Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pr0mo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Hmm apart ik ben nog nergens tegen aangelopen sinds ik de update heb uitgevoerd. Heb je er last van bij specifieke applicaties?
Alleen TED crashte en Pokemon go moest ik helemaal opnieuw installeren want die gaf een melding. Maar dat was het tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
Ik lees net op 't forum van OP dat ze de stable OOS5/OP5 met Oreo hebben gepulled. Jeweetwel, hetzelfde als met de OP3(t). Zie de eerste post (https://forums.oneplus.ne...for-the-oneplus-5.728915/)

Edit: Because of a bug on Oxygen 5.0, we have cancelled its global release. And we're preparing for Oxygen 5.0.1, the partial release will go alive soon.

Nu vraag ik me af, wát zou die bug zijn en zou openbeta3 daar inmiddels dan een fix voor aan boord hebben.

Ik ga volgende week op vakantie; wat is wijs qua stabliteit.. Een gepullde officiele Oreo OOS5 of een open beta 3...... De kans dat voor die tijd 5.0.1 nog uitkomt is wellicht niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
ascent schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:41:
Ik lees net op 't forum van OP dat ze de stable OOS5/OP5 met Oreo hebben gepulled. Jeweetwel, hetzelfde als met de OP3(t). Zie de eerste post (https://forums.oneplus.ne...for-the-oneplus-5.728915/)

Edit: Because of a bug on Oxygen 5.0, we have cancelled its global release. And we're preparing for Oxygen 5.0.1, the partial release will go alive soon.

Nu vraag ik me af, wát zou die bug zijn en zou openbeta3 daar inmiddels dan een fix voor aan boord hebben.

Ik ga volgende week op vakantie; wat is wijs qua stabliteit.. Een gepullde officiele Oreo OOS5 of een open beta 3...... De kans dat voor die tijd 5.0.1 nog uitkomt is wellicht niet zo groot.
Vreemd, ik draai 'm sinds de release al, heb helemaal nergens last van. Ben ook wel benieuwd wat de bug dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik weet niet of het DE bug is, maar de OTA die ik aangeboden kreeg vermeldde zelfs "if you have an unlocked bootloader, this update will be likely to fail". Die melding is nu weer weg, aangezien de update niet meer aangeboden wordt...

Helaas kwam die melding nadat ik via VPN al Oreo had geïnstalleerd en even later, na een bootloop, met een "encryption failed" melding kwam te zitten en vervolgens niets anders kon doen dat een volledige format. XDA (en zo) staat er vol mee. Nu voorlopig maar weer even terug op 4.5.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
GurbY{nl} schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:35:
Ik weet niet of het DE bug is, maar de OTA die ik aangeboden kreeg vermeldde zelfs "if you have an unlocked bootloader, this update will be likely to fail". Die melding is nu weer weg, aangezien de update niet meer aangeboden wordt...

Helaas kwam die melding nadat ik via VPN al Oreo had geïnstalleerd en even later, na een bootloop, met een "encryption failed" melding kwam te zitten en vervolgens niets anders kon doen dat een volledige format. XDA (en zo) staat er vol mee. Nu voorlopig maar weer even terug op 4.5.15
Zoiets vergelijkbaars had ik met de OB3 en Magisk 15.1 maar dat bleek achteraf aan Magisk te liggen.
Wat ik echter meet geen mogelijkheid voor elkaar kreeg was toestel decrypted te krijgen maar nu dwaal ik af richting [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:41:

Zag het ja. Denk dat het met die unlocked bootloader te maken heeft, waar @GurbY{nl} het over heeft. Staat ook in de topic-start: OxygenOS 5.0 (first official Android O) OTA for the OnePlus 5. Overigens geven de meesten aan dat 5.0.0 prima werkt. Aangezien ze het over "soon" hebben, en er best wat mensen zijn met dat probleem, verwacht ik stiekem vandaag al een update. Alhoewel.. OnePlus heeft een registered trademark op "soon" :+.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxygenOS 5.0.1 is zojuist aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS 5.0.1 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lfEPHBPw0f2vXbgcOlmwan0L/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten, of door Oxygen Updater te downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-01-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Ik heb hem zojuist al via OTA binnen gekregen :D

Zonder vpn of andere poespas

[ Voor 24% gewijzigd door freak-me-baby op 04-01-2018 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
@Anonymoussaurus Full zip: http://otafsg.h2os.com/pa...ll_1801031502_04d7cc5.zip

MD5: fb5d456d4e013ad2fcddaa016a47aeea

Kwam idd gelijk binnen na een uur of 2 zonder VPN dit maal.

[ Voor 12% gewijzigd door gerbenp op 05-01-2018 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
Het staat niet in de changelog, maar gelukkig is wel de double vibrate bug opgelost in deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik merk ook dat nu bij de 5.0.1 de battery drain minder is geworden

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb nu de 5.0.1 update binnen. Echter ik kan niet vanuit Chrome een pagina vastpinnnen op het Startscherm. Dus vanuit Chrome -> Opties -> Toevoegen aan startscherm.
Er wordt geen icoon geplaatst op het startscherm. Meer mensen die dit hebben? Overigens werkte het bij de 5.0 versie ook al niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
rolfw schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:29:
Ik heb nu de 5.0.1 update binnen. Echter ik kan niet vanuit Chrome een pagina vastpinnnen op het Startscherm. Dus vanuit Chrome -> Opties -> Toevoegen aan startscherm.
Er wordt geen icoon geplaatst op het startscherm. Meer mensen die dit hebben? Overigens werkte het bij de 5.0 versie ook al niet bij mij.
Even je cache en instellingen wissen van de oneplus launcher. Helpt dat?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:41:
OxygenOS 5.0.1 is zojuist aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS 5.0.1 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

[afbeelding]

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten, of door Oxygen Updater te downloaden.
Ik heb sinds de oreo update veel problemen met bluetooth verbindingen naar carkits bij verschillende auto's. Hopelijk fixen ze in de volgende update daar ook een paar bugs pletten.

Hier ook de 5.0.1 binnen zonder trucs via de updater zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 05-01-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lekker verwarrend, dus er is nu ineens nog een Open Beta 3 :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:34:
Lekker verwarrend, dus er is nu ineens nog een Open Beta 3 :? 8)7 |:(
Ehm, ja :p. Hoezo dan? Je hebt nu 5.0.1 en Open Bèta 3. Het enige verwarrende is al die hotfixes. Dat heb ik nu dus duidelijk gemaakt aan jullie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
Ewivis schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Even je cache en instellingen wissen van de oneplus launcher. Helpt dat?
Dat had ik gedaan met als gevolg startscherm naar default instellingen. Dus handmatig de snelkoppelingen en widgets weer plaatsen. En daarna kwam ik erachter dat 'toevoegen aan startscherm' vanuit chrome niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Ehm, ja :p. Hoezo dan? Je hebt nu 5.0.1 en Open Bèta 3. Het enige verwarrende is al die hotfixes. Dat heb ik nu dus duidelijk gemaakt aan jullie ;).
Nee er was al een OB3 en nu weer een ge-update versie.
Maak deze dan OB4 ofzo, 5.0.1 snap ik nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:47:
Nee er was al een OB3 en nu weer een ge-update versie.
Maak deze dan OB4 ofzo, 5.0.1 snap ik nog
Tuurlijk niet.. Het gaat hier om een hotfix, die niet dezelfde versienummering heeft, maar gewoon getallen zoals "29/20".. Open Bèta 4 zou een hele nieuwe bèta zijn en qua nummering dus verwarrend.

Denk trouwens dat het niet nodig is om voor elk dingetje in discussie te gaan. Het is een mededeling. Maakt dan toch niet uit of het voor jou vreemd is of niet. Het is gewoon zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-01-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Tuurlijk niet.. Het gaat hier om een hotfix, die niet dezelfde versienummering heeft, maar gewoon getallen zoals "29/20".. Open Bèta 4 zou een hele nieuwe bèta zijn en qua nummering dus verwarrend.
Ik wil niet lullig doen maar wat ik zie is Open Beta 3 (alweer) op de pagina, niets van versie nummering of wat dan ook of Hot fix ergens, alleen Open Beta 3.

Maar ze zitten sowieso te slapen bij OP want bij de eerste OB3 linkte ze al naar de verkeerde ROM (OB2) en nu doen ze het weer, dus toch Open Beta 4!!

OnePlus5Oxygen_23_OTA_004_all_1801042227_9f9ce8776345425d.zip

/edit:
Is geen discussie is alleen verwarrend tot en met!

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 05-01-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:58:
Ik wil niet lullig doen maar wat ik zie is Open Beta 3 (alweer) op de pagina, niets van versie nummering of wat dan ook of Hot fix ergens, alleen Open Beta 3.

Maar ze zitten sowieso te slapen bij OP want bij de eerste OB3 linkte ze al naar de verkeerde ROM (OB2) en nu doen ze het weer, dus toch Open Beta 4!!

OnePlus5Oxygen_23_OTA_004_all_1801042227_9f9ce8776345425d.zip

/edit:
Is geen discussie is alleen verwarrend tot en met!
In dat geval geef ik je gelijk. Inmiddels is de post die ik net linkte, gepind onder de startpost. Dat met die naar de verkeerde ROM linken zijn ze dan gewoon vergeten. Stom natuurlijk, dat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
rolfw schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Dat had ik gedaan met als gevolg startscherm naar default instellingen. Dus handmatig de snelkoppelingen en widgets weer plaatsen. En daarna kwam ik erachter dat 'toevoegen aan startscherm' vanuit chrome niet meer werkte.
Iemand die Oxygen 5.0.1 heeft en kan bevestigen dat die vanuit chrome wel kan toevoegen aan Startscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Is het makkelijker OTA te updaten en daarna opnieuw te rooten of proberen de rom te flashen en dan opnieuw te rooten?

Heb niet zoveel zin om alle apps opnieuw te downloaden als er data gewipet moet worden.
Ook Google Authenticator kwijtraken zou niet zo mooi zijn.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 18:32
rolfw schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Iemand die Oxygen 5.0.1 heeft en kan bevestigen dat die vanuit chrome wel kan toevoegen aan Startscherm?
Yeps, net geprobeerd : lukt hier ...

[ Voor 27% gewijzigd door Benjike op 06-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ColonelSanders schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:49:
Is het makkelijker OTA te updaten en daarna opnieuw te rooten of proberen de rom te flashen en dan opnieuw te rooten?

Heb niet zoveel zin om alle apps opnieuw te downloaden als er data gewipet moet worden.
Wat dat betreft kun je beter Authy gebruiken, die werkt via je google account, dus makkelijk te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

ColonelSanders schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:49:

Ik heb de laatste update geinstalleerd met de app "Oxygen Updater"

Die update volgens het boekje dmv automatisch de volledige ROM te flashen in TWRP, en daarna automatisch weer opnieuw te rooten. Werkt geweldig!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik ga beide adviezen uitproberen, thanks!

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
rolfw schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Bij mij geen probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Iemand die kan bevestigen of Rabo wallet ook nog werkt met de update naar oxygenos 5.01 ?

En hoe kan ik de update melding in m'n notificatiebalk weghalen ? Ik wacht nog even met updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
Benjike schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Yeps, net geprobeerd : lukt hier ...
nu lukt het hier ook, echter een volledige wipe van de telefoon was wel noodzakelijk. Ik zie dat het wel met de launcher te maken had. Daar had ik al de cache van gewist met als gevolgd dat mijn hele startscherm opnieuw ingesteld moest worden. Echter probleem met de 'Toevoegen aan startscherm' bleef.
Ik zie dat de bolletjes bij de icoontjes nu ook zichtbaar zijn (nieuw programma, notificaties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de OnePlus 5 gebruikers: OnePlus wilt wat feedback hebben van gebruikers om OxygenOS 5.x.x te verbeteren:

Looking for Feedback! What are your favorite OxygenOS Oreo Features?

Survey is hier in te vullen: https://goo.gl/forms/g4Bs1l9QmXzzKgmU2

Daarbij is het leuk om te vermelden dat er nieuwe themakleuren aan komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Hebben jullie ook een probleem met Spotify afspelen via je oneplus 5 in de auto? Een keer in de zoveel tijd stopt het geluid, maar de verbinding valt niet weg. Als ik slip naar het volgende nummer werkt het weer.

Dit is sinds de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb het gevoel dat ik iets mis maar toch even vragen want ik kan (blijkbaar zelf) nergens versie-nummers vinden:

- update-manager zegt dat ik versie A5000_23_180103 heb
- phone zegt dat ik OxygenOS 5.0.1 heb
- changelog in update-manager zegt onderstaande screenie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ZjYrrjk5QIOBJGhtftPVgLt/medium.jpg

Oftewel; ik lees in de changelog niks over de "zogenaamde" bugfixes
Bug fixes for third party camera application

Fixed network issues for European operators
Maar mijn VPN ziet ook geen OTA; vraag me dus af of ik nou wel/niet op de goede/correcte versie zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:33
MAX3400 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:07:
Ik heb het gevoel dat ik iets mis maar toch even vragen want ik kan (blijkbaar zelf) nergens versie-nummers vinden:

[afbeelding]

Bij de hotfix kreeg ik dezelfde changelog, OxygenOS geeft echter ook 5.0.1. aan. Laatste zin van changelog is volgens mij enige toevoeging.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[afbeelding]

Maar mijn VPN ziet ook geen OTA; vraag me dus af of ik nou wel/niet op de goede/correcte versie zit?
Jouw versie is de meest recente versie. "Oxygen hotfix" zijn de fixes waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong

[afbeelding]

[...]

(- update-manager zegt dat ik versie A5000_23_180103 heb
- phone zegt dat ik OxygenOS 5.0.1 heb)
Ik heb dezelfde waarden.. Enkel heb ik helemaal geen changelog, er staat "geen update log beschikbaar" hoe is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
pattong schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:02:
[...]

(- update-manager zegt dat ik versie A5000_23_180103 heb
- phone zegt dat ik OxygenOS 5.0.1 heb)
Ik heb dezelfde waarden.. Enkel heb ik helemaal geen changelog, er staat "geen update log beschikbaar" hoe is dit mogelijk?
Handmatige upgrade gedaan door hem zelf te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Arnout schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:22:
[...]

Handmatige upgrade gedaan door hem zelf te downloaden?
Door de oxygen opdater app ja. Is dit daarmee? Raar dan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
pattong schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:39:
[...]

Door de oxygen opdater app ja. Is dit daarmee? Raar dan wel..
Wanneer je update door 'lokale upgrade', dus niet als OTA, dan geen log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Arnout schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Wanneer je update door 'lokale upgrade', dus niet als OTA, dan geen log...
Ok thx.. Maar de uitkomst blijft gelijk neem ik aan, er is "geupdate" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyb30
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 12:44
zopas 5.0.1 netjes over OTA binnengekregen in Vlaanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus 5-gebruikers, OnePlus heeft een poll gemaakt en vraagt wat klanten willen zien bij de volgende telefoon:

Vote for Your Favorite Texture!
Friends,

From the OnePlus One to the OnePlus 5T, we’ve launched phones made with different materials and varying textures. Our very first phone, the OnePlus one, used a plastic back. We briefly experimented with ceramic and glass for the launch of the OnePlus X, while we used various kinds of wood, as well as Karbon to make up our selection of StyleSwaps on the OnePlus 2. The all-aluminum builds of our most recent devices have quickly won over the hearts of our community. This hasn’t kept us from bringing back beloved materials like Sandstone, which recently made a big splash on the OnePlus 5T Sandstone White, combining our signature material with a sleek all-aluminum shell.

Of course, no texture is perfect. Every texture has its pros and cons.
  • Plastic comes in all shapes, colors, and sizes. On the flipside of that flexibility, it lacks a distinctive texture of its own and is quick to show signs of wear and tear.
  • Phones with a glass back create a sense of depth, as if something is hidden under the glass. This sense of depth enhances its beauty, but glass is also among the more fragile materials used in smartphone design and may break more easily than metal and plastic.
  • Our wood and Sandstone materials possess a distinct and natural feeling texture that is wholly unlike anything else. Similarly, Karbon has a distinct look and feel. But, these materials cannot be used in true unibody designs.
  • Metal is a solid and resilient material. However, metal can obstruct the signal, so the use of an antenna band is required to receive a signal.
  • Ceramic is virtually scratch-proof and shiny, but is heavier than most materials.
On top of all of these factors, each texture has a distinctive appearance and grip. Different people may prefer different textures, regardless of overall quality and durability. So, what’s your favorite texture? We look forward to hearing your thoughts. Hit up the survey [HERE]. We will announce the results in about 2 weeks’ time.

As always, let’s continue to work together to create the best tech. If you have any other ideas or suggestions, please feel free to share your ideas in the comments below!

Never Settle
Survey: https://goo.gl/forms/S9LLJij7ZQM30imr2

Laat je mening dus tellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Belangrijk bericht met betrekking tot het betalen met je creditcard bij OnePlus: An Update on Credit Card Security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Anonymoussaurus dank voor de mededeling maar sjeesus wat een slecht verhaal van OP!
* schumi2004 gaat zijn afschriften eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Gelukkig met PayPal betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
schumi2004 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:37:
@Anonymoussaurus dank voor de mededeling maar sjeesus wat een slecht verhaal van OP!
* schumi2004 gaat zijn afschriften eens in de gaten houden.
Mercrables in 'nieuws: OnePlus onderzoekt meldingen van creditcardfraude na a...

ligt dus niet echt aan OnePlus he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Daar zegt die post niets over. Mijn inziens bevind een deel van de implementatie van een betaalsysteem ook plaats bij OnePlus dus ja. Daarnaast kun je helemaal niets met de uitleg van oneplus, roept alleen maar meer vragen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Open Bèta 4 is aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 4 for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ajjFUnBcZvnCe4sP7LDOJ3HD/full.png

Bekende problemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vVhsOvuwvtn3MtcV6Y2ndXaU/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/PJfmndBa3RfWYlpg2

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-01-2018 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:47
Blekkienl schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:38:
Hebben jullie ook een probleem met Spotify afspelen via je oneplus 5 in de auto? Een keer in de zoveel tijd stopt het geluid, maar de verbinding valt niet weg. Als ik slip naar het volgende nummer werkt het weer.

Same here. Ik zie een melding voorbij flitsen dat een Bluetooth proces gecrashed is. Overigens komt hij daarna weer erg snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Nu online
Ik heb hier ook last van het probleem wat BlekkieNL beschrijft. Alleen met auto bluetooth verbindingen. Andere bluetooth verbindingen (speakers en oortjes) werken wel naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

japie06 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:44:
Ik heb hier ook last van het probleem wat BlekkieNL beschrijft. Alleen met auto bluetooth verbindingen. Andere bluetooth verbindingen (speakers en oortjes) werken wel naar behoren
Yep, ik had het ook net. Ik dacht dat het nummer een stilte had, maar de forward en/of play button liet het weer doorspelen. Ik hoorde geen bluetoothverbindingsbliepjes btw, wat erop lijkt dat de verbinding niet is weggevallen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 15:06
Hebben jullie er ook last van dat het scherm erg gevoelig is afgesteld wat betreft draaien?
Mijn scherm draait al als ik mijn telefoon op het bureau leg, iets wat ik niet eerder met andere android telefoons gehad heb,

Ik heb al geprobeerd om hem opnieuw te calibreren, maar dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand hier al iets op gevonden? (zonder gebruik te maken van extra apps, indien mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
gustaveau schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:55:
Hebben jullie er ook last van dat het scherm erg gevoelig is afgesteld wat betreft draaien?
Mijn scherm draait al als ik mijn telefoon op het bureau leg, iets wat ik niet eerder met andere android telefoons gehad heb,

Ik heb al geprobeerd om hem opnieuw te calibreren, maar dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand hier al iets op gevonden? (zonder gebruik te maken van extra apps, indien mogelijk)
Viel mij ook al op. Maar om eerlijk te zijn heb ik automatisch draaien altijd uit staan, vind het superirritant... Zet het enkel aan als het moet (foto's etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Precies wat @Ewivis zegt dus ;). Gebruik het sowieso amper, want YouTube draait automatisch mee en foto's doe ik inderdaad handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02

Vind ik ook knap irritant. Maar heb dit al zeker sinds 2014 toen ik voor het eerst een OnePlus kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hier loopt bluetooth ook niet altijd even lekker in de auto. De headset (plantronics en sony) doen 't dan wel weer prima. Iemand al op open beta 4 om te checken of 't daar beter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De download van Open Bèta 4:
renem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:24:
Vind ik ook knap irritant. Maar heb dit al zeker sinds 2014 toen ik voor het eerst een OnePlus kocht.
Lijkt me stug dat dat dan aan OxygenOS ligt, want de OnePlus One draait op CyanogenOS wat niet door OnePlus werd ontwikkeld, maar door Cyanogen Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:41:
Lijkt me stug dat dat dan aan OxygenOS ligt, want de OnePlus One draait op CyanogenOS wat niet door OnePlus werd ontwikkeld, maar door Cyanogen Inc.
Ik zeg ook niet dat het aan het OS ligt, het ligt aan de gebruikte sensoren die OnePlus gebruikt (of aan hoe gevoelig ze zijn afgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sterker nog, ik merk verschil na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
Hebben jullie een idee hoe je oproepen van een simkaart direct naar voicemail laat gaan? In het telefonische menu van KPN is er geen optie. Bij Instellingen -> Sim instellingen zie ik ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

liter schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:46:
Hebben jullie een idee hoe je oproepen van een simkaart direct naar voicemail laat gaan? In het telefonische menu van KPN is er geen optie. Bij Instellingen -> Sim instellingen zie ik ook niets.
2 opties

1) Het zit in je telefoon onder SIM of Network

2) Bel 1200 en vraag of ze direct naar je voicemail doorschakelen

Optie 2 kon/kan (vroeger) wel bij T-Mobile en Ben, weet ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Open Bèta 5 is aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 5 for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/45eWnL2SGHa3w7SaKlD5nSiQ/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven:

https://goo.gl/forms/U0Ak6vq0H0zNJrTB2

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Removed clipboard function? Is dit (hopelijk) is iets anders dan de kopiëren/plakken-functionaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39
Pimmeh schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:07:
Removed clipboard function? Is dit (hopelijk) is iets anders dan de kopiëren/plakken-functionaliteit?
Dat zal waarschijnlijk hierom gaan: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik verbaas me over die India only features.
Is wel zo'n beetje hun main doelgroep geworden tegenwoordig. Op fora en telegram groep stikt het ook van die Indiërs en krijg het idee dat alles wat ze vragen gedaan wordt voor ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dikkewalrus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 21:20
OxygenOS 5.0.2 is er (bevat face unlock!). Binnen te halen net de vpn op Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

dikkewalrus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:29:
OxygenOS 5.0.2 is er (bevat face unlock!). Binnen te halen net de vpn op Canada.
Slechts 394MB OTA... Weer eens wat anders dan een patch van 21MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:52:
Ik verbaas me over die India only features.
Is wel zo'n beetje hun main doelgroep geworden tegenwoordig. Op fora en telegram groep stikt het ook van die Indiërs en krijg het idee dat alles wat ze vragen gedaan wordt voor ze.
Inderdaad. Op het forum is het nog tien keer erger kan ik je vertellen.
dikkewalrus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:29:
MAX3400 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:33:
Slechts 394MB OTA... Weer eens wat anders dan een patch van 21MB :)
Tsja, wij (OnePlus 3 en 3T-gebruikers) hebben ook 5.0.2 ontvangen, met alleen bugfixes. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50
Nieuwe firmware binnengehaald en geïnstalleerd. Ging erg traag via vpn, maar het blijkt dat als de download eenmaal gestart is, je gewoon de vpn kan uitzetten en kan downloaden zonder omwegen.

FaceUnlock werkt erg snel, heb het ingesteld met contactlezen in, maar met bril op herkend hij me ook.
Eens testen of het niet te losjes staat afgesteld.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hebben toevallig meer mensen het probleem dat wanneer ze een video willen afspelen via "Bestandsbeheer", ze de melding krijgen "Video afspelen mislukt"? Video is niet corrupt ofzo want via Gallerij speelt de video wel, en als hij de melding geeft "Video afspelen mislukt", en ik lock de telefoon, en ik unlock de telefoon weer, dan doet de video het wel.

Iemand een idee? :P

Edit: dit was al onder 5.0.1, maar ook nog onder 5.0.2 :P

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 31-01-2018 17:33 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MK1998NL schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:10:
Hebben toevallig meer mensen het probleem dat wanneer ze een video willen afspelen via "Bestandsbeheer", ze de melding krijgen "Video afspelen mislukt"? Video is niet corrupt ofzo want via Gallerij speelt de video wel, en als hij de melding geeft "Video afspelen mislukt", en ik lock de telefoon, en ik unlock de telefoon weer, dan doet de video het wel.

Iemand een idee? :P

Edit: dit was al onder 5.0.1, maar ook nog onder 5.0.2 :P
Nooit van gehoord. Het beste is om even op het forum rond te neuzen en te zoeken: https://forums.oneplus.net/

Anders even zelf een thread hier en hier aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:15:
[...]

Nooit van gehoord. Het beste is om even op het forum rond te neuzen en te zoeken: https://forums.oneplus.net/

Anders even zelf een thread hier en hier aanmaken.
Geen probleem, ik zal daar eens rondneuzen en eventueel een topic aanmaken :)

Edit:
Ik heb blijkbaar zelf een oplossing gevonden :p

Als die een melding geen "Video afspelen mislukt" een keer tikken op het scherm zodat de interface van de player tevoorschijn komt. Rechtsboven op het i-tje geklikt waar je informatie van de video kan zien, toen terug er uit gegaan en toen werkte het weer _o- Andere video's geprobeerd en die spelen af, zelfs na het afsluiten van de app :D

Geen idee wat het probleem nu was, maar het werkt nu :D

[ Voor 32% gewijzigd door MK_ op 31-01-2018 20:17 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Sinds een paar weken nu de 5 , prima snel apparaat , aangezien ik nog wel eens wat gemaakte foto,s per mail moet versturen wil ik foto's in mindere resolutie maken maar ik zie nergens een optie om dit te doen , kan dit überhaupt wel , zo ja waar moet ik dan zijn ...? Zo nee wat is dan een goede optie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

5.0.2
Download links hier:
https://forums.oneplus.ne...al-download-links.557183/
Changelog:

System
Added Face unlock function
Applied CPU security patch: CVE-2017-13218
General bug fixes and improvements

Applications
Updated Launcher to v2.2
Updated Gallery to v2.0
Updated Weather to v1.9
Updated File Manager to v1.7.6

Camera
Enhanced EIS for video recording

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-09 21:40
Ik ervaar problemen bij het vinden van mijn Google Chromecast vanuit Spotify. Andere apps zoals Google Home of Youtube vinden deze wel in mijn netwerk. Uit en inloggen in Spotify helpt niet, alsook rebooten van mijn telefoon en het verwijderen van de spotify cache ook niet.
Frustrerend, zeker als je ziet dat al mijn andere apparaten (bv een iPad) via Spotify mijn Chromecast wel direct zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Sinds ik Oreo heb blijf ik de zogenaamde peeking berichten krijgen in Whatsapp. Onder Nougat kon ik dat prima uitzetten bij OnePlus Laboratory. Nu, met Oreo, ga ik naar settings - Apps - Application List - WhatsApp - Notifications en dan zet ik onder Chats zowel 'Group Notifications' als 'Message Notifications' op Medium. Maar bij het eerstvolgende bericht die ik op WA binnenkrijg staat deze instelling weer op Urgent. 8)7 Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:52:
Sinds een paar weken nu de 5 , prima snel apparaat , aangezien ik nog wel eens wat gemaakte foto,s per mail moet versturen wil ik foto's in mindere resolutie maken maar ik zie nergens een optie om dit te doen , kan dit überhaupt wel , zo ja waar moet ik dan zijn ...? Zo nee wat is dan een goede optie ?
Open de camera > selecteer het schuifpaneel onderaan > daar kun je de beeldverhouding veranderen. 4:3 is 16MP. De rest is logischerwijs lager.
renem schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:30:
Sinds ik Oreo heb blijf ik de zogenaamde peeking berichten krijgen in Whatsapp. Onder Nougat kon ik dat prima uitzetten bij OnePlus Laboratory. Nu, met Oreo, ga ik naar settings - Apps - Application List - WhatsApp - Notifications en dan zet ik onder Chats zowel 'Group Notifications' als 'Message Notifications' op Medium. Maar bij het eerstvolgende bericht die ik op WA binnenkrijg staat deze instelling weer op Urgent. 8)7 Wat doe ik fout?
Ik en anderen hebben dat probleem ook gehad en zo opgelost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Dat is dus precies wat ik beschrijf wat ik ook gedaan heb, maar zodra er een bericht binnenkort staat ie weer op urgent.

EDIT: het gebeurt alleen als ik de instelling op Medium zet, komt er dan een bericht binnen dan springt ie terug naar Urgent. Als ik de optie op High zet dan gaat het wel goed. Is dit bij iedereen zo? Bij groepchats blijft die instelling wel staan.

EDIT2: ik zie nu pas dat ik deze vraag in het verkeerde topic heb gezet, ik heb een 5t...

[ Voor 25% gewijzigd door renem op 03-02-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:33
briecht schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:56:
Ik ervaar problemen bij het vinden van mijn Google Chromecast vanuit Spotify. Andere apps zoals Google Home of Youtube vinden deze wel in mijn netwerk. Uit en inloggen in Spotify helpt niet, alsook rebooten van mijn telefoon en het verwijderen van de spotify cache ook niet.
Frustrerend, zeker als je ziet dat al mijn andere apparaten (bv een iPad) via Spotify mijn Chromecast wel direct zien staan.
Ligt volgens mij aan Spotify, casten vanuit de webplayer vanaf laptop(dmv Chrome) werkt ook niet meer. Gisteren tijdens het googlen vond ik direct meer klachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Netsrek schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:45:
[...]

Ja, via andere apparaten zoals OP3, laptop en PC met WiFi werkt alles direct op 180Mbps+ en laadt alles heel snel.

Heb ook al wipe cache gedaan etc, maar lijkt niet te helpen. Heel vreemd.
Voor de laatste update was er bij mij niks aan de hand. Heb de OP5 al bijna een half jaar, en dit is echt sinds 8 dagen ofzo.
Ik quote even mezelf uit december 2017. Hier gaf ik aan problemen te hebben met wifi op de OP5. Met tips van het forum aan het testen geslagen.

Wat zijn de resultaten:
- Met speedtest app haal ik op de OP5 netjes 200mbit/s.
- Youtube/Twitch/Twitch (streamen) etc helemaal geen problemen via wifi

Echter zijn er problemen:
- Alle andere apps (chrome/NOS/Insta) laden allemaal verschrikkelijk traag via wifi. Alsof er een latency op zit van 5 tot 20 seconden. Dit is super random.
- webpaginas moeten dus letterlijk 8 seconden laden (laadbalk bovenin chrome) waarna de pagina plots op het scherm staat. Normaal is dit 0,5 seconde. (4G)

Ik draai nog op 4.5.2, nog niet overgestapt naar 5.0.2. Wel cache wipe gedaan/reboots etc.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben ervaren en wellicht een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Had ik ook voor Oreo. Airplane mode aan en uit lostte het tijdelijk voor me op; reboot ook; Tijd voor een update zou ik zeggen! :D
Netsrek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Ik quote even mezelf uit december 2017. Hier gaf ik aan problemen te hebben met wifi op de OP5. Met tips van het forum aan het testen geslagen.

Wat zijn de resultaten:

- Alle andere apps (chrome/NOS/Insta) laden allemaal verschrikkelijk traag via wifi. Alsof er een latency op zit van 5 tot 20 seconden. Dit is super random.
- webpaginas moeten dus letterlijk 8 seconden laden (laadbalk bovenin chrome) waarna de pagina plots op het scherm staat. Normaal is dit 0,5 seconde. (4G)

Ik draai nog op 4.5.2, nog niet overgestapt naar 5.0.2. Wel cache wipe gedaan/reboots etc.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvanbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-06 11:56
Het random traag laden heb ik ook last gehad in het begin met mijn oneplus, maar sinds dat ik de slimme wifi-wisselaar heb uitgezet bij mijn wifi-voorkeuren heb ik nergens last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Netsrek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Wat zijn de resultaten:

Het probleem met traag ladende websites heb ik ook met enige regelmaat last van..
Tot op heden nog geen oplossing voorbij zien komen waar ik direct iets aan heb gehad.

alleen via Wifi.. ik zit wel op de nieuwste versie overigens.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Blekkienl schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:38:

Vanmorgen is mij (en collega's met een op5) ook opgevallen dat Flitsmeister niet meer automatisch opstart als de telefoon dmv bluetooth is verbonden met de auto. Binnenkort maat eens een ticket inschieten bij oneplus. het

• Edwinmowo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo,

Ik weet niet of het een One Plus 5 probleem is, OxygenOS 5.0.2, Android 8.0.0/

Sinds enige dagen staat er boven in de balk de email icoon, als ik deze naar beneden haal zegt hij:
Gmail . xu (x staat voor 1, 2 ,3 etc,)
E-mail synchroniseren
Daaronder een bewegende balkje als soort voortgang.

Deze loopt maar door, van 1 uur naar 2 uur naar 3 uur enzovoorts

Als ik mijn toestel uit en weer aanzet, begint hij na enige tijd opnieuw.

Ik heb bij de instellingen al de synchronisatie van de Gmail en andere email account een keer uit gezet, echter dat helpt niet.

iemand een idee?

r.
Edwin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:15

Shiro

Serenity

Edwinmowo schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:46:
Hallo,

Ik weet niet of het een One Plus 5 probleem is, OxygenOS 5.0.2, Android 8.0.0/

Sinds enige dagen staat er boven in de balk de email icoon, als ik deze naar beneden haal zegt hij:
Gmail . xu (x staat voor 1, 2 ,3 etc,)
E-mail synchroniseren
Daaronder een bewegende balkje als soort voortgang.

Deze loopt maar door, van 1 uur naar 2 uur naar 3 uur enzovoorts

Als ik mijn toestel uit en weer aanzet, begint hij na enige tijd opnieuw.

Ik heb bij de instellingen al de synchronisatie van de Gmail en andere email account een keer uit gezet, echter dat helpt niet.

iemand een idee?

r.
Edwin
Ik had dat mijn OP5T nadat ik mijn live mail toegevoegd had. Dan ging het ook eindeloos door met synchroniseren. Heb je een email account toegevoegd als office 365 account?

Toen ik mijn live account eruit gegooid had, hield het op. Bij Exchange accounts had ik dat probleem niet...

Inmiddels dus van gmail afgestapt en zit ik op Nine als mail en calander app.

SR+ MiC

• rens-br
Shiro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:53:
Nine kan ik ook ten zeerste aanraden. Mocht je dat toch te duur vinden, kan je ook Google Play: VMware Boxer gebruiken. Dat vind ik persoonlijk ook een zeer fijne e-mail app.

• Edwinmowo
Shiro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:53:
[...]

Ik had dat mijn OP5T nadat ik mijn live mail toegevoegd had. Dan ging het ook eindeloos door met synchroniseren. Heb je een email account toegevoegd als office 365 account?

Toen ik mijn live account eruit gegooid had, hield het op. Bij Exchange accounts had ik dat probleem niet...

Hallo Shiro,

Bedankt voor je reactie.
Ja ik heb een office 365 account, daarnaast nog een popmail box en de Gmail.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:15

Shiro

Serenity

Edwinmowo schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:23:
[...]

Hallo Shiro,

Bedankt voor je reactie.
Ja ik heb een office 365 account, daarnaast nog een popmail box en de Gmail.
Waarschijnlijk ligt het dus aan de 365 account, gooi het eens eruit en kijk of het ermee ophoudt.

@rens-br
VMWARE Boxer ziet er trouwens erg gelikt uit. Ik heb het zojuist geprobeerd... Ik vind het eigenlijk een stuk mooier dan Nine. Alleen qua functionaliteit/configureerbaarheid haalt het net niet bij NINE, erg jammer. Hoperlijk neemt Nine de UI ook nog ooit eens op de schop, het oogt toch wat ouderwets.

Qua agenda heeft het zelfs de voorkeur over Digical en Nine agenda... prachtig dat VMWARE boxer agenda :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shiro op 15-02-2018 11:36 ]

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Shiro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:34:
@rens-br
Boxer ziet er trouwens erg gelikt uit. Ik heb het zojuist geprobeerd... Ik vind het eigenlijk een stuk mooier dan Nine. Alleen qua functionaliteit/configureerbaarheid haalt het net niet bij NINE, erg jammer. Hoperlijk neemt Nine de UI ook nog ooit eens op de schop, het oogt toch wat ouderwets.
Boxer en Nine verschillen kwa UI toch erg weinig? En als ik heel eerlijk ben vind ik Nine zelfs wel wat fijner. De instelbaarheid van Nine is inderdaad enorm.

Ik ben zelf overgestapt van Boxer naar Nine, omdat Boxer geen sync schema's heeft. Dat wilde ik ivm. mijn werk e-mail wel hebben.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Blekkienl schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:36:
[...]

Vanmorgen is mij (en collega's met een op5) ook opgevallen dat Flitsmeister niet meer automatisch opstart als de telefoon dmv bluetooth is verbonden met de auto. Binnenkort maat eens een ticket inschieten bij oneplus. het
Ook hier was ik inderdaad achter gekomen.
De ene keer doet hij het wel en de andere keer niet.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:57
gebruikt iemand van jullie de functie Smart Callback(calls will be made with same SIM as previously in call history)? en zo ja werkt dit bij jullie ook in de carkit oid?

het lijkt er mij op dat deze functie perfect werkt direct op de telefoon maar als ik via de carkit of smartwatch dit wil doen krijg ik de prompt met welke SIM ik wil bellen(zoals ook ingesteld).
ik vind het juist zo handig dat ik in de auto niet eerst mn telefoon moet pakken om iemand op SIM1 terug te bellen na een gesprek met SIM2 af te hebben gerond.

• schumi2004
Eigenlijk is dit niet het geschikte topic voor mijn vraag maar kon leek me wel de beste plek hem te stellen.
Ik ben opzoek naar een tweetal tools/progjes die op z'n minst redelijk betrouwbaar zijn en bovenal goed werken. Als je namelijk zoekt wordt je dood gegooid met apps die allemaal hetzelfde beloven maar een shitload aan permissies nodig hebben of een zelfde naam heeft als andere apps die goed gereviewed worden bv.

Ik was dus opzoek naar een app die specifieke apps op mijn toestel beveiligd met een pin of vingerprint.
Daarnaast was ik opzoek naar een appje wat alle openbaar beschikbare social media informatie synced met mijn Google/android contact, linkedin profile url of google+ url of iets in de trant maar op zijn minst hun profiel afbeelding.

Kent iemand zulke apps die het goed doen ?

• Edwinmowo
Shiro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Waarschijnlijk ligt het dus aan de 365 account, gooi het eens eruit en kijk of het ermee ophoudt.
Bedoel je de hele office 365 account of enkel de exchange (mail, contacts, agenda)?
deze laatste heb ik verwijderd, toestel uit en aan, daarna bleef de synchronisatie gewoon weer doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:20
schumi2004 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:03:

Ik was dus opzoek naar een app die specifieke apps op mijn toestel beveiligd met een pin of vingerprint.
Dat kan toch standaard in oos? Instellingen -> Beveiliging & schermvergrendeling -> App vergrendeling.

• schumi2004
priegel schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Dat kan toch standaard in oos? Instellingen -> Beveiliging & schermvergrendeling -> App vergrendeling.
Serieus?
* schumi2004 hides.

/edit
Dat werkt Idd prima. Geen idee dat dat daar zat.

Voor contact photos lijkt Sync.me de enige fatsoenlijk oplossing.

/edit2:
Ik heb nu een eigenaardig probleem.
Mijn home button op mijn OP5 reageert af en toe niet goed, meestal na een poos "idle" te zijn geweest.
Als ik dan terug redeneer wat dat dan veroorzaakt zou kunnen hebben dan kom ik op twee, drie dingen uit:
- Protected apps zoals @priegel beschreef.
- Het programma Kustom Lock Screen (KLCK)
- Het disabled en enabled hebben van stock lockscreen.

Het is ook niet de FP reader die niet goed werkt maar de home button in z'n geheel. De ene keer werkt deze uitstekend maar meestal als je uit een idle positie komt, bv Waze navigatie, of gewoon omdat je wat heb zitten browsen (heel random ook allemaal) en je wilt terug naar homescreen dan gebruik ik de home button. Deze reageert dan soms niet, leds lichten niet op en/of hij trilt alleen maar. De tweede en soms derde keer lukt het prima en daarna werkt deze ook een hele poos zonder problemen.

Herkent iemand dit probleem?
Ik was nog niet van plan een factory defaults te doen dus als het even kan een andere oplossing :P

[ Voor 75% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2018 08:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ascent
De reden waarom ik voor Nine ipv Boxer ben gegaan is 't overzicht op https://androidforums.com...s-keep-it-private.935578/ die aangeeft dat Boxer 't op een paar punten minder nauw neemt met je privacy ('t Slaat persoonsgegevens op op externe servers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Sinds begin februari wordt de 300 MHz frequentie niet meer gebruikt... Kan aan mij liggen maar ik vind de OP5 ook warmer de laatste tijd, tijdens laden en tijdens navigeren met name.

Arnout in 'nieuws: Gebruikers Pixel 2 melden kortere accuduur na installeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:55
Nog altijd niks bekend over de February security patch??? Het is al bijna maart
Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten