Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:37:
[...]

Voor zover ik weet kan dat niet. Als hij op automatisch staat kun je hem nog wel zelf aanpassen. Bij mij staat hij ook iets feller, en daarom doe ik het handmatig. :)
Best jammer, is best wel donker namelijk, voor in de avond (hoeft geen schreeuwend fel monster te zijn, maar ietsje feller kan geen kwaad)

Ff googlen leert dat ik niet de enige ben

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 14-12-2017 21:10 ]

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

Als je zelf als laatste gereageerd heb, wijzig dan je bericht in plaats van er nog één er direct onder te plaatsen.

[ Voor 191% gewijzigd door PaT op 14-12-2017 21:11 ]

www.casarodriguillo.com

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
rens-br schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:04:
[...]

Wat vind je hier het 'probleem' aan?

Overigens houdt de melding in dat je inkomende oproepen worden doorgeschakeld (meestal naar Voicemail), terwijl je zelf aan het bellen bent.

Je kan dit uitzetten bij: rens-br in "[Youfone] Doorschakelen ingeschakeld".
Naja het viel me gewoon op dat ik dit niet bij KPN en Vodafone heb gehad en wel bij tele2.
Inmiddels tig oplossingen geprobeerd maar geen resultaat. Dit zal dus wel horen bij het toestel in combo met tele2.

Dank allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
Pinin schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:10:
[...]

Best jammer, is best wel donker namelijk, voor in de avond (hoeft geen schreeuwend fel monster te zijn, maar ietsje feller kan geen kwaad)

Ff googlen leert dat ik niet de enige ben
Nee, je bent zeker niet de enige. Door de diverse OTA's heen is 'r al wel eens vaker gezegd dat 'r changes aan waren gedaan maar ook hier vind ik 'm vaak te donker en ga je dan toch weer handmatig schuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Foutje, dus knip]

[ Voor 114% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-12-2017 15:42 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik ben inmiddels weer terug op Nougat, 't gedoe met de batterij rondom bluetooth was te annoying voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
ascent schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:54:
Ik ben inmiddels weer terug op Nougat, 't gedoe met de batterij rondom bluetooth was te annoying voor me.
Je bedoelt dat BT je batterij leeg trekt nadat BT gebuikt is en uit staat ook?
Ik heb zelf gechecked maar kon het niet zo direct naar BT herleiden, geen idee waar ik op letten moet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
schumi2004 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:57:
[...]

Je bedoelt dat BT je batterij leeg trekt nadat BT gebuikt is en uit staat ook?
Ik heb zelf gechecked maar kon het niet zo direct naar BT herleiden, geen idee waar ik op letten moet ook.
Ik heb een Pebble smartwatch connected, en ik haal prima meer dan 24u op een batterij (SOT >4u). Draai op moment OB2. Volgens mij ligt het niet aan bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden: Nova Launcher is tot begin januari in de aanbieding voor maar 50 cent: Google Play: Nova Launcher Prime SALE

Met de Tesla unread badges maakt het het nog een stuk mooier: Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zandpad schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:13:
[...]

Ik heb een Pebble smartwatch connected, en ik haal prima meer dan 24u op een batterij (SOT >4u). Draai op moment OB2. Volgens mij ligt het niet aan bluetooth.
Ik heb zelf een mi band 2, maar heb 't idee dat 't vooral onstaat (de wakelock) bij 't verbinden met m'n auto. Ik weet ook niet precies hoe 't zit maar na een tijdje blijft 'ie ineens wakker en loopt de batterij hard leeg. Vaak merk ik dat op werk (als ik net met de auto naar werk reed) of als ik thuis kom (Zelfde verhaal).

Zie ook https://forums.oneplus.ne...oth-devices.704688/page-2

[ Voor 7% gewijzigd door ascent op 19-12-2017 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Ik hoop dat ze wifi wel fixen in 8.0 want dat is nu om te huilen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:16
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:35:
Het stroomgebruik of het bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Weekje gewacht, cache wipe gedaan.
Huidige statistieken:
13% (Ca. 4 uur resterend, dat haalt die niet).
1 dag 2 uur geleden volledig opgeladen.
Statistieken apps:
Scherm 9% (SOT 3u 56m)
WhatsApp 9% (CPU-totaal 25m)
Facebook 8%
Wifi 7% (volgens mij zo goed als volledig uit gehad, wifi actief 1d,2u,38m - ik heb onbeperkt internet tm morgen dus..)
Spotifiy 6%
Telefoon inactief 6%
Snapchat 6%
Overige 10 apps 5% of minder per app.

thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drxevdb schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:24:
Weekje gewacht, cache wipe gedaan.
Huidige statistieken:
13% (Ca. 4 uur resterend, dat haalt die niet).
1 dag 2 uur geleden volledig opgeladen.
Statistieken apps:
Scherm 9% (SOT 3u 56m)
WhatsApp 9% (CPU-totaal 25m)
Facebook 8%
Wifi 7% (volgens mij zo goed als volledig uit gehad, wifi actief 1d,2u,38m - ik heb onbeperkt internet tm morgen dus..)
Spotifiy 6%
Telefoon inactief 6%
Snapchat 6%
Overige 10 apps 5% of minder per app.

thoughts?
Mwah, ziet er redelijk oké uit, al heb ik betere stats gezien. Voor Wi-Fi heb ik de oorzaak van het probleem: kijk eens bij locatie > scannen. Zet daar Wi-Fi scannen uit. In de Wi-Fi instellingen staat ook een optie om te scannen. Als je die opties uitzet zou de Wi-Fi drain naar beneden moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:32:
[...]

Mwah, ziet er redelijk oké uit, al heb ik betere stats gezien. Voor Wi-Fi heb ik de oorzaak van het probleem: kijk eens bij locatie > scannen. Zet daar Wi-Fi scannen uit. In de Wi-Fi instellingen staat ook een optie om te scannen. Als je die opties uitzet zou de Wi-Fi drain naar beneden moeten gaan.
Die heb ik inderdaad altijd uit gehad, zal straks even checken of die nog wel uit staat d:)b
Toch raar dat het 'redelijk oke' is, zou toch niet zoveel mogen schelen met andere OP5's (wat het toch wel doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drxevdb schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:08:
Die heb ik inderdaad altijd uit gehad, zal straks even checken of die nog wel uit staat d:)b
Toch raar dat het 'redelijk oke' is, zou toch niet zoveel mogen schelen met andere OP5's (wat het toch wel doet)
Ik weet natuurlijk niet het verbruik meer van anderen, maar Facebook is nou eenmaal een app die enorm veel accusap zuipt. WhatsApp vind ik ook vrij hoog staan. Heb je toevallig een videoconferentie gedaan via WhatsApp of een normale voice-call gedaan?

Persoonlijk denk ik ook dat je voortaan beter screenshots kan posten. Voor mij is dit (persoonlijk) duidelijker. Misschien dat er andere OnePlus 5-gebruikers zijn die je willen helpen met het vergelijken! :) Zelf heb ik namelijk geen OnePlus 5, maar een OnePlus 2 en 3 ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-12-2017 13:20 ]

• ascent
WhatsApp staat bij mij ook altijd vrij hoog als ik wakker wordt omdat 'ie 's nachts een backup maakt en naar Google Drive schiet, wellicht geldt dat voor jou ook? Wifi kun je idd de nek omdraaien bij de GPS settings, maar daarna heb ik altijd wel echt slechte GPS dus heb die wifi scanning eigenlijk wel echt nodig. Uitzetten is voor mij geen optie. Persoonlijk heb ik met appops alle apps die ik niet in de background wil hebben draaien uitgezet. Magoed, 't blijft een lapmiddel voor iets wat je eigenlijk vanuit je OS zelf al zou moeten kunnen. Ik vind ~4u SOT ook niet briljant maar 1) SOT is een waardeloos meetinstrument, en 2) zelf kom ik ook niet heel veel hoger. Speel twee AR games dus dat helpt natuurlijk ook niet..

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het is sinds 4.7.5. Heb niks aan m'n instellingen aangepast sinds de vorige versie en ik hoef nu maar te kijken naar m'n telefoon en ik ben al een paar % kwijt...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:35:
Ik heb ook problemen met wifi . Hij is verbonden, maar websites/apps etc. laden enorm traag.
Als ik dan speedtest doe krijg ik "gewoon"180Mbps+ te zien. En "gewoon" omdat hij opbouwt, begint bij 1 en loopt langzaam ri. de 180Mbps.

Een youtube filmpje op Full-HD kijken gaat dan ook prima, even opstarten en dan schiet hij naar 180Mbps+. Maar het "opzoeken/opstarten" van een datastream lijkt enorm traag en daarom laadt elke website ongelooflijk langzaam.

Bij 4G zijn websites/apps instant geladen, zo vreemd en irritant..... |:(

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
Netsrek schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:15:
[...]

Ik heb ook problemen met wifi . Hij is verbonden, maar websites/apps etc. laden enorm traag.
Als ik dan speedtest doe krijg ik "gewoon"180Mbps+ te zien. En "gewoon" omdat hij opbouwt, begint bij 1 en loopt langzaam ri. de 180Mbps.

Een youtube filmpje op Full-HD kijken gaat dan ook prima, even opstarten en dan schiet hij naar 180Mbps+. Maar het "opzoeken/opstarten" van een datastream lijkt enorm traag en daarom laadt elke website ongelooflijk langzaam.

Bij 4G zijn websites/apps instant geladen, zo vreemd en irritant..... |:(
Heb je een ander apparaat om te testen of het aan de wifi ligt?

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
michaelw1998 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:01:
[...]

Heb je een ander apparaat om te testen of het aan de wifi ligt?
Ja, via andere apparaten zoals OP3, laptop en PC met WiFi werkt alles direct op 180Mbps+ en laadt alles heel snel.

Heb ook al wipe cache gedaan etc, maar lijkt niet te helpen. Heel vreemd.
Voor de laatste update was er bij mij niks aan de hand. Heb de OP5 al bijna een half jaar, en dit is echt sinds 8 dagen ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door Netsrek op 21-12-2017 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Official Oreo build is uit! Merry Christmas!!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ewivis schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:16:
Official Oreo build is uit! Merry Christmas!!
https://forums.oneplus.ne...for-the-oneplus-5.725349/ ?

Goed, dan een tegenvraag: kan ik op de een of andere manier Oreo blokkeren op mijn telefoon? Zeg, even een maandje of anderhalf geen Oreo krijgen en blijven draaien op 7/Nougat totdat de laatste paar kinderziektes uit Oreo zijn verwijderd?

/edit: grappig dat @Anonymoussaurus en @rens-br nog geen post erover hebben? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 24-12-2017 12:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Voor alle liefhebbers zit FU er schijnbaar in komt ook voor de OP5
Bonus :
@getpeid: Due to popular demand, Face Unlock is coming for the OnePlus 5. Thanks for the feedback, and merry Christmas!

https://twitter.com/getpeid/status/944915403398098944
MAX3400 schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:19:
[...]

Goed, dan een tegenvraag: kan ik op de een of andere manier Oreo blokkeren op mijn telefoon? Zeg, even een maandje of anderhalf geen Oreo krijgen en blijven draaien op 7/Nougat totdat de laatste paar kinderziektes uit Oreo zijn verwijderd?
Je hoeft hem niet te installeren he, je mag het.

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 24-12-2017 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2 leuke nieuwtjes voor de OnePlus 5 gebruiker!

De OnePlus 5 krijgt definitief Face Unlock

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tXLipCdQacmxtrSJybjPdm5c/full.png

Zoals jullie al hadden gezien is Oreo uitgekomen vandaag! Fijne feestdagen iedereen! O+ o<:)

Link naar aankondiging: OxygenOS 5.0 (first official Android O) OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DKN6q3wgiOqVluz0W1qst5n1/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/forums/OnePlus5/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
MAX3400 schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:19:
https://forums.oneplus.ne...for-the-oneplus-5.725349/ ?

/edit: grappig dat @Anonymoussaurus en @rens-br nog geen post erover hebben? ;)
Dat gebeurd nou echt altijd als er iets groots wordt aangekondigd; dan lig ik nog in m'n nest (want om 2-3-4-5 uur thuis komen dus laat opstaan) |:(.

Ja dat kan. Heb ik ook gedaan. Of naja, gewoon automatisch downloaden via Wi-Fi uitzetten en de melding negeren :p. Of het proces "Systeemupdate" afsluiten.

Ik moet even kijken wanneer ik tijd kan vrijmaken voor het testen (in dat topic waar je in had gereageerd, dus ik ben jullie zeker niet vergeten).

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-12-2017 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
schumi2004 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:37:
Voor alle liefhebbers zit FU er schijnbaar in

[...]

[...]

Je hoeft hem niet te installeren he, je mag het.
Zit er nog niet in, tenminste, ik heb het niet kunnen ontdekken.

Wat betreft de update: hij draait stabiel hier. Camera heeft een nieuw uiterlijk, maar is nog net zo ruk. Parallel apps is echt een verademing, het werkte prima, maar gbwhatsapp blijft beroerd qua updates e.d.

En het grootste probleem wat ik had, lijkt opgelost, ik kan eindelijk mijn wifi fatsoenlijk gebruiken. Tot nu toe gebruikte ik altijd 4G omdat wifi wegviel of nul snelheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ardj schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:54:
[...]

Zit er nog niet in, tenminste, ik heb het niet kunnen ontdekken.
.....
Nee je heb gelijk, hij zit er nu niet in maar het komt wel. Had te vlug gereageerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Ardj schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:54:
[...]

Wat betreft de update: hij draait stabiel hier. Camera heeft een nieuw uiterlijk, maar is nog net zo ruk. Parallel apps is echt een verademing, het werkte prima, maar gbwhatsapp blijft beroerd qua updates e.d.

En het grootste probleem wat ik had, lijkt opgelost, ik kan eindelijk mijn wifi fatsoenlijk gebruiken. Tot nu toe gebruikte ik altijd 4G omdat wifi wegviel of nul snelheid had.
Whahaha, lekker dit... Dus het werkt goed? Heb je ook 2 sim-kaarten erin? En juist WiFi heb ik noooit problemen mee gehad; altijd volle bak hier in huis.

Het begint nu toch wel te kriebelen om over te gaan naar Oreo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
Ja en nu is er Oreo.. En wat nu? Maakt dat iets uit aan de werking van de apps? Een gsm is toch maar een gewoon scherm met al je apps erop? je surft toch niet op het net met oreo? stuur je mails met oreo? Stuur je whats-app berichten met oreo? stuur je messenger berichten met oreo? Ik kan nog ...tig dingen noemen hoor.. Wat ik ondervind met oreo is dat ik 8% ipv 3% djuus snachts kwijt ben.. Voor de rest is het zoals het voorgaande, ja een rekenmachine die geschiedenis onthoud, WOW, er zullen nog wel dingen zijn zeker? Ik heb de opo5 van de eerste week, mijn eerste android, voorheen windows phone. Awel de logica in werking en aanpasbaarheid van je schermen was toch vele malen beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jemig wat een battery drain op deze official Oreo ROM voor de OP5. 2 en een half uur geleden opgeladen en nu al 87% en geschatte tijd over 16 uur. En dat met alleen maar whatsapp en 1 filmpje van 2 minuten gemaakt te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
doe allebei ff je cache wipen, heb ik gisteren meteen gedaan na de installatie, heb nergens last van extra drain ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Vraagje: ik heb net de update naar Android 8.0.0 op mijn OnePlus 5 gezet. Soms krijg ik door het Lock Screen de tijd te zien (met het eerste cijfer rood) en daaronder het percentage batterij. Hoe trigger je dat die tijd naar boven komt? Dan wel, hoe heet het in de instellingen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
FeaR schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:06:
Vraagje: ik heb net de update naar Android 8.0.0 op mijn OnePlus 5 gezet. Soms krijg ik door het Lock Screen de tijd te zien (met het eerste cijfer rood) en daaronder het percentage batterij. Hoe trigger je dat die tijd naar boven komt? Dan wel, hoe heet het in de instellingen?
Ambient display. Komt tevoorschijn bij binnenkomen van meldingen, of als je die optie hebt aanstaan bij oppakken van de telefoon.
Te vinden bij instellingen > weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hoe doe ik cache wipe had dit al geprobeerd

https://www.androidexplained.com/oneplus-5-recovery-mode/

Maar ik krijg dat meneer niet ik krijg zwart wit scherm met een toetsenbord

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pattong schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:58:
Ja en nu is er Oreo.. En wat nu? Maakt dat iets uit aan de werking van de apps? Een gsm is toch maar een gewoon scherm met al je apps erop? je surft toch niet op het net met oreo? stuur je mails met oreo? Stuur je whats-app berichten met oreo? stuur je messenger berichten met oreo? Ik kan nog ...tig dingen noemen hoor.. Wat ik ondervind met oreo is dat ik 8% ipv 3% djuus snachts kwijt ben.. Voor de rest is het zoals het voorgaande, ja een rekenmachine die geschiedenis onthoud, WOW, er zullen nog wel dingen zijn zeker? Ik heb de opo5 van de eerste week, mijn eerste android, voorheen windows phone. Awel de logica in werking en aanpasbaarheid van je schermen was toch vele malen beter..
Wat minder afzeikerig en wat vriendelijker mag ook wel vind ik :). Het is kerst! :(:) o<:) O+. Bij Oreo zijn er gewoonweg veel functies bij gekomen. Je moet gewoon even een cache wipe doen en even de update laten inwerken. Dat over die rekenmachine benoem je nu, terwijl dat de kleinste verandering is. Je vergeet de native Oreo dingetjes.
schumi2004 schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:19:
Jemig wat een battery drain op deze official Oreo ROM voor de OP5. 2 en een half uur geleden opgeladen en nu al 87% en geschatte tijd over 16 uur. En dat met alleen maar whatsapp en 1 filmpje van 2 minuten gemaakt te hebben :(
Inderdaad dus even een cache wipe doen. Dat is normaal na zo'n update. Ook even de update in laten werken.
Cyrus The Virus schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:32:
Hoe doe ik cache wipe had dit al geprobeerd

https://www.androidexplained.com/oneplus-5-recovery-mode/

Maar ik krijg dat meneer niet ik krijg zwart wit scherm met een toetsenbord
Gewoon volume down + powerknop ingedrukt houden totdat je het logo ziet. That's it. Een andere methode: instellingen > "Opties voor ontwikkelaars" > "Geavanceerd herstarten" aanzetten > powerknop ingedrukt houden > "herstarten" > "Herstel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GeertH schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:12:
[...]
Ambient display. Komt tevoorschijn bij binnenkomen van meldingen, of als je die optie hebt aanstaan bij oppakken van de telefoon.
Te vinden bij instellingen > weergave
Daar zat ik al te zoeken maar die optie stond uit. Heel apart. Ook een keer aan en weer uit zetten gaf geen effect. Ik heb heb nu maar op "aan" gehouden, ik heb er verder geen last van.

Ik ben wel blij met de notification badge bij bijvoorbeeld WhatsApp. Helemaal perfect zou zijn als Oreo de optie die Samsung standaard in hun launcher heeft zou hebben, een bolletje met een getal er in van het aantal ongelezen berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:18:
[...]

Inderdaad dus even een cache wipe doen. Dat is normaal na zo'n update. Ook even de update in laten werken.

[...]
Ben het deels eens maar dit gaat nergens over, is niet de eerste ROM die ik flash op dit of andere toestellen (iets met ORD) dus wipe cache etc is mij bekend ;)
De closed en open beta hadden al wat meer drain maar nog wel mee te werken en/of het viel nauwelijks op. Deze public versie is wat battery drain gewoon een gedrocht een dergelijk verschil in battery life heb ik nog nooit gezien,gaat net een halve dag mee met normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Anonymoussaurus schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:18:
[...]

Wat minder afzeikerig en wat vriendelijker mag ook wel vind ik :). Het is kerst! :(:) o<:) O+. Bij Oreo zijn er gewoonweg veel functies bij gekomen. Je moet gewoon even een cache wipe doen en even de update laten inwerken. Dat over die rekenmachine benoem je nu, terwijl dat de kleinste verandering is. Je vergeet de native Oreo dingetjes.

[...]

[...]

Gewoon volume down + powerknop ingedrukt houden totdat je het logo ziet. That's it. Een andere methode: instellingen > "Opties voor ontwikkelaars" > "Geavanceerd herstarten" aanzetten > powerknop ingedrukt houden > "herstarten" > "Herstel".
Ik vind dat dus niet normaal.. Ik weet nu wat een cache wipe is, of ik zal zeggen ik riskeer het om in een menu te geraken wat door bepaalde knoppen in te drukken, in te geraken is, hoeveel mensen doen of weten dit? 99% doet en of weet dit niet.. Geen normale doen met een phone vind ik.. Herstarten zou zulke problemen vanzelf moeten oplossen.. En welke andere oreo dingetjes!!?? Een help functie zoals bij windows in ieder menu hebben ze nog nooit van gehoord, zoek het maar uit zeker!? Leg jij ze mij dan maar eens allemaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
FeaR schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:18:
[...]

Daar zat ik al te zoeken maar die optie stond uit. Heel apart. Ook een keer aan en weer uit zetten gaf geen effect. Ik heb heb nu maar op "aan" gehouden, ik heb er verder geen last van.

Ik ben wel blij met de notification badge bij bijvoorbeeld WhatsApp. Helemaal perfect zou zijn als Oreo de optie die Samsung standaard in hun launcher heeft zou hebben, een bolletje met een getal er in van het aantal ongelezen berichten.
Die notificatie badges zaten er al in bij de nokia windows phone 5j geleden, MET aantal berichten.. Nu zijn ze nog bijna niet te zien, Sorry Oreo stelt zwaar teleur, ik had gedacht dat ze de windows phones zouden gaan inhalen..

[ Voor 3% gewijzigd door pattong op 25-12-2017 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

https://forums.oneplus.ne...15/page-104#post-17397146
Guys, there has been some issues while merging and we are trying to rectify it. This is not a easy task so please bear with us.
Apologies for the inconvenience. The update is very well on track.
Dit was eind van de middag maar toen zat ik al lekker aan de kerstborrel bij moeders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
als ik mijn screenmirror naar een chromecast dan lijkt deze om de x minuten even stil te staan. Dit gebruik ik om de Amazon prime video app toch te kunnen casten.

Hebben meer mensen hier last van? Volgens mij doet hij dit gedrag pas via de oreo update, althans daarvoor is het mij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Iedereen die klaagt over de batterij sinds Oreo, toch even goed bij je zelf kijken.
Mijn OP5 lijkt nu zelfs nóg langer mee te gaan!
Geen last van drains etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:20
Ik ga de batterij even in de gaten houden. Gisteravond de update naar Oreo uitgevoerd via de Oxygen update r app. Tot nu toe nog geen rare dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
ik vond de installatie echter wel wat vreemd...

een simpele update van 150MB duurt minuten.. en deze 1,6GB grote update was echt binnen 3a4 minuten geïnstalleerd...

er zat zelfs bij mij niet eens zo'n installatie scherm bij met percentages op te tellen..

[ Voor 21% gewijzigd door furian88 op 26-12-2017 10:54 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
furian88 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:53:
ik vond de installatie echter wel wat vreemd...

een simpele update van 150MB duurt minuten.. en deze 1,6GB grote update was echt binnen 3a4 minuten geïnstalleerd...

er zat zelfs bij mij niet eens zo'n installatie scherm bij met percentages op te tellen..
Yep bij mij ook.. De 1.6GB duurde wel wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
pattong schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:01:
[...]

Yep bij mij ook.. De 1.6GB duurde wel wat natuurlijk.
ja het downloaden duurde een stuk langer dan het installeren..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Wel jammer van de dubbele vibratie bug in Oreo. Hebben jullie dat ook?

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
Vos schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:19:
Wel jammer van de dubbele vibratie bug in Oreo. Hebben jullie dat ook?

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android
Hier ook helaas. Compleet random komt het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:20
Kan ik de nieuwe oreo update dirty flashen? Of moet ik een factory reset doen? Ik zit nu op de laatste nougat versie + magisk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

pattong schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:50:
[...]

Die notificatie badges zaten er al in bij de nokia windows phone 5j geleden, MET aantal berichten.. Nu zijn ze nog bijna niet te zien, Sorry Oreo stelt zwaar teleur, ik had gedacht dat ze de windows phones zouden gaan inhalen..
Nova launcher + Teslaunread.

Maar who cares, Android heeft ver superieure notificaties om te kijken hoeveel berichten je hebt. Daarvoor ga je toch niet naar je home screen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39

crashtestdummy

Ajoeto member

michaelw1998 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:59:
Iedereen die klaagt over de batterij sinds Oreo, toch even goed bij je zelf kijken.
Mijn OP5 lijkt nu zelfs nóg langer mee te gaan!
Geen last van drains etc.
Ik heb hetzelfde idee.
Nu op 61% accu na 1d3h en nog plm 1d19h over, met 2u32m screen on time.

Lekker!

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
crashtestdummy schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:47:
[...]

Ik heb hetzelfde idee.
Nu op 61% accu na 1d3h en nog plm 1d19h over, met 2u32m screen on time.

Lekker!
Ik heb me toevallig vandaag en gisteren zitten verbazen over screen on time. Totaal 7.5 uur screen on, vooral YouTube, internet en een spelletje wat m'n neefje heeft zitten doen. Nu nog 36% over vanaf gisterochtend 9 uur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:20
Ik kan ook niet klagen over de accu duur. Heb het nooit echt bijgehouden, maar voor mijn gevoel lijkt het verbeterd te zijn.

Heb wel gelijk na de update de cache gewist via recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
pattong schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:58:
Ik vind Picture-in-Picture vet, ik vind ook de autofill vet, het feit dat je nog meer customized je notificaties wel/niet kunt laten tonen is fijn, het feit dat je weer even meeloopt met de security updates (december zit in OOS5) is (even) fijn en verder hoop ik dat ik straks van bluetooth5 ook roep dat 't fijn is want van de extra's die BT5 brengt, zoals dual device e.d., merk ik nu nog weinig.
pattong schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:46:
[...]

[...]
Leg jij ze mij dan maar eens allemaal uit..
Met die instelling/houding wordt 't nooit een fijne kerst natuurlijk, ik snap je frustratie maar een beetje zelf googlen kan geen kwaad hoor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ascent op 27-12-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ascent schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:10:
[...]

Ik vind Picture-in-Picture vet, ik vind ook de autofill vet, het feit dat je nog meer customized je notificaties wel/niet kunt laten tonen is fijn, het feit dat je weer even meeloopt met de security updates (december zit in OOS5) is (even) fijn en verder hoop ik dat ik straks van bluetooth5 ook roep dat 't fijn is want van de extra's die BT5 brengt, zoals dual device e.d., merk ik nu nog weinig.

[...]

Met die instelling/houding wordt 't nooit een fijne kerst natuurlijk, ik snap je frustratie maar een beetje zelf googlen kan geen kwaad hoor ;)
Dat is waar :-) Nu die PIP werkt hier al niet.. Nochtans onder instelling staat alles aangevinkt en gekeken welke apps ik heb die het ondersteunen.. Ook als je op elke app die je hebt blijft drukken heb je nu een menu met app info en soms andere zaken. Degene die PIP ondersteunen staat het er dan ook bij, je kan het daar ook aan of uitvinken. Net verschillende apps geopend die PIP ondersteunen, homeknop gedrukt, maar geen PIP die opduikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Is er hier toevallig al iemand die Google Camera aan de praat heeft met hdr+? Xda word ik niet duidelijk uit, mensen roepen dat het werkt en dan weer niet, maar niemand lijkt de instellingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ardj schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:08:
Is er hier toevallig al iemand die Google Camera aan de praat heeft met hdr+? Xda word ik niet duidelijk uit, mensen roepen dat het werkt en dan weer niet, maar niemand lijkt de instellingen te hebben.
Ik gebruik deze https://forum.xda-develop...p=74814365&postcount=1691 met deze settings https://forum.xda-develop...p=74417844&postcount=1215
Settings zijn voor OP3/OP3T maar werken prima.

Zag toevallig na lang topic niet bezocht te hebben deze fix maar het hoe en waarom geen idee, ik heb hem iig niet https://forum.xda-develop...x-official-oos-5-t3725231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
schumi2004 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:30:
[...]

Ik gebruik deze https://forum.xda-develop...p=74814365&postcount=1691 met deze settings https://forum.xda-develop...p=74417844&postcount=1215
Settings zijn voor OP3/OP3T maar werken prima.

Zag toevallig na lang topic niet bezocht te hebben deze fix maar het hoe en waarom geen idee, ik heb hem iig niet https://forum.xda-develop...x-official-oos-5-t3725231
Gebruik je die op OOS5? Ik krijg namelijk eerst een zwart scherm en vervolgens een melding dat er een fatale camera fout is opgetreden met de bovenste settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Ardj Je heb gelijk.
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij nog werkte nu ik de official release draai maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Even opzoek naar een werkende versie ;)

/edit:
Voor ik hem definitief verwijder heb ik even de data en cache gecleared.
App werkt dus wel maar nu de beste settings nog ;)

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 27-12-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
schumi2004 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:12:
@Ardj Je heb gelijk.
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij nog werkte nu ik de official release draai maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Even opzoek naar een werkende versie ;)

/edit:
Voor ik hem definitief verwijder heb ik even de data en cache gecleared.
App werkt dus wel maar nu de beste settings nog ;)
Yep, daar kwam ik ook achter, was eerst elke keer aan het verwijderen en opnieuw installeren :)
Zodra ik ook maar een hdr+ profiel instel, crasht de app. Of het dan Pixel, Nexus 5x, 6 of 6P is. OP xda roept iedereen iets door elkaar heen en ik heb geen idee of er nu wel of niet iemand is die 'm op oos5 heeft draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb het ook even doorgelezen ja en ik kan bevestigen dat zo'n beetje elke setting de app laat crashen.
Ik ga dit eens proberen https://forum.xda-develop...p=74978210&postcount=1805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Iemand enige praktijk ervaring met hoe lang de reguliere OTA update gaat volgen?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
schumi2004 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:21:
Heb het ook even doorgelezen ja en ik kan bevestigen dat zo'n beetje elke setting de app laat crashen.
Ik ga dit eens proberen https://forum.xda-develop...p=74978210&postcount=1805
Dat was m'n laatste uitweg, maar een ingewikkeld proces. Destijds geen TWRP geïnstalleerd, dus kost nogal moeite (backup, TWRP flashen, Magisk flashen, zipje flashen, data terugzetten).
Flappiewappie schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:45:
Iemand enige praktijk ervaring met hoe lang de reguliere OTA update gaat volgen?
Meestal zit er een week of 2/3 tussen de eerste en de laatste groep. Maar, met Opera VPN kun je 'm zo binnenhalen, geen root oid voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ardj schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:01:
[...]

Dat was m'n laatste uitweg, maar een ingewikkeld proces. Destijds geen TWRP geïnstalleerd, dus kost nogal moeite (backup, TWRP flashen, Magisk flashen, zipje flashen, data terugzetten).
Net getest en het werkt wel ;)
Ik zou het nog eens overwegen, TWRP te flashen en Magisk.
Magisk hoeft niet persee want er is ook een TWRP flashable zip beschilkbaar en de APK install je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
schumi2004 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:38:
[...]

Net getest en het werkt wel ;)
Ik zou het nog eens overwegen, TWRP te flashen en Magisk.
Magisk hoeft niet persee want er is ook een TWRP flashable zip beschilkbaar en de APK install je gewoon.
Ik vind overal alleen maar uitleg om TWRP te flashen via fastboot. En probleem is dan dat je alles wiped met je flash, daar heb ik nu geen zin in :p

Maar er moet dus ook een flashable zip zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Knip]

[ Voor 102% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-12-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Geen idee waar je op doelt maar dit gaat over de HDR+ mod die nodig is om een werkende Google Cam HDR+ te hebben ;)

Bij de downloads staat ook een ZIP die je kunt flashen in recovery, alleen de MOD dus
https://forum.xda-develop...x-official-oos-5-t3725231

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:41:
Geen idee waar je op doelt maar dit gaat over de HDR+ mod die nodig is om een werkende Google Cam HDR+ te hebben ;)

Bij de downloads staat ook een ZIP die je kunt flashen in recovery, alleen de MOD dus
Lol, had jullie conversatie wel gelezen, maar blijkbaar had ik last van een brain-fart of iets :p. Ik zal m'n antwoord even doorstrepen om verdere verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
schumi2004 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:41:
[...]

Die probeerde ik inderdaad in recovery te flashen, maar dan krijg ik een melding dat de installatie mislukt is. Dus ik ging er vanuit dat het alleen met TWRP zou lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ardj schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:01:
[...]

...... Dus ik ging er vanuit dat het alleen met TWRP zou lukken?
Inderdaad https://forum.xda-develop...p?p=74971676&postcount=22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Van 't weekend maar eens een backup maken, TWRP flashen en mod flashen, gebruik camera vrij regelmatig :)

Thanks voor je hulp!

• ascent
pattong schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:58:
[...]

Nu die PIP werkt hier al niet.. Nochtans onder instelling staat alles aangevinkt en gekeken welke apps ik heb die het ondersteunen.. Ook als je op elke app die je hebt blijft drukken heb je nu een menu met app info en soms andere zaken. Degene die PIP ondersteunen staat het er dan ook bij, je kan het daar ook aan of uitvinken. Net verschillende apps geopend die PIP ondersteunen, homeknop gedrukt, maar geen PIP die opduikt.
Probeer Google MAps eens. Start een navigatie (dus niet alleen de app aanklikken, echt een routebegeleiding starten) en druk dan op de homeknop.

• pattong
ascent schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:29:
[...]

Probeer Google MAps eens. Start een navigatie (dus niet alleen de app aanklikken, echt een routebegeleiding starten) en druk dan op de homeknop.
Dit werkt wel!! Raar dat dan de andere apps dit niet doen.. Wat te doen??

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 14:42
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door J0kerNL op 28-12-2017 11:15 ]

• Cyrus The Virus
J0kerNL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:29:
https://forums.oneplus.ne...or-the-oneplus-5t.730809/

De nieuwe OTA is weer uit, dit geeft misschien improvements aan de google camera app.
dat is de 5T en niet de 5

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

pattong schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:20:
[...]

Dit werkt wel!! Raar dat dan de andere apps dit niet doen.. Wat te doen??
YouTube werk vooralsnog alleen als je het via je browser doet. De browser moet je op desktop mode zetten en de video fullscreen afspelen. Dan werkt PIP.

Beetje omslachtig alleen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 28-12-2017 11:18 ]

• pattong
Vos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:18:
[...]

YouTube werk vooralsnog alleen als je het via je browser doet. De browser moet je op desktop mode zetten en de video fullscreen afspelen. Dan werkt PIP.

Mijn lijst wat zegt pip te hebben: chrome, duo, google play films, google play services, maps, netflix, whatsapp, youtube. Allen geprobeerd, enkel maps werkt dus zoals ze zeggen, ja en youtube zoals jij zegt dan.
Ze hebben hun boeltje nog niet op orde precies, oneplus dan.. Want ik kan mij niet voorstellen dat google dit zou lanceren zonder dat het niet fatsoenlijk werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door pattong op 28-12-2017 12:53 ]

• schumi2004
Vos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:18:
[...]

Kan ook met een YouTube mod genaamd iYTBP ;)
Face Unlock is coming to the OnePlus 5

Vanaf de eerstvolgende Open Bèta! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-12-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
schumi2004 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:40:
[...]

Kan ook met een YouTube mod genaamd iYTBP ;)
Hm interessant, ik dacht altijd dat dat rooted only (magisk) was, maar zie ook dat 'r een non-root versie is. Werkt dat een beetje aardig op de OP5 met OOS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ascent schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:30:
[...]

Hm interessant, ik dacht altijd dat dat rooted only (magisk) was, maar zie ook dat 'r een non-root versie is. Werkt dat een beetje aardig op de OP5 met OOS5?
Werkt uitstekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alvast een tipje van de sluier: binnenkort komt de derde bèta met Face Unlock uit:

Week 211: We roam the streets of London, prep some gifts, and call it a year.
[Open Beta] OxygenOS Open Beta 3 (Android O+Face Unlock) for the OnePlus 5 (coming soon)
Er is namelijk ook al een HydrogenOS-versie van uitgekomen:

http://www.h2os.com/download
Time: 29-dec-2017
Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HisgQPS3HTUH6ygkvhmojVV0/full.png

[ Voor 29% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-12-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 01:24
ik heb deze car charger gekocht, ben benieuwd of dash charge werkt:
https://nl.aliexpress.com...-Samsung/32843984297.html

bijdeweg, Ik heb al een week face unlock gewoon op stable release, Oxygenversion 5.0

[ Voor 17% gewijzigd door tweakerrobin op 29-12-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Open Bèta 3 is aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 3 (Android O) for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qkj2hTV1lEDg0hGyZEKj6Zf6/full.png

Download: (full ZIP)Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-12-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
Gaat erg snel die 3de Beta.
Onelus 5 Android 8 upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ah, de connectie melding op een 5 GHz netwerk is dus bekend. Daar heb ik namelijk ook last van sinds Oreo.

Andere bug die ik heb is een random notification sound. Alleen het geluidje, verder geen melding op het scherm of een app die een melding geeft. Voor nu de standaard notificatie maar op stil gezet, ik gebruik toch vooral custom geluiden per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
FeaR schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:47:
[...]

Ah, de connectie melding op een 5 GHz netwerk is dus bekend. Daar heb ik namelijk ook last van sinds Oreo.

Andere bug die ik heb is een random notification sound. Alleen het geluidje, verder geen melding op het scherm of een app die een melding geeft. Voor nu de standaard notificatie maar op stil gezet, ik gebruik toch vooral custom geluiden per app.
Heb jij PIP zoals aangekondigd? Ik heb ook last van soms een dubbele vibratie, random bij typen en of vorige of andere knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
FeaR schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:47:
[...]

Wat is het probleem met 5G wifi dan? Ben al dagen de router aan het resetten omdat deze steeds vast hangt, geen idee of het gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

pattong schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:17:
[...]
Heb jij PIP zoals aangekondigd? Ik heb ook last van soms een dubbele vibratie, random bij typen en of vorige of andere knop.
PIP heb ik nog niet geprobeerd/nodig gehad dus ik durf niet te zeggen of ik het heb :$
michaelw1998 schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:35:
[...]

Wat is het probleem met 5G wifi dan? Ben al dagen de router aan het resetten omdat deze steeds vast hangt, geen idee of het gerelateerd is.
Probleem met 5 GHz is dat Android 8.0 op een gegeven moment meldt dat er geen data door het gekozen netwerk gaat en voorstelt de verbinding te verbreken. Mijn Youtube video buffert echter vrolijk door terwijl die melding in beeld staat. Op "negeren" klikken is dan ook de oplossing aangezien er wel verbinding blijkt te zijn. Met Android 7.x had ik daar geen last van op 5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

WTF... Als dat "beta" is, waarom krijg ik die dan OTA (zonder VPN) aangeboden als system-update.

Staat nu dus 24/7 een melding in beeld dat er een update is; ik wil dat ding helemaal niet installeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heel fijn die OB3, ik dacht doe oudjaarsdag even een update maar wat een ellende bracht dat met zich mee.
Nar het schijnt zijn er andere developer keys gebruikt waardoor TWRP (blu_spark iig) er niet lekker mee om kon gaan en je dus elke keer stuk liep met alle ellende als gevolg.
Nu mijn data kwijt, gelukkig niet zo heel veel, en weer van scratch moeten beginnen.
Toch maar weer (lees vaker) backups maken :P
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:51:
[...]

WTF... Als dat "beta" is, waarom krijg ik die dan OTA (zonder VPN) aangeboden als system-update.

Staat nu dus 24/7 een melding in beeld dat er een update is; ik wil dat ding helemaal niet installeren. :(
Zit je niet al op een beta? Je krijgt de beta namelijk alleen als je al een beta draait, zo zou het moeten werken :P

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 02-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

schumi2004 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Zit je niet al op een beta? Je krijgt de beta namelijk alleen als je al een beta draait, zo zou het moeten werken :P
Nee, blijkbaar wordt het door je keel getrapt ofzo. Ik zat gewoon op de nette laatste Android 7 versie, wel binnengehaald OTA via VPN maar heb bewust geeeeeen Oreo beta geinstalleerd/gestart/geregistreerd. Wat was het ook alweer; eind-revisie 15 ofzo?

In ander nieuws; vandaag eindelijk compensatie gekregen van OP voor het feit dat DHL 4 dagen lang geeeeen idee had wat een adres was en waar de telefoon ooit bezorgd moest worden. Zeg maar, de aanhouder wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Fantastisch het jaar afgesloten omdat de telefoon voor het cafe uit mijn hand gleed. Nu een kleine barst rechtsboven in mijn OP5. Op laten sturen om te laten maken? Iemand ervaringen hiermee, of hoe te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik zit op ook Oreo via OTA, niks gedaan kwam gewoon binnen. Heb ook niet het idee dat het een beta is ofzo
build: 23-171223

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 02-01-2018 12:01 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

drxevdb schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:57:
Fantastisch het jaar afgesloten omdat de telefoon voor het cafe uit mijn hand gleed. Nu een kleine barst rechtsboven in mijn OP5. Op laten sturen om te laten maken? Iemand ervaringen hiermee, of hoe te handelen?
Dat roze vlak viel niet op met het linkje naar [OnePlus] RMA & Support ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drxevdb
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Dat roze vlak viel niet op met het linkje naar [OnePlus] RMA & Support ? ;)
Sorry, heb deze als standaard in m'n Chrome, waarschijnlijk niet helemaal wakker / druk :]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Het is geen beta. Het was sarcastisch bedoeld aangezien die dag ervoor die 3de beta uit kwam.

Hier is de updates vlekkeloos gegaan. Heb alleen het idee dat nog niet alle apps 100% Android 8 klaar zijn ivm craches. Maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
InfoTracer schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Het is geen beta. Het was sarcastisch bedoeld aangezien die dag ervoor die 3de beta uit kwam.

Hier is de updates vlekkeloos gegaan. Heb alleen het idee dat nog niet alle apps 100% Android 8 klaar zijn ivm craches. Maar dat komt nog wel.
Hmm apart ik ben nog nergens tegen aangelopen sinds ik de update heb uitgevoerd. Heb je er last van bij specifieke applicaties?

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Ik ga zometeen/vanavond nog wel even inlezen; het is voor mij 100% van belang dat WiFi altijd werkt, dat BT altijd werkt, dat SMS-notificaties altijd werken en dat Timeley (wekker) altijd werkt.

Sowieso deze week standby-dienst dus ben bang dat ik sowieso op zijn vroegst pas volgende week maandag een upgrade kan/wil uitvoeren.

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten