Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:25:
Nog altijd niks bekend over de February security patch??? Het is al bijna maart
ze vertragen wat, ook Open Beta 6 laat op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:40
Is er al meer bekend over de oneplus 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...

mooi kut weer, zit er totaal niet op te wachten om m'n toestel 5 dagen kwijt te zijn :(

ik vraag me (net als anderen) vooral af of je je data kwijt bent als je hem terugkrijgt, heb geen idee wat ze allemaal gaanuitvreten natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door RubenSaurus op 25-02-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke RMA heeft in de kleine letters staan dat data niet gegarandeerd is. Oftewel, toestel backuppen, factory reset geven op opsturen.

Kan je wel vertellen; dit is mijn eerste en meteen laatste toestel van OnePlus. Prijstechnisch interessant spul en dual-SIM maar mijn totale ervaring (incl dus de voorgestelde terugstuur-procedure) heeft een hele nare smaak achtergelaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
MAX3400 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:37:
Elke RMA heeft in de kleine letters staan dat data niet gegarandeerd is. Oftewel, toestel backuppen, factory reset geven op opsturen.

Kan je wel vertellen; dit is mijn eerste en meteen laatste toestel van OnePlus. Prijstechnisch interessant spul en dual-SIM maar mijn totale ervaring (incl dus de voorgestelde terugstuur-procedure) heeft een hele nare smaak achtergelaten.
Idem hier.
Alleen maar onduidelijkheid, waarom terugsturen,krijg je zo een refurbished toestel terug.
Waarom niet via een update en wat gebeurt er als je vervolgens een custom ROM installeert,ben je het dan weer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
lekker een monteur met dedicated laptop langssturen :P

ik vind het wel gescheten, ga geen reset doen en alles wipen en dan 5 dagen zitten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
DigitalError schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:46:
lekker een monteur met dedicated laptop langssturen :P

ik vind het wel gescheten, ga geen reset doen en alles wipen en dan 5 dagen zitten wachten.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vermoed dat het een hardware ding is en we een ander toestel terug krijgen.
Vind het maar een bulshit oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Is het verschil echt te zien voor en na de update? Het is natuurlijk maar een klein schermpje. Heb ooit wel eens netflix gekeken op de telefoon maar merkte er eigenlijk niet zoveel van.
Normaal stream ik het altijd door naar de Chromecast.

En als ik het zo lees over DRM is het vooral Google die eist dat het toestel de update moet ontvangen in de 'fabriek'. Tuurlijk had OnePlus er voor moeten zorgen dat het gewoon vanaf het begin goed was.. maar Google maakt het ze nu ook niet makkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Jordy8 op 25-02-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12
Deze week heeft Tweakers een interview met Carl Pei. Heb jij altijd al die brandende vraag willen stellen, stel die dan: [OnePlus] Vragen voor Carl Pei, co-founder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[UNOFFICIAL] Update For One Plus 5.0.4

Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/1519730077328-jpg.715884/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te downloaden en je locatie op Canada of Duitsland te zetten.

Dat gezegd hebbende, ik word langzamerhand een beetje geïrriteerd van OnePlus met dat niet-transparante gedoe. Updates uitrollen zonder aankondiging, bugs bij de OnePlus 3 en 3T die nog steeds niet gefixt zijn, terwijl users uit India hot-fixes krijgen voor kleinere bugs. Logica van niks. |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-02-2018 13:02 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:57:
[UNOFFICIAL] Update For One Plus 5.0.4

[afbeelding]

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te downloaden en je locatie op Canada of Duitsland te zetten.

Dat gezegd hebbende, ik word langzamerhand een beetje geïrriteerd van OnePlus met dat niet-transparante gedoe. Updates uitrollen zonder aankondiging, bugs bij de OnePlus 3 en 3T die nog steeds niet gefixt zijn, terwijl users uit India hot-fixes krijgen voor kleinere bugs. Logica van niks. |:(
Oxygen Updater werkt ook prima!

Nederlandse ontwikkelaar, je krijgt een melding zodra er een nieuwe versie en ook zonder root is downloaden en installeren een fluitje van een cent.

(En nee, ik heb geen aandelen ;) Zelfs de advertentievrije versie gekocht om de ontwikkelaar te steunen.)

[ Voor 5% gewijzigd door waterstof op 27-02-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waterstof schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:14:
Oxygen Updater werkt ook prima!

Nederlandse ontwikkelaar, je krijgt een melding zodra er een nieuwe versie en ook zonder root is downloaden en installeren een fluitje van een cent.

(En nee, ik heb geen aandelen ;) Zelfs de advertentie vrije versie gekocht om de ontwikkelaar te steunen.)
Klopt inderdaad. Alleen zie ik geen reden om die te gebruiken, want met Oxygen Updater download je de hele ROM in plaats van enkel de OTA. Zie geen voordeel van die app, behalve notificaties (al krijg je die ook met de normale updater).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
rens-br schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Boxer en Nine verschillen kwa UI toch erg weinig? En als ik heel eerlijk ben vind ik Nine zelfs wel wat fijner. De instelbaarheid van Nine is inderdaad enorm.

Ik ben zelf overgestapt van Boxer naar Nine, omdat Boxer geen sync schema's heeft. Dat wilde ik ivm. mijn werk e-mail wel hebben.
Ook ik heb jaren geleden Nine gekocht, dat was best een investering maar als je dagelijks zowel zakelijk als privé mail op je telefoon gebruikt is Nine echt een heerlijke app. Zeker een aanrader!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:16:
[...]

Klopt inderdaad. Alleen zie ik geen reden om die te gebruiken, want met Oxygen Updater download je de hele ROM in plaats van enkel de OTA. Zie geen voordeel van die app, behalve notificaties (al krijg je die ook met de normale updater).
Gelijk een misverstand uit de weg helpen. Je download zeker niet de hele rom. Als je dat wil kan je dat instellen, maar als je alleen de incremental update (OTA) wilt, dan download je die.

Ik vind persoonlijk VPN weer gedoe. Ieder zo zijn ding ;)

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 27-02-2018 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:57:
<knip>

Geïrriteerd is een understatement in deze wat mij betreft. Ben eigenlijk helemaal klaar met Oneplus en zoals het er nu naar uit ziet komt er nooit meer een nieuwe Oneplus in mijn handen hier en ga ik opzoek naar iets anders. India lijkt zowat op handen gedragen te worden door ze en nu heb ik niet zo'n hoge pet op van dat volk daar!
En dan dat gedoe nog met dat Widevine L1 geneuzel. FFS serious?, toestel opsturen en 2 weken kwijt zijn als je geluk hebt. Binnen 5 dagen terug na binnenkomst op hun HQ, als ie überhaupt daar komt onbeschadigd heen en terug. Echt, wat voor een pruts toko ben je dan!

/edit:
Iets anders. Ik heb geregeld .td-3 bestanden op mijn toestel staan en geen idee waar deze vandaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y55L5yo.jpg

Ze hebben ook allemaal dezelfde vage inhoud wat een hash waarde lijkt te zijn:
code:
1
22AD756C9B21537<knip>FAB8078FC3667388EFA8

Verder kan ik aan de hand van de owner ook niet veel vinden.
code:
1
2
3
~$ ls -la .td-3
-rw-rw---- 1 root everybody 96 2018-02-27 13:11 .td-3
~$

Is er ergens anders een soort van log waarin je meer kunt zien?

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 27-02-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

schumi2004 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:41:
[...]

/edit:
Iets anders. Ik heb geregeld .td-3 bestanden op mijn toestel staan en geen idee waar deze vandaan komen.
Gebruik je Mi Home of Tasker toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MAX3400 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Gebruik je Mi Home of Tasker toevallig? ;)
Beide ja.
Zijn of is 1 van deze 2 de boosdoener ja?
Ik kan er werkelijk niets over terug vinden op het web anders dan een vaag reddit topic waarin verwezen wordt naar een archive type van TeleDisk en dat het een virus zou zijn https://www.reddit.com/r/...es_in_many_folders_on_my/

En laat nu net iemand de afgelopen dagen hierop gereageerd hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OxygenOS 5.0.4 is dan nu eindelijk aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS 5.0.4 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZeoKGGva3Jw5LI7fR0OFaV5F/full.png

Downloads: (full ZIP)

http://otafsg.h2os.com/pa...1802230119_a8938ba6bc.zip

Hier kun je feedback geven: forums.oneplus.net/feedback/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten, of door Oxygen Updater te downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-02-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Kolere, ff de update binnengehaald en nog steeds security patch van December, het is inmiddels al maart. Echt sneu dit.

https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

[ Voor 34% gewijzigd door RubenSaurus op 01-03-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er trouwens Tweakers die het aandurven hun toestel op te sturen voor die Widevine L1 fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

schumi2004 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:11:
Zijn er trouwens Tweakers die het aandurven hun toestel op te sturen voor die Widevine L1 fix?
Aandurven: ja
Doen: nee

Ik heb er geen last van; gebruik de OP5 hoogstens voor wat YT als het gaat om video. Zolang ik geen issues ga krijgen met gewoon bellen, Whatsapp en foto's maken, zal het me roesten. Misschien dat ik 'm oooooit nog opstuur als ik 'm verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik ook niet, 480p is eigenlijk wel prima stiekem op een 5.5 inch scherm :)
Had het nog niet echt gemerkt ook...
En inderdaad kijk ook vaak YT en dat kan wel gewoon op 1080p.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
MAX3400 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb er geen last van; gebruik de OP5 hoogstens voor wat YT als het gaat om video. Zolang ik geen issues ga krijgen met gewoon bellen, Whatsapp en foto's maken, zal het me roesten. Misschien dat ik 'm oooooit nog opstuur als ik 'm verkoop.
Precies dit. Bij een 2e hands sell is 't wel een interessant argument. Hoewel 95% van de marktplaatskopers geen idee heeft waar 't over zal gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik doe het zelf overigens ook niet maar was benieuwd of er überhaupt iemand het zou gaan doen.

Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde en andere merken het waarschijnlijk ook niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik denk niet dat ik het ga doen met mijn 5t maar het wordt wel ontzettend snel gefixt:
Driftkikkertje in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ow das wel heel vlot dat had ik echt niet verwacht, miscchien dan toch eens erover nadenken.
Stel dat ik het zou willen doen moet ik eerst even gaan bekijken hoe ik deze zou gaan verpakken aangezien de orignele verpakking verloren is gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft laatst in Hamburg een bijeenkomst gehad met een groot aantal communityleden over hoe zij de camera kunnen verbeteren. Hieruit zijn positieve resultaten gekomen: Open Ears Forum: Camera - Hamburg, Germany 2018

Als OnePlus 5 gebruiker kun ook jij je stem uitbrengen. Dat kan via dit formulier: https://goo.gl/forms/cqVz0AksDW08tnX42

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De eerste Open Bèta (6) op basis van Android 8.1 is aangekondigd!

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 6 for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ehcYq6NXlIUGyciGIkuVxT5/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven:

https://forums.oneplus.net/feedback/

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Geïnstalleerd... Loopt vooralsnog als een zonnetje!

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hier ook,nog geen bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deputy schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:56:
Geïnstalleerd... Loopt vooralsnog als een zonnetje!
schumi2004 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:08:
Hier ook,nog geen bijzonderheden.
De changelog is bijgewerkt. Nu hebben ze ook "Global roaming" toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hebben jullie trouwens met webwhatsapp ook regelmatig dat de telefoon en de webpage na een tijdje elkaar kwijt zijn? Ik heb al backgrounddata toegestaan, ook de battery optimisations uit, wat kan 't nog meer zijn? Draai op de OP5 met OB6, maar had 't ook op de stable OOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
ascent schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:22:
Hebben jullie trouwens met webwhatsapp ook regelmatig dat de telefoon en de webpage na een tijdje elkaar kwijt zijn? Ik heb al backgrounddata toegestaan, ook de battery optimisations uit, wat kan 't nog meer zijn? Draai op de OP5 met OB6, maar had 't ook op de stable OOS.
Zelfde probleem ja. Maakt niet uit of het 4G of wifi is. Lijkt erop dat doze iets té agressief werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Hier ook, maar heb je dan ook het probleem dat whatsapp soms geen berichten binnenhaalt totdat je hem opent op de telefoon? Als ik dat doe is de webwhatsapp ook weer gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Niekjuh schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Hier ook, maar heb je dan ook het probleem dat whatsapp soms geen berichten binnenhaalt totdat je hem opent op de telefoon? Als ik dat doe is de webwhatsapp ook weer gesynced.
bingo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

Zeker, maar dat heb ik op al mijn telefoons altijd al gehad (iPhone 4s, Xperia Z1c, Galaxy S6, Oneplus 3T)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ardj @Niekjuh @GreNade Hier heb eigenlijk helemaal geen problemen (meer. Tijdje geleden wel, maar heb ik dus opgelost). Ik heb een OnePlus 3 en heb Doze gewoon ingeschakeld staan. WhatsApp heb ik in ieder geval niet geoptimaliseerd. Het enige wat ik wel heb gedaan is Filter broadcoasting ingeschakeld, onder de ontwikkellaarsopties.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:08:
[...]

@Ardj @Niekjuh @GreNade Hier heb eigenlijk helemaal geen problemen (meer. Tijdje geleden wel, maar heb ik dus opgelost). Ik heb een OnePlus 3 en heb Doze gewoon ingeschakeld staan. WhatsApp heb ik in ieder geval niet geoptimaliseerd. Het enige wat ik wel heb gedaan is Filter broadcoasting ingeschakeld, onder de ontwikkellaarsopties.
Dat werkt alleen op WiFi of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niekjuh schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:46:
Dat werkt alleen op WiFi of lees ik het verkeerd?
Aan de naam te zien wel ja :p. Moet er wel even bij zeggen dat dit juist de batterijduur ten goede zou moeten komen en dus broadcast-berichten beperkt. Als je bijvoorbeeld wilt casten kan dit een probleem opleveren. Hebben jullie het probleem met Wi-Fi of ook met 4G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekjuh
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:56:
[...]

Aan de naam te zien wel ja :p. Moet er wel even bij zeggen dat dit juist de batterijduur ten goede zou moeten komen en dus broadcast-berichten beperkt. Als je bijvoorbeeld wilt casten kan dit een probleem opleveren. Hebben jullie het probleem met Wi-Fi of ook met 4G?
Dat weet ik dus niet, zit meestal op wifi dus ik denk alleen met wifi. Zal eens een paar dagen op 4g gaan en laat het dan hier weten. Probeer daarna die optie wel die jij aangaf.

/Edit, op 4G lijkt het geen probleem te zijn tot nu toe

[ Voor 4% gewijzigd door Niekjuh op 15-03-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik zit eigenlijk alleen maar op 4G en daar verliest whatsapp ook z'n verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niekjuh schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:42:
/Edit, op 4G lijkt het geen probleem te zijn tot nu toe
Heb je bij Wi-Fi > 'Wifi-voorkeuren' > 'Wifi behouden in slaapstand' op 'altijd' staan?
ascent schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:12:
Ik zit eigenlijk alleen maar op 4G en daar verliest whatsapp ook z'n verbinding..
Al gedaan wat ik aanraadde?

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-03-2018 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekjuh
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Heb je bij Wi-Fi > 'Wifi-voorkeuren' > 'Wifi behouden in slaapstand' op 'altijd' staan?
Ja, al heb ik nu wel die filter broadcasting aan staan en dat lijkt te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:08:
[...]
<knip>
Het enige wat ik wel heb gedaan is Filter broadcoasting ingeschakeld, onder de ontwikkellaarsopties.
Nu zie ik je al een paar keer dingen veranderd te hebben in de ontwikkellaarsopties, is er niet een lijstje met handige tweaks m.b.t. ontwikkellaarsopties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Helaas, van het een weekend een upgrade gedaan naar de laatste openbeta 6 firmware met lineage os 15.1.
Hiervoor zat ik op een oxygen OS rom. De linOs rom lijkt geen broadcasting optie te hebben en het probleem is weer terug, nu zowel op 4G als op Wifi. Heb Whatsapp al uit de batterij optimalisatie gehaald. Vreemde is dat ik ook telegram gebruik en die heeft hier geen last van, marktplaats app bijv. weer wel.

Een goede maat van mij draait precies dezelfde rom en heeft geen last van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus 5-gebruikers, OnePlus heeft opnieuw een survey uitgebracht voor de camera. Graag deze invullen, zodat het OnePlus-team jullie feedback mee kan nemen in de verdere ontwikkelingen.

OnePlus Camera Quality Survey
Hello everyone.

Earlier this month, we held an edition of Open Ears Forum in Hamburg on 3rd of March.Twenty forum members were invited to share their feedback and suggestions. Based on the interactions and developments thereon, the product team has created a survey to understand what our users would prefer in terms of photos and camera on their OnePlus devices.

Do take some time to go through the survey and share your thoughts. We take your feedback very seriously, and our camera team will look into what's important to you guys and work on areas to improve!

https://www.surveymonkey.com/r/3RVFHKZ

Never Settle
schumi2004 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:56:
Nu zie ik je al een paar keer dingen veranderd te hebben in de ontwikkellaarsopties, is er niet een lijstje met handige tweaks m.b.t. ontwikkellaarsopties ?
Een paar dingen? :p Ja, een paar dingen, maar die staan los van de notificaties (animaties, etc etc). Je moet even dat Wi-Fi broadcasting filter uitzetten. Dat helpt (zie ook een paar reacties terug, vóór jouw reactie).
Niekjuh schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:34:
Helaas, van het een weekend een upgrade gedaan naar de laatste openbeta 6 firmware met lineage os 15.1.
Hiervoor zat ik op een oxygen OS rom. De linOs rom lijkt geen broadcasting optie te hebben en het probleem is weer terug, nu zowel op 4G als op Wifi. Heb Whatsapp al uit de batterij optimalisatie gehaald. Vreemde is dat ik ook telegram gebruik en die heeft hier geen last van, marktplaats app bijv. weer wel.

Een goede maat van mij draait precies dezelfde rom en heeft geen last van deze problemen.
Je kan dus concluderen dat die Wi-Fi broadcasting helpt? Tsja, ik zou niet weten waarom ik het niet aan zou staan: het helpt immers (grotendeels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:59:
OnePlus 5-gebruikers, OnePlus heeft opnieuw een survey uitgebracht voor de camera. Graag deze invullen, zodat het OnePlus-team jullie feedback mee kan nemen in de verdere ontwikkelingen.

OnePlus Camera Quality Survey

[...]

Je kan dus concluderen dat die Wi-Fi broadcasting helpt? Tsja, ik zou niet weten waarom ik het niet aan zou staan: het helpt immers (grotendeels).
Het was wel fijn geweest als de afbeeldingen in de survey op ware grote waren. OP doet het op dat formaat best prima, maar groter krijg je dat ellendige olieverf-effect. Anyways; lekker zeuren om 3rd party camera compatibility >:)

Ik heb 'm nu juist aangezet ipv uitgezet, hij stond bij mij uit? Nu lijkt het beter, maar wellicht is dat mijn gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:59:
Inmiddels whatsapp even opnieuw geïnstalleerd, voorheen altijd een backup vanuit titaniumbackup gebruikt.
Probleem lijkt verholpen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Toch maar weer eens een bericht. Vooralsnog ben ik echt enorm tevreden met het toestel. Helaas wel een barst rechtsboven in het scherm, maar ik twijfel al 2/3 maand om deze te laten repareren of niet. Sinds het begin nog geen factory reset o.i.d. gedaan, maar toch het idee dat de laatste tijd mijn batterij toch weer sneller leegloopt. Is dit nu al normaal? Ik kan er gem. een dag mee. Volgens GSam:
batterijcyclus: 1d 8,2h (9h 52m actief) en het scherm 4h 55mm (6h 29m Max). En ik het idee dat mijn speaker niet enorm goed is, alleen bij volume richting de max gaat die daadwerklijk ook goed hoorbaar (opnemen bij festivals en uitgaan bijv is erg veel: KGGGKGKGKGGGGKGG). Voor de batterij kan ik daarom nog een factory reset doen, maar redelijk behoudend in, om weer alle apps te installeren en de volledige synchronisatie van foto's etc te doen. is dit herkenbaar?

Of zal ik de telefoon terugsturen voor schermreparatie + de speakers/batterij na te laten kijken, en hem daar gewoon reset heen te sturen (al geeft dat misschien weer een verkeerd beeld daar)?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen is niet gewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-03-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb wat posts verplaatst naar: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Open Bèta 7 schijnt te worden uitgerold.

Link naar thread: Oxygen OS open beta 7 for OnePlus 5 rolled out few mins earlier...

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/im2T9fDuYKir26SA8q3Mpl65/full.jpg

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-03-2018 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's. Posts over flashen in TWRP horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus 5-gebruikers, waarschijnlijk kennen jullie Discord wel. Voor degene die geïnteresseerd zijn en het leuk vinden om over van alles en nog wat te discussiëren: Reddit-gebruikers hebben een OnePlus Discord-server aangemaakt (waar op het moment van schrijven bijna 700 leden in zitten). Hier de link: https://discord.gg/suuX5g4. Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

Heb de voorwaarde gelezen, en daarin kwam niet naar voren dat ik geen linkjes mag plaatsen. Dit is geen reclame voor een bedrijf of wat dan ook, want zo staat het in de voorwaarde.. Als er toch moeite mee is: stuur mij dan even een berichtje, want dan pas ik het zelf wel even aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-04-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Open Beta 8 is uit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oduTZQZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Geïnstalleerd en loopt voorlopig zonder problemen

DeputyNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus gaat oil painting effect oplossen.. Hier een Q&A:
Q&A Section

Q: What exactly is the fully immersive game experience you aim to provide through gaming mode?
A: It's mainly about reducing interruptions (notifications or phone calls) when you play a video game. Besides, overall performance and network fluctuations improve as well.

Q: What’s your plan to enhance user privacy in the future?
A: We always prioritize user privacy in our work. To ensure that our users' privacy is well protected, we have set up an inter-departmental team. Plus, we will follow GDPR in the coming month.

Q: What are your plans regarding software updates?
A: We know every member of our community wants the latest updates. The official Android 8.1 update will be rolled out for the OnePlus 5/5T soon, followed by official Android 8.0 updates for the OnePlus 3/3T. OnePlus 3/3T users will have Android 8.1 official release in the mid-2018.

Q: Do you have any plans to improve the camera quality on the OnePlus 5/5T?
A: Yes. We’ve received a lot of feedback following our Open Ears Forum in Hamburg and online surveys. We are planning to fix the so-called “oil painting effect”.

Q: Have you ever considered a stay awake feature? It would be useful for cooking, reading repair manuals, anything when your hands are busy, etc.
A: This is a fantastic idea! We might consider adding a toggle to the quick settings menu that enables your phone to stay awake for a specific period of time.

Q: Any plans to update the alert slider to support a ring, vibrate and silent mode?
A: Yes. Hope you guys are looking forward to it.

Q: Are you going to support accent color customization?
A: Yes. It’s on the way.

We are prioritizing our software plans and actions based on the feedback we've collected from our community and Open Ears Forums, and we have been working a bunch of exciting stuff regarding software. Can't wait to let you know what's ahead.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 5.1.0 op basis van Android 8.1 aangekondigd voor de OnePlus 5 en 5T: OxygenOS 5.1.0 OTA for the OnePlus 5 & 5T

Download (full ZIP): https://www.androidfilehost.com/?fid=890129502657598261
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.1.0 for the OnePlus 5 & 5T based on android 8.1

Changelog:

System
  • Updated system to Android™ 8.1 Oreo™
  • Updated Android security patch to 2018-04
  • Added full-screen gesture support( Only 5T)
Gaming mode
  • Added new optimizations in gaming mode including power saving and pausing adaptive brightness
  • Added network boost - network priority for gaming App in the foreground
  • Launcher
  • Added category tags in the search section of the app drawer
  • Auto name folders based on category
For those who were on previous versions for OnePlus 5T, we appreciate your active feedback and attempts to reach out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to hearing your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.net/feedback/.

As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout in a few days.

Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.

Never Settle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:15
Ben 'm nu aan het binnenslepen via Duitsland (via VPN)

Online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11

crashtestdummy

Ajoeto member

Via VPN Canada (766MB)

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Heb 8.1 sinds gisterenavond er op staan, vooralsnog werkt alles goed, maar de Wifi disconnect steeds als het toestel in sleep is. De optie WiFi always on during sleep is ingeschakeld.Ik gebruik de WiFi binnen domoticz als presence detection en deze word nu gek....
Log in domoticz:

2018-04-17 06:13:56 On
2018-04-17 06:07:54 Off
2018-04-17 06:00:29 On
2018-04-17 05:59:57 Off
2018-04-17 05:29:19 On
2018-04-17 02:18:08 Off
2018-04-17 02:15:47 On
2018-04-17 00:25:54 Off
2018-04-17 00:23:33 On
2018-04-16 23:39:54 Off
2018-04-16 23:37:53 On
2018-04-16 23:19:33 Off
2018-04-16 23:17:32 On
2018-04-16 22:32:03 Off

In 8.0 had hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

Stimpy68 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:15:
Heb 8.1 sinds gisterenavond er op staan, vooralsnog werkt alles goed, maar de Wifi disconnect steeds als het toestel in sleep is. De optie WiFi always on during sleep is ingeschakeld.Ik gebruik de WiFi binnen domoticz als presence detection en deze word nu gek....
...

In 8.0 had hier geen last van.
Hier hetzelfde. WiFi always on staat aan, maar hele nacht geen WIFI connectie volgens batterij geschiedenis. En nu zie ik dat de batterij geschiedenis gedurende de gehele nacht 'leeg' is alsof het toestel uit heeft gestaan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Heb er een bug report van gemaakt : https://forums.oneplus.co...ys-on-is-selected.820822/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
ik heb met 8.1 ook nog steeds last dat ik elke keer wifi aan en uit moet zetten of internet te krijgen. Ondanks dat hij verbonden is met wifi. Had gehoopt dat ze dat wel gefixed zouden hebben met 8.1 maar weer eens contact opnemen met Oneplus.

Heb hier al zolang dat ik het toestel heb last van, dacht eerst dat het gefixed bleek te zijn met 8.0 maar helaas.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Heb geen last van recent genoemde bugjes hier maar ben wel 1 type notificatie kwijt op mijn lockscreen namelijk "text message". Heb alles al nagelopen over notifications, urgency, lock screen permissions etc. maar no go.

Moet ik ervoor naar het OP5-forum? Meh, ik vind het lastig maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

crashtestdummy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:21:
[...]

Hier hetzelfde. WiFi always on staat aan, maar hele nacht geen WIFI connectie volgens batterij geschiedenis. En nu zie ik dat de batterij geschiedenis gedurende de gehele nacht 'leeg' is alsof het toestel uit heeft gestaan :?
Bij mij is het inmiddels opgelost door nogmaals een clear cache te doen. Daarna alles OK

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Beta 9 aangekondigd en double-tap to lock toegevoegd: OxygenOS Open Beta 9 for the OnePlus 5 and Open Beta 7 for OnePlus 5T

Downloads: nog niet beschikbaar.
Hey everyone,

Here is the latest open beta builds for OnePlus 5 and 5T

Release notes

Launcher
  • Supported double-tap to lock screen
  • Improved searched history for App drawer
File manager
  • Optimized scanning logic for large files
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/

Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus is blijkbaar OxygenOS 5.1.1 aan het uitrollen: [Unofficial]Oxygen 5.1.1 for Oneplus 5

Download: http://otafsg.h2os.com/pa...01219_3824995916a49ee.zip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Am9eQQ4pjUHuD7nMe2BZ4WeO/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Dank voor de post @Anonymoussaurus ; zoals gewoonlijk is ie via VPN binnen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:02
Ik heb nu ook de update geïnstalleerd maar nu verschijnt het quick settings menu elke keer als ik op een knop druk of een app open. Onwijs irritant. Ik heb al cache en dalvik al gewist maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
japie06 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:54:
Ik heb nu ook de update geïnstalleerd maar nu verschijnt het quick settings menu elke keer als ik op een knop druk of een app open. Onwijs irritant. Ik heb al cache en dalvik al gewist maar zonder resultaat.
Is dat niet gewoon één van je gestures?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:02:
[...]

Is dat niet gewoon één van je gestures?
Dat zou het kunnen zijn, maar dat is het niet, want als ik bijvoorbeeld een app open (maakt niet uit welke) dan opent die de quick settings. Als ik daarna op de home button of back button druk, kom ik op mijn home screen met weer de quick settings open.

EDIT: als ik op een guest account inlog gebeurt het niet, dus het zou een conflicting app of een instelling kunnen zijn.

EDIT2: Het lag aan nova launcher, ik heb verschillende settings geprobeerd, maar zonder resultaat. Dus heb ik alle instellingen/data van nova verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door japie06 op 28-04-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:12:
Heb geen last van recent genoemde bugjes hier maar ben wel 1 type notificatie kwijt op mijn lockscreen namelijk "text message". Heb alles al nagelopen over notifications, urgency, lock screen permissions etc. maar no go.

Moet ik ervoor naar het OP5-forum? Meh, ik vind het lastig maar niet onoverkomelijk.
Zoiets heb ik dus ook, voorheen kreeg ik bij een twitter bericht of whatsappje de text te zien op mijn scherm (alleen text meer niet) en dat heb ik niet meer sinds de update. Kan ook niet meer vinden in de instellingen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:15
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:19:
[...]

Zoiets heb ik dus ook, voorheen kreeg ik bij een twitter bericht of whatsappje de text te zien op mijn scherm (alleen text meer niet) en dat heb ik niet meer sinds de update. Kan ook niet meer vinden in de instellingen.
Hier ook. Na de update bleek het "Ambient Display" uit te staan (Instellingen/Weergave/Ambient display). weer aangezet en werkt weer.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
remoss schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:00:
[...]

Hier ook. Na de update bleek het "Ambient Display" uit te staan (Instellingen/Weergave/Ambient display). weer aangezet en werkt weer.
Ah thanks dat was ik dus aan het zoeken kon niet op de naam komen hoe het heette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Ik heb het hier wel eens eerder gevraagd hebben meer mensen last van dat er geen agenda meldingen binnenkomen?
Ik heb toen de update naar Android 8.1er was m'n telefoon helemaal gereset lekker opnieuw beginnen ook met de hoop eindelijk eens van deze bug af te zijn.
Maar helaas, net kreeg ik op m'n iPad een melding en op m'n Android Wear horloge maar helemaal niks op m'n telefoon.
Echt héél irritatie, ben ik nou de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
ComTech schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:33:
Ik heb het hier wel eens eerder gevraagd hebben meer mensen last van dat er geen agenda meldingen binnenkomen?
Ik heb toen de update naar Android 8.1er was m'n telefoon helemaal gereset lekker opnieuw beginnen ook met de hoop eindelijk eens van deze bug af te zijn.
Maar helaas, net kreeg ik op m'n iPad een melding en op m'n Android Wear horloge maar helemaal niks op m'n telefoon.
Ik had toevallig deze week ook een agenda item, geen melding gekregen terwijl ik dit wel had ingesteld. Ik gebruik het verder nooit dus het viel me eigenlijk ook niet op. Ook de 8.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ComTech schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:33:
Nee hoor, je bent niet de enige. Is een echte Oxygen OS bug. Ik heb er op mijn 5t ook last van. De meldingen komen niet binnen omdat sommige apps gewoon gekilled worden terwijl ze continu op de achtergrond moeten blijven draaien. Ik baal hier ook goed van. Op XDA lopen daar ook al enkele topics over, dit lijkt me zo'n cruciale bug dat ik verwacht had dat dit allang opgelost was maar blijkbaar is het niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
Iemand ook constante connection drops op Open Beta 9 (Oreo 8.1) met een Bluetooth headset als je een paar seconden geen audio hebt? Heb het al sinds de volledige versie Oreo 8.0 en is nog steeds niet gefixed.
Het gebeurd zodra je audio voor een paar seconden pauzeert of dat bijv. een muziek track klaar is, zelfs tussen notificatie tones disconnect en reconnect het constant.

Ik heb een Jabra Revo Wireless (firmw. rev. 4.0) en voor Android Oreo/OxygenOS 5.0.1 had ik nooit problemen.

Heb al veel geprobeerd: Reset Network Settings, Reconnect Bluetooth,

Ik moet nog een wipe en reinstall naar de non-Beta OxygenOS 5.0.1 maar als je er een beetje specifiek op Googled zie dat het een algemeen Android Oreo probleem is en niet specifiek met de OP5.

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb dus vandaag toestel terug gekregen met de Widevine L1 fix maar nu is mijn device niet certified volgens Google Play en kun je dus niet Netflix downloaden uit de Playstore.

Ook lijkt het erop, tijdens opstarten, dat je toestel een custom ROM draait ( tekst dat zaken niet geverifieerd kunnen worden etc etc) wat niet het geval is (meer) aangezien ik de originele ROM er terug op gezet heb.

Iemand een idee hoe dit weer te fixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:47:
Heb dus vandaag toestel terug gekregen met de Widevine L1 fix maar nu is mijn device niet certified volgens Google Play en kun je dus niet Netflix downloaden uit de Playstore.

Ook lijkt het erop, tijdens opstarten, dat je toestel een custom ROM draait ( tekst dat zaken niet geverifieerd kunnen worden etc etc) wat niet het geval is (meer) aangezien ik de originele ROM er terug op gezet heb.

Iemand een idee hoe dit weer te fixen?
Dat laatste is volgens mij gevolg van een unlocked bootloader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GurbY{nl} schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:52:
[...]

Dat laatste is volgens mij gevolg van een unlocked bootloader...
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, thanks.
Niet bij stil gestaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 09-05-2018 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft ook nog wat in petto voor de OnePlus 5-gebruikers: Android P Beta available for the OnePlus 6
With the OnePlus 6 device in their hands, they'll be among the first in our community to be able to download the Android P Build. (OnePlus 5/5T friends, we'll have something nice lined up for you later this year.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Is er iemand die Netflix überhaupt aan de praat heeft gekregen na het hebben gekregen van de Widevine L1 fix (met of zonder root) ?

Ik ben nu al enkele uren bezig met OB9 en OOS 5.1.1 met en zonder root maar elke keer crashed Netflix de eerste keer met een FC en daarna start het gewoon niet met 1 of andere -9 error code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus vraagt OnePlus 5-gebruikers opnieuw om een survey in te vullen. Verder wordt het oil-painting effect binnenkort opgelost met een OTA.

https://goo.gl/forms/NAA1wiY6daIjElhJ2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swelberg
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
Meerdere gebruikers met dit 'Midi' probleem?

Sinds de 8.1 update kan ik in de developers mode, bij USB debugging (onder het kopje USB configuratie) 'MIDI' niet meer selecteren.

Aangezien ik vlieg met de DJI Air is het ontzettend vervelend dat de afstandsbediening mijn telefoon oplaad, voorheen kon ik de midi modus gewoon selecteren waarbij alleen de gegevens worden doorgezet van de telefoon naar de afstandsbediening. Nu valt hij automatisch terug op 'opladen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-01-2021
Sinds een kleine week wordt mijn wifi steeds automatisch uitgeschakeld. Ik kan hem ook niet aanzetten, niet via de balk bovenin en ook niet via instellingen. De schakelaar schuift opzij en een seconde later schuift hij automatisch weer naar de -uitkant-. Heeft hier nog iemand last van of een oplossing voor?
Ik heb hem een paar keer heropgestart maar dat helpt niks en ik kijk eerlijk gezegd enorm op tegen een factory reset. De vraag is ook al of dat uberhaupt zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:10:
OnePlus heeft ook nog wat in petto voor de OnePlus 5-gebruikers: Android P Beta available for the OnePlus 6

[...]
Ik ben even wat huiverig voor een complete nieuwe build... de overgang van N naar O ging ook niet helemaal toppie, althans.. op een rooted/unlocked phone dan. En om de bootloader weer te locken voordat ik P erop zet, is ook weer zowat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40

ComputerHoed

Electronica <3

julieve schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:45:
Sinds een kleine week wordt mijn wifi steeds automatisch uitgeschakeld. Ik kan hem ook niet aanzetten, niet via de balk bovenin en ook niet via instellingen. De schakelaar schuift opzij en een seconde later schuift hij automatisch weer naar de -uitkant-. Heeft hier nog iemand last van of een oplossing voor?
Ik heb hem een paar keer heropgestart maar dat helpt niks en ik kijk eerlijk gezegd enorm op tegen een factory reset. De vraag is ook al of dat uberhaupt zou helpen.
Het schijnt een bug te zijn die bij meer mensen voor komt. Op de beta build komt deze bug niet voor.

Fix:
WiFi behouden in slaapstand op Altijd zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door ComputerHoed op 14-05-2018 09:48 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Bedankt, ik heb ook last van deze bug. De fix is eigenlijk meer een work-around., want wifi behouden in slaapstand verbruikt meer energie. Ik hoop dat Oneplus snel met een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
japie06 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:04:
Bedankt, ik heb ook last van deze bug. De fix is eigenlijk meer een work-around., want wifi behouden in slaapstand verbruikt meer energie. Ik hoop dat Oneplus snel met een fix komt.
Wifi verbruikt meer in slaapstand dan dataverbinding van telefoon? Ik heb juist de tegenovergestelde ervaring?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ewivis schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Wifi verbruikt meer in slaapstand dan dataverbinding van telefoon? Ik heb juist de tegenovergestelde ervaring?!
Het lijkt mij logisch dat WiFi = ‘altijd aan’ meer energie verbruikt dan Wifi = ‘Uit als telefoon idle is’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
japie06 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Het lijkt mij logisch dat WiFi = ‘altijd aan’ meer energie verbruikt dan Wifi = ‘Uit als telefoon idle is’
Uhm nee? Want als hij in standby over moet schakelen naar 4G kost dat meer dan dat hij op Wifi zit?

WiFi was/is energievriendelijker dan mobiele data-verbinding?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Beta 10 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 10 for the OnePlus 5 and Open Beta 8 for OnePlus 5T

Downloads: https://androidfilehost.com/?fid=746163614322264608
Hey everyone,

Here is the latest open beta builds for OnePlus 5 and 5T

Release notes

System
  • Updated Android security patch to May
Launcher
  • Added Toolbox Card in shelf
  • Added Hidden Space in app drawer
  • Added support for editing dynamic icons(weather,clock and calendar)
OnePlus Switch
  • Optimized user interface for backup & restore
  • Optimized logic for time remaining
  • General bug fixes and stability improvements
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/

Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik had meer succes met downloaden met de direct link ;)

http://otafsg1.h2os.com/p...5141044_a563adf625866.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik vind die beta releases best wel pointless. Er zit bijna nooit een feature bij waarvoor ik een beta zou draaien. Veel zit in de apps (launcher, switch app), security patch weer een maandje omhoog (is het belangrijkste imho). Fijn als andere mensen hem willen testen maar ik hoef het risico niet te lopen van allerlei bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lt. Marx schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:05:
[...]

Ik vind die beta releases best wel pointless. Er zit bijna nooit een feature bij waarvoor ik een beta zou draaien. Veel zit in de apps (launcher, switch app), security patch weer een maandje omhoog (is het belangrijkste imho). Fijn als andere mensen hem willen testen maar ik hoef het risico niet te lopen van allerlei bugs
Ben het grotendeels wel met je eens maar die bugs valt mijns inziens eigenlijk wel mee, ik heb er tenminste geen last van laat ik het zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
De Open Beta is zeker daily driver waardig! En inderdaad. Ik zou graag andere dingen willen zien.
Maar wat willen we nou echt nog dan extra aan onze mobiel? Zijn er dingen die we missen of beter moeten dan?

Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten