met AlonsoMJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met een slecht presenterende Honda in de eerste seizoenshelft.
Samen met Leclerc iemand die ik graag snel in de F1 zie komenJasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
Mocht ALO stoppen dan weet ik wel wie er zijn stoeltje krijgtDamn die Norris is gas aan het geven.
0.07 van RAI
Denk 2019. Leclerc volgend jaar misschien al.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Alonso heeft al een bak ervaring. VanDoorne krijgt weinig kans om echt goed te wennen. Ik denk dat je zijn prestaties niet mag beoordelen op de eerste helft van dit seizoen.alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
[...]
Nee, vergelijk zijn prestaties maar met Alonso
Dat, en ook met z'n teamgenoot. IMHO nog steeds 1 van de beste coureurs van het veld. Om daarnaast als rookie in een prut-auto indruk te maken is niet makkelijk.MJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met een slecht presenterende Honda in de eerste seizoenshelft.
Maar echt indruk maken in de races waar materiaalpech hem bespaard bleef heeft ie helaas nog niet gedaan.
Scheelt wel 2 compounds.. Volgens mij rijdt Norris op ultras en Kimi op softs.Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
Mocht ALO stoppen dan weet ik wel wie er zijn stoeltje krijgtDamn die Norris is gas aan het geven.
0.07 van RAI
NVMRAI zet even een 1:18.237 neer en maakt een verschil van 0.3 met NOR
Ah kijk, dat is info die ik (helaas) niet had.Grimmie187 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:33:
[...]
Scheelt wel 2 compounds.. Volgens mij rijdt Norris op ultras en Kimi op softs.
Vettel reed zijn beste tijd op supersofts. Norris en Auer, die nu derde en vierde staan, gingen rond op ultrasofts.
[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 12:36 ]
Ik ook niet 100% maar live verslag (f1today) gaf iig aan dat Norris op ultra's rijdt. Live verslag bevestigt nu dat Kimi op softs rijdt.Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Ah kijk, dat is info die ik (helaas) niet had.
[...]
*edit*
Ah, goed om te weten dat de 1.17.1 van Vettel op ssoft is gereden.
[ Voor 30% gewijzigd door Grimmie187 op 02-08-2017 12:40 ]
Nyck moet vooral in betere teams gaan rijden. Podium halen met een flut-auto is mooi, maar overwinningen maken pas echt indruk. Misschien zijn het sponsoren, maar hij heeft gewoon beter materiaal nodig. Ook in de junior-klassen wordt dat steeds belangrijker.Stefie2010 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:33:
Dat Lando Norris hier nu de kans krijgt om voor McLaren te testen zegt eigenlijk wel veel over de kansen van Nyck de Vries. De resultaten van Lando in de feeder series zijn ook beduidend beter dan die van Nyck, buiten het feit dat Lando nog maar 17 is en Nyck 22.
Ik denk niet dat we Nyck ooit nog in de F1 tegen zullen komen. Het is ook niet echt een toptalent.
Lando lijkt de voorkeur te hebben momenteel, maar dat zegt weinig over Nyck momenteel. Dat wordt eind van het seizoen herzien en misschien krijgt ie nog ergens een kans om zich te bewijzen. Ik denk dat Honda ook inziet dat Nyck met de huidige auto daar ook niet gaat winnen. Maar hij laat eindelijk weer mooie dingen zien.
Maar Lando doet het inderdaad goed. Enige probleem is dat het nog wat onzeker is wat Alonso gaat doen. Als die blijft maakt het weinig uit wat beiden neerzetten.
FP1 en FP2 zijn niet echt goed te vergelijken met de tijden van vandaag. Dat is namelijk nog gedaan op een baan met minder rubber en bovendien was het kouder dan vandaag.stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Ding is wel: als ie nu al in de buurt komt van quali, dan wordt het lastig voor Palmer. Vooral ook omdat Kubica Renault misschien kan helpen aan extra promotie in oost Europa. In de UK zal met Palmer weinig te winnen zijn, dus ik denk dat Kubica erin komt omdat de Renault-top dat straks wil.
Ik vraag me af of we nog wat mannen op quali-rondjes zullen zien. Heb het idee dat men toch vooral long runs aan het testen is en het meeste aero al wel klaar is. Mooi om te zien dat het voor McLaren zo voorspoedig gaat. Die lijken inderdaad het lek boven te hebben qua betrouwbaarheid. Ik ben alleen nog huiverig voor volgend jaar als Honda wederom een nieuw ontwerp gaat proberen. Maar ze zullen vanaf nu meer regelmaat in puntenfinishes krijgen. Dus ook zal de druk op Vandoorne hoger worden als hij niet gaat presteren.
US tegen S of SS, maar NO zet toch een 0.006 sec snellere tijd neer dan RAIGrimmie187 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:
[...]
Ik ook niet 100% maar live verslag (f1today) gaf iig aan dat Norris op ultra's rijdt. Live verslag bevestigt nu dat Kimi op softs rijdt.
*edit*
Ah, goed om te weten dat de 1.17.1 van Vettel op ssoft is gereden.
Nee, en dat is misschien maar goed ookLopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:54:
Tijdens de race dacht ik dat ook hoor, mede dankzij onze commentator die even de bril afgezet had en beoordeeld had dat het geen straf waard was.
Wellicht indien het alleen een ''wheelbang'' was, was er niet veel gebeurt op een waarschuwing na. Na de race gaan die emoties vanzelf weg en dan kan je niet anders zeggen/denken dan dat Max een grote fout gemaakt heeft.
Ik riep nog van ej kom op, het is een issue tussen 2 teamgenoten, laat die bepalen of er een straf volgt of niet. Groen licht voor een straf vanuit Ricciardo? Kom maar op met die straf. Geen groen licht vanuit Ricciardo / RBR dan gewoon niks doen. Mja zo werkt het helaas niet xd
Werpt ook wel een ander licht op Max' uitspraak na de race dat die 10-seconden straf geen invloed heeft gehad. Daar geloof ik dus helemaal niks van.
Voor zijn pitstop zat hij voor Hamilton en daarna was hij aanzienlijk sneller. Zo snel dat hij wellicht zelfs Bottas - die er vlak voor zat - te grazen had kunnen nemen.
Hij heeft zijn team (en zichzelf) gewoon enorm benadeeld door deze actie. Zijn teamgenoot ligt eruit en het kost hem misschien wel 2 plekken. Kans is groot dat als hij Ricciardo de ruimte had gegeven ze 3 en 4 waren geworden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
you jinxed it!Martinspire schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:
Mooi om te zien dat het voor McLaren zo voorspoedig gaat. Die lijken inderdaad het lek boven te hebben qua betrouwbaarheid. Ik ben alleen nog huiverig voor volgend jaar als Honda wederom een nieuw ontwerp gaat proberen. Maar ze zullen vanaf nu meer regelmaat in puntenfinishes krijgen. Dus ook zal de druk op Vandoorne hoger worden als hij niet gaat presteren.
13:02 Het lijkt erop dat Norris stilgevallen is.
13:01 Rode vlag, de sessie is stilgelegd.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Hij moet ook wel want hij moet kilometers maken voor een superlicentie als ik het goed begrepen heb.Spotmatic schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:11:
Kubica is zo te zien het meest productief van alle rijders. Netjes!
"When you grow up your heart dies"
Nee, dat hoeft hij niet, aangezien hij al eens een superlicentie heeft gehad.sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:19:
[...]
Hij moet ook wel want hij moet kilometers maken voor een superlicentie als ik het goed begrepen heb.
Wel dient de FIA hem goedkeuring te geven.
-
die superlicentie was volgens mij geen probleem heb ik ergens gelezen.sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:19:
[...]
Hij moet ook wel want hij moet kilometers maken voor een superlicentie als ik het goed begrepen heb.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Superlicentie is 300 KM geloof ik(naast alle puntjes).Snowhite0901 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:21:
[...]
die superlicentie was volgens mij geen probleem heb ik ergens gelezen.
Hij heeft nu 74 rondjes gereden en hungaroring is 4381(dankje startpost).
kom je uit op 324.194KM
Volgens mij is het nu dan in orde (mits ze een aanvraag indienen)Onder uitzonderlijke omstandigheden is er ook de mogelijkheid dat de FIA een superlicentie verleent aan een bestuurder die niet voldoet aan de gebruikelijke criteria. Dan moet er een unanieme instemming zijn van de leden die beslissingsrecht hebben bij de FIA en de rijder moet dan minimum 300 kilometer hebben afgelegd tijdens het testen van een huidige Formule 1-wagen.
Ik denk dat ze hem sowieso de uitstaptest willen laten doen. Ben ook benieuwd of de arm/hand hem daarin gaat benadelen, want ze moeten in x seconden die wagen uit kunnen zijn.Edd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:21:
[...]
Nee, dat hoeft hij niet, aangezien hij al eens een superlicentie heeft gehad.
Wel dient de FIA hem goedkeuring te geven.
Heeft hij al gedaan en was geslaagd voor de testSuicyder schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
Ik denk dat ze hem sowieso de uitstaptest willen laten doen. Ben ook benieuwd of de arm/hand hem daarin gaat benadelen, want ze moeten in x seconden die wagen uit kunnen zijn.
We denken allemaal dat ze de maximale tijd verhogen vanwege de halo, maar het is dus voor Kubica.Suicyder schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
Ik denk dat ze hem sowieso de uitstaptest willen laten doen. Ben ook benieuwd of de arm/hand hem daarin gaat benadelen, want ze moeten in x seconden die wagen uit kunnen zijn.
Vergeet niet dat vooraan een matige pace werd gereden door VET. Het verbaast me ook de Horner e.d. zo positief waren over de pace van RBR, juist aangezien RAI en HAM ook aangaven veel sneller te kunnen.alexbl69 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Nee, en dat is misschien maar goed ook.
Werpt ook wel een ander licht op Max' uitspraak na de race dat die 10-seconden straf geen invloed heeft gehad. Daar geloof ik dus helemaal niks van.
Voor zijn pitstop zat hij voor Hamilton en daarna was hij aanzienlijk sneller. Zo snel dat hij wellicht zelfs Bottas - die er vlak voor zat - te grazen had kunnen nemen.
Hij heeft zijn team (en zichzelf) gewoon enorm benadeeld door deze actie. Zijn teamgenoot ligt eruit en het kost hem misschien wel 2 plekken. Kans is groot dat als hij Ricciardo de ruimte had gegeven ze 3 en 4 waren geworden.
Eens, maar tegelijkertijd kon Bottas het tempo niet volgen en liep Max in de laatste stint zo'n 17 seconden op hem in.yorkick schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:49:
[...]
Vergeet niet dat vooraan een matige pace werd gereden door VET. Het verbaast me ook de Horner e.d. zo positief waren over de pace van RBR, juist aangezien RAI en HAM ook aangaven veel sneller te kunnen.
Toen Hamilton Bottas inhaalde en op jacht ging naar Raikkonen was Hamilton ook (iets) langzamer in zijn rondetijden dan Verstappen tot nu toe.
Ik zou zeggen dat de pace van Max beter was dan Bottas, net iets sneller dan Hamilton, maar vermoedelijk net iets langzamer dan de Ferrari's - die in stint 1 best makkelijk wegreden.
Nee, dat klopt niet. De hele constructie wordt als compleet component geleverd aan de teams. De teams zorgen voor de mountpoints en eventuele verdere chassiswijzigingen die daarmee veroorzaakt zouden kunnen worden. De FIA bepaald dus hoe dik alles is en hoe het eruit ziet.Bastie-88 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Niet helemaal zoals ik het begreep, teams mogen zelf nog kleine aerodingen monteren op de bestaande HALO. Hoe je dat dan precies zou moeten doen weet ik niet. Maar daar vinden ze wel wat op.YakuzA schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Gehoord in een video waarin een chassis verantwoordelijke van RBR aan het woord was. Ben zijn naam even kwijt en kan dus zo snel de video niet terug vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 02-08-2017 14:11 ]
https://twitter.com/ToroR...roring-2-augustus-2017%2F
[ Voor 161% gewijzigd door MJHH93 op 02-08-2017 14:14 ]
✌
@MJHH93 oooow snap!
[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 14:15 ]
Zo wel.MJHH93 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:12:
Oeps plaatje doet het niet.
https://twitter.com/ToroR...roring-2-augustus-2017%2F

Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Ok, kyvat kan sainz er niet afbeuken, maar andere coureurs?
😆 - Denk ook eens om ;)
Moah, ze hebben zelf ook de nodige ervaring mee hoor: De een-na-laatste GP nogsjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:24:
@Rainbow_Dash Is natuurlijk ook een leuke steek onderwater richting Red Bull natuurlijk.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
[ Voor 44% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 14:34 ]
Je hebt inderdaad gelijk, teams moeten een bepaalde standaard HALO gebruiken.UltraSub schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:10:
[...]
Nee, dat klopt niet. De hele constructie wordt als compleet component geleverd aan de teams. De teams zorgen voor de mountpoints en eventuele verdere chassiswijzigingen die daarmee veroorzaakt zouden kunnen worden. De FIA bepaald dus hoe dik alles is en hoe het eruit ziet.
[...]
Niet helemaal zoals ik het begreep, teams mogen zelf nog kleine aerodingen monteren op de bestaande HALO. Hoe je dat dan precies zou moeten doen weet ik niet. Maar daar vinden ze wel wat op.
Gehoord in een video waarin een chassis verantwoordelijke van RBR aan het woord was. Ben zijn naam even kwijt en kan dus zo snel de video niet terug vinden.
Waarvan ook nog niet definitief het uiterlijk vast staat, en mogen daar eigen 'fairings' op aanbrengen.
https://www.motorsport.co...ns-935056/?v=2&s=1&q=halo"I'm sure that they will look more pleasing to the eyes. They have to use the standard Halo, that will be from a single supplier. We will allow them to use non-structural fairings around the upper part, which can be no more than 20mm from the main structure.
PSN
Over zijn ongeluk en revalidatie, zijn kansen, etc
Straks eens kijken. Overigens moet dat voor KUB toch een kick zijn dat er zoveel volk voor hem is gekomen.Remy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:43:
Video interview (3 mins) BCC met Kubica: http://www.bbc.com/sport/formula1/40803460
Over zijn ongeluk en revalidatie, zijn kansen, etc
https://img.f1today.eu/x/...f85ba118f046cb9958059.jpg
100 laps!!

Komen Ferarri en McL niet meer naar buiten?
[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 15:15 ]
Valt me sowieso wel tegen met het aantal snelle rondes. Waarom geven ze die rookies niet even een ronde of 25 om wat snels neer te zetten?Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:11:
Komen Ferarri en McL niet meer naar buiten?
En ik denk dat ze bij McLaren in ieder geval een nieuwe motor proberen of iets om te valideren dat de motor waar ze mee reden geen toeval is.
Ja, want wat was er nou gebeurd aan het einde van de ochtend?Martinspire schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Valt me sowieso wel tegen met het aantal snelle rondes. Waarom geven ze die rookies niet even een ronde of 25 om wat snels neer te zetten?
En ik denk dat ze bij McLaren in ieder geval een nieuwe motor proberen of iets om te valideren dat de motor waar ze mee reden geen toeval is.
En verwacht dat in het laatste half uurtje de coureurs nog wel even 'los mogen gaan'. Als ze de puf nog hebben
edit: RAI rijdt ook weer het circuit op en NOR heeft net een ronde gereden maar is weer naar binnen gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 15:51 ]
Volgens mij nog niet langsgekomen. Poolse fans. Speakers aan. Kippenvel!
Hij gaat nu onderweg op Ultra Soft... ik ben benieuwd.Jasphur schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:35:
Ondertussen zit KUB op 1:18.952
No matter the age, never lose the Kramer inside
En hij is weer binnen. Maar kijk die NOR vlammen. Ben benieuwd wat RAI nu gaat doen. Welke schoentjes heeft hij aan?sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:42:
[...]
Hij gaat nu onderweg op Ultra Soft... ik ben benieuwd.
Hoppaaa NOR: 1:17.682 & KUB 1:18.572
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 16:59 ]
1. Sebastian Vettel – Ferrari SF70H: 1’17.124 , 40 laps
2. Lando Norris – McLaren MCL32: 1’17.682 (+0.558), 77 laps
3. Kimi Raikkonen – Ferrari SF70H: 1’18.237 (+1.113), 49 laps
4. Robert Kubica – Renault RS17: 1’18.572 (+1.448), 132 laps
5. Carlos Sainz Jnr – Toro Rosso STR12: 1’18.850 (+1.726), 68 laps
6. Lucas Auer – Force India VJM10: 1’19.242 (+2.118), 49 laps
7. George Russell – Mercedes W08: 1’19.499 (+2.375), 77 laps
8. Nikita Mazepin – Force India VJM10: 1’19.692 (+2.568), 34 laps
9. Pierre Gasly – Red Bull RB13: 1’20.337 (+3.213), 93 laps
10. Daniil Kvyat – Toro Rosso STR12: 1’20.410 (+3.286), 42 laps
11. Luca Ghiotto – Williams FW40: 1’20.414 (+3.290), 144 laps
12. Santino Ferrucci – Haas VF-17: 1’20.994 (+3.870), 103 laps
13. Nobuharu Matsushita – Sauber C36: 1’21.998 (+4.874), 103 laps
Last updated at: 17:01 CET
Via http://www.f1fanatic.co.uk/live/f1/#comment-3549932
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
GisterDaniëlWW2 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:05:
Max zou toch vandaag rijden of?
KUB en NOR zijn weer binnen. Dus ik verwacht een serie aan sprint-stintjes. Zou KUB RAI nog voorbij gaan?
Of knalt RAI straks ook nog even het circuit op?
Op US ipv SS bandd0s schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:40:
Kubica dus bijna net zo snel als Palmer in Q2. Palmer is het gewoon echt niet qua snelheid. Om nog maar te zwijgen over de brokken die hij met regelmaat maakt.
PSN
McLaren zal wel met extreem weinig brandstof rijden of de flow control wat hoger gezet hebben. Op SkyF1 ziet men die Lando al als een toekomstig wereldkampioen en F1technical ziet McLaren nu ook al voor de winst meestrijden, dat alles over een weinig zeggende testMartinspire schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Valt me sowieso wel tegen met het aantal snelle rondes. Waarom geven ze die rookies niet even een ronde of 25 om wat snels neer te zetten?
(alhoewel ik denk dat LeClerc een klasse apart zou kunnen zijn en we daar nog vuurwerk mee zouden kunnen gaan beleven. Zo snel mogelijk naar F1 wat mij betreft.
Lando Norris, Charles Leclerc, Esteban Ocon en Verstappen zijn de 4 coureurs die Alonso, Vettel en Hamilton de komende jaren gaan vervangen aan de top. The future is bright
Coureurs met absolute WK potentie die 4 namen, stuk voor stuk
[ Voor 21% gewijzigd door alwaysleft op 02-08-2017 20:07 ]
Wat mij het meeste opvalt, Robert Kubica!!! 142 ronde, in de nieuwe auto met brede banden, meer downforce op een bloedhete dag op een circuit wat al zwaar is.
Ik heb niet gezien hoe hij de auto uitkwam, maar dit is gewoon indrukwekkend!
Hulde Robert!!!!!

Of gewoon hier kijkenRemy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:00:
Renault F1 was net live met Kubica op FB: video van ~ 11 minuten hier, beantwoordt vragen van de fans: https://www.facebook.com/.../videos/1882780505082281/
[YouTube: https://youtu.be/fdXsp-DCtFw]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Hij zag er vermoeid uit toen hij naar de fans zwaaide: later in de FB live video zei hij wel dat hij vooral geestelijk moe was. Alle nieuwe input, alle zaken waar hij op moest letten...niks over z'n fysieke status gezegd.pilskes schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:18:
Af en toe een klein beetje de 2 testdagen gevolgd, dus veel kan ik er niet over zeggen (ook omdat het TESTEN is).
Wat mij het meeste opvalt, Robert Kubica!!! 142 ronde, in de nieuwe auto met brede banden, meer downforce op een bloedhete dag op een circuit wat al zwaar is.
Ik heb niet gezien hoe hij de auto uitkwam, maar dit is gewoon indrukwekkend!
Hulde Robert!!!!!
[afbeelding]
Verder liet hij weten dat hij het erg naar z'n zin heeft gehad met die 142 ronden: en het liefst morgen weer in de auto zou willen springen om een aantal rondjes te doen: vooral omdat het dan waarschijnlijk anders (beter?) zou aanvoelen
Ik verwijs graag naar de echte bron
edit:
Pierre Gasly niet? Was in de RB niet superhard bezig zo op het oog, maar toch..alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:04:
Ik zeg het nogmaals.
Lando Norris, Charles Leclerc, Esteban Ocon en Verstappen zijn de 4 coureurs die Alonso, Vettel en Hamilton de komende jaren gaan vervangen aan de top. The future is bright![]()
Coureurs met absolute WK potentie die 4 namen, stuk voor stuk![]()
[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 02-08-2017 20:23 ]
Nee, Gasly heeft een weinig indrukwekkende cv. Niet voor niks zit Sainz en Kvyat al jarenlang bij Toro Rosso.Remy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:22:
[...]
[...]
Pierre Gasly niet? Was in de RB niet superhard bezig zo op het oog, maar toch..
Ok, helder.alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:42:
[...]
Nee, Gasly heeft een weinig indrukwekkende cv. Niet voor niks zit Sainz en Kvyat al jarenlang bij Toro Rosso.
1 ander ding wat Kubica aangaf: het gewicht van de wagens. Toen hij nog F1 reed was het gewicht 620kg, nu 100kg meer.
Quote:
Dit is volgens mij van het media-interview voor de FB Live-opname, heb alleen nog niet de originele bron gevonden.Kubica said one of the biggest differences he noticed in driving the 2017 machine was that the “cars are even heavier”.
He added: “When I last time drove the car, the minimum weight was 620kg, to have 100kg [extra] bringing around the track, it makes a big difference.
“In a rally car when you put a 20kg spare wheel in a car which is weighing 1,300kg, you feel it so imagine in a 600kg car adding 100kg."
"Even heavier" hoeft niet iets slechts te zijn voor hem - maar misschien wel voor F1. De auto's worden zo steeds minder 'nimble'. Alsof je van een Lotus Elise een Tesla Roadster maakt. 100kg erbij, maar wel meer power erbij.
Doet me denken aan de keer dat Top Gear de Tesla Roadster reviewde, vs een Lotus Elise: vlot rechtuit, maar dramatisch in de bochten: YouTube: 🔔 Top Gear \[12x7] - Season 12 Episode 7 - Tesla Roadster
Als je bedenkt dat elke 10kg aan gewocht ongeveer 0,3 per ronde scheelt... dan word je wel beetje bang als ze deze auto's weer op het gewicht pre V6 krijgen.Remy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:45:
[...]
Ok, helder.
1 ander ding wat Kubica aangaf: het gewicht van de wagens. Toen hij nog F1 reed was het gewicht 620kg, nu 100kg meer.
Quote:
[...]
Dit is volgens mij van het media-interview voor de FB Live-opname, heb alleen nog niet de originele bron gevonden.
"Even heavier" hoeft niet iets slechts te zijn voor hem - maar misschien wel voor F1. De auto's worden zo steeds minder 'nimble'. Alsof je van een Lotus Elise een Tesla Roadster maakt. 100kg erbij, maar wel meer power erbij.
Doet me denken aan de keer dat Top Gear de Tesla Roadster reviewde, vs een Lotus Elise: vlot rechtuit, maar dramatisch in de bochten: YouTube: 🔔 Top Gear \[12x7] - Season 12 Episode 7 - Tesla Roadster
Vettel was al 1.5 sneller dan Hungaroring ronde record deze kwalificatie. Met 100kg minder gaat daar nog eens 3,5 seconde vanaf (!).
Zal door het ERS gedeelte en brede wielbasis echter lastig worden om gewicht te verliezen.
[YouTube: https://youtu.be/6C9x39gCxr0]
PSN
Ook, en als je voor 2,5 jaar in de GP2 rondrijdt, en bijna wordt verslagen door je rookie teammaat (GIO) voor het kampioenschap, dan doe je het wel verkeerd.alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:42:
[...]
Nee, Gasly heeft een weinig indrukwekkende cv. Niet voor niks zit Sainz en Kvyat al jarenlang bij Toro Rosso.
En dan maakt Gasly hele domme fouten. Abu Dabi 2015 in de GP2 race 2: zorgt hij voor een enorme startcrash dat die race werd gecanceld.
Of Oostenrijk 2016 GP2 was ook zo dom.
Nee Gasly is geen hoogvlieger, denk zelf dat Sainz & Kvyat (als ze beide hun frustraties los kunnen laten) beter zijn qua racepace!
Ik vraag me af of de auto's er sneller van worden als je het hele hybridesysteem eruit sloopt. MGU's, accupack, electromotor, de hele meuk. Kan behoorlijk wat gewicht schelen. Worden de auto's simpeler en wellicht zelfs sneller door het gewicht wat ze kwijt zijn.Remy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:45:
[...]
Ok, helder.
Quote:
[...]
Dit is volgens mij van het media-interview voor de FB Live-opname, heb alleen nog niet de originele bron gevonden.
Ik denk niet dat het ontbreken van de extra 160bhp die ze nu hebben met de ES van 25 kilo en een MGU-K (die ergens verwerkt zit in het minimum gewicht van 145kg zit van de gehele motor) opwegen tot het verkrijgen van een lichtere auto zonder het hybride systeem. Dat de wagens er simpeler van worden is inderdaad denk ik wel een feit.FastFred schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:48:
[...]
Ik vraag me af of de auto's er sneller van worden als je het hele hybridesysteem eruit sloopt. MGU's, accupack, electromotor, de hele meuk. Kan behoorlijk wat gewicht schelen. Worden de auto's simpeler en wellicht zelfs sneller door het gewicht wat ze kwijt zijn.
Wil je de wagens echt lichter maken dan zul je meer moeten verwijderen dan alleen het hybridesysteem.
Minder flapjes ook denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 03-08-2017 09:20 ]
Al die tierelantijntjes mogen ze wmb wel afschaffen. Worden de auto's alleen maar simpeler en mooier van.Jasphur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:12:
Wil je de wagens echt lichter maken dan zul je meer moeten verwijderen dan alleen het hybridesysteem.
Minder flapjes ook denk ik
Er waren begin dit jaar toch wat auto's met overgewicht? Weet niet of dat inmiddels opgelost is.perpixel schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:03:
Ze zouden de auto's gewoon lichter kunnen maken. Volgens mij zitten alle auto's op het vastgestelde minimum. Dat heeft niks met de nieuwe electronica te maken
Jup, oplossing was dat de rijder moest afvallen oid.MikeyMan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
Er waren begin dit jaar toch wat auto's met overgewicht? Weet niet of dat inmiddels opgelost is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
zoiets als de 2008 vs 2009 wagens' ?warp schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Al die tierelantijntjes mogen ze wmb wel afschaffen. Worden de auto's alleen maar simpeler en mooier van.

Dat was wel een succes ja

Precies dus de reden waarom die regels er zijn. De FIA heeft een bepaalde verwachting bij het gewicht van de auto en daar wordt het gewicht van de coureur bij opgeteld. Anders gaan de coureurs natuurlijk een wedstrijd houden wie zo licht mogelijk kan zijn.Jasphur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:44:
[...]
Jup, oplossing was dat de rijder moest afvallen oid.
En dit 'overgewicht' speelde sowieso bij FI met de testdagen waar ook vandaan komt dat Perez & Ocon moesten afvallen. Maar dit werd vrij snel (Australië? China?) teruggedraaid met de opmerking dat de auto lichter was gemaakt.
Nee, dat ziet er ook niet uit. Beter zoals de F1 wagens uit de periode 1985 ~ 1995.vhal schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:58:
[...]
zoiets als de 2008 vs 2009 wagens' ?
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was wel een succes ja![]()
...jammer dat ze niet rijden in de sneeuw, had die gigantische frontwing nog enig nut

Die waren doorgaans lekker strak en clean.

Al die flapjes moeten er inderdaad af, het hindert het racen. Zie nu de afgelopen race, niemand kon binnen 1 seconde van zijn voorganger rijden want dan verloren ze alle aero vanwege "dirty air". Schiet toch niet op man.
[ Voor 53% gewijzigd door RonaldMcDonald op 03-08-2017 11:57 ]
Mid / eind augustus opent het nieuwe topic.
[ Voor 50% gewijzigd door naitsoezn op 03-08-2017 12:06 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Live-feed van de test-dagen: http://www.gpupdate.net/n...garoring-2-augustus-2017/Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) de Tour de France.
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat
-Verwijten naar elkaar
-Beschuldigen van een F1 noob zijn
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1