Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:25:
De OnePlus 5 gaat dezelfde updates krijgen als de 5T met 2 jaar softwaresupport (los van de security-updates):

https://forums.oneplus.ne...679/page-12#post-17146475
https://forums.oneplus.ne...679/page-20#post-17146983
Je weet dat dat natuurlijk niets zegt, zeker als een productmanager zoiets zegt.
Er zijn voorbeelden genoeg, van HTC en notabene OP zelf (met de X)
En wat houdt softwaresupport los van patches eigenlijk in?

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 23-11-2017 10:13 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pinin schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:48:
Je weet dat dat natuurlijk niets zegt, zeker als een productmanager zoiets zegt.
Waarom niet? OnePlus mag dan wel een slecht trackrecord hebben op de OnePlus X en OnePlus 2, maar ze hebben al flinke verbeteringen laten zien. Zo heeft de OnePlus 2 de WPA-2 en Blueborn fix gekregen. Ik geloof er wel in. :)

Security-patches zijn die van Google (die elke maand worden vrijgegeven). Dan heb je ook nog de patches die Blueborn en KRACK fixen.

Security-patches dus.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pinin schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:48:
[...]

De X is dan ook gefaald omdat Qualcomm hier steken heeft laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Danny.G schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:41:
[...]
De X is dan ook gefaald omdat Qualcomm hier steken heeft laten vallen.
En dat wist OP pas nadat de aankondiging gedaan was? en daarom ga je weer met die fabrikant in zee?

Wat ik dus bedoel is dat beloftes -om welke rede dan ook- vaak gebroken worden, wat er ook beloofd wordt, en inmiddels hecht ik daar geen waarde meer aan. Sinds 2009 een android fan/gebruiker, maar als ik ergens Android/Google in vind falen is het wel het updatebeleid en de laksheid om fabrikanten achter hun broek aan te zitten.

En natuurlijk het toestel doet het nu goed, ik ben blij met de security patches. Maar ook nu weer: de 5 en 5T krijgen wel de update naar Oreo, en pas na de launch van de 5T wordt meegedeeld dat project Treble niet geïmplementeerd wordt.

Het is dat ik zoveel van Google gebruik/koppel en dat Apple in veel dingen een eigenwijs stuk vreten is, maar eigenlijk laten ze Android ver achter zich qua eenduidigheid en implementatie.

Natuurlijk daar zijn veel logische redenen voor, maar het steekt mij vooral dat Google het gewoon geen F#ck interesseert wat fabrikanten doen/beloven.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pinin schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:14:
[...]

En dat wist OP pas nadat de aankondiging gedaan was? en daarom ga je weer met die fabrikant in zee?

Wat ik dus bedoel is dat beloftes -om welke rede dan ook- vaak gebroken worden, wat er ook beloofd wordt, en inmiddels hecht ik daar geen waarde meer aan. Sinds 2009 een android fan/gebruiker, maar als ik ergens Android/Google in vind falen is het wel het updatebeleid en de laksheid om fabrikanten achter hun broek aan te zitten.

En natuurlijk het toestel doet het nu goed, ik ben blij met de security patches. Maar ook nu weer: de 5 en 5T krijgen wel de update naar Oreo, en pas na de launch van de 5T wordt meegedeeld dat project Treble niet geïmplementeerd wordt.

Het is dat ik zoveel van Google gebruik/koppel en dat Apple in veel dingen een eigenwijs stuk vreten is, maar eigenlijk laten ze Android ver achter zich qua eenduidigheid en implementatie.

Natuurlijk daar zijn veel logische redenen voor, maar het steekt mij vooral dat Google het gewoon geen F#ck interesseert wat fabrikanten doen/beloven.
OnePlus was niet het enige slachtoffer daarvan, ook HTC bijvoorbeeld had er last van. Dat is ze dus niet te verwijten. De X was eigenlijk ook gewoon gemaakt uit de overblijfselen van de OnePlus One. Hardwarematig erg gelijk, maar dan in een compactere behuizing.

Je hebt als fabrikant weinig keuze voor chipontwerpers. Je kan in zee gaan met Qualcomm, welke degelijke drivers aflevert en wat een gerenommeerd merk is, of je gaat voor Mediatek. Mediatek heeft wel een aantal toffe socs liggen, maar de ondersteuning daarvan is altijd een minpunt. Zo zie je ook dat de custom ROM support van Mediatek-phones gewoonweg erg matig is omdat Mediatek in die zin weinig ondersteuning geeft. Als OnePlus zijnde is dat dus ver af van hoe zij zijn. Zij omarmen de tweakers juist.

Van het updatebeleid Android zelf valt inderdaad wat te zeggen. Ik hoop ook dat dit snel op de schop gaat. Het is het grootste minpunt aan Android. Project Treble zal het al wat makkelijker maken en ik snap zelf ook niet waarom de 5T met Nougat geleverd wordt. Een gemiste kans, want eenmaal begonnen op Nougat en je krijgt Treble er niet zo makkelijk meer in als ik artikelen en dergelijke mag geloven.

Google zou meer eisen moeten gaan stellen, eisen die de kwaliteit van de software van andere fabrikanten beter garandeert. En ik denk dat dat ook prima haalbaar is want buiten Android heb je ook niet echt een alternatief die 'vrij' te gebruiken is en zo massaal ondersteund en bekend is, dus men blijft sowieso wel hangen op Android.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Heb de laatste tijd soms zulk rare geluiden uit de luidspreker, zit gewoon te surfen met Chrome en ineens hoor ik héél hard gekraak stoor geluid (beetje lastig te omschrijven) heel vaag.
Herkent iemand dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mellotron66
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-07-2021
Ben ik nou de enige OP5 gebruiker die enigszins pissed off is over het feit dat het in juli geïntroduceerde ‘flagship’ blijkbaar alweer vernieuwd en verbeterd moest worden?

• Pinin

Pinin

Mellotron66 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:22:
Ben ik nou de enige OP5 gebruiker die enigszins pissed off is over het feit dat het in juli geïntroduceerde ‘flagship’ blijkbaar alweer vernieuwd en verbeterd moest worden?
Geen idee of je de enige bent. Maar de rappe introductie van de 5T is nauwelijks een verrassing te noemen. Zouden flagships een langere cyclus moeten hebben dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 23-11-2017 14:26 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huh wat? De OnePlus 5 krijgt waarschijnlijk Face Unlock terwijl dit eerst is ontkend: https://forums.oneplus.ne...6679/page-3#post-17146024 8) :

Link: [23/11] [New 2nd Leak ] [Face Unlock] Oxygen OS 5.0 [Mirror] [Guide/Root]

Changelog:
  • Video recording Now works.
  • Face unlock feature added
  • New UI design Gallery
  • New Launcher
  • PIP Mode works
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/unnorXVgc9cDB4UWlJSq4IUb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lpCmEI5MvayZNhvbykisMhZr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/784GOtaW5EEczF5xjDJjzkXV/full.jpg

Downloads: (full ZIP)Let op: Dit is een closed-bèta. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele consequenties van deze update. Deze update wordt waarschijnlijk morgen of volgende week aangekondigd door OnePlus zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-11-2017 19:46 ]

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
[b]AnonymousWP schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:32:
Let op: Dit is een closed-bèta. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele consequenties van deze update. Deze update wordt waarschijnlijk morgen of volgende week aangekondigd door OnePlus zelf.
Denk niet dat deze update volgende week al aangekondigd wordt hoor. Dit draait op oreo en oreo zou begin 2018 uitkomen voor de OP5.

EDIT: Ik neem mijn woorden terug :P

[ Voor 4% gewijzigd door Robbierut4 op 25-11-2017 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:32:
Huh wat? De OnePlus 5 krijgt waarschijnlijk Face Unlock terwijl dit eerst is ontkend: https://forums.oneplus.ne...6679/page-3#post-17146024 8) :

Link: [23/11] [New 2nd Leak ] [Face Unlock] Oxygen OS 5.0 [Mirror] [Guide/Root]

Changelog:
  • Video recording Now works.
  • Face unlock feature added
  • New UI design Gallery
  • New Launcher
  • PIP Mode works
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Downloads: (full ZIP)Let op: Dit is een closed-bèta. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele consequenties van deze update. Deze update wordt waarschijnlijk morgen of volgende week aangekondigd door OnePlus zelf.
Heb hem erop staan, lijkt goed te werken. Ook face unlock is serieus snel!

Pip lijkt niet te werken nog? Iemand anders ervaring ermee?

Vannacht laad ik em niet op, kan ik standby in de gaten houden!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Robbierut4 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:33:
Denk niet dat deze update volgende week al aangekondigd wordt hoor. Dit draait op oreo en oreo zou begin 2018 uitkomen voor de OP5.
Ja en nee: de bèta voor de OnePlus 5 komt eind november, dus dat is morgen, of volgende week ;).

nieuws: 'Testversie Android 8.0 voor OnePlus 3, 3T en 5 komt eind september'

http://www.androidpolice....eta-slated-end-september/
Ewivis schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:06:
[...]

Heb hem erop staan, lijkt goed te werken. Ook face unlock is serieus snel!

Pip lijkt niet te werken nog? Iemand anders ervaring ermee?

Vannacht laad ik em niet op, kan ik standby in de gaten houden!
Je moet applicaties selecteren in de instellingen. Heb je dat al gedaan? Met behulp van de home button zou je het aan de gang moeten krijgen. Anders even op YouTube opzoeken :).

[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-11-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:21:
[...]

Ja en nee: de bèta voor de OnePlus 5 komt eind november, dus dat is morgen, of volgende week ;).

nieuws: 'Testversie Android 8.0 voor OnePlus 3, 3T en 5 komt eind september'

http://www.androidpolice....eta-slated-end-september/

[...]

Je moet applicaties selecteren in de instellingen. Heb je dat al gedaan? Met behulp van de home button zou je het aan de gang moeten krijgen. Anders even op YouTube opzoeken :).
Vinkjes staan aan, o.a. bij youtube(maar daar moet je red voor hebben, heb ik niet) en bij chrome. Ik heb al gekeken. Ik zou Chrome in fullscreen moeten doen en dan op de homebutton moeten drukken. Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ewivis schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:13:
Vinkjes staan aan, o.a. bij youtube(maar daar moet je red voor hebben, heb ik niet) en bij chrome. Ik heb al gekeken. Ik zou Chrome in fullscreen moeten doen en dan op de homebutton moeten drukken. Werkt niet.
Dat is vaag. Anders eens in die thread kijken waar ik naar linkte. Wellicht ben je niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:22:
[...]

Dat is vaag. Anders eens in die thread kijken waar ik naar linkte. Wellicht ben je niet de enige.
Heb youtube red(via omweg) en dan werkt pip iig wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ja, je bent de enige. De rest heeft namelijk ook de launch van de OP3 en OP3T meegemaakt. Dit was volledig te verwachten.

Als je het echt hoog zit, dan zet je die OP5 op marktplaats, en koop je de nieuwe.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ewivis schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:00:
Heb youtube red(via omweg) en dan werkt pip iig wel!!
Foei! Illegaal bezig :o. Mooi! PiP YouTube werkt ook via de browser, maar is rete onhandig :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51
Open Beta 1 is uit!
[Changelog]
  • [b]System[/b]
  • Updated to Android O (8.0)
  • Added Picture in Picture
  • Added Auto-fill
  • Added Smart text selection
  • New Quick Settings design
  • Added Parallel Apps
  • Updated security patch to November
  • [b]Launcher[/b]
  • Added notification dots
  • New app folder design
  • Now able to upload photos directly to Shot on OnePlus
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Downloading en installing. Ben heel benieuwd.
HaNS1443 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:57:
Open Beta 1 is uit!
[Changelog]
  • [b]System[/b]
  • Added Auto-fill
  • Added Parallel Apps
  • [b]Launcher[/b]
  • New app folder design
Download

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:21:
[...]

Mijn woorden zijn terug opgegeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo voor diegenen die denken om er een d-brand skin op te zetten, dat viel even vies tegen op de oneplus 5 (vergeleken met de Galaxy S7 die ik hiervoor had voorzien van een skin). De uitdaging is de "wrap" die om de 4 hoeken moet. Met heel veel geduld is het uiteindelijk gelukt, maar ik denk niet dat ik nog snel een 2e keer een skin koop die om de hoeken van een toestel gaat. Ben ook erg benieuwd hoe dit goed blijft zitten. Ziet er verder wel tof uit en de grip is 80% verbeterd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HaNS1443 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:57:
Open Beta 1 is uit!
[Changelog]
  • [b]System[/b]
  • Added Auto-fill
  • Added Parallel Apps
  • [b]Launcher[/b]
  • New app folder design
Download
Nog even voor de volledigheid wat extra (belangrijke) informatie:
[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.
[Kind Reminders]
  • As this is a major update we hope that you will fill out our survey on UX & UI [HERE].
  • And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found [HERE].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
Hoe zijn jullie ervaringen met de beta1 tot nu toe? Ik heb 'm over Nougat geflashed zonder full wipe en da's geen aanrader. 100% awake 's nachts, toch maar even een wipe eroverheen gooien deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:24:
Hoe zijn jullie ervaringen met de beta1 tot nu toe? Ik heb 'm over Nougat geflashed zonder full wipe en da's geen aanrader. 100% awake 's nachts, toch maar even een wipe eroverheen gooien deze week
Dat is normaal kan ik je vertellen. Laat de update even inwerken voor een aantal dagen. Na 1 dag kan je nog niet concluderen hoe de accuduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
is 100% awake normaal als je je toestel niet gebruikt? Dat vind ik een interessante stelling. Kun je daar meer over vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:57:
is 100% awake normaal als je je toestel niet gebruikt? Dat vind ik een interessante stelling. Kun je daar meer over vertellen?
Ik weet wel dat dit probleem ook speelt bij de OnePlus 3 en 3T (OxygenOS 5.0, de stable). Moet je maar even kijken of je problemen hierop lijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ze hebben 't daar niet zo zeer over 100% awake dus ik denk dat dat sowieso niet goed is, maar ik gebruik wel net als zij vooral 4G (Yay, T-Mobile) en nauwelijks wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:42:
Ze hebben 't daar niet zo zeer over 100% awake dus ik denk dat dat sowieso niet goed is, maar ik gebruik wel net als zij vooral 4G (Yay, T-Mobile) en nauwelijks wifi.
Omdat hij 100% awake is tijdens stand-by, heeft hij battery-drain. Oorzaak-gevolg hè.. Ik zou het even aankijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ja, dat begrijp ik, ik kan er alleen niet achterkomen WAT er dan voor die 100% awake zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:17:
Ja, dat begrijp ik, ik kan er alleen niet achterkomen WAT er dan voor die 100% awake zorgt.
Dat zal waarschijnlijk wel een OS-gerelateerd dingetje zijn. Kan je alleen maar achter komen door de update even te laten inwerken, of een accu-monitorings app te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Jeroenneman schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:03:
[...]

Ja, je bent de enige. De rest heeft namelijk ook de launch van de OP3 en OP3T meegemaakt. Dit was volledig te verwachten.

Als je het echt hoog zit, dan zet je die OP5 op marktplaats, en koop je de nieuwe.
Nee, hij is niet de enige :) Ik voel me ook lichtelijk genaaid. Niet zozeer dat mijn toestel nu minder waard is geworden, maar het idee dat de aandacht qua ondersteuning zal verschuiven naar de 5T (is een gut feeling, ik weet niet of het waar is).

Het argument dat je dat had kunnen weten vind ik niet belangrijk. Ook als je het van tevoren al weet, kun je er moeite mee hebben.
schumi2004 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:45:
[...]

Neem aan dat je het betreffende Tasker profiel al disabled heb ook?
Dit lijkt idd het euvel te zijn. Vreemd, want Tasker geeft in de log geen activiteiten aan - daarom dacht ik hier in eerste instantie niet aan. Maar ik ga weer verder op onderzoek uit.

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 27-11-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandertje1980 schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:56:
Nee, hij is niet de enige :) Ik voel me ook lichtelijk genaaid. Niet zozeer dat mijn toestel nu minder waard is geworden, maar het idee dat de aandacht qua ondersteuning zal verschuiven naar de 5T (is een gut feeling, ik weet niet of het waar is).

Het argument dat je dat had kunnen weten vind ik niet belangrijk. Ook als je het van tevoren al weet, kun je er moeite mee hebben.
Als je nog niet bekend bent met OnePlus en je de negatieve verhalen hebt meegekregen, snap ik dat je nogal 'angstig' bent voor de software-support. Ik ben van mening dat OnePlus wel van z'n lesje (en veul kritiek) heeft geleerd. Daarbij kan ik je vertellen dat vanaf Oreo de OnePlus 5 en 5T tegelijkertijd updates zullen ontvangen, zoals nu ook bij de OnePlus 3 en 3T gebeurd. Zie hier wat ik daarmee bedoel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb slecht nieuws: in de nieuwste closed bèta Oreo is Face Unlock verwijderd:

Got A Update on the leaked Oreo 5.0

https://forum.xda-develop...ygen-os-oreo-8-0-t3699753

[ Voor 18% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-11-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Is dat zo erg dan? Zonder speciale camera is het namelijk nogal een gebrekkige feature die misleid kan worden met een foto.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atomsk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:49:
Is dat zo erg dan? Zonder speciale camera is het namelijk nogal een gebrekkige feature die misleid kan worden met een foto.
De OnePlus 5T heeft geen speciale camera. De frontcamera van de 5T is namelijk identiek aan die van de 5 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:51:
[...]

De OnePlus 5T heeft geen speciale camera. De frontcamera van de 5T is namelijk identiek aan die van de 5 ;).
En ik kan je zeggen dat het op de 5T razendsnel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:51:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook. Vroeg me alleen af wat er "slecht nieuws" is aan het verwijderen van gezichtsherkenning als inlogmethode.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atomsk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:01:
Ja, dat bedoel ik ook. Vroeg me alleen af wat er "slecht nieuws" is aan het verwijderen van gezichtsherkenning als inlogmethode.
Puur gemak. Heeft niet veel toegevoegde waarde inderdaad, omdat de OnePlus 5 de vingerafdrukscanner gewoon aan de voorkant heeft zitten.

• ascent
Verder geeft die beta 3 nog niet veel voordelen wat ik zo merk. Securitypatch is nu op november, verder merk ik 'r weinig van.

• Ewivis
daflux schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:22:
[...]

En ik kan je zeggen dat het op de 5T razendsnel werkt.
Op de Oneplus5 ook met de closed beta kan ik je vertellen. Soms wilde ik mn vinger op de scanner leggen om te unlocken en dan was ie gewoon al unlocked!
Hij was dus sneller dan dat ik mn vinger op de knop kon leggen. Ook aan de voorkant...
Dus helemaal overbodig vind ik het niet!
Beter gooien ze hem er weer in...

• ascent
't Zou me niet verbazen als 'ie weer terugkomt inderdaad. Ik gok dat de closed beta 2 niet als OB gaat uitkomen maar wellicht closed beta 3 wel als OB2 oid en dat ze 'm er daarom uithaalden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Voor de mensen die op de Open Beta last hebben van battery drain, dit lijkt te maken te hebben met Bluetooth; Voor mij is het direct gerelateerd aan fitbit; Als ik de fitbit app force stop, gaat de telefoon weer gewoon in deep sleep, anders niet.

DeputyNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:16:
[...]

Puur gemak. Heeft niet veel toegevoegde waarde inderdaad, omdat de OnePlus 5 de vingerafdrukscanner gewoon aan de voorkant heeft zitten.
Ik gebruik gewoon AutoInput, werkt als een malle en misschien nog wel beter ook.
Je went er overigens best rap aan ook al heeft hij de scanner aan de voorkant.

/edit
Bron: https://joaoapps.com/new-...een-from-tasker-and-more/
ascent schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:24:
Werkt als een zonnetje maar heb wel een full wipe gedaan.
En vandaag deed zowaar voor het eerst sinds de Oneplus1 NL-alert het _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6tcufPq.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2017 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:51
schumi2004 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:44:

En vandaag deed zowaar voor het eerst sinds de Oneplus1 NL-alert het _/-\o_
Dat hebben ze geweten bij mij op de afdeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
deputy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:02:
Voor de mensen die op de Open Beta last hebben van battery drain, dit lijkt te maken te hebben met Bluetooth; Voor mij is het direct gerelateerd aan fitbit; Als ik de fitbit app force stop, gaat de telefoon weer gewoon in deep sleep, anders niet.
Ik heb ook mooie drain, zowel van Android System als van Mobile Standby. Ik las inderdaad ook dat bluetooth de culprit zou zijn maar daar werd mijn mobile standby niet veel lager van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van Mobile Standby is een bekend probleem en dat probleem is ook nog in OxygenOS 5.0 voor de OnePlus 3 en 3T aanwezig. Wordt zeer waarschijnlijk verholpen in een volgende update. Is een bekende bug in OxygenOS zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
ascent schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook mooie drain, zowel van Android System als van Mobile Standby. Ik las inderdaad ook dat bluetooth de culprit zou zijn maar daar werd mijn mobile standby niet veel lager van..
Ja sinds de laatste update staat Android Systeem op eenzame hoogte in de lijst :( en wat het nou precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 11:23
Vraagje: krijgt er iemand APTX HD aan de praat op de OP5?

Op mijn Sony wh-1000xm2 Bluetooth headphone begint het geluid dan eindeloos te stotteren alsof de verbinding niet meer stabiel is. Als ik overschakel naar APTX werkt alles gelukkig wel normaal.

Ik lees op het OP forum bijzonder veel klachten hierover, zelfs bij de open beta-rondes voor Oreo, wat me niet erg geruststelt. Hopelijk werken ze aan een fix.

Los van dit technisch probleem: is APTX HD een grote meerwaarde voor Spotify Premium (hoge/extreme kwaliteit) of voldoet APTX ruimschoots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat vanmorgen even naar een review te kijken van de 5T en moest toch wel even grinniken toen ik DIT zag. Zo weinig extra erbij op een inet pagina en de nadelen van onscreen buttons, fingerprint sensor op de achterkant en minder lange accuduur? Ben toch nog wel stiekem erg blij met mijn OP5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
bitshady schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:29:
Ik zat vanmorgen even naar een review te kijken van de 5T en moest toch wel even grinniken toen ik DIT zag. Zo weinig extra erbij op een inet pagina en de nadelen van onscreen buttons, fingerprint sensor op de achterkant en minder lange accuduur? Ben toch nog wel stiekem erg blij met mijn OP5 :)
Sorry maar ik vind onscreen buttons veel beter, die kunnen ten minste verdwijnen.
Zelfde voor fingerprint op de achterkant ik vind dat ook aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
daflux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:35:
Sorry maar ik vind onscreen buttons veel beter, die kunnen ten minste verdwijnen.
Zelfde voor fingerprint op de achterkant ik vind dat ook aangenamer.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad met 1 op de achterkant, maar dat hij op de voorkant zit vind ik wel handig. Maar bij mij ligt hij dan ook op de tafel en zo kan ik met 1 gebaar gelijk kijken wat er aan de hand is zonder hem op te hoeven pakken om mijn vinger op de achterkant te leggen.

Verdwijnende knoppen heb ik nooit begrepen want dan ben je dus altijd weer bezig om ze terug te krijgen als je ze wel wil gebruiken. Maar wellicht is dat voor jou juist wel handig omdat je die knoppen niet zo vaak gebruikt en maar in 1 programma zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daflux
JeroenE schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:06:
[...]
Ik heb nog nooit een telefoon gehad met 1 op de achterkant, maar dat hij op de voorkant zit vind ik wel handig. Maar bij mij ligt hij dan ook op de tafel en zo kan ik met 1 gebaar gelijk kijken wat er aan de hand is zonder hem op te hoeven pakken om mijn vinger op de achterkant te leggen.

Verdwijnende knoppen heb ik nooit begrepen want dan ben je dus altijd weer bezig om ze terug te krijgen als je ze wel wil gebruiken. Maar wellicht is dat voor jou juist wel handig omdat je die knoppen niet zo vaak gebruikt en maar in 1 programma zit.
Nee verwijderde knoppen komen van zelf terug en gaan weg wanneer nodig ze gaan bv weg bij Youtube, filmpje kijken, game spelen, web browsen enz... en voor ze terug te krijgen is het gewoon even tikken of even naar boven scrollen super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
daflux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:11:
[...]

Nee verwijderde knoppen komen van zelf terug en gaan weg wanneer nodig ze gaan bv weg bij Youtube, filmpje kijken, game spelen, web browsen enz... en voor ze terug te krijgen is het gewoon even tikken of even naar boven scrollen super handig.
Is allemaal om het even denk ik. Denk dat iedereen het wel eens is dat de 5T er 'beter' uitziet dan de normale 5.
Onscreen en hardwarebuttons hebben beide zo hun voor en nadelen. Ik vond onscreen ook ok bij mn LG G2, tikte wel vaak per ongeluk op de homebutton wanneer ik typte. Dat heb ik nu niet meer met hardwarebuttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
daflux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:11:
Maar in Youtube is "even tikken" al een actie. Hoe weet je telefoon dan of je wil pauzeren of je knoppen terug wil hebben? Of dat je met de tijdbalk wil gaan slepen om het filmpje voor of achteruit te spoelen ipv op de home knop te duwen?

Maar het is dus wat ik al zei: je moet eerst weer iets anders doen om ze terug te krijgen. Vanzelf gaat dat helemaal niet. Prima dat jij het niet erg vindt om meer gebaren te moeten doen, maar ik zie er het voordeel niet van in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daflux
JeroenE schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:38:
[...]
Maar in Youtube is "even tikken" al een actie. Hoe weet je telefoon dan of je wil pauzeren of je knoppen terug wil hebben? Of dat je met de tijdbalk wil gaan slepen om het filmpje voor of achteruit te spoelen ipv op de home knop te duwen?

Maar het is dus wat ik al zei: je moet eerst weer iets anders doen om ze terug te krijgen. Vanzelf gaat dat helemaal niet. Prima dat jij het niet erg vindt om meer gebaren te moeten doen, maar ik zie er het voordeel niet van in.
Wacht maar tot je eens on screen knoppen hebt gehad :)

Voor je tijdbalk moet je sowieso al eens tikken dusja er komt niet echt een actie bij.
Je kan er ook voor kiezen dat ze niet verdwijnen.

Maar ik maak bij filmpjes liever gebruik van het volledig scherm.

Dat ze van kleur veranderen afh van je app vind ik dan soms ook mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door daflux op 05-12-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
daflux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:57:
Vroeger wel eens gehad, een reden om het vooral nu nooit meer te willen.
Ja, maar dat is met hardware knoppen die niet op je scherm zitten dus per definitie altijd al zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
daflux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:57:
[...]

Voor je tijdbalk moet je sowieso al eens tikken dusja er komt niet echt een actie bij.
Je kan er ook voor kiezen dat ze niet verdwijnen.

Dat ze van kleur veranderen afh van je app vind ik dan soms ook mooi.
Bij de 5T heb je eigenlijk nooit echt mooi vol scherm. Altijd of ingezoomd of zwarte balken bij 16:9 content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbrugman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand al geprobeerd de Microsoft Edge browser te installeren op de OnePlus 5T? Krijgen de melding dat deze browser voor dit toestel niet beschikbaar is. Rare is dat ik op de Nokia 6 geen enkel probleem had met de beta niet en ook niet met de final. Sorry verkeerde discussie hoort in OnePlus 5T .

[ Voor 8% gewijzigd door gbrugman op 07-12-2017 15:50 . Reden: Sorry verkeerde discussie hoort in OnePlus 5T . ]

gbrugman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyb30
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 12:44
@Anonymoussaurus ik heb de 5 en heb steeds netjes de OTA updates binnengehaald en nooit problemen gehad. Als straks de OTA Oreo binnenkomt, raad je dan aan eerst een factory reset te doen? Ben ik dan die download niet kwijt? Telefoon is niet geroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bennyb30 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:34:
@Anonymoussaurus ik heb de 5 en heb steeds netjes de OTA updates binnengehaald en nooit problemen gehad. Als straks de OTA Oreo binnenkomt, raad je dan aan eerst een factory reset te doen? Ben ik dan die download niet kwijt? Telefoon is niet geroot.
De OTA? Welke? 4.5.14? Toevallig zat/zit ik in hetzelfde schuitje: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2=

Vanaf daar kan je het gesprek volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Volgens mij doelt 'ie op de Oreo-OTA die nu nog in de beta-track zit. Je *kunt* upgraden zonder dataloss maar doorgaans is een verse start tussen major androidversies geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom de OnePlus 5 geen Project Treble ondersteunt, wordt hier uitgelegd door een OxygenOS-ontwikkelaar: https://forums.oneplus.ne...679/page-41#post-17271933
Yes, we are happy to share our rationale. Recently, we received requests from users and community members, some of which signed a Change.org petition to support Project Treble on the OnePlus 5 and OnePlus 5T. Project Treble is a really exciting technology, but it is not the right fit for us now. I assure you we’re still updating our devices and will continue to deliver high-quality, stable software updates. That being said, we always welcome feedback, and I want to further shed some light on why we are not implementing Project Treble on these devices.

Project Treble requires a storage partition, by which the Android framework and vendor image are separated. However, because partitions were not required of Android N and previous versions of Android, all of our current devices do not feature a partition. According to our tests, if we were to modify the partition layout via OTA there is a risk that devices will brick during the partitioning. We feel this poses too great a risk for our community of users, which is why we have decided not to implement Project Treble on current OnePlus devices.

While Project Treble can increase the rate of Android OS updates, it mainly accelerates the Android framework updates. We were one of the first manufacturers to release an update to Android O. Our software team is committed to delivering high-quality and stable major OS upgrades, and we will continue to look for ways to improve the quality and rate at which we deliver software updates in the future. That being said, we look forward to the future of Project Treble, and how it will evolve to better support devices ahead.

[ Voor 80% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-12-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Klinkt als een goede uitleg. Ik heb liever een werkende OP5 dan kans op bricken omdat er perse treble op moet. Tot nu toe niks te klagen over de updates van Oneplus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Robbierut4 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:36:
Klinkt als een goede uitleg. Ik heb liever een werkende OP5 dan kans op bricken omdat er perse treble op moet. Tot nu toe niks te klagen over de updates van Oneplus.
Goede uitleg?
Waardeloze uitleg als je mij vraagt, geeft eerder aan hoe incompetent ze zijn!
Heb je de lijst gezien van toestellen die het WEL krijgen?

/edit:
En dan lees ik ook nog eens dit in Telegram groep van petitie creator(s)
Some developers noticed the harddrive where the efs partitons are located is 1.5gb on the op5/5t and only 5 partitions with the average size of 2mb are located there. Further investigation showed that the rest of the partition ~1,4gb+ is unused space which means it is blank and not even partitioned. This again means we can actually create a vendor partition using the 1,4gb unused space and it wouldnt even require formating the other 5 efs partitions since the partition created would be made using the unused & yet unpartitioned space. It will only require a single wipe of the created venodor partition and we are ready to go. Oneplus please cooperate.
And since when we change partition layouts over the air. Thats a joke right?

1. We need oneplus to prepare the vendor files so they meet the requirements for treble.

2. We need a tool which will create a partition on the efs drive by using its unused space (without formating other partitions)
The tool must notice if the vendor partition is already there and cancel if so to avoid bricks in case someone accidentally repeates the partitioning action.
(Maybe even an option to remove the vendor partition without deleting the other efs partitions ,not sure if this also works on android)

3. We need an explicit guide for that tool and warnings.

Please make this happen it wont even wipe anything doing it this way.

Also google says they help oems to support treble. So why you "settle" for oneplus?

[ Voor 64% gewijzigd door schumi2004 op 09-12-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vierde Closed Bèta van Oreo voor de OnePlus 5 is vrijgegeven:

https://forum.xda-develop...p=74805395&postcount=1442

Changelog:

Komt zo snel mogelijk.

Downloads: (full ZIP)

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-12-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Je kunt beter 1 van de mirrors gebruilken, amazon gaat zo traag als dikke "sneeuw"

Uptobox
Mega

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:40:
Je kunt beter 1 van de mirrors gebruilken, amazon gaat zo traag als dikke "sneeuw"

Uptobox
Mega
Klopt, maar dat is dan weer niet toegestaan (volgens mij). Lijkt mij een beetje krom dat ik op de vingers word getikt vanwege APK'tjes, maar dat dit soort dingen wel weer mogen. Naja, het zal wel. :)

Mag blijkbaar wel, zal ze dus even toevoegen :). Had ze al zien staan, maar had ze niet toegevoegd omdat ik dacht dat het niet mocht..

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-12-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Achja, als je het heel zwart wit bekijkt zou het posten van Closed Beta images ook een ding moeten zijn ;)

/edit:
@Anonymoussaurus
Wellicht de volgende keer wat minder ad hoc reageren. ;)
Geeft allemaal zo'n vertekend beeld en maakt je niet geloofwaardiger ;)
Hoewel de Closed beta 4 vanochtend op het grote boze web stond wil niet zeggen dat deze ook vandaag vrijgegeven is. Deze is beschikbaar gekomen op 5-12 (source XDA)
De kans dat het DRM level 1 issue verholpen is lijkt me vrij klein ;)

[ Voor 74% gewijzigd door schumi2004 op 11-12-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:57:
Achja, als je het heel zwart wit bekijkt zou het posten van Closed Beta images ook een ding moeten zijn ;)

/edit:
@Anonymoussaurus
Wellicht de volgende keer wat minder ad hoc reageren. ;)
Geeft allemaal zo'n vertekend beeld en maakt je niet geloofwaardiger ;)
Hoewel de Closed beta 4 vanochtend op het grote boze web stond wil niet zeggen dat deze ook vandaag vrijgegeven is. Deze is beschikbaar gekomen op 5-12 (source XDA)
De kans dat het DRM level 1 issue verholpen is lijkt me vrij klein ;)
Was totaal niet m'n bedoeling om zo over te komen. Vandaar dat ik ook de signaalwoorden "eventueel" en "wellicht" gebruikte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Heb een tijdje geleden aangegeven dat de batterij van mijn op5 snel leeg is. Heb afgelopen week een factory reset gedaan en het is nu alleen maar erger... Telefoon moet wel om de 10 uur worden opgeladen (laadt tel op van 30 tot 80%).

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even de changelog:
  • Camera on Low light is Improved
  • Improved Fingerprint
  • General bug Fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Was bijna zover dat ik CB4 geflashed had maar ik lees toch een paar eigenaardigheden met deze build.
Brakke bluetooth , en button settings die niet behouden blijven.
Toch zaken welke mij zouden storen bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:23:
Was bijna zover dat ik CB4 geflashed had maar ik lees toch een paar eigenaardigheden met deze build.
Brakke bluetooth , en button settings die niet behouden blijven.
Toch zaken welke mij zouden storen bij dagelijks gebruik.
Je kan altijd nog over naar de binnenkort uitkomende Open Bèta (2) :). Die zal logischerwijs was stabieler zijn. Ik gok aankomende vrijdag/weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-12-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eind deze week zou top zijn. Tot op heden doet de OB1 het eigenlijk best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik heb ook bij CB4 nog steeds last van de mobile standby drain die ik ook met CB3 (clean flash) en OB1 (ook clean flash) ervaarde. Heb 4G van t-mobile. Hoe zit dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mobile drain heb ik eigenlijk niet opgelet. Wel ervaarde ik een mindere SOT met OB1 dan met OOS 4.5.14 en dus ergens battery drain maar niet genoeg om terug te gaan of verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Zolang ze die face unlock niet in een nieuwe build doen dan de closed beta 2, blijf ik daar lekker op.
Ik had gisteren een voorbeeld waar het ontzettend handig was:

- Ik had handschoenen aan(winter enzo), fingerprint reader werkt dan dus niet, face unlock wel!
- Gisteren een pleister om mn rechterduim (waarmee ik primair mee unlock). Oftewel, face unlock en klaar!

Ik snap nog steeds niet waarom ze die feature er niet gewoon inlaten. Het is wel handig, of de finterprint reader nou aan de voor- of achterkant zit...En het werkt gewoon, dus waarom niet erin laten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ewivis schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:57:
Zolang ze die face unlock niet in een nieuwe build doen dan de closed beta 2, blijf ik daar lekker op.
Ik had gisteren een voorbeeld waar het ontzettend handig was:

- Ik had handschoenen aan(winter enzo), fingerprint reader werkt dan dus niet, face unlock wel!
- Gisteren een pleister om mn rechterduim (waarmee ik primair mee unlock). Oftewel, face unlock en klaar!

Ik snap nog steeds niet waarom ze die feature er niet gewoon inlaten. Het is wel handig, of de finterprint reader nou aan de voor- of achterkant zit...En het werkt gewoon, dus waarom niet erin laten?!
En face unlock zit al een hele lange tijd standaar in Android dus bizar dat OPO het er uit laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
daflux schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:18:
[...]

En face unlock zit al een hele lange tijd standaar in Android dus bizar dat OPO het er uit laat.
Face unlock zit er wel gewoon in via smart unlock. Maar dan moet je alsnog vegen als je je telefoon aanzet. Ik wil gewoon 'bam 'unlocked hebben en niet weer eerst het lockscherm moeten swipen.
Dat hebben ze bij Oneplus geimplementeerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daflux schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:18:
Die werkt vele malen trager, omdat OnePlus de camera heeft geoptimaliseerd voor hun eigen Face Unlock feature, softwarematig. Daarom werkt het zo nauwkeurig en snel.

Face Unlock: A Deep Dive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lezen jullie wel?
schumi2004 in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Gebruik gewoon AutoInput voor Face Unlock, werkt uitstekend zo niet beter!

Ik snap ook die hele heisa niet om dat FU van OP, zulke positieve verhalen hoor ik er ook weer niet over en wat ik al zeg, AutoInput werkt als een trein, die hele OnePlus FU kan me gestolen worden!

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 12-12-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ewivis schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:22:
[...]

Face unlock zit er wel gewoon in via smart unlock. Maar dan moet je alsnog vegen als je je telefoon aanzet. Ik wil gewoon 'bam 'unlocked hebben en niet weer eerst het lockscherm moeten swipen.
Dat hebben ze bij Oneplus geimplementeerd volgens mij.
Ik heb dit ongeveer 4J geleden gebruikt op mijn telefoons en ik moest toen niet swipen gewoon is drukken op de power button.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:38:
[...]

Die werkt vele malen trager, omdat OnePlus de camera heeft geoptimaliseerd voor hun eigen Face Unlock feature, softwarematig. Daarom werkt het zo nauwkeurig en snel.

Face Unlock: A Deep Dive
4J geleden werkte dat nochtans super op mijn Android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:41:
Lezen jullie wel?
schumi2004 in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Gebruik gewoon AutoInput voor Face Unlock, werkt uitstekend zo niet beter!

Ik snap ook die hele heisa niet om dat FU van OP, zulke positieve verhalen hoor ik er ook weer niet over en wat ik al zeg, AutoInput werkt als een trein, die hele OnePlus FU kan me gestolen worden!
En wie zegt dat dat beter werkt? Definieer "beter". Mag misschien sneller zijn, maar misschien niet veiliger/nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:46:
[...]

En wie zegt dat dat beter werkt? Definieer "beter". Mag misschien sneller zijn, maar misschien niet veiliger/nauwkeuriger.
En jij denkt die van OnePlus wel? (doet gewoon het zelfde) Beetje naïef als je mij vraagt.

@Ewivis wil gewoon ernaar kijken en bam meteen unlocked precies wat AutoInput doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:49:
En jij denkt die van OnePlus wel? Beetje naïef als je mij vraagt.

@Ewivis wil gewoon ernaar kijken en bam meteen unlocked precies wat AutoInput doet.
Nogmaals, en ik weet niet of je die thread hebt gelezen: maar OnePlus heeft de frontcamera precies geoptimaliseerd voor hun software, en vice-versa. Maar ach, als jij AutoInput wilt gebruiken, moet je dat toch zelf weten? Ieder zo z'n voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
En we weten allemaal hoe goed ze zijn met hun Optimalisatie. Zo'n hoge pet heb ik niet meer op van het OnePlus OOS ontwikkel team. (En dat heeft niet alleen met dit te maken!)
Maar precies wat je zegt, ieder zijn ding.

Back ontopic!

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 12-12-2017 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OxygenOS 4.5.15 is zojuist aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.15 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9aHi56fLVpKtLuIHOkp8xNGq/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171205

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-12-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bugs in 4.5.15 mogen hier gemeld worden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
na enige tijd afwezig hier geweest te zijn toch maar weer een bericht. Laatst al contact gehad met de support van OnePlus. Batterij gaat laatste tijd ineens weer wat korter mee.

Voorheen; 1 dag , 20 uur (na de 2e werkdag aan de lader)
Nu; 1 dag? 's avonds weer aan de lader

tot nu toe nog geen behoefte aan een factory reset i.v.m. volledig opnieuw installeren van alles. Van 100% naar 98% gaat nu binnen 20min nadat die van de oplader is gehaald (1 filmpje vanuit de gallerij gekeken)?

Nu heb ik de laatste tijd met opnemen (feestjes) ook een iets meer krakend geluid, dit komt vast doordat ik af en toe tijdens het douchen de mobiel in de badkamer heb (wel in m'n shirt/broek) gelaten, dus vocht. Kan dit ook zorgen voor vochtschade i.c.m. batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drxevdb schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:49:
na enige tijd afwezig hier geweest te zijn toch maar weer een bericht. Laatst al contact gehad met de support van OnePlus. Batterij gaat laatste tijd ineens weer wat korter mee.

Voorheen; 1 dag , 20 uur (na de 2e werkdag aan de lader)
Nu; 1 dag? 's avonds weer aan de lader

tot nu toe nog geen behoefte aan een factory reset i.v.m. volledig opnieuw installeren van alles. Van 100% naar 98% gaat nu binnen 20min nadat die van de oplader is gehaald (1 filmpje vanuit de gallerij gekeken)?

Nu heb ik de laatste tijd met opnemen (feestjes) ook een iets meer krakend geluid, dit komt vast doordat ik af en toe tijdens het douchen de mobiel in de badkamer heb (wel in m'n shirt/broek) gelaten, dus vocht. Kan dit ook zorgen voor vochtschade i.c.m. batterij?
Wat staat er bovenaan de lijst qua accuverbruik? Welke softwareversie draai je?

OnePlus z'n telefoons zijn prima bestemd tegen een vochtige lucht hoor, dus misschien dat je je microfoon hebt opgeblazen bij feestjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:01:
[...]

Wat staat er bovenaan de lijst qua accuverbruik? Welke softwareversie draai je?

OnePlus z'n telefoons zijn prima bestemd tegen een vochtige lucht hoor, dus misschien dat je je microfoon hebt opgeblazen bij feestjes? :P
Dat is het mooie, er is nog niet eens accuverbruik gemeten, oke nu wel.
Inmiddels heb ik de volgende gegevens: 92%, ca 10 uur resterend, 58 minuten geleden volledig geladen.
Scherm 1%, whatsapp 1%, scherm actief is 16m.

GSam Battery Monitor heeft al gemiddelden: 1d 9,3h, SOT 4h 58m (6h 29m max).

Terugsturen, factory, eventuele fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Heb je je systeem cache al eens verwijderd na een update? Dit heeft voor mij toen behoorlijk geholpen.

Doe je door te rebooten in recovery en dan volgt het vrijwel vanzelf wat je moet doen. Let op, geen data verwijderen, alleen cache!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Ik heb iets vreemds sinds kort.

Ik heb een oneplus 5 voorheen met Vodafone en sinds kort Tele2

Elke keer als ik bel naar iemand komt de melding in scherm:

Voorwaardelijk doorschakelen is ingeschakeld

Ik krijg de persoon gewoon aan de lijn en zie geen extra kosten op mijn factuur van tele2 ofzo (maja ben pas 7 dagen klant)

Klantenservice had er nog nooit van gehoord, en stuurde een nieuwe simkaart met idem probleem.
Ik heb werkelijk elke setting gehad en krijg et niet opgelost.

edit: als ik nu dat tele2 simkaartje in mn iPhone duw is de melding er niet.

Iemand met tele2 in combo met oneplus hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door roT- op 13-12-2017 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:03
roT- schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:28:

Ik krijg de persoon gewoon aan de lijn en zie geen extra kosten op mijn factuur van tele2 ofzo (maja ben pas 7 dagen klant)

Klantenservice had er nog nooit van gehoord, en stuurde een nieuwe simkaart met idem probleem.

Ik zie dit ook regelmatig voorbij komen met Vodafone. Alles werkt gewoon naar behoren hier

Hemelaar Fotografie

• JeroenE
  • Niet online
Dat is toch zo'n standaard melding dat de doorschakeling naar de voicemail is geactiveerd? Dus als iemand jou dan op dat moment belt dan gaat die naar de voicemail.

Volgens mij kan je dat uitzetten door te 'bellen' naar ##004# of ##002#

• Pinin

Pinin

excuseer mij als dit al eerder voorbij is gekomen, maar ik vind op zich een automatische stand van de schermverlichting ok, maar ik vind het te donker. Is het mogelijk om dit te verschuiven / aan te passen?

www.casarodriguillo.com

drxevdb schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:27:
Dat is het mooie, er is nog niet eens accuverbruik gemeten, oke nu wel.
Inmiddels heb ik de volgende gegevens: 92%, ca 10 uur resterend, 58 minuten geleden volledig geladen.
Scherm 1%, whatsapp 1%, scherm actief is 16m.

GSam Battery Monitor heeft al gemiddelden: 1d 9,3h, SOT 4h 58m (6h 29m max).

Terugsturen, factory, eventuele fixes?
Na zo weinig gebruikt te hebben zegt dat natuurlijk niets :p. Zoiets is pas goed te zien als je aan het eind van de dag (of wanneer je accu bijna leeg is) zit en dan je statistieken gaat bekijken.

Dat is niets vreemds voor zover ik weet. Ik zal het je nog leuker vertellen: vanaf het begin dat ik m'n OnePlus 2 en 3 heb, kan ik mij niet herinneren dat dat er niet staat. Ik let er eigenlijk nooit op, omdat ik juist dacht dat het normaal was/is. Ik heb KPN.
Pinin schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:10:
excuseer mij als dit al eerder voorbij is gekomen, maar ik vind op zich een automatische stand van de schermverlichting ok, maar ik vind het te donker. Is het mogelijk om dit te verschuiven / aan te passen?
Je wilt gewoon de schermhelderheid hoger zetten als 'ie op automatisch staat? Of wil je de automatische stand aanpassen (dat 'ie bijvoorbeeld gevoeliger wordt voor lichtinval etc)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:54
Wat vind je hier het 'probleem' aan?

Overigens houdt de melding in dat je inkomende oproepen worden doorgeschakeld (meestal naar Voicemail), terwijl je zelf aan het bellen bent.

Je kan dit uitzetten bij: rens-br in "[Youfone] Doorschakelen ingeschakeld".

• Pinin

Pinin

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:27:

Je wilt gewoon de schermhelderheid hoger zetten als 'ie op automatisch staat? Of wil je de automatische stand aanpassen (dat 'ie bijvoorbeeld gevoeliger wordt voor lichtinval etc)?
Vooral dat hij altijd iets feller staat, en niet éénmalig als ik het schuifje verplaats. Ik wil dus eigenlijk dat de automatische stand iets gevoeliger wordt (zoals jij het stelt) of gewoon de basis helderheid iets feller. Ik dacht dat ik dit wel kon in mijn moto.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pinin schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:35:
Vooral dat hij altijd iets feller staat, en niet éénmalig als ik het schuifje verplaats. Ik wil dus eigenlijk dat de automatische stand iets gevoeliger wordt (zoals jij het stelt) of gewoon de basis helderheid iets feller. Ik dacht dat ik dit wel kon in mijn moto.
Voor zover ik weet kan dat niet. Als hij op automatisch staat kun je hem nog wel zelf aanpassen. Bij mij staat hij ook iets feller, en daarom doe ik het handmatig. :)

Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten