Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
pattong schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:01:
[...]

Gewoon naar je google play store gaan, de app "Microsoft outlook app" intikken en installeren. De eerste app met het rondje is het.
Google Play: Microsoft Outlook
Ik weet niet of deze link zo werkt.
Dat moet lukken, was meer benieuwd naar de tests waar je het over had ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
ComTech schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:54:
Nu een aantal dagen doze volledig uitgezet.

[...]
Wacht denk maar op android oreo dan doe ik wel een factory reset hopelijk lost dat het op.
Wat doe je met het recent apps overzicht (rechterbutton). Swipe je daar apps weg? Forceer-sluit je wel eens apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:58:
Om het Oreo-probleem goed te maken, dan hier een preview van de eerstvolgende update (die jullie vandaag of begin volgende week kunnen verwachten):

Changelog:

[afbeelding]

Zal versienummer 4.5.11 krijgen waarschijnlijk.
Hoe zit het met de update, komt ie eraan want op twitter is nog niets te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnout schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:19:
Hoe zit het met de update, komt ie eraan want op twitter is nog niets te merken.
Blijkbaar hebben ze bij OnePlus verdomme 9 dagen vrij :+ : https://forums.oneplus.ne...90/page-154#post-16881368

Kwam ik ook net pas achter, want hou me niet bezig met de vakanties van andere landen ;).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Blijkbaar hebben ze bij OnePlus verdomme 9 dagen vrij :+ : https://forums.oneplus.ne...90/page-154#post-16881368

Kwam ik ook net pas achter, want hou me niet bezig met de vakanties van andere landen ;).
Nou lekker dan, tweede keer al als ik het goed heb dat je ernaast zit.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnout schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:22:
Nou lekker dan, tweede keer al als ik het goed heb dat je ernaast zit.

:+
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of janken, maar ik kan er wel om lachen _O-. Wanneer had ik het nog meer fout dan? Toen de update een keer 1 dagje later kwam zeker? :p

Assumption is the mother of all fuck-ups |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 16:45
Krijg net via de app Oxygen Updater het volgende binnen als update 4.5.11 met changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eS43VJEl.jpg

Zodra ik hem binnen heb zal ik hem delen :)

[ Voor 13% gewijzigd door gerbenp op 03-10-2017 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
gerbenp schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:49:
Krijg net via de app Oxygen Updater het volgende binnen als update 4.5.11 met changelog:

[afbeelding]

Zodra ik hem binnen heb zal ik hem delen :)
M.b.v een VPN (Turbo VPN bijvoorbeeld) ook te downloaden ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 16:45
MK1998NL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

M.b.v een VPN (Turbo VPN bijvoorbeeld) ook te downloaden ;)
Kan ook inderdaad, alleen heb ik een full zip nodig voor mijn rooted device :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jup, zag hem ook verschijnen op het forum: [UNOFFICIAL] OxygenOS 4.5.11 OTA for the OnePlus 5

Nog geen officiële aankondiging, wel vreemd. @Arnout Had ik dus toch gelijk >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
gerbenp schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Kan ook inderdaad, alleen heb ik een full zip nodig voor mijn rooted device :'(.
RIP :+

Ik ben hem momenteel aan het downloaden m.b.v een Duitse VPN ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gerbenp schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Alstublieft: http://otafsg1.h2os.com/p...6_all_1710011637_e072.zip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
"Supports customization of notification ringtone"
Dat deed mij denken dat je eindelijk weer onder de 14% kon komen qua volumen, zodat je een slider-profiel met vibratie en een volledig stille kon maken.

Ik kan er weinig aan customizen, iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ardj schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
"Supports customization of notification ringtone"
Dat deed mij denken dat je eindelijk weer onder de 14% kon komen qua volumen, zodat je een slider-profiel met vibratie en een volledig stille kon maken.

Ik kan er weinig aan customizen, iemand andere ervaringen?
Ja het gaat ook met supergrote stappen. Jammer dat je dat niet zelf kan instellen. Bij diverse custom roms kon ik dat op mijn LG G2 altijd wel instellen. Altijd handig als je het zelf kan fine-tunen...

Zijn er geen custom roms van OOS official die dit soort handigheden toevoegen?! Iemand ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Ewivis op 03-10-2017 16:01 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Arnout schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Wat doe je met het recent apps overzicht (rechterbutton). Swipe je daar apps weg? Forceer-sluit je wel eens apps?
Soms als er erg veel open staan swipe ik apps weg. (Meestal alles in 1x).
Ik sluit nooit geforceerd apps af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
ComTech schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Soms als er erg veel open staan swipe ik apps weg. (Meestal alles in 1x).
Ik sluit nooit geforceerd apps af.
Oh in dat geval, check je instellingen op dat gebied, bij Settings - Advanced - Recent App management. Staat die op Deep Clear? Dan kan ik me voorstellen dat je problemen hebt.

Sowieso is het op de OP5 Android niet nodig om apps weg te swipen, tenzij je specifieke, brakke apps gebruikt die dat nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vannacht om kwart voor 2 Nederlandse tijd is de update aangekondigd: OxygenOS 4.5.11 OTA for the OnePlus 5
Sorry for the delayed announcement thread. The OTA has reached a small percentage of users hours ago. And we will begin a broader rollout in a few days.
Downloads:

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-10-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Arnout schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Oh in dat geval, check je instellingen op dat gebied, bij Settings - Advanced - Recent App management. Staat die op Deep Clear? Dan kan ik me voorstellen dat je problemen hebt.

Sowieso is het op de OP5 Android niet nodig om apps weg te swipen, tenzij je specifieke, brakke apps gebruikt die dat nodig hebben.
Deze staat op normaal opruimen niet op grondig opruimen (deep clear).
De apps weg swipen is toch niet hetzelfde als de "task killer" apps? Dat die niet goed zijn weet ik.
Ik heb dit ook altijd gedaan op m'n vorige android telefoons nooit problemen mee gehad.
Doe dit alleen maar omdat de lijst met recente apps anders een beetje een onoverzichtelijk zooitje wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:28:
Vannacht om kwart voor 2 Nederlandse tijd is de update aangekondigd: OxygenOS 4.5.11 OTA for the OnePlus 5

[...]

Downloads:
Downloading:

Support customization of notications ringtone, eindelijk 8)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-01-2021
Cyrus The Virus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Downloading:

Support customization of notications ringtone, eindelijk 8)
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:28:

[...]

Downloads:
Kan ik met 1 van deze 2 een local upgrade doen vanuit het system updates scherm in settings? Device is niet rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craven schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:15:
Kan ik met 1 van deze 2 een local upgrade doen vanuit het system updates scherm in settings? Device is niet rooted.
Ja hoor, maar waarom zou je dat doen? Een betere optie: download Opera VPN in de Play Store > zet locatie VPN op Germany > zoek naar updates > download de update > verbreek de connectie met de VPN zodra je de update aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Hoe is dat beter dan de lokale upgrade? Het is iets minder makkelijk dan de OTA natuurlijk maar ik zit de rest van de middag toch achter mijn laptop dus /care. Het scheelt me wel weer een app installeren die ik toch nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craven schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:19:
Hoe is dat beter dan de lokale upgrade? Het is iets minder makkelijk dan de OTA natuurlijk maar ik zit de rest van de middag toch achter mijn laptop dus /care. Het scheelt me wel weer een app installeren die ik toch nooit gebruik.
Het is niet beter noch slechter.. Bovendien kost het ongeveer evenveel tijd en die app laat ik er ook gewoon lekker opstaan voor volgende updates :). Hoef je hem de volgende keren ook niet meer te installeren, waardoor je dus uiteindelijk minder tijd en moeite kwijt bent dan als je de update handmatig download ;). Sterker nog: je moet vaak wachten totdat de direct-link bekend is waarvan je de OTA kan downloaden voor de lokale upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:31
JAAAA!!! De optie dat je telefoon trilt in stil via Settings > Schuifregelaar meldingen > Stil > Vibratie inschakelen is er dan eindelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@Anonymoussaurus Ben dit niet van plan vaker te doen. Ik heb hem nu 2 weken dus is het nog leuk om mee te spelen. Ik wacht normaal gesproken wel op de OTA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
julieve schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:07:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Bij het instellen van de ringtones kon je nog niet kiezen voor je eigen persoonlijke ringtones (mapje ringtones in je files app). Nu dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
michaelw1998 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:40:
JAAAA!!! De optie dat je telefoon trilt in stil via Settings > Schuifregelaar meldingen > Stil > Vibratie inschakelen is er dan eindelijk! :D
Die zit er al een tijdje in hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ben mij aan het oriënteren om een OP5 te kopen is met de laatste update het probleem op het vodafone netwerk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Mirved schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:01:
Ben mij aan het oriënteren om een OP5 te kopen is met de laatste update het probleem op het vodafone netwerk opgelost?
Misschien heb ik iets gemist, maar welk probleem bedoel je precies?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ewivis
Mirved schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:01:
Dat ze aan het begin geen 4G kregen. Is allang opgelost. Volgens mij een x aantal weken nadat de telefoon was uitgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Sypher schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Die zit er al een tijdje in hoor? :?
Really? Dat was echt een optie waar ik lang op gewacht heb haha. Hoop wel dat ze ooit komen met de mogelijkheid om de 3 standen van de schuifregelaar volledig aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 13-09 15:56
michaelw1998 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Really? Dat was echt een optie waar ik lang op gewacht heb haha. Hoop wel dat ze ooit komen met de mogelijkheid om de 3 standen van de schuifregelaar volledig aan te passen.
Yes, al na anderhalve week was het opgelost gelukkig, mede door contact van Oneplus naar Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ComTech schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:16:
[...]

Deze staat op normaal opruimen niet op grondig opruimen (deep clear).
De apps weg swipen is toch niet hetzelfde als de "task killer" apps? Dat die niet goed zijn weet ik.
Ik heb dit ook altijd gedaan op m'n vorige android telefoons nooit problemen mee gehad.
Doe dit alleen maar omdat de lijst met recente apps anders een beetje een onoverzichtelijk zooitje wordt :)
Een app weg swipen sluit deze af. Dat een app in recente apps staat, wil echter niet zeggen dat deze nog draait. Apps worden uiteindelijk automatisch gesloten en er blijft alleen een "screenshot" in het overzicht staan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
ComTech schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:11:
Heb het al eens eerder hier over gehad maar ik blijf toch problemen met m'n agenda houden.
Meldingen komen gewoon niet binnen.
Vanmorgen dus bijna iets gemist gelukkig deed m'n iPad een melding geven.
Hele melding ook nooit meer gezien op m'n telefoon.
Net weer de iPad geeft een melding (Google agenda) en m'n telefoon helemaal niks.
Heb digical geïnstalleerd en deze uitgesloten van accuoptimalisatie maar ook digical geeft geen melding.
Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Je zou eens kunnen proberen om onder "Developer Options" de optie "Doze mode" uit te zetten.

Het viel me nl op dat de telefoon in een soort van slaap modus gaat als je deze een tijdje niet gebruikt. Wat bij mij veroorzaakte dat de app "My Data Manager" werd afgesloten. Dat was me al een paar keer overkomen waardoor deze app niet meer het juiste verbruik aangaf.

Ik heb deze optie gisteravond pas gevonden dus ik weet niet zeker of dit probleem nu echt opgelost is maar vanmorgen draaide "My Data Manager" nog wel gewoon en kon ik zien dat hij niet meer in die slaap modus terecht was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nu de grote issues opgelost zijn is het tijd voor de wat kleinere:

Elke werkdag zet ik de OP5 in wifi-hotspot modus tijdens een treinrit van 30m. Bijna elke dag gebeurd het dat rond Den Haag hij terugvalt van 4G+ (KPN) naar H+ (HPSDA?), 3G dus. Vanaf dat moment is de verbinding meestal ook slecht bruikbaar. Als ik hem dan even op vliegtuigstand zet, pakt hij daarna altijd weer 4G+ op en doet de hotspot het weer goed.

Hebben jullie ook dat je een fallback hebt en op een bijna onbruikbaar 3G netwerk terechtkomt? Is 3G dan overbelast of functioneert het gewoon niet goed rond Den Haag / Laan van Nieuw-Oost-Indië. Heb het ook wel eens rond Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Arnout schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:53:

Elke werkdag zet ik de OP5 in wifi-hotspot modus tijdens een treinrit van 30m. Bijna elke dag gebeurd het dat rond Den Haag hij terugvalt van 4G+ (KPN) naar H+ (HPSDA?), 3G dus. Vanaf dat moment is de verbinding meestal ook slecht bruikbaar. Als ik hem dan even op vliegtuigstand zet, pakt hij daarna altijd weer 4G+ op en doet de hotspot het weer goed.

Hebben jullie ook dat je een fallback hebt en op een bijna onbruikbaar 3G netwerk terechtkomt? Is 3G dan overbelast of functioneert het gewoon niet goed rond Den Haag Laan van Nieuw-Oost-Indië. Heb het ook wel eens rond Schiedam.
Heb ik ook. 3G is meer 2G lijkt het. Ik weet echter niet zeker of dit nu aan de OP5 ligt of aan KPN.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnout schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:53:

Hebben jullie ook dat je een fallback hebt en op een bijna onbruikbaar 3G netwerk terechtkomt? Is 3G dan overbelast of functioneert het gewoon niet goed rond Den Haag / Laan van Nieuw-Oost-Indië. Heb het ook wel eens rond Schiedam.
Atomsk schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:58:
Heb ik ook. 3G is meer 2G lijkt het. Ik weet echter niet zeker of dit nu aan de OP5 ligt of aan KPN.
Ik heb een OnePlus 3 en herken het wel. Als hij op HSPA(+) terugvalt (wat amper gebeurd), is het ineens zo ontiegelijk traag terwijl HSPA(+) een stuk sneller was op m'n Samsung Galaxy S3 jaren geleden kan ik mij herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

[...]

Ik heb een OnePlus 3 en herken het wel. Als hij op HSPA(+) terugvalt (wat amper gebeurd), is het ineens zo ontiegelijk traag terwijl HSPA(+) een stuk sneller was op m'n Samsung Galaxy S3 jaren geleden kan ik mij herinneren.
Ik denk dat dat niet zozeer aan de telefoon ligt, mijn S6 had hetzelfde probleem.

Volgens mij zijn providers freqenties gaan weghalen bij 3G om te gebruiken voor 4G, best kans dat daar gewoon minder bandbreedte beschikbaar is oid.

Gelukkig heb ik bijna overal 4g tegenwoordig

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 06-10-2017 10:33 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:32:
Ik denk dat dat niet zozeer aan de telefoon ligt, mijn S6 had hetzelfde probleem.

Volgens mij zijn providers freqenties gaan weghalen bij 3G om te gebruiken voor 4G, best kans dat daar gewoon minder bandbreedte beschikbaar is oid.

Gelukkig heb ik bijna overal 4g tegenwoordig
Verrek, dat zou best eens waar kunnen zijn. Sterker nog: volgens mij heb ik dat een keer gelezen in een artikel op Tweakers, dus je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
Mijn data verbruik is sinds ik de OP5 heb enorm gestegen, terwijl mijn gebruik vergelijkbaar is als met mijn vorige (Samsung S6).

Met de S6 kwam ik maximaal aan 1,5GB per maand, nu ben ik op 2 weken tijd volledig door mijn 2GB bundel. Ik zie dat Chrome voor 1,5 GB verantwoordelijk is! Vroeger gebruikte ik de Samsung standaard browser. Nog mensen met dat probleem of tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
julieve schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:14:
Mijn data verbruik is sinds ik de OP5 heb enorm gestegen, terwijl mijn gebruik vergelijkbaar is als met mijn vorige (Samsung S6).

Met de S6 kwam ik maximaal aan 1,5GB per maand, nu ben ik op 2 weken tijd volledig door mijn 2GB bundel. Ik zie dat Chrome voor 1,5 GB verantwoordelijk is! Vroeger gebruikte ik de Samsung standaard browser. Nog mensen met dat probleem of tips om dit te voorkomen?
In Chrome heb je een databesparingsoptie. Kan je zo vinden: Open Chrome > Instellingen > Databesparing. Dan worden de sites via de Google servers geleid om daar de pagina's te comprimeren.

In OxygenOS kan je ook het een en ander doen met databesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
julieve schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:14:

Vraag is natuurlijk wat er veranderd is. Hoe ziet de grafiek onder 'data usage' eruit? Geleidelijke stijging of abrupt? Welke sites heb je open staan door de dag heen? Ik weet van sommige sites dat ze ook op de achtergrond data verbruiken, en soms zelfs als je scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

In Chrome heb je een databesparingsoptie. Kan je zo vinden: Open Chrome > Instellingen > Databesparing. Dan worden de sites via de Google servers geleid om daar de pagina's te comprimeren.

In OxygenOS kan je ook het een en ander doen met databesparing.
Die heb ik nu aangezet want dat vond ik ook terug. Op een paar uur tijd heb ik 0,95 MB bespaard dus ik weet niet of dat nu DE oplossing zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
julieve schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:11:
Die heb ik nu aangezet want dat vond ik ook terug. Op een paar uur tijd heb ik 0,95 MB bespaard dus ik weet niet of dat nu DE oplossing zal zijn.
Dan zou ik even kijken naar wat @Arnout zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
Arnout schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Vraag is natuurlijk wat er veranderd is. Hoe ziet de grafiek onder 'data usage' eruit? Geleidelijke stijging of abrupt? Welke sites heb je open staan door de dag heen? Ik weet van sommige sites dat ze ook op de achtergrond data verbruiken, en soms zelfs als je scherm uit staat.
Het is zo sinds dag 1 dat ik deze telefoon heb, ik dacht in het begin dat ik hem meer gebruikte omdat hij nieuw was maar die fase ben ik nu voorbij dus ik begrijp het niet.

De sites die open blijven staan variëren dus niet steeds dezelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OxygenOS 4.5.12 is uitgekomen als hotfix.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.12 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CboK30M.png

Het in geel gemarkeerde regeltje is onderdeel van de hotfix.

Download:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-10-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
renem schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 06:47:
[...]

Je zou eens kunnen proberen om onder "Developer Options" de optie "Doze mode" uit te zetten.
Doze mode (in het nederlands heet het Sluimermodus) staat uit in developer opties.
Dit had iemand een tijdje terug ook voorgesteld.
Sinds deze uit staat komen tot nu toe alle agendameldingen netjes binnen.

Op de spontane reboot van gisteren na werkt nu alles een beetje na behoren kijken hoe lang het duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
ComTech schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Doze mode (in het nederlands heet het Sluimermodus) staat uit in developer opties.
Oh sorry dat had ik dan even gemist maar goed dat het heeft geholpen. Bij mij trouwens ook want My Data Manager is sinds ik die optie heb uitgezet niet meer spontaan afgesloten.

Ik denk dat OnePlus met het standaard aanzetten van die optie daar toch iets niet helemaal goed aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Deze optie bestaat helemaal niet in mijn developer opties.
ComTech schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Op de spontane reboot van gisteren na werkt nu alles een beetje na behoren kijken hoe lang het duurt ;)

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de OnePlus 5 in meerdere landen niet/slecht verkrijgbaar is, gaan er geruchten dat er een OnePlus 5T, of een OnePlus 6 aan zit te komen.

Eventuele OnePlus 5T:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dhe5Rj0.png

Eventuele OnePlus 6:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wc5NQIj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:39:
Omdat de OnePlus 5 in meerdere landen niet/slecht verkrijgbaar is, gaan er geruchten dat er een OnePlus 5T, of een OnePlus 6 aan zit te komen.

Eventuele OnePlus 5T:

[afbeelding]

Eventuele OnePlus 6:

[afbeelding]
Ik hoop serieus dat deze beiden fake zijn, vingerafdrukscanner aan de voorkant is voor mij echt een must. In screen fingerprint geloof ik niet in als ik eerlijk ben, dan hadden de grote fabrikanten dat gegarandeerd eerder voor elkaar gekregen

[ Voor 6% gewijzigd door WCA op 09-10-2017 09:45 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:39:

Eventuele OnePlus 5T:

[afbeelding]

Eventuele OnePlus 6:

[afbeelding]
Die 5T is toch gewoon een LG G6?
Het design van de OP5 is natuurlijk niet zo spannend. Gewoon normaal zeg maar. En dat is prima overigens. Ik ben er wel tevreden mee. Maar als je hem naast een G6 of S8 legt ziet hij er wel een beetje ouderwets uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:43:
Ik hoop serieus dat deze beiden fake zijn, vingerafdrukscanner aan de voorkant is voor mij echt een must.
Ewivis schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:50:
Die 5T is toch gewoon een LG G6?
Het design van de OP5 is natuurlijk niet zo spannend. Gewoon normaal zeg maar. En dat is prima overigens. Ik ben er wel tevreden mee. Maar als je hem naast een G6 of S8 legt ziet hij er wel een beetje ouderwets uit :)
Sowieso zijn de claims opmerkelijk, omdat OnePlus heeft gezegd dat er een geen T-variant meer komt.

Het design, tsja, hoe meer fabrikanten een 18:9 display gebruiken, hoe minder uniek het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Sinds gisteren een nieuwe router. Als ik op 2.4 GHz zit dan zie ik na een tijdje alleen nog maar 1.00 K/s als snelheid, waarna geen enkele website of app met internet werkt. Even later staat er dan ook "Verbonden, geen internet" bij de verbinding.

Opnieuw verbinden helpt tijdelijk, opnieuw opstarten en cache opschonen ook al geprobeerd maar het probleem keert steeds terug.

Andere apparaten in huis hebben hier geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
michaelw1998 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:20:
Sinds gisteren een nieuwe router. Als ik op 2.4 GHz zit dan zie ik na een tijdje alleen nog maar 1.00 K/s als snelheid, waarna geen enkele website of app met internet werkt. Even later staat er dan ook "Verbonden, geen internet" bij de verbinding.

Opnieuw verbinden helpt tijdelijk, opnieuw opstarten en cache opschonen ook al geprobeerd maar het probleem keert steeds terug.

Probeer eens een netwerkreset. Moet als volgt: Instellingen > "Back-up maken en resetten" > "Netwerk resetten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven

Ik had iets vergelijkbaars op zowel 2.4 als 5ghz. Destijds een cache clear en network reset gedaan. Dat heeft het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Craven schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Ik had iets vergelijkbaars op zowel 2.4 als 5ghz. Destijds een cache clear en network reset gedaan. Dat heeft het verholpen.
Hmm, gisteravond dus cache clear. Vanmiddag network reset. Leek even geholpen te hebben maar is terug. Of zou ik de cache clear en network reset echt achter elkaar moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michaelw1998 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:53:
Hmm, gisteravond dus cache clear. Vanmiddag network reset. Leek even geholpen te hebben maar is terug. Of zou ik de cache clear en network reset echt achter elkaar moeten doen?
Proberen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus

ik heb ook zoiets, regelmatig geen internet en dan moet ik even switchen tussen mijn 2.4 en 5G netwerk en andersom. Best vervelend. Ben benieuwd of de netwerk reset helpt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:43
Op de one plus site zijn alle toestellen (one plus 5) out of stock. Zou er reeds een nieuw model worden aangekondigd?

Ik heb echter amper geruchten zien passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:43
Oeps! Ik was deze posts al weer vergeten.

Ik dacht vooral aan geruchten op de tweakers.net frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whistleblazer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:33:
Oeps! Ik was deze posts al weer vergeten.

Ik dacht vooral aan geruchten op de tweakers.net frontpage.
Die zijn er nog niet. Teveel geruchten die niet onderbouwd zijn of niet betrouwbaar zijn komen (begrijpelijk) niet op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Het is op z'n minst opmerkelijk dat op een nieuw toestel uit zal brengen na een paar maanden. Een collega wilt een op5 kopen nadat zijn Samsung s7 is gevallen. Even afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 17:02
De JCC+ special edition met 8G / 128G is nog wel verkrijgbaar ;)

https://oneplus.net/nl/oneplus-5-jcc-limited

Moet ook wel, ik moet nog 2 maanden sparen voor de 8G / 128G versie (al dan niet JCC+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Kadeddy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:43:
De JCC+ special edition met 8G / 128G is nog wel verkrijgbaar ;)

https://oneplus.net/nl/oneplus-5-jcc-limited

Moet ook wel, ik moet nog 2 maanden sparen voor de 8G / 128G versie (al dan niet JCC+)
Omdat de normale 128GB versie niet leverbaar is, heb ik de JCC versie gisteren maar besteld. Wilde aanvankelijk ook nog even wachten, toch maar de knoop doorgehakt. Deze gaat mijn Galaxy S5+ vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OnePlus has been collecting very specific usage data
Anyway, without getting too in depth, Moore found out more of what was being sent to this domain: IMEI number, MAC addresses, mobile network names, Wi-Fi SSIDs, and the phone’s serial number. He even discovered that time stamps were signaling when apps were opened and closed - stamped with the serial number of his device.
A better, more permanent alternative would be to run an adb command to disable the app. Jakub Czekanski gave the suggestion early this morning, which is likely what caused the post to regain traction. here's the command: pm uninstall -k --user 0 net.oneplus.odm
Dit is (even?) pijnlijk voor OnePlus, maar aan de andere kant ben ik blij dat dit nu van OnePlus bekend is en dat er een (omslachtige) manier is om het uit te zetten. Op de een of andere manier heb ik namelijk het vermoeden dat OnePlus namelijk niet het enige bedrijf is die aan data collectie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
nu ook bericht op Hardware.info over de opvolger:

https://nl.hardware.info/...ember-met-189-beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Ben wel benieuwd wanneer er wat meer "officieel" nieuws komt.
Anderzijds kan ik me niet indenken dat de 5T radicaal anders is van uiterlijk en hardware (scherm daargelaten natuurlijk).
Dus het mag wat mij betreft wel duren tot na november / december, kan ik nog mooi de 5 halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bitshady schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:07:
OnePlus has been collecting very specific usage data

[...]

[...]

Dit is (even?) pijnlijk voor OnePlus, maar aan de andere kant ben ik blij dat dit nu van OnePlus bekend is en dat er een (omslachtige) manier is om het uit te zetten. Op de een of andere manier heb ik namelijk het vermoeden dat OnePlus namelijk niet het enige bedrijf is die aan data collectie doet.
Nu ook op Tweakers: nieuws: OnePlus reageert op ophef over dataverzameling door OxygenOS

Vind het inderdaad ook een beetje overdreven. Elk bedrijf verzameld informatie, alleen word dit niet altijd naar buiten gebracht.
Kadeddy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:24:
Ben wel benieuwd wanneer er wat meer "officieel" nieuws komt.
Anderzijds kan ik me niet indenken dat de 5T radicaal anders is van uiterlijk en hardware (scherm daargelaten natuurlijk).
Dus het mag wat mij betreft wel duren tot na november / december, kan ik nog mooi de 5 halen ;)
Alleen bleken die geruchten op niks gebaseerd te zijn. Die foto van dat toestel is namelijk de OPPO F5 die binnenkort wordt aangekondigd: https://www.gsmarena.com/oppo_f5-8889.php

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-10-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Wat ik soort van zeg, van mij uit hoeft er nog geen vervanger te komen.
Deze OP5 heeft in principe bijna alles wat ik zoek in een telefoon.
Dus dat het ongefundeerde geruchten zijn vind ik niet erg.
Al is meer info over een eventuele opvolger nooit slecht om je keuze te bepalen.

voor wat betreft het informatie vergaren, er zijn er vast en zeker meer die dat doen, wil je dat niet -->iets met hutje en hei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Nu ook op Tweakers: nieuws: OnePlus reageert op ophef over dataverzameling door OxygenOS

Vind het inderdaad ook een beetje overdreven. Elk bedrijf verzameld informatie, alleen word dit niet altijd naar buiten gebracht.
Het gaat er ook niet om dat er gebruikersgegevens verzameld worden, maar wel het type en de hoeveelheid die niet meer te linken zijn aan: "inzicht krijgen in het gebruik".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Voor de mensen die graag de telecamera gebruiken in de Pro Mode. Dat kan niet, met dank aan Oneplus.
Hier is een thread om te proberen Oneplus dat te laten veranderen. Stem ja.
https://forums.oneplus.ne...lable-in-pro-mode.653846/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Laatst online: 22-04-2020
Robbierut4 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:01:
Voor de mensen die graag de telecamera gebruiken in de Pro Mode. Dat kan niet, met dank aan Oneplus.
Hier is een thread om te proberen Oneplus dat te laten veranderen. Stem ja.
https://forums.oneplus.ne...lable-in-pro-mode.653846/
Beter zou zijn bij filmen aan 60fps, EIS te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Geen nieuwe telefoon nodig hebben, omdat de OP3 nog steeds fantastisch is en voldoet. Toch twijfel om hem te halen als hij een fingerprint scanner heeft aan de voorkant en nieeeeeeeeeuw is:+. Daarbij kon ik de OP5 vrij makkelijk overslaan, maar wat als die OP6 zo geweldig is dat ik hem niet kan weerstaan.... To be continued.. :D

Eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze alweer met een nieuwe telefoon komen, gaat echt flink rap dan..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En alweer een nieuwe leak:

https://www.gizmochina.co...-bezel-less-metal-design/
http://www.cnmo.com/news/622455.html

Bwlegh, je kan er op wachten dat ook OnePlus meegaat in die achterlijke bezel-hype. Zit er niet op de wachten om met een 2 mm dik toestel te lopen die uit alleen scherm bestaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E9eyHgr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VK422pK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OgmxsSh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xX1p7Jm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Le8VCxw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tlQ7LD8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QrWqLIl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2a8YqsV.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-10-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:30:
En alweer een nieuwe leak:

https://www.gizmochina.co...-bezel-less-metal-design/
http://www.cnmo.com/news/622455.html

Bwlegh, je kan er op wachten dat ook OnePlus meegaat in die achterlijke bezel-hype. Zit er niet op de wachten om met een 2 mm dik toestel te lopen die uit alleen scherm bestaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Tuurlijk gaan ze mee... Jammer van de fingerprint reader aan de voorkant. Dat bevalt me erg goed!

De kosten zullen wel weer omhoog gaan. Als ze dat blijven doen, dan zoeken de mensen die eerder een oneplus kopen wel een ander merk die een betere prijs/kwaliteit verhouding kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

ik heb ook zoiets, regelmatig geen internet en dan moet ik even switchen tussen mijn 2.4 en 5G netwerk en andersom. Best vervelend. Ben benieuwd of de netwerk reset helpt.
Heeft het geholpen bij jou?

Ik blijf het probleem behouden, ook als ik eerst netwerk reset doe en dan direct cache clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyrus The Virus @michaelw1998 Dan is het handig om hier een topic te maken en het probleem uit te leggen. Iemand van OnePlus Bug Hunters zal dan contact met je opnemen. Vergeet dan ook niet de count aan te klikken (één van jullie, want het is niet de bedoeling om 2 dezelfde topics te maken):

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als de "T" versie binnenkort uit zou komen, zou dat voor mij op een gunstig moment zijn. Die renders zien er ook zeker niet verkeerd uit :P Nu nog even stereo speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
ik vind dit niet echt een 'T' versie, dit lijkt gewoon niet eens meer op een OP5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Zo sinds OOS 4.5.11 (zit nu op 4.5.12) is verbinden met een 5Ghz wifi netwerk problematisch. Hij connect traag en zegt dan dat er geen internet signaal is vervolgens wacht je een minuut en dan is alles in orde.

Is er een manier de gehele wifi te resetten?

/note
Dit gebeurt dus niet met 2.4, die heb nergens last van.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 12-10-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
schumi2004 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:48:
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Zo sinds OOS 4.5.11 (zit nu op 4.5.12) is verbinden met een 5Ghz wifi netwerk problematisch. Hij connect traag en zegt dan dat er geen internet signaal is vervolgens wacht je een minuut en dan is alles in orde.

Is er een manier de gehele wifi te resetten?

/note
Dit gebeurt dus niet met 2.4, die heb nergens last van.
Nog niet kunnen testen, over 2 weken krijg je een antwoord van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Blekkienl schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Nog niet kunnen testen, over 2 weken krijg je een antwoord van mij :P
d:)b

Heb ondertussen al wat testen gedaan met ander AP en ander mobiel. Ook met auto channel en netwerk modus (A/N/AC) gespeeld maar geen verschil. Ligt iig niet aan AP.

OOS 4.5.12 ook al opnieuw geflashed, netwerk settings reset (zat onder backup en reset) maar geen verschil. Ik meen dat het met 4.5.10 allemaal nog okay was. Logcat geeft wel errors maar kan niet alles opslaan daar er in een minuut best veel data voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ik rijd voor mijn werk door heel Nederland en merk, sinds ik de 5 heb, dat mijn telefoon ontzettend vaak het 3G signaal kwijt is. Op een ritje van Twente naar Amsterdam valt het signaal ongeveer een keer of 7 weg.

Hiervoor met mijn Opo had ik daar volgens mij nooit problemen mee. Ik heb een Sim only Ben 3G abonnement en die had ik ook al met mijn Opo.

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

schumi2004 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

d:)b

Heb ondertussen al wat testen gedaan met ander AP en ander mobiel. Ook met auto channel en netwerk modus (A/N/AC) gespeeld maar geen verschil. Ligt iig niet aan AP.

OOS 4.5.12 ook al opnieuw geflashed, netwerk settings reset (zat onder backup en reset) maar geen verschil. Ik meen dat het met 4.5.10 allemaal nog okay was. Logcat geeft wel errors maar kan niet alles opslaan daar er in een minuut best veel data voorbij komt.
Kun je een full bug report doen en ongeveer 15 minuten laten draaien (liefst in de situatie wanneer je er last van hebt), en daarna naar mij sturen?
Dan wordt het namelijk gefixed, indien mogelijk.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ComputerHoed schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:48:
[...]

Kun je een full bug report doen en ongeveer 15 minuten laten draaien (liefst in de situatie wanneer je er last van hebt), en daarna naar mij sturen?
Dan wordt het namelijk gefixed, indien mogelijk.
Prima, hoe doe ik dat?
Moet ik iets downloaden?

/edit:
Ik heb het al vermoed ik.
https://sites.google.com/...ake-bug-report-on-android
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Zoiets ervaar ik ook echter is het uit en aan zetten van Wifi meestal voldoende (en als ik graaf in mijn geheugen is het vooral met 5G)

[ Voor 44% gewijzigd door schumi2004 op 13-10-2017 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
Wat betreft WiFi die soms niet werkt ("Connected, no internet"), voor mij op 2.4GHz:
Michael: Hmm, I just noticed: after a while of "Connected, no internet" it somehow disappears and starts working again.. It works now, but I don't know if it will continue to work or if the issue will return. It seems to be a bug if you ask me.
(05:59:08) Emmanuel: I'm really sorry for that, Michael. This might be really a bug. Here's what I can do.
(05:59:32) Emmanuel: I will raise this issue to our team so that we can report it to our ROM team so this will be fixed on the next update.
(05:59:43) Michael: Yes, please!
(06:00:25) Emmanuel: Thank you so much for your understanding, Michael. Hopefully the next OS update will be available as soon as possible.
Dus hopelijk dat het team iets vind en het kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even met de OnePlus 5 van een vriend van mij getest (even snel verbinding laten maken met m'n hotspot van m'n OnePlus 3 via 2.4GHz) en daar heeft hij binnen 1,5 seconden een verbinding. Gaat best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Verbinding maken gaat idd snel, alleen bij sommige 2.4 netwerken staat er na een tijdje dus 'Verbonden, geen internet' en werkt inderdaad niets meer. Opnieuw verbinden helpt dan tijdelijk.

Wat me wel opvalt, het netwerk op school is ook 2.4GHz en daar heb ik geen problemen. Het probleem lijkt dus iets specifieker te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
michaelw1998 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:31:
Verbinding maken gaat idd snel, alleen bij sommige 2.4 netwerken staat er na een tijdje dus 'Verbonden, geen internet' en werkt inderdaad niets meer. Opnieuw verbinden helpt dan tijdelijk.

Wat me wel opvalt, het netwerk op school is ook 2.4GHz en daar heb ik geen problemen. Het probleem lijkt dus iets specifieker te zijn.
Ik heb dat dus weer met 5GHz en direct " Verbonden, geen internet" voor een minuut.
Heb ondertussen al de benodigde logging aangeleverd, nu even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OxygenOS 4.5.13 is uitgekomen als hotfix. Wellicht dat deze update jullie Wi-Fi probleem oplost, @schumi2004 @michaelw1998.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.13 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/73A5SWE.png

Alleen een beetje jammer dat er niet duidelijk is geworden wat er is gefixt.

Grootte: 49MB (4.1.12 > 4.1.13)

Downloads:
  • Nog niet beschikbaar.
Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
michaelw1998 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:31:

Dus niet bij alle netwerken? Hmm, dat verklaart waarom hij dat probleem niet had met m'n telefoon. Zat voor 20 minuten te navigeren via m'n hotspot.

[ Voor 35% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Sjonge, inderdaad, wéér een update met een identieke changelog. Wat een yolo-updates :-) Nou ja, installeren maar. Zou 't iets met die shitstorm over dataverzameling te maken hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door ascent op 13-10-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer nieuws over een eventuele OnePlus 5T :O :

https://www.gizmochina.co...gn-revealed-fresh-render/

http://www.slashleaks.com/l/oneplus-5t-leaked-press-render

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QVv2WDz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oN6GGny.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/18GgFB4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OUEAn75.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cNEMlAI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lNcgIJe.jpg
ascent schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:30:
Sjonge, inderdaad, wéér een update met een identieke changelog. Wat een yolo-updates :-) Nou ja, installeren maar. Zou 't iets met die shitstorm over dataverzameling te maken hebben?
Geen idee. Niet eens aan gedacht, maar hopen dat ik die update op m'n OnePlus 3 dan ook zo snel mogelijk krijg! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Ik heb die twee packages verwijderd en de "join experience" blabla uitgezet, maar ook geen idee of dat 't echt oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CEO OnePlus:Let's Talk About OxygenOS Analytics

ascent schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:41:
Ik heb die twee packages verwijderd en de "join experience" blabla uitgezet, maar ook geen idee of dat 't echt oplost
Hoe heb je die 2 packages verwijderd dan? ADB?

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:09:
OxygenOS 4.5.13 is uitgekomen als hotfix. Wellicht dat deze update jullie Wi-Fi probleem oplost, @schumi2004 @michaelw1998.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.13 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

[afbeelding]

Alleen een beetje jammer dat er niet duidelijk is geworden wat er is gefixt.

Grootte: 49MB (4.1.12 > 4.1.13)

Downloads:
  • Nog niet beschikbaar.
Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[...]

Dus niet bij alle netwerken? Hmm, dat verklaart waarom hij dat probleem niet had met m'n telefoon. Zat voor 20 minuten te navigeren via m'n hotspot.
Thanks! Meteen geüpdate, nu hopen dat het helpt. Had meteen aan support gevraagd of dit misschien de fix was, maar daar wist ze verder niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:37:
En weer nieuws over een eventuele OnePlus 5T :O :

https://www.gizmochina.co...gn-revealed-fresh-render/

http://www.slashleaks.com/l/oneplus-5t-leaked-press-render

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Geen idee. Niet eens aan gedacht, maar hopen dat ik die update op m'n OnePlus 3 dan ook zo snel mogelijk krijg! :p
Slechte photoshops...

Foto #3 is namelijk een iPhone 6:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1200/1*qeNTOALA1UOapMPAQyFvEg.png
Foto #2 heeft een foto zo gekopieerd van Google:
Afbeeldingslocatie: https://plakhetzelf.nl/wp-content/gallery/2013-id-muursticker_Muur_decoratie_Interieursticker_FC_Natuur/muursticker_Muur_decoratie_Interieursticker_FC_Natuur_005_2011.jpg
En zien we op foto #1 gewoon de OnePlus 3T Midnight Black achtergrond?
Afbeeldingslocatie: https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/sfc552d88ab992d06/image/i3635f4574cf163d2/version/1482826417/image.png

Oftewel niks leaked, gewoon photoshops gemaakt door fans o.i.d |:( Fake news :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MK1998NL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Slechte photoshops...

Foto #3 is namelijk een iPhone 6:
[afbeelding]
Foto #2 heeft een foto zo gekopieerd van Google:
[afbeelding]
En zien we op foto #1 gewoon de OnePlus 3T Midnight Black achtergrond?
[afbeelding]

Oftewel niks leaked, gewoon photoshops gemaakt door fans o.i.d |:( Fake news :)
Tsja, ik heb die renders niet gemaakt hè. Don't shoot the messenger; ik ben hier om jullie op de hoogte te houden en te helpen ;). Zijn wel slechte leaks inderdaad als het op niets is gebaseerd, maar goed, altijd leuk om wat fotootjes te delen.

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten