Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
kariem112 schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:18:
Voor de mensen die hem langer hebben dan een paar dagen: hoe krasvast is de behuizing ? Gevoelig voor krassen of valt het mee?
2,5 maand in gebruik, één keer goed gevallen op een CV leiding, dat levert wel een flinke jaap op in de behuizing. Je ziet bij beschadigingen vrij snel het zwarte (Midnight Black) verdwijnen en aluminium tevoorschijn komen.

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Arnout schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:07:
[...]

2,5 maand in gebruik, één keer goed gevallen op een CV leiding, dat levert wel een flinke jaap op in de behuizing. Je ziet bij beschadigingen vrij snel het zwarte (Midnight Black) verdwijnen en aluminium tevoorschijn komen.
Hier ook de midnight black, en ja deze is krasgevoelig. Heb 'm krap een week en helaas de eerste krasjes op de achterkant. Vervelende is dat m'n skin pas over een weekje of 2 komt dus het zal wel niet de laatste zijn.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• kariem112
  • Niet online
Hmm Misschien toch maar een skin overwegen dan :)

Even een andere vraag: kent iemand een app waarmee je inkomende gesprekken van contacten in een bepaalde groep, automatisch kan doorsturen naar een ander nummer ? Blokken kan wel met bijvoorbeeld root call sms manager, maar doorschakelen op basis van een groep contacten kan daar niet mee...

(BTW island is echt geweldig om parallel meerdere versies van apps te draaien. Weinig extra batterij verbruik en geen merkbare vertraging)

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Bij instellingen / datagebruik kun je zien hoeveel data je gebruikt hebt van de huidige maand. Helaas lukt het mij niet het gemeten datagebruik van de vorige maand(en) op te vragen. Voor de OP5 had ik een Sony Z3 , daar lukte het wel. Heeft iemand tips?

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
rolfw schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:06:
Bij instellingen / datagebruik kun je zien hoeveel data je gebruikt hebt van de huidige maand. Helaas lukt het mij niet het gemeten datagebruik van de vorige maand(en) op te vragen. Voor de OP5 had ik een Sony Z3 , daar lukte het wel. Heeft iemand tips?
Ik weet niet bij welke provider je zit maar vaak hebben die in hun app wel zo'n soort functie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 12:17
rolfw schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:06:
Google Play: My Data Manager - Data Usage

Online...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier is hij dan, de limited edition van de OnePlus 5:Die gekleurde knoppen aan de zijkant zijn wel grappig, voor derest vind ik er niet veel aan, maar komt misschien omdat ik een man ben. Ach, smaken verschillen. :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKG2nzUW4AIOWSN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://opstatics.com/mage/images/cms/cb/cb-act/collaboration/phone.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-09-2017 21:08 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind 'm serieus wel tof en ik zou gaan twijfelen als ik net geen nieuwe telefoon had gekocht.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Persoonlijk vind ik het niet een hele fantastische versie, mensen die dit graag willen kunnen toch simpelweg ook gewoon een hoesje kopen?

Verwijderd

Gekleurde knoppen, wat moet je ermee?

Overigens heb ik mijn OP5 net een paar dagen, maar vooralsnog erg tevreden. Apparaat is erg snel en accuduur ook prima. Met installeren en van apps en een paar spelletjes, toch nog vrij probleemloos twee dagen op één lading gehaald. Kudo's.

Heb de autolader via Ali al besteld. De komende tijd maar eens kijken wat ik nog aan de telefoon wil tweaken. Mogelijk wat andere messaging-apps e.d. maar daar ben ik nog niet over uit. Wat is volgens jullie een must-have?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:36:
Persoonlijk vind ik het niet een hele fantastische versie, mensen die dit graag willen kunnen toch simpelweg ook gewoon een hoesje kopen?
Dat is inderdaad een optie, alleen krijg je die fantastische ultra coole knoppen er niet bij :Y). Maar goed, vind het ook niet echt spannend, zeker omdat er alleen letters op geprint zijn (en de knoppen zijn gekleurd, dat wel). Vind het lettertype ook nogal sierlijk, dus vind ik dat vrouwelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:13:
Gekleurde knoppen, wat moet je ermee?

Overigens heb ik mijn OP5 net een paar dagen, maar vooralsnog erg tevreden. Apparaat is erg snel en accuduur ook prima. Met installeren en van apps en een paar spelletjes, toch nog vrij probleemloos twee dagen op één lading gehaald. Kudo's.

Heb de autolader via Ali al besteld. De komende tijd maar eens kijken wat ik nog aan de telefoon wil tweaken. Mogelijk wat andere messaging-apps e.d. maar daar ben ik nog niet over uit. Wat is volgens jullie een must-have?
Je moet er niks mee. Deze versie gaat puur om het design, meer niet.

Tsja, een must-have op gebied van accessoires, apps, custom ROMs? Iets specifieker zijn AUB :).

Yaay, zit op m'n vierduizendste forumpost nu. :D

Verwijderd

Het gaat me vooral om apps die de telefoon beter maken. Zaken die er standaard op zitten maar die niet zo goed voldoen en waar meerdere tweakers al een alternatief voor hebben gezocht :)
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:38:
Het gaat me vooral om apps die de telefoon beter maken. Zaken die er standaard op zitten maar die niet zo goed voldoen en waar meerdere tweakers al een alternatief voor hebben gezocht :)
Wat ik sowieso een must-have vind, is de Google Camera port voor de OnePlus 5. Dan heb je de beschikking over HDR+ en ook geen last meer van het lelijke aquarel effect.

Hier te downloaden: https://forum.xda-develop...oogle-camera-hdr-t3655215

Hier een vergelijking: https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/

Let wel op dat sommige functies niet werken, zoals slow-motion. Staat ook in de post, wat het wel en niet doet. Ik zelf gebruik het ook alleen maar om foto's mee te schieten.

@Verwijderd Even een edit: Verder vind ik Stocard een handige app. Heb je geen pasjes meer nodig, maar enkel je telefoon :).

AIDA64 is wel handig, en Inputting+ is ook handig. Daarmee kan je bijvoorbeeld "undo" doen, als je bijvoorbeeld een stuk tekst selecteert en dan per ongeluk iets intypt, is alles weg.

Light Manager is ook chill en Opera VPN gebruik ik voor het ophalen van OxygenOS updates (sneller dan zonder VPN, want wordt vaak eerst uitgerold naar Canada en Duitsland).

[ Voor 34% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-09-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:52:
[...]
[Knip!]

@Verwijderd Even een edit: Verder vind ik Stocard een handige app. Heb je geen pasjes meer nodig, maar enkel je telefoon :).

AIDA64 is wel handig, en Inputting+ is ook handig. Daarmee kan je bijvoorbeeld "undo" doen, als je bijvoorbeeld een stuk tekst selecteert en dan per ongeluk iets intypt, is alles weg.

[knip!]
Ik gebruik zelf virtualcards i.p.v. stocards. Ik heb ze een tijd geleden beide geprobeerd. Volgens mij ben ik toen voor virtualcards gegaan omdat je daarmee ook foto's van pasjes in kan voeren. Tenminste dat denk ik, het zou ook iets anders geweest kunnen zijn.

Inputting+ ken ik nog niet. Ga ik zeker proberen als ik mijn oneplus 5 binnen heb (estimated arrival morgen *O* ). Mijn huidige moto x style zit aan het eind van zijn latijn...

• pr0mo
  • Laatst online: 20:28
CLB schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:54:
Ik vind 'm serieus wel tof en ik zou gaan twijfelen als ik net geen nieuwe telefoon had gekocht.
Ja dat ben ik zeker met je eens. ik vindt deze wel echt prachtig (toch een voorliefde voor rood geel en blauw xD). zit er erg aan t twijfelen om mijn OP5 in te gaan wisselen.

iracing profiel

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Is de OnePlus 5 wel (4G) compatible met de 2600 MHz band van Tele2?

Ik zie dit in de productspecs staan, maar weet niet zo goed wat het allemaal betekent;

Wireless Connectivity: 3G,4G,A-GPS,Bluetooth,Dual Band WiFi,GPS,GSM,WiFi
Network type: GSM+CDMA+WCDMA+TD-SCDMA+FDD-LTE
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
CDMA: CDMA EVDO:BC0
3G: WCDMA B1/B2/B4/B5/B8
TD-SCDMA: TD-SCDMA B34/B39
4G: FDD-LTE B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B12/B17/B18/B19/B20/B25/B26/B28/B29/B30/B66
TDD/TD-LTE: TD-LTE B38/B39/B40/41

[ Voor 93% gewijzigd door Floesh op 20-09-2017 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
floesh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:44:
Is de OnePlus 5 wel (4G) compatible met de 2600 MHz band van Tele2?

Ik zie dit in de productspecs staan, maar weet niet zo goed wat het allemaal betekent;

Wireless Connectivity: 3G,4G,A-GPS,Bluetooth,Dual Band WiFi,GPS,GSM,WiFi
Network type: GSM+CDMA+WCDMA+TD-SCDMA+FDD-LTE
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
CDMA: CDMA EVDO:BC0
3G: WCDMA B1/B2/B4/B5/B8
TD-SCDMA: TD-SCDMA B34/B39
4G: FDD-LTE B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B12/B17/B18/B19/B20/B25/B26/B28/B29/B30/B66
TDD/TD-LTE: TD-LTE B38/B39/B40/41
Yes, dat is hij. Alle frequenties en banden (band 20 is één van de belangrijkste) worden ondersteund. Dan moet je natuurlijk wel de EU-versie hebben van de OnePlus 5.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-09-2017 15:12 ]

• rens-br
  • Laatst online: 20:59
Ik heb even een aantal post verplaatst naar: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen. Discussie over welke versie bij welke winkel te koop is hoort namelijk ook in dat topic thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:52:
[...]

Wat ik sowieso een must-have vind, is de Google Camera port voor de OnePlus 5. Dan heb je de beschikking over HDR+ en ook geen last meer van het lelijke aquarel effect.

Hier te downloaden: https://forum.xda-develop...oogle-camera-hdr-t3655215

Hier een vergelijking: https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/

Let wel op dat sommige functies niet werken, zoals slow-motion. Staat ook in de post, wat het wel en niet doet. Ik zelf gebruik het ook alleen maar om foto's mee te schieten.

Light Manager is ook chill en Opera VPN gebruik ik voor het ophalen van OxygenOS updates (sneller dan zonder VPN, want wordt vaak eerst uitgerold naar Canada en Duitsland).
Thanks! Ik ga Google Camera wel installeren. Inputting+ en AIDA zien er handig uit. Stocard zal ik niet zo veel mee doen want ik ontloop al die klantenkaartrotzooi.

En VPN is natuurlijk altijd handig voor de updates.

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Is er iemand die hdr+ op 3.7 of een van de andere laatste versies van Google camera werkend heeft? Zo ja, wat voor instellingen heb je gebruikt?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:20
Ardj schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:35:
Is er iemand die hdr+ op 3.7 of een van de andere laatste versies van Google camera werkend heeft? Zo ja, wat voor instellingen heb je gebruikt?
Ikkuh!

https://photos.app.goo.gl/ax2wR255CShjejO73

Daarna moet je helaas wel een reboot doen!

Verwijderd

Even een klaagmuurtje:

Alle toestellen van OnePlus gehad, maar de 5 is wat teleurstellend voor me.
In het begin was ik nog wat verblind voor deze mankementen maar nu werd het teveel :p

- Ik heb de mijne nu geruild voor een ander toestel. De foto's waren niet mooi op een PC, bagger kwaliteit als je ze eigenlijk echt bekijkt. En dat voor iets dat ze promoten op de box...Google Camera kon me ook niet overtuigen, al zat ik toen op het punt dat ik de OP5 weg wilde.
- Apps blijven hangen bij het installeren op 100% of beginnen niet te downloaden
- Facebook laadt na wat scrollen geen afbeeldingen meer.
- Netwerk aan en uit moeten zetten, WiFi aan en af om terug data door te krijgen.

Harde reset geprobeerd, nieuwe SIM gevraagd, zelfs even van provider geswitched! Zelfde resultaat.
Nog nooit zo'n last gehad met een 'flagship' en ik heb er toch zeker 3-4 / jaar.
Andere versies geprobeerd van play store en apps zonder resultaat tot 1x rebooten per dag mij zelfs teveel werd, voor deze prijscategorie mag dit gewoon niet (vind ik)

Ik hoop dat de OnePlus6 hier verandering in brengt.
Nu tijdelijk een S8 die me prima bevalt (buiten TouchWiz natuurlijk...).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:01:
Hier is hij dan, de limited edition van de OnePlus 5:Die gekleurde knoppen aan de zijkant zijn wel grappig, voor derest vind ik er niet veel aan, maar komt misschien omdat ik een man ben. Ach, smaken verschillen. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
l3art schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:41:
[...]

Met de 3T had je op een gegeven moment een Colette versie. Dat was ook een Franse samenwerking... Zal misschien nu weer zoiets zijn.
Wow, mijn glazen bol werkt echt! ;)

Denk dat dit typisch een geval is van in het echt is het een stuk mooier dan op de foto.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Ardj
  • Laatst online: 01-09 13:47
Hij doet 't, thanks!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:03:
Even een klaagmuurtje:

In het begin was ik nog wat verblind voor deze mankementen maar nu werd het teveel :p

- Ik heb de mijne nu geruild voor een ander toestel. De foto's waren niet mooi op een PC, bagger kwaliteit als je ze eigenlijk echt bekijkt. En dat voor iets dat ze promoten op de box...Google Camera kon me ook niet overtuigen, al zat ik toen op het punt dat ik de OP5 weg wilde.
- Apps blijven hangen bij het installeren op 100% of beginnen niet te downloaden
- Netwerk aan en uit moeten zetten, WiFi aan en af om terug data door te krijgen.

Harde reset geprobeerd, nieuwe SIM gevraagd, zelfs even van provider geswitched! Zelfde resultaat.
Nog nooit zo'n last gehad met een 'flagship' en ik heb er toch zeker 3-4 / jaar.
Andere versies geprobeerd van play store en apps zonder resultaat tot 1x rebooten per dag mij zelfs teveel werd, voor deze prijscategorie mag dit gewoon niet (vind ik)

Oei precies een "maandag" gemaakte phone :'( Van alles wat je vernoemt hebt ik nog geen enkele last gehad.

• Puddi Puddin
Even een klaagmuurtje:

Dat zijn wel een hele hoop rare problemen..

Hoe bekeek je de foto's op de PC? Als deze van baggere kwaliteit zijn dan is er wellicht compressie gaande?

Dat Playstore af en toe blijft hangen blijft een nare bug die bij veel toestellen voorkomt. Meer een probleem van Google dan van de fabrikant zelf.

Facebook laadt geen afbeelding meer? Wellicht trage WiFi? Anders duidt dit wellicht op een stabiliteit probleem.

Raar probleem met WiFi / Data. Een stabiliteits probleem.

Waarom heb je dit probleem niet bij Oneplus neergelegd? Zei reageren vrij snel op een support ticket. Wellicht heb jij net een toestel die niet lekker draait waardoor jij al die nare problemen krijgt. Dan had je namelijk gewoon een nieuwe gekregen van Oneplus. Ik kan je vrijwel verzekeren dat dit probleem deels bij jou zelf licht of toevallig bij het toestel want een hoop problemen die jij beschrijft zijn hier nog nooit voor bij gekomen. En ook ik zelf heb nog nooit last gehad van zulke bugs op de Oneplus 3.

Verwijderd

Puddi Puddin schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:59:
[...]

Hoe bekeek je de foto's op de PC? Als deze van baggere kwaliteit zijn dan is er wellicht compressie gaande?

Dat Playstore af en toe blijft hangen blijft een nare bug die bij veel toestellen voorkomt. Meer een probleem van Google dan van de fabrikant zelf.

Facebook laadt geen afbeelding meer? Wellicht trage WiFi? Anders duidt dit wellicht op een stabiliteit probleem.

Waarom heb je dit probleem niet bij Oneplus neergelegd? Zei reageren vrij snel op een support ticket. Wellicht heb jij net een toestel die niet lekker draait waardoor jij al die nare problemen krijgt. Dan had je namelijk gewoon een nieuwe gekregen van Oneplus. Ik kan je vrijwel verzekeren dat dit probleem deels bij jou zelf licht of toevallig bij het toestel want een hoop problemen die jij beschrijft zijn hier nog nooit voor bij gekomen. En ook ik zelf heb nog nooit last gehad van zulke bugs op de Oneplus 3.
Gewoon foto's openen op een PC, gekalibreerde IIyama monitor ter info. Deze waren echt niet de verwachte kwaliteit in scherpte.
Ik kan maar zeggen hoe ik het ervaren heb sinds 28/06 bij de aankoop. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd (behalve een ruil bij OnePlus) 1 ticket aangemaakt met connectie problemen, resultaat = perform a hard reset...

Ik had echt connectie problemen, gelijk welke provider / simkaart / wifi thuis/werk/openbaar. Niet normaal hoeveel keer ik gevloekt heb 8)7 Idem in New York op AT&T, zelfde problemen.
Ergens moet er toch iets geweest zijn met de modem/antenne denk ik. Dit kan bijna niet anders.

Ook nooit geprutst met root/flash of dergelijke.

Nuja, op naar de OP6 in juni.

• Blem
  • Laatst online: 07-08 13:15
Als het zo duidelijk voor je is dat het aan het modem of de antenne ligt steek je er toch wat meer moeite in bij OnePlus? Lijkt mij zinvoller dan nog een dag vloeken omdat iets niet werkt naar behoren.

Er is eigenlijk maar een ding dat wat mij betreft meer aandacht mag krijgen en dat is dual SIM. Om niet elke keer een SIM te moeten selecteren gebruik ik nu de Dual SIM Connector app. Daarnaast vind ik het mateloos irritant dat als ik in de auto met iemand bel (op SIM1), de navigatie die gebruikt maakt van data (op SIM2) zijn verbinding verliest.

Overigens ben ik pas enkele weken een OP gebruiker.

• Puddi Puddin
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:52:
[...]

Gewoon foto's openen op een PC, gekalibreerde IIyama monitor ter info. Deze waren echt niet de verwachte kwaliteit in scherpte.
Ik kan maar zeggen hoe ik het ervaren heb sinds 28/06 bij de aankoop. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd (behalve een ruil bij OnePlus) 1 ticket aangemaakt met connectie problemen, resultaat = perform a hard reset...

Ik had echt connectie problemen, gelijk welke provider / simkaart / wifi thuis/werk/openbaar. Niet normaal hoeveel keer ik gevloekt heb 8)7 Idem in New York op AT&T, zelfde problemen.
Ergens moet er toch iets geweest zijn met de modem/antenne denk ik. Dit kan bijna niet anders.

Ook nooit geprutst met root/flash of dergelijke.

Nuja, op naar de OP6 in juni.
Naja vervelend om te horen. Je had het beste wat meer kunnen drammen bij Oneplus dan had je een nieuwe toestel gekregen namelijk want daar heb je recht op.. Dit is niet een probleem wat echt bekend is dus het zou heel goed kunnen dat jij een 'slecht' toestel hebt toevallig. Dit kan gewoon bij elk toestel gebeuren en komt ook regelmatig voor. Bijvoorbeeld ik had een vriend met een S7 edge waarbij er grote dead pixels waren en de WiFi deed het enorm slecht (viel steeds uit). Nieuwe toestel en hij had het zelfde probleem. Pas bij de 3e vervanger was hij probleemloos.
OnePlus heeft ervoor gekozen om applicaties zoals de launcher, Galerij, Weather en Community te updaten via de Play Store, zodat OxygenOS-updates sneller ontwikkeld kunnen worden: Introducing Individual Application Update

Later deze week zal dit uitgerold worden naar de OnePlus 5. De changelog van 2.1.5:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hBDCCQA.png

• pattong
Anonymoussaurus schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:12:
OnePlus heeft ervoor gekozen om applicaties zoals de launcher, Galerij, Weather en Community te updaten via de Play Store, zodat OxygenOS-updates sneller ontwikkeld kunnen worden: Introducing Individual Application Update

Later deze week zal dit uitgerold worden naar de OnePlus 5. De changelog van 2.1.5:

[afbeelding]
Later deze week? ik heb deze morgen de update gehad..
pattong schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:06:
Later deze week? ik heb deze morgen de update gehad..
Dat zou best kunnen. Via de Play Store? Denk dat Jimmy hiermee doelt op OnePlus 3 en 3T gebruikers zoals ik, die nog op versie 1.1.0 zitten ;).

• pattong
Anonymoussaurus schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:09:
[...]

Dat zou best kunnen. Via de Play Store? Denk dat Jimmy hiermee doelt op OnePlus 3 en 3T gebruikers zoals ik, die nog op versie 1.1.0 zitten ;).
Via de play store ja.. Eerste wat opvalt is dat de icoontjes die ik in sommige groepen gezet heb nu per 4 zichtbaar zijn. Bv alles van google in 1 map, nieuws apps in 1 map, etc..

Verwijderd

Even een klaagmuurtje:

Dat is wel heel erg balen. Behalve de matige camera, herken ik me gelukkig niet in jouw punten. Hopelijk voldoet de OP6 wel weer aan je verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Puddi Puddin schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:59:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem met de Facebook app. Vanaf het begin al. Dan scroll je door een album op Facebook en dan blijft eventjes je hele telefoon hangen. Home button reageert ook eventjes niet. Is maar even 1 tot 2 seconden maar het viel wel op.

Zelf erger ik me er niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

Even het volgende m.b.t. de vingerprint reader.
Ik was een beetje aan te kloten met mijn telefoon en nu kwam ik er achter dat als ik snel genoeg de vinger scanner scan dat ik dan door de beveiling heen kom. (lijkt met mijn pink beter te gaan)
Deze vinger heb ik uiteraard niet toegevoegd.
Daarna heb ik hetzelfde gevraagd aan een maat van mij en zelfs hij kon in mijn telefoon.
Kan iemand anders dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Taygeta schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:00:
Ik was een beetje aan te kloten met mijn telefoon en nu kwam ik er achter dat als ik snel genoeg de vinger scanner scan dat ik dan door de beveiling heen kom. (lijkt met mijn pink beter te gaan)
Daarna heb ik hetzelfde gevraagd aan een maat van mij en zelfs hij kon in mijn telefoon.
Hoe ik het ook probeer, dit lukt mij niet.

• pattong
Ik heb een instelling gezet dat de phone zolang hij in beweging is deze zo weer uit standby te halen is, zonder code of vingerprint, enkel aanraken of dubbeltappen is het scherm aan, enkel wanneer de phone niet meer beweegt gaat hij in vergrendeling. Doe het nog eens als hij een tijdje uit is en niet meer beweegt, dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:21
ik heb dat ook.
Als ik of gelijk wie, met gelijk welke vinger, 3 maal snel na elkaar duwt op de sensor, hij unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
jimmypop1 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:03:
ik heb dat ook.
Als ik of gelijk wie, met gelijk welke vinger, 3 maal snel na elkaar duwt op de sensor, hij unlocked
Word mijn uitleg wel gelezen? doe de test ook eens als de telefoon een tijdje stil gelegen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb een knullig probleem. Ik kom maar niet van de weeralerts af. Uiteraard heb ik alle opties bij noodoproepen uitgevinkt maar de alerts met "Yellow warning buiten is het mistig" etc blijven komen.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
br00ky schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:44:
Ik heb een knullig probleem. Ik kom maar niet van de weeralerts af. Uiteraard heb ik alle opties bij noodoproepen uitgevinkt maar de alerts met "Yellow warning buiten is het mistig" etc blijven komen.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Ik was ook al weken op zoek naar deze instelling. Gisteren gevonden! Je moet de weer-app van OnePlus openen (in de app drawer heet hij gewoon Weer) en daar in de instellingen meldingen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

pattong schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:46:
[...]

Ik heb een instelling gezet dat de phone zolang hij in beweging is deze zo weer uit standby te halen is, zonder code of vingerprint, enkel aanraken of dubbeltappen is het scherm aan, enkel wanneer de phone niet meer beweegt gaat hij in vergrendeling. Doe het nog eens als hij een tijdje uit is en niet meer beweegt, dan nog?
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb het een aantal keer getest en hij blijft nu gelocked.
Vreemd dat hij "vibreerd" alsof de code fout is. En na een mega snelle dubbeltab unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Taygeta schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:14:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb het een aantal keer getest en hij blijft nu gelocked.
Vreemd dat hij "vibreerd" alsof de code fout is. En na een mega snelle dubbeltab unlocked.
Het rare is dan dat bij jou de instelling zo al stond, terwijl ik ze heb moeten aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
mij lukt het niet in ieder geval.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik vond dat het scherm erg snel kaste keek nog is goed en het bleek door de originele protector te komen die er nog op zat.

Met mijn opo 1 nooit last van krassen ed gehad verwacht dat met deze eigenlijk ook niet

Heb hem er nu afgehaald vond ook dat de screemprotector een soort stofvanger was

[ Voor 16% gewijzigd door Wii4all op 25-09-2017 11:57 ]

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• julieve
  • Laatst online: 07-01-2021
Blijft gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Deze foto van de nieuwe Iphone tegen gekomen, zoom eens 100% en kijk naar de bomen struiken.. Dus de o+5 is nog zo slecht niet.
https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001662963.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pattong schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:38:
Deze foto van de nieuwe Iphone tegen gekomen, zoom eens 100% en kijk naar de bomen struiken.. Dus de o+5 is nog zo slecht niet.
Sow, dat is echt 10 keer erger dan bij de OnePlus 5 inderdaad. Hetzelfde issue heb ik op m'n OnePlus 3, maar ik gebruik nu de Google Camera port, die veel beter bevalt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik had geen mobiel internet in Dublin gisteren met tele2. Je blijkt handmatig een APN te moeten aanmaken met de onderstaande gegevens. Ik kan nieuwe APN aanmaken, maar helaas niet met een MCC van 240. Als ik dat invul en vervolgens opsla, ben ik de APN kwijt. Iemand ervaring hiermee en hoe dit op te lossen?

Bij Naam, voer Tele2 Internet Buitenland in.
Bij APN, voer internet.tele2.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 240 in.
Bij MNC, voer 07 in.
Bij Verificatietype, vink PAP aan.
Kies APN type: default,supl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
edwin_nl020 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:45:
Ik had geen mobiel internet in Dublin gisteren met tele2. Je blijkt handmatig een APN te moeten aanmaken met de onderstaande gegevens. Ik kan nieuwe APN aanmaken, maar helaas niet met een MCC van 240. Als ik dat invul en vervolgens opsla, ben ik de APN kwijt. Iemand ervaring hiermee en hoe dit op te lossen?

Bij Naam, voer Tele2 Internet Buitenland in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 240 in.
Bij MNC, voer 07 in.
Bij Verificatietype, vink PAP aan.
Kies APN type: default,supl
Mijn instellingen:

Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 02 in.
Bij Verificatietype, voer niks in
Kies APN type: default,supl, mms

Kan je hier wat mee?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

pattong schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:38:
Hé, dat slaat natuurlijk nergens op. Hoe haal je het in je hoofd om te doen alsof dit niet "as intended" is door Apple? Juist dat schilderachtige haalt de foto naar een hoger niveau.

/sarcasm

Je zult zien dat we hierover weinig gaan horen. Immers moet Oneplus onder de microscoop worden bekeken, en is Apple "gewoon" degelijk. Of het is een eenmalig foutje in deze foto.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ewivis schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:07:
[...]

Mijn instellingen:

Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 02 in.
Bij Verificatietype, voer niks in
Kies APN type: default,supl, mms

Kan je hier wat mee?
Ja, deze instellingen heb ik ook, maar die werken niet voor het buitenland. Volgens tele2 toestelhulp (welliswaar voor de OP3), moet je bij MCC 240 en MNC 07 invullen. Als ik dat doe, dan gaat het mis.

Het zou echter kunnen dat je dit alleen kunt doen als je in het buitenland zit. 240/07 is namelijk de combinatie van Tele2 Sverige AB (zie deze wiki

Ik ben dus wel benieuwd wat de APN instellingen zijn van iemand die (toevallig) in het buitenland is.

[ Voor 3% gewijzigd door edwin_nl020 op 26-09-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
edwin_nl020 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:11:
[...]

Ja, deze instellingen heb ik ook, maar die werken niet voor het buitenland. Volgens tele2 toestelhulp (welliswaar voor de OP3), moet je bij MCC 240 en MNC 07 invullen. Als ik dat doe, dan gaat het mis.

Het zou echter kunnen dat je dit alleen kunt doen als je in het buitenland zit. 240/07 is namelijk de combinatie van Tele2 Sverige AB (zie deze wiki

Ik ben dus wel benieuwd wat de APN instellingen zijn van iemand die (toevallig) in het buitenland is.
Ik helaas niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ff een vraag. Kun je de Oneplus 5 ook opladen met een quick charge 3.0? Graag hoor ik van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
zuukie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:34:
Ff een vraag. Kun je de Oneplus 5 ook opladen met een quick charge 3.0? Graag hoor ik van jullie
yes, dat kan. Is uiteraard wel trager dan dashcharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zuukie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:34:
Ja en nee; ja, hij zal opladen. Echter wel met 2 ampère (zelfde als met een standaard oplader) en dus niet zoals Dash-Charge (4 ampère).

• julieve
  • Laatst online: 07-01-2021
Zijn er mensen die bij
Instellingen - Beveiliging en vingerafdruk - Smart Lock
iets kunnen instellen? Ik hoor dat daar lichaamsdetectie en dergelijke zou staan, maar bij mij is dat een leeg menu. Wat zijn jullie ervaringen of waar kan dit aan liggen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

julieve schreef op woensdag 27 september 2017 @ 06:59:
Zijn er mensen die bij
iets kunnen instellen? Ik hoor dat daar lichaamsdetectie en dergelijke zou staan, maar bij mij is dat een leeg menu. Wat zijn jullie ervaringen of waar kan dit aan liggen?
Smartlock kan je toch koppelen aan een BT device.
Bv je smartwatch.
Als je telefoon je smartwatch ziet hoef je geen pincode oid te gebruiken bom te unlocken.
Loop je weg maar laat je je telefoon liggen, zal iemand anders wel een pincode moeten invoeren.

Ik gebruikte dat alleen op de OPO. Die had geen VPS.
Nu gebruik ik het niet meer. Net de sensor is hij zo open.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:50:
[...]

Ja en nee; ja, hij zal opladen. Echter wel met 2 ampère (zelfde als met een standaard oplader) en dus niet zoals Dash-Charge (4 ampère).
Als ik mijn Oneplus 5 laad met een 'normale' kabel haalt hij maar max 1,5A.
japie06 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:16:
Als ik mijn Oneplus 5 laad met een 'normale' kabel haalt hij maar max 1,5A.
Waarmee meet je dit als ik vragen mag?

• Serial-X
  • Laatst online: 22:33
julieve schreef op woensdag 27 september 2017 @ 06:59:
Zijn er mensen die bij
Ja. Zie hier wat er eigenlijk in het menu hoort te staan:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/o78-qhq5slXlygVhJfa9von1np53ZPMp1r5MM04VPRYke4NsIdlPukopvaJzoLrsUPd9A07KcG69GjfBBSdOXHObZkRMqLw-UB9zUPkmZS4Gk8NIQjBnmY8qxTxgxEfkapeh8g_Rpz0bpLvbMFvvTLePUyvCSIBVKZcEv0MdOyhCWAwP6Iu5Yl0mLXr6MBfCNHc8V56ehGk_4AS8aH6c156lzR_hg6SuOii_ZEwxXInMbh3LqYa6RnVja6eAjSnpfrrCo5ClipKV_PZnqLmTy_r8z6cyyuwUxwAyFIJ0rXf6l-IRavye79MkfKAOKtTF5KA5gFjTihNgtu4lKOQMOqq4tBAMNtsI0QuCQRrBJ3r3f2Z5JZtwsL_nyo2XIWIsd9cMVk4ZJSZe6WFB791lkU5IpKqVOvhQvWMqsYV0c7NRmGGivPrrK0Ky_F54CywRUNLGZ11axg8WUBRUs7q74oBD56Yc_Ic9amFoIr_2igr9vjE8aOH29DQfg8DxRjeDbR2k9RpWN6_ZLGbTID0IaqqQy45IGFIZmmeVR53bQz0bpkpGpbO7MT0Xl-YnyIW8a2QZqKUwIDUw831FVf3FymNW8Gx93nUw0EB_oaJrEA=w524-h930-no

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• pattong
Serial-X schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:41:
[...]

Ja. Zie hier wat er eigenlijk in het menu hoort te staan:
[afbeelding]
Je moet eerst wel bij beveiliging en vingerafdruk/ geavanceerd/ trust-agents je smartlock activeren, dan terug gaan en op smartlock klikken, dan pas zie je de opties zoals in bovenvermelde afbeelding.

• japie06
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:34:
[...]

Waarmee meet je dit als ik vragen mag?
een app genaamd Accubattery
Dat is totaal niet accuraat. Wel kan ik je vertellen dat het deels klopt, want zulke apps zitten er ongeveer 500 mAh naast ;). Ik heb zelf zo'n dingetje om het een en ander te meten, maar ondersteunt geen Dash-Charge: https://nl.aliexpress.com...nt-Meter/32763699736.html (wel Quick-Charge 2.0).

• japie06
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:40:
[...]

Dat is totaal niet accuraat. Wel kan ik je vertellen dat het deels klopt, want zulke apps zitten er ongeveer 500 mAh naast ;). Ik heb zelf zo'n dingetje om het een en ander te meten, maar ondersteunt geen Dash-Charge: https://nl.aliexpress.com...nt-Meter/32763699736.html (wel Quick-Charge 2.0).
Ah interessant. Ik wist wel dat dergelijke apps niet zo super accuraat zijn, maar niet dat zo er veel naast zitten.

• Puddi Puddin
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:40:
[...]

Daarnaast is dit ook niet super accuraat. Ik laadde met dit ding 3114mAh. Toestel was uit. Daarbij moet ik zeggen dat dit wel een stuck accurater is dan accubattery.

Edit:

Goed nieuws voor de OnePlus 5 gebruikers die de alertslider anders willen instellen. Er is namelijk een survey online gezet door de Product Marketing Manager: [Survey] How should we revamp Alert Slider?

Survey: https://goo.gl/forms/5eD8FvMrQkaXkLas2

Ik heb gekozen voor "Hardware button with three options: Ring/Vibration/Silent. Set Do Not Disturb via software setting." Je telefoon op trilstand zetten vind ik nu te omslachtig.
Puddi Puddin schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:09:
Daarnaast is dit ook niet super accuraat. Ik laadde met dit ding 3114mAh. Toestel was uit. Daarbij moet ik zeggen dat dit wel een stuck accurater is dan accubattery.
In de zin van snelheid van het opladen of de capaciteit?

[ Voor 45% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-09-2017 15:53 ]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Heb het al eens eerder hier over gehad maar ik blijf toch problemen met m'n agenda houden.
Meldingen komen gewoon niet binnen.
Vanmorgen dus bijna iets gemist gelukkig deed m'n iPad een melding geven.
Hele melding ook nooit meer gezien op m'n telefoon.
Net weer de iPad geeft een melding (Google agenda) en m'n telefoon helemaal niks.
Heb digical geïnstalleerd en deze uitgesloten van accuoptimalisatie maar ook digical geeft geen melding.
Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Android Oreo is onderweg voor de OnePlus 5😏:

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2017/09/OnePlus-5-Android-Oreo.jpg
ComTech schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:11:
Heb het al eens eerder hier over gehad maar ik blijf toch problemen met m'n agenda houden.
Meldingen komen gewoon niet binnen.
Vanmorgen dus bijna iets gemist gelukkig deed m'n iPad een melding geven.
Hele melding ook nooit meer gezien op m'n telefoon.
Net weer de iPad geeft een melding (Google agenda) en m'n telefoon helemaal niks.
Heb digical geïnstalleerd en deze uitgesloten van accuoptimalisatie maar ook digical geeft geen melding.
Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Zet als test eens Doze volledig uit:

Instellingen > "Batterij" > "agressief sluimeren" uitzetten
Instellingen > "Opties voor ontwikkelaars" > "Sluimermodus" uitzetten

• ComTech
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:23:

Zet als test eens Doze volledig uit:

Instellingen > "Batterij" > "agressief sluimeren" uitzetten
Instellingen > "Opties voor ontwikkelaars" > "Sluimermodus" uitzetten
Ga ik doen, die 1e instelling kan ik niet vinden.
Ik neem aan bij accu want batterij zit niet in de instellingen maar dan kan ik Sluimermodus nergens vinden.
ComTech schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:33:
Ga ik doen, die 1e instelling kan ik niet vinden.
Ik neem aan bij accu want batterij zit niet in de instellingen maar dan kan ik Sluimermodus nergens vinden.
Bij accu dus ook niet? Heb je 3 bolletjes tussen de accu instellingen staan?

• Arnout
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:02:
[...]

Bij accu dus ook niet? Heb je 3 bolletjes tussen de accu instellingen staan?
Het zit in het submenu "battery optimisation", daar heb je rechts bovenin toegang tot "advanced optimisation".
Arnout schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:44:
Het zit in het submenu "battery optimisation", daar heb je rechts bovenin toegang tot "advanced optimisation".
Dan is dat gewijzigd bij 4.5.x, want met m'n OnePlus 3 zit ik nu ook op 4.5.0, dus ging ik er vanuit dat die instelling ook bij jullie zo heette :p. Dan heb je die inderdaad nodig, mits daar iets staat over agressief sluimeren natuurlijk.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:23:
Android Oreo is onderweg voor de OnePlus 5😏:
Nee dank je; lees overal en nergens dat er nog een alarm clock bug in Oreo zit... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Om het Oreo-probleem goed te maken, dan hier een preview van de eerstvolgende update (die jullie vandaag of begin volgende week kunnen verwachten):

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KtDlSKL.png

Zal versienummer 4.5.11 krijgen waarschijnlijk.

En de OnePlus 5 heeft nu ook Oreo: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2dkDFQ1.jpg

:+

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-09-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:58:
Om het Oreo-probleem goed te maken, dan hier een preview van de eerstvolgende update (die jullie vandaag of begin volgende week kunnen verwachten):

En de OnePlus 5 heeft nu ook Oreo:

Afbeelding werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij wel hoor. En welke bedoel je..? Er staan 2 afbeeldingen..

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-09-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:58:

Changelog:

[afbeelding]

En de OnePlus 5 heeft nu ook Oreo: [afbeelding]

Niet echt boeiende update dus ;)

De 4.5.10 heeft de oneplus5 veel goeds gedaan. Accu is nu zoals ik hem in eerste instantie had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ewivis schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:11:
Niet echt boeiende update dus ;)

De 4.5.10 heeft de oneplus5 veel goeds gedaan. Accu is nu zoals ik hem in eerste instantie had verwacht.
Ach, beter een update met fixes dan geen update :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:17:
[...]

Bij mij wel hoor. En welke bedoel je..? Er staan 2 afbeeldingen..
2de afbeelding, bij jouw werkt die omdat je lid bent van het OP forum/community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daflux schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:16:
2de afbeelding, bij jouw werkt die omdat je lid bent van het OP forum/community.
Lijkt me stug. Ik ben niet eens ingelogd op het OnePlus Forum momenteel. Zal de afbeelding wel even ergens anders hosten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2dkDFQ1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Nu zie ik ze wel :)

Kan ook aan het forum hier liggen aangezien de afb url wat raar was.

[ Voor 65% gewijzigd door daflux op 29-09-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Ik lees overal een boel over het slechte bereik van wifi van de op5 wat ik niet lees is de slechte performance.

Ik heb namelijk zelf heel regelmatig, eigenlijk het grootste gedeelte van de tijd, onwerkbaar trage WiFi. Een artikel laden binnen NOS app kan zo 30 secs duren. Zelfde geld voor websites. Soms werkt het dan om even WiFi uit en aan te zetten maar regelmatig ook niet.

Ik heb het al geprobeerd op de 2.4 en 5 ghz band via mijn Netgear wndr3700. Ook via de standaard experiabox van kpn heb ik dit. In beide gevallen zit in dezelfde kamer op max Mtr afstand van de router.

Iemand dezelfde ervaringen of tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik hier even de loftrompet steken over de OP5? Ik heb recent gewoon zo'n 65 uur met een acculading gedaan. Oké, ik ben geen intensieve gebruiker, maar mên, ik ben onder de indruk. En snel dat het apparaat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Craven schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:36:
Ik lees overal een boel over het slechte bereik van wifi van de op5 wat ik niet lees is de slechte performance.

Ik heb namelijk zelf heel regelmatig, eigenlijk het grootste gedeelte van de tijd, onwerkbaar trage WiFi. Een artikel laden binnen NOS app kan zo 30 secs duren. Zelfde geld voor websites. Soms werkt het dan om even WiFi uit en aan te zetten maar regelmatig ook niet.

Ik heb het al geprobeerd op de 2.4 en 5 ghz band via mijn Netgear wndr3700. Ook via de standaard experiabox van kpn heb ik dit. In beide gevallen zit in dezelfde kamer op max Mtr afstand van de router.

Bij mij is ie echt razendsnel. Heb 'm op zes verschillende gebruikt tot nu toe, en overal gewoon de performance die je verwacht. Ook geen gekke dingen qua bereik ofzo. NOS artikelen zouden zeker niet langer dan 2 seconden mogen duren, of je hebt gewoon een brakke lijn. Thuis, waar glasvezel, daar is de respons gewoon instant. Klik, en het is geladen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem

Ik herken dit wel maar gebeurt heel af en toe. Dan helpt alleen een reboot van de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:05:
[...]

Nee dank je; lees overal en nergens dat er nog een alarm clock bug in Oreo zit... ;)
Is al gefixt

Burp

• Arnout

Hoe lang heb je hem en heb je al eens wipe cache gedaan in recovery?

Ik heb de op5 vanaf het eerste uur en heb alle updates toegepast. Ik wist van mijn custom ROM ervaringen met de Galaxy S3 dat het soms nodig is om een full flash te doen. Blijf je problemen houden dan zou ik het volledige .10 image downloaden en flashen. Sinds ik dat gedaan heb heb ik geen enkel probleem meer.

• Craven
@Jeroenneman hier ook glasvezel. Alle telefoons en laptops zitten op wifi hier en zijn allemaal snel.

@renem reboot en scheduled reboot snachts al geprobeerd mocht niet baten.

@Arnout ik heb hem een week nu. Destijds meteen een system update gedaan. Nu net maar een cache wipe en network settings reset gedaan. Hij doet het nu, ben benieuwd of dit volhoud.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Craven schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:50:
@Jeroenneman hier ook glasvezel. Alle telefoons en laptops zitten op wifi hier en zijn allemaal snel.

@renem reboot en scheduled reboot snachts al geprobeerd mocht niet baten.

@Arnout ik heb hem een week nu. Destijds meteen een system update gedaan. Nu net maar een cache wipe en network settings reset gedaan. Hij doet het nu, ben benieuwd of dit volhoud.
Mocht het probleem aanhouden, dan zou ik eens met een andere router proberen, mits je die mogelijkheid hebt.

• Craven
Nope, denk dat het gefixt is nu. Al de hele ochtend geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Vraagje. Hoe staat bij jullie bij opties voor ontwikkelaars onder de kop apps: activiteiten niet opslaan? Bij mij stond het vinkje aangevingd, ik heb dat moeten uitzetten, waarom? Omdat de onenote app van microsoft dat vroeg, de app starte namelijk niet meer op, met het vinkje uit te zetten werkt het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
pattong schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:39:
Vraagje. Hoe staat bij jullie bij opties voor ontwikkelaars onder de kop apps: activiteiten niet opslaan? Bij mij stond het vinkje aangevingd, ik heb dat moeten uitzetten, waarom? Omdat de onenote app van microsoft dat vroeg, de app starte namelijk niet meer op, met het vinkje uit te zetten werkt het terug.
Bij mij staat die uit. Heb daar ook nooit aangezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
renem schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Bij mij staat die uit. Heb daar ook nooit aangezeten..
Ik heb daar ook nooit aangezeten, dat is het rare waarom die dan ineens wel aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Nu een aantal dagen doze volledig uitgezet.

instellingen---accu---accuoptimalisatie---geavanceerde optimalisatie -- uit
instellingen---opties voor ontwikkelaars---Sluimermodus -- uit.

Het hardnekkige agendaprobleem blijft helaas bestaan.
M'n afspraken worden gewoon niet gemeld.
Vandaag om half 4 had ik een afspraak bij de kapper (melding 20 minuten van te voren).
Nooit geen melding gezien.
Rond 4 uur ging ik m'n nieuwe afspraak er weer inzetten en op het moment dat ik de agenda-app een tijdje open heb jawel hoor daar is de melding 8)7
En het gekke is heb een 2e agenda app (digical) en die is uitgesloten van accuoptimalisatie maar die geeft ook geen meldingen (wel nadat ik de google agenda app opende).
Wacht denk maar op android oreo dan doe ik wel een factory reset hopelijk lost dat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ComTech schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:54:
Nu een aantal dagen doze volledig uitgezet.

instellingen---accu---accuoptimalisatie---geavanceerde optimalisatie -- uit
instellingen---opties voor ontwikkelaars---Sluimermodus -- uit.

Het hardnekkige agendaprobleem blijft helaas bestaan.
M'n afspraken worden gewoon niet gemeld.
Vandaag om half 4 had ik een afspraak bij de kapper (melding 20 minuten van te voren).
Nooit geen melding gezien.
Rond 4 uur ging ik m'n nieuwe afspraak er weer inzetten en op het moment dat ik de agenda-app een tijdje open heb jawel hoor daar is de melding 8)7
En het gekke is heb een 2e agenda app (digical) en die is uitgesloten van accuoptimalisatie maar die geeft ook geen meldingen (wel nadat ik de google agenda app opende).
Wacht denk maar op android oreo dan doe ik wel een factory reset hopelijk lost dat het op.
Installeer outlook van Microsoft, komt als beste uit alle test.. Al je mails, ook van gmail kun je laten toe komen, de agenda is geïntegreerd, ik heb nog nooit een afspraak melding gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
pattong schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:38:
[...]
Installeer outlook van Microsoft, komt als beste uit alle test..
Interessant! Heb je wat links voor me?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
pimsaint schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:32:
[...]

Interessant! Heb je wat links voor me?
Gewoon naar je google play store gaan, de app "Microsoft outlook app" intikken en installeren. De eerste app met het rondje is het.
Google Play: Microsoft Outlook
Ik weet niet of deze link zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben van Outlook naar de gmail/calendar app geswitched omdat Outlook mijn notificaties niet liet zien.
Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten