Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:07:
[...]
Tsja, ik heb die renders niet gemaakt hè. Don't shoot the messenger; ik ben hier om jullie op de hoogte te houden en te helpen ;). Zijn wel slechte leaks inderdaad als het op niets is gebaseerd, maar goed, altijd leuk om wat fotootjes te delen.
Was ook niet bedoeld als persoonlijke aanval hoor :>

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:08:
Was ook niet bedoeld als persoonlijke aanval hoor :>
Dacht dat dat "niks leaks" enzo naar mij toe gericht was :p.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:09:
[...]
Dacht dat dat "niks leaks" enzo naar mij toe gericht was :p.
Neu was gewoon een algemene mededeling :P

Maar kan goed zijn dat het fout geïnterpreteerd wordt, ik pleur vaak onzin neer waar ik zelf niks meer van snap :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Hmm m'n agenda melding probleem is nog steeds aanwezig :-(
Ik heb het idee dat apps gewoon veel te agressief worden afgesloten door oxygenos.

Heb ook een widget (hdwidgets) en de tijd staat soms gewoon compleet verkeerd omdat ie niet update.
De app/widget wordt gewoon afgesloten.
Toch jammer dit soort bugs vind het verder een fijn toestel maar zo'n belangrijk iets als agenda meldingen vind ik niet fijn.
Eens kijken of ik dit kan melden bij oneplus bug forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
ComTech schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:34:
Hmm m'n agenda melding probleem is nog steeds aanwezig :-(
Ik heb het idee dat apps gewoon veel te agressief worden afgesloten door oxygenos.

Heb ook een widget (hdwidgets) en de tijd staat soms gewoon compleet verkeerd omdat ie niet update.
De app/widget wordt gewoon afgesloten.
Toch jammer dit soort bugs vind het verder een fijn toestel maar zo'n belangrijk iets als agenda meldingen vind ik niet fijn.
Eens kijken of ik dit kan melden bij oneplus bug forum.
Ik heb dit topic i.v.m drukte een tijdje niet gevolgd, maar wat is precies het probleem? En gaat het over de Google Agenda app? Ik wil anders wel even controleren of ik de bug ook heb :)

Weet iemand toevallig waarom de app Calculator automatisch draait, ook al staat "Automatische rotatie" uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:39:
[...]

Ik heb dit topic i.v.m drukte een tijdje niet gevolgd, maar wat is precies het probleem? En gaat het over de Google Agenda app? Ik wil anders wel even controleren of ik de bug ook heb :)
Simpel, agenda meldingen komen regelmatig gewoon niet binnen.
Net weer hoor de iPad een melding geven (heb daar expres ook even Google agenda opgezet) maar geen melding op m'n op5.
2e agenda app geïnstalleerd (digical+) helaas ook niet.
Digical uitgesloten van accuoptimalisatie .
De Google agenda app kan dat niet.
Sluimermodus (dozemodus) in developer opties ook uitgeschakeld.
Als ik de agenda app open en een testmelding maak over bijvoorbeeld een half uur dan komt de melding wel door.
Het gebeurt meestal als ik de agenda app een tijd niet gebruikt heb (denk dat de app gewoon wordt afgesloten ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Net weer hoor de iPad een melding geven (heb daar expres ook even Google agenda opgezet) maar geen melding op m'n op5.
Als ik de agenda app open en een testmelding maak over bijvoorbeeld een half uur dan komt de melding wel door.
Het gebeurt meestal als ik de agenda app een tijd niet gebruikt heb (denk dat de app gewoon wordt afgesloten ofzo).
Hmm, erg apart. Ik heb een OnePlus 3, welke draait op OxygenOS 4.5.0 en krijg altijd alle meldingen van Google Agenda etc altijd binnen. Ik heb zowel Doze als aggressive Doze gewoon aan staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
ComTech schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Zelf nog niks van gemerkt. Net effe een test gedaan, en het proces "Agenda" geforceerd gestopt, maar ik ontving nog altijd de melding.

Ik zal proberen een andere test te doen, tegen morgen ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 11:23
Ander vraagje!

Officieel wordt de OnePlus5 niet ondersteund door Fitbit (https://www.fitbit.com/be/devices) ondanks het feit dat hij alle nodige hardware aan boord heeft. Aangezien zelfs de OP3 en OP3T niet op de lijst staan, koester ik geen hoop dat hierin snel verandering komt.

Op internet lees ik verschillende verhalen, sommigen krijgen de bluetooth sync toch aan de praat.

Wat is jullie ervaring? Iemand al de nieuwe Fitbit Ionic geprobeerd in combinatie met de OP5?
Deze heeft ook Wifi, vraag me af of hij hierlangs kan syncen ipv Bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:39:
[...]
Weet iemand toevallig waarom de app Calculator automatisch draait, ook al staat "Automatische rotatie" uitgeschakeld?
Ik denk omdat als je hem draait naar landscape je allemaal extra functies hebt waarmee je bepaalde berekeningen kunt doen (zoals trekken van wortel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
michaelw1998 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:50:
[...]
Ik denk omdat als je hem draait naar landscape je allemaal extra functies hebt waarmee je bepaalde berekeningen kunt doen (zoals trekken van wortel).
Klopt, maar dat wil ik niet :+ Als ik die extra functies wil, swipe ik wel naar links :+

@Aikibana1 Sorry, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
Aikibana1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:38:
Ander vraagje!

Officieel wordt de OnePlus5 niet ondersteund door Fitbit (https://www.fitbit.com/be/devices) ondanks het feit dat hij alle nodige hardware aan boord heeft. Aangezien zelfs de OP3 en OP3T niet op de lijst staan, koester ik geen hoop dat hierin snel verandering komt.

Op internet lees ik verschillende verhalen, sommigen krijgen de bluetooth sync toch aan de praat.

Wat is jullie ervaring? Iemand al de nieuwe Fitbit Ionic geprobeerd in combinatie met de OP5?
Zowel een Charge 2 als een Ionic hier, en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Vraagje, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Nexus 5.

De Oneplus 5 lijkt me perfect maar voor ik 500 euro richting Banggood stuur wil ik zeker weten dat ik niets over het hoofd heb gezien. Buiten het jelly effect kan ik me eigenlijk niets bedenken? Behalve dat blijkbaar Mastercard Oneplus telefoons niet leuk vind ivm contactless betalingen.

Edit: Iemand toevallig met de sandstone case? Ik neem aan dat NFC gewoon fatsoenlijk werkt hiermee?

[ Voor 11% gewijzigd door Shamalamadindon op 14-10-2017 23:34 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Leo1010 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:29:
Vraagje, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Nexus 5.

De Oneplus 5 lijkt me perfect maar voor ik 500 euro richting Banggood stuur wil ik zeker weten dat ik niets over het hoofd heb gezien. Buiten het jelly effect kan ik me eigenlijk niets bedenken? Behalve dat blijkbaar Mastercard Oneplus telefoons niet leuk vind ivm contactless betalingen.

Edit: Iemand toevallig met de sandstone case? Ik neem aan dat NFC gewoon fatsoenlijk werkt hiermee?
Hou er rekening mee dat je 21% btw en handelingsfee van de vervoerder moet gaan betalen. De btw gaat over het hele bedrag incl verzendkosten en de behandelingskosten van de vervoerder zijn ongeveer 15-20 euro. Verder moet je gaan flashen als je niet de internationale versie besteld; en die internationale versie is bij hun ook uitverkocht.

Bij garantieperikelen moet je je product terugsturen naar China; dat is duur en tijdrovend. Aangezien deze telefoon bij banggood niet bijzonder goed geprijsd is na btw afdrage, zou ik je aanraden het toestel bij oneplus zelf te bestellen. Ze zijn uitverkocht, wat volgens mij de voornaamste reden is van de geruchten dat er een 5T te wachten staat die in November zou moeten verschijnen.

Al met al zou niet in China bestellen , tenzij het belachelijk goedkoop is of het om een bijzondere telefoon gaat, zoals bv de uit keramiek bestaande Mi Mix 2. Maar ook die is hier binnenkort te koop bij een grote online telefoontoko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Ik heb sinds vrijdag de OnePlus 5 binnen, kom van een Samsung Galaxy S5+ af. Heerlijk snel toestel de oneplus!

Maar loop nu tegen een aantal zaken aan, ik gebruik tasker en domoticz om een aantal zaken te automatiseren:

- Automatisch starten/stoppen van apps als ik de auto start en verbind met de carkit. Starten geen probleem, maar bij het stoppen gaat het locken van het toestel niet goed, althans hij locked de boel wel, maar bij ontgrendelen krijg ik de melding dat een apparaatbeheerder (tasker in dit geval) de telefoon gelocked heeft en ik het wachtwoord in moet vullen in plaats van unlocken met vingerafdruk.

- Presence detection in Domoticz (werkt dmv ping), connect met Wifi thuis en domoticz zet een dummy switch om om aan te geven dat ik thuis ben en aan de hand daarvan heb ik aantal gebeurtenissen. Dat leek te werken, totdat apparaten ineens dingen deden die ze moeten doen als ik juist niet thuis moet zijn.
Logging in domoticz geeft aan dat de swicth "klappert" oftewel, mijn toestel is soms niet te bereiken (nooit last van gehad met de S5). Zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz geprobeerd, zelfde probleem, ik heb een ubiquiti UniFi setup.
Probeer het nu met GPS lokatie icm Tasker, die zegt soms ook dat ik niet thuis ben terwijl ik dat wel ben. GPS coördinaten met straal van 200 mtr ingesteld).

Iemand nog ideeën en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ABD schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:15:
Hou er rekening mee dat je 21% btw en handelingsfee van de vervoerder moet gaan betalen.
http://forum.fok.nl/topic/2339026 ;)

Maar inderdaad Global is uitverkocht, damn. Was wel lekker goedkoop zo. Enfin... de zoektocht gaat verder.
Bij Oneplus zelf ook uitverkocht trouwens.

Edit2:
Mocht iemand suggesties hebben...? Ik heb gekeken naar de Lenovo P2 maar die krijgt geen Android 8 en de Z2 Play maar die is me voor de specs een tikkeltje duur vergeleken met de Oneplus 5.

[ Voor 31% gewijzigd door Shamalamadindon op 15-10-2017 15:20 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Stimpy68 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:53:
- Presence detection in Domoticz (werkt dmv ping), connect met Wifi thuis en domoticz zet een dummy switch om om aan te geven dat ik thuis ben en aan de hand daarvan heb ik aantal gebeurtenissen. Dat leek te werken, totdat apparaten ineens dingen deden die ze moeten doen als ik juist niet thuis moet zijn.
Logging in domoticz geeft aan dat de swicth "klappert" oftewel, mijn toestel is soms niet te bereiken (nooit last van gehad met de S5). Zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz geprobeerd, zelfde probleem, ik heb een ubiquiti UniFi setup.
Probeer het nu met GPS lokatie icm Tasker, die zegt soms ook dat ik niet thuis ben terwijl ik dat wel ben. GPS coördinaten met straal van 200 mtr ingesteld).
Nu uiteindelijk het maar (tijdelijk) opgelost met een WiFi On/Off status profile, WiFi disabled -> afwezig aangezien ik de Wifi altijd uitzet als ik de deur uit ga en mijn auto profile in tasker ook de WiFi disabled.

Edit: dat bleek dus ook niet te werken, blijkbaar disabled de telefoon WiFi als hij standby is, heeft dit te maken met de sluimer instelling in de ontwikkelaarsopties misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door Stimpy68 op 15-10-2017 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Surprise!

Open Bèta voor de OnePlus 5 komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Leo1010 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

http://forum.fok.nl/topic/2339026 ;)

Maar inderdaad Global is uitverkocht, damn. Was wel lekker goedkoop zo. Enfin... de zoektocht gaat verder.
Bij Oneplus zelf ook uitverkocht trouwens.
Damn, dat wist ik niet. Goed om te weten, of niet, want nu wordt die Mi Mix2 wel heel erg aantrekkelijk. Ik ben al enige tijd heimelijk verliefd op die telefoon O+
Edit2:
Mocht iemand suggesties hebben...? Ik heb gekeken naar de Lenovo P2 maar die krijgt geen Android 8 en de Z2 Play maar die is me voor de specs een tikkeltje duur vergeleken met de Oneplus 5.
Is flashen echt zo'n punt? Je pakt adb uit, je installeert een usb driver voor je telefoon, je unlockt je telefoon, je installeert een custom recovery, je maakt een nandroid backup, je wiped je telefoon, je pusht een custom rom en (open)gapps met adb en instaleert beide zips. Voila! Lijkt ingewikkeld misschien, maar dat is het niet. Je moet zorgvuldig werken en de juiste bestanden downloaden.

Dit doe ik sowieso standaard met elke telefoon van de bekende fabrikanten ivm bloatware. Check op XDA voor welke telefoons er ROMs zijn. LineageOS, de opvolger van Cyanogen mod, heeft heel veel smaken in de aanbieding.

En anders wacht je een paar dagen/weken? Wellicht komt de 5T uit en anders een nieuwe voorraad van de standaard 5?

[ Voor 5% gewijzigd door ABD op 16-10-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31
Sinds vorige week heb ik ook een OnePlus 5.
Nu heb ik alleen het probleem dat bluetooth niet aanblijft staan.
In de auto wil ik dat de telefoon automatische verbind met mijn carkit, als ik handmatig verbindt wordt na paar min. de verbinding verbroken.

Het volgende heb ik al gevonden:
Bluetooth propbelemen Oneplus 5 . Verliest connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:34
Dat wegvallen van de Bluetooth verbinding had ik ook. Sinds ik geen Gear S3 meer heb, nooit meer last van gehad!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ABD schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:49:
[...]
Is flashen echt zo'n punt?

-------------

En anders wacht je een paar dagen/weken? Wellicht komt de 5T uit en anders een nieuwe voorraad van de standaard 5?
Geen enkel punt, echter wil ik ook SEQR gaan gebruiken en dat werkt alleen met stock ;w
Als Lenovo 8 op de P2 zet koop ik hem meteen.
(Edit: Ik kan niet eens vinden dat Lenovo ooit 7.1.2 heeft uitgerold...)

Wat betreft wachten, dat gaan we dan maar weer doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Shamalamadindon op 16-10-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Net de update geïnstalleerd mooi dacht ik dat iws de wpa2 bug natuurlijk maar daar lees ik niks over? Ik las ergens dat alle clients ook een update behoeven niet alleen de router of accespoint (stond op forum van mijn accespoint)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
wpa2 bug wordt gefixt met security patch van google op 6 november. En daarna moet die nog uitgerold worden door Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 21:29

JanAd

Wind’s howling

Ander vraagje!

Ik heb de OP3 gehad en nu de OP5, de Blaze en de Charge HR werken prima samen. Maar het Sync'n bij Fitbit is imo altijd al een probleem geweest en ik heb al jaren Fitbits (op een HTC m8, Samsung S6 edge en nu OP3 en 5 - het gaat soms goed, soms langs geen kanten)

Mijn vriendin gebruik nu de OP3 en haar Alta en Charge 2 sync'n meestal prima.

Het enige wat mij opvalt bij de OP5 is dat m'n ontvangst (Proximus) precies veel slechter is dan bij de OP3. Zijn er nog met die ervaring?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ja hoor, de OnePlus 5T lijkt officieel te komen op 5 november, er is namelijk een uitnodiging door OnePlus verstuurd:

https://www.gsmarena.com/...november_5-news-27764.php

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Chc18rX.png

Schijnt dus toch fake te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZQLj2S2.png

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-10-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:51:
En ja hoor, de OnePlus 5T lijkt officieel te komen op 5 november, er is namelijk een uitnodiging door OnePlus verstuurd:

https://www.gsmarena.com/...november_5-news-27764.php

[afbeelding]
In de comments lees ik veel fake reacties. Eerst even wachten tot het officieel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:10:
In de comments lees ik veel fake reacties. Eerst even wachten tot het officieel is!
Veel fake reacties? Ik tel er maar liefst 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
Fake

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu gaan er (zoals gewoonlijk) weer geruchten dat het fake is. Ik hou nog even een slag om de arm, want 5Th of November vind ik best een logische hint. Exact wat @Leo1010 zegt dus.

Maar goed, tegenwoordig kan ik beter niet meteen posten, want 1000 zeggen dat het echt is, en 1000 zeggen dat het fake is..

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-10-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk. De 5 is nagenoeg niet meer te krijgen en van nu tot volgende zomer wachten op de 6 lijkt me ook wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft gezegd dat het geen invite is van hun: https://www.gsmarena.com/...november_5-news-27764.php
Update: OnePlus has confirmed that it's not a genuine invite.
Toch opmerkelijk, want ze ontkennen daarmee alleen de flyer en niet de komst van het toestel zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-10-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:17:

Toch opmerkelijk, want ze ontkennen daarmee alleen de flyer en niet de komst van het toestel zelf.
Speculeren kun je leren :+ , denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen dat ze niet expliciet over het toestel ontkennen noch bevestigen. De tijd zal het leren, persoonlijk zie ik liever dat ze al hun resources in een OP6 stoppen ipv wat in OP5T en wat in OP6.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Leoon. schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Speculeren kun je leren :+ , denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen dat ze niet expliciet over het toestel ontkennen noch bevestigen. De tijd zal het leren, persoonlijk zie ik liever dat ze al hun resources in een OP6 stoppen ipv wat in OP5T en wat in OP6.
Ik snap ook niet waarom ze ineens nu ook weer met meerdere modellen komen. Waarom niet elk jaar een top model uitbrengen?
Of zijn ze te groot geworden en hebben ze anders resources die niets aan et doen zijn?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30
Ewivis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:54:
[...]

Ik snap ook niet waarom ze ineens nu ook weer met meerdere modellen komen. Waarom niet elk jaar een top model uitbrengen?
Of zijn ze te groot geworden en hebben ze anders resources die niets aan et doen zijn?
Of vinden ze dat ze toch achter de massa aan moeten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:54
Edit: Was al bekend.

[ Voor 93% gewijzigd door Rednas_N op 17-10-2017 19:57 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Nog een klein vraagje, stel ik koop er een met Hydrogen er op (de Chinese versie dus) dan lees ik hier en daar dat je Oxygen OS er gewoon op kunt zetten zonder de bootloader te unlocken, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:17:
OnePlus heeft gezegd dat het geen invite is van hun: https://www.gsmarena.com/...november_5-news-27764.php

[...]

Er komt geen OnePlus 5T.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch wat ik in die reactie zeg? Toch ben ik er vrij zeker van, dat er iets nieuws komt, want verklaar dan maar eens waarom OnePlus al wekenlang problemen heeft met de voorraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-10-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:17:
[...]

Dat is toch wat ik in die reactie zeg? Toch ben ik er vrij zeker van, dat er iets nieuws komt, want verklaar dan maar eens waarom OnePlus al wekenlang problemen heeft met de voorraden.
Jij twijfelt in je post nog :p

Dat komt omdat OnePlus niet zoveel vraag had verwacht. Hierover heeft Carl Pei ook een tweet gepost.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerHoed schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:19:
Jij twijfelt in je post nog :p

Dat komt omdat OnePlus niet zoveel vraag had verwacht. Hierover heeft Carl Pei ook een tweet gepost.
Ja ach, ik weet het ook allemaal niet meer. Er zijn zowel aanwijzingen dat er wel als geen nieuw toestel kan komen. Bij OnePlus weet je het nooit. Ik zal wel gewoon eventuele leaks hier blijven melden (puur om jullie op de hoogte te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Ja ach, ik weet het ook allemaal niet meer. Er zijn zowel aanwijzingen dat er wel als geen nieuw toestel kan komen. Bij OnePlus weet je het nooit. Ik zal wel gewoon eventuele leaks hier blijven melden (puur om jullie op de hoogte te houden).
Toestel of niet, dat ze zich maar bezig houden met Oreo voor de OP5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:50:
Toestel of niet, dat ze zich maar bezig houden met Oreo voor de OP5 :P
Die komt volgens Carl Pei binnenkort, dus geen zorgen. Al dan niet via stable of bèta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• julieve
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-01-2021
Ander vraagje!

Ik gebruik de Fitbit Blaze probleemloos met de OP5. Alles werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Ik denk ook dat er geen nieuw model komt. De voornaamste reden voor de OP3T was de overhitting van de Snapdragon 820, die in de OP3 zat, wat op te lossen was door de telefoon een upgrade te geven naar een Spandragon 821. Voila, de 3T. Dit probleem heeft de OP5 niet. De OP5 heeft het Jelly probleem, door het omgekeerde scherm, maar ik denk niet dat dat reden genoeg is. Een 2160*1080 scherm dat rechtop staat zou wel leuk zijn, maar een hogere resolutie hoeft van mij niet. Bij een AMOLED kwaliteitsscherm zoals in de OP5 zit, moet je heel goed kijken om het verschil met hogere resoluties te zien en de accuduur neemt met zo'n 40% enorm af.

Voor de hand liggender is dat het tekort aan OP5s ontstaan is door de hoge vraag naar OP5's i.c.m. de enorme vraag naar Snapdragons 835 en geheugen.

Enkele Chinese webstores geven aan dat de OP5 de komende week weer op voorraad zou moeten zijn. We zullen moeten afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door ABD op 20-10-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
Ik heb de afgelopen week twee keer gehad dat er geen data meer binnenkomt via mijn 4g. Op een gegeven moment verschijnt er een uitroeptekentje naast het 4g-symbool. In- en uitschakelen van de dataverbinding herstelt het probleem niet, een rest wel. Behoorlijk vervelend. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lan Mandragoran schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:18:
Ik heb de afgelopen week twee keer gehad dat er geen data meer binnenkomt via mijn 4g. Op een gegeven moment verschijnt er een uitroeptekentje naast het 4g-symbool. In- en uitschakelen van de dataverbinding herstelt het probleem niet, een rest wel. Behoorlijk vervelend. Meer mensen hier last van?
Ja!!! Totdat KPN de mast op hoek eens goed ging onderzoeken en warempel; dat ding was gewoon kapot.

Voor de rest geen last van (helaas voor jou) maar wat me wel vaker overkomt is dat WiFi wel verbonden is en ook in bandwidth-manager (router) data genereert maar niets ophaalt in Chrome ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Mijn eerdere probleem met de presence detection binnen Domoticz lijkt te zijn opgelost na de update naar 4.5.13. Wifi blijft nu stabiel en mijn toestel blijft te pingen.

Ben overigens verbaasd over het accuverbruik! _/-\o_ Doe 2 dagen met de accu (laad alleen ongeveer tussen de 15 en 20% bij met woon-werk verkeer in de carkit). Dat was met mijn Samsung S5+ toch wel een ander verhaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:08:
Ik denk ook dat er geen nieuw model komt. De voornaamste reden voor de OP3T was de overhitting van de Snapdragon 820, die in de OP3 zat, wat op te lossen was door de telefoon een upgrade te geven naar een Spandragon 821. Voila, de 3T. Dit probleem heeft de OP5 niet. De OP5 heeft het Jelly probleem, door het omgekeerde scherm, maar ik denk niet dat dat reden genoeg is. Een 2160*1080 scherm dat rechtop staat zou wel leuk zijn, maar een hogere resolutie hoeft van mij niet. Bij een AMOLED kwaliteitsscherm zoals in de OP5 zit, moet je heel goed kijken om het verschil met hogere resoluties te zien en de accuduur neemt met zo'n 40% enorm af.

Voor de hand liggender is dat het tekort aan OP5s ontstaan is door de hoge vraag naar OP5's i.c.m. de enorme vraag naar Snapdragons 835 en geheugen.

Enkele Chinese webstores geven aan dat de OP5 de komende week weer op voorraad zou moeten zijn. We zullen moeten afwachten.
Ehh, ik weet niet hoe je bij dat verhaal komt, maar dat was de 810 waar je het over hebt :p. De 810 had oververhittingsproblemen:

nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen'
nieuws: 'Oververhitting Snapdragon 810 leidt mogelijk tot uitstel high-end sm...
nieuws: Qualcomm maakt alle details over Snapdragon 820-soc bekend
nieuws: 'Aandeelhouders klagen Qualcomm aan vanwege Snapdragon 810'

Even voor de goede orde: ik post deze leaks om jullie op de hoogte te houden, omdat er (nog) geen speculatietopic is (is nog te vroeg). Het is dus niet om jullie te overtuigen of wat dan ook. Puur voor discussie, mening en om jullie in te lichten. Niet dat ik zometeen erop aangekeken word met "wat lul je nou weer joh!?".

Nu we het er toch over hebben. Weer wat geruchten:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KB5l9Z7.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ehb2vy.png

De vingerafdrukscanner bevind zich nu op de achterkant, omdat het beeldscherm een 18:9 (2:1) verhouding heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 09:48

WCA

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Ehh, ik weet niet hoe je bij dat verhaal komt, maar dat was de 810 waar je het over hebt :p. De 810 had oververhittingsproblemen:

nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen'
nieuws: 'Oververhitting Snapdragon 810 leidt mogelijk tot uitstel high-end sm...
nieuws: Qualcomm maakt alle details over Snapdragon 820-soc bekend
nieuws: 'Aandeelhouders klagen Qualcomm aan vanwege Snapdragon 810'

Even voor de goede orde: ik post deze leaks om jullie op de hoogte te houden, omdat er (nog) geen speculatietopic is (is nog te vroeg). Het is dus niet om jullie te overtuigen of wat dan ook. Puur voor discussie, mening en om jullie in te lichten. Niet dat ik zometeen erop aangekeken word met "wat lul je nou weer joh!?".

Nu we het er toch over hebben. Weer wat geruchten:[afbeelding]
[afbeelding]

De vingerafdrukscanner bevind zich nu op de achterkant, omdat het beeldscherm een 18:9 (2:1) verhouding heeft.
neeeeeee, oneplus, ga alsjeblieft niet mee in die idioterie van rear fingerprintscanners :'( :'( :'( :'(

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:45:
neeeeeee, oneplus, ga alsjeblieft niet mee in die idioterie van rear fingerprintscanners :'( :'( :'( :'(
Als het überhaupt waar is, want ik hoop van niet. Eerst die stomme hype over die dual-camera, en nu dit. En oja, ook het 18:9 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Als het überhaupt waar is, want ik hoop van niet. Eerst die stomme hype over die dual-camera, en nu dit. En oja, ook het 18:9 scherm.
En volgens dat artikel geen headphone jack. Mocht dat zo zijn, dan ben ik direct klaar met oneplus. Erg jammer, Oxygen OS is echt de heerlijkste android die ik ken, en mijn OP3t is de beste telefoon die ik ooit gehad heb.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:49:
En volgens dat artikel geen headphone jack. Mocht dat zo zijn, dan ben ik direct klaar met oneplus. Erg jammer, Oxygen OS is echt de heerlijkste android die ik ken, en mijn OP3t is de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Als ze al die stomme debiele dingen opvolgen inclusief prijsverhogingen ben ik er ook wel klaar mee. Aan de andere kant: wat is een alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Als ze al die stomme debiele dingen opvolgen inclusief prijsverhogingen ben ik er ook wel klaar mee. Aan de andere kant: wat is een alternatief?
Het alternatief is een telefoon als de Oneplus 5, maar met updated specs natuurlijk :P

Tenzij er een grote vooruitgang in de techniek komt, hoeft er van mij niets te veranderen, de huidige veranderingen zijn veranderingen die gemaakt zijn om niet hetzelfde te blijven. Het voegt niets toe imho

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het over de duivel hebt... OnePlus wilt weten waarom je de OnePlus 5 juist niet hebt gekocht of wat er te verbeteren valt. Daarom een survey: Let Us Know What You Think.

Als je meedoet maak je kans op OnePlus Bullets V2 oortjes. In totaal worden er 3 uitgedeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-10-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
Van mij hoeven al die geruchten niet zo hoor. Ik kom hier om dingetjes te lezen over de OP5, bijvoorbeeld nieuws over een aankomende update.
Of om iemand eventueel te helpen met een probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
GreNade schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:45:
[...]

Ik vind dat eigenlijk een van de mooiere oplossingen zodra je meer scherm op de voorkant krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

twowheeler schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Ik vind dat eigenlijk een van de mooiere oplossingen zodra je meer scherm op de voorkant krijgt
Typisch zo'n vorm boven functie dingetje. Huidige scherm body ratio is toch prima? Wat is het nut van een 2:1 scherm precies, behalve dat veel content ineens niet meer fullscreen is, bediening met 1 hand bemoeilijkt wordt, vingerafdrukscanner naar de achterkant moet,... Oh wacht, dat zijn met name nadelen voor een cosmetische verandering.

Mij niet gezien in ieder geval, ik koop juist een oneplus omdat ik een no nonsense, supersnelle telefoon wil, die goed geprijsd is

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
GreNade schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Typisch zo'n vorm boven functie dingetje. Huidige scherm body ratio is toch prima? Wat is het nut van een 2:1 scherm precies, behalve dat veel content ineens niet meer fullscreen is, bediening met 1 hand bemoeilijkt wordt, vingerafdrukscanner naar de achterkant moet,... Oh wacht, dat zijn met name nadelen voor een cosmetische verandering.

Mij niet gezien in ieder geval, ik koop juist een oneplus omdat ik een no nonsense, supersnelle telefoon wil, die goed geprijsd is
Er is niet perse een 2:1 schermverhouding nodig om meer scherm aan de voorkant te krijgen (zie nexus 6). Ik vind het mooi als de symmetrie blijft. als je de bezel aan de zijkant verkleint is het mooi als de bezels aan de boven en onderkant ook kleiner worden, en gelijk blijven.

Vingerafdruk aan de achterkant heeft voor normaal gebruik overigens wel voordelen, maar inderdaad in een auto of op tafel liggend is het een nadeel. Maar ach, heb het al tijden met smart lock en patroontjes gered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

twowheeler schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:45:
[...]

Er is niet perse een 2:1 schermverhouding nodig om meer scherm aan de voorkant te krijgen (zie nexus 6). Ik vind het mooi als de symmetrie blijft. als je de bezel aan de zijkant verkleint is het mooi als de bezels aan de boven en onderkant ook kleiner worden, en gelijk blijven.

Vingerafdruk aan de achterkant heeft voor normaal gebruik overigens wel voordelen, maar inderdaad in een auto of op tafel liggend is het een nadeel. Maar ach, heb het al tijden met smart lock en patroontjes gered
Wat het scherm betreft, dat het mooi is vind ik ook. Maar wat is het echte nut? Het blijft compromissen maken omwille van een cosmetische upgrade, vind ik niet een goede ontwikkeling. Een telefoon is een stuk gereedschap, geen modeartikel (voor mij in ieder geval).

Ik vind de achterkant conpleet waardeloos voor een scanner iig. Ik weet niet hoe raar acrobatisch mensen hun telefoon pakken, maar dat ie automatisch op die plek rust heb ik totaal niet. Nu heb ik vrij kleine handen, maar toch

T is voor mij een enorme dealbreaker.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Mijn geheugen kan mij in de steek later, maar de 820 had volgens mij ook oververhitting issues, toegegeven iets minder dan de 810, waardoor Qualcom snel de 821 op de markt had gebracht die maar 4 ipv 8 cores had. Maar beiden hadden gekscherend de naam 'fire breathing dragons' gekregen.

Mij lijkt het de meest plausibele verklaring, zowel van de stap 820->821 als OP3->OP3T. Qualcom geeft verder geen updates van geslaagde socs uit. Er is een jaarlijkse refresh and that's it.

Daarnaast spreekt niemand je aan op geruchten die je van elders post, toch? Ik vind het alleen maar leuk om te lezen. Ik hoop dat die 5T er komt, maar ik verwacht van niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ABD op 20-10-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

ABD schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:29:
[...]

Mijn geheugen kan mij in de steek later, maar de 820 had volgens mij ook oververhitting issues, toegegeven iets minder dan de 810, waardoor Qualcom snel de 821 op de markt had gebracht die maar 4 ipv 8 cores had. Maar beiden hadden gekscherend de naam 'fire breathing dragons' gekregen.

Mij lijkt het de meest plausibele verklaring, zowel van de stap 820->821 als OP3->OP3T. Qualcom geeft verder geen updates van geslaagde socs uit. Er is een jaarlijkse refresh and that's it.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, is de 821 niets meer dan een hoger geklokte 820, en verder exaxt gelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:29:

Daarnaast spreekt niemand je aan op geruchten die je van elders post, toch? Ik vind het alleen maar leuk om te lezen. Ik hoop dat die 5T er komt, maar ik verwacht van niet.
Nee, dat klopt niet. De Snapdragon 821 én 820 hebben beiden 4 cores. Het enige verschil met de 821 is, is dat de cores wat iets zuiniger zijn en iets sneller. Alsmede de GPU die wat zuiniger en sneller is. Zie het maar als een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:38:
Als je het over de duivel hebt... OnePlus wilt weten waarom je de OnePlus 5 juist niet hebt gekocht of wat er te verbeteren valt. Daarom een survey: Let Us Know What You Think.

Als je meedoet maak je kans op OnePlus Bullets V2 oortjes. In totaal worden er 3 uitgedeeld.
Je kunt in die survey alleen kiezen uit 6 kantoorgerelateerde banen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
DigitalError schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:32:
[...]

Je kunt in die survey alleen kiezen uit 6 kantoorgerelateerde banen 8)7
Ze kennen hun publiek wel een beetje denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:38:

Die surveys is waarom Oneplus geweldig is. Ze vragen de community wat er beter kan en ze luisteren daarnaar. Daarom is de telefoon met elk model een beetje beter. Kom daar maar eens om bij Apple of Samsung ;)
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:48:
[...]

Nee, dat klopt niet. De Snapdragon 821 én 820 hebben beiden 4 cores. Het enige verschil met de 821 is, is dat de cores wat iets zuiniger zijn en iets sneller. Alsmede de GPU die wat zuiniger en sneller is. Zie het maar als een refresh.
Ik kende helaas de specs niet meer uit mijn hoofd, ik wist nog wel dat ze zuiniger zijn en dus minder warmte afgeven; dat was het hele doel van die refresh in mijn beleving. Een kleine verbetering zoals 820->821 zou Qualcom namelijk bij elke nieuwe soc kunnen doen, maar dat is normaal gesproken niet nodig. Er komt nu geen snapdragon 836, daarom verwacht ik geen 5T. Dat was mijn hele gedachtegang.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 20-10-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Leo1010 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:38:
[...]

Ze kennen hun publiek wel een beetje denk ik ;)
Had dan op z'n minst de optie: other toegevoegd, ben al bij OP sinds de One dus dan hadden ze dat ook kunnen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Misschien hebben de geruchten toch een kern van waarheid, want de zwarte 6GB/64GB variant en de zwarte 8BG/128 global version zijn bij gearbest onbestelbaar en staat als discontinued opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ABD schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:17:
Misschien hebben de geruchten toch een kern van waarheid, want de zwarte 6GB/64GB variant en de zwarte 8BG/128 global version zijn bij gearbest onbestelbaar en staat als discontinued opgegeven.
Bij Banggood krijgen ze echter op de 24ste weer een lading binnen. En op US Amazon lijken ze begin volgende maand weer binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind die leaks wel fraai eigenlijk. Het is een beetje wat de 5 had moeten zijn, modern en met de markt mee.

De vijf viel voor mij dankzij alle problemen en de niet waargemaakte hype erg tegen. Als dit echter de 5T wordt dan koop ik die zeker om een beetje vinger aan de pols te houden met Android.

Nu nog hopen dat ze het scherm er goed in plaatsen dit keer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Laatst online: 22-04-2020
Donstil schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:02:
Ik vind die leaks wel fraai eigenlijk. Het is een beetje wat de 5 had moeten zijn, modern en met de markt mee.

De vijf viel voor mij dankzij alle problemen en de niet waargemaakte hype erg tegen. Als dit echter de 5T wordt dan koop ik die zeker om een beetje vinger aan de pols te houden met Android.

Heb je de op5 dan in gebruik dat je weet dat hij in de praktijk erg tegen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pattong schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:16:
Heb je de op5 dan in gebruik dat je weet dat hij in de praktijk erg tegen valt?
Yup heb hem in gebruik gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
Donstil schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

Yup heb hem in gebruik gehad.
Waarschijnlijk voor de updates dan.. al was hij toen ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pattong schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Waarschijnlijk voor de updates dan.. al was hij toen ook super.
Daarom zeg ik ook “De vijf viel voor mij”, als in “eigen mening” snappie :)

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 22-10-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Leo1010 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:25:
[...]

Bij Banggood krijgen ze echter op de 24ste weer een lading binnen. En op US Amazon lijken ze begin volgende maand weer binnen te krijgen.
Dat is de verwachtte restockdatum en die verschuift nogal. Dat weet ik omdat ik vorig weekend ben gaan kijken en toen werden een aantal modellen de afgelopen week verwacht bij banggood. Banggood wil producten verkopen, daarom komen ze met een verwachtte datum in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Als je zou kunnen zeggen tegen welke problemen je aanliep en wat er verder tegenviel buiten het scherm, wat al bekend was, zou dat behulpzaam zijn voor mensen die de aankoop van een Five in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:36:
Als je zou kunnen zeggen tegen welke problemen je aanliep en wat er verder tegenviel buiten het scherm, wat al bekend was, zou dat behulpzaam zijn voor mensen die de aankoop van een Five in overweging nemen.
Absoluut. Ik zou eigenlijk een review moeten schrijven oid. Daar ga ik eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb net gisteren nog een bestelling gedaan bij gearbest voor de 5. De reden om toch nog voor deze te gaan is juist de 16:9 ipv de 2:1 verhouding en het nog hebben van de fingerprint/homebutton aan de voorkant van het toestel. Ik kijk namelijk best vaak streaming materiaal op een mobiel dan is 16:9 (naar mijn mening) beter geschikt. Kijk maar eens naar dit voorbeeld tussen een iphone 8 en de galaxy s8 Dan is bij mij de meerwaarde van een 2:1 scherm snel verdwenen (en ik zie graag alles van het filmpje, dus die zoom functie ga ik ook niet elke keer (handmatig) aanzetten ;)) Let ook eens op de boven- en onderkant van het filmpje wat ze afspeelt en hoe lelijk het eigenlijk is op dat gebogen scherm. Tel nu als laatste daarbij de zeer gunstige prijs op met een zo goed als kale Android installatie met nuttige toevoegingen (na het uitzetten van de spyware :P).

[ Voor 8% gewijzigd door bitpixl op 22-10-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eigenlijk niet echt iets bijzonders maar ik vroeg me af of er iemand zijn oneplus 5 gebruikt zonder hoesje/case?
Ik heb zelf de 8gb versie en voor mijn gevoel hebben ze behoorlijk de plank misgeslagen met de zwarte achterkant. Als je die zonder hoesje gebruikt moet je zeker dagelijks een aantal angstige momenten beleven want toestel is echt spiegel glad, voor mijn gevoel niet fatsoenlijk te gebruiken.

Iets anders wat misschien wel nuttig is. Zijn er "screen" protectors voor de camera lens dat iemand weet een zou het zinvol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

schumi2004 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:34:
Eigenlijk niet echt iets bijzonders maar ik vroeg me af of er iemand zijn oneplus 5 gebruikt zonder hoesje/case?
Ik heb zelf de 8gb versie en voor mijn gevoel hebben ze behoorlijk de plank misgeslagen met de zwarte achterkant. Als je die zonder hoesje gebruikt moet je zeker dagelijks een aantal angstige momenten beleven want toestel is echt spiegel glad, voor mijn gevoel niet fatsoenlijk te gebruiken.

Iets anders wat misschien wel nuttig is. Zijn er "screen" protectors voor de camera lens dat iemand weet een zou het zinvol zijn?
Volgens mij is de 5 net zo glad als de 3.
En die gebruik ik zonder hoesje of skin. Gewoon om dat ik dat mooier vind.
Maar ze zijn idd glad. En zeker lopend op straat wel een paar x close calls gehad.

anders kijken naar een dbrand skin?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:40:
[...]
anders kijken naar een dbrand skin?
Heb ik persoonlijk ook erg goede ervaring mee. Wel even dan instructie filmpje kijken en volgen, dan zit het super. Ik ga het eerst even zonder skin proberen, maar als die echt te glad is ga ik weer voor een skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Over gladheid gesproken, gebruikt er iemand de sandstone shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Leo1010 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:07:
Ja heb ik, voelt het zelfde als de One :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zandpad schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:17:
Ja heb ik, voelt het zelfde als de One :).
De One helaas nooit gehad, Maar ik kan aannemen dat hij niet zomaar uit je handen glijd? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
Leo1010 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

De One helaas nooit gehad, Maar ik kan aannemen dat hij niet zomaar uit je handen glijd? :)
Voelt stroef aan, daardoor heb ik niet meer het gevoel dat ie zomaar uit mn handen glipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:14
schumi2004 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:34:

Ja, ik gebruik hem zonder hoesje. En mocht afgelopen week helaas ervaren hoe die uit m'n hand gleed en op de grond stuiterde. :( Gelukkig ving mijn screenprotector de klap op, die was goed kapot maar verder aan de telefoon niets te zien.

Ik heb ook gedacht aan een dbrand skin maar aangezien ik een autohouder heb waar de telefoon het grootste deel van de dag inzit en ik de telefoon daar met kracht uit moet trekken ben ik bang dat die skin erg snel kapot gaat op de plekken waar de klemmen van de autohouder zitten. Misschien ook maar eens gaan nadenken over de sandstone cover.

Ik snap niet waarom Oneplus, die met de One zo'n ontzettend goed in de hand liggend model had uitgebracht, over is gegaan op zo'n gladde achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ABD schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:17:
Zelfde met de JCC editie. Bovendien plaatst OnePlus niets meer over het kopen van de OnePlus 5 op social media, terwijl ze de afgelopen weken vóórdat hij was uitverkocht, flink de OnePlus 5 hebben gepromoot.

Ach, ik snap niet waarom OnePlus mee zou moeten. Ja, op het forum heb je van die kippen zonder kop (geloof me: eigenlijk zijn dat alleen maar mensen uit India waar OnePlus zich erg op richt) die schreeuwen: "ONEPLUS, WE WANT 6" 4K DISPLAY WITH 512GB RAM AND 2 TB STORAGE, INCLUDING SD-CARD SUPPORT". Die gasten hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Typische "meer is beter" mensen. Het meest irritante is nog, dat OnePlus vaak luistert naar "de meeste stemmen gelden". Dat resulteert erin dat we straks een dikke overpriced telefoon hebben waarbij het hele "best bang for buck" principe weg is. Ja, Xiaomi en al die andere Chinese merken hebben dat wel, maar de software en support is bij OnePlus nou juist zo goed.

Problemen? Het enige probleem is de tegenvallende cameraprestaties en het jelly-effect (waar niet eens iedereen iets van merkt).

Ik snap alleen iets niet: ze kunnen bij een nieuwe batch toch gewoon de schermen wél goed plaatsen? Snap niet dat ze dat vanaf batch 2 dit niet hebben veranderd.
Leo1010 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:07:
Meh, een vriend van mij heeft hem en dat 'hoesje' is nogal dun van wat hij mij liet zien. Dat resulteerde erin dat er een flinke hap uit is na een kleine val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Zelfde met de JCC editie. Bovendien plaatst OnePlus niets meer over het kopen van de OnePlus 5 op social media, terwijl ze de afgelopen weken vóórdat hij was uitverkocht, flink de OnePlus 5 hebben gepromoot.

[...]

Ach, ik snap niet waarom OnePlus mee zou moeten. Ja, op het forum heb je van die kippen zonder kop (geloof me: eigenlijk zijn dat alleen maar mensen uit India waar OnePlus zich erg op richt) die schreeuwen: "ONEPLUS, WE WANT 6" 4K DISPLAY WITH 512GB RAM AND 2 TB STORAGE, INCLUDING SD-CARD SUPPORT". Die gasten hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Typische "meer is beter" mensen. Het meest irritante is nog, dat OnePlus vaak luistert naar "de meeste stemmen gelden". Dat resulteert erin dat we straks een dikke overpriced telefoon hebben waarbij het hele "best bang for buck" principe weg is. Ja, Xiaomi en al die andere Chinese merken hebben dat wel, maar de software en support is bij OnePlus nou juist zo goed.
Kijk je kunt mensen die de nieuwe technieken willen afdoen als "kippen zonder kop" maar dat is eigenlijk een beetje flauw, kortzichtig zelfs.

Wat je wil als bedrijf is dat je toestel er in combinatie met de concurrentie niet verouderd uitziet of aanvoelt, met alleen dat groepje tweakers die weet wat de snelste processor is ga je namelijk geen bedrijf draaiende houden, je wilt er in het algemene vergelijk tussen zitten en daar horen de nieuwe technieken nou een maal bij omdat de "Kippen zonder kop" daar op vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oke, de OnePlus 5T lijkt dus toch te komen:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0rBg0Ya.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hou4nry.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/argkvm9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qHKIiQp.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/udUKoUC.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BicKS8R.jpg

https://imgur.com/a/amQLR

Hier de geruchten tot nu toe: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
Donstil schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:08:
Kijk je kunt mensen die de nieuwe technieken willen afdoen als "kippen zonder kop" maar dat is eigenlijk een beetje flauw, kortzichtig zelfs.

Wat je wil als bedrijf is dat je toestel er in combinatie met de concurrentie niet verouderd uitziet of aanvoelt, met alleen dat groepje tweakers die weet wat de snelste processor is ga je namelijk geen bedrijf draaiende houden, je wilt er in het algemene vergelijk tussen zitten en daar horen de nieuwe technieken nou een maal bij omdat de "Kippen zonder kop" daar op vergelijken.
Met de OnePlus 3 hadden ze ook een niet-overkill toestel voor een scherpe prijs. De dual-camera, de markteting reclame met al die bekende acteurs etc in de filmpjes, en andere (nutteloze) toevoegingen maken het toestel duurder.

Ik heb het dan ook niet over de processor: dat moet de beste chip van Qualcomm zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-10-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Juist ja, no way dat de FPS dus aan de voorkant zit, blij dat ik snel nog even de 5 gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

Donstil schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Als je wil wat jij wilt, dan koop je geen Chinaphone, maar een premium telefoon zoals de S8 of de V30, maar daar hangt wel een veel hoger prijskaartje aan.

De Oneplus is bedoelt voor mensen die een supersnelle Chinaphone willen hebben voor een lage prijs met westerse rom zodat ze niet zelf hoeven te flashen. Dan loop je iets achter, maar het scheelt flink in de portemonee. Dat ben jij dus niet, is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Als je wil wat jij wilt, dan koop je geen Chinaphone, maar een premium telefoon zoals de S8 of de V30, maar daar hangt wel een veel hoger prijskaartje aan.

De Oneplus is bedoelt voor mensen die een supersnelle Chinaphone willen hebben voor een lage prijs met westerse rom zodat ze niet zelf hoeven te flashen. Dan loop je iets achter, maar het scheelt flink in de portemonee. Dat ben jij dus niet, is toch prima?
Nou dit gaat niet om mij maar om de algemene consument, het is maar de vraag of de algemene consument wil wat jij "De Oneplus is bedoelt voor mensen die een supersnelle Chinaphone willen hebben voor een lage prijs" noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
Erg jammer dat er geen specificaties nog zijn gelekt. ik hoop op:

Grotere batterij
Hogere resolutie scherm
OIS in camera(s)

dan kan ik mijn OP2 upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Donstil schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Nou dit gaat niet om mij maar om de algemene consument, het is maar de vraag of de algemene consument wil wat jij "De Oneplus is bedoelt voor mensen die een supersnelle Chinaphone willen hebben voor een lage prijs" noemt.
De doorsnee Nederlandse consument kiest nog steeds een nieuwe telefoon uit wanneer hij zijn abonnement verlengd. Dat wordt dus meestal een Apple of Samsung.

Maar ik snap niet precies wat dit boeit, want jij wilt dat de Oneplus een innovatieve telefoon wordt. De doorsnee consument weet niet eens dat Oneplus bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
tommymeerNL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:46:
Erg jammer dat er geen specificaties nog zijn gelekt. ik hoop op:

Grotere batterij
Hogere resolutie scherm
OIS in camera(s)

dan kan ik mijn OP2 upgraden
Ik verwacht camera upgrade en design aanpassing. (duh) Verder niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:52:
[...]

De doorsnee Nederlandse consument kiest nog steeds een nieuwe telefoon uit wanneer hij zijn abonnement verlengd. Dat wordt dus meestal een Apple of Samsung.

Maar ik snap niet precies wat dit boeit, want jij wilt dat de Oneplus een innovatieve telefoon wordt. De doorsnee consument weet niet eens dat Oneplus bestaat.
Nou de wereld is natuurlijk veel groter dan alleen Nederland maar ik neem aan dat OnePlus de ambitie heeft om groter te worden dan de niche die ze nu zijn, daarvoor moet je gewoon een bredere doelgroep gaan aanspreken dan wat ze nu doen.

Ik denk persoonlijk dat meegaan in de trend (Groter scherm, dubbele camera, water dicht, enz) daarin een goeie eerste stap is en als je dat later doet dan de rest (Zoals ze nu doen), hoeft dat niet automatisch te betekenen dan de prijs omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ABD schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Samsung premium? aheumm 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je kijkt hoe ze de oneplus 5 gepromoot hebben en nu toch een nieuw model uitbrengen, dan geeft mij het gevoel dat de verkopen niet verlopen zoals ze dat willen. Neem daarbij op dat de nieuwe 2:1 schermen behoorlijk gehyped worden (positief of negatief in het midden gelaten), dan denk ik dat ze tijdig inspringen op de veranderingen. Daarbij kunnen ze mogelijk de onderdelen van de Oneplus 5 prima gebruiken bij het nieuwe model.

Ikzelf zit al een tijd te kijken naar een vervanger van mijn X, met de 5 hoopte ik ook een nieuw design aan te treffen ala S8/V30 en etc. dit werd um echter niet. Mochten de geruchten kloppen, dan ben ik wel geintresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 18:32
Goh... Beetje dubbel gevoel weer indien er een 5T zou komen zo snel na de 5
Anderzijds kan je blijven wachten natuurlijk, er komt altijd wel iets beters uit...

Kom van de One en dan is de 5 al een serieuze sprong voorwaarts...vooral de vingerprintscanner...
en iets minder gedoe met wifi/4g switch (op 't einde dikwijls moeten rebooten om het werkend te krijgen) en flip cover openleggen in de auto - anders gegarandeerde crash bij krijgen van een oproep (via bluetooth)
(Had als alternatief indertijd was nog de Honor 9 mocht de OP5 tegenvallen/scanner achteraan gehad hebben)

Zoals door anderen aangehaald, is 't 'vermoedelijke' nieuwe design een design dat verwacht werd op de 5...
Niettegenstaande dat ik voordien geen FPS had, ondertussen toch al zo gewoon... maar vooraan was wel een vereiste (ligt meestal op bureau dus snel vinger erop en klaar) als ie achteraan zit toch weer net iets minder.

Toestel vervangen zou ik zeker niet doen...maar indien ie met nieuwe design en FPS vooraan zou komen toch beetje wrang gevoel erbij dan (er was ooit een render met smalle bezels verschenen in 't begin van 't jaar)... indien ie achteraan zit, wordt dat wrang gevoel heel wat minder:)

Maar zal een dezer wel duidelijk worden veronderstel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Donstil schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:01:
Nou de wereld is natuurlijk veel groter dan alleen Nederland maar ik neem aan dat OnePlus de ambitie heeft om groter te worden dan de niche die ze nu zijn, daarvoor moet je gewoon een bredere doelgroep gaan aanspreken dan wat ze nu doen.
Vergis je niet in hoe groot OnePlus nu al is. Ze staan zelf op nr.6 en moederbedrijf OPPO staat op nr.4

Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten