WOOOT?Jebus4life schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:17:
Hebben ze nu echt Raikkonen driver of they day gevote.
Heeft de hele race niets gedaan behalve 1 a 5 seconden treintje gereden achter Vettel...
Had het Sainz wel gegund dit weekend, fenomenale start en mooi uitgereden. Is al het ganse seizoen echt wel veel uit die wagen aan het persen naar mijn mening
Rai heeft een sterke race gereden .... niet echt makkelijk om zo dicht op je teammate te rijden en je mag niet inhalen, tevens vreet het extra banden en was de druk van achter bottas/lewis de hele race aanwezig.
https://f1manager.info/ranking/4605
Heb het filmpje niet. Vond hem ook niet zo spannend, was maar een min of 2. Maar als je F1 terugkijkt in de app en je gaat naar 3:35 dan begint hij ongeveer.LAD93 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:42:
Mocht iemand dit filmpje nog tegenkomen, graag posten! Zou hem graag nog een keer willen zien (zonder het terugzoeken op die verschrikkelijke Ziggo Go app).
Wacht, mocht men hem naar de pits hebben kunnen brengen om een nieuwe band te monteren had men een simpele 10s straf gekregen en verder niets? Dan klinkt die €5000 ineens wel als veel geld voor een wagen die toch buiten de punten ging finishen vandaag.nachtnet schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:45:
[afbeelding]
€5000,- boete voor HAAS. unsafe release.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Hij zegt dat ie transparant is maar zucht als hij de vraag over Kimi moet beantwoorden...
Duidelijk dat hij de nr 1 is bij Ferrari en dat Kimi daar nooit n race gaat winnen.
Grappig ook Olav en Jack op de achtergrond
Ook dan had er nog een boete kunnen volgen voor het team.Blokker_1999 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:48:
[...]
Wacht, mocht men hem naar de pits hebben kunnen brengen om een nieuwe band te monteren had men een simpele 10s straf gekregen en verder niets? Dan klinkt die €5000 ineens wel als veel geld voor een wagen die toch buiten de punten ging finishen vandaag.
Olie lek in de motor. Is al 3 of 4x gemeld.MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:05:
Waarom lag diresta er nou uit? Conditie?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Is hierboven ergens vermeld. (Mogelijk) olie lek, maar pin me er niet op vast.MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:05:
Daarnaast geeft het vervroegd uitvallen natuurlijk ook de mogelijkheid om de versnellingsbak "gratis" te vervangen. Aangezien hij toch laatste lag maakte het daarom dus ook niet zoveel uit of hij die laatste paar rondes nog zou rijden.
Gezocht op resta, maar niet gevonden, thanks.
Tip zoeken op afkorting DIRMikeyMan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:08:
[...]
Gezocht op resta, maar niet gevonden, thanks.
PSN: xMaurice93
AbsoluutMaurice079 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:22:
Ik vind Alonso echt zo'n enorme eindbaas. Parel voor de sport:)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Iets met het hydrologische systeem, dacht ik.MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:05:
Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 30-07-2017 18:32 ]
Alonso was wel de held van het weekend voor mij! Hij grijpt de kansen, nu zelfs Sauber voorbij! Hulde!!
Over 4 weken Spa, ik denk niet dat RB daar voor een podium kan gaan. Max is daar wel snel, dus misschien een verrassing???
neem ff de moeite om omhoog te scrollenDacuuu schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:36:
Is er al een post race max verstappen interviewtje verschenen?
I served in a company of heroes.
Alleen als het regent.pilskes schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:35:
[knip]
Over 4 weken Spa, ik denk niet dat RB daar voor een podium kan gaan. Max is daar wel snel, dus misschien een verrassing???
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Einde zomer in België is best een redelijke kans op nattigheid... of een vreselijk hete baan..
Ik zou graag een race met een droog begin maar een nat einde zien.nachtnet schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:56:
[...]
Einde zomer in België is best een redelijke kans op nattigheid... of een vreselijk hete baan..
Mee eens. Maar dat is iets voor het volgende F1 GP topicHippocampus schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:00:
[...]
Ik zou graag een race met een droog begin maar een nat einde zien.
Beginnen de test morgen al meteen? En zijn er al grote updates bekend?
Testdagen zijn dinsdag en woensdagJasphur schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:05:
[...]
Mee eens. Maar dat is iets voor het volgende F1 GP topic
Beginnen de test morgen al meteen? En zijn er al grote updates bekend?
Waar heb je dat gezien? Op Ziggo laten ze de pit van DIR niet zien toch?pinda powerrr schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:08:
DIR was verbaast over de enorme snelheid van de pitstop, het kostte dus een halve seconde extra, voordat hij reageerde.
(...)
Was op Ted's notebook:Japie07 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:15:
[...]
Waar heb je dat gezien? Op Ziggo laten ze de pit van DIR niet zien toch?
Dijkstraat in "[F1 2017] Race 11 - GP van Hongarije + testdagen"
Problemen bij mercedes met radio en data kwamen door een geknakte glasvezel kabel..
https://www.motorsport.co...tas-hungary-radio-936746/
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/891635093789442049
BHAHA, zowel de post van Renault is leuk als die van Merc.thalantis schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:54:
Deze is dan ook weer leuk van Renault over de IT problemen bij Mercedes
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/891635093789442049
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Mooie post!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooi "interview". Het leuke losse, en (daardoor?) ook de meer inside info/hoe het is om in zo'n auto te rijden. Normaal krijg je meer het standaard pers praatje "dit ging goed, dit ging slecht". Dit is hoe het is om in zo'n auto te rijden, hoe het voelt, wat kun je allemaal ermee (slechte start door niet het "gevoel" in de koppeling, na pitstop achter Wehrlein zitten en niet erlangs kunnen, maar wellicht wel door gebruik van (overtake?) knop, ...).
Wat me ook opviel was hoe hij de slechte start deed uitleggen: "koppeling moet in een bepaald window, en daardoor kwam ik te laat weg". Dat klinkt alsof je gewoon gas kunt geven en er dan niks gebeurd, totdat je de koppeling tot het juiste punt op hebt laten komen en dan pakt het gas wel, of iets in die trant (laat koppeling tot het juiste punt opkomen en rest gaat vanzelf). Dat klinkt dan toch als een soort van launch control wat zeer zeker niet meer mag, of wellicht "assistentie" in mindere mate niet mag, of op zijn minst niet de bedoeling is. Zeker aangezien nu jaar na jaar de startprocedure/koppeling is aangepast.
Eerst dan twee hendels waarbij het loslaten van de eerste de koppeling naar de "sweet spot" laat gaan waardoor je beste tractie hebt, en je daarna de tweede hendel loslaat en je gewoon "gaat". Omdat dat dan "te makkelijk" was zijn dan de regels aangepast zodat je maar een hendel mag hebben. Waar alle teams dan weer omheen werkte door bij de koppeling tussen 10% en 90% in te houden je op diezelfde "sweet spot" zit. Dat was dan ook weer niet de bedoeling, dus is dit jaar daar weer de wijziging dat de hendel van de koppeling lineair moet zijn. Maar ook daar is dus weer een work-a-round voor (ook getuige er dit jaar nog niet echt veel slechte starts zijn geweest).
In Oostenrijk was RBR ook vrij snel op een circuit waar niemand ze een kans had gegeven. We zullen zien, ik vind het een rare auto dit jaar die soms verrassend snel is en dan weer verbazingwekkend traag. Ik denk dat de Renault-motor sneller is dan we allemaal denken, maar we gaan het zien.
Ik had weer eens een verjaardag ver weg, dus ik heb de race niet thuis kunnen kijken en heb daarom niet kunnen reageren in dit topic tijdens de race. Heel vervelend incident tussen Ricciardo en Verstappen aan het begin, ik vond de 10s straf ook wat zwaar gezien het nota bene z'n teamgenoot was die eruit lag. Zo werd RBR twee keer gestraft en eigenlijk zien we wel ergere vergrijpen die onbestraft blijven. 10s is de zwaarste straf die ze (behalve diskwalifficatie) kunnen uitdelen en zo heftig was de fout ook weer niet.
Maar goed, uiteindelijk bizar ver doorgereden op de supersofts, zelfs tot de laatste ronde gelijkwaardig tot snellere tijden gereden dan de Ferrari's op verse softs. Daarna een mooie inhaalrace om de 10s goed te maken, dus daar had meer ingezeten. Ik denk dat hij RIC ook wel voorbij was gekomen met een undercut o.i.d. als hij hem niet had geraakt in bocht 2. Hij was echt snel vandaag.
Ferrari vond ik teleurstellend in de zin dat ze RAI weer bijna benadeelden door Vettel ervoor te houden. Ik had het ze (Ferrari als team, niet RAI) bijna gegund dat Hamilton p1 had gepakt en hun "Vettel first" strategie dus niet had gewerkt. Wat dat betreft diep respect voor Mercedes en Lewis Hamilton dat ze de switch terugdraaiden, ondanks een gat van 7s ofzo.
Topresultaat voor McLaren overigens, wat een chassis is dat toch. De Honda-motor heeft het weer een race volgehouden, dus dat biedt hoop. Ik ben benieuwd wie er straks in 2018 met Honda gaat rijden en wie met Renault. De geruchten dat het een motor voor Toro Rosso gaat worden zijn hardnekkig en McLaren met een Renault-motor is een bedreiging voor RBR vrees ik, hoewel het wel gaaf zou zijn als er 4 teams voor de top spots strijden
Ik vond het op zich nog wel een vermakelijke race omdat het toch allemaal weer dicht bij elkaar zat, maar het blijft echt een flink probleem dat je binnen 2s achter een andere F1-bolide gewoon downforce verliest en je banden opbrandt. Daar moeten ze echt wat aan gaan doen, want het wordt een optocht met "heel toevallig" 2s gaps tussen de auto's. Dat betekent dus dat DRS ook maar heel beperkt gebruikt kan worden, want ze rijden allemaal buiten de DRS-afstand van 1s.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Misschien wel handig als ik de link ook plak..
https://twitter.com/MisterPigz/status/891747433927016449

[ Voor 49% gewijzigd door nachtnet op 30-07-2017 22:01 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zwaarste straf is een stop & go, want dan heb je ook nog de extra "drive through", die is VER gelukkig bespaart (en VET in Baku gelukkig niet). Het argument (wat hier vaker is aangedragen) m.b.t. "het is je teamgenoot" vind ik een beetje dubbel. Van de ene kant, "een domme actie is een domme actie" van de andere kant mag je er vanuit gaan dat je je al schuldig genoeg voelt als je je teamgenoot eruit rijdt.Grrrrrene schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:48:
Ik had weer eens een verjaardag ver weg, dus ik heb de race niet thuis kunnen kijken en heb daarom niet kunnen reageren in dit topic tijdens de race. Heel vervelend incident tussen Ricciardo en Verstappen aan het begin, ik vond de 10s straf ook wat zwaar gezien het nota bene z'n teamgenoot was die eruit lag. Zo werd RBR twee keer gestraft en eigenlijk zien we wel ergere vergrijpen die onbestraft blijven. 10s is de zwaarste straf die ze (behalve diskwalifficatie) kunnen uitdelen en zo heftig was de fout ook weer niet.
Kijkende naar bv KVY in Oostenrijk waar hij onbesuisd op de eerste bocht afgaat en te laat remt en daarvoor een drive through krijgt heeft VER nu in ieder geval een mildere straf gehad. Maar hier was het ook meer een toevallige samenloop van en vuile banden door stukje off track, en de vuile lucht door het volgen van BOT.
Daarnaast ook wat hier al 1000x is gezegd alhier. Hoe zit het dan met BOT in Baku? Alhoewel daarbij geen echte slachtoffers vielen buiten hemzelf. Maar nog belangrijker, BOT in Spanje waar hij 2 man in een keer uitschakelt. Daarvoor is IIRC geen straf gegeven, terwijl er daar juist (ook) 2 man in 1x worden uitgeschakeld door een inschattingsfout (te vroeg remmen en bocht niet kunnen halen).
Een time penalty van 10 seconden is niet de de op een na zwaarste straf binnen de F1. Een stop-and-go penalty is een zwaardere straf. verschil is dat je bij een stop-and-go geen pitstop mag uitvoeren en bij een 10 seconden time penalty mag dat wel. Ben het verder wel met je eens dat het in vergelijking met andere incidenten dit seizoen wel een vrij zware straf was
De zwaarste straf is met een Honda motor te moeten rijden
Haha jaaa. Dat moment bedoelde ik inderdaad.nachtnet schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:54:
In deze tweet nog even het handje VET RAI op het podium.. Weinig liefde.![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien wel handig als ik de link ook plak..
https://twitter.com/MisterPigz/status/891747433927016449
Er is volgens mij niemand die dat ontkent? Hoewel het intrekken van iemands superlicentie misschien nog wel de zwaarste straf is
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2017 22:07 ]
Alonso heeft zich toch best vermaakt deze race.Dijkstraat schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:03:
[...]
De zwaarste straf is met een Honda motor te moeten rijden
P6. En snelste ronde.
En je mag nog meedoen met de Indy500 ook
Als ik een gok moet doen: RAI is pissed, en Vettel reageert "ah, kom op, stel je niet zo aan, het viel allemaal best mee" en daar dan al dan niet een geintje bij (gezien het lachen van VET). RAI lijkt in ieder geval serieus niet blij te zijnMartinusz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:57:
Volgens mij zit hij gewoon te geinen toch? Hij (Vettel) lach heel de tijd en dan wil die volgens mij geintje uithalen met die hand?
Dat jij überhaupt emoties kan aflezen van die finRobertMe schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:07:
[...]
Als ik een gok moet doen: RAI is pissed, en Vettel reageert "ah, kom op, stel je niet zo aan, het viel allemaal best mee" en daar dan al dan niet een geintje bij (gezien het lachen van VET). RAI lijkt in ieder geval serieus niet blij te zijn

Met deze hulp kan jij het nu ook:Zahariac schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:19:
[...]
Dat jij überhaupt emoties kan aflezen van die fin

Kijk Mercedes is tenminste duidelijk, Ferrari is gewoon stiekem en valt altijd de tweede rijder af. Ik zou ook niet blij zijn.
Hij praatZahariac schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:19:
[...]
Dat jij überhaupt emoties kan aflezen van die fin
Niks stiekem.. Ferrari is altijd glashelder geweest over wie er 1e en 2e rijder is binnen het team. Vettel heeft consequent beter gescored dan Raikkonen dus dan krijg je voorrang.Arjantje72 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:20:
Natuurlijk is hij niet blij. Nu weet hij zeker dat hij nooit mag winnen. Dat is hem nu al minstens 2 races duidelijk gemaakt.
Kijk Mercedes is tenminste duidelijk, Ferrari is gewoon stiekem en valt altijd de tweede rijder af. Ik zou ook niet blij zijn.
Kijk eens naar de stand, waaarom zou het team Raikkonen gisteren laten winnen? Die punten kunnen erg belangrijk zijn voor het WDC aan het eind van de rit, het feit dat Hamilton de gentleman speelde en 3 punten liet liggen vond ik daarom ook erg vermakelijk
Snap ik, sportief en Ferrari in 1 zin kan ook nietGrimmie187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:15:
[...]
Niks stiekem.. Ferrari is altijd glashelder geweest over wie er 1e en 2e rijder is binnen het team. Vettel heeft consequent beter gescored dan Raikkonen dus dan krijg je voorrang.
Kijk eens naar de stand, waaarom zou het team Raikkonen gisteren laten winnen? Die punten kunnen erg belangrijk zijn voor het WDC aan het eind van de rit, het feit dat Hamilton de gentleman speelde en 3 punten liet liggen vond ik daarom ook erg vermakelijk
Was inderdaad erg vriendelijk van hem. Maar betwijfel of dit ook gebeurd was als RAI tegen de orders in toch VET had ingehaald. Dan was HAM denk ik echt wel voor plek twee (misschien wel 1) gegaan.Grimmie187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:15:
[...]
Niks stiekem.. Ferrari is altijd glashelder geweest over wie er 1e en 2e rijder is binnen het team. Vettel heeft consequent beter gescored dan Raikkonen dus dan krijg je voorrang.
Maar ligt dat aan RAI of aan Ferrari, dat Vettel zoveel beter scoort? Ferrari geeft hem ook steevast een k*t-strategie (veel te lang doorrijden op banden zonder duidelijke reden bijvoorbeeld), dus het is bijna knap dat hij nog zo hoog staat in de stand.Grimmie187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:15:
[...]
Ik vraag me echt af waarom je bij Ferrari 2e rijder zou willen zijn behalve dat je kunt zeggen dat je Ferrari-coureur bent. Je verkloot toch gewoon je carrière op deze manier? Natuurlijk zien andere teams ook wel wat wij zien, maar na een paar jaar blijft toch je matige race-resultaat hangen als bijsmaak.
Terecht toch? Hamilton mocht er langs om te proberen de Ferrari's aan te vallen en omdat hij op dat moment sneller was. De deal was dat als hij de Ferrari's niet voorbij kon, hij Bottas weer terug voor hem moest laten. En dat heeft hij gedaan. Ik denk dat HAM geen zin heeft in weer zo'n teamgenoot waar hij ruzie mee heeftKijk eens naar de stand, waaarom zou het team Raikkonen gisteren laten winnen? Die punten kunnen erg belangrijk zijn voor het WDC aan het eind van de rit, het feit dat Hamilton de gentleman speelde en 3 punten liet liggen vond ik daarom ook erg vermakelijk
Voor de fans is het in ieder geval veel mooier om te zien dat twee teamgenoten strijden voor het beste resultaat voor het team ipv teampolitiek die dicteert wie er vooraan rijdt en wie niet. Het schaadt Ferrari ook in het constructeurskampioenschap: doordat ze de races van RAI zo verkloten qua strategie hebben ze een stuk minder punten gescoord dan Mercedes.
Ik vond het gisteren echt tenenkrommend hoe Sky richting Wolff bleef doorzeuren over het feit dat hij zijn coureurs laat racen en hoe dit aan het eind Hamilton het kampioenschap kan kosten. Ik vond het prachtig dat Wolff ze erop attendeerde dat Bottas maar 19 punten achterligt op HAM en dus ook een titelkandidaat is. Bottas is voor mijn gevoel (ik kan het mis hebben) veel constanter dan HAM. HAM heeft van tijd tot tijd een off-weekend waarin het even allemaal niet loopt, Bottas heeft daar (afgezien van een aanloopperiode waarin hij nieuw was binnen Mercedes en Hamilton niet) minder last van.
[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2017 07:44 ]
Omdat ik het zo snel niet vinden kon op 't forum:
http://www.grandprix247.c...e-hulk-suck-my-balls-man/
[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 31-07-2017 07:58 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Erg spannende race, vooral de situatie VET, RAI en HAM was erg spannend. Met de F1 app erbij kan je ook nog goed bijhouden wat er verder allemaal gebeurt en wat er door de team radio wordt gecommuniceerd.
Snap alleen niet zo goed dat ze RAI er niet voorbij hebben gelaten, ik snap het wel met hoe ze handelen vanuit 1e/2e rijder/de stand in het WDC maar RAI was gewoon zoveel sneller gisteren. Hij zat er natuurlijk ook vaak dichtbij maar volgens mij waren z'n banden ook een beetje harder aan het slijten achter Vettel.
En McLaren (Alonso) P6 en (Vandoorne) P10, dat had ik nooit verwacht, maar wel gaaf voor ze!
Vettel is overduidelijk de nummer 1 coureur bij Ferrari. Contractueel en mondeling zal wel geregeld en toegezegd zijn aan Kimi dat hij ook voor de titel mag gaan, maar door hem een paar keer een fucked-up strategy te geven 'regelen' de Italianen dat wel even.Grimmie187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:15:
[...]
Maar Ferrari schiet zichzelf hiermee wel in eigen voet. Iedereen van het huidige (en toekomstige) deelnemersveld ziet dit gebeuren en voor geen van de toppers zal het de eerste keus zijn om tweede viool bij Ferrari te spelen. Ergo; een coureur met kampioenaspiraties moet hetzij naar Mercedes of Red Bull.
Of eerste rijder bij Ferrari worden natuurlijk. Maar ja, zolang Vettel daar zit weet je zeker dat je geen schijn van kans maakt.
Dat is wellicht ook de verklaring waarom de successen van Ferrari vaak relatief kortdurend zijn en er veel tijd tussen zit. Ze focussen zich volledig op één rijder waardoor er wellicht succes komt, maar de hele generatie die er getuige van is ziet het gebeuren en mijdt de roden daarom in zijn carrière.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sorry, maar "erg spannende" race? Misschien waren de laatste ronden ietwat spanning verhogend maar ik vond er echt niets aan. Hoeveel inhaalacties op de baan zijn er geweest een stuk of drie?KRAI.7 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:46:
Ik was er gisteren bij in Budapest, op de Super Gold tribune.Zal binnenkort eens wat foto's online zetten en hier posten (wel met een compactcamera helaas, maar alsnog aardige foto's).
Erg spannende race, vooral de situatie VET, RAI en HAM was erg spannend. Met de F1 app erbij kan je ook nog goed bijhouden wat er verder allemaal gebeurt en wat er door de team radio wordt gecommuniceerd.
Net wat ik al zei, het stukje VET, RAI en HAM waren wel even bezig en dat vond ik zelf best spannend. Wel m'n eerste GP dus misschien maakte het dat wat spannender of zoRazr schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:51:
[...]
Sorry, maar "erg spannende" race? Misschien waren de laatste ronden ietwat spanning verhogend maar ik vond er echt niets aan. Hoeveel inhaalacties op de baan zijn er geweest een stuk of drie?
Inhaalacties en aantal daarvan zijn echt niet de uitsluitende criteria voor een spannende race.Razr schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:51:
[...]
Sorry, maar "erg spannende" race? Misschien waren de laatste ronden ietwat spanning verhogend maar ik vond er echt niets aan. Hoeveel inhaalacties op de baan zijn er geweest een stuk of drie?
Bandenslijtage, betrouwbaarheid en strategie zijn daar ook onderdeel van.
- Hoe ver komt DIR? (slaat vermoeidheid en/of onervarenheid toe?
- Valt iemand uit het rijtje PAL, KVY, SAI, STR, MAG, GRO, ERI, WEH uit of/op door een (domme) actie?
- Geeft HAM BOT zijn plek terug?
- Pikt VER bij die eventuele wissel een plekje mee?
- Houdt de wagen van VET het vol? (had immers een stuurprobleem)
[*}Komt ALO/VAN aan de finish? - Rijdt RAI achter VET zijn banden (weer) stuk?
Bensimpel
Positieve meneer
En dan nog het mooie van Ferrari.. Zeggen ze dat Kimi beter zijn best moet doen..Arjantje72 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:20:
Natuurlijk is hij niet blij. Nu weet hij zeker dat hij nooit mag winnen. Dat is hem nu al minstens 2 races duidelijk gemaakt.
Stelletje flapdrollen

😆 - Denk ook eens om ;)
Als je kampioen wilt worden dan moet je gewoon de nummer 1 inhalen. Ook als dat je teamgenootje is.Bensimpel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:37:
[...]
En dan nog het mooie van Ferrari.. Zeggen ze dat Kimi beter zijn best moet doen..
Stelletje flapdrollen
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/891915081717620738"I believe in doing the right thing & that when you put good things out there, they come back to you" @LewisHamilton (2/2) #MondayMotivation
Ja, leuke tekst. Alleen een beetje lastig als je door je eigen team hierdoor actief wordt tegengewerkt. Je hebt Kimi gisteren na zijn bandenwissel toch ook gehoord? 'I could have gone further on that set'. Met andere woorden... hij had een andere strategie gewild waardoor hij voor Vettel was gekomen.RocketKoen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Als je kampioen wilt worden dan moet je gewoon de nummer 1 inhalen. Ook als dat je teamgenootje is.
Hij stuurt hoor. Hij kan ook gewoon zeggen dat hij nog niet binnenkomt.alexbl69 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:53:
[...]
Ja, leuke tekst. Alleen een beetje lastig als je door je eigen team hierdoor actief wordt tegengewerkt. Je hebt Kimi gisteren na zijn bandenwissel toch ook gehoord? 'I could have gone further on that set'. Met andere woorden... hij had een andere strategie gewild waardoor hij voor Vettel was gekomen.
Ik zie nog niets wat DotD waardig is. Had ie een slechte race? Nee, hij kon Vettel wel volgen deze keer, maar echt bijzonder was het niet. Allereerst geen enkele inhaalactie, zoals we hem kennen (ik vind namelijk een waardeloze racer en inhalen kon ie eerst ook niet, laat staan met die nieuwe auto's).powah33 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:24:
[...]
WOOOT?
Rai heeft een sterke race gereden .... niet echt makkelijk om zo dicht op je teammate te rijden en je mag niet inhalen, tevens vreet het extra banden en was de druk van achter bottas/lewis de hele race aanwezig.
Verder zat ie wel achter Vettel, maar die had gigantische problemen. Met stuur en daardoor ook door geen kerbs te mogen gebruiken. Scheelde veel per ronde. Dus dat was totaal niet bijzonder imo.
En Hamilton erachter houden was ook niet raar, gezien Bottas er ook niet bij kwam. We hebben dit seizoen al vaker gezien dat de Mercedes daar enorm last mee heeft, tenzij ze enorme overmacht met de motor hebben. Hamilton heeft 1 poging (en een behoorlijk slappe ook) gedaan en dat was het al. Gewoon blijven rijden was al voldoende, dus hoe was dat nou bijzonder?
Hij heeft niet langer doorgereden met zijn banden, geen gevechten gehad en geen bijzondere pace gereden. Dus hoe kun je nou stellen dat het fantastisch was?
Dan was de race van Alonso, Hulkenberg, Verstappen of Vandoorne zelfs beter (en zo nog 5). Ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen erop gestemd hadden. Enige reden die ik kan verzinnen is dat ie deze race veel Finse stemmen heeft gehad en dat er door anderen gewoon te weinig is gestemd. Want zijn race was echt geen reet aan. Op Reddit ook al wat argumenten bekeken, maar weinig houdt echt steek (zeker als je het vergelijkt met argumenten bij andere races waarom wel/niet). Is gewoon 1 grote circlejerk om een rijder die al lang had moeten stoppen. Als ie volgend jaar weer in de Ferrari zit, neem ik hem niet meer serieus.
Of over de boordradio: Will i get 1 million extra if i dont overtake him?
Als het antwoord ja is, mooi makkelijk verdient. Als het antwoord nee is, dan heb je toch later in de race "per ongeluk" een oeps-momentje waardoor de 2 Mercedes en VER er nog voorbij komen?
Ja hoor, dat kan hij doen.... om er dan zodra hij stilstaat achter te komen dat de monteurs vergeten zijn de linker-achterband te pakken en hij dus 8 seconden te lang stil staat... Net lang genoeg om Vettel er weer voor te krijgen.RocketKoen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:57:
[...]
Hij stuurt hoor. Hij kan ook gewoon zeggen dat hij nog niet binnenkomt.
Dan zat je zeker mooi, lekker in de schaduw!KRAI.7 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:46:
Ik was er gisteren bij in Budapest, op de Super Gold tribune.Zal binnenkort eens wat foto's online zetten en hier posten (wel met een compactcamera helaas, maar alsnog aardige foto's).
Snap alleen niet zo goed dat ze RAI er niet voorbij hebben gelaten, ik snap het wel met hoe ze handelen vanuit 1e/2e rijder/de stand in het WDC maar RAI was gewoon zoveel sneller gisteren. Hij zat er natuurlijk ook vaak dichtbij maar volgens mij waren z'n banden ook een beetje harder aan het slijten achter Vettel.
En McLaren (Alonso) P6 en (Vandoorne) P10, dat had ik nooit verwacht, maar wel gaaf voor ze!
Zat zelf op de RedBull tribune, mooi zicht op de eerste bocht.
Was een mooie ervaring, maar in alle eerlijkheid; voor het volgen van de race kun je beter op de bank zitten.
Had ie eigenlijk moeten doen...alexbl69 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:03:
[...]
Ja hoor, dat kan hij doen.... om er dan zodra hij stilstaat achter te komen dat de monteurs vergeten zijn de linker-achterband te pakken en hij dus 8 seconden te lang stil staat... Net lang genoeg om Vettel er weer voor te krijgen.
Maarja zo ga je natuurlijk niet lekker de summerbreak in.

Of gewoon de linker achterband vergeten vast de schroevenalexbl69 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:03:
[...]
Ja hoor, dat kan hij doen.... om er dan zodra hij stilstaat achter te komen dat de monteurs vergeten zijn de linker-achterband te pakken en hij dus 8 seconden te lang stil staat... Net lang genoeg om Vettel er weer voor te krijgen.

Bensimpel
Positieve meneer
Voor 10 miljoen per jaar, als ik voor een top team zou rijden wil ik gewoon kampioen worden!TheBrut3 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:58:
Ach voor 10 miljoen per jaar wil ik bij Ferrari ook wel 2e plaatsen binnen harken hoor.
Of over de boordradio: Will i get 1 million extra if i dont overtake him?
Als het antwoord ja is, mooi makkelijk verdient. Als het antwoord nee is, dan heb je toch later in de race "per ongeluk" een oeps-momentje waardoor de 2 Mercedes en VER er nog voorbij komen?
😆 - Denk ook eens om ;)
Formule E topic staat nu in mijn bookmarks mocht ik het ooit nog weer aandurven om te kijken.naitsoezn schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:32:
[mbr]*kuch* topic over Formule 1 in Hongarije, geen formule E *kuch*[/]
"When you grow up your heart dies"
Ok, misschien een wat late reactie, maar zie het volgende artikel:Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:32:
[...]
Er wordt helemaal niet openbaar gemaakt welk team hoe lang in welke power mode kan rijden, dus je laatste bewering is uit de lucht gegrepen.
https://www.jamesallenonf...ula-1-teams-with-engines/
Hierin zegt Mercedes:
Hieruit kun je afleiden dat er verschillen zijn tussen hoe hard de customer-teams de motor mogen pushen. Tevens wel eens gehoord in commentaar op Sky / Channel 4 / Ziggo, dat de works-teams de motoren langer kunnen pushen dan de klanten-teams.We use the same software and hardware for all teams – including the works outfit. How the engine is operated is governed by something called the ‘phase document’ which regulates how hard each specification of engine can be run.
In de rest van het artikel wordt nog meer genoemd over de afwegingen voor de performance modes:
Is there anything Mercedes advises them not to do in order to protect the engines?
Mercedes: This is all contained within the phase document and is based on findings from both our dyno work back at Brixworth and data gathered across all cars on track throughout the season. We want to push our technology to the limits of performance and reliability and the phase document is a pretty accurate guide as to where those limits are.
Dus elk team heeft zijn eigen 'phase-document' waarin de performance windows zijn vastgelegd.How do the customer teams run their engines each weekend? Is everything handled by embedded HPP engineers in the customer team?
Mercedes: How the engine is run is defined by what we call the phase document. This dictates how many laps can be done in each engine mode and defines the safe operating limits. These are then fluid according to the damage metrics we monitor throughout each race weekend.
Our colleagues at Petronas are particularly crucial to this process. 24 engine oil and nine transmission oil samples are usually taken per car, per race weekend. Along with other samples taken in spot-checks, this amounts to an impressive total of around 350 tests per weekend – in addition, some 60 to 70 fuel samples are taken per weekend.
Each of these is used to determine wear and tear on the engine – giving us a detailed insight into operating limits. In terms of running the engines, this is managed throughout by embedded HPP engineers – including a programme manager, two power unit engineers, a senior power unit technician, two power unit technicians and an ERS technician.
[ Voor 46% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-07-2017 10:53 ]
Hi MartinMartinspire schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:57:
[...]
Ik zie nog niets wat DotD waardig is. Had ie een slechte race? Nee, hij kon Vettel wel volgen deze keer, maar echt bijzonder was het niet. Allereerst geen enkele inhaalactie, zoals we hem kennen (ik vind namelijk een waardeloze racer en inhalen kon ie eerst ook niet, laat staan met die nieuwe auto's).
Verder zat ie wel achter Vettel, maar die had gigantische problemen. Met stuur en daardoor ook door geen kerbs te mogen gebruiken. Scheelde veel per ronde. Dus dat was totaal niet bijzonder imo.
En Hamilton erachter houden was ook niet raar, gezien Bottas er ook niet bij kwam. We hebben dit seizoen al vaker gezien dat de Mercedes daar enorm last mee heeft, tenzij ze enorme overmacht met de motor hebben. Hamilton heeft 1 poging (en een behoorlijk slappe ook) gedaan en dat was het al. Gewoon blijven rijden was al voldoende, dus hoe was dat nou bijzonder?
Hij heeft niet langer doorgereden met zijn banden, geen gevechten gehad en geen bijzondere pace gereden. Dus hoe kun je nou stellen dat het fantastisch was?
Dan was de race van Alonso, Hulkenberg, Verstappen of Vandoorne zelfs beter (en zo nog 5). Ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen erop gestemd hadden. Enige reden die ik kan verzinnen is dat ie deze race veel Finse stemmen heeft gehad en dat er door anderen gewoon te weinig is gestemd. Want zijn race was echt geen reet aan. Op Reddit ook al wat argumenten bekeken, maar weinig houdt echt steek (zeker als je het vergelijkt met argumenten bij andere races waarom wel/niet). Is gewoon 1 grote circlejerk om een rijder die al lang had moeten stoppen. Als ie volgend jaar weer in de Ferrari zit, neem ik hem niet meer serieus.
Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat Rai fantastisch was, maar hij was zeker niet waardeloos.
Rai heeft een sterke race gereden.
Mijn reactie was op een post dat Rai niets had laten zien en Sainz DotD hoorde te worden

En uit jou reactie kan ik ook vernemen dat jij vind dat Rai een simpele klus had.
Vettel heeft het zaakje behoorlijk op gehouden met zijn probleem met zijn stuurtje.
Dit werd nogmaals vermeld in Teds notebook
Rai heeft een hele race met druk van achteruit gereden....Vettel helemaal niet omdat Rai daar zat.
Rai liet over de radio herhaaldelijk merken dat hij sneller was en in een benarde situatie zat met Ham in de aanval.
Soms hoorde je Ferrari dan ook antwoorden met "we told vettel to push"
Rai had geen problemen en was duidelijk sneller (snelste race ronde na Alonso)
Zoals we weten vreten je banden extra als je achter iemand rijd dus heeft Kimi gewoon een goeie race gereden.
Ik heb niet gestemd voor DofD, maar verklaar je nader waarom Hulkenberg dit had moeten worden? Omdat hij Grosjean een elleboog gaf na de eerste bocht waar hij totaal geen straf voor kreeg?? of waarom de Mclaren drivers?? omdat ze eindelijk eens een race uit hebben gereden?
De race was niet bijzonder en echt een uitschieter zat er niet bij in mijn ogen..vandaar dat ik niet gestemd heb.
Kimi had deze race gewoon kunnen winnen, waarom denk je dat hij geen handje wou geven??
2de race die ze kimi afnemen en aan vettel geven... laat hem dan gewoon DofD worden...niets mis mee
https://f1manager.info/ranking/4605
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb 'm toch behoorlijk zitten knijpen en ik had het niet vreemd gevonden als Ferrari Kimi voor had gelaten. Het had er namelijk alle schijn van dat Mercedes de Ferrari's ging passeren op dit tempo. Gelukkig is dat niet gebeurd, en dat men Vettel op P1 wil is logisch natuurlijk, maar mijn inziens is er wel veel risico genomen. Kimi had makkelijk kunnen winnen en dan was het wellicht alleen nog gevaarlijk geweest voor Vettel ipv voor beide mannen.Grimmie187 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:15:
[...]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Maar inhalen is zeer moeilijk op dit circuit, zeker een Mercedes bij Ferrari, de Ferrari's zijn net zo snel, dus die pak je niet makkelijk op snelheid zoals bij andere auto's wellicht.TommyGun schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:07:
[...]
Ik heb 'm toch behoorlijk zitten knijpen en ik had het niet vreemd gevonden als Ferrari Kimi voor had gelaten. Het had er namelijk alle schijn van dat Mercedes de Ferrari's ging passeren op dit tempo. Gelukkig is dat niet gebeurd, en dat men Vettel op P1 wil is logisch natuurlijk, maar mijn inziens is er wel veel risico genomen. Kimi had makkelijk kunnen winnen en dan was het wellicht alleen nog gevaarlijk geweest voor Vettel ipv voor beide mannen.
Stel dat Ham echt nog sneller was, dan zou hij eerst Kimi voorbij moeten zien komen, wat al lastig is en daarna ook nog Vettel...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Elke motor heeft gegeven zijn slijtage een phase-document waarin de verwachte performance en kans op falen zijn uitgewerkt. Ga je daarbuiten (zie artikel) dan gaan de motoren veel vaker kapot.Hoogie2004 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:44:
[...]
Hieruit kun je afleiden dat er verschillen zijn tussen hoe hard de customer-teams de motor mogen pushen. Tevens wel eens gehoord in commentaar op Sky / Channel 4 / Ziggo, dat de works-teams de motoren langer kunnen pushen dan de klanten-teams.
In de rest van het artikel wordt nog meer genoemd over de afwegingen voor de performance modes:
[...]
Dus elk team heeft zijn eigen 'phase-document' waarin de performance windows zijn vastgelegd.
In interviews (Sky) zei Paddy Lowe (nu bij Williams) in ieder geval dat de engine modes en belasting die de klanten teams bij een motor kunnen gebruiken gelijk zijn aan deze bij Mercedes.
Ook nogal logisch bij dezelfde hardware/software
Op basis van het artikel trek je door interpretatie conclusies die ver van het artikel af liggen. Ik denk dat er doordat het chassis van Mercedes beter is en doordat klanten-teams een kosten-prikkel hebben om minder motoren te verbruiken genoeg verschil in prestaties is.
Daarnaast wint de motorfabrikant niets door de klanten-teams slechter te laten presteren. Zowel financieel als voor het hoofdteam is het voordelig als de concurrentie punten verliest.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
#@$%& Heb ik net zitten knippen en plakken in Paint.. ben je me weer voor

Klanten teams hebben geen kostenprikkel om minder motoren te gebruiken.ANdrode schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Elke motor heeft gegeven zijn slijtage een phase-document waarin de verwachte performance en kans op falen zijn uitgewerkt. Ga je daarbuiten (zie artikel) dan gaan de motoren veel vaker kapot.
In interviews (Sky) zei Paddy Lowe (nu bij Williams) in ieder geval dat de engine modes en belasting die de klanten teams bij een motor kunnen gebruiken gelijk zijn aan deze bij Mercedes.
Op basis van het artikel trek je door interpretatie conclusies die ver van het artikel af liggen. Ik denk dat er doordat het chassis van Mercedes beter is en doordat klanten-teams een kosten-prikkel hebben om minder motoren te verbruiken genoeg verschil in prestaties is.
Daarnaast wint de motorfabrikant niets door de klanten-teams slechter te laten presteren. Zowel financieel als voor het hoofdteam is het voordelig als de concurrentie punten verliest.
Het zou ook zeer vreemd zijn als dat wel bestond. Dan zou een motor bouwer beloond worden met extra geld als hij motoren maakt die kapot gaan
Klanten teams betalen een fixed price per jaar onafhankelijk van hoeveel motoren gebruikt worden. Rond de 12 of 15M $ op het moment aangezien dat de max prijs is vast gelegd door de FIA.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ze stonden in mijn Twitter feed allemaal onder elkaar dus hoefden niks te knippen/plakken. Printscreen > Upload > Klaar.nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:21:
[...]
#@$%& Heb ik net zitten knippen en plakken in Paint.. ben je me weer voor![]()
[afbeelding]
Ze hadden wel een relevant verhaaltje over Sauber (volgens mij bij sky tijdens FP3). Die deze race een hogere engine mode mochten gebruiken op hun 2016 Ferrari motor. Ferrari had die mode eerder nog gelocked omdat de auto niet genoeg koeling had.ANdrode schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Elke motor heeft gegeven zijn slijtage een phase-document waarin de verwachte performance en kans op falen zijn uitgewerkt. Ga je daarbuiten (zie artikel) dan gaan de motoren veel vaker kapot.
Ik kan me voorstellen dat de works team de support systemen zoals koeling precies afstemmen op de ontwikkelingen aan de motor. En dat klantenteams op dat punt wat achter de feiten aanlopen. Op die manier zouden works teams meer power uit de motor kunnen krijgen.
Printscreens hier zijn een beetje te groot voor tweakers. 6640 x 1600 word al snel onhandelbaar..Rivanov schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:31:
[...]
Ze stonden in mijn Twitter feed allemaal onder elkaar dus hoefden niks te knippen/plakken. Printscreen > Upload > Klaar.
Maar goed om te lezen dat RIC & VER het iig voor de buitenwereld hebben bijgelegd.
Dan snap ik helemaal niet waarom de teams er niet voor kiezen om minder motoren te gebruiken. Eind 2016 hadden de Mercedes klanten teams hun vijfde motor niet gebruikt.YakuzA schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:29:
[...]
Klanten teams hebben geen kostenprikkel om minder motoren te gebruiken.
Het zou ook zeer vreemd zijn als dat wel bestond. Dan zou een motor bouwer beloond worden met extra geld als hij motoren maakt die kapot gaan(Yes, I'm looking at you Honda)
Klanten teams betalen een fixed price per jaar onafhankelijk van hoeveel motoren gebruikt worden. Rond de 12 of 15M $ op het moment aangezien dat de max prijs is vast gelegd door de FIA.
Kosten lijken mij de enige prikkel om dat niet te doen

Aah okRocketKoen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:32:
[...]
Ze hadden wel een relevant verhaaltje over Sauber (volgens mij bij sky tijdens FP3). Die deze race een hogere engine mode mochten gebruiken op hun 2016 Ferrari motor. Ferrari had die mode eerder nog gelocked omdat de auto niet genoeg koeling had.
Ik kan me voorstellen dat de works team de support systemen zoals koeling precies afstemmen op de ontwikkelingen aan de motor. En dat klantenteams op dat punt wat achter de feiten aanlopen. Op die manier zouden works teams meer power uit de motor kunnen krijgen.
Dat je met betere koeling langer meer vermogen kan gebruiken is logisch. En waarschijnlijk is over een race meer koelen, met meer vermogen, langzamer dan de lagere luchtweerstand. Net zoals: meer brandstof meenemen.
Er zijn veel van die pyrrusoverwinningen mogelijk, waar je 1-lap sneller kan zijn maar de race verliest. Tegen de koeling liepen de teams gisteren tijdens de race ook weer aan.
[ Voor 38% gewijzigd door ANdrode op 31-07-2017 11:46 ]
Waarom laten ze Ricciardo dan niet ff wat meters maken alsnog ipv max. Of zou die er zelf geen zin in hebben?nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:41:
Line-up voor de testdagen morgen en woensdag:
[afbeelding]
Stroll ipv Massa.
Ricciardo en Gasly hebben gereden tijdens de Bahrein test dit jaar, ik denk dat ze de tests vantevoren al onderling verdeeld hadden.Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:46:
[...]
Waarom laten ze Ricciardo dan niet ff wat meters maken alsnog ipv max. Of zou die er zelf geen zin in hebben?
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Live-feed van de test-dagen: http://www.gpupdate.net/n...garoring-2-augustus-2017/Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) de Tour de France.
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat
-Verwijten naar elkaar
-Beschuldigen van een F1 noob zijn
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1