Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennsmith
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06-2020
schumi2004 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:06:
Iemand die een mod weet, root of magisk of wat anders, die ervoor zorgt dat je muziek niet gemute wordt als je een berichtje/notificatie ontvangt?
Je telefoon op stil zetten of alleen trillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OxygenOS 4.5.10 is uitgekomen. Ik gok dat 4.5.9 is overgeslagen vanwege het volgende: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.10 OTA for the OnePlus 5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kY5mN47.png

Download:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Rubennsmith schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:22:
Ik. Heb me al bijna een maand de OP5, nu, ik heb Aldi talk prepaid alleen het mobiele internet doet het niet. Aan het begin als ik het aanzet doet hij het perfect maar een paar seconden later stopt het gewoon en staat het aan maar werkt et voor geen meter. Volgens mij is dit alleen maar 3G en via de KPN. Ik weet alleen niet welke band want ik heb daar de ballen verstand van. Zou iemand mij kunnen helpen? En heeft. Iemand hetzelfde probleem of loopt er niemand rond met deze provider :P alvast bedankt! Ben op dit probleem na overigens wel zeer tevreden met de telefoon!
Scheeringa schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:39:
Vraag: voor werk heb ik een tweede account/gebruiker aangemaakt maar mis (ze zijn er gewoon letterlijk niet) een aantal (sub)menu's, bijvoorbeeld:

SIM & Netwerk: hierdoor kan ik de SIMS niet configureren voor bijvoorbeeld: calls, SMS & data.

Gestures: ik kan dus geen screenshots maken of tikken om de telefoon wakker te maken.

Sub menu 'vibratie' onder 'geluid & vibiratie': zaken als 'trillen bij tikken' en dergelijke kan ik niet uitzetten.

Oplossingen als: cache leegmaken vanuit recovery and het verwijderen en opnieuw aanmaken van het account/gebruiker helpt ook niet. Ook een derde of vierde account/gebruiker aanmaken geeft hetzelfde.

In mijn Hoofdaccount/-gebruiker werkt alles conform verwachting.

Instellingen vanuit het hoofdaccount worden niet automatisch overgenomen.

Meer mensen dit probleem?
Heb nog nooit van die problemen gehoord. Gelukkig kan je bugs reporten en zal er waarschijnlijk een bug hunter contact opnemen met jullie, maar voordat je dat doet, probeer eerst eens deze update te downloaden en te installeren en kijk dan nog eens of het probleem optreed. Werkt het nog steeds niet? Dan kan je hier terecht: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170803

[ Voor 62% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-08-2017 21:14 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:57:
OxygenOS 4.5.10 is uitgekomen. Ik gok dat 4.5.9 is overgeslagen vanwege het volgende: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Changelog:

[afbeelding]

Download:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
En geüpdatet :)

TurboVPN is ook een fijne app hiervoor :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Installed, tot ju prima.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 13:40
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:57:

Changelog:

[afbeelding]

[...]

[...]

Heb nog nooit van die problemen gehoord. Gelukkig kan je bugs reporten en zal er waarschijnlijk een bug hunter contact opnemen met jullie, maar voordat je dat doet, probeer eerst eens deze update te downloaden en te installeren en kijk dan nog eens of het probleem optreed. Werkt het nog steeds niet? Dan kan je hier terecht: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170803
Yes, zag hem en geïnstalleerd. Helaas is het probleem niet verholpen. Had de bug al aangemeld en ben en benaderd door een 'Bug Hunter'. Maar deze vraagt mij om logs aan te zetten en het issue te reproduceren... wat nogal lastig is aangezien je iets niet kan reproduceren wat er gewoon niet is. Dus ben benieuwd waar hij mee terug komt.

Voor een ieder: is er niemand met een OP5 die onderstaande kan controleren en kan aangeven of dit een specifiek probleem bij mij is of een collectieve bug?
Vraag: voor werk heb ik een tweede account/gebruiker aangemaakt maar mis (ze zijn er gewoon letterlijk niet) een aantal (sub)menu's, bijvoorbeeld:

SIM & Netwerk: hierdoor kan ik de SIMS niet configureren voor bijvoorbeeld: calls, SMS & data.

Gestures: ik kan dus geen screenshots maken of tikken om de telefoon wakker te maken.

Sub menu 'vibratie' onder 'geluid & vibiratie': zaken als 'trillen bij tikken' en dergelijke kan ik niet uitzetten.

Oplossingen als: cache leegmaken vanuit recovery and het verwijderen en opnieuw aanmaken van het account/gebruiker helpt ook niet. Ook een derde of vierde account/gebruiker aanmaken geeft hetzelfde.

In mijn Hoofdaccount/-gebruiker werkt alles conform verwachting.

Instellingen vanuit het hoofdaccount worden niet automatisch overgenomen.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-07 13:33
Heeft er nog iemand problemen met de dashclock widget? Als ik het weer wil weergeven komt er een API error, service may be unavailable.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
briecht schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:43:
Heeft er nog iemand problemen met de dashclock widget? Als ik het weer wil weergeven komt er een API error, service may be unavailable.
Dit staat er bij in de playstore ** NOTE: this app is no longer being maintained. **

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 20:11
Scheeringa schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:19:
[...]

Yes, zag hem en geïnstalleerd. Helaas is het probleem niet verholpen. Had de bug al aangemeld en ben en benaderd door een 'Bug Hunter'. Maar deze vraagt mij om logs aan te zetten en het issue te reproduceren... wat nogal lastig is aangezien je iets niet kan reproduceren wat er gewoon niet is. Dus ben benieuwd waar hij mee terug komt.

Voor een ieder: is er niemand met een OP5 die onderstaande kan controleren en kan aangeven of dit een specifiek probleem bij mij is of een collectieve bug?
[...]
Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt, en direct in de settings gekeken. Ik zie inderdaad geen SIM en gestures opties, en volgens mij missen er ook nog andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 13:40
michaelw1998 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt, en direct in de settings gekeken. Ik zie inderdaad geen SIM en gestures opties, en volgens mij missen er ook nog andere.
Top en dank, dan ben ik tenminste dus niet de enige en lijkt het een algemeen issue! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het product team van OnePlus voor OxygenOS wilt wat feedback van gebruikers, welke features zij zouden willen.
Zie hier voor meer info: Which OxygenOS features do you like best?

Hier de survey: https://docs.google.com/f...zymPpbXB8jRLGR9g/viewform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor de mensen die een fatsoenlijke camera app zoeken voor hun OP5:

https://www.xda-developer...-zero-shutter-lag-xiaomi/

Vooral low-light performance is echt merkbaar beter. Waar de OP5 bijna een zwart scherm laat zien, weet Google Camera nog veel detail te tonen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 23:07
Ziet er prachtig uit, een mooie vervanger voor mij S7 Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Wie weet hoe je een schermvergrendeling met een pincode kan instellen ipv de vingerafdruk ?

Dus naast je simlock pincode, een schermvergrendeling met een pincode.

Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
JSA schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:07:
Wie weet hoe je een schermvergrendeling met een pincode kan instellen ipv de vingerafdruk ?

Dus naast je simlock pincode, een schermvergrendeling met een pincode.

Ik kom er niet uit.
Gewoon "pin" instellen als screen lock.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik mis van de Samsung S6 de optie om paswoorden in de Samsung internet browser te kunnen "oproepen" door de vingerafdruk sensor. Heeft iemand daar een app voor?

Dus hij onthoudt ze, net als vele anderen, maar wordt enkel automatisch ingevuld als je je vingerafdruk die in android opgeslagen is gebruikt.

• rens-br
  • Laatst online: 16:34
Ik heb even een aantal posts verplaatst naar: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen.

• JSA

JSA

Ik zie dat bij er bij mij bij de dubbele achtercamera aan de bovenzijde (dus het bovenste randje eromheen) een kleine inhamming / inkeping / streepje zit.... Hoort dit zo of is deze bij mij beschadigd?

je ziet maar voelt het ook als je erover gaat met je vinger/nagel.

• pattong
JSA schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:42:
Ik zie dat bij er bij mij bij de dubbele achtercamera aan de bovenzijde (dus het bovenste randje eromheen) een kleine inhamming / inkeping / streepje zit.... Hoort dit zo of is deze bij mij beschadigd?

Dat is de NFC antenne wat daar zit.. Is normaal dus :-)

• JSA

JSA

pattong schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Dat is de NFC antenne wat daar zit.. Is normaal dus :-)
ik bedoel echt direct om de lens zelf heen. het metalen randje, de omlijsting van het lensje (glaasje) zeg maar dus niet de bredere strook die helemaal van links naar rechts over het toestel loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
JSA schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

ik bedoel echt direct om de lens zelf heen. het metalen randje, de omlijsting van het lensje (glaasje) zeg maar dus niet de bredere strook die helemaal van links naar rechts over het toestel loopt
Jaja dat, je voelt het als je met je nagel erover gaat idd.
https://forum.xda-develop...mera-ring-groove-t3637545

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JSA schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:42:

[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie -> NFC

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-04 10:57
Gisteren een paar ingezoomde foto's gemaakt met de OP 5 maar de kwaliteit ingezoomd is toch super slecht.
Is dit bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daflux schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:38:
Gisteren een paar ingezoomde foto's gemaakt met de OP 5 maar de kwaliteit ingezoomd is toch super slecht.
Is dit bij iedereen zo?
Ja, dat noemen ze het aquarel effect. Is dat wat je bedoelt? Dat is namelijk een softwareprobleem die bij de 3, 3T en 5 aanwezig zijn. De meesten gebruiken daarom nu ook de Google Camera applicatie met HDR+ support. Velen malen beter. Zie hier:

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-09-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Inderdaad aquarel effect is minder met de Google Camera app.

Juist in HDR+ foto's nemen is iets trager als met de OP camera app.

Maar liever betere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 17:22

Flappiewappie

Hier nog meer

Zijn er meer waarbij het opladen van het telefoon "hapert". Heb nu een Dealextreme kabeltje en als ik die erin steekt gaat hij heletijd van; niet opladen naar wel opladen zonder dat ik aan de telefoon zit. Alsof hij niet goed contact maakt (zoals je bijvoorbeeld vroeger had wanneer het contact versleten was).

Met de Oneplus charger heb ik dit ook af en toe, maar wel minder vaak.

Is er iets mis met mijn telefoon? of is de usb-c aansluiting gewoon wat gevoeliger.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Flappiewappie zonder het kabeltje echt te kennen, denk ik dat het sowieso aan het dealextreme kabeltje ligt. Wat voor kabel is het?

Verder kan het zijn dat er stof of iets anders in je usb-poort zit. Probeer eens met een pincet, tandenstoker of speld het eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 15:17
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:43:
[...]

Ja, dat noemen ze het aquarel effect. Is dat wat je bedoelt? Dat is namelijk een softwareprobleem die bij de 3, 3T en 5 aanwezig zijn. De meesten gebruiken daarom nu ook de Google Camera applicatie met HDR+ support. Velen malen beter. Zie hier:
Ik heb deze App nu ook geinstalleerd staan, maar merk dat als ik in slow motion wil filmen dat de App dan crashed. Is dit bij jullie ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenvdnberg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:20:
Ik heb deze App nu ook geinstalleerd staan, maar merk dat als ik in slow motion wil filmen dat de App dan crashed. Is dit bij jullie ook het geval?
Ja, dat klopt, iedereen heeft dat. Schijnt nog te worden opgelost. Ik zal jullie up-to-date houden als er meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 15:17
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:22:
[...]

Ja, dat klopt, iedereen heeft dat. Schijnt nog te worden opgelost. Ik zal jullie up-to-date houden als er meer bekend is.
Ok, dan ligt het niet aan mijn installatie / toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Is die Google camera app ook een beetje goed met bewegende objecten fotograferen?
HDR+ klinkt als meerdere foto's dus meer kans op bewogen foto's.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

ErikRo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:11:
Is die Google camera app ook een beetje goed met bewegende objecten fotograferen?
HDR+ klinkt als meerdere foto's dus meer kans op bewogen foto's.
Dat valt reuze mee. De nieuwe versie die gepost heeft Zero Shutter Lag, dus er wordt in auto-stand sneller geschoten. Je kunt natuurlijk ook voor de meeste gevallen de OnePlus camera gebruiken, en alleen in low-light de Google Camera. Vooral als er weinig licht is, merk ik echt de enorme verschillen op. Dat heeft Google echt goed voor elkaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Net de google camera app geïnstalleerd.. Ik merk dat die geen gebruik maakt van de tweede 20mp lens, ingezoomde 8x foto doet helemaal niet beter, slechter zelfs.. Mss dat het in donkere omstandigheden beter is, straks proberen.
Net twee exact dezelfde foto's genomen, niet gezoomd. Google app geeft veel lichtere en minder scherpe foto's af, eigenlijk echt niet zo mooi.
@daflux Als je tot 8x inzoomd en een foto maakt moet je naderhand met de foto te bekijken ook niet meer verder gaan inzoomen he.. Een foto 8x ziet er eigenlijk best goed uit zonder rare effecten bij mij.
Heb je de laatste update OxygenOS 4.5.10? daar zijn toch deze verbeteringen aan de camera aangebracht:
Photo noise reduction
Improved Camera stability
60 fps video noise and texture improvements

[ Voor 28% gewijzigd door pattong op 01-09-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA

JSA

Ik vindt dat de batterij toch redelijk snel leeg loopt.... en daarnaast is hij niet in een half uur opgeladen zoals men beweert...

1 % per minuut opladen is mijn ervaring met de origimele lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
pattong schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:54:
Net de google camera app geïnstalleerd.. Ik merk dat die geen gebruik maakt van de tweede 20mp lens, ingezoomde 8x foto doet helemaal niet beter, slechter zelfs.. Mss dat het in donkere omstandigheden beter is, straks proberen.
Net twee exact dezelfde foto's genomen, niet gezoomd. Google app geeft veel lichtere en minder scherpe foto's af, eigenlijk echt niet zo mooi.
@daflux Als je tot 8x inzoomd en een foto maakt moet je naderhand met de foto te bekijken ook niet meer verder gaan inzoomen he.. Een foto 8x ziet er eigenlijk best goed uit zonder rare effecten bij mij.
Heb je de laatste update OxygenOS 4.5.10? daar zijn toch deze verbeteringen aan de camera aangebracht:
Photo noise reduction
Improved Camera stability
60 fps video noise and texture improvements
Ik heb de laatste update de dag dat hij uit kwam geinstalleerd en ik zoom inderdaad niet verder in als ik al met de gsm 8x ingezoomd heb foto's zien er ruk uit.

De google camera app geeft bij mij betere resultaten als ik 8x inzoom.
JSA schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:00:
Ik vindt dat de batterij toch redelijk snel leeg loopt.... en daarnaast is hij niet in een half uur opgeladen zoals men beweert...

En je gebruikt de originele lader en kabel en er komt dash charging op je scherm?
Want hier laad hij echt wel snel op.

[ Voor 16% gewijzigd door daflux op 01-09-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er beweert niemand dat hij in een half uur vol is.
Ze zeggen dat je in een half uur ongeveer 60-70% hebt. En dat is in de praktijk ook zo. Bij mij laadt hij ruim 2% per minuut op. Na 80% gaat het wat langzamer om oververhitting te voorkomen.

Maar 1% per minuut gemiddeld zorgt er voor dat hij in 100 minuten vol is. Dat net ruim anderhalf uur. Als je begonnen met 0%. Dat is ook al niet slecht. Het begin gaat veel sneller, het einde gaat langzamer

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 01-09-2017 14:52 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
Hier ook van 20 procent naar tachtig procent in nog geen half uur

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ErikRo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:14:
Hier ook van 20 procent naar tachtig procent in nog geen half uur
Hier net zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Die audio jack op de OP5 is eigenlijk best ruk. Okay leuk dat het erop zit tov Apple maar het heeft toch moeite om een willekeurige kabel fatsoenlijk te kunnen connecten. Slecht contact zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 16:44
schumi2004 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:15:
Die audio jack op de OP5 is eigenlijk best ruk. Okay leuk dat het erop zit tov Apple maar het heeft toch moeite om een willekeurige kabel fatsoenlijk te kunnen connecten. Slecht contact zeg maar.
Dit herken ik totaal niet. Elke headset, oortjes, aux kabel die ik heb gebruikt wordt feilloos herkent. En dat zijn toch geen bijzonder dure merken, want die enkele keer dat ik ze aansluit ga ik er geen tientallen euro's aan uitgeven.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Neles7 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:20:
[...]

Dit herken ik totaal niet. Elke headset, oortjes, aux kabel die ik heb gebruikt wordt feilloos herkent. En dat zijn toch geen bijzonder dure merken, want die enkele keer dat ik ze aansluit ga ik er geen tientallen euro's aan uitgeven.
De enige die goed pakt is die van opo zelf andere merken pakken gewoon niet. Mogelijk dat de marge te krap is icm opo bumper case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29

Gisteren met de laatste firmware weer twee dagen op één lading gehaald, met normaal gebruik. Erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
@schumi2004 dan test je toch even zonder die case. Ik zou het wel een faal vinden van ze als die bumper case dat veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 16:44
schumi2004 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:49:
[...]

De enige die goed pakt is die van opo zelf andere merken pakken gewoon niet. Mogelijk dat de marge te krap is icm opo bumper case.
Ik heb er geen case rondom dus dat zou kunnen, lijkt mij overigens wel erg vreemd dat door de case de marge erg krap wordt. Zoals @Craven al aangaf even testen zonder case lijkt mij een goede optie.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:26
Arnout schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:55:
[...]

Gisteren met de laatste firmware weer twee dagen op één lading gehaald, met normaal gebruik. Erg tevreden.
Ik zit ook op de laatste firmware maar ik verbaas me over de hoeveelheid tijd die dit toestel wakker is zonder dat het scherm aan staat. Ik kom van een Nexus 5X af en die had dat nagenoeg niet tot niet. Wellicht dat het beter wordt met een volgende update maar ik neig alweer naar een custom ROM , alleen heb ik daar eigenlijk ook niet zon zin in om steeds maar weer naar de beste en stabiele ROM te zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17
Voor iedereen die last heeft van slechte accuduur (standby)
kan ik deze app aanraden!

Naptime

Is van dezelfde ontwikkelaar als Franco kernel.
En de app werkt nu ook zonder Root!!

Moet zeggen dat ik de laatste tijd een prima accuduur heb (zelfs een hele nacht maar paar % eraf) .

[ Voor 2% gewijzigd door ComTech op 02-09-2017 19:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
ComTech schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:59:
Voor iedereen die last heeft van slechte accuduur (standby)
kan ik deze app aanraden!

Naptime

Is van dezelfde ontwikkelaar als Franco kernel.
En de app werkt nu ook zonder Root!!

Moet zeggen dat ik de laatste tijd een prima accuduur heb (zelfs een hele nacht maar paar % eraf) .
Ironisch genoeg verzoorzaakte die app enige tijd geleden juist een wakelock op me Nexus hahaha, maar zal wel aan mijn configuratie hebben gelegen aangezien er weinig anderen waren met het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
caspertje19 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:50:
[...]

Ik zit ook op de laatste firmware maar ik verbaas me over de hoeveelheid tijd die dit toestel wakker is zonder dat het scherm aan staat. Ik kom van een Nexus 5X af en die had dat nagenoeg niet tot niet. Wellicht dat het beter wordt met een volgende update maar ik neig alweer naar een custom ROM , alleen heb ik daar eigenlijk ook niet zon zin in om steeds maar weer naar de beste en stabiele ROM te zoeken....
Dit bedoel ik dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k0JDgY9gD9sUFGVKNRccPZm7/thumb.png

En als ik dan per app kijk wat hem wakker heeft gehouden valt dat ook wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA

JSA

Op mijn One plus 5 zie ik naast het wifi symbool telkens iets heel kleins wat telkens aan en uit gaat. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28
JSA schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:14:
Op mijn One plus 5 zie ik naast het wifi symbool telkens iets heel kleins wat telkens aan en uit gaat. Wat kan dit zijn?
Ik gok data-activiteit, dus dat er iets aan het uploaden of downloaden is. Maar met niet meer dan 'iets heel kleins' kunnen we verder niks dan een beetje gokken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA

JSA

Het zit links naast het wifi symbooltje, onderaan. soort stipje dat aan en uit gaat . te klein om te zien of het een letter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28
Je kan proberen er een screenshot van te maken, maar ik gok dus dat het data-activiteit is.

Je kan redelijk simpel testen of het daarmee te maken heeft door iets te doen wat internet gebruikt en dan kijken of je 'm vaker te zien krijgt. Bijvoorbeeld een YouTube-video kijken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Dat zijn gewoon de up-download pijltjes en als je ogen dat niet kunnen zien wordt het tijd voor een bril 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
JSA schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:14:
Zijn dat niet die pijltjes op en neer die aangeven dat er datagebruik bezig is (op voor upload, down voor download)?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:34
Zojuist besteld. Wel even getwijfeld, want het blijft een pak geld voor een telefoon natuurlijk.Hopelijk stelt ie niet teleur :)

Is het update beleid van Oneplus een beetje redelijk te noemen? Dus niet na een half jaar nooit meer een beveiligingsupdate o.i.d. ?

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39
Jordy8 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:09:
Zojuist besteld. Wel even getwijfeld, want het blijft een pak geld voor een telefoon natuurlijk.Hopelijk stelt ie niet teleur :)

Is het update beleid van Oneplus een beetje redelijk te noemen? Dus niet na een half jaar nooit meer een beveiligingsupdate o.i.d. ?
Dat is maar de vraag bij OnePlus. Xiaomi schijnt een beter update beleid te hebben. Maar heb zelf ook voor een OnePlus gekozen en heb zoiets van zie het wel. En anders maar een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Jordy8 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:09:

Mijn 3 krijgt gewoon nog updates. En als het goed is ook Oreo (dat is nog even kijken bij Oneplus).
Er zijn voor de 2 en de x ook beloften gedaan. Maar bij de 3 en 3T lijkt het iig al beter.
En verwacht voor de 5 ook nog geen problemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:43
Nou, sinds de update naar 4.5.10 is mn standby verbruik per uur stukken beter. Van rond de 2.5% (combi van 2-3h SOT+standby) naar 1.5%/uur. Gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
Zit hier te twijfelen of ik de Oneplus 5 ga nemen. Ik heb een S6 edge plus gehad in het verleden en deze werd echt veel trager na een jaar gebruik ofso. Zelf heb ik mijzelf drie opties gegeven: S8, OP5 of LG G6 maar ik zit echt te twijfelen omdat de specs van OP5 echt tof is. Zelf hou ik veel van fluidity. Samsung's UI is een beetje stotterig naar mijn mening. Hoe is het met software support van OP? Ik heb nog nooit een Chinees smartphone gehad en zit erg te twijfelen, maar de specs zijn echt tof. Iemand die ervaringen wil delen na drie maanden OP5 in het bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Maysam schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:52:
Zit hier te twijfelen of ik de Oneplus 5 ga nemen. Ik heb een S6 edge plus gehad in het verleden en deze werd echt veel trager na een jaar gebruik ofso. Zelf heb ik mijzelf drie opties gegeven: S8, OP5 of LG G6 maar ik zit echt te twijfelen omdat de specs van OP5 echt tof is. Zelf hou ik veel van fluidity. Samsung's UI is een beetje stotterig naar mijn mening. Hoe is het met software support van OP? Ik heb nog nooit een Chinees smartphone gehad en zit erg te twijfelen, maar de specs zijn echt tof. Iemand die ervaringen wil delen na drie maanden OP5 in het bezit?
Heb zelf de OP5 vanaf release en ben er super tevreden mee, nog geen enkel probleem mee gehad.
Software is super snel en vloeiend en wordt regelmatig geupdate. Accu is ook erg goed en Dash Charge werkt ook als een beest. :) (heb de 8GB/128GB variant)

[ Voor 4% gewijzigd door RubenSaurus op 03-09-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
DigitalError schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:55:
[...]

Heb zelf de OP5 vanaf release en ben er super tevreden mee, nog geen enkel probleem mee gehad.
Software is super snel en vloeiend en wordt regelmatig geupdate. :)
Thnx. En hoe is de camera; is het echt zo slecht als velen beweren? Welke versie heb jij zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Maysam schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:56:
[...]

Thnx. En hoe is de camera; is het echt zo slecht als velen beweren? Welke versie heb jij zelf?
ik heb geen enkel probleem met de camera en het is een dikke upgrade voor mij (kom van de One af). tot nu toe gewoon mooie foto's mee geschoten maar ik ben geen camera pro :P versie staat in de post boven je ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RubenSaurus op 03-09-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
DigitalError schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:58:
[...]

ik heb geen enkel probleem met de camera en het is een dikke upgrade voor mij (kom van de One af). tot nu toe gewoon mooie foto's mee geschoten maar ik ben geen camera pro :P versie staat in de post boven je ;)
Oh ik zie het. Ik zit te twijfelen tussen 64gb en 128gb. Any tips? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Maysam schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:59:
[...]

aangezien je er geen sd kaart in kunt proppen zou ik persoonlijk voor de grootste gaan, het is net wat je zelf nodig hebt en hoe lang je de telefoon wilt gebruiken (voor een jaar is 64gb wel genoeg denk ik) :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Maysam schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:52:
Ik heb hem bij launch besteld, en ik ben zeer tevreden.

Mijn eisen zijn wellicht anders dan van de meeste gebruikers. Ik wil stock Android, zonder opsmuk. Deels omdat ik dat mooi vind ogen, deels omdat ik geloof dat het de efficiëntie ten goede komt. Camera is niet super belangrijk voor mij, maar met de nieuwe Google camera port is dat helemaal goed gekomen. Accuduur is altijd een ruime dag voor mij. 6u SoT op iets van 26u ontime.

We hebben thuis ervaring met een S2, S3 en S4 gehad. En hoewel Samsung redelijk goed is met updates voor haar topmodellen, worden ze niet bepaald soepeler na verloop van tijd. Dan kun je wel Android 10.0 draaien, maar als het dan als stroop loopt, wordt je daar nog niet blij van.

LG ken ik niet zo goed, maar ik zou daar door de UI al met een boog omheen lopen. Als je daar minder waarde aan hecht, dan zou de G6 best leuk kunnen zijn. Geen OLED tho, en dat vind ik wel prettig. Vooral omdat de OnePlus 5 een heel fijne nightmode heeft. Hij kan dim genoeg, en heeft een fijn blauw licht filter.

Zijn er dan geen negatieve punten:
- Dash charging is erg fijn, maar de accesoires zijn nogal duur. De bumper cases zijn van niet geweldige kwaliteit.
- de achterkant is erg glad. Ik heb hiervoor een skin van Dbrand besteld.
- de accu had van mij nog iets groter mogen zijn. De telefoon is erg dun. Ik hoop op een 5T met 4000mAh accu, voor echt twee dagen battery life.

-Edit Enkele foto's:

https://goo.gl/photos/EWSgHMemFb2xqQQU8

Deze zijn allemaal gemaakt met de stock camera. Als je inzoomed, dan kun je duidelijk het watercolor effect zien. De Google camera apk die je kunt downloaden heeft daar duidelijk minder last van. Maar als foto's echt je prioriteit zijn, om op een groot scherm te kijken, dan zou ik voor de S8 gaan. Maar als ik naar mijn eigen gebruik kijk, dan is het meer dan goed genoeg voor een Whatsapp, Facebook of normale afdruk foto.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenneman op 03-09-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 18:43
Vorige week heb ik ook een OP5 ontvangen en ziet echt prachtig uit en super snel (ik kom van een OP1 af). Alleen wat me wel tegen valt is het onderwater effect (jello) bij het scrollen. Wat ik me afvraag heb ik gewoon pech met dit toestel of hebben alle OP5 dit zelfde effect bij het scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Jeroenneman schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:04:
[...]

Ik heb hem bij launch besteld, en ik ben zeer tevreden.

Mijn eisen zijn wellicht anders dan van de meeste gebruikers. Ik wil stock Android, zonder opsmuk. Deels omdat ik dat mooi vind ogen, deels omdat ik geloof dat het de efficiëntie ten goede komt. Camera is niet super belangrijk voor mij, maar met de nieuwe Google camera port is dat helemaal goed gekomen. Accuduur is altijd een ruime dag voor mij. 6u SoT op iets van 26u ontime.

We hebben thuis ervaring met een S2, S3 en S4 gehad. En hoewel Samsung redelijk goed is met updates voor haar topmodellen, worden ze niet bepaald soepeler na verloop van tijd. Dan kun je wel Android 10.0 draaien, maar als het dan als stroop loopt, wordt je daar nog niet blij van.

LG ken ik niet zo goed, maar ik zou daar door de UI al met een boog omheen lopen. Als je daar minder waarde aan hecht, dan zou de G6 best leuk kunnen zijn. Geen OLED tho, en dat vind ik wel prettig. Vooral omdat de OnePlus 5 een heel fijne nightmode heeft. Hij kan dim genoeg, en heeft een fijn blauw licht filter.

- Dash charging is erg fijn, maar de accesoires zijn nogal duur. De bumper cases zijn van niet geweldige kwaliteit.
- de achterkant is erg glad. Ik heb hiervoor een skin van Dbrand besteld.
- de accu had van mij nog iets groter mogen zijn. De telefoon is erg dun. Ik hoop op een 5T met 4000mAh accu, voor echt twee dagen battery life.

-Edit Enkele foto's:

https://goo.gl/photos/EWSgHMemFb2xqQQU8

Deze zijn allemaal gemaakt met de stock camera. Als je inzoomed, dan kun je duidelijk het watercolor effect zien. De Google camera apk die je kunt downloaden heeft daar duidelijk minder last van. Maar als foto's echt je prioriteit zijn, om op een groot scherm te kijken, dan zou ik voor de S8 gaan. Maar als ik naar mijn eigen gebruik kijk, dan is het meer dan goed genoeg voor een Whatsapp, Facebook of normale afdruk foto.
Ik stream mijn foto' die ik trouwens in 16/9 schiet op mijn sony 55inch tv, net zo straks en scherp dan op pc hoor, zelfs met mijn neus erop.. Toch mooier in 16/9 schieten, dan heb je toch een mooi gevuld scherm, ook op pc, waarom schiet jij zo niet?
Nu zeg jij als je inzoomt zie je duidelijk het watercolor effect, als je met de phone inzoomt en dan foto maakt heb je dat niet, als je naderhand nog eens op een ingezoomde foto gaat inzoomen wel, dat heb je ook wel met een dikke canon hoor dat je wazige of rare foto's krijgt. Met eender welk foto apparaat. Met de google camera app wordt alles onduidelijk ervaar ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
Bankie schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:32:
Vorige week heb ik ook een OP5 ontvangen en ziet echt prachtig uit en super snel (ik kom van een OP1 af). Alleen wat me wel tegen valt is het onderwater effect (jello) bij het scrollen. Wat ik me afvraag heb ik gewoon pech met dit toestel of hebben alle OP5 dit zelfde effect bij het scrollen?
Zelf heb ik dit effect nooit gezien. wel op filmpjes en dergelijke maar nooit met mijn toestel. Echter is daar ook een aparte thread voor. Maar het kan aan mij liggen maar ik hoor er niemand meer over.

Note: samen met 4 collega's de op5 gekocht en niemand heeft er last van.
Maysam schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:59:
[...]

Ik zou voor de 8gb met 128gb intern geheugen gaan. Als je die 50 euro te duur vind dan moet je voor de 6/64gb versie gaan. Tegenwoordig gaat ook veel via de cloud. Google foto's bijvoorbeeld.

Wil je 20 euro korting op een hoesje bij aanschaf van een op5? Maak gebruik van mijn referral code. (Kopieer de url)

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
Volgende keer graag je laatste post aanpassen ipv een nieuwe aanmaken :)

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:04:
Psst, Dash-Charging hoeft helemaal niet duur te zijn: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic"

https://www.aliexpress.co...-c-cable/32763951774.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

pattong schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:37:
[...]

Ik stream mijn foto' die ik trouwens in 16/9 schiet op mijn sony 55inch tv, net zo straks en scherp dan op pc hoor, zelfs met mijn neus erop.. Toch mooier in 16/9 schieten, dan heb je toch een mooi gevuld scherm, ook op pc, waarom schiet jij zo niet?
Nu zeg jij als je inzoomt zie je duidelijk het watercolor effect, als je met de phone inzoomt en dan foto maakt heb je dat niet, als je naderhand nog eens op een ingezoomde foto gaat inzoomen wel, dat heb je ook wel met een dikke canon hoor dat je wazige of rare foto's krijgt. Met eender welk foto apparaat. Met de google camera app wordt alles onduidelijk ervaar ik.
Als je in 16:9 schiet, dan cropped de camera simpelweg het beeld waardoor je resolutie verliest. Alleen in 4:3 benut je de volle 16 Megapixels.

Als ik normaal inzoom, dan is het watercolor effect echt heel duidelijk. Met een compact camera merk je dan wel duidelijk verschil. Zoom je niet meer in op foto's, dan zul je er inderdaad weinig last van hebben. Of je nu zoomed met de ingebouwde camera van OnePlus, of later op de PC, het ziet er niet geweldig uit. Een duidelijk minpunt van OnePlus. Dat is met de Google camera port overigens wel een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
caspertje19 schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:57:
[...]

Dit bedoel ik dus:

[afbeelding]

En als ik dan per app kijk wat hem wakker heeft gehouden valt dat ook wel mee
Ik denk dat het meeste dan voor rekening komt van 'Android OS/System' of Google Play Services.

Ik heb het ook, maar in mindere mate:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ivwnQqHUdxu2wqZBWe5TYnq6/medium.png

Als je echt de individuele wakelocks wilt zien die de oorzaak zijn, raad ik je aan de batterij-log te bekijken: Developer Options - Get Logs - Other log info - Battery History. Dan wordt er een file gedumpt op je opslag in de folder 'oem_log'.

Daar zit een hoop detailinfo in, op het zelfde niveau als Wake Lock Detector, maar dan zonder dat je er root voor moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 11:06

ComputerHoed

Electronica <3

Arnout schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat het meeste dan voor rekening komt van 'Android OS/System' of Google Play Services.

Ik heb het ook, maar in mindere mate:

[afbeelding]

Als je echt de individuele wakelocks wilt zien die de oorzaak zijn, raad ik je aan de batterij-log te bekijken: Developer Options - Get Logs - Other log info - Battery History. Dan wordt er een file gedumpt op je opslag in de folder 'oem_log'.

Daar zit een hoop detailinfo in, op het zelfde niveau als Wake Lock Detector, maar dan zonder dat je er root voor moet zijn.
Klopt, en die logfile kun je dan door Battery Historian heen halen. Ik heb hier een linkje naar mijn server waar ik dat op draai mocht je het willen gebruiken:
93.113.206.73:9999

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Bedankt voor de antwoorden, ik draai inmiddels al een custom ROM en de wakelocks zijn beduidend korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 00:00
Bankie schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:32:
Alleen wat me wel tegen valt is het onderwater effect (jello) bij het scrollen. Wat ik me afvraag heb ik gewoon pech met dit toestel of hebben alle OP5 dit zelfde effect bij het scrollen?
Ze hebben het allemaal alleen zien veel mensen het niet of ze storen zich er niet aan. Het hangt misschien ook af van hoe je scrollt. Volgens mij zie je het bij een bepaalde scroll snelheid beter dan bij andere snelheden.

Ik heb mij er de eerste maand ook enorm aan geïrriteerd maar nu valt het niet meer op. Af en toe zie ik het nog maar ik vind het niet meer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb het ooit ook wel eens gezien bij bepaalde sites in combinatie met snelheid en beweging. Toen zocht ik er ook naar maar daarna nooit meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
caspertje19 schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:27:
Bedankt voor de antwoorden, ik draai inmiddels al een custom ROM en de wakelocks zijn beduidend korter
Ik ben benieuwd of je echt langer op een lading kunt nu. Dat batterij-grafiekje van Android is heel beperkt en geeft slechts een benadering van bijvoorbeeld wakelocks. Uiteindelijk is de accuduur aan het einde van de dag wat telt en ik heb zelf het idee dat de 4.5.10 versie erg goed is op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 16:50
Arnout schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:23:
[...]

Ik ben benieuwd of je echt langer op een lading kunt nu. Dat batterij-grafiekje van Android is heel beperkt en geeft slechts een benadering van bijvoorbeeld wakelocks. Uiteindelijk is de accuduur aan het einde van de dag wat telt en ik heb zelf het idee dat de 4.5.10 versie erg goed is op dit punt.
Ik heb Ressurection Remix gedraaid. Kwam toen nog steeds uit op rond de 24 uur gecombineerd gebruik. Nu net 4.5.10 lukt 36 uur wel.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Arnout schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:23:
[...]

Ik zie wel minder wakelocks (of in elk geval minder balkje telefoon aan terwijl scherm uit is) maar denk niet dat je het gaat merken op de accu lading.
Maar miste wel me (pure) Nexus Android en die draait er nu dus wel op, misschien kon ik het ook niet laten haha

• rens-br
Ik heb even een aantal posts verplaatst naar: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic.
Voor degene die het gemist hebben: Android 8.0 (OxygenOS 5.0.0) zit in de gesloten bèta voor de OnePlus 3 en 3T. Open bèta komt eind september naar de OnePlus 5.

nieuws: 'Testversie Android 8.0 voor OnePlus 3, 3T en 5 komt eind september'

• Arnout
Draai nu bijna 8 dagen onafgebroken op de 4.5.10 versie en heb geen grote drain problemen meer gezien. Wel gaat de battery history log na ~4 uur in de overflow vanwege erg veel kortdurende wakelocks. Daarmee is ook de 'awake' bar onder de accu grafiek kapot na 4 uur.

Maar dit heeft blijkbaar weinig invloed want haal scherm uit 1,4% per uur met location history, google now en google fit aan, locatie op hoogste precisie met GPS. Bij normaal gebruik nu 31 uur op een lading:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j0CtVCp5T866RMuAMrIFlcMU/medium.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Misschien kan het wat mensen bekoren hier: OnePlus 5 vs Nokia 8
Nokia 8 vs OnePlus 5

Nokia 8 vs OnePlus 5

Nokia 8 vs OnePlus 5

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:07
CLB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:19:
Misschien kan het wat mensen bekoren hier: OnePlus 5 vs Nokia 8
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Benieuwd naar een Camera-duel!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kan ik uiteraard regelen, maar dan is het wel 'simpel', point and shoot tegen elkaar, ik kijk wel even :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 17:22

Flappiewappie

Hier nog meer

Arnout schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
Draai nu bijna 8 dagen onafgebroken op de 4.5.10 versie en heb geen grote drain problemen meer gezien. Wel gaat de battery history log na ~4 uur in de overflow vanwege erg veel kortdurende wakelocks. Daarmee is ook de 'awake' bar onder de accu grafiek kapot na 4 uur.

Maar dit heeft blijkbaar weinig invloed want haal scherm uit 1,4% per uur met location history, google now en google fit aan, locatie op hoogste precisie met GPS. Bij normaal gebruik nu 31 uur op een lading:

[afbeelding]
Sinds laatste update bij mij ook (significante) verbetering van stand-by batterijduur. Moest ook wel, had nog nooit een telefoon gehad die zo snel leegliep tijdens stand by/vliegtuig modus.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Hier nog mensen last van de GPS die totaal niet goed werkt? Compas werkt ook niet.

Maps heeft heel veel moeite met locatie te vinden tijdens navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 20:11
daflux schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:05:
Hier nog mensen last van de GPS die totaal niet goed werkt? Compas werkt ook niet.

Maps heeft heel veel moeite met locatie te vinden tijdens navigeren.
Ik heb dit heel soms. Dan doet GPS het nauwelijks in Maps en andere apps. Enige dat dan helpt is telefoon opnieuw opstarten, dan werkt het weer een x aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Heb de telefoon al herstart het bizarre is dat mijn vriendin exact hetzelfde probleem heeft met haar G6 sinds deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrennieV
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-12-2022
michaelw1998 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:56:
[...]

Ik heb dit heel soms. Dan doet GPS het nauwelijks in Maps en andere apps. Enige dat dan helpt is telefoon opnieuw opstarten, dan werkt het weer een x aantal dagen.
Dit probleem heb ik ook, tot nu toe was iedere reboot nodig nadat er een update van Oxygen was geïnstalleerd (niet de reboot van de update zelf).

[ Voor 4% gewijzigd door BrennieV op 09-09-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus komt naar alle waarschijnlijkheid binnenkort met een nieuw event in Frankrijk:

http://www.techadvisor.co...ble-new-products-3663753/

Toch geen 5T hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Anonymoussaurus schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:05:
OnePlus komt naar alle waarschijnlijkheid binnenkort met een nieuw event in Frankrijk:

http://www.techadvisor.co...ble-new-products-3663753/

Toch geen 5T hè? :+
Met de 3T had je op een gegeven moment een Colette versie. Dat was ook een Franse samenwerking... Zal misschien nu weer zoiets zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:41:
Met de 3T had je op een gegeven moment een Colette versie. Dat was ook een Franse samenwerking... Zal misschien nu weer zoiets zijn.
Waarschijnlijk, maar word er niet echt warm of koud van.. Heb liever een 'kale' telefoon dan met van die reclame erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 00:32
Hij is nu al even uit en ik vroeg me af of aantal bugs al verholpen zijn in de loop van tijd, zoals de wifi bereik en camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
daveknoop schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:52:
Hij is nu al even uit en ik vroeg me af of aantal bugs al verholpen zijn in de loop van tijd, zoals de wifi bereik en camera?
Aan camera is zo goed als niets gebeurd (foto's).
Wifi was hier altijd al goed vanaf begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Er valt mij iets op de laatste tijd, als ik scrol naar boven of beneden met de vinger op het scherm aan normale snelheid is er een gehakketak, ratelend, bevende (ja weet niet hoe het uit te leggen :-)) ervaring van hetgeen er te zien is op het scherm, niet vloeiend dus. Dit is op alle content te zien, bij instellingen, op het net, alsook bij app's. Als ik er een tik naar boven of naar beneden tegen geef, dus niet mijn vinger op het scherm, dan scrolt hij vloeiend van bewegend tot stilstand. Is dit normaal dat gehakketak scrollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09

Oekol

waka waka hey hey

pattong schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:14:
Er valt mij iets op de laatste tijd, als ik scrol naar boven of beneden met de vinger op het scherm aan normale snelheid is er een gehakketak, ratelend, bevende (ja weet niet hoe het uit te leggen :-)) ervaring van hetgeen er te zien is op het scherm, niet vloeiend dus. Dit is op alle content te zien, bij instellingen, op het net, alsook bij app's. Als ik er een tik naar boven of naar beneden tegen geef, dus niet mijn vinger op het scherm, dan scrolt hij vloeiend van bewegend tot stilstand. Is dit normaal dat gehakketak scrollen?
Bedoel je dat het wat uitrekt als je scrollt? Dat is dan het befaamde jelly effect waar niet alleen dit forum maar ook heel het internet vol mee staat. Dat had je zelfs kunnen vinden met google door alleen One Plus 5 in te tikken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Leoon. schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:50:
[...]

Bedoel je dat het wat uitrekt als je scrollt? Dat is dan het befaamde jelly effect waar niet alleen dit forum maar ook heel het internet vol mee staat. Dat had je zelfs kunnen vinden met google door alleen One Plus 5 in te tikken.
Neenee dat jelly effect is het niet, wordt ik niet gewaar.. Neem je op5 en test het eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julieve
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik heb sinds ik de OP5 heb, 8/10 x het probleem dat een bericht (SMS) niet verstuurd kan worden. Pas na herstarten lukt het soms wel, soms zoals nu dan ook niet. Eerder nooit dat probleem gehad met telefoons, nog iemand dat probleem of liever nog een oplossing ervoor?

Verder als ik een app download blijft die download op 100℅ staan zonder aaan te geven dat de download klaar is dus moet ik soms uren wachten eer hij geïnstalleerd en operationeel is. Ook dat probleem nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor de mensen die hem langer hebben dan een paar dagen: hoe krasvast is de behuizing ? Gevoelig voor krassen of valt het mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

julieve schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:26:
Ik heb sinds ik de OP5 heb, 8/10 x het probleem dat een bericht (SMS) niet verstuurd kan worden. Pas na herstarten lukt het soms wel, soms zoals nu dan ook niet. Eerder nooit dat probleem gehad met telefoons, nog iemand dat probleem of liever nog een oplossing ervoor?
Opgelost door gewoon Android Messages of Textra te installeren; de "messages app" die ze meeleveren, was bij mij ook alleen maar gedoe, gezeur etc.
Verder als ik een app download blijft die download op 100℅ staan zonder aaan te geven dat de download klaar is dus moet ik soms uren wachten eer hij geïnstalleerd en operationeel is. Ook dat probleem nooit eerder gehad.
Heb ik soms ook. Updates afbreken, even je netwerk verbreken (bijvoorbeeld WiFi) en weer connecten. En ineens gaat het goed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten